Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 256 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:46:
Nieuwe Ducati Monster aangekondigd (geen getalletje erbij dit keer?).

[Afbeelding]
https://www.nieuwsmotor.n...ster#gallery3d373df139-11

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij is te druk qua styling volgens mij? Wordt er niet echt enthousiast van eerlijk gezegd. Hij zal vast geweldig zijn om te rijden, maar het oog wilt ook wat, vooral bij een Ducati. Het lijkt een beetje een bastaard kind van een MV Augusta Brutale die het met een Japanse dame heeft gedaan.
Ik vind 'm best gaaf, maar qua kleurstelling had ie alleen rood moeten zijn..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:00

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:12:
Was die oude Monster dan 'minder vol' tussen motorblok en frame? Ik vind de nieuwe Monster juist rustiger op dat gebied (en daardoor mss ook wel minder onderscheidend)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind de nieuwe wel mooi hoor, maar het heeft meer weg van de Ducati streetfighter (oude model) dan van de monster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:12:
Was die oude Monster dan 'minder vol' tussen motorblok en frame? Ik vind de nieuwe Monster juist rustiger op dat gebied (en daardoor mss ook wel minder onderscheidend)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doordat het frame nu minder naar voren komt, lijkt het voller in mijn ogen. Misschien dat wanneer het frame van de nieuwe monster rood is, het ook minder lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bij de Ducati facebook pagina was iedereen pissed off :')

Ik vind hem er geslaagd uit zien.Tijden veranderen, auto's veranderen ook, maar bij motoren is voor sommigen alles maar heilig.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Klopt, wij motorrijders zijn van binnen best conservatief en traditioneel.

OMG een BMW GS moét een boxer hebben. Een Ducati moet een desmo zijn en een trellis frame hebben.

Tjah, als je daaraan blijft vasthouden loopt de concurrentie je op een dag fluitend voorbij.

Aan de andere kant: Ducati is ook vrij slim met het customer segment waarop ze focussen. Ducati had op 1 september vorig jaar ongeveer 100k aan Multistrada's verkocht in totaal. Meestal zitten ze op de 10-12k per jaar aan Multi's, wereldwijd.

BMW verkoopt echter per jaar 60k aan GS'en. Dat is dus zes keer zoveel als Ducati :). Met de nieuwe Multi probeert Ducati huidige GS eigenaren en mensen die een GS overwegen richting Ducati te laten bewegen: dit is een veel groter klantsegment dan de huidige groep (sportieve toerders).

Logisch dat die sportieve toerders teleurgesteld zijn. Ze hadden gehoopt op een verbeterde V2 Multi en krijgen een soort GS voorgesteld... maar in bredere perspectief is het allemaal zo onlogisch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Zolang Kawa's maar groen zijn mogen ze wat mij betreft alles veranderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb gelukkig de mazzel dat ik een hele brede smaak heb en vooral kijk naar zaken als comfort en rijgedrag En ja, dat ik de motor mooi vindt. En zoals ik zeg, mijn smaak is breed, dus ik kan zowel de oude als de nieuwe Monster waarderen. Maar net zo goed een BMW S1000 RR, Kawasaki Z900 RS, Harley's, Indians, etc.

:D

[ Voor 3% gewijzigd door Naboo op 04-12-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Naboo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:57:
Bij de Ducati facebook pagina was iedereen pissed off :')

Ik vind hem er geslaagd uit zien.Tijden veranderen, auto's veranderen ook, maar bij motoren is voor sommigen alles maar heilig.
Mwah, dat vind ik niet. Ik kan een moderne stijl wel waarderen, maar in dit geval vind ik de Monster niet meer onderscheidend t.o.v. de Z900, de MT-09 etc. Vind ze allemaal veel op elkaar lijken.

Zelfs m'n vriendin zei dat 't net een Honda had kunnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:36

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind die nieuwe Monster best leuk eigenlijk. Maar om de één of andere reden doet dat motorblok gedeelte me een beetje denken aan een Yamaha of Suzuki, en het frame aan een Z900.

Die uitlaatjes zien er ook wel kek uit :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:10
Vrijdag schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:53:
Ik vind die nieuwe Monster best leuk eigenlijk. Maar om de één of andere reden doet dat motorblok gedeelte me een beetje denken aan een Yamaha of Suzuki, en het frame aan een Z900.

Die uitlaatjes zien er ook wel kek uit :9
Precies dit, daarom vond ik hem ook goedkoop ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vergeet ook niet dat de EUR 5 normering fabrikanten dwingt om keuzes te maken. Sommige modellen hebben bijvoorbeeld al vermogen verloren om maar aan die EUR 5 norm te voldoen. Daar zal de ontwikkeling van diverse motorblokken niet aan ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:04:
Klopt, wij motorrijders zijn van binnen best conservatief en traditioneel.
OMG een BMW GS moét een boxer hebben. Een Ducati moet een desmo zijn en een trellis frame hebben.
Tjah, als je daaraan blijft vasthouden loopt de concurrentie je op een dag fluitend voorbij.
Nou, dat is ook niet helemaal waar. BMW heeft inmiddels zo'n beetje alles tussen 1 en 6 cyclinders. Natuurlijk heb je fundamentalisten die persé een boxer moeten hebben. Uiteindelijk hebben die mensen wél even BMW gered... Ze waren op sterven na dood toen ze toch maar besloten om de boxer niet uit te faseren zoals ze eerst van plan waren.
Punt is niet de conservatieve rijders, maar dat mensen die bv een BMW boxer, een Ducati met dat mooie frame en een desmodue, of een Guzzi met zijn eigenwijze boxer gemeen hebben dat ze 'anders' rijden dan de rest. Ze hebben een motor met een aantal unieke kenmerken. Je kunt van BMW vinden wat je wilt, maar ze hebben wel allemaal een kenmerkende vormgeving. De S1000RR wat minder; van een afstand kan dat wat mij betreft ook een R1 zijn oid. Behalve als je 'm van voren ziet, met die skele koplampen.

Maar dát is het hele idee. Dat heeft HD ook. Je kunt het ouderwets noemen, maar moment dat HD besluit een 4 in lijn te monteren, is het klaar. Goed, dat is het nu ook al lijkt het. Maar andere merken nog niet. Die Monster vind ik er niet meer 'typisch' Ducati uitzien. En dat is jammer, want dat is gewoon een deel van de aantrekkingskracht voor de kopers. Natuurlijk zijn er zat mensen die 'm mooi vinden, maar toch... Ducati moest het altijd toch hebben van de fans, de liefhebbers van het merk. En dat ie er toch altijd eigenwijs uitzag, en wat bijzondere dingen had.

Maar goed...Audi zal wel een grotere stempel op het merk drukken en ze aangeven waarom ze geld verloren en wat ze dan anders moeten doen. En dit zal dan wel het resultaat zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@mphilipp: ik zei niet dat elke BMW een boxer moet hebben, maar een BMW GS :).

Verder heeft Ducati de klassieke 2 cilinder al verlaten voor haar Superbike omdat ze echt aan het einde waren gekomen van wat mogelijk is. De L2 was misschien nog wel meer het hart van Ducati dan het trellis frame of desmo.

