Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vet! Dat wordt rondje rijden als je klaar bentWill_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:55:
Handig.... Zo'n dealer die zélf aan biedt om je even thuis op komt halen vanwege de weersvoorspellingen voor morgen![]()
![]()
[Afbeelding]
De éérste 10 KM's staan op de teller
[Afbeelding]
Én nu weer RAP aan't werk voor de baas....![]()

Mooi ding om te zien hoor, zwarte uitlaatje staat m ook goed.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Omdat het vrijdag is en ik geen zin heb om chicks op te zoeken én omdat het toch maar klote weer is voor mooi weer rijders zoals ik. Hier, een filmpje
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Lekker oldscoolVrijdag schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:21:
[YouTube: THIS IS WHY WE RIDE 7]
Omdat het vrijdag is en ik geen zin heb om chicks op te zoeken én omdat het toch maar klote weer is voor mooi weer rijders zoals ik. Hier, een filmpje
Ik ben duidelijk in het verkeerde land geboren als ik dat filmpje zo zie. Ik wil ook bochtjes en bergjes in m'n achtertuin!Vrijdag schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:21:
@ al die sub-100 pk rijders: durven jullie wel de snelweg op met zo'n traag hok?
[ Voor 4% gewijzigd door Waaj op 09-10-2020 15:44 ]
Lekker toeren tussen alle buien door.
En idd, onder de 100pk geen leven:
128PK Jonguh!!

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 09-10-2020 15:45 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Is dat nou @Tankiej op 6:36?Vrijdag schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:21:
128pk en drie koeienmr_petit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:45:
Zo, sinds ongeveer een weekje m'n rijbewijs (vorige week maandag afgereden; AVB, theorie en AVD allemaal gelijk gehaald zonder problemen)
Lekker toeren tussen alle buien door.
En idd, onder de 100pk geen leven:
128PK Jonguh!!
[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Waarschijnlijk een Royale 12,8PK uit die één cilinder Indase Enfield
Ik ga een bijna rechte lijn fietsenR0y. schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:49:
Hmmm het ziet er uit als goed weer (vergeleken met afgelopen dagen) vanuit mijn raam.. Brommer nog ff pakken of een rondje gaan fietsen... Keuzes...

Awesome
Enne, ik win: 11 km op de teller...

:strip_exif()/f/image/Ip60tW1dNVGPtFaNRCMLIcNR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal jullie nu met rust laten met mijn Tenere spam. Heb helaas niet mooiere foto's kunnen maken, het begon er dreigend uit te zien buiten en reed vlák voor de eerste regen mijn garage binnen
Ik heb die eerste 10 KM's ook gewoon zelf moeten rijden.... Dealer pikte me thuis op met z'n nieuwe Chevrolet Silverado Z71 want hij wilde ook een beetje 'rondtuffen'...
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-10-2020 16:14 ]
Met die snelle fiets van mijWaaj schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Ik ben duidelijk in het verkeerde land geboren als ik dat filmpje zo zie. Ik wil ook bochtjes en bergjes in m'n achtertuin!
@ al die sub-100 pk rijders: durven jullie wel de snelweg op met zo'n traag hok?
Is ook niet zwaar en ik ben ook een lichtgewicht

En ik begrijp je associatie met Rizla, en bedankt, nu kan ik er zelf ook alleen nog maar aan denken.
Will_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:55:
Handig.... Zo'n dealer die zélf even belt en aan biedt om je thuis op komt halen vanwege de weersvoorspellingen voor morgen![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Hele mooie motoren @BlackLabel01 @Will_M . Ik lees komende tijd graag hoe die bevalt. Ben zelf ook aan het kijken voor eentje als daily woon-werk & fun. Die rood/wit combinatieBlackLabel01 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:05:
@Will_M Hier is het ook gelukt! Moest hem wel zelf ophalen...![]()
Enne, ik win: 11 km op de teller...![]()
[Afbeelding]
Zal jullie nu met rust laten met mijn Tenere spam. Heb helaas niet mooiere foto's kunnen maken, het begon er dreigend uit te zien buiten en reed vlák voor de eerste regen mijn garage binnen
Mooi hoor. Hebben jullie nu precies dezelfde motor gekocht?Jimmyvw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
[...]
Gefeliciteerd! Hele mooie motoren @BlackLabel01 @Will_M . Ik lees komende tijd graag hoe die bevalt. Ben zelf ook aan het kijken voor eentje als daily woon-werk & fun. Die rood/wit combinatie![]()
( Wordt begin volgend jaar ergens anders staat ie eerst een paar maanden toch alleen in de weg in de schuur )
Ik ben ook al een paar weken allemaal reviews en testen van de T700 aan het lezen, het zou zomaar de perfecte opvolger kunnen zijn van mijn Pegaso 650. Grappige is; die Teneré is vooral erg goed in dingen die ik nog nooit heb gedaan (en warvan ik ook niet denk dát ik die ermee zou gaan doen), nl. echt terreinrijden. Een bospaadje zie ik mezelf nog wel doen, maar gisteren zat ik weer eens te kijken hoe zo’n T700 over een pad(?) reed waarover je nauwelijks kon lopen, bij wijze van spreken: https://youtu.be/MfpspPcmuOo
Wat zijn jullie plannen? Flink het terrein in?
Ik heb een klein geel plaatje gemonteerd en rij lekker op het fietspadWaaj schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:43:
Blijft een mooie motor zo'n MT-09Booyaa schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:36:
Zou iemand van de heren (@lolgast @timmie271 of @Will_M ) mijn foto in de OP kunnen updaten?
[Afbeelding]

