Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 257 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.132 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:09:
[...]
2 emmers en een spons? Dat gaat over het algemeen veel sneller dan rommelen met apparatuur en het resultaat is beter.
Nee...niet zo handig als je 20 hoog zit. En met 2 emmers redt je het niet. NIet als je het goed wilt doen: afspoelen, sponzen met zeep en dan weer afspoelen. Mij lukt dat niet iig. En 3x heen en weer lopen vond ik in mijn flatje op 3 hoog al vervelend. Dit is gewoon makkelijker. Je kan met zeeppatronen werken, maar ik neem gewoon 1 emmer sop mee en dat ding om af te spoelen.

Ieder zijn meug zeg maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:45:
Had hier iemand hier in het verleden nou nog een mobiele 'hoge'drukreiniger aangeschaft om de motor af te spoelen voor het appartement?
Ik heb deze gekocht. De Auqua2Go. Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik 'm alleen nog maar heb gecontroleerd op werking in de badkamer. Maar ik twijfel er niet aan dat ie goed bevalt. Hij werkt prima iig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:34
De badkamer was zo smerig dat de hogedrukreiniger nodig was? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:52

fdees

Trust me I'm an Engineer

Normaal gezien douche een mens gewoon, maar je moet doen wat je fijn vind.

Of heb je de motor in de badkamer gezet om hem schoon te maken 🤔

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

fdees schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:05:
Normaal gezien douche een mens gewoon, maar je moet doen wat je fijn vind.
As it happens, kun je met deze ook douchen. Het is een mobiele unit met een tank van 20 liter (hoeft niet vol natuurlijk) met een uitschuifbare beugel en een soort van wieltjes. Het zou bv ideaal zijn voor mountainbikers die met de fiets op de auto ergens heen rijden, vies worden en voordat ze de auto in stappen, fiets en mens weer een beetje toonbaar maken. Er worden dus verschillende mondstukken meegeleverd.

Ik vond de 20liter wel aantrekkelijk, in case je het een keer nodig hebt. Het is wat lastiger sjouwen, maar hij hoeft niet vol. Bovendien is de pompunit zo gemonteerd dat je 'm eraf kunt halen en 'm met een slangetje in het water kunt hangen, zonder de tank te gebruiken. Zou ook een emmer kunnen zijn, maar dat is weer raar omdat je die emmer ook in de tank kunt gieten. Maar het idee is duidelijk. Je kunt dus meer dan één kant op met dat ding en dat vond ik wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 13:43
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:23:

Kan op drie data:
15 januari 2021
22 januari 2021
29 januari 2021
In de link staat dat het op woensdagen is, maar deze data zijn volgens mij vrijdagen...

Het klinkt wel als een mooie manier om met wat off-road in aanraking te komen zonder dat je meteen je all-road motor in het mulle zand hoeft vast te rijden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45
Mooi man, gaat ze veel plezier van hebben! Iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht als ik afstap :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Ook eindelijk bar-end spiegels kunnen monteren na wat geklooi, ziet er een stuk beter uit zo oOo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGYATzu9_C2Un3FDDfZ7ETk4Yr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAhoW69aeHsotjvJO8ZerEfq.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen nog even dopjes halen om de oude spiegelgaten dicht te maken. Donderdag naar Blom voor de nieuwe ecu-mapping :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
ik heb ze ook, die horen er wat mij betreft op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Gisteren nog een laat verjaardagscadeautje mogen ontvangen:

https://www.tucanourbano.com/en/pp/gloves-black-9969hu-66019

Wat een comfort! _/-\o_

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm nieuwe handschoenen. Misschien moet ik daar toch ook eens aan. De zomerhandschoenen worden wat fris zo ‘s ochtends. Gelukkig doet de verwarming het in de handvatten.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:02:
[...]

Mee eens dat het niet even duidelijk is ... Maar goed, wie kijkt er uberhaubt naar ;).

Doe mij maar de looks :).
[Afbeelding]
Looks ok, mooi kontje, het is alleen niet zo fijn als een auto je knipperlicht niet ziet of een @Will_M ook bijna achterop rijdt omdat het knipperlicht dus gewoon echt niet te zien is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb mijn fiets bij de monteur achter gelaten. Die boden een deal voor winterstalling + kleine beurt, ik had dat bedrag alleen voor de beurt al verwacht dus dat kon ik niet laten liggen.

:+ Geen gezeik met de buren en de gemeenschappelijke berging waar ze 'm kunnen slopen. Geen gezeik met 'm daar überhaupt in krijgen met de helling, de smalle gang waar je 4x moet steken om erdoor te komen en m'n spiegels ingeklapt moeten worden, maar niet te ver want dan blokken ze de handrem... Ja.. dit bevalt me eigenlijk wel. :) Hij blijft lekker warm aan een druppellader en ik mag 'm voor 31 maart op komen halen wanneer ik wil, alleen even 48h notice geven zodat ze 'm klaar kunnen zetten voor me.

Voelt wel ff gek om geen motor voor de deur te hebben.

I have stability. The ability to stab.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:10
PinusRigida schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
Gisteren nog een laat verjaardagscadeautje mogen ontvangen:

https://www.tucanourbano.com/en/pp/gloves-black-9969hu-66019

Wat een comfort! _/-\o_
Verwarmde handschoenen zijn echt goud O+ Maar zijn het wel motorhandschoenen? Zie zo snel namelijk niks over protectie (of het is te vroeg voor me).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Thoit schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:06:
[...]

Verwarmde handschoenen zijn echt goud O+ Maar zijn het wel motorhandschoenen? Zie zo snel namelijk niks over protectie (of het is te vroeg voor me).
TECHNICAL SPECIFICATIONS
– Heated waterproof gloves on palm and fingers for more effective diffusion of the heat
– 7.4 V/2200 mAh lithium battery powered, included and rechargeable
– On/Off switch
– Faux suede palm
– Back in Neoprene effect technical fabric, with goat leather inserts
– Microfibre lining
– PRIMALOFT® thermal padding
– HYDROSCUD®: 100% waterproof and breathable inner membrane
– Type–approved soft protection on the knuckles
– Soft D3O® insert on the palm

– Silicone rubber print on the palm to improve grip
– Long cuff
– Ergonomic fit elastic adjustment with Velcro on the cuff
– Touchscreen gloves
– EN 13594:2015–CE motorcycle certified

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:11:
[...]

TECHNICAL SPECIFICATIONS
– Heated waterproof gloves on palm and fingers for more effective diffusion of the heat
– 7.4 V/2200 mAh lithium battery powered, included and rechargeable
– On/Off switch
– Faux suede palm
– Back in Neoprene effect technical fabric, with goat leather inserts
– Microfibre lining
– PRIMALOFT® thermal padding
– HYDROSCUD®: 100% waterproof and breathable inner membrane
– Type–approved soft protection on the knuckles
– Soft D3O® insert on the palm

– Silicone rubber print on the palm to improve grip
– Long cuff
– Ergonomic fit elastic adjustment with Velcro on the cuff
– Touchscreen gloves
– EN 13594:2015–CE motorcycle certified
*Gaat koffie halen :O

• Bommes
Haha..
Snap je gedachten, ze zien er op de plaatjes ook uit als gewone winterhandschoenen.
Niet echt zoals de meeste motorhandschoenen met veel protectie zichtbaar en zo.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Thoit schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:06:
[...]

Bommes was me voor met het antwoord... is voor mij ook nog vroeg blijkbaar. :D

[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 10-12-2020 10:20 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:16

M14

Joopieboy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:57:
[...]

Looks ok, mooi kontje, het is alleen niet zo fijn als een auto je knipperlicht niet ziet of een @Will_M ook bijna achterop rijdt omdat het knipperlicht dus gewoon echt niet te zien is...
Ik ga er vanuit dat men het sowieso niet ziet. Vaak duurt het richting aangeven ook langer dan de actie zelf 8)7.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Dan geef je veel te laat richting aan. Het is de bedoeling dat je je actie aankondigt, niet dat je je knipperlicht gebruikt om achteraf te vieren dat je actie is gelukt.
Wel een interessante redenering trouwens: ik ga er van uit dat ze het toch niet zien, dus maak ik het maar voor de zekerheid slecht zichtbaar. :?

Ik ga in ieder geval niet achter je rijden in een groep. Ik zie jouw knipperlicht over het hoofd, rij jou aan, en ik mag dokken. Nee, bedankt.
Binnen onze groep wordt er dan ook op gehamerd dat de motoren in goede technische staat zijn én aan de regelgeving voldoen. En ondanks dat we nog wel eens vrij sportief rijden staan we dan ook maar zelden aan de kant voor een controle.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-12-2020 13:40 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• M14

M14

DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:39:
Dan geef je veel te laat richting aan. Het is de bedoeling dat je je actie aankondigt, niet dat je je knipperlicht gebruikt om achteraf te vieren dat je actie is gelukt.
Ligt geheel aan de situatie. Wanneer ik op de rechter baan van de snelweg rij, mijn voorganger wil inhalen en zie/weet dat er niemand achter of naast mij zit, dan heeft het weinig zin om te wachten totdat de aankondiging voorbij is. 1x het knipperlicht aan/uit duurt langer dan dat ik nodig heb om van rijbaan te wisselen.
Wel een interessante redenering trouwens: ik ga er van uit dat ze het toch niet zien, dus maak ik het maar voor de zekerheid slecht zichtbaar. :?
Dit heb ik nergens gezegd.
Ik ga in ieder geval niet achter je rijden in een groep. Ik zie jouw knipperlicht over het hoofd, rij jou aan, en ik mag dokken. Nee, bedankt.
Binnen onze groep wordt er dan ook op gehamerd dat de motoren in goede technische staat zijn én aan de regelgeving voldoen. En ondanks dat we nog wel eens vrij sportief rijden staan we dan ook maar zelden aan de kant voor een controle.
Als je bij iemand achter op rijdt omdat je een knipperlicht over het hoofd ziet moet je zelf eens gaan nadenken over je rijstijl ;). Immers kan de motor voor je ook hard op de motor afremmen. Dan heb je ook geen visuele waarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:00
M14 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:25:
[...]

