Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Een cm doet zo veel voor je gevoel!Grubeater schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:48:
Gisteren Aliexpress stuurverhogers op de RT gezet, wel andere bouten gebruikt dan die van Ali. Daar stond namelijk niets op aan sterkte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij 19 mm hoger en iets meer dan een cm dichterbij.
Ik heb onlangs mijn stuur ongeveer een cm naar voren gehaald (je kan de risers verplaatsen, er zijn bij mij 2 posities op de kroonplaat). Stond op circuit modus, erg naar voren dus. Zit nu een stuk rechter! Kan eventueel de risers nog omdraaien, komt het stuur nog iets meer naar voren maar dat word te.
Dat hoor ik nou dus echt nooit
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het zijn nog ouderwetsche met echte lampjes en geen led, lekker fel grote blinkende dingen en kunnen volgens mij met 1 schroef losdraaien open.
Weet iemand waar je een dergelijk lampje in de omgeving van Schiedam/Rotterdam kunt kopen?
Ik zocht net even op internet, lampje kost € 3,95 maar met verzendkosten zit je dan op € 10,-
Dan ga ik het liever in de buurt ophalen.
Lamp bolletje zelf bedoel je? Brezan, automaterialenzaak, bouwmarkt, tankstation (maar duurder) etc. Sterker nog, kijk eens in je auto, goede kans dat je daar een reserve setje in hebt waar o.a. dit lampje in zitFranklin82 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:18:
Van mijn Yamaha Fazer uit 2003 is ineens rechts voor knipperlicht stuk.
Het zijn nog ouderwetsche met echte lampjes en geen led, lekker fel grote blinkende dingen en kunnen volgens mij met 1 schroef losdraaien open.
Weet iemand waar je een dergelijk lampje in de omgeving van Schiedam/Rotterdam kunt kopen?
Ik zocht net even op internet, lampje kost € 3,95 maar met verzendkosten zit je dan op € 10,-
Dan ga ik het liever in de buurt ophalen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
leuke GT, zo een wil ik ook welFlipside22 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
Daarom rij ik gewoon een 'GT' ... performance van een super sport, en lekker warme handen 😂
Handvat verwarming, zadelverwarming, ik heb t niet koud.
Vrouwlief heeft vorige week haar rijbewijs ook gehaald, dus deze week nog even wat oefenen op haar eigen motor (een Duke 790) en volgende week voor 3 weken naar Spanje.
[Afbeelding]
Afgelopen weekend gepast of t allemaal mee kan zo zonder aanhanger te gebruiken. Gaat goed komen
Groot gelijk dat je even lekker een stukje gaat rijden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
:strip_exif()/f/image/fKmvKOEcHviTOrCW09tfvQWY.jpg?f=fotoalbum_large)
Prachtig uitzichtpunt gezien ook:
:strip_exif()/f/image/fjyIDkbSApgaH10sw9gONM5J.jpg?f=fotoalbum_large)
Geslaagd dagje zo!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Stiekem ben ik gewoon écht jaloers nuLankHoar schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:04:
@Will_M vandaag was het hier ook weer heerlijk. Kleine 200km gereden. Was niet de enige:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geslaagd dagje zo!
Ben jij dat op de voorgrond niet dan?
Awesome
Zou ik dat moeten zijn volgens jou?
Tenere 700
Awesome
Poeh, als ik die foto's zie dan mis ik het wel hoorLankHoar schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:04:
@Will_M vandaag was het hier ook weer heerlijk. Kleine 200km gereden. Was niet de enige:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geslaagd dagje zo!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
mphilipp schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:52:
[...]
Nou je het zegt...ik ben wel benieuwd welke voorband erop zit eigenlijk...
:strip_exif()/f/image/YuYHMoWl4f3ooXcGoouD9tDL.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze

Fijne werkweek
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat lampje werkt dus nog gewoon prima.
