Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 242 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.081 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 16:53

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Geloof ik, maar ik vond wel apart dat een dealer aangeeft dat 1l op 1000km wel redelijk normaal was!? Ik vind dat best wat. In de ktm moest ik na 3,5k km 100ml bijvullen en die staan ook bekend als verbruikers.
verbruikt een ktm ook al veel olie? F*ck me....

na 17k zat die van mij gelukkig nog in de toleranties. niks bij hoeven vullen.

volgende motor wordt echt elektrisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Patrock schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Niet elke, maar de 990 sm weet ik dat hij nog wel eens wat wil verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:01
Patrock schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Daar ben je meer tijd mee bezig om op te laden dan dat je om de zoveel tijd doet olie bijvullen :+ Zelfs mijn KTM crosser verbruikt alleen olie om zijn plek te markeren. Doe er elke 12 uur nieuwe olie in, en elke keer is het peil gelijk aan zoals die er nieuw in kwam :) Maar bij crossers is een hoog olie verbruik ook een teken voor een nieuwe zuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Thoit schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Daar ben je meer tijd mee bezig om op te laden dan dat je om de zoveel tijd doet olie bijvullen :+ Zelfs mijn KTM crosser verbruikt alleen olie om zijn plek te markeren. Doe er elke 12 uur nieuwe olie in, en elke keer is het peil gelijk aan zoals die er nieuw in kwam :) Maar bij crossers is een hoog olie verbruik ook een teken voor een nieuwe zuiger.
Thuis zijn er laadpalen, (niet altijd beschikbaar, maar goed) op werk nog niet. 80% van de ritten vallen binnen de max range zolang ik maar op bestemming of voor vertrek kan laden. T begint in de buurt te komen van haalbaar qua laden. Alleen de aanschafprijs is nog zo hoog.

Voor woon-werk lijkt het mij perfect, als ik ze op werk ook zo ver krijg om een laadpaal beschikbaar te hebben. Anders kom ik niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Thoit schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Is niet eerst de ringen vervangen? of vervang je altijd meteen de cilinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Patrock schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Thuis zijn er laadpalen, (niet altijd beschikbaar, maar goed) op werk nog niet. 80% van de ritten vallen binnen de max range zolang ik maar op bestemming of voor vertrek kan laden. T begint in de buurt te komen van haalbaar qua laden. Alleen de aanschafprijs is nog zo hoog.

Voor woon-werk lijkt het mij perfect, als ik ze op werk ook zo ver krijg om een laadpaal beschikbaar te hebben. Anders kom ik niet thuis.
8 uur laden op een standaard 16A stopcontact is vaak ook voldoende om ver te komen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een elektrische motor rij je ook zelden leeg en als je dat wel doet is dat eerder omdat je langer dan gewoonlijk onderweg bent en dus voorziet aan een 22kW paal te stoppen om op 1u weer zo goed als vol te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Geloof ik, maar ik vond wel apart dat een dealer aangeeft dat 1l op 1000km wel redelijk normaal was!? Ik vind dat best wat. In de ktm moest ik na 3,5k km 100ml bijvullen en die staan ook bekend als verbruikers.
Vrijwel alle auto/motorfabrikanten weigeren garantie als je blok minder dan 1l per 1000km verbruikt. In zoverre is 'acceptabel' (vanuit fabriek) een beter woord dan 'normaal'. Gebruikelijk is het echter niet, meeste blokken verbruiken veel minder, maar een olie/luchtkoeler zal altijd meer verbruiken dan een waterkoeler.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Patrock schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Als je elke dag dezelfde route rijdt, en je haalt het gemakkelijk heen en weer zonder op het werk te laden is het een optie. Óf je werk moet áltijd een laadpaal ter beschikking hebben.
kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Is niet eerst de ringen vervangen? of vervang je altijd meteen de cilinder?
Nee, zuiger vervangen en cilinder evt. honen. Volgens KTM moet het zo uit mijn hoofd elke 115 uur. Maar met normaal gebruik kan je er makkelijk het 2, zelfs 3 voudige mee halen. Maar ik gebruik dan wel goede olie, na elke rit een nieuwe filter en bij elke oliewissel een nieuw oliefilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Thoit schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Als je elke dag dezelfde route rijdt, en je haalt het gemakkelijk heen en weer zonder op het werk te laden is het een optie. Óf je werk moet áltijd een laadpaal ter beschikking hebben.

[...]
Enkele reis is 70 - 110 km afhankelijk of ik vanuit huis of mijn vriendin rij. puur snelweg. Bezoekje bij de ouders / schoonouders zou enkele rit tussen de 120 en 140 km zijn. Laat staan als ik bestemmingen ga combineren.

(waarom ik deze km's op een KTM doe? goede vraag)

zo meteen even naar werk toe wat spullen ophalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Patrock schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Enkele reis is 70 - 110 km afhankelijk of ik vanuit huis of mijn vriendin rij. puur snelweg. Bezoekje bij de ouders / schoonouders zou enkele rit tussen de 120 en 140 km zijn. Laat staan als ik bestemmingen ga combineren.

(waarom ik deze km's op een KTM doe? goede vraag)

zo meteen even naar werk toe wat spullen ophalen...
Héél simpel, omdat dat soort afstanden nog teveel zijn op dit moment voor elektrische motoren. Heb even het bereik van de eerste beste Zero de SR/s opgezocht. Dit is 320 KM volgens de fabrikant. Deel dit door 2 en je hebt meestal realistische cijfers met normaal gebruik (dus geen 80 op de snelweg). Dan houd je dus 160 over als de accu 100% wordt volgeladen. Dat doe je praktisch nooit, maar je laad hem tot 80% meestal. Dan is er dus nog maar 128 KM over. Tevens wil je de accu eigenlijk ook nooit écht helemaal leeg rijden. Dus houd je nog een marge van bijv. 50 KM actieradius bij aankomst. Dan ga je de rit van de schoonouders dus al niet redden.