En wat gebeurde er toen Ducati de L2 verliet voor een V4 voor de Panigale.. jep, de Panigale range werd meteen de best verkochte Superbike in het gehele segment:
A major contribution to the total number of motorcycles sold was the Panigale range with 8,304 unit meaning the bike is the world's best-selling superbike in 2019 with a market share of 25%.
https://riders.drivemag.c...p-with-over-53-000-units/

Overigens heeft de nieuwe S1000RR ook geen skele koplampen meer... pantha rei, zoals een wijze Griek ooit zei :).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/uoivfq79MKrtmk5GNdAliKIVmaHk6XrhAihTChNi2fwZTEnNlTizQxS93fOLSHXYpUTD9nmkNVDeBJ-DmgL27ulBXIxAIk5Jiygvy0fqgM32Q_YAJr2EFl7w5kIlF7VEnEnUy1sK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:02
Naboo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
Vergeet ook niet dat de EUR 5 normering fabrikanten dwingt om keuzes te maken. Sommige modellen hebben bijvoorbeeld al vermogen verloren om maar aan die EUR 5 norm te voldoen. Daar zal de ontwikkeling van diverse motorblokken niet aan ontkomen.
Gelukkig kon je dat meestal vrij eenvoudig weer verwijderen O-)
Laten we hopen dat dat ook blijft, ik geef best om de natoer en alles, ik ga elke dag op de fiets naar mijn werk en geen kinderwens, dan kan dat beetje motorrijden geen kwaad lijkt me :*)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:32:
@mphilipp: ik zei niet dat elke BMW een boxer moet hebben, maar een BMW GS :).

Verder heeft Ducati de klassieke 2 cilinder al verlaten voor haar Superbike omdat ze echt aan het einde waren gekomen van wat mogelijk is. De L2 was misschien nog wel meer het hart van Ducati dan het trellis frame of desmo.

En wat gebeurde er toen Ducati de L2 verliet voor een V4 voor de Panigale.. jep, de Panigale range werd meteen de best verkochte Superbike in het gehele segment:

[...]

https://riders.drivemag.c...p-with-over-53-000-units/

Overigens heeft de nieuwe S1000RR ook geen skele koplampen meer... pantha rei, zoals een wijze Griek ooit zei :).

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://motorfans.nl/wp-content/uploads/2015/05/BMW-S1000RR-look-a-like.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:57

epic_gram

undercover moderator

Ik ben op zoek naar een nieuwe motor voor woon-werkverkeer. En het liefst eentje die stationair weinig herrie maakt omdat ik niet 's ochtends de buurt wakker wil maken.

Ik zat aan de volgende motoren te denken:
bmw 1150 gs
honda nc700/750

Iemand nog suggesties?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:44

4x2

lộn xộn quá

Iets elektrisch (net die ene specifieke keer dat zo'n ding meerwaarde kan hebben :+ )

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

4x2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:35:
Iets elektrisch (net die ene specifieke keer dat zo'n ding meerwaarde kan hebben :+ )
mja, budget is 5 a 6k en hij moet zo'n 120km per dag kunnen rijden.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
epic_gram schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:36:
[...]

Daar kan je alle kanten mee op.
Met een leuke naked is 60 heen en terug prima te doen met paar hand kapjes. En heb je veel lol aan als rijders fiets.
Een GS heb je een hele goede reisfiets/tour fiets aan die je overal in comfort heenbrengt.
Die NC is gewoon een auto zonder dak 😂 (bait set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

kneusteun schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:47:
[...]

Daar kan je alle kanten mee op.
ik weet het, daarom zoek ik iets stillers...

Naked heb ik gehad, maar die hoorde je 4 rotondes verder nogsteeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:24
epic_gram schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:57:
[...]

ik weet het, daarom zoek ik iets stillers...

Naked heb ik gehad, maar die hoorde je 4 rotondes verder nogsteeds.
Misschien gewoon een fatsoenlijke/degelijke/brave uitlaat eronder gooien.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik snap ook niet helemaal waarom het model motor nou zo veel invloed heeft op het volume. De uitlaat en je eigen rijstijl zal binnen de bebouwde kom meer invloed hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:14
met een GS schiet je eigenlijk nooit mis. Prima woon-werkfietsen, je ziet ze niet voor niets handenvol op de weg, ook nu er al heel wat minder motoren op de weg zijn i.v.m. de herfst...

voor iets meer bescherming kan een zware jap als een FJR1300, Pan European of natuurlijk een toerfiets als een RT ook prima mee natuurlijk. Voor normaal woon werk prima fietsen, wel een beetje log in de file maar bescherming overal en meestal standaard voldoende bergruimte voor regenpak, broodtrommel en laptop..

Benno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

epic_gram schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:28:
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor voor woon-werkverkeer. En het liefst eentje die stationair weinig herrie maakt omdat ik niet 's ochtends de buurt wakker wil maken.

Ik zat aan de volgende motoren te denken:
bmw 1150 gs
honda nc700/750

Iemand nog suggesties?
Wat is je budget? Alleen woon-werk of nog meer? eisen qua spullen meenemen? Moet je veel snelweg of juist stad rijden?

De R1150GS is gaaf, maar de RT (R1100RT/R1150RT of R1200RT) is eigenlijk sterker voor woon-werk: betere windbescherming, iets lagere prijs, stabieler op snelweg. Wil je iets sportiever, kan je de R1200ST of R1100/1150RS proberen. Of R1200RS, als je budget het toelaat.

De BMW Boxers zijn motorisch betrouwbaar, de ABS kan het nog wel eens af laten weten. Goed onderhoud is belangrijk, maar da's bij allemaal.

edit: ik lees nu pas dat je rond de 6k wil uitgeven, de R1200RS gaat dan niet lukken. De andere genoemde motoren wel. Zou vooral de RT ook proberen. Wat @Bvanham zegt ben ik niet helemaal mee eens: de RT is vind ik makkelijker in de file dan de GS - smaller stuur maar bredere kuip. Ieder wat wils natuurlijk. Op de 'normale' snelwegen is het breed zat voor beide.

[ Voor 16% gewijzigd door noes op 04-12-2020 22:09 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 02-10 13:26
Zo, bijgelezen... 10 pagina's foto's bekijken. Heerlijk zo in de winter als ik toch niet rijd - er ligt hier sneeuw namelijk. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

epic_gram schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:36:
[...]

Dan is van de opties waar je zelf mee kwam de nc700 ws het beste, zuinig, laagtoerig (minder irritant qua geluidsperceptie), opbergruimte, niet te snel.

NC700x/750x pakken, extra set wielen met noppen er bij voor de fun in het weekend & klaar.

Zou mijn (rationele) keuze zijn, maar ik ben dan ook een honda fanboy :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
noes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:05:
[...]

edit: ik lees nu pas dat je rond de 6k wil uitgeven, de R1200RS gaat dan niet lukken. De andere genoemde motoren wel. Zou vooral de RT ook proberen. Wat @Bvanham zegt ben ik niet helemaal mee eens: de RT is vind ik makkelijker in de file dan de GS - smaller stuur maar bredere kuip. Ieder wat wils natuurlijk. Op de 'normale' snelwegen is het breed zat voor beide.
De GS stuurt een stuk beter dan de RT, mijn eigen GS rijdt ik meestal alleen met topkoffer in de file en dat gaat als een brommertje ertussen. De RT voelt dan wat logger, heb ik ook geprobeerd. Voor de bescherming is de RT een pak fijner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bvanham schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:28:
[...]