Ik ga er vanuit dat men het sowieso niet ziet. Vaak duurt het richting aangeven ook langer dan de actie zelf 8)7.
Dus je steekt je hand uit?
Hoe moet ik dit zien? gok je gewoon of het goed gaat?

Ik heb op mijn caferacer ook geen knipperlichten maar ik steek altijd mijn hand uit en pas mijn rijden er ook op aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
M14 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
[...]

Ligt geheel aan de situatie. Wanneer ik op de rechter baan van de snelweg rij, mijn voorganger wil inhalen en zie/weet dat er niemand achter of naast mij zit, dan heeft het weinig zin om te wachten totdat de aankondiging voorbij is. 1x het knipperlicht aan/uit duurt langer dan dat ik nodig heb om van rijbaan te wisselen.

[...]

Dit heb ik nergens gezegd.

[...]

Als je bij iemand achter op rijdt omdat je een knipperlicht over het hoofd ziet moet je zelf eens gaan nadenken over je rijstijl ;). Immers kan de motor voor je ook hard op de motor afremmen. Dan heb je ook geen visuele waarschuwing.
Volgens mij zei je zelf "Ik ga er vanuit dat men het sowieso niet ziet. Vaak duurt het richting aangeven ook langer dan de actie zelf 8)7."

En wat betreft achterop rijden, ik kan me hier helemaal in vinden, heb ook al eens gehad dat iemand vergat richting aan te geven op een N weg en ineens dus in de ankers gaat. Die dingen zitten er niet voor niks, als hij eerst even zijn knippers had gebruikt wist ik dat er een vertraging aan zat te komen.

• M14

M14

kneusteun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
[...]

Ik heb op mijn caferacer ook geen knipperlichten maar ik steek altijd mijn hand uit en pas mijn rijden er ook op aan.
Ik geef richting aan en als ik van rijbaan wissel zorg ik dat ik sneller ben dan waar ik voor ga rijden. Kan dat niet, dan doe ik het niet.
kneusteun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:08:
[...]

Volgens mij zei je zelf "Ik ga er vanuit dat men het sowieso niet ziet. Vaak duurt het richting aangeven ook langer dan de actie zelf 8)7."

En wat betreft achterop rijden, ik kan me hier helemaal in vinden, heb ook al eens gehad dat iemand vergat richting aan te geven op een N weg en ineens dus in de ankers gaat. Die dingen zitten er niet voor niks, als hij eerst even zijn knippers had gebruikt wist ik dat er een vertraging aan zat te komen.
Tja, dat kan gebeuren, maar dan heb je ook een remlicht gemist of zat je er veel te dicht op. Dit is overigens een situatie wanneer ik er voor kies om de aankondiging bewust op tijd te geven. Dit is een andere situatie dan het snelweg voorbeeld wat ik hiervoor gaf.

• kneusteun
M14 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:14:
[...]

Ik geef richting aan en als ik van rijbaan wissel zorg ik dat ik sneller ben dan waar ik voor ga rijden. Kan dat niet, dan doe ik het niet.

[...]

Tja, dat kan gebeuren, maar dan heb je ook een remlicht gemist of zat je er veel te dicht op. Dit is overigens een situatie wanneer ik er voor kies om de aankondiging bewust op tijd te geven. Dit is een andere situatie dan het snelweg voorbeeld wat ik hiervoor gaf.
Meestal geeft men eerst richting aan alvorens de rem te bedienen en af te remmen voor de afslag.

Dus als ik met een paar man op een N weg rijdt dan is de afstand inderdaad vrij kort, maar als ik pas kan reageren op remlicht ipv een knipperlicht wat al van tevoren zichtbaar is.

Als niemand knipperlichten zou hebben zouden we dus constant op remlichten moeten letten terwijl een simpel oranje lampje het probleem volledig kan voorkomen ;)

Edit: komt bij dat je fiets duidelijk te nieuw is om weg te komen zonder knipperlichten, dus ze zetten je vanzelf wel aan de kant. Heb op de R6 destijds de achterlichten als knipperlichten ingesteld (die twee bolletjes van de oude R6) en ben daar toch wel een paar keer mee aan de kant gezet. Dit was overigens wel duidelijk te zien alleen bij wet helaas verboden.

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 10-12-2020 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43
Over dat geknipper is dat wel echt typisch iets Nederlands merk ik. Hier knippert men pas wanneer de actie al in uitvoering is. Die slechte gewoonte wordt nog eens verstrekt omdat niemand elkaar de ruimte geeft, zelfs niet bij het in of uitvoegen waardoor men maar zijn of haar plek op de weg moet forceren. Het hele idee van richtingaanwijzers wordt daarmee gelijk teniet gedaan.

In het buitenland zie je in het geval van op de snelweg rijden dat men eerst 2 of 3 seconden knippert waarbij er op de naastgelegen baan plaats wordt gemaakt, vervolgens kan die persoon eenvoudig invoegen. Dat hoef je in Nederland niet te proberen. Men denkt al te snel dat je vergeten bent je knipperlicht uit te zetten of ze negeren het gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 10-12-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Zo wordt het dan ook geleerd bij rijlessen. Tenminste bij mij 15 jaar geleden..
Kijken, knipperlicht en gaan.
Niet knipperlicht, kijken en dan pas gaan.

• M14

M14

kneusteun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:38:
[...]

Meestal geeft men eerst richting aan alvorens de rem te bedienen en af te remmen voor de afslag.

Dus als ik met een paar man op een N weg rijdt dan is de afstand inderdaad vrij kort, maar als ik pas kan reageren op remlicht ipv een knipperlicht wat al van tevoren zichtbaar is.

Als niemand knipperlichten zou hebben zouden we dus constant op remlichten moeten letten terwijl een simpel oranje lampje het probleem volledig kan voorkomen ;)
In een dergelijke situatie kies ik voor wat meer afstand. Daarnaast is het hebben van de route ook erg praktisch, dan zie je het eerder aankomen.
Edit: komt bij dat je fiets duidelijk te nieuw is om weg te komen zonder knipperlichten, dus ze zetten je vanzelf wel aan de kant. Heb op de R6 destijds de achterlichten als knipperlichten ingesteld (die twee bolletjes van de oude R6) en ben daar toch wel een paar keer mee aan de kant gezet. Dit was overigens wel duidelijk te zien alleen bij wet helaas verboden.
Op mijn vorige R1 (model 09-14) had ik ook een gecombineerd achterlicht/remlicht (al was die een paar cm breder). In de 7 jaar dat ik daarmee heb gereden heb ik daar nooit problemen mee ondervonden terwijl dat ook niet aan de eis voldeed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
TheJason schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:51:
Niet knipperlicht, kijken en dan pas gaan.
Klopt pas knipperen als er ruimte is, het is niet een dwing lampje om ruimte te krijgen.

Van die koekers die zonder kijken richting aan zetten en dan maar verwachten dat er automagisch ruimte ontstaat voor hun om heen te teleporteren.. daar wordt ik wel een beetje kriegel van. 8)7 |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
M14 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:02:
[...]

In een dergelijke situatie kies ik voor wat meer afstand. Daarnaast is het hebben van de route ook erg praktisch, dan zie je het eerder aankomen.

[...]

Op mijn vorige R1 (model 09-14) had ik ook een gecombineerd achterlicht/remlicht (al was die een paar cm breder). In de 7 jaar dat ik daarmee heb gereden heb ik daar nooit problemen mee ondervonden terwijl dat ook niet aan de eis voldeed.
De route hebben is praktisch, maar dat is het hebben van knipperlichten dus ook ;)
Mijn voorbeeld is natuurlijk niet het enige moment dat knippers hun nut hebben.

Stel je rijdt op een N weg en je wilt afslaan dan is het voor een koekblikker ook wel handig om te zien dat jij bij de volgende afslag gaat inhouden.

Maar ik heb het idee dat je dat liever niet inziet dus dan houden we het hierbij. Het is mij om het even, als jij het prettig vind is dat natuurlijk prima. En ik snap wel dat het wat met de looks doet natuurlijk en dat is het ook gewoon een balans tussen looks en veiligheid en iedereen zijn keuze is anders.

