Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 246 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
charrel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Maar dan worden ze nog niet echt warm, vriend van me op zijn mt07 tenere is altijd aan het klagen, die van bmw worden veel warmer.
Klopt, de hoogste stand is volgens mij zelfs alleen maar aan te raden voor boven de poolcirkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42
dirkhimself schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Klopt, de hoogste stand is volgens mij zelfs alleen maar aan te raden voor boven de poolcirkel...
Ja zo voelt de hoge stand bij deze temperaturen, maar als het onder de 5 degC zakt dan is de hoge stand toch we fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

dirkhimself schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:35:
[...]
Bij mij staat in het boekje dat je de hoogste stand alleen moet gebruiken om 'm snel op te warmen. Maar ik heb op de K16 iets van 5 standen; op de GS waren het er 2 (of 3? ik weet het niet eens meer). Evengoed deed ik 'm inderdaad altijd even snel opwarmen op 2 en daarna naar 1.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52
charrel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Maar dan worden ze nog niet echt warm, vriend van me op zijn mt07 tenere is altijd aan het klagen, die van bmw worden veel warmer.
Dat heb ik nog niet gemerkt, vind ze aardig warm worden. Maar goed, echt koud is het natuurlijk ook nog niet echt. Daarnaast heb ik voor de echte winterdagen elektrisch verwarmde handschoenen, dat samen met de handvatverwarming is perfect :)

Gisteren heb ik dit verwarmde vest binnengekregen, werkt met een powerbank als accu. Moet zeggen dat ie aardig warm wordt ook, nu maar hopen op een koude droge winter om het eens goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 13:02
@BlackLabel01 Zag dat zelfde vest gisteren op ali, ben benieuwd hoe hij bevalt.
Vond het persoonlijk nog wel een beetje spannend om iets elektrisch no-name uit china zo dicht op je lijf te dragen. Dus nog niet besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:03
roda_djavulen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
@BlackLabel01 Zag dat zelfde vest gisteren op ali, ben benieuwd hoe hij bevalt.
Vond het persoonlijk nog wel een beetje spannend om iets elektrisch no-name uit china zo dicht op je lijf te dragen. Dus nog niet besteld :)
M'n vriendin en ik hebben dat vest al 2 jaren zonder problemen in gebruik. Vind het erg prettig dat je hiermee de temperatuur veel makkelijker kan regelen dan vooraf een schatting maken hoe koud het wordt en dan maar hopen dat je de juiste hoeveelheid lagen hebt aangetrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Indians horen hier thuis :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCbVliLlZZZqDe5pPWEXGBj3Vhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/622gTWakxSskHVFIko6X2Tm9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3soI-KiekgtRAY8P5xQYlbdW_PQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1eGNiioKcYYUorqVLC8SCjHR.png?f=user_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 14:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Rubman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:14:
Mijzelf maar even op iets nieuws getrakteerd.
[Afbeelding]

Gezien ik het hele jaar door rijdt vond ik het wel verdiend.
Plus deze is mooi weg te werken zonder extra kastje aan het stuur maar enkel een losse ring direct naast handvat.

Het zijn deze
Oké inbouwen wordt nog een dingetje, toch iets lastiger dan op eerste instantie geschat.
Hoewel ik technisch prima in staat ben zaken op te pakken zit ik hier toch mee te stoeien, bedrading moet verlengd en je moet toch een mooi punt vinden om de boel aan te sluiten.

* Rubman gaat nog even twijfelen over zelf inbouwen (eventueel met hulp) of toch laten doen tegen flinke kosten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:35
Dat is inderdaad de oude wall van henny, helaas is die ondertussen verkocht en ik dacht dat ie naar de UK is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja dit was in december 2013, stond ie opeens vlakbij ons huis te 070.

Ah inderdaad voorbij: YouTube: Einde verhaal voor ‘Wall of Death’

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51
Thoit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

M'n vriendin en ik hebben dat vest al 2 jaren zonder problemen in gebruik. Vind het erg prettig dat je hiermee de temperatuur veel makkelijker kan regelen dan vooraf een schatting maken hoe koud het wordt en dan maar hopen dat je de juiste hoeveelheid lagen hebt aangetrokken.
Welke maat heb jij? (heb je irl ontmoet dus kan ik wel een inschatting maken welke maat ik dan moet hebben)
Ik zit altijd tussen L en Xl in.
Zo iets als een verwarmd vest moet denk ik wel wat strakker zitten denk ik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Volgens mij heb ik die wall of death ook wel eens in actie gezien toen ik nog jonger was. Ken het enkel als "steile wand" o.i.d. Echt prachtig mooi om te zien :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Welke maat heb jij? (heb je irl ontmoet dus kan ik wel een inschatting maken welke maat ik dan moet hebben)
Ik zit altijd tussen L en Xl in.
Zo iets als een verwarmd vest moet denk ik wel wat strakker zitten denk ik.
Normaal heb ik maat M, maar in het vest XL. Minimaal een maatje groter is aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor BMW liefhebbers is het al jaren een vaste attractie op de BMW Motorrad Days in Garmisch:

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Mooie is dat door Henny ik ook gewoon aan de motoren geraakt ben.
Met pa mee naar Henny en maten om daar als jochie van 2 a 3 jaar vastgeknoopt te worden achter op een oude guzzi monza om vervolgens met 150+ tussen de weilanden door te knallen.

Tegenwoordig zou iedereen moord en brand roepen maar destijds kon ik mijn geluk niet op als dreumes, op mijn 10e een eerste TSX gekregen om te "leren".

