Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Buiten het feit dat ik het niet comfortabel vind zitten en de ritsen nooit vertrouw
leeg
Ik heb aan mijn schuiver met mijn motor toen niets overgehouden. Behalve een blauwe plek omdat ik een sleutel in mijn broekzak had. Sindsdien: alles in de tanktas.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Inderdaad. Ik heb ook wel eens gruwelverhalen gehoord over alledaagse objecten die (soms levensgevaarlijke) verwondingen veroorzaken bij een ongeval. Denk ook in de auto aan het 'Beste Boek van de Weg' dat iedereen zo'n beetje op de hoedenplank had liggen. Bij een flinke crash krijg je gewoon een kilo of 100 tegen je achtehoofd...DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:34:
Ik heb aan mijn schuiver met mijn motor toen niets overgehouden. Behalve een blauwe plek omdat ik een sleutel in mijn broekzak had. Sindsdien: alles in de tanktas.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit moest ik even opzoekenmphilipp schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:34:
[...]
. Denk ook in de auto aan het 'Beste Boek van de Weg' dat iedereen zo'n beetje op de hoedenplank had liggen.
Dat was dan zeker de Melkweg-editie... de NL-versie is niet zwaarder dan een 1 kilogram.mphilipp schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:34:
[...]
Inderdaad. Ik heb ook wel eens gruwelverhalen gehoord over alledaagse objecten die (soms levensgevaarlijke) verwondingen veroorzaken bij een ongeval. Denk ook in de auto aan het 'Beste Boek van de Weg' dat iedereen zo'n beetje op de hoedenplank had liggen. Bij een flinke crash krijg je gewoon een kilo of 100 tegen je achtehoofd...
By the way, ook hierover (losse voorwerpen in de auto) heeft Blik op de weg een mooi filmpje gemaakt. Deze mogen jullie zelf opzoeken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
je hebt gespijbeld bij natuurkunde?Jolke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:45:
[...]
Dat was dan zeker de Melkweg-editie... de NL-versie is niet zwaarder dan een 1 kilogram.
G-force...Jolke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:45:
[...]
Dat was dan zeker de Melkweg-editie... de NL-versie is niet zwaarder dan een 1 kilogram.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb net de 2005 editie van het Shell Stratenboek gewogen, 1,6kg. Maar dan heb je ook wel alle straten van Nederland (meer dan 235000) in kaart.Dat was dan zeker de Melkweg-editie... de NL-versie is niet zwaarder dan een 1 kilogram.
Vullen met zand of bakstenen en dan wheelies makenSmurfLink schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:
Heuj, TeamTopkoffer.Vergeten hier neer te zetten, ik heb ook eindelijk een nieuwe. Waar in de oude eigenlijk nog niet eens 1 rugzak paste is deze veeeel fijner. En qua oppervlak valt het me mee. Hij is niet breder dan de motor. 42L versus 30.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Was gisterenavond vanuit Weert binnendoor gereden naar zuid Limburg slennaken en daar nog wat rond gereden in de heuvels, erg lekker ritje, wel best nog een stukje in het donker gereden op het einde.
Maar viel me op dat er maar zeer weinig motorrijders waren, ben er maar 3 tegen gekomen.
Enige nadeel is al het vliegende gespuis in de schemering, maar goed.
leeg
's Avonds is het ook rustig in Zuid-Limburg. Voornamelijk waar ik rij in de buurt van Schinnen, Sittard, Beek, Meerssen kun je ze op één hand tellen. Overdag kom ik er daarentegen wel genoeg tegen.detim schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:48:
Veel mensen hier die avond tochten maken of vooral weekend, vakantie en woon-werk?
Was gisterenavond vanuit Weert binnendoor gereden naar zuid Limburg slennaken en daar nog wat rond gereden in de heuvels, erg lekker ritje, wel best nog een stukje in het donker gereden op het einde.
Maar viel me op dat er maar zeer weinig motorrijders waren, ben er maar 3 tegen gekomen.
In de avond rijd ik bijna nooit. Ben dan meestal gaar van de dag dus vind ik het niet meer altijd even slim om dan nog te gaan rijden. Tevens rijd ik alleen in de Eifel, waardoor je 's avonds niet even nog die kant uit gaat. De mergel land route rijd ik bijv. Ook alleen in het voor of najaar als er niemand komt. Scheelt dan ook wel dat m'n werk bij de route ligtdetim schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:48:
Veel mensen hier die avond tochten maken of vooral weekend, vakantie en woon-werk?
Komt echt als een super fatsoenlijke jongen over, dus heb er wat dat betreft wel vertrouwen in dat ze er niet met mijn motor vandoor gaan ofzo (en dan nog, als er eentje hier blijft en met de auto is..). Maar andere tips / tricks waar ik aan moet denken bij particuliere verkoop van een motor? Nog nooit gedaan, dus vooral wat echt anders is dan met een auto. Enige wat ik kon bedenken is dat je dus niet mee kan met de "proefrit".
Hij komt van ver en in principe wil hij hem gelijk meenemen. Zou ook niet weten waarom dat niet zou gaan gebeuren want de motor is nog geen jaar oud en gewoon als nieuw.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ziet er erg gaaf uit! Had geen idee van deze kleurstelling, is net weer wat anders dan het standaard rood of zwart
@VidaR-9 Even ter plekke inschatten of je nog een borg gaat vragen. Als er inderdaad iemand achterblijft dan vertrouw ik het ook wel.
Vergeet natuurlijk ook niet te kijken hoe en waar je de motor moet overschrijven. Zondag willen bepaalde winkels wel eens dicht zijn waar je terecht kan om over te schrijven.
[ Voor 47% gewijzigd door thijsco19 op 11-07-2020 09:45 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
[ Voor 23% gewijzigd door harley op 11-07-2020 10:33 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Rijbewijs vragen en evt autosleutels. Plus een gegijzelde vriend helpt natuurlijk ook 😀VidaR-9 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:37:
Morgen komt er iemand naar mijn MT-09 kijken. Deze stond nog niet formeel te koop, maar had op MF aangegeven dat ik hem te koop wil gaan zetten binnenkort en iemand reageerde per PM. Hij komt samen met een vriend en die vriend moet gaan rijden, want hijzelf heeft pas over een week zijn volledige A rijbewijs.
Komt echt als een super fatsoenlijke jongen over, dus heb er wat dat betreft wel vertrouwen in dat ze er niet met mijn motor vandoor gaan ofzo (en dan nog, als er eentje hier blijft en met de auto is..). Maar andere tips / tricks waar ik aan moet denken bij particuliere verkoop van een motor? Nog nooit gedaan, dus vooral wat echt anders is dan met een auto. Enige wat ik kon bedenken is dat je dus niet mee kan met de "proefrit".
Hij komt van ver en in principe wil hij hem gelijk meenemen. Zou ook niet weten waarom dat niet zou gaan gebeuren want de motor is nog geen jaar oud en gewoon als nieuw.