Na het lampje weer terug gedraaid te hebben deden de knipperlicht het weer als vanouds
Weet iemand of dit mogelijk de voorbode is van meer of andere elektrische problemen
- Kettingwiel voor + achter
- Ketting
- Olie + filter
- Remvloeistof + koppelingsvloeistof
Tevens ook alles weer schoon gemaakt. Ik heb de tik om even met een draadtap setje alle draad opnieuw te tappen zodat dat ook weer vers is. Dan wordt ook netjes de oude Loctite weggehaald, en kloppen de aanhaalmomenten ook
Maar het kan ook een "vaag electrisch probleem" zijn, en dan wordt het zoeken naar de oorzaak (draadbreuk, corrosie in een stekker, massaprobleem)

[ Voor 9% gewijzigd door Waaj op 26-10-2020 09:01 ]
Dat is een van de dingen waar je inderdaad voorzichtig mee moet zijn. Er komen ook hele goede dingen uit China, maar op sites als Ali gaat het vaak om het goedkoopste en dan kan zo'n producent denken 'als ik die bout van aluminiumfolie maak, ziet ie er hetzelfde uit, dus dan kan het'. En bepaalde electrische onderdelen zijn ook niet altijd te vertrouwen. Het is niet voor niets dat de brandweer zegt dat heel veel woningbranden veroorzaakt worden door foute telefoonladers. Van zulke fabrikanten zou ik dan geen verwarmde handvaten of kleding durven dragen. Dan maar iets meer betalen voor bepaalde garanties dat het aan de normen voldoet. Want die normen hebben ze daar blijkbaar niet. Wél mooie labelprinters die mooie logo's afdrukken...net echt.Grubeater schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:48:
Gisteren Aliexpress stuurverhogers op de RT gezet, wel andere bouten gebruikt dan die van Ali. Daar stond namelijk niets op aan sterkte.
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 26-10-2020 09:19 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mooie indruk, waar was dat?LankHoar schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geslaagd dagje zo!
Hopen mag altijd, maar ik deel je gevoel.f2ride2001 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:47:
Pfff, zonder negatief te willen zijn, weinig kans.
Inderdaad. En soms is dan de prijs ook niet eens een indicatie. Soms twijfel ik of het origineel nou Europees is en je Chinezen een schaamteloze identieke kopie hebben gemaakt, of andersom: de Chinezen hebben een product en andere plakken hun eigen label erop en verdubbelen de prijs. Ik heb bv zo'n laser meetapparaat. Superhandig om in huis snel een kamer op te meten. Werkt als een speer en kostte geloof ik een tientje. Zie ik op enig moment een identiek apaaraat, maar dan van een Europees gereedschapmerk in de 'aanbieding' voor €30 ip €49,95... Ziet er 100% hetzelfde uit.roda_djavulen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:23:
Goede @mphilipp En niet te vergeten dat veel verkopers op bijvoorbeeld bol en amazon marketplace ook niet meer zijn dan doorverkopers van die Ali artikelen.
Maar met zulke dingen wil ik het risoco wel lopen, maar met belangrijke onderdelen op mijn motor bv durf ik dat niet aan. Net als zogenaamde smart schakelaars voor inbouw in de muur. Als het rommel is, zet je zomaar je huis in de fik....en dat alles om een paar euro's te besparen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit is dan vaak weer een lastige vind ik. Sommige mensen kopen het op goed vertrouwen in een Nederlandse webshop, want "dan is het wel goed" terwijl het vaak hetzelfde spul is dat je voor de helft bij Ali kan kopen.roda_djavulen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:23:
Goede @mphilipp En niet te vergeten dat veel verkopers op bijvoorbeeld bol en amazon marketplace ook niet meer zijn dan doorverkopers van die Ali artikelen.
Voor mij komt er alles op 230 volt niks in huis vanuit China. Al eens gezien dat stekkers doorbranden e.d. Deursensoren bijv. op accu vertrouw ik dan wel weer en ook nog nooit verhalen gelezen dat die branden dus daar vertrouw ik weer wat meer op.
Even kijken in de kilometerstanden: Tot nu toe 15910 km gereden dit jaar.Joopieboy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
Poeh, als ik die foto's zie dan mis ik het wel hoorHopen dat volgend jaar een beter en gezonder jaar gaat worden.
Alleen de afgelopen weken staat 'ie veel stil omdat ik mezelf geblesseerd heb.

Ik verwacht niet dat er nog heel veel kilometers bij gaan komen dit jaar, maar ik kan ook niet zeggen dat het ding veel heeft stilgestaan. Ik houd me wel aan de kleurcode regels en verzoeken, dus als ze in Duitsland vragen om daar niet naartoe te gaan, dan blijf ik daar ook weg.
Zo is het hemelvaartweekend in het Sauerland niet doorgegaan. In ruil daarvoor wel een paar dagtochtjes naar de Vulkaneifel gedaan. Hierdoor kwamen er wel ándere kilometers bij dan ik gewend ben.
Ik heb dit jaar wat meer binnenlandse kilometers gemaakt. Dat is wel héél anders rijden en heeft ook niet mijn voorkeur.
Over 500km tikt 'ie de 90k aan, weer een klein beurtje erbij.
