Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 241 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.045 views

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:27
mphilipp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:52:
...
Die shift cam vindt hij niet de meest elegante oplossing. Dat kan, maar is dat belangrijk? Het belangrijkste is of het werkt. En het werkt gewoon, ook al denk hij dat een spoel niet goed werkt of kwetsbaar is. Dat is je reinste kwats. Er zijn ook nog steeds mensen die roepen dat ABS en injectie dingen zijn die stuk kunnen gaan. Ja, theoretisch wel, maar het zit al een halve eeuw op auto's en het is nou niet iets dat snel kapot zal gaan.
...
Dat is appels met peren vergelijken. ABS is elektronisch, injectie ook... Maar die zitten beide niet in het blok. Ik ben de laatste die zal beweren dat een spoel rocket science is, en ja, deze oplossing is relatief simpel. Maar ik deel zijn zorgen dat het mogelijk wel kwetsbaar is in die omstandigheden zoals olie en temperaturen. Dat moet zich eerst nog maar eens bewijzen de komende jaren.

En misschien bouwt BMW al jaren en jaren (auto)blokken met dit systeem er in. Dan zal er vast niets aan de hand zijn. Maar ik ken ze niet. Eerlijk: ik weet een 3-serie al niet van een 5-serie te onderscheiden dus we mogen gerust aannemen dat ik niet de grootste BMW kenner ben die er rond loopt. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:40

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Destruction schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:04:
Dus...

[Afbeelding]

@McKaamos en ik 'mogen' weer even aan de slag... Besloten om 'm dan toch maar een keer door een motorzaak te laten checken vanwege een slechte koude start. Hij is er rijdend naartoe gegaan, en ik heb 'm dus op de aanhanger weer moeten ophalen... Ik denk er het mijne van, maargoed :/

Iets met electra die gaar zou zijn, tanks die verroest zouden zijn enzo.. BS. Ding staat nu weer op de brug, we doen 't zelf wel gewoon.
Dus je hebt betaald om je motor stuk te laten maken? Of hoe zit dat precies? :X Lekker zuur in ieder geval..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 22:55
Thoit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:12:
[...]

He, dat is een groot stuk van mijn route naar de supermarkt :P Ik heb ook het idee dat hoe populairder je bent op Youtube, hoe beter de kwaliteit wordt.
Daar heb ik veel gereden met lessen de afgelopen maand..

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:46

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:25:
[...]
Maar ik deel zijn zorgen dat het mogelijk wel kwetsbaar is in die omstandigheden zoals olie en temperaturen. Dat moet zich eerst nog maar eens bewijzen de komende jaren.
Ik vermoed dat men dat wel heeft uitgetest. En mocht het een keer sneuvelen, is het ook niet echt een ingewikkelde operatie. Maar je kunt er toch wel vanuit gaan (hoop ik) dat de ingenieurs van BMW zo snugger zijn dat ze wel snappen dat het onderdeel tegen de temperaturen enzo moet kunnen. Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als dat ding stuk is. Je zou zeggen dat ie dan maar op één van de twee 'mappings' loopt. In principe loopt ie dan nog steeds prima, alleen niet optimaal. Dat zijn denk ik ook de overwegingen: a)kán het kapot en zo ja: hoe vaak en b)doet de motor het nog als dat ding kapot is?
In de GS heb je ook 2 bougies per cilinder, maar de tweede zou je er gewoon uit kunnen halen (gat wel dichtstoppen!) want die doet alleen mee tijdens lage toerentallen oid.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:16

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Probleem is vaak dat bedrijven volgens mij gewoon geen zin hebben om nog iets te doen aan dit soort motoren. Nou prima, maar zeg het dan gewoon eerlijk.
Precies dit dus. Dat is beter dan een foutieve diagnose stellen :X
LankHoar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:32:
[...]

Dus je hebt betaald om je motor stuk te laten maken? Of hoe zit dat precies? :X Lekker zuur in ieder geval..
Daar komt het wel een beetje op neer, ja. Of ik/we wel even wilden betalen voor 1,5uur arbeidsloon.. Voor wat :? Ding is rijdend hun terrein op gekomen en nadat die monteur (die ik een beetje ken en opzich wel hoog had zitten) er 1,5 uur aan gewerkt heeft moet-ie op een aanhanger weer mee naar huis, de man achter de balie vond het maar wereldvreemd dat ik daar boos over was :? Uiteindelijk kon er nog een kwartiertje vanaf ter compensatie... 8)7 |:(

Volgens hun was 't brandstofrelais niet goed (dit is nieuw...). Ik sluit 's avonds een auto accu aan (ivm startkabels), choke erop, contact aan, ik tik een keer op de startknop en hij loopt :P Wat nou, kapot relais?

Name and shame, ik ben ertoe geneigd, maar ik ga het toch maar niet doen. Zeker niet voor we de Magna weer echt goed hebben. Daarna, geen idee.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Destruction en je hebt betaald? If so, dan ben je inderdaad wel een beetje "crazy". Hoe kun je als respectabele garage nou iemand om geld vragen terwijl je geen fatsoenlijke diagnose hebt en wel het probleem verergerd? :?

-edit- verkeerde tag, oeps :+

[ Voor 10% gewijzigd door LankHoar op 30-09-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

LankHoar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:32:
[...]

Ik zal proberen het kort samen te vatten.

Het issue:
Starten is een klein beetje een issue, ff knopje verder open draaien en dan start t wel.
Dan weer terug zodra hij eenmaal loopt zodattie geen 4krpm stationair doet.
Dat wou ik oplgelost hebben.
@Destruction had z'n carbtune er al aan gehad maar die gaf vreemde resultaten. Ding is al oud en hij vertrouwt de resultaten niet. Zodoende dat we het dan maar even door een motorzaak zouden laten doen.

Wat er is gebeurd:
Gebeld voor een afspraak, aangegeven dat ze ff naar de carbs moeten kijken.
Daar rijdend (!) heen gegaan, en er zou dan deze week naar gekeken worden.
Krijg ik maandag ochtend een telefoontje. Er zou bloedrode benzine uit de tank komen, balhoofdlager totaal verrot zijn en her en der een opmerking. Kostenplaatje: 750 euro minimaal.

Nu weten we dat alles schoon is, gezien alles zo ongeveer vervangen is en de tanks gespoeld. Benzine zat er ook al dik een maand in (tijd genoeg om troep op te lossen) en we hadden twee dagen voor afleveren nog afgetapt (pomp opbrengst testen) en toen was de benzine nog schoon.
Balhoofdlager was ook geen issue. Klein dood plekje er in, wat we al wisten, maar dat is geen issue.
Overige opmerkinkjes waren ook al lang bekend, kleinigheidjes. Ik snap niet helemaal waarom ze daar mee bezig gaan als de opdracht duidelijk is.

Goed, @Destruction is die kant even op gegaan, gezien ik aan het werk was.
Blijkt dat het allemaal een totaal opgeblazen verhaal is van de medewerker die ik aan de telefoon had.
Des heeft direct met de monteur gesproken en die gaf aan de vlotterbakjes afgetapt te hebben met als resultaat dat er 3 korreltjes op een doekje lagen.
Balhoofdlager hadtie toevallig gevoeld, adviespuntje om daar op termijn wat aan te doen.

Hoe je van een advies en 3 korreltjes naar totaal verrot en bloedrode benzine komt, is me een raadsel.

Anyway, ze konden nog wel een uurtje spenderen aan troubleshooten. Fine, ga alsjeblieft die carbs doen.

Dag er op waren ze weer aan de slag gegaan. Nu zou er alles elektrisch naar de tyfus zijn. Bedrading naar de pleuris, pomprelais kapot, etc.
Ook weer een onwaarschijnlijk verhaal, want het ding deed het gewoon en is daar rijdend terecht gekomen.
Maargoed, ze kregen 'm niet meer gestart.
Kon Des alweer opdraven, en we waren het nu wel een beetje zat (kuch). Dus motor aanhanger achter de auto en de Magna mag weer mee naar huis. Geen vertrouwen meer in die tent.

Dus ja, de Magna staat nu weer op z'n vertrouwde plekje. Des heeft gisteravond nog even wat dingen nagekeken, en hij start gewoon 8)7

Dus, dat is een rekening voor diagnose, waarover Des nog stampij heeft staan maken en welgeteld een kwartiertje arbeid korting op heeft gekregen, een motor retour krijgt die niet meer zou starten.

