Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 255 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.132 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ShininNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:00:
Van het weekend "even" de kettingset proberen te vervangen van m'n ZZR1400. Ben niet verder gekomen dan die grote moer die het voorste tandwiel vasthoud. Geprobeerd met een luchttol, pijp van 2 meter lang, steeksleutel door het achterwiel heen, had allemaal geen zin. Die steeksleutel is krom getrokken en die moer is ondertussen bijna rond :(

Denk dat het met hangende pootjes naar de motoport wordt?
Ik heb een 400nM impact wrench voor dat soort acties.. de moer op de achteras van mijn camper is ook zo'n ding waar ik met stampen op een 2 meter pijp het niet los mee kreeg, maar met dit ding en verhitten met een blowtorch ging het prima..
ideaal!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
ShininNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:00:
Van het weekend "even" de kettingset proberen te vervangen van m'n ZZR1400. Ben niet verder gekomen dan die grote moer die het voorste tandwiel vasthoud. Geprobeerd met een luchttol, pijp van 2 meter lang, steeksleutel door het achterwiel heen, had allemaal geen zin. Die steeksleutel is krom getrokken en die moer is ondertussen bijna rond :(

Denk dat het met hangende pootjes naar de motoport wordt?
Ik had dat met mn ZX10R. De stoeptegels schoven onder mn voeten vandaan, maar die bout van de voorste kettingwiel kwam niet los.
Ik reed naar de garage om de hoek. Die kerel deed lacherig en pakte zijn pneumatische slagmoersleutel.
Dat kreng kwam niet los.
Hij zet zijn peuk in de andere kant van zijn mondhoek. Kwam er een koffer aan met een rode slagmoersleutel die je met 2 handen moeilijk kon tillen. Ik voelde die impact over de vloer, en toen kwam hij los.
Volgens mij was die slagmoersleutel voor vrachtwagens oid 8)

Vervolgens met een dopsleutel vastgemaakt zodat ik hem weer thuis kon demonteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Thoit schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:56:
[...]

Alleen het spanbandje dan niet vergeten :+
Precies :)

Al blijft-ie zonder de voorste spanband ook wel staan, hij staat naar links en rechts gezekerd, dus omvallen zal-ie niet doen. En de oplettende kijker ziet nog een dunne oranje spanband, die moet voorkomen dat de motor achteruit rolt en zo van de aanhanger zou kunnen vallen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Dan ben je toch ook wel een pannenkoek als je te laat aankomt en dan nog moet tanken. En die gast op zijn Transalp met losse remklauwen. Heeft die nooit van BRAVOK gehoord? En dan gewoon nog solo, zonder veel ervaring, een stuk off road verder rijden. Dan heb je het helemaal niet begrepen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:35
Khayma schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:29:
Heeft iemand trouwens ervaring met Motor Circuit Training? Wil een keer een sessie op Zandvoort pakken. Heb dit jaar een 'training' gehad in Assen met KNMV en dat was geweldig.

Rij geen super racert maar een R1200GS dus het is voor mij niet belangrijk om super plat door de bocht te gaan haha. Wat skills omhoog krikken en plezier hebben.
Jazeker.

Afgelopen jaar 1x Midland, 1x Zandvoort en 1x PVI gedaan met MCT. Prima organisatie die genoeg aandacht voor en na de sessies geven aan iedereen in je groepje. Duidelijke uitleg.
Het komt wel eens voor dat de niveaus van te voren niet helemaal goed ingeschat worden, maar dan wordt er onderling gewisseld na de 1e sessie.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:03
MichielK71 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:32:
[...]

Dan ben je toch ook wel een pannenkoek als je te laat aankomt en dan nog moet tanken. En die gast op zijn Transalp met losse remklauwen. Heeft die nooit van BRAVOK gehoord? En dan gewoon nog solo, zonder veel ervaring, een stuk off road verder rijden. Dan heb je het helemaal niet begrepen als je het mij vraagt.
Beetje wel he.. hij kwam uit Breda, en had een flink stuk behoorlijk te hard gereden om toch nog op tijd te komen.
Dat was dus niet gelukt. :X
Maar goed die remklauw vond ik nog wel bijzonderder.. 8)7

Ik ben nu de video naar youtube aan het uploaden, dan wil ik nog even met de youtube editor de kentekens bluren van beide gasten.
Misschien heb ik vanavond een linkje.
Heb nu eerst een vrije middag om een commode en baby bedje te gaan shoppen. O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
Bommes schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:03:
[...]

Heb nu eerst een vrije middag om een commode en baby bedje te gaan shoppen. O+
Gefeliciteerd Bommes. Straks de kleine mee achterop de Guzzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Mitssz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:
[...]

Jazeker.

Afgelopen jaar 1x Midland, 1x Zandvoort en 1x PVI gedaan met MCT. Prima organisatie die genoeg aandacht voor en na de sessies geven aan iedereen in je groepje. Duidelijke uitleg.
Het komt wel eens voor dat de niveaus van te voren niet helemaal goed ingeschat worden, maar dan wordt er onderling gewisseld na de 1e sessie.
Ik heb dezelfde ervaring met KNMV dus dat zit wel snor zo te horen. Welke van de 3 zou jij aanraden die jij hebt gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
Khayma schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:08:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met KNMV dus dat zit wel snor zo te horen. Welke van de 3 zou jij aanraden die jij hebt gereden?
PVI en Zandvoort zijn erg leuk om te rijden. PVI rijd je overall wat langzamer en heb je alle bochten sneller achter elkaar. Zandvoort rijd je wat sneller aangezien de bochten een stuk ruimer en langer zijn.

Midland is ook leuk maar een heel technisch circuit, goed voor je bochtentechnieken. Maar met een zware GS wel veel werken.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:52
Was van plan dit jaar eerst naar Oostenrijk te touren en dan nog trackdays gaan doen.

Dat werdt wat anders door covid en ontslag van de vrouw en koop van een woning, maar ik ga hoe dan ook volgend jaar een paar trackdays draaien op de SM, alleen dan zou voor mij Assen denk ik het dichtsbij zijn.