I took the blue pill…
En zoals ik het begrijp gaat de belangstellende zelf niet rijden en blijft dus achter, hij heeft als het goed is ook het geld (contant?) dus dat kan je ook alvast vragen of al iets mee afspreken.
Spreek bijvoorbeeld al de verkoop prijs af onder voorbehoud dat die vriend geen bijzonderheden ontdekt.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Geen idee of je het nog kan regelen, maar waarom niet via motoshare verhuren en bedrag verminderen op de verkoop. Zijn jullie allebei gedekt....VidaR-9 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:37:
Morgen komt er iemand naar mijn MT-09 kijken. Deze stond nog niet formeel te koop, maar had op MF aangegeven dat ik hem te koop wil gaan zetten binnenkort en iemand reageerde per PM. Hij komt samen met een vriend en die vriend moet gaan rijden, want hijzelf heeft pas over een week zijn volledige A rijbewijs.
Signature
Dat mag niet. Het rijbewijs of ID is niet van die persoon maar van de staat, als jij geen vergunning hebt om daarom te vragen ben je in overtreding. Hotels mogen dit ook niet, autoverhuurbedrijven evenmin. Gaat nog vaak fout, maar het is toch echt verboden. Jij mag het als rijder dus ook niet afgeven, want jij hebt het in bruikleen.FBTN schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Rijbewijs vragen en evt autosleutels. Plus een gegijzelde vriend helpt natuurlijk ook 😀
@VidaR-9 Teken een contract. Dat hij 'm koopt als ie 'm sloopt of schade maakt, en daarop noteer je dus ook de rijbewijsgegevens en alle overige papieren. Die contracten zijn online wel te vinden en hoef je dus niet zelf te doen.
[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 11-07-2020 11:21 ]
I have stability. The ability to stab.
Ik zal het onthouden, als ik de volgende keer 60 euro moet betalen voor een nieuw rbw of ID kaartSmurfLink schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Dat mag niet. Het rijbewijs of ID is niet van die persoon maar van de staat, als jij geen vergunning hebt om daarom te vragen ben je in overtreding. Hotels mogen dit ook niet, autoverhuurbedrijven evenmin. Gaat nog vaak fout, maar het is toch echt verboden. Jij mag het als rijder dus ook niet afgeven, want jij hebt het in bruikleen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En bij een huurhuis vind je zeker ook dat dat jouw eigendom is?Destruction schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:29:
[...]
Ik zal het onthouden, als ik de volgende keer 60 euro moet betalen voor een nieuw rbw of ID kaart
Niet mijn eigendom, wel mijn woningSmurfLink schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:32:
[...]
En bij een huurhuis vind je zeker ook dat dat jouw eigendom is?
Maar meestal als je iets leent, hetzij in bruikleen hebt, kost dat geen geld
https://autoriteitpersoon...ficatie/identiteitsbewijsDestruction schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Niet mijn eigendom, wel mijn woning![]()
Maar meestal als je iets leent, hetzij in bruikleen hebt, kost dat geen geld
Ik maakte er toch echt geen grap over...En blijft een identiteitsbewijs op grond van artikel 4 Paspoortwet altijd eigendom van de staat.
Ik geloof je wel, maar bruikleen icm kosten klinkt wat vreemd. Het is daarentegen wel iets dat een ambtenaar kan verzinnenSmurfLink schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:41:
Ik maakte er toch echt geen grap over...
Verkoopprijs staat al vast. Dat heb ik al gezegd. Is een super scherpe prijs. Dus take it or leave it.thijsco19 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:
Rijbewijs zou ik niet zo snel vragen (of geven) maar een ID kaart oid wel. Rijbewijs is wel handig voor diegenen die moet rijden. Autosleutels is een hele goede.
En zoals ik het begrijp gaat de belangstellende zelf niet rijden en blijft dus achter, hij heeft als het goed is ook het geld (contant?) dus dat kan je ook alvast vragen of al iets mee afspreken.
Spreek bijvoorbeeld al de verkoop prijs af onder voorbehoud dat die vriend geen bijzonderheden ontdekt.
Betaling gaat via bank. We hebben dezelfde bank.
Zolang hij achter blijft is t prima. Zorg dat ik zie welke auto t is, dan gaan ze nergens heen hoor. M’n eigen auto staat startklaar.
En als ik t op t laatste niet vertrouw dan gaat t gewoon niet door.
Enige is schade inderdaad. Maarja. Is goed verzekerd en zal altijd risico blijven.
Er staat in de wet ook geen bruikleen. Dat maken jullie er hier van. Er staat gewoon dat het eigendom blijft van de staat, niet dat het jou in bruikleen wordt gegeven.Destruction schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Ik geloof je wel, maar bruikleen icm kosten klinkt wat vreemd. Het is daarentegen wel iets dat een ambtenaar kan verzinnen
Motor stelen is ook verboden. Zou gewoon rijbewijs en autosleutels in beslag nemen 😀SmurfLink schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Dat mag niet. Het rijbewijs of ID is niet van die persoon maar van de staat, als jij geen vergunning hebt om daarom te vragen ben je in overtreding. Hotels mogen dit ook niet, autoverhuurbedrijven evenmin. Gaat nog vaak fout, maar het is toch echt verboden. Jij mag het als rijder dus ook niet afgeven, want jij hebt het in bruikleen.
@VidaR-9 Teken een contract. Dat hij 'm koopt als ie 'm sloopt of schade maakt, en daarop noteer je dus ook de rijbewijsgegevens en alle overige papieren. Die contracten zijn online wel te vinden en hoef je dus niet zelf te doen.
I took the blue pill…
In ander nieuws, de VTR haalt zn vermogen nog netjes, het ding vanmiddag even op de testbank gegooid om een basis te hebben voor de ombouw naar injectie.
:strip_exif()/f/image/RilkWsbFdyoe2VAITlPnVcyx.jpg?f=fotoalbum_large)
De wat rommelige vermogensafgifte komt door een toerentalopname die behoorlijk liep te etteren (de koppelkromme is wel vrij vlak) dus ik denk dat er nog 2-3pk van het topvermogen af mag.
Evengoed, gewoon prima zo.
Filmpje:
YouTube: VTR1000F stock dyno run
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 11-07-2020 18:34 ]
leeg
Dus ding op de brug (heftafel, maar ik zeg brug), achterwiel in de klem, spanbanden erom en een paddockstand onder de voorvork..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q1EeenNKiVzsCpfO50p0cHaV.jpg?f=user_large)
Vd week maar ff het wiel eruit halen en het ventiel helemaal swappen. Heb de motor eind vd week weer nodig, dan moet ik aan het werk buiten de stad en ik wil niet ingeblikt de spits in...
En inderdaad, ik moet die schuur een keer opruimen.. En die TL bak moet nog opgehangen en aangesloten enzo.