De GS stuurt een stuk beter dan de RT, mijn eigen GS rijdt ik meestal alleen met topkoffer in de file en dat gaat als een brommertje ertussen. De RT voelt dan wat logger, heb ik ook geprobeerd. Voor de bescherming is de RT een pak fijner
Denk niet dat beter de juiste term is. Het is een kwestie van smaak en gewenning: Ik vind de GS juist wat nerveus door het brede stuur wat kleine stuurbewegingen flink uitvergroot. De stabiliteit van de RT kan ik meer waarderen, vooral bij snellere bochten. Het is iets meer werk m de bocht in te leggen, maar daarna gaat ie als op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Tja, het blijft persoonlijk wat je lekker vindt. Ik heb door de jaren van alles gehad maar een van de weinige die altijd gebleven is is toch de GS, De Rs,S,RT,LT zijn of worden vervangen na een paar jaar omdat ze wat saai zijn maar hun werk prima doen, de GS blijft een feestje.

Ach, als je zijspannen gewend bent (en die heb ik ook een paar) dan is een solo altijd gemakkelijk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcNlXPRmLPjuin2WbMGZrn5jshY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMOgAYVw2Qk42xsOSbBJLFoT.jpg?f=fotoalbum_large

@lolgast kom er net achter dat de opening post nooit is aangepast terwijl ik toch alweer paar maanden op de GS rijd ipv de MT-09 :*)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
epic_gram schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:28:
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor voor woon-werkverkeer.
Is dat iedere dag, in alle jaargetijden? Dan zou ik toch iets kiezen met aardig wat tupperware er omheen. Ik rijd zelf een Honda ST1300 (Pan European). Daar zit aardig wat plastic omheen waardoor ik bij regen, harde wind, kou en dergelijke "gewoon" door kan blijven gaan. Wanneer je die motor zelf moet gaan duwen is het een ontzettend lomp ding (275 kilo) maar zodra die rijdt heb je daar geen erg meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
VidaR-9 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:34:
[Afbeelding]

@lolgast kom er net achter dat de opening post nooit is aangepast terwijl ik toch alweer paar maanden op de GS rijd ipv de MT-09 :*)
Als je mij tagt gaat het meestal ietsje sneller. Ook niet altijd hoor :+

Enne wanneer pas jij je pf aan dan? :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor de fans (en er zijn er hier een hoop :+ ) heeft Itchy Boots tegenwoordig een nieuwe serie tot ze weer mag reizen. Deze keer gaat het over de motorscene in Nederland. Ze is al wezen racen op Assen, minibiken, en afgelopen week gaan trial rijden. Best grappig.

Wel leuk als je een redelijk bekende Youtuber bent. Dan gaan deuren open.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

4 seizoenen handschoenen zijn toch wel wat fris bij deze temperaturen, maar er toch ff op uit geweest voor een mini rondje en met een mooie km. stand weer bijna thuis 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXinYNlfwuewPREKiSgtoafMX50=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B5CM3Nykg9D9YSpk4HdVzEM6.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Goed, vandaag was de dag dat ik mn Wafer LED klok ging maken, het liep wat anders :+

Toch maar besloten om de olie van de MSX te vervangen, om dat goed te doen moet het koppelingsdeksel er af om het oliezeefje en de 'spinner' schoon te maken (soort oliecentrifuge)
Dus, ongeveer 10 minuten sleutelen verder zaten we op dit punt:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX4.jpg

Natuurlijk brak er een stuk van de schroevendraaier af die ik gebruikte om de tandwielen te blokkeren (zodat ik de moer van de spinner los kon draaien), dus toen maar even de complete koppeling dr af gehaald, weer 2 min werk extra...
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX5.jpg

Omdat het toch weekend was ook maar besloten om de spinner af te draaien, het schijnt nogal uit te maken voor de gasreactie en het gaf me een excuus om de draaibank weer eens voor iets nuttigs (en leuks) te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX6.jpg

Naja, een hele hoop minuten verder (er kon ongeveer 0,25mm per keer af, volgens mij heb ik er iets van 10mm vanaf gedraaid, dus uhmm, ja....) was het ding aanmerkelijk lichter (origineel weegt ie ~1 kilo en het gewicht wat er af is is er allemaal van de buitenkant af, dus extra effect)
Bijkomend voordeel is dat de minimale (0,1mm) slingering die er in zat er nu uit is.
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX7.jpg

Vervolgens de hele ellende weer in elkaar gezet, dan ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX8.jpg

Vervolgens olie bijvullen en maar een proefritje gaan maken.
De gasreactie is inderdaad wat vlotter, maar het is geen OMFGWTFBBQ effect, gewoon een OEM+ idee, trillingen zijn ook niet erger geworden, alles gaat gewoon net iets makkelijker, de moeite van het experiment waard.
En meteen een leuke speeltuin gevonden (filmpje volgt nog):
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX9.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

mphilipp schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:56:
Voor de fans (en er zijn er hier een hoop :+ ) heeft Itchy Boots tegenwoordig een nieuwe serie tot ze weer mag reizen. Deze keer gaat het over de motorscene in Nederland. Ze is al wezen racen op Assen, minibiken, en afgelopen week gaan trial rijden. Best grappig.
[YouTube: Itchy Boots goes mini-bike!! [S4 - Eps. 1]]
Dacht dat ze zwanger was en niet meer ging rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

mphilipp schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:56:
[YouTube: Itchy Boots goes mini-bike!! [S4 - Eps. 1]]
Ja, jammer alleen dat het dan voor vrouwen makkelijker gaat dan voor mannen. :P

Ik heb zelf weinig met YouTubers of mensen die alles maar gratis krijgen aangereikt.... heb op Facebook ook een keer zo'n dame schaamteloos zien lopen bedelen om nieuwe kleding... :r

Let op: is geen direct commentaar op Itchy Boots, ken haar en haar kanaal niet, is gewoon mijn mening op dat hele wereldje van "influencers" en you tubers....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Influencers an sich kan erg leeg zijn (zo is er een bekend artikel waarin Pakistan influencer reizigers bakken met geld betaald heeft om echt onrealistische verhalen over het land te promoten.

Maar Itchyboots is wel ff anders. Zij heeft vlgs mij wel een echte motorpassie en doet wat ze gaaf vindt. Ik ben geen fan, maar heb wel veel respect voor hoe ze het doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En het filmpje met gratis muziek.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vanmiddag even bij de scooter (motor) zaak bij mij in de straat langs geweest.
Is zo een scooter verkoper met mini werkplaatsje er bij en hij heeft ook wat motoren te koop staan.
Ik dacht als in plaats van de noppen banden voor de Guzzi via internet bestellen misschien beter om de de handel en het geld lokaal te houden.

Setje Contintal TC 80 kan hij leveren voor 250 euro en dan voor 20 euro per wiel/band er op leggen balanceren.
Dan moet ik wel de wielen los aan leveren.
Dus totaal €290 om ook met de modder een beetje off road te kunnen boenderen.

Online besteld en thuis bezorgd zijn de zelfde banden 212 euro.
Zelf aangeleverde banden wil hij er niet omheen leggen. :|

Wat moderner alternatief (de TKC 80's zijn ook al weer een jaar of 30 op de markt) zou de Bridgestone Adventure Cross AX41 zijn, die vooral op nat wegdek een stuk beter presteren dan de TKC80's.
Ook in het terrein zijn ze net wat beter dan de TKC's, op de verharde weg juist daardoor weer net wat minder.
Wat betreft slijtage schijnen de TKC's weer wel erg goed te zijn, of juist niet.. ze slijten juist niet super hard.