Ik was laatst toch zo aan het klagen dat de banden (Road 5) zo veel moeite hadden met grip? Gisteren geen last van. Ik denk dat het een ongelukkige combinatie was van lage temperaturen, Luxemburgs asfalt, en verse blaadjes. En mogelijk was dat pas de eerste motregen, maar had het nog niet genoeg geregend om de weg schoon te spoelen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat was dit uitzichtpunt. Heerlijk rijden in die omgeving, lekker veel bochtwerk en prachtig uitzicht overal. De herfstkleuren maakten het er ook niet lelijker op
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
kon me er ook niet in vinden tbhDrivinUCrazy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Ik was laatst toch zo aan het klagen dat de banden (Road 5) zo veel moeite hadden met grip? Gisteren geen last van. Ik denk dat het een ongelukkige combinatie was van lage temperaturen, Luxemburgs asfalt, en verse blaadjes. En mogelijk was dat pas de eerste motregen, maar had het nog niet genoeg geregend om de weg schoon te spoelen.
Afgelopen zaterdag was het hoogtepunt, waar de motor een flinke uitstap in een bocht naar links maakte, ik moest corrigeren en dit teveel deed waardoor de achterkant weer een uitstap naar links maakte, en kreeg 'm gelukkig weer recht door het gas dicht te draaien.
De AVB oefeningen tijdens rijles heb ik ook in de stromende regen gedaan en daar ging het stepje over de vloer. M'n bandjes zijn zo op 't zicht nog helemaal prima, dus ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen. Iemand een idee? Tips? Tricks? Ik hoef echt niet zoals Marquez door de bochten, maar ik zit nu gewoon niet heel lekker op de motor in de regen.
[ Voor 5% gewijzigd door Inperiosus op 26-10-2020 11:02 ]
Houd je rekening met lijnen/reparatienaden en de plekken waar olie en vuil kunnen liggen?
Hoe oud zijn de banden? En heb je nu niet gewoon een motor met meer vermogen waar je meer mee durft? Er kan nu ook vooral veel rotzooi op de weg liggen waardoor het gewoon spekglad kan zijn.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:01:
Even iets heel anders: hoe vaak breekt jullie achterkant uit bij nat wegdek/in de regen? Ik heb, in de korte tijd dat ik rijd, intussen zo'n 5x gehad dat het achterwiel graag een stapje opzij maakt. Tweemaal was het overduidelijk m'n eigen schuld (putdeksel/zebrapad), maar de andere drie heb ik geen flauw idee wat er gebeurde.
Afgelopen zaterdag was het hoogtepunt, waar de motor een flinke uitstap in een bocht naar links maakte, ik moest corrigeren en dit teveel deed waardoor de achterkant weer een uitstap naar links maakte, en kreeg 'm gelukkig weer recht door het gas dicht te draaien.
De AVB oefeningen tijdens rijles heb ik ook in de stromende regen gedaan en daar ging het stepje over de vloer. M'n bandjes zijn zo op 't zicht nog helemaal prima, dus ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen. Iemand een idee? Tips? Tricks? Ik hoef echt niet zoals Marquez door de bochten, maar ik zit nu gewoon niet heel lekker op de motor in de regen.
Weet ook niet of het daar heeft geregend of niet. Kan vaak glad worden als het tijd droog is geweest en daarna wat regen valt. Kan mogelijk ook de oorzaak zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door spookz0r op 26-10-2020 11:08 ]
Afgelopen zaterdag voor het eerst met lage temperaturen en (mot)regen gereden sinds er Road 5's onder m'n motor liggen maar ik vond ze prima wat grip betreft. Behalve op een weg waar het wegdek onder een laagje modder was verdwenenDrivinUCrazy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Bandenspanning zeker even controleren. net als de leeftijd van de banden. Ook reageren niet alle banden gelijk op regen. Hier kan ook een wereld van verschil in zitten. Elke motor - bandencombinatie is weer anders. Afhankelijk van gewichtsverdeling etc.
Daarbij liggen er nu ook steeds vaker bladeren, takjes en andere troep op de weg. die je niet tot nauwelijks ziet. bladeren kan gladder zijn dan sneeuw.
Dit probleem had ik ook rechtsvoor. Eruit gehaald en met een witte doek in de socket gepoetst en die kwam er lichtelijk zwart uit. Genoeg troep zat erin dus. Sindsdien geen probleem meer mee gehad (en 4K Km verder).Franklin82 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:56:
Vanochtend mijn lampje uit het knipperlicht gehaald en voor ik wegging even het lampje getest met een 12V voeding want ik zag geen gebroken gloeidraad in het lampje.
Dat lampje werkt dus nog gewoon prima.
Na het lampje weer terug gedraaid te hebben deden de knipperlicht het weer als vanouds.
Weet iemand of dit mogelijk de voorbode is van meer of andere elektrische problemen?