Is Assen te doen als beginner? of beter toch ergens anders?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Hoi allemaal. Na een paar lessen (plus bijbehorende examens) kan ik me nu ook mengen in dit forum. Heb recent een zwarte Suzuki GSR600 aangeschaft :)
Dus vorige week direct een mooie tocht gemaakt door onze noordelijke provincien. Maar onderweg gebeurt het me een paar keer dat bij het terugschakelen naar de 3e versnelling om even lekker door een bocht te trekken de motor uitvalt. Niks geen lampjes of wat gewoon uit -O- . Als ik de koppeling laat slippen dan slaat de motor gewoon weer aan zonder problemen maar ben dan heel wat snelheid kwijt. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Kan het ook niet echt consequent reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
@squashedraven Gefeliciteerd met het halen van het A rijbewijs, welkom bij de club oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44

Rick-Jan

always connected

@squashedraven

Hoeveel heeft de motor gelopen? Kijk eens op het motor forum bij het gsr topic, uit mijn hoofd kan dat wel eens gebeuren als de kleppen niet (goed) gesteld zijn.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Rick-Jan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:59:
@squashedraven

Hoeveel heeft de motor gelopen? Kijk eens op het motor forum bij het gsr topic, uit mijn hoofd kan dat wel eens gebeuren als de kleppen niet (goed) gesteld zijn.
Motor heeft net 40k gelopen. Zal eens kijken of ik dat forum kan vinden. Kleppen stellen klinkt gelukkig niet heel moeilijk te repareren:P Motorblok klinkt verder wel mooi zuiver en rustig. (in tegenstelling tot de les Yamaha MT-07)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010

Rick-Jan

always connected

squashedraven schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:02:
[...]

Motor heeft net 40k gelopen. Zal eens kijken of ik dat forum kan vinden. Kleppen stellen klinkt gelukkig niet heel moeilijk te repareren:P Motorblok klinkt verder wel mooi zuiver en rustig. (in tegenstelling tot de les Yamaha MT-07)
Zou goed kunnen dus. Hier linkje:

https://www.motor-forum.n...l-16.424923/post-29732822

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:10
squashedraven schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:02:
[...]

Als je kleppen moet gaan repareren is het wel een intensieve actie :> Kleppen controleren / stellen is niet moeilijk. Kost alleen wat tijd en je moet je er ook echt de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Thoit schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:26:
[...]

Als je kleppen moet gaan repareren is het wel een intensieve actie :> Kleppen controleren / stellen is niet moeilijk. Kost alleen wat tijd en je moet je er ook echt de tijd voor nemen.
Gelukkig is er garantie :P. Is alleen wel fijn om een beetje een idee te hebben wat er scheelt voordat ik de motor wegbreng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
squashedraven schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:38:
[...]

Gelukkig is er garantie :P. Is alleen wel fijn om een beetje een idee te hebben wat er scheelt voordat ik de motor wegbreng
Dat maakt het een stuk eenvoudiger. Mocht je er zeker van willen zijn vraag om foto's of dat je er bij mag zijn. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat het kleppen gecontroleerd waren terwijl er helemaal niks is gedaan. Vertrouwen is goed, controle is beter :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
kneusteun schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:42:
Was van plan dit jaar eerst naar Oostenrijk te touren en dan nog trackdays gaan doen.

Dat werdt wat anders door covid en ontslag van de vrouw en koop van een woning, maar ik ga hoe dan ook volgend jaar een paar trackdays draaien op de SM, alleen dan zou voor mij Assen denk ik het dichtsbij zijn.

Is Assen te doen als beginner? of beter toch ergens anders?
Zoals hierboven ergens te lezen is heb ik al ervaring op Zandvoort, PVI en Midland. Dit jaar van plan op Assen te gaan rijden.

In principe is elk circuit als beginner wel te doen. Als je bij een goede organisatie met goeie instructeurs gaat kan er niet zoveel fout gaan. Je wordt ingedeeld op snelheid aan de hand van je rijstijl die je van te voren opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mitssz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:57:
[...]

Zoals hierboven ergens te lezen is heb ik al ervaring op Zandvoort, PVI en Midland. Dit jaar van plan op Assen te gaan rijden.

In principe is elk circuit als beginner wel te doen. Als je bij een goede organisatie met goeie instructeurs gaat kan er niet zoveel fout gaan. Je wordt ingedeeld op snelheid aan de hand van je rijstijl die je van te voren opgeeft.
Ja precies, alleen is het zo dat je als beginner echt relatief kalm rijdt? of krijg je dan al de kans om beetje je tempo omhoog te gooien?
Dus is het beginner als rijder of als racer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:03:
[...]

Ja precies, alleen is het zo dat je als beginner echt relatief kalm rijdt? of krijg je dan al de kans om beetje je tempo omhoog te gooien?
Circuit dag met de wegmotor heb ik nooit gedaan, dus heb er geen ervaring mee. Heb wel al van meerdere mensen gehoord die weten hoe ik rijd dat de laagste groep echt te langzaam (voor mij) zou zijn. Dus je hoeft je volgens mij niet te druk te maken dat het te hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
[...]

Niet verder dan de eerste versnelling. Anders gaat het te hard natuurlijk :P

Het tempo is in het begin misschien 'laag', maar wordt normaal gesproken beetje bij beetje opgevoerd. Soms denk je het dat het wel harder kan en dan zeggen zij dat je eigenlijk tegen je max aan zit door de manier van rijden. Dan kun je beter wat langzamer rijden en techniek verbeteren dan snel rijden en vervolgens crashen omdat je techniek niet goed was.

Plus dat er verschillende groepen zijn. meestal is er een langzame, midden en snelle groep. En zelfs dan kan een middengroep sneller zijn dan een snelle groep. Dat hangt er helemaal vanaf wie je in de groep hebt en wie je instructeur is op dat moment.

En vooral ook gewoon aangeven als het te langzaam gaat. Dan wordt je normaal gesproken in een snellere groep gezet.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
[...]

Ik rijd altijd in een wat snellere groep. Bij MCT waar ik altijd rijd heb je 3 niveaus en daarin weer 4-5 groepjes.

Mijn vriendin rijd altijd heel normaal en rustig op de weg. Als een echte vrouw laten we maar zeggen :+ .