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 11-07-2020 23:39 ]
Heb 2 weken geleden ook een nieuwe motor gekocht bij een particulier en heb gewoon 500 euro borg achter gelaten met de afspraak slopen=kopen. Vertrouwen werkt twee kanten op.VidaR-9 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Verkoopprijs staat al vast. Dat heb ik al gezegd. Is een super scherpe prijs. Dus take it or leave it.
Betaling gaat via bank. We hebben dezelfde bank.
Zolang hij achter blijft is t prima. Zorg dat ik zie welke auto t is, dan gaan ze nergens heen hoor. M’n eigen auto staat startklaar.
En als ik t op t laatste niet vertrouw dan gaat t gewoon niet door.
Enige is schade inderdaad. Maarja. Is goed verzekerd en zal altijd risico blijven.
De verkoper reed trouwens voor tijdens de proefrit op de motor van zijn vrouw, vond ik wel prettig. Hoefde ik mij niet te concentreren op waar is was en het terugvinden van de weg en kreeg ik tegelijkertijd een paar mooie weggetjes in Limburg te zien. Heb ik in het verleden ook een keer gedaan toen ik zelf een motor verkocht. Wellicht dat je iemand kent die wil meerijden?
Wat laat die onderste grafiek zien? Er is een opvallende piek en dip rond 3000 rpm.4x2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:37:
Ik geef zonder moeite mn ID-kaart af, dat, danwel mn paspoortgegevens slingeren al over heel de wereld, kan die ene persoon er ook nog wel bij
In ander nieuws, de VTR haalt zn vermogen nog netjes, het ding vanmiddag even op de testbank gegooid om een basis te hebben voor de ombouw naar injectie.
[Afbeelding]
De wat rommelige vermogensafgifte komt door een toerentalopname die behoorlijk liep te etteren (de koppelkromme is wel vrij vlak) dus ik denk dat er nog 2-3pk van het topvermogen af mag.
Evengoed, gewoon prima zo.
Filmpje:
YouTube: VTR1000F stock dyno run
De air/fuel ratio.Jolke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:20:
[...]
Wat laat die onderste grafiek zien? Er is een opvallende piek en dip rond 3000 rpm.
@418O2 en staat de ktm in de schuur?
Ik maakte met mijn vorige motor mee dat er een keurige oudere heer zeer belangstellend de proefrit maakte en daarna doodleuk aangaf dat hij die dag nog 3 motoren ging bekijken. Eigenlijk wilde hij gewoon weten welke motor het best bij hem pastte. Dat had ik graag vooraf geweten dan had ik daar geen ochtend voor hoeven vrij te nemen
Succes in ieder geval!
Ik vermoed dat vanwege mijn niet al te fijne reactie, er uiteindelijk voor een andere motor gekozen is
[ Voor 8% gewijzigd door Joepla op 12-07-2020 09:37 ]
Lucht/brandstofverhouding, die rare vorm komt door het begin van de dynorun (waar het gas in 1x opengetrokken wordt), daar kunnen de carburateurs niet super mee overweg.Jolke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:20:
[...]
Wat laat die onderste grafiek zien? Er is een opvallende piek en dip rond 3000 rpm.
Al valt dit me nog mee, als je het hoger in de toeren doet zal het waarschijnlijk veel minder zijn.
Als je de gasschuiven wat minder snel zou laten openen (of evt spelen met mengbuis/gasnaald) kun je het dr ook wel uit krijgen, maar het kan geen kwaad (normaal ram je het gas niet vol open vanaf 2500 toeren)
leeg
Ik heb vanmorgen ook nog even snel afgestemd dat ik 1000 euro borg wil voor het geval zijn vriend schade rijdt. Was geen enkel probleem. Die vriend rijdt zelf ook een MT-09 volgens mij, dus geen compleet nieuwe ervaring voor hem.Paul Hewson schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:51:
[...]
Heb 2 weken geleden ook een nieuwe motor gekocht bij een particulier en heb gewoon 500 euro borg achter gelaten met de afspraak slopen=kopen. Vertrouwen werkt twee kanten op.
De verkoper reed trouwens voor tijdens de proefrit op de motor van zijn vrouw, vond ik wel prettig. Hoefde ik mij niet te concentreren op waar is was en het terugvinden van de weg en kreeg ik tegelijkertijd een paar mooie weggetjes in Limburg te zien. Heb ik in het verleden ook een keer gedaan toen ik zelf een motor verkocht. Wellicht dat je iemand kent die wil meerijden?
Prijs is vast en ook dat weet hij. En ik denk persoonlijk ook gewoon erg scherp, want ik heb liever zo iemand voor paar honderd euro minder dan dat ik van die gelukszoekers aan de deur heb.
Als hij er toch vanaf ziet ga ik lekker zelf een stuk rijden vanmiddag. Wat een weer zeg!

Wauw dat is ook best vies.. kijk bij een dealer kan je zoiets doen, daar is het vrij normaal dat je meerdere modellen probeert voor je er een koopt.. maar bij particulieren? Toch beetje gek..Joepla schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:35:
@VidaR-9 Tipje: het is misschien handig om vóór de proefrit te bepalen dat de motor in principe verkocht is en de prijs uitonderhandeld is. Valt de proefrit tegen, dan gaat de koop niet door. Alles gaat mondeling, dus echt heel veel houvast heb je er niet aan, maar toch.
Ik maakte met mijn vorige motor mee dat er een keurige oudere heer zeer belangstellend de proefrit maakte en daarna doodleuk aangaf dat hij die dag nog 3 motoren ging bekijken. Eigenlijk wilde hij gewoon weten welke motor het best bij hem pastte. Dat had ik graag vooraf geweten dan had ik daar geen ochtend voor hoeven vrij te nemen
Succes in ieder geval!
Ik vermoed dat vanwege mijn niet al te fijne reactie, er uiteindelijk voor een andere motor gekozen is![]()
Als je er eerlijk over bent, geen probleem. Heb ook een belangstellende gehad voor de S1000RR en die gaf aan dat ie of deze S1000RR wilde, of een Ducati (899 ofzo?). Uiteindelijk heeft ie voor de Duc gekozen, maar dus wel op de mijne gereden. Geen probleem, maar hoefde er ook geen vrij voor te regelenSmurfLink schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Wauw dat is ook best vies.. kijk bij een dealer kan je zoiets doen, daar is het vrij normaal dat je meerdere modellen probeert voor je er een koopt.. maar bij particulieren? Toch beetje gek..
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik had mijn schoonvader laten proefrijden. De verkoper reed samen met mij in zijn auto er voor, (en soms er achter of het vermogen van de motor een beetje te testen). Hij wist waar een beetje goed te rijden was om de motor te testen en wist de weg terug. Werkte bij mij ook prima.VidaR-9 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:37:
Best wel. Bij een dealer betaal je (in de prijsklasse waarin mijn motor zat) gewoon EUR 1000,- meer. Daarin zit o.a. het feit ingecalculeerd dat er nu eenmaal meer proefritten gemaakt worden dan deals gesloten. Zij hebben ook de middelen ervoor, groene kentekenplaat, verzekering, e.d.SmurfLink schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Wauw dat is ook best vies.. kijk bij een dealer kan je zoiets doen, daar is het vrij normaal dat je meerdere modellen probeert voor je er een koopt.. maar bij particulieren? Toch beetje gek..
