Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 245 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.093 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@BlackLabel01 Dan heb jij meer (vrije) tijd gehad dan dat ik vrij kon maken... Die van mij staat nog op de zelfde plek in m'n garage als daar waar ik 'm vorige week vrijdag neer gezet heb met 10Km's op de tellen :o

Ik heb zojuist overigens een onderdeel bestelt wat 'eigenlijk' ooit voor de BMW GS-A modellen gemaakt is....

Afbeeldingslocatie: https://termaatmotoren.nl/wp-content/uploads/2020/09/5f44fbf2485d9_BikePenR-R12GS-1-steun-TomTom-Garmin-Tenere-700.jpg

Plaatje is 'clickable' ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 15-10-2020 17:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIPB2uTG7Iaxj-_Ao5kMej2tfi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52iT8B3BdFbHv7hLzoyVlF24.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKikb5sniXRmer43IfQSXhMZG3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOIhckOxJFYICunoTeDStOtR.jpg?f=fotoalbum_large

Stickers komt wel goed dus nu smeren en schuren om in het carbon wat luchtbel putjes dicht te maken. Volgende week vrijdag moet het geheel naar de monteur om het allemaal op te bouwen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Is dat met de ESA op maximaal? Ik ben 1.83 en kwam met beide voetjes aan de grond. Niet helemaal vlak, maar ik kwam verder dan jij op de foto. Zo hoog is die GSA toch ook weer niet?
Standaard hoogte, maar wel een in hoogteverstelbaar zadel op standje hoog en de Adventure uitvoering, daarmee kom ik op 910mm uit, of 920mm zoiets was het. Best wel fors. :P

2e foto is trouwens een kennis, die is 1.75m ergens. Ik kan er makkelijk op zitten met een licht gebogen knie. :)
Broekmaat lengte is ook 36, binnenbeenmaat weet ik zo even niet.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
2e foto is trouwens een kennis, die is 1.75m ergens. Ik kan er makkelijk op zitten met een licht gebogen knie. :)
Ah...you got me going there for a minute... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Formaat v.d. rijder telt niet meer na het zien van dit staaltje techniek:

YouTube: 13 year old kid rides bike bigger then him !!!!!!! | BRAAP VLOGS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11

Youk

Volvo For Life

Eergisteren middag als ik wou vertrekken naar werk start ik de Viffer. Motor start, maar toch even een reset van alles inclusief klokje. Hmm, uitkijken met de accu dus. B) 's Avonds (23:15u) op mijn werk terug vertrekken naar huis weer hetzelfde.

Gisteren voormiddag voor de zekerheid de accu maar aan de lader gehangen. 's Middags terug vertrekken zonder probleem. 's Avonds was het eerder van: rond .. rond .... rond ............rond .................. tiktiktiktik, gedaan met spelen. :'(

Ach ja, een (reserve) accu genomen van onze brandbluspompen en een setje startkabels en vroem. :)

Vertrekken al denkende van "ik mag niet stilvallen onderweg". Toch even willen kijken wat de buitentemperatuur is want door de reset van het dashboard is de standaard terug de koelwatertemperatuur geworden. Dus ik wil met mijn rechterhand naar het knopje gaan om te switchen. Tik ik toch de kill switch aan. |:( 8)7 Gelukkig snel door, terug aan tijdens rijden en motor gaat vanzelf weer aan. 8)

Vanmorgen dan maar een nieuwe accu gaan halen, terug een Yuasa YTX12-BS. Met zuurpakket gevuld en hangt nu aan de lader. Dus voor vandaag maar met de auto naar het werk en morgen terug met de Viffer.

Maar ja, mocht wel eens, ik gok iets van een 9 jaar en 130k km oud. d:)b

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Youk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:06:
Eergisteren middag als ik wou vertrekken naar werk start ik de Viffer. Motor start, maar toch even een reset van alles inclusief klokje. Hmm, uitkijken met de accu dus. B) 's Avonds (23:15u) op mijn werk terug vertrekken naar huis weer hetzelfde.

Gisteren voormiddag voor de zekerheid de accu maar aan de lader gehangen. 's Middags terug vertrekken zonder probleem. 's Avonds was het eerder van: rond .. rond .... rond ............rond .................. tiktiktiktik, gedaan met spelen. :'(

Ach ja, een (reserve) accu genomen van onze brandbluspompen en een setje startkabels en vroem. :)

Vertrekken al denkende van "ik mag niet stilvallen onderweg". Toch even willen kijken wat de buitentemperatuur is want door de reset van het dashboard is de standaard terug de koelwatertemperatuur geworden. Dus ik wil met mijn rechterhand naar het knopje gaan om te switchen. Tik ik toch de kill switch aan. |:( 8)7 Gelukkig snel door, terug aan tijdens rijden en motor gaat vanzelf weer aan. 8)

Vanmorgen dan maar een nieuwe accu gaan halen, terug een Yuasa YTX12-BS. Met zuurpakket gevuld en hangt nu aan de lader. Dus voor vandaag maar met de auto naar het werk en morgen terug met de Viffer.

grappig, in de meeste tekst viel me niks op, maar door dat 'terug' dacht ik toch aan België. Ik wou het je net gaan vragen (Awel, bent u van België?) toen ik in je Handtekening iets met Belgium zag staan...! Leuk, Noord-Brabant en België schelen ook niet zoveel.

Enne,
dat ging dus net goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07:39
Voor onze 'vertically challenged' deelnemers heeft deze dame nog goede tips: https://youtu.be/fcdRKoDzrdU

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Hkuit inderdaad, Belg, de volle 1,93m. :*) En waarschijnlijk ook de enige Belg die een motorweekend wil doen met 24 man waarvan er 23 Nederlander zijn. 8) :+

GoT-motorweekend FTW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:24
Got-motorweekend ?? Tell me more..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Bommes ging over het motorweekend van vorig jaar. Jammer genoeg dit jaar geen kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
Will_M schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:15:
@BlackLabel01 Dan heb jij meer (vrije) tijd gehad dan dat ik vrij kon maken... Die van mij staat nog op de zelfde plek in m'n garage als daar waar ik 'm vorige week vrijdag neer gezet heb met 10Km's op de tellen :o

Ik heb zojuist overigens een onderdeel bestelt wat 'eigenlijk' ooit voor de BMW GS-A modellen gemaakt is....
Ach dan ziet die van jou er tenminste nog als een nieuwe motor uit (als het goed is)..Die van mij zit onder het zand, muggen, en is niet meer in 'nieuwstaat' :P

Mijn TomTom Rider hebben ze bij de dealer gratis gemonteerd op het balkje boven de tellers. Hiervoor gebruiken ze altijd een BMW onderdeel, blokje dat klemt om de GPS balk, waar dan weer de Rider mount op geschroefd zit. Misschien is dat ook een optie voor je Garmin? Stukken goedkoper dan die BikePenR unit iig.

Ik heb zo geen onderdeelnr van die klem, maar kan ik altijd even navragen/opzoeken.