Het elektrisch rijden vind ik echt geweldig, maar vaak staart men zich ook er een beetje blind op. Het kan allemaal wel, maar hoeveel heb je er voor over. Ja, je kan soms laden op het werk, maar ik kan dit bijv. niet op het werk. Ik heb hier bij de aanschaf rekening mee gehouden en ben hier ook blij om. Vaak genoeg gekke situaties gezien waarbij mensen altijd tijdens woonwerk nog een keer bij Fastned moesten stoppen om maar thuis of op het werk te kunnen komen. Daar zou ik echt niet blij van worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thoit op 06-10-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele reis 110km haal ik met de SRF ook in de winter over snelweg aan 130kmh. Maar als er niets van file is is het wel echt nipt.

Maar dat is sowieso niet interessant voor de levensduur. En bij die klant was er geen snellader dus 6u later pas terug vol. Op een ander ga ik de 220V stekker echt niet vol open zetten... Wie weet wat er daar achter steekt.

Voor corona was mijn voornaamste route 2x 50km aan max 90kmh. Dat haal je gemakkelijk en daar kon ik ook snelladen op locatie. Al was dat niet nodig in dat geval en was het gewoon op nacht tarief terug vol laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat dat betreft is Long Way Up een goede reclame/voorlichting voor electrische motorfietsen. Die lui zelf waren nogal slecht voorbereid (verrassing!) want ze leken totaal niet op de hoogte van de 'caveats' van het electrisch rijden. Stomverbaasd toen ze niet de beloofde range haalden in de kou. Ik bedacht mij dat ze dat misschien expres deden zodat die boodschap goed overkomt bij de kijkers. Maar zelfs met je gewone auto/motor moet je uitkijken in de winter. Accu's hebben dan veel minder capaciteit en in de winter gebruik je verwarming, meer verlichting en kan het zomaar zijn dat een niet al te beste accu het begeeft. Dacht dat dat onderhand common knowledge was.
Het blijft voor motoren gewoon een probleem. Een groter accupakket maakt de motor weer zwaarder (en waar laat je het?) dus is de winst minimaal. Om daar grote stappen te maken moet er echt iets radicaals worden uitgevonden. Voor brommers/scooters die voornamelijk in de stad rijden is electrisch weer ideaal.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is iedereen in winterslaap of zo?
Het is nu wel erg stil!

Even een reminder @Vrijdag morgen is het weer @Vrijdag (je kan nooit te vroeg beginnen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

Winterslaap? dat niet maar koud en nat, dat wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:14
Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zondag ga doen. Zelf de Eifel in (De Nürburgring een beetje vermijden), of op tv de formule 1 kijken.

Eerst maar eens kijken wat de kleurcodes in onze landen (DE, BE en NL) doen. Best kans dat ook Limburg tegen die tijd op rood staat.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:34
In DE staan wij Limburgers nu ook op rood sinds gisteravond @DrivinUCrazy .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:27:
Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zondag ga doen. Zelf de Eifel in (De Nürburgring een beetje vermijden), of op tv de formule 1 MotoGP kijken.

Eerst maar eens kijken wat de kleurcodes in onze landen (DE, BE en NL) doen. Best kans dat ook Limburg tegen die tijd op rood staat.
Fixed that for you O-) Het is hier wel erg stil ineens inderdaad! Vandaag zouden we eigenlijk een dagje op de kartbaan van Spa zitten, maar door het slechte weer ben ik niet gegaan. Dus de KTM wordt nu weer naar enduro omgebouwd, verwacht niet dat ik nog veel kan gaan Supermoto'en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik zie het inderdaad. België vindt het ook niet fijn als ik die kant op ga, dus ik kan hoogstens nog eens een keertje naar zee gaan, vers gebakken visje eten, en weer naar huis. :) Of warm binnen blijven. Maar dat heb ik afgelopen week ook al gedaan. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:37
DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:23:
Ik zie het inderdaad. België vindt het ook niet fijn als ik die kant op ga, dus ik kan hoogstens nog eens een keertje naar zee gaan, vers gebakken visje eten, en weer naar huis. :) Of warm binnen blijven. Maar dat heb ik afgelopen week ook al gedaan. :/
Lekker warm thuis blijven (en idd de motoGP aanzetten)! Er komen nog genoeg mooie dagen aan en het is hier al druk genoeg met Duitsers e.d. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
S4All schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:42:
Het is nu wel erg stil!
Ik lees hier vrijwel alleen maar mee, maar wil best een bijdrage doen (en een beetje posen :9 )

In het kader van de dagen worden korter en kouder heb ik besloten om de warme bubbel van mijn BMW R1200RT in te ruilen op een nieuwe Yamaha Tenere 700. Hopelijk wordt deze ergens in de komende weken geleverd *O*

Reden voor de switch is dat ik bijna geen snelweg meer rijdt (geen/erg weinig woonwerkverkeer tegenwoordig) en dat dit in de toekomst ook wel zo lijkt te blijven. Daarnaast heb ik altijd al offroad willen rijden, of in ieder geval eens beginnen met de vele zandwegen hier in de omgeving (Drenthe/Overijssel).

Als ik hem binnen heb zal ik wel even een foto posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Vraagje. Zijn er mensen met een mt09 die een voorpaddock gebruiken met pinadapters?

Ik zie namelijk dat er een bout doorheen loopt en vraag me eigenlijk af waar deze voor is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd1dEFS8LNkYsxVNqedMDNDGkq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffjgOv6JkPnQu1Y3zemsJEOE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
Booyaa schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:47:
Vraagje. Zijn er mensen met een mt09 die een voorpaddock gebruiken met pinadapters?

Ik zie namelijk dat er een bout doorheen loopt en vraag me eigenlijk af waar deze voor is. [Afbeelding]
Die bout zit daar om de as vast te klemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
R0y. schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Lekker warm thuis blijven (en idd de motoGP aanzetten)! Er komen nog genoeg mooie dagen aan en het is hier al druk genoeg met Duitsers e.d. ;)
Dat ik een aardig woordje Duits spreek, betekent niet dat je me nu voor Duitser moet gaan uitmaken he.

