Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 251 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.122 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Inperiosus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]

Dat was inderdaad ook een gedachte die door mijn hoofd ging, maar we wilden eigenlijk morgen een mooi stukje rijden gezien het prima tourweer wordt! Hoop dus op een (kortetermijn)oplossing en 'm dan alsnog na 't weekend naar de dealer te brengen.
Als je meteen met de dealer had gebeld hadden ze de oplossing wellicht al kunnen fixen voor je. Maar het klinkt als een slechte accu of aansluiting daarvan. Je kan eens proberen met startkabels erop, kijken of ie er dan wel zin in heeft.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Eerst 'n multimeter gehaald en de accu doorgemeten. 12.4 V, maar toch wilde hij niet starten. Alle aansluitingen leken goed te zitten. Startkabels eraan gehangen en hop, starten maar.

Direct maar even een rondje gereden, kijken hoe de accu er morgenochtend bij staat als we gaan rijden. In ieder geval morgenochtend even contact opnemen met de dealer hoe ze dit willen gaan oplossen.

Ontzettend bedankt voor alle reacties!
noes schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:59:
[...]

Als je meteen met de dealer had gebeld hadden ze de oplossing wellicht al kunnen fixen voor je. Maar het klinkt als een slechte accu of aansluiting daarvan. Je kan eens proberen met startkabels erop, kijken of ie er dan wel zin in heeft.
Klopt, was denk ik wel handig geweest. Alleen ik zat op m'n werk en had alleen het filmje als informatie, en m'n vriendin moest halsoverkop naar haar werk en dus uiteindelijk met de auto.

[ Voor 44% gewijzigd door Inperiosus op 06-11-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Inperiosus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:31:
Eerst 'n multimeter gehaald en de accu doorgemeten. 12.4 V, maar toch wilde hij niet starten. Alle aansluitingen leken goed te zitten. Startkabels eraan gehangen en hop, starten maar.
[...]
12.4 zou voldoende moeten zijn, maar is duidelijk geen volle accu. Veel korte ritjes gereden of lampen aan laten staan? Anders toch eens langs dealer voor diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
noes schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:42:
[...]

12.4 zou voldoende moeten zijn, maar is duidelijk geen volle accu. Veel korte ritjes gereden of lampen aan laten staan? Anders toch eens langs dealer voor diagnose.
Woensdagmiddag naar de dealer gereden (8 km) voor handvatverwarming en donderdagmiddag weer terug. Daarvoor heeft 'ie zo'n 2 weken stilgestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Inperiosus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:14:
[...]

Woensdagmiddag naar de dealer gereden (8 km) voor handvatverwarming en donderdagmiddag weer terug. Daarvoor heeft 'ie zo'n 2 weken stilgestaan.
Staat de handvatverwarming wellicht nog stroom te trekken? Welke elektrische wijziging heeft de dealer gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 06-11-2020 19:44 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
tdw schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:44:
[...]

Staat de handvatverwarming wellicht nog stroom te trekken? Welke elektrische wijziging heeft de dealer gedaan?
Hij zou uit moeten gaan wanneer de motor uitschakelt gezien hij volgens mij op het remlicht aangesloten staat. Verder zit er nu 'n zekering tussen. M'n vriendin gaf wel aan dat de motor voorde handvatverwarming ook al wel eens lastig startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Al een wat mindere accu, een paar keer starten zonder serieus op te laden (8km is ook weer niet zo heel ver), en waarschijnlijk nog met de handvatverwarming aan gereden.
Bij de dealer voor het testen ook al een paar keer op contact gezet en misschien zelfs gestart, zonder de accu daarna serieus op te laden.

Als ik de handvatverwarming aan zet zie ik de boordspanning ook al een paar tienden zakken, en dat op een motor waarbij de dynamo al is bemeten op extra accessoires.
Kortom: heel onlogisch klinkt het niet als je alles bij elkaar optelt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou ben ik geen groot electrisch wonder, maar ik meen dat je die spanning ook onder last moet meten. Zo zonder last kan ie makkelijk 12.4 aangeven, maar zodra er last op komt, zakt dat misschien in tot 11v en dan is het te weinig. Ik heb ook een keer bij iemand met een garage een apparaat gezien waarmee ze accu's testen, en dat is eigenlijk een soort straalkachel. Een ding dat er even wat last op zet en dus meet hoe de accu presteert.

Als de accu/motor nieuw is en er wordt regelmatig op gereden, zou ik 'm heel gauw laten testen, want dat mag helemaal niet voorkomen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:06

A13X

Dude

Eerst 'n multimeter gehaald en de accu doorgemeten. 12.4 V, maar toch wilde hij niet starten.
12.4V is krap voor een vrij nieuwe accu, kan zijn dat hij leeg is. Maar een kapotte accu kan alsnog 12v+ aangeven. Opladen en de spanning tijdens het starten meten geeft waarschijnlijk meer duidelijkheid. Vanaf 12.4 mag hij niet heel veel meer zakken.

(mijn auto accu gaf tijdje terug de geest, netjes 12,x volt, echter tijdens het staten nog maar 9v....zo dood als maar kon.)

Awesome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:58
Omdat ik op got was en er niks nieuws gepost was hier.. eentje uit de oude doos.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/11/1604748122-1066-x-638px-IMG_20201107_120214.jpg

Juni 2013 vlakbij Monte Vettore in Umbrië Italië.

We reden dat dorpje in en op het dorpsplein parkeerde ik mijn Vespa naast dit rijtje Moto Guzzi's. Het bleken ook nog Nederlanders te zijn.
Ze zaten met hun "groepje" op het terras aan het plein.
Er kon echter geen hallo of voor boe of bah van vanaf toen wij naast hun gingen zitten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:46
Leuke foto, beetje jammer van de lauwe reactie.

Ik vind een vespa prachtig om te zien en het is en blijft een prestatie om ermee naar Italië te rijden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:47

Destruction

(ex-)Automonteur

12.4v, op contact?

En als je nou de multimeter erop laat zitten en de startknop indrukt? Hoe ver valt de accu dan terug? Best kans dat-ie dan volledig in kakt en dus niet voldoende spanning heeft om de motor rond te gooien.

@McKaamos had afgelopen voorjaar eenzelfde probleem. Niet starten, zelfs niet met startkabels erop. Nog een keertje gemeten, startknop induwen.. En hij viel terug naar 6v ofzo :P

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 07-11-2020 12:32 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Hier ook even melden. Sinds mei dit jaar in het bezit van een Suzuki SV650x *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHzBGNoG4A5oKZQAFuBgD0oo0ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gJKnwNGJ8SvXuRcOm8GTbZ3u.jpg?f=user_large

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:46
NICE ! _/-\o_ :Y

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier is alles uit de stapel met dozen van afgelopen week ook aan de motor geschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd5TlhuOlJo52jPZ84E3v33JfXY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/He0Wel5biWwFyIE10NjSegGP.jpg?f=fotoalbum_medium

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus Marc kan weer zijn kantoor in? :+

2 jaar geleden lag daar een Gixxer aan onderdelen daar binnen, ook zo mooi. _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

noes schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:26:
[...]

Waar blijven die foto's!?

En welkom bij de BMW club *O*
Er hebben hier 25 jaar bmw's in de garage gestaan, ik heb dik 20 jaar bmw gereden.
Toen kwam er een pan european 1300 op mijn pad. Niets mis mee, fijne motorfiets, rijdt goed, stuurt goed, remt goed. Koppelrijk blok, abs, tcs, etc etc. Niets te klagen dus.

Maar het is geen bmw.

Dus, om een lang verhaal kort te maken heb ik afgelopen week mn droomfiets gekocht.
Een k1600 gt sport, lupin blauw / zwart.