Mijn KTM voldoet ook niet meer aan de euro norm en in theorie zou ik hiervoor in Duitsland een dikke boete kunnen krijgen maar mijn ervaring is dat niemand het doorheeft en niemand er naar kijkt. En ik wordt wel blij van het feit dat ik gratis meer vermogen krijg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheJason schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:51:
Ik zou er van maken: Kijken, knipperlicht, nog een keer kijken en gaan 8)
Nitpicking, but that's me... :+

Zonder nu een waardeoordeel te vellen over andermans motor, moet ik zeggen dat ik niet zoveel op heb met het zo klein mogelijk maken van spiegels, knipper- en achterlichten. Alsof de motor een sierobject is waar de storende elementen zoals spiegels en verlichting niet op thuis horen.
Toen ik jaren geleden nog een oude RT reed, zag ik een keer in het donker een andere RT rijden. Ik schrok toen een beetje van het achterlicht. Zo groot als de RT is, in het donker is ie zo klein als het achterlicht, en dat was niet meer dan een gloeiende spijker. Zo slecht ben je zichtbaar in het donker. Overdag ziet men je wel (als ze kijken). Ik heb toen de koffers achter voorzien van dat black Scotchlite. Later heb ik ook nog een LED achterlicht gevonden die net als de nieuwere RT's een brede strip als achterlicht hadden. Dat scheelde al. Maar dat reflecterende spul is echt super voor je zichtbaarheid in het donker. Ik heb het nu ook op de K16 zitten. Ook al is het wit reflecterend (wat niet schijnt te mogen achter), heb ik liever dat ze een fel licht voor zich hebben, dan dat ze me pas op het laatste moment zien. Hoe eerder je iemand ziet, hoe eerder je je plan kunt trekken/aanpassen.
Misschien ben ik er te fanatiek in, hoewel ik geen geel hesje draag, want daarvan vind ik het nut maar beperkt, vooral op een motor met volle kuip. Je hebt denk ik meer aan een helm in een opvallende kleur. Ik heb een voornamelijk witte helm, dus dat zit dan wel goed. Ook daar een paar kleine reflecterende plakkertjes op gedaan.

Je motor mag best mooi zijn natuurlijk; een beetje pimpen doet bijna iedereen. Alleen, en dat is mijn persoonlijke mening, moet je de veiligheid niet uit het oog verliezen. Je bent nu eenmaal kwetsbaar op een motor, en één automobilist die je over het hoofd ziet is genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:22:
[...]

Klopt pas knipperen als er ruimte is, het is niet een dwing lampje om ruimte te krijgen.

Van die koekers die zonder kijken richting aan zetten en dan maar verwachten dat er automagisch ruimte ontstaat voor hun om heen te teleporteren.. daar wordt ik wel een beetje kriegel van. 8)7 |:(
Of dat ze al halverwege de andere baan zijn en dat je nog net 1 flits ziet van het knipperlicht.... had dan niks gedaan :'(

Maar het meest irritant vind ik wel van die tjappies bij rotondes... als ik niet zie dat een auto eraf gaat dan houd ik in. Dus dan komt er zo'n koekblik (soms ook wel motoren) aanrijden en zonder richting verlaten ze de rotonde en sta ik dus voor niks stil.... het is niet alsof het veel moeite is.

• DrivinUCrazy
M14 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:02:
[...]

Leuk voorbeeldje dat je hier noemt. :)
Ik vraag mijn achtervolgers (die ik niet ken) juist meestal om de navigatie uit te zetten. We zien te vaak dat degenen die voor het eerst bochten tegenkomen die je in Nederland niet hebt, deze gaan proberen in te schatten aan de hand van de navigatie. En dan kom je nog wel eens bedrogen uit. Zeker als de vermoeidheid begint toe te slaan.
Ook kan het zo zijn dat de voorrijder bewust afwijkt van de route. Die heeft al een afsluiting gezien, wil ergens een stop maken, of heeft zich gewoon vergist. Niet miepen: de voorrijder bepaalt. Maar mogelijk slaat hij dus ergens af waar dat niet in de route staat, of andersom. De route is niet heilig.

De mensen waar ik zo vaak mee rij dat we bijna gedachten kunnen lezen, redden zich wel met of zonder navi. Ook daar zitten er een aantal bij die per sé de route moeten hebben, stelletje autisten. Ik pest ze dan wel eens door te zeggen dat zij dan maar voorrijden (willen ze vaak niet), en anders mijn achterlicht maar moeten volgen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
Bommes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:22:
[...]

Dat werd mij met motorrijles wel geleerd, je vraagt om ruimte en geeft je intenties aan, je dwingt het niet af. Beetje hetzelfde als je positie op de weg, als je een afrit moet hebben ga je ook niet links in je baan rijden maar juist rechts, om je intenties aan te geven :Y

In other news, het was vies koud en her en der nog gladjes ook. Monteur had blijkbaar m'n banden op 3 bar gezet omdat ik ergens gezegd had dat ie de stalling in ging... Spiegels zijn wel goedgekeurd, monster zicht en ze dimmen een beetje wat ideaal is tegen LED automatrix grootlicht wielklevers. Uitlaat dacht ik van dat ie een stuk minder luid was, maar als je t gas open trekt valt dat best wel mee. Bij tokkelen is ie wel rustiger, dus de buren mogen weer blij zijn :YAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YLsiU3D0-Xw-lfLHe-mFhL8P8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8htR5BvvAKgGCX4M7vOy8wOn.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: had tekst in de quote van Bommes gezet, daar hoort t niet

[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 10-12-2020 23:15 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Richtingaanwijzers zijn er om het overig verkeer duidelijk te maken wat je van plan bent, zodat die daar op kunnen anticiperen. Het is een communicatiemiddel, geen verplicht nummertje dat je alleen maar moet gebruiken omdat je anders een boete kan krijgen zoals veel Nederlanders het blijkbaar beschouwen als ik om mij heen kijk op de weg.

Ik snap BMW ook niet dat ze op hun nieuwe S1000 modellen de achterlichten hebben geïntegreerd in de knipperlichten. Dat zijn twee functies die je imho gescheiden moet houden, en voor mij een reden om het nieuwe model S1000XR niet te willen, of om die prut er gelijk af te slopen en door fatsoenlijke verlichting te vervangen.

Al kan je natuurlijk ook overdrijven zoals Honda op hun jaren 80/90 modellen deed met de afmetingen van de knipperlichten :+

• M14

M14

DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:36:
[...]

De mensen waar ik zo vaak mee rij dat we bijna gedachten kunnen lezen, redden zich wel met of zonder navi. Ook daar zitten er een aantal bij die per sé de route moeten hebben, stelletje autisten. Ik pest ze dan wel eens door te zeggen dat zij dan maar voorrijden (willen ze vaak niet), en anders mijn achterlicht maar moeten volgen.
Het heeft mijn voorkeur om als voorrijder te rijden, dus kom maar op ;).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:36:
[...]
Ook kan het zo zijn dat de voorrijder bewust afwijkt van de route. Die heeft al een afsluiting gezien, wil ergens een stop maken, of heeft zich gewoon vergist. Niet miepen: de voorrijder bepaalt. Maar mogelijk slaat hij dus ergens af waar dat niet in de route staat, of andersom. De route is niet heilig.
Dat hangt er een beetje vanaf. We hebben het wel eens gehad in Oostenrijk dat die Garmin weer eens drie verschillende routes had uitgeknobeld voor drie verschillende modellen van Garmin. De bron was dezelfde route, maar hij maakte er op bepaalde punten een andere route van bij alledrie.
Maar we reden in de alpen, en je kunt in de bergen niet zomaar straffeloos even een andere route gaan rijden omdat er wel een bergen in de weg staan. Bovendien is het een beetje irri als je een route hebt, en iemand gaat zomaar bepalen dat we ergens anders heen gaan. Rijd dan geen route denk ik dan. Want die afwijking kan ook per ongeluk zijn. Je moet dan maar afspreken dat als de voorrijder afwijkt, hij een handgebaar maakt zodat ik snap dat ie niet de verkeerde kant op gaat. Want dat gebeurt ook wel eens en dan moet je na een paar honderd meter weer keren.

Gewoon goede afspraken maken. Als je een voorrijder hebt die steeds zijn eigen interpretatie van de route wil rijden, geef dan geen route en zeg dat je 'm maar moet volgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@M14 Prima! :)

Ik verwacht dat er de komende tijd niet echt meer wordt gereden. Met België/Luxemburg/Duitsland als oranje gebieden wordt er sowieso vrijwel niet heel veel door ons in groepsverband gereden. Vervolgens is het voor velen ook langzaamaan te koud, te glad, lage zon, en pekel op de weg. Die regio's zijn immers nog een paar graden kouder en het wegdek gladder.

Dat gezegd hebbende, zodra we komend jaar weer van start gaan ben je van harte welkom. Meestal vertrekken we om 10:00 uur vanaf Tienbaan (=Shell tankstation bij de Duitse grens naar Aachen) of vanaf de McDonalds in Gronsveld. Vertrektijd wil soms nog wat variëren, maar soit.
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar vrijwel iedere zondag vanaf maart verzamelt zich daar wel een groepje. Te herkennen aan wat LRT logo's her en der op motoren en kleding, en anders gewoon even aanspreken. Je bent altijd welkom om aan te sluiten. Alleen is het wel fijn als je je van tevoren even gemeld hebt. :)

Paar basisregels:
- motor technisch in orde
- beschermende kleding in orde
- volgetankt vertrekken. Minimaal 200km kunnen rijden zonder stress.
- iedereen bepaalt zijn eigen Vmax. Tenslotte moet je boetes ook zelf betalen.

Tot dan!

