Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 202 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
mphilipp schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:39:
[...]

Maar ik vind het evengoed jammer dat de MAG alleen maar kan klagen, terwijl de overlast van motoren écht is én al jaren en jaren op bepaalde plaatsen een probleem is. Daar is gewoon nooit wat aan gedaan. Ik heb nergens mensen van de MAG zien folderen of borden zien plaatsen dat motorrijders het een beetje normaal moeten houden. Ik snap ook wel dat het soms door bewoners op de motorrijders wordt afgeschoven, terwijl bv fietsers net zo goed overlast veroorzaken. Maar door naar andere te wijzen bereik je niets. Het is gewoon een feit dat er veel motoren rondrijden met vreselijke blèrpijpen en die mensen vinden het nog leuk om herrie te maken ook. Dagelijk hoor ik ze hier in Rotterdam (en ik zit op 20 hoog!) langs komen en zelf hier vergaat het horen en zien je. Alarms gaan spontaan af...het is soms bij de wilde spinnen af.
Doet de MAG dáár iets aan? Nee, ze zijn blijkbaar alleen maar goed in het slachtoffer spelen en actie voeren om alles zo te houden. Begrip kweken enzo...dat gaat niet werken, dat kan ik je zo wel vertellen.

Nee, motorrijders hebben zichzelf gewoon in de voet geschoten. Producten als de Jeckyll & Hyde uitlaten helpen ook niet.
Ik heb het idee dat in Rotterdam merendeel met verlengde achterbrug of KTM zonder enige vorm van uitlaatdemping rondrijdt of nektasjesvolk. Klopt dat of heb ik het onjuist :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
SniperGuy schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Ik heb het idee dat in Rotterdam merendeel met verlengde achterbrug of KTM zonder enige vorm van uitlaatdemping of nektasje rondrijdt. Klopt dat of heb ik het onjuist :X
Ik rijd ook op een KTM zonder enige vorm van een nektasje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
aargh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

[...]

Ik heb het idee dat in Rotterdam merendeel met verlengde achterbrug of KTM zonder enige vorm van uitlaatdemping rondrijdt of nektasjesvolk. Klopt dat of heb ik het onjuist :X
Ik woon juist weer in de buurt van een toegangsweg richting Rotterdam Centrum. Ze komen gewoon van de buiten de stad om in de stad een beetje tyfusherrie te lopen maken.
Maar ook de stadsbewoners zelf komen af en toe met apparaten voorbij.. Daar lusten de honden geen brood van, niet te doen wat een herrie. Af en toe komen er motoren voorbij die zo luid zijn dat ik in mijn huis niet kan praten. Daar zou ik toch wel eens een gieter naartoe willen gooien als ik eerlijk ben.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ben jij de Gieterman :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik kan het linkje niet openen, krijg een foutmelding van MF. Maar ik ben niet Gieterman, ik refereerde er inderdaad wel aan.

Wel mooi dat het zo'n bekend verhaal is, volgens mij kennen meerdere hier het verhaal wel :9

[ Voor 12% gewijzigd door Frans92 op 03-07-2020 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Dat verhaal (van 10 jaar geleden) ging ook over iemand die een gieter naar een motorrijder gooide :)
Volgens mij kan je zonder problemen over een kunsstof gieter rijden, autobanden zijn immers ook niet zo heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Andere verhaal (dat was incl filmpje) was 'De Gardenaman'. Toen stond er een man met hark middenop de weg te zwaaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Kunststof moet wel lukken inderdaad, al kan je daarover ook lelijk vallen als je net het verkeerde stukje meepakt.

Als ik het goed heb onthouden deed het slachtoffer van Gieterman toch helemaal niet raar/asociaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Gieters in Rotterdam? I call bullshit. Daar is geen groen, alleen beton en bouwputten :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:55:
Gieters in Rotterdam? I call bullshit. Daar is geen groen, alleen beton en bouwputten :+
Afgelopen weekend heb ik nog een geveltuin aangelegd 8) Wat nou alleen beton en bouwputten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Fuelke schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:21:
Met al dat thuiswerk en corona stond de motor al een paar maanden stil (wel af en toe eens gestart, en eens in de straat gereden) dus ik had disndag de motor achtergelaten bij de lokale fietshandel. De eigenaar sleutelt ook aan motoren, en ik wou de ketting laten aanspannen en tegelijk de bandenspanning laten nakijken als de motor er toch stond.

Mocht hem vandaag terug ophalen dus ik er te voet heen, anderhalve kilometer verderop. Motorjas en Broek aan, helm in de hand. Kom bij de fietsenwinkel, oeps te vroeg hij was nog niet klaar. Toen kreeg ik een fiets mee om terug naar huis te fietsen, dus ik met full gear en mijn helm op mijn hoofd terug naar huis :D

Morgen terug met de fiets en uitrusting aan naar daar :D
The Stig!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Whoop,

binnenkort geen Frankenstein topkuip meer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oV9jprsl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RN1HEIal.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nPRBNItl.jpg

Oké 1 scheurtje, maar op een onopvallende plek (bij ruit) en ik ga hem dicht lassen vanaf de achterkant

Stukken beter dan de scheur die er nu in zit inclusief hele stukken die ontbreken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W6CHiR3l.jpg
Deze scheur zit helemaal door en door en als de kuip eraf gaat, zijn het 2 losse stukken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Geen idee. Ik woon er net een paar maanden en ik hoor dat tuig alleen. Ik zie ze bijna nooit. Wel idd één keer zo'n ding zien staan met lange achterbrug. Triest...
Ik hoor ook veel auto's met vreselijke herrie-uitlaten die dan zo te horen van die pedal shifters hebben. Maar ook die hoor ik voornamelijk. Best veel triest volk moet ik zeggen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Waarom? Je mocht toch wel de deur uit? Ik heb nergens gelezen dat je niet een rondje met de motor mocht rijden. Met de auto mocht het ook. Ik zag ook veel fietsers, dus waarom zou de motor anders zijn?
Ik ken de situatie in NL niet maar in BE was er tot de eerste versoepeling (denk anderhalve maand) een expliciet verbod om rondjes te rijden voor je plezier. Motoren (en auto's) mochten enkel buiten voor noodzakelijke verplaatsingen zoals boodschappen en werk.