Dus lamp en de socket waar het in gaat goed schoonmaken.
Verder eens met wat hierboven al door verschillende users gezegd wordt.
Aan de foto te zien die je laatst stuurde lagen er Pirelli Rosso 3's onder en geen Michelin's...
Klinkt inderdaad als wat lichte corrosie, zou je er vanaf moeten kunnen borstelen.Franklin82 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:56:
Na het lampje weer terug gedraaid te hebben deden de knipperlicht het weer als vanouds.
Weet iemand of dit mogelijk de voorbode is van meer of andere elektrische problemen?
Wat betreft Ali, soms vraag ik me af hoe vaak de foto's die Ali laat zien niet gewoon geript zijn van de westerse fabrikant. B.v. bij een Sissy bar voor een HD zie ik bij de US fabrikant Burley Brand deze voor $ 179 en op Ali zie je dezelfde foto voor $40.
Je zou je bijna afvragen of Burley zijn spullen bij Ali bestelt
Zelfde verhaal bij led koplampen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
R0y. schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Doe is een foto hier posten, geloof er niets van

zo bedoel je?
[ Voor 53% gewijzigd door Maegrim op 26-10-2020 11:46 ]
Dat dus. Ze kopiëren niet alleen die spullen, ze rippen ook nog de foto's. Je ziet gewoon verschil tussen wat je krijgt en wat er op de site staat.botoo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Wat betreft Ali, soms vraag ik me af hoe vaak de foto's die Ali laat zien niet gewoon geript zijn van de westerse fabrikant.
Soms worden bepaalde spullen daadwerkelijk in dezelfde fabriek gemaakt, maar dan van een mindere kwaliteit basismateriaal. Ik weet niet of het zo is, maar het lijkt erop dat ze geen normen hebben waaraan bepaalde zaken moeten voldoen. Of er wordt niet op gelet/gehandhaafd. Ze willen natuurlijk wereldleider worden, maar ze werken er ook wel hard aan om een zeer slechte reputatie te krijgen. Ik denk echt wel na voordat ik iets uit China koop. Voor sommige dingen neem ik het risico, maar sommige dingen wéét ik gewoon dat het rommel is en met bepaalde rommel wil ik geen risico nemen. En je merkt het pas als je inderdaad naast de smeulende resten van je motor staat of een bocht in duikt en je stuur in je handen houdt...leuk dat geld besparen.
Bandenspanning zal ik eens checken, goede tip. Zal bij Louis eens een bandenspanningmeter + pomp bestellen.
Ik houd zeker altijd rekening met belijning, reparatielijnen, etc.
Het is een SV650, en heb gelest op 'n XJ6. Onderin heb ik nu zeker meer koppel, dus het zou kunnen zijn dat ik een klein streepje teveel gas heb gegeven. Het vervelende is dat ik me dat niet kan herinneren
Bladeren kunnen het afgelopen zaterdag zeker niet geweest zijn. Ik reed op de N457 vanaf de A12 richting de N207, en gleed in deze bocht naar links
[ Voor 15% gewijzigd door Inperiosus op 26-10-2020 11:48 ]
En neem een goede bandenspanningsmeter. Mijn goedkope compressor, mini fietspomp en voetpomp van de Gamma geven allemaal andere waardes aan. Er zit zelfs 1 bar verschil tussen de mini fietspomp en de compressorInperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
Bandenspanning zal ik eens checken, goede tip. Zal bij Louis eens een bandenspanningmeter + pomp bestellen.

Nog tips of aanraders voor een goede bandenspanningsmeter? Ik zat te denken aan deze meter en deze pomp.R0y. schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
En neem een goede bandenspanningsmeter. Mijn goedkope compressor, mini fietspomp en voetpomp van de Gamma geven allemaal andere waardes aan. Er zit zelfs 1 bar verschil tussen de mini fietspomp en de compressor
[ Voor 32% gewijzigd door Inperiosus op 26-10-2020 11:51 ]
Oranje lint op je Triumph?
Op de zijkant van je band staat ergens het woord "DOT" met 4 cijfers erachter. De eerste 2 cijfers zijn de productieweek, de laatste 2 cijfers het productiejaar. Als ze 7 jaar oud zijn en je bandenspanning klopt daarbij ook niet, hoef je niet verder te zoeken en heb je de reden wel gevonden.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
Hoe oud de banden zijn, weet ik niet precies. Wil binnenkort toch eens langs de garage (waar de motor altijd is onderhouden) dus dan kan ik dat gelijk checken (of staat dit ook in het onderhoudsboekje)? Als de banden nooit vervangen zijn, zijn ze intussen 7 jaar oud.
