Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 253 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 20:13
Bedankt heren voor de vele tips en antwoorden!
geert_s schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:57:
[...]

De combinatie van handvatverwarming en goede winterhandschoenen bevalt me prima. ik hou niet zo van het moeten opladen of inpluggen van mijn handschoenen. er zijn winterhandschoenen die speciaal zijn aangepast op handvatverwarming, die hebben een dikke bovenkant en iets dunnere onderkant. De kleine investering in handvatverwarming vond ik het in ieder geval meer dan waard!
Ik heb zonet al eens een mailtje gestuurd naar mijn garage hier vlakbij om te informeren wat het zou kosten om dit te laten plaatsen. Al hou ik graag mijn motor origineel, en ik vind precies enkel aftermarket setjes...
NLDViane schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:57:
@benoben1988 Zorg dat je handen uit de wind zitten met handkappen, dit scheelt al heel veel. Mocht dit niet bij je motor passen is een setje verwarmde handschoenen niet verkeerd :Y Volgende week met Black Friday even een setje scoren!
Vuikie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:51:
Handvatverwarming, goede winterhandschoenen en handkappen is voor mij de ideale combinatie. Handschoenen opladen vergeet ik altijd en gehannes met draden zie ik niet zitten.
Nu zit er op een BMW GS, sinds de 1100, standaard handvatverwarming :Y) dus in dat opzicht ben ik wel verwend... ;)
Dit heb ik al eens opgezocht. Ik vind geen originele voor mijn type motor meer, en de universele vind ik maar niets op het eerste zicht. :*)

Dus ik wacht even de garage af, maar ben toch al even aan het zien geweest. Het systeem van opladen enzo lijkt mij absoluut niet praktisch. Dus ik ben nu aan het zien naar een echte winterhandschoen.
Zo kwam ik bv volgende 2 tegen:

https://www.rad.eu/nl/c/p...t-stratos-2-gtx-zwart.htm

https://www.rad.eu/nl/c/p...it-boxxer-2-h2o-zwart.htm

Zijn er nog andere winterhandschoenen die jullie kunnen delen waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

benoben1988 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:29:
Bedankt heren voor de vele tips en antwoorden!

[...]

Ik heb zonet al eens een mailtje gestuurd naar mijn garage hier vlakbij om te informeren wat het zou kosten om dit te laten plaatsen. Al hou ik graag mijn motor origineel, en ik vind precies enkel aftermarket setjes...

[...]

[...]

Dit heb ik al eens opgezocht. Ik vind geen originele voor mijn type motor meer, en de universele vind ik maar niets op het eerste zicht. :*)

Dus ik wacht even de garage af, maar ben toch al even aan het zien geweest. Het systeem van opladen enzo lijkt mij absoluut niet praktisch. Dus ik ben nu aan het zien naar een echte winterhandschoen.
Zo kwam ik bv volgende 2 tegen:

https://www.rad.eu/nl/c/p...t-stratos-2-gtx-zwart.htm

https://www.rad.eu/nl/c/p...it-boxxer-2-h2o-zwart.htm

Zijn er nog andere winterhandschoenen die jullie kunnen delen waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Heb zelf de Knox Zero 2 Outdry. Waterdicht en behoorlijk warm. Nu ik een tourmotor (R1200RT, mét handvatverwarming) heb voor de winter misschien wel iets té warm. In het begin erg stug, typisch handschoenen die 'ingelopen' moeten worden. Zitten nu heerlijk.

Die Revit Boxxer met kort manchet zou ik overigens niet doen. Ik had vergelijkbare handschoenen, (ook Revit, precies zelfde vorm en uiterlijk maar dan midseason en half textiel), maar dat korte manchet zorgt ervoor dat wind vrij gemakkelijk langs je pols naar binnen kan. En dat is koud! Ik had nog geexperimenteerd met van die zweetbandjes onder mn jas te dragen, maar het schoot weinig op. Wellicht dat het met een bepaald type jas heel goed werkt... maar niet met de jas die ik toen had.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:24
Bij deze nog even een foto, voor de deur van de dealer.. die mag nog even aan de slag met een lekkende benzine kraan.. lag een mooi plasje onder, een dag nadat de fiets in de schuur stond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBcNH2w9gES6s-l9q-0TcD7sXKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5MuGfXQ88jAUguf2VQPPJDkW.jpg?f=user_large

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 02-10 13:26
Mooie fiets, @mr_zippey! Ik ben op een 'halve' Intruder 1400 begonnen met motor rijden: een Suzuki LS650 Savage. :)

@DrivinUCrazy, niet helemaal duidelijk in je post: heb je nu All Risk of denk je na om van WA+ naar WA terug te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nu all Risk. Ik was aan het kijken om dit te herzien (maar naar WA+ of WA was ik nog niet uit), en de winterstop er af te halen.

All risk dekt ook de schade bij eenzijdige ongevallen; zonder tegenpartij. Vandaar dat ik die nog steeds heb op een 'oude' motor. Maar de dagwaarde gaat natuurlijk hard omlaag. Het nut van all risk wordt dan ook steeds minder. Terwijl ik mijn opties aan het overwegen was, viel me opeens op dat er M2 beveiliging stond, terwijl daar voorheen M1 stond. En zo begon het balletje te rollen.

Ik heb ze een mail gestuurd of die clausule niet langzaam een beetje overbodig is geworden. Als ze daar akkoord mee gaan, is er helemaal geen probleem meer. :)
Zo niet, dan alleen nog maar WA. Maar ik wil wel de pech en schadehulp in het buitenland blijven houden. Daar rij ik immers altijd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Heb een nieuw huis gekocht waarvan ik een deel van de garage wil reserveren voor de motoren en een vw transporter om ze mee te vervoeren. Omdat ik klein onderhoud zelf uitvoer zou ik eigenlijk ook een heftafel willen plaatsen die volledig omlaag laag genoeg is om een vw transporter overheen te zetten. Maar het lijkt erop dat de motorheftafels daarvoor te hoog zijn. Omdat de vloer die erin ligt gewoon prima is wil ik dat eigenlijk dat ook niet openbreken. Andere optie zou een kleine verhoging zijn waar de bus op kan rijden en zo in het midden 10cm meer bodenruimte creeert. Maar twijfel of de hoogte toereikend is en 2 van die oprijbalken is ook niet ideaal als je aan het sleutelen bent.