Fietsen mocht wel nog, per 2 maximum, later opgeschroefd naar per 3 en nu zitten we aan per 10 geloof ik. Ik fiets zelf alleen dus ik ben niet helemaal zeker over de juiste aantallen.

De zoveelste versoepeling later mag je wel al weer motorrijden voor 't plezier natuurlijk. Om maar aan te geven dat er in BE wel een verbod was en er wel degelijk een verschil in fietsers en motoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
In NL waren de regels een stuk minder strikt. We hebben eigenlijk geen lockdown gehad, alleen zaken plekken waar veel mensen bij elkaar komen werden gesloten (stranden, winkels, uitgaansgelegenheden etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:19:
[...]
Ik ken de situatie in NL niet maar in BE was er tot de eerste versoepeling (denk anderhalve maand) een expliciet verbod om rondjes te rijden voor je plezier.
Ah...België. Ik heb niet goed opgelet. Hier hadden we niet echt een lockdown waarbij je niet naar buiten mocht. Je mocht gewoon rijden. Hoewel er wel op een gegeven moment gezeur kwam omdat er blijkbaar grotere groepen samen gingen rijden. Ook een beetje koude drukte om niets, want er waren geen terrasjes open, dus konden ze alleen ergens in het gras gaan zitten. Dat zij daar dan geen afstand hielden, soit... Dat is dan toch buiten, waar die afstand minder belangrijk is. Maar goed, mensen moeten altijd iets te zeuren hebben.

Kortom: bij ons was motorrijden niet verboden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:55:
Ik kan een foto maken voor je vanaf 20 hoog...het is net één groot park vanaf die hoogte. Je bent er nog nooit geweest zeker? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
Thoit schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Kijken hoe zo'n ding het doet op de snelweg. Vaak met kleinere motoren vind ik dat juist interessant hoe dat nu op de snelweg is. Bijv. doortrekken van 100 naar 130 oid. Reden hiervoor is dat als ik ga rijden altijd een uurtje snelweg pak om z.s.m. in de leuke gebieden te komen.
Nou heb de video gisteravond afgerond hoor. Hij is best lang geworden, maar vanaf 5:08 doe ik twee acceleratie tests op de snelweg van 100 naar 140 km/u. Eerst in zijn 5 (dacht in z'n 6 te zitten), daarna in z'n 6. Zoals te verwachten is hij niet echt snel, maar echt storend vond ik dat niet. Aan het eind doe ik ook nog wat 0-100 runs (21:35). Daarin is hij ook niet denderend snel. Maarja, dat wil je ook niet per se op een motor als dit.

De Interceptor 650 is een leuke motor voor de A2 rijder die houd van een meer retro uitstraling, maar de Kawasaki W800 té retro vind en de Street Twin te duur voor is. Mijn vriendin vond de motor echt gaaf namelijk (die houd van retro), ze zou er bijna haar rijbewijs voor halen volgens mij :9.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:57:
[...]

Afgelopen weekend heb ik nog een geveltuin aangelegd 8) Wat nou alleen beton en bouwputten? :P
Afbeeldingslocatie: https://activisthistory.files.wordpress.com/2020/04/pc3b6tenitz-bt6-fc3bchrungsstelle-grenztruppen.jpg

:?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:26:
[...]

Ik kan een foto maken voor je vanaf 20 hoog...het is net één groot park vanaf die hoogte. Je bent er nog nooit geweest zeker? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/chq5457p7oy41.jpg

Naaah :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Nou heb de video gisteravond afgerond hoor. Hij is best lang geworden, maar vanaf 5:08 doe ik twee acceleratie tests op de snelweg van 100 naar 140 km/u. Eerst in zijn 5 (dacht in z'n 6 te zitten), daarna in z'n 6. Zoals te verwachten is hij niet echt snel, maar echt storend vond ik dat niet. Aan het eind doe ik ook nog wat 0-100 runs. Daarin is hij ook niet denderend snel. Maarja, dat wil je ook niet per se op een motor als dit.

De Interceptor 650 is een leuke motor voor de A2 rijder die houd van een meer retro uitstraling, maar de Kawasaki W800 té retro vind en de Street Twin te duur voor is. Mijn vriendin vond de motor echt gaaf namelijk (die houd van retro), ze zou er bijna haar rijbewijs voor halen volgens mij :9.

[YouTube: Royal Enfield Interceptor 650 2020 | First Ride]
Oeh gaaf zeg! Leuk filmpje :Y Toffe motor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Was je hier op bezoek? En dan niet even langskomen voor de koffie. -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:09:
[...]
Oeh gaaf zeg! Leuk filmpje :Y Toffe motor 8)
Thanks!

Het was echt super ongewennig om zo voor de camera echt te presenteren zeg maar a la TopGear etc. Merk je ook wel in het begin :+ (je wilt niet weten hoeveel outtakes er waren..) En de video is ietsje lang geworden, maar agh. Heb wel alles kunnen behandelen wat interessant is voor mensen.