Enige is dat ik in hun systeem sta als eigenaar, en niet Des.
Voelt alsof ze een nieuwe klant met een oude motor een poot willen uitdraaien. Of iig, de medewerker die de telefoontjes pleegt. De monteur vertelde een ander verhaal.

Edit:
Grootste punt is dat ze weten dat @Destruction veel van het werk heeft gedaan, danwel onder zijn begeleiding is gedaan. En ze weten ook wel welk kaliber monteur hij is.
De vraag om carbs te stellen is tot 3 maal toe duidelijk gesteld. Toch gaan ze op allerlei andere plekken zoeken.
En stel nou dat we totale prutsers zijn, de tank vol zit met zand, de pomp uitgefikt, het relais dwars door midden geknakt was, filters en slangen vol gekoekt waren en de bedrading naar de pomp aansturing doorgeknipt. Dan hadden ze alsnog de carbs kunnen stellen.
Het is een carb fiets, de benzine aanvoer zit aan de zijkant, direct in je zicht. Hang een infuus op en stel gewoon die carbs. De rest zoeken we zelf wel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 30-09-2020 10:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

LankHoar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:22:
@DrivinUCrazy en je hebt betaald? If so, dan ben je inderdaad wel een beetje "crazy". Hoe kun je als respectabele garage nou iemand om geld vragen terwijl je geen fatsoenlijke diagnose hebt en wel het probleem verergerd? :?
Ik heb inderdaad moeten betalen, voor ik de motor mee kon krijgen. Ik heb er in de jaren dat ik motor rijdt al heel wat geld gespendeerd aan kleding, helmen, huur van een motortrailer, heb ze nog banden laten vervangen van de Div900 die ik had, etc. Ik woon dichtbij desbetreffende zaak, dus het was altijd makkelijk om daar dan de onderdelen te halen. Ook vrienden die ik af en toe help met onderhoud/reparaties stuurde ik altijd naar die zaak.

Dat is allemaal afgelopen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@McKaamos @Destruction snap niet dat je zo kunt omgaan met een goede klant.. Denk je van, laat ik het maar door een professional doen en dan krijg je dit soort gepruts..Hard weglopen en niet meer omkijken lijkt me inderdaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb inderdaad moeten betalen, voor ik de motor mee kon krijgen. Ik heb er in de jaren dat ik motor rijdt al heel wat geld gespendeerd aan kleding, helmen, huur van een motortrailer, heb ze nog banden laten vervangen van de Div900 die ik had, etc. Ik woon dichtbij desbetreffende zaak, dus het was altijd makkelijk om daar dan de onderdelen te halen. Ook vrienden die ik af en toe help met onderhoud/reparaties stuurde ik altijd naar die zaak.

Zuur. Maar misschien toch handig om dit verhaal ook tegen de desbetreffende motorzaak te vertellen? Volgens mij mogen zij ook wel de pijn voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Booyaa schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:41:
[...]

Zuur. Maar misschien toch handig om dit verhaal ook tegen de desbetreffende motorzaak te vertellen? Volgens mij mogen zij ook wel de pijn voelen.
Ze zijn zeker op de hoogte. Dat was de aanleiding dat er een kwartiertje korting is gegegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:47:
[...]

Ze zijn zeker op de hoogte. Dat was de aanleiding dat er een kwartiertje korting is gegegeven.
Zelfs na dat hele verhaal kreeg je maar een kwartier? Te bizar voor woorden. En je hebt ook met de juiste mensen gepraat binnen het bedrijf?

Hoe dan ook een naar verhaal. :(

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Booyaa schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:54:
[...]

Zelfs na dat hele verhaal kreeg je maar een kwartier? Te bizar voor woorden. En je hebt ook met de juiste mensen gepraat binnen het bedrijf?

Hoe dan ook een naar verhaal. :(
Echt he? Ik stel me een gesprek als dit voor:

Motorzaak: "Dat word dan XX euro voor een uur en een kwartier werk"
Destruction: "Wat? Ik breng een rijdende motorfiets en deze loopt nu niet meer, en ik heb geen betrouwbare diagnose waarom dat zo is. Waarom zou ik betalen?"
Motorzaak: "OK dat klopt, dus je krijgt een kwartier korting. Dat word dan XX euro voor een uur werk."

8)7

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 30-09-2020 11:00 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:28

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Bizar! Wat een belabberde service....Schandalig gewoon. En inderdaad, als ik opdracht geef om naar component X te kijken, dan verwacht ik niet dat men ook gelijk component Y en Z gaat vervangen. Stel ik ga met m'n PC naar de PC winkel (geen idee wie dat tegenwoordig nog doet maar okee :P ) voor een kapotte videokaart, dan verwacht ik ook dat alleen dat gerepareerd wordt en niet dat ik hem terugkrijg met een nieuwe Blueray speler/brander en SSD waar ik vervolgens OOK nog voor moet betalen.

Do { Ping } while ( LOL )

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:15
Destruction schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:29:
[...]

Heb je geen rechtsbijstand? Misschien dat je die even kan bellen en er iets mee kan doen. Verder mogen ze je motor volgens mij niet "vasthouden", jij bent tesnlotte de eigenaar.

Snap ook niet waarom een zaak uberhaupt geld durft te vragen als het niet is opgelost :X

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:52

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:19:
[...]

[...]
Snap ook niet waarom een zaak uberhaupt geld durft te vragen als het niet is opgelost :X
Komt vaker voor...

https://www.motor-forum.n...n-gebreke-stellen.452428/

:X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Thoit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:19:
[...]

Heb je geen rechtsbijstand? Misschien dat je die even kan bellen en er iets mee kan doen. Verder mogen ze je motor volgens mij niet "vasthouden", jij bent tesnlotte de eigenaar.

Technisch gezien ben ik de eigenaar want t kenteken staat op mijn naam, en moet ik t balletje dan zo spelen.
Heb net bericht van Des dattie nog even daar is geweest om z'n gegevens daar uit t systeem te laten halen.
Probleem is nogmaals besproken en t geld is terug. Wel behoorlijk ruzie gehad, begreep ik.

Gaat verder ook niet om een astronomisch bedrag, <100 euro. Dus of dat nou echt nut had gehad om op die manier er achteraan te gaan...

Edit: @steveman tering jantje :X wat n verhaal daar.
Wij hebben het voordeel dat we de Magna van binnen en buiten kennen inmiddels, en dus ook verdomd goed weten wanneer er lulkoek wordt verkocht.
Je zal maar een leek zijn en dit soort shit voor de kiezen krijgen :X

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 30-09-2020 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:06:
[...]

Technisch gezien ben ik de eigenaar want t kenteken staat op mijn naam, en moet ik t balletje dan zo spelen.
Heb net bericht van Des dattie nog even daar is geweest om z'n gegevens daar uit t systeem te laten halen.
Probleem is nogmaals besproken en t geld is terug. Wel behoorlijk ruzie gehad, begreep ik.

Gaat verder ook niet om een astronomisch bedrag, <100 euro. Dus of dat nou echt nut had gehad om op die manier er achteraan te gaan...
Dat dus, geen enkele rechtsbijstand vindt het de moeite om voor dat geld aan het werk te gaan. Terecht, overigens.

En inderdaad, de eigenaar/directeur kwam erbij en bood aan het geld terug te geven. Hij wilde voor dat bedrag absoluut de discussie niet aangaan, zei-ie. Dat deed-ie evenlater toch, en nadat we er eerst rustig over aan het praten waren werd de man duidelijk steeds kwader en kwam-ie na een tijdje verbaal agressief op me af, ging dicht voor me staan en wees met z'n vinger terwijl hij mij vertelde wat voor type klant ik dan wel niet was 8)7 |:(

Onztettend dom van 'm, en hoewel ik niet snel kwaad wordt stond ik met kokend bloed in gedachten tegen mezelf te zeggen "Niet doen. Is het niet waard". * Destruction stond op 't punt de man minimaal een duw/mep te geven. Maar iemand moet 't verstandigste zijn, een directeur van een motorzaak die al ruim 40 jaar bestaat is dat kennelijk niet. Dan moet ik dat maar zijn.

