Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:29:
Waarom houden mensen uberhaupt in de gaten welke versnelling je zit? (tenzij je circuit rijdt maybe?)

Als de toeren te hoog komen ga ik 1 omhoog en als de toeren laag komen dan 1 omlaag.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik dacht "dit had beter gekund als ik nu had geweten welke versnelling ik zat"

Of zeg ik nu iets heel geks?
Als ik een bocht ga nemen wil ik van te voren in de juiste versnelling zitten. Sommige moeten in de 1 en sommige in de 3. Geen zin om daar pas in de bocht achter te komen. Voordat ik een bocht neem moet schakelen en remmen klaar zijn en moet ik in de juiste versnelling zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Als je niet weet of je in de 6 of de 5 zit. Heeft 4 x terug tikken een andere uitkomst.
Hiervoor is het dus handig om te weten in welke versnelling je zit.

Met tussendoor op laten komen voel je aan of je te laag of hoog zit.

Het was ook in reactie op de opmerking van @kneusteun over waarom je zou willen weten in welke versnelling je zit.
Dan tik je 1x omhoog met je koppeling in en als dat wil weer 1 terug, dan zit je in de 5. Wil ie niet 1 omhoog dan zit je in de 6.

Maar ik heb wat dat betreft liever een toerenteller dan een gear indicator.

Maar zoals ik zei ik kan me voorstellen dat als je circuit rijdt en weet in welke versnelling je een bocht moet nemen dat het een soort houvast bied, maar als je gewoon op straat rijdt is er alle tijd om even snel een koppeling te gebruiken en omhoog of omlaag te gaan en te zien waar je zit, alleen zou ik niet weten waarom het uitmaakt welke versnelling het is.

Mijn instructeur zei ook altijd "hou in je hoofd bij welke versnelling je zit" en toen ik vroeg waarom kon hij mij ook niet echt een duidelijk antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
PilatuS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Als ik een bocht ga nemen wil ik van te voren in de juiste versnelling zitten. Sommige moeten in de 1 en sommige in de 3. Geen zin om daar pas in de bocht achter te komen. Voordat ik een bocht neem moet schakelen en remmen klaar zijn en moet ik in de juiste versnelling zitten.
JIJ MERKT NIET OF JE IN DE 1 OF DE 3 ZIT?!?!
Wat voor een tractor is dat?
Ik kan in de 1 max 30 rijden als ik in de 3 zit 130..... ik ga zeker wel merken of ik in de 1 of in de 3 zit :X

Edit: bij een 4 en een 5 kan ik het eerder snappen dus misschien waren je 1 en 3 een ongelukkige keuze in je voorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 22-07-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:40:
[...]
JIJ MERKT NIET OF JE IN DE 1 OF DE 3 ZIT?!?!
Waar zeg ik dat dan ?

Ik zeg sommige moeten in de 1 en andere in de 3, meer niet. Het verschil zal de 1 of 2 zijn, niet de 1 of 3.

Mijn motor doet 90 in de 1 en de 6 gebruik ik nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 22-07-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:15

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:40:
Ik kan in de 1 max 30 rijden als ik in de 3 zit 130..... ik ga zeker wel merken of ik in de 1 of in de 3 zit :X
Wat voor tractor heb jij dan :+
In zijn 1 haal ik richting de 100 volgens mij?

Ollie is wel eens bewust onbekwaam :P

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ollie1965 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Wat voor tractor heb jij dan :+
In zijn 1 haal ik richting de 100 volgens mij?

Ollie is wel eens bewust onbekwaam :P
Waarom moet je dan weten in welke versnelling je rijdt :O je mag toch niet harder in NL >:)

Ik rijdt voornamelijk 2 cilinders dus dat verklaart al een hoop denk ik ;)
Hoewel mijn 4 cilinder ook zeker niet harder dan 60 gaat in zijn 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Uit dat gedeelte maakte ik uit dat je dus een gear indicator zag zitten om voor de bocht te zien of je in de 1 of in de 3 zit. Excuses als ik dat verkeerd begreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:52:
[...]
Waarom moet je dan weten in welke versnelling je rijdt :O
Omdat je niet op een krappe rotonde in de verkeerde versnelling wil zitten. Waarom zou je daar op een rotonde achter willen komen en niet voor de rotonde zeker weten dat je in de juiste versnelling zit ?
Hier ook een 2 cilinder, dus 2 cilinders zegt niets.
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Uit dat gedeelte maakte ik uit dat je dus een gear indicator zag zitten om voor de bocht te zien of je in de 1 of in de 3 zit. Excuses als ik dat verkeerd begreep.
Misschien niet gelijk met in 100% CAPS IETS MOETEN ZEGGEN ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Waarom moet je dan weten in welke versnelling je rijdt :O je mag toch niet harder in NL >:)
Omdat ik soms nog wel eens 5 versnellingen opschakel om niet overal blerend door te moeten rijden :+
Hoewel mijn 4 cilinder ook zeker niet harder dan 60 gaat in zijn 1...
Ik rij ook 1 cilinder en dan kan ik maar 4x opschakelen

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Maar het lijkt nu net of een gear indicator de enige manier is om met de juiste versnelling een bocht te nemen....
Ik vind dat raar, ik denk daar eigenlijk amper over na en bij rotondes ook. Ik zit toch vaak al wel een stukje voor de bocht/rotonde al in een versnelling en als ik inschat dat ik misschien 1 omlaag kan dan doe ik dat maar dan ga ik niet vervolgens denken over welke versnelling dat dan is.

Wat betreft 2 cilinders ben ik stiekem wel beniuewd, ik heb er inmiddels 4 gehad en heel wat gereden maar 100 in de 1 heb ik nog niet op een 2 cilinder meegemaakt, is het een VTR of iets in die richting?

@PilatuS DAT KLOPT! EXCUSES!!! het was verbazing, ik heb nog nooit een fiets gereden waarbij ik de 1 en de 3 niet van elkaar kon onderscheiden dus ik dacht "HOE DAN?"

En ik snap dat je in de juiste versnelling wil zitten, maar het is niet zo dat bij elke bocht en rotonde een nummer op een bord staat dat moet matchen met je versnelling.

Dus ik begrijp gewoon niet waar een gear indicator dan handig voor is. Als je op een rotonde afrijdt zit je niet nog in de bak te roeren lijkt me, dus je schat dan gewoon in of je even 1 versnelling dropt of 2. Of je dan in de 3 of de 2 zit maakt niks uit als je maar het juiste gebeid qua toeren zit.

Vandaar dat ik zo verbaasd ben dat blijkbaar veel mensen hier toch reageren alsof het fijn is om te zien in welke versnelling je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Het hangt er ook stek vanaf hoe de motor gegeared is. De BMW toermotoren zijn extreem soepel gegeared, zodat je bij een relatief laag toerental al iets van 90% van het koppel tot je beschikking hebt. Je kunt dus (doe ik niet, maar het kén) gewoon in zijn 6 50 rijden en dan gewoon gas geven en er nog vlotjes vandoor gaan. Doen ze gewoon zonder morren. De boxer kon dat ook. Heel anders dan een sportmotor, waar je af en toe al zit te kloten met haarspeldbochten omdat te laag een wheelie betekent en te hoog een afstervende motor.

