Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 244 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

dirkhimself schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:15:
[...]

Ik heb ooit iets anders gehoord... "if your bike doesn't scare the crap out of you, you're probably riding the wrong bike"...
Misschien wel, en rijden met voertuigen die uitnodigen tot hard rijden zijn ook ontzettend leuk (zowel auto's als motoren), maar het is helaas vaak ook de reden dat dijkweggetjes en de helft van de wegen in de eifel in het weekend afgesloten zijn voor motoren.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:16
mphilipp schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Ach, van welke motor roept men nou niet dat ze olie verbruiken? Zo'n beetje van alle motoren die ik heb gehad en geen een had er last van... It's all in the wrist. Daar ben ik zeker van.
Behalve dat, ligt het ook aan factoren waar je geen invloed op hebt, zoals de omgeving. Mijn motor gebruikt in de regel niet zo heel veel olie. Het is te meten in ml per paar duizend kilometer, niet eens bijvullen tussen de beurten in.

Dat verandert zodra ik veel en lang op de motor afrem. Met andere woorden, serieuze stukken bergaf. Dán gaat het opeens wat harder. In Nederland gaat me dat dus nooit lukken. ;) Maar sommige stukken aan de Moezel, Schwarzwald, of echte bergen: dan heb ik toch altijd wel 250ml olie bij me voor de zekerheid. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Thoit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Die uitspraak komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat supersport motoren enorm populair waren :+
Joopieboy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

En de frames gemaakt waren van papier mache en de vering van kauwgom :+
mr_petit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Misschien wel, en rijden met voertuigen die uitnodigen tot hard rijden zijn ook ontzettend leuk (zowel auto's als motoren), maar het is helaas vaak ook de reden dat dijkweggetjes en de helft van de wegen in de eifel in het weekend afgesloten zijn voor motoren.
Yeah, that sucks, en eerlijk is eerlijk, als je in een mooi natuurgebied woont of in een fraai dijkhuisje, dan ben je al die herrieschoppers het hele weekend natuurlijk snel zat....

Het is trouwens niet noodzakelijkerwijs mijn mening hè, ik zei dat ik het ooit gehoord had, en vond 't wel aansluiten op de uitspraak van mr_petit, maar ja ik ben 56 en rijdt pas 35 jaar motor dus wat weet ik ervan... hahaha :+

Wat ik wilde zeggen is dat mr_petit gelijk heeft en het inderdaad niet het vermogen is wat je je plezier verschaft, en dat een motor met bijvoorbeeld "maar" 60 PK véél leuker kan zijn dan een met 150 PK. Zo heb ik mijn Yamaha YZF R6 verkocht en een Ducati Monster 900S i.e. gekocht. Van 120PK naar 78, en genieten maar....!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Thoit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Die uitspraak komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat supersport motoren enorm populair waren :+
Dat zijn ze nog steeds. Alleen nu vermomd als naked of tourmotor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@dirkhimself Ik heb sinds vorige week vrijdag weer een nieuw speetje voor erbij (Yamaha Ténéré 700). Dat ding heeft met z'n 74PK praktisch gezien100PK mínder dan het apparaat wat ik al had...

Ik geloof ook niet dat ik er minder dan de helft aan plezier mee ga hebben, écht niet!! ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:52:
@dirkhimself Ik heb sinds vorige week vrijdag weer een nieuw speetje voor erbij (Yamaha Ténéré 700). Dat ding heeft met z'n 74PK praktisch gezien100PK mínder dan het apparaat wat ik al had...

Ik geloof ook niet dat ik er minder dan de helft aan plezier mee ga hebben, écht niet!! ;)
Zie je wel... Deze toch denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibeRxafUTbtZbOCXWSGANRsvI7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJ1Gjc8sUrrk8lEWk90TrCgs.jpg?f=fotoalbum_large

Gefeliciteerd man!

Heb zelf ook wel eens aan zoiets gedacht, maar korte beentjes, ben maar 1.68m. Mijn BMW met verlaagd zadel èn verlaagde voetsteuntjes bevalt me prima! Om over het Monster nog maar te zwijgen, 770mm zit hoogte, suweet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Trouwens, "Tank gezocht voor Ducati M900S.i.e. uit 2001, liefst ROOD..... en niet lek....."

Iemand hier nog een goede tank (liefst rood) voor mijn M900S.i.e.2001? Begon een paar weken na aankoop te stinken naar benzine.... Lekt bij scharniertjes onder de tank.... zie foto :'( . Kan mezelf wel :F dat ik die "reparatie" niet gezien heb bij de aankoop controle..... |:(

Ik zoek eigenlijk gewoon een swap tank (liefst rood, zwart of matzwart mag ook), want in repareren heb ik geen echte interesse, dat is meestal na een tijdje wéér ellende.... behalve als het ultimo niet anders kan natuurlijk.

Heb op motor-forum.nl ook een vraag uitstaan, maar het is een lastige zoektocht, en misschien heb ik hier geluk, wie weet.... :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s_3BrPJqiyFiYVQYQF7u1zU58U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Qtw9Rx5pk0GZ8N1Era6wiVg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24

Vrijdag

De Zwarte

dirkhimself schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Zie je wel... Deze toch denk ik?

[Afbeelding]

Gefeliciteerd man!

Heb zelf ook wel eens aan zoiets gedacht, maar korte beentjes, ben maar 1.68m. Mijn BMW met verlaagd zadel èn verlaagde voetsteuntjes bevalt me prima! Om over het Monster nog maar te zwijgen, 770mm zit hoogte, suweet!!!
* Vrijdag roept @R0y.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4o0YchRCwGVqKXFxPvAoz-pncSA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GbC7RJSjuerv49tLtCdpG1zi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLTc7RMPjsG4TJQhRuLalgIrGlk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lyVYfIHMUhq9osM3QKZfz7We.jpg?f=user_large

We zijn met steeds meer! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 21:37
Vrijdag schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

* Vrijdag roept @R0y.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zijn met steeds meer! 8)
ho ho... 1.72 he ;) Je moet @Mitssz taggen, die schijnt toch kleiner te zijn dan ik dacht :9

Mijn brommer is 845 hoog, past prima. Twee voeten plat aan de grond gaat niet lukken, maar is ook niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 13-10-2020 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@dirkhimself Inderdaad Pre-Cies dat apparaat, alleen moet het Explorer-Pack nog geleverd worden (de koffers, val beugels, middenbok, dikke skidplate ....). Spul staat als 'pack' in back-order bij Yamaha Dealer belt net dat dat spul volgende week uitgeleverd gaat worden _/-\o_ .