Genoeg tekst, tijd voor een plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMjohiy9bvYLqJU8c-1mFyTq6jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQkjkVMuPYj3GZs3sXsOm3Hz.jpg?f=fotoalbum_large

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Inperiosus
Vanochtend weer even gemeten. 12.55 V. Tijdens het starten nog even doorgemeten en toen kakte hij even in naar zo'n 8.5 V, maar starten deed hij direct. Tijdens het lopen was hij vrij stabiel op zo'n 14.5 V, dus daar lijkt me ook niks mis mee.

Vandaag lekker gereden, retourtje Den Haag - Alphen a/d Rijn zonder snelweg. Prachtig weer, niet te druk onderweg. Motor startte ook bij het wegrijden vanuit Alphen helemaal prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-XgO22xvt2TMPYal-nUltD9Py0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NC4T9MIFYWqF7b4goDNMUrXJ.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe Conti Road Attack 3 zijn ook geïnstalleerd afgelopen donderdag, dus die heb ik vrijdag met woon-werk wat ingereden en vandaag voelde het weer heerlijk vertrouwd. Zit nu zelf een stuk lekkerder op de motor!

[ Voor 22% gewijzigd door Inperiosus op 07-11-2020 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Inperiosus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:23:
Vanochtend weer even gemeten. 12.55 V. Tijdens het starten nog even doorgemeten en toen kakte hij even in naar zo'n 8.5 V, maar starten deed hij direct. Tijdens het lopen was hij vrij stabiel op zo'n 14.5 V, dus daar lijkt me ook niks mis mee.
Ik vindt een terugval naar 8,5v wel vrij fors eigenlijk. Die accu is wel aan vervanging toe.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:56:
[...]

Er hebben hier 25 jaar bmw's in de garage gestaan, ik heb dik 20 jaar bmw gereden.
Toen kwam er een pan european 1300 op mijn pad. Niets mis mee, fijne motorfiets, rijdt goed, stuurt goed, remt goed. Koppelrijk blok, abs, tcs, etc etc. Niets te klagen dus.

Maar het is geen bmw.

Dus, om een lang verhaal kort te maken heb ik afgelopen week mn droomfiets gekocht.

Genoeg tekst, tijd voor een plaatje.

[Afbeelding]
Gave kleurstelling!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

Indrukwekkend en kolossaal ding, ik hoop dat het werkelijk is wat je zoekt want zo'n zes-pitter lijkt me heel wat anders dan zo'n traditionele boxer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:04
Ik zie net dat de FireBlade nog in de openingspost staat bij mijn naam, zou iemand die willen vervangen door deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfGryCA27CRYl7bV8_AbuV5YUMw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XT7GsbX45HNeKtED033jKNZv.jpg?f=fotoalbum_medium
Een Kawasaki Z900 uit 2020 :)

Voor de Ducati Monster van de vriendin hebben we een slipon gevonden die netjes EU goedgekeurd is en, nog veel belangrijker, die de vriendin ook daadwerkelijk mooi vindt en betaalbaar is. Dus die is ook besteld en onderweg. Ik denk dat haar Monster daar ook wel van opknapt :)

We hebben ook gekeken naar Akrapovic en Termignoni, maar 1100 euro voor enkel een slipon werd ons echt te gek :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

botoo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:52:
[...]

Indrukwekkend en kolossaal ding, ik hoop dat het werkelijk is wat je zoekt want zo'n zes-pitter lijkt me heel wat anders dan zo'n traditionele boxer.
Ik snap dat je bmw associeert met boxer, maar ik (en mevrouw teacher) heb(ben) altijd een k75 gereden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTVGLc_XAlmOHmpHOHu3ouFCOQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0tLXPF28YvQDBeEhs0lNJZy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REHOfG6AKO2a2t2hpJlienxoEig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1s2MhGQDqjq2N62tJXAPVXl.jpg?f=fotoalbum_tile

Tussen mij en die k1600 gaat het wel goedkomen. :Y
Inperiosus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:23:
De open klemspanning (dus zonder motor eraan) is 12,8. Met 12.55 zit je op plm 80%. Eigenlijk even laten testen onder weerstand, want de terugval tijdens start is flink.

Wat je nog kan checken is lekstroom: even multimeter op amperestand zetten en tussen je minpool en motor zetten.

Hangt de motor aan een druppellader?

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 07-11-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:14
UTwizard schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:07:
Ik zie net dat de FireBlade nog in de openingspost staat bij mijn naam, zou iemand die willen vervangen door deze:
[Afbeelding]
Een Kawasaki Z900 uit 2020 :)

Voor de Ducati Monster van de vriendin hebben we een slipon gevonden die netjes EU goedgekeurd is en, nog veel belangrijker, die de vriendin ook daadwerkelijk mooi vindt en betaalbaar is. Dus die is ook besteld en onderweg. Ik denk dat haar Monster daar ook wel van opknapt :)

We hebben ook gekeken naar Akrapovic en Termignoni, maar 1100 euro voor enkel een slipon werd ons echt te gek :X
Is de motor wat voor een beginneling, of toch een tikkie teveel vermogen? Ik zit op het punt om een motor aan te schaffen. Ben zelf een yamaha 4 cilinder xj6 gewend als lesmotor (600cc). Zit te twijfelen tussen z900, cb650r of de nieuwe triumph trident. Heb zelf al z650 geprobeerd maar ben geen fan van tweepitters.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
teacher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:13:
[...]
De open klemspanning (dus zonder motor eraan) is 12,8. Met 12.55 zit je op plm 80%. Eigenlijk even laten testen onder weerstand, want de terugval tijdens start is flink.

Wat je nog kan checken is lekstroom: even multimeter op amperestand zetten en tussen je minpool en motor zetten.

Hangt de motor aan een druppellader?
Gisteravond heb ik (na het starten van de motor mbv startkabels) zo'n 20-30 minuten gereden. Zou dat voldoende moete zijn om de accu weer volledig op te laden?

De motor hangt niet aan een druppellader. Ik denk dat ze aankomende week maar eens even naar de garage moet, want zoals al is aangegeven, zit er gewoon garantie op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Als het wat kouder wordt, merk je dat accu's het zwaarder krijgen. En wat oudere accu's (het zijn nu eenmaal "slijtagedelen") hebben dan niet meer genoeg puf om de startmotor rond te krijgen.
Stel, er worden korte stukjes mee gereden, licht aan, dan heb je kans dat de accu niet voldoende bijlaadt.

Een slimme druppelader kan het sulfateringsproces (deels) omdraaien en gewoon je accu op pijl houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Monkeydancer schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:00:
[...]

Is de motor wat voor een beginneling, of toch een tikkie teveel vermogen? Ik zit op het punt om een motor aan te schaffen. Ben zelf een yamaha 4 cilinder xj6 gewend als lesmotor (600cc). Zit te twijfelen tussen z900, cb650r of de nieuwe triumph trident. Heb zelf al z650 geprobeerd maar ben geen fan van tweepitters.
Mijn tip: ga proefrijden .... wat een ander vindt van een motor, wil niet zeggen dat het voor jouw persoonlijk iets is.

Mijn les motor was een Suzuki SV650. Heb zelf bewust gekozen om dit model ook als eerste motor te nemen, omdat ik er aan gewend ben geraakt. Sindsdien flink wat kilometers gemaakt.

Inmiddels proefritten gemaakt op:
Kawasaki Z900
Kawasaki Z900 RS
Kawasaki Z H2
BMW S 1000 R
Ducati Monster 1200s
Ducati Multistrada 1260s

Het hangt ook allemaal van je budget af. Zoals gezegd, ik heb bewust gekozen voor mijn les motor met het idee lekker ervaring op te doen en dan volgend jaar over te stappen.

2 pitters rijden inderdaad anders. Maar je moet ook nadenken wat je met je motor wilt doen.

Mijn smaak is heel breed. Die nieuwe Trident vind ik er zeer geslaagd uit zien. Evenals de Aprillia RS660.