wel wat meer dan dat: 28pk en 44?Nm.Will_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Waarschijnlijk een Royale 12,8PK uit die één cilinder Indase Enfield
Het is een motorfiets van mijn vader. Hij heeft ook nog een aantal klassiekers, ook vooroorlogs.
Hij kan er zelf niet meer op rijden helaas maar ik ben vandaag met die royal enfield naar het verzorgingstehuis gereden zodat hij 'm toch nog kon zien.
Het ding heeft 4 jaar stil gestaan, maar het was starten->lopen (met nieuwe accu, dat wel natuurlijk).
Wel nieuwe banden laten monteren want die zaten griezelig vol met droogtescheuren.
Het valt me echt op hoe makkelijk deze motor rijdt.
Ik heb gelest op een Kawasaki ER6N (650cc/70pk) dus ook nog een vrij kleine normale fiets, maar die Royal Enfield is zeker als je langzaam rijdt in de stad (uit parkeervakjes, kleine bochtjes, stoppen/wegrijden stoeprandjes en schuin uitritjes nemen) zo extreem makkelijk te hanteren. Alsof je op een normale fiets rijdt, of rondloopt. Motor slaat ook niet af oid als je wat te gortig met de koppeling bent en geen gas geeft. Het tuft gewoon door.
Snel is natuurlijk anders, maar je kan heerlijk vol gas doorknallen zonder dat er echt iets gevaarlijks gebeurt, en er is extreem veel zintuigelijke feedback van allerlei dingen die er onder je gebeuren. Dus zelfs als je 30 achter een trekker moet rijden op een landweggetje is het nog niet saai.
Je kan echt merken dat deze fiets gemaakt is om een beetje rond 70-100kmh op landweggetjes rond te toeren. De zitpositie is ook comfortabel en geschikt voor veel verschillende lengtes.
Op die kawa waar ik op lesde was ik eigenlijk te groot. Zo kon ik de achterrem niet bedienen als mijn laars op de voetsteun stond. Ik kon mijn voet dan niet hoog genoeg buigen dat ik over het rempedaal kwam. Ik moest dus mijn been en voet optillen om te remmen achter.
Als dat je eigen fiets is kan je dat wellicht verstellen, maar op die Enfield is dat geen probleem terwijl ik wel ruim een kop groter ben dan mijn vader die er ook op kon rijden, dus de voetsteunen/been staan toch meer in een stand dat ergonomischer is.
Aan 1 kant snap ik wel waarom in India Royal Enfield zo'n cult following heeft (beetje à la harley).
Ze worden daar ook al weer iets van 70 jaar gemaakt geloof ik. Het is natuurlijk het oudste (nog bestaande) motorenmerk ter wereld (en is ook nooit weggeweest, altijd blijven produceren)
Ik heb zelf nooit m'n motorrijbewijs gehaald omdat ik veel te snelheids/performance georiënteerd ben qua auto's (verslaafd zeg maar), en dat is met motoren niet de beste combinatie (voor 10-15 mille koop je een motor met prestaties waarvan je bij een auto snel een half miljoen moet uitgeven wat ik uiteraard niet heb).
Dus de kans dat ik me morsdood rij is toch wel aanwezig