Vanavond een Osco gemonteerd, scheelt weer klooien met een spuitbus vet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1KjjRnYKlFrQYX0GmouH3U_S3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jajQwRl4gAU7L0M5tHkBPRey.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zwarte kabelbinders kopen, I know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dirkhimself schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:28:
Formaat v.d. rijder telt niet meer na het zien van dit staaltje techniek:
Neefje van Gaston Rahier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQiBpkDGoJNijbiHHqatIs6p4TM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dwlljtU7SStBEpCIR1wfJMSC.jpg?f=user_large

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 23:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Kijkt wat beter dan die postzegel. ;)

Gaston Rahier was de eerste niet-Fransman die de Dakar rally voor motoren won.

@Vrijdag, misschien moet je de GSA van @Joopieboy eens proberen? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Grubeater op 15-10-2020 21:50 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:15

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat stemmetje van dat kind/meisje op de achtergrond... 'PeeWee'.... _O-

https://www.yamaha-motor....es/competition/pw50-2021/

De naam 'PW' is hierbij meteen verklaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:09
Afbeeldingslocatie: https://img.indianautosblog.com/crop/1200x675/2019/10/20/ktm-upcoming-product-portfolio-866a.jpg

Lijkt alsof er nog wel een paar leuke dingen zit aan te komen

Op die van husqvarna lijkt ook een 1290 norden te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je ziet ze ook wel eens de 'jiffy truuk' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:57
Youk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:06:

Zag laatst iets voorbijkomen van een Mercedes met 1 miljoen kilometers met de eerste accu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Waarom is er toch altijd zoveel gezeik met abonnementsdiensten trouwens. Had leuk een halfjaar abonnementje op MotoPlus ten tijde van de motorbeurs. Nu onwijs gezeik dat ze dat halfjaar doodleuk stilzwijgend verlengen met een heel jaar, terwijl ik nog zelfs online had stopgezet ook... Leuk blad maar zorgt zo voor wrange nasmaak, moe word je er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SemperFidelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:26:
Waarom is er toch altijd zoveel gezeik met abonnementsdiensten trouwens. Had leuk een halfjaar abonnementje op MotoPlus ten tijde van de motorbeurs. Nu onwijs gezeik dat ze dat halfjaar doodleuk stilzwijgend verlengen met een heel jaar, terwijl ik nog zelfs online had stopgezet ook... Leuk blad maar zorgt zo voor wrange nasmaak, moe word je er van.
Daar kan Motoplus weinig aan doen. Het wordt via Aboland geregeld meen ik. Bij mij is ook e.a.a. misgegaan. Vind het tijdschrift erg prettig en wil ze ook graag ondersteunen. Maar Aboland gun ik geen cent meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Thoit schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Daar kan Motoplus weinig aan doen. Het wordt via Aboland geregeld meen ik. Bij mij is ook e.a.a. misgegaan. Vind het tijdschrift erg prettig en wil ze ook graag ondersteunen. Maar Aboland gun ik geen cent meer :-(
Ja eens, het is natuurlijk vooral Abonnementenland dat zo star doet. Net weer aan de lijn gehad en is nu alsnog opgezegd, gaan ze weer 6 euro administratiekosten regelen...

Die betaal ik maar niet, kijken of ze daar een incasso voor inschakelen. Of is dat beetje link? :P
Principekwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

Als je het online hebt stopgezet en je hebt daar mails van zou ik niet betalen en als ze moeilijk gaan doen die documenten onder hun neus schuiven :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 21:37
SemperFidelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Ja eens, het is natuurlijk vooral Abonnementenland dat zo star doet. Net weer aan de lijn gehad en is nu alsnog opgezegd, gaan ze weer 6 euro administratiekosten regelen...

Die betaal ik maar niet, kijken of ze daar een incasso voor inschakelen. Of is dat beetje link? :P
Principekwestie
Contact met hun is een drama. Ik heb twee jaar geleden mijn abonnement eens opgezegd van Motoplus, schijnbaar is daar toen iets misgegaan waardoor het toen stilzwijgend is verlengt.

Heb toen ook geprobeerd om die 6 euro niet te betalen, toen ik een herinnering kreeg met een mogelijke boete erop heb ik maar betaald..

Paar maanden terug een proefabbonement afgenomen voor 4 nummers. Bij nummer 2 kreeg ik een brief erbij dat het volgende nummer alweer mijn laatste zou zijn.. Daar heb ik letterlijk 5 mails voor moeten sturen.

Een drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Thoit schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Zag laatst iets voorbijkomen van een Mercedes met 1 miljoen kilometers met de eerste accu _/-\o_
Dat is zeker netjes. _/-\o_

Maar veel hangt natuurlijk ook af van het gebruik. Ik haal al enkele jaren de meeste kilometers uit woon-werk verkeer. Dat is 50 km enkele rit. Dus 2 maal starten per 100 km. Alle 3 dagen gaan tanken dus dat is weer een extra startbeurt erbij per 100 km.

Daarnaast staat de motor ook altijd buiten (wel onder een afdak). Dus ook in de winter wanneer het een tijdje te glad is blijft deze in de kou staan.

Als je dan bijvoorbeeld dagelijks de motor 1 keer moet starten om 6 à 700 km af te leggen. En wanneer het voertuig met koude toch binnen kan staan, dan kan ik er mij iets bij voorstellen dat een accu toch iets langer meegaat.

Zou er trouwens een verschil zitten in slijtage tussen motoraccu's en autoaccu's?

Trouwens verse accu steekt ondertussen in de Viffer, dus straks weer op 2 wielen naar het werk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als dat kleine mannetje rustig had gefilterd naar de stopstreep had hij zo door kunnen rijden.

De vloer is lava!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Youk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Dat is zeker netjes. _/-\o_

Maar veel hangt natuurlijk ook af van het gebruik. Ik haal al enkele jaren de meeste kilometers uit woon-werk verkeer. Dat is 50 km enkele rit. Dus 2 maal starten per 100 km. Alle 3 dagen gaan tanken dus dat is weer een extra startbeurt erbij per 100 km.

Daarnaast staat de motor ook altijd buiten (wel onder een afdak). Dus ook in de winter wanneer het een tijdje te glad is blijft deze in de kou staan.

Als je dan bijvoorbeeld dagelijks de motor 1 keer moet starten om 6 à 700 km af te leggen. En wanneer het voertuig met koude toch binnen kan staan, dan kan ik er mij iets bij voorstellen dat een accu toch iets langer meegaat.

Zou er trouwens een verschil zitten in slijtage tussen motoraccu's en autoaccu's?

Trouwens verse accu steekt ondertussen in de Viffer, dus straks weer op 2 wielen naar het werk. 8)
Meestal is het idd veel snelweg als je dat soort kilometers behaald, waardoor de motor vaak uren aanblijft i.p.v. constant uitzetten / starten dus afkoelen opwarmen etc. Hierdoor gebrruik je veel minder je koppeling, accu, versnellingen, remmen etc. Daarom hoeft de kilometerstand ook niet veel te zeggen.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat een auto accu een wat eenvoudiger leven heeft. De zijn vaak toch een heel stuk groter en tegenwoordig hoeven die kleinere motoren aan te jagen dan bij motoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 15:27
@lolgast @timmie271

CB500S mag er uit, is verkocht ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLDOzxrMJfeuVr8j1FXePw1TKX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYFawmPqR8uz5ncJxgmpoN8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:31
Interessant nieuws: https://www.nieuwsmotor.n...ilometertellerstanden-aan

Kabinet pakt fraude met kilometertellerstanden aan

Fraude met kilometertellerstanden van motorvoertuigen wordt steviger aangepakt. Zo worden apparaten die de teller van een motorvoertuig kunnen manipuleren verboden en wordt op meer momenten de tellerstand geregistreerd. Ook voor motorfietsen komt er een teller-registratie. De ministerraad heeft daarmee ingestemd op voorstel van minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat....
Vraag mij af of daar dan weer kosten voor in rekening gebracht worden voor de motorzaak en dus automatisch voor de klant (zoals bij een auto APK). En hoe doet de kleine bandenboer die in zijn schuurtje banden wisselt? Moet die ook bij dat registratiesysteem kunnen?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Leviathius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:43:
Interessant nieuws: https://www.nieuwsmotor.n...ilometertellerstanden-aan

[...]