Heeft iemand misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

Zo'n Abba Skylift(-achtige) met adapters voor de tweewielers?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:27
Heftafel omhoog takelen na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

steveman schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:59:
Zo'n Abba Skylift(-achtige) met adapters voor de tweewielers?
Heb een aantal jaar zo'n ding gehad en ze zijn handig maar niet zonder nadelen. Het erop zetten van een motor is best een gedoe en je hebt altijd aan 1 kant die paal zitten waarmee de motor omhoog wordt gelift waardoor je er aan die kant niet goed bij kan. Na iedere trackday loop ik het ding altijd na en daarvoor moet het kuipwerk eraf en dat is met zo'n ding niet optimaal.
Paul Hewson schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:01:
Heftafel omhoog takelen na gebruik.
De garagedeur schuift omhoog. Als er dan iets aan het plafond hangt wordt dat een uitdaging. Naast dat ik niet weet of ik de hoogte heb als de bus erin staat. Het platfond kan er ook uit en dan is er meer dan voldoende hoogte. Maar dat wil ik liever niet ivm warmteverlies.

Een verrijdbare heftafel zou nog een oplossing zijn maar weet niet of die heftafels een beetje degelijk zijn? Komt een beetje hobby de bob over. Of een aparte garage achter het huis neerzetten maar ivm uitzicht liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:37

4x2

lộn xộn quá

Het hangt nogal af van het type transporter, maar voor het recente type kan ik 20cm bodemvrijheid vinden, de grootste heftafel bij HBM is 18,5cm.
Ergste geval zou je dan dus een 5cm verhoging moeten maken, dat lijkt me wel te doen door gewoon een paar oprijplaten een nieuw nut te geven, die schuif je volgens mij ook makkelijk genoeg weg.

leeg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gisteren het er nog maar even van genomen, rond de 10 graden, beetje miezel af en toe maar toch even lekker eruit met de motor. Ik merk dat ik dat heel erg mis en met de BMW gaat het allemaal een heel stuk makkelijk. Sterker nog, ik had de thermovoering in de broek zitten maar niet in de jas. :P

Even naar Ede geweest, kleine stukje binnendoor langs Grave de A50 op richting Ede om via Renkum even de snelweg af te gaan. Daar even een bakkie gedaan, wat gegeten en via Wageningen pontje over richting Elst:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-11-21-15.20.29-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/IMG-20201121-WA0028-Medium.jpg
Nog even bij @Will_M langsgeweest op de terugweg, zijn nieuwe aanwinst en logees even te bekijken. :P

Ik kwam er wel achter hoe goed ik uit de wind zit op dat bankstel, ik had namelijk de verluchtingsritsen nog openstaan in de jas. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/IMG-20201121-WA0017-Custom.jpg
En dat terwijl ik bij de Gixxer 3 kwart jaar met de voering erin reed. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 22-11-2020 11:17 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:17
(jarig!)
@Joopieboy hebben wij dan een BMW Grande Sitzen? 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

4x2 schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:46:
Het hangt nogal af van het type transporter, maar voor het recente type kan ik 20cm bodemvrijheid vinden, de grootste heftafel bij HBM is 18,5cm.
Ergste geval zou je dan dus een 5cm verhoging moeten maken, dat lijkt me wel te doen door gewoon een paar oprijplaten een nieuw nut te geven, die schuif je volgens mij ook makkelijk genoeg weg.
Het is een t5 en die bodemvrijheid is wel ongeladen gemeten. Om een beetje marge te hebben als de bandjes wat zacht zijn en er veel troep in staat zou ik toch wel 10cm speling willen hebben. Dan zou je naar een verhoging van net geen 10cm moeten. Dat is haalbaar maar liever niet. Neig momenteel toch naar een verrijdbare heftafel die makkelijk in een hoek is te duwen of toch eventueel iets in de vloer te laten frezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vuikie schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:19:
@Joopieboy hebben wij dan een BMW Grande Sitzen? 8) :*)
Ik vind van wel _O_ Heerlijk bankstel. Ook met de wind op de snelweg op sommige stukken. 8)
Soms zie je in auto's mensen helemaal dik ingekleed zitten en je een beetje vreemd aan zitten te kijken, wel mooi. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xos Als je geen vloerverwarming in je garage heb liggen dan zou ik er niet al te lang over na gaan denken als ik jou was. Alles wat je verzint / bedenkt komt nooit in de buurt van een verzonken heftafel én waarschijnlijk ga je dan binnen no-time alsnog die heftafel (laten) verzinken. Een verrijdbare heftafel ligt AL-TIJD in de weg op het moment dat je 'm niet gebruikt ;)

Ik heb hier wel vloerverwarming in m'n vloer liggen maar ik heb er met de aanleg daarvan, tijdens de bouw van m'n garage, rekening mee gehouden dat ik misschien ooit zoiets nog eens wil hebben. Ik kan één vloerverwarming groep van 250 x 120 opofferen voor een verzonken heftafel.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 22-11-2020 13:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heb zelf ook nog gedacht aan iets van een lier en daarmee de tafel tegen de muur aan optakelen.

Maar ja, dan moet je dus een behoorlijke lengte van een muur altijd vrijhouden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Will_M schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:18:
@xos Als je geen vloerverwarming in je garage heb liggen dan zou ik er niet al te lang over na gaan denken als ik jou was. Alles wat je verzint / bedenkt komt nooit in de buurt van een verzonken heftafel én waarschijnlijk ga je dan binnen no-time alsnog die heftafel (laten) verzinken. Een verrijdbare heftafel ligt AL-TIJD in de weg op het moment dat je 'm niet gebruikt ;)

Ik heb hier wel vloerverwarming in m'n vloer liggen maar ik heb er met de aanleg daarvan, tijdens de bouw van m'n garage, rekening mee gehouden dat ik misschien ooit zoiets nog eens wil hebben. Ik kan één vloerverwarming groep van 250 x 120 opofferen voor een verzonken heftafel.
Mee eens over dat in de weg staan. Er zit wel vloerverwarming in maar dat is geen probleem. Maar ik wil eigenlijk niet een verzonken put hebben. Is een plek is waar vuil en vocht verzamelt. Maar kwam zojuist dit tegen: https://www.liftquality.n...ls/ultra-dunne-heftafels/ . Dat ziet er wel uit als iets waar de bus overeen kan rijden zonder problemen. Hopelijk dat ze ook een versie kunnen maken die lang genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat was bij mij ook precies de rede dat ik die 'verdieping' in de vloer bewust niet direct heb laten maken. Ik heb lang in een garage gewerkt waar we zo'n verzonken hefbrug voor auto's hadden (ideaal voor snelle banden / wielen wissels maar voor de rest eigenlijk nooit écht praktisch). In de twee putten waar de hefplaten in lagen verdween nogal wat..... 'Spul'.

Als je gereedschap kwijt was dan lag 't meestal ook in één van die putten doordat 't spul weer eens van de hefplaat was af gevallen. De hefplaat zakte vervolgens niet volledig naar beneden maar de auto werd wél van de brug af gereden met als gevolg dat je erg vreemde vormen 'speciaal gereedschap' aan 't creëren was.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:14
mr_zippey schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:21:
Bij deze nog even een foto, voor de deur van de dealer.. die mag nog even aan de slag met een lekkende benzine kraan.. lag een mooi plasje onder, een dag nadat de fiets in de schuur stond.
[Afbeelding]
Ovaa? Daar heb ik toen de GSR gekocht.