Maar met deze Royal enfield is dat allemaal geen probleem natuurlijk ook al is ie 'made like a gun'.
Maar eens kijken wat er in de toekomst allemaal komt, eerst er achter komen of ik een cruiser of sportieve rijder ben en wat ik allemaal mooi vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 09-10-2020 21:00 ]
Dan was er toch wel iets mis (en dat was niet de kleur want die had ik ookBommes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:
Afgezien van de liters olie die ik steeds moest bij vullen (ze staan wel bekend om het olie verbruik) vond ik het in ieder geval best een vermakelijke fiets.
Het is dat alles rammelde in de kuip, rubbers versleten waren enz enz, maar het blok ging maar niet kapot.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Wát Ont-Zet-Tend gááf dat je dat 'even' gedaan hebt!!! Serieus:mr_petit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:47:
[...]
wel wat meer dan dat: 28pk en 44?Nm.
Het is een motorfiets van mijn vader. Hij heeft ook nog een aantal klassiekers, ook vooroorlogs.
Hij kan er zelf niet meer op rijden helaas maar ik ben vandaag met die royal enfield naar het verzorgingstehuis gereden zodat hij 'm toch nog kon zien.
Het ding heeft 4 jaar stil gestaan, maar het was starten->lopen (met nieuwe accu, dat wel natuurlijk).
Wel nieuwe banden laten monteren want die zaten griezelig vol met droogtescheuren.
>>KNIP<<
Ik vind hem met de originele uitlaat prima genoeg klinken eigenlijk..dus laat het maar zoSecsytime schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:10:
@BlackLabel01 & @Will_M er komt wel een Akra op toch? Vind die fiets zo mooi met Akra![]()
![]()
En ik begrijp je associatie met Rizla, en bedankt, nu kan ik er zelf ook alleen nog maar aan denken.Vind deze kleur ook echt mooi!
Bedankt! Ik heb vandaag in ieder geval geleerd dat de rood-witte mooi vies wordt tijdens een regenrit..was niet helemaal gepland, afijn.Jimmyvw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:41:
Gefeliciteerd! Hele mooie motoren @BlackLabel01 @Will_M . Ik lees komende tijd graag hoe die bevalt. Ben zelf ook aan het kijken voor eentje als daily woon-werk & fun. Die rood/wit combinatie![]()
( Wordt begin volgend jaar ergens anders staat ie eerst een paar maanden toch alleen in de weg in de schuur )
Mijn doel is hem gewoon voor de alledaagse dingen te gebruiken: woonwerk, boodschappen, toertjes, vakantie etc..als er een maxi-cosi op kon gebruikte ik hem ook om mijn dochter naar de opvang te brengenHkuit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
Wat zijn jullie plannen? Flink het terrein in?
Daarnaast wil ik idd de zandwegen hier in de omgeving gaan ontdekken, stukjes van de TET gaan rijden en zijn er een aantal onverharde cols in Frankrijk waar ik echt eens overheen wil. Ook de zithouding bevalt mij veel beter dan die van mijn vorige motor (R1200RT).
Super!mr_petit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:47:
[...]
wel wat meer dan dat: 28pk en 44?Nm.
Zo'n ding kán ook haast niet kapot. Het heeft wat TLC nodig, maar dan blijven ze ook gaan. Er zit ook niet veel op wat kapot kan. Zoals die Itchy Boots met haar Enfield 60k heeft gereden zonder problemen geeft ook aan dat het gewoon prima dingen zijn. Alleen doet zij preventief de oliewissels wat eerder dan aangegeven. Maar zij rijdt ook erg veel, in vergelijking met wat de doorsnee rijder doet. En soms ook onder slechte omstandigheden, ruw terrein, bergen enzo. Dan heeft zo'n motortje gewoon baat bij tijdig versche olie. En als je er niet op rijdt alsof je 'm gestolen hebt, heeft het blokje ook niet veel te lijden.
Volgens mij geldt dat wel voor alle motoren, alleen hebben moderne motoren soms wat electronica/computerkuren. Er is niet veel voor nodig om zo'n rijdende computer stil te laten vallen en dan is reparatie/analyse ook niet eenvoudig. Zo'n Enfield kan elke basis monteur repareren. Zelfs ik kan er wel wat mee.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
'Buy more project vehicles'. Oke!