Prijzen zijn vergelijkbaar.

Kent hier iemand in de buurt van Eindhoven een motor garage die bandjes die je zelf aanlevert er op draait en balanceert?
Als dat ook ongeveer de gangbare 20 euro per wiel/band kost dan spaar ik 30 euro uit, kan ik de tank weer een keer van vol gooien. en houd ik nog geld over voor een kop koffie uit de automaat :+ .

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de sleutelaar met niet al te veel riumte: Ongebruikte Datona verrijdbare motorlift voor sportmotoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Bommes schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:14:
Is zo een scooter verkoper met mini werkplaatsje er bij en hij heeft ook wat motoren te koop staan.
Ik dacht als in plaats van de noppen banden voor de Guzzi via internet bestellen misschien beter om de de handel en het geld lokaal te houden.

Setje Contintal TC 80 kan hij leveren voor 250 euro en dan voor 20 euro per wiel/band er op leggen balanceren.

Wat moderner alternatief (de TKC 80's zijn ook al weer een jaar of 30 op de markt) zou de Bridgestone Adventure Cross AX41 zijn, die vooral op nat wegdek een stuk beter presteren dan de TKC80's.
Ook in het terrein zijn ze net wat beter dan de TKC's, op de verharde weg juist daardoor weer net wat minder.
Wat betreft slijtage schijnen de TKC's weer wel erg goed te zijn, of juist niet.. ze slijten juist niet super hard.

Kent hier iemand in de buurt van Eindhoven een motor garage die bandjes die je zelf aanlevert er op legt en balanceert?
Als dat ook ongeveer de gangbare 20 euro per wiel/band kost dan spaar ik 30 euro uit, kan ik de tank weer een keer van vol gooien. en houd ik nog geld over voor een kop koffie uit de automaat :+ .
Bij b.v. bandenleader en motorbandenmarkt kun je een garage uitkiezen bij bestellen. Die doen dus sowieso mee.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Secsytime schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:39:
[...]
Geen idee. Daar heeft ze niets van gezegd in haar reguliere filmpjes. Ze zei dat ze wat projecten heeft lopen waar ze nu aandacht aan kan besteden en zodra het weer een beetje kan, gaat ze weer. Er zijn genoeg plannen. Niets gehoord over kindjes. Ook niet over een Meneer Itchy. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun

Kent hier iemand in de buurt van Eindhoven een motor garage die bandjes die je zelf aanlevert er op draait en balanceert?
Ikzelf maak me niet te druk om een paar tientjes dus ga naar een garage die de banden heeft en waar je prettig voelt. Laat ze erop gooien dan kan je weer rijden en denk je niet aan een paar tientjes meer of minder.

Wat betreft keuze moet je gewoon alles testen en ergens beginnen, ik had tkc80 en las allemaal positieve reviews over de scouts van heidenau dus die erop laten zetten en eigenlijk vrij snel spijt, dus toen overgestapt naar de tkc70 om te kijken of dat beviel en nu weet ik zeker dat ik toch weer de 80 wil.

Dat wil niet zeggen dat dat de perfecte band is maar wel dat hij mij het meeste vertrouwen geeft en dus een zorg minder.

En als je maar lang genoeg twijfelt wordt je vanzelf gedwongen door slijtage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

mphilipp schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:05:
[...]

Geen idee. Daar heeft ze niets van gezegd in haar reguliere filmpjes. Ze zei dat ze wat projecten heeft lopen waar ze nu aandacht aan kan besteden en zodra het weer een beetje kan, gaat ze weer. Er zijn genoeg plannen. Niets gehoord over kindjes. Ook niet over een Meneer Itchy. :+
Dan zal ik vast in de war zijn met een van die andere youtubers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik weet niet of je voor die Guzzi nog bijzondere dingen nodig hebt, maar ik kijk wel uit waar ik de volgende keer mijn bandjes laat doen. Ik heb een keer mijn banden door een of andere toko dichtbij Gorinchem laten doen. Banden online besteld en deze tent stond op de lijst van samenwerkende bandenwisselaars. Hij zou dat voor een goede prijs kunnen doen.
Eigenlijk had ik halverwege moeten ingrijpen en het door de chef laten doen, want die stagiair die hij heeft laten prutsen boezemde mij geen vertrouwen in. En toen ze erachter kwamen dat de wielen van die GSA niet in hun uitlijnapparaat pasten viel ik van mijn stoel. Hebben ze de banden maar zo uitgelijnd, met de hand.
Ik heb mezelf voorgenomen nooit meer naar zo'n hobybob zaak te gaan. Gelukkig wilde de BMW dealer graag mijn zelf meegenomen banden monteren tijdens de beurt. Geen punt. Kostte ook niet zo gek veel, dus ik vond het best. Gebeurt het tenminste door iemand met verstand.

Normaal ging ik altijd naar Geldermalsen (Sabra) met de RT. De banden die ik toen altijd had, Pilot Road, waren daar altijd redelijk geprijsd inclusief montage. Pas met de GSA toen ik TCK70 wilde, was het ineens veel duurder daar. Dus ging ik op zoek. Volgende keer toch gewoon weer bij iemand die weet wat ie doet. Veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 21:32
Ik begrijp werkelijk niet dat er bespaard moet worden (30,-) op misschien wel het belangrijkste onderdeel van onze motorfiets, het kleine stukje contact tussen jou en het asfalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
D.deJong schreef op zondag 6 december 2020 @ 06:22:
Ik begrijp werkelijk niet dat er bespaard moet worden (30,-) op misschien wel het belangrijkste onderdeel van onze motorfiets, het kleine stukje contact tussen jou en het asfalt.
Mijn dealer quotte me €500 ofzo voor 2 TKC-80’s met montage.
Zelf gekocht voor €270 en zelf gemonteerd / gebalanceerd.

Vergeet niet dat 50/50 allroad banden veel sneller slijten (5000km achter, 8000km voor) en de kosten dus wel gaan tellen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mphilipp schreef op zondag 6 december 2020 @ 01:43:
[...]
Eigenlijk had ik halverwege moeten ingrijpen en het door de chef laten doen, want die stagiair die hij heeft laten prutsen boezemde mij geen vertrouwen in. En toen ze erachter kwamen dat de wielen van die GSA niet in hun uitlijnapparaat pasten viel ik van mijn stoel. Hebben ze de banden maar zo uitgelijnd, met de hand.
Dat uitlijnen (balanceren btw) gebeurde op een bokje en dan steeds kijken welk punt naar onderen komt te staan ?
Kan geen kwaad, doet hetzelfe als dat apparaat (dynamisch balanceren bij een motorwiel is nl zonde vd moeite) het duurt alleen wat langer.
Hij wil toch zoeken naar dezelfde banden voor een goedkopere prijs, lijkt me niet meer dan normaal dat je even wat rond gaat vragen 8)7

@Bommes Kunt het natuurlijk ook zelf doen, paar bandenlichters, velgbeschermers enzo halen en prutsen maar, is best te doen met niet tubeless velgen :P
(Tubeless velgen die je tussen een bankschroef krijgt om de wang van de velg te duwen werkt trouwens ook wel, beschadig je wel het eea :+)

[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 06-12-2020 08:32 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39
4x2 schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:30:
@Bommes Kunt het natuurlijk ook zelf doen, paar bandenlichters, velgbeschermers enzo halen en prutsen maar, is best te doen met niet tubeless velgen :P
(Tubeless velgen die je tussen een bankschroef krijgt om de wang van de velg te duwen werkt trouwens ook wel, beschadig je wel het eea :+)
Grappig, ik deed altijd mijn tubeless motorbanden zelf, en heb nu tubes (Tenere 700) en zit te overwegen om dát juist te laten doen door de garage. Met tubes heb je veel meer kans om iets stuk te maken lijkt me?