En zij gaf aan dat het wel wat sneller mocht dan het langzaamste groepje. Dus je hoeft echt geen zorgen te maken dat het te snel zal gaan. Er rijden ook genoeg 60+ers op Pans en grote GS'en mee die niks te klagen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik was juist te bang dat het te langzaam ging, ik snap dat je niet over de grens wil maar ik wil wel een beetje snelheid hebben. Ik heb niet de illusie dat ik de next Mir ben ofzo, maar het moet geen circuit verkenning worden.
Is het ook niet zo dat je bijvoorbeeld met een groep bekenden een eigen inschrijving kan doen? (sorry ik weet dat dit waarschijnlijk wel ergens te vinden is, maar mijn baas denkt dat ik aan het werk ben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
kneusteun schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:27:
Ik was juist te bang dat het te langzaam ging, ik snap dat je niet over de grens wil maar ik wil wel een beetje snelheid hebben. Ik heb niet de illusie dat ik de next Mir ben ofzo, maar het moet geen circuit verkenning worden.
Is het ook niet zo dat je bijvoorbeeld met een groep bekenden een eigen inschrijving kan doen? (sorry ik weet dat dit waarschijnlijk wel ergens te vinden is, maar mijn baas denkt dat ik aan het werk ben ;) )
Ook als je het met bekenden doet heb je soms de kans dat je niet bij elkaar komt tenzij je dat specifiek wel wil.

Heb zelf toen wel een keer samen met @Mitssz in het groepje gereden :9
Overigens ook bij een instructeur die ik al kende :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik dacht misschien tof als er meer tweakers een eerste trackday willen doen. Kan zelf nog wel 4 maten meeslepen die het voor het eerst zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
kneusteun schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:27:
Te langzaam gaat het zeker ook niet, de snelste groepen rijden wel echt heul hard op de grote circuits :9
kneusteun schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:30:
Ik dacht misschien tof als er meer tweakers een eerste trackday willen doen. Kan zelf nog wel 4 maten meeslepen die het voor het eerst zouden willen.
Als jullie ongeveer hetzelfde niveau rijden dan kan je vragen of jullie in hetzelfde groepje kunnen komen inderdaad

[ Voor 22% gewijzigd door Mitssz op 01-12-2020 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

MichielK71 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:05:
[...]
Gefeliciteerd Bommes. Straks de kleine mee achterop de Guzzi.
Ik stem voor een bakkie 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kneusteun schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:30:
Wanneer gaan we?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXu5rQ8JZd8FCV-m8-3zIKQNCOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HETN6ROYxbTaDKyG2oKXDd4Z.jpg?f=user_large
Dit is toch veel leuker?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik gok dat je in een andere groep in gedeeld gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie snor 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Black Friday korting maakte de hebberigheid weer in mij los en ik bestelde een Simpson Venom Carbon in de linkse uitvoering die ik vandaag op kon halen. Ik had de linkse besteld en aangekomen bij voordeelhelmen krijg ik de rechtse voorgeschoteld. Hele mooie helm maar ik wil persé geen glimmende en dan blijkt dat die helemaal niet bestaat. Na wat onderzoek zie ik legio (dezelfde) matte plaatjes bij de verkopers die ze waarschijnlijk van Simpson toegeleverd gekregen.
Ik heb nog even in dubio gestaan om die glimmert zelf dof te maken maar toch besloten dat dat geen garantie was om 'm te krijgen hoe ik wil dus ben ik teleurgesteld (en narrig) weer naar huis gegaan.

Stelletje knuppels bij Simpson (ook al maken ze hele mooie helmen).

Simpson venom Carbon

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, die hebben ze dan met goed diffuus licht gefotografeerd dan.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
Ik betaal al jaren voor pechhulp europa van de ANWB voor 120 euro per jaar maar heb inmiddels 2 leaseauto's (vrouw) en ben met de motor dit jaar niet in het buitenland geweest en volgend jaar zou dat ook beperkt zijn.

Daarnaast heb ik in alle jaren 1x de ANWB voor de motor moeten bellen omdat de accu aan de andere kant van het land zich begeven had..

maar het geeft mij een goed gevoel dat als ik alleen ergens tussen de franse alpen rijdt en er gebeurt iets dat je iemand kan bellen. Heeft iemand hier ervaring mee wat een goede pechhulp is, eventueel prepaid service ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
wd200 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:53:
Ik betaal al jaren voor pechhulp europa van de ANWB voor 120 euro per jaar maar heb inmiddels 2 leaseauto's (vrouw) en ben met de motor dit jaar niet in het buitenland geweest en volgend jaar zou dat ook beperkt zijn.

Daarnaast heb ik in alle jaren 1x de ANWB voor de motor moeten bellen omdat de accu aan de andere kant van het land zich begeven had..

maar het geeft mij een goed gevoel dat als ik alleen ergens tussen de franse alpen rijdt en er gebeurt iets dat je iemand kan bellen. Heeft iemand hier ervaring mee wat een goede pechhulp is, eventueel prepaid service ofzo
Momenteel heb ik geen privé auto meer, waardoor ik ANWB voor alleen de motor wel erg duur vond. Hierdoor heb ik pechhulp via de verzekering op de "weg motor" gezet. Kost een paar euro per maand. Dit heb ik vorig jaar afgesloten toen we naar de Noordkaap gingen. Heb er gelukkig geen gebruik van gemaakt tot nu toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb gewoon ANWB pechhulp, in combi met m'n doorlopende reisverzekering kost het niet bijster veel. Buitenland en niet in woonplaats. Als ik in m'n woonplaats stil kom te staan kan ik de dealer bellen die me op komt halen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik heb pechhulp in binnen- en buitenland via mijn motorverzekering lopen (Univé). Dat was maandelijks maar fractioneel duurder en een stuk goedkoper dan wegenwacht.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik heb pechhulp via het KNMV. Vorige keer dat ik ze nodig had (lekke band) kwam de ANWB langs.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25
Hier een uitgebreide doorlopende reisverzekering bij Unive (wereldwijd) + wintersport + pechhulp voor 60 euro in het jaar ofzo. Dat is trouwens goedkoper dan los buitenland pechhulp bij alle voertuigen te voegen, dat zei Unive zelf ook tegen mij. Onze voertuigen hebben daarnaast via BMW, pechhulp inbegrepen als een service voor in Nederland.