Dus vanmorgen zijn @McKaamos en ik in de Berlingo gestapt, aanhanger erachter en op pad om weer wat moois op te halen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PLrOfoxKWeooXFEHzqp11wYJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/34BFEyojfY59Rl0rqw5GpGB7.jpg?f=user_large)
2 voor de prijs van 1, geen slechte deal dus. Topkoffer erbij gekregen, incl. beugels. De rode start en loopt (we hadden 'm in principe naar huis kunnen rijden), maar heeft wat aandacht nodig. Die gele is compleet, carbs verstopt (loopt wel met remmenreiniger), maar heeft geen kenteken meer. Onderdelen bitch dus!
De rode gaat weer een goede en nette toerfiets worden, incl. topkoffer. De gele... Tsja, alles wat wij niet nodig hebben of willen gebruiken gaat de verkoop in. Het ziet ernaar uit dat we onszelf weer een wintertje klussen hebben aangehaald, maar daarna ook wat geld gaan verdienen. En da's mooi, want daarmee kunnen we weer andere projecten beginnen en/of beter/meer gereedschap kopen
De Magna staat ondertussen in de hoek, te wachten op een nieuwe spanningsregelaar. Ik zal nog maar even geen foto's delen van m'n werkplaatsje en afdak hier.. 2 Divjes, Magna en m'n eigen Fazer, en dan staat er nog een snorscooter die ik voor iemand verkoop... Het is hier vol
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 10-10-2020 18:43 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
PrachtigWill_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:55:
Handig.... Zo'n dealer die zélf even belt en aan biedt om je thuis op te komen halen vanwege de weersvoorspellingen voor morgen![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeveel kilometer moet er nog op voordat ie de blubber in mag van je?
In ieder geval méér dan de 10 KM welke er nú nog op de ODO meter staanMelkunie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:02:
[...]
Prachtig![]()
Hoeveel kilometer moet er nog op voordat ie de blubber in mag van je?
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-10-2020 10:00 ]
Zojuist op de Facebook TET-groep komt er toevallig net eentje in jouw kleuren langs:
Spuit 11, die had ik allang gepost in de appMelkunie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:29:
@Will_M, mooi, moeten we tegen die tijd echt eens een rondje gaan doen!
Zojuist op de Facebook TET-groep komt er toevallig net eentje in jouw kleuren langs:
[YouTube: THE RECIPE OF AN ADVENTURE (Yamaha Tenere 700, Lithuania, Trans Euro Trail 2020)]
Je schrijft 'ik wil wel mee met de BMW' verkeerdJoopieboy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Spuit 11, die had ik allang gepost in de app
Hu? Is dat een euro5-eisMotor biedt 20% meer roterende massa (Euro5)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je zal afgelopen jaar maar de 790 Rally hebben gekocht, dan ben je ook mooi genomen
Nog interesse in een GPZ500s?Destruction schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:39:
"Don't buy more project vehicles"
'Buy more project vehicles'. Oke!
Dus vanmorgen zijn @McKaamos en ik in de Berlingo gestapt, aanhanger erachter en op pad om weer wat moois op te halen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2 voor de prijs van 1, geen slechte deal dus. Topkoffer erbij gekregen, incl. beugels. De rode start en loopt (we hadden 'm in principe naar huis kunnen rijden), maar heeft wat aandacht nodig. Die gele is compleet, carbs verstopt (loopt wel met remmenreiniger), maar heeft geen kenteken meer. Onderdelen bitch dus!![]()
De rode gaat weer een goede en nette toerfiets worden, incl. topkoffer. De gele... Tsja, alles wat wij niet nodig hebben of willen gebruiken gaat de verkoop in. Het ziet ernaar uit dat we onszelf weer een wintertje klussen hebben aangehaald, maar daarna ook wat geld gaan verdienen. En da's mooi, want daarmee kunnen we weer andere projecten beginnen en/of beter/meer gereedschap kopen![]()
De Magna staat ondertussen in de hoek, te wachten op een nieuwe spanningsregelaar. Ik zal nog maar even geen foto's delen van m'n werkplaatsje en afdak hier.. 2 Divjes, Magna en m'n eigen Fazer, en dan staat er nog een snorscooter die ik voor iemand verkoop... Het is hier vol