Die TSX liep binnen een jaar 120 doordat me pa een mooi 125cc blokje had gevonden, en zo ging het van kwaad naar erger :o

Grappig hoe je niks van je basisschool en middelbaar onderwijs kan herinneren maar ik dit soort dingen nog perfect voor de geest kan halen O-)

Edit: https://knmv.nl/2015/okto...n-de-tijd-motor-kozakken/

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 20-10-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Thoit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Normaal heb ik maat M, maar in het vest XL. Minimaal een maatje groter is aan te raden.
Idd, ik heb normaal L en het XXL vest past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40
BlackLabel01 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Idd, ik heb normaal L en het XXL vest past perfect.
Welke afmetingen heb jij alsk vragen mag B-) draag je het vest dan over een longsleeve ofzo??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
DraZ666 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Welke afmetingen heb jij alsk vragen mag B-) draag je het vest dan over een longsleeve ofzo??
Dat mag, 190 cm, 89 kg + iets teveel voorliefde voor biertjes :P Heb hem nog niet op de motor gedragen, maar heb hem over een t-shirt + trui gepast. Voelt ook iets veiliger dat er wat meer stof zit tussen de verwarmingselementen en m’n vel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40
BlackLabel01 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

Dat mag, 190 cm, 89 kg + iets teveel voorliefde voor biertjes :P Heb hem nog niet op de motor gedragen, maar heb hem over een t-shirt + trui gepast. Voelt ook iets veiliger dat er wat meer stof zit tussen de verwarmingselementen en m’n vel.
Die voorliefde (en afmetingen) delen we dan! Weet ik welke ik moet aanschaffen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

mr_petit

opperprutser

botoo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:36:
niks mis mee maar het heeft niets te maken met de klassieke Indian.
Dat kan je hedentendage natuurlijk van heel veel merken zeggen (met name een aantal italiaanse en engelse)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

@mr_petit Mee eens, veel merken zijn opgekocht en leven slechts voort in naam met slechts een knipoog naar het historische karakter van dat merk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik weet niet of ze met slechts een knipoog naar het historische karakter voortleven, maar er worden zeker meer merken 'heropgericht' dan gestart.
Het is wel zo dat imo bijna alle merken die heropgericht zijn vaak een modellengamma heeft wat deels sterk op het verleden teruggrijpt al doen tegenwoordig bijna alle merken dat vanwege het hipster-era :P
En soms zelfs met een niet al te grote nauwkeurigheid (zoals bijv. de 'triumph rocket' terwijl dat altijd een naam is geweest die met BSA verbonden was ook al waren beide merken toen eigendom van hetzelfde concern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 07:39
mr_petit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:23:
Ik weet niet of ze met slechts een knipoog naar het historische karakter voortleven, maar er worden zeker meer merken 'heropgericht' dan gestart.
Het is wel zo dat imo bijna alle merken die heropgericht zijn vaak een modellengamma heeft wat deels sterk op het verleden teruggrijpt al doen tegenwoordig bijna alle merken dat vanwege het hipster-era :P
En soms zelfs met een niet al te grote nauwkeurigheid (zoals bijv. de 'triumph rocket' terwijl dat altijd een naam is geweest die met BSA verbonden was ook al waren beide merken toen eigendom van hetzelfde concern)
Meest schokkende voorbeeld is, vind ik, op autogebied te vinden: het nieuwe MG heeft natuurlijk echt niks te maken met het oude MG. Geen poging om weer een mooie roadster of dicht sportwagentje op de markt te brengen, maar een hele praktische, niet van andere merken te onderscheiden, elektrische SUV...
(Begrijp me goed, ik vind het leuk dat zij een betaalbare elektrische auto verkopen, maar het is jammer dat dít dan de eerste MG na al die jaren is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja die MG is idd wel een heel apart geval.
Maar ja, als 1 type auto nu wel onpopulair is, dan is het een kleine roadster (niet alleen hier maar zeker ook in china)
En als je die in de markt zet, krijgt ie ook nog eens de concurrentie van een mx-5/fiat124 voor z'n kiezen, wat al by far de meest populaire is in die klasse in de laatste 30 jaar.

Wat voor motoren de bobber/cafe racer/hoe het ook maar heet is, is voor auto's een elektrische mini/midi SUV

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 21-10-2020 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

Zucht, tijdverdrijf tijdens 2 weekjes quarantaine in Singapore (leuk joh, 2 weken knalvast in een hotelkamer..) zit ik veel teveel videos etc van MSX125'jes / Grom's te kijken.
Denk dat ik al weet wat het kerstcadeau voor mezelf gaat worden...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 14:44
4x2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:07:
Zucht, tijdverdrijf tijdens 2 weekjes quarantaine in Singapore (leuk joh, 2 weken knalvast in een hotelkamer..) zit ik veel teveel videos etc van MSX125'jes / Grom's te kijken.
ooh niet leuk :( ik hoorde laatst ook een verhaal van iemand die een kamer moest delen.
hoe is dat bij jou ? heb je wel een kamer voor jezelf, is deze een beetje ok ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja hoor, kamer is gewoon prima, netjes en een vrij redelijk formaat (26m2), wifi is prima, tv is goed en je kunt online eten bestellen als je het hotel voedsel niet wil.

Maar je zit evengoed nog 2 weken vast in je kamer, dus ervaring is opgedaan, en het idee is om het niet nog een keer te doen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Rubman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:14:
Mijzelf maar even op iets nieuws getrakteerd.
[Afbeelding]

Gezien ik het hele jaar door rijdt vond ik het wel verdiend.
Plus deze is mooi weg te werken zonder extra kastje aan het stuur maar enkel een losse ring direct naast handvat.

Het zijn deze
Ik denk dat als ik zo door blijf rijden dat dan binnenkort mijn handen eraf gaan vallen, ik zat dus ook te kijken naar verwarmde handvatten voor mijn R6.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Lodo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat als ik zo door blijf rijden dat dan binnenkort mijn handen eraf gaan vallen, ik zat dus ook te kijken naar verwarmde handvatten voor mijn R6.

Met name diameter van je hendels.

En goed kijken hoe je het in gaat bouwen, zelf doen of laten doen.

Ik ben nog aan het twijfelen, inbouwen is ~€150 waar het setje €40 was.
Zelf doen is middag werk met wat solderen en kappen eraf etc, maar dat is ook afhankelijk van wat voor motor je hebt.

