Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 248 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chakotay schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:37:
Hier breekt de achterkant zelden uit eigenlijk. Caponord met Michelin Road 5 en een Ducati 749 met Dunlop Sportsmart 3. Ik accelereer echter wel erg geleidelijk op nat/vies wegdek, nooit zomaar in 1x het gas open. Waarschijnlijk mezelf aangeleerd door vanaf het begin al op motoren zonder ABS/TC/etc te rijden. Gaat prima zo :)

Laat ik me ook maar weer eens melden hier. Met nog steeds 100% thuiswerken en inmiddels ook geen daglicht meer nadat de kinderen in bed liggen staan de motoren bijna alleen nog maar stil :/
Dit inderdaad. In het begin had ik met de Speed Triple ook nog wel eens een wegglijdend achterwiel op nat wegdek maar toevallig wel altijd bij het wegrijden bij groen licht :9 Een beetje subtiliteit in de rechterpols doet wonderen. Overigens waren de Diablo's die er toen onder lagen in de regen ook niet echt ideaal volgens mij.

Mijn wekelijkse ritje naar kantoor is helaas ook weer verleden tijd sinds de strengere maatregelen van kracht zijn... de Kawasuki stond alweer een aantal weken stil. Heb gelukkig afgelopen weekend een rondje kunnen rijden toen de kleine lag te slapen. En de Triple staat al paar maanden stil achter in de garage sinds ik de Kawa heb. De kans dat die dit jaar nog km's maakt is wel heel klein inmiddels.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:50
En de power pilots dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:04
Thoit schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Ik ben juist voor de Angel GT's gegaan omdat ze destijds het beste uit de Motoplus test kwamen, en presteerden juist beter in de regen dan de andere band waarmee een gedeelde eerste plek was. Mij bevielen ze juist heel goed in de regen. Heb daardoor ook 2 setjes ervan gebruikt vorig jaar.
Op basis van die test had ik ze ook gekozen maar ik vond ze in de praktijk minder sturen dan de Qualifiers (die natuurlijk ook weer hun eigen nadelen hadden, zoals hierboven beschreven). Banden zijn zo persoonlijk :)

Voor mijn gevoel kreeg ik bij de Angel's (de eerste generatie) minder feedback.

Nu Michelin Power RS op de SDR maar deze moeten echt vervangen worden. Achter is op en voor kan ook geen ronde meer mee, in het nieuwe seizoen een vers setje S22 dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:56
R0y. schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Op basis van die test had ik ze ook gekozen maar ik vond ze in de praktijk minder sturen dan de Qualifiers (die natuurlijk ook weer hun eigen nadelen hadden, zoals hierboven beschreven). Banden zijn zo persoonlijk :)

Voor mijn gevoel kreeg ik bij de Angel's (de eerste generatie) minder feedback.

Nu Michelin Power RS op de SDR maar deze moeten echt vervangen worden. Achter is op en voor kan ook geen ronde meer mee, in het nieuwe seizoen een vers setje S22 dan maar :)
Klopt, het is ook heel persoonlijk. Jij hebt ook exact het tegenovergestelde motor dan ik had. Een SD of een ST1300 is nogal wat verschil (al hebben ze beide een 1300 CC motor :+ ). Mij gaven ze juist heel veel vertrouwen, de supercorsa's die ik op de CB500 hebben geven in droog weer enorm vertrouwen maar met nat weer uiteraard helemaal niet :+ Vaak zit het naar mijn mening ook gewoon tussen de oren, ik heb slechte ervaringen met Bridgestone. Dan kunnen ze nog goed zijn, maar bij mij komen ze er niet meer op, zal er nooit lekker mee kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:37
Fijne bandjes! Ik heb hem voorop liggen en bevalt erg goed. M'n Pilot Road achter is bijna versleten, daarna komt er ook een Pilot Power onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb ook pp3 en beviel goed. Nu moet ik achter vervangen en twijfel of ik er nieuwere variant op ga gooien of gewoon weer match.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:08

steveman

Comfortabel ten onder

Inperiosus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:56:
Volgens mij heb ik vanochtend de échte DOT code gevonden. Kon helaas geen fotootje maken want lege telefoon, dus die volgt nog. In ieder geval stond er "DOT xxxAEM4910". Wél alles in één vakje. Niet zoals @steveman z'n afbeeldingen, maar meer zoals de afbeelding van @Grubeater:
[Afbeelding]

Staat in het onderhoudsboekje niks over een bandenwissel (weet niet of dit hier normaal gesproken wordt opgeschreven), maar ik heb zo'n vermoeden dat dit de banden zijn waarmee de motor geleverd is (geleverd in 2013, kunnen er dan banden uit 2010 op zitten?) en er bijna 13.000 km op staat.

Maar volgens mij komt het er gewoon op neer dat de bandjes op zijn en er nieuwe op moeten :+
Benne gij goe in photoplay of wa?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
dirkhimself schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Duc's en winter.....?? Is dat wel zo'n goeie combinatie....? Mijn Monster gaat op stok hoor als 't zout eraan komt.... Of anders wat vaker een gehaktballetje mayo voor wat spek op de botten...?
Zodra de temperatuur onder de 10 graden komt verwacht ik niet dat mijn vriendin nog gaat rijden. Mogelijk dat ik dan zelf af en toe nog een rondje op de Monster rijd zodat ie niet zo lang stil staat, maar dan moet het inderdaad wel die ene verdwaalde mooie dag zijn zonder dat er zout op de weg ligt.

Mijn vriendin haalt geloof ik met moeite de 54 kilo, daar zit geen spek op :P Dat worden -heul veul- balletjes met mayo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Klopt, het is ook heel persoonlijk. Jij hebt ook exact het tegenovergestelde motor dan ik had. Een SD of een ST1300 is nogal wat verschil (al hebben ze beide een 1300 CC motor :+ ). Mij gaven ze juist heel veel vertrouwen, de supercorsa's die ik op de CB500 hebben geven in droog weer enorm vertrouwen maar met nat weer uiteraard helemaal niet :+ Vaak zit het naar mijn mening ook gewoon tussen de oren, ik heb slechte ervaringen met Bridgestone. Dan kunnen ze nog goed zijn, maar bij mij komen ze er niet meer op, zal er nooit lekker mee kunnen rijden.
De Qualifiers en Angel's waren/zijn op de Suzuki GSR 750. Nog steeds een leuke fiets die goed weg komt bij het stoplicht maar niet echt vergelijkbaar met de Superduke.. :9

Inderdaad veelal tussen je oren en ik denk dat je mening de eerste 500 km al is gevormd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Ik ben toen gegaan voor Angel GT's (1) en achteraf spijt, stuurde voor mijn gevoel toch minder maar wel meer vertrouwen in de regen e.d.

@noes is groot fan van Conti's, die kan je vast meer vertellen over die banden :)
Ja, ik ben idd Conti rijder :)

@Inperiosus, je rijdt een SV650, als ik t goed zag? Zou dan lekker één stapje sportiever gaan, dus de Conti SportAttack pakken. Ik heb er geen set van opgereden (schroefjes en spijkers verzamelen bleek mijn hobby), maar de achterband die het langst leefde heeft het 9k uitgehouden en reed nog erg goed. Dat was op een BMW S1000RR, met woon/werk en sportieve ritjes gemixed. Woon/werk was toen veel snelweg. Ik had de SportAttack 3 banden overigens, de 4 zijn nu net uit.