Ik let er ook wel een beetje op, maar als je zo'n grote indicator voor je neus hebt, wordt je lui en kijk je wat vaker op dat ding. Maar ik trap 'm gewoon naar beneden als ik een kruising nader en dan komt het wel goed. Die quickshifter (mag je het ook semi-automaat noemen?) is wat dat betreft ook heerlijk voor luie motorrijders.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:09:
Maar het lijkt nu net of een gear indicator de enige manier is om met de juiste versnelling een bocht te nemen....
Ik vind dat raar, ik denk daar eigenlijk amper over na en bij rotondes ook. Ik zit toch vaak al wel een stukje voor de bocht/rotonde al in een versnelling en als ik inschat dat ik misschien 1 omlaag kan dan doe ik dat maar dan ga ik niet vervolgens denken over welke versnelling dat dan is.

Wat betreft 2 cilinders ben ik stiekem wel beniuewd, ik heb er inmiddels 4 gehad en heel wat gereden maar 100 in de 1 heb ik nog niet op een 2 cilinder meegemaakt, is het een VTR of iets in die richting?

@PilatuS DAT KLOPT! EXCUSES!!! het was verbazing, ik heb nog nooit een fiets gereden waarbij ik de 1 en de 3 niet van elkaar kon onderscheiden dus ik dacht "HOE DAN?"

En ik snap dat je in de juiste versnelling wil zitten, maar het is niet zo dat bij elke bocht en rotonde een nummer op een bord staat dat moet matchen met je versnelling.

Dus ik begrijp gewoon niet waar een gear indicator dan handig voor is. Als je op een rotonde afrijdt zit je niet nog in de bak te roeren lijkt me, dus je schat dan gewoon in of je even 1 versnelling dropt of 2. Of je dan in de 3 of de 2 zit maakt niks uit als je maar het juiste gebeid qua toeren zit.

Vandaar dat ik zo verbaasd ben dat blijkbaar veel mensen hier toch reageren alsof het fijn is om te zien in welke versnelling je zit.
Mijn motor is nogal extreem. Rotondes in 30 en 50km/u zone's moeten in de 1. Mijn motor bokt namelijk tot 35km/u in de 1. Dan is een rotonde in de 2 nemen niet te doen. Soms is het zelfs in de 1 lastig zonder koppeling. Ik gebruik geen gear indicator en weet prima welke snelheid met toerental aangeeft in welke versnelling ik zit, maar dus een krappe rotonde op gaan moet bij mij echt in de 1.
Wat betreft 2 cilinders ben ik stiekem wel beniuewd,
Iedere sportmotor met een V-Twin zo'n beetje. In mijn geval een KTM RC8. Tot 60km/u is in de 1 waarbij de minimale snelheid zonder de koppeling te gebruiken 30 tot 35km/u is. Tot 80km/u zit ik in de 2 en rond de 5500 toeren. De redline ligt op 10.500 toeren, dus die 90 in de 1 lukt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
PilatuS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Mijn motor is nogal extreem. Rotondes in 30 en 50km/u zone's moeten in de 1. Mijn motor bokt namelijk tot 35km/u in de 1. Dan is een rotonde in de 2 nemen niet te doen. Soms is het zelfs in de 1 lastig zonder koppeling. Ik gebruik geen gear indicator en weet prima welke snelheid met toerental aangeeft in welke versnelling ik zit, maar dus een krappe rotonde op gaan moet bij mij echt in de 1.

[...]

Iedere sportmotor met een V-Twin zo'n beetje. In mijn geval een KTM RC8. Tot 60km/u is in de 1 waarbij de minimale snelheid zonder de koppeling te gebruiken 30 tot 35km/u is. Tot 80km/u zit ik in de 2 en rond de 5500 toeren. De redline ligt op 10.500 toeren, dus die 90 in de 1 lukt makkelijk.
Wel mooi, wij hebben dus hetzelfde blok ;)
Nu is mijne alles behalve standaard, maar ik kan niet veel harder dan 30 in mijn 1, die is eigenlijk alleen geschikt voor 30km/h zones en daarna is alles in 2 en hoger.

En ik kan dus een rotonde eigenlijk in de 2 nemen, maar de 3 gaat ook prima. Dat blok gaat met 1500 toeren in de 3 ook prima de rotonde rond, begint ie inderdaad wel een beetje te bokken.

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 22-07-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:50
gamerboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:02:
Ik heb momenteel een motor in gekocht die laat zien of de versnelling in neutraal staat of niet, maar ik ben (bijna) net begonnen met motorrijden (4 augustus afrijden).

is het mogelijk om een mod te installeren waardoor ik de daadwerkelijke versnelling kan zien?

Iemand die me hier op kan adviseren :D
Huh? Heb je op je lesmotor een indicator in welke versnelling je zit dan?
Op de lesmotor waar ik op reed zat niet eens een toerenteller.
Eén van mijn eerste lessen was schakelen en gevoel krijgen in welke versnelling je zit (Ik ging eerste de weg op, dan afwisselend AVB).
Je voelt het vanzelf aan door de reactie van je motor en/of het geluid.

Inmiddels denk ik er echt niet meer bewust over na, gewoon op gevoel, soms zit ik wel eens verkeerd, even een tikje en klaar.
Op een andere motor is het even wennen, maar dat gevoel krijg je vanzelf.

En succes met afrijden!

[ Voor 4% gewijzigd door Myliobatis op 22-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Dat wel, maar echt tellen doe ik ook niet. Ik weet gewoon dat ik een lage "vroem" of hoge "vriem" wil horen bij een bepaalde bocht, en neurie dat in m'n hoofd mee. Zeg maar. Oftewel op gevoel.

Nu scheelt het bij mijn FZ1 ook dat zo ongeveer alles kan in elke versnelling. 30 in z'n 6? Prima. 120 in z'n 1? Ook leuk. Optrekken vanuit stilstand in z'n 2? Als je subtiel doet met de koppeling, geen probleem.

Maar je wil níet op 7000 toeren (dus 70 km/u) in z'n één een scherpe bocht nemen, want dan gaat het achterwiel nogal zenuwachtig doen als je met het gas speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 22-07-2020 16:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
CodeCaster schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Nu scheelt het bij mijn FZ1 ook dat zo ongeveer alles kan in elke versnelling. 30 in z'n 6? Prima.
Serieus? 30 in de 6? Daar kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen, ook als je dan langzaam het gas open rolt begint de machine niet te bokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

UTwizard schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Serieus? 30 in de 6? Daar kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen, ook als je dan langzaam het gas open rolt begint de machine niet te bokken?
In z'n 6 rijdt het ding 100 km/u bij 4000 toeren, redline is 12000 toeren (zou hij écht de 300 kunnen halen?), dus 30 km/u is 1200 toeren, hetzelfde als, of iets boven, stationair. Het rijdt niet super vloeiend, en ik zou op dat moment ook geen vol gas geven, maar het kán. Bij langzaam op het gas gaan, trekt hij dan wel vrij soepel (maar langzaam en grommend) door.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 22-07-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
30 in 6 red ik met de striple ook niet, maar de striple is wel veeel soepeler dan mijn vorige motor, waardoor ik eigenlijk niet op de versnellingen hoef te letten. nam laatst per ongeluk een rotonde in de 4e versnelling, volgens mij met 40kmh..
tellen doe ik dus ook niet meer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 22-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
gamerboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:08:
[...]

zou je voor mij als beginner dan juist aanraden om gewoon op gevoel te rijden ipv het in beeld te hebben? is het proberen sws waard denk ik
Ik wilde het zelf ook graag installeren toen ik net begon, had de Gipro al klaar liggen om te bestellen.. maar ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan.