Overigens hebben wij ook nog eens een tweede uitgebreide Allianz reisverzekering incl. pechhulp die 'gratis' bij onze creditcards hoort, beetje oververzekerd dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Liever over verzekerd dan onder.
Ik heb afsleep via verzekering op alles, maar ook nog anwb voor eventueel een on the spot fix, en partner ook nog anwb. voor die 120 euro per jaar vind ik het wel fijne gedachte, is niet dat je daar nu perse arm van wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
ik heb pechhulp in de vorm van een zo goed als gepensioneerde vader met een motortrailer en een vrouw met een paardentrailer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
squashedraven schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:08:
ik heb pechhulp in de vorm van een zo goed als gepensioneerde vader met een motortrailer en een vrouw met een paardentrailer :+
Die heb ik ook, maar als je ergens in Oostenrijk of Zweden staat dan vind ik dat wel wat veel gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb vorig jaar (tijdens een ritje met een aantal mensen hier) m'n MT-10 op een zondag door de ANWB mogen laten repatriëren vanuit Duitsland. Als je dan achteraf hoort wat dát geintje je zou gaan kosten als ik er niet voor verzekerd was geweest.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kan je wel vertellen dat het suboptimaal is om ergens in het buitenlandië te staan met een lekke band... En de lokale bandenboer ook net dicht is.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Will_M schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:12:
Ik heb vorig jaar (tijdens een ritje met een aantal mensen hier) m'n MT-10 op een zondag door de ANWB mogen laten repatriëren vanuit Duitsland. Als je dan achteraf hoort wat dát geintje je zou gaan kosten als ik er niet voor verzekerd was geweest.....
Maar van zoiets negatiefs moet je ook het positieve inzien... En ze niet verwisselen.

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 02-12-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

squashedraven schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:08:
Daar passen Triumph's ook goed in heb ik van horen zeggen :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:25

PinusRigida

I put the p in pool.

botoo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:47:
Black Friday korting maakte de hebberigheid weer in mij los en ik bestelde een Simpson Venom Carbon in de linkse uitvoering die ik vandaag op kon halen. Ik had de linkse besteld en aangekomen bij voordeelhelmen krijg ik de rechtse voorgeschoteld. Hele mooie helm maar ik wil persé geen glimmende en dan blijkt dat die helemaal niet bestaat. Na wat onderzoek zie ik legio (dezelfde) matte plaatjes bij de verkopers die ze waarschijnlijk van Simpson toegeleverd gekregen.
Ik heb nog even in dubio gestaan om die glimmert zelf dof te maken maar toch besloten dat dat geen garantie was om 'm te krijgen hoe ik wil dus ben ik teleurgesteld (en narrig) weer naar huis gegaan.

Stelletje knuppels bij Simpson (ook al maken ze hele mooie helmen).

[Afbeelding: Simpson venom Carbon]
Lullig!

Vind het toch ook echt wel een verschil, die glimmende ziet er net iets te "plasticy" uit, terwijl de matte er vet uit ziet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bommes
Schaamteloze plug.. >:)

:+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Je bent de Strabrechtse Heide lekker aan't verkennen geweest zo te zien (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:10:
@Bommes Je bent de Strabrechtse Heide lekker aan't verkennen geweest zo te zien (y)
Net niet, we zijn in Leenderstrijp begonnen en vanuit daar richting Nederweert gereden.
Daar weer wat omhoog richting Deurne.
Je rijd dan eigenlijk om de Strabrechtse heide heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:13:
[...]

Net niet, we zijn in Leenderstrijp begonnen en vanuit daar richting Nederweert gereden.
Daar weer wat omhoog richting Deurne.
Je rijd dan eigenlijk om de Strabrechtse heide heen.
:+ Ik kén de weg daar, vandaar m'n hint naar Strabrecht.

Wel mooi klote voor die gozer met z'n T700 + lek rijden, even een prop er in steken is geen optie vanwege de Non-Tubeless banden welke er op die fiets gemonteerd zitten :X

Voordeel is dat je ter plekke zélf een nieuwe binnenband kunt trekken óf 't ding kunt repareren met een plakkertje maar waarschijnlijk had 'ie de daarvoor benodigde spullen ook niet bij zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Nee hij had niets bij.
Ik ook niet trouwens hoor, en ook mijn Guzzi rijd met binnen banden.

De laatste trip naar Frankrijk met deze motor had ik wel zo een spuitbus met mouse bij me.

[ Voor 33% gewijzigd door Bommes op 02-12-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Cool, dat is een mooi stukje TET, ik heb 'm ook eens gereden vanaf Groesbeek tot de Belgische grens.
Die heide zou ik afhankelijk van de droogte omheen rijden, super diep zand, geen licht werk met een allroad :X

[ Voor 36% gewijzigd door _eLMo_ op 02-12-2020 21:30 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@_eLMo_ die heide heb ik nu 2 keer over gereden.
1 keer met mijn Vstrom en 1 keer met de leen Moto Guzzi (zelfde motor als ik heb) beide op gewone weg bandjes..
Toen was het erg warm en droog, dat was best wel werken inderdaad.

Ik zie nu eigenlijk dat de settings van mijn Gopro echt heel slecht waren/zijn.
Wat een bagger beeld zeg.
Daar moet ik toch eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:36:
@_eLMo_ die heide heb ik nu 2 keer over gereden.
1 keer met mijn Vstrom en 1 keer met de leen Moto Guzzi (zelfde motor als ik heb) beide op gewone weg bandjes..
Toen was het erg warm en droog, dat was best wel werken inderdaad.

Ik zie nu eigenlijk dat de settings van mijn Gopro echt heel slecht waren/zijn.
Wat een bagger beeld zeg.
Daar moet ik toch eens induiken.
Respect, op mijn GS adventure met TKC80 was het bijna niet te doen. Maar ik was ook al wel moe aangezien het best een eind is vanaf Groesbeek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@_eLMo_ die leen Guzzi heb ik ook op zijn kant gelegd op de heide... :o :o
Helaas nog zonder Gopro toen.
Zowel de Guzzi als ik kwamen er zonder schade van af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die man met camera was duidelijk een kenner dat hij de Guzzi op de foto wilde ;)