De eigenaar heeft wel een handleiding B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
R0y. schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:16:
[...]

Ovaa? Daar heb ik toen de GSR gekocht.

De eigenaar heeft wel een handleiding B)
Ja goed herkend.. ;)
Die man is idd wel apart maar heb al vaker zaken met hem gedaan, heb er nooit problemen mee gehad..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
xos schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:08:
Heb een nieuw huis gekocht waarvan ik een deel van de garage wil reserveren voor de motoren en een vw transporter om ze mee te vervoeren. Omdat ik klein onderhoud zelf uitvoer zou ik eigenlijk ook een heftafel willen plaatsen die volledig omlaag laag genoeg is om een vw transporter overheen te zetten. Maar het lijkt erop dat de motorheftafels daarvoor te hoog zijn. Omdat de vloer die erin ligt gewoon prima is wil ik dat eigenlijk dat ook niet openbreken. Andere optie zou een kleine verhoging zijn waar de bus op kan rijden en zo in het midden 10cm meer bodenruimte creeert. Maar twijfel of de hoogte toereikend is en 2 van die oprijbalken is ook niet ideaal als je aan het sleutelen bent.

Heeft iemand misschien een tip?
Ik weet niet hoe groot de garage is, maar je zou bijv. de brug dwars voor de bus kunnen zetten, of bijv. aan de zijkant. De meeste bruggen hebben wieltjes. De bus op een verhoging rijden lijkt mij ook niet handig om elke keer te moeten doen, vooral met in/ uitstappen. Meestal heb je namelijk inrijklemmen op de brug, waardoor het geheel hoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

De garage is groot genoeg maar 90% van de tijd zal de racer in de bus staan en dan is het handig als de bus binnen staat en brug en motor 1 plek in beslag nemen. Maar ik denk dat ik met een industriele lift die gemaakt is om met een palletwagen op en af te rijden er ben :). Moeten ze hem alleen maken in formaat motorheftafel ipv pallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
xos schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:42:
De garage is groot genoeg maar 90% van de tijd zal de racer in de bus staan en dan is het handig als de bus binnen staat en brug en motor 1 plek in beslag nemen. Maar ik denk dat ik met een industriele lift die gemaakt is om met een palletwagen op en af te rijden er ben :). Moeten ze hem alleen maken in formaat motorheftafel ipv pallet.
Past de motor op de brug niet in de bus? Anders zet je het geheel met een palletwagen in de bus, en haal je het eruit als je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:40
Vraagje aan de BMW-kenners hier:
Nu mijn RSV te koop staat, ben ik rustig aan het zoeken naar een leuke all-road/soft-roader/adventure bike. Daarbij kijk ik ook naar de BMW 1100 GS.

Ik lees her en der dat de 1100 op diverse vlakken 'beter' is dan de 1150 die 'm opvolgde, voornamelijk de 1100 met de verbeterde versnellingsbak. De 1150 zou wat aanpassingen hebben gehad die niet per se verbeteringen zijn...

Nu is mijn budget niet hoog, zou een 1100GS een goede optie zijn? Of kan ik 'm beter laten staan en kijken naar bijv. een V-Strom o.i.d. of even doorsparen voor een 1150?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
mr_zippey schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:39:
[...]

Ja goed herkend.. ;)
Die man is idd wel apart maar heb al vaker zaken met hem gedaan, heb er nooit problemen mee gehad..
Toen ik daar de eerste keer kwam liet hij bij mij nou niet een goede eerste indruk achter...Maar als je daar een paar keer bent geweest dan ben je er aan gewend en neem je het hem ook niet meer kwalijk :9. Iemand die je moet kennen denk ik. Verder wel iemand die weet waar hij het over heeft en doet prima zijn werk!

Het liefst deed ik zaken met die jonge gast (zijn zoon?). Stuk vriendelijker :)

Tegenwoordig ga ik naar Abco, al lijkt dat daar ook de laatste tijd vaker fout te gaan als goed. Heeft het (volgens mij) veel te druk.

Met de KTM ben ik van plan om naar motor2000 te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 23-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Kars schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:53:
Nu mijn RSV te koop staat, ben ik rustig aan het zoeken naar een leuke all-road/soft-roader/adventure bike. Daarbij kijk ik ook naar de BMW 1100 GS.

Ik lees her en der dat de 1100 op diverse vlakken 'beter' is dan de 1150 die 'm opvolgde, voornamelijk de 1100 met de verbeterde versnellingsbak. De 1150 zou wat aanpassingen hebben gehad die niet per se verbeteringen zijn...

Nu is mijn budget niet hoog, zou een 1100GS een goede optie zijn? Of kan ik 'm beter laten staan en kijken naar bijv. een V-Strom o.i.d. of even doorsparen voor een 1150?
Hoe is je budget wat onderhoud betreft?
Ik weet bij onze bmw dat onderhoud toch wel best wat hoger ligt dan een honda bijvoorbeeld.
Vooral onderdelen zijn in mijn ogen vaak absurd duur.

Wil je gaan allroaden (dus zand) of wordt het woonwerk verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:40
kneusteun schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:08:
[...]

Hoe is je budget wat onderhoud betreft?
Ik weet bij onze bmw dat onderhoud toch wel best wat hoger ligt dan een honda bijvoorbeeld.
Vooral onderdelen zijn in mijn ogen vaak absurd duur.

Wil je gaan allroaden (dus zand) of wordt het woonwerk verkeer?
Voor onderhoud heb ik een mannetje ;) bedrijf waar ik mijn motor (en die van m'n vrouw) in onderhoud heb, doet ook veel BMW. Ik ben me bewust van de hogere onderhoudskosten.

Het zal voornamelijk om plezier kilometers gaan (niet off-road), af en toe woon-werk en waarschijnlijk een trip naar de Noordkaap in de toekomst.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

Ik heb binnen een jaar 15k probleemloze kilometers gereden op mijn vorige R1100GS (op een kapotte accu na). Ik zou er nog 50k op hebben gezet als ik er niet mee tegen een wild zwijn was gebotst, en er stond al 120k op de teller. Met regulier onderhoud zijn die 1100 en 1150's echt onverwoestbaar. Ik heb er laatst nog 2 in onderdelen verkocht die beide meer dan 210k kilometers hadden gereden. Ze reden nog fantastisch alleen waren de versnellingsbakken aan een revisie toe, en dat was het helaas niet meer waard.

