Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 252 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.124 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:20
Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:09:
[...]

Probleem met de oudere motoren vind ik vaak dat je vaak een hoop ellende hebt, en je meer aan het sleutelen bent dan aan het rijden. Hierdoor kost het soms meer dan dat je in een keer wat meer uitgeeft. Ook zijn de oudere motoren vaak een stuk zwaarder, en als je iets in de zand niet wil hebben is het gewicht :P
Klopt als een bus, maar de aanschaf prijs ligt denk ik wel aanzienlijk lager. Geen idee wat een 450exc tegenwoordig doet hoor, maar dat waren best prijzige apparaten dacht ik in verhouding tot een honda of yammie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 09:56
kneusteun schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:18:
[...]

Klopt als een bus, maar de aanschaf prijs ligt denk ik wel aanzienlijk lager. Geen idee wat een 450exc tegenwoordig doet hoor, maar dat waren best prijzige apparaten dacht ik in verhouding tot een honda of yammie
Geen idee eerlijk gezegd. Voordeel vind ik wel altijd als je een gewild model koopt dat als je het toch niks vindt, je het eenvoudiger verkocht krijgt. Volgens mij zijn de Yamaha's en Honda's vaak ook goedkoper omdat ze aanzienlijk ouder zijn. Tevens zou ik ook echt niet meer zonder injectie willen. Vooral in de bossen is het toch wel érg prettig als de motor snel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 13:26
Aan de andere kant, aan oudere modellen kan je nog zelf sleutelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:28:
[...]
Tevens zou ik ook echt niet meer zonder injectie willen. Vooral in de bossen is het toch wel érg prettig als de motor snel reageert.
Dat is een kwestie van wennen. Injectie en al die moderne spullen zijn natuurlijk fantastisch, maar laten we niet vergeten dat we ook bijna 100 jaar zonder hebben gekund en we ook overal zijn gekomen. Zelfs zonder speciale offroad motoren. Waarmee ik niet wil zeggen dat je maar met een HD de bossen in moet duiken, maar je snapt het wel. Een leuke motor voor erbij kan best een eenvoudige XT of oude Honda zijn. Supersimpele techniek. Iedere monteur kan ermee overweg en je kunt er zelf ook nog wat aan rommelen. Er kan bijna niets kapot dat je niet zelf onderweg kunt fixen. Ik geloof alleen spanningsregelaars kunnen bij sommige motoren wel eens problematisch zijn. Maar dat is een onderdeel van niets en als je een langere reis gaat maken, neem je gewoon een reserve mee.
Op sommige XT's kun je zelfs nog een kickstarter bouwen, en op de echt oude zit ie er ook nog op, naast de electrische starter. Best of both worlds zou ik zeggen. Lomp en zwaar, maar dan leer je het goed en als je het écht leuk vindt, kun je altijd nog later een moderne offroad kopen. Zo'n XT sloop je niet zomaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:30:
Aan de andere kant, aan oudere modellen kan je nog zelf sleutelen.
Dat wordt altijd gezegd, maar als ik naar mijn EXC kijk, daar heb ik toch echt wel bijna elk schroefje van los gehad. Heb echter nooit aan de carburateur hoeven te kloten, want die zit er niet :+ Vrienden die nog EXC's met carbs hebben, hebben er iig véél meer werk aan dan ik.

Dus wat kan ik dan meer sleutelen aan de oudere modellen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:52:
[...]
Dat wordt altijd gezegd, maar als ik naar mijn EXC kijk, daar heb ik toch echt wel bijna elk schroefje van los gehad. Heb echter nooit aan de carburateur hoeven te kloten, want die zit er niet :+ Vrienden die nog EXC's met carbs hebben, hebben er iig véél meer werk aan dan ik.

Klopt. Het ging er ook niet om dat injectie onbetrouwbaar is, maar dat modernere motoren (vaak) wat complexer zijn. En jonger, dus wat duurder. Hoeft allemaal niet altijd te gelden, maar als je gewoon af en toe een keer in het bos wil spelen, pak je meestal een lekker goedkoop en betrouwbaar ding. Dat is doorgaans de motivatie achter zo'n oudere motor. En als er een keer wat stuk gaat door lomp gedrag, is het goedkoper en makkelijker te repareren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 02-10 13:26
Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:52:
[...]

Ik zei het ook puur op wat ik gehoord heb. Ik sprak - nog niet - uit ervaring. :)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49
Afgelopen weekend voor het eerst langere stukken onverhard gereden met de T700, de TET gevolgd van ongeveer Hoogeveen tot ter hoogte van Enschede. Dit samen met iemand die veel meer ervaring heeft met offroad rijden dan ik en dus netjes op mij wachtte na een paar kilometer. Conclusie: zand is erger dan modder, plassen zijn vaak dieper dan je verwacht...en offroad rijden is echt super tof :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3eHRxs2BNpmuZ-1gUAl09EZFds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EMwqVZdO2S0sxOZmUV8TR4HH.jpg?f=user_large

Mijn kleding ziet er nu in ieder geval avontuurlijk genoeg uit.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYFeMLiRwFNUEClHoH45wGxfhUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1DkDduTguoRX700Iea0J2UFG.jpg?f=user_large

Nog in de 'honeymoon' fase, dus 's avonds ff door de wasbox O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WX_gzTJDJ3PBnGSi3OcelSkRW5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o6hasblJ08XP4lGXn1EgN6SW.jpg?f=user_large

Bonusplaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABdfKzZNdpzSYeMm7fQDPH-iXgI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KkGoXL2AnihqBBghgt3Jfsii.jpg?f=user_large