Vraag mij af of daar dan weer kosten voor in rekening gebracht worden voor de motorzaak en dus automatisch voor de klant (zoals bij een auto APK). En hoe doet de kleine bandenboer die in zijn schuurtje banden wisselt? Moet die ook bij dat registratiesysteem kunnen?
Prima dat er een tellerstand-registratie komt. Maar apparatuur verbieden waarmee de tellerstand is aan te passen? Die dingen wordt niet uitsluitend ingezet om tellerstanden terug te draaien ofzo 8)7

* Destruction kent een ondernemer die dergelijke apparaten heeft. Tellerstanden terug zetten doet-ie niet, per definitie niet. Het is ook geen standaard garage ofzo, maar iemand die met name veel doet met auto-elektra storingen, en daarvoor heeft hij dus e.e.a aan apparatuur waarmee je - inderdaad - evt. ook minder goede dingen zou kunnen doen. In zijn geval gaat het om het corrigeren van de tellerstand, als een tellerhuis vervangen moest worden bijvoorbeeld.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:19
Wootlock schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

60k service interval op een.. Ducati _O- _O-
Eerst zien dan geloven :+
Die 60k is extra knap als je ziet hoe handmatig het hele proces ook nog eens is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
Die 60k kleppen interval komt toch doordat ze juist zijn afgestapt van de desmo constructie en nu gewoon veren gebruiken? Vreemd dat ze het dan nog desmo interval noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18
Aha, hier nog iemand met een dergelijke ervaring. Ik had na een aantal jaren mijn abo opgezegd. Het nummer dat ik niet meer zou moeten krijgen, kreeg ik toch. Mailtje gestuurd
> he jongens, er gaat iets niet goed. Ik had toch echt al opgezegd.
Reactie <: Als u nu opzegt dan zit u eerst dit jaarcontract nog uit.
> Ja, als ik NU zou opzeggen, maar dat heb ik twee maanden geleden al gedaan.
< Ik zie het, wordt nu in orde gemaakt.

Je raadt het al, het volgende nummer valt gewoon in de bus.
Mailtje > bedankt voor de twee gratis nummers, maar ik heb mijn abonnement opgezegd dus voor mij hoeft u die moeite echt niet meer te doen. Stop daar nu maar gewoon mee. Ik ga ze overigens ook niet alsnog betalen.
Uiteraard werd het nu in orde gemaakt. Inderdaad kreeg ik niets meer... Maar een jaar erna kregen mijn ouders (toen ik het abo afsloot woonde ik daar nog, maar tijdens het abo al verhuisd dus mijn adres hadden ze echt wel) wel nog een aanmaning voor een volledig jaar. Twee keer.

Sorry hoor, maar als je je zaakjes zo slecht op orde hebt, verspeel je ook bij mij alle goodwill.

Wel krijg ik nog wel eens de reclame dat ik in het verleden klant ben geweest en of ik niet een paar proefnummers wil hebben voor een leuke aanbieding? 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
cyntax schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:55:
Die 60k kleppen interval komt toch doordat ze juist zijn afgestapt van de desmo constructie en nu gewoon veren gebruiken? Vreemd dat ze het dan nog desmo interval noemen.
Yep.

Maar andere merken hebben ondanks veren volgens mij zelden/nooit zo’n 60k interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Yep.

Maar andere merken hebben ondanks veren volgens mij zelden/nooit zo’n 60k interval?
Klopt, doelde meer op de paste uit jouw eerste reactie waar het een 'desmo' service interval wordt genoemd terwijl het nu gewoon normale kleppen zijn. Desalniettemin is het een hele prestatie, sowieso is Ducati goed bezig, ze zijn ook de eerste die DCC hebben geïmplementeerd op een motor.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
Ik zit de komende 10 dagen een soort van opgesloten in mijn eigen huis(Iets met een virus) Dus vandaag maar ff geknutseld aan de R1150GS.
Het probleem was dat de N- en het accu-lampje het niet meer deden. Maar wat ik vooral gevaarlijk vond is dat mijn zijstandaardbeveiliging het niet meer deed.
Dus, ik ging maar, met de Clymer handboek erbij, op zoek door de draadboom open te snijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwnk3n29G-emqbl59rDR88Eh9uk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ry7sKfkrtGqX2lad8qg57Q5c.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r62JxSQ3QBIAfU9zFZCsT4yBnEY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uhTOeXG0e6s7synNRCDtGmX.jpg?f=fotoalbum_medium

Op de 2de foto boven geeft het groene stof al iets weg.
En ja hoor, een 'soldeerpunt' was gaan oxideren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDvQ2ux8BxQ2lfbBASclT2fGtz8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJjWB6JZ5zSHjtkY9VToNza4.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEY75HuQ7VDPkkLNZAP65-XSXBo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjo30zHGu1EQOJsQfmkApjM4.jpg?f=fotoalbum_medium

Dus werd het tijd voor wat gereedschap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlziwdQawmBkGWEXMKwlVD6dCPg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjEL4XK4EaeIdU03OL55cehH.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna was het een kwestie van schoonmaken, vertinnen en solderen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejDbMxrTODtxjSNTa-0-AybEA54=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkW6L1BjyruzX5aUfhmazcic.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/or2K4UNTezPSsgf6qSzrVLAoI10=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnFfwVjoG77LdtkQpMAfwKhn.jpg?f=fotoalbum_medium

En uiteraard weer netjes maken met krimpkous:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saK1WRUatYOO5mZ2rjau-srLgKM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKWHmigIl60eFQ9vv7IKvjZU.jpg?f=fotoalbum_medium

En daarna werkte alles weer naar behoren. Helaas geen foto's van want het was bijna etenstijd O-)

maar dit kan weer van het lijstje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:24
Yep.

Officieel niet - maar ik moet de eerste Honda nog tegen komen die in 60k tijd en significante afwijking in de kleppen heeft. Je moet ze regelmatig controleren volgens het handboek maar alleen 'stellen wanneer nodig'. En dat is in mijn beleving niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HTT-Thalan schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Officieel niet - maar ik moet de eerste Honda nog tegen komen die in 60k tijd en significante afwijking in de kleppen heeft. Je moet ze regelmatig controleren volgens het handboek maar alleen 'stellen wanneer nodig'. En dat is in mijn beleving niet vaak.
Hoeveel PK hadden die Honda motoren 😜.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S4All
  • Niet online
@HTT-Thalan & @timmie271 :I got this!
Honda’s hebben ook meer dan 100pk
https://topgear.nl/autote...cord-test-uitgelicht/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:05

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:48:
[...]