Ach ik zie het wel, aan de hand van het weer verzin ik wel iets. Al had ik liever de herfstkleuren gaan bekijken in de bossen; dat zit er voorlopig met Corona niet in. So be it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
In het kader van de dagen worden korter en kouder heb ik besloten om de warme bubbel van mijn BMW R1200RT in te ruilen op een nieuwe Yamaha Tenere 700. Hopelijk wordt deze ergens in de komende weken geleverd *O*
Ik had anders nog wel een RT-Adventure voor je te koop... :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-FsjvI9l0AfHTrmhQ_jvo_ro98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zM5JehVsgahmEOWGDBdDmCzt.jpg?f=fotoalbum_large
Ex politie R850 RT-P met spaakvelgen en een bashplate. Deed het goed in Marokko, alleen kwam ik soms wat veerweg te kort.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
mphilipp schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Ex politie R850 RT-P met spaakvelgen en een bashplate. Deed het goed in Marokko, alleen kwam ik soms wat veerweg te kort.
Een RT met spaakvelgen, dat heb ik nog niet eerder gezien. Nice!

Ben met mijn 1200 ook wel de nodige onverharde wegen overgeweest, maar dat ging dan toch altijd op een laag tempo met samengeknepen billen :+

Nu maar eens verdiepen in kettingsmeersystemen..dat vind ik gelijk een van de grootste nadelen, geen cardan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@BlackLabel01 Ik heb persoonlijk goede ervaringen met het pro-oiler systeem. Dat heeft al op twee van mijn motoren gezeten en ga ik binnenkort volgend jaar ook op de S1000XR monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Een RT met spaakvelgen, dat heb ik nog niet eerder gezien. Nice!
Dat is speciaal voor die overheidsuitvoering. Je kunt er dan lekker mee de stoep op rossen zonder dat je gietwielen breken. Ook die bashplate was wel handig. Heerlijk ding, die nooit problemen gaf en ondanks de politiedienst ook niet afgeragd was. Olie gebruikte ie nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Dat ik een aardig woordje Duits spreek, betekent niet dat je me nu voor Duitser moet gaan uitmaken he.

Ach ik zie het wel, aan de hand van het weer verzin ik wel iets. Al had ik liever de herfstkleuren gaan bekijken in de bossen; dat zit er voorlopig met Corona niet in. So be it.
Mijn vriendin komt van die kant en toen ik daar net kwam vond ik het toch echt meer Duits als Nederlands :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

S4All schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:42:
Het is nu wel erg stil!

Even een reminder @Vrijdag morgen is het weer @Vrijdag (je kan nooit te vroeg beginnen ;))
Nee hoor,

Afgelopen week m'n MT10 weer opgehaald bij de dealer nadat er een nieuwe kentekenplaat houder plus twee nieuwe knipperlichten op geklust waren. De houder welke er op zat was tijdens m'n éérste ritje dit jaar (eind September :o ) afgebroken / kapot getrild dus die moest vervangen worden.

Eerste ritje vanwege géén tijd / zin én een hernia welke er ook nog eens tussen kwam.

Zaterdag ga ik nog eens 4 gloedjenieuwe knipperlichten ophalen welke de MT10 hier hier in de garage mogen komen versterken. Rijden kan ik daarna uiteraard maar met één set van 4 dus die 4 nieuwe lichtjes zijn wat duurder geworden doordat er een hoop zooi door Yamaha bij geprutst is zodat ze ook daadwerkelijk wat kunnen gaan doen.....

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/N1ZS2gi52k9UoyTKsPQaTGRJ.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 13:35
DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:27:
Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zondag ga doen. Zelf de Eifel in (De Nürburgring een beetje vermijden), of op tv de formule 1 kijken.
Ik had bijna kaartjes gekocht voor de F1 race. Gelukkig niet gedaan, omdat men Nederlanders gaat weigeren. Duitsland heeft Nederland als risicogebied verklaard vanwege covid. Rond rijden in de Eifel lijkt me niet verboden maar zou me niks verbazen als ze wel meer politiecontroles gaan doen en ze je dan "adviseren" om naar huis te gaan.

Met het weerbericht voor dit weekend blijf ik lekker thuis om te kijken naar MotoGP en Formule Optocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:10
:o

Mooie set knipperlichten, maar das geen LED toch?

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 08-10-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Waaj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:12:
@BlackLabel01 Ik heb persoonlijk goede ervaringen met het pro-oiler systeem. Dat heeft al op twee van mijn motoren gezeten en ga ik binnenkort volgend jaar ook op de S1000XR monteren.
Bedankt voor de tip, wel mooi systeem. Ook aardig aan de prijs zie ik :) Ik ga eens wat reviews lezen! Zat zelf eerst aan een osco te denken, lekker low-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 20:24
Vreemde MT-10 in die spoiler :o

Als ik het mij goed herinner had jij ook van die knipperlichten met DRL en remlicht functionaliteit toch? Wel vreemd dat die dan zo snel stuque gaan.. :-(

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:24:
[...]
Zaterdag ga ik nog eens 4 gloedjenieuwe knipperlichten ophalen welke de MT10 hier hier in de garage mogen komen versterken. Rijden kan ik daarna uiteraard maar met één set van 4 dus die 4 nieuwe lichtjes zijn wat duurder geworden doordat er een hoop zooi door Yamaha bij geprutst is zodat ze ook daadwerkelijk wat kunnen gaan doen.....
Heel mooi, goeie kleur ook 8) Heb je lang moeten wachten tussen bestelling en levering?