Nou ging het mij niet geheel om het geld, als ze al 's waren begonnen met een excuses had dat al e.e.a gescheeld. Ze kozen echter een andere aanpak. Prima, maar dan zijn ze mij (en met mij nog een paar) als klant(en) kwijt.

• Thoit
McKaamos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:06:
[...]

Edit: @steveman tering jantje :X wat n verhaal daar.
Wij hebben het voordeel dat we de Magna van binnen en buiten kennen inmiddels, en dus ook verdomd goed weten wanneer er lulkoek wordt verkocht.
Je zal maar een leek zijn en dit soort shit voor de kiezen krijgen :X
Klopt, voor zulke bedragen heeft rechtsbijstand geen zin. Voordeel is ook dat de tegenpartij ook nooit iets tegen je zal beginnen als je de motor toch meeneemt.

Goed iig dat je het geld nu toch alsnog terug hebt gekregen. Jammer dat het dan op zo'n manier moet aflopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:18:
De 1250 is dan ook niet voor offroad, net als de 850GS zul je in het bos er toch beter aan doen om een enduro te pakken.

Wil je wat zandpaadjes rijden dan zijn beide prima geschikt, maar allroad is geen offroad in mijn ogen.
Anders reden ze de dakar ook niet op 450's of Erzberg ;)

Offroad = van de weg af
Allroad = Zandpaden en asfalt

Of zie ik iets over het hoofd.
Helemaal mee eens:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/vlcsnap-2020-04-15-10h43m43s826-Medium.jpg
8)

Lekker vegen over zand en gravel paden, echt offroad kunnen sommigen wel maar is niet zo mijn ding. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:14:
Lekker vegen over zand en gravel paden, echt offroad kunnen sommigen wel maar is niet zo mijn ding. ;)
Inderdaad. Hier een of andere knakker die het leuk vond om een rally in Marokko te gaan rijden met een 1200GS. Grenst aan masochisme als je het mij vraagt. Zo'n beetje het meest extreme dat je kunt doen met een GS:

Maar...hij heeft het gehaald. Het kán dus wel, met een boel techniek, kracht en veel vloeken.

Hij heeft dat ding ook nog een stuk door het zand bij Agadir gesleurd:

Dan heeft ie het zichzelf denk ik nog makkelijk gemaakt. Ik weet niet zo zeker of ie dit ook bij Merzouga in de Sahara had kunnen doen. Agadit ligt nl aan zee en ik denk dat dit een soort strandzand is. In de Sahara heb je van dat hele fijne zand, lijkt meer op poeder. Daar kom je met zo'n zware bak volgens mij echt niet doorheen.

Ik heb bij de training in Enduropark Hechlingen ook wel door de zandbak gereden met een GS, maar dat is ook van dat grove zand, beetje vochtig. Maar ik heb ook in de Sahara gereden (nouja...gepoogd) en dat diepe zand was zelfs met de Tenere waar ik toen op reed niet makkelijk. Als je weet waar je moet rijden gaat het wel, maar zodra je in dat mulle spul terecht komt, ben je er geweest. Ook een kwestie van techniek, die ik ook niet goed beheers natuurlijk. Je moet ver naar achteren hangen (zoals je op een Franse wc hangt zeg maar) zodat je voorwiel ontlast is. En dat is precies bij de BMW het probleem. Die zijn voor zo zwaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, ik merk ook wel steeds de nadelen van een GSA, hoe fijn rijdend die ook is kleven er ook wel veel nadelen aan. En dat hoor je niemand echt zeggen want een GS wordt een soort aanbeden.

Nu terugkijkend ben ik blij met de droom die ik heb kunnen waarmaken maar over een paar jaar kan er zomaar een F850-900 staan, kan ik net iets meer mee en kan ik genoeg lol mee maken, misschien wel meer. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:01:
Precies, ik merk ook wel steeds de nadelen van een GSA, hoe fijn rijdend die ook is kleven er ook wel veel nadelen aan. En dat hoor je niemand echt zeggen want een GS wordt een soort aanbeden.
Nouja...nadelen, het is maar net met welk doel je 'm gekocht heb. Tijdens die training in Hechlingen hebben we behoorlijk veel gekke dingen gedaan. Die kan iedereen. Diep zand is wat lastiger, maar zolang je geen Sahara ritjes plant, is het wel te doen. Het komt neer op de juiste techniek. En daarom ben ik blij dat ik die training in Hechlingen gedaan heb indertijd. Via Bert Duursma (die is ook instructeur in Hechlingen) kun je ook in Nederland trainingen volgen. Je kunt, zeker in Nederland, best veel met een GS. En door zo''n cursus leer je de juiste technieken, en (dat vond ik best belangrijk) zie je ook dat het kan. Want vaak denk je dat iets moeilijk is, maar als je een instructeur het gewoon ziet doen en vertelt wat de truuk is, durf je het zelf ook.

Kijk, het grote voordeel van de GS is dat het een hele fijne reismotor is. Het is eigenlijk een allrounder. Je kunt er lekker op toeren, als je zin hebt, kan ie ook nog lekker vlot de bochten door, topsnelheid is ook ok voor de lange snelwegetappes én als bonus kun je 'm best een eind het bos in sleuren.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:29
Moet zeggen dat ik met mijn xtz750 ook wel echt door bossen geknald ben en daar ging ik echt beetje lomp mee om. (met de XRV750 deed ik dat niet echt want ik wil hem nu wel netjes houden)
Was redelijk te doen, ik kon met wat geluk op de rechte stukken de enduro's weer beetje inhalen. Maar bij de pauzes zat ik echt stuk te gaan, met zweet op de onderbroek en zij hadden geen centje pijn.

verschil van 120kg en 225kg door de drek heen beuken en om de bomen vouwen.

Daarom nog steeds de wens om straks nog een mooie enduro erbij te halen :9

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is vooral een kwestie van lef. Hoewel alles ook langzaam te doen is, is het vaak met een beetje vaart een stuk makkelijker. Maar dat durf je meestal niet omdat je denkt dat de motor instabiel raakt van het zand oid. Maar dat valt dus reuze mee. Maar goed, ik heb ook vaak zat te vroeg het gas los gelaten heuvel op, of niet kijken waar ik heen ga, maar naar die stenen voor mijn voorwiel, en dan gaat automatisch je gas eraf en ga je wiebelen. Toch nét iets te bang om te vallen...
Truuk is ook om de banden af te laten bij het offroad rijden. Dat scheelt echt enorm. Duursma gaf mij de tip om de Continental TKC 70 op 1.6 bar te zetten (ik ging naar Marokko). Je kon dan nog makkelijk op de snelweg tot 140 oid rijden, en offroad is dan ook een stuk beter. Want met 2.8bar stuiter je overal heen, echt niet leuk. En het was idd geen probleem. Toen we klaar waren met het offroad geneuzel en weer naar Spanje gingen, heb ik de banden weer op spanning gezet met de mini-compressor.

• kneusteun
mphilipp schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:59:
Het is vooral een kwestie van lef. Hoewel alles ook langzaam te doen is, is het vaak met een beetje vaart een stuk makkelijker. Maar dat durf je meestal niet omdat je denkt dat de motor instabiel raakt van het zand oid. Maar dat valt dus reuze mee. Maar goed, ik heb ook vaak zat te vroeg het gas los gelaten heuvel op, of niet kijken waar ik heen ga, maar naar die stenen voor mijn voorwiel, en dan gaat automatisch je gas eraf en ga je wiebelen. Toch nét iets te bang om te vallen...
Truuk is ook om de banden af te laten bij het offroad rijden. Dat scheelt echt enorm. Duursma gaf mij de tip om de Continental TKC 70 op 1.6 bar te zetten (ik ging naar Marokko). Je kon dan nog makkelijk op de snelweg tot 140 oid rijden, en offroad is dan ook een stuk beter. Want met 2.8bar stuiter je overal heen, echt niet leuk. En het was idd geen probleem. Toen we klaar waren met het offroad geneuzel en weer naar Spanje gingen, heb ik de banden weer op spanning gezet met de mini-compressor.
Lef is echt niet alleen het probleem.
Snelheid is mooi en prima, maar als je over singletracks in het bos gaat mag je blij zijn als je uberhaupt even kan zitten ;) Kun je nog zoveel snelheid willen het is niet altijd mogelijk.