Een RoadAttack zal nog langer mee gaan (die heb ik op de R1200RT, in GT uitvoering) maar levert wel iets minder grip. Gezien de levensduur van de SportAttack al goed te noemen is, zie ik geen reden om dan de RoadAttack te kiezen.

Ter vergelijk: Op mijn BMW R1250RS heb ik Michelin Pilot Road 4 banden (af-fabriek), die gaan er van het voorjaar onderuit om plaats te maken voor SportAttacks, terwijl ze dan nog lang niet afgesleten zijn. De Conti's zijn mooier rond en hebben geen harde, merkbare overgang tussen zacht rubber voor bochten en harder voor rechtuit, maar een verloop van hard in t midden tot zacht op de wangen. De Michelins vind ik ook tegenvallen bij het hardere optrekken en afremmen, ABS wordt te vaak aangesproken (dit zie ik overigens in de BMW app, is meestal niet merkbaar).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
noes schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

@Inperiosus, je rijdt een SV650, als ik t goed zag? Zou dan lekker één stapje sportiever gaan, dus de Conti SportAttack pakken. Ik heb er geen set van opgereden (schroefjes en spijkers verzamelen bleek mijn hobby), maar de achterband die het langst leefde heeft het 9k uitgehouden en reed nog erg goed. Dat was op een BMW S1000RR, met woon/werk en sportieve ritjes gemixed. Woon/werk was toen veel snelweg. Ik had de SportAttack 3 banden overigens, de 4 zijn nu net uit.

Een RoadAttack zal nog langer mee gaan (die heb ik op de R1200RT, in GT uitvoering) maar levert wel iets minder grip. Gezien de levensduur van de SportAttack al goed te noemen is, zie ik geen reden om dan de RoadAttack te kiezen.

Ter vergelijk: Op mijn BMW R1250RS heb ik Michelin Pilot Road 4 banden (af-fabriek), die gaan er van het voorjaar onderuit om plaats te maken voor SportAttacks, terwijl ze dan nog lang niet afgesleten zijn. De Conti's zijn mooier rond en hebben geen harde, merkbare overgang tussen zacht rubber voor bochten en harder voor rechtuit, maar een verloop van hard in t midden tot zacht op de wangen. De Michelins vind ik ook tegenvallen bij het hardere optrekken en afremmen, ABS wordt te vaak aangesproken (dit zie ik overigens in de BMW app, is meestal niet merkbaar).
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik rijd een SFV650 Gladius, dus eigenlijk een verkapte SV650 :9. Ik ben nog een beginnend rijder, maar maak wel een aantal km in de maand. Met andere woorden, ik zal ongetwijfeld niet het uiterste vragen van de band. Hoe is de prijs/kwaliteitverhouding van de SportAttack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
UTwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Zodra de temperatuur onder de 10 graden komt verwacht ik niet dat mijn vriendin nog gaat rijden. Mogelijk dat ik dan zelf af en toe nog een rondje op de Monster rijd zodat ie niet zo lang stil staat, maar dan moet het inderdaad wel die ene verdwaalde mooie dag zijn zonder dat er zout op de weg ligt.

Mijn vriendin haalt geloof ik met moeite de 54 kilo, daar zit geen spek op :P Dat worden -heul veul- balletjes met mayo :P
sorry, dat was wat belerend van me .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dirkhimself schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:56:
Mw. Dirk eindelijk ook aan de BMW....

[Afbeelding]

Nu de XJ6 nog zien te verkopen....

[Afbeelding]
Feli *O* Veel plezier!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
Nou, daar is de lang verwachtte afbeelding van de DOT code dan. Aanschouw het stukje historisch rubber:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T65m5hES8k7AN6SapFu0AqykRtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbpHIBLEb39KDXvu1pSXRxjN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:07
Ja die is bijna 10 jaar oud. Hoeft niet veel te betekenen, ik heb ook nog KD's gedaan met dergelijk oud rubber van onbekende komaf (en niet gecrashed :+ )
Maar de ervaring is dat een dergelijke band zn beste tijd gehad heeft :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SniperGuy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:45:
Ja die is bijna 10 jaar oud. Hoeft niet veel te betekenen, ik heb ook nog KD's gedaan met dergelijk oud rubber van onbekende komaf (en niet gecrashed :+ )
Maar de ervaring is dat een dergelijke band zn beste tijd gehad heeft :Y
Als je ze warm krijgt, met dit soort weer kun je het vergeten. ;) Niet voor niets dat het bij auto's APK afkeur is.

En om dezer reden zou APK voor motoren geen gek idee zijn, al naai je dan een hoop andere mensen omdat de bestellen wel goed voor elkaar hebben. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
UTwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Dan kan ik je het @Joopieboy dieet aanbevelen. :+ Is ze in no-time rond.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Inperiosus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik rijd een SFV650 Gladius, dus eigenlijk een verkapte SV650 :9. Ik ben nog een beginnend rijder, maar maak wel een aantal km in de maand. Met andere woorden, ik zal ongetwijfeld niet het uiterste vragen van de band. Hoe is de prijs/kwaliteitverhouding van de SportAttack?
Vergelijkbare prijs, als ik t zo snel zie (had even bij Motorbanden Quickservice gespiekt, die hebben prijslijsten online: https://motorbanden-quickservice.nl/prijslijsten/ - alleen SportAttack 4 staat er niet in). En hoewel je niet het uiterste gaat vragen, is meer grip altijd goed toch?

Ik vond de SportAttack3 het overigens ook erg goed doen in de regen. S1000RR bleef gewoon op standje RACE staan :9 Met de 4 heb ik nog geen ervaring - van de lente komen die onder de R1250RS (S1000RR heb ik ingeruild, vandaar).

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 27-10-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46
@Joopieboy mee eens dat oude banden rotzooi zijn, maar het is (helaas) geen APK-afkeur bij auto's. Zolang er nog profiel op zit en geen grote scheuren in zitten krijgt het gewoon een stempeltje.

(bron: ik loop regelmatig met mijn pa mee die klassieker-taxatie doet, en kom daar zeer regelmatig tientallen jaren oude banden tegen onder auto's die nog gewoon apk-plichtig zijn. Die krijgen dan ook altijd de aanbeveling mee om ze toch maar eens te vervangen...)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:43
Inperiosus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:38:
Nou, daar is de lang verwachtte afbeelding van de DOT code dan. Aanschouw het stukje historisch rubber:

[Afbeelding]
Had tot een maand geleden ook 10 jaar oude banden eronder zitten. Moet zeggen dat de verse banden toch ietwat zekerder rijden. Hoewel ze raar genoeg meer geluid produceren.

Nog een algemene vraag: Ik wil op mijn CBF 600 SA een nieuwe ruit monteren gezien ik met het origineel vol in de wind zit met m'n hoofd, wat het rijden boven 80 km/u minder prettig maakt. Nou zie ik een MRA Vario toerruit en een extra hoog Givi ruit.
Heeft iemand een idee wat ik met mijn 1.80 van deze ruiten kan verwachten ten opzichte van het origineel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:17
Joopieboy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Als je ze warm krijgt, met dit soort weer kun je het vergeten. ;) Niet voor niets dat het bij auto's APK afkeur is.