Nog iemand die een garage te leen heeft om het in ieder geval niet buiten te doen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 21-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:51
4x2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:07:
Als je dan toch die knoop zou doorhakken, de MSX125 wordt vernieuwd en heet voortaan gewoon GROM.
https://motorfreaks.nl/ar...mt-m-g/40925/artikel.html

Het is een hele leuke motor voor erbij in en om de stad, maar je moet er niet al te veel van verwachten. 0-60 istie lekker vlot, daarna is het wat langzamer tot de 100.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Leviathius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Het is een hele leuke motor voor erbij in en om de stad, maar je moet er niet al te veel van verwachten. 0-60 istie lekker vlot, daarna is het wat langzamer tot de 100.
Volgens honda red je dat niet eens dus _O-

stiekem wel leuk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Rubman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

Zelf doen is middag werk met wat solderen en kappen eraf etc, maar dat is ook afhankelijk van wat voor motor je hebt.

Nog iemand die een garage te leen heeft om het in ieder geval niet buiten te doen :+
Ik moet sowieso ook nog iets hebben dat ik mijn telefoon kan opladen dus ik denk dat ik dat mooi kan combineren. Ik twijfel alleen een beetje of de elektra van een 2001 R6 dit gaat trekken. Denk het wel, maar toch wel handig om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zelf vind ik mijn tomos een geweldig stadsding.
Geen helm nodig en je mag overal overheen waar fietsers overheen mogen.

Ik kan me voorstellen dat in de grotere steden in de randstad zo'n grom echt perfect kan zijn.

Wat is het verbruik van zo'n grom? op papier zou de tomos 1 op 50 doen maar echt realistisch is dat niet, hoewel ik wel 1 op 40 denk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Let op de lengte van de handvaten. Zelf ooit een Oxford set gekocht, de tour set. Die waren dus mooi te kort voor mijn Pan European. Verder zou ik als ik nu handvaten zou moeten kopen de orignele van Yamaha kopen. Reden is dat de bediening in het handvat zit i.p.v. een los kastje.
Rubman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

Ga alsjeblief niet in je kabelboom knippen en solderen :X Zorg dat je gebruik maakt van de optie stekker en sluit de boel dan met een stekker aan.
Lodo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Ik moet sowieso ook nog iets hebben dat ik mijn telefoon kan opladen dus ik denk dat ik dat mooi kan combineren. Ik twijfel alleen een beetje of de elektra van een 2001 R6 dit gaat trekken. Denk het wel, maar toch wel handig om even te checken.
Ik heb een tijdje terug een USB lader gekocht die voor mij perfect is: 2x USB, rechtstreeks op de accu kunnen aansluiten, schakelaar om het uit te zetten zodat de accu niet leeggetrokken kan worden, en een voltmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:29:

Ik kan me voorstellen dat in de grotere steden in de randstad zo'n grom echt perfect kan zijn.

Wat is het verbruik van zo'n grom? op papier zou de tomos 1 op 50 doen maar echt realistisch is dat niet, hoewel ik wel 1 op 40 denk te halen.
Dat had ik vroeger met die Vespa Ciao's. :P Snor klok eronder en 70cc, ding trok als een beer ipv aan hoeven te lopen, en liep niet te gek hard op de top (60-65), echt een perfect ding voor in de stad. :Y

Alleen die frame's trokken krom/dubbel. _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 23:51
kneusteun schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:29:

Op de Grom die ik 2 jaar lang heb gereden haalde ik gemiddeld 1 op 45. Oftewel moest iedere 200km tanken want dan was de tank bijna leeg (4.5L).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Thoit schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Let op de lengte van de handvaten. Zelf ooit een Oxford set gekocht, de tour set. Die waren dus mooi te kort voor mijn Pan European. Verder zou ik als ik nu handvaten zou moeten kopen de orignele van Yamaha kopen. Reden is dat de bediening in het handvat zit i.p.v. een los kastje.

[...]

Ga alsjeblief niet in je kabelboom knippen en solderen :X Zorg dat je gebruik maakt van de optie stekker en sluit de boel dan met een stekker aan.

[...]

Ik heb een tijdje terug een USB lader gekocht die voor mij perfect is: 2x USB, rechtstreeks op de accu kunnen aansluiten, schakelaar om het uit te zetten zodat de accu niet leeggetrokken kan worden, en een voltmeter.
Ja ik zat al even te kijken qua lengtes. Over de originele set van Yamaha heb ik alleen maar slechte dingen gelezen qua bouwkwaliteit.

Ik dacht ik kijk eens even op ali en deze zaten geloof ik op mijn lesmotor. Ik moet het alleen even opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:15
[...]

Kijk ook eens naar de Oxford Hotgrips, die had ik op mijn vorige motor en worden gewoonweg heet. Veel warmer dan wat ik nu heb, en op de heetste stand en met mid season handschoenen soms zelfs op het randje van oncomfortabel. Misschien niet het mooist weggewerkt, maar ik zou ze van harte aanbevelen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
geert_s schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Kijk ook eens naar de Oxford Hotgrips, die had ik op mijn vorige motor en worden gewoonweg heet. Veel warmer dan wat ik nu heb, en op de heetste stand en met mid season handschoenen soms zelfs op het randje van oncomfortabel. Misschien niet het mooist weggewerkt, maar ik zou ze van harte aanbevelen.
Het schijnt dus dat deze nog heter zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:15
Lodo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Het schijnt dus dat deze nog heter zijn 8)7
Dan zou ik vooral de heetste stand niet gebruiken :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Thoit schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:38:

[...]

Ga alsjeblief niet in je kabelboom knippen en solderen :X Zorg dat je gebruik maakt van de optie stekker en sluit de boel dan met een stekker aan. .
Moet deze optie stekker wel aanwezig zijn op de motor en ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat dit in het geval van mijn VFR uit 2001 niet zo is.

Mijn optie is of direct aan schakeldraad van contact (zoals beschreven in handleiding verwarming)
Of via stadslicht maar dan moet er mogelijk een relais tussen. De min draad kan ten alle tijden gewoon of naar het motorblok of naar de min van de accu.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WrotYRrVg2l3nYYnnfBQLBVi94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m1CBKwSC7wTCE0weRNFBwCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Semi-recente foto van mijn Street Triple. Heeft zo zijn ongemakken maar tovert toch weer elke rit een lach op mijn gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Joopieboy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Dat had ik vroeger met die Vespa Ciao's. :P Snor klok eronder en 70cc, ding trok als een beer ipv aan hoeven te lopen, en liep niet te gek hard op de top (60-65), echt een perfect ding voor in de stad. :Y

Deze is nog helemaal origineel maar loopt ongeveer 40km/h nu en dat vind ik prima.
De agenten tot nu toe ook.