Zoveel keus... }:|

Maar goed, ga gewoon bij dealers langs. Maak vooral proefritten. Voel zelf aan of je ze "te veel vermogen" vindt hebben. Immers, die gashendel bedien je zelf.
Mijn Suzuki zit ook onder de vier seconden op de 100km/h als ik wil.

De Kawasaki Z H2, die zou ik nog wel ff skippen, wat een beest is dat... 1 keer met je ogen knipperen en je rijdt 180 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:04
[...]

Bij het 2020 model heeft Kawasaki instelbare traction control en power modes toegevoegd. Je kunt dus wisselen tussen Full Power (125 PK) en Low Power, dan levert ie nog maar 75 PK en wordt de gasrespons ook een heel stuk minder direct. Het is zeker geen machine die ieder moment je gezicht er af probeert te bijten, maar voor een beginnersfiets is ie denk ik toch net iets te krachtig? Met name het koppel is bijna altijd en door het hele toerenbereik beschikbaar. Over het algemeen is als beginner je gashand nog niet heel accuraat, en dan is veel vermogen en koppel juist dat wat je niet wil.

Parallel-Twins ben ik ook helemaal geen fan van, maar misschien is een 600-700 cc V-Twin wel nog een optie? SV650, Ducati Monster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
[...]

Zat met hetzelfde 'probleem'.

Ik hoor wel vaker dat als je voor een 600-650 gaat, je snel op het vermogen uitgekeken raakt na een jaar of 2.

Ben zelf daarom voor die reden voor een MT-09 gegaan, is ook in te stellen qua gasrespons met verschillende modi.

Nadeel: in z'n 1 en 2 trek je altijd het voorwiel omhoog bij teveel gas, zelfs in de 'langzame' modus :9

75pk is op zich ook meer dan zat hoor, het zal meer op hogere snelheden uitmaken dat je meer vermogen hebt (en dat merk je dan ook alleen maar als er snellere motoren die voor je rijden hem open trekken)

Met betrekking tot meekomen in het verkeer en auto's inhalen is het zat. Ben je bang dat je snel uitgekeken raakt op het vermogen? Ga voor een 800-900cc (3 of 4 cilinder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
[...]

Dat hangt echt van je zelfbeheersing af. Ik reed vanaf 1992 tot vorig jaar een XS650, heerlijke motor, iets van 50 PK of zo, maar ingeruild ( :'( , is toch familie he), en een 145 PK Yamaha FJR1300 (2005) gekocht, wat een verschil, uiteindelijk na een paar maand geconcludeerd dat het teveel van het goede was, en nu rijdt ik met veel plezier op de R1200RT uit 2008 met 110 pk (geloof ik).

Maar misschien is het een goed idee een jaartje op dezelfde motor te rijden dan waar je mee gelest hebt, hierboven zei iemand zoiets ook al. (Heb er toevallig een te koop.... met koffers, en half kuip, maar dat terzijde). Dan doe je veel ervaring op, en heb je zat tijd om rond te kijken en proefritten te maken.

Het is natuurlijk je eigen keuze, en proefrijden is noodzakelijk, maar de FJR1300 stal ook direct mijn hart, maar bleek na een tijdje toch niet de juiste keus. Ik heb voor erbij ook een R6 gehad, zelfde verhaal, proefrit, en ook direct verliefd, maar na een tijdje vond ik ook dat véél te sportief (en weer verkocht), maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier sinds een paar weken een nieuw speeltje voor 'erbij' met nog niet eens de hélft van 't aantal PK's van wat m'n MT-10 heeft....

Als ik 't filmpje hieronder bekijk dan denk ik niet dat ik met de 75PK van de T700 érgens ook maar iets te kort ga komen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Mr.Joker schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:52:
[...]

Zat met hetzelfde 'probleem'.

*knip*
Ik zat een jaar geleden met hetzelfde, gelest op een MT07 (en af en toe er6n). Beiden waren wel echt te klein voor me.

Maar ik was wel verknocht aan dat V-twin karakter, dus heb uiteindelijk een 750cc (Shiver) gekocht. En dat is nog steeds leuk genoeg. Gisteren kwam het voorwiel weer omhoog op een paar bruggetjes in de polder van de Biesbosch 😬😬, zelfs in de tour-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Gister en vandaag lekker stukje gereden. Prachtig weer, nog veel motorrijders op de weg, dus kon onderhand m'n linkerhand wel van het stuur blijven houden _O-

Zolang er geen pekel ligt en er zulke dagen als vandaag zijn, blijf ik voorlopig even doorrijden. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koehandelaar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:25:
Wat was ook alweer 't voordeel van die 700 Tenéré, het lage gewicht toch? :+
Ik heb inmiddels, ter compensatie, ook maar even wat overbodige spullen gedemonteerd :9

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/da1gEFkV8NqyVebuzmdErcQJ1-A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbfzdBkHBlaM4uaLUlVrXGob.jpg?f=fotoalbum_medium

Bij m'n MT-10 kon ik die dingen er nog netjes af pakken inclusief de bevestigingsbeugeltjes, nu alléén de reflectoren er af kunnen schroeven doordat de beugels voor méér zaken gebruikt worden. Zal vast wel weer iets met aangescherpte 'Euro-4 / 5' regelgeving te maken hebben waarbij die krengen verplicht zijn op een kinderfiets 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Mijn accu is gewoon baas, die heeft 3 maand in de ktm in een onverwarmde garage gestaan de afgelopen 3 maand en was gelukkig starten en lopen!

Na 1 maand klussen aan het nieuwe huis meteen de tijd genomen om te checken of de poort breed genoeg is en gelukkig! ik kan de motor nu achter thuis in de schuur kwijt!!! dat is echt zo relaxed (kom van een appartement af)
Nu aankomende zomer de schuur uitbouwen en dan kan de hele familie thuis in de schuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@kneusteun Een beetje fatsoenlijk binnenruimte voor je motorfiets is echt wel zó lekker om te hebben. Ik heb ongeveer twee jaar geleden een nieuwe vrijstaande garage voor m'n motorfiets gezet en daar toen vanuit m'n woning ook direct voldoende afvoermoeilijkheden, electra , UTP-bekabeling, vloerverwarming en water naar toe getrokken...

HEERLIJK klussen daar ;)

Initieel stond m'n MT-10 daar met een normale fiets met trappers een beetje 'remie-alleen' te wezen tezamen met een gereedschappen trolley / werkbank en wat stellingen .... Nu staan er 4 motoren binnen en is er nog steeds méér dan voldoende plek over om fatsoenlijk te kunnen klussen :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 08-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:31:
@kneusteun Een beetje fatsoenlijk binnenruimte voor je motorfiets is echt wel zó lekker om te hebben. Ik heb ongeveer twee jaar geleden een nieuwe vrijstaande garage voor m'n motorfiets gezet en daar toen vanuit m'n woning ook direct voldoende afvoermoeilijkheden, electra , UTP-bekabeling, vloerverwarming en water naar toe getrokken...

HEERLIJK klussen daar ;)

Initieel stond m'n MT-10 daar met een normale fiets met trappers een beetje 'remie-alleen' te wezen tezamen met een gereedschappen trolley / werkbank en wat stellingen .... Nu staan er 4 motoren binnen en is er nog steeds méér dan voldoende plek over om fatsoenlijk te kunnen klussen :+

***members only***
Ja de stroom en water is er, alleen probleem is dat er dus 5 motoren in moeten en nog twee brommers en 4 fietsen >:)
Kortom van het zomer even flink stuk bij aan bouwen. Dan aan de voorzijde een veranda om te bbq'en en chillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:52:
[...]

Ja de stroom en water is er, alleen probleem is dat er dus 5 motoren in moeten en nog twee brommers en 4 fietsen >:)
Kortom van het zomer even flink stuk bij aan bouwen. Dan aan de voorzijde een veranda om te bbq'en en chillen.
Dan zal je dus écht een flink stuk uit moeten gaan breiden als je ál die voertuigen ook nog eens naar buiten wilt kunnen halen zonder dat je iets anders moet gaan verplaatsen?