En om dezer reden zou APK voor motoren geen gek idee zijn, al naai je dan een hoop andere mensen omdat de bestellen wel goed voor elkaar hebben. :P
Droogtescheuren zijn nog niet eens afkeur, tenzij het canvas zichtbaar is. Dus als je 4 proppen in je 15 jaar oude band hebt maar er is geen canvas zichtbaar, kom je fluitend de APK door.
Of je moet de draairichting verkeerd om hebben, das wel afkeur

Dat een nieuwe band geen kwaad kan kunnen we het over eens worden though :Y

[ Voor 5% gewijzigd door NLDViane op 27-10-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Ik had road attacks onder mijn r1200gs, die waren na 6000km mooi wit in het midden. Daarna eigenlijk gestopt met conti's ;)
Een sport attack had dan nog minder gedaan gok ik, kwam niet eens in de buurt van de 9000km van jouw sport attack :F
Was ie ook nog is in Noorwegen compleet wit in het midden, toen dus voor 320€ een tourance exp aangeschaft..... ouch.....
En nee, dat was geen setje, alleen de achterband.....

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 27-10-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@NLDViane Helaas zijn droogtescheuren inderdaad pas APK afkeur op 't moment dat de (canvas) gordels te zien zijn maar gelukkig is dat in de wang van een band al vrij snel ;)

In de tijd dat ik nog APK-2 Keurmeester was genoeg van die zooi een 'afkeur' gegeven en helaas is dat nog steeds noodzakelijk. Ik zou 't liefst ook een jaarlijkse APK voor allerlei soorten aanhangwagens zien én eigenlijk ook gewoon voor motorfietsen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

charrel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Ik had road attacks onder mijn r1200gs, die waren na 6000km mooi wit in het midden. Daarna eigenlijk gestopt met conti's ;)
Een sport attack had dan nog minder gedaan gok ik, kwam niet eens in de buurt van de 9000km van jouw sport attack :F
Was ie ook nog is in Noorwegen compleet wit in het midden, toen dus voor 320€ een tourance exp aangeschaft..... ouch.....
En nee, dat was geen setje, alleen de achterband.....
Hoe heb je dat gedaan? Waren het wel de RoadAttack GT banden? Een GS is natuurlijk ook wel een ander beestje dan een naked of supersport, de GT is beter bestand tegen het hogere gewicht. En bij zo'n vakantie ook nog es bagage, wellicht duo mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Waren het wel de RoadAttack GT banden? Een GS is natuurlijk ook wel een ander beestje dan een naked of supersport, de GT is beter bestand tegen het hogere gewicht. En bij zo'n vakantie ook nog es bagage, wellicht duo mee?
Ach...laatst op Facebook was er iemand die gewoon Pilot Road 5 (niet-GT) onder zijn K1600GT had zitten. Deed net of ik gek was met mijn verhaal dat Michelin de goedkeuring voor de K1600 had ingetrokken omdat hij op internet had gelezen dat Michelin ze speciaal voor die toermachines had gemaakt (ja, in een oud artikel...). Maar de dealer wist blijkbaar ook niet dat je dan iig de GT eronder moet zetten. Dat snapte hij ook niet geloof ik 8)7

Dat intrek-verhaal van Michelin valt op zich mee; er zijn een paar gevallen bekend dat de band de achterbrug raakt, maar Michelin vind het geen gevaar voor de veiligheid, maar voor de zekerheid geven zijn geen goedkeuring meer. Er zijn zat mensen waar het geen probleem is, maar ook een aantal waar ie wél de achterbrug raakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:51:
[...]

Ach...laatst op Facebook was er iemand die gewoon Pilot Road 5 (niet-GT) onder zijn K1600GT had zitten. Deed net of ik gek was met mijn verhaal dat Michelin de goedkeuring voor de K1600 had ingetrokken omdat hij op internet had gelezen dat Michelin ze speciaal voor die toermachines had gemaakt (ja, in een oud artikel...). Maar de dealer wist blijkbaar ook niet dat je dan iig de GT eronder moet zetten. Dat snapte hij ook niet geloof ik 8)7

Dat intrek-verhaal van Michelin valt op zich mee; er zijn een paar gevallen bekend dat de band de achterbrug raakt, maar Michelin vind het geen gevaar voor de veiligheid, maar voor de zekerheid geven zijn geen goedkeuring meer. Er zijn zat mensen waar het geen probleem is, maar ook een aantal waar ie wél de achterbrug raakt.
Dat verhaaltje kan wel eens een érg vervelend en lang staartje gaan krijgen op het moment dat je bij een ongeval betrokken raakt en de verzekeraars onderling uit moeten gaan vechten wáár de schuldvraag belegt moet gaan worden. Als jij met een verkeerde, lees: Niet toereikende Load-Index, qua banden aan't rondcrossen bent dan sta je al met '0 tegen 10' achter, zeker als de bandenfabrikant z'n handjes er ook al van af getrokken heeft.

Je hebt 100% gelijk als je zegt dat 't 100.000 keer gewoon GOED gaat maar die éne keer dat 't mis gaat wil je gewoon niet hebben dat je de gebeten hond gaat worden dankzij zo'n simpel technisch 'iets' wat je met een paar extra dubbeltjes aan investering zélf had kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:44:
[...]
Als jij met een verkeerde, lees: Niet toereikende Load-Index, qua banden aan't rondcrossen bent dan sta je al met '0 tegen 10' achter, zeker als de bandenfabrikant z'n handjes er ook al van af getrokken heeft.
Dat is dus iets wat iemand mij een keer mag uitleggen. De Pilot Road 5 heeft dezelfde load index in de GT uitvoering als de 'gewone'. Er is zelfs een Michelin Power 5 die qua maat en load index op de K1600GT zou mogen. Maar toch is ie er niet voor vrijgegeven. Ik snap dat de GT een stijver karkas heeft en/of stijvere wangen. Maar waarom komt dat niet tot uiting in die load/snelheidsindex? Is die klassificatie ontoereikend voor alle motortypes?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:06:
[...]

Dat is dus iets wat iemand mij een keer mag uitleggen. De Pilot Road 5 heeft dezelfde load index in de GT uitvoering als de 'gewone'. Er is zelfs een Michelin Power 5 die qua maat en load index op de K1600GT zou mogen. Maar toch is ie er niet voor vrijgegeven. Ik snap dat de GT een stijver karkas heeft en/of stijvere wangen. Maar waarom komt dat niet tot uiting in die load/snelheidsindex? Is die klassificatie ontoereikend voor alle motortypes?
Verklaar het eerste woordje (Dat!) uit jouw eigen quote nu eens aan mensen die niet de moeite willen nemen om de oorspronkelijke post's er bij te klikken / zoeken :o

Je trekt nu een discussie uit z'n verband zonder dat je dat waarschijnlijk bewust aan het doen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 15:07
Joopieboy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Complete BS }:O : er is geen regelgeving voor leeftijd van de banden bij de APK, slechts bij droogtescheuren en zichtbaarheid van karkas en/of koordlagen. :)

Maar dat was al meerdere malen geschreven zag ik

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 28-10-2020 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Was de gt volgens mij, zonder duo en minimale bagage. Was ook maar 1000km in Noorwegen, twijfelde thuis al want daar maar 4500km met de band gereden. De trailattack deed het lachend 11000km met bagage en duo in Noorwegen. Dus met 4500km maar geen nieuwe gehaald voor achter, achteraf dus spijt van... 550km naar Kiel over de snelweg en toen op de Geirangerfjord tijdens een foto maken zagen we opeens een witte streep in het midden. Dat was rond de 5800km, toen nog 200 moeten rijden voordat ergens een band te krijgen was. Maakt me een beetje huiverig voor Conti, zeker met de r1200r LC.
Grip zat maar rubber te weinig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:33:
@Joopieboy mee eens dat oude banden rotzooi zijn, maar het is (helaas) geen APK-afkeur bij auto's. Zolang er nog profiel op zit en geen grote scheuren in zitten krijgt het gewoon een stempeltje.

