Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Eddos schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:46:
[...]

[...]

Klopt. Dus veel mensen zien de 'allure' van Meerstad wel. Ben het wel deels met je eens hoor, het is voor ons vooral een praktische keuze geweest.
Maar we gaan erg offtopic; als jullie verder willen hierover zie ik jullie wel in Wonen & Verbouwen ;-)
Als aanvulling op mijn andere post; ik heb het ook op film, zie nu dat ik dat destijds niet gedeeld heb:
https://drive.google.com/...SjM4MzSl/view?usp=sharing
Yikkes! :X

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
[...]

[...]

Klopt. Dus veel mensen zien de 'allure' van Meerstad wel. Ben het wel deels met je eens hoor, het is voor ons vooral een praktische keuze geweest.
Maar we gaan erg offtopic; als jullie verder willen hierover zie ik jullie wel in Wonen & Verbouwen ;-)
Als aanvulling op mijn andere post; ik heb het ook op film, zie nu dat ik dat destijds niet gedeeld heb:
Oei, dat had minder goed kunnen aflopen.

Wachten duurt lang :P De SD krijgt nog een beurt, maar het was natuurlijk druk, hoop dat hij er deze week is.

Vraag me wel af waarom je er niet voor zorgt als bedrijf dat je occassions gewoon verkoop-klaar zijn. Helemaal als het een motor is waarvan je vrij zeker weet dat hij gauw weg gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Mag ik vragen wat de SD u gekost heeft? (incl. extra's. kan eventueel ook in DM)
Ben wel benieuwd, zat zelf eerst ook naar de SD's te kijken maar ivm zithouding toch maar voor SM gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Oei, dat had minder goed kunnen aflopen.

Wachten duurt lang :P De SD krijgt nog een beurt, maar het was natuurlijk druk, hoop dat hij er deze week is.

Vraag me wel af waarom je er niet voor zorgt als bedrijf dat je occassions gewoon verkoop-klaar zijn. Helemaal als het een motor is waarvan je vrij zeker weet dat hij gauw weg gaat zijn.
Omdat de capaciteit beperkt is, en een motor waar niemand op wacht heeft gewoon minste prioriteit. Tot je m hebt gekocht, dan moet het ingepland worden ;) . Tevens, ze zijn gewoon verkoop-klaar, voor handelaren.
JanPedaal schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Deze berekening gaat niet goed, je zit een factor 10 te hoog. 100 Nm komt overeen met 100 kg op 10 cm, of 10 kg op 1 m.
Oops, thanks!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
noes schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Omdat de capaciteit beperkt is, en een motor waar niemand op wacht heeft gewoon minste prioriteit. Tot je m hebt gekocht, dan moet het ingepland worden ;) . Tevens, ze zijn gewoon verkoop-klaar, voor handelaren.
Nee, maar deze zal niet snel de handel in gaan lijkt me, is prima particulier te verkopen.

Dit is hem trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Nee, maar deze zal niet snel de handel in gaan lijkt me, is prima particulier te verkopen.

Dit is hem trouwens
Tja, dat weet je nooit he. Als een motor langere tijd bij een dealer/handelaar staat doen ze m gewoon weg naar een andere handelaar. Dan is ie even van de markt en probeert een ander het opnieuw. Een handelaar houdt er niet zo van om zichtbaar de prijzen te verlagen, want dan is maar al te duidelijk hoeveel ruimte er is - ook op de andere voertuigen. Plus dat potentiële klanten denken dat er iets mis is met het voertuig wat 'te lang' aangeboden wordt.

En uiteindelijk is het laatste misschien wel het belangrijkste: de werkplaats capaciteit is beperkt, dus gaat die naar voertuigen waar iemand op wacht. Als ze tijd over hebben zullen ze heus wel de overige motoren onder handen nemen, maar vooral in zomer is het altijd druk bij motorzaken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Dit is hem trouwens
Je staat er van te kijken hoor.
Ik zag destijds een zelfde "unieke" (had wat witte parts) in 3 maand tijd bij 5 verschillende motorzaken te koop staan en elke keer rond dezelfde prijs.
Hoeveel eigenaren heeft deze bijvoorbeeld gehad? bijna alle die ik bekeek hadden 5 of meer eigenaren gehad en 90% van de fietsen was geen ktm card bij of geschiedenis bekend want geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Wat gebeurde daar nou? lag er ijzel/olie ofzo? Ik zag niks dat verklaard waarom je ineens grip verloor..
En idd super mazzel dat je die vrachtwagen misde.. wow zeg dat had echt heel anders af kunnen lopen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Vannacht weer teruggekomen vanuit de Dolomieten, waar het vrijwel de hele week prachtig weer was om te rijden. Lekker rustig ook, nog vrijwel geen toeristen (die gingen gister met z'n allen die kant op, wat een files zeg).

Vol goede moed, zaterdagavond, 22:00. Heerlijk rustig op de weg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8Wps5xH8TfZBvGYqBS9j72xPmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvgaSOBKJTfCRYobkvnsExro.jpg?f=fotoalbum_large
De zondag motoren in de garage geparkeerd, zo'n nachtje doorrijden sloopt je best wel.

Maandag was het dus tijd om de eerste kilometers te gaan maken! Graadje of 23 in het dal, 15 op de passen, geen kip te bekennen, gas er op!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlZsaayjlsIBWuEfptgC_3txuqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Fe1o9krkPrDKRWwLdqxkm8g.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@timmie271 is gelukkig bovenaan blijven liggen, rest van het verhaal is hier te lezen...

De rest van de dagen zit je toch wat ongemakkelijk op de motor als je dit vers op je netvlies hebt staan. Dinsdag geprobeerd Trento-Bondone te beklimmen, maar dat ging een stuk stijver dan verwacht. Einde van de dag was het vertrouwen gelukkig weer een beetje terug, toch nog wat pasjes gereden en lekker tussen de wijngaarden doorgecruised rond Rovereto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rV4pm43TTkBl6AlSh5AmO0-0mW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdsIM28qyuSS6kkYicIOxs9G.jpg?f=fotoalbum_large
(Lago di Cavedine)

Woensdag een rondje passen uit de Eerste Wereldoorlog gemaakt, via de Kaiserjägerstrasse, Ponte AVIS (waar je niet kan komen met de motor :( ). Passo Xomo en de Strada Delle 52 Galleria. Prachtige uitzichten, nauwe tunnels, slecht wegdek hier en daar, maar was het waard! Eind van de dag helaas er achter gekomen dat m'n regenpak niet waterdicht is, had m net zo goed niet aan kunnen doen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-wBjItGfirb_svKcO0KPCBFNjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykTxiDZ5TMZCsPiNl7yPuFhL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6I-IYB-BIt8Sij6U3r--2hVtWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2ACE0O8y3m1nOdB9yQpqmir.jpg?f=fotoalbum_large

Ze was schoon! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWautNtjR5HGM6mQAvUdSthojGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqEapkuxA3xJylcqsYEjJddY.jpg?f=fotoalbum_large

Donderdag zou het weer gaan regenen, dus als de bliksem naar Passo Rolle, en de terugweg via Passo Manghen (welke best wel smal is...). De laatste was gelukkig erg rustig, Passo Rolle kon je redelijk doorrijden maar toch wel wat meer verkeer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiaHJQ2eB_aJHQzb-7BY4Sz62Lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P614W7TlkPTDmJ2TgN6Od4Sr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLbNHlG1Eopzt_BYfBrYOw7YPN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNwBrL3ls5fZVC3O6JmSLCkA.jpg?f=fotoalbum_large

En de vrijdag samen met Tim (in de BMW, je moet wat :P ) een wat grotere ronde gemaakt. Eerst Passo Rolle op en af, via de Passo Valles naar Staulanza, Passo Giau, Passo Falzarego, Passo Campolongo, Passo Gardena en uiteindelijk de Passo Sella plus het laatste stukje van de Pordoi. Prachtige rit, ook compleet gesloopt daarna.

