Ik zal proberen het kort samen te vatten.
Het issue:
Starten is een klein beetje een issue, ff knopje verder open draaien en dan start t wel.
Dan weer terug zodra hij eenmaal loopt zodattie geen 4krpm stationair doet.
Dat wou ik oplgelost hebben.
@
Destruction had z'n carbtune er al aan gehad maar die gaf vreemde resultaten. Ding is al oud en hij vertrouwt de resultaten niet. Zodoende dat we het dan maar even door een motorzaak zouden laten doen.
Wat er is gebeurd:
Gebeld voor een afspraak, aangegeven dat ze ff naar de carbs moeten kijken.
Daar rijdend (!) heen gegaan, en er zou dan deze week naar gekeken worden.
Krijg ik maandag ochtend een telefoontje. Er zou bloedrode benzine uit de tank komen, balhoofdlager totaal verrot zijn en her en der een opmerking. Kostenplaatje: 750 euro minimaal.
Nu weten we dat alles schoon is, gezien alles zo ongeveer vervangen is en de tanks gespoeld. Benzine zat er ook al dik een maand in (tijd genoeg om troep op te lossen) en we hadden twee dagen voor afleveren nog afgetapt (pomp opbrengst testen) en toen was de benzine nog schoon.
Balhoofdlager was ook geen issue. Klein dood plekje er in, wat we al wisten, maar dat is geen issue.
Overige opmerkinkjes waren ook al lang bekend, kleinigheidjes. Ik snap niet helemaal waarom ze daar mee bezig gaan als de opdracht duidelijk is.
Goed, @
Destruction is die kant even op gegaan, gezien ik aan het werk was.
Blijkt dat het allemaal een totaal opgeblazen verhaal is van de medewerker die ik aan de telefoon had.
Des heeft direct met de monteur gesproken en die gaf aan de vlotterbakjes afgetapt te hebben met als resultaat dat er 3 korreltjes op een doekje lagen.
Balhoofdlager hadtie toevallig gevoeld, adviespuntje om daar op termijn wat aan te doen.
Hoe je van een advies en 3 korreltjes naar totaal verrot en bloedrode benzine komt, is me een raadsel.
Anyway, ze konden nog wel een uurtje spenderen aan troubleshooten. Fine, ga alsjeblieft die carbs doen.
Dag er op waren ze weer aan de slag gegaan. Nu zou er alles elektrisch naar de tyfus zijn. Bedrading naar de pleuris, pomprelais kapot, etc.
Ook weer een onwaarschijnlijk verhaal, want het ding deed het gewoon en is daar rijdend terecht gekomen.
Maargoed, ze kregen 'm niet meer gestart.
Kon Des alweer opdraven, en we waren het nu wel een beetje zat (kuch). Dus motor aanhanger achter de auto en de Magna mag weer mee naar huis. Geen vertrouwen meer in die tent.
Dus ja, de Magna staat nu weer op z'n vertrouwde plekje. Des heeft gisteravond nog even wat dingen nagekeken, en hij start gewoon
Dus, dat is een rekening voor diagnose, waarover Des nog stampij heeft staan maken en welgeteld een kwartiertje arbeid korting op heeft gekregen, een motor retour krijgt die niet meer zou starten.
Enige is dat ik in hun systeem sta als eigenaar, en niet Des.
Voelt alsof ze een nieuwe klant met een oude motor een poot willen uitdraaien. Of iig, de medewerker die de telefoontjes pleegt. De monteur vertelde een ander verhaal.
Edit:
Grootste punt is dat ze weten dat @
Destruction veel van het werk heeft gedaan, danwel onder zijn begeleiding is gedaan. En ze weten ook wel welk kaliber monteur hij is.
De vraag om carbs te stellen is tot 3 maal toe duidelijk gesteld. Toch gaan ze op allerlei andere plekken zoeken.
En stel nou dat we totale prutsers zijn, de tank vol zit met zand, de pomp uitgefikt, het relais dwars door midden geknakt was, filters en slangen vol gekoekt waren en de bedrading naar de pomp aansturing doorgeknipt. Dan hadden ze alsnog de carbs kunnen stellen.
Het is een carb fiets, de benzine aanvoer zit aan de zijkant, direct in je zicht. Hang een infuus op en stel gewoon die carbs. De rest zoeken we zelf wel uit.
[
Voor 9% gewijzigd door
McKaamos op 30-09-2020 10:30
]