Daarom die kamelen zijn voor de meeste mensen prima toerfietsen, voor mensen met wat meer pit kan je er leuk wat zandpaden mee pakken en af en toe wat stoeien. Maar om echt te crossen en offroad te gaan moet je wel echt veel skills en conditie hebben en een beetje geschift zijn :+

Het is makkelijker een lichte oude crosser te kopen en daar eerst de skills te gaan bouwen, ik denk dat je in een middag met een oude crosser meer leert dan een eerste jaar op een zware allroad.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:25:
[...]
Lef is echt niet alleen het probleem.
Snelheid is mooi en prima, maar als je over singletracks in het bos gaat mag je blij zijn als je uberhaupt even kan zitten ;) Kun je nog zoveel snelheid willen het is niet altijd mogelijk.
Ja, ik zeg ook niet dat je overal volgas doorheen moet suizen 8)7
Maar om echt te crossen en offroad te gaan moet je wel echt veel skills en conditie hebben en een beetje geschift zijn :+
Zucht...wat zeg ik nou: een GS is een reis-enduro, geen crossmotor. Dat lijkt mij toch duidelijk. Maar je kúnt er een hoop mee, al moet je zeer zeker wel je techniek in orde hebben. Met een lichte motor ook, maar die dingen zijn sowieso wat makkelijker te rijden in het terrein. Als je een lichte offroad motor koopt, moet je er meteen een trailer bij hebben, anders kun je alleen maar in de omgeving rijden. Dát is nou het leuke van de GS: je kunt er lekker comfortabel mee maar Marokko rijden, en daar lekker over wat spannende paadjes jassen. Je moet dus heel goed kijken wat je precies wilt met een motor. Wil je beiden, moet je compromissen sluiten. En dat geldt voor elke dual sport machine.
De F800GS(A) is leuk, maar ook maar een kilo of 20 lichter dan de boxer variant. Hij is wel weer een stuk smaller, dat kan een voordeel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

He, dat is een groot stuk van mijn route naar de supermarkt :P Ik heb ook het idee dat hoe populairder je bent op Youtube, hoe beter de kwaliteit wordt.
Ga je dan naar Schulpen of de Lidl en pak je de fiets of de auto? :+
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@TWCRay Dan moet jij ook in de buurt wonen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

mphilipp schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:32:

Ja, ik zeg ook niet dat je overal volgas doorheen moet suizen 8)7
Juist voor single tracks etc is het belangrijk minimaal 150PK te hebben en is je 100-140 tijd erg belangrijk.
Anders ben je je maten zo kwijt bij een paar bomen en zijn ze uit het zicht.

Ook is het belangrijk om met minstens 150 langs voetgangers te knallen zodat ze je kenteken niet kunnen noteren. En het snel versnellen in 6 is belangrijk om de boswachter af te schudden.

Met een kleine lichte machine ben je gewoon gezien en is het inleveren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
@Grubeater , Häör.

Met lessen veel door Linne, Maasbracht, Montfort etc en de buitengebieden daar gekomen. Zelf kom ik niet zo gauw aan die kant, eerder Heythuysen.

Wel een mooie omgeving daar met leuke weggetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JBplap schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:51:
[...]
Juist voor single tracks etc is het belangrijk minimaal 150PK te hebben
Oh, dan ga ik het een keer proberen met de K16... :+

Ik zat er laatst nog aan te denken om een hele decadente RTW te doe met de K1600. Niets lichte en goedkope Himalayan of CB500, maar gewoon een decadente motor. Uiteraard alleen asfalt. Maar daar zit 'm een beetje het probleem. Je komt niet overal over asfalt. En een zand/kleipad in de regen is een doodvonnis voor die wegversperring.

Maar het idee zou wel grappig zijn. Alleen een dure grap. En ik denk niet dat ik service kan krijgen in Mongolië met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Als het met een fireblade / R1 lukt, waarom dan niet met een K1600 :? Hoogstens iets meer moeite om dat bankstel weer op z'n wielen te krijgen als je omvalt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:27
Waaj schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:55:
Als het met een fireblade / R1 lukt, waarom dan niet met een K1600 :? Hoogstens iets meer moeite om dat bankstel weer op z'n wielen te krijgen als je omvalt :+
Omdat die luxepaarden al aan de computer moeten om de remblokken/banden te vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wat zijn de limbolanders zich hier opeens aan het melden? Waarom zie ik jullie nooit op de weg, met name in de Eifel/Ardennen/Luxemburg? De enige die ik daar wel eens zie is Thoit. (of de Hollanders :+ )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 22:15

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Rijdt hier iemand toevallig een Honda CRF 1000 / Africa Twin? Ondanks dat ik erg blij ben met m'n MT-07, mis ik het allroadgevoel toch wel... Gek, want hier (ZH) is er nauwelijks nog een mogelijkheid om een onverharde weg te vinden, maar de zithouding en het karakter van de AT vind ik wel wat hebben. Onlangs een ritje mogen maken op een 2017 model (manueel geschakeld).

Ben er nog niet uit of ik het ga doorzetten en of ik de DCT een kans geef.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:31:
Wat zijn de limbolanders zich hier opeens aan het melden? Waarom zie ik jullie nooit op de weg, met name in de Eifel/Ardennen/Luxemburg? De enige die ik daar wel eens zie is Thoit. (of de Hollanders :+ )
Net een week mijn rijbewijs en pas 400 km gereden :*)

Kom een keer naar de andere kant van de Maas! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik woon in de omgeving van Weert. Ik ben opgegroeid in Zuid-Limburg. Toen ik verhuisde naar het (verre :+ ) noorden, vielen de wegen me daar echt flink tegen. Rechte wegen, haakse bochten, grind in die bochten, en geen hoogteverschillen...
En op de paar plekken waar je wél een bocht hebt, een belachelijke snelheidslimiet en controles. Dus... Ik rij altijd in België-Duitsland-Luxemburg. Zondagochtend over de A2 naar Heerlen of Gronsveld, en van daaruit zien we wel weer verder.

@TWCRay Kortom, wat is nu de ene kant en wat is de andere kant van de Maas? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Haha @DrivinUCrazy , excuus, meende dat jij aan de andere kant van de Maas zat, maar we wonen aan dezelfde kant. Toen ik deze kant op verhuisde vanuit Roermond kreeg ik te horen dat ik naar de verkeerde kant ging. ;)

Verder dan Weert, Bocholt, Budel ben ik nog niet geweest. Het diepe zuiden komt nog wel, wil nu ieder uurtje wat kan rijden, maar dat betekent wel dat het meestal maar een uurtje is ‘s middags / ‘s avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het is vandaag weer @Vrijdag ! Om het meer motorgerelateerd te maken: Volgende week is nog een circuit dag op Spa gepland. Uiteraard alleen als het droog is. Heb er opgesneden slicks op liggen wat echt geen pretje is in de regen. Mocht dat niet doorgaan wordt die weer omgebouwd naar enduro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vanmorgen naar de garage voor een nieuwe achterband. Voorband bleek ook noodzakelijk en een set remblokken achter.

Bleek de achterband niet binnen te zijn gekomen, dus met een leenfiets naar huis. Een BMW F900 XR geloof ik. Tweecilindertje in lijn, dat is wennen. Morgen kan ik hem weer omwisselen.

Alles bij elkaar wordt het weer een dure grap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Goede banden zijn met dit najaarsweer geen overbodige luxe.

Vorig weekend ben ik 3 dagen in (de omgeving van) Luxemburg geweest. Het regende wel langere perioden, maar niet hard. De wegen spoelden dan ook niet echt schoon. Er lag wat modder van de boeren, en in de bossen begonnen de eerste bladeren op de weg te vallen.

Ik heb inmiddels verschillende typen banden onder mijn Super Tenere gehad. Uit mijn hoofd achtereenvolgens: Pilot Road 4, Metzeler Roadtec 01, Road 5, Anakee Adventure, Road 5, en nu weer Road 5.