Dit ding is nu ook niet meer voor scheuren maar voor praktisch, dus geen zin om hele tijd over mijn schouder te moeten kijken.
Als ik even snel de stad in wil om iets op te halen pak je dit 100x sneller dan een auto of motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Deze is nog helemaal origineel maar loopt ongeveer 40km/h nu en dat vind ik prima.
De agenten tot nu toe ook.

Dit ding is nu ook niet meer voor scheuren maar voor praktisch, dus geen zin om hele tijd over mijn schouder te moeten kijken.
Als ik even snel de stad in wil om iets op te halen pak je dit 100x sneller dan een auto of motor.
Ik woon niet in een stad (al zou een dorp vroeger met het huidige aantal inwoners (±40K) allang stadsrechten gekregen hebben) en dat heeft ooit voordelen. We kunnen hier met de auto nog bij de winkels en supermarkt(en) komen en daar vervolgens ook gewoon gratis parkeren.... Voordat ik m'n motorfiets buiten heb staan én m'n helm opgezet / handschoenen aangetrokken heb, ben ik met de auto waarschijnlijk al op en neer geweest. >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Met betrekking tot de discussie hierboven, het constant in angst leven van de rollerbanken heeft mij doen besluiten om de Monkey te kopen. Hiervoor lange tijd een Puch gehad die wat harder liep dan toegestaan, maar daar zat ik toch niet lekker op (veel controles door de vele scholen in de buurt). Ook geeft zo'n 125cctje net wat meer vrijheid, want even de snelweg pakken voor een klein stukje is wel mogelijk. Zo rijdt ik bijv. naar het werk door de Velsertunnel (sneller dan de pont).
Leviathius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Op de Grom die ik 2 jaar lang heb gereden haalde ik gemiddeld 1 op 45. Oftewel moest iedere 200km tanken want dan was de tank bijna leeg (4.5L).
Met het aapje heb ik laatst zelfs 1 op 55 gehaald!

Btw, die nieuwe Grom is wel tof.

[ Voor 41% gewijzigd door Wrack op 21-10-2020 17:09 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Heyo! Nu ik 2 jaar met een A2 rijbewijs heb rondgereden, op een oude GPZ550 en de BMW G310R. heb ik mijn volledig A rijbewijs aangevraagd en meteen de BMW omgeruild voor een nieuwe motor!

Een Triumph Daytona 955i uit 2006 en ben helemaal verlieft op de looks en het geluid!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYDAXczt7uclg1N_5XYNXeoYJAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iA8TWDyXTHBKl8VFVI202U6R.jpg?f=fotoalbum_large
(deze foto voor in the TC :) de BMW G310R mag er uit! )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10uK500fqzYTbhGoC3IaAWJDkQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2Pnb9UwFRIv3Irah8TRKcLK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W1en1OcbHTSzK5grno2eMMJYBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHNUINMOgbAbIvY6z36r9Hix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWA7HHx7OGS_iZSm6fIzLrGrgGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmPPPyYfNJFBanW9WVbu2Cs5.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nogal een grote stap van de 300cc G310R naar deze 955cc maar heb er zeker geen spijt van, heb ook van dit topic geleerd dat ik niet met iets kan aankomen als het minder dan 100pk heeft 8)7
Wil graag ook een keer van die motor cursussen doen en eventueel naar het circuit om echt te leren wat je hier mee nou echt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Congrats! En meteen lid van de +100pk club. Mooie motor hoor! Lekker geluid hebben die Daytona's ook. Hoorde er laatst nog een O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Even een vraagje voor de koukleumen hier. M'n vriendin heeft de ziekte van Raynaud oid, waarbij je handen en voeten heel snel dood gaan (het bloed trekt er snel uit). Ze heeft nu een elektrisch vestje op Ali besteld, maar zouden jullie daarbij handvatverwarming of verwarmde handschoenen aanraden?

Of allebei doen? Ik heb zelf nooit met handvatverwarming gereden, dus heb geen ervaring er mee. Haar gebruik zal met name plezierritten zijn, maar ze wil ook regelmatig een dagje met de motor naar haar werk. Dat zal niet in de winter zijn overigens, maar in het voorjaar en herfst zou ze wel graag zo lang mogelijk door rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koehandelaar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:45:
Even een vraagje voor de koukleumen hier. M'n vriendin heeft de ziekte van Raynaud oid, waarbij je handen en voeten heel snel dood gaan (het bloed trekt er snel uit). Ze heeft nu een elektrisch vestje op Ali besteld, maar zouden jullie daarbij handvatverwarming of verwarmde handschoenen aanraden?

Of allebei doen? Ik heb zelf nooit met handvatverwarming gereden, dus heb geen ervaring er mee. Haar gebruik zal met name plezierritten zijn, maar ze wil ook regelmatig een dagje met de motor naar haar werk. Dat zal niet in de winter zijn overigens, maar in het voorjaar en herfst zou ze wel graag zo lang mogelijk door rijden.
Wat voor een motorfiets heeft ze? Wat vaak het beste werkt is een setje 'handkappen' in combinatie met handvat verwarming en daarbij niet ál te dikke handschoenen zodat de warmte / hitte vanuit de handvat verwarming ook daadwerkelijk bij je handen kan komen...

Handkappen op een Super-Sport.... No-Go >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Will_M schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Wat voor een motorfiets heeft ze? Wat vaak het beste werkt is een setje 'handkappen' in combinatie met handvat verwarming en daarbij niet ál te dikke handschoenen zodat de warmte / hitte vanuit de handvat verwarming ook daadwerkelijk bij je handen kan komen...