En die eigenaar van de hond mag wel weer op puppiecursus want die hond had hij duidelijk niet onder controle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:50
Leuk filmpje @Bommes Ook een keer omgevallen? Tenminste aan het eind lijkt je rechtermouw wat vies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@roda_djavulen Nee niet gevallen dit keer.. :P
Ging me eigenlijk wel goed af zelfs, de Guzzi is geen licht gewicht maar voelt erg vertrouwd aan in het zand.
Spoort goed zeg maar, geeft rust en vertrouwen, erg fijn.
Eigenlijk wil ik erg graag een setje noppen op, geen puur cros banden maar iets van een 50/50 band zeg maar.
Maar ik vind het zo zonde om de nu nog lang niet versleten banden aan de kant te leggen.
Maar goed dat vergroot wel de gebruik mogelijkheden nu in de winter, want modder lukt echt niet met de huidige banden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 03-12-2020 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001

4x2

lộn xộn quá

_eLMo_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:29:
Cool, dat is een mooi stukje TET, ik heb 'm ook eens gereden vanaf Groesbeek tot de Belgische grens.
Die heide zou ik afhankelijk van de droogte omheen rijden, super diep zand, geen licht werk met een allroad :X
Als het wat minder droog is kom je dr idd prima doorheen :+
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/F650GS/F650GSc.JPG

Tankbaan bij Oirschot ook wel eens een stukje gedaan met m'n NX250 (laaaanggggg geleden) in de zomer, maar dat was echt ellende :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:47:
[...]

[Afbeelding]

Tankbaan bij Oirschot ook wel eens een stukje gedaan met m'n NX250 (laaaanggggg geleden) in de zomer, maar dat was echt ellende :X
Tankbaan is meer crosser werk inderdaad, vriend van me rijd daar (als het mag) met een Suzuki DRZ400. Als we samen rijden zit hij op z'n Transalp (XL600V). Echt wel leuk om zo samen beetje offroad te rijden.

We zouden dit jaar naar de Stella Alpina gaan in Italië maar vanwege alle gedoe afgelast en maar niet gegaan.
Volgend jaar ga ik wel, en ook naar de Noordkaap. corona of geen corona

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:37:
@roda_djavulen Nee niet gevallen dit keer.. :P
Ging me eigenlijk wel goed af zelfs, de Guzzi is geen licht gewicht maar voelt erg vertrouwd aan in het zand.
Spoort goed zeg maar, geeft rust en vertrouwen, erg fijn.
Eigenlijk wil ik erg graag een setje noppen op, geen puur cros banden maar iets van een 50/50 band zeg maar.
Maar ik vind het zo zonde om de nu nog lang niet versleten banden aan de kant te leggen.
Maar goed dat vergroot wel de gebruik mogelijkheden nu in de winter, want modder lukt echt niet met de huidige banden.
Vertouwen zie je wel in het filmpje.. je gaat een stuk sneller dan ik zou doen mijn mijn V7 rough.. maar dat is ook een beetje appels met peren vergelijken, jouw vering is een stuk beter voor dit werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:50
@Bommes O gelukkig :) Het ziet er inderdaad wel uit alsof je vertrouwen hebt in je motor.

Misschien oude bandjes verkopen dan is het wat minder zonde dat je ze al vervangt. Want als ik het goed las komt er binnenkort een kleine aan en dan heb je geen tijd en/of energie meer, dus je moet er nu het beste van maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:47:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben daar een paar weken geleden nog even met m'n T700 geweest (mág niet maar 't kan wel, sowieso rijdt je er vanuit Oirschot richting Wintelre 'dwars' door heen als je via de Wintelresedijk (D'n Hut) gaat).

De standaard bandjes op de T700 (Pirelli Scorpion Rally) hebben wel wat potentie.... Nou IK nog / weer :9 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik blijf erbij voor dat soort zand en dus TET is de tkc80 gewoon helemaal perfect, ja hij vreet zichzelf redelijk vlot op maar het vertrouwen wat je er voor terugkrijgt is echt giga! ding lost het zand 100x beter dan de heidenau's en ook op asfalt kan je je allroad plat door de bocht gooien.
Ook dikke drek paden en klei grond is te doen, waar mijn scouts echt mega zijwaarts gleden.

En de looks zijn ook 10x beter met die grove noppen _/-\o_

Tof filmpje @Bommes krijg helemaal zin om mijn AT weer helemaal TET ready te gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun ongeveer 250 euro dan heb ik een setje goede 50/50 bandjes er op liggen.
Althans bestellen komt op ongeveer 220 euro. Er om heen leggen met de wielen kids aanlevert meestal op 15 euro per band.

Best een klap geld maar volgens mij sluit de Guzzi dan nog beter aan bij wat ik er mee kan en wil doen.

Als ik de nog erg goede originele bandjes gewoon in de schuur leg (kom nu al erg ruimte te kort maar dat terzijde) dan kunnen ze er weer gewoon terug op als de noppen versleten zijn.

Iets anders, afgelopen zondag was het 2 a 3 graden.
En afgezien van een koude vinger onderweg en wat koude voeten toen ik thuis kwam heb ik er niet eens echt last van gehad.
Terwijl ik een ontzettende koukleum ben.
De lage snelheid offroad en het toch nog wel wat inspanningen op de motor helpen daarbij denk ik wel.

* Bommes bekijkt het saldo op zijn spaarrekening...
To nop or not to nop..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Na een paar afgebroken tapeinden, veel grof taalgebruik, 3 weken wachten tot de monteur tijd had (en van hem waarschijnlijk ook veel gescheld), zit de nieuwe uitlaat er eindelijk onder oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnOMM1r7hyI0FyCSKqZiPXvgHok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMQgTuyc65np3JAHTKT3UJak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:58:
@kneusteun ongeveer 250 euro dan heb ik een setje goede 50/50 bandjes er op liggen.
Althans bestellen komt op ongeveer 220 euro. Er om heen leggen met de wielen kids aanlevert meestal op 15 euro per band.

Best een klap geld maar volgens mij sluit de Guzzi dan nog beter aan bij wat ik er mee kan en wil doen.

Als ik de nog erg goede originele bandjes gewoon in de schuur leg (kom nu al erg ruimte te kort maar dat terzijde) dan kunnen ze er weer gewoon terug op als de noppen versleten zijn.

En afgezien van een koude vinger onderweg en wat koude voeten toen ik thuis kwam heb ik er niet eens echt last van gehad.
De lage snelheid offroad en het toch nog wel wat inspanningen op de motor helpen daarbij denk ik wel.

