Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 249 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.012.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-06 22:13
Jurrian120 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:37:
Wat ik niet snap is dat ze bij de Vulcan S over gegaan zijn naar een parallelle 2 cylinder. Dit vindt ik persoonlijk niet passen bij een Cruiser. Kan iemand mij uitleggen waarom dit aantrekkelijk is? Dit is ook de reden dat ik niet naar de Vulcan S gekeken heb (en een ketting, ik weet het ik ben lui).

En om in te haken op de z900 discussie. Zit heel vreemd kreeg het gevoel toen ik hem reed dat je naar voren gegooid word (al heb ik een lang bovenlichaam). Waardoor je erg naar beneden moet kijken om het instrumenten paneel te zien. Positief is wel dat hij erg lekker loopt en goed de bochten in gaat.
Hierboven is het eigenlijk al gezegd, maar de 650cc paralleltwin hadden ze nog op de plank liggen van de er-6n/f/versys modellen. En ik denk dat het ook als voordeel heeft dat de motor wat compacter te ontwerpen is. Want zo'n v-twin blok neemt toch flink wat meer ruimte in dan een compacte paralleltwin. Daarbij hebben ze wel wat dingen getweaked wat betreft vliegwiel en koppelkromme en dergelijke. Want de Vulcan S heeft 10pk minder dan de huidige z650 bijvoorbeeld, maar wel meer koppel onderin. En bijkomend voordeel van de paralleltwin is dat je meer toeren kunt maken dan de meeste cruiser v-twin blokken, oftewel de rij-ervaring is ook anders.

Honda heeft zo de Rebel 500 in zijn gamma zitten, maar heeft al schetsen/plannen gedeeld van een Rebel 1100 met het blok van een Africa Twin!. Al weet ik niet of DCT nou zo leuk is op een cruiser..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y2SrBE-PbMVDY_gN4NI01BYjrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SK259LM0f8P94QVbU94BGBgu.png?f=fotoalbum_large

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

Spacewide schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:43:

Waar ik mee zit... de Kawasaki z900 spookt al jaren in mijn hoofd en toch heb ik een cruiser gekocht.
Fantastische motor met hopen koppel en power, maar ik cruise er ook echt mee en soms wil ik gewoon knallen. Knallen door bochten, naar m'n bobber vraagt een aangepast rijgedrag waardoor ik me soms gewoon niet veilig voel.

Eugh... melig doen op een forum. Mijn vrouw zegt gewoon de z900 erbij te nemen, maar dat vind ik teveel van het goeie.
Wmb heeft je vrouw het bij het rechte eind.
Je zegt er echt mee te cruisen maar je mist het knallen door de bochten, verwacht ik toch echt dat je je op die Z900 wel weer erg beperkt voelt als je wilt cruisen.

Ik heb zelf ook in dubio gestaan on die Scout Bobber te kopen, uiteindelijk niet gedaan en ik heb er geen spijt van. De Scout was een stuk duurder dan wat ik nu heb en als ik dan sommige reviews volg dan bekruipt mij het gevoel dat dat motorblok domweg niet echt gemaakt is om te cruisen, maar meer vraagt om stevig door te rijden, terwijl de rest juist weer wel volledig cruiser-minded is. Zo'n discrepantie kan je wel met wisselende gevoelens opzadelen.

Je zal domweg duidelijk bij jezelf na moeten gaan wat je nu werkelijk wilt en als je naar je vrouw luistert dan zal je misschien inzien dat jouw wensen niet in één motor te vangen zijn.

Zelf zou ik ook wel eens een stuk off-road willen gaan maar dat is op een Sportster niet het beste idee. Jammer genoeg heeft mijn vrouw nog niet gezegd dat ik er maar eentje bij moet nemen, da's wel een beetje jammer. Niet dat ik bij twee motoren er niet weer nog eentje bij zou willen, etc. etc. etc.

Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes maken, misschien moet jij er voor kiezen om naar je vrouw te luisteren :+ :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 18:22
Ik had voorheen een Marauder 1600 CC die leuk was de koppel maar niet fatsoenlijk over rotonde kon gaan. Sinds begin april geswitched naar de vulcan s (2020) en bijna 5000 km op de odo gezet, heerlijk.

Boven de 120 op de snelweg is het weinig aan maar op de b wegen en met bochten is het ideaal. waar ik vroeger alles in de 4/5e versnelling deed met lage toeren is het nu weer leuk om de hele weg te spelen tussen de 4/7k toeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8na05mEvR6dU2x_HlFvgb7LxQNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjBjgw7zfVFSsK5dc9P8fpDO.jpg?f=fotoalbum_large

p.s. en waar ik voorheen 100 mijl op een tankt deed waarna het lampje ging branden, rij ik nu gemiddeld 250km op een tank met ruimte over. dat geeft ook een stuk meer rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:56

Vrijdag

De Zwarte

elrondsurion schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:37:
Ik had voorheen een Marauder 1600 CC die leuk was de koppel maar niet fatsoenlijk over rotonde kon gaan. Sinds begin april geswitched naar de vulcan s (2020) en bijna 5000 km op de odo gezet, heerlijk.

Boven de 120 op de snelweg is het weinig aan maar op de b wegen en met bochten is het ideaal. waar ik vroeger alles in de 4/5e versnelling deed met lage toeren is het nu weer leuk om de hele weg te spelen tussen de 4/7k toeren.

[Afbeelding]

p.s. en waar ik voorheen 100 mijl op een tankt deed waarna het lampje ging branden, rij ik nu gemiddeld 250km op een tank met ruimte over. dat geeft ook een stuk meer rust.
:9 gaaf ding!
Spacewide schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:43:
Ik zit in een tweestrijd.
Op dit moment rij ik sinds 2018 met een scout bobber.
Gemapped via fuelmotousa.com gebruikmakend van een PVCX.
Voorlopig met Vance en Hines Twin Slash + dbkillers en een S&S luchtfilter.
Op de foto niet zichtbaar, maar ik heb een comfort seat sinds kort.
[Afbeelding]
Deze foto is in Augustus gemaakt

Waar ik mee zit... de Kawasaki z900 spookt al jaren in mijn hoofd en toch heb ik een cruiser gekocht.
Fantastische motor met hopen koppel en power, maar ik cruise er ook echt mee en soms wil ik gewoon knallen. Knallen door bochten, naar m'n bobber vraagt een aangepast rijgedrag waardoor ik me soms gewoon niet veilig voel.

Eugh... melig doen op een forum. Mijn vrouw zegt gewoon de z900 erbij te nemen, maar dat vind ik teveel van het goeie. To do or not to do. De Kawa garage wil de motor overnemen voor een aanvaardbare prijs en ik mag alle mods en accessoires bijhouden voor doorverkoop.
Zijn er nog Indian scout rijders hier? Misschien met dezelfde kwestie.
Mooi hoor! Maar als je wil cruisen én ook een beetje bochtjes wil maken, misschien is een Ducati Diavel iets voor je? Geen idee wat je budget is en of je die wel wat vindt hoor :P

Of anders meer een (retro) naked/roadster, zoals de Z900RS, de Triumph Speed/Street Twin of een BMW Nine T? Of het bij Indian houden en de FTR proberen?

[ Voor 46% gewijzigd door Vrijdag op 30-10-2020 15:40 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:13
Ik meende wat sneller te antwoorden, maar die nachtshiften doen wat met me.

@Secsytime @LankHoar @Leviathius @Vrijdag
Even taggen om de quotes er tussenuit te laten.

Je zou denken dat een cruiser lekker cruisen is, maar de Indian Bobber heeft dat naar mijn mening wat ontkracht. De previews van enkele USA Youtubers haalde dat aan, maar die woorden zoals, "my lower back gets soar after driving more than 30minutes, but heck who cares, this bikes has torque baby!' waren moeilijk in te beelden en vond ik dat muggenzift en tegelijk was ik verkocht.