Weet je wat het belangrijkste is? dat je in de juiste versnelling zit. Welke dat is, dat boeit eigenlijk totaal niet. Dat leerde mijn rijinstructeur me. Voor een rotonde, stoplicht, bocht, wat dan ook schakel je terug... rem af op de motor.. remt ie niet genoeg af? Dan nog een versnelling terug.. en zo merk je vanzelf wat je motor prettig vindt.

Nou moet ik zeggen dat ik af en toe nog steeds wel wil weten welke versnelling ik zit in de stad hoor, gezien ik rotondes prima in z'n 3 in kan rijden maar dat toch niet helemaal lekker eruit komt, dus dan wil ik er ff 1 terug. Maar dan trap ik 'm gewoon helemaal naar beneden tot ik de neutraal zie en dan weer naar z'n 2. Je went er aan, echt waar.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:11
SmurfLink schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Ik wilde het zelf ook graag installeren toen ik net begon, had de Gipro al klaar liggen om te bestellen.. maar ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan.

Weet je wat het belangrijkste is? dat je in de juiste versnelling zit. Welke dat is, dat boeit eigenlijk totaal niet. Dat leerde mijn rijinstructeur me. Voor een rotonde, stoplicht, bocht, wat dan ook schakel je terug... rem af op de motor.. remt ie niet genoeg af? Dan nog een versnelling terug.. en zo merk je vanzelf wat je motor prettig vindt.

Nou moet ik zeggen dat ik af en toe nog steeds wel wil weten welke versnelling ik zit in de stad hoor, gezien ik rotondes prima in z'n 3 in kan rijden maar dat toch niet helemaal lekker eruit komt, dus dan wil ik er ff 1 terug. Maar dan trap ik 'm gewoon helemaal naar beneden tot ik de neutraal zie en dan weer naar z'n 2. Je went er aan, echt waar.
thanks! dit helpt me ik denk dat ik even wacht met deze mod en gewoon eerst ga ervaren op me eigen motor (als ik eindelijk mag)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
UTwizard schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Dat kan de mijne ook... volgens het boekje dan. Ik heb het nog nooit geprobeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Die van mij doet ook 30 km/u in de 5 (6 zit niet op de 1200, wel op de 600) draait dan net boven stationair toerental +/- 1200 rpm.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Pfft stelletje amateurs, die van mij doet 0 km/u in zijn 6 met 0 rpm :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik wilde controleren of wat ik hierboven beweerde ook klopte, en op Gearing Commander staan veel standaardoverbrengingen en bijbehorende snelheden van kettingwielen. Van mijn 2007 FZ1 is het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PMgKjZ2G7wG93ZIJbKWmiK3Jt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AW1Owoo0yPMM4gGfIVOz1LC0.png?f=fotoalbum_large

Dus ja, 30 in z'n 6 bij stationair. 8) B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:29:
Ik wilde controleren of wat ik hierboven beweerde ook klopte, en op Gearing Commander staan veel standaardoverbrengingen en bijbehorende snelheden van kettingwielen. Van mijn 2007 FZ1 is het:

[Afbeelding]

Dus ja, 30 in z'n 6 bij stationair. 8) B)
Mijne kan het in theorie. Verder stond er geen uitleg bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SN5Wj84TPHvOLaQMIs-HgKNx-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eEJEKbXwS7qcEqVU8F5yqnDM.png?f=user_large

Ja ik was die loser die bij de aankoop van de motor de gehele manual heeft gelezen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 22-07-2020 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SmurfLink schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Mijne kan het in theorie. Verder stond er geen uitleg bij.
[Afbeelding]

Ja ik was die loser die bij de aankoop van de motor de gehele manual heeft gelezen. :+
Ik moest die paragraaf tekst onder de tabel echt drie keer lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt:
The transmission is equipped with a positive neutral finder. When the motorcycle is standing still, the transmission cannot be shifted past neutral from 1st gear. To use the positive neutral finder, shift down to 1st gear, then lift up on the shift pedal while standing still. The transmission will shift only into neutral
Holy shit, wat een boel tekst om te zeggen:
While the motorcycle is standing still and in first gear, moving the shift lever up will only put the gear in neutral.
Maar waarschijnlijk wilde de projectmanager die over die functie ging koste wat kost de projectnaam die hij bedacht had in de handleiding hebben, en wel twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Booyaa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:27:
Ben trouwens wel benieuwd wat de meeste mensen hier als navigatie gebruiken. Gebruikt de meerderheid een mobiel of echt puur alleen een navigatiesysteem?
Toen ik mijn motor kocht zat er een Zümo gemonteerd. Erg laag, voor het contactslot en gewoon te veel om het apart te onderhouden.

Een poosje zonder navigatie op gedaan, op de computer goed kijken en memoriseren en vlakbij de bestemming de motor even aan de kant om op de telefoon te kijken. Ook zo kom je wel bij je bestemming.

Omdat ik een paar weken geleden snel een navigatiehouder moest hebben én mijn vrouw een mooie telefoonhouder gekregen had in een winkel heb ik snel even wat in elkaar gezet wat perfect werkt. Het kost nog geen €0,50, is 10 minuten werk en het valt eigenlijk niet op wanneer het niet gebruikt wordt. Ok, het ziet er niet uit wanneer je er op let, maar mij boeit het niet zo ernstig veel. Hieronder mijn fabrikaat, wat ik nu in combinatie met mijn telefoon gebruik dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEriPr6XMBdSrMD4FevjnhJ0Hl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mbz46Y0l054tdQnyYHzCuGCb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mtqa4PO-7yGWGhf31d4tdQczT8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AseyUX532SdxrzJDRqymg3Y.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55

fdees

Trust me I'm an Engineer

SmurfLink schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:11:
Ik ben dan een superloser, heb dit namelijk gedaan voor de proefrit, terwijl ik in een bus zat naar de kerstborrel van mijn werk o<:)

Wist wel hoe alles werkte tijdens de proefrit en toen de verkoper alles uitlegde 8)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau, Assen was weer leuk. 6 sessies ipv 5 zowaar (waarvan twee vrij rijden).

2:17 laag met voorrijder, 2:17 hoogh zonder. 5 sec sneller dan vorige keer, 8 sec eerder dan eerste keer. Vind het wel weer mooi. Maar man, als ik toch gewoon niet-krampachtig op een buikschuiver zou kunnen zitten...