@mphilipp Mwah, de Garmin voorrijders bij ons zorgen dat ze dezelfde instellingen hebben. En zelf rijd ik met de tomtom met een track. De routebestanden zetten we zo op met voldoende routepunten, dat de navi vrij weinig vrije keuze over heeft. De verschillen zijn dan nog maar minimaal. :)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-12-2020 16:35 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:50:
Ik snap BMW ook niet dat ze op hun nieuwe S1000 modellen de achterlichten hebben geïntegreerd in de knipperlichten.
Zoiets had de R1 toch ook al? Lijkt mij ook best onduidelijk, maar het mag blijkbaar.

• kneusteun
Dat oranje gebied zegt allemaal niet zo heel veel....
Collega's zijn al tijdje aan het werk in Oostenrijk en de winkelstraten zijn gewoon vol net als hier en je kan gewoon een shnitzel halen als je wil.

• M14

M14

DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:32:
@M14 Prima! :)

Ik verwacht dat er de komende tijd niet echt meer wordt gereden. Met België/Luxemburg/Duitsland als oranje gebieden wordt er sowieso vrijwel niet heel veel door ons in groepsverband gereden. Vervolgens is het voor velen ook langzaamaan te koud, te glad, lage zon, en pekel op de weg. Die regio's zijn immers nog een paar graden kouder en het wegdek gladder.

Dat gezegd hebbende, zodra we komend jaar weer van start gaan ben je van harte welkom. Meestal vertrekken we om 10:00 uur vanaf Tienbaan (=Shell tankstation bij de Duitse grens naar Aachen) of vanaf de McDonalds in Gronsveld. Vertrektijd wil soms nog wat variëren, maar soit.
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar vrijwel iedere zondag vanaf maart verzamelt zich daar wel een groepje. Te herkennen aan wat LRT logo's her en der op motoren en kleding, en anders gewoon even aanspreken. Je bent altijd welkom om aan te sluiten. Alleen is het wel fijn als je je van tevoren even gemeld hebt. :)

Paar basisregels:
- motor technisch in orde
- beschermende kleding in orde
- volgetankt vertrekken. Minimaal 200km kunnen rijden zonder stress.
- iedereen bepaalt zijn eigen Vmax. Tenslotte moet je boetes ook zelf betalen.

Tot dan!

@mphilipp Mwah, de Garmin voorrijders bij ons zorgen dat ze dezelfde instellingen hebben. En zelf rijd ik met de tomtom met een track. De routebestanden zetten we zo op met voldoende routepunten, dat de navi vrij weinig vrije keuze over heeft. De verschillen zijn dan nog maar minimaal. :)
Dit is een dingetje :'(.

Gronsveld / Tienbaan is +/-80km. Hoeveel man in een groep houden jullie aan?

Waar staat LRT voor?

• DrivinUCrazy
Als we het weten valt er wel een mouw aan te passen hoor. We willen alleen niet iedere keer voor iemand anders een tankstation moeten zoeken. Tankstations zijn er echt wel zat.

Het startpunt is voor mij ook altijd 45min rijden, maar met de keuze tussen nederlandse of andere wegen... Is die keuze snel gemaakt.

LRT = Limburg Racing Team. Jaren en jaren geleden opgericht door een groepje vrienden die het op de weg te bont begonnen te maken. Toen besloten ze naar het circuit te gaan, en zo was de naam geboren.
Inmiddels is dat ook al weer jaren geleden (er zijn er nog maar enkelen van het eerste uur bij), dus het "racing" gedeelte klopt niet meer helemaal. De meeste wilde haren zijn er nu wel af, en het is voor velen vooral een sport geworden om anderen mee te laten genieten van het motorrijden in een mooie omgeving. Maar ja, het is wel een stichting en daarvan verander je de naam niet zomaar. Het is bovenal een ontzettend fijne vriendengroep voor alle soorten motoren en rijstijlen.
Er zijn er ook een paar bij die ik niet eens bij probéér te houden. Daarvoor is mijn leven, én mijn rijbewijs, me veel te dierbaar. Choppers zijn zwaar in de minderheid, dat wel. :+ Er wordt veel gereden, maar ook buiten het rijden om zien velen elkaar nog, en je maakt door de jaren heen wel wat mee wat de band enorm heeft versterkt.

Dus. Tot zover het verkooppraatje voor LRT. :+

Edit: vraag over groepsgrootte had ik even gemist. Maar dat verschilt een beetje met de samenstelling van deelnemers. In principe 5-6-7 man, en dan wordt het tijd om op te splitsen. Zeker als er vreemden tussen zitten. Maar als we alleen met personen zijn die op elkaar zijn ingespeeld en elkaar niet ontlopen qua tempo, zijn het er ook wel eens een paar meer. In feite moet je dat dan zien als twee groepjes die direct achter elkaar zitten.
Bij 'beginners'ritten is het helder: een ervaren voorrijder, 2-3 minder ervaren rijders, en een ervaren achterrijder. Niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-12-2020 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:31

KRAI.7

Bwoah...

Ben ik weer na een tijdje terug te hebben gepost over m’n rijgeschiktheidsverklaring. :)

In de tussentijd heb ik m’n theorie de tweede keer gehaald, kon mezelf wel vervloeken toen ik het de eerste keer niet haalde, had echt veel tijd erin gestoken maar toch 2 fout (of 8, is maar hoe je het bekijkt) teveel. In dit topic op zoek gegaan naar tips en wat me enorm heeft geholpen is het antwoorden wat het CBR wil horen. ;)

Daarnaast ook 27 oktober m’n AVB gehaald!

17 december, oftewel volgende week donderdag, heb ik m’n AVD. Heeft iemand hier mooie tips voor?

Kon op internet al vinden dat je best een foutje mag maken maar dat ze kijken hoe je het dan oplost. En de instructie verkeerd opvolgen (per ongeluk) is ook niet gelijk een reden om te zakken, als je maar geen rare capriolen uit gaat halen om toch nog net die ene afslag te halen of zo.

Ook het kijkgedrag letten ze uiteraard veel op.

Maar ben vooral benieuwd of er nog meer tips zijn! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Vooral vlot optrekken en rijden, en vergeet niet zoveel mogelijk de ruimte op de weg te zoeken (nergens langer dan nodig achter/naast blijven plakken).

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Genoeg afstand houden en jezelf de ruimte gunnen en geven.

Zorg ook dat je zeker bent dat je de instructeur goed kan horen, dit was voor mij een probleem omdat de oortjes na 10 minuten naar buiten komen. Had ze toen beter vastgeplakt 😅

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
mphilipp schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:33:
[...]

Ik zou er van maken: Kijken, knipperlicht, nog een keer kijken en gaan 8)
Nitpicking, but that's me... :+
Haha, terecht punt. Daar heb je gelijk in :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Lichtelijk gesponsorde content, maar het is wel een toffe review van mijn motor:

klik op het plaatje voor de link naar het artikel:
Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2020/12/moto-guzzi-v85-tt-travel-2-768x512.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
M14 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:00:
[...]

Dit is een dingetje :'(.

Gronsveld / Tienbaan is +/-80km. Hoeveel man in een groep houden jullie aan?
80km is peanuts. Voor mij is het 225km enkele reis :+

Dagjes Duitsland zijn goed voor 700-800km per keer hier :P

Gamertag: timmie271

• M14

M14

timmie271 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:13:
[...]

80km is peanuts. Voor mij is het 225km enkele reis :+

Dagjes Duitsland zijn goed voor 700-800km per keer hier :P
Dan zou ik er toch een overnachting bij pakken en 2 volle dagen gaan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Timmie271 is inderdaad al eens met me mee geweest voor een rondje van pakweg 320km, samen met thoit. Was toen zeker een fijn dagje, maar de rest van ons clubje was er toen niet bij.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-12-2020 22:30 ]

• TWCRay
Dat soort dagtripjes wil ik volgend jaar ook zeker gaan doen. Ben dit jaar nog niet verder geweest dan pakweg 75 KM van mijn woonplaats (had ook pas het rijbewijs eind September ;))

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Zijn er nog andere motorrijders aanwezig in dit forum die in Nieuw Zeeland woonachtend zijn (zuider eiland, christchurch)?
Zou wel leuk zijn voor een rit :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
[...]

Doe ik idd ook met de enduro. Hand of been uitsteken. Knipperlichten erop is hopeloos, die breken na 1 keer rijden af :+
[b]kneusteun in "Hét grote motortopic - Deel 24"kneusteun schreef op donderdag 10 december 2020 @ Die dingen zitten er niet voor niks, als hij eerst even zijn knippers had gebruikt wist ik dat er een vertraging aan zat te komen.
Nouja, bij sommige automerken ziet het er volgens mij zo uit :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tit6q_iO61WxMO6zb0VpmPiW6Tk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8ux81R0NGN9uI4gFaqhfG52m.jpg?f=user_large
bluebear schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 03:53:
Zijn er nog andere motorrijders aanwezig in dit forum die in Nieuw Zeeland woonachtend zijn (zuider eiland, christchurch)?
In de beginpost kan je zien waar mensen vandaan komen. Nieuw Zeeland staat er niet tussen, en kan mij ook niet herrineren dat iemand daar woont. Het zou wel leuk zijn als je info deelt over reizen die je daar maakt! Ben er nooit geweest, maar het lijkt me een prachtig land. Feli trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Thoit op 11-12-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@bluebear als ik het weer zo zie is het veel beter om te rijden daar! Heb volgensmij wel eens iemand voorbij zien komen in het topic, maar weet niet meer wie (kan ook een reis geweest zijn)...