Volgende op de to-do lijst is de Himalayan 400! En ik heb toestemming om ermee offroad te gaan 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Zo, mijn eerste motorvakantie staat gepland.
Dag 1 zak ik af naar het zuiden, tot in Luxemburg (Vianden). Deze dag zal nog redelijk wat snelweg zijn (sowieso Groningen - Limburg), om relatief snel in leuk gebeid te komen.
Dag 2 zou dan van Vianden naar Straatsburg (of die regio) gaan.
Dag 3 door het zwarte woud richting Zwitserland.

En van daaruit de Alpen en Dolomieten verkennen.
De reis mag anderhalf tot twee weken duren, niet te veel plannen maar van dag tot dat genieten.

Hebben de doorgewinterde motorreizigers nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

The1WhoKnockz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:41:
Dag 1 zak ik af naar het zuiden, tot in Luxemburg (Vianden). Deze dag zal nog redelijk wat snelweg zijn (sowieso Groningen - Limburg), om relatief snel in leuk gebeid te komen.

De reis mag anderhalf tot twee weken duren, niet te veel plannen maar van dag tot dat genieten.

Zorg dat je fit bent en uitgerust op weg gaat. Goede kleding uiteraard, zorg dat niets knelt of te strak zit. Na een uurtje valt dat wel mee, maar met 7-8 uur per dag rijden gaat zoiets heel snel irriteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54

Neem niet teveel mee. Volgens mij is het zo dat hoe vaker je op motorvakantie gaat, hoe minder je mee neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Die eerste dag is meteen de langere dag, veel km's vergeleken met de volgende dagen. Maar door NL is dan ook saai. :+ Is de A31 door Duitsland geen betere optie? Minder km's en ik denk ook wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
dat ziet er een beetje uit als een Duitse wachttoren 8) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SniperGuy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:03:
[...]

dat ziet er een beetje uit als een Duitse wachttoren 8) :9
Aan de URL te zien is het dat ook: eindigt op "rungsstelle-grenztruppen.jpg". ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hence mijn opmerking dat ik niet wist dat @Vrijdag in Duitsland was. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Aan de URL te zien is het dat ook: eindigt op "rungsstelle-grenztruppen.jpg". ;)
Inderdaad, hier eentje zonder de klimop :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlkD6XQm8K4_C25sn469Im4W33E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzNsgA7H9Mp6W80KCI05V22Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:10:
Hence mijn opmerking dat ik niet wist dat @Vrijdag in Duitsland was. ;)
Ben ik ook niet, ik zit in Rijswijk ZH op dit moment :P Maar @Frans92 had het over een geveltuintje in Rotterdam, en ik vond dit wel een passend plaatje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heef iemand nog een leuke route van de Eiffel naar de Harz? Specifieker: van Cochem naar Werningerode?
Ik ga een paar dagen met de wegversperring naar Cochem en Umgebung en dan richting de Harz. Ik heb daar heel lang geleden een keer in een hotel gezeten met uitzicht op het slot Werningerode. Leuk plaatsje en mooie omgeving.
Ik kan wel lukraak over de binnenwegen rijden, maar als iemand een leuke route kent, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vorige week maandag voor de eerste keer in 18 jaar een bekeuring gekregen op de motor :|

Eigen domme schuld, nog even rechts voorbij een trage auto en nipt door rood bij knooppunt hooipolder. Pas 3 km verderop kwam er een motoragent voor me rijden. Ik en de motor achter mij moesten mee naar de afrit.

Voor beiden een waarschuwing voor de snelheid (110-120 volgens hem) maar voor mij wel €240,- boete voor het verkeerslicht. Volkomen terecht natuurlijk, dus ik zeur er niet over en hij is al betaald, maar wel zonde van het geld. In het vervolg dus maar niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Icephase schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:44:
[...]
Zorg dat je fit bent en uitgerust op weg gaat. Goede kleding uiteraard, zorg dat niets knelt of te strak zit. Na een uurtje valt dat wel mee, maar met 7-8 uur per dag rijden gaat zoiets heel snel irriteren...
Thanks, goede tip! Veel langer dan 5 uur achter elkaar heb ik sowieso nog niet gereden, dus dat zal wennen zijn.
Thoit schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:51:
[...]
Neem niet teveel mee. Volgens mij is het zo dat hoe vaker je op motorvakantie gaat, hoe minder je mee neemt :+
Ik ga proberen alles in een 30L Kriega roltas te passen. Moet lukken voor anderhalf - twee weken lijkt me.
Maar dan forceer ik mijzelf inderdaad om niet te veel mee te nemen.
Jolke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:57:
[...]
Die eerste dag is meteen de langere dag, veel km's vergeleken met de volgende dagen. Maar door NL is dan ook saai. :+ Is de A31 door Duitsland geen betere optie? Minder km's en ik denk ook wat rustiger.
De eerste dag is inderdaad direct een lange. Plan is om bij de Abdij waar men Val Dieu brouwt te lunchen, daar heb ik goede verhalen over gehoord. 's Ochtends dus op tijd op de motor, leuke tussenstop halverwege.
Via de A31 heb ik overwogen, naar Luxemburg is dat vrij logisch maar deze tussenstop past dan niet lekker.
Val Dieu zou ik ook op de terugweg nog kunnen doen natuurlijk...
Ik neem hem nog even in overweging!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, wegen zo goed als droog :) Maar ga wel dagje eerder weer terug.

Nieuwe markeringen en bordjes op de bekende weggetjes, mobiele flits...schuur ook weer gespot.

