Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 207 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.765 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

@timmie271 sterkte!
Destruction schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:53:
@timmie271 Damn :/ Sterkte met de afhandeling van de schade, en je eigen herstel. Al lijkt dat laatste nog wat mee te vallen gelukkig :)

* Destruction heeft vanmiddag een nieuw projectje opgehaald. Het is wel een ding met 2 wielen, maar geen motor. Dus offtopic hier, al zullen jullie 'm vast een keer op pics voorbij zien komen als-ie eenmaal af is :+

* Destruction &@McKaamos knutsel BV to the beunhaas! Ofzo... :P
To the beun mobile! :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

McKaamos schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:09:
@timmie271 sterkte!

[...]

To the beun mobile! :+
2.0, 3.0, beta, alfa? Ben de tel kwijt bij jullie inmiddels :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

@timmie271 oowww! Gelukkig zelf nog redelijk heel!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog?
sypie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:43:
Hehee... Binnenkort gaan we diploma's rondbrengen bij de geslaagde studenten …
[Afbeelding]
Helaas, ging niet door. Het weer was er afgelopen woensdag niet naar, dus dan neem je geen dame mee achterop. Jammer voor ons beiden, keek echt wel uit naar dit tochtje.

Het beeld moet dus bijgesteld worden naar zoiets (maar dan zonder X-benen en zonder Dr. Martens):
Afbeeldingslocatie: https://www.assem.nl/berry/uploads/Jurkje_met_Dr._Martens1.jpg

Was ook zeker niet beroerd om naast te zitten in de auto. ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:32:
Ai, dit zijn niet de berichten die ik wil lezen. :/ Gelukkig vooral materiële schade in beide gevallen, maar dan nog. Sowieso een domper op je vakantie.

Wat me er aan laat denken, ik heb al lang niets meer van @Bommes gezien. Die is toch zeker nog onderweg of niet?
Op de 10e nog wel:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/107457756_10220326605949571_7249960711142854046_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=dd7718&_nc_ohc=S9vlNU-qyuAAX-iVZ-5&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&_nc_tp=6&oh=2fc8273293e48e6f96d15b5178dd7b19&oe=5F32E60E

Ik ga er vanuit dat hij te druk ik met genieten om te posten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ToolkiT schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Op de 10e nog wel:
[Afbeelding]

Ik ga er vanuit dat hij te druk ik met genieten om te posten..
Cool, blij ei..

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met grijs in mijn "baard"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Net even de achter/rem/kentekenverlichting vervangen door LED-lampjes van ome Ali. Die dingen geven in ieder geval een flink stuk meer licht. Nu eens bekijken hoe lang dat goed blijft gaan. Voor de vergelijking even een foto gemaakt van 1 LED en 1 gloeilamp. Links is de LED.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b5MDo-ftC4SzjRRSwPHe9yhAQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SywEJyF99yf0EbDqcBJbID0x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door sypie op 13-07-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Equator schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Cool, blij ei..

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met grijs in mijn "baard"..
Bij mij is het inmiddels 50/50...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
[b]DrivinUCrazy in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Wat me er aan laat denken, ik heb al lang niets meer van @Bommes gezien. Die is toch zeker nog onderweg of niet?
Ik leef nog maar ben niet meer onder weg, gisterenavond ben ik eerder dan gepland ivm privé omstandigheden thuis gekomen.

Met mij en de motor is alles goed hoor (y) zelfs na de monsterrit van gisteren

Om tien uur in de ochtend reed ik weg vanuit Sussa (Italië) 21:00 uur was ik thuis gisterenavond.
Gestopt om te tanken,benen te strekken en 2 keer om een broodje te maken/eten.
Ik kan er gewoon 1070km op 1 dag mee rijden :Y
Lang leve de cruisecontrol, al valt het verbruik wel tegen met 130/140 continu op de klok.

Ik moet nog even alles laten bezinken en kijken of en hoe k er een verslagje van ga maken dit jaar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
@timmie271 balen! gelukkig is het vooral materiele schade.. maar het was dan zeker een hele grote schroef?
krijg je wel een leenmotor?

@stavius ik weet niet wat voor motor en kleding je had, maar 150 euro is wel echt heel weinig! ik denk dat je dat alleen voor een nieuwe broek en handschoenen al wel kwijt zou zijn. if not more..

[ Voor 41% gewijzigd door darkkingll op 13-07-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@timmie271 zonde, succes met het herstel! Scheelt wel dat je zelf vervoer mee hebt.

@Bommes jammer dat het eerder afgebroken moest worden, we krijgen toch wel in ieder geval nog een stokbroodfoto toch? -O-

@stavius is zo´n kindje op de fiets niet een beschermde/kwetsbare weggebruiker, waardoor je (op een uitzondering na) sowieso de schuldige bent?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

sypie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Helaas, ging niet door. Het weer was er afgelopen woensdag niet naar, dus dan neem je geen dame mee achterop. Jammer voor ons beiden, keek echt wel uit naar dit tochtje.

Het beeld moet dus bijgesteld worden naar zoiets (maar dan zonder X-benen en zonder Dr. Martens):
[Afbeelding]

Faketaxi!

Is dat niet Piper Perri?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 13:15
@stavius is zo´n kindje op de fiets niet een beschermde/kwetsbare weggebruiker, waardoor je (op een uitzondering na) sowieso de schuldige bent?
[/quote]

Ja daar ben ik ook bang voor inderdaad. Nu was het natuurlijk geen normale manier van fietsen. Ik hoopte dus ook dat de vader het zo goed zou vinden en akkoord zou gaan met mijn voorgestelde 150,-

Had wel gerekend op wat meer begrip van die man, maar kennelijk wilt hij het toch via dit traject doen. Ben op dit moment een beetje bang dat ik straks nog aansprakelijk gesteld word... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@stavius meestal worden mensen niet bepaald blij als hun kind voor hun neus aangereden word, of het nou de schuld van het kind is of niet... Maar aansprakelijk zal je waarschijnlijk sowieso zijn bij een ongeval van motorvoertuig vs fiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 13-07-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 13:15
@Chakotay
Ja dat begrijp ik opzich nog wel. Alleen vind ik het een beetje lastig dat deze vader erbij liep en zijn kind niet waarschuwde voor mij. Ik snap de regels dat fietser beschermd zijn en die respecteer ik ook. Ik had alleen gehoopt dat de vader hierin toe zou geven dat ik hier niets anders had kunnen doen.

Juridisch zal ik altijd aansprakelijk zijn, maar is het gek om hier van de vader te verwachten dat het niet zo ver hoeft te komen en dat we het met mijn voorstel van 150,- kunnen doen? Ben oprecht benieuwd hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Ik leef nog maar ben niet meer onder weg, gisterenavond ben ik eerder dan gepland ivm privé omstandigheden thuis gekomen.

Met mij en de motor is alles goed hoor (y) zelfs na de monsterrit van gisteren

Om tien uur in de ochtend reed ik weg vanuit Sussa (Italië) 21:00 uur was ik thuis gisterenavond.
Gestopt om te tanken,benen te strekken en 2 keer om een broodje te maken/eten.
Ik kan er gewoon 1070km op 1 dag mee rijden :Y
Lang leve de cruisecontrol, al valt het verbruik wel tegen met 130/140 continu op de klok.

Ik moet nog even alles laten bezinken en kijken of en hoe k er een verslagje van ga maken dit jaar.
Fijn dat je nog leeft.. begon me een beetje zorgen te maken door gebrek aan foto's..

Hopelijk zijn de omstandigheden niet te ernstig..
Pittig stukje doorrijden, maar hij cruised dus wel OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Helemaal omdat het in een Renault Zoe was... Grappig bakje maar niet voor een daily driver. Wel met een daily collega ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46

Destruction

(ex-)Automonteur

@Bommes Jammer dat je de reis voortijdig moest afbreken, hopelijk zijn de privé omstandigheden niet al te ernstig :/ Wel positief om te lezen dat je met deze Guzzi probleemloos de eerste beurt voorbij gereden bent, om het zo maar ff te omschrijven d:)b Was die andere toch een vrijdagmiddag/maandagochtend product.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
fdees schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Dat ziet er een stukje minder uit. Maar gelukkig heb jezelf nergens last van.