Na het autosalon stond ik vrij snel bij een dealer (die zijn handelsactiviteit stopt vanaf december 2020) om een Scout te testen. Die uitvoering was er nog niet dus heb ik test gereden op een Scout 69 en dat ding reed hemels, want die had een nette zadel en zoals @Leviathius schreef "Bijkomend nadeel van de Indian Scout Bobber tov veel andere cruisers is dat ze hem extra verlaagd hebben.. Hierdoor is de hellingshoek extra klein gemaakt waardoor je al helemaal niet prettig een bocht door gaat."

Dit ben ik niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIZCdVc-jfYY4V3u6FiWR5axZEM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mp2yhAaJQkAxCWJHgE6xX6Rq.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik moet 'aangepast' een bocht door. Wat vertragen en niet te diep hangen want ik verschiet me rot als die voetsteuntjes over de grond gaan. Ze klappen naar binnen en men schoen gaat over de grond.
De steun (pikkel) heeft de grond al gezien.
Als ik in groep rij met vrienden voel ik me afhankelijk van wat voor route verplicht om achteraan te rijden,

Al is het allemaal over de jaren wat verbeterd hoor, ik weet waar de grenzen liggen van de Bobber.
Inmiddels heb ik de comfort seat waarmee ik nu een volle 200km op kan rijden zonder enig verkrampt gevoel. Het is een Amerikaan en die is ook gemaakt voor Amerikaanse wegen. Geen vervelende vluchtheuvels, geen rondpunten, geen verkeerslichten, lekker zonnig,... zo zie ik het althans. :*)

Om snel even af te ronden. Voertuigen koop ik voor jaren. Zo rijd ik al 8 jaar met dezelfde auto en die gaat de deur pas uit als EU mij voor een diesel te fel afstraft. Zo staat hier nog mijn eerste 125cc motor van 18jaar oud. Sinds 4 jaar heb ik een volwaardig motor rijbewijs en dat behaald met een MT07.
De z900 heb ik getest, die had een motorstoring helaas en reed verre van smooth voor een 4 cilinder. Eerste indruk was goed al vond ik de afwerking goedkoop. Maar ik ben geen luxepaardje. Tenslotte... elke suspensie is beter komende van een Bobber. Mijn budget is een 15000 EUR, wat in Nederland 17500euro is meen ik. Daar liggen voertuigen duurder in de markt. Tijdens het schrijven van dit artikel ben ik naar een
z1000 van Kawa aan het kijken.

Cons van de Scout Bobber
  • Slechte suspensie. Een put in de weg voel je in je rug
  • Standaard zadel is dramatisch ondermaats. Na 30 minuten rugpijn en je hebt het gevoel eraf te schuiven bij accelereren/vluchtheuvels
  • Geheel te laag bij de grond voor ons wegennet
  • Benzine tank te klein of te snel leeg. 180km-200km
  • Geen benzine niveaumeter
  • Koplamp ondermaats (halogeen), in het donker zie je weinig en anderen zien jou wel eens te laat
  • Standaard uitlaat is 1 grote katalysator, een 50cc brommer klinkt beter. De bobber is net een naaimachine
  • Kenda banden zijn ondermaats
Pros
  • Factory bobber looks
  • Koppel en algemeen vermogen voor een v-twin
  • Passagier eventueel mogelijk met toebehoren
  • Prima motor voor korte ritten
  • Massaal mods beschikbaar. Kijk maar op www.tankmachine.fr
Dripping off, Thanks for reading. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-06 22:13
@Spacewide Misschien een idee om ook naar allroad modellen te kijken zoals een Kawasaki Versys, Ducati Multistrada? Die zijn ook zeer comfortabel, doch sportief, passagier kan uitstekend mee.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 18:40

Secsytime

Automagisch

Spacewide schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:03:

Je zou denken dat een cruiser lekker cruisen is, maar de Indian Bobber heeft dat naar mijn mening wat ontkracht. De previews van enkele USA Youtubers haalde dat aan, maar die woorden zoals, "my lower back gets soar after driving more than 30minutes, but heck who cares, this bikes has torque baby!' waren moeilijk in te beelden en vond ik dat muggenzift en tegelijk was ik verkocht.

Na het autosalon stond ik vrij snel bij een dealer (die zijn handelsactiviteit stopt vanaf december 2020) om een Scout te testen. Die uitvoering was er nog niet dus heb ik test gereden op een Scout 69 en dat ding reed hemels, want die had een nette zadel en zoals @Leviathius schreef "Bijkomend nadeel van de Indian Scout Bobber tov veel andere cruisers is dat ze hem extra verlaagd hebben.. Hierdoor is de hellingshoek extra klein gemaakt waardoor je al helemaal niet prettig een bocht door gaat."

Dit ben ik niet
[Afbeelding]

Ik moet 'aangepast' een bocht door. Wat vertragen en niet te diep hangen want ik verschiet me rot als die voetsteuntjes over de grond gaan. Ze klappen naar binnen en men schoen gaat over de grond.
Als ik in groep rij met vrienden voel ik me afhankelijk van wat voor route verplicht om achteraan te rijden,

Al is het allemaal over de jaren wat verbeterd hoor, ik weet waar de grenzen liggen van de Bobber.
Inmiddels heb ik de comfort seat waarmee ik nu een volle 200km op kan rijden zonder enig verkrampt gevoel. Het is een Amerikaan en die is ook gemaakt voor Amerikaanse wegen. Geen vervelende vluchtheuvels, geen rondpunten, geen verkeerslichten, lekker zonnig,... zo zie ik het althans. :*)

Om snel even af te ronden. Voertuigen koop ik voor jaren. Zo rijd ik al 8 jaar met dezelfde auto en die gaat de deur pas uit als EU mij voor een diesel te fel afstraft. Zo staat hier nog mijn eerste 125cc motor van 18jaar oud. Sinds 4 jaar heb ik een volwaardig motor rijbewijs en dat behaald met een MT07.
De z900 heb ik getest, die had een motorstoring helaas en reed verre van smooth voor een 4 cilinder. Eerste indruk was goed al vond ik de afwerking goedkoop. Maar ik ben geen luxepaardje. Tenslotte... elke suspensie is beter komende van een Bobber. Mijn budget is een 15000 EUR, wat in Nederland 17500euro is meen ik. Daar liggen voertuigen duurder in de markt. Tijdens het schrijven van dit artikel ben ik naar een

Cons van de Scout Bobber
  • Standaard zadel is dramatisch ondermaats. Na 30 minuten rugpijn en je hebt het gevoel eraf te schuiven bij accelereren/vluchtheuvels
  • Koplamp ondermaats (halogeen), in het donker zie je weinig en anderen zien jou wel eens te laat
  • Standaard uitlaat is 1 grote katalysator, een 50cc brommer klinkt beter. De bobber is net een naaimachine
Pros
  • Factory bobber looks
Met dat budget zou ik niet naar een z900 kijken.. eerder naar een Tuono! <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand de launch video al gezien van de nieuwe Triumph Trident?
Adviesprijs 7995, wat hem een goede concurrent van de mt07, z650 etc maakt in mijn ogen.

Was aan het wachten wat ze hier van zouden maken. Ben al weken naar een street triple aan het kijken maar dit zie ik ook wel zitten.

[ Voor 48% gewijzigd door Eoghlear op 30-10-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:28
Secsytime schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Met dat budget zou ik niet naar een z900 kijken.. eerder naar een Tuono! <3 <3
@Spacewide
Jup, tuono, superduke, s1000r.. heb je genoeg koppel ( >:) ) en comfort! Valt prima in het budget.

MT-10 blijft ook een mooie machine maar wat verouderd tegenover de nieuwere (2017+) Tuono’s en Superdukes. Daarnaast zuipt dat ding als een dokwerker.

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 30-10-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Spacewide weet niet of je bij de retro looks wil blijven, maar zo ja is een BMW R-NineT iets om te proberen. Zo niet, kan je de R1200 of 1250R overwegen. Nakeds, veel bruikbare power en een leuk motorkarakter, bijvoorbeeld deze Pollux groene R1250R (Als ik het goed lees kom je uit België?).