Aangaande die branstoftank: Ik zou er een nieuwe bodemplaat in laten lassen door een goede lasser en 't ding vervolgens van binnen en buiten laten verchromen + opnieuw in kleur laten spuiten. Tweedehands uit die periode is amper tot niet aan te komen en als er al aan te komen is dan is de staat van de tank vaak net zo erg of erger dan dat wat je nu al hebt. Lapmiddelen zoals 'Tank-Cure' zijn niet meer dan dat wat het woordje 'Lapmiddel' al in zich heeft.... Spul is overigens wél goed om als interne bescherming tegen nieuwe roestvorming te gebruiken nadat de tank weer waterdicht én intern verchromed is.

Als je aan een tank gaat slijpen / lassen: Tank kaal maken (alle onderdelen er af) en goed uitspoelen met water. Daarna leeg een weekje laten liggen / drogen en vervolgens uitblazen met zuiver stikstof (of even middels een slang aan de uitlaat van een auto knopen en de auto een half uurtje laten draaien) ;)

Stiekem achtergebleven benzine dampen in een 'lege' tank kunnen nog na lange tijd een harde 'BOEM' veroorzaken :o

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 13-10-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

ho ho... 1.72 he ;) Je moet @Mitssz taggen, die schijnt toch kleiner te zijn dan ik dacht :9

Mijn brommer is 845 hoog, past prima. Twee voeten plat aan de grond gaat niet lukken, maar is ook niet nodig.
Ik voel me nu trouwens wel een reus. Want ik ben maar liefst 3cm langer dan @dirkhimself 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:31

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vrijdag schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Ik voel me nu trouwens wel een reus. Want ik ben maar liefst 3cm langer dan @dirkhimself 8)
Hoe dit topic nu aanvoelt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-iSEbHnAnZmsfs_l-EghJtk68I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bVI6P8NBfdpYr8p6dBC9fmT9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
meer zo
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/46/89/95/4689950760f787764cab5fe1dca3254e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamedj
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 23:14
Tylen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Mile pajic kan je helpen aan een goeie db killer.
Thanks. Ik heb die naam vaker voorbij horen komen. Heb zojuist ook even de website bezocht, hij geeft aan dat je het beste langs kunt komen voor de db killer. Dat die ik niet zo zitten aangezien hij aan de andere kant van het land zit jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gamedj schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Thanks. Ik heb die naam vaker voorbij horen komen. Heb zojuist ook even de website bezocht, hij geeft aan dat je het beste langs kunt komen voor de db killer. Dat die ik niet zo zitten aangezien hij aan de andere kant van het land zit jammer genoeg.
Hoe had je dan gedacht dat hij er eentje op maat gaat maken? ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamedj
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 23:14
noes schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Hoe had je dan gedacht dat hij er eentje op maat gaat maken? ;)
Nee natuurlijk moet je langskomen anders dan gaat het nooit 100% passend zijn duh...
Ik geef alleen aan dat ik het niet zie zitten om heen en weer te rijden (2 uur enkele reis) voor een DB killer.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamedj op 13-10-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gamedj schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Ehm, via magie of video bellen?

Nee natuurlijk moet je langskomen anders dan gaat het nooit 100% passend zijn duh...
Beetje rare reactie van jou. Ik geef alleen aan dat ik het niet zie zitten om heen en weer te rijden (2 uur enkele reis) voor een DB killer.
Je kunt 't ook anders bekijken: Bij motorrijden is de bestemming niet het eigenlijke doel van de reis, de reis ansich is gewoon al een doel op zichzelf :9

Het is / wordt nu helaas al weer wat kouder en ook vroeger donker maar als je volgend voorjaar een keer een ritje gaat maken dan zou je voor de grap ook eens naar Gendringen kunnen rijden zónder een meter snelweg te gebruiken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:34
Mwoah. Vond het vanochtend om 06u nog goed te doen met de zomerhandschoentjes aan.
Was lekker rijden vandaag, 150 woon-werk gedaan, jammer dat het weer thuiswerken is nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25
dirkhimself schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:32:
Trouwens, "Tank gezocht voor Ducati M900S.i.e. uit 2001, liefst ROOD..... en niet lek....."

Iemand hier nog een goede tank (liefst rood) voor mijn M900S.i.e.2001? Begon een paar weken na aankoop te stinken naar benzine.... Lekt bij scharniertjes onder de tank.... zie foto :'( . Kan mezelf wel :F dat ik die "reparatie" niet gezien heb bij de aankoop controle..... |:(

Ik zoek eigenlijk gewoon een swap tank (liefst rood, zwart of matzwart mag ook), want in repareren heb ik geen echte interesse, dat is meestal na een tijdje wéér ellende.... behalve als het ultimo niet anders kan natuurlijk.

Heb op motor-forum.nl ook een vraag uitstaan, maar het is een lastige zoektocht, en misschien heb ik hier geluk, wie weet.... :S

[Afbeelding]
De motorsloperijen beetje in de gaten houden, daar kan ook nog wel eens iets voorbij komen..
Misschien is deze tank ook op andere modellen gebruikt, vaak kan je op onderdeelnummer ook nog wel eens wat scoren op ebay o.i.d. succes met je zoektocht

Voor de tussentijd misschien kneedbaar staal gebruiken, dan lekt het voorlopig niet..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mr_zippey schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

De motorsloperijen beetje in de gaten houden, daar kan ook nog wel eens iets voorbij komen..
Misschien is deze tank ook op andere modellen gebruikt, vaak kan je op onderdeelnummer ook nog wel eens wat scoren op ebay o.i.d. succes met je zoektocht

Voor de tussentijd misschien kneedbaar staal gebruiken, dan lekt het voorlopig niet..
Met https://www.motorparts-online.com dek je in NL en BE al 99.9% aangaande sloperijen van motoren.... It's a small World, after all 8)

Misschien dat @dirkhimself even wil bellen met 'Biggelaar' in Oisterwijk? Die heeft vaak nog wel wat oude Ducati spullen (nieuw) liggen vanwege persoonlijke interesses. Beetje vreemd als ik 'm nu zou gaan bellen waarna er daarna nogmaals iemand anders met de zelfde vraag komt... 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 13-10-2020 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

R0y. schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde probleem.
Ben 1,87, en die Royal Enfield Bullet waar ik op rij is best laag.
2 voeten plat aan de grond en nog zit er 10cm lucht tussen mij en het zadel.
Ik keek in een etalageruit en dat had ik beter niet kunnen doen, want ik zit er een beetje als een circusbeer op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mr_petit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Ik keek in een etalageruit en dat had ik beter niet kunnen doen, want ik zit er een beetje als een circusbeer op....
Dan rijdt je niet hard genoeg en sowieso rijdt je dan op een locatie waar je niet hoort te rijden... Tijd hebben om te gaan kijken naar je 'eigen' spiegelbeeld in een winkelruit 8)7

@Vrijdag heeft een maatje om mee te gaan posen? :*) 8)

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Dan rijdt je niet hard genoeg en sowieso rijdt je dan op een locatie waar je niet hoort te rijden... Tijd hebben om te gaan kijken naar je 'eigen' spiegelbeeld in een winkelruit 8)7
Motor in de stad is handiger dan een auto :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
Ik vind het toch wel fijn dat ik met beide voeten ruim plat aan de grond kan op mijn Moto Guzzi.
Ja het ding mag wel wat hoger om er minder als die circus beer er uit te zien.
Maar het geeft toch wat meer controle off road als ik mijn voetjes aan de grond kan zetten wanneer nodig.