Zijn dat trouwens de led-knipperlichten met ingebouwde dagrijverlichting? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet ‘in ‘t echt’. Ik heb eerst de standaard knippers genomen, maar wil ze nog wel vervangen voor leds uiteindelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Vreemde MT-10 in die spoiler :o

Als ik het mij goed herinner had jij ook van die knipperlichten met DRL en remlicht functionaliteit toch? Wel vreemd dat die dan zo snel stuque gaan.. :-(
Ik heb inderdaad van die knipperlichten met DRL / Remlicht en normaal blijven die dingen wel heel zolang je ze niet met kentekenplaathouder en al van de motor af laat breken én een aantal keer via het achterwiel overal tegenaan laat slaan :P

Hele spel hing nog aan de kabeltjes van de knipperlichtjes vast maar één van de twee was schijnbaar toch iets te hard geraakt waardoor de helft van het DRL/REM LED deel het niet meer deed :|

Die dingen zijn uiteraard weer niet los te verkrijgen.... Dus twéé nieuwe lampjes á ~€65,-

@BlackLabel01 Ik heb welgeteld 5 minuten moeten wachten ... Het belletje van de dealer naar Yamaha Europe :9

Knipperlichten op de Ténéré 700 zijn voor zover ik weet gewoon halogeen lampjes maar, Ik ga 't vanzelf mee maken. Motor is, volledig ongepland zelfs, afgelopen vrijdag uit de folder bestelt :o Het Explorer Pack (Valbeugels / Kofferset / Middenbok / Skidplate) gaat waarschijnlijk nog wel wat langer duren. Er staat overal een back-order op dat spul dus dat komt wel met de eerste / 1000Km. beurt, hoop ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 08-10-2020 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 20:24
Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb inderdaad van die knipperlichten met DRL / Remlicht en normaal blijven die dingen wel heel zolang je ze niet met kentekenplaathouder en al van de motor af laat breken én een aantal keer via het achterwiel overal tegenaan laat slaan :P

Hele spel hing nog aan de kabeltjes van de knipperlichtjes vast maar één van de twee was schijnbaar toch iets te hard geraakt waardoor de helft van het DRL/REM LED deel het niet meer deed :|
Ah, nee daar kan geen enkel knipperlicht goed tegen nee ;(

En ik begrijp nu pas je verhaal over extra set van 4 knipperlichten en de afbeelding in spoiler _/-\o_
(mag ik nog zeggen dat het vroeg is?)

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 08-10-2020 10:39 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
@Will_M Ah ok, ik meende op het plaatje led-knippers te zien. Van het Explorer pakket heb ik alleen de valbeugels, zal eens informeren bij mijn dealer of daar een langere levertijd op zit. Ik ga eerst toch niet gek doen, dus dan neem ik hem wel zonder beugels mee eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:28:
@Will_M Ah ok, ik meende op het plaatje led-knippers te zien. Van het Explorer pakket heb ik alleen de valbeugels, zal eens informeren bij mijn dealer of daar een langere levertijd op zit. Ik ga eerst toch niet gek doen, dus dan neem ik hem wel zonder beugels mee eerst :)
Ik had vorige week tijdens telefonisch bestellen ook zoiets: De eerste tijd moet ik 't ding maar gewoon niet tegen de vlakte laten gaan.... WIL 'm NÚ hebben :P

Die knipperlichten bekijk ik zaterdag nog wel even. Als het onverhoopt halogeen lampjes zijn dan klus ik de originele set van m'n MT10 er wel een keer op in de winter, dat zijn ook al LED's maar die heb ik in 2016 bij levering van m'n nieuwe MT10 al direct laten vervangen door die LED-Plus set incl. DRL en remlicht functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Willem30 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Met het weerbericht voor dit weekend blijf ik lekker thuis om te kijken naar MotoGP en Formule Optocht. :+
Ja ik had stiekem toch gehoopt op wat beter weer nog deze periode.. Het kan nog komen... ;(

Als het zo blijft komende weken ga ik de brommer maar klaar maken voor zijn winterslaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Die van mij gaat ook lekker maar binnen.
Had wel iets meer gehoopt van mijn eerste seizoen maar vielen hoop woon werk kilometers onverwachts weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bij mij hebben juist de woon-werk kilometers gezorgd dat er nog iets van motorrijden terecht is gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:33:
Bij mij hebben juist de woon-werk kilometers gezorgd dat er nog iets van motorrijden terecht is gekomen.
Ik heb sinds 01-Maart 2020 bijna 0.0 Km's gemaakt als zijnde Woon-Werk Verkeer. Sowieso heb ik voor dát verkeer een Lease Wagen van de baas gekregen (Ding is 30 November 2019 op kenteken gekomen en heeft inmiddels 'al' 16.000 Km's gereden, hoofdzakelijk privé KM's, dus)....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcbjEuyJlfuiPMU2p436PcgWeB4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmtip6rUhrN1xhVKXRGwCJx0.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22
@Will_M wat een ontzettend gave fiets zeg, goede kleurstelling ook.
Heel mooi, ik ben benieuwd hoe het ding je bevalt.
Heb je überhaupt wel op een demo/vergelijkbare fiets gereden?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes THANKS!!

En nee, ik heb nergens op kunnen proefrijden. Ik was afgelopen vrijdag daar om m'n MT10 af te geven voor een reparatie en toen werd de Ténéré daar nét de showroom ingereden als zijnde 'showroommodel'.vánuit Yamaha Europe (en dus ook niet als demo fiets te gebruiken). Dealer had eigenlijk een volledig zwarte verwacht.....

Voordat ik met een leenfiets (Honda CB600-F) weer goed en wel thuis was (woon 10 Km van de dealer) had ik voor mezelf al besloten dat ik dát Ténéré ding wilde hebben. Als het een volledig zwarte was geweest dan had ik er waarschijnlijk niet eens naar gekeken óf zelfs maar over ná willen denken.
Eenmaal thuis (vijf voor twaalf.....) meteen gebeld naar de dealer dat 'ie dat apparaat maar weer héél snel uit de showroom moest weghalen óf een nieuwe in krat moest laten overkomen voor me :o