Hoeveel PK hadden die Honda motoren 😜.
Mijn street triple zat bij de 40k klepcontrole ook gewoon binnen de marges.. is maar net hoeveel risico ze durven te nemen met die onderhoudsintervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@BlackLabel01 Vandaag de T700 maar eens even uitgelaten en 't ding daarbij ook lekker in de zandbak laten spelen. Heb nu 125Km op de ODO staan waarvan ± 50Km buiten verharde wegen om gereden is.

Met die áf fabriek gemonteerde Pirelli Scorpion Rally bandjes kun je ook op snelheid de persoon / motorfiets welke áchter je rijd nog leuk 'zandstralen' 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-10-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Mijn Viffer (na tuning toch 117 pk 8) :P ) heeft er nu 167k km op zitten en nog nooit een klep moeten stellen (controle elke 24k km).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

Zo, dat was even een mooi rondje langs het IJsselmeer met de 9 jarige. Ze wilde perse rijden, ook al was het 11° gisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFrJL_pNLspFW_J_1DupP-dV_x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLDKgUMIN7zzsT24FWu4nksQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@charrel 't Was vandaag, ondanks de geringe buitentemperatuur, stiekem bést lekker rijden. Zeker als 't zonnetje er bij kwam zoals vanmiddag d:)b

Ik ga m'n criteria aangaande wél / niet meer rijden vanwege de buitentemperatuur maar weer naar beneden bij stellen in ieder geval. Heb de laatste 15 jaren met m'n YZF-R machientjes én de MT10 de minimale buitentemperatuur op 15 graden Celsius gesteld.... Met de Ténéré 700 is 't ook nu nog érg leuk spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Will_M schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:36:
@BlackLabel01 Vandaag de T700 maar eens even uitgelaten en 't ding daarbij ook lekker in de zandbak laten spelen. Heb nu 125Km op de ODO staan waarvan ± 50Km buiten verharde wegen om gereden is.

Met die áf fabriek gemonteerde Pirelli Scorpion Rally bandjes kun je ook op snelheid de persoon / motorfiets welke áchter je rijd nog leuk 'zandstralen' 8)
Mooie dag voor uitgekozen :)

Ik vind het sowieso echt prima banden, je kan er ook op de weg echt snoeihard mee de bochten door. Ik heb de eerste beurt (1000 km) aanstaande vrijdag gepland, daarna geloof ik het wel met het ‘inrijden’ en wordt het gasss d’rop :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat 'inrijden' volgens een boekje trek ik mezelf sowieso al niets van aan. Als 't ding stuk gaat van een beetje normaal gebruik terwijl alles op bedrijfstemperatuur is dan is 't apparaat mij niet waardig :)

Ik rijd altijd al alléén nieuwe motoren / auto's en dus ook met wisselende toerentallen plus ik gebruik alle versnellingen (en dus motorische belastingen) waarbij het gas er pas écht op gaat als de motorolie op bedrijfstemperatuur is. Nog nooit iets stuk gereden óf last gehad van olie gebruik (olieverbruik tussen twee beurten is dus steeds mínder dan het verschil tussen Max. en Min. vulling).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mijzelf maar even op iets nieuws getrakteerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SqtBAjt.jpg

Gezien ik het hele jaar door rijdt vond ik het wel verdiend.
Plus deze is mooi weg te werken zonder extra kastje aan het stuur maar enkel een losse ring direct naast handvat.

Het zijn deze

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rubman Dat soort dingen miste ik vanochtend inderdaad ook wel, ondanks dat er een paar handkappen op m'n brommer zitten kreeg ik kouwe klauwen :(

Opdracht naar de dealer is inmiddels al verzonden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 17-10-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waarom is er toch altijd zoveel gezeik met abonnementsdiensten trouwens.
Hmmm...ik denk dat er aparte topic van komt... :+

Ik heb ook met die oplichters te maken gehad. Ik kreeg een kado abo-bon van de zaak. Leuk, en heel toevallig kreeg ik ze aan de telefoon, en ik heb ze expliciet gevraagd of ik op tijd te horen zou krijgen dat ik het moest opzeggen of doorgaan. Ja, dat was zo. Dus gedaan. Inderdaad ook MotoPlus (leuk blad), en ze kwamen inderdaad na een jaar ofzo met een kaartje dat het bijna zover was en dat ik moest beslissen. Ik het kaartje teruggestuurd dat ik het wilde stopzetten. Toch kreeg ik nog 4 nummers. Nouja...zal wel zo horen. Totdat ik een factuur kreeg voor €25 oid. Dat ging dus niet gebeuren. Mail gestuurd en zij antwoorden dan doodleuk dat ik die nummers toch gehad heb, dus ik moest betalen. Toen heb ik ze te verstaan gegeven dat ze beter meteen de deurwaarder konden sturen. want ik zou 'over my dead body' gaan betalen. Niet luisteren natuurlijk, dus aanmaning na aanmanig en uiteindelijk de dreigbrief van de deurwaarder. Daar raak ik ook niet van onder de indruk, dus die heb ik het hele relaas doorgestuurd. Doorgaans zijn incassoburo's ook niet gediend van vage praktijken van hun opdrachtgevers, dus moet je ze laten weten hoe het zit.
Nog maar een keer een mail aan die eikels gestuurd met de mededeling dat er in mijn hoofd geen scenario bestaat waarin ik ga betalen. Zij hebben mij beloofd dat het opzeggen makkelijk zou zijn en tijdig, dus daar hou ik ze aan. Laat ze maar met die deurwaarder komen... Toen stopte het. Ze stuurden mij een mail dat ze het daarbij zouden laten.

Om na een jaar weer te beginnen. Blijkbaar ging iemand door de map met onbetaalde rekeningen en besloot actie te ondernemen. Ik weet niet zeker meer of het nóg een keer in gebeurd. Het staat mij bij dat ze nog een keer een dreigbrief stuurden. Toen dreigde ik terug met een kort geding vanwege lastig vallen en toen stopte het helemaal.

Resultaat is dat ik dus nooit meer een proefabonnement neem op wat dan ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Vanmiddag was het al tijd om de rode Diversion even kort te testen.

Zelf heb ik de Fazer gepakt, en @McKaamos de sleutels van de Div in handen gedrukt, om vervolgens een kort rondje te rijden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK_JFJCirlvDzqwoW047Utqdi9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d7Nepogr5GQsz5ytphnZYuDT.jpg?f=user_large

Natuurlijk hebben we eerst de 15 jaar oude voorband vervangen, en hebben we gelijk nieuwe remblokken gemonteerd :) Vd week ga ik de olie verversen en het oliefilter vervangen. Bougies en luchtfilter zijn als 't goed is onderweg, dan nog even de remolie verversen en de ketting goed afstellen (die mag iets strakker), en hij staat er eigenlijk alweer bijna klaar voor :) De topkoffer moet er dan nog op, en een poetsdoekje hier en daar kan ook geen kwaad. Dat laatste gaan we waarschijnlijk pas na de winter doen ;)

De gele Diversion leeft, en nu twijfelen we dus of we die motor niet gewoon weer straat legaal moeten maken. De investering valt opzich mee, maar 't is wel een boel werk. Wordt vervolgd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 17-10-2020 19:01 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Destruction Ik zou serieus gaan proberen 't 'oude' kenteken van die 'gele DIV' terug te gaan krijgen, zeker als 't gewoon een NL fiets is geweest (dan zijn de 'oude' gegevens nog redelijk goed/gemakkelijk boven tafel te krijgen bij de RDW).