Deze meneer was dus níet eerlijk en gebruikte mijn materiaal, brandstof en tijd terwijl hij wist dat de kans erg klein was dat er ook echt zou worden gekocht. Ook liet hij mij het risico nemen voor eventuele schade, het is altijd maar de vraag hoe dat afloopt, mocht het misgaan.
Uiteindelijk is de motor door een handelaar ergens uit het oosten gekocht. Keek er 5 min. naar, reed de straat in en uit en betaalde zonder gedoe de eerder afgesproken prijs. Zo kan het ook. Levert uiteraard wel minder op.
Grappig vond ik wel dat een andere geïnteresseerde (die was afgehaakt op “geen garantie”) kort daarna contact met mij opnam en zich afvroeg of zijn pas aangeschafte fiets van mij is geweest. Dat was dus inderdaad het geval en vandaar dat ik weet dat hij exact 1000 euri extra betaald heeft. Hij vond het dat wel waard op een motor van EUR 5000,-. Had hij in ieder geval zijn felbegeerde garantie...
Al is het wel beetje vreemd om je eerste motor te zien wegrijden. Blijft een ontzettend dik ding!
Nu kan de zoektocht naar een 1200GS echt beginnen.
Niet alles is te testen, als je net een wat exotisch model hebt van een paar jaar terug.SmurfLink schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Heb zelfs van een dealer gehoord dat een proefrit niet mogelijk was omdat hij geen test model had.
Zelf bij verkoop en koop altijd op vertrouwen gedaan. Maar misschien dat dat hier in de provincies nog wat normaler is, ik lees vooral op fora daar ineens meer over.
Wordt vervolgd dus, er is ook nog wel e.e.a te doen aan de Magna, dus verveling zit er niet bij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Niet eerlijk vind ik een groot woord. Het geeft gewoon aan dat jij duidelijk moet aangeven wat jij verwacht. Als iemand een motor zoekt, maar bijvoorbeeld niet zeker is van het model oid, kan ik mij voorstellen dat ie meerdere bezoekjes aflegt voordat ie een keuze kan maken. Een proefritje kan daarbij horen. Misschien had hij dat vooraf moeten zeggen, maar jij kunt zelf ook duidelijk maken wat jij wil. Zomaar roepen dat die man niet eerlijk was is te kort door de bocht. Jij was niet duidelijk. Er staat nergens dat je niet vrijblijvend een proefrit mag maken op een motor, ook al is ie tweedehands bij een particulier.Joepla schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:38:
[...]
Deze meneer was dus níet eerlijk en gebruikte mijn materiaal, brandstof en tijd terwijl hij wist dat de kans erg klein was dat er ook echt zou worden gekocht. Ook liet hij mij het risico nemen voor eventuele schade, het is altijd maar de vraag hoe dat afloopt, mocht het misgaan.
Verwachtingsmanagement van beide kanten gefaald.
[ Voor 34% gewijzigd door Booyaa op 12-07-2020 19:41 ]
Je bedoelt waarschijnlijk 't schroefje van een 'dB-Killer'?Booyaa schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:41:
Zucht. Probeer ik de demper er weer in te zetten valt het schroefje in de uitlaat(Niet echt erin maar meer in het omhulsel). Binnenkort maar weer eens moeite om de kop eraf te halen. Die schroeven zijn natuurlijk ook van RVS dus een magneet heeft geen nut
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja, klopt. Het is een lange dag geweestWill_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:45:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk 't schroefje van een 'dB-Killer'?
Einddemper er af pakken en even 'rammelen' zodat 't boutje er uit valt... Scheelt nogal wat met je hele motorfiets op z'n kop moeten zetten en er mee (moeten) rammelen
gewoon een rondje gaan rijden en zo nu en dan wheelies doen. Hoor je het schroefje niet meer rammelen? Parkeren en even terug lopen. Werkt altijd.Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:50:
[...]
Einddemper er af pakken en even 'rammelen' zodat 't boutje er uit valt... Scheelt nogal wat met je hele motorfiets op z'n kop moeten zetten en er mee (moeten) rammelen
Brommer in ruilen én een TL-1000R aanschaffen. die spuugt alles (boutjes én dempers) gewoon in één keer naar buiten middels de druk vanuit beide cilindersR0y. schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:52:
[...]
gewoon een rondje gaan rijden en zo nu en dan wheelies doen. Hoor je het schroefje niet meer rammelen? Parkeren en even terug lopen. Werkt altijd.
Tegen de tijd dat ik een volgende helm aan ga schaffen kan ik ook even proefrijden om te zien of die C4 Pro echt zo geluidsarm is, da's best wel fijn.
Probleem is dat het nogal opzichtige Fluo dingen zijn en dat wil ik beslist niet, er zijn ook uitvoeringen met veel glimmend carbon (meh) maar met opzichtige strepen en gekleurde vlakken
Gaat nog een leuke opgaaf worden om te precies te vinden wat ik wil.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
(*attention l'herrie!*)
Dude die sneller wilde kwam in ons groepje, cheeky dat oranje pylonnetje knietjes geven... en toen ging 't horizontaal.
Laatste sessie raakte de voorrijder die achterlijke chicane (ding veroorzaakt alleen maar ellende) en raakte in het gras, gelijk in de eerste ronde. Gelukkig goed hersteld en we konden verder. Qua bochtensnelheid reed ie alleen wel een beetje in de weg. Maar stond wel open voor suggesties (goh, zou mooi zijn als we voor die volgende groep de baan op kunnen... Bocht naar links proberen dat paaltje te kopppen...)
Ook nog mooi een VTR strepen zien trekken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja hij zou helemaal prima zijn, minus het ene dingetje waarvoor we het onderdeel mee zouden krijgen.Destruction schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:27:
Afgelopen middag zijn @McKaamos en ik even onze tijd gaan verspillen bij een mogelijk nieuw project gaan kijken. Well.. Laten we het erop houden dat de "opknapper" in werkelijkheid een sloper bleek te zijn![]()
Wordt vervolgd dus, er is ook nog wel e.e.a te doen aan de Magna, dus verveling zit er niet bij
Gare voorband, achterband was ook niet heel fris, gat in de einddemper geroest (vuist formaat), einddemper op de rest van de pijp gelast dus ook niet ff gauw te vervangen, ketting roestig, tandwielen scherp, remblokken bijna op.
Prima fietsje!