Dat is wel handig om te vermelden inderdaad. Ze heeft vanaf morgen een Ducati Monster 696, dus handkappen staat daar niet zo mooi op :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koehandelaar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Dat is wel handig om te vermelden inderdaad. Ze heeft vanaf morgen een Ducati Monster 696, dus handkappen staat daar niet zo mooi op :9
Een échte naked dus _/-\o_

Handvatverwarming zou dan in 't voor en najaar voldoende moeten zijn waarbij ze dan ook niet als een 'dolle' over de snelweg moet gaat rijden. Zelfs met handvatverwarming krijg je dan koude handen doordat de rijwind aan de bovenkant over je handen 'blaast' en ze daar ook het 'kouwe klauwen' gevoel als eerste gaat ervaren (handpalmen blijven sowieso langer warm).

Met 'dikke' handschoenen raak je het gevoel met je rem/koppling kwijt en dat 'stuurt' niet lekker...

En: Feli met de Ducati vanaf morgen dan ook oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-10-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Een échte naked dus _/-\o_

Handvatverwarming zou dan in 't voor en najaar voldoende moeten zijn waarbij ze dan ook niet als een 'dolle' over de snelweg moet gaat rijden. Zelfs met handvatverwarming krijg je dan koude handen doordat de rijwind aan de bovenkant over je handen 'blaast' en ze daar ook het 'kouwe klauwen' gevoel als eerste gaat ervaren (handpalmen blijven sowieso langer warm).

Met 'dikke' handschoenen raak je het gevoel met je rem/koppling kwijt en dat 'stuurt' niet lekker...

En: Feli met de Ducati vanaf morgen dan ook oOo
Dat was bij mijn Gixxer toch echt wel fijn :+ Dat ding hing steeds voller met Yammie onderdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 13:57
Will_M schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Voordat ik m'n motorfiets buiten heb staan én m'n helm opgezet / handschoenen aangetrokken heb, ben ik met de auto waarschijnlijk al op en neer geweest. >:)
Hahah, heel herkenbaar. En dan nog het gedoe met het mee naar huis nemen van je aankopen. Nee, dan maar even met de auto :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Leviathius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Als je dan toch die knoop zou doorhakken, de MSX125 wordt vernieuwd en heet voortaan gewoon GROM.
https://motorfreaks.nl/ar...mt-m-g/40925/artikel.html

Het punt is dat ik de 4K voor een nieuwe een beetje te gortig vind, vooral omdat ik weet dat ik er toch weer alles aan ga lopen verbeunen met big bore kits enzo...
Snel zal het ding nooit worden, maar dat hoeft ook niet.
Mijn idee was ook vooral om er een extra set velgen (of niet eens) met allroad banden bij te pakken zodat ik puur iets heb waar ik een beetje mee kan kloten.
Tegen de tijd dat m'n crypto zooi een fortuin waard is koop ik dr wel een T700 of Africa Twin bij als grote mensen motor :P
De VTR moet ik sowieso nog volledig afstellen, wat dingen verbeteren, op de testbank gooien en kijken wat het verbruik nu is, dus die gaat ook niet direct weg, ik wil dat project wel volledig afronden.
Joopieboy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXbrZ_YI2J2mrwiQB_hERxIqJKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYNNOObPohWFKs2s96wufnHG.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is m'n huidige hobbybob project (70cc, maar met permanente snelheidsbegrenzer, dus loopt net 35)
De Grom moet eigenlijk diezelfde vibe geven, gewoon dr op stappen, niet al te moeilijk doen over allerlei kleding, gewoon helm op en een rondje door de buurt stuiteren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je crypto nu nog niet een fortuin is dan was je late to the party Ben ik bang 😅

Vette ciao! 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo dan! Daar zitten best wel wat uurtjes arbeid in haha, mooi mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Rubman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Moet deze optie stekker wel aanwezig zijn op de motor en ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat dit in het geval van mijn VFR uit 2001 niet zo is.

Mijn optie is of direct aan schakeldraad van contact (zoals beschreven in handleiding verwarming)
Of via stadslicht maar dan moet er mogelijk een relais tussen. De min draad kan ten alle tijden gewoon of naar het motorblok of naar de min van de accu.
Als dat er niet op zit, dan een verloop kabeltje maken van één naar twee stekkers. Heb echt teveel ellende gezien met mensen die in kabelbomen gaan lopen prutsen. Mooie is ook als je het met stekkers maakt dat je het ongedaan kan maken en dus geen beschadigingen over houd.

Verwarmde handschoenen! Ik heb vaak genoeg nog koude handen aan de buitenkant gehad met verwarmde handvaten. Als het echt koud is wil je ook nog wel eens flink aan de handvaten klampen waardoor je eigenlijk niet goed op de motor zit. Maar als ze een ziekte heeft dan ook echt geen risico nemen en gewoon verwarmde handschoenen kopen. Je hebt ze tegenwoordig op accu en je kan ze ook op de accu van de motor aansluiten. Persoonlijk heb ik de versie met accu, en kom er een dag mee door met een extra setje accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 21:11
Even een vraagje voor de koukleumen hier.
Mijn vriendin rijdt zelf sinds een paar maanden ook een Monster (797) en zij is ook een koukleum. Koude voeten heeften ze eigenlijk nog nooit gehad op de motor, maar koude handen en vingers wel. Ze heeft ondertussen wel "onder-handschoenen" van Revit en thermo onderkleding wat veel doet. Daarnaast heeft ze ook nog een motorsjaal zodat ze de hals niet koud krijgt en op die manier houdt ze het eigenlijk zonder problemen wel 60-90 minuten vol op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56

+1 voor verwarmde handschoenen.
Ik rij zelf met combinatie handkappen+handvatverwarming. Die worden en blijven dan lekker warm, maar de buitenkant van je handen blijkt toch koud. Ik ben zelf niet echt een kouwkleum en het stoort me niet echt (afgelopen week geen probleem met oude gescheurde doorwaaizomerhandschoentjes bij 7 graden), maar ik merk het dan wel. Een handschoen verwarmt aan alle kanten.