Groeten uit .lu iig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vrijdag schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Ben ik ook niet, ik zit in Rijswijk ZH op dit moment :P Maar @Frans92 had het over een geveltuintje in Rotterdam, en ik vond dit wel een passend plaatje :+
Sarcasme-meter stuque? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Sarcasme-meter stuque? :+
Ja, niet genoeg koppel :-( Als ik nou een NC meter had ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:55:
Heef iemand nog een leuke route van de Eiffel naar de Harz? Specifieker: van Cochem naar Werningerode?
Ik ga een paar dagen met de wegversperring naar Cochem en Umgebung en dan richting de Harz. Ik heb daar heel lang geleden een keer in een hotel gezeten met uitzicht op het slot Werningerode. Leuk plaatsje en mooie omgeving.
Ik kan wel lukraak over de binnenwegen rijden, maar als iemand een leuke route kent, graag!
Wil je het in 1 dag rijden naar Wernigerode? Zo te zien is het snelste ~450 km via de A48, A5 en A7 via Koblenz, Giessen, Kassel en Goslar.
Het stuk tussen Koblenz en Eisenach kan ik weinig advies geven, daar ben ik altijd via de snelweg gereden, maar als je bij Eisenach binnendoor naar Nordhausen rijdt, dan heb je een mooie route - deels ook via de Harz al.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:54
ohja het is @Vrijdag...

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-XyGoJgfopX4%2FUGNR0f9aYPI%2FAAAAAAAADso%2FW6ksx6_BRWs%2Fs1600%2Farlen-ness-vintage-1970s-digger.jpg&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F32%2F85%2F96%2F328596138ab01000f7d4ffa61403cdae.jpg&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F7e%2F94%2F4d%2F7e944d8c91032c1b84398e798cde711f.jpg&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fpayload258.cargocollective.com%2F1%2F2%2F93217%2F7465699%2Fdickies19_960.jpg&f=1&nofb=1

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:21:
[...]
Wil je het in 1 dag rijden naar Wernigerode? Zo te zien is het snelste ~450 km via de A48, A5 en A7 via Koblenz, Giessen, Kassel en Goslar.
Ik heb (ik bewaar veel) de oude route gevonden die ik in 2009 heb gereden vanaf Nederland naar de Harz. Die ging een heel stuk over de snelweg en het laatste stuk binnendoor. Ik denk dat ik dat laatste stuk oppak, want de aanrijroute is natuurlijk anders vanuit de Eiffel.
Ik heb altijd die routes bewaard op mijn NAS, maar wist niet zeker meer of ik deze nog had. Ooit ergens van zo'n site af gehaald. Ik weet nog dat het hotel in Werningerode dat aan het eind van die route ligt hoogst verbaasd was dat ik daar kwam. Het was nl een sporthotel dat niet midden in het centrum ligt. Toen ik zei dat ik de route van internet had gehaald zei ze dat dat haar bekend voorkwam. Ze waren er wel blij mee geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wernigerode is mooi, destijds zat ik in het hotel tegenover het station van HSB. :)
Hoe lang blijf je er? De Brocken op wandelen is namelijk ook een aanrader en minimaal 1 stuk met stoomtrein natuurlijk!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vanaf 11-7 ben ik niet meer motorloos, en mag ik weer 'echt' meepraten :P
Knor dan rond op een Bandit 1200N uit '97.
Nog meer mensen hier met deze bike?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
@kevlar01 Alvast proficiat met de aanschaf!

Vwb je vraag, zoek en gij zult vinden:
Hét grote motortopic - Deel 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Gister vroeg de vrouw of ik op vakantie wel motorschoenen aan deed. Dus ik zoeken en kon ik nergens mijn motorschoenen vinden.

Dus maar snel even nieuwe gehaald: https://mag.sportsbikesho...don-drystar-boots-review/

Ze zijn lelijk als de nacht maar zitten aller aardigst en waterdicht. Kreeg netjes een 10tje korting en gratis setje alpine doppen erbij 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
kevlar01 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:23:
Vanaf 11-7 ben ik niet meer motorloos, en mag ik weer 'echt' meepraten :P
Knor dan rond op een Bandit 1200N uit '97.
Nog meer mensen hier met deze bike?
Is een 1250 ook goed?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

Leviathius schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:11:
[...

Volgende op de to-do lijst is de Himalayan 400! En ik heb toestemming om ermee offroad te gaan 8)
Die Himalayan moet wel goed zijn, meisje, 👍 kanjer van een dame Noraly Schoenmaker crosst er de hele wereld mee in de rondte.
https://www.lowlandsbiker...yan-de-halve-wereld-rond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
PClop schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Die Himalayan moet wel goed zijn, meisje, 👍 kanjer van een dame Noraly Schoenmaker crosst er de hele wereld mee in de rondte.
Volgens mij ook wel ja. De jongens van Revzilla hebben er ook een flinke tocht mee afgelegd en waren er zeer te spreken over, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Great news everyone!

De Magna rijdt! *O* De eerste meters zitten erop, in de achtertuin hier :+

Nu nog wachten op @McKaamos met een andere remklauw, en de bevestiging dat-ie inderdaad verzekerd is. Dan kunnen we de weg op :7

Na een tijdje stil staan heeft-ie nog wel plakkende koppelingsplaten, maar dat is waarschijnlijk wel opgelost na een eerste keer écht rijden :) Daarna volgt dan nog een shitload werk om 'm ook weer mooi te maken, uiteraard.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Vorige keer dat mrs. botoo mee was naar de Harley dealer scoorde ik een nieuwe Harley 'dan neem je die toch?' ok!

Nu ging ze weer mee omdat ik de Harley op moest halen na z'n 1600 km beurt, wil ik afrekenen (€ 280,00), 'wacht even, doe dit er ook maar bij' .

Hmpf :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lubvnih2gVww_hiVFzYnf7Gq4AU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkaZ0otVM2vhDvH3TFqyvYY7.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Morgenvroeg om 9 uur kan ik mijn nieuwe nieuwe Guzzi ophalen.