Twee gasten werden gewoon met een uitnodiging voor een circuitdagje op midland (denk ik) naar huis gestuurd omdat ze te langzaam waren... Zo'n V4 Streetfighter moet je natuurlijk ook wel even aansporen, 't gaat nog net niet vanzelf :+

Ben overigens positief verrast over hoe fijn m'n donkere vizier is. Op straat als schemerjager geen optie, maar op een circuitdagje is het dikke prima. Kan gewoon recht naar de lucht kijken zonder dat m'n ogen ontploffen, lukt niet met m'n ingebouwdezonnevizier. En lijkt natuurlijk extra stoer op de foto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4YKe0XtxPcMamPOtF9nlCSsSys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zfd4177rZS5beMK8E6yoJ64g.png?f=user_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

noes schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Slordig! Kijk eens in je gereedschapssetje dat bij de motor hoort, daar zit ie vaak in. Qua vastzetten moeten ze meestal rond de 100Nm, daar heb je nauwelijks een momentsleutel voor nodig: dat is gewoon flink veel kracht zetten ;) - 100kg op een arm van 1 meter.
Er zat inderdaad een sleutel in het tasje bij de motor, maar niet los te krijgen. Zat ook nog klein verleng-buisje bij, totaal kwam ik op 30cm ofzo maar lukte niet.
Gisteren Motoport gebeld, gelijk grote baas aan de lijn. Verhaal uitgelegd, mocht gelijk komen. Bij aankomst gemeld bij de verkoopbalie, wisten er al van. Doorverwezen naar de werkplaats, daar binnen gelopen, wisten er ook al van. Motor mocht ik gelijk naar achteren rijden. Monteur zat even vreemd te kijken toen hij dit grote verschil zag.

Hij zette de motor op de middenbok en, misschien dat jullie weten waarom, deed een steek/ringsleutel tussen ketting en tandwiel (onderaan) :? . Hierna spul fatsoenlijk gesteld. Toen hij een keer aan het wiel draaide, ging dat stukken soepeler en geen ketting-geluid meer!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
@The Executer daar heb je een jaar mee gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Jup :X :X :X . Ongeveer een 1400 kilometer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
De verhalen van vanochtend over weinig rijden hebben me gemotiveerd om eindelijk weer eens op de Ducati te stappen, klein rondje van ~1.5 uur hier door de regio gedaan :)

@steveman mooi dat het lekker ging! Bij welke organisatie was dat?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The Executer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Jup :X :X :X . Ongeveer een 1400 kilometer.
En je hebt niets gemerkt? Bijzonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Ik was een weekje weg idd, maar niet op de motor. Heb dus hier niets te melden. :P

Wel heb ik onderweg eenzelfde VTR Firestorm zien staan als ik. Zelfde mat-zwarte kleur, maar met een paar (leuke) accesoires: laser uitlaten en een ruitje met een bocht naarboven erin. De stepjes voor de bijrijder waren eraf gehaald omdat de uitlaten hoog geplaatst waren en het leek of beugel voor koffers opzat. Die was zo subtiel dat ik twijfelde of het wel voor koffers zou zijn.

[Afbeelding]
En een ander zadel volgens mij, op die van jou zit toch niet zo'n verhoging?

@versnellingsdiscussie: daar wen je inderdaad aan, maar het is vooral als je van een V4 of boxer naar een V-twin of 600cc 4 in lijn gaat even weer wennen. Met mijn VFR kon ik ook bijna in een willekeurige versnelling een bocht /rotonde nemen, maar als ik dan even op de SV van mijn vrouw een rondje ging maken had ik zeker het eerste kwartier vaak ruzie met t ding omdat ie liep te bokken. Nu hij iets beter afgesteld is gaat t wat soepeler, maar de SV is wel wat gevoeliger voor in de juiste versnelling rijden dan de VFR.

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 22-07-2020 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:47:
De verhalen van vanochtend over weinig rijden hebben me gemotiveerd om eindelijk weer eens op de Ducati te stappen, klein rondje van ~1.5 uur hier door de regio gedaan :)

@steveman mooi dat het lekker ging! Bij welke organisatie was dat?
Dit was met tweedeervaring, uh 2theexperience :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
steveman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:06:
[...]

Dit was met tweedeervaring, uh 2theexperience :+
Had al zo'n vermoeden. Die hadden vandaag een extra sessie toegevoegd :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

418O2 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:52:
[...]

En je hebt niets gemerkt? Bijzonder
Met rijden niet echt nee. Zoals gezegd, lopend wel.

Tips hoe ik dit zou kunnen herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sypie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Toen ik mijn motor kocht zat er een Zümo gemonteerd. Erg laag, voor het contactslot en gewoon te veel om het apart te onderhouden.

Een poosje zonder navigatie op gedaan, op de computer goed kijken en memoriseren en vlakbij de bestemming de motor even aan de kant om op de telefoon te kijken. Ook zo kom je wel bij je bestemming.

Omdat ik een paar weken geleden snel een navigatiehouder moest hebben én mijn vrouw een mooie telefoonhouder gekregen had in een winkel heb ik snel even wat in elkaar gezet wat perfect werkt. Het kost nog geen €0,50, is 10 minuten werk en het valt eigenlijk niet op wanneer het niet gebruikt wordt. Ok, het ziet er niet uit wanneer je er op let, maar mij boeit het niet zo ernstig veel. Hieronder mijn fabrikaat, wat ik nu in combinatie met mijn telefoon gebruik dus.
[Afbeelding][Afbeelding]
Fyi, er zijn simpele busjes te koop die in het stuur gaan (op de bout waarmee het stuurhelft vast zit) en zo een mooi mountpunt maken voor je houder. Ik kwam er een tegen op Ali van de week, maar die is nu even down. Misschien een wat sjiekere oplossing dan dit ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
noes schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:26:
Ik kwam er een tegen op Ali van de week…
Daar was de tijd niet meer voor... En verder wil ik de navigatie helemaal niet zo laag hebben zitten, ik wil 'm boven op mijn dashboard hebben, net onder het scherm. Op het ST1300 forum zijn mensen die deze beugels maken van RVS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
The Executer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:55:
[...]

Met rijden niet echt nee. Zoals gezegd, lopend wel.

Tips hoe ik dit zou kunnen herkennen?
Op een leeg vlak recht stuk een beetje snelheid maken en beide handen van het stuur halen. De motor zou dan netjes rechtdoor gaan, als het achterwiel scheef staat zal de motor meestal ook een afwijking krijgen.

Over die steeksleutel tussen de ketting steken: Dat is een manier om de ketting meteen wat speling te geven, zodat hij hem bij het afstellen helemaal naar achter kan trekken zonder dat de ketting dan te strak staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:13:
[...]

Op een leeg vlak recht stuk een beetje snelheid maken en beide handen van het stuur halen. De motor zou dan netjes rechtdoor gaan, als het achterwiel scheef staat zal de motor meestal ook een afwijking krijgen.

Over die steeksleutel tussen de ketting steken: Dat is een manier om de ketting meteen wat speling te geven, zodat hij hem bij het afstellen helemaal naar achter kan trekken zonder dat de ketting dan te strak staat.
Thanks voor je reactie! Met losse handen rijden was eigenlijk geen probleem, was soepel te doen.