Gefeliciteerd trouwens *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Volgende tweakers motormeet in Nieuw Zeeland. Eerst een tussenstopje via Jolke, dan naar Lankhoar, en dan Nieuw Zeeland. Maar eens gaan investeren in een extra comfortzadel denk ik... :/

Oh ja, en verlofdagen sparen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluebear schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 03:53:
Er zijn wel andere tweakers in NZ, maar of die motor rijden weet ik niet...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

cyntax schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:45:
Over dat geknipper is dat wel echt typisch iets Nederlands merk ik. Hier knippert men pas wanneer de actie al in uitvoering is. Die slechte gewoonte wordt nog eens verstrekt omdat niemand elkaar de ruimte geeft, zelfs niet bij het in of uitvoegen waardoor men maar zijn of haar plek op de weg moet forceren. Het hele idee van richtingaanwijzers wordt daarmee gelijk teniet gedaan.
Het is idd. voor velen een nooit aangeleerde gewoonte, al is het wel afhankelijk van locatie... Waar ik woon in Vlaanderen valt het nog mee buiten de spitsuren, richting aangeven en algemene hoffelijkheid zijn de eerste slachtoffers van zodra er wat stress in het spel is, waar ik werk in BXL (Schaarbeek) is richtingaanwijzergebruik nagenoeg onbestaande, binnen de spits, buiten de spits, maakt niet uit en overal politie te zien maar die houden zich totaal niet bezig met dit soort kleine overtredingen.

Wat ik merk is, in landen waar strenger wordt opgetreden, wordt het beter nageleefd... Is denk ik sowieso een logisch gevolg. In Groot Brittanië liggen de straten er -geloof het of niet- vaak nog slechter bij dan in Vlaanderen, maar daar wordt wel richting aangewezen want de politie lacht er daar echt niet mee en haalt je uit het verkeer voor zoiets. Hier in België is het vaak de politie zélf dat z'n richtingaanwijzers niet gebruikt waar het moet. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door PinusRigida op 11-12-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dan lijkt het me makkelijker om de NZ tweakers aan het motorrijden te krijgen, dan de motorrijdende tweakers in NZ. :+

En om het volgende verhaaltje af te sluiten:
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:33:
Ik heb nu all Risk. Ik was aan het kijken om dit te herzien (maar naar WA+ of WA was ik nog niet uit), en de winterstop er af te halen.

All risk dekt ook de schade bij eenzijdige ongevallen; zonder tegenpartij. Vandaar dat ik die nog steeds heb op een 'oude' motor. Maar de dagwaarde gaat natuurlijk hard omlaag. Het nut van all risk wordt dan ook steeds minder. Terwijl ik mijn opties aan het overwegen was, viel me opeens op dat er M2 beveiliging stond, terwijl daar voorheen M1 stond. En zo begon het balletje te rollen.

Ik heb ze een mail gestuurd of die clausule niet langzaam een beetje overbodig is geworden. Als ze daar akkoord mee gaan, is er helemaal geen probleem meer. :)
Zo niet, dan alleen nog maar WA. Maar ik wil wel de pech en schadehulp in het buitenland blijven houden. Daar rij ik immers altijd.
Hehe, eindelijk.

KNMV/verzekeringsmaatschappij AON zou binnen 2 weken reageren. Op de 14e dag kreeg ik een berichtje "dat de vraag was doorgezet naar de verzekeringsmaatschappij." Dat noem ik geen reactie, dat noem ik een ontvangstbevestiging. :/

Ik werd woensdagavond gebeld, en daarbij werd aangegeven dat de alarmclausule er inderdaad per ongeluk nog in stond. Deze waren ze vergeten er uit te halen. Wat blijft wel: op het thuisadres achter slot en grendel, nagelvast, en met een ART4 slot. Dat is allemaal geen probleem. Na wat doorvragen bleek die alarmclausule na 4 jaar te kunnen vervallen.
Of ik nog meer wensen had? --> ja, ik belde eigenlijk om het aantal kilometers per jaar wéér te corrigeren naar onbeperkt. De vorige 2 keer dat ik het heb aangegeven is dat namelijk óók al niet gewijzigd en stond het nog steeds op 8000. En ik wilde van all-risk naar WA+, én de winterstop laten vervallen.
De dame heeft alles genoteerd en herhaald, dus je denkt dat het dan klaar is.

Donderdag de bevestiging dat de polis is gewijzigd, en of ik de gegevens wil controleren.
Kilometers: 15.000 per jaar. (nee, >15.000!)
Winterstop: Ja
|:( |:( |:(

In mijn reactie terug heb ik gevraagd waar ik de administratiekosten bij wijzigingen eigenlijk voor betaal, want blijkbaar moet ik alles zelf doen.
En nu, bij de derde keer, staan daadwerkelijk de wijzigingen er in zoals ik ze de eerste keer had aangegeven.

Dit kost me overigens 13,80 per maand met 5 schadevrije jaren. Ik heb 5% korting vanwege KNMV lidmaatschap en 10% korting vanwege VRO. In combinatie met de pechhulp zijn dat zo'n beetje de redenen om daar te blijven... Maar man man man, wat een administratie daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
KRAI.7 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:30:
Ben ik weer na een tijdje terug te hebben gepost over m’n rijgeschiktheidsverklaring. :)

In de tussentijd heb ik m’n theorie de tweede keer gehaald, kon mezelf wel vervloeken toen ik het de eerste keer niet haalde, had echt veel tijd erin gestoken maar toch 2 fout (of 8, is maar hoe je het bekijkt) teveel. In dit topic op zoek gegaan naar tips en wat me enorm heeft geholpen is het antwoorden wat het CBR wil horen. ;)

Daarnaast ook 27 oktober m’n AVB gehaald!

17 december, oftewel volgende week donderdag, heb ik m’n AVD. Heeft iemand hier mooie tips voor?

Kon op internet al vinden dat je best een foutje mag maken maar dat ze kijken hoe je het dan oplost. En de instructie verkeerd opvolgen (per ongeluk) is ook niet gelijk een reden om te zakken, als je maar geen rare capriolen uit gaat halen om toch nog net die ene afslag te halen of zo.

Ook het kijkgedrag letten ze uiteraard veel op.

Maar ben vooral benieuwd of er nog meer tips zijn! :)
Bij mij (Arnhem) wilde ze zien dat ik vlot reed (5km/h willen ze je te hard zien rijden, doe je dit niet krijg je de vraag of je motorrijden wel leuk vind).

En negeer je examinator. Gebruik de voordelen. Dus kan jij wel doorrijden met een versmalling doe dat en zij komen wel terug. Dus let niet op je examinator als je die kwijt bent of ver achter je rijdt. Je krijgt vanzelf het commentaar als je te ver bent en even moet wachten.

En laat zien dat je de voordelen van motorrijden weet.

De eerste keer reedt ik namelijk te braaf en dan geven ze ook aan dat je met onvoldoende vertrouwen op de motor zit (dat kreeg ik te horen namelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benoben1988
  • Laatst online: 13:15
Jurrian120 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:36:
[...]

Bij mij (Arnhem) wilde ze zien dat ik vlot reed (5km/h willen ze je te hard zien rijden, doe je dit niet krijg je de vraag of je motorrijden wel leuk vind).

En negeer je examinator. Gebruik de voordelen. Dus kan jij wel doorrijden met een versmalling doe dat en zij komen wel terug. Dus let niet op je examinator als je die kwijt bent of ver achter je rijdt. Je krijgt vanzelf het commentaar als je te ver bent en even moet wachten.

De eerste keer reedt ik namelijk te braaf en dan geven ze ook aan dat je met onvoldoende vertrouwen op de motor zit (dat kreeg ik te horen namelijk).
Bovenstaande tips zijn zeker goed! Dat waren zaken die de rijschool ook aan mij als tip gegeven had. Zeker ook niet te traag optrekken. Uiteraard moet je niet gaan zitten racen, maar trek maar vlot op naar de vereiste snelheid. In België moet je ook even parkeren en afstappen. Kijk goed over je schouder voor je afstapt. Succes met je examen! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Jurrian120 Klinkt herkenbaar.
De eerste keer gezakt, omdat ik te voorzichtig was.
De tweede keer ging ik langs een wegversmalling over een fietsstrook, omdat er veel tegenverkeer kwam. (Let wel, dat was geen suggestiestrook maar echt een fietsstrook). Mijn instructeur vervloekte me op dat moment al. nog geen 500m bij het CBR vandaan.

Daarna mocht ik naar Cadier en Keer (Zuid-limburg), waar een krap haarspeldje ligt. Die moest ik nemen, en daarna kreeg ik de instructie om via die en die wegen naar het CBR terug te rijden. Of ik die weg wel wist? Toen ik ja knikte: "mooi, ga maar". En alles wat ze niet zien, kunnen ze ook niet afkeuren.

Aan het eind van de rit vroeg hij naar die wegversmalling. Ik antwoordde dat ik me er wel van bewust was, maar dat er geen fietsers waren, en dit de doorstroming echt wel bevorderde. Waar heb ik zo'n ding anders voor?
Prima, ik moest het niet doen met politie achter me, en ik was geslaagd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
[...]