Beetje offtopic maar we zijn vandaag aangekomen op een caravan klus weekend met onze oldtimer caravan.
Morgenvroeg dus even van Epe (had me vergist dacht dat het Ede was, scheelt maar 1 letter) op en neer naar Eindhoven om de Guzzi op te halen

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/07/1593791822-600-x-450px-IMG-20200703-WA0013.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En krijg je nu een volledig nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
botoo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:58:
Nu ging ze weer mee omdat ik de Harley op moest halen na z'n 1600 km beurt, wil ik afrekenen (€ 280,00), 'wacht even, doe dit er ook maar bij' .
Is dit een verkapte boodschap om ons te vertellen dat je de komende jaren minder aan motorrijden toekomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
PClop schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Ik heb er een dagje op gereden in India. Verrassend goede motor en best leuk zolang je niet harder dan 80 hoeft :-).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Equator schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13:
En krijg je nu een volledig nieuwe?
Ja, compleet nieuw uit de doos.
Dus ook geen productie jaar 2019 meer.
Maar vers van de week uit Italië geleverd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Dan hebben we allebei een motor met de prijs van 2019 met een model van 2020 _O- :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Leviathius schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Heb die paar maanden geleden een half uurtje meegehad puur om te kijken wat het was voor als ik er in oktober mee in India over de Himalaya zou gaan rijden. Vond het vermogen beetje tegenvallen voor de Nederlandse wegen. Maar verwacht wel dat hij in India op zijn plek is.

Verwacht aan de andere kant dan weer dat de India reis zelf dit jaar niet meer doorgaat met alle corona perikelen. :( Dus zal het dit jaar denk ik niet kunnen proberen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
Leviathius schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:58:
[...]

De meeste banden hebben op de zijkant een pijltje staan waar het zwaartepunt van de band zelf zit. Meestal houd een monteur daar rekening mee lijkt me :/
Ik ken alleen een gekleurde stip en die zit juist op het lichtste punt. Dit punt monteer je bij het zwaarste punt van de velg (bij het ventiel)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Wild Chocolate schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Ik ken alleen een gekleurde stip en die zit juist op het lichtste punt. Dit punt monteer je bij het zwaarste punt van de velg (bij het ventiel)
Ah, dan was het dus precies andersom! Weer wat geleerd. Maar ik zat wel warm blijkbaar :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
Eerste "power part" is binnen, mooie bips upgrade net zo voor de geplande motor vakantie. Kreeg er ook nog een mooie ktm racing blouse bij :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kiWeo1l7kx707XbG1OhdHs9biE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDfQyfWZVGxoPKau6QlTyEe8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wild Chocolate schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Ik meende juist precies tegenover om het gewicht van het ventiel te compenseren. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Dan hebben we allebei een motor met de prijs van 2019 met een model van 2020 _O- :+
Ik doe ook mee! :Y
Uberdude schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:24:
Eerste "power part" is binnen, mooie bips upgrade net zo voor de geplande motor vakantie. Kreeg er ook nog een mooie ktm racing blouse bij :D
[Afbeelding]
Die ziet er goed uit! Vandaag ook een nieuw zadeltje opgehaald :) het R1250RS (en R) sportzadel. 2cm hoger, en een vlakkere vorm van voor naar achter. Iets smaller ook. De normale is meer concaaf is en loopt aan de achterzijde iets omhoog. Zie hier het verschil, het sportzadel is de onderste (gemonteerde). Hoek is niet helemaal hetzelfde, maar het geeft een goede indicatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKBoTID_8nZiCrME7UNi_wmUdhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDYqP4JSAcu6eBEDxsorce2R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfS7dSo7Pt7hp1ZPpSo27TNySiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOaNGdj90WzqFR8roR26AtGq.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar een kort ritje mee gemaakt, maar da's echt een verschil! De 2cm extra hoogte geeft me iets meer ruimte bij de knieën en door de vlakkere vorm draait het bekken meer in lijn met de onderrug omdat je licht naar voren leunt. De billen moeten er nog wel iets aan wennen :9 maar dat komt wel.

Ook even een setje Wunderlich blokbescherming gekocht bij de dealer - dit weekend geeft Wunderlich 10% korting, dus mooi meegenomen. Ze hadden ze mooi op voorraad, dus misschien dit weekend al monteren :)

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 03-07-2020 22:18 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVc_Ar4FGbpt2YPzr1joO40xr98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cccQwmszy0pRKokk9XG0p9T4.jpg?f=user_large

:w zon
Hallo Leffe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4kiukQa4LyAgGdKJqByqO32tJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gRslVIOGVYz5arXEtHuWWyFb.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 03-07-2020 22:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
noes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:16:
[...]

[...]

Die ziet er goed uit! Vandaag ook een nieuw zadeltje opgehaald :) het R1250RS (en R) sportzadel. 2cm hoger, en een vlakkere vorm van voor naar achter. Iets smaller ook. De normale is meer concaaf is en loopt aan de achterzijde iets omhoog. Zie hier het verschil, het sportzadel is de onderste (gemonteerde). Hoek is niet helemaal hetzelfde, maar het geeft een goede indicatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog maar een kort ritje mee gemaakt, maar da's echt een verschil! De 2cm extra hoogte geeft me iets meer ruimte bij de knieën en door de vlakkere vorm draait het bekken meer in lijn met de onderrug omdat je licht naar voren leunt. De billen moeten er nog wel iets aan wennen :9 maar dat komt wel.

Ook even een setje Wunderlich blokbescherming gekocht bij de dealer - dit weekend geeft Wunderlich 10% korting, dus mooi meegenomen. Ze hadden ze mooi op voorraad, dus misschien dit weekend al monteren :)
Dit zadel is ook 2cm hoger, net iets betere zithouding en knie hoek vooral wat zachter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Vandaag een middagje motorrijden en -kijken! (Foto,s volgen nog, maar dat doe ik liever vanaf een pc dan met de iPad).

