Afgelopen weken wat druk geweest met school, maar kwam een aanbieding tegen voor een Arrow-einddemper die origineel onder mijn model geleverd werd (thanks @
Maegrim ). Overgenomen, moest helaas ook het spruitstuk vervangen want de huidige demper+spruitstuk is één geheel. Vrijdag was ik vroeg klaar, dus maar mee aan de slag gegaan, wat paneeltjes gedemonteerd, radiator naar voren gekanteld, eerste moer ging vrij soepel los... De tweede draaide het tapeind+bus mee (die in de kop zitten), en de derde brak het tapeind gewoon helemaal af... Zelf helaas niet het gereedschap en de kunde om dit op te lossen, dus kon m'n vaste monteur bellen (waar ik 2 uur eerder nog was geweest voor wat kleine deeltjes). Over 3 weken kan de Triple voor een operatie terecht
Vandaag was het echter mooi weer, en gezien mijn vader geen tijd had om te rijden mocht ik zijn tweewieler een dagje meenemen. Conclusie: ik ga niet aan een Blackbird beginnen, wat een gruwelijk kanon is dat. Hoe harder je rijdt, hoe beter dat ding zich lijkt te gedragen en dat is gewoon niet haalbaar met onze snelheidslimieten... Hij gaat wel als op rails, maar enkel in flauwe bochten want het gewicht merk je pas in de langzame bochten of die waar je moet gooien, dat gaat op de Street Triple een heel stuk makkelijker. Ook kon ik niet echt aan de gashendel en de koppeling wennen. Koppelingsbediening is dit jaar vervangen (hydraulisch systeem was leeg), maar het is net een gruwelijk zware aan/uitschakelaar. De gashendel heeft ook een dusdanig zware veer dat je last van je pols krijgt als je lang dezelfde snelheid moet houden. Ergens goed dat ze zo'n passieve "beveiliging" tegen opendraaien hebben ingebouwd, want áls je m doortrekt... Wat een gruwelijke acceleratie heeft zo'n ding, en voor je het weet ben je twee, zo niet drie keer je rijbewijs kwijt in één overtreding...
Maar goed, wel lekker gereden vandaag, ook eens leuk om een totaal ander kaliber motor te proberen
Ohja, fotootje!
[
Voor 16% gewijzigd door
NLDViane op 08-11-2020 20:05
]