Uiteindelijk zal het wel op neerkomen dat ik een prijsopgave vraag bij de dealer/bandenboer, vervolgens schrik, de banden alsnog bij Oponeo bestel en toch zelf met de bandenlepels en talkpoeder in de weer ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Toen wij in Kyrgyzstan vroegen hoe ze onze nieuwe banden gingen uitlijnen, keken ze ons heel gek aan. Huh, dat doen we nooit.

Op die niet uitgelijnde banden nog 15.000km gereden en dat ging prima. Maar misschien ook omdat de weg zo slecht was overal we het nergens gemerkt hebben.

Hoe belangrijk is dat uitlijnen nou echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Het gaat over de zelfde banden, dus je opmerking gaat mank.

@mphilipp ik zal de Guzzi dealer eens om een prijs vragen.
Kan die meteen de software updaten en olie en olie filter vervangen.

@4x2 het zijn velgen met binnenbandjes.
Dat is dus wat meer pruts werk.
Bij mijn Vespa vervang ik ze wel altijd zelf.
Inderdaad tussen de bankschroef, dat gaat bij een 12 inch wiel wat makkelijker. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

BlackLabel01 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:18:
[...]
Grappig, ik deed altijd mijn tubeless motorbanden zelf, en heb nu tubes (Tenere 700) en zit te overwegen om dát juist te laten doen door de garage. Met tubes heb je veel meer kans om iets stuk te maken lijkt me?

Uiteindelijk zal het wel op neerkomen dat ik een prijsopgave vraag bij de dealer/bandenboer, vervolgens schrik, de banden alsnog bij Oponeo bestel en toch zelf met de bandenlepels en talkpoeder in de weer ga :)
Tubeless is vooral lastig om de banden uit de velgrand te duwen, als je dat eenmaal lukt is het geen probleem meer en idd wat makkelijker dan met binnenband.
Overigens is een binnenband ook alleen maar echt vervelend met smalle velgen/banden en als er zo'n bandvasthoudklemding in zit.
Binnenbanden van een motor kunnen best wel iets hebben, zolang ie niet tussen buitenband en velgrand komt te zitten of iets anders stoms valt het wel mee met (de)monteren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Requiem19 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:20:
Toen wij in Kyrgyzstan vroegen hoe ze onze nieuwe banden gingen uitlijnen, keken ze ons heel gek aan. Huh, dat doen we nooit.

Op die niet uitgelijnde banden nog 15.000km gereden en dat ging prima. Maar misschien ook omdat de weg zo slecht was overal we het nergens gemerkt hebben.

Ik heb denk ik wel 100.000 km+ gereden met mijn BMW's met zelfgemonteerde, niet-gebalanceerde banden. Nooit trillingen of problemen gehad.

Met uitlijnen bedoel je balanceren neem ik aan? Uitlijnen zie ik ff niet voor me op een motor :)
4x2 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:27:
[...]

Tubeless is vooral lastig om de banden uit de velgrand te duwen, als je dat eenmaal lukt is het geen probleem meer en idd wat makkelijker dan met binnenband.
Overigens is een binnenband ook alleen maar echt vervelend met smalle velgen/banden en als er zo'n bandvasthoudklemding in zit.
Binnenbanden van een motor kunnen best wel iets hebben, zolang ie niet tussen buitenband en velgrand komt te zitten of iets anders stoms valt het wel mee met (de)monteren.
Ik gebruik zo'n demonteerapparaat voor het 'breken' van de bead. Dan is het inderdaad een fluitje van een cent verder. Ik ga het maar gewoon proberen met de tubes van de Tenere. Het valt me op dat de standaard banden (Pirelli Scorpion Rally STR) best snel slijten, zit nu op 5000 km en het zou mij verbazen als ze nog eens 5000 erbij halen. Maar ik ben waarschijnlijk verwend met de lange levensduur van de Pilot Road 4/5 GT varianten :)

[ Voor 44% gewijzigd door BlackLabel01 op 06-12-2020 10:22 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Mag 't nog? Al even niet meer meegelezen, maar dit is begin jaren '90 ergens in Zuid Engeland. Oh de jeugd.... Nou ja, misschien volgend jaar weer zoiets, nu naar Denemarken..... op de BMW's dit keer.

:Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kR5ln0gLufP5zCHs3YbZnBcg-1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjM9ulHWG6iJhEaS7DWA2LRG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5Ez2sleS6L3uvKhN6l8jNeFiW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2LegEDv8aGrdnnIzJXgz36O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Op het circuit wordt het bij de officiele servicepunten wel gedaan. Maar er zijn genoeg hobbyisten die het zelf doen en aanbieden. Die vragen 5 euro voor montage en 5 euro voor balanceren, kan je zelf kiezen. Voorkant laten de meeste wel balanceren, achterkant zijn er genoeg die het niet doen en ik hoor er eigenlijk nooit problemen mee.

Persoonlijk vind ik het een beparing van niks zou het altijd laten doen. Maar als je in gebieden met slechte wegen bent kan ik mij voorstellen dat het weinig tot geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Dat uitlijnen (balanceren btw) gebeurde op een bokje en dan steeds kijken welk punt naar onderen komt te staan ?
Kan geen kwaad, doet hetzelfe als dat apparaat (dynamisch balanceren bij een motorwiel is nl zonde vd moeite) het duurt alleen wat langer.
Nee, ik ken dat systeem, maar dat iemand zich profileert als bandenspecialist en ook motorbanden claimt te kunnen doen, en dan geen voorziening hebben voor BMW wielen...dan ben ik bang dat ik bij de dorpsfietsenmaker terecht ben gekomen.

Ik ga dus voortaan naar een echte specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het is niet 30 euro mindere kwaliteit, maar 30 euro scherper inkopen voor hetzelfde materieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
noes schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:39:
[...]

Het is niet 30 euro mindere kwaliteit, maar 30 euro scherper inkopen voor hetzelfde materieel.
Of het echt 30€ goedkoper is ligt er ook aan hoe ver je moet rijden en voor mij persoonlijk ook hoeveel tijd het je kost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Lekker stuk gereden vandaag. Zegt mijn neef over de intercom goh Pagman je kentekenplaat is weg. Dus ik dacht dat hij een grapje maakte vervolgens gestopt en gekeken en wat blijkt de kentekenplaat is met houder en al voor de 2e keer van mijn Yamaha Davidson 700 losgetrild. De hele route teruggereden maar niet meer kunnen terugvinden ;(

Nu ben ik van plan om een andere kentekenhouder erop te zetten omdat dit gewoon waardeloos is dat die voor de tweede keer eraf trild

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLbnuI1B-9Xz70bDT8leNk-GvGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnXdVgBRRAYw13O5LN1B58lg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:52

fdees

Trust me I'm an Engineer

Requiem19 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:47:
[...]