Ik ben trouwens 1.88m lang/kort. Als ik bij mijn Pa en broertje ben dan het laatste, beide zijn ongeveer 2 meter.
Dat broertje rijd trouwens met verlaagde street triple, dat moet er vast helemaal vreemd uit zien.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Tijd hebben om te gaan kijken naar je 'eigen' spiegelbeeld in een winkelruit 8)7

@Vrijdag heeft een maatje om mee te gaan posen? :*) 8)

>:)
Maar winkels en kantoorpanden hebben toch speciaal voor mij van die grote spiegelende ramen zodat ik naar mezelf kan kijken als ik langsrij :?

Toch? ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25
Hij zag het niet meer zitten..
Of wilde hij gewoon eigenlijk heel graag een honda, zo graag dat hij zelf maar alvast begonnen was met grashappen :+
Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/upload/20/10/201005_1_daily125_04.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:57
Vervolgens heb je een takeldienst nodig om het ding overeind te krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:48:
[...]
Het is / wordt nu helaas al weer wat kouder
Ach...watje... :+ Itchy Boots rijdt momenteel in het noorden van Noorwegen, op weg naar de Noordkaap met haar Revit! doorwaai pak! Over bikkels gesproken. Ze heeft inmiddels wel haar regenpak er overheen aan, want het is wat frisjes daar. Maar ze zei zelf dat een hoop mensen altijd moeilijk doen over kleding, maar als je het zo doet, kan het ook. Ze had ook helemaal niet verwacht in Noord Europa te zitten nu.
Je kunt inderdaad zelfs met zo'n zomerpak in de winter rijden. Toen ik nog een leren pak had, had ik een windstopper jack van Revit! Die is wind en waterdicht, en kan makkelijk onder je jack (tenzij het echt skintight is). En als je dan nog met iets als laagjes werkt, een lekker merinowollen wintershirt eronder, kun je best de Nederlandse winter aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Kennelijk ben ik niet de enige die een andere motor heeft gekocht de afgelopen dagen / weken :+ Ik had in het verleden al eens aangegeven dat ik de FireBlade wou gaan verkopen en wat anders terug wou kopen. Dat wou ik eigenlijk pas in het voorjaar gaan doen, maar afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe motor al opgehaald:

Een Kawasaki Z900 uit 2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzUOal3Ya2Ed35xiowU0Xq_526A=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/od9VJHNOCJm6LrIg1kSzW5hZ.png?f=fotoalbum_medium
Ik wou juist de facelift van 2020 in deze kleurstelling, als je ze al vindt zijn het vaak de 70KW varianten die je kunt laten knijpen naar A2. Dit is de 92KW uitvoering. De terugweg was al meteen een mooie vuurdoop, 2 uur lang door de stromende regen, maar we zijn goed thuis gekomen :)

Na bijna 10 jaar supersports te hebben gereden is dit wel heel wat anders, maar ik ben er van overtuigd dat ik hier minstens zoveel plezier aan ga hebben :) Sowieso ben ik weer terug bij het juiste merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UTwizard schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:09:
De terugweg was al meteen een mooie vuurdoop, 2 uur lang door de stromende regen, maar we zijn goed thuis gekomen :)
Je kon je toch goed verstoppen achter het windscherm... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

LOL met mijn 1:83 heb ik hetzelfde effect een beetje op de V7..
tja motoren gemaakt voor italianen en indiers zijn wat kleiner..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Ach...watje... :+ Itchy Boots rijdt momenteel in het noorden van Noorwegen, op weg naar de Noordkaap met haar Revit! doorwaai pak! Over bikkels gesproken. Ze heeft inmiddels wel haar regenpak er overheen aan, want het is wat frisjes daar. Maar ze zei zelf dat een hoop mensen altijd moeilijk doen over kleding, maar als je het zo doet, kan het ook. Ze had ook helemaal niet verwacht in Noord Europa te zitten nu.
Je kunt inderdaad zelfs met zo'n zomerpak in de winter rijden. Toen ik nog een leren pak had, had ik een windstopper jack van Revit! Die is wind en waterdicht, en kan makkelijk onder je jack (tenzij het echt skintight is). En als je dan nog met iets als laagjes werkt, een lekker merinowollen wintershirt eronder, kun je best de Nederlandse winter aan.
Het kan allemaal, maar dan nog begrijp ik niet dat ze met een doorwaaijas naar Ijsland is gereden :X De doorwaaijas gebruik ik in Nederland zelfs amper omdat het bijv. in de Eifel vaak nog best fris kan zijn door de vele schaduw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:47

Wootlock

Evilution

Bommes schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:01:

Ik ben trouwens 1.88m lang/kort. Als ik bij mijn Pa en broertje ben dan het laatste, beide zijn ongeveer 2 meter.
Dat broertje rijd trouwens met verlaagde street triple, dat moet er vast helemaal vreemd uit zien.
Hehe, precies de reden dat ik de Street triple heb weggedaan, ben 1.96m en voelde me ook een cirusbeer op dat ding.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Het kan allemaal, maar dan nog begrijp ik niet dat ze met een doorwaaijas naar Ijsland is gereden :X De doorwaaijas gebruik ik in Nederland zelfs amper omdat het bijv. in de Eifel vaak nog best fris kan zijn door de vele schaduw.
Ik vond het ook wel erg bijzonder. Maar volgens mij kun je die mesh panelen dicht doen aan de binnenkant. En ze heeft er denk ik ook wel een warme fleecetrui onder. Dat hoeft allemaal niet heel dik te zijn. Ik heb een polarfleece trui van Klim. Heel dun, maar lekker warm. Als je daaronder een merinowollen shirt doet, die heel zwaar gebreid is (niet dik, maar wel zwaar en warm), ben je geen Michelin mannetje, en heb je het heerlijk warm.