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De truuk met zand is dat je - als ik het mij goed herinner uit Hechlingen - naar achteren moet hangen. Zeg maar alsof je op een Frans toilet zit en je aan het stuur moet vasthouden. Zo maak je de voorkant lichter (en begraaf je je stuur niet) en de achterkant zwaarder zodat ie meer grip heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Klopt idd, bij zand moet je naar achteren hangen zodat er minder druk op het voorwiel komt. Desondanks blijft echt fijne zand gewoon k*t om te rijden imo. Je houdt er van of niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:17:
Klopt idd, bij zand moet je naar achteren hangen zodat er minder druk op het voorwiel komt. Desondanks blijft echt fijne zand gewoon k*t om te rijden imo. Je houdt er van of niet.
Ik ben er ook absoluut geen fan van. Het zit tussen de oren, maar toch...in Marokko zag ik de andere mannen makkelijk door het zand gaan met hun XT en ik zat te kloten. Zolang ik er de snelheid op kon houden ging het goed, maar op een gegeven moment was het alsof ik in drijfzand reed en ging ik steeds langzamer...tot ik vast zat. Nee, ik hou het op zand- en steenpistes. De duinen zien ze mij niet meer met een motor. Die zandpistes zijn ook wel te doen. Eigenlijk een soort harde bodem met een dun laagje zand. Af en toe wordt het wat dieper, maar goed te doen. Steenpistes zijn vooral leuk voor je nieren... :X

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zand is heerlijk, maar als je er van die geulen in krijgt tot een cm of 30 / 40 diep dan wordt 't minder diep. Dan heb ik liever modder. Maar idd, altijd achterover hangen en gas er op. Liever te hard dan te zacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

Vrijdag

De Zwarte

Voor als je denkt dat je ook wel lekker off-road kan rijden. Doe mee 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@BlackLabel01 Je bent lekker bezig geweest zo te zien (y) d:)b (y)

Heb je er een compleet andere ruit op gezet of is dat optisch bedrog wat ik denk te zien?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49
Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:26:
@BlackLabel01 Je bent lekker bezig geweest zo te zien (y) d:)b (y)

Heb je er een compleet andere ruit op gezet of is dat optisch bedrog wat ik denk te zien?
Zeker, smaakt naar meer! Heb inderdaad een andere ruit erop, de Givi D2145S. Daarnaast heb ik deze winddeflectors er nu op zitten, zo heb ik nu geen wind meer op mijn schouders. Moet zeggen dat die hogere ruit eigenlijk niet nodig was geweest. Het standaard ruitje + spoiler was net zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:30:
[...]

Zeker, smaakt naar meer! Heb inderdaad een andere ruit erop, de Givi D2145S. Daarnaast heb ik deze winddeflectors er nu op zitten, zo heb ik nu geen wind meer op mijn schouders. Moet zeggen dat die hogere ruit eigenlijk niet nodig was geweest. Het standaard ruitje + spoiler was net zo goed.
Mijn ervaring met aftermarket ruitjes is dat ze eigenlijk altijd voor turbulentie rond m'n helm gaan zorgen, maar dat komt ook door m'n lengte (niet overdreven groot met 1,87Mtr. maar groot genoeg om boven de ruit uit te komen). Op m'n andere motor, een naked (MT-10), zit een ruitje van amper een paar centimeter hoog maar dat ding staat precies in de juiste hoek gemonteerd om alle rijwind te breken en zo rond m'n helm weg te houden... Die motorfiets is daarmee dus gewoon 'stil' qua rijwind :*)

Het Akrapovic uitlaat systeem en de air-intake maken dat gebrek aan rijwind dan weer méér dan goed....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Uitje gedaan vandaag :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ-3k-jshJdj4gN0vLMwkkMB1XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9X7QlkkUBLmYABz5K8fDtJZX.jpg?f=fotoalbum_large

Best een stevige zit na zo'n lange tijd weer _O-.

Wel fijn als twee hobbies samenkomen :P. Dit was wel expres, met de auto had ik veel meer kunnen kopen en daar wilde ik mezelf tegen beschermen :+.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-11-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:37:
[...]

Mijn ervaring met aftermarket ruitjes is dat ze eigenlijk altijd voor turbulentie rond m'n helm gaan zorgen, maar dat komt ook door m'n lengte (niet overdreven groot met 1,87Mtr. maar groot genoeg om boven de ruit uit te komen). Op m'n andere motor, een naked (MT-10), zit een ruitje van amper een paar centimeter hoog maar dat ding staat precies in de juiste hoek gemonteerd om alle rijwind te breken en zo rond m'n helm weg te houden... Die motorfiets is daarmee dus gewoon 'stil' qua rijwind :*)

