Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 203 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.610 views

Acties:
  • +26 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvk9JdZ47Ir55tPB-i75oxiKgYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hS2u897oXdseXrzog7yLP5Df.jpg?f=fotoalbum_large
Even green lanen..
Best pittig met die smalle sporen.. ground clearance is Dan een issue.. ik kwam een keer vast te zitten toen ik van 'baan' ging veranderen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hA3fxlRFdjDLs4_GOB6XQif9lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiEnPUIheK52bE4EmQAmA3O5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 05-07-2020 14:03 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Vrijdag verslag gedaan van mijn middagje motorrijden en -kijken, en hierbij de foto's:

Eerst Bij JTX Racing in Cuijk 3 kwartier rong gereden op een KTM 390 Adventure. Gevraagd of zij een foto konden maken met mij erop, om te zien of ik er niet teveel bovenuit steek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xS9Hh9GZ54_w_XtsYy1PmmCoAKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPu91Qkd78ercTrP9WCMOB05.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom die motor? Omdat ik nu 4 maanden rijervaring heb op een 1-cilinder uit 2003 met 47 pk, en ik was benieuwd hoeeen 1-cilinder uit 2020 met 44 pk zou rijden. Het antwoord? Prima, wat een lekkere brommer! Ik pas er met mijn 192 cm goed op, maar het is echt een lichtgewicht die met liefde veel toeren draait. Rijd ik met de Pegaso rond de 3000-3500 toeren, bij de 390 reed ik altijd boven de 4000 en tijdens inhaalacties zat ik zo aan 8000 en meer. Ik denk niet dat mijn toekomstige fiets wordt. Te licht, te speels; de Pegaso voelde daarna als een rustige, wat zware oudere dame...

Toen door naar...TLM in Nijmegen, een begrip onder Moto Guzzi liefhebbers. Ik had al vaak op hun website gekeken en wilde de verschillende Guzzi-modellen nu wel eens in het echt zien; de Breva, de Stelvio én de Griso. Vooral de Griso. Ook wilde ik er eens opzitten, om te voelen hoe mijn lange stelten uit zouden komen op een Guzzi. En dat mocht; ik heb eerst lekker rondgelopen met een bekertje koffie en toen gaan zitten, op twee Griso’s (in het echt ook erg mooi, en niet heel groot), op een Breva 850 (met stuurkuipje van een 1200 Sport, staat ‘m erg goed!) en op zo’n 1200 Sport. Die lijkt groter, maar het is eigenlijk gewoon een Breva, dus zoveel scheelt dat niet.
De Breva 850, met kuipje van de 1200 Sport:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGpe7potCElznSMQSuyknEQlMEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qq96zl2VavWghXNyjbqktOOq.jpg?f=fotoalbum_large

Met mij erop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOyrh4rCLqcCLWn6uaeO_bCy4aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kP3WNhPTrvr0j2EWbb885qol.jpg?f=fotoalbum_large

De 3 Griso's op een rijtje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-REGGARhmiTSvWfPocmC4cb_RP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhtZF6A1NO3h7hUZMgaBo1f3.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kom een keer terug om een rondje op de Breva 850 en op een van de Griso’s (1100 2-klepper, of 1200 4-klepper). Ik voel me wel aangetrokken tot de wereld van de Moto Guzzi.

Voor ik weg ging ook nog op een V85tt gezeten. En ja, dat is de mooiere zus van mijn Pegaso 650!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF_z4Uaeab5bC4cDgdbAqjSvcgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXwS326GAVxiNIXWxkF3gvFo.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zit goed, lekker hoog maar niet té, mooi rechtop zoals ik nu gewend ben van mijn allroad; de andere Guzzi’s zaten toch een stuk meer voorover. Ik ben benieuwd hoe die voorover zithouding me tzt bevalt, bij de proefrit.

En toen naar huis terug, ook weer binnendoor. De Pegaso kan het best hoor, snelweg rijden, maar ik vind er niks aan; een hoop herrie, veel wind die aan m’n hoofd trekt en duwt, weinig afwisseling. Dan is binnendoor een stuk leuker; soms 30-40 kmu, dan weer even doortrekken naar, eh, 81 kmu, bochtje, rotonde, lekker rondkijken. Het laatste stuk wel weer wat snelweg meegepikt, om het niette verleren, en ondertussen steeds meer het gevoel gekregen dat ik hetbegin te leren, dat motorrijden. leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
@Uberdude, mooi zadel! Was verbaasd dat je je zadel hoger wilt hebben, je bent waarschijnlijk ook langer dan ik (1.75). Ik heb vaak het probleem dat ik met allroads niet lekker aan de grond kom. Enne ... even je lege flessen inleveren binnenkort. ;)
1,81 inderdaad en gewoon geen vet op mn reet. Moet inderdaad naar de glasbak maar heb ik geen tijd voor met al dat motorrijden :9

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zeau, ook eens ff een rondje gedaan op de Magna :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj1n59AcikTsoBEreKqdFzLwkN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B1rmWmz36nQtFpSJHLMCIugC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCmAckovc0nCI-YL8HkKYT0iTcQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JFEGxdKqYngGM6D5NqNhbFyd.jpg?f=user_large
Photo courtesy of @Destruction

Strakjes nog maar eens wat verder touren :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42
@Hkuit, die V85tt is die van @Bommes. :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Hoezo? De tegels eronder kijken mij schoon :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 12:14
R0y. schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Hoezo? De tegels eronder kijken mij schoon :9
Ja, die vullen ze natuurlijk pas weer met olie als hij verkocht is :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb hem gisteren ochtend op gehaald en meteen door naar huis.
Dus niet meer dan 5 km gereden.
Klinkt totaal anders, veel meer als een v-twin dan mijn vorige V85.

Ik kreeg me trouwens toch een belerend lesje van de verkoper bij van den Burg.

Hij was in de zaak aangesproken door een klant over mijn mijn verhaal.
Die had het ergens op een forum gelezen (hier of op motorforum dus) en hij wist te vertellen tegen de verkoper dat ik met hun leenfiets (de vorige keer dat ik die mee had dus) over wat zandpaden was gereden.
Dat vond die klant en ook de verkoper belachelijk. :')

Maar nog meer vond hij het nodig om me de les te lezen dat ik niet zomaar alles op internet moest zetten.
Want ja Guzzi land was een klein wereldje en dadelijk wist iedereen dat hij mijn gerepareerde olie lekkende Guzzi te koop had staan.
Dan raakte hij dat ding niet meer kwijt, enz enz. :F
En ja hij vond dat hij toch goede service had verleend, enz. :D

Heel verhaal, flinke les, grote eikel dus. en dat heb ik hem ook gezegd.
Als hij nou gewoon normaal service had verleend had ik niet dit verhaal op internet hoeven zetten anders dan compleet positief.
Ja ik was met zijn leen fiets over wat zandpaadjes gereden, so what, ding is toch verzekerd, ik ook, en zo niet, dok ik toch gewoon als er schade ontstaat. :?