/f/image/BUpjAMtMDDtmVk4qfFMrSRwL.png?f=fotoalbum_medium)
Ik moet zeggen, ik vind het het zo 's avonds rijden wel prettig. Veel rustiger. Om 18:00 op gestapt en 20:30 was ik weer thuis. Niet zo warm als overdag. Ga ik, denk ik, vaker doen
En een mijlpaal. @Bommes was al blij met zijn 1400km, ik hoop dat ie dit ook haalt met zijn nieuwe brommert
:strip_exif()/f/image/MYJKru4NL8TPVHdXuqk58sYE.jpg?f=fotoalbum_medium)
Edit: emotie even laten zakken... Lang verhaal -> kort: verwachtingsmanagement 🤮mphilipp schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:36:
[...]
Niet eerlijk vind ik een groot woord. Het geeft gewoon aan dat jij duidelijk moet aangeven wat jij verwacht. Als iemand een motor zoekt, maar bijvoorbeeld niet zeker is van het model oid, kan ik mij voorstellen dat ie meerdere bezoekjes aflegt voordat ie een keuze kan maken. Een proefritje kan daarbij horen. Misschien had hij dat vooraf moeten zeggen, maar jij kunt zelf ook duidelijk maken wat jij wil. Zomaar roepen dat die man niet eerlijk was is te kort door de bocht. Jij was niet duidelijk. Er staat nergens dat je niet vrijblijvend een proefrit mag maken op een motor, ook al is ie tweedehands bij een particulier.
Verwachtingsmanagement van beide kanten gefaald.
[ Voor 52% gewijzigd door Joepla op 12-07-2020 22:23 ]
Ik heb geen aandelen, maar ik heb onlangs een C4 Pro (non carbon) aangeschaft bij Champion Helmets. Daar zijn de prijzen in de meeste gevallen lager als in de winkel. En het is een Nederlands bedrijf met ook nog een winkel in Bergen op Zoom. Zelf heb ik eventjes getwijfeld over de Carbon, maar vond die 60 gram geen €100 waard en de designs was ik niet kapot van. De zwart/witte Pro past prima bij de witte brommer. Meteen een M1 Pro voor de tsarina gekocht, beiden met de Schubert (Sena) intercomset. We zijn weer helemaal compleet.botoo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:57:
Sta ik vandaag in de MotoPort, schoonzoon wilde naar een broek kijken, vraag ik toch maar eens info voor een stille helm, bij voorkeur van carbon en zo mogelijk systeemhelm. Komen we bij één mogelijkheid, Schubert C4 Pro Carbon, lekker prijsje wel, ~ € 750.
Maandag trouwens eerst lekker op vakantie met de wegversperring. Eerst een paar dagen Cochem, en daarna richting de Harz. Ruim een week weg. Het mag weer...
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 13-07-2020 01:09 ]
Neen. Donderdag proefrit en eerst de gsxr te koop zettenSecsytime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:14:
[...]
De air/fuel ratio.
@418O2 en staat de ktm in de schuur?
Wel opletten dat ze de juiste helm leveren. Had zelf een normale RPHA-70 besteld, maar kreeg een RPHA-70 carbon met mirror vizier in de doos geleverdmphilipp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 01:05:
[...]
Ik heb geen aandelen, maar ik heb onlangs een C4 Pro (non carbon) aangeschaft bij Champion Helmets. Daar zijn de prijzen in de meeste gevallen lager als in de winkel. En het is een Nederlands bedrijf met ook nog een winkel in Bergen op Zoom. Zelf heb ik eventjes getwijfeld over de Carbon, maar vond die 60 gram geen €100 waard en de designs was ik niet kapot van. De zwart/witte Pro past prima bij de witte brommer. Meteen een M1 Pro voor de tsarina gekocht, beiden met de Schubert (Sena) intercomset. We zijn weer helemaal compleet.
Enige jammere was dat het een maat M was en ik maat S besteld had (juiste info stond op doos)... dus maar weer teruggestuurd en ergens anders een andere RPHA-70 besteld
Al gaat daar nu al de sluiting van het donker vizier stuk dus pinlock zit er voor sier in kwam ik achter
Gisteren aangekomen bij het Hotel in Levico Terme met @NLDViane, vandaag maar eerste rondje gaan rijden
:strip_exif()/f/image/PvrhIj3jlfvGXqLxz8fkC8Ik.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s43YvlMWwb7CxGykFKtcdDfB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/09kBNDz2ImhlXuGjgcHlpzYL.jpg?f=fotoalbum_large)
Gamertag: timmie271
Na een uurtje even gestopt en een route in elkaar geflanst
:strip_exif()/f/image/mVzS7QjMTqjYHuUabmUnyv2w.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens gestopt bij een bekende baan, de race-fanaten moeten deze parkeerplaats kennen:
:strip_exif()/f/image/sy2fTUwPYl1U8MkPqxM753no.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit daar een route richting huis gemaakt. Daarbij op een weg uitgekomen wat erg leuk was, daar werd ik ingehaald door een Duitser die het tempo er lekker in had zitten. Ik dacht: die laat ik niet gaan. Dat lukte hem ook niet. Aan het stoplicht complimentjes gekregen dat ik goed reed en of ik het stuk kende. Ik zeg: ik ken het stuk en deze motor niet
Als het goed is komen vandaag de nieuwe bandjes binnen en dan gelijk nieuwe voorvork keeringen en olie erin zodat de voorvork vers is. Ook lijkt hij wat KVS, dus maar kleppendeksel er vanaf en een nieuwe pakking erin zetten.
Conclusie is dat de voorrem het na wat sportief rijden het toch zwaar begint te krijgen, het erg koud is op een naked, en je met een goedkoop barrel net zoveel fun als met een dure motor kan hebben!
[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 13-07-2020 09:26 ]
:strip_exif()/f/image/rRZFpxQ3hEugJz687rwzrUAm.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zondag lekker stukje wezen rijden in België, begin steeds meer te wennen aan de fuel dongles. Misschien dat ze dan toch blijven. Reed een stukje achteraan en dat ging wat langzamer, en dan is het toch wel lekker...
Op de terugweg wel bijna dood gereden door een debiel die dacht in te gaan halen op een 100 weg met een inhaal verbod. Drukt zich ineens midden in de groep (we waren met vier) omdat er een tegenligger aan kwam (scheelde maar net). Vervolgens doet hij hetzelfde trucje nog eens en drukt iemand compleet naar de andere weghelft.. Hierna haalde hij mij in maar dat was ook spannend. Gewoon in een minuut bijna drie keer frontaal op een auto met 100.
Was op de N254 (net voorbij het nieuwe knooppunt in die lange bocht).. wat een debiel. Heb het kenteken, moet nog wel aangifte doen. Benieuwd of ze daar iets mee doen.
ExactWill_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:54:
[...]
Brommer in ruilen én een TL-1000R aanschaffen. die spuugt alles (boutjes én dempers) gewoon in één keer naar buiten middels de druk vanuit beide cilinders

Even gas met de lollie, en de deuken zit nog in de garage deur

Gelukkig stond er niemand achter. Nooit gedacht dat die dingen er zo hard uit zouden knallen.....