Ik kan hier nu, zonder weer te gaan (ver)bouwen, nog wel wat een paar voertuigen extra kwijt in m'n garage als ik die 'regel' in 't achterhoofd houd maar.... Een motorfiets, twee brommers én drie extra fietsen? Ik vrees dat die drie extra fietsen dan maar buiten moeten gaan slapen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 08-11-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Wat ik er van heb gehoord (maar da's nergens op gebaseerd en ik weet niet eens of ik het wel goed heb gehoord :+ ) is dat de Blade een redelijk pittige motor is, in elk geval voor iemand met weinig km's achter de kiezen. Ik denk dat @UTwizard hier een meer gefundeerde uitspraak over kan doen :P

Beste is nog altijd proefrijden op een aantal (liefst zoveel mogelijk verschillende) motoren, zodat je goed kan kijken wat er bij je past. Vermogen zegt ook niet alles. Zolang je jezelf goed kan beheersen kan je bij wijze van spreken ook beginnen op een ZX10R :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:56

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

teacher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:56:
[...]

Fraai, welkom in de grote K club ;)

Gisteren ook nog maar even gebruik gemaakt van het heerlijke weer voor een tochtje langs de rivieren. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzQ98ZjWXM4gZ5_JxGQNEGubeGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eItRcEqxZSHRPLBPGS84mRd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:06:
[...]

Dan zal je dus écht een flink stuk uit moeten gaan breiden als je ál die voertuigen ook nog eens naar buiten wilt kunnen halen zonder dat je iets anders moet gaan verplaatsen?

Ik kan hier nu, zonder weer te gaan (ver)bouwen, nog wel wat een paar voertuigen extra kwijt in m'n garage als ik die 'regel' in 't achterhoofd houd maar.... Een motorfiets, twee brommers én drie extra fietsen? Ik vrees dat die drie extra fietsen dan maar buiten moeten gaan slapen :+
De tuin is 26 meter diep dus dat komt wel goed.
Ik ga er denk ik een 3 meter diepte bij maken en hij is 5 meter breed dus dat komt wel goed denk ik.
En anders maak ik een extra hok in de tuin voor de fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgende keer kan ik ook weer (mee) gaan rijden zonder bewust te gaan verdwalen... >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2mIDfVymnaKz7THh5idVA86RaY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGotJ0AMrqHTw5WXXWr5UuYU.jpg?f=fotoalbum_medium

Vandaag was 't hier nou niet écht lekker qua weer dus stiekem ben ik best wel een beetje jaloers op de mensen welke wél vanop de motor van een mooi najaarszonnetje hebben kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

mkrmr schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:55:
[...]

Fraai, welkom in de grote K club ;)

Gisteren ook nog maar even gebruik gemaakt van het heerlijke weer voor een tochtje langs de rivieren. 8)
[Afbeelding]
Thanks!

Welke ruit heb jij erop? Puig toch?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:10

fdees

Trust me I'm an Engineer

Was vandaag zeker goed te doen, vanmiddag een heerlijke ronde kunnen maken. :*) Merk wel dat er hier in de polders heel veel slik op de weg ligt, dus dat wordt weer even schoonmaken O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52DsmeLoBZlf-p7SgkUCTfJCvBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onhigkwWkrlPPVRbuh0Au4Xe.jpg?f=fotoalbum_large

Denk wel dat ik binnenkort naar nieuwe banden moet gaan kijken staan nu 8725 km op en de voorband is ver op en de achterband is ook niet meer heel ver van zijn slijtage indicatoren.

[ Voor 13% gewijzigd door fdees op 08-11-2020 16:56 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46
Hm, interessante ontmoeting met een ambulance vanmiddag... Ik reed op een rotonde af waar ik linksaf wilde, van de tegenovergestelde richting kwam er een ambulance met blauw & sirene aan. Die maar voorgelaten dus, en aangezien hij dezelfde kant op ging met vergelijkbare snelheid als ik normaal rij (vmax +10 ongeveer), was ik er op gepaste afstand bij aangehaakt.

Na een km of 2 stopte de ambulance op de rijbaan, aangezien ik niet kon zien wat ervoor zat bleef ik maar even wachten. Helaas kwam het ding echter opeens achteruit... Te snel voor mij om mee achteruit te stappen, gelukkig had ik nog genoeg ruimte om een dot gas te geven en mijn stuur naar links te gooien. Ik kon er nog net langs. Dat kwam natuurlijk wat asociaal over, de bestuurder maakte ook nog wat moeilijke gebaren naar me. Het leek me echter en beter optie dan me omver te laten rijden :P Ik heb maar mijn hand opgestoken en ben verder gereden, die lui hebben vast iets zinnigers te doen dan naar mijn uitleg luisteren :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay Als je dat soort 'auto's' voor je hebt dan kun je beter wat méér afstand houden dan de afstand welke je normaliter tot je voorligger neemt. In de tijd dat ik nog beroepsmatig op de weg zet heb ik 't ook regelmatig mee gemaakt dat die jongens de weg aan 't zoeken waren naar een adresje en daar wilde ze (met recht) zo snel mogelijk heen. Als ze met blauw-blauw + sirenes rijden dan zijn ze meestal nog 'leeg' en dus onderweg naar 't laad-adres. Nú met Covid-19 moeten ze helaas ook wat vaker een 'vrachtje' oppikken in 't buitengebied doordat de mensen mét geld voor die huizen daar wonen (en helaas zijn dat nu nét vaak ook de oudere medemensen welke derhalve vaker een dringend beroep op die diensten plegen).

@fdees Eigenlijk zou ik moeten zeggen: 'Wrong Gear' >:) .... Maar je hebt er dus wel gewoon doorheen kunnen 'ploegen' met die Triumph ;) d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 08-11-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46
@Will_M jup... Ik dacht dat ik genoeg extra afstand gehouden had (het ging ook nog net goed), voortaan maar nog wat extra doen inderdaad :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
fdees schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:55:
Was vandaag zeker goed te doen, vanmiddag een heerlijke ronde kunnen maken. :*) Merk wel dat er hier in de polders heel veel slik op de weg ligt, dus dat wordt weer even schoonmaken O-)

[Afbeelding]

Denk wel dat ik binnenkort naar nieuwe banden moet gaan kijken staan nu 8725 km op en de voorband is ver op en de achterband is ook niet meer heel ver van zijn slijtage indicatoren.
Netjes, ik zit met m'n Scrambler nu op 5800km en voorband is bijna op. Achterband is ook een eind heen, maar zou nog even kunnen. Ga maar voor een nieuwe set in het voorjaar, rij toch niet zoveel meer komende tijd denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het was vandaag prima weer inderdaad, maar van motorrijden is het helaas niet gekomen. Ik moest nog wat repareren aan 't koekblik :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

Het was met een graad of 11 toch wel wat fris als de zon ff weg was. In ieder geval wel met 4 seizoenen handschoenen en met geen ruit/kuip/handkappen om achter te verschuilen en ook geen handvatverwarming, alleen dat zou al een aangenaam stuk schelen. Al bij al: als dit winter is dan haal ik mijn verzekering uit de winterstop en rij lekker door, maar een uurtje of 2-3 is wel genoeg.