Wat een koekert zeg. Ik denk niet dat ik heel veel bij hun op bezoek ga. :(
Nog mooier toen ik weg ging stond hij buiten met mij bij mijn nieuwe motor.
Ik stap op en hij zegt nog snel: ik verwacht wel veel foto's op social media dat je met je nieuwe door ons geleverde motor op vakantie bent. ...
Wat had hij nou net verteld tegen mij |:( 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
@Bommes volgensmij heb je juist door het op Le Interwebs te posten je nieuwe gekregen. Daarnaast had meneer de Verkopert toch gezegd: 'Gebruik m alsof ie van jezelf is'?
Maakt ie geen goeie naam mee zo, en het lijkt er op dat ie zonder reparatie de verkoop in gaat. Wiens fout is dat, die van jou, de verkoper of Moto Guzzi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat een tent...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Bommes mooi verhaal weer... Je mag niets over ze vertellen, behalve als het positief is? 8)7

Nu ben ik wel benieuwd wie er heeft lopen vertellen over je zandpad-avonturen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
Goede service? Daar heb je goed je best voor moeten doen om dat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hkuit schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:38:
Vrijdag verslag gedaan van mijn middagje motorrijden en -kijken, en hierbij de foto's:

Eerst Bij JTX Racing in Cuijk 3 kwartier rong gereden op een KTM 390 Adventure. Gevraagd of zij een foto konden maken met mij erop, om te zien of ik er niet teveel bovenuit steek:
[Afbeelding]

Waarom die motor? Omdat ik nu 4 maanden rijervaring heb op een 1-cilinder uit 2003 met 47 pk, en ik was benieuwd hoeeen 1-cilinder uit 2020 met 44 pk zou rijden. Het antwoord? Prima, wat een lekkere brommer! Ik pas er met mijn 192 cm goed op, maar het is echt een lichtgewicht die met liefde veel toeren draait. Rijd ik met de Pegaso rond de 3000-3500 toeren, bij de 390 reed ik altijd boven de 4000 en tijdens inhaalacties zat ik zo aan 8000 en meer. Ik denk niet dat mijn toekomstige fiets wordt. Te licht, te speels; de Pegaso voelde daarna als een rustige, wat zware oudere dame...

Toen door naar...TLM in Nijmegen, een begrip onder Moto Guzzi liefhebbers. Ik had al vaak op hun website gekeken en wilde de verschillende Guzzi-modellen nu wel eens in het echt zien; de Breva, de Stelvio én de Griso. Vooral de Griso. Ook wilde ik er eens opzitten, om te voelen hoe mijn lange stelten uit zouden komen op een Guzzi. En dat mocht; ik heb eerst lekker rondgelopen met een bekertje koffie en toen gaan zitten, op twee Griso’s (in het echt ook erg mooi, en niet heel groot), op een Breva 850 (met stuurkuipje van een 1200 Sport, staat ‘m erg goed!) en op zo’n 1200 Sport. Die lijkt groter, maar het is eigenlijk gewoon een Breva, dus zoveel scheelt dat niet.
De Breva 850, met kuipje van de 1200 Sport:
[Afbeelding]

Met mij erop:
[Afbeelding]

De 3 Griso's op een rijtje;

[Afbeelding]
Ik kom een keer terug om een rondje op de Breva 850 en op een van de Griso’s (1100 2-klepper, of 1200 4-klepper). Ik voel me wel aangetrokken tot de wereld van de Moto Guzzi.

Voor ik weg ging ook nog op een V85tt gezeten. En ja, dat is de mooiere zus van mijn Pegaso 650!

[Afbeelding]

Dat zit goed, lekker hoog maar niet té, mooi rechtop zoals ik nu gewend ben van mijn allroad; de andere Guzzi’s zaten toch een stuk meer voorover. Ik ben benieuwd hoe die voorover zithouding me tzt bevalt, bij de proefrit.

En toen naar huis terug, ook weer binnendoor. De Pegaso kan het best hoor, snelweg rijden, maar ik vind er niks aan; een hoop herrie, veel wind die aan m’n hoofd trekt en duwt, weinig afwisseling. Dan is binnendoor een stuk leuker; soms 30-40 kmu, dan weer even doortrekken naar, eh, 81 kmu, bochtje, rotonde, lekker rondkijken. Het laatste stuk wel weer wat snelweg meegepikt, om het niette verleren, en ondertussen steeds meer het gevoel gekregen dat ik hetbegin te leren, dat motorrijden. leuk!
Ik hoor het al.. nog een Guzzi concert ;)

Hadden ze geen V7 staan?

@Bommes
Welke dealer gaat het om? Time to name and shame!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Die zaak was nergens toe verplicht behalve dat hij het probleem moet oplossen binnen een redelijke termijn. En die tijd heeft hij niet gehad voordat je op internet in een guzzi groep je verhaal schreef. Voor hetzelfde geld zou een vervangende motor je ook aangeboden zijn zonder dat je het verhaal op internet had gezet. Ook al doet de timing van het voorstel anders vermoeden. Sommige dingen hebben wat tijd nodig voordat de situatie bij de juiste persoon op het bureau komt die daar toestemming voor kan geven.

Het is imho geen goede maar ook niet noodzakelijk slechte service. Je hebt in eerste instantie een leenmotor gehad en uiteindelijk heb je met een complete vervanging de beste oplossing gehad die mogelijk is. Als je door de manier van brengen heen kijkt ben je uiteindelijk veel beter geholpen dan waar je recht op had. Ik begrijp waarom je niet netjes geholpen voelt en de volgende keer een deurtje verderop gaat kijken. Maar begrijp die zaak ook en ben verdomd blij dat ik geen zaken doe met particulieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:54:
Ik kreeg me trouwens toch een belerend lesje van de verkoper bij van den Burg.

Hij was in de zaak aangesproken door een klant over mijn mijn verhaal.
Die had het ergens op een forum gelezen (hier of op motorforum dus) en hij wist te vertellen tegen de verkoper dat ik met hun leenfiets (de vorige keer dat ik die mee had dus) over wat zandpaden was gereden.
Dat vond die klant en ook de verkoper belachelijk. :')

Maar nog meer vond hij het nodig om me de les te lezen dat ik niet zomaar alles op internet moest zetten.
Want ja Guzzi land was een klein wereldje en dadelijk wist iedereen dat hij mijn gerepareerde olie lekkende Guzzi te koop had staan.
Dan raakte hij dat ding niet meer kwijt, enz enz. :F
En ja hij vond dat hij toch goede service had verleend, enz. :D

Heel verhaal, flinke les, grote eikel dus. en dat heb ik hem ook gezegd.
Als hij nou gewoon normaal service had verleend had ik niet dit verhaal op internet hoeven zetten anders dan compleet positief.
Ja ik was met zijn leen fiets over wat zandpaadjes gereden, so what, ding is toch verzekerd, ik ook, en zo niet, dok ik toch gewoon als er schade ontstaat. :?

Wat een koekert zeg. Ik denk niet dat ik heel veel bij hun op bezoek ga. :(
Nog mooier toen ik weg ging stond hij buiten met mij bij mijn nieuwe motor.
Ik stap op en hij zegt nog snel: ik verwacht wel veel foto's op social media dat je met je nieuwe door ons geleverde motor op vakantie bent. ...
Wat had hij nou net verteld tegen mij |:( 8)7
Hoeveel forums heeft Guzzi land nog meer? Ik had nog ff wat meer gepost, vooral ook over die dealer. Wat een mafkees 8)7

Dit was allemaal niet gebeurd als zij gewoon in één keer een goede Moto Guzzi hadden geleverd, kennelijk begrijpen ze dat niet :?

@xos Waar had Bommes precies geen recht op? Hij had het volste recht op een betrouwbare, degelijk gebouwde motor. Die heeft hij nooit gehad. Het was een ondeugdelijk product, en die dealer had hem uiteindelijk sowieso moeten terugnemen. Dat weten ze zelf ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 05-07-2020 22:57 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:32
Wat zal die verkoper pissig zijn op Guzzi zeg! Dit hebben ze op de website staan van de motor: "It beautifully blends the allure of the famous Mandello Eagle with the lines of modern classics to create the perfect bike for any type of journey on any type of terrain." Wellicht dat ze dat snel kunnen aanpassen om zandpaden uit te zonderen.