Het Akrapovic uitlaat systeem en de air-intake maken dat gebrek aan rijwind dan weer méér dan goed....
Met 1.86 kan ik zeggen dat bij mij de puig ruit juist zorgt dat de lucht onder mijn helm suist, dus op de borst.
Dat is veel fijner dan op de helm en in de zomer is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Bij het woordje 'Baptist' denk ik aan kloosters en monniken én dus: BIER ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:02:
@HTT-Thalan Bij het woordje 'Baptist' denk ik aan kloosters en monniken én dus: BIER ;)
Ja, ik neem nu ook een drankje, maar dan wel iets sterkers dan bier. Onderweg geen kou gehad (winterjas, fleecetrui, hvv, dikke handschoenen, winterbroek, buff) maar nu ik thuis ben toch een rode neus en bibbers :+. Gelukkig heb ik nog wat restjes 'opwarmertjes' staan :9.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:11:
Voor als je denkt dat je ook wel lekker off-road kan rijden. Doe mee 8)
Omdat het vrijdag is, mag ik wel even opscheppen met mijn foto's van de Red Bull Knockout 2006. Dat was volgens mij weer voor het eerst sinds de Veronica Strandrace van 1838 (ja, zo oud ben ik :+ )
Ik fotografeerde toen best fanatiek en heb gewoon acreditatie aangevraagd en nog gekregen ook. Ik heb zo nog meer leuke events gedaan: Rotterdam City Racing, Le Mans 24H (auto's), A1GP en Indycar op Assen en Zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1CJb--nUODzFKJejP01xABlFpY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZOMhKB5pTZ7MzTwvhEUVcevf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGWKvLp2nTgwj2qwwzF6ObY-jRc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CQpLDmYQBFXItDB46YGkk5UC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBj_9TS4TDO0LPV-2I6wPbervOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qeo1OXovsC0sjdIN4Dtl59OU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjAPhr5CV54gRnIldFB7WH-hcZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DTUtwv8HNXYCDKYzJWsUdChL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMvQsLJvf3W8Rc1c1Fo5VUnHMkc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mqEGzmV7lBBMOF1ZjkE6dz8t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKpqQSTILkfOa3TkIXUpDhqKbH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7HIoH05IHi6HIGPqW41LV3MP.jpg?f=user_large
Hier zie je goed hoe weinig druk ze in de banden hebben voor zand. Die achterband is bijna plat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7Sjbcmu2Yh9s1QqUKyRTqsFhVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KIiuMguCa8YSo3KcvPVlCTTb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o22mEiXQ4b6BvdT_ZqLQS9IwQBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ujzFt5UIpzHtetFqAfnHWHre.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:38:
[...]

Omdat het vrijdag is, mag ik wel even opscheppen met mijn foto's van de Red Bull Knockout 2006. Dat was volgens mij weer voor het eerst sinds de Veronica Strandrace van 1838 (ja, zo oud ben ik :+ )
Ik fotografeerde toen best fanatiek en heb gewoon acreditatie aangevraagd en nog gekregen ook. Ik heb zo nog meer leuke events gedaan: Rotterdam City Racing, Le Mans 24H (auto's), A1GP en Indycar op Assen en Zolder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier zie je goed hoe weinig druk ze in de banden hebben voor zand. Die achterband is bijna plat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's hoor! :Y d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Ktm voor de 2e keer deze week terug kunnen brengen naar de dealer voor een koelvloeistof lekkage... Zit er sterk aan te denken om hem weer de deur uit te doen en een andere motor te gaan halen. Voor zo'n nieuwe motor zou je verwachten dat alles gewoon goed is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/If8ceCDcGTk0VzCmkj_Qwgw601s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i4dITyC5JWuXY2f4QaSb6FK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koelvloeistof heeft meestal een ander kleurtje (groen / blauw).... Maar de KTM 790 heeft dat waterige plasje dus achter gelaten vanuit het koelsysteem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:02:
En ik aan Hout.
Sinds een paar jaar ook mijn hobby. Durf nog niet naar Baptist, bang dat ik de hele zaak leeg koop... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

Uberdude schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:56:
Ktm voor de 2e keer deze week terug kunnen brengen naar de dealer voor een koelvloeistof lekkage...
Plaatje lijkt wel gelekte condensvorming, dat hoeft geen lekkage te betekenen. Wel na laten kijken natuurlijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:56:
[...]

Plaatje lijkt wel gelekte condensvorming, dat hoeft geen lekkage te betekenen. Wel na laten kijken natuurlijk.
Ik zou m'n vinger er even doorheen halen en er even aan ruiken. Waarschijnlijk ruikt 't naar benzine en komt 't uit de overloop van de tank..... Als 't zoet ruikt en ook zo proeft, hmmm..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@HTT-Thalan Daar wil ik vandaag nog even langs. Inderdaad een zaak waar je met meer naar buiten loopt dan eigenlijk de bedoeling was.

[edit] ben je ook al eens bij de Arnhemse fijnhouthandel geweest?

[ Voor 20% gewijzigd door Waaj op 14-11-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
botoo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:56:
[...]

Will_M schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 01:17:
[...]

Ik zou m'n vinger er even doorheen halen en er even aan ruiken. Waarschijnlijk ruikt 't naar benzine en komt 't uit de overloop van de tank..... Als 't zoet ruikt en ook zo proeft, hmmm..... :'(
Koelvloeistof vanaf de thermostaat heb al geproeft en de motor stond in de schuur met een kladje 102 in de tank aangezien ik niet meer van plan was te gaan rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Waaj schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:02:
@HTT-Thalan Daar wil ik vandaag nog even langs. Inderdaad een zaak waar je met meer naar buiten loopt dan eigenlijk de bedoeling was.

[edit] ben je ook al eens bij de Arnhemse fijnhouthandel geweest?
Nope, maar het volgende bezoek aan baptist zal met de auto zijn ivm oa een bankklem, dus goeie tip, thx :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:10
Mannen, even een post vanaf m'n telefoon dus ik weet niet of dit lekker binnenkomt. Weet iemand wat dit ding is? Komt van een ducati monster 750 uit 2000. Dit hangt los onder de linkerkant van de tank

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cUQZGrLzC3REeXmElfDM7iY27A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIwfJpi7R27GhK7tAgJReyIq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXgplfTf37Ij0kJP_gD730Kw2QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALoZwZ0LUwAl0VbVkZ4g9wJT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
@dier dat lijkt op een side stand switch. Dus dat je niet met een uitgeklapte standaard zomaar weg kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@cyntax oh god, dat is 't. Enorm bedankt! Even kijken of dit de startproblemen oplost. Wat een bak ellende is deze fiets..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kneusteun
Dat noemen ducatisten toch emotie? En passie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
Volgens mij wel. Ik ben blij dat 't niet de mijne is in ieder geval :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Karakter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Is het dat wel? En is het dan ook origineel?
Ik dacht dat de AMP superseal stekker die er aan hangt nog niet zo lang in gebruik is.