Even de boel achterin wat beter vastsjorren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbM6M2Z7I8dnth6XtYKOQ8Dc25M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkcR49QQu2JHfWEb1l7aIKqX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Thv-r68NO0yGD3-tmT8O3MBL6uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1q8tTVppEe2CodOu17yJTi5r.jpg?f=fotoalbum_large
Dat is een custom built motor met V8, een R1250GSA lijkt smal daarnaast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvTEJxEh1nvc2zC_3hsS5iQO4HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N89jyfzhnfbBgsiWRZaQ12u5.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste dag de Passo Manghen de andere kant op gereden, maar man wat was het druk. Auto's, fietsers, motoren... Niet leuk op zo'n smal weggetje, de Giulia voor me paste precies tussen de streepjes... Einde van de rit nog even naar de top van de berg achter het hotel gereden, werd toch nog getrakteerd op een prachtig uitzicht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mh2QegAq6pRc9NN2k84CUR9SHf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKSa4KrRfeFnQ3YFKaw1zI70.jpg?f=fotoalbum_large

En weer terug naar huis...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ZlwtQTdQXXpdOZA28y7BrVPVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ib0VR4jO9nJ8hD7Kbjbqidai.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat veel te snel voorbij zo'n weekje -O-

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 20-07-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kneusteun schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Je staat er van te kijken hoor.
Ik zag destijds een zelfde "unieke" (had wat witte parts) in 3 maand tijd bij 5 verschillende motorzaken te koop staan en elke keer rond dezelfde prijs.
Hoeveel eigenaren heeft deze bijvoorbeeld gehad? bijna alle die ik bekeek hadden 5 of meer eigenaren gehad en 90% van de fietsen was geen ktm card bij of geschiedenis bekend want geïmporteerd.
Het is juist helemaal geen unieke motor. Gewoon stock oranje ktm, zou toch zo weg moeten zijn.

Volgens mij had de laatste eigenaar hem al tien jaar en had de motor daar in onderhoud.

Ik snap het verder ook wel, maar heb gewoon zin om te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Het is juist helemaal geen unieke motor. Gewoon stock oranje ktm, zou toch zo weg moeten zijn.

Volgens mij had de laatste eigenaar hem al tien jaar en had de motor daar in onderhoud.

Ik snap het verder ook wel, maar heb gewoon zin om te rijden :)
Nee ik bedoelde dat door dat "unieke" ik precies kon zien waar die steeds weer opdook.
Prijs is trouwens gewoon correct lijkt me voor het bouwjaar en km stand.

Je gaat een hoop fun hebben met zo'n beest :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
ToolkiT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Wat gebeurde daar nou? lag er ijzel/olie ofzo? Ik zag niks dat verklaard waarom je ineens grip verloor..
En idd super mazzel dat je die vrachtwagen misde.. wow zeg dat had echt heel anders af kunnen lopen..
Olie vermoed ik icm een gladde weg ivm regenval oid. Mijn tempo lag ook niet echt hoog (toen). Tot nog toe heeft niemand die het zag het kunnen verklaren. Ik houd het maar op domme pech. En materiaal is maar materiaal :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BBB5, scooter editie.

The Missenden Flyer reed 2 jaar geleden over de Trollstigen pas.

F9 over het hoe en wat met een duo.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Eddos schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:54:
[...]

Olie vermoed ik icm een gladde weg ivm regenval oid. Mijn tempo lag ook niet echt hoog (toen). Tot nog toe heeft niemand die het zag het kunnen verklaren. Ik houd het maar op domme pech. En materiaal is maar materiaal :)
zo ben ik ook ooit in een vergelijkbare situatie onderuit gegaan bij Meerwijck op de rotonde. al had ik gelukkig geen vrachtwagen in de buurt.. olie blijft ook ruk. laatst nog 0900 tuig gebeld omdat iemand met een flinke lekkage rond reed in Delfzijl, op letterlijk elke rotonde lag een flinke lading. kon men mooi bezig met de bezemwagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kneusteun schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:41:
[...]

Nee ik bedoelde dat door dat "unieke" ik precies kon zien waar die steeds weer opdook.
Prijs is trouwens gewoon correct lijkt me voor het bouwjaar en km stand.
Ah oke. Bij Kobo staan wel een aantal motoren die afgesprijsd zijn overigens. Maar heb bij hun het idee dat ze iets anders werken dan occasion-schuivers.
Je gaat een hoop fun hebben met zo'n beest :D
Ja dat zeker. Smiles per gallon ligt erg hoog

Er zitten montage punten op voor valblokken, zal dat ook maar gauw even fiksen. Kan je maar beter hebben als je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Grubeater schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:25:
The Missenden Flyer reed 2 jaar geleden over de Trollstigen pas.
Over 3 dagen alweer precies een jaar geleden dat ik de Trollstigen reed ;(
418O2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:37:
[...]
Ah oke. Bij Kobo staan wel een aantal motoren die afgesprijsd zijn overigens. Maar heb bij hun het idee dat ze iets anders werken dan occasion-schuivers.
Ik dacht heel even dat je het over de boeken had 8)7
418O2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:37:
[...]
Er zitten montage punten op voor valblokken, zal dat ook maar gauw even fiksen. Kan je maar beter hebben als je ze nodig hebt.
Zou opletten dat je valdoppen pakt die op zoveel mogelijk punten gemonteerd moeten worden. Vaak zie je voldoppen die bijv. op het frame of blok gemonteerd worden op één plaats. Als je hard valt kan de bescherming juist meer kapot maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik heb zondagmorgen de valbeugels ook nog eens getest. Ik had me vergist, en wilde omdraaien. Daarbij kwam ik op een parkeerplek/inrit met grind terecht. Op zich nog niet eens zo heel spannend. Bleek dat grind een laag van 20cm te zijn waardoor beide wielen, maar vooral het voorwiel, wegzakten en onder me uit schoven.
Daar was dus geen houden meer aan.

Na het oprapen en inspectie gewoon doorgereden. Opeens merkte ik dat de handkap ging klapperen. Bleek het stuurgewichtje opeens los te zitten. :? Gestopt, die handkap verwijderd en gecheckt, maar er was niets aan de hand. Daarna weer zoals het hoort in elkaar gezet en alles zat weer vast.

Het inklapbare stukje van mijn schakelpookje heeft zijn werk gedaan en was ingeklapt. :) De valbeugels hebben ook hun werk gedaan. Alleen jammer dat grind zo'n lelijke beschadigingen oplevert op een gepoedercoate buis. Gisteravond dan maar met een lakstift die ik nog had staan (met niet matchende kleur zwart) de beschadigingen bijgewerkt. Dat spuit ik in de winterl nog wel fatsoenlijk. Eerst maar gezorgd dat het niet gaat roesten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:46:
Ik heb zondagmorgen de valbeugels ook nog eens getest. Ik had me vergist, en wilde omdraaien. Daarbij kwam ik op een parkeerplek/inrit met grind terecht. Op zich nog niet eens zo heel spannend. Bleek dat grind een laag van 20cm te zijn waardoor beide wielen, maar vooral het voorwiel, wegzakten en onder me uit schoven.
Daar was dus geen houden meer aan.

Na het oprapen en inspectie gewoon doorgereden. Opeens merkte ik dat de handkap ging klapperen. Bleek het stuurgewichtje opeens los te zitten. :? Gestopt, die handkap verwijderd en gecheckt, maar er was niets aan de hand. Daarna weer zoals het hoort in elkaar gezet en alles zat weer vast.