Ben er overigens laatst geweest en ben erg vriendelijk ontvangen en behandeld door de monteurs. Maar zou niet de eerste zaak zijn er waar de werkplaats beter is dan de verkoopafdeling. (Ik heb je er overigens niet bij genaaid @Bommes :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ToolkiT schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:25:
[...]

Ik hoor het al.. nog een Guzzi concert ;)

Hadden ze geen V7 staan?
Jazeker wel, maar dat is echt geen gezicht als ik daarop zit; net of ik op de brommer van m’n buurjongen zit...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 12-09 09:49
@xos , als je een motor nieuw koopt dan verwacht je wel meer dan 1300 km zonder problemen. Dit was de tweede keer dat dit probleem voor kwam.

Zelf werk ik ook niet met particulieren, maar met auto en motorfabrikanten. Als daar 2x achter elkaar onze producten uitvallen dan hebben we een groot probleem (bij de 1e keer). Dan zorgen we dat we het product vervangen en de afgekeurde onderdelen nakijken. Lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Jullie misschien een idee? Bij mijn motor zit er een Optimate-kabel (TM-71, witte connector, oude type) helemaal netjes weggewerkt. Ik heb echter geen Optimate acculader, maar een lader met klemmen of oogjes (Lidl lader). Ipv €70 uit te geven aan een nieuwe lader ben ik eigenlijk op zoek hoe ik de huidige kabel met mijn lader zou kunnen gebruiken, zonder stekkers/klemmen etc af te knippen. Er lijkt voor het nieuwe type connector (SAE) wel een kabel naar klem te zijn, maar dan wordt het kabel op kabel op kabel (kabel accu naar TM -> adapter-kabel TM naar SAE -> SAE naar klem -> klem op klem naar lader). Niet echt een schoonheidsprijs zeg maar.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
The Executer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 04:30:
Jullie misschien een idee? Bij mijn motor zit er een Optimate-kabel (TM-71, witte connector, oude type) helemaal netjes weggewerkt. Ik heb echter geen Optimate acculader, maar een lader met klemmen of oogjes (Lidl lader). Ipv €70 uit te geven aan een nieuwe lader ben ik eigenlijk op zoek hoe ik de huidige kabel met mijn lader zou kunnen gebruiken, zonder stekkers/klemmen etc af te knippen. Er lijkt voor het nieuwe type connector (SAE) wel een kabel naar klem te zijn, maar dan wordt het kabel op kabel op kabel (kabel accu naar TM -> adapter-kabel TM naar SAE -> SAE naar klem -> klem op klem naar lader). Niet echt een schoonheidsprijs zeg maar.
Die witte “Optimate” stekkers zijn ook los te koop. Ik zou de klemmen van je huidige lader afknippen en daar een witte stekker en contrastekker tussen zetten. Je kunt dan je lader direct op je motor aansluiten of de klemmen. Klem op klem zou ik sowieso niet doen; kans op kortsluiting is dan vrij groot. Tevens zou je op marktplaats naar een tweedehands Optimate kunnen kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tja hoe durf je ook de waarheid neer te zetten @Bommes! Je weet toch dat het internet alleen voor succesverhalen en sprookjes is? :/

Gefeliciteerd trouwens, zowel met je taartje als je nieuwe fiets. Hopelijk bevalt deze een stuk beter. Voor onderhoud zou ik ook lekker een ander adresje zoeken dan deze pannenkoek. Man, man, man...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
@xos ik heb ze wel degelijk de kans gegeven het te maken. Tot 2 keer toe zelfs.
De eerste keer was echt een perfecte service met de leenmotor en al.

Als het probleem dan nogmaals terug komt kun je je wel voorstellen dat ik als klant wel heel erg baal.
En hun waarschijnlijk net zo hard.
Dan is het toch wel heel erg vreemd om daarbij geen leenmotor in te zetten.
Dat ze die niet hebben is een rot smoes, Dan huur je naar iets of je zet een gebruikte fiets uit je voorraad in als ondernemer.

Je kunt als dealer/verkoper er niets aan doen dat het ding stuk gaat (in dit geval niet tenminste, het is immers geen onkunde of foute montage van het een of andere)
Maar je kunt het wel zo oplossen dat je je klant niet op laat draaien voor de gevolgen. Hij had van mij alle ruimte en tijd gehad om het te maken.
Dat heb ik ze ook verteld, meerdere keren ook.
Maar ik wilde wel een compleet goede reparatie, de garantie dat er geen gevolg schade zou zijn ontstaan. De motor dus ook niet meer warm zou lopen, en zijn correcte vermogen zou hebben.

Niet te veel gevraagd lijkt mij?
Dat ik dan ook verwacht dat ik een leenmotor mee krijg.. vind ik zelfs niet eens veel gevraagd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
@Bommes, nou eind goed al goed. En dus een extra verjaardagscadeautje vandaag! Gefeliciteerd. :)F

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Gisteren de nieuwe brommer opgehaald. Bedoeling is dat mijn vriendin hiermee gaat oefenen zodat we kunnen kijken of ze het motorrijden leuk vind. Ik heb dan iets om te sleutelen erbij. Hij bleef alleen niet stationair lopen, waardoor hij elke keer met afremmen / terugschakelen uit viel. Thuis nog even goed gezocht naar de stationair schroef, deze was moeilijk te vinden omdat die inmiddels zwart was geworden van rotzooi. Na dat bijgesteld hebben liep die weer prima.

Toch wel een héél verschil uiteraard met de Pan die ik heb. Vooral véél toeren draaien, het is echt klein maar wel lekker licht. Binnenkort in ieder geval een grote beurt aan de motor uitvoeren zodat ik weet dat alles goed is. Hij heeft nu wat liefde nodig, maar daar was de prijs ook naar :)

@Bommes Feli met je nieuwe motor en je verjaardag! Snel het gezeur met de dealer vergeten en genieten van de nieuwe bike!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxMWnuZHxy1gR7oMq3Gp2UHW-XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnQuzojUdDXsDoCoNi2Czm8D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:07
steveman schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Nee, steeds een lange zit in het blik ;( Maar wel droog :o Jaloerse (of minachtende?) blikken soms van die hards in de zeikende regen...

Tja, Nederlandse wegen zijn het gewoon net-niet. Te druk, te recht, te veel dijkbewoners...

Luxemburg is nog geen Cataloni↨, maar wel een stuk minder ver :+

[Afbeelding]

En best mooi, als je even de ogen niet op de apex richt.

Offe... ik bedoel natuurlijk: het is er verschrikkelijk! Ga allemaal maar naar de Duitse Eifel! O-)
Het leven in Luxemburg is goed _/-\o_

Ik zeg altijd: als ik moet emigreren dan emigreer ik naar Luxemburg!
Ik denk eerder dat ik er asiel ga aanvragen aangezien mijn geloofsovertuiging (die van Honda Supersport, Euro98 zonder toevoegingen en 10W40) hier in Nederland steeds minder gewaardeerd worden.
Met al die idioten hier ben ik m'n leven soms niet meer zeker. Lijkt me genoeg redenen om aan mij asiel te verlenen door het Groot Hertogdom :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
steveman schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:13:
[...]