Helder verhaal over de steeksleutel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
sypie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:36:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Bij een Pan vind ik het fijnste om de telefoon boven de teller bak te hebben. Dan heb je hem altijd makkelijk in het zicht, is die beschermd door het windscherm en zit die niet in de weg als je bij het contactslot moet zijn.
steveman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:19:
Twee gasten werden gewoon met een uitnodiging voor een circuitdagje op midland (denk ik) naar huis gestuurd omdat ze te langzaam waren... Zo'n V4 Streetfighter moet je natuurlijk ook wel even aansporen, 't gaat nog net niet vanzelf :+
En toch moeten ook dat soort mensen de kans krijgen om een leuke dag te krijgen imo. Op Spa waren de laatste keer ook van die irritante Duitsers die iedereen aan het uitlachen waren. Iedereen komt er uiteindelijk om een dagje plezier te hebben, en de ene wil een ronde record verbreken en de andere wil voor zijn gevoel lekker sportief rijden (wat voor iemand anders takke traag is). Laat iedereen dan ook gewoon zijn fun beleven. Wel zolang het veilig blijft! Laatste keer was er ook een pannenkoek bij die duidelijk langzamer was en de volgende bocht zonder na te denken hem er gewoon binnenin drukte waardoor ze stil stonden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Jullie nog tips voor een telefoonhouder op het stuur? Die van @sypie kan ik zo op mijn stuur monteren, lekker easy peasy maar die bevestigingsgesp vind ik wat twijfelachtig. X-Grip zou ook nog kunnen, maar met 2 klemmen per zijkant, voor mijn gevoel vliegt zee telefoon er zo uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
The Executer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
Jullie nog tips voor een telefoonhouder op het stuur? Die van @sypie kan ik zo op mijn stuur monteren, lekker easy least maar die bevestigingsgesp vind ik wat twijfelachtig. X-Grip zou ook nog kunnen, maar met 2 klemmen per zijkant, voor mijn gevoel vliegt zee telefoon er zo uit...
Als je dit topic doorzoekt zul je de meeste oplossingen tegen komen. Meeste gebruiken X-Grip, je kan er ook een extra elastiek bij nemen en dan vliegt de telefoon er echt niet af. Vriend van gebruikt het zelfs met crossen en dat blijft gewoon zitten.

Steeds meer mensen gebruiken bijv. quadlock waarbij je een speciaal hoesje moet gebruiken waar de telefoon mee vast geklikt wordt.

Kijk dus vooral hoe je de telefoon zelf wil monteren, hoe je hem op de motor wil monteren en of je extra wensen hebt zoals bijv. draadloos opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 07:39
Je ziet X-grip en RAM mount veel genoemd worden hier. Goed systeem, maar ook prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:41:
Je ziet X-grip en RAM mount veel genoemd worden hier. Goed systeem, maar ook prijzig.
Je hebt er ook China versies van en die werken net zo goed. Origineel RAM spul is idd prijzig. Vorige week nog gekeken voor zo'n stuurklem, origineel was iets van 60 euro, china 6 euro. Tja toen was de keuze snel gemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Als ik zoek op ram mount & x-grip kom ik praktisch hetzelfde tegen, waar ik bij de eerste veel bevestigingssystemen zie met een kogel, maar de x-grip heeft ook zo'n kogel. Daar komt zo'n klem dan nog tussen? Dan komt de telefoon voor de tellerbak te zitten vrees ik.

Een ander hoesje op de telefoon is niet echt praktisch, dus de quad lock valt af. Ik kom dan vooral op een systeem a la @sypie denk ik, of een Chinese X-grip kloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
The Executer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:48:
Als ik zoek op ram mount & x-grip kom ik praktisch hetzelfde tegen, waar ik bij de eerste veel bevestigingssystemen zie met een kogel, maar de x-grip heeft ook zo'n kogel. Daar komt zo'n klem dan nog tussen? Dan komt de telefoon voor de tellerbak te zitten vrees ik.

Een ander hoesje op de telefoon is niet echt praktisch, dus de quad lock valt af. Ik kom dan vooral op een systeem a la @sypie denk ik, of een Chinese X-grip kloon.
Je hebt inderdaad een kogel, deze heb je in verschillende uitvoeringen (op de plaats van een schroefje of op het balhoofd etc). Daaraan zet je een klem die dan weer tussen de bal op de motor en de bal van de X-grip komt. Hierdoor kan je de telefoon precies op de afstand / hoek plaatsen hoe je hem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sypie schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:03:
[...]

Daar was de tijd niet meer voor... En verder wil ik de navigatie helemaal niet zo laag hebben zitten, ik wil 'm boven op mijn dashboard hebben, net onder het scherm. Op het ST1300 forum zijn mensen die deze beugels maken van RVS.
Ja, hoe hoger hoe beter.
Maar mocht iemand anders dit ook gelezen hebben, deze dingen bedoelde ik.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:27:
[...]

En toch moeten ook dat soort mensen de kans krijgen om een leuke dag te krijgen imo. Op Spa waren de laatste keer ook van die irritante Duitsers die iedereen aan het uitlachen waren. Iedereen komt er uiteindelijk om een dagje plezier te hebben, en de ene wil een ronde record verbreken en de andere wil voor zijn gevoel lekker sportief rijden (wat voor iemand anders takke traag is). Laat iedereen dan ook gewoon zijn fun beleven. Wel zolang het veilig blijft! Laatste keer was er ook een pannenkoek bij die duidelijk langzamer was en de volgende bocht zonder na te denken hem er gewoon binnenin drukte waardoor ze stil stonden 8)7
Die duisters moeten natuurlijk gewoon blootvoets over een veld van legosteentjes gejaagd worden. Da's klar.

Qua veiligheid wordt het gewoon link als er tegelijk mensen tegen de 2:10 rondgaan en anderen tegen de 3:30 of nog langzamer zelfs. Helaes was de opzet zo dat iedereen tegelijk op de baan was.

En ja, de antithese van een faahaaacking snelle fiets en iemand die daarmee de boel ophoud valt gewoon op.

Op de cbr heb ik zo'n kogel in het balhoofd, van ali met gopro-compatible bevestigingspul. Werkt net zo goed als of zelfs beter dan die van ram, die draait ondanks stevig aandraaien soms nog wat in het balhoofd.

Beetje jammer dat chef-inspecteur vond dat ie gevaarlijk was... Toch maar eens kijken of ik niet iets kan 3d printen of zo wat dan gelijk tegen de kuipruit zit.

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 23-07-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman hm, hebben ze daar geen groepsindelingen om dat te voorkomen? Dat is wel gevaarlijk dan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
steveman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Die duisters moeten natuurlijk gewoon blootvoets over een veld van legosteentjes gejaagd worden. Da's klar.

Qua veiligheid wordt het gewoon link als er tegelijk mensen tegen de 2:10 rondgaan en anderen tegen de 3:30 of nog langzamer zelfs. Helaes was de opzet zo dat iedereen tegelijk op de baan was.