Lol..
Ik zou op dit moment niet weten waar ik zo'n ding kwijt moet, eigenlijk. We zijn opzoek naar meer ruimte, maar da's niet zomaar ff geregeld
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ah jammerDestruction schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Lol..![]()
Ik zou op dit moment niet weten waar ik zo'n ding kwijt moet, eigenlijk. We zijn opzoek naar meer ruimte, maar da's niet zomaar ff geregeld
Ik lees al een tijd mee en heb nu bijna zes jaar het motorrijbewijs. Begonnen op een Yamaha MT-03 uit 2006 (1 cilinder en 35kW), hele leuke motor om mee te leren rijden! Inmiddels overgestapt naar het grote rijbewijs en een Yamaha FZ8 uit 2010 in mijn bezit. Onwijs leuke motor en beleef er veel plezier mee.
Er is wel 1 dingetje waar ik mij aan erger en dat is de demper. Het is een Beowulf demper zonder DB-killer (bij aankoop v/d motor zat deze er niet bij). Ik heb eBay, marktplaats e.d. afgezocht naar een DB-killer voor deze uitlaat, maar helaas nergens te vinden. Ik had er 1 gevonden via eBay die voor deze uitlaat geschikt is, echter na het monteren hiervan is er geen hoorbaar verschil in geluidsniveau. Dus dan ga ik maar op zoek naar een metaalbewerkingsbedrijf dat er eentje kan fabriceren of ik ga op zoek naar een nieuwe demper.
:strip_exif()/f/image/aBmpUoNjga9yBo47A1VFO6hM.jpg?f=fotoalbum_large)
Mile pajic kan je helpen aan een goeie db killer.Gamedj schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:18:
Hey allemaal,
Ik lees al een tijd mee en heb nu bijna zes jaar het motorrijbewijs. Begonnen op een Yamaha MT-03 uit 2006 (1 cilinder en 35kW), hele leuke motor om mee te leren rijden! Inmiddels overgestapt naar het grote rijbewijs en een Yamaha FZ8 uit 2010 in mijn bezit. Onwijs leuke motor en beleef er veel plezier mee.
Er is wel 1 dingetje waar ik mij aan erger en dat is de demper. Het is een Beowulf demper zonder DB-killer (bij aankoop v/d motor zat deze er niet bij). Ik heb eBay, marktplaats e.d. afgezocht naar een DB-killer voor deze uitlaat, maar helaas nergens te vinden. Ik had er 1 gevonden via eBay die voor deze uitlaat geschikt is, echter na het monteren hiervan is er geen hoorbaar verschil in geluidsniveau. Dus dan ga ik maar op zoek naar een metaalbewerkingsbedrijf dat er eentje kan fabriceren of ik ga op zoek naar een nieuwe demper.
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik zat al de hele week naar de weersvoorspellingen te kijken om nog een ritje te kunnen doen (net een rbw en motor, dus dan moet het gebeuren ook hè) en uiteindelijk dit weekend de tank weer leeggereden. Ik zag dat het einde van volgende week er ook weer goed uit ziet, dus ik ga voorlopig lekker door
Binnenkort eens aan de slag met wat kettingonderhoud. Ik heb al zo'n 'stand' om de motor in te zetten, dus ik verwacht dat dat wel goed komt.
Denk dat ze bedoelen dat de motor meer massa biedt, en dat ie voldoet aan Euro5. Niet dat Euro5 veroorzaakt dat de roterende massa 20% is toegenomen
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dat is hetzelfde met een 790 dukeSecsytime schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Je zal afgelopen jaar maar de 790 Rally hebben gekocht, dan ben je ook mooi genomen
Neemt niet weg dat het onwijs fijn motortje is
"Don't let your dreams be memes"
890 ziet er wel lekker uit. Paar excel velgen, in Tiel je vering laten doen en ergens een goed gevuld zadel en je hebt een rally. Geen idee wat er elektronica-wise andrrs is maargoed.Secsytime schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
And it goes BRAAAAAPP!
Precies, je motor gaat er niet gelijk minder door rijden als er een opvolger uit is.Wootlock schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Dat is hetzelfde met een 790 duke
Daling in waarde op de tweedehands markt heb je helaes wel.
Zelfde als met audioproducten. Je speaker van 40 euro klinkt prima, totdat je een betere hoort
De truc is om geen betere te horen...
Dus zolang je niet bent uitgekeken op je fiets niet op een nieuwe proefrijden.
(Al heb ik dat wel gedaan met nieuwe model van mijn fietsje, gelukkig geen wereld van verschil)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat ben ik niet met je eens. De 790 Rally is een speciale "gelimiteerde" versie van € 24k. De 890 Rally wordt ook een speciale "gelimiteerde" versie van € 24k.Wootlock schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Dat is hetzelfde met een 790 duke
De 790 (12k) komt niet in de buurt van de prijs van een 890 R (14k).
Maar het blijven toch beide gelimiteerde versies? Waar zit het probleem dan in?Secsytime schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. De 790 Rally is een speciale "gelimiteerde" versie van € 24k. De 890 Rally wordt ook een speciale "gelimiteerde" versie van € 24k.
Dat binnen er binnen een jaar een nog betere versie is, voor een vergelijkbare prijs??Koehandelaar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:22:
[...]
Maar het blijven toch beide gelimiteerde versies? Waar zit het probleem dan in?
Op basis van de stickers, je gaat voor de 2003 Richard Sainct look?ROFLASTC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:03:
[Afbeelding]
En Rallye stickers printen. Hopelijk heb ik deze met de extra tanks er op zitten voor er weer zout valt. De nieuwe uitlaat pijpen zijn vandaag gekomen dus wie weet.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Meoni 2004. Total nr3 was van toen en telefonica werd op andere sticker vemeld toen.aidanl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
Op basis van de stickers, je gaat voor de 2003 Richard Sainct look?
[Afbeelding]
En de tanks komen hier vandaan: http://www.landmark.works/it_IT/prodotti/serbatoi-laterali/
[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 12-10-2020 11:51 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dan had op die Telefonica sticker 2004 moeten staan ipv 2003 toch? Maar wel strak! Ben benieuwd naar het resultaat.ROFLASTC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Meoni 2004. Total nr3 was van toen en telefonica werd op andere sticker vemeld toen.
En de tanks komen hier vandaan: http://www.landmark.works/it_IT/prodotti/serbatoi-laterali/
oh heh my bad, typo maar ik bedoelde verder Meoni omdat ik een 950 heb. Kheb een boel orginele onderdelen te pakken gekregen maar een boel is ook aftermarket dus het wordt meer een tribute dan replica.aidanl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Dan had op die Telefonica sticker 2004 moeten staan ipv 2003 toch? Maar wel strak! Ben benieuwd naar het resultaat.
:strip_exif()/f/image/7BNrlO4ufp1OXMCWQYFZcIWf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo staat ie er nu bij.
[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 12-10-2020 12:04 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Klopt, en de 790 is dan ook nog een stuk completer dan een 890 (quickshifter ect.)Secsytime schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Dat is ook de reden dat ik nog niet op een 890 proef heb gereden
Volgende upgrade van m'n 790 gaat wss toch een 1290 GT worden (wil graag nog op reis naar UK / schotland)
"Don't let your dreams be memes"
Ha, toevallig het artikel gelezen in Grip magazine van KNMV?Tylen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
Mile pajic kan je helpen aan een goeie db killer.
Helaas het laatste stukje nog een flinke regenbui op mijn kop gehad. Als die stomme belg die 55 (op mijn teller) reed op een 80 weg er niet was geweest dan was ik waarschijnlijk droog gebleven. Het was namelijk echt de laatste 2 minuten, en flink!