@Jolke CR331 bij Kautenbach. Dat bos wordt steeds kleiner :o
Toevallig ook afgelopen trip geweest, ff wat gegeten/gedronken.
De Luxemburgers presteren het om de overweg daar 15 minuten gesloten te houden voor een boemeltreintje 8)7 _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes van harte gefeliciteerd ouwe! *O* Laat je maar lekker verwennen vandaag en doe nog maar een extra rondje op je brommer :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

xos schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:54:
Het is imho geen goede maar ook niet noodzakelijk slechte service. Je hebt in eerste instantie een leenmotor gehad en uiteindelijk heb je met een complete vervanging de beste oplossing gehad die mogelijk is. Als je door de manier van brengen heen kijkt ben je uiteindelijk veel beter geholpen dan waar je recht op had. Ik begrijp waarom je niet netjes geholpen voelt en de volgende keer een deurtje verderop gaat kijken. Maar begrijp die zaak ook en ben verdomd blij dat ik geen zaken doe met particulieren.
Achteraf zou je dat misschien kunnen stellen, maar ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er a)een slechte motor is verkocht (waar zijn uiteraard niets aan kunnen doen), b)het al de tweede redelijk ernstige klacht is en c)pas na veel aandringen/dreigen/verhalen op internet goed op gereageerd is.
In eerste instantie is gewoon gezegd dat ie bij de beurt wel nageken zou worden. Dat veranderde later ineens in een vervanging. En dat lijkt écht wel te komen door het verhaal op internet. Dat vindt zo'n dealer nooit leuk natuurlijk, maar als ik een dealer was, zou ik echt mijn stinkende best gaan doen om iemand goed te helpen. Je kunt zeggen 'ze zijn het niet verplicht' maar dat is onzin. Natuurlijk zijn ze het verplicht. Als ondernemers zo klagen dat iedereen maar op internet koopt en niet meer in de winkel komt, moeten ze de klant een reden geven om in de winkel te komen kopen. Juist hele goede service verlenen dus. Je wéét dat het de tweede keer is, en als iemand die meer verstand van motoren hoort te hebben als de klant, zou je dan kunnen aanvoelen dat er gewoon iets niet goed is met die motor.
En volgens mij is Moto Guzzi, zoals hij zelf aan aangeeft, niet het grootste merk in Nederland, een klein wereldje. Dan zou ik helemaal de grond kussen van elke klant die zijn geld komt uitgeven bij jou. Je moet een klant op zijn minst het gevoel geven dat je je best voor 'm doet. Ook een best nare reactie van die dealer. Laat zien dat ze geen vermogen hebben wat zelfreflectie toe te passen. Als ze zich in de klant zouden verplaatsen, hadden ze kunnen snappen dat die klant zich een beetje in de steek gelaten voelde. Er waren gewoon ernstige issues met die motor en zij deden net alsof er ergens een schroefje aangerdraaid moest worden.

Maar uiteindelijk is het allemaal goed opgelost, dus daar mag dan weer een positief einde aan het vervelende verhaal van komen. Dat is dan wel weer zo eerlijk. Maar de slechte ervaring mag ook blijven staan. Men is, welliswaar na wat aandringen, alsnog bijgedraaid.

Toen er een poos terug een 'stop notice' kwam van BMW voor de splinternieuwe RT waar het achterste ESA-veerelement kon afbreken, vlak voor de vakantie, waren de eigenaren van die motoren ook niet heel erg blij. Erger (voor de dealer) was het dat BMW zelf helemaal niets deed. Ze zeiden alleen dat niemand meer een meter op zijn motor mocht rijden. De dealer mocht uitzoeken hoe zij dat met de klanten oploste. Die konden dus soms nog net even de ingeruilde motor van de klant uit de showroom terughalen, maar soms moest er ook een andere motor geregeld worden. Toen las ik ook een verhaal van iemand die helemaal niet blij was dat ie iets anders kreeg. Volgens mij was het een iets oudere RT. Daar was die klant het niet mee eens. Dán ben je als klant dus aan het zeiken. Als je ziet wat die dealer allemaal moet regelen en dan zeuren omdat je een modeljaar te oud moet rijden... Alsof de dealer gewoon iedereen een splinternieuwe motor moet meegeven. Wat mij betreft voor BMW een slechte beurt. Hoewel ik niet weet of ze de financiele kant wel met de dealer regelden, maar het kan zomaar zijn dat BMW dat ziet als 'risico dealer'.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit zijn ze in Luxemburg nog niet begonnen met afsluitingen en beperkingen e.d., en kan je daar eigenlijk wel normaal tanken zonder een kwartier in de rij te staan? :P

@Bommes gefeliciteerd, en fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:58:
@Thoit zijn ze in Luxemburg nog niet begonnen met afsluitingen en beperkingen e.d., en kan je daar eigenlijk wel normaal tanken zonder een kwartier in de rij te staan? :P

Ik denk dat je @SniperGuy bedoelt? Ik ben er vorige week geweest en ja het eerste tankstation bij de grens was het inderdaad druk. Doorgereden naar de volgende en daar was het met tanken niet druk, maar was het druk met sigaretten kopen. Het voordeel daar is dat er veel tankstations zijn, dus als je ziet dat het ergens druk is rijd je gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Handige in Luxemburg is dat de prijzen overal hetzelfde zijn. Het maakt dus niet uit naar welke pomp je gaat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Het beste aan Luxemburg is dat ze Duits spreken en Engels verstaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Pagman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
Dat vind ik inderdaad ook erg prettig! Ik kan geen woord Frans maar probeer mij zoveel mogelijk aan te passen. Dat Frans-talig Belgie vertikt het echter om wat anders dan Frans te spreken :X

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vV56Km4FuLVgWfsotD2BfhK5nHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nxXgSDeOcdMkrFeYmfKoIyA7.jpg?f=user_large

Gefelicitaart @Bommes *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Was steeds gelijk aan de beurt bij de onbemande pomp van Gulf :)

Verder geen inrijverboden gezien voor alleen motoren en/of aangepaste snelheid voor alleen motoren.

Het scheelt dat zowat elke vierwieler (zonder bejaarde aan het roer) er ook als een idioot rijdt... Denk ik.

Oeps :F

Alles is er kudt, ga naar Schwarzwald!

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 06-07-2020 11:02 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

xos schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:54:
Maar begrijp die zaak ook en ben verdomd blij dat ik geen zaken doe met particulieren.
Als jij B2B zaken doet, zou je waarschijnlijk erg lang op je geld moeten wachten als je dit soort inferieure troep levert en vervolgens minimale inspanning doet om het op te lossen. Een particulier betaalt bij aflevering en dat maakt zijn positie meteen minder sterk. Ook heeft hij vaak wat minder juridische slagkracht, wat ook niet meehelpt.

Iedere merkdealer verkoopt dezelfde spulletjes voor dezelfde prijs. Het onderscheid zit in andere dingen, zoals service en after sales. Dat is hier hopeloos misgegaan en de betrokkene wordt nog de les gelezen ook, nadat eea eindelijk in orde is gebracht. Had hij vanaf het begin een nette behandeling gehad, dan was dit verhaal zeer waarschijnlijk als een positieve reclame naar buiten gekomen. Nu is het eind goed-al goed, met een bittere nasmaak. En dat is de dealer compleet aan te rekenen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pagman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
Gewoon Lëtzebuergesch praten. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Daar zou ik nog best een eind mee komen, maar ze hebben genoeg woorden waarbij ik ook zoiets heb van :? :?

Maar goed, mijn Duits is ook een aardig Eifels dialect als ik niet uitkijk.
steveman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:47:
Het scheelt dat zowat elke vierwieler (zonder bejaarde aan het roer) er ook als een idioot rijdt... Denk ik.
Dat is in Luxemburg weer altijd een verademing ja. En dan rij je via België terug naar Nederland en dan moet je weer rekening gaan houden met een ander soort idioten.