(Ik gebruik ze zelf ook onder andere om accessoires als mistlampen te bevestigen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Another day, another ride :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwjPzKvwuxCj_C63fKs3Ox0FXTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVvkFW8UtyZu4NkxoabZ3QWy.jpg?f=fotoalbum_large

@lolgast zou je deze in de OP willen zetten voor mij ajb? Bedenk me net dat daar een vrij oude foto zit, excl. zadeltassen en incl. roestige sissybar, dus deze lijkt me beter op zijn plaats :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

charrel

Cortisol4life..

dier schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:54:
Mannen, even een post vanaf m'n telefoon dus ik weet niet of dit lekker binnenkomt. Weet iemand wat dit ding is? Komt van een ducati monster 750 uit 2000. Dit hangt los onder de linkerkant van de tank

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is ie ook van een r1150gs, standaard onderbreker ja. Vandaar de andere stekker gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
LankHoar schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:11:

[Afbeelding]

@lolgast zou je deze in de OP willen zetten voor mij ajb? Bedenk me net dat daar een vrij oude foto zit, excl. zadeltassen en incl. roestige sissybar, dus deze lijkt me beter op zijn plaats :+
Done! d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
https://ridingadventures.nu/events/woz/waypointchallenge/

Cool
Maar ik vind 199 euro echt wel een hele klap geld voor een puzzel rit met een kopje koffie en een broodje. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 09:38
Bommes schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:53:

Cool
Maar ik vind 199 euro echt wel een hele klap geld voor een puzzel rit met een kopje koffie en een broodje. :o
hahaha, dat lijkt mij idd nogal hoog gegrepen.. Maargoed er zullen altijd mensen zijn die dit een schijntje vinden.. Dat moeten ze zelf weten. je hebt gelijk in mijn ogen. €200 aftikken voor een puzzelrit die je zelf nog moet rijden, lijkt mij idd nogal overdone.. ik denk dat ze dat waarschijnlijk minder animo krijgen dan ze verwacht hadden. wat raar :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
dier schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo'n stekker heb ik ook aan de linkerkant van m'n M900S.i.e. uit 2001 hangen, zit met een tiewrap (?) vast aan het frame. Er is me verteld dat dit een stekker is om een accu/druppellader aan te sluiten.... Maar misschien klopt dat niet, heb er nog geen tijd aan besteed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8yRrYig3vKYZWW0deL20WCEFfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GFUAmn0NxgXTLoBb2oVAwG9R.png?f=fotoalbum_large

Even meten op de polen of je er 12V op hebt staan (contact uitzetten).

Zit ie je in je weg?

[ Voor 18% gewijzigd door dirkhimself op 15-11-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mr_zippey schreef op zondag 15 november 2020 @ 03:20:
[...]

hahaha, dat lijkt mij idd nogal hoog gegrepen.. Maargoed er zullen altijd mensen zijn die dit een schijntje vinden.. Dat moeten ze zelf weten. je hebt gelijk in mijn ogen. €200 aftikken voor een puzzelrit die je zelf nog moet rijden, lijkt mij idd nogal overdone.. ik denk dat ze dat waarschijnlijk minder animo krijgen dan ze verwacht hadden. wat raar :+
Als het nou 2 dagen waren of "maar" 100 euro.

Als ik naar mijn laatste motor trip kijk, een stukje TET Frankrijk.
Ook een puzzelrit zeg maar ;)
Dan was ik heel wat minder per dag kwijt, inclusief overnachting, ontbijt en avondeten.
Maar goed dan is er geen bezemwagen, die is er hier wel :+

Neemt niet weg dat ik het concept wel leuk vind. Op een rustig tempo een offroad rit, met gelijk gestemde, drankje en hapje verzorgd.

Volgens mij stond er laatst een artikel over in de motoplus, misschien dat ze daaruit een hoop aanloop verwachten en de prijs goed hoog ingezet hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:11:

[Afbeelding]

Mooi! Ik heb hier de knoop ook doorgehakt en heb de SMT te koop gezet. Daarna opzoek naar een 1190 of 1290 adventure 8)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mr_zippey schreef op zondag 15 november 2020 @ 03:20:
[...]

Als jij 200 euro betaald, rijd ik hem wel voor je :+ Het kan natuurlijk ook ermee te maken hebben dat ze zelf hoge kosten hebben door bijv. verzekeringen of vergunningen. Vaak houden de mensen die zoiets opzetten zelf niet veel over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:56

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mkrmr schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:27:
[...]

Idd onredelijk, maar voor de zekerheid de vraag ook maar eens naar mijn verzekering (ASR via Combimotors) doorgestuurd, altijd goed om het zwart op wit te hebben!
Mijn vraag:
"Wat is nu leidend voor ASR, de ART goedkeuring op moment van aankoop van het slot, het moment van aankoop van de motor, of de geldigheid van de goedkeuring op moment van diefstal van de motor?"