Ben wel benieuwd wat voor een schroefje er afbrak, want zoiets Of lag het al op de weg.
Schroefje die er al lag. Zat ook in een behoorlijke hellingshoek, maar niet zover dat er al dingen over de grond schraapten zoals een schoen of kneeslider. Dus mogelijk het schroefje + op de grens zitten van de hoek heeft ervoor gezorgd dat voorkant en direct daarna de achterkant onder mij vandaan gleden. Zat daar alweer op het gas namelijk. Enige wat echt van de motor is afgebroken zijn een spiegel en 2 stukjes kuipwerk. De rest zit er een beetje kapot aan.
yozgoesdigital schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:21:
@timmie271 ai gelukkig ben je zelf nog redelijk heel, hopelijk valt de schade nog mee!
Neus scheef. Alle kuipwerk voor + koplamp kaduuk. Enige wat nog heel is is het display... en de rechterspiegel. Dus vrees een pittige rekening in de hoop dat het blok en frame verder gewoon heel zijn..
DrivinUCrazy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:32:
Ai, dit zijn niet de berichten die ik wil lezen. :/ Gelukkig vooral materiële schade in beide gevallen, maar dan nog. Sowieso een domper op je vakantie.
En dan ben ik nog zo slim om het op dag 1 te doen ook :+ Morgen maar even kijken hoe ik mij voel en dan mogelijk nog wat huren voor 2 dagen of ik ga ergens met de auto naartoe. @NLDViane gaat gewoon rijden en gelijk heeft ie want het is hier belachelijk mooi rijden verder 8)
Destruction schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:53:
@timmie271 Damn :/ Sterkte met de afhandeling van de schade, en je eigen herstel. Al lijkt dat laatste nog wat mee te vallen gelukkig :)
Morgen foto's maken en dan even met goedhart en ten kate oid bellen en vragen of zij een eerste offerte kunnen maken voor de schade die vanaf de foto's te zien is. Blok moet ook gecontroleerd worden.
steveman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:35:
@timmie271 oowww! Gelukkig zelf nog redelijk heel!
Gelukkig wel idd. Net filmpje teruggezien en het had echt niet veel gescheeld of ik had een vangrail gekopt of was met de motor mee naar beneden gegaan. Mijn redding was een bakstenen goot oid wat er lag.
darkkingll schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:41:
@timmie271 balen! gelukkig is het vooral materiele schade.. maar het was dan zeker een hele grote schroef?
krijg je wel een leenmotor?
Nope geen leenmotor.. Maar morgen misschien wel even kijken of er wat te huren valt voor 2 dagen als ik mij goed voel.

Schroef was een centimeter of 3, maar als je al op het randje van de band zit (zowel voor als achter bijna volledig rond gereden) is altijd teveel :+ Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Meeste schade is ook gekomen nadat ie het asfalt verliet het putje overging en op het gras is gaan rollen. De frameslider is zelfs deels krom getrokken dus dat zegt wel hoeveel kracht die heeft tegengehouden :)

@Chakotay yups. Ik werd afgesleept naar lokale autogarage en heb daar gezeten tot @NLDViane mij kwam ophalen met auto + trailer die nu beneden in de garage staat.

Morgen volgt er nog wel even een verslag over hoe en wat. Maar voor nu is het belangrijkst dat ik mij vrij prima voel en dat het pak zijn werk heeft gedaan samen met de engel op mijn schouder :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

sypie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:36:
[...]

[Afbeelding]

Hoe wist jij dat dat 'dr martens' schoenen zijn? :X Ik zie alleen een lomp stel kisten...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
Joopieboy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:32:
[...]

Hoe wist jij dat dat 'dr martens' schoenen zijn? :X Ik zie alleen een lomp stel kisten...
Dat weet denk ik ongeveer 90% van de mensen wel. It's you, not us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
Vrijdag schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:05:
[...]

Faketaxi!

Is dat niet Piper Perri?
Na googlen:
Nee ik denk het niet, de mevrouw die jij noemt ie ongeveer 1.10m groot :x
Blijkt ze ook nog iets met witte leren banken (want dat is zo lekker praktisch in haar vakgebied) en in wit gehulde getinte medemens te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
timmie271 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:31:
[...]

Schroefje die er al lag. Zat ook in een behoorlijke hellingshoek, maar niet zover dat er al dingen over de grond schraapten zoals een schoen of kneeslider. Dus mogelijk het schroefje + op de grens zitten van de hoek heeft ervoor gezorgd dat voorkant en direct daarna de achterkant onder mij vandaan gleden. Zat daar alweer op het gas namelijk. Enige wat echt van de motor is afgebroken zijn een spiegel en 2 stukjes kuipwerk. De rest zit er een beetje kapot aan.

[...]

Neus scheef. Alle kuipwerk voor + koplamp kaduuk. Enige wat nog heel is is het display... en de rechterspiegel. Dus vrees een pittige rekening in de hoop dat het blok en frame verder gewoon heel zijn..

[...]

En dan ben ik nog zo slim om het op dag 1 te doen ook :+ Morgen maar even kijken hoe ik mij voel en dan mogelijk nog wat huren voor 2 dagen of ik ga ergens met de auto naartoe. @NLDViane gaat gewoon rijden en gelijk heeft ie want het is hier belachelijk mooi rijden verder 8)

[...]

Morgen foto's maken en dan even met goedhart en ten kate oid bellen en vragen of zij een eerste offerte kunnen maken voor de schade die vanaf de foto's te zien is. Blok moet ook gecontroleerd worden.

[...]

Gelukkig wel idd. Net filmpje teruggezien en het had echt niet veel gescheeld of ik had een vangrail gekopt of was met de motor mee naar beneden gegaan. Mijn redding was een bakstenen goot oid wat er lag.

[...]

Nope geen leenmotor.. Maar morgen misschien wel even kijken of er wat te huren valt voor 2 dagen als ik mij goed voel.

Schroef was een centimeter of 3, maar als je al op het randje van de band zit (zowel voor als achter bijna volledig rond gereden) is altijd teveel :+ Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Meeste schade is ook gekomen nadat ie het asfalt verliet het putje overging en op het gras is gaan rollen. De frameslider is zelfs deels krom getrokken dus dat zegt wel hoeveel kracht die heeft tegengehouden :)

@Chakotay yups. Ik werd afgesleept naar lokale autogarage en heb daar gezeten tot @NLDViane mij kwam ophalen met auto + trailer die nu beneden in de garage staat.

Morgen volgt er nog wel even een verslag over hoe en wat. Maar voor nu is het belangrijkst dat ik mij vrij prima voel en dat het pak zijn werk heeft gedaan samen met de engel op mijn schouder :)
Succes met het herstel! je zou verwachten dat een 3cm object geen problemen zou moeten geven, ik ben bijvoorbeeld onder hellingshoek over ergere dingen heengereden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
stavius schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:49:
Hè vervelend om te lezen dit hierboven!

Ik ben nieuw op dit forum specifiek maar heb ook te maken gehad met een ongeluk(je).

Afgelopen zaterdag reed ik door een woonwijk tot er een jongetje van rond de 6 jaar achter een auto langs, aan de linkerkant de straat over fietste.
Omdat wij op dat moment nog maar 2 meter van elkaar verwijderd waren heb ik zowel geremd als naar rechts gestuurd om hem nog te kunnen ontwijken. Uiteraard ben ik hierdoor onderuit gegaan maar heeft het ventje er gelukkig slechts twee schaafwonden aan overgehouden.

Ikzelf zit alleen wel met wat materiele schade. Mijn motorbroek heeft een aantal gaten waar de sleutels zaten en ook mijn rechter-motorhandschoen heeft een klein gat. Ook zijn mijn twee richtingaanwijzers en spiegel aan de rechterkant verbogen. Al het genoemde is zeker niet heel ernstig en ik kan er nog mee rijden.

De vader van het jongetje liep bij de situatie, maar was al eerder overgestoken, hij heeft het volgens mij aardig zien gebeuren. Ik heb met hem dezelfde dag nog contact gehad nadat ik het één en ander heb geïnventariseerd. Ik heb hem uitgelegd wat voor schade ik had en heb voorgesteld dat hij de €150,- schade betaald. Ik geloof dat ik hiermee redelijk mild ben omdat hiervan een nieuwe broek, handschoenen, richtingaanwijzers en spiegel gekocht moeten worden.

De vader gaf echter aan dat hij het sowieso eerst met zijn aansprakelijkheidsverzekering zou bellen en vroeg zich ook hardop af bij wie nu eigenlijk de schuld ligt. Ik snap dat hij dit zo ziet omdat zijn kind natuurlijk niet met opzet is overgestoken, alleen zit ik nu wel met de schade. Ik hoop dat hij bijdraait en toegeeft dat hij verantwoordelijk is voor de schade. Kort door de bocht genomen: hij is immers verantwoordelijk voor zijn minderjarig kind toch?
Als hij besluit dat hij het niet toegeeft, sta ik sowieso machteloos lijkt mij, had geen GoPro draaiende tijdens het ongeluk...

Ik heb vandaag Pricewise (tussenpersoon verzekering) gebeld om de situatie uit te leggen en een notitie te kunnen laten maken, mochten de verzekering hierover contact hebben met elkaar.

De persoon aan de lijn zag het als iets positiefs dat ik rechtsbijstand heb maar dat lijkt mij redelijk waardeloos nu toch? Zijn woord (misschien weet hij ook nog buren tegen mij te krijgen) tegen het mijne zal niet snel in mijn voordeel uitpakken.