En ja, de antithese van een faahaaacking snelle fiets en iemand die daarmee de boel ophoud valt gewoon op.
Klopt, dan word het link inderdaad. Maar dan is het belangrijk dat de organisatie groepen maakt, óf de langzame mensen duidelijk gemaakt moet worden dat ze in de gaten moeten houden dat ze aan de kant gaan als er een snellere aan komt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat het op Assen wat lastiger is om te zien of snellere mensen aankomen dan op een kart baantje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na enkele jaren toch een zomerjasje gekocht (en nieuwe zomerhandschoenen).
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/5502/D1DE/D0EC/45EC/7055/4DEB/AE42/3813/Macna-Sunrise-Textile-Jacket-Sunrise_183_V.jpg
Zo jas had ik nog niet. Weer helemaal happy

Vraagje, hadden mensen hier otoplastieken met bluetooth? Ik lees genoeg berichten over otoplastieken maar dan de "standaard" modellen zonder bluetooth.

Zo ja, aanraders?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

The Executer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
Jullie nog tips voor een telefoonhouder op het stuur? Die van @sypie kan ik zo op mijn stuur monteren, lekker easy peasy maar die bevestigingsgesp vind ik wat twijfelachtig. X-Grip zou ook nog kunnen, maar met 2 klemmen per zijkant, voor mijn gevoel vliegt zee telefoon er zo uit...
SP connect :) erg veel vertrouwen, minimalistisch. Ik zou wel de extra demper aanraden.
gebruik het al 2 jaar. en meer dan 90k km's. Iphone 7 is mijn camera wel kapot getrilt. Heb er sinds deze week de nieuwe extra demper op. Dus de huidige telefoon gaat er straks ook weer standaard op.

Quadlock heb je ook in zo'n systeem. Maar dan heb je een lipje om aan te drukken. Ben ik niet zo van.

[ Voor 15% gewijzigd door Patrock op 23-07-2020 09:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Nou de fuel dongles blijven op de motor. Ik kan de motor zoveel zuiniger rijden waardoor het verbruik ook gewoon een stuk minder is. Na een leuk dagje rijden zit ik op 1 op 16,58. Voor die fuel dongles zat ik op 1 op 14 ongeveer met een vergelijkbaar rondje (+- 200 km).

Ik schakel nu veel sneller op omdat hij onderin gewoon lekkerder loopt waarbij ik eerst altijd rond de 5k RPM bleef rijden.

Goede investering dus voor €25,- :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

R0y. schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:34:
Nou de fuel dongles blijven op de motor. Ik kan de motor zoveel zuiniger rijden waardoor het verbruik ook gewoon een stuk minder is. Na een leuk dagje rijden zit ik op 1 op 16,58. Voor die fuel dongles zat ik op 1 op 14 ongeveer met een vergelijkbaar rondje (+- 200 km).

Ik schakel nu veel sneller op omdat hij onderin gewoon lekkerder loopt waarbij ik eerst altijd rond de 5k RPM bleef rijden.

Goede investering dus voor €25,- :)
Klinkt als een strak plan dus :) Ook maar eens bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Die MotoGP coureurs blijven toch bijzonder... Afgelopen zondag je bovenarm breken, en vandaag alweer terug naar het circuit om te proberen door de medische test te komen om mee te mogen doen morgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:44:
Die MotoGP coureurs blijven toch bijzonder... Afgelopen zondag je bovenarm breken, en vandaag alweer terug naar het circuit om te proberen door de medische test te komen om mee te mogen doen morgen 8)7
Dat zijn ook echt wel bikkels! Máár ze hebben dan ook wel alle snufjes en begeleiding om het véél sneller dan normaal te laten herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Patrock schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Klinkt als een strak plan dus :) Ook maar eens bestellen
Ik stuur je zo wel even een linkje van wie ik het heb gekocht (eBay). Je kan het via direct buy kopen of best offer (dat heb ik gedaan). Ik zat inclusief de doppen en verzending op 24 pond zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:44:
Lorenzo op Assen 2013: donderdag (toen nog ja) tijdens regen een giganstische klapper maken, je sleutelbeen breken, naar Spanje vliegen voor een operatie,12e kwalificeren en zaterdag als 5e eindigen in super droge omstandigheden. Niets meer dan respect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://www.youtube.com/watch?v=G_DmBUFT9CA
YouTube: 'Man of Steel' triumphs against pain at Assen

Niet voor niets worden ze wel eens ALIENS genoemd :)

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 23-07-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Dat zijn ook echt wel bikkels! Máár ze hebben dan ook wel alle snufjes en begeleiding om het véél sneller dan normaal te laten herstellen.
Dat sowieso natuurlijk... Je ziet het wel vaker dat ze met iets als een gebroken sleutelbeen heel snel weer terug zijn (Crutchlow wil ook alweer meedoen dit weekend volgens mij), maar je bovenarm is toch wat anders lijkt me... Zeker voor Marquez die nogal eens zijn armen als valbeugels wil gebruiken.

@SniperGuy dat was helemaal snel van Lorenzo inderdaad...

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 23-07-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Dat sowieso natuurlijk... Je ziet het wel vaker dat ze met iets als een gebroken sleutelbeen heel snel weer terug zijn (Crutchlow wil ook alweer meedoen dit weekend volgens mij), maar je bovenarm is toch wat anders lijkt me... Zeker voor Marquez die nogal eens zijn armen als valbeugels wil gebruiken.

@SniperGuy dat was helemaal snel van Lorenzo inderdaad...
Sterker nog, Marquez gaat het ook proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Sterker nog, Marquez gaat het ook proberen _/-\o_
Vandaar was mijn post, ik had het over hem. Zie alleen nu dat ik nergens de naam had genoemd :P Om 13:00 heeft hij de medische keuring, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Vandaar was mijn post, ik had het over hem. Zie alleen nu dat ik nergens de naam had genoemd :P Om 13:00 heeft hij de medische keuring, ik ben benieuwd.
Geen bikkel maar een sukkel. Je hebt maar één lichaam. Wees daar nu zuinig op. Hij wordt toch nog wel een aantal keren kampioen. Heeft dus niets te winnen met dit onlogische macho gedoe.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
FBTN schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Geen bikkel maar een sukkel. Je hebt maar één lichaam. Wees daar nu zuinig op. Hij wordt toch nog wel een aantal keren kampioen. Heeft dus niets te winnen met dit onlogische macho gedoe.
Welkom in de wereld van topsport...
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SniperGuy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:47:
[...]
Welkom in de wereld van topsport...
[...]
Precies, dat maakt ook de wil van een kampioen uit. Vaak zie je toch dat de echte toppers net dat beetje meer doen om te winnen waardoor ze ook echt winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
Idd, om kampioen te worden zal je altijd 100% moeten kunnen en durven geven.
Als je dat niet doet ben je geen kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
FBTN schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Mee eens... Brno volgende week zou ik al te vroeg vinden, maar dit helemaal. Ik denk dat hij met 2 gemiste races nog steeds makkelijk kampioen kan worden gezien zijn snelheid & marges de afgelopen jaren, mischien zelfs wel meer kans dan nu meteen weer op te stappen & die arm helemaal te slopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wat topsport kan ik wel bevestigen dat het het slechtste is wat je met je lichaam kan doen.
Mijn vader heeft echt top sport gedaan (olympische spelen etc.) en die is van boven tot onder helemaal kapot.
Sportershart
gewrichten versleten
Slechte rug
Spierproblemen

Sporten is slijten, en hoe meer je dat doet hoe meer je slijt.
Topsport is gewoon een aanslag omdat je uiteindelijk non-stop aan het slijten bent en dus sneller op bent dan als je recreatief sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

@kneusteun
Helemaal met je eens dat je lichaam er heel veel van slijt.
Dit persoontje heeft op een jonge leeftijd (tot 18 jaar) ook op redelijk hoog niveau (landelijk) gesport.
Resultaat (bouwjaar is 1965), versleten rechterknie, als ik opsta knakken alle gewrichten in mijn lijf (ook voelbaar). En in 2017 was ik de jongste patiënt op de hart revalidatie.