En nu het opvallende: het eerste setje Road5 heeft toch ook wel wat regen gezien. Nooit een uitstapje opzij. Het tweede setje Road5 heb ik afgelopen zomer opgereden en heeft vrijwel geen regen meegemaakt en heeft zich keurig gedragen. Nu het verse (maar wel ingereden) setje Road5: achter toch regelmatig aan het glijden gehad in de regen.
Ik was niet de enige die wat onvrijwillige uitstapjes maakte, dus ik wijt het vooralsnog aan het wegdek en de omstandigheden. Het meest tricky waren de bochten met opdrogend wegdek. Maar ook met behoudend rijgedrag stapte de achterkant daar regelmatig opzij. Niet altijd even prettig, en daarbij merk je toch echt het belang van goede banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23:
Nu het verse (maar wel ingereden) setje Road5: achter toch regelmatig aan het glijden gehad in de regen.
Ik heb inmiddels 2 videos gezien van mensen die beweren dat de Road 5 met lage temperaturen niet lekker op de weg blijft. Zou dat een rol kunnen spelen? Opdrogend wegdek kan koud zijn (verdampen onttrekt temperatuur aan het wegdek).

Momenteel ben ik mij aan het orienteren op banden omdat er inmiddels bijna 10k op de klok staat en de huidige banden mij sowieso niet bevallen en zo te zien ook al aardig versleten zijn. Er zit een vreemde combinatie van Bridgestones onder, waar alleen de voorband een 'GT' versie is en als geschikte band voor de K16 opduikt. In Duitsland is deze combinatie 'illegaal' (geen AGB). En ik hou niet zo van Bridgestones, dus ze moeten eraf. Nou verwacht ik niet heel veel te rijden in de winter, maar in het voorjaar krijgt ie een beurt en mogen er meteen een paar Dunlops onder. Ik hoor veel goeds over de Roadsmart 3. De Road 5 zou 'beter' zijn in de regen, maar ze ontlopen elkaar op dat gebied niet veel en op de overige punten (grip droog en levensduur) scoort ie beter. Ook zou ie minder last hebben van cuppen, wat met die zware motor echt een ding is.

Ik vind het heel bijzonder dat Bridgestone zelf op hun website laat weten dat er geen geschikte banden zijn voor de K1600, maar dat er in Duitsland AGB is afgegeven voor de Battlax T30 :?
Helemaal bijzonder vind ik dat een BMW dealer een niet voorgeschreven combi monteert. Op Facebook is er zelfs iemand die van de dealer een Michelin Road 5 kreeg, terwijl het de Road 5 GT moet zijn voor de zware jongens. Zijn die gasten dat zo slecht geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb inmiddels 2 videos gezien van mensen die beweren dat de Road 5 met lage temperaturen niet lekker op de weg blijft. Zou dat een rol kunnen spelen? Opdrogend wegdek kan koud zijn (verdampen onttrekt temperatuur aan het wegdek).
Dat kan zeker, want de temperatuur varieerde sowieso tussen de 3 en 8 graden. En het was ook nog eens vaak redelijk nieuw Duits of Luxemburgs wegdek, maar dat was niet bij alle slippertjes het geval.

Alleen vreemd dat ik daar met het eerste setje dan geen last van heb gehad, gemonteerd in november 2018. Vandaar dat ik juist zo enthousiast was over die band: met goede omstandigheden heeft de band behoorlijk sportieve aspiraties, maar ook in de regen en lagere temperaturen nog prima en geen uitstapjes.

Mogelijk heeft Michelin in de tussentijd stiekem iets aan de band veranderd.
Ik ga het wel zien. :) Ik houd het in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Of je had toen bijv. een wat minder zware gashand, andere bandenspanning, andere temperatuur etc. Zijn vaak teveel factoren die een rol kunnen spelen bij grip. Je ziet het in de MotoGP nog dat ze vaak geen idee hadden waarom ze onderuit zijn gegaan. En die hebben toch echt alle data etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb zeer zeker een wat actievere gashand gekregen ja. O-)
Maar ik snap je punt, ik wil er ook niet te snel conclusies uit trekken. In dat geval zou ik nu de motor laten staan tot het weer warm en droog is, of de banden eronderuit halen. Dat is niet het geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Momenteel ben ik mij aan het orienteren op banden omdat er inmiddels bijna 10k op de klok staat en de huidige banden mij sowieso niet bevallen en zo te zien ook al aardig versleten zijn. Er zit een vreemde combinatie van Bridgestones onder, waar alleen de voorband een 'GT' versie is en als geschikte band voor de K16 opduikt. In Duitsland is deze combinatie 'illegaal' (geen AGB). En ik hou niet zo van Bridgestones, dus ze moeten eraf. Nou verwacht ik niet heel veel te rijden in de winter, maar in het voorjaar krijgt ie een beurt en mogen er meteen een paar Dunlops onder. Ik hoor veel goeds over de Roadsmart 3. De Road 5 zou 'beter' zijn in de regen, maar ze ontlopen elkaar op dat gebied niet veel en op de overige punten (grip droog en levensduur) scoort ie beter. Ook zou ie minder last hebben van cuppen, wat met die zware motor echt een ding is.

Ik vind het heel bijzonder dat Bridgestone zelf op hun website laat weten dat er geen geschikte banden zijn voor de K1600, maar dat er in Duitsland AGB is afgegeven voor de Battlax T30 :?
Helemaal bijzonder vind ik dat een BMW dealer een niet voorgeschreven combi monteert. Op Facebook is er zelfs iemand die van de dealer een Michelin Road 5 kreeg, terwijl het de Road 5 GT moet zijn voor de zware jongens. Zijn die gasten dat zo slecht geïnformeerd?
Om met de laatste vraag te beginnen; als liefhebber weet je al gauw meer dan de gemiddelde werknemer bij een dealer, bij technische vragen echter hebben zij uiteraard het voordeel van een opleiding en vooral veel ervaring...

De Road 5 had ik op mijn RS en die bevielen erg goed, zelf op koude (droge) dagen vorig jaar september in de Dolomieten. Ze sleten wel hard. maar ze plakten wel goed! Op zware motoren moeten er Road 5 GT versies worden gebruikt, nu echter heeft Michelin de aanbeveling voor de K1600 ingetrokken, omdat in extreme gevallen (twee zware Amerikanen met bagage erop ;) ) de band soms tegen de cardanas schuurde.

Mijn huidige GT kocht ik met nieuwe T31 Bridgestones, inderdaad volgens de fabrikant geen aanbevolen banden, maar die gaan er zo spoedig mogelijk af en dan komen er Pirelli Angel GT II (A-spec) voor terug. Die had ik op mijn vorige K1600 GT en deze banden bevielen me stukken beter, in de regen maar ook met droog weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mkrmr schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:40:
[...]
Mijn huidige GT kocht ik met nieuwe T31 Bridgestones, inderdaad volgens de fabrikant geen aanbevolen banden, maar die gaan er zo spoedig mogelijk af en dan komen er Pirelli Angel GT II (A-spec) voor terug. Die had ik op mijn vorige K1600 GT en deze banden bevielen me stukken beter, in de regen maar ook met droog weer!
Ik had begrepen dat die Pirelli's wel ok waren, iets minder in de regen dan de Road 5, maar ze zouden sneller slijten. Idem voor de Metzelers. Daarom koos ik voor de Dunlop. Tenzij ze die recensenten erg veel geld hebben betaald, zijn die blijkbaar sterk verbeterd en kunnen ze de Road's naar de kroon steken. Alleen op natte grip moeten ze een beetje toegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 02-10-2020 15:49 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Er komt er hier een de stal versterken. Vriendin heeft een nieuwe gekocht.

Monster 696 van 2008, 26.000 gelopen en krijgt nog nieuwe riemen, vloeistoffen en kleppen stellen etc. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUvgf1z3T9czpLxyXJAaOsyDE2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnduHT6w3VDfkXkian3qEfWL.jpg?f=fotoalbum_large

Ze is er dolblij mee. Nog 2,5 week wachten alleen 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 18:03

thijsco19

KTM 990 SMT

Gaaf!
Blijven mooie motoren! O+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:27
De Roadsmarts bevallen mij in ieder geval goed op de FJR, gaan al eenheel tijdje mee en hebben me nog nooit verrast, ook niet bij regen, wind en temperaturen onder nul begin dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_DKHXeBn3MqGGVJ7NyfmSGEak8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8o4DE5bsq4nZ1PXaJMrU3S3W.jpg?f=user_large

Wilde toen eigenlijk ook voor de pirelli angel GT gaan, maar hadden een lange levertijd toendertjid.
Maar absoluut geen spijt van de roadsmart.