Was 2 weken geleden toevallig in Müllerthal. Daar kwam ik achter een traag rijdende golf terecht. Ik blijf er achter. Hij kijkt in zijn spiegel, ziet mij, en geeft me daar toch een spuit gas. Heerlijk achter hem aan door dat weggetje gelaagvliegd. Alles binnen legale snelheden natuurlijk: harder kun je er niet. Maar dat was een motorrijder die toevallig in zijn auto zat, kan bijna niet anders. :*)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die locals kunnen soms echt goed vegen ja, echt geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
steveman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Vandaar dat je er zoveel remsporen ziet bij een haakse bocht die eindigen in een veld _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Pagman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Vandaar dat je er zoveel remsporen ziet bij een haakse bocht die eindigen in een veld _O-
Die zullen juist niet van de locals zijn gok ik. Die kennen die wegen erg goed, dus die worden niet meer verrast. Ik vind het heerlijk om achter zo iemand aan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Pagman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb dus ook nog even afgebroken bord inc. paal maar wat verder in de berm geknikkerd. Had recent z'n tik gehad en lag met een randje op de weg.

heb zelf ook eens zo'n bordje aangetikt.. bagger ABS + minimaal grint

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
https://www.nieuwsmotor.n...geving-en-wegafsluitingen
In Duitsland hebben gisteren enige tienduizenden motorrijders in vele Duitse steden geprotesteerd tegen wegafsluitingen voor motorrijders en de aangekondigde nieuwe geluidswetgeving. Volgens de politie waren er in Stuttgart meer dan 10.000 motoren, net als in München waar ook meer dan 10.000 protesteerden, 8000 bij Mannheim, 10.000 in Düsseldorf en 7500 mensen in Wiesbaden.
Protesteren is prima maar om juist dan extra herrie te gaan lopen maken in een stoet 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Willem30 op 06-07-2020 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Nou er zijn weer wat spulletjes binnen/onderweg voor de Superduke

Fuel dongles: schijnt de motor toch wat rustiger van te lopen onderin en de zesde versnelling zou bruikbaar moeten worden (lees: met 100 word je i.v.m. bokken er niet afgeslingerd). Heb ze klaar liggen om te monteren, volgende week even doen. Heb aanstaande weekend een rit gepland en wil eerst proefrijden voordat ik een grote rit ga doen.

Bagage: ik wou eigelijk voor koffers gaan voor een (lang) weekend weg maar die van KTM vind ik te duur en de SW motech blaze heb ik nog steeds niet voor een leuke prijs kunnen vinden.
Zag toevallig op marktplaats een KTM powerparts tailbag langs komen. Eénmaal gebruikt en ziet er (volgens de foto's) als nieuw uit. 24 - 36 liter, ideaal! Morgen zou hij binnen moeten komen.

Bandjes moet ik ook maar naar gaan zoeken. De Michelin Power RS gaan stiekem toch erg/te hard, zeker in het midden. Een NC zal hetzelfde probleem hebben O-).. iets met koppel. Twijfel nog of ik enkel het achterbandje moet vervangen straks of voor en achter (voor gaat ook erg snel en ik twijfel of deze nog een ronde mee kan).

Ik was eerder overtuigd van de S22 die ik eronder wou hebben maar ik zit toch weer te twijfelen. Ik zoek banden die erg lichtvoetig sturen en even mee kunnen. Ik kijk specifiek naar sport banden. Op de GSR ben ik toen naar Pirelli Angel GT overgestapt en ik merkte toch echt dat deze band minder stuurde als hetgeen wat er eerder onder lag. Prestaties in de regen maken mij niet zo veel uit, ik rijd amper in de regen. Enkel als ik een bui op mijn kop krijg met een weekendje weg. Verder rijd ik enkel met mooi weer.

Deze staan momenteel op mijn lijstje om research naar te doen:
- Bridgetone S22
- Conti Sportattack 4
- Pirelli Diablo Rosso 3

De S22 en Rossa 3 komen beide als beste uit de motoplus test, slijtage zal dus de doorslag geven..

Iemand die iets kan zeggen over slijtage over bovenstaande banden i.c.m. een motor met veel koppel?

De motor mag wat kosten maar 2 a 3k km met een achterband vind ik toch wat minder.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
* Jolke gaat een weekendje Luxemburg plannen met @steveman en @DrivinUCrazy. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Willem30 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
https://www.nieuwsmotor.n...geving-en-wegafsluitingen

[...]

Protesteren is prima maar om juist dan extra herrie te gaan lopen maken in een stoet 8)7
Inderdaad, geef je tegenstander vooral een extra stok om mee te slaan 8)7 |:(

Laat dan zien dat niet alle motorrijders hard rijdende, herrie makende teringlijers zijn en houdt het rustig. Maar nee... :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Protesteren gaat gepaard met overlast, vooral met overlast voor mensen die er totaal niets aan kunnen doen. moet je protesteren dan in z'n geheel maar verbieden?

Persoonlijk vond ik dat de motorrijders uit het filmpje van nieuwsmotor zich uitzonderlijk beschaafd gedroegen, dat getoeter was niet nodig maar natuurlijk wel te verwachten. Ook daar geld hetzelfde als met vele andere protesten, spreekkoren en leuzen scanderen. Geen revbombs gehoord en ook niet echt loud pipes getetter en al helemaal geen hardrijders. M.i. zo beschaafd als mogelijk.

Je moet er natuurlijk wel aan denken dat motoren in regel veel meer lawaai produceren dan een doorsnee auto (of fietser) zelfs als ze netjes aan de regelgevingen voldoen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:00:
Was 2 weken geleden toevallig in Müllerthal. Daar kwam ik achter een traag rijdende golf terecht. Ik blijf er achter. Hij kijkt in zijn spiegel, ziet mij, en geeft me daar toch een spuit gas. Heerlijk achter hem aan door dat weggetje gelaagvliegd. Alles binnen legale snelheden natuurlijk: harder kun je er niet. Maar dat was een motorrijder die toevallig in zijn auto zat, kan bijna niet anders. :*)
Wat een mazzel! Ik heb dat een keer anders meegemaakt. Ergens in de Alpen kom ik achter een aantal auto's die aan zo'n barrel rally meedoen. Nou is het niet altijd makkelijk om snel en veilig in te halen op bergweggetjes. De rechte stukken zijn vrij kort en als er een snelle jongen van de andere kant komt, heb je een probleem als je het verkeerd uitmikt. Maar uiteindelijk kom ik achter een BMW (auto) van een bedenkelijk jaartal, maar wél met een flinke motor erin. Die löl geeft dus na elke bocht plankgas met zijn automaat, zodat ik niet echt veilig kan inhalen. Uiteraard accelereer ik harder, maar dan kom je bij de bocht dus weer een beetje te snel aan. Het is me toch gelukt in 'Rossi stijl' heb ik 'm eruit geremd toen ik overzicht had op een bocht en het stuk erna. Maar hij deed het echt expres. Hij zal wel hebben zitten lachen in de auto...Arschloch!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Het is inderdaad niet slim om te protesteren met een open uitlaat als men klaagt over geluid, maar ik weet niet of dit het geval was. Verder vind ik het wel juist goed dat men protesteert, dit kunnen de Duitsers en Belgen over het algemeen (behalve de boeren) beter dan wij Nederlanders. Als je niks doet bereik je namelijk ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 16-09 14:09
Zijn er mensen hier die misschien wat goede tips hebben voor (motor)hotels in de Ardennen? Zijn met collega's (8 man) een motorweekend aan het plannen in de Ardennen en zijn aan het rondneuzen voor een verblijf :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Leviathius ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik hoor goede verhalen over Bâton Rouge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
ToolkiT schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:52:
Was die wingman tent/swag way groot van formaat, dan is mijn nieuwe oplossing dat helemaal ;)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even de trailer wat TLC gegegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvRWzOAXgAL1t-cUT4BynDQ0rWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZMHLXjftZWSovZ73a6foGza.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard begon het te regenen toen de verf moest drogen :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zq3MZ_ZlCTYSwc8-80TdxYsOVa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcRcP42sWymhvkEyly7g4nqH.jpg?f=fotoalbum_large