Maar ik moet ook zeggen, het is hun eigen keuze dat ze zo willen leven.
Want voetballers/boksers zijn ook mietjes als de niet koppen/klappen kunnen incasseren........ totdat nu de eerste topsporter komen die herleidbaar hersenschade hebben van de sport.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Met het risico wel erg ver off topic te gaan :) @kneusteun
Volledig eens hoor dat topsport vaak een aanslag op je lichaam is, echter is "gewoon sporten" niet altijd slijten. Zo onderhoud je bijvoorbeeld je kraakbeen juist door het te gebruiken. Dit is niet doorbloed en hier komen alleen verse stoffen binnen doordat het ingedrukt wordt en dan als een soort spons nieuw vocht op neemt. Soms is "rust - roest " ook op mensen van toepassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Marquez is (net als Crutchlow en Rins) nog door de medische keuring gekomen ook... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Had toch al 40 push-ups zonder moeite laten zien, die haal ik nu niet eens 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 418O2
Morgen komt de Superduke! Zo blij! Komt prima motorweer aan :)

Er kwam niets raars naar boven bij de beurt, ook fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:49:
[...]
Precies, dat maakt ook de wil van een kampioen uit. Vaak zie je toch dat de echte toppers net dat beetje meer doen om te winnen waardoor ze ook echt winnen.
Inderdaad. Topsporters kunnen afzien. Waar wij jankend af zouden haken, gaan zij nog een rondje door.

Maar een aantal jaar geleden had Rossi toch ook zoiets? Poot gebroken en dan vrij snel (niet dezelfde week) weer op de motor. De arts zei dat het bot bij hem ook echt sneller genas dan bij een doorsnee patient. Hij stond er ook van te kijken.

Maar ik denk dat het sterk afhangt van wat er precies gebroken is, waar en hoe erg. Een fractuur kan ook betekenen dat er een barst in zit, maar ook dat het helemaal doorgebroken is. Maar voor die gasten rammen ze er een pin in, een handje schroeven en klaar... (nouja...klink makkelijker dan het is). Een paar pijnstillers en ze kunnen er weer tegenaan.

Overigens: Wayne Rainey had ook eigenlijk niet mogen rijden tijdens die ongelukkige GP waar hij zo ernstig viel dat ie verlamd raakte. Ik las later dat ie bij een eerdere GP ook al gevallen was en daarbij bleek achteraf een wervel beschadigd. Hij heeft toen samen met de teamarts besloten niets te zeggen omdat ie bang was dat ie dan niet meer mocht rijden tot het genezen was. Dus als ie braaf was geweest, had ie nou niet in een stoel gezeten misschien. Daar denk je dan nog vaak aan terug vermoed ik...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

mphilipp schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:08:
[...]
... Maar voor die gasten rammen ze er een pin in, een handje schroeven en klaar... (nouja...klink makkelijker dan het is)....
Wel even het juiste aandraaimoment opzoeken in het werkplaatshandboek! :9

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
JanPedaal schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:31:
[...]

Wel even het juiste aandraaimoment opzoeken in het werkplaatshandboek! :9
Haynes heeft wel een workshop manual voor baby's, maar ik denk niet dat de aanhaalmomenten die daarin staan ook genoeg zijn voor een volwassen exemplaar.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• R0y.
<3 <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnQbLthHwf6DjhmC4MYBhJLQUx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQdgTCythaLT6p8Wx9ZsFGYW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. leuke fotoplek blijft dat, Soesterberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gk_vdvaart
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 20:01
Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:51:
leuke fotoplek blijft dat, Soesterberg?
Nee, vanmorgen stonden er nog geen windmolens in de buurt hier in ieder geval.
Bij Soesterberg staat er wel een maar die staat minder in het open, maar achter een hek en tussen twee wallen in.

Hier staat die in Soesterberg

edit: maps locatie toegevoegd

[ Voor 37% gewijzigd door gk_vdvaart op 23-07-2020 16:59 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Ha, zojuist te horen gekregen dat op 06-08 ik op mag voor AVB! oOo

Ging ook echt super lekker vandaag, alles ging soepel.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@R0y. die uitlaat valt zo uit de toon, ik snap niet dat ze die niet iets meer hadden kunnen matchen?
Dat "chroom" en de rivets doen het vooral denk ik omdat er verder niks op die fiets chroom is.
Voor de rest is dat gewoon een prachtfiets O+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 418O2
Heb net even wat upgrades en toevoegingen gehaald.

Een shoei GT air 2

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/c253w.wqb7o/v/vspfiles/photos/0119100103hh-3.jpg?v-cache=1548952839

Een macna proxim jas
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/17848/files/314690979/800x800x2/macna-proxim-night-eye-motorjas.jpg
Met nighteye, licht op in de donker als er licht op schijnt

En een TomTom Rider 550. Zit nu ook nog 50 euro cashback op. Denk dat ik dan wel meer lol heb met routes vinden, ga nu elke keer hetzelfde rondje.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Om de een of andere reden kan ik maar geen vriendjes worden met de R 1xx0 GS-en van BMW. Jaren geleden voor ik de Caponord kocht op verschillende R1150 GS-en proefritjes gemaakt en ik vond ze allemaal r#k. Ik dacht toen dat het aan het karakter van het blok lag. Ondertussen verschillende keren op de R1200R van m'n vriendin gereden, en een paar weken geleden op R1250RT die ik als leenfiets van de dealer had meegekregen en dat zijn fijne motoren om op te rijden. Vandaag m'n motor naar de dealer gebracht voor een garantiedingetje en een R1250GS als leenmotor meegekregen en dit is weer helemaal niets :N
Ik bedoel niet dat het een slechte motor is, maar voor mij is dit absoluut geen motor waar ik naar uitkijk om er morgen op te mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 22:26

botoo

💀 too old to die young

Kan die TomTom Rider 550 een gpx bestand inlezen? Ik gebruik nu de TomTom Go op mijn iPhone maar met veel gepruts kan ik het wel inlezen en met TomToms Mydrive bekijken maar ik krijg het niet voor elkaar om daadwerkelijk die route te gaan rijden op de navigatie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
botoo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:32:
Kan die TomTom Rider 550 een gpx bestand inlezen? Ik gebruik nu de TomTom Go op mijn iPhone maar met veel gepruts kan ik het wel inlezen en met TomToms Mydrive bekijken maar ik krijg het niet voor elkaar om daadwerkelijk die route te gaan rijden op de navigatie.
http://download.tomtom.co...susingBluetooth-Wings.htm