Ik heb met mijn 18 jaar niet heel veel ervaring in dit soort situaties, dus was benieuwd of iemand hier misschien nog een goede tip/toevoeging heeft!

Alvast bedankt!
Het is simpel: fietsers/voetgangers zijn beschermd (artikel 185 Wegenverkeerswet)
echter kan jij de tegenpartij prima aansprakelijk stellen voor de geleden schade:
De eigenaar van het motorvoertuig is aansprakelijk voor de schade van de fietser zonder dat zijn schuld bewezen hoeft te worden. Andersom kan de automobilist de schade die hij oploopt door een fout van een fietser of voetganger, claimen bij de fietser of voetganger (of diens AVP-verzekering). Dan gelden de normale wettelijke regels.
https://www.anwb.nl/jurid...eid/voetganger-of-fietser

Veel mensen dat er niks te halen valt bij de voetganger/fietser, maar dat is dus onjuist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@timmie271 Klote man, gelukkig heb je zelf niks ernstigs ;( . Je zal waarschijnlijk nu wel zo stijf als een hark zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
[b]Chakotay in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Volgens mij niet. Ken iemand die erg fanatiek is in wielrennen die tijdens een wedstrijd enorm hard was gevallen en in het ziekenhuis was beland omdat er een kat overstak. Hij heeft geprobeerd om de eigenaar van de kat aansprakelijk te stellen 8)7 Maar dat heeft hij niet gewonnen, als het een hond was geweest zou het een ander verhaal zijn geweest was hem verteld. Dus ik neem aan dat je een kind toch meer in de categorie hond dan kat kan inschalen :+

@timmie271 Jammer kerel, gelukkig heb je er zelf niks aan overgehouden. Al zal je vandaag waarschijnlijk toch wel wat spierpijn hebben :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit wielrenners zijn sowieso schuldig, altijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:32:
[...]

Ik heb de afbeelding opgezocht, vandaar. Maar om het te verduidelijken:
code:
1
https://tweakers.net/camo/b275d54df0f7f47dadb8c68bc138868968896ab9/?url=https%3A%2F%2Fwww.assem.nl%2Fberry%2Fuploads%2FJurkje_met_Dr._Martens1.jpg

Dat is de bron van de afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:19:
@Thoit wielrenners zijn sowieso schuldig, altijd :+
Ik moest ook wel lachen toen hij de eigenaar van de kat aansprakelijk wilde stellen hoor :X Maar van de andere kant had die uiteindelijk zelf een paar maanden kunnen herstellen en had voor enkele duizenden euro's schade, dus van de andere kant snap ik het ook wel. Al vallen katten en wielrenners bij mij in hetzelfde straatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
SniperGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:57:
[...]

Succes met het herstel! je zou verwachten dat een 3cm object geen problemen zou moeten geven, ik ben bijvoorbeeld onder hellingshoek over ergere dingen heengereden :/
Tja, je weet maar nooit. Ik ben ook eens op een krappe minirotonde waar ik meer dan 3-kwart rond moest onder bijna maximale hellingshoek met mijn voorwiel over een stuk rubber gereden. Dat sprong weg, voorwiel klapte een stuk opzij... Maar ik kon gewoon doorrijden met een verhoogde hartslag, verder niets aan de hand..

Tegelijkertijd remt iemand zich ook onderuit vanaf 20 km/h. Als zoiets gebeurt heb je sowieso wel een portietje geluk nodig, maar als je bijvoorbeeld instinctief naar de rem grijpt kan dat soms meer kwaad doen dan goed.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

sypie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:06:
Net even de achter/rem/kentekenverlichting vervangen door LED-lampjes van ome Ali. Die dingen geven in ieder geval een flink stuk meer licht. Nu eens bekijken hoe lang dat goed blijft gaan. Voor de vergelijking even een foto gemaakt van 1 LED en 1 gloeilamp. Links is de LED.
[Afbeelding]
Goed bezig! Volgens mij is ook je achterband rijp voor vervanging :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Dat weet denk ik ongeveer 90% van de mensen wel. It's you, not us
Euh ik weet dat ook niet. Zitten we al op 66% niet en 33% wel ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:32:
[...]
Goed bezig! Volgens mij is ook je achterband rijp voor vervanging :X
Klopt. Voorbandje eigenlijk ook meteen. De komende 6 weken rijd ik een flink stuk minder waardoor de haast iets minder groot is. De komende 6 weken eerst wat handel doen zodat de bandjes betaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SniperGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:57:
[...]

Het was ook een fractie van een seconde. Voorkant lijkt weg te glijden achter gaat direct mee en toen was het gedaan. Mogelijk was mijn hellingshoek te erg maar dat blijft gokken in ieder geval. Raakte nog met niks de grond aan en banden gaven ook nog niet het seintje van je zit op het einde van de band. Maar vrees dat als ie stapje opzij zette en rechtop kwam dat ik had leren vliegen dus qua schuiver (liever niet natuurlijk) was dit persoonlijk de beste mogelijkheid. Voor de motor alleen niet want die vloog nu door de helling af en heeft net niet een boom geknuffeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Glijdende voorkant is echt geluk hebben (zolang je geen Marquez heet)... Ik heb ook wel eens gehad bij redelijk hard remmen voor een stoplicht dat er opeens een asfaltkleurig stuk plastic op de weg lag precies voor mijn wiel. Ik was gelukkig nog helemaal rechtop en wist het stuur recht te houden waardoor ik snel even de rem los kon laten en opnieuw aanleggen zodat ik alsnog optijd stil stond, maar prettig was anders :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:04

Youk

Volvo For Life

timmie271 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:31:
[...]

[...]
Ben ik nu de enige die dit ziet? :+

Heimwee naar de grasmaaier? >:)

* Youk rent snel weg :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Youk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ben ik nu de enige die dit ziet? :+

Heimwee naar de grasmaaier? >:)

* Youk rent snel weg :P
Dan bij voorkeur wel een plat weiland vol gras en niet een helling van 40% oid _O- maar het gras zit nog op de motor. Dus deze heeft genoeg gegrasmaaid hoop ik :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SniperGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:56:
[...]

Na googlen:
Nee ik denk het niet, de mevrouw die jij noemt ie ongeveer 1.10m groot :x
Blijkt ze ook nog iets met witte leren banken (want dat is zo lekker praktisch in haar vakgebied) en in wit gehulde getinte medemens te hebben
Awesome meme 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Iedereen op internet heeft die denk ik wel eens voorbij zien komen :P

ik dacht dat https://knowyourmeme.com/memes/nigga-lamp daar ook vandaan kwam, maar dat blijkt een andere adult film te zijn met top acteer prestaties _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SniperGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Iedereen op internet heeft die denk ik wel eens voorbij zien komen :P

ik dacht dat https://knowyourmeme.com/memes/nigga-lamp daar ook vandaan kwam, maar dat blijkt een andere adult film te zijn met top acteer prestaties _O- _O- _O-
Zo ga je toch weer anders kijken naar HP als ze weer eens met een LET OP!!!! BLACK EDITION!!! motor adverteren. Met een enorme dikke lange uitlaat.

Zou dat dan de motor van Piper Perri geweest zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_-hD23shMH_qcslT3esiLSB8D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPsZ6S1YopDMkXwt83UEjysh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL3QeflQfBcs5Pxk8HdvPsVcggE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFlW8aftQND6za3QM07nZoKD.jpg?f=fotoalbum_large

Sterke (en ludieke) reclame voor road safety (rechter pagina's).

https://www.bikertekshop.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Niveautje hier weer zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT ik mag die 'subtiele' campagnes aan jouw kant van de sloot wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:18:
@ToolkiT ik mag die 'subtiele' campagnes aan jouw kant van de sloot wel :)
De eerste keer dat ik hem zag moest ik 2x kijken.. huh dat lijkt wel een femur, way voor motoronderdeel is dat?? En dat was precies de bedoeling van de campagne natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 12:24
ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:24:
[...]

De eerste keer dat ik hem zag moest ik 2x kijken.. huh dat lijkt wel een femur, way voor motoronderdeel is dat?? En dat was precies de bedoeling van de campagne natuurlijk :)
Die eerste pagina lijkt inderdaad op een niet-te-plaatsen RAM mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Team topkoffer krijgt waarschijnlijk een nieuw lid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6jgoN3enf4W8koMoH295nx5a-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myeVNLt0bo6SD95PQBn1Ucr0.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben bezig met wat stalen platen een laadvloer te maken zodat de motortrailer ook een fietstrailer word..
En voor mijn motorspul (helm etc) wou ik een kist maken aangezien camper allle hoekjes en gaatjes al een doel hebben.. maar toen kwam ik de oude topbox tegen en dacht:d die kunnen we natuurlijk ook gebruiken :)
Nu alleen even denken of ik een givi base koop om hem makkelijk op en af te klikken, of gewoon gaten boor en bouten erdoorheen jaag..