Eerst op m’n Pegaso 650 van huis (onder Den Bosch) naar JTX Racing in Cuijk, binnendoor, voor de KTM Orange days testdag. Van daaruit 3 kwartier rong gereden op een KTM 390 Adventure. Waarom die? Omdat ik nu 4 maanden rijervaring heb op een 1-cilinder uit 2003 met 47 pk, en ik was benieuwd hoeeen 1-cilinder uit 2020 met 44 pk zou rijden. Het antwoord? Prima, wat een lekkere brommer! Ik pas er met mijn 192 cm goed op, maar het is echt een lichtgewicht die met liefde veel toeren draait. Rijd ik met de Pegaso rond de 3000-3500 toeren, bij de 390 reed ik altijd boven de 4000 en tijdens inhaalacties zat ik zo aan 8000 en meer. Aan de quickshifter moest ik nog flink wennen (gas dicht? Oh nee, juist niet) maar dat is een geweldige uitvinding. In bochtjes voelde ik me een ware coureur, en ik weet nu waarom ik geen KTM 790 ga rijden, nu; zedagen je uit om lekker hard te gaan. Op een 390 is dat nog redelijk acceptabel, maar met zo’n grotere ... Ik vond het een fijne motor, zeker als je nagaat dat je voor 7300 een nieuwe koop, maar ik denk niet dat mijn toekomstige fiets wordt. Te licht, te speels; de Pegaso voelde daarna als een rustige, wat zware oudere dame...

Toen door naar...TLM in Nijmegen, een begrip onder Moto Guzzi liefhebbers. Ik had al vaak op hun website gekeken en wilde de verschillende Guzzi-modellen nu wel eens in het echt zien; de Breva, de Stelvio én de Griso. Vooral de Griso. Ook wilde ik er eens opzitten, om te voelen hoe mijn lange stelten uit zouden komen op een Guzzi. En dat mocht; ik heb eerst lekker rondgelopen met een bekertje koffie en toen gaan zitten, op twee Griso’s (in het echt ook erg mooi, en niet heel groot), op een Breva 850 (met stuurkuipje van een 1200 Sport, staat ‘m erg goed!) en op zo’n 1200 Sport. Die lijkt groter, maar het is eigenlijk gewoon een Breva, dus zoveel scheelt dat niet. Ik kom een keer terug om een rondje op de Breva 850 en op een van de Griso’s (1100 2-klepper, of 1200 4-klepper). Ik voel me wel aangetrokken tot de wereld van de Moto Guzzi. Voor ik weg ging ook nog op een V85tt gezeten. En ja, dat is de mooiere zus van mijn Pegaso 650! Dat zit goed, lekker hoog maar niet té, mooi rechtop zoals ik nu gewend ben van mijn allroad; de andere Guzzi’s zaten toch een stuk meer voorover. Ik ben benieuwd hoe die voorover zithouding me tzt bevalt, bij de proefrit.

En toen naar huis terug, ook weer binnendoor. De Pegaso kan het best hoor, snelweg rijden, maar ik vind er niks aan; een hoop herrie, veel wind die aan m’n hoofd trekt en duwt, weinig afwisseling. Dan is binnendoor een stuk leuker; soms 30-40 kmu, dan weer even doortrekken naar, eh, 81 kmu, bochtje, rotonde, lekker rondkijken. Het laatste stuk wel weer wat snelweg meegepikt, om het niette verleren, en ondertussen steeds meer het gevoel gekregen dat ik hetbegin te leren, dat motorrijden. leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

sypie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:20:
[...]

Is dit een verkapte boodschap om ons te vertellen dat je de komende jaren minder aan motorrijden toekomt?
Alsjeblieft zeg, nee 't is voor mijn eerste kleindochter (die aan mag sluiten bij 3 kleinzoons). Een kijken of ik volgende maand opa's kleine biker babe op de Harley kan zetten, Harley muts heeft ze al :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:16:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel grappig, dat is precies de aanpassing die ik heb gedaan met het zadel van de Gixxer _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Joopieboy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:48:
[...]

Ik meende juist precies tegenover om het gewicht van het ventiel te compenseren. :P
Nope, bij het ventiel (ook wat makkelijker uit te richten :p)
Kan uit ervaring zeggen dat het een gevalletje best effort is, sommige banden waren zo onmogelijk kut & stug om dr op te krijgen dat ze nauwelijks te verdraaien waren als ze eenmaal op de velg zaten.
Het scheelt ook niet enorm veel verder, in de orde van 5-10 gram.

En spaakwielen hebben inderdaad vaak meer lood nodig (ownee, zink/ijzer, lood is de duivel ;w)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Bommes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:59:
Morgenvroeg om 9 uur kan ik mijn nieuwe nieuwe Guzzi ophalen.

Beetje offtopic maar we zijn vandaag aangekomen op een caravan klus weekend met onze oldtimer caravan.
Morgenvroeg dus even van Epe (had me vergist dacht dat het Ede was, scheelt maar 1 letter) op en neer naar Eindhoven om de Guzzi op te halen

[Afbeelding]
Veel plezier deze morgen!!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Heb misschien de oplossing gevonden voor mijn probleem van regen die uiteindelijk langs de kraag naar binnen komt. Heb gisteren een nieuwe balaclava gekocht. Onderste deel ,wat dus onder de helm uitkomt, is goretex. En er zit een lint in met zo'n snelsluiter dat je kan aantrekken rond de kraag van je jas. Het blijft dus aan de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: https://www.richa.eu/storage/images/cache/product/1010/1024X/8BAG_100_1.jpg

Het was hier daarnet aan het regenen. Hopelijk straks nog als ik naar mijn werk vertrek, dan kan ik het ineens testen. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Youk, da's een mooi bakje lava! :+

@steveman, bekend plekje daar bij die omgevallen bomen... ik herken het meteen... euhm, waar was dat ook alweer?