Paar minuten later was 't spel 'rond' en nu kan ik overmorgen dus een nieuwe op komen halen (én afrekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:26
BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor de tip, wel mooi systeem. Ook aardig aan de prijs zie ik :) Ik ga eens wat reviews lezen! Zat zelf eerst aan een osco te denken, lekker low-tech.
Ik sleutelde op mijn kettinggedreven motoren altijd een Tutoro. Heerlijk low tech en betaalbaar maar het werkt perfect. Aftersales is ook super goed, bij mij was de kunststof behuizing kapot gegaan na 2 jaar gebruik. Reparatie was gratis, ik moest alleen de verzendkosten betalen.
Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb weleens een jonge dame in de stad zien rijden op een ZX6R waarbij ze haar volledige kentekenplaathouder met knipperlichten aan de draden achter zichzelf aan trok. Helaas kon ik haar daar niet voor waarschuwen aangezien ik in het veevervoer zat. Wel vreemd dat de andere weggebruikers haar geen seintje gaven, bijvoorbeeld de auto die achter haar reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:12
@Will_M Mooi apparaat! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
sexy hoor die S7! of hoe doen we dat nu? Super tenere was altijd de S10 van superten, noemt men dit nu de superseven? want die is al geclaimed geloof ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:36:
sexy hoor die S7! of hoe doen we dat nu? Super tenere was altijd de S10 van superten, noemt men dit nu de superseven? want die is al geclaimed geloof ik ;)
T7 was de CONCEPT (eind 2016). Productie is T700 / Ténéré 700 geworden ;)

https://www.yamahamotorsp...g/pages/yamaha-t7-concept

@roda_djavulen THANKS (y)

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 08-10-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
cyntax schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Ik sleutelde op mijn kettinggedreven motoren altijd een Tutoro. Heerlijk low tech en betaalbaar maar het werkt perfect. Aftersales is ook super goed, bij mij was de kunststof behuizing kapot gegaan na 2 jaar gebruik. Reparatie was gratis, ik moest alleen de verzendkosten betalen.
Bedankt, ga ik ook naar kijken. Deze kende ik ook nog niet. Er gaat een wereld voor me open :P

Las laatst dat BMW nu een smeervrije ketting heeft ontwikkeld...dat lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
Ik lees hier al een tijdje mee, maar dit is wel een lekker actief en breed topic. Ik zal mezelf hier waarschijnlijk wat meer laten horen :)

Een aantal namen hier zie ik ook wel op motor-forum langs komen ;)

Snelle intro: motorrijder sinds 2004, op dit moment een Aprilia RSV Mille uit 2002 in bezit. Op zoek naar een vervanger, wens is een 1st gen Ducati Multistrada.
Mijn vrouw rijdt ook, die heeft een Ducati SS 600 Nuda uit '95.

[ Voor 35% gewijzigd door Kars op 08-10-2020 16:26 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ja grappig is dat, herken ook namen van andere fora.
Sfeertje is over het algemeen hier super, tenzij mensen over CC's beginnen of uitlaten, dus pas daar mee op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
kneusteun schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:43:
Sfeertje is over het algemeen hier super, tenzij mensen over CC's beginnen of uitlaten, dus pas daar mee op ;)
Ik heb een Akra op een 1000cc, let's go >:)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
geert_s schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Ik heb een Akra op een 1000cc, let's go >:)
Ik 2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Las laatst dat BMW nu een smeervrije ketting heeft ontwikkeld...dat lijkt mij ook wel wat.
Dat klopt. Tenminste...ze hebben gewoon een deal met een gespecialiseerd bedrijf (Regina) dat dat ding ontwikkeld heeft. BMW heeft gewoon het 'eerste recht' gekocht en biedt 'm nu aan als optie op de S1000 als ik het goed begrepen heb. Later moet ie beschikbaar komen voor andere modellen. Dan mag die fabriek 'm volgens mij ook voor andere merken gaan aanbieden. Hier een artikel waarin de techniek erachter wordt uitgelegd.

Een beetje als dat bochten ABS, waar KTM als eerste mee ging lopen. Een ontwikkeling van Bosch, die de primeur aanbiedt aan de hoogste bieder.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 07:49
Hallo allen,
Lees ook al langer mee, maar heb me nog niet voorgesteld of iets, dus bij deze!
Ik rij nog steeds (bijna 8 jaar inmiddels) rond op mijn eerste motor!
Yamaha FZR600R uit '95.
Gekocht, in het begin op 25 kW gereden (dat moest toen nog) om daarna al snel dat tonnetje van de gaskabel af te halen ;-).
Probleemloos en leuk fietsje, maar zit stiekem inmiddels te kijken voor iets met wat meer rechtop zit... Multistrada 950 spreekt me erg aan...

Fotootje van de brommer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBhhLgNpd82YM_15rYuuM361DKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lZ3ddorr4wpPjFLNZpPdEhe7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik maar één ... Maar m'n MT10 heeft dan ook maar 998CC 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Ik maar één ... Maar m'n MT10 heeft dan ook maar 998CC 8)
De cb1000r eigenlijk ook, maar cb998r klinkt niet zo lekker.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Dat klopt. Tenminste...ze hebben gewoon een deal met een gespecialiseerd bedrijf (Regina) dat dat ding ontwikkeld heeft. BMW heeft gewoon het 'eerste recht' gekocht en biedt 'm nu aan als optie op de S1000 als ik het goed begrepen heb. Later moet ie beschikbaar komen voor andere modellen. Dan mag die fabriek 'm volgens mij ook voor andere merken gaan aanbieden. Hier een artikel waarin de techniek erachter wordt uitgelegd.