(bron: ik loop regelmatig met mijn pa mee die klassieker-taxatie doet, en kom daar zeer regelmatig tientallen jaren oude banden tegen onder auto's die nog gewoon apk-plichtig zijn. Die krijgen dan ook altijd de aanbeveling mee om ze toch maar eens te vervangen...)
Net even opgezocht en dat klopt dus ook nog, mij stond altijd bij dat dat een regel was, meer ook ook omdat bij de Volvo dealer waar ik gewerkt hebt dit wel de regel was. Maar goed ook dus eigenlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:19:
[...]

Verklaar het eerste woordje (Dat!) uit jouw eigen quote nu eens aan mensen die niet de moeite willen nemen om de oorspronkelijke post's er bij te klikken / zoeken :o

Je trekt nu een discussie uit z'n verband zonder dat je dat waarschijnlijk bewust aan het doen bent?
Lees je nou expres niet de quote die ik er boven had staan? Dat lijkt mij duidelijk genoeg, want dáár heb ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52
Heb ik een andere vraag over hetzelfde onderwerp. Waar vind ik die vrijgaves van banden voor een specifiek type motor?

Gaat dat over het Duitse verhaal van vrijgave door een fabrikant, want daar trek ik me al lang niets meer van aan. Er waren banden* die zijn goedgekeurd voor de Super Ténéré DP04 (modeljaar 2014), terwijl die die goedkeuring niet hebben voor de DP01 vanaf 2010. Het verschil: wat elektronische updates, waardoor onder andere vanaf 2014 ook standaard cruise control mogelijk is. Right. ;)

*: Ik zou de types niet zo durven noemen, maar op het Duitse XT1200Z forum was er een hele discussie over. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

charrel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:55:
[...]

Was de gt volgens mij, zonder duo en minimale bagage. Was ook maar 1000km in Noorwegen, twijfelde thuis al want daar maar 4500km met de band gereden. De trailattack deed het lachend 11000km met bagage en duo in Noorwegen. Dus met 4500km maar geen nieuwe gehaald voor achter, achteraf dus spijt van... 550km naar Kiel over de snelweg en toen op de Geirangerfjord tijdens een foto maken zagen we opeens een witte streep in het midden. Dat was rond de 5800km, toen nog 200 moeten rijden voordat ergens een band te krijgen was. Maakt me een beetje huiverig voor Conti, zeker met de r1200r LC.
Grip zat maar rubber te weinig ;)
Zou normaliter niet mogen, al helemaal niet met de RoadAttack die juist gemaakt is om kilometers te maken. Welke generatie RoadAttack was het?

Op de R1250RS zet ik ze (SportAttack) in de lente, dan weten we of ie de 6000 km gehaald heeft rond deze tijd volgend jaar (maar hopelijk eerder :Y ) - edit: op de R1200RT heb ik ook RoadAttack GT, die doen het verder prima.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:38:
Heb ik een andere vraag over hetzelfde onderwerp. Waar vind ik die vrijgaves van banden voor een specifiek type motor?

Gaat dat over het Duitse verhaal van vrijgave door een fabrikant, want daar trek ik me al lang niets meer van aan. Er waren banden* die zijn goedgekeurd voor de Super Ténéré DP04 (modeljaar 2014), terwijl die die goedkeuring niet hebben voor de DP01 vanaf 2010. Het verschil: wat elektronische updates, waardoor onder andere vanaf 2014 ook standaard cruise control mogelijk is. Right. ;)

*: Ik zou de types niet zo durven noemen, maar op het Duitse XT1200Z forum was er een hele discussie over. :)
Ja de fabrikanten zijn er vaak ook erg traag mee. Sprak er met de BMW onderdelen man over, die wist me ook te vertellen dat het vaak zo lang duurt voor een band getest en goedgekeurd is, dat de opvolger alweer in de winkels te vinden is. Ik hecht er daarom niet zo'n waarde aan, zoek reviews over de band die je wil hebben en liefst icm de motor die je zelf hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door noes op 28-10-2020 11:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Afbeeldingslocatie: https://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2020/10_Oktober/2021_Yamaha_MT09_euro5_889/2021_YAM_MT09_EU_DPBMC_STU_001_03_preview.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2020/10_Oktober/2021_Yamaha_MT-09_scoop/2021-Yamaha-MT-09-EURO5_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bikerbook.nl/wp-content/uploads/2020/10/Yamaha-mt-09-2021-detail-5-1200x675.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bikerbook.nl/wp-content/uploads/2020/10/Yamaha-mt-09-2021-detail-3-1200x675.jpg

De nieuwe MT09... wat een gedrocht. Kan zo direct in de nieuwe War of the worlds film. En die uitlaat :X

Yamaha heeft qua looks echt de plank misgeslagen wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
Ik heb me hier in het verleden ook al eens mee bezig gehouden (Duitse vriendin met auto en motor op Duits kenteken), maar volgens mij is er geen lijst publiekelijk beschikbaar waar dit op vermeld staat. Zou je banden onder je machine hebben die geen TÜV Zulassung hebben, zou je deze Zulassung wel bij de DEKRA / TÜV kunnen krijgen, mits zij vinden dat aan alle eisen wordt voldaan. Er zijn volgens mij wel websites (bijv van fabrikanten) waar je kunt zien of die specifieke band bij een specifieke motor past, maar andersom is dat er volgens mij niet?

Bij mij is de eerste upgrade voor de Z900 een feit. Ik vond de standaard broodtrommel als uitlaat echt afschuwelijk, dus op zoek gegaan naar een andere slip-on:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTXrHVf3Uygihzpg98lWtue3bAQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUjRjDifwHFqkiMfb95RensL.jpg?f=fotoalbum_medium
Uiteraard netjes met E keur, dubbele DB killer, certificaat, etc. Ik heb geen zin in gezeur en het ging me vooral om de looks.