En qua afwerking echt niks te klagen. Zitten op een Japanner vs een BMW is een groot verschil, in mijn ogen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

noes schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:51:
@Spacewide weet niet of je bij de retro looks wil blijven, maar zo ja is een BMW R-NineT iets om te proberen. Zo niet, kan je de R1200 of 1250R overwegen. Nakeds, veel bruikbare power en een leuk motorkarakter, bijvoorbeeld deze Pollux groene R1250R (Als ik het goed lees kom je uit België?).

En qua afwerking echt niks te klagen. Zitten op een Japanner vs een BMW is een groot verschil, in mijn ogen.
R1200R, heb er een sinds augustus. Ik ben groot fan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BioHazard schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

R1200R, heb er een sinds augustus. Ik ben groot fan. :>
Ja echt gaaf apparaat! Ik heb deze zomer de R1250RS gekocht, de R vond ik ook geweldig maar met mijn afmetingen had de RS een zoveel betere zit dat ik dat niet negeren kon. De RS is meer precies sturen (wat ook wel iets beter bij me past), de R is makkelijker t stuur van om te gooien. Als ik meer geld had stonden ze gewoon allebei in de garage ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Craftride mini-apehanger gekocht voor de Sportster, bij Motea dus ik weet nog niet of dat een blijvende kwaliteit gaat zijn, maar voor € 55 neem ik de gok (en stuur :+ het mss weer terug). Ik had een prijsopgaaf gevraagd bij Westland Customs om er eentje volgens mijn specs te maken maar dat was twee keer zo duur als hun standaard sturen, nu verwacht ik van WC wel wat meer kwaliteit maar het viervoudige is ook weer wat veel van het goede.

Afwachten of het een linea recta retour gaat of dat ik wat te klussen heb binnenkort, moet waarschijnlijk de remleiding verlengen/vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-0UIegZ86HAOoHX8PrW6N3aEwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kHGRLrvUwXbGjMkBdWO0GRxN.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 22:01

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Spacewide schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:03:

Dit ben ik niet
[Afbeelding]

Cons van de Scout Bobber
Pros
  • Factory bobber looks
Met zo'n budget kun je prachtige clubstyle Harleys kopen, en ik denk echt dat die heel veel (alle) van je cons zullen wegnemen, en slechts 2 van je pros (bobber look + vermogen). Ik vind het een prachtige en praktische stijl. Kijk hier eens bijvoorbeeld: https://www.clubstyle-europe.com/

Momenteel heb ik niet het geld om een nieuwere motor te kopen (net een vrij nieuwe auto gekocht, was een strategische aankoop maar potjes zijn dus even leeg). Wel zou ik graag sparen voor een 2016 clubstyle Dyna (vanaf 2017 heb je een nieuw blok welke ik minder vind, vanaf 2018 enkel nog softail), want Dyna's hebben heerlijke wegligging, en vind die stijl prachtig. Voor 15000 EUR koop je erg veel motor in dat geval ;)

Btw, 15000 EUR is gewoon 15000 EUR, geen 17500 EUR (of leer me die truc :+). Weet niet in welk land je woont (ik zie je nog niet in de OP met je Indian, foei :+), en welke valuta je bedoelde? Pond?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mte3Lzv.jpg

Wat een rotweer om een nieuwe motor op nieuwe banden naar huis te brengen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Btw, 15000 EUR is gewoon 15000 EUR, geen 17500 EUR (of leer me die truc :+). Weet niet in welk land je woont (ik zie je nog niet in de OP met je Indian, foei :+), en welke valuta je bedoelde? Pond?
Hij doelde (denk ik) op het prijsverschil in (gebruikte) motoren/auto's tussen Nederland en ehh.. niet-Nederland. Hier hebben we het voorrecht om belastingen over belastingen te mogen betalen en zijn nieuwe voertuigen dus aanmerkelijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Maegrim schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:14:
[Afbeelding]

Wat een rotweer om een nieuwe motor op nieuwe banden naar huis te brengen :+
Je zal vast wel vreselijk chagrijnig geweest zijn de hele weg _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:13
@LankHoar Ik bedoelde inderdaad wat Noes daar zei. Aankoopprijzen liggen in Nederland hoger.

Clubstyle, wat een gulden middenweg! No sacrifices en toch met een Harley toeren. Knap gezien en ga ik zeker onthouden.

De komende weken of maanden zullen de merken wat meer onthullen van het nieuwe gamma. Misschien is het wijs om even te wachten op de promoties van januari en februari (saloncondities). Enkele leuke voorstellen hier gelezen die ik bewaard heb.

Sowieso wil ik in deze Euronorm aankopen, want de volgende normen zijn echt triest voor de motormarkt. Gezien wat de nieuwe MT092021 eronder heeft hangen? Ziet eruit als een bedpan...

Clubstyle (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:45

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Nogmaals, dat ligt aan welke bougies je koopt, als het goed is heb je de juiste voor het type motor. ;) En dus ook de juiste afstand. :) Als ze versleten zijn zul je idd een grotere afstand hebben.
Ja tegenwoordig zit de electrodeafstand toch al verwerkt in het type bougie wat je koopt? (en hittegraad ook)
Ten minste bij auto's. (ik neem aan dat dat bij motoren precies zo gaat)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

LankHoar schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Inderdaad. In het kort:
  • Harley heeft de looks (laag) en minder performance (luchtgekoeld)
  • Indian heeft de looks (laag) en meer performance (liquid gekoeld)
Dat van die looks is imho een beetje twijfelachtig.
Een luchtgekoelde motor ziet er compleet anders uit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Spacewide schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:36:
@LankHoar Ik bedoelde inderdaad wat Noes daar zei. Aankoopprijzen liggen in Nederland hoger.

Clubstyle, wat een gulden middenweg! No sacrifices en toch met een Harley toeren. Knap gezien en ga ik zeker onthouden.

De komende weken of maanden zullen de merken wat meer onthullen van het nieuwe gamma. Misschien is het wijs om even te wachten op de promoties van januari en februari (saloncondities). Enkele leuke voorstellen hier gelezen die ik bewaard heb.

Sowieso wil ik in deze Euronorm aankopen, want de volgende normen zijn echt triest voor de motormarkt. Gezien wat de nieuwe MT092021 eronder heeft hangen? Ziet eruit als een bedpan...

Clubstyle (y)
Mooi om je initiële enthousiasme te zien over clubstyle, ik word er ook helemaal happy van oOo

Indin je graag nieuw koopt, dan zou ik eens naar de Lowrider S kijken. Fabrieksaf al zeer gaaf! Heb ik proefgereden eerder dit jaar en rijd prima zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mr_petit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Dat van die looks is imho een beetje twijfelachtig.
Een luchtgekoelde motor ziet er compleet anders uit imho.
Ben ik ook met je eens hoor. Ik doelde niet zozeer op het blok, maar de hoogte. Victory is hoger gebouwd, Indian lager. Lager geeft een goede look. Daarmee zeg ik niet dat ik Victory lelijk vind, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

LankHoar schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Ben ik ook met je eens hoor. Ik doelde niet zozeer op het blok, maar de hoogte. Victory is hoger gebouwd, Indian lager. Lager geeft een goede look. Daarmee zeg ik niet dat ik Victory lelijk vind, integendeel.
Maar veel van die Victory's zijn toch ook al heel laag? Zo zien ze er in mijn ogen iig uit.
(ik ben er niet heel erg in thuis hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57
Ik heb net bij de Ducati toch maar even een plugje aan de accu gemaakt voor een druppellader. Tot nu toe ging het goed, maar nu heeft hij toch echt te lang stil gestaan om nog te willen starten helaas. Vandaag maar even aan de later laten staan, en morgen opnieuw proberen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 15:55
Bij jou ook al? Ik dacht vandaag ff een stukje te gaan rijden, maar hij had er helaas ook geen zin in om te starten. Stond al even stil en denk ik toch net wat te lang om nog te starten. Nu aan de lader en morgen ook nog maar eens proberen of ie weer wil. Best jammer, want het weer was wel lekker vandaag...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:45
Vandaag de Guzzi maar weer eens laten rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1604160051-600-x-450px-IMG_20201031_130231.jpg

Rondje over wat dijkjes.
Toch nog best wat motor rijders onderweg, was er ook wel het weer voor vanmiddag.
Alhoewel ik, koukleum die ik ben, het toch niet echt super warm had.
Wel de thermo lange onderbroek en Merino wol shirt met lange mouwen over mijn trui. Ooh en de wintervoering in mijn jas...
Brrr.