In het ergste geval rij je een kwartier moederziel alleen zoals ik tijdens mn AVD. Wel gewoon rijbewijs gehaald haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:24:
@Jurrian120 Klinkt herkenbaar.
De eerste keer gezakt, omdat ik te voorzichtig was.
De tweede keer ging ik langs een wegversmalling over een fietsstrook, omdat er veel tegenverkeer kwam.
Herkenbaar. Ik maakt het alleen iets bonter. Ik reed in zo'n straat in een woonwijk met om en om bloekbakken. Ik had er een aan mijn kant en er kwam een tegenligger aan. Maar die mevrouw was aan het treuzelen, dus gaf ik een dot gas en ging maar eerst... :X Geen probleem blijkbaar, want ik was wel geslaagd (2de keer). De examinator had zelf gezegd 'vlot rijden en laten zien dat je de voordelen van de motor kent en gebruikt'. In principe kon die mevrouw ook nog doorrijden, maar ja...treuzelen doen wij niet aan in het verkeer.

Dat is misschien wel iets als je al langer je rijbewijs hebt. Dan doe je zoiets bijna automatisch. Als iemand gaat staan treuzelen, rij je gewoon door. Zo gaat dat in het verkeer. En met de motor gaat het nog makkelijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:54

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

Bij mijn AVD reed ik 130 op een 80 weg, rechts ingehaald en tussen het verkeer door geslingerd tot ik door had dat het geen snelweg was maar 80 weg.
Bij het oprit zat ik flink op het gas met stepje richting asfalt, dus helemaal niet op borden gelet. Daar waren ze mij dus al kwijt. (gelukje)

Bij het stoplicht iets verder hoorde ik krakend dat ik verderop maar naar rechts zou moeten, en het wel heel vlot ging. Hart in mijn keel.

De genoemde afslag genomen, beetje rustig aan gedaan tot ik ze in de spiegel zag rijden. Kreeg wat instructies om nog een paar afslagen te nemen. En hij stuurt mij de tegengestelde richting de 80 weg weer op. Dit maal dus iets rustiger rijden, netjes 80, Vrachtwagen die 90 reed, dus beetje achter gebleven.
Commentaar. ben je nu een motorrijder of niet? Nja oke, dus hop er voorbij. toch al gezakt was mijn redenatie.

Terug naar het CBR. op een hele eikelige manier, hoe vond je het zelf gaan?
Dus beetje bluffend, ja lekker. kreeg nog wel commentaar op dat ik achter die vrachtwagen bleef. Dus wel aangegeven dat de andere kant op vlot ging, en ik ze niet weer zoek wou rijden. Frons op zijn gezicht.

Uiteindelijk naar binnen toe. hij kijkt mij aan. Ja, rijden kun je wel. maar geslaagd? kijkt boos, steekt hand uit. Gefeliciteerd!

Na afloop toch maar aan mijn instructeur bekend dat het wel lomp hard ging op die 80 weg. hard om kunnen lachen achteraf.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Patrock schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:39:
[...]

Bij mijn AVD reed ik 130 op een 80 weg, rechts ingehaald en tussen het verkeer door geslingerd tot ik door had dat het geen snelweg was maar 80 weg.
Bij het oprit zat ik flink op het gas met stepje richting asfalt, dus helemaal niet op borden gelet. Daar waren ze mij dus al kwijt. (gelukje)

Bij het stoplicht iets verder hoorde ik krakend dat ik verderop maar naar rechts zou moeten, en het wel heel vlot ging. Hart in mijn keel.

De genoemde afslag genomen, beetje rustig aan gedaan tot ik ze in de spiegel zag rijden. Kreeg wat instructies om nog een paar afslagen te nemen. En hij stuurt mij de tegengestelde richting de 80 weg weer op. Dit maal dus iets rustiger rijden, netjes 80, Vrachtwagen die 90 reed, dus beetje achter gebleven.
Commentaar. ben je nu een motorrijder of niet? Nja oke, dus hop er voorbij. toch al gezakt was mijn redenatie.

Terug naar het CBR. op een hele eikelige manier, hoe vond je het zelf gaan?
Dus beetje bluffend, ja lekker. kreeg nog wel commentaar op dat ik achter die vrachtwagen bleef. Dus wel aangegeven dat de andere kant op vlot ging, en ik ze niet weer zoek wou rijden. Frons op zijn gezicht.

Uiteindelijk naar binnen toe. hij kijkt mij aan. Ja, rijden kun je wel. maar geslaagd? kijkt boos, steekt hand uit. Gefeliciteerd!

Na afloop toch maar aan mijn instructeur bekend dat het wel lomp hard ging op die 80 weg. hard om kunnen lachen achteraf.
#KTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bij mij zeiden ze dat ik een vrachtwagen van de weg duwde?!! leek me heel sterk, dus vroeg om uitleg en blijkbaar op een B weg gaf ik te weinig ruimte aan een tegemoetkomende vrachtwagen.... Je zou dan denken dat ik naast de motor lag als ik hem geraakt had, dus in mijn ogen ging het dus prima :)

Maar de volgende keer moest ik maar uiterst naar rechts gaan was het advies.

Bij mijn slagen was ik aan het spookrijden op een busbaan tussen twee rijbanen in en toch geslaagd! Was nog een verhoogde busbaan dus was wel mooi rijden.
Kortom het is allemaal een beetje mazzel hebben ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
Bommes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:29:
Lichtelijk gesponsorde content, maar het is wel een toffe review van mijn motor:

klik op het plaatje voor de link naar het artikel:
[Afbeelding]
@Bommes Ik vind jouw kleurstelling mooi, maar deze versie is ook mooi.

@KRAI.7 Bij mijn AVD reed ik ook bijna een busbaan incl flitspaal (en toegankelijk voor fietsers) op. Toen dacht ik dat het wel over was gezien we ook ongeveer de korste weg terug naar CBR reden. Met het idee toch al gezakt te zijn lekker los verder gereden totdat we vlak voor CBR toch ineens een extra lusje maakten.
Na afloop door de examinator uitgelachen met de vraag of ik normaal fiets in die regio (wat zo is). Kortom ondanks een grote fout wel gewoon netje door blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Het stormde tijdens mijn AVD (code geel en sneeuw afgegeven), vooraf hadden ze aangegeven dat ze twijfelde of ze het door moesten laten gaan... Maar het toch zouden willen proberen.

Dus toch gestart... Was lekker aan het rijden (voor mijn gevoel) en de examinator gaf aan tweede rechts en dan een bepaalde richting aanhouden (ben even kwijt waar het naar toe was). Vlak erna gaf hij aan dat we toch wat anders gingen doen, namelijk eerste rechts richting de CBR locatie.. Later bleek dat hij zich had vergist en dat hij rond die locatie rond wou gaan rijden. Was echt even bang dat hij het examen zou afblazen of dat ik iets fout had gedaan.

Later die dag zijn er examens geannuleerd, dus voor mijn gevoel heb ik echt geluk gehad wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
@benoben1988 Het laten zien dat je kijkt is iets waar ze bij mij heel veel de nadruk op legden, dus niet vanuit je ooghoek maar je hoofd draaien.
En niet eerst vanuit je ooghoek kijken, denken O Shit, mn hoofd moet meedraaien! En dan als je al te laat bent om te kijken voor de zekerheid nog eens met je hoofd draaien. Die neiging had ik nog al tijdens me lessen, maar dan denken ze dus alleen dat je steeds te laat kijkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door roda_djavulen op 11-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bij mijn AVD gaf die prutser verkeerd richting aan.. nouja, hij zei niks en wachtte af wat ik deed bij een doodlopende straat... maar als ik niets hoor is rechtdoor de optie, en er zat voor het einde van de doodlopende straat nog een oprit naar een stuk weg naar links. :+ Dus fuck die auto, ik rij gewoon netjes dat stuk weg op, blijkt een hofje te zijn, weet ik veel ik ken die buurt niet. Maar toen kreeg ik toch wel in m'n oortje dat ik terug mocht komen en we de doorgaande weg in gaan. Ja dat is dus een afslag naar rechts pannenkoek. :P Maar later gaf ie ook toe dat het zijn fout was.

En ik was iets te wild met snelweg optrekken, zat op de linkerstrook en die werd samengevoegd, dacht dat ik nog wel voor kon... kon ik ook :+ Maar de examinator vond inene dat ik achter had moeten invoegen. Ja waar de fuck heb je dan een motor voor als je gewoon veilig er nog voor kan.. zo gauw je bij de snelweg bent ben je toch weg..

Nou ja, ik twijfelde toch of hij 't zou erkennen, maar uiteindelijk was ik wel gewoon geslaagd. :+ Was echt top, afrijden met 35 graden boven nul... :X Geen aanradert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Zo nieuw broekje gekocht. https://www.rad.eu/nl/c/p...rack-pants-zwart-lang.htm

Zat wel nog black friday korting op. Wintervoering er uit en ik krijg hem net over de jeans broek om naar het werk te rijden :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmokingSig schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:48:
Zo nieuw broekje gekocht. https://www.rad.eu/nl/c/p...rack-pants-zwart-lang.htm

Zat wel nog black friday korting op. Wintervoering er uit en ik krijg hem net over de jeans broek om naar het werk te rijden :D
Geen zin om op de link te klikken....