Overigens zijn de banden die hier af-fabriek onder zitten de Dunlop Sportmax Roadsport 2, ze zeggen dat die vele malen beter zouden zijn dan de banden onder de pre-facelift Z900, maar ook over deze Dunlops ben ik tot nu toe nog niet heel tevreden. Ze vallen wel makkelijk in de bochten, maar echt heel stabiel vind ik ze in de bocht niet en ook bij wisselende ondergronden zoals verschillende asfaltstroken, voelen ze soms heel onwennig. Snel oprijden en er wat anders onder laten zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46
Typegoedkeuringen voor banden... Ik ben blij dat daar hier in NL minder streng per combinatie van band en motor gaat. Voor de oude meuk die ik rij word vaak niet zomaar elke nieuw band meer specifiek gekeurd, terwijl ik toch echt liever een nieuw model banden gebruik dan iets wat al 10 jaar oud is :)

Iemand trouwens een idee waar je kunt opzoeken wat ze in Duitsland specifiek per motor goedgekeurd hebben?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
R0y. schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De nieuwe MT09... wat een gedrocht. Kan zo direct in de nieuwe War of the worlds film. En die uitlaat :X

Pfoe lijkt wel een goedkope 125cc China-kopie van wat op een Yamaha moet lijken... :X

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Pfoe lijkt wel een goedkope 125cc China-kopie van wat op een Yamaha moet lijken... :X
precies dat, alsof ze het meer richting robuust wouden.
Meer moto minder race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Leviathius schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Ja qua design zijn ze wat mij betreft achteruit gegaan. Terwijl er in dat segment toch best wat concurrentie is (Street triple, Z900, GSXS 750..)
UTwizard schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Bij mij is de eerste upgrade voor de Z900 een feit. Ik vond de standaard broodtrommel als uitlaat echt afschuwelijk, dus op zoek gegaan naar een andere slip-on:
[Afbeelding]
Uiteraard netjes met E keur, dubbele DB killer, certificaat, etc. Ik heb geen zin in gezeur en het ging me vooral om de looks.
Mooi man! Ik houd wel van een kleinere uitlaat (lees: cola blikjes >:) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik snap niet zo waarom de looks van een uitlaat zo belangrijk zijn. Vaak hangt er zo'n flinke toeter aan. Dat is niks (algemene tendens, niet mijn persoonlijke mening). Nu hebben ze het ding helemaal weggewerkt, en zijn daarin niet de eerste ;), en is het weer niet goed.

Ik stoor mij dan meer aan de designkeuzes van de koplamp, want dat zie je daadwerkelijk als het ding rijdt. En ik vraag me af wat dat aerodynamisch doet; met deze vorm van de koplamp en de dash verwacht ik flink wat turbulentie.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen smaak en let daarmee ook op andere zaken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:27:
Ik snap niet zo waarom de looks van een uitlaat zo belangrijk zijn. Vaak hangt er zo'n flinke toeter aan. Dat is niks (algemene tendens, niet mijn persoonlijke mening). Nu hebben ze het ding helemaal weggewerkt, en zijn daarin niet de eerste ;), en is het weer niet goed.
Een weggewerkte uitlaat vind ik zeker wel mooi, zoals bijvoorbeeld bij de Ducati V4 of V2. Het is daarbij echt onderdeel van de motor, dat vind ik bij de MT-09 dus weer niet. En dat gaatje... @noes heeft daar een mooie naam voor dacht ik :9

Een uitlaat zoals hierboven vind ik mooi omdat de achterbrug dan weer in het zicht komt. Zo zonde bij de Superduke.. Heb je een enkelzijdige achterbrug, stop je er zo toeter voor zodat je hem niet meer ziet.

Onder een allroad o.i.d. vind ik zo'n toeter dan weer helemaal niet erg. Smaak is natuurlijk erg persoonlijk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
Welke uitlaat? :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit

Voor de Pirelli Angel GT had ik het destijds op de site van Pirelli gevonden. Even snel gezocht: https://www.pirelli.com/t...per-tenere-abs-dp-04-2014
R0y. schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De styling van Yamaha vind ik de laatste jaren sowieso :r Maar volgens mij dacht nu echt iemand: Hold my beer :9B Maar goed dat heb ik ook bij Kawasaki :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Meestal geven de bandenfabrikanten zelf al aan welk type ze voor welke motor hebben. Dus Michelin komt voor mij met de Pilot Road 4GT (omdat de 5 ingetrokken is), maar Bridgestone zegt niets voor mij te hebben, terwijl in Duitsland de instanties melden dat er 2 types zijn die op de K1600 mogen :?

Op motorbandenmarkt.nl kun je banden opzoeken en die laat ook de Duitse toelatingscertifcaten zien. Erg handig. Maar hoe die toelating tot stand komt en waarom er een verschil is tussen wat de fabrikant zelf aangeeft op hun site en die toelating snap ik niet. Misschien gewoon een fout op de site van Bridgestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:10
Had altijd Scorpion Trial 2 onder mij F800GS ADV (was wel 35kw, geen idee of dit uit zou maken) en deze gingen ongeveer 9000/10000 km mee, al gebruikte ik de motor wel grotendeels voor woon/werk verkeer. Banden zelf waren gewoon prima, zie alleen bijna niemand hier die ze ook ooit gebruikt heeft xD.

Jammer genoeg nu wel al 3 jaar koos motorloos, mogelijk als de V4 strada komt ik de verleiding niet kan weerstaan :P.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:27:

Ik stoor mij dan meer aan de designkeuzes van de koplamp, want dat zie je daadwerkelijk als het ding rijdt. En ik vraag me af wat dat aerodynamisch doet; met deze vorm van de koplamp en de dash verwacht ik flink wat turbulentie.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen smaak en let daarmee ook op andere zaken.
Voornamelijk persoonlijke voorkeur inderdaad. Sommige motoren kunnen best toeters of opvallende uitlaten hebben (Triumph Scrambler met z'n hoge pijpen aan één kant, de dubbele Gatlings van een Blackbird, de Triple setup onder de MV Superveloce Oro). Andere merken hebben het idee er een kachelpijp met extra kijkmijstoerzijn-vormen en materialen op te moeten zetten (Kawasaki H2/Z2 zonder opties, vrijwel alle hoogpoters). En het op deze manier wegwerken kán wel mooi, zie de vorige MT09, de eerder genoemde Ducati's, Kawasaki Z650/ER6.

Maar dat is mijn bescheiden mening O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 10:54
Ik vind die nieuwe MT09 wel een tof ding! Benieuwd wat de vanaf-prijzen doen en wat dat weer gaat doen met het 2017-2020 model qua prijzen.
VInd de huidige MT09 nog steeds een hele toffe bike om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
-Muncky- schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:21:
Ik vind die nieuwe MT09 wel een tof ding! Benieuwd wat de vanaf-prijzen doen en wat dat weer gaat doen met de v2017-v2020 model qua prijzen.
VInd de huidige MT09 nog steeds een hele toffe bike om te zien.
Er zijn nu 2 huidige toch? de SP was ook een kleine update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
kneusteun schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Er zijn nu 2 huidige toch? de SP was ook een kleine update.
De SP is een andere uitvoering van hetzelfde model. Kan je zien als een Ducati V4 tegenover een V4S, of een Aprilia Factory tegenover een stock versie. Wat meer glimmende deeltjes, quickshifter, andere vering, maar verder hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Zojuist opgehaald bij de dealer, de orginele uitlaatdempers (met E keur). Splinternieuw, lagen daar nog omdat er bij mij direct een Screaming Eagle set gemonteerd was. Kan nog van pas komen als ik een rondje bij de oosterburen wil gaan rijden, maar is toch wel ff een uurtje of twee(+?) sleutelen voordat het er op zit.
Maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Ik kan me wel goed voorstellen dat de motor flink gesmoord wordt met die orginele dempers, zit een complete gasverwerkingsinstallatie in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Sorry, die pisbak die er onder hangt (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Zou normaliter niet mogen, al helemaal niet met de RoadAttack die juist gemaakt is om kilometers te maken. Welke generatie RoadAttack was het?