Nogmaals, niet om het cliché te bevestigen... Maar typisch is het wel.
Paar jaar geleden met mijn vrouw naar Duitsland geweest. Zij op GSX650F en ik op mijn GS500jeThoit schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:24:
Gisteren wederom een bezoekje aan de Eifel gebracht. Omdat je moet roeien met de riemen die je hebt de Honda CB gepakt met de gedachte we kijken wel hoever we komen met het ding. Maar ik heb mij echt héél erg vermaakt met het ding, dat had ik nooit verwacht! Eerst achter een grote groep met allemaal nieuwe motoren aangereden. Eentje vond het volgens mij niet zo leuk dat hij met zijn nieuwe Tiger 900 niet weg kwam, wat natuurlijk grote lol voor mij was.
(Op mijn TL1000 rijd ze niet

Maar wat een lol gehad met dat 500tje. Lekker licht in de bochten, zwaardere motoren lekker bijgehouden. Alleen op de langere rechte stukken liepen die natuurlijk meteen weg. Zodra het echter bochtjes rijden was zat ik er weer bij. Dolle pret gehad !
PS. zal er wel eerlijk bijvertellen dat er voor progressie veren in zaten van Wilbers en achter een hele mooie sport demper van Wilbers. Je kon gooien en smijten met dat ding, niet normaal. Heb nooit meer zo hard door bochten gereden.....

Pics or it didn't happen...f2ride2001 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:51:
Even gas met de lollie, en de deuken zit nog in de garage deur![]()
Twee maal negatief is positief hèDrivinUCrazy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:54:
Niet om het cliché te bevestigen,
. . .
Nogmaals, niet om het cliché te bevestigen... Maar typisch is het wel.
Overigens heeft een sportster standaard geen oliekoeler vziw (zou imho best wel mogen) dus die is er achteraf op geklust.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zo zie je maar weer dat je niet altijd het duurste spul hoeft te hebben. Andere vering e.d. zal hierop de komende tijd iig niet komen. Hij moet zo goedkoop mogelijk blijven waardoor de vering duurder zal zijn dan de aanschaf. Maar het zou hem wel goed doen uiteindelijk. Als ik er nog veel mee ga rijden dan komt er iig eerder een beter rem op. Als je eenmaal een goede rem (zoals op de supermoto) gewend bent valt dat toch vies tegen.f2ride2001 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:57:
[...]
Paar jaar geleden met mijn vrouw naar Duitsland geweest. Zij op GSX650F en ik op mijn GS500je![]()
(Op mijn TL1000 rijd ze niet)
Maar wat een lol gehad met dat 500tje. Lekker licht in de bochten, zwaardere motoren lekker bijgehouden. Alleen op de langere rechte stukken liepen die natuurlijk meteen weg. Zodra het echter bochtjes rijden was zat ik er weer bij. Dolle pret gehad !![]()
PS. zal er wel eerlijk bijvertellen dat er voor progressie veren in zaten van Wilbers en achter een hele mooie sport demper van Wilbers. Je kon gooien en smijten met dat ding, niet normaal. Heb nooit meer zo hard door bochten gereden.....
Bestaan er nog originele HD's dan?botoo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:10:
[...]
Twee maal negatief is positief hè![]()
Overigens heeft een sportster standaard geen oliekoeler vziw (zou imho best wel mogen) dus die is er achteraf op geklust.
Er zit wel meer niet standaard op die motor. Zo is er een kilootje of 30 aan gewicht bespaard door een ander uitlaatsysteem en een aantal carbon onderdelen, heeft 'ie wat meer vermogen, en zijn de remmen licht geupgrade. Nog iets te licht, maar dat verandert nog wel.botoo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:10:
[...]
Twee maal negatief is positief hè![]()
En volledig instelbare vering, bijna vergeten te vermelden.
Wel een gaaf ding. Het mooiste ervan vind ik eigenlijk dat het wel een Harley is, maar dat je dat er niet aan ziet. Op een paar kleine logo's na staat er niet zo schreeuwerig op dat het een HARLEY BETREFT EN DAT ZUL JE WETEN OOK!
Wel maakt het ding een klere-herrie. Dat vindt de eigenaar zelf overigens ook.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-07-2020 11:19 ]
daar heb je die weg die bij wielrenners uberpopulair is, met de motor is ie ook super gaaf.timmie271 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:17:
[...]
Wel opletten dat ze de juiste helm leveren. Had zelf een normale RPHA-70 besteld, maar kreeg een RPHA-70 carbon met mirror vizier in de doos geleverd![]()
Enige jammere was dat het een maat M was en ik maat S besteld had (juiste info stond op doos)... dus maar weer teruggestuurd en ergens anders een andere RPHA-70 besteld
Al gaat daar nu al de sluiting van het donker vizier stuk dus pinlock zit er voor sier in kwam ik achternu dus voor in Italië maar even met tape de haarscheurtjes afgeplakt en in het ergste geval wissel ik hem om voor het helder vizier die in de kofferbak ligt. Garantie-afhandeling zal pas na de vakantie zijn aangezien ze ook geen nieuwe meer op voorraad hadden liggen helaas..
Gisteren aangekomen bij het Hotel in Levico Terme met @NLDViane, vandaag maar eerste rondje gaan rijden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kaiserjaeger strasse ofzoiets!
Stond vorige week donderdag aardig vol daar nog met lijpe blikken!SniperGuy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:25:
dat is de parkeerplaats tegenover de ingang, het cafe en meetingplek aan de Nordschleife
Gewoon gas terugnemen en zichzelf ruim voor jou laten doodrijden. Hier heb je toch niks aan? Of begrijp ik de situatie niet goed?R0y. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:39:
Hierna haalde hij mij in maar dat was ook spannend
[ Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 13-07-2020 11:53 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik gaf juist wat extra gas bij (niet extreem hard) op dat moment om een gat te creëren achter mij. Er kwam nog een auto aan en was bang dat hij hetzelfde zou doen als bij de motorrijder achter mij, van de weghelft waar ik reed afdrukken.TucanoItaly schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:53:
[...]
Gewoon gas terugnemen en zichzelf ruim voor jou laten doodrijden. Hier heb je toch niks aan? Of begrijp ik de situatie niet goed?
Inhalen deed hij ook niet op de ander zijn weghelft, maar met zijn auto midden over de doorgetrokken streep.
Als hij ergens frontaal op knalt met 100 zit ik er op dat moment liever ver voor dan achter/naast.
Edit:
zojuist aangifte gedaan, ben benieuwd of ik er wat van ga horen.