Als 't een import gebakje is geweest wat niet als 'rollend frame' naar NL is gehaald dan zou je via Yamaha Europe nog wel aan de oorspronkelijke gegevens moeten kunnen komen maar dat kost wat meer moeite én dus (veel) tijd.

Suc-6 in ieder geval !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:11:
@Destruction Ik zou serieus gaan proberen 't 'oude' kenteken van die 'gele DIV' terug te gaan krijgen, zeker als 't gewoon een NL fiets is geweest (dan zijn de 'oude' gegevens nog redelijk goed/gemakkelijk boven tafel te krijgen bij de RDW).

Als 't een import gebakje is geweest wat niet als 'rollend frame' naar NL is gehaald dan zou je via Yamaha Europe nog wel aan de oorspronkelijke gegevens moeten kunnen komen maar dat kost wat meer moeite én dus tijd.

Suc-6 in ieder geval !!!
Het verhaal is dat de gele ooit is geïmporteerd vanuit België. Verkoper had er geen papieren meer van, en iets zegt me dat het dan lastig wordt om er weer een kenteken op te krijgen. Iets met ambtenaar gonna ambtenaar :P

De twijfel is nu om er 'n frame met kenteken bij te kopen en dan de boel over te bouwen. Aardig wat werk, maar de kosten van zo'n projectje vallen eigenlijk nog wel mee, en hoewel 't geen super mooie motor is (o.a wat schade aan de voorkuip) is zo'n ding met kenteken en in rijdende staat nog wel wat geld waard. In eerste instantie wilden we die gele gewoon in onderdelen gaan verkopen. Mogelijk hebben we straks gewoon één nette/goede Div600 en één goed rijdende maar minder nette Div600 te koop :P

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 17-10-2020 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Het verhaal is dat de gele ooit is geïmporteerd vanuit België. Verkoper had er geen papieren meer van, en iets zegt me dat het dan lastig wordt om er weer een kenteken op te krijgen. Iets met ambtenaar gonna ambtenaar :P

De twijfel is nu om er 'n frame met kenteken bij te kopen en dan de boel over te bouwen. Aardig wat werk, maar de kosten van zo'n projectje vallen eigenlijk nog wel mee, en hoewel 't geen super mooie motor is (o.a wat schade aan de voorkuip) is zo'n ding met kenteken en in rijdende staat nog wel wat geld waard.
Zie 't nú pas: *O* *O* GE-FE-LI-CI-TEERD!!!!! *O* *O*

Maar: Dan is een 'oud' NL frame inderdaad de gemakkelijkere route om te kiezen en de meeste kopers letten er ook niet écht op :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackLabel01
Will_M schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:20:
@Rubman Dat soort dingen miste ik vanochtend inderdaad ook wel, ondanks dat er een paar handkappen op m'n brommer zitten kreeg ik kouwe klauwen :(

Opdracht naar de dealer is inmiddels al verzonden ;)
Als je originele Yamaha handvatverwarming neemt, lees dan dit topic even. Fabrieksinstelling is dat ze op een 100cc scooter staan ingesteld, waardoor ze niet warm worden. Dit had mijn Tenere ook, gek dat ze dit bij de dealer blijkbaar niet even instellen. Maar het is 10 seconden werk om het zelf goed in te stellen, scheelt weer uitzoeken en frustratie d:)b

Edit: plaatje toegevoegd met handleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPuUkQxbEg13A_rbrKdt3q1yv8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ySXNieEIuIxKu5VpsxvVcyeJ.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door BlackLabel01 op 17-10-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Als je originele Yamaha handvatverwarming neemt, lees dan dit topic even. Fabrieksinstelling is dat ze op een 100cc scooter staan ingesteld, waardoor ze niet warm worden. Dit had mijn Tenere ook, gek dat ze dit bij de dealer blijkbaar niet even instellen. Maar het is 10 seconden werk om het zelf goed in te stellen, scheelt weer uitzoeken en frustratie d:)b
Je Sais d:)b Heb die zelfde handvatverwarming al een jaartje of 4,5 op m'n MT10 zitten..... 8)

Minpunten voor Gebben.... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-10-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Die 60k is extra knap als je ziet hoe handmatig het hele proces ook nog eens is!

[YouTube: New V4 Granturismo: Engine Assembly]
Ik zie vooral een proces waarbij de operator/technician ondersteund wordt door heel veel process controls met schroeven en het dispensen van de pakking geautomatiseerd is;)

Edit: vanmiddag toch nog even de Shiver uitgelaten, binnendoor naar Heusden gereden, rondje over de dijkjes daar en via het pontje weer richting huis.

Het was uiteindelijk toch wel fris in mijn motojeans, toen de zon echt weg was rond een uurtje of 6

[ Voor 20% gewijzigd door Paul.H op 17-10-2020 20:17 . Reden: Verhaaltje;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:37:
[...]
Desalniettemin is het een hele prestatie, sowieso is Ducati goed bezig, ze zijn ook de eerste die DCC hebben geïmplementeerd op een motor.
Nou wist ik gelukkig wat Desmo is en wat het met klepbediening te maken heeft. Maar wtf is DCC? Als ik google, krijg ik iets met modelspoorbanen of Direct Cylinder Control. Ik gok dat het iets met die laatste is, maar de twee bruikbare links die ik krijg wijzen naar hetzelfde Duitse verhaal waar ik geen *** van snap. Iets met lambda sondes enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:48:
@charrel 't Was vandaag, ondanks de geringe buitentemperatuur, stiekem bést lekker rijden. Zeker als 't zonnetje er bij kwam zoals vanmiddag d:)b

Ik ga m'n criteria aangaande wél / niet meer rijden vanwege de buitentemperatuur maar weer naar beneden bij stellen in ieder geval. Heb de laatste 15 jaren met m'n YZF-R machientjes én de MT10 de minimale buitentemperatuur op 15 graden Celsius gesteld.... Met de Ténéré 700 is 't ook nu nog érg leuk spelen >:)
Alleen pekel en nattigheid kunnen de pret bederven, koud is echt niet erg. Sterker nog, ik heb liever een (droge) winter/herfstdag van koelkast temperatuur dan een (sub)tropische zomerdag. Op zweet is veel moeilijker te kleden dan koude. En bandengrip maakt ook weinig uit, met goede (sportieve) straatbanden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
mphilipp schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Nou wist ik gelukkig wat Desmo is en wat het met klepbediening te maken heeft. Maar wtf is DCC? Als ik google, krijg ik iets met modelspoorbanen of Direct Cylinder Control. Ik gok dat het iets met die laatste is, maar de twee bruikbare links die ik krijg wijzen naar hetzelfde Duitse verhaal waar ik geen *** van snap. Iets met lambda sondes enzo.
Dynamic Cruise Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
mphilipp schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Wat Requiem19 zegt dus :P. Ofwel Active Cruise Control / Adaptive Cruise Control of Dynamic Cruise Control, verschillende namen voor dezelfde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:47:
[...]