Antwoord vandaag van ASR:
"Uw vraag hebben wij even bij de afdeling schadebehandeling neergelegd om na te gaan hoe zij met deze situatie omgaan. Zij geven aan dat de ART goedkeuring ten tijde van de aankoop van het slot geldt. Dit omdat van een verzekerde niet kan worden verwacht dat deze bijhoudt wanneer een slot niet mee wordt verkocht."

d:)b email met antwoord wordt goed bewaard... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 17:47
Bommes schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:53:

Cool
Ziet er tof uit, maar die prijs is wel aan de hoge kant inderdaad... Ik snap het wel, maar voor de helft had ik het serieus overwogen. Nu toch snel buiten budget helaas.

Edit:
Over puzzelroutes gesproken, met het plaatje op de website is er denk toch al aardig wat van de route uit te puzzelen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oyYRqHY.png

[ Voor 17% gewijzigd door Melkunie op 16-11-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Melkunie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:06:
Edit:
Over puzzelroutes gesproken, met het plaatje op de website is er denk toch al aardig wat van de route uit te puzzelen :+

[Afbeelding]
Klinkt als een uitdaging.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:11:
[...]
Ach, het kan gekker. Vroegâh had je de tanktastochten van Motor (ANWB?). Dat zijn toertochten met een pre-gps beschrijving: 1,5km rechtuit op de Stationsweg en dan linksaf naar de dorpstraat. Na 400m rechtsaf de Krinkelwinkel in...enz... Die zijn op enig moment door iemand overgezet naar GPS. Dat moet een dievenwerk geweest zijn. Dat moet je dan zo goed mogelijk narijden en die track overzetten. Maar als je een fout maakt, moet je die er wel uit halen. Best een klus. En correcties doorvoeren voor wegen die inmiddels afgesloten op eenrichting geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 17:47
Bommes schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:11:
[...]

Klopt!
Deel je het resultaat? :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:56

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:10:
[...]

Ach, het kan gekker. Vroegâh had je de tanktastochten van Motor (ANWB?). Dat zijn toertochten met een pre-gps beschrijving: 1,5km rechtuit op de Stationsweg en dan linksaf naar de dorpstraat. Na 400m rechtsaf de Krinkelwinkel in...enz... Die zijn op enig moment door iemand overgezet naar GPS. Dat moet een dievenwerk geweest zijn. Dat moet je dan zo goed mogelijk narijden en die track overzetten. Maar als je een fout maakt, moet je die er wel uit halen. Best een klus. En correcties doorvoeren voor wegen die inmiddels afgesloten op eenrichting geworden zijn.
Voor de TankTasTocht liefhebbers, ze staan met toelichting en GPX, vanaf 1992 tm 2020, allemaal in de MyRouteApp routecollectie: https://www.myrouteapp.com/nl/info/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Melkunie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:19:
[...]

Klopt!
Deel je het resultaat? :>
Ik was al bezig.
De TET brengt in dat hoekje niet zo veel.
Maar via Wikiloc heb ik wel flink wat off road routes gevonden in het land.
Deze heb ik allemaal in Basecamp staan, zo snel zag ik dat er specifiek in dat hoekje ook niet zo veel zit.
Maar met al die routes aan elkaar kom ik wel een eindje off road denk ik.

Het plaatje van die site, dat stukje landkaart is niet gedetailleerd genoeg om er iets van te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 16-11-2020 15:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
Dubbel post..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/c819a45e8c704abce31c3008f5cce22ef54ec8b0/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FoyYRqHY.png

VS

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/11/1605555130-600-x-371px-waypoint%20route%20screen.JPG

Nu nog een vrije zaterdag om hem na te rijden.. :P 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Bommes op 16-11-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo te zien komt dat akelig nauwkeurig overeen. Netjes!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy geen idee of dat alle wegen/paden toegangelijk zijn en of het überhaupt een beetje offroad is.

Bedenk me nu dat dit eigenlijk niet zo netjes van mij is.
Was niet mijn idee om hun idee te gappen maar nu ik het zo zie in mijn post lijkt dat er wel op..

Nou ja het was in in ieder geval een lesje Basecamp..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:32:
Dubbel post..

[Afbeelding]

VS

[Afbeelding]

Ik wil wel een keer mee op zo’n ritje vlg voorjaar :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Bommes schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:32:
Dubbel post..

[Afbeelding]

VS

[Afbeelding]

Zo te zien woon jij akelig dichtbij mij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@MarkyB nee ik woon niet in Vorstenbosch, dat is waar die route begint.
Ik woon in het dwarse Nuenen. :P

@Requiem19 ik ga die route eens na rijden binnen kort.
Even een wat drogere periode afwachten, mijn Guzzi heeft geen noppen.

Als het iets is dan laat ik het jullie wel weten.
Houden we een keertje Tweakers een allroad rit.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 17-11-2020 07:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan kun je hier op de koffie komen *O* Je komt letterlijk door mijn achtertuin. :+

Wel even opletten, veel wegen zijn afgesloten voor gemotoriseerd verkeerd. :) Gelukkig is dat rondje 'ongeveer' ook heel mooi te rijden over de gewone weg.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:28:
@MarkyB nee ik woon niet in Vorstenbosch, dat is waar die route begint.
Ik woon in het dwarse Nuenen. :P

@Requiem19 ik ga die route eens na rijden binnen kort.
Even een wat drogere periode afwachten, mijn Guzzi heeft geen noppen.