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 14-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT wel een vreemde montageplek voor een topkoffer, al is het best handig om zo wat gereedschap mee te kunnen nemen :P

Edit: oh, er kwam nog text bij :+ Zit hij niet wat dicht langs de rails, waardoor je er met uitstekende lage delen als steppies e.d. tegenaan komt bij het oprijden?

[ Voor 40% gewijzigd door Chakotay op 14-07-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:19
Nadat ik in April de FireBlade heb gekocht, kwam ik er een paar weken later achter dat de machine bij zware last en hoger in de toeren ineens in begint te houden. Zaak gebeld en langsgebracht (want garantie), accu vervangen en daarna was het zogenaamd opgelost.

Gisterochtend een stuk wezen rijden en daar gebeurde exact hetzelfde weer dus hij moet weer terug naar de zaak, grrrr.

Het lullige is dat ik alleen deze week samen met mijn vriendin vrij heb en we juist een heel stuk wilden gaan motorrijden, aangezien zij een paar weken terug is geslaagd voor haar motorrijbewijs :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben bezig met wat stalen platen een laadvloer te maken zodat de motortrailer ook een fietstrailer word..
En voor mijn motorspul (helm etc) wou ik een kist maken aangezien camper allle hoekjes en gaatjes al een doel hebben.. maar toen kwam ik de oude topbox tegen en dacht:d die kunnen we natuurlijk ook gebruiken :)
Nu alleen even denken of ik een givi base koop om hem makkelijk op en af te klikken, of gewoon gaten boor en bouten erdoorheen jaag..
Ik zou de adapterplaat erop doen, dan kan je nl als de koffermaat niet bevalt gewoon een grotere halen en die erop klikken zonder weer te hoeven boren. Vond ik zelf erg prettig met m'n eigen koffer. *klik* oude eraf, *kilk* nieuwe erop. En klaar is Smurf. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:32:
[...]
[Afbeelding]
Zag gisteren iemand op MF die had een klein zonnepaneel op zijn aanhangertje (vergelijkbaar met wat jij hebt) gezet met een accu erop. Zodoende kon die zijn luchtbedden e.d. altijd makkelijk oppompen. En dat was maar een simpel zonnepaneel van 30 euro oid via Ali 8)7
UTwizard schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:56:
Nadat ik in April de FireBlade heb gekocht, kwam ik er een paar weken later achter dat de machine bij zware last en hoger in de toeren ineens in begint te houden. Zaak gebeld en langsgebracht (want garantie), accu vervangen en daarna was het zogenaamd opgelost.

Gisterochtend een stuk wezen rijden en daar gebeurde exact hetzelfde weer dus hij moet weer terug naar de zaak, grrrr.

Het lullige is dat ik alleen deze week samen met mijn vriendin vrij heb en we juist een heel stuk wilden gaan motorrijden, aangezien zij een paar weken terug is geslaagd voor haar motorrijbewijs :(
Je kan natuurlijk altijd zelf even de multimeter aansluiten. Tegenwoordig heb je ook al USB laders die de voltage aangeven, dan kan je eenvoudig even de voltage controleren voor je wegrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Klinkt eerder als een sensor die niet goed afgesteld is ofzo. (gasklep-sensor?) of benzinefilter vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Afgelopen zaterdag maar eens langs de motorzaak gegaan om het grote onderhoud in te plannen. Eind van de maand is de motor aan de beurt, en zal ik alle laatste centen uit de portemonnee laten rollen.

de grote 30K beurt, inclusief nieuwe banden (Annakee Adventure) en een nieuwe kettingset. Oftewel kleppen worden gesteld, alles nagelopen en helemaal klaar voor de volgende 30 K, met op 45K even nieuwe olie er op. Verwacht dan aankomende lente de volgende 30K interval te moeten laten doen.

Aankomende twee weken mag ik dus niet meer dan 1000 KM rijden om niet over de interval van de beurt heen te gaan :| Dat wordt nog spannend.

Twee weken terug de eerste echte backfire met de motor gehad. Trok op bij een stoplicht, bij het schakelen naar de twee een knal niet normaal. Dacht dat mijn koffers er af gereden waren, of dat er een geweerschot vlakbij was. Ondanks de oordoppen toch even een piep in de oren. Gelukkig nog niet weer gehad. maar wel blij dat het onderhoud dus ingepland staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Patrock op 14-07-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Patrock van 500-1000km meer of minder voor de beurt zal het niet spontaan ploffen lijkt me? Het is geen 2takt racer die elke 1000km een rebuild nodig heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmurfLink schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Ik zou de adapterplaat erop doen, dan kan je nl als de koffermaat niet bevalt gewoon een grotere halen en die erop klikken zonder weer te hoeven boren. Vond ik zelf erg prettig met m'n eigen koffer. *klik* oude eraf, *kilk* nieuwe erop. En klaar is Smurf. :+
Ik denk niet dat er grotere topboxen zijn dan deze hoor (46l) ;)
Probleem is dat ik geen baseplate meer heb en die dus moet kopen.. wat waarschijnlijk een stuk duurer is dan een paar bouten..
Maar wel makkelijker in gebruik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thoit schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Zag gisteren iemand op MF die had een klein zonnepaneel op zijn aanhangertje (vergelijkbaar met wat jij hebt) gezet met een accu erop. Zodoende kon die zijn luchtbedden e.d. altijd makkelijk oppompen. En dat was maar een simpel zonnepaneel van 30 euro oid via Ali 8)7

[...]

Je kan natuurlijk altijd zelf even de multimeter aansluiten. Tegenwoordig heb je ook al USB laders die de voltage aangeven, dan kan je eenvoudig even de voltage controleren voor je wegrijdt.
Op de camper heb ik al een solarpanel en auxiliary battery :)
Maar geen pomp nodig voor matjes want we hebben gewoon matrassen (met extra schapenvacht ;) ) in de camper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Ik denk niet dat er grotere topboxen zijn dan deze hoor (46l) ;)
Probleem is dat ik geen baseplate meer heb en die dus moet kopen.. wat waarschijnlijk een stuk duurer is dan een paar bouten..
Maar wel makkelijker in gebruik..
Dan zou je 't af kunnen wegen of je die koffer er ooit nog af wil kunnen halen, bijv meenemen.. anders idd bouten erdoorheen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmurfLink schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Dan zou je 't af kunnen wegen of je die koffer er ooit nog af wil kunnen halen, bijv meenemen.. anders idd bouten erdoorheen en klaar.
Hij komt iig niet op de motor.. de reden om hem eraf te halen is als ik fietsen op de trailer wil zetten..
Ik ga eens op ebay kijken of ik goedkoop een 2e hands base plate kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:07
Iemand ervaring met het bedrijf Tijger Leathers in Den Haag voor het volledig opnieuw bekleden van je zadel incl schuim? Krijg na 2uur rijden last van m'n stuitje namelijk..
En ben dan vooral benieuwd naar hoe duur zij zijn. Een Corbin zadel voor mijn Vulcan S kost namelijk over de 500€... 8)7

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 12:24
Leviathius schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:28:
Iemand ervaring met het bedrijf Tijger Leathers in Den Haag voor het volledig opnieuw bekleden van je zadel incl schuim? Krijg na 2uur rijden last van m'n stuitje namelijk..
En ben dan vooral benieuwd naar hoe duur zij zijn. Een Corbin zadel voor mijn Vulcan S kost namelijk over de 500€... 8)7
In het verleden heb ik in dit topic (of de voorgangers) prijzen van tussen de 100€ en 150€ langs zien komen.

gevonden: Dryhte in "Hét grote motortopic - Deel 24"
En Bommes in "Hét grote motortopic - Deel 24"

[ Voor 7% gewijzigd door yozgoesdigital op 14-07-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:07
yozgoesdigital schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:40:
[...]

In het verleden heb ik in dit topic (of de voorgangers) prijzen van tussen de 100€ en 150€ langs zien komen.

gevonden: Dryhte in "Hét grote motortopic - Deel 24"
En Bommes in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Nice, thanks! Geen idee waarom ik zelf niet even de zoekfunctie heb gebruikt |:(

Ga ze dus maar mailen voor een offerte. Als het is zoals Bommes zei dat het 150€ excl btw is, dan is dat best de moeite!

edit: Lees nu dat Bommes iemand lokaal had gevonden. Agh, ik ga alsnog gewoon mailen.

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 14-07-2020 13:49 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Leviathius schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:28:
Ik ben twee weken geleden nog bij Tiger Leathers geweest voor het laten ophogen van mijn zadel (dus geen nieuwe bekleding want dat kon nog prima met de oude bekleding zeiden ze). Ik was 90 euro kwijt. Prima service en aardige gasten daar. Let wel op dat ze een flinke wachtrij hebben op dit moment. Van te voren even bellen en afspraak maken is nodig.