[ Voor 12% gewijzigd door R0y. op 13-07-2020 12:06 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het zou mooi zijn als tegemoetkomend verkeerd melding heeft gemaakt (desnoods zonder kenteken) of een auto ergens aan het begin van dat stuk. Maar ben er bang voor...Chakotay schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:50:
@R0y. irritant dat soort figuren... Aangifte gaat weinig opleveren ben ik bang, volgens mij doen ze daar niet veel mee zolang er niet iets van bewijs (beeldmateriaal, onafhankelijke getuigen, etc) bij zit. Kan echter nog wel zinnig zijn ter registratie, als er meerdere meldingen komen op hetzelfde kenteken krijgt meneer mogelijk wel eens een bezoekje.
Ik gok dat je aangifte in België gedaan hebt. In Nederland kun je hier geen aangifte van doen, tenzij je zulke duidelijke beelden dat de er geen twijfel over mogelijk is. Zelfs dan doen ze er niet snel wat mee, want verkeersovertredingen moeten door de dienstdoende agent zelf geconstateerd worden.R0y. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Ik gaf juist wat extra gas bij (niet extreem hard) op dat moment om een gat te creëren achter mij. Er kwam nog een auto aan en was bang dat hij hetzelfde zou doen als bij de motorrijder achter mij, van de weghelft waar ik reed afdrukken.
Inhalen deed hij ook niet op de ander zijn weghelft, maar met zijn auto midden over de doorgetrokken streep.
Als hij ergens frontaal op knalt met 100 zit ik er op dat moment liever ver voor dan achter/naast.
Edit:
zojuist aangifte gedaan, ben benieuwd of ik er wat van ga horen.
Ik ben benieuwd!
Uhhh? Zeeland ligt tegen België aan maar het is volgens mij nog steeds Nederland (toch?BvZwolle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Ik gok dat je aangifte in België gedaan hebt.
Echt waar?R0y. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:52:
[...]
Uhhh? Zeeland ligt tegen België aan maar het is volgens mij nog steeds Nederland (toch?)
Volgens mijn laatste versie van de Bosatlas is het nog steeds Nederland.. maar op het randje!
@BvZwolle Ik verwacht ook niet dat er vannacht een anti terreureenheid voor zijn deur staat. Wat ik wel verwacht is dat het ergens geregistreerd word en als deze flapdrol vaker zulke dingen doet en meldingen op zijn naam heeft zich op een geven moment mag gaan verantwoorden.
Ik heb alles digitaal gedaan, of het nou een melding of aangifte is kan ik niet zo snel uit de bevestiging opmaken. Mocht het een melding zijn vraag ik gewoon aan of ze het om kunnen zetten naar een aangifte. Heb ik over twee weken nog niets gehoord (en mijn vrienden ook niet) dan bel ik er wel achteraan.
Zeker nog een oude druk danR0y. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:16:
[...]
Volgens mijn laatste versie van de Bosatlas is het nog steeds Nederland.. maar op het randje!
Ik meende in je post te lezen dat je in België aan het rijden was. Ik kan je nu wel vertellen dat je geen aangifte kunt doen hiervan. Het zal bij een melding blijven. Misschien wordt het verwerkt en kan het meegenomen worden in een gesprek tijdens een staandehouding.R0y. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:16:
[...]
@BvZwolle Ik verwacht ook niet dat er vannacht een anti terreureenheid voor zijn deur staat. Wat ik wel verwacht is dat het ergens geregistreerd word en als deze flapdrol vaker zulke dingen doet en meldingen op zijn naam heeft zich op een geven moment mag gaan verantwoorden.
Ik heb alles digitaal gedaan, of het nou een melding of aangifte is kan ik niet zo snel uit de bevestiging opmaken. Mocht het een melding zijn vraag ik gewoon aan of ze het om kunnen zetten naar een aangifte. Heb ik over twee weken nog niets gehoord (en mijn vrienden ook niet) dan bel ik er wel achteraan.
Blijft natuurlijk een feit dat het een rotactie is!

Toch wel een fervente motor reiziger hier. In eigen land rijd ik niet zo vaak, maar ga graag op reis om daar dan motor te rijden.
In de toekomst wil ik nog een grote reis maken, en als ik dan SjaakR1 zn advies volg om de motor te nemen die je lief hebt, ipv de motor die op het papier het meest geschikt is kom ik dan uit bij een Yamaha DT125 (2 takt).
Super onhandig natuurlijk, maarja..
Gelijk een vraag: heeft er iemand een goed adresje om een rekje (tbv zachte zijtassen) te laten maken voor de motor?
Er is voor mijn motor helaas geen kant en klaar rekje te koop, dus zal bij custom uitkomen.
Evt ook een adres voor custom tanks/vergroting van de bestaande tank?
Hij heeft geen beelden, maar als je die wel hebt, en het is idioot genoeg, gaan ze er wel achteraan. Laatst was er een audi op dumpert gezet met een paar idiote acties. Die hebben ze toch mooi opgezocht.BvZwolle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:34:
[...]
Ik meende in je post te lezen dat je in België aan het rijden was. Ik kan je nu wel vertellen dat je geen aangifte kunt doen hiervan. Het zal bij een melding blijven. Misschien wordt het verwerkt en kan het meegenomen worden in een gesprek tijdens een staandehouding.
Blijft natuurlijk een feit dat het een rotactie is!

Awesome
Klopt, dat geef ik hier(BvZwolle in "Hét grote motortopic - Deel 24") ook aan.Raym09 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:17:
[...]
Hij heeft geen beelden, maar als je die wel hebt, en het is idioot genoeg, gaan ze er wel achteraan. Laatst was er een audi op dumpert gezet met een paar idiote acties. Die hebben ze toch mooi opgezocht.
[Afbeelding]
Zelf mankeer ik niks op een blauwe plek op mijn heup en duim na. Schade aan kleding is ook alleen de schuiver met mijn broek over het asfalt.
Motor besloot helaas wat verder door te glijden waar ikzelf gelukkig stopte met glijden.
:strip_exif()/f/image/XybHumkbyGYEDavnOYs4cSQO.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar verder is het wel mooi rijden in Italië hoor

Aww man! Ieg. goed om te horen dat jij niks hebt, ik hoop dat de motor ook niet te veel schade heeft!timmie271 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:15:
Meer info volgt later op de avond nog (zit nog bij berger,@NLDViane is onderweg met auto + trailer), maar het motorrijden vandaag werd ineens abrupt afgebroken door een afgebroken schroefje op de weg.
Zelf mankeer ik niks op een blauwe plek op mijn heup en duim na. Schade aan kleding is ook alleen de schuiver met mijn broek over het asfalt.
Motor besloot helaas wat verder door te glijden waar ikzelf gelukkig stopte met glijden.
[Afbeelding]
In ieder geval de hele neus is aan gort. Schattige neusje staat zelfs scheefVuikie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:28:
[...]
Aww man! Ieg. goed om te horen dat jij niks hebt, ik hoop dat de motor ook niet te veel schade heeft!
Ik ben nieuw op dit forum specifiek maar heb ook te maken gehad met een ongeluk(je).