Meneer had ook nog geen knipperlicht waardoor ik elke keer dacht dat ik van hem af zou zijn maar helaas.. Inhalen was daar ook geen optie

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Nee ik lees geen bladen. De familie Pajic is bekend in de race sceneBooyaa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Ha, toevallig het artikel gelezen in Grip magazine van KNMV?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt maar het kon toeval zijn natuurlijk. Het artikel was mooi geschreven en liet een goede indruk achter van de beste meneer.aidanl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:50:
Denk dat Mile Pajic juist een steeds bekendere naam is m.b.t. custom oplossingen voor uitlaten, even los van dat artikel.
Natuurlijk zou hij al een bekende naam hebben anders zouden ze hem niet vragen om een artikel over hem te schrijven

Toevallig krijg ik ook dat blad, wat een teleurstelling tegenwoordig.Booyaa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Ha, toevallig het artikel gelezen in Grip magazine van KNMV?
Net als de hele reactie van de KNMV op annulerende offroad evenementen...
Asus Zenbook i7 256gb
Totale onzin, je hebt geen 1000cc nodig.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
Ik ga vanavond bij een motorfiets kijken. Geen superserieuze interesse, vooral latent, en vooral op de aanschafprijs. Het gaat om een Honda literfiets in slechte staat van onderhoud (als ik de foto's zo zien) maar de vraagprijs is letterlijk een paar kratten bier dus aangezien het in de buurt is kan kijken geen kwaad.
Echt dit valt me heel erg van je tegen dat je met uw skills denkt 1000cc nodig te hebben! straks gooi je nog een akra onder een motor
https://twitter.com/mashable/status/1315609910764163072?s=08
Ik niet, maar wellicht is het leuk als vervanger voor de motor op mijn lintzaag
Ik acht de kans dat ik hem ook echt koop overigens erg klein. Niet alleen moet het 'goed genoeg' zijn voor een schijntje, als het ding een overduidelijke 'death trap' is en iemand anders denk dat het ding goed geld waard is laat ik hem met liefde staan.
Nu ik er over nadenk is het vooral een excuus voor een ritje
Neem wel een micrometertje mee voor de remschijven en een schroevendraaier voor eventuele roestplekken. Kleine moeite om dat in de frunk te proppen natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-10-2020 16:56 ]
Je hebt een KTM. Dan hoor je op je achterwiel al selfies makend rechts voorbij te komen in de eerste versnelling. Met een open Alipoviç uiteraard. Maar dat is evident.R0y. schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:02:
Zaterdag de motor even uit de garage gehaald, lekker zonnetje! Ik was nog geen 10 km verder en het begon met regenen. Daarna even een rondje gedaan en nog tussen de buien door kunnen rijden o.b.v. goed kijken naar de wolken.
Helaas het laatste stukje nog een flinke regenbui op mijn kop gehad. Als die stomme belg die 55 (op mijn teller) reed op een 80 weg er niet was geweest dan was ik waarschijnlijk droog gebleven. Het was namelijk echt de laatste 2 minuten, en flink!![]()
Meneer had ook nog geen knipperlicht waardoor ik elke keer dacht dat ik van hem af zou zijn maar helaas.. Inhalen was daar ook geen optie
Da's nu koeltoer 😈
Maar het is nu geen weer voor teenslippers, dus dan gedraag ik mij.Vrijdag schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:
[...]
Je hebt een KTM. Dan hoor je op je achterwiel al selfies makend rechts voorbij te komen in de eerste versnelling. Met een open Alipoviç uiteraard. Maar dat is evident.
Da's nu koeltoer 😈
Oja.. en mijn nektassie is niet waterdicht.
[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 12-10-2020 17:11 ]
Oké, dat is wel een geldig excuus inderdaad 🤔R0y. schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Maar het is nu geen weer voor teenslippers, dus dan gedraag ik mij.
Oja.. en mijn nektassie is niet waterdicht.
Normaal als je geen motorrijbewijs hebt sta je er niet bij stil, maar nu zijn opeens een heleboel doodlopende weggetjes niet meer doodlopend
Hier in het mooie Vollenhove:

Mensen die onder de 100pk geen lol kunnen beleven hebben de verkeerde fiets gekocht
En mooi spul!
Zaterdag middag en gistermiddag zijn we/ben ik al even begonnen
Die gele wilde dus lopen met remmenreiniger, de verkoper vertelde al dat de motor meerdere jaren had stil gestaan. De conclusie was al snel dat de carbs vol troep moesten zitten, dus die hebben we er eerst maar 's afgehaald.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4skr2kHnPMXb04jP5EZA9tCn.jpg?f=user_large)
Het klinkt onlogisch om een sloopmotor te repareren, maar het maakt weldegelijk sense. We willen 'm horen lopen en er misschien (op afgesloten terrein) even mee rijden, voor we 'm definitief uit elkaar trekken
En die carbs? Tsja, zie dit..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NljKkLMZMKZuzA9g4H1Pdz0W.jpg?f=user_large)
Die bak was schoon toen ik de vlotterbakken opende en begon met remmenreiniger en perslucht

[ Voor 133% gewijzigd door Destruction op 12-10-2020 19:49 ]
EaukayHTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
Ik ga vanavond bij een motorfiets kijken. Geen superserieuze interesse, vooral latent, en vooral op de aanschafprijs. Het gaat om een Honda literfiets in slechte staat van onderhoud (als ik de foto's zo zien) maar de vraagprijs is letterlijk een paar kratten bier dus aangezien het in de buurt is kan kijken geen kwaad.
Het ging dus om dit exemplaar:
https://www.onlineveiling...kavels/495-honda-cbr1000f
en gezien de biedingen en het eerste aanzicht van de foto's verwacht je al een feestje natuurlijk

Allereerste via google de route opgezet, en even op streetview gekeken. Niet zo heel lang geleden zat daar nog een autobedrijfje genaamd "Mulder JR". De reviews daarover op diverse sites waren heel duidelijk over de kwaliteit van de aldaar aangeboden producten. Maarrrr de foto op streetview laat, heel toevallig, een motor zien die wel heel erg lijkt op deze, staande voor de bouwkeet die voor kantoor door moet gaan.
Ik vond echter ook hits van hetzelfde autobedrijf, maar dan in Emmer-Compascuum. Ook met dezelfde negatieve beoordelingen. Typische sjacheraar dus, ik was op mijn hoede.
De motor zelf staat niet verzekerd (dus waarschijnlijk geschorst) maar ook recent op naam: Juli dit jaar. Hmmm...
Dus, ik tuig naar het mooie Ter Apel Kanaal. Ik word opgewacht door iemand met een "Husqvarna Motorcycles" trui die me gelijk maant achter hem aan te lopen naar de loods. Daar staan echter drié motorfietsen, niet slechts ééntje. Naast de genoemde Honda een BMW 1100RS en een RSV Mille. Blijken inderdaad in dezelfde veiling aangeboden te worden, totaal niet gezien. Maar: we hebben een handelaar te pakken dus.
Ik vermeld en passant dat ik even de route heb opgezocht, en toen een autobedrijf voor de deur heb gezien. Dat bleek niet van hem te zijn geweest, maar van zijn zoon. Die heeft 'daarna nog een tijdje in Emmer-Compas gezeten en nu weer hier achter'.
Ik krijg niet veel info uit de man. "Weet je iets over de geschiedenis van de motorfiets?" 'Nee'. "Hoe heb je de motorfiets verkregen?". 'Oh, geen idee'. "Juist, want hij staat nog maar recent op naam..." 'Oh echt? Geen idee'.
'Maarre, het gaat hier niet om mij, maar om de motorfiets' - gooit hij erachteraan. Juist.
Welnu, de motorfiets zelf is een doodskist op wielen