Dan wil ik ook wel mee met de KTM >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Joopieboy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:10:
Dan kun je hier op de koffie komen *O* Je komt letterlijk door mijn achtertuin. :+

Wel even opletten, veel wegen zijn afgesloten voor gemotoriseerd verkeerd. :) Gelukkig is dat rondje 'ongeveer' ook heel mooi te rijden over de gewone weg.
Ik denk dat het nog een hele puzzel is.. oh wacht ..Puzzelrit.. nou snap ik het. :P

Oh en je hebt helemaal geen tuin.. opschepper >:) ;)

@Thoit gewoon met de Triump mee rijden. (jij had toch een Tiger?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat het nog een hele puzzel is.. oh wacht ..Puzzelrit.. nou snap ik het. :P

Nee, ik pak de KTM wel. Die is echt voor offroad werk gebouwd. De Triumph houd ik lekker voor op straat. Daar komen volgend jaar ook straat georienteerde banden op. Vind de noppen maar niks die er nu opzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:07:
@DrivinUCrazy geen idee of dat alle wegen/paden toegangelijk zijn en of het überhaupt een beetje offroad is.

Bedenk me nu dat dit eigenlijk niet zo netjes van mij is.
Was niet mijn idee om hun idee te gappen maar nu ik het zo zie in mijn post lijkt dat er wel op..

Nou ja het was in in ieder geval een lesje Basecamp..
Mwah, als je nu de gpx gaat verspreiden, dán is het niet netjes. Dat je op eigen houtje zelf eens zo'n zelfde route wil gaan rijden, daar doe je niet veel aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Hij bedoelt het speeltuintje waar ie naar MILFjes kijkt vanaf z'n balkon. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik gewoon een kei grote tuin, en een kei groot huis. :Y
Alleen jammer dat ik het huis met 21 anderen moet delen en de tuin met een hoop anderen :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bommes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:28:

Count me in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wanneer gat dat gebeuren?
Als het van het zomer is ben ik down! even de twin helemaal klaarmaken :)

Ben vorige week eindelijk geopereerd en zoals ik in een eerdere post zei ben ik wat te onbezonnen met dingen 8)7

Mijn beide polsen compleet aan gort, al het zachte weefsel hangt aan los in slierten daar waar het "kussens" moeten zijn.
Wel even schrikken maar gelukkig lijkt het erop dat motorrijden nog niet meteen is uitgesloten, zal nooit meer 100% worden maar met wat geluk is 300km op een dag misschien wel te doen zonder 3 weken lang pijn in de polsen.

Tip van Teun: doe voorzichtig want blijkbaar kunnen we kapot :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Volgens mij kan je sowieso een soort van binnenjas in dat model doen om het doorwaaien tegen te gaan. Waardoor je in feite een normale zomerjas aan hebt. Bij Charley en Ewan snap ik idd soms de voorbereidingen niet. Van de ene kant zijn ze met een heel team maanden aan het plannen maar de meest basale dingen is dan niet over nagedacht.
Dat viel mij ook al op.. bijvoorbeeld niemand had gedacht dat het winter was bij het begin van de trip..
Nu was het ook wel uitzonderlijk veel sneeuw voor de tijd van het jaar, maar Ewan gaf zelf al toe dat ze er niet goed over na gedacht hadden en dat in interviews wegblufde..
Mogelijk was het schema van Ewan nogal druk en was dit de enige tijd dat kon.. en mogelijk was het al verzet ivm de ongelukken van Charley..
Maar voor de schaal van de organisatie zijn dat wel beginnersfouten inderdaad.. en de sponsor Bellstaff maakt mooi en cool spul, maar is niet de beste vendor voor dit soort trips.. dan hadden ze beter KLIM oid kunnen gebruiken..
Maar je ze hadden waarschijnlijk ook beter Zero's en Tesla's kunnen gebruiken, maar ik vermoed dat die niet wilden sponsoren..

Verder wel weer een vermakelijke serie, met jaloers makende beelden :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 16:45

Wootlock

Evilution

Uberdude schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:56:
Ktm voor de 2e keer deze week terug kunnen brengen naar de dealer voor een koelvloeistof lekkage... Zit er sterk aan te denken om hem weer de deur uit te doen en een andere motor te gaan halen. Voor zo'n nieuwe motor zou je verwachten dat alles gewoon goed is. [Afbeelding]
Naar welke dealer ben je geweest ?
Die van mij had precies hetzelfde en is gewoon in één keer gefixed... :X

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:20:
[...]
Maar voor de schaal van de organisatie zijn dat wel beginnersfouten inderdaad.. en de sponsor Bellstaff maakt mooi en cool spul, maar is niet de beste vendor voor dit soort trips.. dan hadden ze beter KLIM oid kunnen gebruiken..
Inderdaad. Bellstaff vind ik gruwelijk overpriced. Het ziet er wel cool uit, maar voor dat geld koop ik liever wat goeds. Maar ja, ze zullen we op een of andere manier een vriendje hebben zitten daar. Anders hadden ze idd wel bij Klim of Rukka uitgekomen. Tenzij die niet aan sponsoring doen.
Met Klim moet je dan wel weer zelf voor een warme onderlaag zorgen. In principe zou een heated vest het slimste zijn, maar niet handig als je al bang bent dat je het niet redt met de accu's van de motoren. Zo'n ding is toch een extra belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Wootlock schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:44:
[...]

Naar welke dealer ben je geweest ?
Die van mij had precies hetzelfde en is gewoon in één keer gefixed... :X
Bergeijk, hij ging er nou een nieuwe thermostaat en huisje op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 16:45

Wootlock

Evilution

Uberdude schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
[...]

Bergeijk, hij ging er nou een nieuwe thermostaat en huisje op zetten
Hopelijk lost het dat op voor je !

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mocht iemand toevallig tegen een goede deal aanlopen voor een 2e hands KTM 690 Enduro (vanaf bouwjaar 2019) of Husqvarna 701 Enduro (vanaf bouwjaar 2020), stuur mij dan even een privéberichtje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

Nou.. ik begrijp niet wat Triumph aan het doen is..