Afgelopen zaterdag reed ik door een woonwijk tot er een jongetje van rond de 6 jaar achter een auto langs, aan de linkerkant de straat over fietste.
Omdat wij op dat moment nog maar 2 meter van elkaar verwijderd waren heb ik zowel geremd als naar rechts gestuurd om hem nog te kunnen ontwijken. Uiteraard ben ik hierdoor onderuit gegaan maar heeft het ventje er gelukkig slechts twee schaafwonden aan overgehouden.
Ikzelf zit alleen wel met wat materiele schade. Mijn motorbroek heeft een aantal gaten waar de sleutels zaten en ook mijn rechter-motorhandschoen heeft een klein gat. Ook zijn mijn twee richtingaanwijzers en spiegel aan de rechterkant verbogen. Al het genoemde is zeker niet heel ernstig en ik kan er nog mee rijden.
De vader van het jongetje liep bij de situatie, maar was al eerder overgestoken, hij heeft het volgens mij aardig zien gebeuren. Ik heb met hem dezelfde dag nog contact gehad nadat ik het één en ander heb geïnventariseerd. Ik heb hem uitgelegd wat voor schade ik had en heb voorgesteld dat hij de €150,- schade betaald. Ik geloof dat ik hiermee redelijk mild ben omdat hiervan een nieuwe broek, handschoenen, richtingaanwijzers en spiegel gekocht moeten worden.
De vader gaf echter aan dat hij het sowieso eerst met zijn aansprakelijkheidsverzekering zou bellen en vroeg zich ook hardop af bij wie nu eigenlijk de schuld ligt. Ik snap dat hij dit zo ziet omdat zijn kind natuurlijk niet met opzet is overgestoken, alleen zit ik nu wel met de schade. Ik hoop dat hij bijdraait en toegeeft dat hij verantwoordelijk is voor de schade. Kort door de bocht genomen: hij is immers verantwoordelijk voor zijn minderjarig kind toch?
Als hij besluit dat hij het niet toegeeft, sta ik sowieso machteloos lijkt mij, had geen GoPro draaiende tijdens het ongeluk...
Ik heb vandaag Pricewise (tussenpersoon verzekering) gebeld om de situatie uit te leggen en een notitie te kunnen laten maken, mochten de verzekering hierover contact hebben met elkaar.
De persoon aan de lijn zag het als iets positiefs dat ik rechtsbijstand heb maar dat lijkt mij redelijk waardeloos nu toch? Zijn woord (misschien weet hij ook nog buren tegen mij te krijgen) tegen het mijne zal niet snel in mijn voordeel uitpakken.
Ik heb met mijn 18 jaar niet heel veel ervaring in dit soort situaties, dus was benieuwd of iemand hier misschien nog een goede tip/toevoeging heeft!
Alvast bedankt!
Dat ziet er een stukje minder uit. Maar gelukkig heb jezelf nergens last van.timmie271 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:15:
Meer info volgt later op de avond nog (zit nog bij berger,@NLDViane is onderweg met auto + trailer), maar het motorrijden vandaag werd ineens abrupt afgebroken door een afgebroken schroefje op de weg.
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd wat voor een schroefje er afbrak, want zoiets Of lag het al op de weg.
Dat gaat ook lekker. Je hebt vastgelegd wat er is gebeurd is met de vader. Dus zomaar kan hij er volgens mij ook niet onderuit komen. Je zou het via whatsapp kunnen doen met de insteek om het uit te leggen aan je ouders, want dan heb je het ook schriftelijk staan.stavius schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:49:
Hè vervelend om te lezen dit hierboven!
Ik ben nieuw op dit forum specifiek maar heb ook te maken gehad met een ongeluk(je).
Afgelopen zaterdag reed ik door een woonwijk tot er een jongetje van rond de 6 jaar achter een auto langs, aan de linkerkant de straat over fietste.
Omdat wij op dat moment nog maar 2 meter van elkaar verwijderd waren heb ik zowel geremd als naar rechts gestuurd om hem nog te kunnen ontwijken. Uiteraard ben ik hierdoor onderuit gegaan maar heeft het ventje er gelukkig slechts twee schaafwonden aan overgehouden.
Ikzelf zit alleen wel met wat materiele schade. Mijn motorbroek heeft een aantal gaten waar de sleutels zaten en ook mijn rechter-motorhandschoen heeft een klein gat. Ook zijn mijn twee richtingaanwijzers en spiegel aan de rechterkant verbogen. Al het genoemde is zeker niet heel ernstig en ik kan er nog mee rijden.
De vader van het jongetje liep bij de situatie, maar was al eerder overgestoken, hij heeft het volgens mij aardig zien gebeuren. Ik heb met hem dezelfde dag nog contact gehad nadat ik het één en ander heb geïnventariseerd. Ik heb hem uitgelegd wat voor schade ik had en heb voorgesteld dat hij de €150,- schade betaald. Ik geloof dat ik hiermee redelijk mild ben omdat hiervan een nieuwe broek, handschoenen, richtingaanwijzers en spiegel gekocht moeten worden.
De vader gaf echter aan dat hij het sowieso eerst met zijn aansprakelijkheidsverzekering zou bellen en vroeg zich ook hardop af bij wie nu eigenlijk de schuld ligt. Ik snap dat hij dit zo ziet omdat zijn kind natuurlijk niet met opzet is overgestoken, alleen zit ik nu wel met de schade. Ik hoop dat hij bijdraait en toegeeft dat hij verantwoordelijk is voor de schade. Kort door de bocht genomen: hij is immers verantwoordelijk voor zijn minderjarig kind toch?
Als hij besluit dat hij het niet toegeeft, sta ik sowieso machteloos lijkt mij, had geen GoPro draaiende tijdens het ongeluk...
Ik heb vandaag Pricewise (tussenpersoon verzekering) gebeld om de situatie uit te leggen en een notitie te kunnen laten maken, mochten de verzekering hierover contact hebben met elkaar.
De persoon aan de lijn zag het als iets positiefs dat ik rechtsbijstand heb maar dat lijkt mij redelijk waardeloos nu toch? Zijn woord (misschien weet hij ook nog buren tegen mij te krijgen) tegen het mijne zal niet snel in mijn voordeel uitpakken.
Ik heb met mijn 18 jaar niet heel veel ervaring in dit soort situaties, dus was benieuwd of iemand hier misschien nog een goede tip/toevoeging heeft!
Alvast bedankt!
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Wat me er aan laat denken, ik heb al lang niets meer van @Bommes gezien. Die is toch zeker nog onderweg of niet?

* Destruction heeft vanmiddag een nieuw projectje opgehaald. Het is wel een ding met 2 wielen, maar geen motor. Dus offtopic hier, al zullen jullie 'm vast een keer op pics voorbij zien komen als-ie eenmaal af is
* Destruction &@McKaamos knutsel BV to the beunhaas! Ofzo...
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 13-07-2020 18:54 ]
Dit topic is gesloten.