Of het echt 30€ goedkoper is ligt er ook aan hoe ver je moet rijden en voor mij persoonlijk ook hoeveel tijd het je kost.
Daarnaast vind ik die €30 op een set banden voor een ADV-motor wel meevallen. Al gaat deze maar 5.000 km dan spreken we nog maar over €0,006 per km. Vergeet ook niet dat dat een gemiddelde rijder maar 2500 km per jaar rijdt en dan is het gewoon €15 per jaar.

Daarnaast is het een lokale ondernemer ondersteunen en dat is in mijn optiek tot een bepaalde marge altijd wel fijn. Daarnaast is het vaak ook ecologischer omdat ze niet specifiek die delen naar jouw deur moeten brengen of naar een dealer waarbij ze vaak ook meer delen kunnen brengen.

Als je kijkt naar €230 verschil dan is het wel heel groot, maar dan moet je gewoon eens vragen hoe dit zit, want daar ben ik wel altijd heel benieuwd naar.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:13:
Lekker stuk gereden vandaag. Zegt mijn neef over de intercom goh Pagman je kentekenplaat is weg. Dus ik dacht dat hij een grapje maakte vervolgens gestopt en gekeken en wat blijkt de kentekenplaat is met houder en al voor de 2e keer van mijn Yamaha Davidson 700 losgetrild. De hele route teruggereden maar niet meer kunnen terugvinden ;(

Nu ben ik van plan om een andere kentekenhouder erop te zetten omdat dit gewoon waardeloos is dat die voor de tweede keer eraf trild

[Afbeelding]
Toch maar loctite danmaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
SmurfLink schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:32:
[...]

Toch maar loctite danmaar? :+
Loctite, Tie-wraps, Tien seconden lijm 8) , Het is stom want die plastic houder waar je kenteken inzit is er ook vanaf gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:40:
[...]

Loctite, Tie-wraps, Tien seconden lijm 8) , Het is stom want die plastic houder waar je kenteken inzit is er ook vanaf gebroken.
Klinkt alsof er echt iets niet goed zat idd.. :X Dat zou toch niet mogen gebeuren...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:34
Vanmiddag nog even de motor uitgelaten. Lekker rondje door Midden-Limburg gemaakt. Was met de winterhandschoenen beter vol te houden dan vorige week met zomerhandschoenen :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NwQ8XTynDfV33Q02NYGw50orK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Leu7g1gcOaIbMj6BXUbXoQG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:10
mphilipp schreef op zondag 6 december 2020 @ 01:43:
[...]

Ik weet niet of je voor die Guzzi nog bijzondere dingen nodig hebt, maar ik kijk wel uit waar ik de volgende keer mijn bandjes laat doen. Ik heb een keer mijn banden door een of andere toko dichtbij Gorinchem laten doen. Banden online besteld en deze tent stond op de lijst van samenwerkende bandenwisselaars. Hij zou dat voor een goede prijs kunnen doen.
Ik heb mezelf voorgenomen nooit meer naar zo'n hobybob zaak te gaan. Gelukkig wilde de BMW dealer graag mijn zelf meegenomen banden monteren tijdens de beurt. Geen punt. Kostte ook niet zo gek veel, dus ik vond het best. Gebeurt het tenminste door iemand met verstand.

Normaal ging ik altijd naar Geldermalsen (Sabra) met de RT. De banden die ik toen altijd had, Pilot Road, waren daar altijd redelijk geprijsd inclusief montage. Pas met de GSA toen ik TCK70 wilde, was het ineens veel duurder daar. Dus ging ik op zoek. Volgende keer toch gewoon weer bij iemand die weet wat ie doet. Veel beter.
Je kan het met de hand net zo goed voor elkaar krijgen. Loop maar eens met de WSBK of MotoGP de paddock in en kijk eens hoe ze daar velgen balanceren. Juist, met het handje, en dat zijn toch echt mensen die weten wat ze doen.

Dat wordt hier ook heel vaak niet gedaan hoor. In Belgie hebben ze er volgens mij nog nooit van gehoord :+ Uitlijnen doe je bij een auto trouwens :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Thoit 🤐😋 nu snap ik waarom ze ons niet begrepen daar. ‘Outlining da Moto, wadafug you talking about?’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:49:
[...]
Je kan het met de hand net zo goed voor elkaar krijgen. Loop maar eens met de WSBK of MotoGP de paddock in en kijk eens hoe ze daar velgen balanceren. Juist, met het handje, en dat zijn toch echt mensen die weten wat ze doen.
Dat weet ik, maar het was de optelsom van het gestuntel, waarbij het gebrek aan het juiste materiaal het ergste was. Ik ken die methode en als je weet wat je doet, kan het net zo goed zijn, maar die lui waren met alles aan het kloten. Het gaat niet om één ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 07:50
BlackLabel01 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:01:
[...]

Ik heb denk ik wel 100.000 km+ gereden met mijn BMW's met zelfgemonteerde, niet-gebalanceerde banden. Nooit trillingen of problemen gehad.

Met uitlijnen bedoel je balanceren neem ik aan? Uitlijnen zie ik ff niet voor me op een motor :)

[...]

Ik gebruik zo'n demonteerapparaat voor het 'breken' van de bead. Dan is het inderdaad een fluitje van een cent verder. Ik ga het maar gewoon proberen met de tubes van de Tenere. Het valt me op dat de standaard banden (Pirelli Scorpion Rally STR) best snel slijten, zit nu op 5000 km en het zou mij verbazen als ze nog eens 5000 erbij halen. Maar ik ben waarschijnlijk verwend met de lange levensduur van de Pilot Road 4/5 GT varianten :)
Ik gebruik zelf deze om de bead te breken: https://www.bartang.eu/nl/beadpro.html
Werkt best goed moet ik zeggen. En je kan ze ook nog eens meenemen voor als je onderweg een lekke band hebt. Dan hoef je niet met je standaard op je band te gaan leunen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
roda_djavulen schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:39:
[...]

Ik gebruik zelf deze om de bead te breken: https://www.bartang.eu/nl/beadpro.html
Werkt best goed moet ik zeggen. En je kan ze ook nog eens meenemen voor als je onderweg een lekke band hebt. Dan hoef je niet met je standaard op je band te gaan leunen e.d.
Mooi gereedschap! Wel aardig aan de prijs, zolang ik in de EU rondbrommer bel ik wel de ANWB als ik een lekke band heb :P Mocht ik ooit richting Mongolië gaan dan zal ik wel zoiets meenemen denk ik. En mijn velgen naar tubeless converteren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zo doet mijn bandenman het ook.. in zijn woorden geeft dit een beter resultaat dan met het apparaat welke hij ook heeft..
En met een beetje ervaring scheelt het weinig qua tijd.. en aangezien hij alleen banden doet, doet hij dit meerdere keren per dag dus is hij er wel handig in :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Volgende keer wat loctite op de boutjes doen.. scheel een hoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dirkhimself schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:25:
Mag 't nog? Al even niet meer meegelezen, maar dit is begin jaren '90 ergens in Zuid Engeland. Oh de jeugd.... Nou ja, misschien volgend jaar weer zoiets, nu naar Denemarken..... op de BMW's dit keer.