Hoe gaat het met haar voeten? Als ze daar ook last heeft kun je ook nog eens naar verwarmde inlegzolen kijken eventueel: https://www.comfort-producten.nl/nl/verwarmde-zolen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:46:
Als je crypto nu nog niet een fortuin is dan was je late to the party Ben ik bang 😅

Vette ciao! 👌
Ik sta op 80% winst ofzo, dus al zou ik nu cashen dan zou dat best een leuk rendement zijn voor ~2,5 jaar (gekocht in de dip na de 2017 bullrun, maar gemiddeld niet de absolute dip helaas)
Maar ik heb geduld, als het niet op mn rekening staat geef ik het ook niet uit.

En het is een citta ;)
Joopieboy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:47:
Ja, beunhok, lang leve het thuiswerken.
Moet 'm eigenlijk eens helemaal uit elkaar halen om het ding echt netjes te maken.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Dank voor jullie antwoorden! En felicitaties. Al kreeg ze gisteravond bericht dat 't toch pas vrijdag wordt i.p.v. vandaag, jammer van 't mooie weer. Zaterdag dan maar een mooi stukje rijden met z'n tweeën.

We hebben het besluit genomen, we gaan gewoon voor beide. Handvatverwarming is niet zo duur en als 't dan een keer tijdens een zomerritje iets kouder heeft, hoeft ze niet gelijk de handvatverwarming aan. Op de langere ritten in het voorjaar / najaar kan ze dan gewoon de verwarmde handschoenen aan doen. Als 't niet nodig is, zet ze de verwarming niet aan. Als 't wel nodig is zet ze de verwarming wel aan. Problem solved >:)

En heb ik weer een goede reden om haar een cadeautje te geven, de handvatverwarming dus :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:17

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:47:
Zo ging-ie bij mij weg :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh-6drtquG9POP-PiUBIfwGCMkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7mMgp2UQvMtNCoiAxSgksw9p.jpg?f=user_large

Dus ehm.. Tsja, zoek de verschillen :D

Hier staat 't inmiddels ook best wel vol, en dan staat er nog een scooter buiten beeld die ik nog moet verkopen voor iemand :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFaKV2_V2R-O6pPqiXEVyqqX7lM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lvdi610agjCHzzr3LylvDY7L.jpg?f=user_large

Magna, Fazer, Divje, en de andere Div staat op de heftafel. Hopelijk hebben we snel 'n extra garagebox, dan kunnen o.a de Magna en de rode Div weg :)

[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 22-10-2020 14:26 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
Will_M schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Daarom rij ik gewoon een 'GT' ... performance van een super sport, en lekker warme handen 😂
Handvat verwarming, zadelverwarming, ik heb t niet koud.

Vrouwlief heeft vorige week haar rijbewijs ook gehaald, dus deze week nog even wat oefenen op haar eigen motor (een Duke 790) en volgende week voor 3 weken naar Spanje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C6CMRch.png

Afgelopen weekend gepast of t allemaal mee kan zo zonder aanhanger te gebruiken. Gaat goed komen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
Flipside22 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Daarom rij ik gewoon een 'GT' ... performance van een super sport, en lekker warme handen 😂
Handvat verwarming, zadelverwarming, ik heb t niet koud.

Vrouwlief heeft vorige week haar rijbewijs ook gehaald, dus deze week nog even wat oefenen op haar eigen motor (een Duke 790) en volgende week voor 3 weken naar Spanje.

[Afbeelding]

Afgelopen weekend gepast of t allemaal mee kan zo zonder aanhanger te gebruiken. Gaat goed komen O+
Bekende foto, kwam ik vorige week nog in het Almelo-topic op MF tegen :)
Ideale manier om op vakantie te gaan met de motor :o

[ Voor 4% gewijzigd door Paul Hewson op 22-10-2020 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 23:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

44teeth Jr. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-10 09:25

Ik ben in dit topic een stiekeme gluurder zonder echt te reageren O-) Maar gezien mijn persoonlijke ervaring met Raynaud wil ik je graag mijn mening delen, het is namelijk best een struggle..

Ik rij met een supersport met handvatverwarming. Dit gaat voor mij grotendeels goed! Het voordeel is dat ik ook in de zomer soms verwarming nodig heb in de ochtend. Echter wanneer eenmaal de aardbol opgewarmd is zou ik er niet meer aan moeten denken om te moeten rijden met verwarmde handschoenen.
Voor de aller aller koudste dagen (vanaf 5 graden ofzo dan blijf ik toch al liever binnen :+ )

Advies:
Neem eerst handvatverwarming. Rij je in de winter; kan je altijd uitbreiden met handschoenen. Die overginds best duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
_O-

Die aggegraat voor het opladen.

Dat geluid ook tijdens het crossen, ik heb het gevoel alsof je op een afstand bestuurbaar autootje zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 21:11
Flipside22 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
2 weken na het halen van je rijbewijs op motorvakantie door Spanje, respect _/-\o_ Veel plezier alvast :)

Die van mij vindt onze tochtjes van een uur bij ons in de regio al spannend genoeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
UTwizard schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

2 weken na het halen van je rijbewijs op motorvakantie door Spanje, respect _/-\o_ Veel plezier alvast :)

Die van mij vindt onze tochtjes van een uur bij ons in de regio al spannend genoeg :+
Afhankelijk van de locatie, maar volgens mij is het binnenland van Spanje super rustig. Daar kan je volgens mij beter beginnen met rijden dan het overbevolkte Nederland. Alleen een nadeel als je daar begint, dat Nederland niks meer aan is :O

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:46

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHNcOvluO9x7kIjNjh57iAxTF94=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xk710EsZt83ZQje9Dnk74bCg.jpg?f=user_large

Gefeliciteerd @NLDViane *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul Hewson schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:13:
[...]
Ideale manier om op vakantie te gaan met de motor :o
Haha...je kunt ook óp de motor met de motor op vakantie... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:17
Wat een mooi cadeau, bedankt Vrijdag! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
SuzukiGSX-R schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Ik ben in dit topic een stiekeme gluurder zonder echt te reageren O-) Maar gezien mijn persoonlijke ervaring met Raynaud wil ik je graag mijn mening delen, het is namelijk best een struggle..