Wat ik ook ervaarde is dat de 1100 en 1150 een stuk meer karakter hebben die vergelijkbaar is met de V50 NATO die ik had. Dan is de 1200GSA LC die ik nu heb echt een stuk verfijnder maar daarmee ook saaier.

Ik lees op het GS forum dat men de 1150 een stuk beter vind rijden dan de 1100. Dat komt ook mede door de extra 6e versnelling voor op de snelweg. Daarnaast merk ik dat de 1150 alweer in waarde begint te stijgen terwijl de 1100 steeds goedkoper word en op een gegeven moment natuurlijk verdwijnt omdat ze allemaal op gereden zijn.

Zowel de 1100 als de 1150 zouden een goede koop zijn mits de motor goed is onderhouden. Het onderhoud zelf stelt trouwens geen drol voor en kan iedere leek met wat gereedschap wel aan. Daarvoor hoef je niet langs de dealer.

Mocht je specifieke vragen hebben over de motoren dan hoor ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
R0y. schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:41:
[...]

Toen ik daar de eerste keer kwam liet hij bij mij nou niet een goede eerste indruk achter...Maar als je daar een paar keer bent geweest dan ben je er aan gewend en neem je het hem ook niet meer kwalijk :9. Iemand die je moet kennen denk ik. Verder wel iemand die weet waar hij het over heeft en doet prima zijn werk!

Het liefst deed ik zaken met die jonge gast (zijn zoon?). Stuk vriendelijker :)

Tegenwoordig ga ik naar Abco, al lijkt dat daar ook de laatste tijd vaker fout te gaan als goed. Heeft het (volgens mij) veel te druk.

Met de KTM ben ik van plan om naar motor2000 te gaan.
Bij Abco ben ik ook al eens geweest, meerdere mensen bij mij in de buurt laten daar onderhoud uitvoeren. Vriendelijke kerel die het idd erg druk heeft en was redelijk groot gegroeid paar jaar geleden om vervolgens maar in te krimpen omdat hij geen tijd meer over hield voor leuke dingen. ik heb er geen vreemde dingen mee gemaakt en mensen die ik ken zijn er ook over te spreken.

Motor 2000 lijkt mij voor jou idd de beste keuze aangezien ze ook KTM dealer zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Deze wou ik even met jullie delen.
Lang maar absoluut de moeite waard IMHO..

Claudio is de held van alle long ways!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Mooi hoe hij in de long way round eerst nog op dat scootertje moet "leren" :)
Paar jaar later heeft de man de wereld meermaals rondgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Verschillende Black-Friday deals bij Motoport:

https://www.motoport.nl/blackfriday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

Ik word niet goed van die 20% Black Friday kortingen, nu ben ik weer hebberig naar een mat carbon Simpson Venom helm en moeders liep al te klagen toen ik 2 maanden geleden een nieuwe AGV kocht . . . maar ik mis het zonnevizier toch wel, vooral bij deze lage zon momenteel, en een zonnebril beslaat soms een beetje :o :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:17:
Mooi hoe hij in de long way round eerst nog op dat scootertje moet "leren" :)
Paar jaar later heeft de man de wereld meermaals rondgereden.
In het interview heeft hij het daar uitgebreid over.. de beste man had in Zwitserland een compleet rijbewijs compleet met vrachtwagen.. maar door de red tape in de UK alleen B.. dus moest A binnen 2 weken halen voor de verzekering..
Bij long way down was hij zijn rijbewijs kwijtgeraakt ivm speeding ..2x 8 mph te hard en aangezien hij 'new driver' was, was dat al 6 punten en dus disqualification... dus moest hij zijn rijbewijs weer halen..
Het verhaal in het interview daarover is erg vermakelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:13:
[...]

In het interview heeft hij het daar uitgebreid over.. de beste man had in Zwitserland een compleet rijbewijs compleet met vrachtwagen.. maar door de red tape in de UK alleen B.. dus moest A binnen 2 weken halen voor de verzekering..
Bij long way down was hij zijn rijbewijs kwijtgeraakt ivm speeding ..2x 8 mph te hard en aangezien hij 'new driver' was, was dat al 6 punten en dus disqualification... dus moest hij zijn rijbewijs weer halen..
Het verhaal in het interview daarover is erg vermakelijk..
Ik weet, daarom ook "leren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 07:37

4x2

lộn xộn quá

cyntax schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
[...]
Met regulier onderhoud zijn die 1100 en 1150's echt onverwoestbaar.
...................................
Ze reden nog fantastisch alleen waren de versnellingsbakken aan een revisie toe, en dat was het helaas niet meer waard.
Iets klopt daar niet :+

Vandaag naar het werk gereden met de MSX, de snelweg zo lang mogelijk uitgesteld, toen bij stom toeval achter een stadsbus aan de snelweg op kunnen rijden -> WIN 8)
Verder is ie stabiel genoeg, alleen je moet even de neiging onderdrukken om naar de linkerbaan te gaan...

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:24
Kawasaki ZX-10R 2021
213pk en 207kilo rijklaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ccd7Ie28IGwj-KpMsuuQA5XfHMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ni7k9J2u0lBqLFiUhY5WnKzG.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFHNlTksO12vSakN1GsJ7a1RQuo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oAIdu40XUNrSQRTPOfxRYlQt.png?f=user_medium

Smaken verschillen natuurlijk en ik heb eigenlijk weinig met Kawasaki maar dit vind ik er toch wel gaaf uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Laten we het er maar op houden dat het mijn smaak niet is. Maar ja, ik vind de H2 ook niks qua styling. De kleurstelling: zwart/groen, prima. Maar rood past daar toch niet tussen, imho.

Vraagje: wat is dat rode ding boven de remklauw achter de voorpoot?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:56:
43 mm upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:41
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:56:
Laten we het er maar op houden dat het mijn smaak niet is. Maar ja, ik vind de H2 ook niks qua styling. De kleurstelling: zwart/groen, prima. Maar rood past daar toch niet tussen, imho.

Dat rode is een “expansievatje” voor de semi-active electronically adjustable suspension

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 02-10 19:21
Willem30 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:04:
Kawasaki ZX-10R 2021
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Smaken verschillen natuurlijk en ik heb eigenlijk weinig met Kawasaki maar dit vind ik er toch wel gaaf uit zien.
Qua design zeg ik: ze hebben betere jaren gehad :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30

Ik rij zelf een 1100. Hoge kmstand boeit me niet zo bij BMW. Voor Corona reed ik er dagelijks woon-werk mee door weer en wind zonder enige moeite. Goed onderhoud is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Willem30 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:04:
Kawasaki ZX-10R 2021
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De bovenste, maar dan de onderkuip ook groen. Die Marlboro kleuren zijn gewoon lellek :r :P En een andere kabaalpaal, dit ziet er niet uit.