Het inklapbare stukje van mijn schakelpookje heeft zijn werk gedaan en was ingeklapt. :) De valbeugels hebben ook hun werk gedaan. Alleen jammer dat grind zo'n lelijke beschadigingen oplevert op een gepoedercoate buis. Gisteravond dan maar met een lakstift die ik nog had staan (met niet matchende kleur zwart) de beschadigingen bijgewerkt. Dat spuit ik in de winterl nog wel fatsoenlijk. Eerst maar gezorgd dat het niet gaat roesten.
Beter een buis die wat beschadigd is dan de kappen :) Lekker laten stralen / coaten in de winter en zie je er niks meer van.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 16:12
Afgelopen week hebben mijn vriendin en ik ons eerste (relatief) grote gezamenlijke rondje gereden sinds dat ze haar rijbewijs heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHvqYW_784DtqMGVKY8kvAfjClg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pj8bPK0HqhxSQscGSQ8swB4y.jpg?f=fotoalbum_medium
De eerste paar kilometer zijn altijd nog een beetje onwennig voor haar, maar zodra we de bebouwde kom uit zijn gaat het eigenlijk prima :)

Mijn FireBlade staat weer bij de motorzaak vanwege het inhouden hoog in de toeren, maar als goedmaker heb ik een paar dagen een Triumph Street Triple 765 meegekregen als leenmotor, zodat ik afgelopen weekend in ieder geval nog kon rijden. Erg netjes d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
@Thoit Ja, zo sta ik er zelf ook in hoor. :) Daar zitten die dingen voor er op. Had die beugel er niet op gezeten, had ik worst case de linker kap en daarmee de radiator/ventilator beschadigd. En dan was het gewoon klaar geweest en had ik kunnen laten afslepen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

UTwizard schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:00:
Afgelopen week hebben mijn vriendin en ik ons eerste (relatief) grote gezamenlijke rondje gereden sinds dat ze haar rijbewijs heeft:
[Afbeelding]
De eerste paar kilometer zijn altijd nog een beetje onwennig voor haar, maar zodra we de bebouwde kom uit zijn gaat het eigenlijk prima :)

Mijn FireBlade staat weer bij de motorzaak vanwege het inhouden hoog in de toeren, maar als goedmaker heb ik een paar dagen een Triumph Street Triple 765 meegekregen als leenmotor, zodat ik afgelopen weekend in ieder geval nog kon rijden. Erg netjes d:)b
+100 voor haar rode haar 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[...]

Dit is hem trouwens
Stond deze er al vanaf zaterdag? Volgens mij heb ik hem nog zien staan :P . Aardige lui daar bij kobo, vriend van me heeft net een kawa z800e gekocht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Booyaa schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Stond deze er al vanaf zaterdag? Volgens mij heb ik hem nog zien staan :P . Aardige lui daar bij kobo, vriend van me heeft net een kawa z800e gekocht daar.
weet niet precies hoe lang hij daar al staat, ik heb de koop afgelopen donderdag rond gemaakt, de week ervoor had ik hem al bekeken.

edit: vanaf 25 juni op marktplaats

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 21-07-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Nou, ik heb de combinatie in de schuur staan van de B&B. Morgenvroeg richting circuit, reed er al even langs. Was verstandiger om nu achteruit te moeten klooien dan 's ochtends vroeg :+

Best knap van mezelf dat ik de schuur heel heb gelaten bij het achteruit er in rijden, om een hoekje. Misschien toch eens rbw E halen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
steveman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:56:
Nou, ik heb de combinatie in de schuur staan van de B&B. Morgenvroeg richting circuit, reed er al even langs. Was verstandiger om nu achteruit te moeten klooien dan 's ochtends vroeg :+

Best knap van mezelf dat ik de schuur heel heb gelaten bij het achteruit er in rijden, om een hoekje. Misschien toch eens rbw E halen...
Welnee. Gewoon wat oefenen :P

Enige voordeel van E bij B is dat je met meer mag rijden :+
Anders gewoon een plekje zoeken om recht achteruit rijden te kunnen oefenen of bochtjes te maken langs de stoep. Hier ook midden in de nacht na 20 uur wakker te zijn geweest en 17 uur rijden de trailer bijna in één keer op de oprit gezet. Stond een Twingo (van onszelf) in de weg..... en ben gezakt voor E bij B 5 jaar terug :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het ligt er ook aan welke aanhanger je hebt. Zelf heb ik een klein aanhangertje die ik niet in de spiegels zie tot die al scheef staat. Tevens is die net te kort waardoor die erg zenuwachtig is. Inmiddels heb ik dit allemaal wel redelijk in controle. Echter als ik een aanhanger die wat groter is van iemand anders leen dan draai ik die zonder moeite de inrit op. De volgende aanhanger wordt dus echt een stuk groter, ik vind het veel makkelijker rijden.

Wat is het trouwens stil hier in het topic? Is iedereen aan het rijden ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja, rijden, met den diesel ja _O- De Bimmer staat alweer even stil, dit weekend ook weer weg met de auto, misschien dat ik hem zondag nog even aantrap. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:35:
[...]
Ik ben nog aan het ontdooien, een doorwaaijas bij 11 graden was niet zo'n goed idee :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Het ligt er ook aan welke aanhanger je hebt. Zelf heb ik een klein aanhangertje die ik niet in de spiegels zie tot die al scheef staat. Tevens is die net te kort waardoor die erg zenuwachtig is. Inmiddels heb ik dit allemaal wel redelijk in controle. Echter als ik een aanhanger die wat groter is van iemand anders leen dan draai ik die zonder moeite de inrit op. De volgende aanhanger wordt dus echt een stuk groter, ik vind het veel makkelijker rijden.
Dit erop zetten :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1b0hl1BX3gVBMscjwIo0gp1GHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ah8B3paOCHiI9XpZfsyZuB98.jpg?f=user_large
Motor staat voorlopig stil, op dit moment haal ik helemaal geen plezier meer uit het motorrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Denk dat die afknapt bij snelweg tempo ;)
Dit is misschien een beter idee:
Afbeeldingslocatie: https://www.seaflo-uk.com/ekmps/shops/d3eb70/images/2-x-led-stalk-side-marker-lights-12v-24v-truck-trailer-lamps-west-midlands-10591-p.jpg
Had een tijdje terug ook een aanhanger te leen die dat had. Wagentje was smaller dan m'n auto, maar dit hielp echt enorm om 'm recht te houden.
Motor staat voorlopig stil, op dit moment haal ik helemaal geen plezier meer uit het motorrijden.
Heb ik iets gemist? Please, do elaborate.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Ik ben nog aan het ontdooien, een doorwaaijas bij 11 graden was niet zo'n goed idee :/ :+
Hahaha ja dat geniale idee had ik vorige maand ook, 'ja het wordt 30 graden vamiddag'! Alleen die 15 graden 's ochtends was toch niet heel fijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14
Daarom heb ik een doorwaaijas mét binnenvoering :9 De binnenvoering past opgevouwen in elke tanktas die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Pagman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:17:
[...]

Dit erop zetten :P
[Afbeelding]

[...]

Haha ja dat is een idee. Moet ook wel zeggen dat mijn nieuwe auto het ook niet makkelijker maakt. Had hiervoor een Golf waarmee je door de achterruit kon kijken en de aanhanger net kon zien. Dat lukt met de huidige niet meer. En op de camera zie je ook niks.

Waarom geen plezier meer? Iets gebeurd oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb een wat grotere aanhanger met rechtopstaand rek, daardoor kan je in je binnenspiegel precies zien wat ie doet. Behalve als je op vakantie gaat en je auto tot de nok toe vol zit met zooi, haha. In de buitenspiegels zie je net de spatborden dus dat is ook nog wel te doen.