Edit: Overigens zei de dame aan de telefoon bij het maken van de afspraak dat als de bekleding vervangen zou moeten worden er nog ca. 50 euro bij zou komen. Ik vond het allemaal te overzien. En ik was met een uurtje weer onderweg met mn nieuw zadel!

[ Voor 14% gewijzigd door Guusjee op 14-07-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57

Brandstoffilter verstopt zou best kunnen. Ik had hetzelfde (zonder zware last) op mijn KTM 1190 R, bij hogere toeren hield de motor in.
Nieuwe brandstoffilter erin en rijden maar :)

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:30
Even een update m.b.t. mijn melding bij de politie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Gister mijn AVD ook gehaald. :D Vanaf volgende week zou ik dus officieel de weg op mogen.
Nu eerst aan het rondkijken naar een mooie eerste motor.
Ik twijfel tussen de mt-07 (2015<) of een z650.

Wat me opvalt is dat vooral de z650 veel aangeboden worden met weinig km'ers. Is er iets mis met deze types dat mensen ze snel weg doen?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. dat is al meer dan ik verwacht had, netjes dat ze even bellen! Ik ben erg benieuwd wat die toko gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:19
-MVR- schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Brandstoffilter verstopt zou best kunnen. Ik had hetzelfde (zonder zware last) op mijn KTM 1190 R, bij hogere toeren hield de motor in.
Nieuwe brandstoffilter erin en rijden maar :)
Ik verwacht zelf ook dat het probleem in het filter of in de pomp zit. De vriendin en ik hebben besloten morgenmiddag een grotere ronde te rijden en op de terugweg zet ik mijn motor bij de zaak neer. We rijden dan het laatste stukje op haar motor naar huis. Ideaal is het niet maar goed, zo hebben we er tenminste nog een beetje lol aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Lonestander schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:22:
Gister mijn AVD ook gehaald. :D Vanaf volgende week zou ik dus officieel de weg op mogen.

Wat me opvalt is dat vooral de z650 veel aangeboden worden met weinig km'ers. Is er iets mis met deze types dat mensen ze snel weg doen?
Naam veranderen naar LoneRider dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

In 2017 kwam de Z900 uit. :+ Dus veel hebben er wellicht maar 2 jaar op gereden en weer ingewisseld voor de grotere broer.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 14-07-2020 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:14:
Even een update m.b.t. mijn melding bij de politie.

***members only***
hmmm als er meerdere berichten zijn kunnen ze meer doen... jij was met 3 vrienden toch? :+ Laat die ook aangifte doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SmurfLink schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:07:
[...]

hmmm als er meerdere berichten zijn kunnen ze meer doen... jij was met 3 vrienden toch? :+ Laat die ook aangifte doen ?
Zal wel iets te maken hebben met het feit dat het vrienden zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Even met elkaar contacten dat jullie elkaar niet kennen maar een leuk tochtje met elkaar aan het maken waren. Net als een Tweakers rit, maar dan kleiner.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• timmie271
Hier nog het verslag van de maandag. Alles erna is minder interessant voor mij, want geen motor beschikbaar om te kunnen rijden :'(

Hier was alles nog goed en wel en zijn we ook van plek gewisseld waar ik voorop ben gaan rijden ipv @NLDViane..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V2fAe14PHkvPhEPUEIvVhkznPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNK9KdfT53iacIzxHZ5gM2nn.jpg?f=fotoalbum_large

Klein 30-45 minuten later ging het helaas mis en ben ik mogelijk door een bout van 3cm inclusief behoorlijke hellingshoek op de voorkant weggegleden. En met behoorlijke hellingshoek bedoel ik dan ook dat de randen zowel voor en achter behoorlijk op zijn..... Zolang de banden en motor het vertrouwen erin geven is dat ook geen probleem normaal gesproken.....

Verder heb ikzelf geluk gehad dat ik net op de rand van de stenen en gras ben blijven hangen (dacht dat ik ertussen zat, maar was dus toch niet zo) en niet mee naar beneden ben gegaan.

Want dit is wel behoorlijk stijl.... Ikzelf lag dus bovenaan bij de stenen op de rand met het gras en de motor lag vlakbij de boom op de kop...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59egKbVqhvd_W8AfkMNludkQsnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YeDyrU3Yvbc4I8JUvPKwlRpE.jpg?f=user_large

En over goed mikken gesproken ik zat helemaal aan de linkerkant 20cm van de vangrail met mijn hoofd...
Enige schade aan kleding is dan ook een lichte slijtageplek op linkeronderarm/broek/klein stukje handschoen.. Zelf alleen een goede blauwe plek net onder de heupprotector en wisselend spierpijn in linker schouder..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MrCWBFgnWD3H9lPNjjODAzJm4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jp6Eh1BgytvrIin2nMs0SwZZ.jpg?f=fotoalbum_large

En verder ziet de motor er helaas niet zo fraai meer uit nu....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhrAEHt7dlENxAdOQXXAEr7kBmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gVOmx66zc0z3Lu1RwZn3mp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ8mqAwBqK7ZnG-MALKHpvWEkOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8LqX3uttzTojxEfbxeHmL0x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoBR0iqQbGSZjaGGX2YOzOs7LM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMAvnEJZatkvUQXLOFqNu9x5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBRZqy7eDujVXGrxmawDkE9ROz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8u55U6k9tIXVrhheQKcFxua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZtf2bBa6tORnsIkQCluNTjjv8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arVtnac3OgYqYWsXnC6qX1JJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bX6LUT_5PTMEYnyY6Oww4Xmf_M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCPaV0P6Zt9ScH91ucXgDJWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDG4lq4NVw_UBgC4LV-eh_mOl3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pM2esgf9kMUJIBV1SbpxNdCF.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik eerlijk moet zijn heb ik geen seconde nagedacht over de motor direct na het incident. Motor liep niet weg en mijzelf controleren was prio één op dat moment. Daarna rustig naar de motor gelopen en gekeken samen met de Duitsers hoe we hem naar beneden konden krijgen. Met 6 man kregen we hem rustig aan beneden. Daarna zijn zij doorgegaan en heb ik rustig de ANWB en verzekering gebeld en gewacht tot hulp. Het kwaad was al geschied en ikzelf had bijna niks wat het belangrijkste was. Motor is wel weer te reparen ondanks de eventuele kosten.....

Helaas is het qua motorrijden dus iets te snel ten einde gekomen voor mij, maar gelukkig hebben we een leuke auto mee en is er genoeg om rond te wandenlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SmurfLink schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:06:
[...]

In 2017 kwam de Z900 uit. :+ Dus veel hebben er wellicht maar 2 jaar op gereden en weer ingewisseld voor de grotere broer.
Omdat ze steeds in slaap vielen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

timmie271 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:30:
Verder heb ikzelf geluk gehad dat ik net op de rand van de stenen en gras ben blijven hangen
Bout onder je wiel maar ook een engeltje op je schouder, het had heel veel beroerder kunnen lopen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
@timmie271 dat is een spannende schuiver die je daar hebt gemaakt. Gelukkig ben jij er lopend van weg gekomen en, zoals je zelf al zei, de motor is wel weer te repareren. Geniet nog van de rest van je vakantie (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 zo, flink geluk gehad... De schade ziet er nog rijbaar uit trouwens, of is je koppelingsdeksel lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
En als ik eerlijk moet zijn heb ik geen seconde nagedacht over de motor direct na het incident. Motor liep niet weg en mijzelf controleren was prio één op dat moment. Daarna rustig naar de motor gelopen en gekeken samen met de Duitsers hoe we hem naar beneden konden krijgen. Met 6 man kregen we hem rustig aan beneden. Daarna zijn zij doorgegaan en heb ik rustig de ANWB en verzekering gebeld en gewacht tot hulp. Het kwaad was al geschied en ikzelf had bijna niks wat het belangrijkste was. Motor is wel weer te reparen ondanks de eventuele kosten.....

Helaas is het qua motorrijden dus iets te snel ten einde gekomen voor mij, maar gelukkig hebben we een leuke auto mee en is er genoeg om rond te wandenlen..
Kan je van geluk spreken dat je inderdaad net goed bent geschoven en je nog met de auto daar bent. De schade valt op de foto's nog wel mee imo, maar er zal heel veel niet zichtbare schade zijn waarschijnlijk :'(

Zelf dus ook geen motor meer gehuurd? Als je weer gaat rijden lekker rustig aan opbouwen *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Hier nog het verslag van de maandag. Alles erna is minder interessant voor mij, want geen motor beschikbaar om te kunnen rijden :'(

Hier was alles nog goed en wel en zijn we ook van plek gewisseld waar ik voorop ben gaan rijden ipv @NLDViane..
[Afbeelding]

Klein 30-45 minuten later ging het helaas mis en ben ik mogelijk door een bout van 3cm inclusief behoorlijke hellingshoek op de voorkant weggegleden. En met behoorlijke hellingshoek bedoel ik dan ook dat de randen zowel voor en achter behoorlijk op zijn..... Zolang de banden en motor het vertrouwen erin geven is dat ook geen probleem normaal gesproken.....