Als wereldreiziger is het moeilijk om de juiste kleding voor elk klimaat mee te nemen. Wat bijvoorbeeld die mannen in The Long Way Up aan hebben is volgens mij echt slecht. Geen beste reclame voor dat (veel te dure) merk. Als je ziet hoeveel lagen ze er onder aan hebben... Wijst ook weer op hun altijd weer bar slechte voorbereiding. Als je het juiste spul hebt, hoef je geen 6 lagen te dragen. Maar ik denk ook dat ze het niet aandurfden om verwarmde vestjes te gebruiken ivm hun stroomvoorziening. Hoewel dat natuurlijk gewoon vanaf de eigen accu van de motor gaat en niet die van de aandrijving. Maar het heeft natuurlijk wel invloed; de dynamo moet ook aangedreven worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Je kon je toch goed verstoppen achter het windscherm... :+
Gelukkig wel ja, en dat kleine beetje regen wat er toch nog langs ging, ving mijn jas wel op :+

Wonder boven wonder was ik zelf toch nog re-de-lijk droog toen ik thuis aan kwam, ondanks dat ik eigenlijk geen motorkleding heb specifiek voor kou of regen. Dit is mijn 4e motor en de 4e motor die ik in de kou of regen ophaal, de volgende keer koop ik een motor in de zomer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Bommes schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:01:
Ik vind het toch wel fijn dat ik met beide voeten ruim plat aan de grond kan op mijn Moto Guzzi.
Ja het ding mag wel wat hoger om er minder als die circus beer er uit te zien.
Maar het geeft toch wat meer controle off road als ik mijn voetjes aan de grond kan zetten wanneer nodig.
Ik kan mij dat zeker voorstellen bij off road rijden... Achteruit met het ding is het soms voor mij ook nog wel een dingetje, moet ik er even naast gaan lopen maar thats it.

Volgens mij stond ik ik met de Suzuki (die echt een stuk lager is) ook altijd met 1 been aan de grond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Morgen de release van de langverwachte Multistrada V4!

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/avto-magazin.metropolitan.si/media/cache/upload/Photo/2020/10/13/v4mts_fbimage.jpg?w=1020&ssl=1

Wat we al weten

- 170PK
- Desmo service interval van 60.000 km (!)
- 1.2 kg lichter blok dan het oude 2-cilinder blok
- Eerste motor met Adaptive cruise control

Imo is de 170pk uit het V4 panigale blok wel een beetje tegenvallend (op papier). Anderzijds ook wel goed en mooi dat Ducati kennelijk echt de moeite heeft genomen om het blok volledig aan te passen aan de Multistrada. Meer focus op koppel in lagere toeren lijkt me.

Ben verder wel heel erg benieuwd wat ze gaan doen om de V4 Multistrada te differentiëren van bijv de S1000XR, de Super Duke GT etc. Of dat ze die categorie meer links laten richten en zich blijven richten op de GS / Super Adventure categorie.

Ten slotte: op verschillende andere fora is er enorm veel discussie over het formaat van het voorwiel: lijkt 19inch te zijn op basis van de spy photos. Er is een flinke groep mensen die bij voorbaat zegt '19 inch voorwiel, laat dan maar zitten'.

Wat denken jullie daarvan? Zelf heb ik de 19' op mijn 950MTS altijd wel prima gevonden, maar misschien reed ik dan niet hard genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Met https://www.motorparts-online.com dek je in NL en BE al 99.9% aangaande sloperijen van motoren.... It's a small World, after all 8)

Misschien dat @dirkhimself even wil bellen met 'Biggelaar' in Oisterwijk? Die heeft vaak nog wel wat oude Ducati spullen (nieuw) liggen vanwege persoonlijke interesses. Beetje vreemd als ik 'm nu zou gaan bellen waarna er daarna nogmaals iemand anders met de zelfde vraag komt... 8)
Thanks, goeie tips! https://www.motorparts-online.com heeft nog niks gevonden....

Zal Biggelaar binnenkort eens bellen, bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Ik vond het ook wel erg bijzonder. Maar volgens mij kun je die mesh panelen dicht doen aan de binnenkant. En ze heeft er denk ik ook wel een warme fleecetrui onder. Dat hoeft allemaal niet heel dik te zijn. Ik heb een polarfleece trui van Klim. Heel dun, maar lekker warm. Als je daaronder een merinowollen shirt doet, die heel zwaar gebreid is (niet dik, maar wel zwaar en warm), ben je geen Michelin mannetje, en heb je het heerlijk warm.

Als wereldreiziger is het moeilijk om de juiste kleding voor elk klimaat mee te nemen. Wat bijvoorbeeld die mannen in The Long Way Up aan hebben is volgens mij echt slecht. Geen beste reclame voor dat (veel te dure) merk. Als je ziet hoeveel lagen ze er onder aan hebben... Wijst ook weer op hun altijd weer bar slechte voorbereiding. Als je het juiste spul hebt, hoef je geen 6 lagen te dragen. Maar ik denk ook dat ze het niet aandurfden om verwarmde vestjes te gebruiken ivm hun stroomvoorziening. Hoewel dat natuurlijk gewoon vanaf de eigen accu van de motor gaat en niet die van de aandrijving. Maar het heeft natuurlijk wel invloed; de dynamo moet ook aangedreven worden.
Volgens mij kan je sowieso een soort van binnenjas in dat model doen om het doorwaaien tegen te gaan. Waardoor je in feite een normale zomerjas aan hebt. Bij Charley en Ewan snap ik idd soms de voorbereidingen niet. Van de ene kant zijn ze met een heel team maanden aan het plannen maar de meest basale dingen is dan niet over nagedacht.

Sinds vorig jaar heb ik verwarmde handschoenen, vest en schoenzooltjes. Moet zeggen dat mij dat wel heel goed bevalt. Je hoeft niet meer goed na te denken welke laagjes je allemaal moet aan doen en onderweg kan je makkelijk de temperatuur reguleren zonder je de hele tijd om te moeten kleden.
Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:40:

[Afbeelding]

Wat we al weten

- 170PK

Imo is de 170pk uit het V4 panigale blok wel een beetje tegenvallend (op papier). Anderzijds ook wel goed en mooi dat Ducati kennelijk echt de moeite heeft genomen om het blok volledig aan te passen aan de Multistrada. Meer focus op koppel in lagere toeren lijkt me.

Ben verder wel heel erg benieuwd wat ze gaan doen om de V4 Multistrada te differentiëren van bijv de S1000XR, de Super Duke GT etc. Of dat ze die categorie meer links laten richten en zich blijven richten op de GS / Super Adventure categorie.

Ten slotte: op verschillende andere fora is er enorm veel discussie over het formaat van het voorwiel: lijkt 19inch te zijn op basis van de spy photos. Er is een flinke groep mensen die bij voorbaat zegt '19 inch voorwiel, laat dan maar zitten'.

Wat denken jullie daarvan? Zelf heb ik de 19' op mijn 950MTS altijd wel prima gevonden, maar misschien reed ik dan niet hard genoeg? :P
Onderhoudsinterval is wel nice, al kijken de meeste mensen alleen naar kilometers en niet naar leeftijd :X Sowieso dom om vooraf al te roepen dat als het 19" wordt, dan laat maar zitten zonder er uberhaupt op gereden te hebben. Waarom zou het een no go zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@HTT-Thalan Heb je je huis alweer verkocht onder voorbehoud?
Was je het forensen op je motor zat?