Op de R1250RS zet ik ze (SportAttack) in de lente, dan weten we of ie de 6000 km gehaald heeft rond deze tijd volgend jaar (maar hopelijk eerder :Y ) - edit: op de R1200RT heb ik ook RoadAttack GT, die doen het verder prima.
Volgens mij had ik de trail attack2 ervoor, dus het zal ook de road attack 2 zijn geweest.
Nu de dunlop sportsmart mk3 onder mijn r1200r lc. Zitten nu zo'n 4000km en bevallen 50x beter dan de pilot road 4 die ervoor op zat. Gaan het denk ik ook nog rond de 3500-4000km doen.

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 28-10-2020 20:09 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vanavond maar een naked van de RT gemaakt. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBYwI5UijuLicjtjyCsWecZDIbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fIVbYhIKU8ST3FJ9i6HzEhYB.jpg?f=user_large

Luchtfilter verwisselen was wel nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoBE7ajzuHex-yRyYTX5feelQX0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0IYFRp3eQdRSybD1UsYzWSLb.jpg?f=user_large

Bij de beurt van vorige maand de onderste bougies niet vervangen. Je kunt hier de pekelschade aan het blok wel zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggZl-X1CsOsrDxOrw5HQa0GG3uQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w3uDMHWcVkBITLk67XKzecws.jpg?f=user_large

Ook de bougies waren nodig toe aan vervanging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQQUrpby4csOgxUIpv3A3kwb18M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TCE1B8PsrMSkMQSAwSPuaDYb.jpg?f=user_large

De politie accu zit in het dashboardkastje, maar ik durfde de tank niet te verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSXBQ9CRvuSOkKLWDZJ13z5plWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xHTYmTniGgYR1WK15TxIaWmc.jpg?f=user_large

Bij het vervangen van de vering hadden we 3 torx schroeven over, nu weet ik waar ze horen. Nu kijken of ik ze morgen weer kan vinden. :z

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:26
Wat is dat plastic vervormd, @Grubeater, bij de laatste foto?

Waaraan zie je dat bougies versleten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:39:
Waarschijnlijk komt het vermoeden omdat er wat roest op de bougies zit. Dit hoeft echter niet te betekenen dat de bougies versleten zijn. Ze dienen normaal gesproken elke (wat de fabrikant opgeeft) kilometers vervangen te worden. Wat belangrijk is bij nieuwe bougies, dat de elektrode afstand correct wordt afgesteld. Vaak wordt dit laatste vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Waarschijnlijk komt het vermoeden omdat er wat roest op de bougies zit. Dit hoeft echter niet te betekenen dat de bougies versleten zijn. Ze dienen normaal gesproken elke (wat de fabrikant opgeeft) kilometers vervangen te worden. Wat belangrijk is bij nieuwe bougies, dat de elektrode afstand correct wordt afgesteld. Vaak wordt dit laatste vergeten.
Kijk maar eens naar de elektrodes, hij zal ze niet voor niets vervangen hebben. ;) En anders is preventief ook niet geheel onverstandig als je hem vrij recent gekocht hebt.
Bougies komen trouwens (als je de goeie gekozen hebt) pre gapped en hoef je niks aan af te stellen, dat was vroeger toen je een 'standaard' bougie kocht. Wel kun je controleren maar ik ben nog nooit een afwijkende bougie tegengekomen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/resizer/gNnxm8k2K0fnXPA74pX3rTMzM04=/1200x628/smart/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/bonnier/XM5XIMS6RZCJVJS2NOQAPBPUUA.jpg
Nieuwe harley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Joopieboy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Kijk maar eens naar de elektrodes, hij zal ze niet voor niets vervangen hebben. ;) En anders is preventief ook niet geheel onverstandig als je hem vrij recent gekocht hebt.
Bougies komen trouwens (als je de goeie gekozen hebt) pre gapped en hoef je niks aan af te stellen, dat was vroeger toen je een 'standaard' bougie kocht. Wel kun je controleren maar ik ben nog nooit een afwijkende bougie tegengekomen. :)
Die afstand is bij de nieuwe een stuk kleiner, ja. Te grote afstand en de vonk slaat niet meer over, lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:08

steveman

Comfortabel ten onder

Hey, een echte Harley-Trapson.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Met open ketting, hoe handig is dat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:43
Jolke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Die afstand is bij de nieuwe een stuk kleiner, ja. Te grote afstand en de vonk slaat niet meer over, lijkt me dan.
Ja minder sterke vonk waardoor minder goede verbranding. Als ze erg veel te wijd staan kan daar op den duur je onstekingsbox de geest van geven.
Van de monteurs van onze gasmotoren heb ik altijd begrepen dat eigenlijk onmogelijk te zien is of bougies nog goed zijn (een echt slechte is wel te herkennen). Gezien het de kosten niet zijn gewoon tijdig vervangen is het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

f2ride2001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:30:
Met open ketting, hoe handig is dat 8)7
Het is een belt drive. maar inderdaad...die kan ook ingepakt worden. Je hoeft die dingen niet te smeren, dus waarom het open moet snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan kan je je ook afvragen waarom er geen spatborden op zitten. Blijkbaar zijn ze niet bedoeld om in de regen te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dat is de kunststof benzinetank. Ding heeft een best ingewikkelde vorm, zie hier maar eens: https://www.boonstraparts...ne-tank-2009/000001030322

Waarschijnlijk om zoveel mogelijk benzine mee te kunnen nemen ;) 27 liter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jolke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:42:
Dan kan je je ook afvragen waarom er geen spatborden op zitten. Blijkbaar zijn ze niet bedoeld om in de regen te rijden.
Spatborden heb je niet per sé nodig om te voorkomen dat je broek tussen de ketting komt :/ Heb al wel eens een broek vernaggeld door toedoen van een naked ketting op de trapfiets; een kettingkast of in ieder geval een guard bij de trappers is toch wel erg fijn.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dat is de tank zoals @noes al zei, kun je toch weer een litertje meer meenemen.

Op de foto kun je goed zien dat de electrodes zijn afgesleten en onder de roetaanslag zitten. De centrale electrode hoort rond te zijn en de buitenste behoren recht te zijn. De afstand is door deze slijtage dus groter geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_TWFp961RjXRnYaC-eaZFoSixY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rT2FweoDY0FtEml8952soCmD.jpg?f=user_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
JanPedaal schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Spatborden heb je niet per sé nodig om te voorkomen dat je broek tussen de ketting komt :/ Heb al wel eens een broek vernaggeld door toedoen van een naked ketting op de trapfiets; een kettingkast of in ieder geval een guard bij de trappers is toch wel erg fijn.
Op mijn MTB heb ik toch echt geen kettingkast en ik kom nooit met mijn broek ertussen. :)
noes schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

Dat is de kunststof benzinetank. Ding heeft een best ingewikkelde vorm, zie hier maar eens: https://www.boonstraparts...ne-tank-2009/000001030322

Waarschijnlijk om zoveel mogelijk benzine mee te kunnen nemen ;) 27 liter!
Duidelijk. Leek net of er een hete uitlaat tegenaan zat en flink vervormd was. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jolke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Op mijn MTB heb ik toch echt geen kettingkast en ik kom nooit met mijn broer ertussen. :)
Daar heb ik ook geen last van. Ik heb niet eens een broer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
JanPedaal schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Daar heb ik ook geen last van. Ik heb niet eens een broer...
_O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Leuk, totdat je op een Nederlands fietspad door de bocht moet. Dan raak je met de trappers de grond ;(

[YouTube: Harley Davidson sound Funny!!!]