Gereden rondje:
https://www.myrouteapp.co.../route/2301676?mode=share
Heen naar het begin punt over de snelweg, terug binnendoor de kortste route.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 14:21
Ik heb vandaag ook nog een toertje gedraaid (300km)
2e maasvlakte afgereden en dan naar het zuiden, door Zeeland terug.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFvStX07ljZWXRXiTx9ob9V0nXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7T8OjKhkrYsBTVA8aUIzPkNN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7uDE0eNL_H33kj613SnqHhke4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaIqYRCohSjPOzPudgYDY1b7.jpg?f=fotoalbum_large

Net terug voor de regen :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Er waren een hoop motoren op de weg vandaag, viel me al op toen ik net op weg ging maar toen ik stond te tanken kwam er een kudde van 200-300 langs op de Waterlandseweg richting Stichtsebrug in Flevoland.

Ook maar een plaatje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNlV2GWm0djlC2gdNnLO2KIsQ-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KwhUAzTDr29RxPvH9ouJ42G.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@f2ride2001 Ik zat in de auto tijdens 't rijden op 't schermpje van m'n telefoon te kijken en dacht: WTF, een DR BIG!!!

Maar de V-Stom is zó ook echt SUPER mooi, zeker in die 'oldskool' kleurstelling (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@f2ride2001 mooi geel! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Chakotay schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:45:
maar nu heeft hij toch echt te lang stil gestaan om nog te willen starten helaas.
NL-RaVeR schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:27:
Bij jou ook al? Ik dacht vandaag ff een stukje te gaan rijden, maar hij had er helaas ook geen zin in om te starten. Stond al even stil en denk ik toch net wat te lang om nog te starten. Nu aan de lader en morgen ook nog maar eens proberen of ie weer wil. Best jammer, want het weer was wel lekker vandaag...
Goh, hebben jullie niet zo'n ding aan jullie fiets? :

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/motoren/kickst.jpg

Het was idd vandaag echt lekker weer om te rijden :P :+

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mr_petit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

[...]

Goh, hebben jullie niet zo'n ding aan jullie fiets? :

[Afbeelding]

Het was idd vandaag echt lekker weer om te rijden :P :+
Denk je daar een 4CP-1000 blok mee aan te kunnen zwengelen? Je mag hier wel een keer komen proberen om 't ding aan te komen duwen als je wilt :+ >:)

Zelfs in de vierde, vijfde óf zesde versnelling staat 't achterwiel dan gewoon ineens STIL :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 31-10-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Will_M schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:33:
[...]
Denk je daar een 4CP-1000 blok mee aan te kunnen zwengelen? Je mag hier wel een keer komen proberen om 't ding aan te komen duwen als je wilt :+ >:)
Je hoeft 'm maar net voor het bdp van 1 cylinder te zetten. Dan bepaalt de grootte van de cylinder en compressie de kracht.
Met de 500cc cylinder van de RE heb je echt bijna geen kracht nodig (automatische decompressieklep), dus zo erg kan het niet zijn.
Een goed ontworpen kickstarter werkt dan ook anders dan 'aanduwen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mr_petit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Je hoeft 'm maar net voor het bdp van 1 cylinder te zetten. Dan bepaald de grootte van de cylinder en compressie de kracht.
Met de 500cc cylinder van de RE heb je echt bijna geen kracht nodig (automatische decompressieklep), dus zo erg kan het niet zijn.
Een kickstarter werkt dan ook anders dan 'aanduwen'
Ik weet hoe ik een kickstart moet doen (járen een YZ 4xx gereden die je niet eens anders kunt starten) maar dan nog wil je zo'n 4Cylinder Cross-Plane blok niet aan duwen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 14:21
Je mag de TL1000 van mij proberen aan te duwen >:)
2 dikke potten, je duwt hoogstens een zwarte streep op de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het doel van een kickstarter is dat je niet hoeft aan te duwen. (aanduwen is met elke motor zwaar)
Hoe groot zijn jullie cylinders dan? De mijne is 500cc. Volgens mij zijn ze zelden groter hoor.
Je moet gewoon weten waar je de cylinder moet parkeren voor de kickstart. Hoeveel cylinders je dan hebt maakt volgens mij geen flaus aus. Ze hebben niet allemaal gelijktijdig onsteking ;)

Hier zie je een klein vrouwtje een motor kickstarten. Zij weet hoe het moet

YouTube: How to kick-start your Royal Enfield Bullet

Poeh wat een krachtinspanning :+

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mr_petit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:48:
Het doel van een kickstarter is dat je niet hoeft aan te duwen. (aanduwen is met elke motor zwaar)
Hoe groot zijn jullie cylinders dan? De mijne is 500cc. Volgens mij zijn ze zelden groter hoor.

Bij een TL1000 heb je continue één cilinder extra á 500cc welke je tegenwerkt. Bij een CP4 blok (Cross-Plane) heb je 3 Cilinders van 250cc welke je tegen werken doordat ze niet onder de normale hoeken (90/180) van een kruk-as staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Will_M schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Bij eenTL1000 heb je continue één cilinder extra á 500cc welke je tegenwerkt. Bij een CP4 blok heb je 3 Cilinders van 250cc welke je tegen werken doordat ze niet onder de normale hoeken (90/180) van een kruk-as staan
Volgens mij heb je steeds maar 1 die ontsteking krijgt dus op het bdp staat en niet meerdere.
En dan is het dus ook nog maar een 250cc cilindertje? :+
Het enige wat evt nog meer tegenwerkt is een ander 250cc cilindertje wat nog geeneens op de helft van z'n compressie staat. De andere cylinders zijn dan al in decompressiemodus.
En zoals ik al zei: een goed ontworpen kickstarter heeft automatische decompressiekleppen. Dus je kan het zo maken dat alle andere cilinders in decompressie staan als er gekickstart wordt. Dat betekend dus alléé'n dat kleine 250cc cilindertje trappen. Dat moet elke kerel toch kunnen?

[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:22
mr_petit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:48:
Je moet gewoon weten waar je de cylinder moet parkeren voor de kickstart. Hoeveel cylinders je dan hebt maakt volgens mij geen flaus aus. Ze hebben niet allemaal gelijktijdig onsteking ;)

Met een 1200 tweecilinder wens ik je ook veel succes. :+ De startmotor klinkt al altijd alsof het de laatste keer was, laat staan als je zelf moet duwen.

De Hornet 600 startte vrij eenvoudig met aanduwen. Tweede versnelling, paar meter lopen en gaan met dat ding. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Met een 1200 tweecilinder wens ik je ook veel succes.
dat is maar 100cc meer hoor qua cilinder. De 2e cilinder doet helemaal niet mee in de kickstart. Die beweegt gewoon loos in een ruimte.
Maar ik heb zo het vermoeden dat jullie niet helemaal weten hoe dat draaiende ding onder jullie benen werkt :P Ze ontsteken niet tegelijk. En misschien is je startmotor bijna stuk?

Je hebt het filmpje gezien? van dat kleine vrouwtje?