Een beetje als dat bochten ABS, waar KTM als eerste mee ging lopen. Een ontwikkeling van Bosch, die de primeur aanbiedt aan de hoogste bieder.
Ik ben benieuwd naar de reviews, misschien komt er toch geen pro-oiler op de S1000 XR. Jammer genoeg afgelopen voorjaar een nieuwe ketting laten monteren dus dan nog maar een jaartje extra handmatig smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
mphilipp schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

De laatste zin in dat artikel: ‘ Want het lijkt of er geen aangepaste kettingtandwielen bij nodig zijn.’ Vraag me dan af hoe dat werkt, op mijn laatste motor met ketting (FZS600) sleet vooral het voorste tandwiel altijd als een malle, na 20k km was dat een schijfje met haaienvinnen zeg maar. Dus ik denk dat je altijd nog wel tandwielen moet blijven vervangen met zo’n onderhoudsvrije ketting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Dus ik denk dat je altijd nog wel tandwielen moet blijven vervangen met zo’n onderhoudsvrije ketting..
Ik vraag mij dat ook af. Je zou zeggen dat dat misschien meevalt doordat ie minder wrijving heeft. Maar dat is natuurlijk in de schakels. Op het tandwiel heeft ie nog wel wrijving. Tenzij ze speciale tandwielen hebben die ook een coating hebben. Want als de tandwielen slijten, moet die ketting het ook zwaarder te verduren krijgen. Denk ik tenminste. Misschien dat iemand kan uitleggen of dat wel/niet zo is, want zo technisch ben ik nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@BlackLabel01 & @mphilipp :

Tandwielen grijpen met tanden in elkaar, leg je over twee van dat soort dingen één ketting dan noem je het kettingwielen. Twee kettingwielen kun je ook niet veilig met elkaar verbinden zonder ketting dus je kunt ze zelfs niet eens als tandwiel gebruiken.... ;)

Ik vermoed overigens dat dat 'niet meer hoeven invetten' meer is vanwege het (vervelende) werkje wat je moet blijven herhalen om een 'x' aantal kilometers, afhankelijk van de belasting, het weer én de vervuiling van de ketting. Vervangen van het spul als (semi) complete kettingset inclusief de kettingwielen zal altijd wel noodzakelijk blijven. Regina staat overigens vanuit het verleden niet écht bekend als leverancier van 'hard' spul.... Die dingen sleten mij vroeger altijd al véél te snel ten opzichte van bijvoorbeeld D.I.D. of Tsubaki en ik ben benieuwd hoelang die 'X' ringen het uit gaan houden.

Ik versleet 'vroegâh' op m'n YZ en YZF-R machientjes altijd al twee kettingwielen aan de voorkant (uitgaande as van de bak) ten opzichte van één kettingwiel op de achterwiel-hub.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 08-10-2020 18:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:43:
Een motor onder de 100 pk is niet leuk om te rijden..

*rent weg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Een motor onder de 100 pk is niet leuk om te rijden..

*rent weg
Gelukkig heb jij maar korte beentjes.... We halen je tóch wel in, ook al hebben we minder dan 100PK >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Gelukkig heb jij maar korte beentjes.... We halen je tóch wel in, ook al hebben we minder dan 100PK >:)
Hoho.. @Mitssz en @Vrijdag hebben pas korte benen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Voor @Vrijdag hoef ik sowieso niet zo bang te zijn. Die stapt bij het éérste het beste terrasje al weer af om te gaan staan posen :9

@Mitssz wordt lastiger.... Dat wordt met de ± 74PK van een Yamaha Ténéré 700 even een zandpad op zoeken, vrees ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Voor @Vrijdag hoef je sowieso niet zo bang te zijn. Die stapt bij het éérst terras al weer af om te gaan posen :9
En anders volg je het spoor van pepernoten ... O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:52

A13X

Dude

Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
De eerste tijd moet ik 't ding maar gewoon niet tegen de vlakte laten gaan....
Oh gaan we breken met de traditie? :+

* A13X rent@R0y. en @Vrijdag :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Hoe lang is dat geleden trouwens? :P Even los van leen fietsen en motoren. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:35

Secsytime

Automagisch

@Will_M congrats! Hadden ze de rally kleurstelling niet staan? :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:36

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Ter compensatie heb ik een hele grote dikke kabaalpaal 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BlackLabel01 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Bedankt, ga ik ook naar kijken. Deze kende ik ook nog niet. Er gaat een wereld voor me open :P

Voor mn S1000RR had ik de Cobrra NEMO 2 uitgezocht, maar die kreeg ik helaas niet passend op mn clipons. Wel mooi systeempje, je geeft een draai aan het deksel van het potje en er druppelt iets olie uit. Iedere rit even doen, klaar. Geen electronica of vacuum om aan te sluiten ook.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• BlackLabel01
noes schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:44:
Voor mn S1000RR had ik de Cobrra NEMO 2 uitgezocht, maar die kreeg ik helaas niet passend op mn clipons. Wel mooi systeempje, je geeft een draai aan het deksel van het potje en er druppelt iets olie uit. Iedere rit even doen, klaar. Geen electronica of vacuum om aan te sluiten ook.
Dat is hetzelfde principe als de osco idd, gaat wel mijn voorkeur naar uit, als een smeervrije ketting voorlopig nog geen optie is :+

Net even langs de dealer gereden....hij staat er al. Alleen nog het kenteken afwachten, met een beetje mazzel heb ik hem morgen of zaterdag in de garage staan.. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r39MHSTlosppZUz5eLqVEMUmMFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtJ3yCBWIjKDWbpK9kqBgOS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

Uitermate helder commentaar van een Harley dealer: YouTube: 2019 Harley-Davidson Breakout 114 (FXBRS)│Review & Test Ride In 10 sec vanaf dat punt maakt hij wel duidelijk hoe hij er over de Breakout denkt _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Hoe lang is dat geleden trouwens? :P Even los van leen fietsen en motoren. :P
Minder dan 100PK in een motorfiets?