Zo koud was het afgelopen weekend nog niet? In Luxemburg laatst tikte ik de 3 graden aan, en niet boven de 8 graden gezien.Waaj schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Afgelopen zaterdag voor het eerst met lage temperaturen en (mot)regen gereden sinds er Road 5's onder m'n motor liggen maar ik vond ze prima wat grip betreft. Behalve op een weg waar het wegdek onder een laagje modder was verdwenen
Gisteren was het wel nat, maar gewoon 14-15 graden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
UTwizard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Op de zijkant van je band staat ergens het woord "DOT" met 4 cijfers erachter. De eerste 2 cijfers zijn de productieweek, de laatste 2 cijfers het productiejaar. Als ze 7 jaar oud zijn en je bandenspanning klopt daarbij ook niet, hoef je niet verder te zoeken en heb je de reden wel gevonden.

En zo ziet dat dan uit (op een autoband). Mag dat in de TS @timmie271 of @Will_M ?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Koop de Xiaomi compressor. Had hem dit jaar voor de vakantie gekocht. Ondanks dat hier een "echte" compressor staat gebruik ik toch vaak de Xiaomi.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Nog tips of aanraders voor een goede bandenspanningsmeter? Ik zat te denken aan deze meter en deze pomp.
Bedankt voor de tip. Meteen besteld!Thoit schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Koop de Xiaomi compressor. Had hem dit jaar voor de vakantie gekocht. Ondanks dat hier een "echte" compressor staat gebruik ik toch vaak de Xiaomi.
Ik heb de Xiaomi pomp zoals hierboven, ideaal ding. Gebruik hem vooral voor mijn fiets maar voor de motor is het ook ideaal. De waardes komen overeen met wat mijn motor aangeeft dus ik vertrouw het welInperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Nog tips of aanraders voor een goede bandenspanningsmeter? Ik zat te denken aan deze meter en deze pomp.
De enige andere fun-kilometers die ik dit jaar heb gereden waren met +30 graden. In vergelijking daarmee was het afgelopen weekend gewoon koudDrivinUCrazy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:59:
[...]
Zo koud was het afgelopen weekend nog niet? In Luxemburg laatst tikte ik de 3 graden aan, en niet boven de 8 graden gezien.
Gisteren was het wel nat, maar gewoon 14-15 graden.
Wel nog een hoop woon-werk kilometers kunnen rijden dit jaar, maar ik kom niet boven de 5000km dit jaar uit

Bij mij komt die overeen met de sensoren en gewone compressor. Geven alle 3 dezelfde waardes.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:05:
@Grubeater dank!
@Thoit @R0y. weten jullie hoe accuraat die Xiaomi pomp is?
Vergeet ook niet "cupping" heb ik een paar jaar geleden gehad op mijn achterband (bridgestone) en toe gleed ik ook alle kanten op. Heb er ergens nog een foto van de achterband waar je de cupping op ziet.UTwizard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Op de zijkant van je band staat ergens het woord "DOT" met 4 cijfers erachter. De eerste 2 cijfers zijn de productieweek, de laatste 2 cijfers het productiejaar. Als ze 7 jaar oud zijn en je bandenspanning klopt daarbij ook niet, hoef je niet verder te zoeken en heb je de reden wel gevonden.
Dank! Ik zal na 't werk even een fotootje posten van de achterband, en gelijk vermelden wat de leeftijd is.f2ride2001 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Vergeet ook niet "cupping" heb ik een paar jaar geleden gehad op mijn achterband (bridgestone) en toe gleed ik ook alle kanten op. Heb er ergens nog een foto van de achterband waar je de cupping op ziet.
Dat is wel een beetje de standaard feature van Bridgestone helaas.f2ride2001 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Vergeet ook niet "cupping" heb ik een paar jaar geleden gehad op mijn achterband (bridgestone) en toe gleed ik ook alle kanten op. Heb er ergens nog een foto van de achterband waar je de cupping op ziet.
Nee, maar komt tot nu toe overeen met hetgeen wat mijn motor op het scherm laat zien. Daarnaast zie ik ook geen gekke slijtage op mijn band o.i.d wat ik wel snel zie als ik de waardes van de compressor volg. Als ik die volg dan krijg ik snel extreme slijtage (rullen) bij ' normaal ' weg gebruik.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:05:
@Grubeater dank!
@Thoit @R0y. weten jullie hoe accuraat die Xiaomi pomp is?
Hier staat een fatsoenlijke compressor (heb nu zo'n klein goedkoop ding zonder reservoir die ik eens gehad heb) nog op het wensenlijstje.