Het gaat erom dat de kickstarter goed ontworpen is. Er hoeft in principe alleen maar door het bdp van 1 cilinder heen gedrukt te worden.
Het wordt pas vervelend als hij niet wil starten (en ook niet de 2e, 3e 4e etc keer), maar da's meer een probleem van vroegân met carburateurs, kou en vochtig weer. Injectie heeft dat allemaal opgelost. Net als bij auto's

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik weet hoe een kickstarter werkt. Ik reageerde alleen net als de heren met een TL1000 of een MT-10: Ik weet dat ook mijn motor die niet heeft. Én geen decompressieklep. De enige optie blijft dus aanduwen. En dáárbij wens ik je heel veel succes.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Vandaar ook mijn originele post hier met plaatje ;)
Kickstarter FTW :+

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb tegenwoordig zo'n accubooster bij me, vind ik vooralsnog ook goed. ;)

Vorige week wilde de auto niet starten. Ik blij dat ik die accubooster had, was de accu helemaal niet het probleem. Na een kwartier lang klooien en doorstarten sloeg die opeens aan... Geen storingen, geen foutmeldingen, helemaal niks. 8)7 Daarna maar een paar keer 98 getankt, hoewel ik bij vervuilde brandstof eigenlijk ook al een foutmelding had verwacht.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:08

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag een rondje gereden met een zooi KTM's en BMW's. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17d0jLV6WJ6gTL_YDbnrjEEEzIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/11eoXBvC8gkC9CHIfn59w4Yx.jpg?f=user_large

Bij een pauze @Patrock op mijn RT gezet, ik verwachtte al problemen... :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGxcJ2Q4dVLY5YgTnuON7BACRXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IsoNBoZBxQTdDym6gHpu4eNY.jpg?f=user_large

De droom van Patrock om motoragent te worden spatte op dat moment uiteen... :(:)

Na de rit getankt bij een Shell in Geldermalsen, gelijk 3 handdoeken gehaald van mijn Airmiles.
Na het tanken wilde ik weg rijden, de motor stond op contact en ik wip 'em van de middenbok af: POEF UIT. :X

Contact uit-aan, weer niets, alles blijft zwart. Dan maar naar de parkeerplekken duwen.
De RT is met Canbus uitgevoerd, dan maar even de accupolen los maken. De min-pool kwam erg makkelijk los, misschien dat die niet goed vast zat?
De accupool weer vast gemaakt en de RT wilde weer starten. Erg goed liep de motor stationair niet, de 1100 toeren werden niet gehaald. Dan maar weer uit. Hierna weer gestart en de motor loopt weer perfect 1100 toeren stationair. 8)7
Soort van noodloop na het loshalen van de accu? Ik zal naar een boutje zoeken om de accubeugel te bevestigen, die kreeg ik later van de vorige eigenaar. Misschien dat de accupool door al die drempels op de dijkjes los is geraakt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: https://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_f2dd3e60-d4ea-4a54-a42f-75cdf187dd56.jpg

Gvd, nu is m'n velg niet meer geconserveerd voor de winter |:(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@tdw he, die taktiek gebruik ik ook altijd, werkt prima tegen de pekel :p

@f2ride2001 heh, 1000cc VTwin aanduwen heb ik ook wel eens geprobeerd, zelfs met hulp zodat ik er zelf op kon gaan zitten voor extra gewicht op het achterwiel... Zowel bij de RSV Mille als de Caponord is het resultaat alleen maar strepen trekken :+ Bij de GSX-R 600 ging het dan wel weer erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb mijn V-strom 1000 toch wel regelmatig aan geduwd en dat lukte ook wel aardig hoor.
Niet voor mijn plezier maar als het moest dan kreeg ik het ding wel lopend.
In zijn 2 of 3, er langs lopen, beetje sneller lopen op het zadel springen, koppeling los en het ding sloeg meteen aan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19-06 19:35
Ik heb mijn VTR wel eens berg-af aan willen lopen, maar ik trok alleen maar strepen - ook in 2-3 versnelling. Vreemd, want VTR en V-Strom hebben hetzelfde blok. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Bommes schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:46:
Wat nou nieuwe dure adventure motor nodig:
https://www.motor-forum.n...t-raid-de-lamitie.284006/

Jammer dat niet meer alle foto's het doen, het verhaal is er echter niet minder om.
Wat een baas zeg _/-\o_
over diehards gesproken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

4x2

lộn xộn quá

Jolke schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:36:
Ik heb mijn VTR wel eens berg-af aan willen lopen, maar ik trok alleen maar strepen - ook in 2-3 versnelling. Vreemd, want VTR en V-Strom hebben hetzelfde blok. :?
Hetzelfde soort blok, niet hetzelfde blok :p

Maar er zit een aardig verschil tussen aanlopen en kickstarten, dat laatste is er natuurlijk op gemaakt dat het iedere keer de bedoeling is, aanlopen is een noodoplossing.
Er zijn wat truukjes (juiste moment op het zadel springen, koppeling lossen, versnelling enzo), maar het is gewoon lastig als je weinig cilinders hebt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Wat was het gisteren toch opeens weer een prachtige rijdag :) Ik ben nog even binnendoor naar Kinderdijk gereden, lekker stukje dijk gereden, pontje naar de overkant gepakt en toen om Rotterdam weer terug naar 't mooie Brabant. Heerlijk oOo

Bij een inspectie van mijn bandjes zag ik overigens wel dat mijn voorband aan vervanging toe is. Hoe doen jullie dat? Zelf eraf halen en dan ergens even laten wisselen? Doen jullie voor en achter altijd tegelijk? (Bonus: iemand een goed adresje omgeving West-Brabant?)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:08:
Vandaag de Guzzi maar weer eens laten rijden.

[Afbeelding]

Rondje over wat dijkjes.
Toch nog best wat motor rijders onderweg, was er ook wel het weer voor vanmiddag.
Alhoewel ik, koukleum die ik ben, het toch niet echt super warm had.
Wel de thermo lange onderbroek en Merino wol shirt met lange mouwen over mijn trui. Ooh en de wintervoering in mijn jas...
Brrr.

Gereden rondje:
https://www.myrouteapp.co.../route/2301676?mode=share
Heen naar het begin punt over de snelweg, terug binnendoor de kortste route.
_O-

Ik had mijn voeringen thuis gelaten en een vestje over mijn polo onder de motorkleding, dat was het. :+

Was echt een mooie dag gisteren, ook erg gezellig om iedereen weer te zien zo! Dag eerst eens begonnen met een dubbele Espresso en wat sap voor Big Bertha:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/WhatsApp-Image-2020-10-31-at-10.58.00-Custom.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/WhatsApp-Image-2020-10-31-at-11.05.19-Custom.jpeg
En het was wel duidelijk te zien dat iedereen inmiddels een goede baan heeft en alles, stond een modale starterswoning op de parkeerplaats. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/WhatsApp-Image-2020-10-31-at-22.32.35-Medium.jpeg
Alle motoren werden goed bekeken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-11.46.57-Medium.jpg
En het nieuwe speelgoed van @Maegrim uiteraard even goed bekeken, mooie machine!

Onderweg nog even ergens gestopt voor een bammetje en wat drinken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-13.46.29-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-13.46.39-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-13.46.42-Medium.jpg
En ik hoef niet te zeggen wie dit weer was. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-13.34.08-Custom-rotated.jpg
Ik noem geen namen, he @Patrock :>

En hoi nog @Grubeater :w :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-13.46.15-Medium.jpg

Ik ben meegereden tot we weer bij de A50 waren, daar afgezwaaid ook omdat het anders al snel wat laat zou worden. Mooie dag gehad zo en prima weer. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-10-31-22.31.15-Custom.png
Motor netjes weggezet met een volle tank 98 dit keer, stel dat het dadelijk ineens echt rot weer gaat worden. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Joopieboy schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:35:
[...]

_O-

Ik had mijn voeringen thuis gelaten en een vestje over mijn polo onder de motorkleding, dat was het. :+
Nou ja het was niet daar ik het nou airport koud had, maar heel comfortabeler vond ik het niet.

Ik was ook gewoon te ijdel, ik heb een hele goede Macna textiel motor broek met eventueel wintervoering.
En ook een Macna 4 seizoenen textiel jas, met ook weer die wintervoering. Dikke handschoenen, lekker warme fleece col, etc. etc.

Ik had zelfs die broek al aan voordat ik vertrok.
Maar ook al is het maar een maatje L het lijkt wel een hobbezak. Wat een slobber ding.

Dus toch maar weer uit, lange onderkleding aan, kevlar jeans, trui, leren jas en gaan.
Ik was blij dat ik de voering van die leren jas nog in mijn topkoffer had gegooid net voor ik vertrok.
Die heb ik er dus halverwege wel in ingeritst.