Ik denk dat ik dan terug moet naar 1990, de tijd dat ik "motorrijles" kreeg op een Moto Guzzi V50 (In Seedorf Duitsland) ;)
Secsytime schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:00:
@Will_M congrats! Hadden ze de rally kleurstelling niet staan? :P :+
Nope, en stiekem vind ik die ook niet écht mooi... Rizzla stickers ontbreken :)

@BlackLabel01 Toch al wel met valbeugels bij levering, dus (y) Mooie fiets hoor :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:25:

Ik denk dat ik dan terug moet naar 1990, de tijd dat ik "motorrijles" kreeg op een Moto Guzzi V50 (In Seedorf Duitsland) ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1602228932-600-x-450px-IMG_20200909_090641895.jpg

"Slechts 85 pk"

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1602229021-600-x-450px-IMG_20200908_120307189.jpg

But I love it.. *O*
Ja je zou soms wat meer oempf willen hebben maar dan ben je wel echt aan het gummen.
Wat ook met wat minder pk's goed kan, gewoon niet of minder remmen dus :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 30-09 16:50
Over motorfietsen, plaatjes en @Vrijdag gesproken. O-) *O*

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Zag deze net voorbij komen op het Amerikaanse ADV forum.
Een dude met de zelfde motor als ik heb maar die heeft er alles aan gedaan om er zo veel mogelijk gewicht af te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1602229369-600-x-400px-wind2.JPG

Achterste subframe, middenbok, de cat, en de duo voetsteunen verwijderd (op de foto zitten die laatste er nog op) .
Zo een lichtgewicht accu, andere demper.
Volgens mij heeft hij zo een kilo of 25 er af gekregen.
De V85tt is in dit segment al niet echt een zwaar gewicht en is het ding nu rijklaar gewogen: +/- 210 kg.
Dat is echt netjes vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 09-10-2020 09:48 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
Mooie foto's allemaal!

Mijn brommert dan ook maar even:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NJULjYLiVPSHV6-YtaC6pAT1OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvaawTqNbkNRvEQ1lFdazgp5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coRc4lgWIgWZB4GFoqgJD_0_iKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onxxTKQQ5ob6bmPhrbcA3bCF.jpg?f=fotoalbum_large

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

botoo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:06:
Uitermate helder commentaar van een Harley dealer: YouTube: 2019 Harley-Davidson Breakout 114 (FXBRS)│Review & Test Ride In 10 sec vanaf dat punt maakt hij wel duidelijk hoe hij er over de Breakout denkt _O-
Hilarisch inderdaad!

Maar het geeft ook wel weer iets moois aan, vooral als je de reacties leest: er zijn tal van mensen die dit een prachtige bike vinden. Ik ben helemaal geen HD fan, in de zin van dat het geen motor voor mij is om zelf op te rijden. Sommigen vind ik leuk om naar te kijken. Dat geldt ook voor sportmotoren. Gaaf om te zien, supersnel, maar ik moet sowieso een deuk in die tank slaan om mijn airbag kwijt te kunnen :X
Het is leuk om zoveel diversiteit te hebben op de weg. Die Breakout is misschien niet de beste motor om de Stelvio mee te nemen, maar wie weet. Ik heb gekkere dingen gezien. Ik ben wel eens ingehaald op een pas in de Alpen door een mallot op zo'n HD die driftend door de bochten ging. Whatever flies your kite denk ik dan maar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackLabel01
@Will_M Dank je! Ja alle accessoires die ik besteld had zitten erop. Hij stond er ook al een aantal dagen te wachten op zijn kenteken hoorde ik. Zonet ging de telefoon..kenteken is binnen, ik kan hem vandaag ophalen :*)

Nu nog kijken hoe ik onder mijn werk uit kom de rest v/d dag.... :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Nee, dat kan écht niet hoor :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhLzBDUQdiGaFmNFGIRvLLNKR70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X1RcYoFNcgbAUKZVDWUywo3V.jpg?f=user_large

Plaatje van mijn eerste 100pk motor, de K1100RS in Marrakech Rot Metalik. Was wel iets anders dan de Yamaha Diversion 600 (mijn eerste motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

BlackLabel01 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:56:
@Will_M Dank je! Ja alle accessoires die ik besteld had zitten erop. Hij stond er ook al een aantal dagen te wachten op zijn kenteken hoorde ik. Zonet ging de telefoon..kenteken is binnen, ik kan hem vandaag ophalen :*)

Twee keer kuchen en je mag weg :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Frans92 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Twee keer kuchen en je mag weg :+
Haha ja, helaas zit ik al ruim een half jaar fulltime thuis te werken. Als ik hier ga kuchen merkt niemand het op.. ;)

Mobiele hotspot op mijn telefoon aan en mijn laptop achterop de Tenere binden zou natuurlijk wel kunnen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
Minder dan 100pk? Met minder dan de helft kan je al aardig lol trappen :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzVUJ_g9ITlMEmVc4l0YlyGGep4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8ngzHjdXmaCDgmEZMBB1TpG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

BlackLabel01 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Haha ja, helaas zit ik al ruim een half jaar fulltime thuis te werken. Als ik hier ga kuchen merkt niemand het op.. ;)

Mobiele hotspot op mijn telefoon aan en mijn laptop achterop de Tenere binden zou natuurlijk wel kunnen!
Kan je de laptop niet gewoon thuis laten, eventuele telefoontjes doorverbinden naar een antwoordapparaat met een creatieve boodschap en op de laptop "Caffeine" laten draaien?

Het ophalen van een motor gaat boven alles, dus je zou ook de baas kunnen laten weten dat het echt niet anders kan dat je een middagje afwezig bent.

Anyway, veel plezier met ophalen!

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:47:
Zag deze net voorbij komen op het Amerikaanse ADV forum.
Een dude met de zelfde motor als ik heb maar die heeft er alles aan gedaan om er zo veel mogelijk gewicht af te krijgen.

[Afbeelding]

Achterste subframe, middenbok, de cat, en de duo voetsteunen verwijderd (op de foto zitten die laatste er nog op) .
Zo een lichtgewicht accu, andere demper.
Volgens mij heeft hij zo een kilo of 25 er af gekregen.
De V85tt is in dit segment al niet echt een zwaar gewicht en is het ding nu rijklaar gewogen: +/- 210 kg.
Dat is echt netjes vind ik.
En dan kan je natuurlijk ook nog aardig wat gewicht besparen wat je allemaal op de motor meeneemt, inclusief jezelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

En dan kan je natuurlijk ook nog aardig wat gewicht besparen wat je allemaal op de motor meeneemt, inclusief jezelf. :P
Helaas gaat het sneller om 10 kg van mijn motor af te halen dan van mijzelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zei het dan ook met een knipoog, @Waaj. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:05:
Minder dan 100pk? Met minder dan de helft kan je al aardig lol trappen :Y