Funda vindt namelijk dat hij nog niet verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Thoit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Onderhoudsinterval is wel nice, al kijken de meeste mensen alleen naar kilometers en niet naar leeftijd :X Sowieso dom om vooraf al te roepen dat als het 19" wordt, dan laat maar zitten zonder er uberhaupt op gereden te hebben. Waarom zou het een no go zijn?
19" schijnt minder stabiel te zijn op hogere snelheden. Overigens nooit iets van gemerkt op mijn Multi 950. Het houdt toch op bij 225/230 per uur, dat is ook helemaal niet comfortabel om te rijden. Voor bochtjes draaien is 19" juist weer fijner, 'invallen' gaat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik snap het ook niet helemaal.

Maar het schijnt dat een 17' veel sportiever stuurt / sneller is. Daarnaast schijnt er voor 17' veel sportiever rubber beschikbaar zijn dan voor 19'.

Persoonlijk vind ik het ook vrij dom om vooraf iets af te schieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:47

Wootlock

Evilution

Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:40:

[Afbeelding]

Wat we al weten

- 170PK

60k service interval op een.. Ducati _O- _O-
Eerst zien dan geloven :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Wootlock schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Ze zeggen niet hoe vaak je die gaat doen. Misschien is het meteen een soort balseming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Icephase schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

19" schijnt minder stabiel te zijn op hogere snelheden. Overigens nooit iets van gemerkt op mijn Multi 950. Het houdt toch op bij 225/230 per uur, dat is ook helemaal niet comfortabel om te rijden. Voor bochtjes draaien is 19" juist weer fijner, 'invallen' gaat makkelijker.
De echte sportieve rijders zeggen juist dat 19' langzamer stuurt (kan ik me voorstellen, grotere middelpuntvliedende kracht door grotere diameter).

Ik had er idd ook totaal geen last van op mijn MTS950. Stuurde heerlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Het is een soort Audi nu he.. dus misschien niet zo onlogisch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 14:31
De Royal Enfield Himalayan heeft een 21inch voorwiel. Nou dat is echt heeel traag met insturen op bochten kan ik je zeggen. Op lage snelheid op onverhard was het ideaal natuurlijk. Maar zodra ik weer op mijn motor stapte met 18-inch voorwiel had ik het idee op een GROM te rijden qua soeplesse met sturen :o

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
S4All schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:05:
@HTT-Thalan Heb je je huis alweer verkocht onder voorbehoud?
Was je het forensen op je motor zat?

Funda vindt namelijk dat hij nog niet verkocht is.
Dan moet je misschien een browser refresh doen, want hij staat toch echt al maanden op 'verkocht' met een streep door de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

[...]

Er staat desmo service, dus standaard onderhoud zal vaker moeten gebeuren :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:42
Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

De echte sportieve rijders zeggen juist dat 19' langzamer stuurt (kan ik me voorstellen, grotere middelpuntvliedende kracht door grotere diameter).

Ik had er idd ook totaal geen last van op mijn MTS950. Stuurde heerlijk :).
Met 19” ben je in de kronkelweggetjes gewoon wat meer aan het trekken. Ikzelf vind dat vaak wel fijn omdat het dan stabieler is in de bocht, bij mijn ktm merk ik dat ie sneller in de bochten duikt maar ook zenuwachtiger is op minder goed wegdek.

Voor beiden valt wat te zeggen.
Maar als je hem als Tour fiets gebruikt is de 19” prima lijkt me. Als je alleen maar bochten wil racen moet je gewoon niet voor een fiets als dit gaan denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:59:
De Royal Enfield Himalayan heeft een 21inch voorwiel. Nou dat is echt heeel traag met insturen op bochten kan ik je zeggen. Op lage snelheid op onverhard was het ideaal natuurlijk. Maar zodra ik weer op mijn motor stapte met 18-inch voorwiel had ik het idee op een GROM te rijden qua soeplesse met sturen :o
Ik kan me nog herinneren dat toen ik de Alp nog niet zo lang had, wij een rondje Haagse Beemden deden waarbij de snelheid (heel kort uiteraard) ietsjes boven de daar geldende norm lag. Toen ik de bocht naar het stoplicht iets sneller zag komen dan verwacht was het alsof ik probeerde een olifant om te duwen _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 14:31
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat toen ik de Alp nog niet zo lang had, wij een rondje Haagse Beemden deden waarbij de snelheid (heel kort uiteraard) ietsjes boven de daar geldende norm lag. Toen ik de bocht naar het stoplicht iets sneller zag komen dan verwacht was het alsof ik probeerde een olifant om te duwen _O-.
Haha ja dat weet ik nog wel. Naderhand zei je dat het best even wennen was qua handling van de Alp :P. Maar kwam gelukkig al gauw goed! Zelfs je dashboard lampje was vlot erna gefixt :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Sinds vorig jaar heb ik verwarmde handschoenen, vest en schoenzooltjes. Moet zeggen dat mij dat wel heel goed bevalt. Je hoeft niet meer goed na te denken welke laagjes je allemaal moet aan doen en onderweg kan je makkelijk de temperatuur reguleren zonder je de hele tijd om te moeten kleden.
Verwarmde kleding is inderdaad wel handig. Hoewel ik ooit wel eens hoorde dat van een bepaald merk of type de regelaar wel eens kapot ging. Niet zo handig als je naar de Noordkaap gaat... :+

Mijn jack (Klim Badlands) heeft geen voering. Dat doen ze niet bij Klim. Je verzint zelf maar wat je eronder doet. Dat is best fijn, want als je in Californië woont, heb je helemaal geen behoefte aan een binnenjas. Het zorgt er alleen maar voor dat je jack groter is. Met een elektrische binnenjas blijft het lekker dun, dus dat scheelt ook weer. Misschien dat ik ook een keer zo'n verwarmd ding aanschaf. Verwarmde handschoenen heb ik niet nodig, vanwege de verwarmbare handvaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Verwarmde handvaten hebben het nadeel dat ze alleen de binnenkant van je hand verwarmen, handschoenen verwarmen je volledige handen.

Als vest heb ik trouwens een goedkope variant van Ali en die doet wat die moet doen. Er zit een USB stekker aan, waar je dus een accu pack kan aansluiten. Als ik weet dat ik hem de hele dag nodig heb sluit ik een USB verlengkabel aan en gaat het dus via de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Haha ja dat weet ik nog wel. Naderhand zei je dat het best even wennen was qua handling van de Alp :P. Maar kwam gelukkig al gauw goed! Zelfs je dashboard lampje was vlot erna gefixt :+
Ja, in de jaren erna heb ik leren lezen en schrijven met dat ding. Was echt een geweldige motor, ís nog steeds een geweldige motor om op te rijden, maar het olie bijvullen werd ik toch wel zat terwijl het ding voor de rest eigenlijk nooit echt gezeik heeft gegeven. Ik denk dat om die reden dat ik uiteindelijk wel weer een 'hoge' motor zal hebben - ooit, de NC rijdt dikke prima maar geeft niet hetzelfde koninklijke gevoel op de snelweg en is toch wat sportiever qua vering (je kan ook zeggen dat de NC gewoon is zoals het hoort en de Alp was meer deinend schip, en dat zit waarschijnlijk dichter bij de waarheid).