[ Voor 12% gewijzigd door R0y. op 26-10-2020 15:24 ]
Google het niet. Tenzij je goede NSFW filtering hebt.f2ride2001 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Wat betreft pomp zelf, compressor is leuk maar ik gebruik ook gewoon een voetpomp. Heb er wel een met dubbele cilinder, dat zorgt er voor dat het een stuk gemakkelijker en sneller pompt als een voetpomp met enkele cilinder. Die heb ik hier in de buurt bij Halfords gehaald.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Waar kan ik het beste electra draad voor de motor halen?
Wil wat zaken aansluiten en moet daarvoor draad verlengen etc etc, maar waar kom ik aan draad goed voor motor doeleinden?
Kan ik het beste gewoon even bij de lokale dealer langs hobbelen of volstaat "normaal" snoer zonder harde kern?
Waarschijnlijk overdenk ik de hele boel, maar beter zo dan ongepland gaan beunen
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Conrad of reichelt.Rubman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:02:
Maybe a very stupid question
Wil wat zaken aansluiten en moet daarvoor draad verlengen etc etc, maar waar kom ik aan draad goed voor motor doeleinden?
Kan ik het beste gewoon even bij de lokale dealer langs hobbelen of volstaat "normaal" snoer zonder harde kern?
Waarschijnlijk overdenk ik de hele boel, maar beter zo dan ongepland gaan beunen
Check even de AWG van de originele en dan komt het helemaal goed
Denk dat je juist een gevlochten kabel wil want harde kern is juist kwetsbaarder en moeilijker te leggen denk ik.
Ik raad je ook aan de kleuren aan te houden zodat je het later gewoon weer volgens schema kan behandelen en niet per ongeluk fout kan gaan.
Top daar dacht ik idd niet direct aankneusteun schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Conrad of reichelt.
Check even de AWG van de originele en dan komt het helemaal goed
Ja gevlochten sowieso want harde kern gaat stuk met trillingen en beweging.Denk dat je juist een gevlochten kabel wil want harde kern is juist kwetsbaarder en moeilijker te leggen denk ik.
Ik raad je ook aan de kleuren aan te houden zodat je het later gewoon weer volgens schema kan behandelen en niet per ongeluk fout kan gaan.
Qua kleuren gelukkig OCD genoeg daarvoor

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Je wil niet weten hoe vaak ik projecten van anderen lostrek waarbij de ground paars is en de 12v geel/groen etc....Rubman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Top daar dacht ik idd niet direct aan
[...]
Ja gevlochten sowieso want harde kern gaat stuk met trillingen en beweging.
www.rdae.nlRubman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Top daar dacht ik idd niet direct aan
[...]
Ja gevlochten sowieso want harde kern gaat stuk met trillingen en beweging.
Staat vast wel wat in kleur op
leeg
(Maar toch was het lekker om te rijden
Elk elektra draad werkt gewoon, maar ik zou gaan voor de juiste kleur montage snoer. Harde kern is, buiten een huis installatie, wat mij betreft, een no go. Dat kan niet tegen trillen en ik vind harde kern, eigenlijk, iets wat sowieso niet meer gebruikt zou moeten worden, maar dat is mijn mening.Rubman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:02:
Maybe a very stupid question
Ik ben het met @kneusteun wel eens dat, als je verlengt, ieg. dezelfde dikte draad moet gebruiken die er gebruikt is door de fabrikant en het liefst met dezelfde kleur. Wat ik nog wel wil melden is dat de USA, bijna, het enige land is dat nog AWG gebruikt, de rest van de wereld gebruikt mm2
Maar, mijn mening is wel, dat als je toch in je kabelboom met snijden, een gedegen elektrische tekening van je motor wel heel belangrijk is.
Ik heb pas geleden nog naar een draadbruik in de kabelboom van mijn motor moeten zoeken en daarbij was de elektrische tekeningen toch wel verdomd makkelijk.
Is dat de enige 4 cijfer code die op de band staat? Er staat hier geen DOT voor en de cijfers staan niet in een omlijning.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:00:
Nou, blijkbaar zijn de bandjes 5 jaar oud:
[Afbeelding]
Achterbandje ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Ik kan vanavond eens proberen te achterhalen rond welke kilometerstand dit vervangen is.
Vermoed daardoor dat dit niet de DOT code is die je zoekt.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Er staat niet altijd DOT voor, maar staat vaak wel in een omlijning.. En als ik het goed zie lijkt je band toch ook wel richting z'n einde te gaan.. Hij zit midden in het loopvlak al op een slijt nok. dus of die nou 4 of 5 jaar is, op is op..thijsco19 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Is dat de enige 4 cijfer code die op de band staat? Er staat hier geen DOT voor en de cijfers staan niet in een omlijning.