Gisteren mijn schoonzoon met z'n kakelversche motorrijbewijs mijn Harley toevertrouwd en ik in blik er achteraan naar de Motorsaloon in Amersfoort. Je kan natuurlijk wel denken dat een Harley wat voor je is, als je er op rijd dan verteld dat meer dan honderd verhalen. Vlakbij Amerfoort stonden we naast elkaar voor een stoplicht, die grijs op zijn gezicht sprak boekdelen. Bij aankomst vroeg ik wat hij er van vond, he-le-maal geweldig was zijn reactie, ma-ma-maar kunnen we nu na-na-na-naar binnen, kwam er bibberend uit? Zomerse doorwaaikleding is niet ideaal deze dagen :+ :D

Terugweg zelf maar gereden, ik was wat warmer gekleed :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:17
Afgelopen weken wat druk geweest met school, maar kwam een aanbieding tegen voor een Arrow-einddemper die origineel onder mijn model geleverd werd (thanks @Maegrim ). Overgenomen, moest helaas ook het spruitstuk vervangen want de huidige demper+spruitstuk is één geheel. Vrijdag was ik vroeg klaar, dus maar mee aan de slag gegaan, wat paneeltjes gedemonteerd, radiator naar voren gekanteld, eerste moer ging vrij soepel los... De tweede draaide het tapeind+bus mee (die in de kop zitten), en de derde brak het tapeind gewoon helemaal af... Zelf helaas niet het gereedschap en de kunde om dit op te lossen, dus kon m'n vaste monteur bellen (waar ik 2 uur eerder nog was geweest voor wat kleine deeltjes). Over 3 weken kan de Triple voor een operatie terecht |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOouUkQPhdE33-T2ldok99Fgq5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ong3i3lVpG52jKvXsu9HcpTw.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag was het echter mooi weer, en gezien mijn vader geen tijd had om te rijden mocht ik zijn tweewieler een dagje meenemen. Conclusie: ik ga niet aan een Blackbird beginnen, wat een gruwelijk kanon is dat. Hoe harder je rijdt, hoe beter dat ding zich lijkt te gedragen en dat is gewoon niet haalbaar met onze snelheidslimieten... Hij gaat wel als op rails, maar enkel in flauwe bochten want het gewicht merk je pas in de langzame bochten of die waar je moet gooien, dat gaat op de Street Triple een heel stuk makkelijker. Ook kon ik niet echt aan de gashendel en de koppeling wennen. Koppelingsbediening is dit jaar vervangen (hydraulisch systeem was leeg), maar het is net een gruwelijk zware aan/uitschakelaar. De gashendel heeft ook een dusdanig zware veer dat je last van je pols krijgt als je lang dezelfde snelheid moet houden. Ergens goed dat ze zo'n passieve "beveiliging" tegen opendraaien hebben ingebouwd, want áls je m doortrekt... Wat een gruwelijke acceleratie heeft zo'n ding, en voor je het weet ben je twee, zo niet drie keer je rijbewijs kwijt in één overtreding...

Maar goed, wel lekker gereden vandaag, ook eens leuk om een totaal ander kaliber motor te proberen :Y

Ohja, fotootje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBSzg-840xZQPFoYtyZWI4cMlSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CO4aC0YE1u96lvJANvqTMmi1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door NLDViane op 08-11-2020 20:05 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Hier zijn we bezig met de woonkamer. Vrijdag primer gespoten, vandaag latex.
Maar gisteren dus lekker een rondje om geweest...

Na 4 uur werd het een beetje frisjes, dus de zadelverwarming 8) maar aangezet, en 3 kwartier later de handvatverwarming... :*)

Eentje nog, omdat het kan.... oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UedR_Kr3tv5plAfwgfkFkElGNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AkjqGo5An5QDaM9ZzOD0DAn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door teacher op 08-11-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@teacher Onder wélke provincie mogen we die K1600 weg gaan zetten hier? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
Nou, de R1150GS staat op stalling :(
Vanwege familie omstandigheden en werk, wat bij ons aardig op stoom is, gaat het niet meer lukken om dit jaar nog te rijden. Dus besloten om vandaag, na nog een rondje van een paar uur, de brommert op stalling te gooien...

Volgend jaar weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:10

fdees

Trust me I'm an Engineer

Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:17:
@fdees Eigenlijk zou ik moeten zeggen: 'Wrong Gear' >:) .... Maar je hebt er dus wel gewoon doorheen kunnen 'ploegen' met die Triumph ;) d:)b
Ja, het is net een trekker ;) . Zijn denk ik weinig omstandigheden waar deze motor zich niet thuis voelt.
Tankiej schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:31:
[...]
Netjes, ik zit met m'n Scrambler nu op 5800km en voorband is bijna op. Achterband is ook een eind heen, maar zou nog even kunnen. Ga maar voor een nieuwe set in het voorjaar, rij toch niet zoveel meer komende tijd denk ik :+
Ik gok dat ik als beginnende rijder nog wat minder eis van de banden. Ben wel aan het twijfelen wat ik eronder ga leggen. Een band zoals de metzler vind ik wel fijn als ik de grindpadden op duik, maar misschien wat meer vertrouwen in bochten zou wel fijn zijn. Maar ik denk dat ik de komende maanden ook alleen sporadisch rijden. Als het droog is zal ik wel eens een ritje maken oOo

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:56

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

teacher schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:41:
[...]
Welke ruit heb jij erop? Puig toch?
Idd de Puig touring, als je langer bent dan 1.90 is deze heel fijn. Voor kortere mensen wat minder omdat je dan snel door de ruit kijkt, als je deze (electrisch) wat omhoog zet. De Wunderlich Marathon schijnt ook fijn te zijn, met weinig turbulentie, maar die is 2x duurder dan de Puig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 09:56
mr_petit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:41:
Ik denk dat binnenkort al die lege accuproblemen een probleem van vroeger zijn aangezien daar iets heel moois op gevonden is.
Er zijn nog maar enkele motoren die dit hebben, maar ik verwacht dat binnen enkele jaren iedereen er eentje heeft.
Lukt zelfs met een telefoon in je hand als je ernaast staat :+

[YouTube: Dè oplossing voor lege accu's...]
Bij moderne motoren gaat je ook dat niet meer helpen als de accu echt leeg is :>
Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:25:
Ik heb hier sinds een paar weken een nieuw speeltje voor 'erbij' met nog niet eens de hélft van 't aantal PK's van wat m'n MT-10 heeft....

Als ik 't filmpje hieronder bekijk dan denk ik niet dat ik met de 75PK van de T700 érgens ook maar iets te kort ga komen? :o

[YouTube: yamaha t7 full gas...!!]
Ik wist niet dat die T700 zo gaaf kon klinken :9~ In het zand heb je sowieso liever een lichte motor dan veel vermogen. Mijn KTM heeft maar 50 PK? ofzo wat voor het echte offroad werk eigenlijk al veel te veel is. Als ik niet ook zou sumo'en stond er allang een 300 CC motor hier i.p.v. 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Thoit schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:14:
[...]

Bij moderne motoren gaat je ook dat niet meer helpen als de accu echt leeg is :>
De accu is zelden zo leeg dat de ecu en brandstofpomp niet meer werken :)
Het zijn iig niet de gevallen die hier langskomen.

(deze Bullet 500 heeft overigens ook gewoon injectie, een ecu en een startmotor, maar dus ook nog een kickstarter (is een optie overigens, bij sommige basismodellen weggelaten))

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 09-11-2020 10:11 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Thoit

Dat geluid lijkt een kwestie van 'Binair gas geven' te zijn..... :o

Ding hangt bijna continue tegen de toerenbegrenzer aan te 'hikken' :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 09-11-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

Will_M schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:37:
@Thoit

[YouTube: Yamaha T7 new test full gas]

Geen Quickshifter en blipper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48

_Apache_

For life.

Deze heb ik net voor mevr Apache gekocht, voor haar nieuwe e-bike. Ging vandaag in de aanbieding.

Als ie bevalt haal ik hem ook voor de motor :). GPS tracker die je goed kan wegwerken, en vooral een erg lange battery-life heeft (6maanden). Volledig met app / sms alarmen etc.

https://www.swisstrackgps...rack-gps-tracker-bicycle/

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 09-11-2020 15:35 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Thoit

Klinkt eerder als een 450 dan een allroad :9~

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/11/1604943024-600-x-450px-IMG_20201109_151709.jpg

Vorig weekend compleet gewassen om min of meer niet echt opnieuw vies te maken voorlopig.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/11/1604943024-600-x-450px-IMG_20201109_151946.jpg

Das mislukt..
Was in Leende en laat ik nou net een "binnendoortje" terug naar Eindhoven en dan Geldrop vanuit daar weten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
_Apache_ schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:34:
Deze heb ik net voor mevr Apache gekocht, voor haar nieuwe e-bike. Ging vandaag in de aanbieding.