Verder heb ikzelf geluk gehad dat ik net op de rand van de stenen en gras ben blijven hangen (dacht dat ik ertussen zat, maar was dus toch niet zo) en niet mee naar beneden ben gegaan.

Want dit is wel behoorlijk stijl.... Ikzelf lag dus bovenaan bij de stenen op de rand met het gras en de motor lag vlakbij de boom op de kop...
[Afbeelding]

En over goed mikken gesproken ik zat helemaal aan de linkerkant 20cm van de vangrail met mijn hoofd...
Enige schade aan kleding is dan ook een lichte slijtageplek op linkeronderarm/broek/klein stukje handschoen.. Zelf alleen een goede blauwe plek net onder de heupprotector en wisselend spierpijn in linker schouder..
[Afbeelding]

En verder ziet de motor er helaas niet zo fraai meer uit nu....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zonde dat er altijd een fiat/ferrari/ducati/aprilia/moto guzzi/vespa onderdelen moeten verliezen waarover uitgerekend jij uit moet glijden :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:13:
@timmie271 zo, flink geluk gehad... De schade ziet er nog rijbaar uit trouwens, of is je koppelingsdeksel lek?
Voor zover we kunnen zien is alles qua chassis, ophanging, motorblok, banden, remmerij en dergeleijke in order. Komt wel witte rook uit de uitlaat in de korte tijd dat ie nog even gestart is, maar alle vloeistoffen zaten er nog gewoon in. Nergens een lekkagje te bekennen.

Alleen is letterlijk de hele neus aan gort (staat ook scheef). Die heeft het hele gewicht van de motor opgevangen nadat links al eerst de stenen rand heeft geknuffeld...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEOdAzHazvrhmrBUpNLS4Pp6NAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAWikPmr08vwKumWnoCAo3aQ.jpg?f=fotoalbum_large
Thoit schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:49:
[...]

Kan je van geluk spreken dat je inderdaad net goed bent geschoven en je nog met de auto daar bent. De schade valt op de foto's nog wel mee imo, maar er zal heel veel niet zichtbare schade zijn waarschijnlijk :'(

Zelf dus ook geen motor meer gehuurd? Als je weer gaat rijden lekker rustig aan opbouwen *;
Van de close up foto's die ik heb zie je dat er wel meer stuk is helaas.... frame slider heeft wel z'n werk gedaan en is behoorlijk afgesleten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V37cqFUvK9DWvLdOQbz_LFntIL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUo5c7cRgU9HgcRvojxSMOHY.jpg?f=fotoalbum_large

Motor huren is ook vaak met creditcard die ik niet heb en daarnaast heb ik voor het leuke net even teveel laat van de schouder om te gaan rijden. Dus ik ga de auto pakken voor een pas vandaag.
botoo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:15:
[...]

Bout onder je wiel maar ook een engeltje op je schouder, het had heel veel beroerder kunnen lopen.
Vuikie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 06:13:
@timmie271 dat is een spannende schuiver die je daar hebt gemaakt. Gelukkig ben jij er lopend van weg gekomen en, zoals je zelf al zei, de motor is wel weer te repareren. Geniet nog van de rest van je vakantie (y)
Yups. Behoorlijk veel geluk gehad... even iets naar links of rechts en ik lag in een ander bed nu waarschijnlijk dan van het hotel. Maar dat is gelukkig niet het geval. Dus gewoon van de vakantie genieten op een andere manier :)
SniperGuy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:56:
[...]

Zonde dat er altijd een fiat/ferrari/ducati/aprilia/moto guzzi/vespa onderdelen moeten verliezen waarover uitgerekend jij uit moet glijden :D ;)
Altijd weer die Italiaanse makelij wat uit elkaar valt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
sypie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:39:
Even met elkaar contacten dat jullie elkaar niet kennen maar een leuk tochtje met elkaar aan het maken waren. Net als een Tweakers rit, maar dan kleiner.
Nah.. zo zit ik niet in elkaar. Daarnaast had ik dat dan direct moeten doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58

Met een MT-07 heb je een prima eerste motor, die rijd ik ook :) Lekker veel koppel maar goed te doseren, met een hoge funfactor. Mocht je specifieke vragen hebben, shoot me a message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
timmie271 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Voor zover we kunnen zien is alles qua chassis, ophanging, motorblok, banden, remmerij en dergeleijke in order. Komt wel witte rook uit de uitlaat in de korte tijd dat ie nog even gestart is, maar alle vloeistoffen zaten er nog gewoon in. Nergens een lekkagje te bekennen.
Witte rook = water, kan je beter hebben dan blauwe rook. Ai bij de close-up kan je idd zien dat die flink in elkaar zit. Gebruikte kuip delen zullen waarschijnlijk ook moeilijk te vinden zijn voor deze motor ivm leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Thoit schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:13:
[...]

Witte rook = water, kan je beter hebben dan blauwe rook. Ai bij de close-up kan je idd zien dat die flink in elkaar zit. Gebruikte kuip delen zullen waarschijnlijk ook moeilijk te vinden zijn voor deze motor ivm leeftijd?
En de witte rook was ook gewoon echt wit en heeft toch bijna 2 a 3 minuten op z'n kop gelegen. Klonk verder wel gewoon goed en was tik-lopen. Nadat ik de beveiligingen van de motor had uitgelegd aan de Duitser :+

Die zijn inderdaad vrijwel niet beschikbaar idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 ah, die voorkant zit aardig los inderdaad, dat is niet echt ideaal rijden.

Een beetje roken nadat een motor op zijn kant of ondersteboven gelegen heeft is niet ongebruikelijk overigens, er komten dan toch wat vloeistoffen op plaatsen waar ze normaal niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:35:
@timmie271 ah, die voorkant zit aardig los inderdaad, dat is niet echt ideaal rijden.

Een beetje roken nadat een motor op zijn kant of ondersteboven gelegen heeft is niet ongebruikelijk overigens, er komten dan toch wat vloeistoffen op plaatsen waar ze normaal niet komen.
Daarom, maar wilden hem daarna niet nog een keer starten. Laat de garage eerst maar een volledige check uitvoeren en dan kijken we wel of ik zelf alles bestel of dat zij het allemaal mogen maken..

Voorkant zit goed vast nog hoor, maar het metalen deel in de neus dat vastzit aan het hoofdchassis kromgetrokken. Dat heeft dus de meeste schade gebracht ;w anders was ie er een heel stuk beter uitgekomen..

En de rechter clip-on vertrouwen we op dit moment niet. Lijkt een beetje meer naar beneden te staan, maar daarvoor moet eerst het remvloeistof reservoir eraf.. dus nog genoeg te knutselen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:11

Allereerst gefeliciteerd!

De (nieuwe) Z650 serie is pas op de markt sinds 2017. Dit was de opvolger van de ER-6 serie. Als de eigenaren mooi-weer rijders waren, valt die lage km standen goed te verklaren. Ik heb het toen ook gezien met de Versys 650 face-lift in 2015, tot 3 jaar later zag je veel occasions met lage km-standen terwijl de pre-facelift modellen veel meer km's hadden staan.

@timmie271 zuur man! Hopelijk valt de schade goed te fixen en zit je weer snel in het zadel.

[ Voor 5% gewijzigd door aidanl op 15-07-2020 10:34 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

@timmie271 : super dat je zelf niets hebt. En uiteraard rot van je motor.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
timmie271 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:54:

Yups. Behoorlijk veel geluk gehad... even iets naar links of rechts en ik lag in een ander bed nu waarschijnlijk dan van het hotel. Maar dat is gelukkig niet het geval. Dus gewoon van de vakantie genieten op een andere manier :)
Er lopen anders vaak wel leuke dames rond bij dat andere bed ;)

Gelukkig heb je zelf niks ernstigs, maar dat plastic kuipwerk kan soms best wel duur zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012

PinusRigida

I put the p in pool.

Is het compleet tegenstrijdig als mijn motor lijkt ietsjes soepeler te draaien op E10 dan op E5 en ook wat meer koppel lijkt te hebben?!

Dat laatste is misschien slechts een gevoel maar dat soepeler draaien meen ik echt te merken, vooral in vrijloop en (zeer) lage rpm's, zoals vertrek vanuit stilstand of tussen de file filteren in 2'e of 3'e... (het is ook daar dat ik ietsjes meer koppel lijk te voelen...

Reden voor mijn vraag is dat ik overal het omgekeerde lees: E5 ("Euro 98 zoals wij het hier meestal noemen) zou in principe toch voor iets fellere ontbranding zorgen en marginaal betere prestaties en betere brandstofconsumptie en da's meteen een volgende constatatie en deze keer niet louter gevoel:
ook weer compleet contra-intuïtief heb ik m'n laagste verbruik op E10 gehaald i.p.v. op E5 : 1,8L/100km(!) op een rit van zo'n 60km.