Verder heb ik niet zo veel met supersports :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Oh god het hek is van de dam, ik zag net op de frontpage dat audi DLC heeft toegevoegd aan hun auto's......
Ik bid oprecht dat ze dit niet met motoren gaan doen, want ik boycot dit EA gedrag meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
Oh god het hek is van de dam, ik zag net op de frontpage dat audi DLC heeft toegevoegd aan hun auto's......
Ik bid oprecht dat ze dit niet met motoren gaan doen, want ik boycot dit EA gedrag meteen.
KTM: waaay ahead of ya

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhPsZpL0EaHnhCkQFhK6XXTP-nY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZfNxTvbjAQEt8K2uKXHhgvjh.png?f=user_large

Hoewel een dongle downloaden nog best tricky kan zijn :+

Oh nee, deze: https://www.goedhartmotor...-super-duke-r-61700910000

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 24-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
steveman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]

Gelukkig heb ik die dongle al, maar dat wil nog niet zeggen dat producenten dit soort shit meer gaan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
Iets met een vorige eigenaar die bij het wisselen van de versnellingsbak olie vergeten is nieuwe olie erin te doen voor het rijden, en bij de andere iets met motorolie in de versnellingsbak doen :P. Dus ze zijn niet zomaar spontaan kaput gegaan.
kneusteun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
Dit is al een tijdje zo hoor :P. BMW doet dit al jaren bij zowel de motoren als autos. Bij de motoren zitten bijvoorbeeld de Pro rijmodi al ingebakken alleen moet een losse dongle kopen om die te activeren (volgens mij is het niets meer dan een doosje met draadje die beide draden verbind onder het zadel).

Bij de auto's is het nog erger, dan moet je achteraf betalen voor adaptive cruise, grootlicht assistent of adaptief onderstel terwijl al die hardware en software ook al aanwezig is in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
steveman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]

Jup en dan deze nog eens voor de Quickshifter, MSR en myride.

En je krijgt er bij inruil nog niets extra's voor terug ook. Ik was blij toen ik erachter kwam dat de vorige eigenaar het allemaal al had aangeschaft. Scheelde mij toch aardig wat centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:11:
[...]
Dit is al een tijdje zo hoor :P. BMW doet dit al jaren bij zowel de motoren als autos. Bij de motoren zitten bijvoorbeeld de Pro rijmodi al ingebakken alleen moet een losse dongle kopen om die te activeren (volgens mij is het niets meer dan een doosje met draadje die beide draden verbind onder het zadel).

Bij de auto's is het nog erger, dan moet je achteraf betalen voor adaptive cruise, grootlicht assistent of adaptief onderstel terwijl al die hardware en software ook al aanwezig is in de auto.
Volgens mij is dit heel wat anders. Audi heeft een systeem verzonnen waarbij je een soort abonnementmodel hebt voor je opties. Heel vaag imho.

Maar dat je betaalt voor een optie is heel normaal. Dat de voorziening vaak al aanwezig is en er alleen een knop wordt toegevoegd, of de computer wordt verteld dat de functie gebruikt mag worden is ook heel normaal. Het is nl goedkoper om maar één versie van de hardware te maken. Dit is uiteraard niet voor alle opties zo. Maar software zaken zijn makkelijker op die manier. Iets als E-Call heeft nog steeds aparte hardware nodig en kan er achteraf niet meer op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AZQ
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01:58

AZQ

Ondanks de schandalige CBR wachttijden eindelijk mijn rijbewijs A gehaald (wel met code 80) en ben nu op zoek naar een motor. Ben van plan nieuw te kopen bij een dealer, november/december lijkt mij de beste tijd om korting op een 2020 model te scoren, heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel is realistisch? Of kan ik net zo goed een 2021 model kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

AZQ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:30:
Ondanks de schandalige CBR wachttijden eindelijk mijn rijbewijs A gehaald (wel met code 80) en ben nu op zoek naar een motor. Ben van plan nieuw te kopen bij een dealer, november/december lijkt mij de beste tijd om korting op een 2020 model te scoren, heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel is realistisch? Of kan ik net zo goed een 2021 model kopen?
2020 vs 2021 is alleen relevant als er model verschillen zijn geintroduceerd. Als het model identiek is, maakt het niks uit natuurlijk. Tevens maakt het heel erg uit welke motor je koopt, wat daar de originele prijs van is en hoeveel ze er daarvan nog op voorraad hebben.

BMW had van de zomer acties op de in 2019 geproduceerde voorraad modellen, dat was een paar duizend euro korting op de optie-pakketten, plus langere garantie. Maar dan heb je het wel over motoren van ~20k en duurder.

edit: gefeliciteerd met je rbw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ben van plan nieuw te kopen bij een dealer, november/december lijkt mij de beste tijd om korting op een 2020 model te scoren, heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel is realistisch? Of kan ik net zo goed een 2021 model kopen?
Dat zal ook merkafhankelijk zijn. Zo is mijn schoonzoon momenteel in de markt voor een Harley en voor het type wat hij wilt betaal je altijd de hoofdprijs, zelfs gebruikte modellen van een paar jaar oud zijn bij de dealer nog vrijwel nieuwprijs.

Je kan zoeken naar demo modellen die zijn vaak met wat extra's uitgerust en hebben een hele lage km. stand. Maar zoals hierboven ook al gezegd is: als 2021 vernieuwingen brengt dan kan je mss beter daarop wachten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nieuwe botsmuts besteld. De Shoei GT AIR II, in de mooie neutrale kleur zwart met wit. Nu in de aanbieding voor € 400,- en moest toch echt een nieuwe omdat ik een keer m'n helm heb laten vallen. Had laatst al een keer eenzelfde type gepast bij MKC toen m'n vriendin daar voor een pak was, maar had toen nog niet zo'n zin om + € 500 uit te geven aan een helm. Nu voor € 400,- is perfect. Mooie opvolger voor m'n Neotec.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjc9t0rDt1bGVbCQj608T2GYckI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gFVMGa2K7QYYAN7djCJLb9MV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:25

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Nooie helm hierboven! :)

Las hierboven over handschoenen, morgenvroeg op de motor naar het werk, zal wel koud worden. Afgelopen zondag 's middags stukje gereden was het ook niet warm, althans m'n handen. Zomerhandschoenen kunnen niet echt meer. Maar goed, ik heb dus nog nieuwe dikke winterhandschoenen, maar is dat vertrouwd in geval van een val?