Als ie bevalt haal ik hem ook voor de motor :). GPS tracker die je goed kan wegwerken, en vooral een erg lange battery-life heeft (6maanden). Volledig met app / sms alarmen etc.

https://www.swisstrackgps...rack-gps-tracker-bicycle/
Ik vraag me serieus af wat er van het bereik ( GPS en GSM) overblijft als die echt in een metalen buis zit.

Vandaag toch maar de knoop doorgehakt en de FJR alvast te koop gezet. Heb er sinds de aanschaf van de Goldwing eigenlijk niks serieus meer mee gereden en da's zonde.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Zow, de Pilot Road 4 brigade is ook aanwezig :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

tdw schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:00:
[...]

Goed bandje hoor :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:02
Secsytime schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:17:
[...]

Geen Quickshifter en blipper?
Dat maakt de bak nog steeds niet automatisch, dus als die meneer die er op zit daar niet op acteert heeft het geen meerwaarde, toch? :P
En gezien zijn rijstijl en het parcours lijkt schakelen mij zonde van de moeite; je moet toch binnen een seconde of wat weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
@Thoit

Wat een vreselijk vet apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Jep, zit helaas af-fabriek op de RS. Gaat er van de lente onderuit en komt er weer een Conti bandje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:17
[...]

Vond ze drie keer niks onder de Street, veel te loom met insturen en ze voelen alsof ze weg vallen onder een hellingshoek... Maar m'n vader wilde ze wel hebben (3.5mm voor, 4.5mm achter). Onder zijn Blackbird heb je er bijna geen last van, die is sowieso lomp namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:26
@Thoit

Knap staaltje rijden wat hij daar doet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet dat het beetje off topic is maar ik dacht dat er nog wel wat metaal lui hier zaten.

Ik wil voor ongeveer 1500 een kolomboor halen, nu leek mij wel handig om meteen een bovenfrees te pakken met kruistafel, maar iemand nog tips?
Bij HBM staan wel leuke dingen maar geen idee hoe die kwaliteit is.

Ik ga er geen zwaar werk mee doen maar af en toe wat staal en aluminium frezen lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Over HBM gesproken, ze hebben de komende dagen al pre black friday sale. Waaronder vandaag een 1/2" momentsleutel voor maar 14,99, handig voor bijvoorbeeld je wielen. Zal waarschijnlijk niet mega accuraat zijn maar beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
cyntax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:30:
Over HBM gesproken, ze hebben de komende dagen al pre black friday sale. Waaronder vandaag een 1/2" momentsleutel voor maar 14,99, handig voor bijvoorbeeld je wielen. Zal waarschijnlijk niet mega accuraat zijn maar beter dan niets.
Ik heb absoluut geen duur gereedschap, maar een momentsleutel die niet accuraat is gaat er bij mij niet in :X Je komt uiteraard beter in de buurt dan dat je het met de hand doet. Maar dat soort gereedschappen wil ik juist gewoon goed hebben, anders heeft het weinig zin imo. Hoeft echter niet te betekenen dat je dan perse dure Snap-on elektrische momentsleutels oid moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:35:
[...]

Ik heb absoluut geen duur gereedschap, maar een momentsleutel die niet accuraat is gaat er bij mij niet in :X Je komt uiteraard beter in de buurt dan dat je het met de hand doet. Maar dat soort gereedschappen wil ik juist gewoon goed hebben, anders heeft het weinig zin imo. Hoeft echter niet te betekenen dat je dan perse dure Snap-on elektrische momentsleutels oid moet kopen.
Afhankelijk van het gebruik en het moment, hoeft die natuurlijk niet tot op de komma nauwkeurig te zijn. Voor het vastzetten van je wielen zal het prima voldoen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Thoit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:35:
[...]

Mee eens, ik heb zelf ook wat duurdere gekalibreerde momentsleutels liggen maar ik had in het verleden wel eens een test gezien waarin die goedkope China momentsleutels, waaronder die van HBM maar een afwijking hadden van +-5nm. Dat is prima voor wielen die normaliter op 100nm vast worden gezet. Dat is maar een afwijking van max 5%, dat kunnen die grote bouten wel aan.

Edit: en ja men kan de wielen veel te zwaar aandraaien, zelfs met een standaard 1/2" ratel. Ik heb dat wel eens bij een kennis gezien waarbij de wiel gewoon muurvast werd gedraaid met alle gevolgen van dien (wiellagers gescheurd). Dus het advies van zo hard mogelijk de wielen aandraaien tot je niet meer verder kunt is niet een goede methode.

[ Voor 15% gewijzigd door cyntax op 10-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Secsytime schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:45:
[...]

Afhankelijk van het gebruik en het moment, hoeft die natuurlijk niet tot op de komma nauwkeurig te zijn. Voor het vastzetten van je wielen zal het prima voldoen ;)
Voor dat soort dikke bouten wel ja. Ik zet echter alles waarvan ik het aantrekmoment kan vinden het vast met de momentsleutel. En dat zijn vaak ook kleine boutjes die je soms voor je gevoel nog erg vast moet zetten. Dan kan het uiteraard wel uitmaken :) Dat is dan ook een van de redenen dat ik altijd de boutjes even door de draadsnijder haal. Dan haal je alle rotzooi eraf waardoor het aanhaalmoment ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
[...]

Voor dat soort dikke bouten wel ja. Ik zet echter alles waarvan ik het aantrekmoment kan vinden het vast met de momentsleutel. En dat zijn vaak ook kleine boutjes die je soms voor je gevoel nog erg vast moet zetten. Dan kan het uiteraard wel uitmaken :) Dat is dan ook een van de redenen dat ik altijd de boutjes even door de draadsnijder haal. Dan haal je alle rotzooi eraf waardoor het aanhaalmoment ook klopt.
Ja absoluut, voor de kleine momenten is een afwijking van +- 5nm natuurlijk onacceptabel. Maar dat is precies wat ik probeer te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 13:02
mooie prijs voor die momentsleutel. Bedankt voor de tip @cyntax
Jammer dat de verzendkosten van 7 euro dan weer niet in verhouding lijken, dat is bijna de helft van dat ding zelf..

Kijken of ze verder nog iets hebben wat ik kan gebruiken :)

Hier staan trouwens al die deals: https://www.hbm-machines.com/producten/black-friday-presale

[ Voor 16% gewijzigd door roda_djavulen op 10-11-2020 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:13:
[...]

Knap staaltje rijden wat hij daar doet. :o
Je zou bijna gaan denken dat die gast váker over dat soort wegen 'boendert' :P

Ook wel leuk om te kijken:

Ik denk dat ik dát eerst allemaal maar eens een beetje onder de knie ga proberen te krijgen voordat ik mezelf aan de capriolen uit dat andere filmpje ga wagen, tot en met de derde / vierde 'stap' lukt me zo wel, de rest wordt een kwestie van tijd..... :9
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:08:
[...]

Wat een vreselijk vet apparaat!!
Dát dus... En 't ding bevalt me stiekem dan ook érg goed als 'impulsaankoop' >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 10-11-2020 18:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: To the limit with Pol Tarres (langere versie staat wel bij)

Het blijft mooi wat die lui allemaal met die t700 doen!