Brengen ze een nieuwe Tiger sport 850 uit.. is het gewoon een kopie van de 900, maar dan goedkoper??

Afbeeldingslocatie: https://images.triumphmotorcycles.co.uk/media-library/images/motorcycles/adventure-touring/my21/cx7%20tiger%20sport/family%20page%20images/tiger-850-sport-family-multi-content-block-image-2-1920x1080.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
lijkt wel of er een bmw achterin een himalayan gereden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Secsytime schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:18:

Brengen ze een nieuwe Tiger sport 850 uit.. is het gewoon een kopie van de 900, maar dan goedkoper??

[Afbeelding]
Eerste deur er naast geloof ik. Ik zie wel dat de prijs van 13.100 is aangepast naar 12.950 vandaag. Ik zat hier wel op te wachten maar, begrijp dit niet helemaal. En dan heb je ook nog de (gedateerde) 1050 sport.

Gaat mijn voorkeur nu weer meer uit naar de nieuw tracer 7 of 9

[ Voor 4% gewijzigd door Eoghlear op 18-11-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:10

fdees

Trust me I'm an Engineer

Het is gewoon een kale variant van de 900. Minder elektronica en dacht ook andere vering waardoor goedkoper.

Zou gelijk zijn aan wat BMW doet met hun F850/750

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 01-10 14:17
Secsytime schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:18:

[Afbeelding]
Ze hebben de naam verkeerd, het is gewoon een 900 Light. Zonder alle fancy electronica en wat goedkopere ophanging, ietsjes minder vermogen door andere ECU, en dik 2000 euro goedkoper.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 09:38
Zo wat een heerlijk weertje vandaag.. Gisteren was het minder en dat gaf ook een minder resultaat.
Mocht namelijk niet proefrijden gisteren vanwege het weer, was voor een Intruder 1400 wezen kijken voor m'n vriendin en alles zag er op zich wel okay uit voor een fiets van '95. Hier en daar een plekje, wat accessoires o.a. aftermarket plofpijpjes, recht stuur, lederen zadeltassen. De verkoper zag het niet zitten met alle modder en nattigheid op de weg, weer een halve dag te staan poetsen na een ritje. ik begreep het ook wel.

Voor vandaag zag de voorspelling er prima uit dus maar even gebeld en proefrijden was geen probleem. Afgezien van dat ze beter wat meer benzine konden meegeven en we na ongeveer 20km tot stilstand kwamen, (belletje gedaan en ze kwamen binnen afzienbare tijd het tekort aanvullen inclusief welgemeende excuses, waarna we weer verder konden) geen bijzonderheden gevonden dus meegenomen naar huis.

Als het binnenkort weer een keer lekker weer is neem nog eens wat foto's om te delen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Verwijderd

En 50cc minder he, wie wil dat nu.

Misschien iets zoals BMW met de R nine T deed. En blijkbaar toch goed aan gedaan heeft. Een LC versie van het R1200 blok uitbrengen en dan een retro motor bouwen rond het oude blok. En dan zoveel jaar later dat oude blok alsnog moeten aanpassen voor de nieuwe normen.

Verwijderd

En zelf ben ik met iets bezig wat ik voor m'n zero (geen brandstof) of m'n GS (kunststof tank) nooit zal moeten doen. Die eerste foto is na het reinigen uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ydwVf58/D45-BC7-CE-4362-4291-B929-438-CA9-DD5-DE9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qJPWrC2/49-EEB320-B7-CB-4471-9436-F83-B1-B66-E0-CD.jpg

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:47:
En 50cc minder he, wie wil dat nu.

[...]
Zelfde inhoud als de 900: 888cc

https://www.nieuwsmotor.n...1-triumph-tiger-850-sport

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:06

A13X

Dude

Compleet zelfde blok, alleen een andere tune...

Awesome

• Bommes
Zelfde motor inhoud en vermogen als mijn Guzzi V85TT.
De "onder" / "lichte" kant van het all-road segment.
Wel een dikke 1000 euro goedkoper dan de Guzzi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 20:13
Nu mijn eerste winter er aan komt als motorrijder, voel ik dat ik verschrikkelijk koude handen krijg bij de temperaturen van deze ochtend (rond het vriespunt). Ik heb geen verwarmde handvaten, dus ben ik aan het kijken voor winterhandschoenen of verwarmde handschoenen.

Ik weet dat kledij persoonlijk is, maar zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met verwarmde handschoenen? Of gaat jullie voorkeur uit naar gewoon goede winterhandschoenen?

Mijn lichaam had het voor de rest lekker warm, maar de handen vielen echt wel op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:13
benoben1988 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:44:
Nu mijn eerste winter er aan komt als motorrijder, voel ik dat ik verschrikkelijk koude handen krijg bij de temperaturen van deze ochtend (rond het vriespunt). Ik heb geen verwarmde handvaten, dus ben ik aan het kijken voor winterhandschoenen of verwarmde handschoenen.

Ik weet dat kledij persoonlijk is, maar zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met verwarmde handschoenen? Of gaat jullie voorkeur uit naar gewoon goede winterhandschoenen?