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Agent op 24-11-2020 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hier ook zo'n Black Friday van/voor, ik ben alleen nog aan het bedenken hoe ik dat aan moeders uitleg dat ik 3 helmen in één jaar nodig heb. Maar er is hoop, we hebben vandaag een, onder voorbehoud laatste medische keuring, één pk gekocht dus als die koop vrijdag afgewikkeld wordt dan bestel ik mijn speeltje toch maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRSWgLOlof60VarzYqIChUbdnVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2qYnKVUQhb1A1vyjSYXGhfLj.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Koehandelaar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
Nieuwe botsmuts besteld. De Shoei GT AIR II, in de mooie neutrale kleur zwart met wit. Nu in de aanbieding voor € 400,- en moest toch echt een nieuwe omdat ik een keer m'n helm heb laten vallen. Had laatst al een keer eenzelfde type gepast bij MKC toen m'n vriendin daar voor een pak was, maar had toen nog niet zo'n zin om + € 500 uit te geven aan een helm. Nu voor € 400,- is perfect. Mooie opvolger voor m'n Neotec.

[Afbeelding]
Bedankt voor je bericht! hierdoor ook een GT-air II besteld. Aasde al een tijdje op deze helm maar de prijs hield mij tegen. :) Wordt helaas wel pas in januari bij de shop geleverd, maar waarschijnlijk rijd ik tot die tijd toch maar enkele keren op de motor.
Shadow_Agent schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:49:
Nooie helm hierboven! :)

Las hierboven over handschoenen, morgenvroeg op de motor naar het werk, zal wel koud worden. Afgelopen zondag 's middags stukje gereden was het ook niet warm, althans m'n handen. Zomerhandschoenen kunnen niet echt meer. Maar goed, ik heb dus nog nieuwe dikke winterhandschoenen, maar is dat vertrouwd in geval van een val?
Als je normale winterhandschoenen bedoelt i.p.v. motorwinterhandschoenen dan zou ik dat afraden door het gebrek aan val/schuur bescherming o.a. onder de pols.

[ Voor 23% gewijzigd door Phyth0n op 24-11-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Phyth0n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:23:
Bedankt voor je bericht! hierdoor ook een GT-air II besteld. Aasde al een tijdje op deze helm maar de prijs hield mij tegen. :) Wordt helaas wel pas in januari bij de shop geleverd, maar waarschijnlijk rijd ik tot die tijd toch maar enkele keren op de motor.
Graag gedaan! Bij welke shop heb jij besteld? Bij Rad.eu waar ik besteld heb staat namelijk een leverdatum van 1 december, raar dat 't bij jou zoveel langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Koehandelaar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:45:
[...]

Graag gedaan! Bij welke shop heb jij besteld? Bij Rad.eu waar ik besteld heb staat namelijk een leverdatum van 1 december, raar dat 't bij jou zoveel langer duurt.
Bij voordeelhelmen.nl, de prijzen zijn gelijk nu, maar daar kan ik de helm ophalen wat ik wel zo fijn vind mocht hij toch niet lekker passen. Door het thuiswerken rijd ik nu toch nauwelijks motor, dus ik wacht wel even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

charrel

Cortisol4life..

Willem30 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:53:
[...]

Ik rij zelf een 1100. Hoge kmstand boeit me niet zo bij BMW. Voor Corona reed ik er dagelijks woon-werk mee door weer en wind zonder enige moeite. Goed onderhoud is alles.
Vriend van me kocht een 1100gs met 218.000km op de klok. Verkocht hem nadat ie opgeknapt was en nu was ie laatst ook mee met een ritje.....348.000km op de klok. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:37
Honda heeft een nieuwe cruiser en het is de Rebel 1100 met het blok van de Africa Twin. Ben erg benieuwd naar de reviews eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Leviathius op 24-11-2020 22:34 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Phyth0n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:04:
[...]

Bij voordeelhelmen.nl, de prijzen zijn gelijk nu, maar daar kan ik de helm ophalen wat ik wel zo fijn vind mocht hij toch niet lekker passen. Door het thuiswerken rijd ik nu toch nauwelijks motor, dus ik wacht wel even.
Ah, die ik gekocht heb is daar € 100 duurder :9 Maar snap ik idd. Gelukkig heb ik al gepast en weet ik zeker dat ie me goed zit. Shoei maat L = O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
charrel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:06:
[...]

Vriend van me kocht een 1100gs met 218.000km op de klok. Verkocht hem nadat ie opgeknapt was en nu was ie laatst ook mee met een ritje.....348.000km op de klok. _/-\o_
Lekker toch :P Die van mij staat op iets van 82.000km en ik wil proberen zoveel mogelijk kilometers erop te zetten. :9 (totdat ik over paar jaar toch ineens wat anders wil kopen haha). Voor Corona reed ik met woon-werk en plezierritjes rond 35.000km per jaar. Ik mis dat nu wel dagelijks door het thuiswerken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leviathius schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:33:
Honda heeft een nieuwe cruiser en het is de Rebel 1100 met het blok van de Africa Twin. Ben erg benieuwd naar de reviews eigenlijk.
Geinig ding. Ik ben niet zo into cruisers, maar dit is wel een leukie. Zo te zien een stuk wendbaarder/lichter dan die R18 (andere prijscategorie ook :+ ). Helaas een ketting, dat is dan weer wat minder. Ik ben erg benieuwd hoe die DCT in de praktijk bevalt eigenlijk. En of het een robuust systeem is, qua onderhoud en levensduur.
De teller vind ik eigenlijk een beetje tè modern. Dan hebben ze dat op die R18 wat subtieler gedaan. Ziet er op het eerste gezicht heel eenvoudig/ouderwets uit, maar is stiekem toch modern met alle nodige indicatoren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:25

Shadow_Agent

Phyth0n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:23:
[...]

Als je normale winterhandschoenen bedoelt i.p.v. motorwinterhandschoenen dan zou ik dat afraden door het gebrek aan val/schuur bescherming o.a. onder de pols.
Klopt :P
Vanmorgen geprobeerd maar geen succes. Vingertoppen waren te glad en gleden mij iets te soepel over de handle. Halverwege toch gewisseld voor de zomerhandschoenen. Wel wat frisser ;)

Nu op zoek naar goede winterhandschoenen dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 02-10 20:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Voor wie nog geen goede gehoorbescherming heeft, deze aanbieding zag ik voorbij komen.

https://www.alpine.nl/black-friday/

Ik heb ze zelf niet van Alpine, maar goede gehoorbescherming is zo veel fijner dan die watjes of pluggen. Gesprekken en muziek is goed te horen. Maar dempt wel heel veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD blijft populair... iig als zoekterm
Afbeeldingslocatie: https://images.financialexpress.com/2020/11/popular-bikes-in-the-world.jpeg?w=692
Afbeeldingslocatie: https://images.financialexpress.com/2020/11/Motorcycles-of-Instagram-world-Map-three.jpg
"The team used Google Keyword data to work out how often a motorcycle brand is searched on the Internet in a country. "
https://www.financialexpr...-kawasaki-ducati/2134444/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"The team used Google Keyword data to work out how often a motorcycle brand is searched on the Internet in a country. "
Waarom is Kawasaki blauw en Yamaha kawasakigroen? :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmurfLink schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:57:
[...]