* Bommes bekijkt het saldo op zijn spaarrekening...
To nop or not to nop..
Aangezien je ook al over een kinderzitje aan het nadenken bent is het waarschijnlijk een onmogelijk traject, voor je maar: Een ritje naar Schijndel kost niet véél, de wielen worden dan waarschijnlijk wel een beetje (te?) duur :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Will_M haha nice, erg prijzig maar erg nice.

Ik begreep op het Amerikaanse ADV forum, in het Guzzi sub topic, dat Moto Guzzi gestopt is met het leveren van losse naven aan de bedrijven die wielen ombouwen naar luchtdichte velgen.

Bijzondere keuze eigenlijk van Guzzi maar ik denk daarmee dat ze in Schijndel dus ook niet aan de juiste naven kunnen komen.
En dus alleen de originele wielen kunnen omspaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:06:
@Will_M haha nice, erg prijzig maar erg nice.

Ik begreep op het Amerikaanse ADV forum, in het Guzzi sub topic, dat Moto Guzzi gestopt is met het leveren van losse naven aan de bedrijven die wielen ombouwen naar luchtdichte velgen.

Bijzondere keuze eigenlijk van Guzzi maar ik denk daarmee dat ze in Schijndel dus ook niet aan de juiste naven kunnen komen.
En dus alleen de originele wielen kunnen omspaken.
Losse naven via je dealer bestellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@NLDViane ja want daar heb ik zo een goede relatie mee na dat olie lekkage debacle.. >:)

Nee een extra set velgen klinkt leuk maar is echt te duur.
En vraagt nog meer berg ruimte in huis om het op te slaan.

Zoals @Will_M al schreef er moeten ook nog kinderstoeltjes en babyfoons en van alles gekocht worden..
Budget is even beperkt.
Zeker na dat we gisteren deel 1 van onze nieuwe trap hebben laten installeren.
Dat kost gewoon bijna een halve Guzzi V85TT.. :X tering Jantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:27:
Ik blijf erbij voor dat soort zand en dus TET is de tkc80 gewoon helemaal perfect, ja hij vreet zichzelf redelijk vlot op maar het vertrouwen wat je er voor terugkrijgt is echt giga! ding lost het zand 100x beter dan de heidenau's en ook op asfalt kan je je allroad plat door de bocht gooien.
Doen jullie ook de banden aflaten als je offroad gaat rijden? Met minder druk gaat het echt 10x beter.

Ik had onder de GSA TKC70 en ik kreeg de tip van Duursma dat je ze ook tot 1.6bar kon oppompen zodat je een beetje een middenweg hebt tussen on- en offroad. Met 1.6 kon je makkelijk 140-150 op de snelweg rijden. Alleen de TPM bleef steeds zeuren. Ik heb sowieso altijd een klein compressortje bij mij. Op reis in Marokko heb ik daar de hele tijd met 1.6 gereden. Pas toen we weer op de boot naar Europa gingen hebben we de banden opgepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:58:
Herkenbaar, dat vind ik altijd het lastige met kleding. Naar het bos toe is het dan óf veel te koud en is het warm in het bos of andersom. Vooral de handen is bij mij altijd een issue omdat die dunne crosshandschoenen toch wel makkelijk lucht doorlaten. Vooral als je ijskoude poten hebt en dan tegen een tak aan komt is altijd leuk :X
mphilipp schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:14:
[...]

Doen jullie ook de banden aflaten als je offroad gaat rijden? Met minder druk gaat het echt 10x beter.

Ik had onder de GSA TKC70 en ik kreeg de tip van Duursma dat je ze ook tot 1.6bar kon oppompen zodat je een beetje een middenweg hebt tussen on- en offroad. Met 1.6 kon je makkelijk 140-150 op de snelweg rijden. Alleen de TPM bleef steeds zeuren. Ik heb sowieso altijd een klein compressortje bij mij. Op reis in Marokko heb ik daar de hele tijd met 1.6 gereden. Pas toen we weer op de boot naar Europa gingen hebben we de banden opgepompt.
Mijn crosser staat standaard op 1,5 bar. Is volgens de fabrikant de middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:53:
[...]
Mijn crosser staat standaard op 1,5 bar. Is volgens de fabrikant de middenweg.
Een crosser is ook veel lichter, maar het verschil is niet echt supergroot natuurlijk. Als je echt in los zand gaat rijden, werd 1 bar zelfs aangeraden. Maar voor de ritjes hier in Nederland is de bossen lijkt mij 1.5/1.6 inderdaad een goede middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:02:
[...]

Een crosser is ook veel lichter, maar het verschil is niet echt supergroot natuurlijk. Als je echt in los zand gaat rijden, werd 1 bar zelfs aangeraden. Maar voor de ritjes hier in Nederland is de bossen lijkt mij 1.5/1.6 inderdaad een goede middenweg.
Bandenmaten zijn ook weer anders, dus het hoeft bij lichter niet altijd een andere druk te betekenen. Maar ik rijd er ook mee over de openbare weg. Vandaar dat ik de druk niet te laag zet. Tevens kan die ook doorslaan als je tegen een wortel aan knalt, dat is geen heel prettig gevoel. Tevens vind ik hogere bandenspanning prettiger dan lage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Over offroad gesproken..

Ik ben van plan om in januari een dagje op een 701 Enduro te sturen:

https://www.jtxracing.nl/husqvarna-701-enduro-experience

Kan op drie data:
15 januari 2021
22 januari 2021
29 januari 2021

En kost 225 eur voor de hele dag, incl motor, lunch, begeleiding etc.

Ik denk kleine kans dat iemand geïnteresseerd is om me mij mee te gaan, maar mocht dat het geval zijn, stuur me even een PM :).
UITDAGENDE ROUTE
We hebben een uitdagende route van 150 kilometer uitgezet, bestaande uit een mix van gravel, zandpaden en asfaltwegen. De Allroad Experience is zo opgezet dat het voor iedereen met motorervaring toegankelijk maar toch uitdagend is. De Husqvarna Motorcycles 701 Enduro All-Road Experience is een complete verzorgde dag inclusief:

Gebruik Husqvarna 701 Enduro
Lunch
Benzine voor de motorfiets
LOCATIE, TIJDEN, DATA EN KOSTEN
We starten de dag vanuit Cuijk om 09:00, waar de dag ook weer eindigt rond 17:00. Je krijgt eerst een uitleg van de motoren en de route. Daarna kleden we ons om en gaan we rijden om 10:00 en rond 16:00 zullen we weer terug zijn in Cuijk. We rijden in groepen van 4 tot 6 personen. Beschik je zelf niet over een Husqvarna 701 Enduro? Geen probleem. Wij hebben een aantal 701 Enduro motoren gereed staan die ingezet kunnen worden. De Husqvarna 701 Enduro All-Road Experience is mogelijk op woensdag. In de maand januari van 2021 zijn de volgende dagen mogelijk:

15 januari 2021
22 januari 2021
29 januari 2021

Kosten als je zelf niet over een Husqvarna 701 Enduro beschikt bedragen € 250,00 p.p. (inclusief benzine).