Moet je zo geluiden erbij maken :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vrijdag schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Leuk, totdat je op een Nederlands fietspad door de bocht moet. Dan raak je met de trappers de grond ;(
Dat is met alle fietsen toch al?
Ik vind fietsen sinds ik motor rijd doodeng

[ Voor 8% gewijzigd door Patrock op 29-10-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Patrock schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Dat is met alle fietsen toch al?
Ik vind fietsen sinds ik motor rijd doodeng
Was een slecht grapje over de gebrekkige grondspeling van Harleys :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Deze zal heel wat minder geluid maken zonder die open pijpen :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Deze zal heel wat minder geluid maken zonder die open pijpen :+

Ohja? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Nogmaals, dat ligt aan welke bougies je koopt, als het goed is heb je de juiste voor het type motor. ;) En dus ook de juiste afstand. :) Als ze versleten zijn zul je idd een grotere afstand hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 29-10-2020 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Ik zit in een tweestrijd.
Op dit moment rij ik sinds 2018 met een scout bobber.
Gemapped via fuelmotousa.com gebruikmakend van een PVCX.
Voorlopig met Vance en Hines Twin Slash + dbkillers en een S&S luchtfilter.
Op de foto niet zichtbaar, maar ik heb een comfort seat sinds kort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gLJd5tlYUO0Q4S22mHkBWKUwfU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAZSL3WRXp6rGfAhUjtM6RmN.jpg?f=fotoalbum_medium
Deze foto is in Augustus gemaakt

Waar ik mee zit... de Kawasaki z900 spookt al jaren in mijn hoofd en toch heb ik een cruiser gekocht.
Fantastische motor met hopen koppel en power, maar ik cruise er ook echt mee en soms wil ik gewoon knallen. Knallen door bochten, naar m'n bobber vraagt een aangepast rijgedrag waardoor ik me soms gewoon niet veilig voel.

Eugh... melig doen op een forum. Mijn vrouw zegt gewoon de z900 erbij te nemen, maar dat vind ik teveel van het goeie. To do or not to do. De Kawa garage wil de motor overnemen voor een aanvaardbare prijs en ik mag alle mods en accessoires bijhouden voor doorverkoop.
Zijn er nog Indian scout rijders hier? Misschien met dezelfde kwestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Spacewide Indian rijders zijn er volgens mij nog niet aanwezig hier. @Leviathius kan je wel vertellen hoe een Kawasaki Vulcan bevalt en dan zit je al meer in jouw 'categorie' aangaande motoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Yess, vraag maar raak over de Vulcan S @Spacewide! Hij heeft misschien wel minder pk/koppel dan de Scout, maar weegt dan ook een klap minder en heeft beduidend meer grondspeling :) acceleratie is ook nagenoeg gelijk dacht ik. (zelf droom ik eigenlijk stiekem van een Scout bobber, maar ik weet ondertussen dattie qua rijgedrag niet je van het is..).

Nog ter informatie, ik ben van een MT-07 naar een Vulcan s gegaan. De MT-07 is mega populair en is ook een hele toffe motor, maar de motor paste gewoon niet bij mij. Iedere keer dat ik nu van mijn Vulcan afstap heb ik een glimlach, en zo hoort het te zijn vind ik. Dus ga vooral af op wat je blij maakt en niet wat qua specificaties interessant lijkt.

Z900 is trouwens ook een toffe motor hoor. Maar is totaal niet vergelijkbaar met wat je nu hebt natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Leviathius op 29-10-2020 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44

Secsytime

Automagisch

Spacewide schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:43:
[Afbeelding]

Waar ik mee zit... de Kawasaki z900 spookt al jaren in mijn hoofd en toch heb ik een cruiser gekocht.
Fantastische motor met hopen koppel en power, maar ik cruise er ook echt mee en soms wil ik gewoon knallen. Knallen door bochten, naar m'n bobber vraagt een aangepast rijgedrag waardoor ik me soms gewoon niet veilig voel.

Eugh... melig doen op een forum. Mijn vrouw zegt gewoon de z900 erbij te nemen, maar dat vind ik teveel van het goeie. To do or not to do. De Kawa garage wil de motor overnemen voor een aanvaardbare prijs en ik mag alle mods en accessoires bijhouden voor doorverkoop.
Heb je ooit op een z900 gereden?

Vond het maar een beetje "meh". Ja ok, de motor is sterk en heeft low down veel koppel. Maar de vering is echt ontzettend budget, zeker als je het vergelijkt met een striple R!

Ik was ook altijd verliefd op de looks van de z-lijn, maar na 1 keer rijden was ik genezen. :+ :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Leviathius schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:20:

Nog ter informatie, ik ben van een MT-07 naar een Vulcan s gegaan. De MT-07 is mega populair en is ook een hele toffe motor, maar de motor paste gewoon niet bij mij. Iedere keer dat ik nu van mijn Vulcan afstap heb ik een glimlach, en zo hoort het te zijn vind ik. Dus ga vooral af op wat je blij maakt en niet wat qua specificaties interessant lijkt.

Z900 is trouwens ook een toffe motor hoor. Maar is totaal niet vergelijkbaar met wat je nu hebt natuurlijk.
Volgens mij is dat niet goed hoor. Weet je zeker dat die vulcan bij je past?

[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 30-10-2020 06:41 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:02

4x2

lộn xộn quá

Flauw :+

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Vandaag de Street Triple naar z'n nieuwe baas brengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Maegrim schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:07:
Vandaag de Street Triple naar z'n nieuwe baas brengen :)
VERTEL NOUUUUUUUU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Secsytime schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:37:
[...]

Vond het maar een beetje "meh". Ja ok, de motor is sterk en heeft low down veel koppel. Maar de vering is echt ontzettend budget, zeker als je het vergelijkt met een striple R!

Ik was ook altijd verliefd op de looks van de z-lijn, maar na 1 keer rijden was ik genezen. :+ :X
Ik heb eens op een Z800 gereden (het model net voor de Z900, dus een model van +- 4 jaar geleden) maar het viel inderdaad een beetje tegen. Te soepel en weinig emotie naar mijn smaak.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 30-10-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Secsytime schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:37:
[...]

Toevallig heb ik deze zomer een paar dagen een 2018 Striple S 765 gereden heb ik een paar weken terug dus een 2020 Z900 gekocht. Maar ik vond dus juist de Striple maar "meh", toegegeven, het was een S en geen R. Ik heb in het algemeen niet zoveel met 3-cilinders qua vermogensopbouw en geluid, het rijgedrag was absoluut goed, maar ook niet spannend ofzo, gewoon goed / degelijk.

De vering op de Z is inderdaad geen heel highend spul, maar met een paar kleine wijzigingen aan de rebound zowel voor als achter, heb ik voor mij zelf de vering al een stuk beter kunnen instellen. Af-fabriek vond ik de rebound voor te zacht en aan de achterkant juist te hard.