Lijkt me ook erg tof dat je een motorfiets kan behandelen als een bmx financieel gezien.. ik bedoel als ik zo'n ding koop ga ik er vanwege risico op persoonlijke faillissement wel wat rustiger mee om denk ik ;) Zou mooi zijn om een carte blanche t700 voor een jaartje te krijgen van Yamaha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:22:
YouTube: To the limit with Pol Tarres (langere versie staat wel bij)

Het blijft mooi wat die lui allemaal met die t700 doen!

Lijkt me ook erg tof dat je een motorfiets kan behandelen als een bmx financieel gezien.. ik bedoel als ik zo'n ding koop ga ik er vanwege risico op persoonlijke faillissement wel wat rustiger mee om denk ik ;) Zou mooi zijn om een carte blanche t700 voor een jaartje te krijgen van Yamaha >:)
Als je daarmee offroad gaat moet je inderdaad niet te bang zijn dat er krasjes op komen. Van de andere kant, zal je in het begin toch niet zoals de pro's rondrijden. Als ik met crossen val dan is het meestal omdat ik bijv. onverwachts moet stoppen en naast je een kuil ofzo is. Dan val je dus heel dom om 8)7 Wat harder gevallen ben ik eigenlijk maar één keer, toen had het rempedaaltje zich door m'n koppelingsdeksel geboord :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:21:
[...]

Als je daarmee offroad gaat moet je inderdaad niet te bang zijn dat er krasjes op komen. Van de andere kant, zal je in het begin toch niet zoals de pro's rondrijden. Als ik met crossen val dan is het meestal omdat ik bijv. onverwachts moet stoppen en naast je een kuil ofzo is. Dan val je dus heel dom om 8)7 Wat harder gevallen ben ik eigenlijk maar één keer, toen had het rempedaaltje zich door m'n koppelingsdeksel geboord :+
Dan ben je een betere rijder dan ik :D. In de Algarve gelijk hard op m'n plaat toen ik iets te hard remde voor een bochtje (paar dagen moeilijk gelopen). Vorig jaar oktober motorcross cursus, ook gelijk hard op m'n bek door een spoor. De eerste keer ging ik te hard en de tweede keer te zacht.

Die filmpjes van de Tenere 700 waar flink op geragt wordt.. ik neem dat niet al te serieus. Dat zijn mega goede rijders die ook op een GS1250 Adventure lijpe dingen kunnen doen. Uiteindelijk weegt een Tenere 700 ook gewoon nog 205kg. Dat is ong 100kg meer dan een KTM 300exc.

Op een cross motor kunnen de meeste motorrijders al vrij snel redelijk wat terrein aan. Maar op een adventure bike moet je voor dat soort capriolen wel flinke skills hebben die 95% van de normale adventure rijders niet heeft. Het is mooie marketing. KTM doet dit ook leuk met Chris Birch die dan op de 1190 adv de meest bizarre single tracks etc pakt.

Ziet er vet uit, maar goed om in het achterhoofd te houden dat we ons niet teveel moeten laten foppen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:53:
[...]
Je zou bijna gaan denken dat die gast váker over dat soort wegen 'boendert' :P
Ook wel leuk om te kijken:
Mag ik dan de party-pooper zijn :+ Dat zijn geen echte adventure bike skills, maar dat zijn skills om indruk te maken op anderen. Heel leuk om te zien en heel erg knap dat ie het allemaal kan, maar als je een cursus offroad rijden gaat volgen, staan deze stunts niet op het programma. Langzaam over een smalle balk/door een smalle geul rijden, steile heuvels nemen (omhoog/omlaag) met diverse moeilijkheidsgradaties, doorwadingen, leren remmen met alleen voor- of achterrem op losse ondergrond, etc, etc. Beter om eerst daarop te concentreren dan hoe je zo spectaculair mogelijk een draai maakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
mphilipp schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:17:
[...]

Mag ik dan de party-pooper zijn :+ Dat zijn geen echte adventure bike skills, maar dat zijn skills om indruk te maken op anderen. Heel leuk om te zien en heel erg knap dat ie het allemaal kan, maar als je een cursus offroad rijden gaat volgen, staan deze stunts niet op het programma. Langzaam over een smalle balk/door een smalle geul rijden, steile heuvels nemen (omhoog/omlaag) met diverse moeilijkheidsgradaties, doorwadingen, leren remmen met alleen voor- of achterrem op losse ondergrond, etc, etc. Beter om eerst daarop te concentreren dan hoe je zo spectaculair mogelijk een draai maakt.
Dat komt wel overeen met de cursus die wij hebben gehad bij https://berrt.nl/.

Cursus gegeven door Werner Hollander toen, 2018. Die kan echt best wel heull veel met een 1200GS. Heel veel goede technieken geleerd, die op onze Africa Twin's ook echt toepasbaar bleken te zijn in de moeilijkere offroad stukken die wij tegen zijn gekomen.

Op de weg doe je relatief weinig met gewichtsverplaatsing (op het circuit wel natuurlijk). Maar off-road is het key om slim gebruik te maken van je gewicht etc. Het is 90% techniek en 10% grote cojones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:48:
[...]
Dat komt wel overeen met de cursus die wij hebben gehad bij https://berrt.nl/.
Klopt. Ik ben een keer in Hechlingen geweest. Daarvoor heb ik ook nog een keer een training gedaan in de zandgroeve in Limburg met oud Dakar deelnemer Arjan Brouwer. En het beroemde offroad uitje met Komkommer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:59:
[...]

Dan ben je een betere rijder dan ik :D. In de Algarve gelijk hard op m'n plaat toen ik iets te hard remde voor een bochtje (paar dagen moeilijk gelopen). Vorig jaar oktober motorcross cursus, ook gelijk hard op m'n bek door een spoor. De eerste keer ging ik te hard en de tweede keer te zacht.

Die filmpjes van de Tenere 700 waar flink op geragt wordt.. ik neem dat niet al te serieus. Dat zijn mega goede rijders die ook op een GS1250 Adventure lijpe dingen kunnen doen. Uiteindelijk weegt een Tenere 700 ook gewoon nog 205kg. Dat is ong 100kg meer dan een KTM 300exc.
Dat kan, weet wel dat ik inmiddels bepaal waar de motor heen gaat i.p.v. andersom :+ Met crossen blijft gewoon het moeilijkste dat er een schakelaar om moet dat als het moeilijk wordt je op het gas moet. Daar zegt je lichaam in het begin gewoon nee tegen. Tevens is het key om bijna alles staand te doen i.p.v. te zitten. Als je moe wordt ga je sneller zitten waardoor het juist moeilijk wordt. Zie het nog veel gebeuren bij vrienden die wat minder ervaren zijn. Dan zeg ik ze nog: méér staan, vervolgens gaan ze zitten, vallen en kost het nóg meer energie 8)7

Het ziet er inderdaad allemaal makkelijk uit wat die pro's met zo'n ding doen, maar dat valt inderdaad tegen. Vaak zijn dat soort truucjes ook gewoon om het voor hun zelf leuk te houden. Je moet voor je zelf toch constant uitdagingen zoeken om het leuk te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:50:
[...]
Dat kan, weet wel dat ik inmiddels bepaal waar de motor heen gaat i.p.v. andersom :+ Met crossen blijft gewoon het moeilijkste dat er een schakelaar om moet dat als het moeilijk wordt je op het gas moet.
Het grootste probleem is leeftijd... Eigenlijk moet je op jonge leeftijd met crossen en/of trail rijden beginnen. Ik begreep van Bert Duursma dat ie toen ie 7 of 8 was al op een trail motor zat. Inmiddels is hij tegen de 70 (65+ iig) en sleurt gewoon een GSA door mul zand. En Bert is geen overmatig sportief figuur. Met trail leer je heel veel over balans en beheersing. Eigenlijk de ideale basis voor motorrijden. Met crossen gaat het vaak - als ik het onbeleefd zeg - om lomp er doorheen jakkeren met het gas open. Maar dat is moeilijk als je ouder bent. Niet bejaard ouder, maar gewoon, boven de 25 ofzo. Dan is het lijfsbehoud sterker en wordt je steeds 'banger' om jezelf pijn te doen. Kinderen denken daar vaak nog helemaal niet aan en doen het gewoon omdat het cool is.
Maar ja...mijn moeder vindt het nu nog steeds eng dat ik motor rijd en zelfs mijn e-bike vindt ze eng omdat ze op TV heeft gezien dat die dingen zo hard gaan en er veel ongelukken gebeuren... Dus verwachten dat zij mij als 6 jarig manneke op een crosser zou zetten is iets teveel gevraagd... :+