Breng je je eigen Husqvarna 701 Enduro mee om de dag mee te rijden, dan bedragen de kosten € 107,00 (exclusief benzine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:23:
Over offroad gesproken..

Kan op drie data:
15 januari 2021
22 januari 2021
29 januari 2021

Ik denk kleine kans dat iemand geïnteresseerd is om me mij mee te gaan, maar mocht dat het geval zijn, stuur me even een PM :).
[...]
Dat ziet er wel leuk uit !

Maar staan wel foutjes in de tekst want ze zeggen woensdag maar alle drie die datums zijn op vrijdag.
En het kost 302.50 zoals ik het lees
Kosten als je zelf niet over een Husqvarna 701 Enduro beschikt bedragen € 250,00 p.p. (inclusief benzine).

Breng je je eigen Husqvarna 701 Enduro mee om de dag mee te rijden, dan bedragen de kosten € 107,00 (exclusief benzine).

[...]
Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.

[ Voor 28% gewijzigd door harley op 04-12-2020 09:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
harley schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:42:
[...]

OE dat ziet er wel leuk uit !
Ja toch :).

Ik zit al tijden weg te kwijlen bij een 701 of 690 enduro, maar heb er nog nooit op gereden. Een proefritje is sowieso te kort, dus waarom niet een hele dag een proefrit op het terrein waar deze motor voor bedoeld is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ja toch :).

Ik zit al tijden weg te kwijlen bij een 701 of 690 enduro, maar heb er nog nooit op gereden. Een proefritje is sowieso te kort, dus waarom niet een hele dag een proefrit op het terrein waar deze motor voor bedoeld is :D.
Met de 690 / 701 moet je alleen even opletten.. dacht dat als je het offroad model pakt je hem wel naar sumo kan ombouwen maar niet andersom (of juist het omgekeerde). Toch wel prettig om er 2 zaken mee te kunnen doen imo. Tegenwoordig heb ik sinds ik op het circuit ermee geweest ben meer fun aan sumo rijden dan aan het crossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Thoit schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:
[...]

Met de 690 / 701 moet je alleen even opletten.. dacht dat als je het offroad model pakt je hem wel naar sumo kan ombouwen maar niet andersom (of juist het omgekeerde). Toch wel prettig om er 2 zaken mee te kunnen doen imo. Tegenwoordig heb ik sinds ik op het circuit ermee geweest ben meer fun aan sumo rijden dan aan het crossen.
Goed punt.

Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat van Enduro ombouwen naar Sumo makkelijker is dan andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 21:37
Nieuwe Ducati Monster aangekondigd (geen getalletje erbij dit keer?).

Afbeeldingslocatie: https://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2020/12_december/2021_Ducati_Monster/2021_Ducati_Monster_20.jpg
https://www.nieuwsmotor.n...ster#gallery3d373df139-11

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij is te druk qua styling volgens mij? Wordt er niet echt enthousiast van eerlijk gezegd. Hij zal vast geweldig zijn om te rijden, maar het oog wilt ook wat, vooral bij een Ducati. Het lijkt een beetje een bastaard kind van een MV Augusta Brutale die het met een Japanse dame heeft gedaan.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Leviathius In een effen kleur wel dik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 21:37
Afbeeldingslocatie: https://c.ndtvimg.com/2020-12/qrtduklc_2021-ducati-monster_625x300_03_December_20.jpg

Nog steeds vind ik hem dan druk ogen rond het motorblok en niet meer zo clean en typisch Monster zoals voorgaande modellen. Maarja, het is natuurlijk ook gewoon gewenning en het oude ontwerp met het zichtbare buizenframe begon wel wat ouderwets te worden. :p

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Leviathius schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]

Nog steeds vind ik hem dan druk ogen rond het motorblok en niet meer zo clean en typisch Monster zoals voorgaande modellen. Maarja, het is natuurlijk ook gewoon gewenning en het oude ontwerp met het zichtbare buizenframe begon wel wat ouderwets te worden. :p
Op het eerste gezicht vraag ik me ook af of ze hiermee de goede kant op gaan.

Wat overigens wel knap is, is dat ze bijna 20kg (!!) eraf hebben weten te halen.

De Monster 821 heeft een Kerb weight van 206kg rijklaar.
Deze nieuwe monster (met het 937 blok) weegt 188kg rijklaar.

Voor zo'n type motor is dat wel een belangrijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Leviathius schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:46:

[Afbeelding]

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij is te druk qua styling volgens mij? Wordt er niet echt enthousiast van eerlijk gezegd. Hij zal vast geweldig zijn om te rijden, maar het oog wilt ook wat, vooral bij een Ducati. Het lijkt een beetje een bastaard kind van een MV Augusta Brutale die het met een Japanse dame heeft gedaan.
Ik vind het ook helemaal niks. Oogt erg goedkoop vind ik, dat had ik bij de oude modellen juist niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

[Afbeelding]

Mijn conclusie was dat het een beetje een saaie fiets is, het frame is niet meer zo duidelijk aanwezig (wat wel echt een monster ding was) en het blok is ook heel erg weggewerkt.
Als je er een suzuki logo op plakt had het ook een nieuwe SV kunnen zijn :X

Hij is niet lelijk het is alleen dat ik een beetje het typische ducati mis, tenzij in de eerste 10km de lampen niet meer werken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:23:
Over offroad gesproken..

Kan op drie data:
15 januari 2021
22 januari 2021
29 januari 2021

[...]

[...]
Lijkt me heel tof, ik ga even kijken of ik dit ook kan verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]

:o waar is het trellis frame? Dit is geen monster :N

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
noes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:15:
[...]

:o waar is het trellis frame? Dit is geen monster :N
Ik had die reactie ook wel, maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg goed en knap dat Ducati niet krampachtig vasthoudt aan traditie.