Waarom is Kawasaki blauw en Yamaha kawasakigroen? :+
omdat financial express n00bs zijn vermoed ik..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Patrock schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:55:
Voor wie nog geen goede gehoorbescherming heeft, deze aanbieding zag ik voorbij komen.

https://www.alpine.nl/black-friday/

Ik heb ze zelf niet van Alpine, maar goede gehoorbescherming is zo veel fijner dan die watjes of pluggen. Gesprekken en muziek is goed te horen. Maar dempt wel heel veel lawaai.
Goede tip.
Zelf heb ik Elacin CH30, met de industriële 30dB filters, wat een stukje duurder is, maar otoplastieken zijn altijd een grote plus voor motorrijders. :Y

Als je ze nog nooit eerder hebt gehad:
- sommige mensen zweren bij harde otoplastieken, ik juist bij zachte. Juist bij toepassing onder een helm heb je het probleem dat je gehoorgang een beetje wordt vervormd. Dat beetje druk kan voor grote irritatie zorgen; vandaar mijn keuze voor zachte. Door een foute levering heb ik eens per ongeluk harde gekregen; daar was ik binnen een kwartiertje al achter dat dit voor mij echt niet geschikt was.
- Als je ze hebt ontvangen en ze passen niet lekker: direct aangeven. Dat je wat drukgevoel ervaart, zeker in het begin, is normaal. Maar als het pijnlijk is: direct nieuwe laten maken. Je bent echt niet de eerste waarbij de afdruk toch niet perfect is gelukt.
- Als je twijfelt over het filter, neem dan een filter met hogere demping. Als de geluiden zachter worden, past je gehoor zich aan door gevoeliger te worden. Meestal kun je kosteloos wisselen naar een ander type. (controleer dat wel eerst, het type dat ik heb kan dat stomtoevallig niet)
- Als ze vallen, is het fijn als ze een opvallende kleur hebben. Zeker de zachte springen als een stuiterbal ver weg en je zoekt je onnozel. :X

@ToolkiT
Op de een of andere manier twijfel ik aan het onderzoek. In Duitsland staat BMW niet bovenaan? Of zoeken ze daar gewoon niet, en rennen ze daar direct naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:21:
[...]

@ToolkiT
Op de een of andere manier twijfel ik aan het onderzoek. In Duitsland staat BMW niet bovenaan? Of zoeken ze daar gewoon niet, en rennen ze daar direct naar de dealer?
Dat dacht ik ook, maar bedenk je dat dit over alle zoektermen gaat en niet alleen die van motorkopers..
De gemiddelde medemens denkt als eerste aan Harley als ze het over motoren hebben..
Dus ik kan me goed voorstellen dat de data wel klopt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]
@ToolkiT
ToolkiT schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:32:
[...]
Dat dacht ik ook, maar bedenk je dat dit over alle zoektermen gaat en niet alleen die van motorkopers..
De gemiddelde medemens denkt als eerste aan Harley als ze het over motoren hebben..
Dus ik kan me goed voorstellen dat de data wel klopt..
Er zit inderdaad een groot verschil in het zoeken naar info/plaatjes over een bepaald type motor, en er daadwerkelijk één kopen of rijden.
Het gros van de zoekacties zal overigens wel betrekking hebben op howto's om onderdelen weer vast te zetten die losgetrild zijn.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patrock schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:55:
Ik vind het zo grappig dat het niet uitmaakt welke aanbieding het ook is, Motorbeurs, geen actie of Black Friday, de prijs van die dingen altijd ongeveer hetzelfde is. Ik heb ook een keer een 'beursaanbieding' gedaan en zag later dat ze die doppen altijd voor die prijs aanbieden. Ik was benieuwd naar deze prijs en ook weer rond die prijs. Ik betaalde geloof ik iets van €70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Tuurlijk is dit een zeer onwetenschappelijk onderzoek. Als ze die data nou eens correleerden aan publiek beschikbare verkoopcijfers... Ik google ook wel eens op HD, maar ik heb er geen en wil er geen.
Onzinonderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Destijds kwam zeker die livewire uit of was iedereen benieuwd of ze al bankrupt waren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online

@ToolkiT
In Duitsland faxen ze nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:26
Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ben bang dat de marges zo onderhand dusdanig klein zijn dat je blij mag zijn met een gratis accesoirepakket of iets dergelijks, als je een beetje slijmt en het "geen inruil"-verhaal weet te verkopen...

Mag ik trouwens naar de reden voor nieuw kopen vragen? Lijkt mij persoonlijk zonde van het geld, en dan niet alleen de aanschaf maar ook het (dealer)onderhoud en de verzekering die best wel hoog uitvalt...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• xos

xos

ToolkiT schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is niet zo verwonderlijk;

"harley davidson spare parts"
"harley davidson brakes not working"
"harley davidson vague steering"
"harley davidson missing parts"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:33:

[YouTube: Inside Look at the All-New 2021 Honda Rebel 1100]
Ik vind 'm tof :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:37
ik eigenlijk ook wel! Vond de Rebel500 al tof, maar is voor mij helaas te klein en qua vermogen blijft het een A2. Deze 1100 met 86pk en 98Nm koppel is vele malen interessanter. Net zoals mijn Vulcan S lekker eigenwijze cruiser met een paralleltwin blok erin 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik heb hier nog ene originele rebel op zolder staan...
Vind die uitlaat wel echt schokkend :'(

Edit: ik snap dat die eraf kan, maar dat had ook vanaf de fabriek wel anders gemogen.

[ Voor 31% gewijzigd door kneusteun op 25-11-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Zucht.. Was ik maar eens wat minder onhandig.
Ik wilde mn motor binnenzetten maar niet geheel verrassend was de accu leeg... Dus ik toch maar een Optimate 4 aangeschaft zodat ik hem iig even kon opladen. Daarvoor moest ik eerst de accu verwijderen (kan hem niet bij een stopcontact zetten helaas), daar een nachtje zitten opladen. Dus vandaag vol goede moed de accu teruggestopt maar mis helaas zo'n boutje om 't schroefje goed vast te zetten... Enfin hij maakte wel contact, dus ik de sleutel er in, heel even contact en daarna paf weer alles weg.. Krijg hem niet meer aan de praat. Kan dat echt zijn omdat de klemmetjes niet helemaal goed vast zitten? Wat kan ik hier nog aan doen? Testresultaten van de optimate 4 waren prima.. Misschien maar even wat schroefjes kopen maar geen idee waar ik dit kan halen voor een Hornet uit 2002.