:Y

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die onderste is denk ik St. Michaels Mount (Wikipedia: St Michael's Mount)
ik denk dat de foto hier genomen is: https://www.google.com/ma...!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 07-12-2020 10:40 . Reden: nog iets betere locatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:39:
[...]

Itchy is volgens mij vrijgezellig en gezien haar wanderlust heeft ze daar denk ik geen behoefte aan..
Maar goed een ongelukje zit in een klein hoekje..

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Had hier iemand hier in het verleden nou nog een mobiele 'hoge'drukreiniger aangeschaft om de motor af te spoelen voor het appartement? Ik kan mij herinneren dat er wel over gesproken was in het topic maar ik kan de betreffende post niet meer vinden. Zelf zit ik nu te twijfelen over een Kracher OC3 Plus of een Bosch Fontus. Iemand ervaringen daarmee of zijn er nog betere alternatieven?

In other news... Na A2 af te zijn had mijn vriendin al vrij snel de keus gemaakt om een andere motor te halen. Binnen no time had ze haar F650GS 25KW verkocht en is ze gaan speuren naar *tromgeroffel*.... een K1300R, die wij gisteren hebben opgehaald! Zo is zij even van 25KW direct naar 129KW gegaan :o . Als wij nu op reis gaan moeten mijn maat en ik op onze R1200GSA's nu haar proberen bij te houden in plaats van andersom denk ik ;w . Om haar nog beter vertrouwd te laten voelen met haar nieuwe motor gaan wij in het voorjaar een VRO cursus doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3jMo7ubepB4fpkZXQzAn-yKrZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tC8jWQ89Wvl7HAZpxhvJoTxl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 07-12-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

cyntax schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:45:
Had hier iemand hier in het verleden nou nog een mobiele 'hoge'drukreiniger aangeschaft om de motor af te spoelen voor het appartement? Ik kan mij herinneren dat er wel over gesproken was in het topic maar ik kan de betreffende post niet meer vinden. Zelf zit ik nu te twijfelen over een Kracher OC3 Plus of een Bosch Fontus. Iemand ervaringen daarmee of zijn er nog betere alternatieven?

In other news... Na A2 af te zijn had mijn vriendin al vrij snel de keus gemaakt om een andere motor te halen. Binnen no time had ze haar F650GS 25KW verkocht en is ze gaan speuren naar *tromgeroffel*.... een K1300R die wij gisteren hebben opgehaald! Zo is zij even van 25KW direct naar 129KW gegaan :o . Als wij nu op reis gaan moeten mijn maat en ik op onze R1200GSA's nu haar proberen bij te houden in plaats van andersom denk ik ;w . Om haar nog beter vertrouwd te laten voelen met haar nieuwe motor gaan wij in het voorjaar een VRO cursus doen.

[Afbeelding]
Waarom wachten tot het voorjaar? Juist nu leer je veel over het rijden met wisselende omstandigheden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

In other news... Na A2 af te zijn had mijn vriendin al vrij snel de keus gemaakt om een andere motor te halen. Binnen no time had ze haar F650GS 25KW verkocht en is ze gaan speuren naar *tromgeroffel*.... een K1300R, die wij gisteren hebben opgehaald! Zo is zij even van 25KW direct naar 129KW gegaan :o . Als wij nu op reis gaan moeten mijn maat en ik op onze R1200GSA's nu haar proberen bij te houden in plaats van andersom denk ik ;w . Om haar nog beter vertrouwd te laten voelen met haar nieuwe motor gaan wij in het voorjaar een VRO cursus doen.

[Afbeelding]
Werkt ze bij CSI? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 01-10 15:16

M14

[Afbeelding]
Hoe dan?

2 gaten door de plaat, bout, borgmoer en het blijft zitten.
2 emmers en een spons? Dat gaat over het algemeen veel sneller dan rommelen met apparatuur en het resultaat is beter.

[ Voor 25% gewijzigd door M14 op 07-12-2020 12:11 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Icephase schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:57:
[...]

Waarom wachten tot het voorjaar? Juist nu leer je veel over het rijden met wisselende omstandigheden!
Er zijn geen KNMV VRO cursussen rond deze tijd beschikbaar. Daarnaast gaat ze de motor nu, met de huidige zoutige omstandigheden op de weg, minimaal gebruiken aangezien de motor echt in goede staat is. Geen oxidatie, krasje of chipje te bekennen, wij waren daar ook verbaasd over tijdens de bezichtiging. Zie bijvoorbeeld de uitlaatbochten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuQgR_TgHs8jvkYngPeq3_6yG1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoQjcrcEhtQhD3MtRRQiBpTA.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens mij mis ik de context :P. Edit: Ah, nu begrijp ik de referentie :+ . Was trouwens ook wel grappig bij de handelaar. Normaliter zou hij een praatje houden dat het echt een 'mannenmotor' is met mega veel vermogen, niet voor de faint hearted, echt voor een stoere biker. Toen wij zeiden dat de motor voor haar bedoeld was stond hij nogal perplex en wist hij even niet meer wat te zeggen of hoe het verkooppraatje te houden.
M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:09:
[...]

2 emmers en een spons? Dat gaat over het algemeen veel sneller dan rommelen met apparatuur en het resultaat is beter.
Doen wij nu ook af en toe, en bij een grondige schoonmaak altijd in een wasbox. Alleen kom je tijdens het afspoelen toch niet op alle gewenste plekken, vooral een 1200GSA heeft enorm veel kiertjes en lastig bereikbare plekken die je wel zo goed mogelijk zeepvrij wil krijgen voordat er een wax laag overheen gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door cyntax op 07-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
roda_djavulen schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:39:
[...]

Ik stond net op het punt om ze te gaan bestellen.
De rest van de spullen om de wielen er in en uit te krijgen heb ik al wel.
Alleen blijft dan het balanceren over.
Om ook daar weer zo een dynamisch balanceer setje voor te moeten kopen.. dan wordt het wel erg duur allemaal.

Maar goed die bandenlichters maken de zelfredzaamheid onderweg wel groter, zeker omdat mijn motor dus binnenbanden heeft.
Alternatief is een spuitbus van die mousse en mijn ANWB pasje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Bommes schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:29:
[...]
Maar goed die bandenlichters maken de zelfredzaamheid onderweg wel groter, zeker omdat mijn motor dus binnenbanden heeft.
Een optie is ook nog om de banden te converteren naar tubeless (let op: PDF). Kost voor de Tenere +- 600 euro, omdat de voorvelg vervangen moet worden voor een Excel velg met 'anti-bead-rand'. Als je motor dat al heeft is het veel goedkoper. Nadeel is wel dat je je wielen een week of wat kwijt bent, dat rijdt zo lastig... ;)

Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
@BlackLabel01 de rand zit al in mijn velgen, ze zijn alleen niet luchtdicht door de spaken.
Er is van 3M speciale tape te krijgen waarmee je de zelf luchtdicht kunt maken.
Als je netjes en volgens voorschriften werkt, dan is het resultaat gewoon top: luchtdichte velgen.
Op het Amerikaanse ADV forum zie ik het regelmatig voorbij komen.