Helaas heb ik daar momenteel helemaal niks aan, ik doe al een tijd (helaas) geen OTR ritten meer en de mogelijkheden die er wel zijn zou ik met de XR willen rijden, maar het kreng werkt niet mee. Ik zou niet terug willen naar 200+ kilo in de modder dus die XR moet echt wel weer een keer gaan rijden potdorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Is de alp verhoogd? Want in mijn herinnering is dat ook best een lage fiets. 2 voeten en gebogen knieën aan de grond was dat voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:35:
Is de alp verhoogd? Want in mijn herinnering is dat ook best een lage fiets. 2 voeten en gebogen knieën aan de grond was dat voor mij.
De mijne was verhoogd en had ook een verdikt/verbreed zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Even een stukje uit het topic start:

''Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan.''

Helemaal mee eens, MAAR.. ja, daar is ie. Ik wil ook wel eens weten wat de motor kan. Een tijdje terug hebben we de beelden gezien van die mafketels die met meer dan 240 km/h over de snelweg reden. Dat gaat mij veel te hard op de openbare weg en oom agent ook.

Er zijn in Nederland circuits waar je met de motor op mag. Maar daar heb je wel rekening te houden met andere sportrijders die allemaal lekker door willen. Daar ben ik nog niet aan toe, dat worden ook brokken en ik wil niet persé racen.

Wat ik wil (weten): een vrij stuk asfalt. Een oude landingsbaan bijvoorbeeld. Hebben we in NL geen lege landingsbaan waar je even een sprintje kan trekken, naar je snelheidsmeter kan kijken en denken: lekkah? Om vervolgens weer naar huis te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je bent nieuw in nederland? :P Grootste kans is een keer bij een dragrace-event. Maar dat zal een quartermile zijn, dus dan zit je nog niet op top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07:39
Vrijdag schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Ik roep hierbij alle echte reuzen op om zich te melden.

Ik ben zeker niet de langste, maar ik doe alvast de aftrap:

1 meter 92 zonder schoenen!

[gaat prima op de Aprilia Pegaso 650 (zithoogte geen idee), gaat redelijk op Dikke Suus, de Suzuki GSX1100F, maar ging helaas echt niet op de geweldig sturende Yamaha FZR600 van Bas Tussengas waarmee ik de 500 euro Challenge van motor-forum.nl aanvankelijk wilde gaan rijden. In zo'n geval kun je maar beter een Minion zijn... ]

[ Voor 31% gewijzigd door Hkuit op 14-10-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 13:02
Ik ook zeker niet de langste, maar geen Minion :)
Met 1.86 op een KTM 990 Adventure S met zithoogte van 915 mm, gaat prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
EliteGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:08:
Even een stukje uit het topic start:

''Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan.''

Helemaal mee eens, MAAR.. ja, daar is ie. Ik wil ook wel eens weten wat de motor kan. Een tijdje terug hebben we de beelden gezien van die mafketels die met meer dan 240 km/h over de snelweg reden. Dat gaat mij veel te hard op de openbare weg en oom agent ook.

Er zijn in Nederland circuits waar je met de motor op mag. Maar daar heb je wel rekening te houden met andere sportrijders die allemaal lekker door willen. Daar ben ik nog niet aan toe, dat worden ook brokken en ik wil niet persé racen.

Wat ik wil (weten): een vrij stuk asfalt. Een oude landingsbaan bijvoorbeeld. Hebben we in NL geen lege landingsbaan waar je even een sprintje kan trekken, naar je snelheidsmeter kan kijken en denken: lekkah? Om vervolgens weer naar huis te gaan?
Als het je gaat om weten hoe hard je machine rechtdoor gaat is er maar een oplossing, de Duitse Autobahn. Op een circuit ga je echt never nooit de maximum snelheid van je machine bereiken omdat de rechte stukken daarvoor veel te kort zijn. Daarnaast zul je op een circuit ook beginnen in een langzame klasse achter een instructeur. Voor zover ik er weet is er geen enkele trackday waar je meteen "vrij" mag rijden.

Als er oude landingsbanen zouden zijn waar zoiets zonder toezicht mag, denk ik dat het nog geen uur duurt voordat de eerste in een ambulance wordt afgevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07:39
mphilipp schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

ik zag/hoorde het ook op Itchy Boots, gisteren of zo, maar vergeet niet dat haar video's altijd een tijdje achterlopen. Het kan dus goed dat ze op dit moment al een heel eind zuidelijker in Noorwegen zit, of misschien is ze alweer thuis :+ . Ze gaf in een eerdere video aan dat veel reisvloggers dat doen, om zo te voorkomen dat ze ongevraagd bezoek krijgen, of meerijders of wat dan ook. Kan ik me wel iets bij voorstellen.

O ja, en wat die kleding betreft; was het niet zo dat ze deze kleding had gekregen van een sponsor? Wil niet zeggen dat je dan nog geen extra laagjes eronder kan doen, natuurlijk.

(ik denk overigens dat wij binnenkort worden gevraagd om een eigen IB topic te starten, dit onderwerp ligt nogal gevoelig hier >:) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:25:
[...]
ik zag/hoorde het ook op Itchy Boots, gisteren of zo, maar vergeet niet dat haar video's altijd een tijdje achterlopen.
Dat zal best. Ze kan niet elke dag monteren natuurlijk. Maar ik doe gewoon of ze eergisteren Noorwegen binnen is gereden en gisteren op de Noordkaap was. Het filmpje staat er al.
O ja, en wat die kleding betreft; was het niet zo dat ze deze kleding had gekregen van een sponsor? Wil niet zeggen dat je dan nog geen extra laagjes eronder kan doen, natuurlijk.
Van Revit! zo te zien. Er zal best wat onder zitten, anders was ze al lang bevroren.
(ik denk overigens dat wij binnenkort worden gevraagd om een eigen IB topic te starten, dit onderwerp ligt nogal gevoelig hier >:) )
Kom maar op. Het gaat over motoren, toch? Dat opsplitsen her en der wordt ik ook niet goed van. In het F1 topic mag je ook al haast nergens meer over praten. Zolang het hoofdonderwerp motoren is, vind ik het best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
UTwizard schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Als het je gaat om weten hoe hard je machine rechtdoor gaat is er maar een oplossing, de Duitse Autobahn. Op een circuit ga je echt never nooit de maximum snelheid van je machine bereiken omdat de rechte stukken daarvoor veel te kort zijn. Daarnaast zul je op een circuit ook beginnen in een langzame klasse achter een instructeur. Voor zover ik er weet is er geen enkele trackday waar je meteen "vrij" mag rijden.