Gisteravond klein rondje gereden omdat het ding alweer veel te lang stil stond vanwege het thuiswerken; heerlijk gereden in het avondzonnetje op vrijwel lege wegen!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
Thoit schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Waarom geen plezier meer? Iets gebeurd oid?
McKaamos schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Heb ik iets gemist? Please, do elaborate.
Ik denk dat het voornamelijk komt door stress op het werk. De werkdruk is sinds corona onwijs toegenomen support die wij remote en op locatie met 2 man + 1 stagiair deden moet ik nu in mijn eentje doen.

Maar het kan ook net zo goed zijn dat ik zo nu en dan in een andere omgeving moet gaan rondrijden. Het Groene hart ken ik ondertussen ook wel uit mijn broekzak. :) En het is ook gewoon erg druk op de weg hier dat je je gaat ergeren aan andere mensen tijdens het rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Pagman op 22-07-2020 08:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

De motor staat hier de laatste maanden ook eigenlijk voor het eerst in ruim 10 jaar meer stil dan dat hij rijdt. Plezierritjes waren al redelijk zeldzaam geworden wegens gebrek aan tijd/energie 's avonds met 2 kleine kinderen, en in het weekend is het meestal veel te druk op de wegen. Ik reed nog wel bijna elke dag, maar dat was woonwerk-verkeer... Nu dat sinds maart al geheel weggevallen is en de komende maanden ook nog niet terugkomt, komt de motor nog maar erg weinig van zijn plek :/

@Pagman hier ook het groene hart inderdaad, daar merk ik hetzelfde. Ik moet sowieso een eindje over éénbaans N-wegen voordat ik bij zinnige rij-weggetjes kan komen, en dat is nou juist het wegtype waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Met al die polders is het grotendeels recht, en je zit steeds vast achter ander verkeer. Nu heb ik op de motor meestal bijzonder weinig boodschap aan inhaalverboden, maar het blijft toch risico lopen op boetes, en het beeld van de motorrijder word er ook niet beter van door steeds alles overal in te halen.

[ Voor 29% gewijzigd door Chakotay op 22-07-2020 08:56 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ik trap de R1150GS vrijdag weer aan voor wat WW-verkeer, want @Vrijdag :+

@Pagman & @Chakotay Waar wonen jullie in de Randstad? Is het dan een idee om wat richting Gorinchem/Betuwe te gaan rijden? Daar kan je ook mooi rijden, langs de Merwede afzakken.
En wat N-wegen betreft, ik kan mij daar niet zo aan storen. Soms is het nodig om bij leuke stukjes te komen en ook op N-wegen kan ik genieten van de omgeving. En dat je dan soms achter een tractor zit...

Wat tijd betreft, dat herken ik wel. Maar ik ben een aantal weekenden geleden om 18:00 opgestapt. Zoals als @JanPedaal aangeeft, heerlijk rijden. Wegen en dijkjes zo goed als verlaten. Ik denk dat ik zondagavond weer ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Zijn er online gratis motor (A-rijbewijs)-theorie examens te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-Muncky- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:12:
Volgens mij geen goede.

Ik zou je adviseren een ANWB boek te halen (35 euro) en daaruit te gaan leren. Je wil niet de verkeerde dingen gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Met eerst de corona crisis en het thuiswerken en sinds kort een verhuizing vlakbij m'n werk rij ik echt veel minder op de motor... Meeste vrienden wonen ook in mn oude woonplaats (Alphen) waardoor ik beetje op mezelf de boel moet gaan verkennen hiero (Amsterdam). Gister ritje gemaakt naar Marken, dat was wel geinig.

Ik gebruik nu calimoto.com (of iemand betere tips?) om beetje bij te houden waar ik rij en wat meer te loggen, ga ook een systeempje kopen voor mn mobiel te bevestigen tijdens t rijden...
Want anders rijd ik maar zo weinig in vergelijking met mijn woon werk vroeger :P.

Iemand anders tip? Of komt er weer een Tweakers ritje aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@Vuikie Ik woon in Alphen a/d Rijn.
Omgeving gorinchem is inderdaad mooi om in rond te rijden, paar weken terug ben ik nog de polder ingedoken in de regio Vijfheerenlanden en het was helemaal niet druk daar.

Nadeel bij ons in de regio is dat om ergens binnendoor te komen je de N wegen moet pakken en op 95% daarvan mag je niet inhalen en het is altijd erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Ben trouwens wel benieuwd wat de meeste mensen hier als navigatie gebruiken. Gebruikt de meerderheid een mobiel of echt puur alleen een navigatiesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:18:
[...]
Volgens mij geen goede.

Ik zou je adviseren een ANWB boek te halen (35 euro) en daaruit te gaan leren. Je wil niet de verkeerde dingen gaan leren.
Ik heb een theorieboek (Lens Verkeersmiddelen) en daar zitten ook examens bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-Muncky- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb een theorieboek (Lens Verkeersmiddelen) en daar zitten ook examens bij..
Waarom zou je dan nog een andere willen?

Ik kan zelf de ANWB aanraden. Wel twee tientjes, maar die proef examens komen in elk geval dicht bij de realiteit

https://anwbtheoriecentrum.nl/producten/34/424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Booyaa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:27:
Ben trouwens wel benieuwd wat de meeste mensen hier als navigatie gebruiken. Gebruikt de meerderheid een mobiel of echt puur alleen een navigatiesysteem?
Ik gebruik alleen een navigatiesysteem. Vind het namelijk zonde om mijn telefoon hiervoor te gebruiken i.v.m. lostrillende camera's en ik weet niet of die van mij 100% waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14
Ik gebruikte altijd mijn telefoon. Sinds enige tijd heb ik een nieuwe telefoon en gebruik ik nu mijn oude als dedicated motornavigatie. Ik wil graag gebruik blijven maken van Scenic namelijk en daarvoor heb je een iPhone nodig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
[...]

Ik was een weekje weg idd, maar niet op de motor. Heb dus hier niets te melden. :P

Wel heb ik onderweg eenzelfde VTR Firestorm zien staan als ik. Zelfde mat-zwarte kleur, maar met een paar (leuke) accesoires: laser uitlaten en een ruitje met een bocht naarboven erin. De stepjes voor de bijrijder waren eraf gehaald omdat de uitlaten hoog geplaatst waren en het leek of beugel voor koffers opzat. Die was zo subtiel dat ik twijfelde of het wel voor koffers zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yV0guR86mPb84u0yXU_QrHI6yng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNBvvXdacW3k5aRuJTyX2S2e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
-Muncky- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:12:
Ja genoeg, gewoon ff googlen. Meestal krijg je bij betaalde sites 1-2 proefexamens voor je hoeft te dokken. Ik heb al googlend heel veel verschillende gemaakt als voorbereiding. Er was 1 site die had 50 verschillende gewoon gratis, maar die site kan ik niet meer terugvinden. :/

Ik rij nu door Corona ook erg weinig, zit vooral binnen.. tja als ik niet ergens heb om naar toe te gaan heb ik ook niet echt zin om weer om te kleden en op dat ding te springen. Ben vooral erg moe, dus gelukkig vanaf dit weekend vakantie.

Ik zou best voor een Tweakers ritje zijn, maar de Eifel is voor mij wel echt te ver. Midden NL zoals vorige keer Heteren was prima te doen.

Qua navi gebruik ik OSMand voor ingeladen GPS, anders gewoon google maps.