[Afbeelding]
Jij rijdt toch overal volgas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Joopieboy schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Jij rijdt toch overal volgas :+
Mooie is: dat kan ook met zo'n ding. Zonder je rijbewijs kwijt te raken O-)

Of boze fietsers op de dijk omdat je te hard gaat, want dat horen ze alleen aan het geluid natuurlijk

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 15:31
Hi allen,

Ik wist niet dat er een topic bestond als deze maar ik ben blij dat ik dit gevonden heb! Ik rij sinds eind 2018 en ben begonnen op een Kawasaki ZX-9R uit 1998. Met deze fiets bleek van alles mis te zijn dus die is een maand of vier later ingeruild voor een Yamaha R1 uit 2004. Heerlijk rijdt het, echter met het viezere weer wil ik er niet op uit met de R1 dus heb ik een week geleden een FJ1100 uit 1986 met een FJ1200 blok uit, ik geloof, 1988 aangeschaft. Aan de FJ1100 c.q. FJ1200, te noemen de FJ1150 (? :P), moet het één en ander gebeuren en ik zal later nog een foto posten van het apparaat. Een tipje van sluier: mooi geel is niet lelijk :9

Hierbij een foto van mijn mooiste bezit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfOxW_5_gH6uoC8E4cRQm6ptGOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlpjDjfyudO3TLml8l8UqzJE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou wel in het lijstje van de TS willen :)
Yamah R1 2004 Gelderland @lolgast @Will_M @timmie271 (doe ik dit zo goed :P?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@dier een FJ 1200 heb ik ook gehad..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1602235301-800-x-478px-IMAG1158_klein.jpg

Toffe old skool fiets en met dik 130 pk nog best rap ook.
Afgezien van de liters olie die ik steeds moest bij vullen (ze staan wel bekend om het olie verbruik) vond ik het in ieder geval best een vermakelijke fiets.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1602235216-600-x-450px-20150808_103839.jpg

Ding waar ik makkelijk heel dag op kon toeren in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 09-10-2020 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
@Bommes, ik dacht dat alleen Guzzi's olie verloren. :P

Welkom, @dier, en vele veilige km's gewenst! Mooie foto van een mooie motor. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:56:

Ik kan mijn Ténéré morgen pas ophalen, heb vandaag ook écht geen tijd.... En uiteraard zal 't dan wel weer regenen terwijl hier nú gewoon de zon schijnt :|

Story Of My Life, geloof ik. Ik schaf om de paar jaar een fabrieksnieuwe motorfiets aan en heb écht nog nooit zo'n ding naar huis kunnen rijden terwijl de zon scheen.... Toppunt was m'n 2012 R6 welke ik op 3 Januari 2012 door en óver de sneeuw naar huis heb gereden

Hoop voor jou dat 't vanmiddag nog gaat lukken in ieder geval d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Will_M schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Ik kan mijn Ténéré morgen pas ophalen, heb vandaag ook écht geen tijd.... En uiteraard zal 't dan wel weer regenen terwijl hier nú gewoon de zon schijnt :|

Story Of My Life, geloof ik. Ik schaf om de paar jaar een fabrieksnieuwe motorfiets aan en heb écht nog nooit zo'n ding naar huis kunnen rijden terwijl de zon scheen.... Toppunt was m'n 2012 R6 welke ik op 3 Januari 2012 door en óver de sneeuw naar huis heb gereden

Hoop voor jou dat 't vanmiddag nog gaat lukken in ieder geval d:)b
Bij je nieuwe fiets maakt de regen iig het minste uit van al je aangeschafte fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 14:53

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Hoi heren en dames,
Nu de winter er aan komt en ik toch wat minder ga rijden, kunnen jullie me helpen met wat moto lectuur?
De meeste magazines heb ik sowieso wel, maar wat titels van boeken etc. komen ook wel van pas.

TIA!

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:
@dier een FJ 1200 heb ik ook gehad..

[Afbeelding]

Toffe old skool fiets en met dik 130 pk nog best rap ook.
Afgezien van de liters olie die ik steeds moest bij vullen (ze staan wel bekend om het olie verbruik) vond ik het in ieder geval best een vermakelijke fiets.

[Afbeelding]

Ding waar ik makkelijk heel dag op kon toeren in ieder geval.
Was dat die waar de gashendel van stuk was? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

"Slechts 85 pk"

[Afbeelding]

But I love it.. *O*
Ja je zou soms wat meer oempf willen hebben maar dan ben je wel echt aan het gummen.
Wat ook met wat minder pk's goed kan, gewoon niet of minder remmen dus :+
Ik heb nog minder dan dat zelfs..
Als ik alleen rijd merk ik het niet zo, maar als ik een SS probeer bij te houden valt het direct op dat je dan in verhouding power mist..
Voordeel is dat met een retro naked je toch de achterafwegen opzoekt en minder gejaagd rijd, wat weer goed voor je rijbewijs en benzine verbruik is..

Ik zou best wel het V85 blok (of groter) in een retro naked frame (maar dan net iets groter dan die van de V7) willen zien..
De V9 heeft het zelfde platform als de V7 dus in theorie zou je daar onderdelen van kunnen transplanteren om iets meer power te krijgen.. maar ik denk niet dat de opbrengst genoeg is om al dat werk voor te doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb nog minder dan dat zelfs..
Als ik alleen rijd merk ik het niet zo, maar als ik een SS probeer bij te houden valt het direct op dat je dan in verhouding power mist..
Voordeel is dat met een retro naked je toch de achterafwegen opzoekt en minder gejaagd rijd, wat weer goed voor je rijbewijs en benzine verbruik is..

Ik zou best wel het V85 blok (of groter) in een retro naked frame (maar dan net iets groter dan die van de V7) willen zien..
De V9 heeft het zelfde platform als de V7 dus in theorie zou je daar onderdelen van kunnen transplanteren om iets meer power te krijgen.. maar ik denk niet dat de opbrengst genoeg is om al dat werk voor te doen..
Turbo erop! :*)

Pagina: 1 ... 242 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.