Toch maar eens opzoek naar een warme broek die er niet uitziet alsof ik er met 2 man in kan..
Echt stijlvol zijn de meeste van dat soort kleren niet.
Niet dat het een skinny broek moet zijn, maar de meeste van dat soort broeken zijn echt super ruim en slobberig als ik de juiste lengte aan trek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ollie1965 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:34:
Weet niet of ie al voorbij is gekomen....
Kijktip, start zondag 18 oktober 20.20 uur npo 2. Ondersteboven van Afrika.
Waldemar Torensma van zuid naar noord op de motor. Gezien trailer 2 motoren met waarschijnlijk volgauto.
Was een goede tip! Leuke serie. Op dit moment aflevering 3.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Joopieboy schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:35:
[...]

_O-

Was echt een mooie dag gisteren, ook erg gezellig om iedereen weer te zien zo! Dag eerst eens begonnen met een dubbele Espresso en wat sap voor Big Bertha:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het was wel duidelijk te zien dat iedereen inmiddels een goede baan heeft en alles, stond een modale starterswoning op de parkeerplaats. :+
[Afbeelding]
Alle motoren werden goed bekeken:
[Afbeelding]
En het nieuwe speelgoed van @Maegrim uiteraard even goed bekeken, mooie machine!

Onderweg nog even ergens gestopt voor een bammetje en wat drinken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ik hoef niet te zeggen wie dit weer was. :+
[Afbeelding]
Ik noem geen namen, he @Patrock :>

En hoi nog @Grubeater :w :+
[Afbeelding]

Ik ben meegereden tot we weer bij de A50 waren, daar afgezwaaid ook omdat het anders al snel wat laat zou worden. Mooie dag gehad zo en prima weer. :)
[Afbeelding]
Motor netjes weggezet met een volle tank 98 dit keer, stel dat het dadelijk ineens echt rot weer gaat worden. :+
Tussen foto 3 en foto 4 is m'n hugger extender afgebroken :')
Hmm nee, toch niet 🤔
Toch is ie ergens afgebroken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@JanPedaal en jij ook weer bedankt voor het omhoog halen.
Had de post van @ollie1965 gemist.

Heb net uitzending gemist maar aangezet.
Alleen aflevering 3 stond nog op die app in onze tv.
Die dus net gekeken, leuk programma !

Nog ff online kijken of ik de eerste 2 nog kan vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gisteren een rondje zeeland gedaan. Ik had een rondje langs wat deltawerken gedownload, al ietwat aangepast (ik ga niet motorrijden om alleen maar 100km/h N-wegen te rijden), er een stuk Brabant binnendoor bij geknutseld.

1) Zelfs met een aantal lokale weggetjes toegevoegd, viel het stuk Zeeland me tegen. Zeker zaten er een paar leuke weggetjes bij, maar verhoudingsgewijs te weinig. Misschien heb ik wat aanraders van locals nodig. Tegelijkertijd is het natuurlijk lastig om die weggetjes te combineren met de benodigde bruggen over het water.
1b) Vertrouw nooit op gedownloade routes
2) Een aantal van de weggetjes die ik in Brabant heb gereden, verrasten me in redelijk positieve zin. Natuurlijk klinkt dit ontzettend verwend (en dat is het ook), maar echte bochten heb ik niet gezien. Toch heb ik me prima vermaakt.
3) Rond deze tijd ligt er natuurlijk veel troep op de weg. Niet dat ik me daar veel van heb aangetrokken. :+
4) Ik wilde wat foto's aan zee maken. Zowel mijn fototoestel als telefoon weigerden dienst, en het weer werkte op die momenten ook niet echt mee met een motregen die het zicht belemmerde.
5) De bocht bij Roosendaal van de A58 naar de A17 is reteglad. Ik voelde de motor over beide wielen zijwaarts wegglijden. :X En dat terwijl ik de aanbevolen snelheid van 90 km/h reed vanwege de wind.

550 km erbij gezet waarvan 30km snelweg heen, en 100km snelweg terug. De kmstand is nu over de 90.000. Tijd voor het volgende onderhoudsbeurtje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Will_M in de laatste motoplus staat een artikel over all-roads vs de naked varianten van de zelfde motoren.
Ook in het groepje de Tenere vs de MT-07.
Wel leuk om te lezen hoe positief ze zijn over de Tenere (wel de rally versie), en ook grappig te zien dat die met dingen als acceleratie het langzaamste is. Tot het rondje over het circuit dan is het ding veel van de concurrenten en naked broertjes te snel af.
Hij klopt bijna de KTM 1290 super adventure R en dat op noppen..

https://www.motoplus.nl/n...ing-naked-versus-allroad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes De 'rally' uitmonstering behelst voor €2000,- extra alleen wat speciale kleurtjes (lichtblauw / geel + goud kleurige velgen) en een Akrapovic einddemper. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Will_M
Klopt maar dat maakt hem wel modder vet om te zien natuurlijk..
Instant cult fiets wat mij betreft :Y

[ Voor 54% gewijzigd door Bommes op 02-11-2020 10:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dit weekend tijd gemaakt voor een nuttig klusje: mijn tanktas overzetten van de Speed Triple naar de Kawa. Ik heb wel een volledige kofferset, maar voor toerritjes of woon-werk zonder laptop (lang geleden..) is zo'n tasje toch erg prettig.
Nadat ik vorige week onverrichterzake terug kwam van een lokale motorzaak waar ik een tanktasring had willen kopen, heb ik die online besteld. Vrijdag kwam hij binnen dus heb ik die meteen gemonteerd. Simpel klusje, boutjes niet te hard vastdraaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD6uh9dMm8haY71NgSJhBlhtilM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WIi98YHxP3kVTBCoQ1NqWzt8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9khHPU3NLM1F54T_IFSUoENMLUA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EU6M2pYqGpnmoJbDdUaEPIR4.jpg?f=user_large

Natuurlijk heb ik meteen de tas erop geklikt en kwam er achter dat deze veel te dicht op het stuur zit. Op de Triumph zit de tankdop blijkbaar een stukje verder naar achteren, maar ook heeft de Kawa een veel grotere stuuruitslag waardoor de bars tegen de tas aan kwamen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/940-2q7P3s-lfnAyaSuxnjqN3Ww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mhSkBALUvLlusJFlFmkmnEwX.jpg?f=user_large

De bracket had ik indertijd natuurlijk zo geplaatst op de tas dat dat mooi bij de Triumph paste. Dus mocht ik gisteren de tas gaan tweaken. Even opgemeten hoe ver de tas naar achteren moest, en dat bleek precies zoveel te zijn dat de bracket op de rand van de tas geplaatst moest worden (ca. 10 cm naar achteren).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPNZP_Kgc8ItM9y4V3x8sYfWAL0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9wyLUaRz0u5n5xokJPrPNDj9.jpg?f=user_large

Het is nog goed te zien waar de oude positie was. De boutgaatjes van de oude plek laat ik gewoon open, ik heb nooit losse dingen in de tas die zo klein zijn dat ze eruit zouden kunnen vallen.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwU6LuHI0FFdBdezUhisoDjs_oA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/knccirpDfqTMVwsaFUagyju1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOR3YkeT3ACewPWrAJsSHhSB7xY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nDEZ7LglAT5H7QwMLkCk3RFK.jpg?f=user_large

Binnenkort maar even een testritje doen of het een beetje stevig zit zo. Voor m'n gevoel minder goed in evenwicht dan met de bracket in het midden, maar voor wat zwaardere dingen gebruik ik toch liever de koffers dus veel zou dat niet moeten uitmaken.