Kan ja

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03:28
Wat een spanning en sensatie in dit topic, zo lees je een weekje niet en er is weer vanalles gebeurd :')

Net de motorkoffer ingepakt. Toch handig, zo'n Givi topkoffer. Stiekem 2 personen aan een week aan kleding, toiletartikelen, zwemspullen en extra schoenen in zonder enige problemen.Tanktasje mee met de elektronica, opladers en drinkflesjes. bovenop de topkoffer nog een 20L bagagerol/rugzak van de Decathlon (aanraders!) voor de extra zooi, inclusief hippe reflecterende spanbanden voor extra opvallen. Die drie items moeten samen zorgen dat het een goede vakantie gaat worden :-)

Planning voor nu is NL-DE-FR-BE-LUX-NL, maar mogelijk dat daar door corona een kleine wijziging in moet komen... we'll see :-)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil even m'n oplossing delen voor gesprekken met je headset in groepen. Hopelijk dat een aantal van jullie ook mee willen testen. Ik heb nu 1 testrun gedaan van 2 dagen met een groep vrienden en dat beviel goed, maar ik mis ongetwijfeld een aantal scenario's en ik rij te weinig in groepsverband om dit goed te testen. Daarnaast zijn de gebruikte apparaten weer exact hetzelfde.

Wij hebben met een groep vrienden jarenlang lopen kl*ten om met elkaar te kunnen praten. Ik waardeer het altijd wel als de voorste rijder kan vertellen of een bocht vrij is of niet, rijdt soms nét even comfortabeler met een hogere snelheid in de bergen.
In het verleden een hoop geprobeerd: walki-talkies, de pair mogelijkheden tussen verschillende merken (wat een absolute vendor lock-in is dat) en zelfs een complete portable WiFi router. Dat werkt allemaal net niet goed genoeg.

Dankzij de corona crisis zat iedereen te videobellen. Voor het werk heb ik enkele van deze servers opgezet met Jitsi en dat werkte verbazingwekkend goed voor een open-source pakket.
Nu heb ik Jitsi als test op een private server gezet en bij de vorige motortocht gebruikt met een groep. Echt subliem geluid, zelfs op de snelweg dankzij de vele filters die op de audio zitten: noise-cancellation, auto gain, alles zit er op en maakt dat de kwaliteit hetzelfde is als je gewoon met iemand zit te bellen.

Ik heb de server inmiddels wat aangepast dat deze beter aansluit op de kwaliteit en bandbreedte tijdens motorrijden en volgens mij is het een goed te gebruiken oplossing voor meer mensen. Mocht iemand hier zou kunnen testen met een groep en mij willen laten weten hoe dit voor hun gewerkt heeft, graag.
Ik heb er een eenvoudige info pagina voor opgezet op https://helmchat.eu, maar als je wilt is de Jitsi server direct te bereiken op https://meet.helmchat.eu.

Je hebt hiervoor de Jitsi Meet applicatie nodig op je telefoon. Als je op je telefoon, in een browser naar meet.helmchat.eu gaat zal deze in de Jitsi Meet applicatie geladen worden. Je krijgt een automatisch gegenereerde conference room met alleen audio tot je beschikking welke je eenvoudig kunt delen via Signal, Whatsapp of e-mail.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Elect Hee wat een ontzettend cool idee! Leuk dat je dit beschikbaar stelt! Zelf rij ik meestal met maar 1 motormaatje, maar zelfs dan zou het erg handig zijn.
Als ik weer een rit ga maken, probeer ik eraan te denken en zal je zeker feedback geven.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Elect schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:08:
Ik wil even m'n oplossing delen voor gesprekken met je headset in groepen.
Cool! Ik denk niet dat ik het ga gebruiken, maar toch petje af voor het werk en het initiatief om dit te delen.
Ik hoop niet dat je site wordt geslashdot... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
[quote]Elect schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:08:
Ik wil even m'n oplossing delen voor gesprekken met je headset in groepen.

Gaaf zeg, ik ga over 3 weken met wat vrienden op pad en we lopen al jaren te prutsen met de communicatie. Ik denk dat we dit eens gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Elect Ik geniet altijd van de rust in m'n helm dus ik zal het niet gaan gebruiken, maar _/-\o_ voor de manier hoe je dit probleem hebt opgelost!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Driedubbel goed nieuws! Te beginnen met het feit dat m'n vriendin en ik gisteren allebei ons AVD examen gehaald hebben!

Daarnaast zat ik al een tijdje te azen op een SFV650A die in de buurt stond, en aangezien ik toch een dagje vrij had, zijn we gelijk maar even langs de dealer gereden. Zag er piekfijn uit, was binnen m'n budget en was technisch (m.i.) ook gewoon tiptop in orde. Gelijk maar de knoop doorgehakt en ik ga 'm dinsdag ophalen *O*.

Het kon al eerder, maar ik kon maandag pas m'n rijbewijs ophalen bij de gemeente. Om 'm dan al eerder op te halen zonder rijbewijs is ook weer zo wat :+. Overigens, het digitaal verlengen van je rijbewijs is echt een uitkomst... hoef je tenminste geen 24 afspraken te maken bij de gemeente!

Nu staat er een gloednieuwe SV650 in de showroom met 0 km, en m'n vriendin is er wel erg gecharmeerd van. Dat krijgt dus nog misschien wel een staartje..! Aankomend weekend ook maar andere garages bezoeken om eventuele andere opties te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Heb wel eens discord gebruikt, werkt opzich ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Elect goed bezig! Jitsi is hier al zo'n beetje de standaard oplossing voor videobellen de laatste maanden, nooit aan gedacht om het op die manier voor alleen audio te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
418O2 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:34:
Heb net even wat upgrades en toevoegingen gehaald.

Een shoei GT air 2

[Afbeelding]

Een macna proxim jas
[Afbeelding]
Met nighteye, licht op in de donker als er licht op schijnt

En een TomTom Rider 550. Zit nu ook nog 50 euro cashback op. Denk dat ik dan wel meer lol heb met routes vinden, ga nu elke keer hetzelfde rondje.
Nu nog een Sena SRL2 setje voor je helm en dan ben je helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
@elect Bedankt voor het delen, hoeveel data verbruikt dat ongeveer als je continu zo'n meeting aan hebt staan? Geen video dus het zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hebbiedude schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:55:
[...]

Nu nog een Sena SRL2 setje voor je helm en dan ben je helemaal compleet.
Heb ik overwogen, maar ik heb een Sena 20s en vind dat even te gek. Helemaal omdat het bijna hetzelfde apparaat is en me dan 300 kost. Voor dat geld heb ik de tomtom maar gekocht
Pagina: 1 ... 211 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.