[ Voor 15% gewijzigd door harley op 02-10-2020 19:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:21:
De Roadsmarts bevallen mij in ieder geval goed op de FJR, gaan al eenheel tijdje mee en hebben me nog nooit verrast, ook niet bij regen, wind en temperaturen onder nul begin dit jaar.
Jij gaat gewoon met de motor kamperen onder nul? Held! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Stiekem vind ik hem zelf ook wel leuk ja, dus zal er nog wel een aantal keer een rondje op maken :D

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40
Koehandelaar schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:18:
Er komt er hier een de stal versterken. Vriendin heeft een nieuwe gekocht.

Monster 696 van 2008, 26.000 gelopen en krijgt nog nieuwe riemen, vloeistoffen en kleppen stellen etc. [Afbeelding]

Ze is er dolblij mee. Nog 2,5 week wachten alleen 🤷🏼‍♂️
Altijd mooi een Italiaanse schone en helemaal van het goede merk :9

Om dit zelf ook maar eens al excuus te gebruiken om een plaatje te posten in plaats van mee te lezen. Zelf rij ik sinds een paar maand op een Hypermotard 1100 Evo uit 2012 met slechts 11500 km, waarvan ik zelf ruim een derde heb gereden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cHfj2xCsZt7ZqMZMEBdbXdUg-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5Hxkwr4UjGXxQBUgCiAmsXo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:15
@DrivinUCrazy en @TWCRay jullie wonen beiden aan de verkeerde kant van de Maas - je moet er ten noorden van wonen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 18:26
Paul Hewson schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:40:
[...]

Altijd mooi een Italiaanse schone en helemaal van het goede merk :9

Om dit zelf ook maar eens al excuus te gebruiken om een plaatje te posten in plaats van mee te lezen. Zelf rij ik sinds een paar maand op een Hypermotard 1100 Evo uit 2012 met slechts 11500 km, waarvan ik zelf ruim een derde heb gereden :+

[Afbeelding]
<3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWCRay
Jolke schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:05:
@DrivinUCrazy en @TWCRay jullie wonen beiden aan de verkeerde kant van de Maas - je moet er ten noorden van wonen. :+
Brrrrr, de horror :+ . Daar praten ze zo vreemd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo €500,- lichter en met 2 nieuwe banden en een set remblokken weer zeiknat thuis gekomen. :(

Totaal verkeerd weer om met nieuwe banden te rijden, maar het moest maar.

Volgende keer breng ik zelf de banden wel mee, dat scheelt me €40-€60 per band.

Voorlopig kan ik er weer even tegenaan. Eens zien hoe lang een nieuwe set PR4 GT het volhouden met 90% op de snelweg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag was het 25 graden hier. Prima motor weer dus. Nog even lekker stukje gereden, en bedacht me toen dat ik nog helemaal geen foto van mijn bike incl. zadeltassen had gepost. Bij deze (niet meest charming achtergrond):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vu9G6YIitZTRGWPYlPaJrOBAx4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIMAFpS78GTTXIpAOxRbF7rp.jpg?f=fotoalbum_large

Trouwens, ik heb vandaag een cage aangeschaft :X Men moet wat met de winter op komst en nu we meer buitenaf wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Voordat mijn fantasie er met me vandoor gaat, wat is een cage?

Een kooi als in, een auto?

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-10-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:10:
Voordat mijn fantasie er met me vandoor gaat, wat is een cage?

Een kooi als in, een auto?
Roep je fantasie maar weer terug, het gaat inderdaad om een auto: cagers = autorijders, cage = auto ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat noemen we toch gewoon een koekblik :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
LankHoar schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Roep je fantasie maar weer terug, het gaat inderdaad om een auto: cagers = autorijders, cage = auto ;)
Als in, cagers gonna cage? >:)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18
@Equator, Heb van de week ook nieuwe banden laten plaatsen. Gelukkig van tevoren nog een prijs afgesproken, anders hadden ze me even 60 Zwitserse Frankjes meer laten betalen. Was alsnog ongeveer 40 Franc duurder dan online bestellen, maar dat is iets om de volgende keer rekening mee te houden.

Ondertussen nog even van het mooie weer genieten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obhji1pZrQu-hNRITtZfyXb_Ijg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFwGKLoaESEPo2Tfgxtc4bA0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Terug van twee weken Frankrijk, heerlijk gereden met het Rode Gevaar, en in de Alpen alweer de eerste verse sneeuw! Paar cols al weer afgesloten en ik ben maar teruggegaan voordat de herfststorm langskwam...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jpl6nvPXT30BCwKIL3ZLOMw1FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcHDNi5T0TnNjjWjdBfuEL84.jpg?f=fotoalbum_large

Col Agnel, op de grens van Frankrijk en Italia, 2650 meter hoogte, de col zelf was afgesloten door sneeuw.

[ Voor 8% gewijzigd door mkrmr op 04-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Zojuist nog even een rondje van +-80km gedaan hier in de omgeving. 't Weer was helemaal niet verkeerd: droog, niet te koud, maar wel een redelijk straf windje. Was de eerste keer dat ik met dit soort wind op de snelweg over een brug reed, maar het was gelukkig goed te doen. Wel voortdurend het gevoel dat als ik mijn nekspieren zou ontspannen, mijn hoofd eraf zou vliegen :+

Maar eens kijken voor een ruitje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 21:36
timpy007 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:07:
@Equator, Heb van de week ook nieuwe banden laten plaatsen. Gelukkig van tevoren nog een prijs afgesproken, anders hadden ze me even 60 Zwitserse Frankjes meer laten betalen. Was alsnog ongeveer 40 Franc duurder dan online bestellen, maar dat is iets om de volgende keer rekening mee te houden.

Ondertussen nog even van het mooie weer genieten!
[Afbeelding]
Slim, je hebt een mooi dakje op je motor gemaakt >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18
Hkuit schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:51:
[...]

Slim, je hebt een mooi dakje op je motor gemaakt >:) !
Beter een dak op je motor, als een motor op je... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een poosje terug vestigde iemand hier de aandacht op een mobiele hogedrukreiniger van Kärcher. Handig voor flatbewoners zoals ik die geen tuinslang hebben om je motor even schoon te maken. Een wasbox kan ook, maar dan moet er een motorvriendelijke in de buurt zijn. Dus dat leek mij wel wat. Een paar dagen geleden ben ik een beetje aan het Googlen gegaan, en toen zag ik dat er meer merken waren die dergelijke apparaten aanboden. Inmiddels heb ik er een besteld: de Aqua2Go Pro, dat is er een met een 20 liter waterreservoir tov 4 voor de Kärcher, en een accu die je 30 minuten lang laat werken. En dat voor dezelfde prijs als de K (+/- €160) Ik ben benieuwd. Ook fijn om straks als ik een keer in de winter heb gereden de motor weer te ontdoen van eventuele pekel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWoyhWFpAz2Oqtd2yTnUELxdjEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ll3tAs1U8hT7R2iQQ62G2nup.png?f=fotoalbum_large
Ik vond een overzicht/test van de mobiele reinigers via een Duitse MTB site. Daar zijn die dingen nl voor bedoeld. We gaan zien of dat ook voor de motor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Zou er wel gedestileerd water i.p.v. kraanwater ingooien @mphilipp Maar je zet de motor dan eerst ergens buiten op de stoep en gaat hem dan schoonmaken? Neem niet aan dat je dat in de parkeergarage gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thoit schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:20:
Zou er wel gedestileerd water i.p.v. kraanwater ingooien @mphilipp Maar je zet de motor dan eerst ergens buiten op de stoep en gaat hem dan schoonmaken? Neem niet aan dat je dat in de parkeergarage gaat doen.
Gewoon op het balkon lijkt mij. Als het regent word die ook nat. Dus je fiets wassen moet ook kunnen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:20:
Ja, plek zat buiten. Ik heb het al een keer met emmertjes gedaan, maar 3x op en neer naar de 20ste wordt je ook niet vrolijk van. En als je een spuit hebt is dat een stuk handiger. Gedestileerd water heb ik niet, maar ik heb wel een ontkalker, dus er gaat ontkalkt water in. Ik weet niet of 20 liter makkelijk sjouwt (er zitten wieltjes onder), maar anders zou 10 ook goed zijn.
Er is bovendien ook een mogelijkheid om er bv een emmer naast te zetten en daar het water uit te halen. De Kärcher heeft die mogelijkheid ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 19:13
mkrmr schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:29:
Terug van twee weken Frankrijk, heerlijk gereden met het Rode Gevaar, en in de Alpen alweer de eerste verse sneeuw! Paar cols al weer afgesloten en ik ben maar teruggegaan voordat de herfststorm langskwam...