Mijn lichaam had het voor de rest lekker warm, maar de handen vielen echt wel op. :P
De combinatie van handvatverwarming en goede winterhandschoenen bevalt me prima. ik hou niet zo van het moeten opladen of inpluggen van mijn handschoenen. er zijn winterhandschoenen die speciaal zijn aangepast op handvatverwarming, die hebben een dikke bovenkant en iets dunnere onderkant. De kleine investering in handvatverwarming vond ik het in ieder geval meer dan waard!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 01-10 14:17
@benoben1988 Zorg dat je handen uit de wind zitten met handkappen, dit scheelt al heel veel. Mocht dit niet bij je motor passen is een setje verwarmde handschoenen niet verkeerd :Y Volgende week met Black Friday even een setje scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
benoben1988 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:44:

Ik heb een tijd verwarmde handvaten gekocht, en vorig jaar verwarmde handschoenen gekocht. Met verwarmde handvaten zijn je handen vaak koud van de buitenkant en warm van de binnenkant. Wil je echt warme handen houden zijn verwarmde handschoenen gewoon beter. Voordeel van verwarmde handvaten is: je hoeft niet met accu's of kabels te klooien en het is goedkoper.

Ik vind het dan weer leuk om de zoveel tijd een andere motor te proberen. Voordeel met verwarmde handschoenen is dat je de handvat verwarming niet elke keer van motor naar motor hoeft over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:57:
[...]
De combinatie van handvatverwarming en goede winterhandschoenen bevalt me prima. ik hou niet zo van het moeten opladen of inpluggen van mijn handschoenen. er zijn winterhandschoenen die speciaal zijn aangepast op handvatverwarming, die hebben een dikke bovenkant en iets dunnere onderkant. De kleine investering in handvatverwarming vond ik het in ieder geval meer dan waard!
Ik heb ook handvatverwarming en ben op zich ook niet zo van de inplug toestanden met draden, maar als je een lekker verwarmd vest hebt, waar je ook handschoenen op kunt aansluiten, ben je in principe ook klaar. Ik ga daar toch eens naar kijken. Ik heb gelukkig op mijn motor voldoende plek om de regelaar voor de verwarmde spullen te plaatsen met wat dubbelzijdige tape, dus dat lijkt mij ideaal. Ik heb een Klim pak, en die hebben geen voering, dus je moet er zelf iets warms onder doen. Een lekker dun verwarmd vest is dan ideaal. Geen Michelin mannetje meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 13:47
(jarig!)
Handvatverwarming, goede winterhandschoenen en handkappen is voor mij de ideale combinatie. Handschoenen opladen vergeet ik altijd en gehannes met draden zie ik niet zitten.
Nu zit er op een BMW GS, sinds de 1100, standaard handvatverwarming :Y) dus in dat opzicht ben ik wel verwend... ;)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ik ben benieuwd of iemand straks mn voor en achternaam staat te roepen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiCBLDh-r7g-kLCn4Xh-murAANQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2gghWSoyu57TtlJL0O59C3o.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4x2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:15:

[Afbeelding]
Is dit niet de normale parkeerplaats voor je motor dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]
Da's toch een rare reactie op zo'n leuk cadeautje :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@4x2 Ik denk persoonlijk dat je met zo'n 125CC 'Pit-Bike' wat vermogen te kort komt om de houten vloer in huis goed te kunnen gaan boenen? Een S1000RR werkt dan beter, 't schijnt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 20-11-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

Nadat ik tegen verwachting in vlot mijn geld teruggestort heb gekregen van Motea heb ik deze ZED bar besteld.
12 cm smaller dan wat er nu standaard op zit en een cm. of 8 hoger. gaat imho flink andere looks geven. De dikke knipperlicht bollen verdwijnen ook en maken plaats voor hele kleine, (3 x 1 cm maar wel felle) led pinkertjes. Kentekenplaat is inmiddels naar links verhuisd en dat geeft ook een hele andere uitstraling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3uwLvBKFIGsWi0A5_VsK1IV3ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mThgS9SqJcUHRwJYUYOxGIB5.png?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

M'n vrouw verwacht ook half een keer thuis te komen en drie motoren aan te treffen in de woonkamer :+

Zodra ik eindelijk eens die lift ga verzinken kan dat nog gebeuren ook :D

Openslaande deuren naar de tuin, heeerlijk!

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 20-11-2020 19:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:45:
[...]
Da's toch een rare reactie op zo'n leuk cadeautje :9
Een cadeautje voor mezelf, denk dat dat de bepalende factor is.

Het is overigens een telefoontje geworden of ik het ding buiten wilde zetten :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
Plak er een sticker op "La souris" en zeg dat het een kattenspeeltje is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dus je hebt haar koffer buiten gezet?

Ik zat net eens even wat zaken door te nemen en te controleren. Ik had een tijd geleden een wijziging in mijn verzekering doorgegeven (niets spannends, opzittendenverzekering en aantal kilometers per jaar). Wat ik toen niet gezien heb, is dat er daarna ook opeens een andere clausule in stond dan eerst. Dat zag ik vanmiddag dus pas. Stom, ik weet het, maar ik heb er echt overheen gelezen.
Wat is namelijk de wijziging: een standaard startonderbreker klasse M1 is niet meer voldoende, maar het moet nu echt een volwaardig alarm klasse M2 zijn. Maar eens een mailtje tegenaan gegooid, want bij het afsluiten weet ik toch zeker dat een startonderbreker alleen voldoende was. Nu, met een motor van op een paar maanden na 9 jaar oud, heb ik opeens een volwaardig alarm nodig?
Terwijl mijn motor thuis altijd binnen slaapt, achter slot en grendel, aan de ketting ligt, en de sloten (meervoud ja) ART4 zijn?

Ik ben ook aan het overwegen om alleen nog maar WA te verzekeren overigens, want de dagwaarde zal toch wel om te huilen zijn. Eerst maar eens het antwoord afwachten. :)

Pagina: 1 ... 252 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.