Voorheen met E5 steeds stabiel op 2,1 à 2,2, en nu plots 1,8 en het is niet dat ik er zo ontzettend op let: ja, ik ben een rustige chauffeur en het is sowieso een zuinige motor maar het zou toch omgekeerd moeten zijn; Euro 98 zou toch voor marginaal betere benzineconsumptie moeten zorgen dan Euro 95 maar bij mij lijkt alles wel omgekeerd...

Is recent model: bj2019 en kan perfect op E5 draaien maar lijkt het beter te doen op E10 terwijl ik bijna overal het omgekeerde lees/hoor

Iemand gelijkaardig verhaal?

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 15-07-2020 10:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@PinusRigida Het zou best kunnen als je motor er specifiek voor afgesteld is. Toch denk ik eerder bij een eenmalige tankbeurt aan een meetfout, of andere omstandigheden. Denk aan luchtvochtigheid of wind.

Let wel even op: E5/E10 geeft het percentage bio-ethanol aan. Euro95 of Euro98 geeft het octaangetal aan. In principe staan die los van elkaar, al is Euro98 wel nog overal E5. (waarbij de aanduiding wettelijk E0 niet bestaat; veel premium merken bevatten helemaal geen ethanol)

Dat gezegd hebbende: ethanol bevat minder energie dan benzine, dus heel logisch is het niet.
Euro98 kan dan weer iets zuiniger zijn als je motor er op is afgesteld, omdat je een hogere compressie toe kunt passen.
Mijn monteur beweert dan weer dat hij kan zien, of ik premium benzine tank of niet. Alles brandt schoner.
Ik houd zelf iedere tankbeurt bij, en ik durf met al die meetpunten de stelling wel aan dat mijn motor zuiniger loopt op Euro98 dan op Euro95. Dit zie ik overigens niet dezelfde tankbeurt al, maar pas 1 of 2 tankbeurten erna.
De meeste tankbeurten zijn dan ook nog eens in Duitsland dus voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten. E10 tank ik sowieso zo min mogelijk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

PinusRigida schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:44:
Is het compleet tegenstrijdig als mijn motor lijkt ietsjes soepeler te draaien op E10 dan op E5 en ook wat meer koppel lijkt te hebben?!

Dat laatste is misschien slechts een gevoel maar dat soepeler draaien meen ik echt te merken, vooral in vrijloop en (zeer) lage rpm's, zoals vertrek vanuit stilstand of tussen de file filteren in 2'e of 3'e... (het is ook daar dat ik ietsjes meer koppel lijk te voelen...

Reden voor mijn vraag is dat ik overal het omgekeerde lees: E5 ("Euro 98 zoals wij het hier meestal noemen) zou in principe toch voor iets fellere ontbranding zorgen en marginaal betere prestaties en betere brandstofconsumptie en da's meteen een volgende constatatie en deze keer niet louter gevoel:
ook weer compleet contra-intuïtief heb ik m'n laagste verbruik op E10 gehaald i.p.v. op E5 : 1,8L/100km(!) op een rit van zo'n 60km.

Voorheen met E5 steeds stabiel op 2,1 à 2,2, en nu plots 1,8 en het is niet dat ik er zo ontzettend op let: ja, ik ben een rustige chauffeur en het is sowieso een zuinige motor maar het zou toch omgekeerd moeten zijn; Euro 98 zou toch voor marginaal betere benzineconsumptie moeten zorgen dan Euro 95 maar bij mij lijkt alles wel omgekeerd...

Is recent model: bj2019 en kan perfect op E5 draaien maar lijkt het beter te doen op E10 terwijl ik bijna overal het omgekeerde lees/hoor

Dat "euro 98" betere verbranding zou hebben is een broodje-aap verhaal. Het octaangetal (niet gehalte!) geeft iets aan over de klopvastheid van de brandstof. 102 of 98 ontbrandt dus zelfs moeilijker dan 95, maar het levert niet meer of minder energie. Welk octaangetal je nodig hebt, hangt af van de constructie van de mtoor en staat in je handleiding. Hier staat het bijvoorbeeld mooi uitgelegd: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5665977

Ethanol (de E in E5 en E10) heeft een lagere energiedichtheid dan benzine. Hoe meer ethanol, hoe minder energie er dus in een liter zit. Bij dezelfde prestaties gaat je verbruik dus omhoog.
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/benzine-e10-e5

Wel heb ik gehoord (maar kan dat zo 1-2-3 niet terugvinden) is dat Ethanol de energie sneller levert dan benzine. Dat zou dan overeen komen met jouw ervaringen, maar daar staat dus wel een hoger verbruik tegenover.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:18:
@PinusRigida Het zou best kunnen als je motor er specifiek voor afgesteld is. Toch denk ik eerder bij een eenmalige tankbeurt aan een meetfout, of andere omstandigheden. Denk aan luchtvochtigheid of wind.

Let wel even op: E5/E10 geeft het percentage bio-ethanol aan. Euro95 of Euro98 geeft het octaangetal aan. In principe staan die los van elkaar, al is Euro98 wel nog overal E5. (waarbij de aanduiding wettelijk E0 niet bestaat; veel premium merken bevatten helemaal geen ethanol)

Dat gezegd hebbende: ethanol bevat minder energie dan benzine, dus heel logisch is het niet.
Euro98 kan dan weer iets zuiniger zijn als je motor er op is afgesteld, omdat je een hogere compressie toe kunt passen.
Mijn monteur beweert dan weer dat hij kan zien, of ik premium benzine tank of niet. Alles brandt schoner.
Ik houd zelf iedere tankbeurt bij, en ik durf met al die meetpunten de stelling wel aan dat mijn motor zuiniger loopt op Euro98 dan op Euro95. Dit zie ik overigens niet dezelfde tankbeurt al, maar pas 1 of 2 tankbeurten erna.
De meeste tankbeurten zijn dan ook nog eens in Duitsland dus voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten. E10 tank ik sowieso zo min mogelijk.
Haha, je was nét iets sneller. Dat je monteur kan zien of er premium benzine is gebruikt, geloof ik dan wel maar dat heeft niet te maken met ethanol of het octaangetal maar met de andere additieven die in de benzine zitten. Die zorgen voor minder roetafzetting bijvoorbeeld door de verbranding "vollediger" te laten verlopen. Tussen "euro 95" en "super 98" zitten dan ook meer verschillen dan alleen het octaangetal. Dat verklaart het verschil in verbruik waarschijnlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Icephase op 15-07-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
De leaseregelementen zijn altijd wel leuk. Het zal waarschijnlijk bij een berisping blijven maar als de werknemer al meerdere klachten heeft dan kan het wel eens zijn dat die zijn auto moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Icephase schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:20:
Haha, je was nét iets sneller. Dat je monteur kan zien of er premium benzine is gebruikt, geloof ik dan wel maar dat heeft niet te maken met ethanol of het octaangetal maar met de andere additieven die in de benzine zitten. Die zorgen voor minder roetafzetting bijvoorbeeld door de verbranding "vollediger" te laten verlopen. Tussen "euro 95" en "super 98" zitten dan ook meer verschillen dan alleen het octaangetal. Dat verklaart het verschil in verbruik waarschijnlijk.
Klopt helemaal, maar dat gaat wel heel erg op de details in. Die ik dan ook niet weet overigens. :+
Mijn monteur ziet het inderdaad vooral aan de roetafzetting op de bougies en de kleppen, heb je helemaal gelijk in.

Maar over het verbruik vind ik het sowieso lastig om uitspraken te doen. Mijn zuinigste verbruik was hier in Nederland tijdens corona. 1:21 of zoiets, met duo, maar vooral een constant en relatief laag tempo. In het dagelijks verbruik zit ik rond de 1:17,5 - 1:18. Maar in het Schwarzwald waar ik toen echt een stevig tempo heb gereden, haalde ik een verbruik van 1:19,5. Zeg mij het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Pagman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:23:
[...]

De leaseregelementen zijn altijd wel leuk. Het zal waarschijnlijk bij een berisping blijven maar als de werknemer al meerdere klachten heeft dan kan het wel eens zijn dat die zijn auto moet inleveren.
Ik ben al blij als hij een stevig gesprek krijgt en hopelijk ziet de bestuurder dan in dat zulk gedrag op de weg echt niet kan. Misschien dat een gesprek met de werkgever nog wel meer doet met je als een gesprek met een agent... Als je netjes de regels volgt kom je die agent niet zo snel tegen... je werkgever is dan toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

@Icephase en @DrivinUCrazy
Thanx, was idd al op de hoogte van de verschillen tussen beide, vandaar dat ik me afvroeg hoe het komt dat mijn ervaringen (ondertussen 2'e tankbeurt op 'Euro 95') zo tegenstrijdig zijn...