[edit]
ohja...en je wilt je dure motor niet beschadigen. Daarom vond ik het wel fijn dat we in Hechlingen op motoren van hen reden. Maar nog altijd zat ik er niet op te wachten om op de helling met stenen op mijn bek te gaan. Ik heb al eerder een rib gekneusd door een val en dat is niet fijn.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 11-11-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan ze beter breken idd. :P Been there... :P

En klopt wat je zegt, ik rijd ook een heel stuk beheerster dan zeg 10-15 jaar geleden en met name een hoop meer rekening houden met alles. Ik zou veel dingen ook niet met de GSA kunnen en willen doen. Beetje gravel of grindpad ala, en daar komen ook echt wel iets meer geschikte banden voor. Maar 90% is toch weg, dusja. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:21:
[...]

Ik heb een keer een 450exc mogen gebruiken, en kan je vertellen dat dat ding vrij vlot een backflip (onbedoeld) maakte zonder mij.
Een maat zij dat ik een steile wand wel op kon komen (was echt categorie recht omhoog) en ik jakker de heuvel op en halverwege iets teveel gas bij en hele ding vloog onder me weg. Prachtig want alleen wat kap schade en weer verder. Zo zou ik ook wel een keer een dag willen beuken met zo'n tenere.

Mijn XTZ750 heb ik ook over crossbanen en bossen gegooid en daarmee en daardoor best snel veel dingen geleerd. Als ik nu iemand een tip zou geven voor TET bijvoorbeeld, is het koop eerst een brakke oude motor en rij dat ding helemaal naar de tering dan leer je 100X sneller dan met een nieuw troetelbeest waarbij je meer poetst dan gas geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb een keer een 450exc mogen gebruiken, en kan je vertellen dat dat ding vrij vlot een backflip (onbedoeld) maakte zonder mij.
Een maat zij dat ik een steile wand wel op kon komen (was echt categorie recht omhoog) en ik jakker de heuvel op en halverwege iets teveel gas bij en hele ding vloog onder me weg. Prachtig want alleen wat kap schade en weer verder. Zo zou ik ook wel een keer een dag willen beuken met zo'n tenere.

Mijn XTZ750 heb ik ook over crossbanen en bossen gegooid en daarmee en daardoor best snel veel dingen geleerd. Als ik nu iemand een tip zou geven voor TET bijvoorbeeld, is het koop eerst een brakke oude motor en rij dat ding helemaal naar de tering dan leer je 100X sneller dan met een nieuw troetelbeest waarbij je meer poetst dan gas geeft.
Misschien ben ik dan wat oud en denk ik meer na. Heb een EXC 500, en die heeft nog nooit een backflip gemaakt zonder mij. En we gaan toch voldoende rare bergen omhoog :*)

Maar om te beginnen is het vaak inderdaad het makkelijkste om met een oud barrel te rijden die je niks boeit. Maar dat heb ik ook met de normale motor. Vroeger had ik het veel erger dan nu, als er toen een krasje op kwam kon ik er een week buikpijn voor hebben. Als je dan oude barrels rijdt boeit het krasje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 19:11
En welke oude barrels raden jullie aan? :) Ben namelijk aan het kijken om mijn off road skills uit te breiden? :)
En de oude barrel dan op een aanhanger ergens naar toe?

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Transalp, XT600, F650GS, KLE500 iets in die richting toch? :P

Mijn vriendin heeft toevallig ook haar F650GS te koop staan die uitermate geschikt is voor de kortere A2 piloten onderons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lastig. Kijk naar iets eenvoudigs. Yamaha XT600 zie je best veel, en er is door de jaren heen niet heel veel verandert in de techniek. Gewoon een retesolide bak. Niet een van de lichtste, maar in feite maakt dat niet uit. Je moet zorgen dat je de basistechniek op een goede manier leert. Als je zelf aan de gang gaat, loop je het risico dat je het verkeerd aanleert en dan zit je in het clubje dat steeds maar roept dat je de lichtste motor moet hebben die je kunt vinden. Uiteraard is het heel makkelijk op een Husqvarna van 90kg, maar daar kleven ook nog meer nadelen aan. Op een XT kun je je ook nog een beetje redelijk verplaatsen. Ik ben op een naar Gambia gereden, dus op zo'n ding naar de bossen in oost-nederland rijden moet ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 19:11
Op de V-Strom heb ik al wat zandpaden en gravel gezien en on the road aantal zaken geleerd. Belangrijkste les, niet met volle tank offroad in het bos rijden, mijn accu begaf midden in het bos. Gelukkig stond ik boven op een helling en was aanduwen niet zo'n probleem. :)

Dus na offroad avonturen was ik aan het kijken voor een simpel model waarmee ik zelf naar het bos kan rijden ipv op de aanhanger.

XT600 zal ik eens naar kijken. thanks.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je ook al een strom hebt zou ik eerder voor een lichtere enduro gaan.
Xt600 mist wat pit en is best zwaar. Hoe lichter hoe makkelijker gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:47:
[...]

Misschien ben ik dan wat oud en denk ik meer na. Heb een EXC 500, en die heeft nog nooit een backflip gemaakt zonder mij. En we gaan toch voldoende rare bergen omhoog :*)

Maar om te beginnen is het vaak inderdaad het makkelijkste om met een oud barrel te rijden die je niks boeit. Maar dat heb ik ook met de normale motor. Vroeger had ik het veel erger dan nu, als er toen een krasje op kwam kon ik er een week buikpijn voor hebben. Als je dan oude barrels rijdt boeit het krasje niet.
Klopt, wordt morgen ook geopereerd voor mijn acties in het verleden/heden ;)
Heb altijd met snowboarden/bmx/mtb/downhill/skateboard/inline skaten behoorlijk veel verpest door net over de grens te gaan :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Xoxol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:14:
En welke oude barrels raden jullie aan? :) Ben namelijk aan het kijken om mijn off road skills uit te breiden? :)
En de oude barrel dan op een aanhanger ergens naar toe?
Als ik nu een motor zou kopen waarmee je offroad zou gaan zou ik kiezen voor:
- Echte offroad werk: EXC 450
- Offroad werk en ook wat asfalt: Honda CRF 250 Rally of Kawasaki Versys 300 oid. Dit omdat je moderne machines hebt die weinig geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:05:
[...]

Als ik nu een motor zou kopen waarmee je offroad zou gaan zou ik kiezen voor:
- Echte offroad werk: EXC 450
- Offroad werk en ook wat asfalt: Honda CRF 250 Rally of Kawasaki Versys 300 oid. Dit omdat je moderne machines hebt die weinig geld kosten.
Precies dat.
Nu zou de yammie wrf450 ook nog wel als echt offroad gebruikt kunnen worden.
En een drz 400 zou ook nog een mooie tussen oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:07:
[...]

Precies dat.
Nu zou de yammie wrf450 ook nog wel als echt offroad gebruikt kunnen worden.
En een drz 400 zou ook nog een mooie tussen oplossing zijn.
Probleem met de oudere motoren vind ik vaak dat je vaak een hoop ellende hebt, en je meer aan het sleutelen bent dan aan het rijden. Hierdoor kost het soms meer dan dat je in een keer wat meer uitgeeft. Ook zijn de oudere motoren vaak een stuk zwaarder, en als je iets in de zand niet wil hebben is het gewicht :P
Pagina: 1 ... 251 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.