De kappen linksachter hangen er losjes aan. De greep voor de passagier is op zo'n rare manier verbogen dat het lijkt alsof hij achter aangereden is, maar het kappenwerk is daar intact. Uiteraard start de motor totaal niet. Hij zei zelf dat de advertentietekst zou vermelden dat hij start maar niet loopt - ik heb net nog even gekeken, maar er staat niets bij.
Nou ben ik niet vies van een beetje klussen, zeker als de motor goedkoop is (ik heb het eerder gedaan met de GPZ), maar dit is zeer waarschijnlijk een doos van pandora.
Conclusie: Fijn motorritje gehad
Ik woon in de poort van het noorden, dus mooie dorpjes/stadjes als Vollenhove, Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis en Steenwijk zijn allemaal dichtbij, evenals Ruinen/Diever/Dwingeloo met hun bossen.
Ook volgens mij bovengemiddeld veel motorzaken hier in de buurt trouwens (Gebben, Ten Kate, Ter Braake, Barbier)
Dit klinkt eigenlijk meer als een motor om te kopen voor weinig, vervolgens uit elkaar te schroeven en de onderdelen te verkopen. Verdien je er nog wat aan ookHTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:43:
[...]
Eaukay.
Het ging dus om dit exemplaar:
https://www.onlineveiling...kavels/495-honda-cbr1000f
[knip]
Nou ben ik niet vies van een beetje klussen, zeker als de motor goedkoop is (ik heb het eerder gedaan met de GPZ), maar dit is zeer waarschijnlijk een doos van pandora.
Zie mijn/ons Magna project. Leuk om te doen, absoluut. Maar je kunt er zegmaar flink wat geld aan kwijt. Dan heb ik liever (zoals nu) een fiets die loopt en rijdt maar aandacht nodig heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 12-10-2020 20:04 ]
Kan. Moet ik eerst zien waar de biedingen heen gaan. Voor 66 euro ex kosten (89 euro incl veilingkosten e.d.) is dat zeker de moeite waard, zelfs als ik er met de aanhanger om moet. Maar de kappen zijn geen geld meer waard in de huidige staat, dus dat zou dan vooral de wielen, motoronderdelen en carbs enzo zijn. En je moet er een tijd mee leuren op internet. Ik weet bovendien niks van de CBR1000F en dus ook niet hoe gewild de delen zijn enzo. Transalpjes ken ik goed maar ook daar bleef ik uiteindelijk zitten met de veerpoten, het frame en een bak vol op- en aanbouwdelen. Wel goed aan verdiend inderdaad.Destruction schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:59:
[...]
Dit klinkt eigenlijk meer als een motor om te kopen voor weinig, vervolgens uit elkaar te schroeven en de onderdelen te verkopen. Verdien je er nog wat aan ookDan wel
Zie mijn/ons Magna project. Leuk om te doen, absoluut. Maar je kunt er zegmaar flink wat geld aan kwijt. Dan heb ik liever (zoals nu) een fiets die loopt en rijdt maar aandacht nodig heeft.
Nog geen 100 euro is natuurlijk een nette deal voor oud ijzer waar potentie nog wel wat inzit
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ja dág, ik heb geen zin in een custom projectthijsco19 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:26:
Leuk projectje om er een cafe racer van te maken?
Nog geen 100 euro is natuurlijk een nette deal voor oud ijzer waar potentie nog wel wat inzit.
91 octaan 'premium'

Ze hebben daar een andere manier van octaan meten (AKI), dus die getallen zijn niet vergelijkbaar met de RON getallen die wij op de pomp hebben staan.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
91 octaan 'premium'. Gekke Amerikanen
.
Er bestaat hier trouwens ook een goede reden om RON98 te tanken in motoren, cabrio's, campers en grasmaaiers.
RON98 verouderd aanzienlijk langzamer dan euro95. Het is een mix die bestaat uit andere basisstoffen dan euro95, en doordat deze ook bij tankstations veel minder getankt wordt, is deze zo samengesteld dat deze minder snel verouderd.
Dat is dus ideaal voor motoren die s'winters langere tijd gestald staan. (er bestaan natuurlijk ook anti-verouderingsadditieven in flesjes)
[ Voor 42% gewijzigd door mr_petit op 12-10-2020 20:51 ]
Ja, ik zit het nu ook even te bekijken idd. Dit moeten we dus ook al terugrekenen, net als pounds, miles en andere antieke ideeënmr_petit schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Ze hebben daar een andere manier van octaan meten (AKI), dus die getallen zijn niet vergelijkbaar met de RON getallen die wij op de pomp hebben staan.
De familie Pajic woonde tegenover mij toen ik nog in Den Haag woonde. Mille was toen veel ouder dan ik, maar ik zat in de klas met zijn broertje Duro. Nog een keer vreselijk klop van gehad, maar daarna waren we dikke vriendenTylen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
Nee ik lees geen bladen. De familie Pajic is bekend in de race scene