Net als met de Multi V4: geen desmo meer omdat ze denken dat voor deze motor het beter is om met klepveren te werken.

Zo'n trellis frame heeft misschien ook wel het maximale bereikt. Dat ze 18kg hebben kunnen besparen op een motor is ws voor groot deel te danken aan het afstappen van het trellis frame.

Time moves on en Ducati probeert in ieder geval niet stil te staan en te blijven vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
[...]

Ik had die reactie ook wel, maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg goed en knap dat Ducati niet krampachtig vasthoudt aan traditie.

Net als met de Multi V4: geen desmo meer omdat ze denken dat voor deze motor het beter is om met klepveren te werken.

Zo'n trellis frame heeft misschien ook wel het maximale bereikt. Dat ze 18kg hebben kunnen besparen op een motor is ws voor groot deel te danken aan het afstappen van het trellis frame.

Time moves on en Ducati probeert in ieder geval niet stil te staan en te blijven vernieuwen.
Snap ik en mee eens, maar dan is het wel tijd om een nieuwe naam te gebruiken.. een monster moet een trellis frame hebben IMHO..
Net als dat een harley fat boy een V-Twin moet hebben.. en een livewire prima electrisch kan zijn.. maar een electrische fat boy een no-no is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vind je een watergekoelde Monster dan ook geen Monster bijvoorbeeld? ;)

Vanuit Branding perspectief begrijp ik de keuze namelijk wel: als je een nieuw model op de markt zet heeft dat model nog geen naamsbekendheid etc en zul je dat vanaf 0 moeten opbouwen.

Dat is (imo) ook de reden dat de nieuwe Multistrada V4 gewoon weer Multistrada heet - terwijl het wel een duidelijke afslag is richting BMW GS gebied. Ze hadden dus ook een andere naam kunnen kiezen, maar hebben dat bewust niet gedaan om de succesvolle 'Multistrada branding' te kunnen (vies woord) leveragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:17
Mijn vriendin kwam inderdaad ook meteen met de opmerking dat de nieuwe Monster geen Trellis frame had en dat haar Monster daarom veeuul cooler is :+ Maar nadat ze er wat langer naar keek vond ze nieuwe Monster toch ook wel heel mooi.

Ik ben zelf niet zo'n Monster fan, maar op de foto die @Leviathius linkt vind ik hem wel gaaf.
Ik vind bijvoorbeeld ook de dagrijverlichting wel heel mooi opgelost zo. Ik heb op mijn Z900 van die traantjes onder mijn koplampunit, dat vind ik persoonlijk helemaal niks:
Afbeeldingslocatie: https://img.tinxe.vn/resize/1000x-/2019/12/04/XForF7yt/kawasaki-z900-2020-1-5df4.jpg
Maar afgezien daarvan ben ik er wel heel blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leviathius schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:58:
[...]
Maarja, het is natuurlijk ook gewoon gewenning en het oude ontwerp met het zichtbare buizenframe begon wel wat ouderwets te worden. :p
Maar dat was het enige dat 'm echt onderscheidde van de rest. Zo van een afstandje kan het elke motor zijn. En ik ben een ouwe lul dus ik vind die moderne koplamp toestanden vreselijk. Net een Transformer. Maar goed, ik ben ouderwetsch... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
[...]
Maar dat was hun unique selling point...traditie
Maar dat was hun unique selling point...honderd jaar lang roepen dat desmodromische klepbediening beter is...
Ja, en daarmee zijn ze ook een grijze muis geworden. Niets unieks meer. Ducati aapt Yamazuki na, terwijl 100 jaar lang iedereen Ducati probeerde na te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
mphilipp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:01:
[...]

Maar dat was hun unique selling point...traditie
Nee dat is niet zo :). Traditie is niet de USP van Ducati.

De Brand Values van Ducati zijn:

Style
Sophistication
Performance

https://www.ducati.com/ww/en/company/who-we-are

Traditie is daar nooit een element van geweest, maar wel een onderscheidend element. Je kunt je afvragen of ze dat onderscheidende nu gaan verliezen.
The Desmodromic valve control system, the steel tubular Trellis frame, the L-Twin engine and the unmistakable sound of the power unit – these are the distinguishing features that underline the uniqueness of a Ducati.
Maar dat was hun unique selling point...honderd jaar lang roepen dat desmodromische klepbediening beter is...
Vinden ze ook nog steeds, maar alleen voor motorblokken die hoge toeren maken. Voor een echte reismotor zoals de nieuwe Multi V4 is dat minder van belang.
Ja, en daarmee zijn ze ook een grijze muis geworden. Niets unieks meer. Ducati aapt Yamazuki na, terwijl 100 jaar lang iedereen Ducati probeerde na te doen.
Wie probeerde Ducati dan na te doen? Dat valt reuze mee. Er zijn nooit echt veel merken geweest die bijv de Desmo route wilden gaan omdat het qua onderhoud etc veel duurder is. Het is ook geen 100 jaar, maar 50 (sinds 1968 desmo's in de productie Ducati's).

Daarnaast is Ducati al heel vaak bijna kopje onder gegaan in de geschiedenis. Het is niet echt het lichtend voorbeeld geweest voor de andere merken :).

Ik ben het met je eens dat ze meer richting de andere merken opschuiven, maar ik vind het nog absoluut geen grijze muis en na-apen van Yamazuki.. dat zie ik ook niet echt als je ziet dat ze juist de eerste zijn die nieuwe features etc op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik vind hem idd moeilijk te herkennen als een Monster. Mooie motor hoor, maar had net zo goed een KTM, Yamaha of wat dan ook kunnen zijn.

En jammer dat ze 't zo 'vol' hebben gestopt tussen motorblok en frame. Ik hou wel van een cleane uitstraling, wat al die moderne motoren niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Was die oude Monster dan 'minder vol' tussen motorblok en frame? Ik vind de nieuwe Monster juist rustiger op dat gebied (en daardoor mss ook wel minder onderscheidend)

Afbeeldingslocatie: https://www.dmcmoto.co.uk/img/ducati/2018-ducati-monster-821-2018-lg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ultimatemotorcycling.com/wp-content/uploads/2020/12/2021-ducati-monster-first-look-fast-facts-30.jpg
Pagina: 1 ... 255 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.