Overigens kreeg ik op de Striple na een uur ook ontzettende zadelpijn, wat een afschuwelijk zadel vond ik dat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Spacewide schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:43:
[Afbeelding]

Persoonlijk snap ik de overweging niet zo goed, want waarom zou je met een cruiser niet lekker vlot kunnen rijden? Laatst was ik een stukje toeren met een oud collega, en ik reed voorop. Bij de eerste stop zei hij: "man you ride like crazy, I never expected that for a cruiser!". Gewoon lekker vlot rijden :) Je bike daarop aanpassen is ook zeker mogelijk, kijk dan naar bijvoorbeeld clubstyle. Heb dit nog niet veel bij Indian gezien, maar vind het zelf een erg mooie stijl voor Harleys, en rijd heerlijk. Het is gemaakt om comfortabel, snel, veel en ver te rijden (komt van de motorclub wereld, vandaar de naam). Imo het beste van beide werelden :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik denk dat je dan vlot rijdt, voor een cruiser. Maar met andere motoren heb je toch wel degelijk verschillen: een ander tempo, andere bochtensnelheid, kun je wat platter gooien en krappere bochtjes pakken.
Met andere woorden: vlot rijden is een rekbaar begrip. :)

En vergeet de verschillen in rijervaring niet! Er zijn er genoeg met lichtere motortjes die ik niet bij houd, en ik weet ook nog wel een aantal personen op sportmotoren die mij weer niet bijhouden. Rijd ik dan zo hard? Welnee: zij rijden gewoon minder.
Afgelopen jaar werd ik na een bochtig stukje nog voor levensmoe verklaard door iemand met een H2SX. Maar ja, hij vond het geweldig om hard te gaan op de Autobahn, terwijl ik de snelweg zo veel mogelijk probeer te vermijden. Onze rijstijlen verschillen dan ook gigantisch.

[ Voor 51% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-10-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Bijkomend nadeel van de Indian Scout Bobber tov veel andere cruisers is dat ze hem extra verlaagd hebben.. Hierdoor is de hellingshoek extra klein gemaakt waardoor je al helemaal niet prettig een bocht door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:58:
Bijkomend nadeel van de Indian Scout Bobber tov veel andere cruisers is dat ze hem extra verlaagd hebben.. Hierdoor is de hellingshoek extra klein gemaakt waardoor je al helemaal niet prettig een bocht door gaat.
Ryan Fortnine had wel leuke over indian laatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
kneusteun schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Klopt ja! Vooral filmtechnisch een toffe video en mooi dat hij uiteindelijk op een andere motor wegrijd aan het eind.
spoiler:
Indian FTR 1200 S

Zijn video heeft voor mij wel bevestigd dat ondanks de hele gave looks van de Scout Bobber, de motor het net niet helemaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Inderdaad. In het kort:
  • Harley heeft de looks (laag) en minder performance (luchtgekoeld)
  • Indian heeft de looks (laag) en meer performance (liquid gekoeld)
  • Victory heeft niet de looks (hoger) en meer performance (liquid gekoeld)
Helaas word Victory al niet meer gemaakt, omdat Indian meer succes had. Vind het wel nette bikes om te zien, en zou het wel eens willen proberen. Kwam er vorig weekend nog 1 tegen, best prima hoor.

@Spacewide wat is je rijstjil? Rijd je regelmatig langere stukken? De z900 gaat zeker minder comfortabel zijn dan een cruiser. Hoewel ik best eens een racer voor erbij zou willen hebben, zou ik nooit een racer als enkele fiets zou willen hebben ivm comfort.

[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 30-10-2020 10:12 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44

Secsytime

Automagisch

UTwizard schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Toevallig heb ik deze zomer een paar dagen een 2018 Striple S 765 gereden heb ik een paar weken terug dus een 2020 Z900 gekocht. Maar ik vond dus juist de Striple maar "meh", toegegeven, het was een S en geen R. Ik heb in het algemeen niet zoveel met 3-cilinders qua vermogensopbouw en geluid, het rijgedrag was absoluut goed, maar ook niet spannend ofzo, gewoon goed / degelijk.

De vering op de Z is inderdaad geen heel highend spul, maar met een paar kleine wijzigingen aan de rebound zowel voor als achter, heb ik voor mij zelf de vering al een stuk beter kunnen instellen. Af-fabriek vond ik de rebound voor te zacht en aan de achterkant juist te hard.

Overigens kreeg ik op de Striple na een uur ook ontzettende zadelpijn, wat een afschuwelijk zadel vond ik dat :X
Op de S zit ook budget vering :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 12:34
Wat nou nieuwe dure adventure motor nodig:
https://www.motor-forum.n...t-raid-de-lamitie.284006/

Jammer dat niet meer alle foto's het doen, het verhaal is er echter niet minder om.
Wat een baas zeg _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:51
Wat ik niet snap is dat ze bij de Vulcan S over gegaan zijn naar een parallelle 2 cylinder. Dit vindt ik persoonlijk niet passen bij een Cruiser. Kan iemand mij uitleggen waarom dit aantrekkelijk is? Dit is ook de reden dat ik niet naar de Vulcan S gekeken heb (en een ketting, ik weet het ik ben lui).

En om in te haken op de z900 discussie. Zit heel vreemd kreeg het gevoel toen ik hem reed dat je naar voren gegooid word (al heb ik een lang bovenlichaam). Waardoor je erg naar beneden moet kijken om het instrumenten paneel te zien. Positief is wel dat hij erg lekker loopt en goed de bochten in gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 30-10-2020 11:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
goedkoper dan een v-twin in een middenklasse segment ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Als t goed is zit in de Vulcan hetzelfde blok als de ER6 / Versys 650 / Z650 range. Een blok wat zich al bewezen heeft als betrouwbaar en degelijk. Hierdoor zal het zeker goedkoper zijn geweest de Vulcan te bouwen als dat ze er ook een nieuw blok bij hadden moeten ontwikkelen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 13:02
Bommes schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:46:

Jammer dat niet meer alle foto's het doen, het verhaal is er echter niet minder om.
Wat een baas zeg _/-\o_
Wat een trip zeg. Bedankt voor het delen van het verslag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Maegrim schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:47:
goedkoper dan een v-twin in een middenklasse segment ;)
Een GT bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:46:

Wat een baas zeg _/-\o_
Ja, die Komkommer is wel een mooie. Nog een keer een offroadrit mee gedaan. Een groepje van MF wilde wel een soort instructie/kennismaking doen. Erg leuk. Vooral het spoorviaducht waar iedereen braaf achter hem aan reed, de trappen af. Niemand realiseerde dat je aan de andere kant ook nog de trappen op moest...Dat was best een dingetje, want het was een lange trap, dus doodeng. Als je op je plaat gaat, flikker je met motor en al van die betonnen trap. Mij lukte het bijna, maar ik viel stil vlak voor het einde. Mijn voorwiel kwam omhoog, dus ik deed de kraan dicht :X Erg leuk...veel gezweet :+

Maar je hebt inderdaad nooit iets duurs nodig om lol te hebben en een avontuur te beleven. Voor zo'n tocht is soms hoe simpeler, hoe beter. Hoewel er ook mensen zijn die probleemloos met een dikke GS overal zijn geweest. En Noraly (Itchy Boots) laat met haar Himalayan zien dat het daarmee ook kan. En zij is slim om het onderhoud korter op elkaar te doen. De motor draait veel uren achter elkaar, en dat is niet zoals het normaal gaat, dus is de slijtage hoger. En je ziet het: zelfs met zo'n Royal Enfield heeft ze eigenlijk geen problemen. Hij valt niet zomaar stil ofzo.

Pagina: 1 ... 248 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.