Vermoed daardoor dat dit niet de DOT code is die je zoekt.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Heb je niet nog meer 4-cijferige codes op de band staan? Dit ziet er niet helemaal uit als een DOT-code, maar ieder merk kan het anders doen natuurlijk.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:00:
Nou, blijkbaar zijn de bandjes 5 jaar oud:
[Afbeelding]
Achterbandje ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Ik kan vanavond eens proberen te achterhalen rond welke kilometerstand dit vervangen is.
Je band is overigens ook vrij vierkant, in het midden duidelijk verder afgesleten dan aan de randen. Helpt ook niet bij weggevoel en grip natuurlijk.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Googlende op zo'n band + dotcode kom ik gewoon de oude vertrouwde tegen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/j0y2hJ1498biX6ZMbmZkCTV4.png?f=user_large)
En hier ook:
https://link.marktplaats.nl/m1613314548
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Staat in het onderhoudsboekje niks over een bandenwissel (weet niet of dit hier normaal gesproken wordt opgeschreven), maar ik heb zo'n vermoeden dat dit de banden zijn waarmee de motor geleverd is (geleverd in 2013, kunnen er dan banden uit 2010 op zitten?) en er bijna 13.000 km op staat.
Maar volgens mij komt het er gewoon op neer dat de bandjes op zijn en er nieuwe op moeten
[ Voor 13% gewijzigd door Inperiosus op 27-10-2020 08:01 ]

Ze lagen blijkbaar al 3 jaar 'op de plank' voordat ze op de motor werden gemonteerd. Vandaar het 3 jaar verschil.
[ Voor 33% gewijzigd door thijsco19 op 27-10-2020 08:23 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Nou, eerlijk gezegd, als de temp onder de 10 zakt pak ik liever de Fiat....Phyth0n schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:24:
[...]
Ja zo voelt de hoge stand bij deze temperaturen, maar als het onder de 5 degC zakt dan is de hoge stand toch we fijn.

Banden vervangen als ze op zijn, niet als het moet volgens een boekjeInperiosus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:56:
Volgens mij heb ik vanochtend de échte DOT code gevonden. Kon helaas geen fotootje maken want lege telefoon, dus die volgt nog. In ieder geval stond er "DOT xxxAEM4910". Wél alles in één vakje. Niet zoals @steveman z'n afbeeldingen, maar meer zoals de afbeelding van @Grubeater:
[Afbeelding]
Staat in het onderhoudsboekje niks over een bandenwissel (weet niet of dit hier normaal gesproken wordt opgeschreven), maar ik heb zo'n vermoeden dat dit de banden zijn waarmee de motor geleverd is (geleverd in 2013, kunnen er dan banden uit 2010 op zitten?) en er bijna 13.000 km op staat.
Maar volgens mij komt het er gewoon op neer dat de bandjes op zijn en er nieuwe op moeten
Als het inderdaad de qualifiers zijn zoals @steveman aangeeft kan ik met dit weer begrijpen (even de leeftijd en staat daar gelaten) dat je ze vervangt. Mijn ervaring met deze banden is dat ze superfijn zijn met lekker zonnig weer maar zodra er iets van vocht is dan glijden ze (voor het gevoel) alle kanten op.
Over kromme frames gesproken, herinneren de 50ers zich de Fantic brommers nog? Als je die kocht kreeg je standaard een 70 cc cylinder / zuigersetje mee geloof ik. Anyway, als je achter zo'n ding reed kon je gewoon ZIEN wie 'm opgevoerd had en wie niet....Joopieboy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Dat had ik vroeger met die Vespa Ciao's.Snor klok eronder en 70cc, ding trok als een beer ipv aan hoeven te lopen, en liep niet te gek hard op de top (60-65), echt een perfect ding voor in de stad.
Alleen die frame's trokken krom/dubbel.

Kopp die heatgrips, mijn vrouw heeft 't ook, en ik kan je verzekeren, als je steeds koude / stijve handjes hebt gaat de lol er gauw af....Koehandelaar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:45:
Even een vraagje voor de koukleumen hier. M'n vriendin heeft de ziekte van Raynaud oid, waarbij je handen en voeten heel snel dood gaan (het bloed trekt er snel uit). Ze heeft nu een elektrisch vestje op Ali besteld, maar zouden jullie daarbij handvatverwarming of verwarmde handschoenen aanraden?
Of allebei doen? Ik heb zelf nooit met handvatverwarming gereden, dus heb geen ervaring er mee. Haar gebruik zal met name plezierritten zijn, maar ze wil ook regelmatig een dagje met de motor naar haar werk. Dat zal niet in de winter zijn overigens, maar in het voorjaar en herfst zou ze wel graag zo lang mogelijk door rijden.