Velg voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf7Y7hGLGpjCDIgAd6IxKDXq-7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwzdRu2ipDqUBT07YOMa7OfW.jpg?f=fotoalbum_large

Na strippen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SQVum5x1Jry8GDIEpXWfkGECeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVpT1OZMtqxO6Q1zcF52F0J5.jpg?f=fotoalbum_large

laagje verse verg maakt een berg verschil!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46gBGDSYBBVnzql4WVq0W7N5T-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9AQYa3GjoIXFy3qTUICTbP0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 06-07-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die zet ik in mijn bookmarks en speciaal die tanken-route die ze uitgestippeld hebben had ik al op mijn verlanglijstje staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
botoo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Die zet ik in mijn bookmarks en speciaal die tanken-route die ze uitgestippeld hebben had ik al op mijn verlanglijstje staan.
Goed punt, tanken-route ook maar even gedownload. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

obsessief gedrag
paaltje staat vermoedelijk scheef nog

Volgens mij het paatje gevonden dat ik met m'n hornet destijds geraakt heb (totaal onopvallende losse steentjes + abs)

Man, uren naar gezocht echt :D Herkende uiteindelijk de afslag van de 121 naar 364, zag zo weer die twee campers ook die kant op afslaan. Had ik ze nou maar ingehaald :+ Schoot me te binnen dat ik toen vanuit Duitsland kwam, Landhaus Biehl. Tevens de keer dat ik ook nog m'n kenteken verloor en m'n inmiddels vrouw de uitslag van de motogp nog even spoilde :+

Volgende keer als ik in de buurt ben even een kijkje nemen.
/obsessief gedrag

@Leviathius Ardennen als in Belgie? Ik was nou niet echt kapot van de wegen aldaar. Er zijn wellicht plekken die je net moet weten, maar goed die weet ik dus niet.

@Vrijdag vouwdjuh :$

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 06-07-2020 14:53 . Reden: verkeerde usert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

[b]steveman in "Hét grote motortopic - Deel 24"steveman schreef op maandag

@Vrijdag Ardennen als in Belgie? Ik was nou niet echt kapot van de wegen aldaar. Er zijn wellicht plekken die je net moet weten, maar goed die weet ik dus niet.
Huh wat? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 16-09 14:09
steveman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:36:
obsessief gedrag
@Leviathius Ardennen als in Belgie? Ik was nou niet echt kapot van de wegen aldaar. Er zijn wellicht plekken die je net moet weten, maar goed die weet ik dus niet.
Yep.. Zou zelf ook liever naar de Eifel gaan, maar hebben veel beginnend motorrijders erbij zitten en Ardennen ben je in een paar uur rijden (vanaf Breda).

En ik zag dat vanaf Baton Rouge er dagroutes zijn naar de Eifel en Luxemburg. Dus komt wel goed denk ik :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
@steveman, dat stukje was de vorige keer dat ik er was afgezet van Beaufort naar Grondhaff. Dat is toch ook waar dat stuk rots over de weg hangt, dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Jolke De Perekop (die rots) is op de 364 vanuit Berdorf naar Echternach.
Van Beaufort naar Grondhaff is nog steeds afgezet. 2 Weken terug ben ik nog in Beaufort geweest. :)

@steveman In België zijn ook wel een paar leuke weggetjes. N693 rond Burg Reuland, N645 vanuit Lierneux naar Targneux. O-) N626 vanuit St. Vith naar Schönberg.

@Leviathius Dagroutes maak je toch zeker zelf? Is een groot deel van de voorpret! Ongeveer 4,5-5uur pure rijtijd op een dag, heb je ook genoeg tijd om eens even uitgebreid te lunchen en zo.
En met beginners rijden: tempo als voorrijder vlak en constant houden, en iedere 75-90 minuten even stoppen om de benen te strekken. Dan komt dat helemaal goed. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vandaag gehoorbescherming aan laten meten. Ben zeer benieuwd naar het verschil met de oordoppen van schuim die ik nu heb (die oranje).

Nu nog even 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
België mijden als de pest, heeft mij nu al rempot beugel gekost. Zit nu in de Eifel en mag morgen zoeken naar iets om mijn rempot weer vast te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:43:
@Jolke De Perekop (die rots) is op de 364 vanuit Berdorf naar Echternach.
Van Beaufort naar Grondhaff is nog steeds afgezet. 2 Weken terug ben ik nog in Beaufort geweest. :)

[...]
De Perekop, daar moet ik heen. :P

Maar ik bedoelde eigenlijk deze:

Afbeeldingslocatie: https://app.visitluxembourg.com/images/15675-crop-720x473x70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Equator schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:48:
Vandaag gehoorbescherming aan laten meten. Ben zeer benieuwd naar het verschil met de oordoppen van schuim die ik nu heb (die oranje).

Nu nog even 2 weken wachten.
Stiller zullen ze niet zijn, juist niet denk ik. Misschien wel comfortabeler, maar dat ga je pas na een poosje merken. Wel goed dat je bescherming draagt! Ik ben vorig jaar juist weer 'terug' gegaan naar de gele schuimpjes nadat de otoplastieken keer op keer niet goed meer af sloten; ik wilde nóg meer stilte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Icephase schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Stiller zullen ze niet zijn, juist niet denk ik. Misschien wel comfortabeler, maar dat ga je pas na een poosje merken. Wel goed dat je bescherming draagt! Ik ben vorig jaar juist weer 'terug' gegaan naar de gele schuimpjes nadat de otoplastieken keer op keer niet goed meer af sloten; ik wilde nóg meer stilte...
We gaan het zien. De oranje schuimpjes werken op zich best aardig, maar sluiten wellicht te goed af. Ik hoor nu het overige verkeer niet echt, wat de veiligheid niet ten goede komt. Dat zou met de otoplastieken (ik dacht altijd dat het octoplastiek was) beter moeten zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Equator schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:10:
[...]

We gaan het zien. De oranje schuimpjes werken op zich best aardig, maar sluiten wellicht te goed af. Ik hoor nu het overige verkeer niet echt, wat de veiligheid niet ten goede komt. Dat zou met de otoplastieken (ik dacht altijd dat het octoplastiek was) beter moeten zijn :P
Klopt, die laten bepaalde frequenties wel door terwijl de schuimpjes álles dempen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Had vandaag wat afspraken staan, nog maar een keer de Magna meegenomen. In totaal is-ie sinds vrijdag 114mijl verder d:)b Hij rijdt goed, en loopt nu merkbaar beter dan toen we 'm voor het eerst tot leven wekten, aan het begin van het project.

Er moeten nog wel wat dingen gebeuren, zoals:
- De koude start gaat niet soepel, de choke lijkt 'm eerder tegen te werken dan mee te helpen.
- Warm stationair lopen doet-ie de ene keer netjes op de afstelde 1300rpm, de andere keer 2500rpm.
- Een enkele keer houdt-ie lichterlijk in als je 'm de toeren in jaagt.
- Op de linker uitlaat ligt wat smurrie, die er voor de testritten niet lag. Vermoedelijk zweet hij ergens wat olie.
- Nadat ik vanmiddag vlakbij huis wat harder moest remmen voor een fietser, bleef de rem aanlopen.