[ Voor 33% gewijzigd door SmurfLink op 22-07-2020 09:49 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SemperFidelis schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:22:
Met eerst de corona crisis en het thuiswerken en sinds kort een verhuizing vlakbij m'n werk rij ik echt veel minder op de motor... Meeste vrienden wonen ook in mn oude woonplaats (Alphen) waardoor ik beetje op mezelf de boel moet gaan verkennen hiero (Amsterdam). Gister ritje gemaakt naar Marken, dat was wel geinig.

Ik gebruik nu calimoto.com (of iemand betere tips?) om beetje bij te houden waar ik rij en wat meer te loggen, ga ook een systeempje kopen voor mn mobiel te bevestigen tijdens t rijden...
Want anders rijd ik maar zo weinig in vergelijking met mijn woon werk vroeger :P.

Iemand anders tip? Of komt er weer een Tweakers ritje aan ofzo?
Ik ben in voor een Tweakers-rit (als die in de Eifel plaats vind).
Toen de TomTom 450 uitkwam heb ik de 410 met flinke korting kunnen kopen. Dit met de gedachte dat het normaal enkele jaren duurde voor een nieuwe versie uit kwam. Helaas kwam een jaar later de 550 uit. Hierdoor enkele keren gaan testen met de telefoon en dat beviel super. Het laden van een kronkelroute was een paar seconden werk i.p.v. minuten met de 410. Ik gebruik dan ook mijn werktelefoon hiervoor, dit is een Samsung J5 oid. Daar zal dus ook geen camera oid in kapot trillen. Het enige nadeel is dat hij niet waterdicht is. Maar vorig jaar naar de Noordkaap is die eigenlijk nooit nat geworden omdat hij achter de ruit zat.

Als apps gebruik ik trouwens:
- TomTom Go voor navigatie
- Kurviger voor de routes te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik gebruik eigenlijk vaak de zon ;) .
Gewoon rijden en als je terug wil doe ik dat dan meestal ook op gevoel en als het lastig blijkt spiek ik vaak wel even op mobiel als het heel laat is en moet snel terug zijn dan wordt de mobiel wel op stuur gezet en navigatie aan.

Routes rijden in NL is wel grappig maar vaak kent iedereen die routes, dus ik doe vaak gewoon op gevoel een beetje rijden en als iets er leuk uitziet of ik ben er niet eerder geweest dan gaan we even kijken waar de weg uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Vuikie hier ook Alphen ad Rijn, ik moet inderdaad echt weer eens tijd maken om wat verder te gaan rijden. Wat betreft N-wegen met mooie omgeving, meh. Het is hier allemaal plat met weilanden, daar vind ik persoonlijk niets aan. Mooie omgeving is naar mijn mening persoonlijk redelijk zeldzaam in Nederland, hooguit op de Veluwe of in Limburg. Ik denk dan meer aan iets als Schotland of de Alpen, dat heb je hier in de polder nou eenmaal niet :P

@Vuikie hier ook een 'echte' navigatie, een TomTom Rider 400. Telefoon-navigatie vind ik een paar nadelen hebben:

* Geen handige aansluiting waar je hem in 1x stevig inklikt incl stroomvoorziening
* Niet water/trillingsbestending
* Slecht te bedienen met handschoenen
* Gebrekkige software (bochtige routes, grote gpx tracks / routes met veel waypoints)

Nadeel van een dedicated motorgps:

* Duur
* Vaag traag / achterhaalde hardware

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 22-07-2020 10:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ik gebruik mijn telefoon met Here! maps of OsmAnd.
Steun zit ondertussen wel beter ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7bqcIoMoZlSpVY54Exwo_vMW60=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJgzJGOM9dLR5WKgBvrZdoCy.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Aangezien mijn tomtom rider ( de 1e generatie) vorig jaar toch echt de geest gaf (eerst braken alle drie de houders vanwege tekort aan weekmakers, daarna ging die amper aan) dit jaar toch maar de Rider 550 gekocht. Gebruik hem eigenlijk alleen tijdens de vakantie. Rijd meestal zonder navigatie en heb anders ook nog een Ram X-Grip op de motor zitten als ik de navigatie weer eens vergeten ben |:(
Gelukkig is de Rider 550 wel een stuk sneller dan de 400 series want die zijn inderdaad traag...
Maar gelukzalig is de 550 ook niet, had hem nog geen dag en toen was ie na een automatische update via wifi alle kaarten al kwijt en ben ik serieus 4 uur bezig geweest om die weer terug te krijgen, telkens foutmelding maar geen oplossing of andere opties.

Blunder van mij, Vorige week de Goldwing laten keuren direct BPM aangifte gedaan, krijg ik een mailtje van het RDW dat ik wat was vergeten in te vullen. Kijk in de bijlage wat dan, de handtekening onder aan het formulier :( Nu dus weer wachten, anders had ik misschien deze week het kenteken nog gehad !

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:59:
* Geen handige aansluiting waar je hem in 1x stevig inklikt incl stroomvoorziening
* Niet water/trillingsbestending
* Slecht te bedienen met handschoenen
* Gebrekkige software (bochtige routes, grote gpx tracks / routes met veel waypoints)

Nadeel van een dedicated motorgps:

* Duur
* Vaag traag / achterhaalde hardware
Kleine aanvulling imo:

Telefoon voordelen:
- Internet toegang direct zonder hotspot oid
- Spotify voor muziek
- Flitsmeister voor geld te besparen
- Vaak heb je al een oude telefoon die je hiervoor prima kan inzetten.
- Bochtige routes e.d. kan ook gewoon met de TomTom Go app hoor, die is gelijk aan de dedicated TomTom
- Waterdicht zijn veel telefoons al tegenwoordig, tevens ook telefoons die prima met handschoenen te bedienen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
( ik ga onderweg niet internetten)

- Spotify voor muziek
( is inderdaad een gemis op de tomtom, nog steeds na al die jaren)'

( tomtom komt met live traffic info inclusief flitsers)

(nope die verkoop ik)

- Bochtige routes e.d. kan ook gewoon met de TomTom Go app hoor, die is gelijk aan de dedicated TomTom
(de tomtom rider heeft meerdere kronkelwegen opties, de Go app maar 1)

- Waterdicht zijn veel telefoons al tegenwoordig, tevens ook telefoons die prima met handschoenen te bedienen zijn
(toch reageert een rider beter dan de meeste telefoons, en is de rider onderweg op te laden zonder kans op schade aan ja lader door water of trillingen.)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 19-09 16:15

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Ik gebruik eigenlijk vaak de zon ;) .
Dat dus!

Van de 37 jaar dat ik rijd heb ik 36 jaar zo gereden. Op gevoel, op waarschijnlijk mooie afslagen/wegen rijden en je komt de leukste/verrassendste dingen tegen.
En dan niet alleen in NL, ook gewoon op vakantie.

Sinds 2010 heb ik een Garmin Zumo gekregen (was onderdeel van een + pakket van de motor). Nu met de nieuwe motor (Zumo 595?) heb ik hem pas ontdekt als gids met een "Bochtige route planner" (het heeft een mooiere naam maar ik kom er even niet op).
De eerste 10 jaar is de eerste Garmin alleen maar in de auto gebruikt tijdens vakanties, maar ook dan erger ik me er aan. Knooppunt Ulm (D) gewoon 5 kilometer binnendoor sturen via Ulm bijvoorbeeld :|

Pas met deze nieuwe Garmin (met die leuke functie) kan ik pas zeggen dat ik er iets aan heb.
Maar de leukste routes om te rijden zijn nog steeds de spontane dingen. Ja, nu ga ik eens links

Het leuke van dit "op gevoel" rijden is dat ik ook veel in mijn hoofd heb zitten en met een blik op de kaart wel weet hoe ik naar punt X moet rijden.
Het sterkste verhaal wat ik daar over kan verstellen is dat ik na 8 jaar nog een route van 150 kilometer gewoon kon narijden van start tot finish in een land hier ver vandaan (heb ik de medaille van de dag nu :+ ?)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kreeg in Duitsland de tip van iemand om de app van Kurviger.de eens te proberen. Dit naar aanleiding van een opmerking van mij dat de BMW Navi6 mijn route had gemold. Op een of andere manier leek het apparaat gereset, want hij stond in de 'auto' stand en niet op 'motorfiets' en ging steeds automatisch herberekenen als er wegwerkzaamheden waren. Vreselijk irritant. Nou heb ik automatisch herberekenen uit staan omdat ie na een paar keer herberekenen de kortste weg naar het eindpunt pakt en dus mijn mooie slingerweggetjes niet meer deed. Gelukkig heb ik 'm 's-avonds kunnen heropvoeden en toen liet ie het wel uit het hoofd.