Duc's en winter.....?? Is dat wel zo'n goeie combinatie....? Mijn Monster gaat op stok hoor als 't zout eraan komt.... Of anders wat vaker een gehaktballetje mayo voor wat spek op de botten...?UTwizard schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Mijn vriendin rijdt zelf sinds een paar maanden ook een Monster (797) en zij is ook een koukleum. Koude voeten heeften ze eigenlijk nog nooit gehad op de motor, maar koude handen en vingers wel. Ze heeft ondertussen wel "onder-handschoenen" van Revit en thermo onderkleding wat veel doet. Daarnaast heeft ze ook nog een motorsjaal zodat ze de hals niet koud krijgt en op die manier houdt ze het eigenlijk zonder problemen wel 60-90 minuten vol op de motor.
Duidelijk! Het zijn inderdaad Qualifiers.R0y. schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
Banden vervangen als ze op zijn, niet als het moet volgens een boekje
Als het inderdaad de qualifiers zijn zoals @steveman aangeeft kan ik met dit weer begrijpen (even de leeftijd en staat daar gelaten) dat je ze vervangt. Mijn ervaring met deze banden is dat ze superfijn zijn met lekker zonnig weer maar zodra er iets van vocht is dan glijden ze (voor het gevoel) alle kanten op.
Zat zelf te denken om te vervangen met Conti Road Attack 3's. Gebruik is voornamelijk woon-werk (27 km enkele rit, vrijwel alleen snelweg), en touren (geen snelweg
De Xiaomi compressor wordt trouwens morgen geleverd!
Ik ben toen gegaan voor Angel GT's (1) en achteraf spijt, stuurde voor mijn gevoel toch minder maar wel meer vertrouwen in de regen e.d.Inperiosus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:09:
[...]
Duidelijk! Het zijn inderdaad Qualifiers.
Zat zelf te denken om te vervangen met Conti Road Attack 3's. Gebruik is voornamelijk woon-werk (27 km enkele rit, vrijwel alleen snelweg), en touren (geen snelweg).
De Xiaomi compressor wordt trouwens morgen geleverd!
@noes is groot fan van Conti's, die kan je vast meer vertellen over die banden
Ik heb het ook best vaak. Afgelopen zaterdag wel een keer of 5 denk ik, maar dat kwam ook wel deels omdat er zooi op de weg lag en ik lomp aan het knallen was. Gewoon wat subtieler op het gas gaan als je een bocht uit komt en gas houden, dan trekt ie wel weer recht.Inperiosus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:01:
Even iets heel anders: hoe vaak breekt jullie achterkant uit bij nat wegdek/in de regen? Ik heb, in de korte tijd dat ik rijd, intussen zo'n 5x gehad dat het achterwiel graag een stapje opzij maakt. Tweemaal was het overduidelijk m'n eigen schuld (putdeksel/zebrapad), maar de andere drie heb ik geen flauw idee wat er gebeurde.
Nu helpt het ook niet mee dat ik een Pilot Road 4 op een 690 Duke heb liggen. Die band past niet bij de rijstijl van de brommer
[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 27-10-2020 17:02 ]
Laat ik me ook maar weer eens melden hier. Met nog steeds 100% thuiswerken en inmiddels ook geen daglicht meer nadat de kinderen in bed liggen staan de motoren bijna alleen nog maar stil

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
:strip_exif()/f/image/YYw0KkEECMXEsczsS6YqOZFr.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de XJ6 nog zien te verkopen....
:strip_exif()/f/image/yujjFlcNxoI56JQ3YTe3hxSL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door dirkhimself op 27-10-2020 11:02 ]
Gefeliciteerd!dirkhimself schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:56:
Mw. Dirk eindelijk ook aan de BMW....
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Past ook mooi bij deze slagkruiser:Chakotay schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:05:
@dirkhimself mooi slagschip, veel plezier ermee!
:strip_exif()/f/image/OhORWyOV15GgXteuJtFxkkKD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben juist voor de Angel GT's gegaan omdat ze destijds het beste uit de Motoplus test kwamen, en presteerden juist beter in de regen dan de andere band waarmee een gedeelde eerste plek was. Mij bevielen ze juist heel goed in de regen. Heb daardoor ook 2 setjes ervan gebruikt vorig jaar.R0y. schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:12:
[...]
Ik ben toen gegaan voor Angel GT's (1) en achteraf spijt, stuurde voor mijn gevoel toch minder maar wel meer vertrouwen in de regen e.d.
@noes is groot fan van Conti's, die kan je vast meer vertellen over die banden
Dit topic is gesloten.