[Afbeelding]

Col Agnel, op de grens van Frankrijk en Italia, 2650 meter hoogte, de col zelf was afgesloten door sneeuw.
Dat blijft toch wel mijn favoriete BMW (op twee wielen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik hoorde dat je niet zomaar op straat mag poetsen tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Ligt aan je APV. Soms wel, soms niet. Beter is het om alle daartoe geschikte delen in te spuiten met vet, en dan een keer flink door een zandbak/modderbende heen te rijden. Zo hou je het metaal in goede conditie en blijft de pekel weg. Maar ja, moet je natuurlijk geen poser zijn :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:56
mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:08:
Een poosje terug vestigde iemand hier de aandacht op een mobiele hogedrukreiniger van Kärcher. Handig voor flatbewoners zoals ik die geen tuinslang hebben om je motor even schoon te maken. Een wasbox kan ook, maar dan moet er een motorvriendelijke in de buurt zijn. Dus dat leek mij wel wat. Een paar dagen geleden ben ik een beetje aan het Googlen gegaan, en toen zag ik dat er meer merken waren die dergelijke apparaten aanboden. Inmiddels heb ik er een besteld: de Aqua2Go Pro, dat is er een met een 20 liter waterreservoir tov 4 voor de Kärcher, en een accu die je 30 minuten lang laat werken. En dat voor dezelfde prijs als de K (+/- €160) Ik ben benieuwd. Ook fijn om straks als ik een keer in de winter heb gereden de motor weer te ontdoen van eventuele pekel.
[Afbeelding]
Ik vond een overzicht/test van de mobiele reinigers via een Duitse MTB site. Daar zijn die dingen nl voor bedoeld. We gaan zien of dat ook voor de motor geldt.
Dit werkt prima. Heb deze al langere tijd. Motor inspuiten met Muc-off en dan afspoelen met dit apparaat. :9 Ik doe dit dan dicht bij een punt op parkeerplaats. Klein minpuntje vond ik het spuitpistool wat vrij snel ging lekken maar dat is wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Dat zien we dan wel weer. Daar maak ik mij niet zo druk om. Het regent ook op straat, dus ze moeten niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:59

Vrijdag

De Zwarte

Gaat vooral om de schoonmaakmiddelen en dergelijke die in het grondwater komen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 05-10-2020 09:39 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Dat zien we dan wel weer. Daar maak ik mij niet zo druk om. Het regent ook op straat, dus ze moeten niet zeuren.
In de regen zitten geen grote hoeveelheden remstof, olie, vet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HTT-Thalan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:24:
[...]
In de regen zitten geen grote hoeveelheden remstof, olie, vet...
Nou...ga dat maar eens na. Ik woon in Rotterdam, ik denk dat onze regen niet zo schoon is.

Bovendien heb ik een BMW, geen Harley. Er komen dus geen grote hoeveelheden olie vanaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Nou...ga dat maar eens na. Ik woon in Rotterdam, ik denk dat onze regen niet zo schoon is.

Bovendien heb ik een BMW, geen Harley. Er komen dus geen grote hoeveelheden olie vanaf :+
Nee, maar wel remstof :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Diezelfde remstof die eraf regent als je motor buiten staat of met de motor buiten rijdt.
Tevens zal, schat ik in, de meeste remstofvervuiling komen door het remmen zelf tijdens het rijden.

Alle auto's en andere motorvoertuigen lekken vloeistof (dus inclusief oliën), ook als ze stilstaan. Dus vraag me af het of het zoveel meer vervuild als je motor afspuit.

Zal meer gaan om de gebruikte schoonmaakmiddelen. Vele zijn niet helemaal milieuvriendelijk.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Niet mogen poetsen op straat heeft (waarschijnlijk) de volgende reden, namelijk een gescheiden rioleringssysteem. https://www.riool.info/soorten-riolering

Bij een gescheiden systeem wordt regenwater ongezuiverd geloost op het oppervlaktewater. Als je zeep en andere spulletjes in het riool dumpt, komt dat dus in het oppervlaktewater terecht.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
[...]

En anders alles in de koffers en richting de Maasvlakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thijsco19 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Diezelfde remstof die eraf regent als je motor buiten staat of met de motor buiten rijdt.
Die remstof spoelt er bij mij niet echt vanaf. Het achterwiel zit onder en die zit redelijk beschermd tussen de zijkoffers.

Anyway, ik doe het lekker buiten. Dan maar een millieuterrorist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:16

botoo

💀 too old to die young

Ook al staat Harley, en zeker de sportster, er om bekend er wel wat olie uit te gooien zelf heb ik na 6K km. nog geen spatje olie gezien buiten de plekken waar het zichtbaar is en ook hoort (in de olietank). Komt mss nog en anders zal het de beruchte uitzondering op de regel wel zijn :+ .

Ik heb gekozen voor die Karcher OC 3 met bike kit. Waterreservoir is ontoereikend voor je hele motor maar dat heb ik opgelost door er een 5 ltr tankje, waar ruitenreiniger in gezeten heeft, naast te zetten, is nog steeds maar één keer lopen en draagt makkelijk.

Imho groot voordeel van de Karcher is het kleine formaat en de slang, borstel, spons, oplader zitten er in opgeruimd, geen rondslingerende onderdelen. Sproeifles Muck-Off past er dan weer niet meer bij, maar alles bij elkaar blijft het lekker mobiel.
Wat voor mij de keuze niet op de Aqua2Go heeft laten vallen is hoe de (lange) slang opgeruimd moet worden, zit ws heel netjes als het nieuw uit de doos komt maar in de praktijk lijkt mij dat wat minder opgeruimd en netjes. Tevens heeft de Aqua2Go een hogere druk dan de Karcher en ik wilde juist geen hoge druk.

Al bij al lijkt de Aqua2Go een mobiele sproeier die wat zwaarder werk aankan en dat was voor mij niet nodig.

[edit]
Wat voor mij ook een opsteker was voor de aanschaf dat ik een buurman met zo'n Karcher regelmatig zijn fietsen af zie spuiten, dat gaat prima en hij is er zeer tevreden mee.

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 05-10-2020 10:48 . Reden: de buurman ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 13:27
Of je gaat naar een wasstraat en past een beetje op met welke delen je raakt met de hogedruk. Is voor mij 2km rijden, zeempje en spons mee... Wasborstels daar zijn ook heel zacht en staan 10cm boven de bodem in een bak water, even uitspuiten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

botoo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Wat voor mij de keuze niet op de Aqua2Go heeft laten vallen is hoe de (lange) slang opgeruimd moet worden, zit ws heel netjes als het nieuw uit de doos komt maar in de praktijk lijkt mij dat wat minder opgeruimd en netjes. Tevens heeft de Aqua2Go een hogere druk dan de Karcher en ik wilde juist geen hoge druk.
Er zit een soort netje aan de zijkant waar je dat opgerold in kunt proppen. Kijken hoe dat werkt.
De druk is regelbaar, dus het is niet continue 10bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:16

botoo

💀 too old to die young

Als ik na een lange rit een smerige motor overhou had ik geen zin om eerst naar huis te rijden om zeep,spons, zeem te halen en dan weer naar de wasstraat te rijden. Mijn voorkeur gaat er sowieso naar uit om in schoon weer te rijden :+

Ik ben al helemaal niet zo'n poetser dus als het dan toch moet dan liever op mijn gemak voor de deur. Waar ik woon staat de AVP toe om buiten te wassen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

In Rotterdam meren ook die lompe schepen aan die 1000L diesel olie verstoken per uur. Nu hoef ik mij ook niet meer aan de milieu zone te houden! thnx for the tip!