Wat Requiem19 zegt dus :P. Ofwel Active Cruise Control / Adaptive Cruise Control of Dynamic Cruise Control, verschillende namen voor dezelfde functie.
Dus jij vind zo'n systeem handig op een motorfiets? Ik zou er serieus van gaan balen als m'n motorfiets zelf gas terug zou gaan nemen op het moment dat 't ding ziet dat er een tragere rijder vóór me aanwezig is...

DCC geeft dan gas bij én stuurt automagisch om die voorligger heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Will_M schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 02:41:
[...]

Dus jij vind zo'n systeem handig op een motorfiets? Ik zou er serieus van gaan balen als m'n motorfiets zelf gas terug zou gaan nemen op het moment dat 't ding ziet dat er een tragere rijder vóór me aanwezig is...

Ik zou er ook van balen als ik op de cruise control rijd en ik banjer per ongeluk bij iemand anders op volle snelheid naar binnen omdat ik even niet op zat te letten.

Tuurlijk, wij motorrijders zijn superieur en maken nooit fouten, dus het is een onzinnig systeem!11!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Will_M schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 02:41:
[...]

Het punt is denk ik dat het zover niet moet komen. Als het systeem besluit te remmen is het de berijder die te dichtbij is gaan rijden. Je kan wel klagen dat er 'een langzame rijder voor je zit' maar we hebben het over een openbare weg waar we als het goed is ruime marges hanteren. Als iemand voor jou langzaam gaat rijden of remt, moet jij de situatie vóór zijn, niet constateren dat de motor ingrijpt, realiseren dat je te dichtbij zat (blijkbaar) en dan over het systeem klagen.

Niet dat ik voorstander ben van elektronische hulpjes (om andere redenen) maar dit vind ik een slecht (tegen) argument.

Als we het over circuit rijden hebben gaat dit uiteraard niet op, maar dan moet je maar een motor gebruiken dit het niet heeft, of uit kan schakelen.

Je kunt überhaupt betwijfelen of je op de cc wilt rijden als motorrijder natuurlijk, wat het hele systeem (en de discussie) uit de vergelijking verwijdert. Ik denk dat ik cc handig zou vinden (als ik het had) maar kan ook voor mezelf genoeg tegenargumenten verzinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-10-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aha... :o
Leuk voor Ducati, maar het is gewoon een kwestie wie het meest betaalt aan Bosch. Net als met de 'bochten ABS'. Dat is een ontwikkeling van Bosch en die verkoopt het aan wie wil betalen. Wie meer betaalt, krijgt de primeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
mphilipp schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Aha... :o
Leuk voor Ducati, maar het is gewoon een kwestie wie het meest betaalt aan Bosch. Net als met de 'bochten ABS'. Dat is een ontwikkeling van Bosch en die verkoopt het aan wie wil betalen. Wie meer betaalt, krijgt de primeur.
Het is geen plug en play he, je moet zo’n systeem integreren in je hele concept als fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Het is geen plug en play he, je moet zo’n systeem integreren in je hele concept als fabrikant.
Nouja...hangt er vanaf. Als het motormanagement ook van Bosch is, of zich aan bepaalde standaarden houdt lijkt het mij niet zo'n probleem. Die bochten ABS is ook een uitbreiding op het ABS systeem dat ook door Bosch geleverd wordt. Kwestie van de inputs van de verschillende sensoren aansluiten en klaar. Erg versimpeld, en je zult er wel wat voor moeten doen, maar de R&D is door Bosch gedaan. Heel veel meer werk dan de sensoren ergens inlepelen en de bedrading regelen hoef je niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Nouja...hangt er vanaf. Als het motormanagement ook van Bosch is, of zich aan bepaalde standaarden houdt lijkt het mij niet zo'n probleem. Die bochten ABS is ook een uitbreiding op het ABS systeem dat ook door Bosch geleverd wordt. Kwestie van de inputs van de verschillende sensoren aansluiten en klaar. Erg versimpeld, en je zult er wel wat voor moeten doen, maar de R&D is door Bosch gedaan. Heel veel meer werk dan de sensoren ergens inlepelen en de bedrading regelen hoef je niet te doen.
Ja, aan uitvoerende hardware-kant inderdaad. Je vergeet alleen het hele knoppenspel, menu's/instellingen tbv volgafstand, waarschuwingslampjes/failsafes en dat soort mooie meuk. Het is letterlijk niet zo simpel als 'een paar inputs aansluiten'

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
mphilipp schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Plaatsing, impact op aerodynamica, impact op je dynamische vering als de boel ineens vertraagd, samenwerking met je remsysteem, 120.000 test kilometers per motor..

Ik denk dat het iets ingewikkelder is. Ze wilden het ook vorig jaar op de markt brengen, maar dat lukte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

BlackLabel01 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Edit: plaatje toegevoegd met handleiding
[Afbeelding]
Maar dan worden ze nog niet echt warm, vriend van me op zijn mt07 tenere is altijd aan het klagen, die van bmw worden veel warmer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Leviathius
Eigenlijk was het het plan om vorig weekend een tour te maken met mijn vader. Maar omdat regen voorspeld was hadden we het verplaatst naar deze zondag. De tour bestond officieel uit 3 delen gemaakt door de plaatselijke motorclub, we hebben er uiteindelijk 2 delen gereden, aangezien deel 2 begon en eindigde waar deel 1 eindigde, kon je die skippen. Als mensen uit de regio interesse hebben in de route, PM mij maar.
Bij nader inzien was het vorige week zondag prachtig weer en vandaag maar koud en grauw... Maar we hebben het doorstaan! Weliswaar best fris aan de beentjes was de handvatverwarming zeer welkom.

Deel 1 van de route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd-4RYGKKHA23YJKa4EXLDe-Lcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6gxITW5KaCuMo0SzfzbKNiW.png?f=fotoalbum_large
De dag begon met een buitje, dus de wegen waren nat(tig), dus erg lekker rijden was het niet. Maar uiteindelijk kwamen we in droog gebied terecht waar het nog niet geregend had, dus lekker kunnen rijden.

Omdat we het best koud hadden en je nog wel mag afhalen in de horeca, hadden we een lekker broodje frikandel gescoord en een mexicano :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQFlIcm5CuGQ_gr3WZXhuyoFEUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQYrDg2cOlIQ7FR4ByKPIfxa.jpg?f=fotoalbum_large

Deel 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qEmmOhUJXGEJ7GDsRLqRn5nXs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WLYCXU3nnX0RdHgIgyI5WSJF.png?f=fotoalbum_large
Deel 2 van de route was iets meer langs de grens met België, dus lekker door de natuur kunnen rijden. Helaas moest moeder natuur toch weer even vervelend doen en zich laten kennen toen we in de buurt van Chaam waren begon het te regenen. Was volgens mij de enige bui in héél Nederland, en wij reden erin. Of anders gezegd, stonden te schuilen onder een boom :+.
Zodra het droog was zeiden we 'dikke doei' tegen de route en reden linea recta naar huis voor een warme kop thee :O.