Als er oude landingsbanen zouden zijn waar zoiets zonder toezicht mag, denk ik dat het nog geen uur duurt voordat de eerste in een ambulance wordt afgevoerd ;)
Daar was ik al bang voor: tripje naar Duitsland. Heb het niet zo met automobilisten die niet altijd in hun spiegel kijken ;(

Het gaat me inderdaad om het rechtdoor. Hard bochtjes maken... de bochtjes op de openbare weg zijn leuke genoeg op normale snelheid. Ik wil gewoon een weten hoe hard dat ding rechtdoor kan (ik weet ook wel dat ie harder kan dan dat ik mag O-) ). De conclusies over het circruit had ik inderdaad ook getrokken: heel veel leuke bochtjes (da's ook het leukste op een motor) maar geen lange rechte stukken.

Hm, ambulances en ziekenhuispersoneel hebben momenteel andere dingen aan hun hoofd dan crashende motorrijders. Maar even rustig án doen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hkuit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

[gaat prima op de Aprilia Pegaso 650 (zithoogte geen idee), gaat redelijk op Dikke Suus, de Suzuki GSX1100F, maar ging helaas echt niet op de geweldig sturende Yamaha FZR600 van Bas Tussengas waarmee ik de 500 euro Challenge van motor-forum.nl aanvankelijk wilde gaan rijden. In zo'n geval kun je maar beter een Minion zijn... ]
Dan moet je @Joopieboy of @Patrock hebben denk ik. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

:+

1.97m met een BMW R1250 GSA:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/DSC03001-Medium.jpg
Niet heel spannend toch? O wacht...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200328_105626-Medium-rotated.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 12:20

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Met 1.93m op m'n K1600, het lijkt dan niet eens meer zo'n grote motor, zoals een GSA... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ru4sY9vpzKwiCZ_Hx797IpLEVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XctFq4lFJUgGLYbAIqsNUi85.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1.98m op een Hornet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aEBmRDwku16TNlTkyrBc-x8wjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3.jpg?f=user_large

Ziet er op de RC8 toch beter uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqqX2tR8kxkzWk9Ui8u1eBOfX4k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i37WrtB2c2dL2XEtCabsgyiW.jpg?f=fotoalbum_medium

Scheelt ook wel wat met het voorover zitten natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
PilatuS schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:57:
1.98m op een Hornet:

[Afbeelding]

Ziet er op de RC8 toch beter uit:

[Afbeelding]

Scheelt ook wel wat met het voorover zitten natuurlijk.
Zo'n RC8 oogt in het echt ook heel groot vind ik zelf. Heb bij Goedhart er eens naast gestaan, blijft een bijzondere motor om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Zo'n RC8 oogt in het echt ook heel groot vind ik zelf. Heb bij Goedhart er eens naast gestaan, blijft een bijzondere motor om te zien.
Er is geen andere supersport met de beenruimte die de RC8 heeft. Als je 1.75m bent dan kan je niet met je voeten plat op de grond komen als je er op zit. Zo heb ik die motor ook wel een beetje gekocht. Kwam met de SV1000S aan en ging op de RC8 zitten, toen had ik de motor eigenlijk al gekocht. Het is zo enorm veel beter qua beenruimte dan een japanner.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

2.03 met schoenmaat 50. Ik zie ook direct op die foto's waar ik volledig op sta dat ik best snel gebukt zit / sta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6a8rsgwpgJXS0chObY-d59_kX4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfdC1kFMKBLuKOcEjUx6qGko.jpg?f=fotoalbum_tileFZ1, net een kleine brommer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpYlwtLjIITEfOx39J24v8kWQsc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trAFjaKP7D2czys4aRtjJziV.jpg?f=fotoalbum_tileMijn huidige motor, geen foto waar ik er op zit, maar hij had hoger gemogen van mij. Kan nog lekker breed staan met beide voeten aan de grond. Soms wel lekker om op het passagierszitje te gaan zitten tijdens het rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWjbrh40TkNoW0OQ-4AcCGVT2LQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vs944f5KzdMqSIfr2ZGWgZl.jpg?f=fotoalbum_tileOef, dit koppelmonster durf ik niet eens op te rijden. snel een foto gemaakt toen een kennis deze motor mee had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:10
Hier 2.05 met een 1200 GS, achteraf qua lengte beter voor de adventure kunnen kiezen, maar de normale GS is al hoog genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOw-yHRlpzPGMIJfFDOMcPIz9qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itDXTqtb34TDr7HBNyQh26XN.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor 4 jaar een Honda CBF 600 gereden, dat was opzich best te doen met verhoogd zadel, maar langer dan 1 uur was niet comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
ToolkiT schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

LOL met mijn 1:83 heb ik hetzelfde effect een beetje op de V7..
tja motoren gemaakt voor italianen en indiers zijn wat kleiner..
Behalve op en Aprilia Shiver, als vrienden van ~1.85m van me op mijn motor zitten kunnen zij volgens mij niet met twee voeten plat op de grond. Dus is echt ideaal voor mijn 1.93m lange lijf >:)

Edit: nog even gezocht maar kon zo geen foto vinden, wel vanmezelf op een Honda XR150 ergens in de Filipijnen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6a1V8R2cXHOm1z0SY9YWNDgjxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HlSk0wlp4grHrb1WRroYK7x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Paul.H op 14-10-2020 20:48 . Reden: Foto edit ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Patrock schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
FZ1, net een kleine brommer
Lijkt wel een honda monkey supersport zo :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[...]

2,02 hier en zit prima op een MT09. Vang wel veel wind maar hoge bomen vangen natuurlijk veel wind :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screen-izoard-pictures-jpg.1351881/full

Beetje schuine foto.. dus niet eens te zien of ik er nou groot of klein op lijk. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Hier 1.96 en dat past prima op een S1000XR. Helaas geen foto's waar ik op de BMW zit maar wel nog een "actiefoto" à la @Bommes op de Capo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXReekTTtLZ1DK_pj2qpaE5__Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvB5df7uKcNkNuum4gbT2WCV.jpg?f=fotoalbum_large
[...] de Suzuki GSX1100F, [... ]
Die heb ik ook gehad, heerlijke motor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

1.95m. Heb 10 jaar op m'n Speed Triple gereden. Dat ging op zich prima, maar nu ik de Kawa KLV1000 heb zit dat toch een stuk comfortabeler. Geen foto's helaas, wel een ergonomisch vergelijkje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AODb3-IUzSmArJvLx4ib0JIL5xA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vLiXd8yZzShENEMYkbkKWEPv.png?f=user_large
Zie het verschil in hip angle en knee angle..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Booyaa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