En BMW en olie verbruik is heel erg afhankelijk van je blok, die R1150 is volgens de dealer heel normaal dat je een liter olie per 1000km moet bijvullen.. :? ik vind dat absurd veel.

Maar het was maar een tip, misschien even de moeite om te checken of het bij u voor de deur mag of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:27

fdees

Trust me I'm an Engineer

Je hebt natuurlijk ook biologisch afbreekbare schoonmaakmiddelen. Dus dan heb je dat probleem al minder. Volgens mij is al het schoonmaakspul van Muc-Off dat.

Zelf heb ik een karcher met regelbare kop handig om overal tussen te krijgen en de druk is mooi laag in te stellen. Daarnaast nog een schuimsproeier erop. Dit is voor mij een handige combinatie, moet wel zeggen dat ik gewoon in een huis met tuin woon waar ik dit zelf kan doen zonder dat het aan de openbare weg moet met een mobiele eenheid.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het is ook wat voor rotzooi je achterlaat als je de motor gewassen hebt. Als ik de motor heb schoongemaakt na een dag regen kan er best wel wat bagger afkomen. De crosser spuit ik ook niet meer thuis af als ik een dag flink door de modder heb zitten ploegen.
fdees schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:56:
Je hebt natuurlijk ook biologisch afbreekbare schoonmaakmiddelen. Dus dan heb je dat probleem al minder. Volgens mij is al het schoonmaakspul van Muc-Off dat.

Zelf heb ik een karcher met regelbare kop handig om overal tussen te krijgen en de druk is mooi laag in te stellen. Daarnaast nog een schuimsproeier erop. Dit is voor mij een handige combinatie, moet wel zeggen dat ik gewoon in een huis met tuin woon waar ik dit zelf kan doen zonder dat het aan de openbare weg moet met een mobiele eenheid.
De schuimsproeier heb ik ook, en daar was ik ook meestal de motor mee. Meestal is het: afspuiten met de hoge druk, motor in de foam zetten, rotzooi laten losweken en dan weer afspuiten met de hoge druk. Dit doe ik eigenlijk na elke rit. Hiermee houd je de motor mooi schoon en als je er eenmaal handigheid in hebt is het zo gedaan. Tevens heb je geen kans op krassen omdat je niet met een spons of was handschoen over de lak aan het schuren bent.

[ Voor 71% gewijzigd door Thoit op 05-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Lekker 150 km gereden, regen, Autobahn. Meters maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Even terugkomend op mijn mooie bekeuring vanuit Duitsland.
Nu de 'uiteindelijke' bekeuring binnen gekregen.

Bedrag blijft helaas hetzelfde (:P), verder is er een opmerking bijgevoegd in het Nederlands over die 1 maand rijverbod: "Nadat de schikking in kracht van gewijsde is gegaan wordt de beslissing over het rijverbod ingevoerd in het rijgeschiktheidsregister".
Als ik dit terug naar het Duits vertaal en vervolgens weer naar het Nederlands krijg ik de volgende teksten:
"Nach Abschluss des Vergleichs wird die Entscheidung über das Fahrverbot in das Fahrtauglichkeitsregister eingetragen"
"Nadat de afwikkeling is voltooid, wordt de beslissing over het rijverbod opgenomen in het rijbewijsregister".

Hier maak ik op uit dat die 1 maand rijverbod ingaat op het moment dat het is afgerond, met andere woorden, als de betaling is afgehandeld bij onze buren.

Zou dus betekenen dat ik verder niks hoef te doen en alles automatisch gaat.
Vanavond zal ik het betalen en dan even kijken of ik nog verder bericht krijg, anders stuur ik een mailtje die kant op.
Thoit schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:56:
De schuimsproeier heb ik ook, en daar was ik ook meestal de motor mee. Meestal is het: afspuiten met de hoge druk, motor in de foam zetten, rotzooi laten losweken en dan weer afspuiten met de hoge druk. Dit doe ik eigenlijk na elke rit. Hiermee houd je de motor mooi schoon en als je er eenmaal handigheid in hebt is het zo gedaan. Tevens heb je geen kans op krassen omdat je niet met een spons of was handschoen over de lak aan het schuren bent.
Wat voor schuim / schoonmaakmiddel gebruik jij daarvoor? Ben eigenlijk nog opzoek naar een schuimsproeier en middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@thijsco19 Dan ben ik wel benieuwd over welke regio (Kreis) het gaat.
Euskirchen, waar de meeste boetes van de Eifel worden afgehandeld, heeft het tegenwoordig goed geregeld. Al heb ik geen ervaring met een maand rijverbod.

Ik neem aan dat je ook nog bericht krijgt van de exacte data van je rijverbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
thijsco19 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:22:
Wat voor schuim / schoonmaakmiddel gebruik jij daarvoor? Ben eigenlijk nog opzoek naar een schuimsproeier en middel.
Ik gebruik Chemical Guys Honeydew snow foam, en als foam lance heb ik tegenwoordig een goedkope van Ali. Dat is in feite een imitatie van de Karcher die iemand eerder postte. Ik heb een originele foam lance gehad van volgens mij Monello, maar daar kwam nooit fatsoenlijk schuim uit, waardoor ik het de eerste jaren nooit gebruikte. Ding is ook een keer teruggeweest naar de leverancier maar het bleef niet zoals verwacht. Vervolgens zag ik op Ali de huidige foamlance voorbij komen die zo goedkoop was dat ik het niet kon laten om hem te proberen. Gek genoeg doet die het wél goed 8)7 Terwijl ik 30 van die ali dingen kon kopen t.o.v. de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:44:
[...]

Ik gebruik Chemical Guys Honeydew snow foam, en als foam lance heb ik tegenwoordig een goedkope van Ali. Dat is in feite een imitatie van de Karcher die iemand eerder postte. Ik heb een originele foam lance gehad van volgens mij Monello, maar daar kwam nooit fatsoenlijk schuim uit, waardoor ik het de eerste jaren nooit gebruikte. Ding is ook een keer teruggeweest naar de leverancier maar het bleef niet zoals verwacht. Vervolgens zag ik op Ali de huidige foamlance voorbij komen die zo goedkoop was dat ik het niet kon laten om hem te proberen. Gek genoeg doet die het wél goed 8)7 Terwijl ik 30 van die ali dingen kon kopen t.o.v. de originele.
Klinkt interessant, heb je een linkje van die Ali versie?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Klinkt interessant, heb je een linkje van die Ali versie?
Ik ben er ook benieuwd naar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ik krijg een foutmelding als ik je een bericht stuur @Booyaa Als je op Karcher foam lance zoekt krijg je degene die ik bedoel. Het is een imitatie van degene die eerder werd gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

En BMW en olie verbruik is heel erg afhankelijk van je blok, die R1150 is volgens de dealer heel normaal dat je een liter olie per 1000km moet bijvullen.. :? ik vind dat absurd veel.

[...]
Dat is nog een lucht/oliegekoeld blok. Alle luchtkoelers verbruiken meer olie dan vloeistofgekoelde blokken: de toleranties moeten nou eenmaal wat ruimer zijn omdat de temperatuur minder strak afgeregeld is dan bij een vloeistofgekoelde blok. 1l op 1000km is ook wel erg veel, zelfs voor een luchtkoeler. Mijn R1200RT uit 2005 (opvolger van de 1150) verbruikt denk ik 1l op 3000-4000km. Het is ook erg afhankelijk van gebruik, buitentemperatuur en dikte van olie.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Dat is nog een lucht/oliegekoeld blok. Alle luchtkoelers verbruiken meer olie dan vloeistofgekoelde blokken: de toleranties moeten nou eenmaal wat ruimer zijn omdat de temperatuur minder strak afgeregeld is dan bij een vloeistofgekoelde blok. 1l op 1000km is ook wel erg veel, zelfs voor een luchtkoeler. Mijn R1200RT uit 2005 (opvolger van de 1150) verbruikt denk ik 1l op 3000-4000km. Het is ook erg afhankelijk van gebruik, buitentemperatuur en dikte van olie.
Geloof ik, maar ik vond wel apart dat een dealer aangeeft dat 1l op 1000km wel redelijk normaal was!? Ik vind dat best wat. In de ktm moest ik na 3,5k km 100ml bijvullen en die staan ook bekend als verbruikers.
Pagina: 1 ... 241 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.