Is dat dat broekje wat je aan hebt op de afbeelding in je User-Icon? :*) >:) :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-12-2020 13:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Will_M schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:55:
[...]
Geen zin om op de link te klikken....
Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/i/images/producten/58588gr.jpg?width=600&height=600&bgcolor=ffffff&quality=80&scale=canvas
Will_M schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:55:
[...]
Is dat dat broekje wat je aan hebt op de afbeelding in je User-Icon? :*) >:) :9~
Sorry, ben geen vrouw ;w _O-

Deze ochtend direct uitgetest in kou en regen. Bevalt me goed

[ Voor 42% gewijzigd door SmokingSig op 11-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
SmurfLink schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:27:
Bij mijn AVD gaf die prutser verkeerd richting aan.. nouja, hij zei niks en wachtte af wat ik deed bij een doodlopende straat... maar als ik niets hoor is rechtdoor de optie, en er zat voor het einde van de doodlopende straat nog een oprit naar een stuk weg naar links. :+ Dus fuck die auto, ik rij gewoon netjes dat stuk weg op, blijkt een hofje te zijn, weet ik veel ik ken die buurt niet. Maar toen kreeg ik toch wel in m'n oortje dat ik terug mocht komen en we de doorgaande weg in gaan. Ja dat is dus een afslag naar rechts pannenkoek. :P Maar later gaf ie ook toe dat het zijn fout was.

En ik was iets te wild met snelweg optrekken, zat op de linkerstrook en die werd samengevoegd, dacht dat ik nog wel voor kon... kon ik ook :+ Maar de examinator vond inene dat ik achter had moeten invoegen. Ja waar de fuck heb je dan een motor voor als je gewoon veilig er nog voor kan.. zo gauw je bij de snelweg bent ben je toch weg..

Nou ja, ik twijfelde toch of hij 't zou erkennen, maar uiteindelijk was ik wel gewoon geslaagd. :+ Was echt top, afrijden met 35 graden boven nul... :X Geen aanradert!
Vreemd, als ze niets zeggen moet je de doorgaande weg volgen.
Een doodlopende weg in rijden hoort daar dus niet bij.
Ik reed op mijn examen dus wel ook een doodlopende weg in, had het in de gaten toen ik mijn spiegel de examinator met de auto een parkeervak in zag rijden.
Die volgde dus niet meer.
Het was in dat geval in een woon wijk, een weg met een zijstraat naar rechts, rechtdoor doodlopend.

Aan het einde van het straatje was in dat geval wat meer ruimte en dus kon ik zo draaien en weer terug rijden.
In mijn oortje kreeg ik toen de opmerking dat ik dus zonder specifieke opdrachten de doorgaande weg had moeten volgen.
In dat geval rechtsaf slaan dus (rechtdoor was doorlopend) maar dat ik het zo netjes had opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:34:
[...]

Vreemd, als ze niets zeggen moet je de doorgaande weg volgen.
Een doodlopende weg in rijden hoort daar dus niet bij.
Ik reed op mijn examen dus wel ook een doodlopende weg in, had het in de gaten toen ik mijn spiegel de examinator met de auto een parkeervak in zag rijden.
Die volgde dus niet meer.
Het was in dat geval in een woon wijk, een weg met een zijstraat naar rechts, rechtdoor doodlopend.

Aan het einde van het straatje was in dat geval wat meer ruimte en dus kon ik zo draaien en weer terug rijden.
In mijn oortje kreeg ik toen de opmerking dat ik dus zonder specifieke opdrachten de doorgaande weg had moeten volgen.
In dat geval rechtsaf slaan dus (rechtdoor was doorlopend) maar dat ik het zo netjes had opgelost.
Het bord dat het doodlopend was stond pas na die zijstraat. Dus ik ging er vanuit dat er werd bedoeld die zijstraat in te rijden. Ik kreeg namelijk geen rechtsaf te horen dus niks horen is rechtdoorgaan. :) Ik volgde de doorgaande weg dus, de route die hij bedoeld had was al veel eerder naar rechts afslaan geweest, maar op dat punt was de rechtdoorgaande weg nog niet doodlopend. Ik kreeg niet te horen afslaan, dan doe ik dat ook niet en volg ik braaf de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

SmokingSig schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:02:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Sorry, ben geen vrouw ;w _O-

Deze ochtend direct uitgetest in kou en regen. Bevalt me goed
Heb deze ook moet zeggen dat ik er echt wel tevreden over ben. Ook met de bijpassende jas, deze is in de winter soms wat fris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Bij het examen had ik wat problemen met de portofoon, ging niet helemaal lekker. Dus ik meende rechts te verstaan, knipperlichtjes aan en gaan...nee links! Ok, maar toen kwam ik in de knoop met tegenmoetkomend verkeer.. lomp opgelost door sneller te zijn. Nog een paar keer verreden op het industrieterrein... (links / rechts was duidelijk te lastig voor me)..wel nog een paar goede acties door in de bebouwde kom ruim plaats te maken voor een vrachtwagen en op de snelweg achter een rits wagens te blijven hangen ivm drukte... en geslaagd! Instructeur was trots op me, dat ik zo lomp had gereden en het had gehaald _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TWCRay schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:59:
Bij het examen had ik wat problemen met de portofoon, ging niet helemaal lekker. Dus ik meende rechts te verstaan, knipperlichtjes aan en gaan...nee links!
Eigenlijk gaat het ook meer om hoe je rijdt. Denkt die examinator dat hij jou in het verkeer kan loslaten. Dat je een aanwijzing niet goed opvolgt zou eigenlijk niet erg moeten zijn. Tenzij je natuurlijk rondjes rond het gebouw waar je bent begonnen blijft rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zijn er voor het A-examen ook vaste routes? Ik zat onlangs weer een tijd in het les-tijdperk (zoontje ging voor z’n B en is geslaagd, nu op voor voor A!), maar toen kwam de kreet “examenroutes” weer naar boven. Zo schijnen er een aantal vaste routes te zijn die gekozen worden. Handig, want daar zit zo’n beetje alles in wat je moet weten en ze zijn qua tijd ook afgestemd.
En die worden door de rijscholen fanatiek geoefend, je weet dus precies wat je te wachten staat qua borden, kruisingen, etc.

Mijn A-examen is nog uit de 90-er jaren, maar ik kan die route nu nog steeds rijden :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Ach ja je examen, ik kan me de route nog wel enigszins voor de geest halen. Zal ook wel een vaste zijn geweest.
Dakpannen waaide van de daken, het regende het was koud (januari storm) en het CBR was verbaasd dat er überhaupt examenkandidaten op kwamen dagen :P
Geslaagd en (tegen de wet en regels in) alleen terug naar de reisschool gereden (want de 2e kandidaat van mijn rijschool moest ook nog afrijden).
Ook een leuk trucje van de rijschool tijdens het examen: de rijschoolhouder zette de porto open als je bv je RAW vergeten was aan te doen. Dan hoorde je in je oortje niets, maar wist je wel dat er iets aan de hand was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik gok wel dat ze standaardroutes hebben waarschijnlijk met een paar varianten daarop als ze je iets zien doen en dan weten of je dat constant doet of je het de volgende keer anders doet.

Maar ik ben er van overtuigd dat het specifiek trainen van een mogelijke route niet helpt. Want ze gaan niet 1 of 2 routes hebben, maar gok eerder een tiental. Dus denk dat het beter is om motor te leren rijden dan een route. De weg in de polder waarover ik reed heb ik tijdens het lessen 1x gezien en toen ik afreed was het eind oktober, dus bietencampagne en dan rij je heel anders dan dat ik het 1 maand eerder deed toen deze droog en schoon was. Het stedelijke gebied ken ik redelijk mijn weg, maar ook niet alle details dus gewoon rustig kijken en op het gemak als ik het niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@fdees Het gaat hier om minimaal 10 routes, hadden we het vermoeden.
@SniperGuy Ja de portofoontruuk herinner ik me ook weer :-)

Weet niet of het nog steeds zo is, maar destijds was het toegestaan om op de dag van je examen onbegeleid te rijden. Ook als je onverhoopt gezakt was. Mijn instructeur had me verteld dat er na mij nog een kandidaat was en dat ik alleen moest terugrijden. Waarbij hij er volledig op vertrouwde dat het dan misschien niet de kortste weg was, maar dat het wel enigszins normaal zou gaan. Die rit herinner ik me ook nog goed, de 1e kilometer vanaf het CBR ging heel rustig :P

Daarna kwam de euforie en overmoed van het zojuist behalen van het rijbewijs boven
Maor zoals altiet kwam an dat gejakker een end. Moest natuurlijk wel terug zijn vóórdat de rijschoolhouder weer terug was ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Joepla op 12-12-2020 12:49 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:44

4x2

lộn xộn quá

En de ECU van de MSX kunnen we ondertussen aanpassen, dit was even een hele lage toerenbegrenzer om te kijken of het werkte (ja dus)
Veel mogelijkheden om te prutsen dus.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
fdees schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:32:
Ik gok wel dat ze standaardroutes hebben waarschijnlijk met een paar varianten daarop als ze je iets zien doen en dan weten of je dat constant doet of je het de volgende keer anders doet.