Nog even een coole foto om het af te sluiten 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_wWZFNAGjQtXb65QvF6h6ItreE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYphEVVyT78HWsOEWWjA9KXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
[...]

Yep.

Mijn Honda gl1800 moet ze iedere 32000mijl gecontroleerd worden dus dat is toch ook 51200km ok geen 60.000 maar ik vertrouw de Japanners dan meer dan de Italianen ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Destruction schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:58:
…om vervolgens een kort rondje te rijden :)
Kwam me al heel bekend voor... Ook even met de motor door de wasstraat geweest ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_DKUZVEHC4evUk8odkc9iiPl48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8mFl1m5LQ33isNHdg8SFVET.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:36:
Eigenlijk was het het plan om vorig weekend een tour te maken met mijn vader. Maar omdat regen voorspeld was hadden we het verplaatst naar deze zondag. De tour bestond officieel uit 3 delen gemaakt door de plaatselijke motorclub, we hebben er uiteindelijk 2 delen gereden, aangezien deel 2 begon en eindigde waar deel 1 eindigde, kon je die skippen. Als mensen uit de regio interesse hebben in de route, PM mij maar.
Bij nader inzien was het vorige week zondag prachtig weer en vandaag maar koud en grauw... Maar we hebben het doorstaan! Weliswaar best fris aan de beentjes was de handvatverwarming zeer welkom.

Deel 1 van de route:
[Afbeelding]
De dag begon met een buitje, dus de wegen waren nat(tig), dus erg lekker rijden was het niet. Maar uiteindelijk kwamen we in droog gebied terecht waar het nog niet geregend had, dus lekker kunnen rijden.

Omdat we het best koud hadden en je nog wel mag afhalen in de horeca, hadden we een lekker broodje frikandel gescoord en een mexicano :9
[Afbeelding]

Deel 2:
[Afbeelding]
Deel 2 van de route was iets meer langs de grens met België, dus lekker door de natuur kunnen rijden. Helaas moest moeder natuur toch weer even vervelend doen en zich laten kennen toen we in de buurt van Chaam waren begon het te regenen. Was volgens mij de enige bui in héél Nederland, en wij reden erin. Of anders gezegd, stonden te schuilen onder een boom :+.
Zodra het droog was zeiden we 'dikke doei' tegen de route en reden linea recta naar huis voor een warme kop thee :O.

Nog even een coole foto om het af te sluiten 8)
[Afbeelding]
Oeh, je vader rijdt een Victory :9~

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:00

botoo

💀 too old to die young

Leviathius schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:36:
Een flink nat pak i.c.m. een minder hoge temperatuur kan een aardige dealbreaker zijn voor de rest van de route nietwaar?
Toch lekker ff kunnen toeren, dat neemt niemand je meer af :)

Komende week verwacht mijn schoonzoon z'n pasje (eindelijk) binnen te hebben, en dan z.s.m. een Harley huren voor een dag zodra het weer het een beetje toelaat. Ik heb zo het vermoeden dat hij het met z'n zomeruitrusting toch wat kouder gaat hebben dan ik in full leather, maar ik ben wel een giga koukleum dus een kop warme thee zal er daarna ook wel in gaan :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Een flink nat pak i.c.m. een minder hoge temperatuur kan een aardige dealbreaker zijn voor de rest van de route nietwaar?

Komende week verwacht mijn schoonzoon z'n pasje (eindelijk) binnen te hebben, en dan z.s.m. een Harley huren voor een dag zodra het weer het een beetje toelaat. Ik heb zo het vermoeden dat hij het met z'n zomeruitrusting toch wat kouder gaat hebben dan ik in full leather, maar ik ben wel een giga koukleum dus een kop warme thee zal er daarna ook wel in gaan :Y
Dat treft, de Lidl heeft binnenkort weer thermokleding: https://www.lidl-shop.nl/Heren-sportkleding/h114909 :)

Er staat voor skiën en hardlopen maar voor motorrijden is het denk ik ook prima te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 18-10-2020 20:55 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Dat treft, de Lidl heeft binnenkort weer thermokleding: https://www.lidl-shop.nl/Heren-sportkleding/h114909 :)

Er staat voor skiën en hardlopen maar voor motorrijden is het denk ik ook prima te gebruiken.
Ik heb de 'voor motorrijden' thermooutfit van de Lidl en is echt prima spul. Grootste verschil (als ik zo snel kijk op de foto's) is wat extra dikke stof op de borst. Niet perse nodig als je geen doorwaaispul hebt.

Alternatief kan je ook een regenjackie over je jas aantrekken, of een extra (niet motor-specifiek) windstoppertje. Pak er dan wel één die nauw sluit, anders wappert het alle kanten op :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
botoo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Klopt helemaal. Daarom zijn we als echte die-hard motorrijders pas vertrokken zodra het droog was en gingen we schuilen zodra er 3 druppels op ons vizier zaten en gewacht tot het weer droog was 8) 8)

Thermokleding scheelt best wat, maar laagjes ook. Ik had een shirt + trui + sjaaltje + winddichte motorjas aan en dat was prima te doen. Alleen mijn benen werden koud :P
Vrijdag schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Oeh, je vader rijdt een Victory :9~
Jazekers! Een Victory Judge uit 2016 met Stage 1 uitlaten. Klinkt eeeerrrug lekker!

[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 18-10-2020 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

klik klik klik
en voor twee tientjes 3 ondershirtjes met lange mouwen :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Jazekers! Een Victory Judge uit 2016 met Stage 1 uitlaten. Klinkt eeeerrrug lekker!
[YouTube: Judging the 2016 Victory Judge | Performance Exhausts]
:9 Wat een gaaf ding zeg! Die zie ik vrijwel nooit in het wild hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

:9 Wat een gaaf ding zeg! Die zie ik vrijwel nooit in het wild hier.
Helaas niet nee :-(. Hier in NL zijn het alleen maar H-D's die je ziet rijden uit de USA (en Zero natuurlijk, maar dat telt niet). Terwijl de Indian's & Victory's beter presteren, voor minder geld en er vele malen meer uniek uitzien dan de H-D's.. Als ik het geld had stond er een Indian Scout Bobber in de schuur 8).

FortNine had er toevallig vandaag een video over:

[ Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 18-10-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

sypie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Kwam me al heel bekend voor... Ook even met de motor door de wasstraat geweest ?
[Afbeelding]
Da's de locatie inderdaad, maar nee. De motoren zijn niet door de wasstraat geweest :P Gewoon ff vlabij huis gestopt voor een foto'tje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Helaas niet nee :-(. Hier in NL zijn het alleen maar H-D's die je ziet rijden uit de USA (en Zero natuurlijk, maar dat telt niet). Terwijl de Indian's & Victory's beter presteren, voor minder geld en er vele malen meer uniek uitzien dan de H-D's.. Als ik het geld had stond er een Indian Scout Bobber in de schuur 8).

FortNine had er toevallig vandaag een video over:
[YouTube: How Indian Makes 43% More Power than Harley-Davidson]
Mijn oom heeft deze zomer zijn HD Road King weggedaan en rijdt nu een Scout Bobber 8)

Echt een heel gaaf ding en vergeleken met de 350kg van de Road King is het echt een vedergewicht. Wel zo fijn, want hij heeft last van zijn rug en knieën.