De eerste 3 puntjes zullen een kwestie van af/bijstellen zijn, mogelijk icm de brandstofpomp. Die hebben we vervangen, maar we konden geen vervanger voor een VF500C Magna vinden, dus hebben we er uiteindelijk eentje voor een CBR (iirc) besteld. Mogelijk is de opbrengst van deze pomp niet helemaal voldoende?

Die laatste puntjes.. Tsja, ik denk met name de onderkant van het blok nog maar eens goed schoonmaken, en dan in de gaten houden waar de rommel vandaan komt.

Al met al mogen we zeker niet klagen, het ding is 35 jaar oud en heeft vermoedelijk een jaar of 5 stil gestaan. Dan vindt ik dit een prima resultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Equator schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:10:
De oranje schuimpjes werken op zich best aardig, maar sluiten wellicht te goed af.
Die oranje Howard Leight (Honeywell) dempen inderdaad wel flink maar dat is te verwachten met SNR 37. Ze zitten prettig en sluiten mooi af maar dempen wel wat teveel naar mijn zin.

Morgen krijg ik Shure SE215 binnen, met verschillende 'dopjes', met name de schuimpjes of de triple flange verwacht ik wel wat van. Die SE215 is ook wel fijn om de navigatie te kunnen horen, ik heb nu nog teveel windgeruis in mijn helm(en). Volgende stap is maar eens zo'n Shoei personal fitting te doen, mss helpt dat tegen het geruis ook al ben ik bang dat het inherent aan een open-face helm is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBWxXs44nd2hkfSzHHcSFeMkX1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NKDUUVDZjerxQq8dGIKiduMY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snXkVI0RfoTYyEilDzkyec1YHDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BAIqhb6bmoRq1knTZAiut6zq.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br88t28XlcU3KlJFN5h6iJZcMpE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/28xd4popt60mNFrEUJ9lyOiH.png?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Groot nadeel voor mij met oordoppen zonder touwtje dat ik ze gauw kwijt ben (of te goed opruim). Vorige week vond ik ook één Pluggerz dop terug, de andere heb ik nog niet gezien (en nee, zit niet nog in mijn oor).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4E7nT0b.jpg
Volgens mij heb ik dit te danken aan de Belgische wegen.... net 2km voordat ik op bestemming was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 12:01
botoo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Morgen krijg ik Shure SE215 binnen, met verschillende 'dopjes', met name de schuimpjes of de triple flange verwacht ik wel wat van. Die SE215 is ook wel fijn om de navigatie te kunnen horen, ik heb nu nog teveel windgeruis in mijn helm(en). Volgende stap is maar eens zo'n Shoei personal fitting te doen, mss helpt dat tegen het geruis ook al ben ik bang dat het inherent aan een open-face helm is.
Die werken best goed en inderdaad kan je je navigatie ed prima horen. Op onderstaande pagina laten ze de test resultaten zien. Ik vind ze ook ideal voor in het vliegtuig en dergelijken.
https://www.rtings.com/headphones/reviews/shure/se215

Edit: Ik gebruik die zwarte schuimpjes die gele heb ik nog nooit gezien, maar lijken mij ook niet comfortabel.

[ Voor 6% gewijzigd door yozgoesdigital op 06-07-2020 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
@Bommes had je al een foto van jou nieuwe Guzzi hier gepost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Fuel dongles er toch maar opgezet. Wat een andere motor:

- 90 in zijn 6 zonder bokken
- 12 in zijn 1 zonder bokken
- soepel vermogen vanaf 0 tot het rooie
- lijkt iets minder op de motor te remmen (even wennen..)
- niet het gevoel dat je overal de stereotype KTM rijder moet uithangen..

Maar..

Het brute is er van af.. het dikke lompe V twin gevoel.. ik kijk het nog even aan. Maar mijn eerste reactie is niet Wow.. Wel in de zin van dat zo iets een motor compleet veranderd (en dat hij vanuit de fabriek dus totaal anders is om aan de eisen te voldoen ) maar (nog) niet overtuigd dat ik het zo ga laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:43:
@Bommes had je al een foto van jou nieuwe Guzzi hier gepost ?
Niet van de nieuwe nieuwe, maar die ziet er het zelfde uit als die ik 15 mei mee naar huis nam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Niet van de nieuwe nieuwe, maar die ziet er het zelfde uit als die ik 15 mei mee naar huis nam.
Ik hoop dat deze de oliedruppels onder het blok mist :P

Nog gefeliciteerd en alvast een fijne vakantie trouwens!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:13:
[Afbeelding]
Volgens mij heb ik dit te danken aan de Belgische wegen.... net 2km voordat ik op bestemming was.
Dat is gewoon een kneussteun ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
R0y. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:43:

Maar..

Het brute is er van af.. het dikke lompe V twin gevoel.. ik kijk het nog even aan. Maar mijn eerste reactie is niet Wow.. Wel in de zin van dat zo iets een motor compleet veranderd (en dat hij vanuit de fabriek dus totaal anders is om aan de eisen te voldoen ) maar (nog) niet overtuigd dat ik het zo ga laten.
Interessant, welke heb je? Linkje?

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

yozgoesdigital schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Die werken best goed en inderdaad kan je je navigatie ed prima horen. Op onderstaande pagina laten ze de test resultaten zien. Ik vind ze ook ideal voor in het vliegtuig en dergelijken.
https://www.rtings.com/headphones/reviews/shure/se215

Edit: Ik gebruik die zwarte schuimpjes die gele heb ik nog nooit gezien, maar lijken mij ook niet comfortabel.
Goede keuze zie ik aan de test, en ik gebruik ze met veel plezier sinds begin dit jaar, ook meestal met de zwarte schuimpjes. De geluidsdemping is echt goed kan ik je zeggen, en ik luister altijd naar muziek tijdens het rijden en dat klinkt ook niet verkeerd met deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
technische omschrijving voor een (lambda) eliminator :P
Een weerstandje van een paar euro en een OEM stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SniperGuy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Jup leuk verdienmodel :)

Rottweiler vraagt er 69$ voor _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
bij deze set krijg je wel 2 RVS doppen incl koper knelrichten zodat je de sensors daadwerkelijk weg kunt laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SniperGuy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:08:
bij deze set krijg je wel 2 RVS doppen incl koper knelrichten zodat je de sensors daadwerkelijk weg kunt laten :)
Jup die heb ik ook, hij verkoopt ze ook zonder. Bij Rottweiler ben je dan al weer snel 10$ verder.

Voor dat geld krijg je wel echt een compleet andere motor. Al denk ik dat ik weer met de sensor ga rijden.. maar eerst een tank leeg rijden om te kijken wat het met het verbruik doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:13:
[Afbeelding]
Waar kijken we naar? Ik zie iets van een steuntje ofzo, maar ik heb geen flauw idee wat of waarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 12:14
Huh, het is toch pas @Verwijderd ? :+

EDIT: Nou ja, inmiddels @Verwijderd 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-07-2020 01:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
mphilipp schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 01:02:
[...]

Waar kijken we naar? Ik zie iets van een steuntje ofzo, maar ik heb geen flauw idee wat of waarvan.
Potje remvloeistof geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:57:
België mijden als de pest, heeft mij nu al rempot beugel gekost. Zit nu in de Eifel en mag morgen zoeken naar iets om mijn rempot weer vast te zetten....
Twee dingen die je altijd bij je moet hebben en 90% van je problemen (technische) problemen oplost: WD40 en ducttape. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:43:

Maar..