Later las ik in de Moto73 dat ie mee deed in het NK Superbike of Supersport (of zoiets). Wel grappig als je die gast gewoon kent van vroegâh...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het is geen antiek idee.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
Ja, ik zit het nu ook even te bekijken idd. Dit moeten we dus ook al terugrekenen, net als pounds, miles en andere antieke ideeën.
Ik denk dat AKI eerder een goede (meer stabiele) indicatie geeft voor octaangetal dan RON
AKI is een berekende methode uit RON en MON en geeft dus een beter gemiddelde voor verschillende type motoren.
Trouwens, wij rekenen hier en daar ook nog met pseudo-antieke waarden. km/u is bijvoorbeeld eentje.
Zouden we volledig SI gaan, dan zou het m/s worden.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 12-10-2020 21:02 ]
Leuk! Ik was ooit erg gecharmeerd van de TDM. Toen ik even een hiaat in mijn motorleven had, stond ik zelfs op het punt een te kopen die ik zag staan op de motorbeurs. Het oude (klassieke) model. Ik ben een ouwe lul en kan niet wennen aan die moderne koplampen. De oude vind ik echt supermooi. Maar het blok van die TDM is geweldig. Volgens mij ook niet kapot te krijgen. En de vijfklepstechnologie die door Yamaha is ontwikkeld, hebben zij later nog in licentie aan Audi verkocht.Sjoerdfoto schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:16:
Sinds augustus rijbewijs in bezit en ook de motor (al eens in dit topic aangekondigd), afgelopen twee weken zelf onderhoud gedaan (filters / olie / bougies / modificaties / elektra opnieuw / gepolijst) en vrijdag even een rondje gereden en wat foto's geschoten:
Kijktip, start zondag 18 oktober 20.20 uur npo 2. Ondersteboven van Afrika.
Waldemar Torensma van zuid naar noord op de motor. Gezien trailer 2 motoren met waarschijnlijk volgauto.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
88 is daar normaal volgens mij. Motoren zijn daar ook op afgesteldHTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
91 octaan 'premium'. Gekke Amerikanen
.
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 12-10-2020 21:52 ]
Ze rijden daar dan ook voor een groot gedeelte in dezelfde auto's en op dezelfde motoren als hier, dus de brandstof is ook grotendeels hetzelfde.
Alleen heb je daar plekken waar ze veel meer ethanol door de benzine gooien.
Slecht voor de carburateurs maar kan leuk zijn als je een geblazen auto hebt met mappings on the fly.
Dat is bij de 850 nog wel eens een ding, bij de 900 niet meer ;-)TWCRay schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:34:
Heeft ook nog even op mijn verlanglijstje gestaan, de TDM. Had alleen angst voor het olieverbruik
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ach, van welke motor roept men nou niet dat ze olie verbruiken? Zo'n beetje van alle motoren die ik heb gehad en geen een had er last van... It's all in the wrist. Daar ben ik zeker van.TWCRay schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:34:
Heeft ook nog even op mijn verlanglijstje gestaan, de TDM. Had alleen angst voor het olieverbruik
Maar nu niet meermphilipp schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:52:
[...]
De familie Pajic woonde tegenover mij toen ik nog in Den Haag woonde. Mille was toen veel ouder dan ik, ...

Nee, langzaam maar zeker haal ik 'm in.
Gorinchem en Gendringen liggen niet om de hoek bij elkaar.
Voor mijn Transalp heb ik destijds een custom db killer laten maken bij Pajic, zijn zoon maakte die binnen een half uurtje. Wel altijd een afspraak maken. (Dat niemand even de website deelt)
Afgelopen week dinsdag de Alp weer kunnen starten, rondje gereden en afgetankt met V-Power.
Woensdag van de RT de olie vervangen, kleppen gesteld, bougies vervangen en cardanolie vervangen. De remschijven en blokken voor waren ook aan de beurt. De blokken waren al op voorraad, de schijven besteld en vrijdag weer naar de motorzaak.
De schijven vervangen, klauwen schoongemaakt, nieuwe blokken geplaatst en remvloeistof vervangen.
Van het kleppen stellen geen foto's gemaakt, alleen vrijdag van het eindresultaat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6aii5qonm49Zr0dGdN303EFw.jpg?f=user_large)
Je moet toch wat als je vrij bent.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik heb ooit iets anders gehoord... "if your bike doesn't scare the crap out of you, you're probably riding the wrong bike"...mr_petit schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:02:
Mensen die onder de 100pk geen lol kunnen beleven hebben de verkeerde fiets gekocht
Die uitspraak komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat supersport motoren enorm populair warendirkhimself schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:15:
[...]
Ik heb ooit iets anders gehoord... "if your bike doesn't scare the crap out of you, you're probably riding the wrong bike"...
En de frames gemaakt waren van papier mache en de vering van kauwgomThoit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Die uitspraak komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat supersport motoren enorm populair waren
Dit topic is gesloten.