Ik meende wat sneller te antwoorden, maar die nachtshiften doen wat met me.
@
Secsytime @
LankHoar @
Leviathius @
Vrijdag
Even taggen om de quotes er tussenuit te laten.
Je zou denken dat een cruiser
lekker cruisen is, maar de Indian Bobber heeft dat naar mijn mening wat
ontkracht. De previews van enkele USA Youtubers haalde dat aan, maar die woorden zoals,
"my lower back gets soar after driving more than 30minutes, but heck who cares, this bikes has torque baby!' waren moeilijk in te beelden en vond ik dat muggenzift en tegelijk was ik verkocht.
Na het autosalon stond ik vrij snel bij een dealer (die zijn handelsactiviteit stopt vanaf december 2020) om een Scout te testen. Die uitvoering was er nog niet dus heb ik test gereden op een Scout 69 en dat ding reed hemels, want die had een nette zadel en zoals @
Leviathius schreef
"Bijkomend nadeel van de Indian Scout Bobber tov veel andere cruisers is dat ze hem extra verlaagd hebben.. Hierdoor is de hellingshoek extra klein gemaakt waardoor je al helemaal niet prettig een bocht door gaat."
Dit ben ik niet
Ik moet 'aangepast' een bocht door. Wat vertragen en niet te diep hangen want ik verschiet me rot als die voetsteuntjes over de grond gaan. Ze klappen naar binnen en men schoen gaat over de grond.
De steun (pikkel) heeft de grond al gezien.
Als ik in groep rij met vrienden voel ik me afhankelijk van wat voor route verplicht om achteraan te rijden,
Al is het allemaal over de jaren wat verbeterd hoor, ik weet waar de grenzen liggen van de Bobber.
Inmiddels heb ik de comfort seat waarmee ik nu een volle 200km op kan rijden zonder enig verkrampt gevoel. Het is een Amerikaan en die is ook gemaakt voor Amerikaanse wegen. Geen vervelende vluchtheuvels, geen rondpunten, geen verkeerslichten, lekker zonnig,... zo zie ik het althans.
Om snel even af te ronden. Voertuigen koop ik voor jaren. Zo rijd ik al 8 jaar met dezelfde auto en die gaat de deur pas uit als EU mij voor een diesel te fel afstraft. Zo staat hier nog mijn eerste 125cc motor van 18jaar oud. Sinds 4 jaar heb ik een volwaardig motor rijbewijs en dat behaald met een MT07.
De z900 heb ik getest, die had een motorstoring helaas en reed verre van smooth voor een 4 cilinder. Eerste indruk was goed al vond ik de afwerking goedkoop. Maar ik ben geen luxepaardje. Tenslotte... elke suspensie is beter komende van een Bobber. Mijn budget is een 15000 EUR, wat in Nederland 17500euro is meen ik. Daar liggen voertuigen duurder in de markt.
Tijdens het schrijven van dit artikel ben ik naar een
z1000 van Kawa aan het kijken.
Cons van de Scout Bobber- Slechte suspensie. Een put in de weg voel je in je rug
- Standaard zadel is dramatisch ondermaats. Na 30 minuten rugpijn en je hebt het gevoel eraf te schuiven bij accelereren/vluchtheuvels
- Geheel te laag bij de grond voor ons wegennet
- Benzine tank te klein of te snel leeg. 180km-200km
- Geen benzine niveaumeter
- Koplamp ondermaats (halogeen), in het donker zie je weinig en anderen zien jou wel eens te laat
- Standaard uitlaat is 1 grote katalysator, een 50cc brommer klinkt beter. De bobber is net een naaimachine
- Kenda banden zijn ondermaats
Pros- Factory bobber looks
- Koppel en algemeen vermogen voor een v-twin
- Passagier eventueel mogelijk met toebehoren
- Prima motor voor korte ritten
- Massaal mods beschikbaar. Kijk maar op www.tankmachine.fr
Dripping off, Thanks for reading.