Ik rij met een supersport met handvatverwarming. Dit gaat voor mij grotendeels goed! Het voordeel is dat ik ook in de zomer soms verwarming nodig heb in de ochtend. Echter wanneer eenmaal de aardbol opgewarmd is zou ik er niet meer aan moeten denken om te moeten rijden met verwarmde handschoenen.
Voor de aller aller koudste dagen (vanaf 5 graden ofzo dan blijf ik toch al liever binnen :+ )

Advies:
Neem eerst handvatverwarming. Rij je in de winter; kan je altijd uitbreiden met handschoenen. Die overginds best duur zijn...
Dank! Persoonlijke ervaringen zijn altijd 't beste. Het is idd best een struggle, soms waait 't iets terwijl het 20 graden buiten is en dan heeft ze alsnog 'dode' handen. Dus handvatverwarming komt er sowieso, ook voor die koude ochtenden in de zomer.

Alleen, ze wil dus ook graag in het voorjaar en de herfst naar haar werk kunnen rijden met de motor en dan kan 't met name 's ochtends al best koud zijn. Ze moet dan ook een uur rijden naar haar werk zo ongeveer, dus vandaar dat ik echt dacht aan verwarmde handschoenen. Alleen, ze kan toch die verwarming uit doen als het te warm heeft? Dan zijn het toch gewoon reguliere handschoenen? Ze hoeven toch niet permanent aan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:46

Vrijdag

De Zwarte

Goede grip voor als het er wat ruiger aan toe gaat 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Koehandelaar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Alleen, ze kan toch die verwarming uit doen als het te warm heeft? Dan zijn het toch gewoon reguliere handschoenen? Ze hoeven toch niet permanent aan te staan?
Er zit doorgaans wel een controller op dat soort spullen. Je kunt vaak ook meerdere verwarmde zaken op één controller aansluiten, zodat die tegelijk gaan. Een vest wil je meestal apart van de handschoenen kunnen bedienen bv. Als ik jou was, zou ik naar een motorzaak gaan waar ze dat spul verkopen en je er meer over kunnen vertellen. Je kunt dan alsnog een ander ding kopen, maar je weet iig hoe eea werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57
Ik heb al jaren Gerbing verwarmde handschoenen. Je hebt meer profijt van warme handschoenen dan handvatverwarming. Bij handvatverwarming kan de bovenkant van je hand koud worden. Bij handschoenen is ALTIJD je hele hand warm. Gerbings zijn duur maar,
* Het is zowiezo een hele goede motorhandschoen. Daar zou je al gauw 80 tot 100 euro voor betalen
* Volgens Gerbing is een aansluiting op de accu altijd warmer dan een accu. Ik weet niet of dit klopt. Ik weet wel dat ook bij lange ritten, en woonwerk verkeer de warmte altijd gelijk is.
* Je kan instelbaar kopen. Dat kost ook weer geld. Maar gaf mij wel aparte lente / herst / winter / kolere wat is het koud warmte 8-)

p.s. je hebt al een vestje van Ali. Ik heb een vestje van Gerbing. Ook duur, maar voor een doorrijder in de winter (en ik heb geen auto) wel erg fijn. Na aanschaf van het vestje heb ik het nooit meer koud gehad. Wel heel veel spijt dat ik het niet jaren eerder heb gekocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-10 09:25
[...]

Dank! Persoonlijke ervaringen zijn altijd 't beste. Het is idd best een struggle, soms waait 't iets terwijl het 20 graden buiten is en dan heeft ze alsnog 'dode' handen. Dus handvatverwarming komt er sowieso, ook voor die koude ochtenden in de zomer.

Alleen, ze wil dus ook graag in het voorjaar en de herfst naar haar werk kunnen rijden met de motor en dan kan 't met name 's ochtends al best koud zijn. Ze moet dan ook een uur rijden naar haar werk zo ongeveer, dus vandaar dat ik echt dacht aan verwarmde handschoenen. Alleen, ze kan toch die verwarming uit doen als het te warm heeft? Dan zijn het toch gewoon reguliere handschoenen? Ze hoeven toch niet permanent aan te staan?
Herkenbaar, voor die momenten is handvatverwarming ideaal. Voor een half uur red ik handvatverwarming in combinatie met gewone winterhandschoenen ook gewoon. Je kan inderdaad de verwarming uitdoen. Je zit uiteraard wel met kabels (of accu's). Wellicht een idee om verwarmde onderhandschoenen te gebruiken met accu's? Kan je ze ook lekker in de stad/fiets/bossen gebruiken, ideaal! Verwarmde motorhandschoenen wil ik persoonlijk nergens anders dragen dan op de motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ja ze zitten verbonden met een kabeltje, als je ze niet meer wilt verwarmen, kabeltje eruit en klaar. Ken er nog een met ijsklompjes als handen, die heeft die dingen op standje sahara staan, werkt voor haar erg goed.

Kabeltje heeft ze gewoon door d'r mouw van de jas gelust, plugje op de motor, zo gauw ze erop zit plugt ze de kabel van de jas in die op de motor en verwarmen die dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 23-10-2020 10:38 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vraag me af of 't ding door de fabrikant ervan ook als achterband op de markt gebracht is. Lijk meer op een voorbandje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

robertnld schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:32:
Ik heb al jaren Gerbing verwarmde handschoenen. Je hebt meer profijt van warme handschoenen dan handvatverwarming. Bij handvatverwarming kan de bovenkant van je hand koud worden. Bij handschoenen is ALTIJD je hele hand warm. Gerbings zijn duur maar,
Duur is relatief. Iemand moet niet de illusie hebben dat als iets bij Ali er hetzelfde uitziet (als de getoonde foto's daarwerkelijk van het aangeboden product zijn), het ook hetzelfde is. Vooral met verwarmde vestjes, handschoenen e.d. zou ik toch enige reserve hebben. Je zit wel met een paar electrische verwarmingselementen op je lijf. Als dat ding niet goed is, kun je er een paar lelijke brandwonden aan overhouden. Een vriend van me heeft een zenuwbeschadiging overgehouden aan defecte handvatverwarming. Just saying...