Dat is dus ook nog een mogelijkheid die wel interessant is.
Ook ga namelijk toch niet met extreem lage drukken in de banden rijden.
De rand zit al in mijn velg.
Met een tubeless conversie, een mini compressor en wat sticky veters ben je in de meeste gevallen zo weer onderweg bij lek rijden in een doorn, spijker of schroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 07:50
Bommes schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ik stond net op het punt om ze te gaan bestellen.
De rest van de spullen om de wielen er in en uit te krijgen heb ik al wel.
Alleen blijft dan het balanceren over.
Om ook daar weer zo een dynamisch balanceer setje voor te moeten kopen.. dan wordt het wel erg duur allemaal.

Dat alternatief kan ook natuurlijk :) Balanceren doe ik door het wiel op twee van die as steunen voor de auto te leggen en dan rondjes draaien. Zoals F9 hier in het begin van zijn filmpje: YouTube: 4 Mechanical Jobs Every Motorcyclist Should Learn

Zelf wel van plan om van de winter in ieder geval onze achterwielen ook tubeless te maken. Beetje kit bij de spaken en dan de 3M tape. Er staan inderdaad veel voorbeelden op het advrider forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:56

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Mooie aankoop, de K1300 is een heerlijke motor! Zelf een K1300 GT gehad en die was al bloedsnel, en de R is zelfs nog krachtiger. Een VRO is geen slecht idee als je nog moet wennen aan zo'n raket... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:09:
[...]

Hoe dan?

2 gaten door de plaat, bout, borgmoer en het blijft zitten.
ToolkiT schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:36:
[...]

Volgende keer wat loctite op de boutjes doen.. scheel een hoop :)
De boutjes zitten nog op de taartschep.
Dit is hoe het de vorige keer eruitzag toen kon ik mijn kenteken nog wel terugvinden. Het is echt het de plastichouder + Plaat die zijn afgebroken. Dit is rond het punt gebeurd waar de bouten van de kentekenhouder aan de motor vast zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKalgwnc2lCni3jQ4wCQQhItpZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gx6wSN9dcWAxgDdOMQgZ3Z1x.png?f=user_large

Maar ik ga nu de gehele taartschep erafhalen en een tailtidy + led verlichting eropzetten. Dan kan ik de plaat direct vast popnagelen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb die OC3 Bikebox en ben er tevreden over. Het reservoir van de plus is groter en dat is wel fijn, ik heb er een 5 ltr (ex ruitensproeier) tank naast staan voor de grote wasbeurt. Voordeel van de Bikebox is dat je wat extra spullen op kan bergen in het onderste klik-vast deel.
Afbeeldingslocatie: https://s1.kaercher-media.com/products/16800030/detail/1/d1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s1.kaercher-media.com/products/16800030/main/1/d1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door botoo op 07-12-2020 14:55 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pagman schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:11:
[...]

[...]

Dit is hoe het de vorige keer eruitzag toen kon ik mijn kenteken nog wel terugvinden. Het is echt het de plastichouder + Plaat die zijn afgebroken. Dit is rond het punt gebeurd waar de bouten van de kentekenhouder aan de motor vast zitten.
[Afbeelding]

Maar ik ga nu de gehele taartschep erafhalen en een tailtidy + led verlichting eropzetten. Dan kan ik de plaat direct vast popnagelen denk ik.
Dan zou ik even verhaal gaan halen in Slagharen.. want dat zou natuurlijk nooit mogen gebeuren..
Maar wel een goede reden voor een tail tidy ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14

M14

Pagman schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:11:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Dat is wat ik zeg: 2 gaten door de kentekenplaat.
Plastic ding nooit meer naar kijken. Het is lelijk, gaat kapot en raakt je kentekenplaat kwijt.

Die taartschep is echt het eerste wat ik zou laten verdwijnen. En als het kan kies ik voor knipperlicht geïntegreerd in het achterlicht.

[ Voor 7% gewijzigd door M14 op 07-12-2020 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
Gave motor zeg :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
Lekker knallen over de trajectcontrole dus 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:40:
[...]

Plastic ding nooit meer naar kijken. Het is lelijk, gaat kapot en raakt je kentekenplaat kwijt.

Die taartschep is echt het eerste wat ik zou laten verdwijnen. En als het kan kies ik voor knipperlicht geïntegreerd in het achterlicht.
yup!
ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Ik heb 2 boutjes met ingebouwde LEDs gebruikt..2 vliegen in 1 klap :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:40:
[...]

Als er iets is wat ik onduidelijk vind, is het dat wel. Bij de combinatie van remlicht + knipperlicht valt het bijna niet meer op.
Zet er dan liever (kleinere maar fellere) led-knippers op. En dan geen Ali, maar een serieus merk als Rizoma of vergelijkbaar. Die stralen serieus licht uit en blijven het ook doen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:28:
[...]

Dan zou ik even verhaal gaan halen in Slagharen.. want dat zou natuurlijk nooit mogen gebeuren..
Ik ken nog iemand met een yammie die dat ook een paar keer (dacht ik) gehad heeft. Yammie kwaaltje.
@Maegrim weet denk ik wel wie ik bedoel >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14

M14

ToolkiT schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:28:
[...]

yup!
ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Ik heb 2 boutjes met ingebouwde LEDs gebruikt..2 vliegen in 1 klap :)
Staat ook nog mooi bij die fiets. Zoiets er bij lijkt me nog wel een keer leuk :)
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:30:
[...]

Als er iets is wat ik onduidelijk vind, is het dat wel. Bij de combinatie van remlicht + knipperlicht valt het bijna niet meer op.
Zet er dan liever (kleinere maar fellere) led-knippers op. En dan geen Ali, maar een serieus merk als Rizoma of vergelijkbaar. Die stralen serieus licht uit en blijven het ook doen. ;)
Mee eens dat het niet even duidelijk is ... Maar goed, wie kijkt er uberhaubt naar ;).

Doe mij maar de looks :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vz_NVQIknk0DsiFJBp8RjE9WjNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVFzdkk0PRRhsGGCshDrDLBY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door M14 op 07-12-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M14 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:02:
[...]

Staat ook nog mooi bij die fiets. Zoiets er bij lijkt me nog wel een keer leuk :)
Een stuk beter dan het orignele plastic ding IMHO..
Afbeeldingslocatie: https://www.motoguzzi.com/mediaObject/motoguzzi-sites/MASTER/bikes/v7-III/v7-III-Rough/gallery/2018/v7-III-Rough_image7/original/v7-III-Rough_image7.jpg
https://www.motorcyclespe...uzzi_v_7_III_rough_18.htm

[ Voor 30% gewijzigd door ToolkiT op 07-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:30:
[...]

Mijn rizoma's met combi rem en knipper werken goed hoor.. heel duidelijk te zien..

Maar als je alles in 1 lamp doet dan is het wel een stuk minder ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
ToolkiT schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:28:
[...]

Deze keer was het er 1 van een zekere toko uit Bodegraven :+
Zonder plastic houder staat wel mooier inderdaad, en gelijk ook nog eens een reden om voor een Luxe kenteken te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Omdat ik vaak last heb van beslagen (zonne)brilglazen bij lage snelheden en gesloten vizier heb ik Muc-off anti-fog geprobeerd en dat werkt super. Nog geen idee hoe lang het blijft zitten, ws 4 dagen, maar vooralsnog ben ik er blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbtuOAGbKlMuTjlQgjycOrYy_w8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nwJ77TNpN7HpElMILkFdu2LB.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 256 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.