2,02 hier en zit prima op een MT09. Vang wel veel wind maar hoge bomen vangen natuurlijk veel wind :+
Ik heb ook gekeken naar een mt09, vond de voetruimte niet heel bijzonder veel. Rechts zit een uitstulping waar ik een beetje ruzie mee had.
En de wind, dat is goede training voor je nekspieren :D

mmm, cycle ergo. Ook wel grappig ja.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzQbfxeRnYiGu9qn9AzU4ILazQg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GFTIcPsHe2KI6Lewz497nfLj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFipbsPwmVEBmB2m2DnipiIdirI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3shI7iQFRWOMzYURPGaA90Dy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSc_b0rKgcuhhb2tw_Je-YKtqaU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/m2w9tNzXLZAdgOtW7AzSuXZf.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_4BlSmySUw6id4lZ-O_rDnnlgE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/evS0ZzNCG3rLZvjDDUDxmI5Z.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zenTCfDhUvljjc29BJARsoKgHsc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cvFD0zIVIwCrzvQnYKfInzur.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbsxfcNnWU4kWXOn1hCdgM6hIwY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xIPS4yDopwU8XVovY6YUItK3.png?f=fotoalbum_tile

spoiler:
Oh, en een @Vrijdag op een FZ1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGJH7HmCgmkxdxroE-IA_a4bh_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GyW2KGcHJmu6R4EiGd17NljB.png?f=user_large

[ Voor 76% gewijzigd door Patrock op 15-10-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ténéré 700 is daar nog niet te selecteren maar met m'n 1,87mtr. zit ik er goed op en kan ik m'n voeten nét plat op de grond zetten. Ook op m'n MT10 zit ik gewoon goed ;)

Qua windgeruis ben ik er al wel achter dat de Ténéré wat meer geluid maakt. Het ini-mini ruitje van de MT doet z'n werk dankzij die minimale hoek gewoon erg goed, ook op hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:15
Klopt niet helemaal hoor, die site. Ze gaan er vanuit dat mijn dikke reet de vering niet 15 centimeter in laat zakken. In het echt staan mijn voetjes netjes plat op de grond :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IAn7YV6.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Mijn vriendin beweert altijd dat het voor haar zo moeilijk is om een motor te vinden waar ze goed op past met haar 1.63 meter, maar volgens mij hebben sommige heren in dit topic het minstens zo moeilijk :+

Overigens kreeg ze laatst een telefoontje van de Ducati dealer, ze hadden toevallig een lager zadel binnen gekregen voor een Monster 797, of zij daar interesse in had voor een vriendenprijsje. Uiteraard meteen langs gereden en opgehaald, goede service d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:39:
[...]
1.97m met een BMW R1250 GSA:
Niet heel spannend toch? O wacht...
Is dat met de ESA op maximaal? Ik ben 1.83 en kwam met beide voetjes aan de grond. Niet helemaal vlak, maar ik kwam verder dan jij op de foto. Zo hoog is die GSA toch ook weer niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
[YouTube: Superduke 990]

1.96 op een superduke 990

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 15-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leugens.

Dit ben ik op de GSA van een vriend van me:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7PzCTJcFJmQM8UWNmt8jP8eQ1A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/17wbuibyDIBycGBNLG0YDMDD.png?f=user_large

:D :'( :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:27
Ah joh, maakt niet uit hoe klein je bent met een beetje hulp past iedereen op een Africa Twin!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik zie mijzelf al gaan! Ik had mij vergist, de motor is 855mm hoog. Hoog genoeg voor mij :+

Heeeeeel misschien dit weekend een stukje rijden. Ze geven droog weer af, daarna weer regen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Patrock schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb ook gekeken naar een mt09, vond de voetruimte niet heel bijzonder veel. Rechts zit een uitstulping waar ik een beetje ruzie mee had.
En de wind, dat is goede training voor je nekspieren :D

mmm, cycle ergo. Ook wel grappig ja.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

spoiler:
Oh, en een @Vrijdag op een FZ1
[Afbeelding]
Ik kan zo'n MT09 heel klein laten lijken als ik ver naar achter ga zitten :'( :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YZgVdiloYRQjNlkchaicSxh_Os=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/byavRMnuKpk9S2wIvE8yNq8I.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:13:
Ah joh, maakt niet uit hoe klein je bent met een beetje hulp past iedereen op een Africa Twin!
[YouTube: NEW SHOW Richard Hammond and James May testing bike #DRIVETRIBE]

Totdat je voor een rood licht moet stoppen ;w

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:P _/-\o_

Met de kleine van ons komt het wel goed. @ Zebrapad sta ik met Waifu en Junior. Stoppen wat motoren voor het stoplicht en nog voor ons licht groen is horen we uit de kinderwagen: "Pappa Mamma ! HENG HENG, HENG HENG" Met een vingertje dat er naar wijst.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ROFLASTC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:01:
:P _/-\o_

Met de kleine van ons komt het wel goed. @ Zebrapad sta ik met Waifu en Junior. Stoppen wat motoren voor het stoplicht en nog voor ons licht groen is horen we uit de kinderwagen: "Pappa Mamma ! HENG HENG, HENG HENG" Met een vingertje dat er naar wijst.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/5a/9f/74/5a9f745908b8372bd3ce03de20826220.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Die bungelende beentjes _O-

Zo zou ik er wss ook uitzien op dat ding :+ maar oke.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 23:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmurfLink schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Die bungelende beentjes _O-

Zo zou ik er wss ook uitzien op dat ding :+ maar oke.
@Vrijdag weet hoe je met een hoge motor moet rijden. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyGvAI0PCCp5UsK7eMiBRgHyXuw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2SpyHt3z4nAeh5EstvF0KOQw.jpg?f=user_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Totdat je voor een rood licht moet stoppen ;w
Daarom koffers, die gooi je dan op de grond zodat je toch je voeten aan de grond kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En 'm dan ook gewoon expres zo'n CVT automaat mee geven, hé _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Grubeater schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

@Vrijdag weet hoe je met een hoge motor moet rijden. 8)

[Afbeelding]
Gelukkig stond ie in een klem. Anders had ik de motor om laten donderen ;(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
Will_M schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Ténéré 700 is daar nog niet te selecteren maar met m'n 1,87mtr. zit ik er goed op en kan ik m'n voeten nét plat op de grond zetten. Ook op m'n MT10 zit ik gewoon goed ;)

Qua windgeruis ben ik er al wel achter dat de Ténéré wat meer geluid maakt. Het ini-mini ruitje van de MT doet z'n werk dankzij die minimale hoek gewoon erg goed, ook op hogere snelheden.
Hier 1.89 meter op de T700, wind vol in mijn bakkes. Echter, dankzij 18 eurootjes op amazon niet meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOh2mEq1WWue4XXs2kRWQZcZIbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSzc7WwxfBZnnfW4MIthKAyV.jpg?f=fotoalbum_large

Kan nu net als op mijn oude RT weer 100+ km/u rijden met vizier open :*) En makkelijk afneembaar als je gaat klooien in het zand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHVU1yVhZzYztWDi6Uo2IH_50cI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tN2gtoYLMTfi5U8qDfpjl446.jpg?f=fotoalbum_large

720 km op de ODO nu...alvast maar een afspraak maken voor de 1000 km beurt :)
Pagina: 1 ... 244 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.