Ben weer in staat om gewoon een garage te bellen om hem te laten ophalen maar dat is ook weer zo zwak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SemperFidelis schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:29:
Zucht.. Was ik maar eens wat minder onhandig.
Ik wilde mn motor binnenzetten maar niet geheel verrassend was de accu leeg... Dus ik toch maar een Optimate 4 aangeschaft zodat ik hem iig even kon opladen. Daarvoor moest ik eerst de accu verwijderen (kan hem niet bij een stopcontact zetten helaas), daar een nachtje zitten opladen. Dus vandaag vol goede moed de accu teruggestopt maar mis helaas zo'n boutje om 't schroefje goed vast te zetten... Enfin hij maakte wel contact, dus ik de sleutel er in, heel even contact en daarna paf weer alles weg.. Krijg hem niet meer aan de praat. Kan dat echt zijn omdat de klemmetjes niet helemaal goed vast zitten? Wat kan ik hier nog aan doen? Testresultaten van de optimate 4 waren prima.. Misschien maar even wat schroefjes kopen maar geen idee waar ik dit kan halen voor een Hornet uit 2002.

Ben weer in staat om gewoon een garage te bellen om hem te laten ophalen maar dat is ook weer zo zwak :+
Foto zou helpen, maar begrijp ik goed dat je het boutje voor een accupool mist? Die kan je bij iedere motorzaak wel halen lijkt me. En ja, zonder dat boutje blijft je kabel er écht niet goed opzitten (mcgyveren met tie-wraps brengt je wel thuis). Dus geen paniek, boutje halen en weer verder sleutelen. Of eens goed onder de motor / in de kuipen kijken of je dat boutje weer vinden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Naja nieuw setje zou sowieso wel goed zijn want ze zijn totaal verroest.
Ik ga nog ff verder bedankt voor de bemoedigende woorden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
noes schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:36:
[...]

Foto zou helpen, maar begrijp ik goed dat je het boutje voor een accupool mist? Die kan je bij iedere motorzaak wel halen lijkt me. En ja, zonder dat boutje blijft je kabel er écht niet goed opzitten (mcgyveren met tie-wraps brengt je wel thuis). Dus geen paniek, boutje halen en weer verder sleutelen. Of eens goed onder de motor / in de kuipen kijken of je dat boutje weer vinden kan. Is meestal een vrij plat vierkantje, dus makkelijk te verliezen.
Moertje is ‘vrij plat vierkantje’. Dat lange ding is het boutje 😅

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FBTN schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:46:
[...]

Eh ja. Gaat niet altijd lekker als je 2 dingen tegelijkertijd aan het doen bent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
FBTN schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:46:
[...]

Vierkantje? :+ Dan heb jij rare moertjes, gezien het zeshoeken zijn. Hex nuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:56:
[...]

Vierkantje? :+ Dan heb jij rare moertjes, gezien het zeshoeken zijn. Hex nuts.
Kijk maar es in je accubak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:57:
[...]

Kijk maar es in je accubak :Y
Ja die haal ik er elk jaar uit. Is toch echt zeshoekig. Zoals elke gewone moer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
SemperFidelis schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:46:
Naja nieuw setje zou sowieso wel goed zijn want ze zijn totaal verroest.
Ik ga nog ff verder bedankt voor de bemoedigende woorden haha.
Als je dan toch al nieuwe boutjes en moertjes gaat halen, smeer dan ook een lik vaseline op beide polen zodat ze niet weer helemaal oxideren :). Owja de polen van de accu ook lichtjes opschuren als die geoxideert zijn, anders bestaat de kans dat ze niet goed verbinding maken en dan krijg je allemaal vage elektronische storingen.

[ Voor 18% gewijzigd door cyntax op 25-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SmurfLink schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:58:
[...]

Ja die haal ik er elk jaar uit. Is toch echt zeshoekig. Zoals elke gewone moer.
Bij de brommers die hier in de garage hebben gestaan (4 stuks) waren het toch altijd vierkante moertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:03:
[...]

Bij de brommers die hier in de garage hebben gestaan (4 stuks) waren het toch altijd vierkante moertjes.
Fascinerend. :+ Ik wist niet eens dat die bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SmurfLink schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:05:
[...]

Fascinerend. :+ Ik wist niet eens dat die bestonden.
Misschien de vorige eigenaar de originele eens verloren? Ik liep ook altijd met die dingen te klooien als de accu's er uit gingen voor aan de laders. Lang leve de optimates i.c.m. de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:07:
[...]

Misschien de vorige eigenaar de originele eens verloren? Ik liep ook altijd met die dingen te klooien als de accu's er uit gingen voor aan de laders. Lang leve de optimates i.c.m. de kabel.
Ja het is echt een rukwerkje om ze eruit te krijgen. Vierkant klinkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
R0y. schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:03:
[...]

Klopt, bij mij is ook 5 uit de 5 accu's vierkante moertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_bGq9u1BTtLOi1WV73njroPOAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slsXfitLqkKoTkGM7FhN6B5i.jpg?f=fotoalbum_large

Oh leuke discussie haha. Het gaat inderdaad om de vierkantje moertjes waarvan ik er 1 kwijt ben.
Maar idd als ik ze weer heb kan ik mooi die kabeltjes van de Optimate er op gooien.

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 25-11-2020 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SemperFidelis schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:40:
[Afbeelding]

Oh leuke discussie haha. Het gaat inderdaad om de vierkantje moertjes waarvan ik er 1 kwijt ben.
Maar idd als ik ze weer heb kan ik mooi die kabeltjes van de Optimate er op gooien.
Kijk, had ik het toch goed begrepen :9 die hebben ze bij de motorzaak wel, vrijwel iedere motor heeft er zo één (behalve die van @SmurfLink ;) )
SmurfLink schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:08:
[...]

Ja het is echt een rukwerkje om ze eruit te krijgen. Vierkant klinkt veel beter.
Met een vierkante past het moertje precies in de uitsparing onder/achter het gat van de accupool, is inderdaad makkelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Smurflink, ik laat je niet in de steek. :(:) Op mijn Yuasa accu's zijn ze ook zeshoekig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:06:
Smurflink, ik laat je niet in de steek. :(:) Op mijn Yuasa accu's zijn ze ook zeshoekig.
Ik zat een beetje in een COVID-dip, maar jullie hebben mij weer helemaal opgevrolijkt met dit slap geouwehoer. Top! 😂

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:06:
Ik heb ook een Yuasa! :+ Wellicht ligt het daar aan.

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:16

FnordySquare47

Cool-Inc.net

SmurfLink schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:06:
[...]

Ik heb ook een Yuasa! :+ Wellicht ligt het daar aan.
Mijn Yuasa heeft vierkantjes 8)7

Short cuts make long delays

Pagina: 1 ... 253 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.