Goeie tuning lost dat op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 01:02:
[...]

Rempot alu bracket gebroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:25:
[...]

Twee dingen die je altijd bij je moet hebben en 90% van je problemen (technische) problemen oplost: WD40 en ducttape. :)
Heb ductape en tiewraps gebruikt, wd40 hielp niet ;)
Maar baal hier wel hard van want kan vandaag dus bezig met oplossing zoeken. Ktm dealer 50km verder opzoeken en hopen voor een oplossing. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe belangrijk de positie is van dat potje, maar ik denk dat als ie nu weer losschiet dat er wat meer problemen kunnen ontstaan aan de leiding bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@kneusteun, beugeltje is makkelijk te vervangen, dat is een stukje metaal. Lijkt me dan ook de dealer dat moet doen. Fabrieksfout dat die zo snel afbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Jolke schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:25:
[...]

Op motorvakantie neem ik altijd mee: tape, tywrapps propsetje voor lekke banden :Y
kneusteun schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:03:
[...]

Rempot alu bracket gebroken
Wellicht dat de beugel eerder gevouwen is geweest en door terugvouwen en nu de trillingen icm met metaal moeheid gescheurd is. De bouten/moeren van de beugel zien er ook al erg gebruikt uit zo op het eerste oog, dus helemaal nieuw lijkt het allemaal niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:30:
[...]
Op motorvakantie neem ik altijd mee: tape, tywrapps propsetje voor lekke banden :Y
Vergeet de mini-compressor niet...die heb ik altijd bij me. Vreselijk handig, zeker als je een lekke band hebt gestopt met je propjes.. :+

Wat ook een goede investering is, is een Leatherman. Ooit een gekocht (een charge met een extra set bitjes) en zodra je zo'n ding bij je hebt, zie je pas hoe vaak je een stuk gereedschap nodig hebt. Ook op kantoor. Dingen die je normaal laat liggen omdat je toch geen gereedschap bij je hebt, kun je ineens doen.

En toen we met die groep onderweg waren naar Gambia waren er een paar die een Chinese Leathelman hadden en een beetje om mij moesten lachen om mijn dure mesje, en zij een hadden van een tientje. En na een paar dagen al kwam de een na de ander mijn Leatherman lenen omdat die niet stuk ging na één schroefje indraaien. Echt een superding. Ook handig als survival tool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
mphilipp schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Vergeet de mini-compressor niet...die heb ik altijd bij me. Vreselijk handig, zeker als je een lekke band hebt gestopt met je propjes.. :+

Wat ook een goede investering is, is een Leatherman. Ooit een gekocht (een charge met een extra set bitjes) en zodra je zo'n ding bij je hebt, zie je pas hoe vaak je een stuk gereedschap nodig hebt. Ook op kantoor. Dingen die je normaal laat liggen omdat je toch geen gereedschap bij je hebt, kun je ineens doen.

En toen we met die groep onderweg waren naar Gambia waren er een paar die een Chinese Leathelman hadden en een beetje om mij moesten lachen om mijn dure mesje, en zij een hadden van een tientje. En na een paar dagen al kwam de een na de ander mijn Leatherman lenen omdat die niet stuk ging na één schroefje indraaien. Echt een superding. Ook handig als survival tool 8)
Gas patronen! 4 stuks 8)
Onboard geredschapset gaat ook mee (incl mini zekering trekker). Voordeel dat we voor de Honda's maar 1 setje mee hoeven te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 07-07-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Destruction schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:40:
Er moeten nog wel wat dingen gebeuren, zoals:
- De koude start gaat niet soepel, de choke lijkt 'm eerder tegen te werken dan mee te helpen.
- Warm stationair lopen doet-ie de ene keer netjes op de afstelde 1300rpm, de andere keer 2500rpm.
- Een enkele keer houdt-ie lichterlijk in als je 'm de toeren in jaagt.
Inlaatrubbers alle 4 al vervangen ? Die zijn vaak een oorzaak van problemen bij die dingen (omdat je ze min of meer kapot moet duwen om de carburateurs weer terug te duwen)
Stationairsproeiers & vlotternaalden een keer simpelweg vervangen kan ook helpen (en als het een amerikaan is: zorg dat je de co-schroefjes af kan stellen en evt california meuk dr allemaal af is en de afstelling op europees niveau staat)

De benzinepomp zal het niet aan liggen, ik geloof dat al die honda carburateurpompjes min of meer hetzelfde zijn qua opbrengst/druk.

Verder rijd het wel grappig, de 2 VF500 varianten (de F & C) hebben opvallend veel vermogen voor een bijna 40 jaar oude 500cc.
SniperGuy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:00:
[...]
Als ie daadwerkelijk een Lambda=1 simulatie uitstuurt zit er iets meer in dan alleen een weerstandje :p
Maar goed, qua componenten is dat idd nog niet al te duur.

[ Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 07-07-2020 08:43 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:29:
@kneusteun, beugeltje is makkelijk te vervangen, dat is een stukje metaal. Lijkt me dan ook de dealer dat moet doen. Fabrieksfout dat die zo snel afbreekt.
Is een fiets van 2008 hè geen nieuwe.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat het optillen van de motor aan de voorzijde tijdens het laatste deel van het traject ook niet geholpen moet hebben 😅
In het ergste geval een alu profiel,boortje 3 en twee popnagels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Er wordt regelmatig gelachen om het gereedschap en hulpmiddelen die ik meesleep, maar uiteindelijk ben ik toch meestal degene die het laatst lacht.

Net zat ik even te kijken naar zo'n Leatherman, maar ik denk dat ik mezelf inderdaad zo'n ding cadeau ga doen. Ik haal toch regelmatig mijn gereedschap tevoorschijn onderweg. Vrijwel nooit voor mezelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Ik heb zo'n chinese en heb hem ook nog nooit gebruikt. Heb altijd een gereedschapsrol waarmee ik de motor bijna helemaal uit elkaar kan halen. Verder een accupack waarmee de motor gestart kan worden en een vetersetje met gaspatronen om de banden te kunnen repareren.

Gisteren trouwens de Pan European overgeschreven naar m'n vader omdat het makkelijker was met de verzekering i.c.m. de CB500. ;w Voelt alleen raar dat ik nu niks heb waarmee ik even snel de eifel in kan duiken. De CB500 heeft wat liefde nodig en daarmee rijd ik nog liever niet de Eifel in. Eerst eens verse bandjes e.d. erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
@DrivinUCrazy Wat sleep je dan zoal mee? :)

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Is een fiets van 2008 hè geen nieuwe.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat het optillen van de motor aan de voorzijde tijdens het laatste deel van het traject ook niet geholpen moet hebben 😅
In het ergste geval een alu profiel,boortje 3 en twee popnagels.
Ah, dat was me niet duidelijk. Maar je kunt het toch proberen? O-) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
4x2 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:38:
[...]

[...]

Als ie daadwerkelijk een Lambda=1 simulatie uitstuurt zit er iets meer in dan alleen een weerstandje :p
Maar goed, qua componenten is dat idd nog niet al te duur.
Nee hoor, het is gewoon 1 330Ohm weerstand die altijd een vaste (lambda = 1) waarde doorgeeft. Het is een Lambdasensor eliminator, geen simulator
https://www.vfrdiscussion...wn-o2-sensor-eliminators/

Die dingen zijn trouwens essentieel als je een Powercommander oid gaan afstellen, want anders gaat de ECU onbedoeld bijregelen op basis van de waardes uit de Lambdasensor.

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 07-07-2020 09:08 ]

Pagina: 1 ... 203 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.