Maar die app van Kurviger is wel tof. Berekent in no-time een leuke weg. Hij kan ook gewoon een 'spontane' route maken als je bv zegt: doe iets van een uurtje of 90km. Hij mijdt de bebouwde kom, iets dat andere navi's vaak niet doen en je zo elke 5 minuten weer door een dorpje heen moet klunen achter een stel oma's op de fiets.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
Ik had eerst een telefoonhouder en gebruikte de TomTom app. Voor reguliere navigatie bevalt dat prima. Het is alleen niet mogelijk om in de app van TomTom (op een iPhone) een gpx bestanden te laden waarmee je een vooraf gemaakte route kan rijden.

Om die reden en omdat ik het makkelijker vind om de navigatie functie apart te hebben van mijn telefoon heb ik een losse TomTom 550 aangeschaft. Bevalt tot op heden prima. Wat me wel opvalt is dat het allemaal een stuk trager is dan een telefoon. Ze zeggen bij TomTom wel dat het apparaat 4 keer sneller is dan het vorige model, maar dat zegt naar mijn idee meer over de enorme traagheid van het oude model.

Verder is TomTom niet geschikt voor het off road rijden. Dit kan met een Garmin Zumo wel. Als je een track maakt die off road gaat volgt de Garmin de voorgestelde route. Een TomTom zal proberen je weer naar de weg te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Mobiele telefoon icm Scenic. App werkt super, snel even een route of rondrit in elkaar zetten met ingebouwde Kurviger-technologie is een fluitje van een cent.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
harley schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:19:
( ik ga onderweg niet internetten)

- Spotify voor muziek
( is inderdaad een gemis op de tomtom, nog steeds na al die jaren)'

( tomtom komt met live traffic info inclusief flitsers)

(nope die verkoop ik)

(de tomtom rider heeft meerdere kronkelwegen opties, de Go app maar 1)

(toch reageert een rider beter dan de meeste telefoons, en is de rider onderweg op te laden zonder kans op schade aan ja lader door water of trillingen.)
Ik gebruik Spotify juist via internet, dus vandaar dat internet toegang voor mij handig is. Heb ook gemerkt dat de flitsers van TomTom vaak achterhaald zijn en Flitsmeister veel actueler is door de community. Ook hiervoor heb ik dan weer internet nodig. De connector door trillingen kapot laten gaan heb ik opgelost door een magnetische oplaadkabel.

Al met al zie je maar weer dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Voor mij was de telefoon een flinke verademing. Heb niet nog een extra apparaat dat ik moet kopen of moet meeslepen :)
mphilipp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:39:
Ik kreeg in Duitsland de tip van iemand om de app van Kurviger.de eens te proberen. Dit naar aanleiding van een opmerking van mij dat de BMW Navi6 mijn route had gemold. Op een of andere manier leek het apparaat gereset, want hij stond in de 'auto' stand en niet op 'motorfiets' en ging steeds automatisch herberekenen als er wegwerkzaamheden waren. Vreselijk irritant. Nou heb ik automatisch herberekenen uit staan omdat ie na een paar keer herberekenen de kortste weg naar het eindpunt pakt en dus mijn mooie slingerweggetjes niet meer deed. Gelukkig heb ik 'm 's-avonds kunnen heropvoeden en toen liet ie het wel uit het hoofd.

Maar die app van Kurviger is wel tof. Berekent in no-time een leuke weg. Hij kan ook gewoon een 'spontane' route maken als je bv zegt: doe iets van een uurtje of 90km. Hij mijdt de bebouwde kom, iets dat andere navi's vaak niet doen en je zo elke 5 minuten weer door een dorpje heen moet klunen achter een stel oma's op de fiets.
Dat is precies de reden waarom ik Kurviger gebruik. Ik kijk meestal waar ik ongeveer heen wil. Rijd ongeveer een uurtje snelweg om zo snel mogelijk in een leuker gebied te komen. Vervolgens open ik de Kurviger app en laat die bijv. een rondje maken waarbij je zelf de richting en afstand kunt aangeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Thoit op 22-07-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Dedicated navigatie hier, 3e ondertussen (Garmin 2610, Zumo (type ff kwijt), Tomtom rider 450).

Ik vind het leuk om vooraf routes te maken en zoveel mogelijk kleine weggetjes te zoeken. Maar aan de andere kant heb ik mij ook jaren lang gered met een kaart in m'n tanktas. Al heeft dat niet zo'n hoog gadget-gehalte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Onlangs mijn tanktas nog leeggehaald, er zaten nog routes van 2003 in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
ollie1965 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Het sterkste verhaal wat ik daar over kan verstellen is dat ik na 8 jaar nog een route van 150 kilometer gewoon kon narijden van start tot finish in een land hier ver vandaan (heb ik de medaille van de dag nu :+ ?)
Ik kan na 30+ jaar nog weggetjes herkennen waar ik als klein Waajtje met m'n ouders geweest ben, en dan m'n vriendin tot wanhoop drijven omdat ze geen flauw idee heeft waarom ik nu weer opeens een onmogelijke afslag neem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:47:
Onlangs mijn tanktas nog leeggehaald, er zaten nog routes van 2003 in. :)
Kunnen altijd nog van pas komen :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Is voor een tweakersrit omgeving teckelenburg niet een idee? beetje dichterbij dan eifel en wel wat leuker rijden dan NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Waaj schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Kunnen altijd nog van pas komen :Y
Dit was een route van Utrecht naar Luxemburg. Dat zal ik vanuit Duitsland niet meer doen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:57:
Is voor een tweakersrit omgeving teckelenburg niet een idee? beetje dichterbij dan eifel en wel wat leuker rijden dan NL.
2 uur en 45 min snelweg er naar toe is nog wel te doen d:)b dan moet er wel een lekkere schnitzel of braadworst in de rit verwerkt zitten :9