@Uberdude, mooi zadel! Was verbaasd dat je je zadel hoger wilt hebben, je bent waarschijnlijk ook langer dan ik (1.75). Ik heb vaak het probleem dat ik met allroads niet lekker aan de grond kom. Enne ... even je lege flessen inleveren binnenkort. ;)

@Bommes, goed nieuws dus! Meen te herinneren dat je overmorgen op vakantie gaat, dus het oorspronkelijke plan gaat dus door met de Guzzi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:58:
Vorige keer dat mrs. botoo mee was naar de Harley dealer scoorde ik een nieuwe Harley 'dan neem je die toch?' ok!

Hmpf :+

[Afbeelding]
https://www.action.com/nl-nl/p/intex-opblaasbare-motor-/

Afbeeldingslocatie: https://www.zwembadgigant.nl/pub/media/catalog/product/cache/a09da9921f6dba434e70431c2e028ace/5/7/57534-moto-chopper-intex-c.jpg

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
Bommes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Dat is ook niet efficient... Halen ze dat ding helemaal uit Italië hierheen, ga je hem vervolgens meteen weer terugbrengen :+

Het is al een tijdje 09:00 geweest trouwens, heb je hem al? *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
denk dat ie nog een rondje extra aan het rijden is, alvast die 1e 350km erop zetten kijken of ie dan al lekt :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
In de regen? Dan zie je nauwelijks het verschil tussen water en olie.......

Hoop echt dat het opgelost is, zo'n gezeik zit niemand op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mental note: geen Italiaanse fiets kopen, ever :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Osiris schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:49:
Nouja voor erbij en als je zelf kan en wil sleutelen: dan kan het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Osiris schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:49:
Italiaans - Duits. Da’s de beste combi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, groepje Nederlanders ter plekke geschreven fanmail langs de N25...

Ik ga zelf bijna weer terug, met als doel dit zonder prent te doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
@steveman en alle anderen met een recente triumph met brembo remmen: ik was net bij de lokale dealer, schijnbaar is er een recall ivm de remblokken voor.. komende week worden de brieven verstuurd. iedereen krijgt nieuwe remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Requiem19 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:02:
[...]

niet Frans - Duits? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik denk dat ie doelt op de 2de wereld oorlog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:00:
@steveman en alle anderen met een recente triumph met brembo remmen: ik was net bij de lokale dealer, schijnbaar is er een recall ivm de remblokken voor.. komende week worden de brieven verstuurd. iedereen krijgt nieuwe remblokken.
Thx voor de heads up :) Maar de blokken hebben het zonder brokken bij me uitgehouden gelukkig. Nu is 2017 wellicht ook niet echt recent meer :'(

De groep Nederlanders kregen wellicht (net als ik net had) een routinecontrole :)

De agent grapte, m'n achterband inspecterende naar z'n collega: geef die anderen maar een voorsprong, deze rijdt heel goed. (Zei ie in het Duits trouwens, terwijl wij Engels zouden spreken, dus als verkapte waarschuwing deed ie het onhandig).

de tractor en de tuono inderdaad vrij rap ingehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
darkkingll schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:00:
Deze is dat denk ik?
https://www.nieuwsmotor.n...cati-om-brembo-remblokken

Wel opmerkelijk als het om hetzelfde gaat, dat er dan maanden tussen zit voordat het hier pas een terugroepactie is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ies koeltoer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Tankiej schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Deze is dat denk ik?
https://www.nieuwsmotor.n...cati-om-brembo-remblokken

Wel opmerkelijk als het om hetzelfde gaat, dat er dan maanden tussen zit voordat het hier pas een terugroepactie is..
yup, die..maar in usa e.d. loopt dit sowieso al langer..

[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 04-07-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
darkkingll schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:40:
[...]

yup, die..maar in usa e.d. loopt dit sowieso al langer..
Dat bedoel ik juist :P
Vind het vreemd dat daar de terugroepactie maanden geleden is gestart en nu blijkbaar pas in Europa. Zoveel tijd kost het toch niet om te controleren of hier dezelfde onderdelen verkocht worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heerlijk op zo een regenachtige zaterdag, precies wat ik nodig had 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
Requiem19 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:02:
[...]

In het kader van N+1: Italiaans - Duits - Japans :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Was laatst een Amerikaan op YouTube die KTM een Duitse Ducati noemde, Engineering Duitse stijl en karakter in de motoren als Ducati. En kan geen toeval zijn dat het ook tussen beide landen ligt 😉 Ik vond wel mooi dat een Amerikaan dat best wel treffend (in mijn ogen) uitlegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:09:
Was laatst een Amerikaan op YouTube die KTM een Duitse Ducati noemde, Engineering Duitse stijl en karakter in de motoren als Ducati. En kan geen toeval zijn dat het ook tussen beide landen ligt 😉 Ik vond wel mooi dat een Amerikaan dat best wel treffend (in mijn ogen) uitlegde.
Dat hoorde ik ook... Zack Courts, nu bij revzilla, tijdens een daily commute met een ktm950 SM.

Oh ja, en weer terug uit bochtenland. Was leuk, maar langer ging hem niet worden qua weer.