Tot zo ver even de maandagochtend plaatjesspam :)
Speaking of plaatjesspam: ik heb @Vrijdag iets gemist.. :9

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Doe alsnog even een dotje kit in die gaatjes om het weer waterdicht te maken. :) Wind doet soms vreemde dingen, waardoor daar opeens op een vreemde manier water naar binnen geduwd kan worden. Met een propje er in kan dat simpelweg niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:25:
Doe alsnog even een dotje kit in die gaatjes om het weer waterdicht te maken. :) Wind doet soms vreemde dingen, waardoor daar opeens op een vreemde manier water naar binnen geduwd kan worden. Met een propje er in kan dat simpelweg niet meer.
Daar heb je gelijk in. Better safe than sorry ;)
kneusteun schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:15:
Boekenschroef erin met wat high tack ofzo
Ook een aardig idee, alleen heb ik dat niet in huis. Ik voorzie een oplossing met kit of lijm :)

[ Voor 23% gewijzigd door JanPedaal op 02-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:02
Boekenschroef erin met wat high tack ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 09:06
mr_petit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:42:
Vandaar ook mijn originele post hier met plaatje ;)
Kickstarter FTW :+
Ik heb een kickstarter op mijn motor, ook een 1 cilinder 500cc. Heb hem echter nog nooit gebruikt. Kan je vertellen dat het best kut aantrappen is als je ergens in het bos staat. Dus ik druk altijd op het knopje om hem te starten :+
SH4D3H schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:23:
Wat was het gisteren toch opeens weer een prachtige rijdag :) Ik ben nog even binnendoor naar Kinderdijk gereden, lekker stukje dijk gereden, pontje naar de overkant gepakt en toen om Rotterdam weer terug naar 't mooie Brabant. Heerlijk oOo

Bij een inspectie van mijn bandjes zag ik overigens wel dat mijn voorband aan vervanging toe is. Hoe doen jullie dat? Zelf eraf halen en dan ergens even laten wisselen? Doen jullie voor en achter altijd tegelijk? (Bonus: iemand een goed adresje omgeving West-Brabant?)
Meestal verwissel je 2 achterbanden op 1 voorband. Maar is altijd een kwestie van controleren op moment dat er eentje versleten is. Zelf haal ik altijd de wielen eruit en bestel de banden online. Laat vervolgens dan bij een adres de banden omwisselen. Op motorbandenmarkt kan je bij je in de buurt zoeken naar adressen en daar worden ook prijzen aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik vervang de banden wel tegelijk, omdat ik 2/3e voorband verslijt op een achterband. Zo blijf ik bezig. Plus, zo lekker is die voorband dan ook niet meer, al zit er dan wettelijk nog genoeg profiel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:25:
5) De bocht bij Roosendaal van de A58 naar de A17 is reteglad. Ik voelde de motor over beide wielen zijwaarts wegglijden. :X En dat terwijl ik de aanbevolen snelheid van 90 km/h reed vanwege de wind.
Ai, ik kom daar ook met enige regelmaat. Enig idee waarom het zo glad is/was? Rommel van die bomen?
Thoit schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:36:
Meestal verwissel je 2 achterbanden op 1 voorband. Maar is altijd een kwestie van controleren op moment dat er eentje versleten is. Zelf haal ik altijd de wielen eruit en bestel de banden online. Laat vervolgens dan bij een adres de banden omwisselen. Op motorbandenmarkt kan je bij je in de buurt zoeken naar adressen en daar worden ook prijzen aangegeven.
Merci. Moet ik alleen even investeren in wat gereedschap om dat te kunnen doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:36:
[...]
Ik heb een kickstarter op mijn motor, ook een 1 cilinder 500cc. Heb hem echter nog nooit gebruikt. Kan je vertellen dat het best kut aantrappen is als je ergens in het bos staat. Dus ik druk altijd op het knopje om hem te starten :+
Ik heb ooit een Yamaha Tenere gehad, een oude 1 cilinder 600cc met kickstarter. Nou, dat is écht een feest...normaal start ie snel, maar als je een paar keer op je plaat gaat in het zand, dan wil ie soms niet in 1x. Die heb ik toen maar ingeruild voor een exemplaar met electrieke starter. Dat werkt een stuk fijner...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
SH4D3H schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:10:
[...]

Ai, ik kom daar ook met enige regelmaat. Enig idee waarom het zo glad is/was? Rommel van die bomen?
De bocht was wel 'schoon' (als in, geen zichtbare troep op de weg), maar het asfalt zag er nog als nieuw uit. Ik weet niet wanneer dat vervangen is?
Of stiekem toch wat olie, dat kan natuurlijk ook.

Het was ook maar een paar centimeter, maar wel duidelijk voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:20:
[...]

De bocht was wel 'schoon' (als in, geen zichtbare troep op de weg), maar het asfalt zag er nog als nieuw uit. Ik weet niet wanneer dat vervangen is?
Of stiekem toch wat olie, dat kan natuurlijk ook.

Het was ook maar een paar centimeter, maar wel duidelijk voelbaar.
Ik denk dat je daar ook wel wat last gehad hebt van de wegverkanting? Die bocht is altijd al tricky geweest en je motorfiets wil daar liefst naar 'buiten' :)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-11-2020 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:35

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Will_M schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:17:
[...]

Ik denk dat je daar ook wel wat last gehad hebt van de wegverkanting? Die bocht is altijd al tricky geweest en je motorfiets wil daar liefst naar 'buiten' :)
Dat zal zeker hebben meegespeeld, maar het was niet zo geleidelijk als normaal bij een verkanting.
Ik blijf dit lelijke motoren vinden zo met die voorkant, maar het scheuren an sich vind ik wel geinig. Lekker de koffers wat afschaven in de bochten. Ik wist niet eens dat je hier ook bochten mee kon maken. Zo te zien zijn ze daar ook niet voor bedoeld. :+ Gaaf circuit is dat Laguna Seca ook zo met die corkscrew. _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-11-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SH4D3H schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:10:
[...]

[...]

Merci. Moet ik alleen even investeren in wat gereedschap om dat te kunnen doen :+
Met een simpel gereedschapskistje van de Lidl bijv. kom je echt al een heel eind :)
mphilipp schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:14:
[...]

Ik heb ooit een Yamaha Tenere gehad, een oude 1 cilinder 600cc met kickstarter. Nou, dat is écht een feest...normaal start ie snel, maar als je een paar keer op je plaat gaat in het zand, dan wil ie soms niet in 1x. Die heb ik toen maar ingeruild voor een exemplaar met electrieke starter. Dat werkt een stuk fijner...
Ten eerste feli! Klopt, eentje bij ons groepje heeft ook geen elektrische starter. Als ik zie hoe hij af en toe moet stunten om dat ding weer te kunnen starten, dan ben ik toch inderdaad elke keer blij met de elektrische starter.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19-06 19:35
Gisteren onverwacht toch nog een ritje gemaakt. Zon en 22 graden kan ik niet laten schieten! oOo

Een kleine 150 km in de achtertuin met 3500 hoogtemeters en een twist factor van 100, aldus Calimoto. Voordeel van op maandag rijden, is dat de wegen die in het weekend afgezet zijn voor motoren, zijn nu weer vrij.
(En gezien de kwaliteit van het asfalt en het aantal bochtjes begrijp ik wel dat dit afgezet is in het weekend.)

Een kleine indruk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tev2VtwPyPtFU203owjxQvn5XWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAcdhNYZASsYr8arWL0l2Xvk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uV_zcpVlJcLZ3_I6xabvOlB9OLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZs9jIsCqYtSPmKGqXWl73nS.jpg?f=fotoalbum_tile

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Prachtig, die herfstkleuren rond deze tijd. En als je niet alleen rijdt en het droog is, die blaadjes die achter je voorganger omhoog wervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 00:12

Fuelke

Forza Ferrari

Normaal gezien niet achter de paywall: https://www.tijd.be/sabat...-een-museum/10262309.html

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

(jarig!)
Nu ik mijn zadeltanks weer terug heb en kan gaan klussen moet ik een extra momentsleutel hebben. iets ala 4 a 5 NM tot 30 ofzo. WeraClick is dat wat? Ander merk wellicht?

https://www.conrad.nl/p/w...14-63-mm-25-25-nm-1892101

Makkelijk gevonden maar wat is degelijk? De meesten zullen ongetwijfeld goed passende bitjes hebben maar waar moet je op letten verder?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ROFLASTC schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:36:
Nu ik mijn zadeltanks weer terug heb en kan gaan klussen moet ik een extra momentsleutel hebben. iets ala 4 a 5 NM tot 30 ofzo. WeraClick is dat wat? Ander merk wellicht?