[ Voor 12% gewijzigd door Pagman op 22-07-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
@-Muncky- , bij mijn rijlessen heb ik 7,5u tegoed gekregen op theorie-leren.nl . Prima website om te oefenen, wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:44:
[...]
Dat is precies de reden waarom ik Kurviger gebruik. Ik kijk meestal waar ik ongeveer heen wil. Rijd ongeveer een uurtje snelweg om zo snel mogelijk in een leuker gebied te komen. Vervolgens open ik de Kurviger app en laat die bijv. een rondje maken waarbij je zelf de richting en afstand kunt aangeven.
Ik denk dat ik 'm ook maar eens ga proberen. Ik wilde toch al een houder voor de foon kopen voor op de motor. Het is alleen zo jammer dat ik a)al een BMW Navi6 gekocht heb en b)die navi zo mooi in de dash verwerkt is. Ik kan 'm zelfs gewoon laten zitten want het scherm zakt automatisch over de gleuf waar ie in zit.
Dus ik ben een beetje terughoudend om met zo'n telefoon op mijn stuur rond te rijden. Er is wel een sprankje hoop, want een of ander bedrijf of crowdfunding team heeft iets bedacht dat je op de plek van de BMW navi kunt plaatsen dat kan praten met een Android telefoon én ook praat met de motor. De BMW navi laat nl ook gegevens van de motor zien. Niet eens zo achterlijk duur, dus ik ga daar eens naar kijken. Eerst proberen hoe de Kurviger als navigatie bevalt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat ik 'm ook maar eens ga proberen. Ik wilde toch al een houder voor de foon kopen voor op de motor. Het is alleen zo jammer dat ik a)al een BMW Navi6 gekocht heb en b)die navi zo mooi in de dash verwerkt is. Ik kan 'm zelfs gewoon laten zitten want het scherm zakt automatisch over de gleuf waar ie in zit.
Dus ik ben een beetje terughoudend om met zo'n telefoon op mijn stuur rond te rijden. Er is wel een sprankje hoop, want een of ander bedrijf of crowdfunding team heeft iets bedacht dat je op de plek van de BMW navi kunt plaatsen dat kan praten met een Android telefoon én ook praat met de motor. De BMW navi laat nl ook gegevens van de motor zien. Niet eens zo achterlijk duur, dus ik ga daar eens naar kijken. Eerst proberen hoe de Kurviger als navigatie bevalt.
Zou het zeker proberen, de telefoon heb je toch al. Kurviger als navigatie app heb ik trouwens geen ervaringen mee. Het kost echter ook maar 10 euro oid. Tevens kan je TomTom volgens mij voor 75 KM gratis per maand proberen of een abbo voor een maand aanschaffen. Dat is het voordeel van een telefoon, je kan met weinig geld het toch proberen. Vind je het niks heeft het je een paar euro gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Houden jullie er wel rekening mee dat je een goed dempende telefoonhouder koopt (en dus NIET zo'n RAM X-Grip)?

Moderne telefoon camera's hebben optische beeldstabilisatie, en die vinden al die trillingen niet leuk. Een collega (Suzuki chopper) en een vriend van mij (Transalp, wel af en toe offroad) hebben zo allebei hun camera gemold.
Bovenin de tanktas / een stoffen hoesje is een beter idee dan een aluminium / plastic ding die hem heel strak vast houd.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 22-07-2020 11:36 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_eLMo_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:35:
Houden jullie er wel rekening mee dat je een goed dempende telefoonhouder koopt (en dus NIET zo'n RAM X-Grip)?

Moderne telefoon camera's hebben optische beeldstabilisatie, en die vinden al die trillingen niet leuk. Een collega (Suzuki chopper) en een vriend van mij (Transalp, wel af en toe offroad) hebben zo allebei hun camera gemold.
Bovenin de tanktas / een stoffen hoesje is een beter idee dan een aluminium / plastic ding die hem heel strak vast houd.
Hoi! _O- Tot 2x toe dat idd gehad ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online

Heb gelukkig nog een oude nexus liggen die ik zou kunnen proberen. Dat is wel een voordeel als je je oude mobiel bewaard :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18

Na een kilometer of 15000 nog geen last van gehad. Zat zelfs nog netjes in de houder toen de motor de berg is afgekukeld..

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

SP connect heeft nu een extra demper, die ga ik na het werk ophalen. Motor Oost heeft er al 1tje voor mij achteruit liggen.
De Iphone 7 is bij mij inderdaad kapot getrilt qua camera. Met mijn nieuwe iphone ben ik iets zuiniger, en enkel de telefoon er in voor de laatste meters navigatie. Met extra demping durf ik het wel weer aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Zag dat goedhart ook de Rally edition van de tenere 700 heeft staan.

Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe tenere 700 O+

Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2020-june-images/yamaha-tenere-rally-edition/tenere-rally-(4).ashx?h=494&w=740&la=en&hash=C43DE9C41386A03EB72E6222B680B30DFD850BA8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Absoluut. Heb zelf al jaren BE, en rijdt meestal met dubbelasser aanhangers. Op het moment toevallig even een enkelasser achter de auto hangen, en dat is toch weer compleet anders met achteruit rijden. Zo'n dubbelasser moet je wat meer "duwen", waarbij een enkelasser eigenlijk aan een tikje genoeg heeft :P

Smalle aanhangers, dat rijdt inderdaad lastig. Je wil op z'n minst de beide wielkasten in je spiegels kunnen zien, zodat je continue een goed beeld hebt van wat de aanhanger doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 22-07-2020 12:26 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley

Een Ram X-Grip dempt al heel licht tov van zo'n SP connect houder ivm de rubber bollen waarmee die bevestigd is. Heb er bij mij nog nooit last van gehad, ook niet op de V-Rod. Maar op de goldwing al helemaal niet, die trilt niet is een 6 cylinder boxerblokje :D
En inderdaad het is vooral van toepassing op optisch gestabiliseerde camera telefoon, en zoveel zijn er die ook nog niet, meeste zijn nog steeds digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Booyaa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:59:

[Afbeelding]
Als er mooie koplampen voor te krijgen zouden zijn zou die bij mij ook hoog op het lijstje staan. Vooral in deze kleurstelling O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:54:
[...]

SP connect heeft nu een extra demper, die ga ik na het werk ophalen. Motor Oost heeft er al 1tje voor mij achteruit liggen.
De Iphone 7 is bij mij inderdaad kapot getrilt qua camera. Met mijn nieuwe iphone ben ik iets zuiniger, en enkel de telefoon er in voor de laatste meters navigatie. Met extra demping durf ik het wel weer aan.
Heel apart want ik gebruik mijn iphone 7 sinds launch op mijn motoren 1,2 en 4 cilinders on en offroad en heb nog nooit een issue met mijn camera gehad, en trilt zeker wel.
Ik gebruik ultimate addons setup en die is gewoon perfect!

Motor oost btw _/-\o_ zelden zo'n goed gevoel gehad bij een zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:11
Ik heb momenteel een motor in gekocht die laat zien of de versnelling in neutraal staat of niet, maar ik ben (bijna) net begonnen met motorrijden (4 augustus afrijden).

is het mogelijk om een mod te installeren waardoor ik de daadwerkelijke versnelling kan zien?

Iemand die me hier op kan adviseren :D

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Booyaa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:59:

[Afbeelding]
Prachtige fiets!

Anders zou ik zelf voor deze gaan als het betaalbaar was...
Afbeeldingslocatie: https://motorrai.nl/wp-content/uploads/2020/07/KTM-450-Rally-Replica-2021-003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

gamerboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:02:
Ik heb momenteel een motor in gekocht die laat zien of de versnelling in neutraal staat of niet, maar ik ben (bijna) net begonnen met motorrijden (4 augustus afrijden).

is het mogelijk om een mod te installeren waardoor ik de daadwerkelijke versnelling kan zien?

Advies?
Leren tellen :)

Je hebt van Healtech en andere merken genoeg aftermarket oplossingen met een klein display wat je er bij plakt wat de versnelling aangeeft. Maar in alle gevallen is mijn advies leren tellen van de versnellingen. In het begin tik je hem misschien iets vaker voor de zekerheid aan om te kijken of je in de 1 of 6 zit. Maar het rijden op gevoel, en het weten waar je zit in je versnellingen is iets wat zo veel fijner is dan naar je dash kijken om te zien in welke versnelling je zit.

Ik heb het nu standaard op de motor zitten, De enige keren dat ik er naar kijk is als ik bij een verkeerslicht sta en twijfel of ik wel helemaal doorgetikt heb. ( waarbij een keer extra op de versnelling trappen net zo snel is) Ik zou er echter niets aan missen als die indicatie weg is.
Als het aftermarket was geweest, had ik het er zeker af geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

Ja, zoek maar op gear indicator :)
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Prachtige fiets!