Vind het nog steeds raar maar het zal er wellicht idd. mee te maken hebben dat mijn motor specifiek op Euro 95 werd afgesteld...
thanol (de E in E5 en E10) heeft een lagere energiedichtheid dan benzine. Hoe meer ethanol, hoe minder energie er dus in een liter zit. Bij dezelfde prestaties gaat je verbruik dus omhoog.
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/benzine-e10-e5
Wel heb ik gehoord (maar kan dat zo 1-2-3 niet terugvinden) is dat Ethanol de energie sneller levert dan benzine. Dat zou dan overeen komen met jouw ervaringen, maar daar staat dus wel een hoger verbruik tegenover.
Wel idd: hier is het dus ook omgekeerd en het is dus echt niet dat ik anders ben beginnen rijden... verbruik is, marginaal weliswaar maar toch, lager i.p.v. hoger... :?

[ Voor 16% gewijzigd door PinusRigida op 15-07-2020 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Demper er ook maar even weer erin gedaan. Vond het geluid wel echt prachtig om te horen maar het was best wel luid :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieo6yfZo1n-C6KVCc1h-JoU5t0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcZjc1LquK0MCTvzyIiEY6UP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

PinusRigida schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:33:
@Icephase en @DrivinUCrazy
Thanx, was idd al op de hoogte van de verschillen tussen beide, vandaar dat ik me afvroeg hoe het komt dat mijn ervaringen (ondertussen 2'e tankbeurt op 'Euro 95') zo tegenstrijdig zijn...

Vind het nog steeds raar maar het zal er wellicht idd. mee te maken hebben dat mijn motor specifiek op Euro 95 werd afgesteld...

[...]

Wel idd: hier is het dus ook omgekeerd en het is dus echt niet dat ik anders ben beginnen rijden... verbruik is, marginaal weliswaar maar toch, lager i.p.v. hoger... :?
Tja dan zal dat toch echt aan andere factoren liggen; buitentemperatuur, luchtvochtigheid, net even anders gereden, subtiele verschillen in rijstijl, wat meer/minder verkeer etc. etc. Natuurkundige wetten zijn exact dat: wetten... die gelden dus altijd, overal. En één van die wetten is de wet op behoud van energie dus je kunt nergens energie vandaan 'toveren'. Wat niet in de brandstof zit, kan er ook niet uit komen. Ik zou gewoon lekker gaan rijden. Als je je zorgen maakt om de ethanol dat je rubbers kan aantasten, kun je een fuel stabilizer gebruiken. Je kunt dan gewoon E10 tanken en je gooit er iedere tankbeurt een doppie van dat spul bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Icephase schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Tja dan zal dat toch echt aan andere factoren liggen; buitentemperatuur, luchtvochtigheid, net even anders gereden, subtiele verschillen in rijstijl, wat meer/minder verkeer etc. etc. Natuurkundige wetten zijn exact dat: wetten... die gelden dus altijd, overal. En één van die wetten is de wet op behoud van energie dus je kunt nergens energie vandaan 'toveren'. Wat niet in de brandstof zit, kan er ook niet uit komen. Ik zou gewoon lekker gaan rijden. Als je je zorgen maakt om de ethanol dat je rubbers kan aantasten, kun je een fuel stabilizer gebruiken. Je kunt dan gewoon E10 tanken en je gooit er iedere tankbeurt een doppie van dat spul bij.
Mja... gezien het verschil in verbruik ook zo klein is, heeft het al niet veel externe variabelen nodig om anders te liggen. dus wie weet, zal het wellicht pas echt merken op lange termijn...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

PinusRigida schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:44:

Het is heel simpel. Het zit 'm in de afstelling.
Elke motor kan op E5 en op E10 rijden mits daar voor afgesteld.

Om daar wat verder over te gaan uitwijden:

Het verhaal dat ethanol van alles aantast heeft ergens wel een kern van waarheid, maar in de voertuig industrie worden aantastbare materialen (soorten rubber, aluminium legeringen, etc) al 20 a 30 jaar niet meer gebruikt.
In een deel van de wereld rijdt men al 40+ jaar op ethanol blends. Meest befaamde land daarin is toch wel Brazilië, maar ook om ons heen zijn er landen waar ze al veel langer ethanol pompen dan wij dat doen.
Het is voor een voertuigfabrikant helemaal niet interessant (kosten efficientie) om speciaal voor onze markt onderdelen te maken uit andere soorten materialen. Dus wij krijgen die ethanolresistente materialen ook al zo lang als de rest van de planeet.
Daar hoef je dus niet bang voor te zijn, tenzij je een oldtimer rijdt.

Wat wel een issue kan zijn, is dat ethanol vrij sterk is in rommel losweken. Benzine is helemaal niet zo mooi puur en bevat best wel veel verschillende componenten die helemaal nergens voor dienen.
Onder andere stofjes die de karakteristieke geur van benzine produceren. Laat je dat te lang stil staan, dan komt er vanzelf een geel-achtig laagje aan de binnenkant van b.v. de tank en vlotterkamers (indien carburateurs) te zitten. Dat laagje wordt opgelost door ethanol en verstopt dan de sproeiers of injectoren.
Kortom, als je maar genoeg rijdt en langzaam het ethanolpercentage opvoert, komt de troep langzaam los en wordt mee verbrand tot alles schoon is. Daar na is het geen probleem meer.
Eventueel smijt je een paar keer wat injectiereiniger-additief bij de benzine in.

Leuk weetje: als je je neus boven een tankje synthetische benzine houdt (b.v. Aspen4), ruikt dat helemaal niet zo erg naar benzine als benzine die is gedestileerd uit aardolie. Zit gewoon minder nuteloze prut in.

Waar je wel tegen issues aan kan lopen, is dat veel motoren geen feedback mechanisme hebben om te checken hoe de verbranding is gegaan.
Auto's hebben lambdasondes om aan de uitlaatgassen te snuffelen of de verbranding goed ging. Teveel brandstof of juist teveel lucht zorgt voor een andere uitlaatgas samenstelling, maar betekent ook dat je meer of minder vermogen/koppel produceert.
Je moet dan dus puur op basis van afstelling (mappings in een ECU of stelschroefjes/jets in een carburateur) gaan inregelen dat het juiste mengsel van lucht en brandstof wordt gemaakt.

Maar, ethanol bevat minder calorieen dan benzine. Dus dan zou je daar voor moeten afstellen zodra je andere brandstof gaat tanken, anders klopt de verhouding brandstof/lucht niet meer.

Ook als je een hypermoderne motor hebt die wél een lambdasonde heeft, kan het prima zo zijn dat de ECU niet juist kan afregelen op de brandstof die je tankt.

Dat kan dus prima de reden zijn dat je motor beter en/of zuiniger loopt op E10 dan op de E5 die iedereen aanraad. Het kan prima zo zijn dat de fabrikant software in de ECU heeft gezet die beter is afgestemd op E10.
Wil je heeeeel graag op E5 rijden, dan moet de ECU omgeprogrameerd worden, danwel voor de gek gehouden worden met een tuning kastje zoals een Powercommander.

Het verhaal dat Super98 (niet Euro98!) feller brand is lariekoek trouwens. Het getal aan het einde is het octaangetal (niet gehalte, wat terecht al opgemerkt wordt).
Kortgezegd, er zitten twee bestanddelen in benzine die bepalen op welk moment benzine spontaan in de fik vliegt als je het onder druk zet. Iso-octaan en N-heptaan. Het octaangetal duid op de verhouding tussen die twee. Benzine zal nooit vrij zijn van N-heptaan, wat spontane ontbranding veroorzaakt.
Tijdens de compressieslag van de motor wordt de benzine en lucht samengeperst. Is het octaangetal te laag, dan begint het al te branden voordat de bougie een vonkje geeft en de zuiger niet over zijn hoogste punt heen is. Dan ga je de zuiger terugduwen tegen de draairichting van de motor in.
Is het slechts een klein beetje te vroeg, dan verlies je vermogen/koppel. Is het teveel te vroeg, dan vliegen de zuigers en drijfstangen door de zijkant van het motorblok naar buiten.

Waar deze eigenschap interessant kan zijn, is wanneer je er voor zorgt dat de compressie hoger wordt. Bijvoorbeeld door een heel klein beetje van de kop van het blok af te schaven, dunnere pakkingen te gebruiken, etc. Of als je een supercharger/turbo monteert die de lucht alvast een beetje samenperst voordat de motor zijn rondje compressie er overheen gooit en je totale compressieverhouding dus hoger wordt.
Dan moet je wel benzine gaan tanken met een hoger octaangetal.
Of de fabrikant moet je voertuig er op hebben gemaakt dattie dat echt nodig heeft, maar dan staat het wel in het boekje danwel op een sticker bij je tankdop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1 ... 207 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.