En wat de kosten betreft: dat soort dingen koop je voor de lange termijn. Niets is zo lastig als motorkleding. Spullen die het hele jaar te dragen zijn bestaan niet. Hoewel...je kunt ze heel het jaar dragen, maar of het lekker is, is vers twee :+ Zie het als een investering om veilig en comfortabel rond te rijden. Niet dat alles meteen duur moet zijn, want er is ook dure rommel te koop, maar voor bepaalde spullen heb ik een reserve tov Chinese producten. Je moet realistisch blijven. Een goed motorjack bijvoorbeeld moet niet alleen lekker zitten, maar ook veilig zijn. Als ze het echt goedkoop doen, heb je kans dat het spul zo slecht in elkaar zit, dat er van bescherming geen sprake is en het hele jack uit elkaar getrokken wordt als je een keer plat gaat. Dan kun je net zo goed in een V&D colbert op de motor gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
UTwizard schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Haha niet zo zeer 'door' Spanje. Zitten 3 weken in dezelfde regio, en van daaruit een beetje rond toeren. Hebben we vorig jaar ook gedaan toen ik mijn rijbewijs haalde in deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
* Jolke zet de motor in een hoekje in de garage dit weekend. Denk niet dat er nog een ritje aan zit te komen dit jaar. Tot volgend voorjaar. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Jolke schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:24:
* Jolke zet de motor in een hoekje in de garage dit weekend. Denk niet dat er nog een ritje aan zit te komen dit jaar. Tot volgend voorjaar. ;w
Ik ga me ff omkleden en klim er toch weer op vandaag, prima weertje om een rondje te doen :9 .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57
Goed punt. Ik vergat te schrijven hoe onwijs netjes mijn handschoenen er nog uit zien na jaren gebruik in wind en regen. Daarmee vallen de kosten per jaar enorm mee. Verder weet ik zeker om met "veilige" motorhandschoenen te rijden (bijv. juist gestikte naden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 01-10 06:34
botoo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Ik ga me ff omkleden en klim er toch weer op vandaag, prima weertje om een rondje te doen :9 .
Idd, heb ‘m net ook nog uit de garage getrokken, moest wat boodschappen doen. Had de laatste 1,5 week geen tijd om te rijden :/

Maandag weer es op het werk kijken, goede reden om weer 150km te maken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, de zorg staat weer onder druk.

Offroaddromen stellen we nog maar een jaartje uit.

En m'n nek zit al een week redelijk op slot, nodigt ook niet echt uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:24:
Gaat inderdaad lekker daar bij jullie in de regio nú :o Ik heb hier afgelopen week ook al een Italiaanse motorfiets in de hoek gezet, staan nu nog twee Japanners die direct naar buiten kunnen maar ik vrees dat m'n MT10 't dit jaar bij de ±200km van een paar weken terug mag gaan houden.... De T700 zal nog wel een paar keer naar buiten mogen ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Was prima weer om te rijden, zelfs toen de zon onderging niet koud (maar toen was ik weer bijna thuis :+)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASFvfejMpDyTveNZ6K2VM5pv75I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/spLFw3m2tSSb8xDHY6Y8fW19.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:52
@botoo niet van vandaag maar wel een straaljager!.. en een vliegtuig :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnQbLthHwf6DjhmC4MYBhJLQUx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQdgTCythaLT6p8Wx9ZsFGYW.jpg?f=fotoalbum_large

De motoren gisteren aan de laders gelegd en zo neer gezet zodat ze zo min mogelijk ruimte innemen. Mocht er een mooie dag aankomen zijn ze er zo uit, maar ik ben er bang voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

R0y. schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:21:
Mocht er een mooie dag aankomen zijn ze er zo uit, maar ik ben er bang voor..
Er zijn inmiddels genoeg kerstdagen geweest die buiten gevierd kunnen worden, dus niet zo pessimistisch

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Roy Die F-104 op jouw foto is eigenlijk (stiekem) een Belgische Starfighter. Dat ding op de foto van @botoo staat in Soesterberg en is wél een originele NL Starfighter ;)

Maakt verder niet uit, 't is én blijft een gaaf toestel!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 23:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Hoeveel Starfighters staan er in Nederland? Misschien kun je daar een leuke rit van maken. :P

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
Ik vraag me af of 't ding door de fabrikant ervan ook als achterband op de markt gebracht is. Lijk meer op een voorbandje :9
Nou je het zegt...ik ben wel benieuwd welke voorband erop zit eigenlijk... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
tdw schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Er zijn inmiddels genoeg kerstdagen geweest die buiten gevierd kunnen worden, dus niet zo pessimistisch
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat jij verstaat onder een goede dag en wat ik daar onder versta denk je niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

R0y. schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:06:
[...]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat jij verstaat onder een goede dag en wat ik daar onder versta denk je niet? ;)
Nee.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

R0y. schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:06:
[...]

Ik kan me een 2e kerstdag herinneren waarop het 20+ graden was. Mee naar de schoonouders? Hell no, ik ben gaan motorrijden 8)

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Ik kan me een 2e kerstdag herinneren waarop het 20+ graden was. Mee naar de schoonouders? Hell no, ik ben gaan motorrijden 8)
Mag je ná 25-12 niet gewoon verder doortellen totdat je weer aan de volgende éérste kerstdag komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Mag je ná 25-12 niet gewoon verder doortellen totdat je weer aan de volgende éérste kerstdag komt?
Hehe :P

Ach, de toenmalige vriending had er wel begrip voor. De nuance is wel dat ik uiteindelijk met een flinke omweg op de motor bij de schoonouders aan kwam :+ Helemaal weg blijven levert natuurlijk gezeik op, dan maar ff een uurtje hoi komen zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Wat voor jou dus een goede of mooie dag is om motor te gaan rijden zou het dus voor mij ook moeten zijn.. hmm. Interessant :)
Destruction schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Oh daar teken ik graag voor! Kurk droog, geen pekel en een zonnetje :)
Pagina: 1 ... 246 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.