Makkelijk gevonden maar wat is degelijk? De meesten zullen ongetwijfeld goed passende bitjes hebben maar waar moet je op letten verder?
Duur setje! Kun je niet beter bij https://www.hbm-machines.com kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

(jarig!)
Daar zitten intressante dingen tussen! De Conrad set heeft zn eigen bitjes dat lijkt wel handig atm.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

Degelijk en niet te duur is Tengtools. Ben daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HBM is wel iets wat je daarna wil vervangen net als daytona.
Het is leuk spul maar het is duidelijk wat mindere kwaliteit.

Heb zo'n deluxe daytona gereedschaps trolley met tools.... in de 2e dag van gebruik had ik al twee inbussen doormidden :X nu werden die netjes vervangen, maar ik vind dat wel echt heel kut.

Bij HBM zitten zeker wel leuke tools bij, maar het is betreft kwaliteit erg wisselend dus probeer te achterhalen of je een review kan vinden.
Mijn insteek is altijd dat de duurdere bekende merken langer meegaan en dat je er vaak ook zuiniger op bent. Als je goedkope tools hebt gebruik je ze ook wel eens minder net en wordt het een wegwerp set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ze hebben bij HBM ook gewoon écht goed merkspul maar da's vaak niet (veel) goedkoper dan elders.

Ik heb er een paar jaar geleden een verrijdbare werkbank / ladekast van 't eigen merk vandaan gehaald en daar ben ik nog steeds erg goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:39:
[...]

HBM is wel iets wat je daarna wil vervangen net als daytona.
Het is leuk spul maar het is duidelijk wat mindere kwaliteit.

Heb zo'n deluxe daytona gereedschaps trolley met tools.... in de 2e dag van gebruik had ik al twee inbussen doormidden :X nu werden die netjes vervangen, maar ik vind dat wel echt heel kut.

Bij HBM zitten zeker wel leuke tools bij, maar het is betreft kwaliteit erg wisselend dus probeer te achterhalen of je een review kan vinden.
Mijn insteek is altijd dat de duurdere bekende merken langer meegaan en dat je er vaak ook zuiniger op bent. Als je goedkope tools hebt gebruik je ze ook wel eens minder net en wordt het een wegwerp set.
De momentsleutels die ik van HBM heb zijn gewoon prima, zeker voor die paar keer per jaar dat ze door mij gebruikt worden. Als je ze dagelijks gebruikt zou ik ze inderdaad niet meteen aanraden. Maar ik denk dat een automonteur die vraag hier niet zou stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03
Jurrian120 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:37:
Wat ik niet snap is dat ze bij de Vulcan S over gegaan zijn naar een parallelle 2 cylinder. Dit vindt ik persoonlijk niet passen bij een Cruiser. Kan iemand mij uitleggen waarom dit aantrekkelijk is? Dit is ook de reden dat ik niet naar de Vulcan S gekeken heb (en een ketting, ik weet het ik ben lui).
Ik rij al 10+ jaar op Vulcans.
De S had wat mij betreft nooit onder de Vulcan naam uitgebracht mogen worden, omdat het geen V-twin is.
De normale 900 en zwaardere 1700 zijn (als het goed is) vanaf 2021 weer te koop.
Had iets te maken met milieu en uitstoot ofzo, waardoor deze een aantal jaar niet te koop is geweest in Europa... :)
De 900 en 1700 hebben beide riem aandrijving.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

. . . extra momentsleutel hebben. iets ala 4 a 5 NM tot 30 ofzo.
Ik heb begin dit jaar bij HBM de Proxxon MicroClick MC 30 - 1/4" Momentsleutel 6-30 Nm gehaald, nog niet veel gebruikt maar werkt imho dikke prima.
Hou er rekening mee dat doppen vaak 3/8 zijn dus dat je een adaptertje nodig hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb begin dit jaar bij HBM de Proxxon MicroClick MC 30 - 1/4" Momentsleutel 6-30 Nm gehaald, nog niet veel gebruikt maar werkt imho dikke prima.
Hou er rekening mee dat doppen vaak 3/8 zijn dus dat je een adaptertje nodig hebt.
Hmmm.... Meestal zijn doppen 1/4" óf 1/2" volgens mij (normale sets). 3/8" spul heb ik hier juist allemaal extra moeten aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
botoo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:02:
[...]

Proxxon is ook dikke prima in gereedschap, heb er ook wat mooi spul van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Will_M schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:21:
[...]

Hmmm.... Meestal zijn doppen 1/4" óf 1/2" volgens mij (normale sets). 3/8" spul heb ik hier juist allemaal extra moeten aanschaffen :)
Had nou maar zo'n adaptersetje gekocht ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:53:
[...]

Had nou maar zo'n adaptersetje gekocht ;)
:P

De énige adapter welke ik heb is een adapter van 1/2" naar 3/4" doordat ik ooit doppen in de maten 34mm - 52mm gebruik. Het aandraaimoment is daarbij dan weer té klein om er speciaal een 3/4" óf zelfs 1" ratel én momentsleutel voor aan te schaffen (aan vrachtwagens sleutel ik hier thuis liever niet) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 16:14
Bommes schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:33:
@JanPedaal en jij ook weer bedankt voor het omhoog halen.
Had de post van @ollie1965 gemist.

Heb net uitzending gemist maar aangezet.
Alleen aflevering 3 stond nog op die app in onze tv.
Die dus net gekeken, leuk programma !

Nog ff online kijken of ik de eerste 2 nog kan vinden.
Kan je vinden in de NPO app. Net gekeken namelijk.

Maar vraag me wel af of die GS uiteindelijk de beste keuze was voor het landschap waar ze doorheen rijden. Qua tankinhoud sowieso wel de beste keuze maar al dat losse zand en zo'n zware machine en ze gaan nog wel eens een paar keer op hun bek.
Misschien was iets lichter toch wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:45
Morgen komt ie dan.. de Multistrada V4.

Als de uitgelekte plaatjes kloppen, gaat Ducati toch wel een beetje de verkeerde kant op met haar design :(.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycle.com/blog/wp-content/uploads/2020/11/110320-2021-ducati-multistrada-v4-certifications.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Requiem19 het is nog altijd mooier dan een Multi 1000 of 1100 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28
Requiem19 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:36:

Als de uitgelekte plaatjes kloppen, gaat Ducati toch wel een beetje de verkeerde kant op met haar design :(.

[Afbeelding]
Mooi vind ik het nog steeds niet maar lelijker kon ook niet dus ze gaan juist de goede kant op met de Multistrada :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Booyaa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:03:
[...]

Kan je vinden in de NPO app. Net gekeken namelijk.

Maar vraag me wel af of die GS uiteindelijk de beste keuze was voor het landschap waar ze doorheen rijden. Qua tankinhoud sowieso wel de beste keuze maar al dat losse zand en zo'n zware machine en ze gaan nog wel eens een paar keer op hun bek.
Misschien was iets lichter toch wat beter?
In aflevering 1 vertelt Waldemar dat hun eigen motoren niet op tijd waren en dat ze met huurmotoren op pad zijn gegaan. Dus kan best dat ze eigenlijk met wat lichters wilden rijden.
Of heb ik het moment gemist dat ze op hun eigen motoren zijn overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 16:14
JanPedaal schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:19:
[...]

In aflevering 1 vertelt Waldemar dat hun eigen motoren niet op tijd waren en dat ze met huurmotoren op pad zijn gegaan. Dus kan best dat ze eigenlijk met wat lichters wilden rijden.
Of heb ik het moment gemist dat ze op hun eigen motoren zijn overgestapt?
Ah, dan heb ik net dat stukje overgeslagen denk ik. Voor de rest rijden ze nog steeds op die BMW's dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:45
Chakotay schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:33:
@Requiem19 het is nog altijd mooier dan een Multi 1000 of 1100 :P
Dat is sws de lelijkste motor die ik ken 😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:56

Vrijdag

De Zwarte

Requiem19 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:36:

[Afbeelding]
Dat ding moet wel ontzettend lekker rijden, mechanisch helemaal tip top zijn en bakken met koppel hebben..... want van de looks moet 'ie het niet hebben. Wat een lelijk mormel zeg _O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:40
* 418O2 ziet geen verschil met alle andere ADV's

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Maegrim
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qKxNdL.jpg