Maar ik ben er van overtuigd dat het specifiek trainen van een mogelijke route niet helpt. Want ze gaan niet 1 of 2 routes hebben, maar gok eerder een tiental. Dus denk dat het beter is om motor te leren rijden dan een route. De weg in de polder waarover ik reed heb ik tijdens het lessen 1x gezien en toen ik afreed was het eind oktober, dus bietencampagne en dan rij je heel anders dan dat ik het 1 maand eerder deed toen deze droog en schoon was. Het stedelijke gebied ken ik redelijk mijn weg, maar ook niet alle details dus gewoon rustig kijken en op het gemak als ik het niet wist.
In Groningen hebben ze soort van vaste route's. De instructeurs hebben vaak de voorkeur aan bepaalde wijken en gebieden. In Groningen is dat o.a. een stuk weg dat haast onmerkbaar overgaat in een busstrook. Auto's e.d. moeten er linksaf, alleen bussen mogen rechtdoor en behalve een bord is er geen verdere indicatie. Schijnbaar gaat men daar dan ook vaak in de fout 8)7

Oh en onder andere een bocht met adviessnelheid 50, waar ik met zo'n 60 doorheen ging zorgde ervoor dat ik de 1e kee rniet slaagde voor het examen: ik reed niet genoeg door(dat is nu wel anders :+ ).

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 12-12-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Waar in grunn is dat?

Trouwens, daar is zoveel veranderd de afgelopen 11 jaar... Kan zomaar onbekend zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door steveman op 12-12-2020 22:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 20:31

KRAI.7

Bwoah...

[...]

Bedankt voor de tip(s), ook bedankt aan alle andere Tweakers die tips hebben gegeven! :*)

Gisteren m’n laatste les gehad. Heb alleen volgende week voor het examen nog een uur les. Instructeur zei ‘laat je rijbewijs niet op de snelweg afpakken’. Waarmee hij doelde op dat ik iets te lang aan het twijfelen was of ik voor of achter een vrachtwagen kwam te zitten (oftewel: gas geven om ervoor te komen wat je natuurlijk het liefst wil).

Heb ook wel een beetje moeite altijd met die enkele rijbanen naar links of rechts en dan uiteindelijk twee rijbanen worden na de bocht. Ik weet niet zo goed wat ik dan mis qua informatie op borden of zo, maar ik pak dan de meest rechter rijstrook na de bocht maar dat was nu dus de verkeerde aangezien je dat dan weer de rijstrook voor rechtsaf is... Beetje onduidelijk dat soort dingen voor m’n gevoel, maar net wat ik zeg: misschien mis ik hierin iets wat al eerder is aangegeven.

Verder ging ie gisteren lekker, wel lastig met die regen en mist, al die druppeltjes op je vizier + vizier wat continu beslaat... je ziet echt geen flikker meer. :S Kunnen ze geen ruitenwissers uitvinden voor je vizier? B) Weet nu wel dat ik niet in de winter ga rijden maar alleen in het voorjaar + zomer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
KRAI.7 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:57:
[...]

Verder ging ie gisteren lekker, wel lastig met die regen en mist, al die druppeltjes op je vizier + vizier wat continu beslaat... je ziet echt geen flikker meer. :S Kunnen ze geen ruitenwissers uitvinden voor je vizier? B) Weet nu wel dat ik niet in de winter ga rijden maar alleen in het voorjaar + zomer. :P
Je kan je helm een kwatstlag draaien zodat de wind je viezier schoonblaast. Dit werkt me name (of eigenlijk allen) als je wat snelheid hebt zoals de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

[...]

Bedankt voor de tip(s), ook bedankt aan alle andere Tweakers die tips hebben gegeven! :*)

Gisteren m’n laatste les gehad. Heb alleen volgende week voor het examen nog een uur les. Instructeur zei ‘laat je rijbewijs niet op de snelweg afpakken’. Waarmee hij doelde op dat ik iets te lang aan het twijfelen was of ik voor of achter een vrachtwagen kwam te zitten (oftewel: gas geven om ervoor te komen wat je natuurlijk het liefst wil).

Heb ook wel een beetje moeite altijd met die enkele rijbanen naar links of rechts en dan uiteindelijk twee rijbanen worden na de bocht. Ik weet niet zo goed wat ik dan mis qua informatie op borden of zo, maar ik pak dan de meest rechter rijstrook na de bocht maar dat was nu dus de verkeerde aangezien je dat dan weer de rijstrook voor rechtsaf is... Beetje onduidelijk dat soort dingen voor m’n gevoel, maar net wat ik zeg: misschien mis ik hierin iets wat al eerder is aangegeven.

Heb je een Pinlock vizier, want dat scheelt al heel veel bij het beslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]
Als je meer gaat rijden en ook veel met wat slechter weer merk je pas hoe belangrijk een goeie (en dus dure) helm is. Comfort is zoveel groter en dat soort simpele dingen als verluchting en het niet meer beslaan...

Zeker in mijn geval als brildrager is de overstap van een HJC RHPA helm naar een Schubert C3 Pro echt een verademing, naast de rust in de helm en minder herrie. En uiteraard met Pinlock...
Daarnaast is het op een kleine kier kunnen zetten van het vizier (dus geen spleet van een cm) ook ideaal met dit soort weer. Betekend wel dat je iets van snelheid moet hebben, want op lage snelheid of in de stad moet ik ook 9 van de 10 keer mijn vizier open zetten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Maakt niet uit of je een dure of goedkope helm hebt, Pinlock is super en als je dan nog wat last hebt van beslaan aan de binnenzijde en/of op je bril: Muc-off anti-fog, ook bij stilstand met gesloten vizier geen wasempje op te zien. Voor de buitenzijde van het vizier gebruik ik Rain-X voor kunststof, daarmee waaien de druppels nog sneller weg.

Nu moet ik nog iets vinden dat de modder van de fiets af laat glijden dan is het lig niet zo'n bruine brei als vandaag (ben bang dat dat gewoon naderhand wassen betekent).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7GPZDjX7KM7s1vFiECd3Zb7Qfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2dJA4D9dCbrTWF07aKkbEbm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 13-12-2020 21:36 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

... Die hadden we toch ook ooit in het topique?

Dion?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
steveman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:29:
Waar in grunn is dat?

Trouwens, daar is zoveel veranderd de afgelopen 11 jaar... Kan zomaar onbekend zijn.
https://goo.gl/maps/dzM1XBUjMhs2jisy5
Peizerweg, dit is al zeker 10 jaar zo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Jep dat was @dion_b en als ik met goed herinner eindigde die bike met een vastloper op de Duitse snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Op MF waren er 3 die er dit jaar mee naar Zweden zijn gereden, 3 identieke rode Honda’s PC800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, nee daar mocht ik met de taxi ook niet in. Best verneukeratief als je altijd met de fiets of taxi door de stad verplaatst... en toen opeens een keer met een normale wagen. Reed dus lekker zo het gedempte zuiderdiep op, want dat was ik gewend. M'n ouders, ook aan boord, keken heel anders naar zo'n bordje _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Vandaag voor het eerst wat boven de geldende max. snelheid op de snelweg gereden met mijn nieuwe (lane-splitter-ish) stuur dat ruim 10 cm smaller is dan het vorige en het lijkt er op dat ik een stuk minder wind vang. Stuurt wel wat minder / onwenniger bij kleine bochtjes maar ik kan veel makkelijker de berging in en uit, da's ook wat waard :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:28:
[...]

Jep dat was @dion_b en als ik met goed herinner eindigde die bike met een vastloper op de Duitse snelweg.
Inderdaad. Was een raar ding, maar reed wel lekker (zij het iets te laag voor mijn benen/rug), en kofferbak was erg practisch. Heb ooit een volledige LAN-party kit achterop vervoerd.

Alleen einde was wat minder. 's Ochtends olie gecontroleerd: iets onder max, maar ver boven min. Dus rijden, vanuit de Lüneburger Heide richting Groningen. Was een geweldige rit tot ik ergens in Ostfriesland een beetje vermogensverlies merkte. Liet motor afzakken van ~155km/u naar ~130 en opeens *BAM* blok vast. Gelukkig deed koppeling het nog wel, dus controle gehouden en uit laten rollen zo ver dat kon richting volgende afrit. Dochterlief - die achterop zat - had niet eens door waarom we moesten stoppen :o Zuigerstang was dwars door blok komen zetten, ws katastrofaal vastgelopen door geen olie. Waar die olie precies heen was zal eeuwig een raadsel blijven - ik had geen spoor achter me en er waren ook geen rookwolken uit m'n uitlaat gekomen. Maar iig zat het niet waar het nodig was :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@dion_b had ik het toch goed onthouden.. ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
[b]Thoit schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:00:

In de beginpost kan je zien waar mensen vandaan komen. Nieuw Zeeland staat er niet tussen, en kan mij ook niet herrineren dat iemand daar woont. Het zou wel leuk zijn als je info deelt over reizen die je daar maakt! Ben er nooit geweest, maar het lijkt me een prachtig land. Feli trouwens.
Ok, dacht dat ik al eerder had gepost hier.
Woon in Christchurch, NZ.
Ik rijd een Kawasaki Vulcan VN900C

Inderdaad prachtig land
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mbC1c2UM7DKcB-Aod59KDaAkyQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o93GIC5thQbOwgzUMSEeWWZ2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeJzmqRpWg_iv09u_hP9fsR1hh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ET4nXRzSZZ8Ey0hHy3yHXuOs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylA-YPFCXTlwPuiP_G9AUK9-mFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMuu0aKv0X44v11dl9axtYBM.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 257 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.