Anders zou ik zelf voor deze gaan als het betaalbaar was...
[Afbeelding]
Een echte Rally is echt niet te betalen idd :X Veel mensen pakken tegenwoordig de 701 en bouwen die zelf om. Dan wordt het al een stuk betaalbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40

Hier een leuk artikel over wat je zoekt
https://www.motor.nl/tech...-versnellingsindicatoren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Advies?
Leren tellen :)

Je hebt van Healtech en andere merken genoeg aftermarket oplossingen met een klein display wat je er bij plakt wat de versnelling aangeeft. Maar in alle gevallen is mijn advies leren tellen van de versnellingen. In het begin tik je hem misschien iets vaker voor de zekerheid aan om te kijken of je in de 1 of 6 zit. Maar het rijden op gevoel, en het weten waar je zit in je versnellingen is iets wat zo veel fijner is dan naar je dash kijken om te zien in welke versnelling je zit.

Ik heb het nu standaard op de motor zitten, De enige keren dat ik er naar kijk is als ik bij een verkeerslicht sta en twijfel of ik wel helemaal doorgetikt heb. ( waarbij een keer extra op de versnelling trappen net zo snel is) Ik zou er echter niets aan missen als die indicatie weg is.
zou je voor mij als beginner dan juist aanraden om gewoon op gevoel te rijden ipv het in beeld te hebben? is het proberen sws waard denk ik

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

gamerboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:08:
[...]

zou je voor mij als beginner dan juist aanraden om gewoon op gevoel te rijden ipv het in beeld te hebben? is het proberen sws waard denk ik
Ik wel. Zijn ook vast andere mensen met andere meningen.

Blik op het verkeer, en gevoel ontwikkelen. ( in de auto kijk je toch ook niet constant in welke versnelling hij staat?)

Daarbij herinner ik mij van enkele testritjes waar ze wel op zaten, dat de universele met ingetrokken koppeling niets aangeven. Je moet dus altijd de koppeling op laten komen om de versnelling te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Patrock op 22-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Ik wel. Zijn ook vast andere mensen met andere meningen.

Blik op het verkeer, en gevoel ontwikkelen. ( in de auto kijk je toch ook niet constant in welke versnelling hij staat?)
dat is zeker waar! thanks voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

gamerboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:15:
[...]

dat is zeker waar! thanks voor het advies!
Je leert het vanzelf wel een beetje. Je kan het altijd nog kopen als je echt die info mist/niet kan onthouden welke versnelling.

Bij mijn motor kan ik het ook zien aan de combinatie toerental/snelheid, dat leer je vanzelf ook wel.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waarom houden mensen uberhaupt in de gaten welke versnelling je zit? (tenzij je circuit rijdt maybe?)

Als de toeren te hoog komen ga ik 1 omhoog en als de toeren laag komen dan 1 omlaag.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik dacht "dit had beter gekund als ik nu had geweten welke versnelling ik zat"

Of zeg ik nu iets heel geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
gamerboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Je leert vanzelf wel inschatten in welke versnelling je zit. En dan nog, op motoren zonder indicator probeer ik regelmatig door te schakelen naar een hogere versnelling die er niet meer is en dan is het gewoon een kwestie van de koppeling loslaten en verder rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
kneusteun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:29:
Waarom houden mensen uberhaupt in de gaten welke versnelling je zit? (tenzij je circuit rijdt maybe?)

Als de toeren te hoog komen ga ik 1 omhoog en als de toeren laag komen dan 1 omlaag.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik dacht "dit had beter gekund als ik nu had geweten welke versnelling ik zat"

Nee hoor, helemaal mee eens. Als je eenmaal gewend bent aan je motor, weet je wel in welke versnelling je zit bij een bepaalde snelheid en toerental. De meeste motoren hebben ook maar 6 versnellingen, dus dat lijkt me ook nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Rotonde in de 4 pakken is niet echt lekker bijvoorbeeld. Wel handig om te weten dat je van de 6 4 omlaag moet om de 2 te hebben, en je niet naar de 1 gaat, om vervolgens weer snel 1 op te moeten schakelen.

Eerder beginnen en elke keer op laten komen kan ook. Maar ja. Wel praktisch om te weten waar je zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online

Het is ook afhankelijk van welke motor je rijdt. Als ik op de Caponord (tweecilinder) rij dan is het wel handig om voor een bocht te weten in welke versnelling je zit, om niet per ongeluk twee tikkies terug te schakelen naar de 1. Op de S1000XR (viercilinder) maakt het eigenlijk geen bal uit in welke versnelling je de bocht neemt. Daarom heeft de Capo ook géén versnellingsindicator en de XR wel :')
Nee, gewoon rijden en niet teveel af laten leiden door overbodige info is nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Rotonde in de 4 pakken is niet echt lekker bijvoorbeeld. Wel handig om te weten dat je van de 6 4 omlaag moet om de 2 te hebben, en je niet naar de 1 gaat, om vervolgens weer snel 1 op te moeten schakelen.

Eerder beginnen en elke keer op laten komen kan ook. Maar ja. Wel praktisch om te weten waar je zit.
Dan tik je toch gewoon 4 keer terug? Een sequentiële bak kan iedere tik maar 1 versnelling terug, dus per ongeluk in de eerste versnelling terechtkomen is niet mogelijk.

Ik snap niet wat dat eerder beginnen en elke keer op laten komen er mee te maken heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

InZane schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Dan tik je toch gewoon 4 keer terug? Een sequentiële bak kan iedere tik maar 1 versnelling terug, dus per ongeluk in de eerste versnelling terechtkomen is niet mogelijk.

Ik snap niet wat dat eerder beginnen en elke keer op laten komen er mee te maken heeft :?
Als je niet weet of je in de 6 of de 5 zit. Heeft 4 x terug tikken een andere uitkomst.
Hiervoor is het dus handig om te weten in welke versnelling je zit.

Met tussendoor op laten komen voel je aan of je te laag of hoog zit.

Het was ook in reactie op de opmerking van @kneusteun over waarom je zou willen weten in welke versnelling je zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Patrock op 22-07-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Als je niet weet of je in de 6 of de 5 zit. Heeft 4 x terug tikken een andere uitkomst.
Hiervoor is het dus handig om te weten in welke versnelling je zit.

Met tussendoor op laten komen voel je aan of je te laag of hoog zit.
Waarschijnlijk voel/hoor je het wel in de versnellingsbak als je door de neutraal schakelt en afhankelijk van je dashboard zie je ook een groen lampje kort oplichten. Dus er zijn wel clues om te zien of je in de 1 staat, maar voor een beginner misschien te missen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Mijn motor wilt als ik met iets tempo rijdt sws niet terug in de 1e versnelling. Bij bepaalde snelheden wilt hij liever ook niet in de 2, dan weet ik zeker dat ik ver genoeg terug geschakeld heb..

Begin ook steeds meer te "weten" hoeveel toeren bij welke snelheid horen in de juiste versnelling.

Heb alleen nog bij vaart maken richting snelweg dat ik onbewust wel een paar keer tot de 6e versnelling door probeer te schakelen, ookal heb ik maar 5 versnellingen.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Joopieboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Hoi! _O- Tot 2x toe dat idd gehad ja. :+
Oja bedankt nog daarvoor! :) Door jouw ervaring gebruik ik nu de ouwe telefoon in de ram mount, just in case. Die camera heeft geen OIS en mag gewoon stuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Patrock schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Met mijn dikke V-twin moet ik er ook niet aan denken om in de 3 te zitten. Dan bok ik m'n fiets af. :X
Pagina: 1 ... 210 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.