Het is een beetje dit model:

Afbeeldingslocatie: https://motorrai.nl/wp-content/uploads/2018/09/Scout-Willow-Green-Ivory-Cream-1600x1126.jpg

Maar dan met een doorlopend zadel en meer een grijsgroene matte lak. De crème delen zijn dan zwart. Kan de kleurstelling nergens vinden, is geloof ik een limited edition :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nadat Polaris in 2017 een punt zette achter het merk Victory en zich voor de (motordevisie) op Indian ging richten had ik toch een beetje het gevoel van aandeelhouders en winstoogmerk in gedachte. Victory maakte fraaie motoren en in feite hebben ze daar toen voor de nieuwe modellen het (gekochte) Indian merk op geplakt. De Indians van nu hebben totaal niets te maken met het oermerk Indian.

Zo'n Scout Bobber is een mooi ding, heb 'm zelf ook een poos hoog op de lijst gehad maar prijstechnisch valt 'ie nogal hoog uit, dan heb je het met zo'n Vulcan S een hoop meer bang for the buck.

Indian is imho niets meer dan een nieuw model in de Victory lijn, rebranded naar Indian, niks mis mee maar het heeft niets te maken met de klassieke Indian.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Toen ik vorig jaar terug naar huis reed van mijn ouders, nam ik de tussenweggetjes vanuit Heemstede en door de bollenvelden naar Den Haag terug. Reed toen ook een stukje door Wassenaar en toen zag ik ineens deze in het wild (maar het model dat ik zag had zo'n schakelpook):

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/30/11/c6/3011c60d5e73f34e547eeb538bb75587.jpg

Stond net voor het stoplicht te wachten, kon de berijder (die was ook echt helemaal in de classic retrostijl gekleed) mooi een compliment maken over zijn motor. Wat een prachtige fiets was dat zeg _O_

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 18-10-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
HTT-Thalan schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Dan kom hier maar eens kijken. Hier staat een Honda in de garage die nog geen 60K gelopen heeft waarvan de veel kleppen gesteld moeten worden :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:09
Vrijdag schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:19:
Toen ik vorig jaar terug naar huis reed van mijn ouders, nam ik de tussenweggetjes vanuit Heemstede en door de bollenvelden naar Den Haag terug. Reed toen ook een stukje door Wassenaar en toen zag ik ineens deze in het wild (maar het model dat ik zag had zo'n schakelpook):

[Afbeelding]

Stond net voor het stoplicht te wachten, kon de berijder (die was ook echt helemaal in de classic retrostijl gekleed) mooi een compliment maken over zijn motor. Wat een prachtige fiets was dat zeg _O_
Bekende van ons deed altijd de steile wand (Henny en Kim Kroeze)met indian trackers. Mooiste was dat hij zo een fiets kado deed aan zijn dochter!!!
Prachtige fiets 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Thoit schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:12:
[...]

Dan kom hier maar eens kijken. Hier staat een Honda in de garage die nog geen 60K gelopen heeft waarvan de veel kleppen gesteld moeten worden :>
Elke regel heeft een uitzondering nodig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:06:
[...]
Ja, aan uitvoerende hardware-kant inderdaad. Je vergeet alleen het hele knoppenspel, menu's/instellingen tbv volgafstand, waarschuwingslampjes/failsafes en dat soort mooie meuk. Het is letterlijk niet zo simpel als 'een paar inputs aansluiten'
Nee die vergeet ik niet. Ik zeg letterlijk:
Erg versimpeld, en je zult er wel wat voor moeten doen, maar de R&D is door Bosch gedaan
Het moeilijkste is door Bosch gedaan. Niemand maakt al die electronica zelf. Knoppen op het stuur proppen is niet het moeilijkste dat er is. Daar hebben ze een mannetje voor. Net als voor al die andere onderdelen. Het verzinnen hoe dat ding moet werken en hoe de remmen moeten worden aangestuurd zonder dat de bestuurder de schrik van zijn leven krijgt of uit balans raakt, dát is het moeilijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18
kneusteun schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

Bekende van ons deed altijd de steile wand (Henny en Kim Kroeze)met indian trackers. Mooiste was dat hij zo een fiets kado deed aan zijn dochter!!!
Prachtige fiets 😱
Een paar jaar geleden nog op de motorbeurs gezien, zowel vader als dochter tegen de steile wand op. Erg gaaf om te zien! Plus mooie motoren inderdaad.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:24
Zijn videos zijn echt van top klasse.. _/-\o_
Die editing en de shots alleen al daar kunnen ze bij menig tv programma een puntje aan zuigen.

* Bommes likes

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Goede tip! Heb ook maar meteen een setje voor mij en mijn passagier besteld. Na een ritje met wat minder weer is zij er eindelijk ook van overtuigd dat thermo ondergoed wel fijn is. Het valt niet mee om mensen die geen ervaring hebben met dat soort dingen te overtuigen dat het na een uur of 2 echt oncomfortabel kan worden, ook al zit je achter een brede vent... 8)

Ik heb nog een heerlijk dik gebreid merinowol shirt van Icebreaker. Ik weet niet uit het hoofd wat de dichtheid is (ik geloof 200gr) maar het is qua dikte (als je de stof voelt) een gewoon shirt, maar het is zwaar als je het oppakt. Wel lekker warm en merinowol is van nature antibacterieel en gaat dus niet ruiken. Je kan het makkelijk de hele week aan houden zonder dat je naar zweet gaat stinken. Een vriend van mij heeft het spul ook getest toen we naar Gambia reden. Die heeft dus gewoon dat shirt 3 weken gedragen... Het werkt ;)
Maar voor de prijs van 1 Icebreaker shirt kun je een paar van die Lidl dingen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gistermiddag scheen hier even een zonnetje (veel regen gehad laatste tijd). Was met iets bezig en dacht eerst ff afmaken en dan stukje toeren. Je raad het al, het regende weer en de zon was weg toen ik klaar was :( Baal ik wel een beetje van, het weer word er namelijk niet beter op. Volgende keer gelijk maar gaan rijden :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
Slechts 9.999.999 kilometer gereden.....

https://www.autoscout24.n...ldtidx=4&cldtsrc=listPage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:59
LankHoar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:14:
Gistermiddag scheen hier even een zonnetje (veel regen gehad laatste tijd). Was met iets bezig en dacht eerst ff afmaken en dan stukje toeren. Je raad het al, het regende weer en de zon was weg toen ik klaar was :( Baal ik wel een beetje van, het weer word er namelijk niet beter op. Volgende keer gelijk maar gaan rijden :+
Hier ook al. Zag gisteren het zonnetje schijnen en dacht "straks ff rijden". Helaas uurtje later natte bende. Zou vandaag beter weer worden, maar ook vanochtend regen :( . Toch maar de auto gepakt naar het werk ipv de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
NL-RaVeR schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Hier ook al. Zag gisteren het zonnetje schijnen en dacht "straks ff rijden". Helaas uurtje later natte bende. Zou vandaag beter weer worden, maar ook vanochtend regen :( . Toch maar de auto gepakt naar het werk ipv de motor.
Inmiddels breekt hier de zon weer door, maar ook in een home office moet er gewerkt worden natuurlijk |:(

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1 ... 245 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.