@Jolke CR331 bij Kautenbach. Dat bos wordt steeds kleiner :o

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 04-07-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Woon jij in Luxemburg, dat je er zovaak bent, @steveman? 8)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ondanks het totale ballenweer vandaag/vanavond, heb ik toch even een stukje met de Magna gereden. Al met al is-ie nu zo'n 20mijl verder en het probleem van de plakkende koppelingsplaatjes lijkt opgelost te zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI_vZeLe6EEBN7ImrUe6akoLOX0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bIdJStJb2mjZ5OIEaf6nlXsF.jpg?f=user_large

Morgen mag mede-eigenaar @McKaamos ermee gaan toeren. Kan-ie meteen inventariseren hoeveel werk-ie er nog aan heeft om 't ding weer een beetje glimmend te krijgen :+ Ondertussen zijn we al aan het rond kijken naar een volgend projectje ook, maar daarover later meer :P

Eigenlijk hadden we nog een filmpje beloofd van een rijdende Magna, doen we later ff :)

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 05-07-2020 00:18 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
@Destruction maat van me heeft een supermagna gekocht als eerste motor. Laatst met hem gereden en zelf ook even op zijn motor gereden. Rijdt best nog leuk, als je hem een beetje door de toeren trekt gaat het nog best leuk. Moest wel even wennen aan de houding tov de gixxer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 21:53
Destruction schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:17:
Ondanks het totale ballenweer vandaag/vanavond, heb ik toch even een stukje met de Magna gereden. Al met al is-ie nu zo'n 20mijl verder en het probleem van de plakkende koppelingsplaatjes lijkt opgelost te zijn :)

[Afbeelding]

Morgen mag mede-eigenaar @McKaamos ermee gaan toeren. Kan-ie meteen inventariseren hoeveel werk-ie er nog aan heeft om 't ding weer een beetje glimmend te krijgen :+ Ondertussen zijn we al aan het rond kijken naar een volgend projectje ook, maar daarover later meer :P

Eigenlijk hadden we nog een filmpje beloofd van een rijdende Magna, doen we later ff :)
Niet de ambitie om er een custom van te maken? Een bobber ofzo? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@418O2 Dat ken ik. Zelfs vanaf de Fazer is het even wennen, rijdt totaal anders. Het is absoluut geen motor voor mij wat dat betreft, maar ik/we willen weten hoe goed hij nu is en of er nog dingen aangepakt moeten worden. Dan moet je er dus wel wat kilometers (mijlen in dit geval) mee rijden.
R0y. schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Niet de ambitie om er een custom van te maken? Een bobber ofzo? :)
Nee, totaal niet. Het doel is altijd geweest om hem weer rijdend en zo netjes mogelijk te maken, en dan verkopen :)

Het heeft allemaal wat langer geduurd dan de bedoeling was, en inmiddels lijken de prijzen wat gezakt te zijn. Het gaat er allemaal aan liggen hoe glimmend we (nou ja, eigenlijk @McKaamos) het ding weer kunnen krijgen. Het liefst houden we er straks een beetje winst aan over, iets met volgende projecten en meer/beter gereedschap aanschaffen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 05-07-2020 12:03 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:03:
Woon jij in Luxemburg, dat je er zovaak bent, @steveman? 8)
Nee, steeds een lange zit in het blik ;( Maar wel droog :o Jaloerse (of minachtende?) blikken soms van die hards in de zeikende regen...

Tja, Nederlandse wegen zijn het gewoon net-niet. Te druk, te recht, te veel dijkbewoners...

Luxemburg is nog geen Cataloni↨, maar wel een stuk minder ver :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1zn14FiyHXXIW06LInAMilbmZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UQYyhYDmSsKtoZPtB5MKzIXi.png?f=user_large

En best mooi, als je even de ogen niet op de apex richt.

Offe... ik bedoel natuurlijk: het is er verschrikkelijk! Ga allemaal maar naar de Duitse Eifel! O-)

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 05-07-2020 12:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:54:
@418O2 Dat ken ik. Zelfs vanaf de Fazer is het even wennen, rijdt totaal anders. Het is absoluut geen motor voor mij wat dat betreft, maar ik/we willen weten hoe goed hij nu is en of er nog dingen aangepakt moeten worden. Dan moet je er dus wel wat kilometers (mijlen in dit geval) mee rijden.

[...]

Nee, totaal niet. Het doel is altijd geweest om hem weer rijdend en zo netjes mogelijk te maken, en dan verkopen :)

Het heeft allemaal wat langer geduurd dan de bedoeling was, en inmiddels lijken de prijzen wat gezakt te zijn. Het gaat er allemaal aan liggen hoe glimmend we (nou ja, eigenlijk @McKaamos) het ding weer kunnen krijgen. Het liefst houden we er straks een beetje winst aan over, iets met volgende projecten en meer/beter gereedschap aanschaffen ;)
Dit :) Rijdend maken, netjes maken, wat rondjes rijden en dan mag hij naar een nieuw baasje.
We zijn aardig over de originele begroting heen gegaan helaas. En de vraagprijzen voor Magna V30's is aardig gezakt. Dus nog even zien hoe we dat verder toch nog een beetje acceptabel oplossen.

Nu moet het poetswerk nog en wat puntjes op i-tjes qua techniek. Niet helemaal tevreden over de brandstofpomp, dus daar moeten we nog even naar kijken. Contactslot nog een beetje funky, net als de knipperlicht schakelaar.
Verder issie eigenlijk 100% goed. Alle slijtagedelen zijn vervangen, alles wat defect was qua techniek is nu goed.

Misschien dat we nog wat aankleding gaan doen als dat cheap kan. Zat te denken aan een paar munitiekistjes omkatten tot zijkoffers ofzo. En een nieuwe tool-roll aan de voorvork.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou, Frans en Duits gaan ook niet altijd goed samen (afgezien van het Frans Duijts grapje). Ik lees op het K1600 forum dat blijkbaar de Michelin Road 5GT (voor de zware jongens) niet goed lijkt te passen. Bij (sommigen) komt ie tegen de achterbrug en krijg je schuurplekken. Niet heel erg, maar toch niet iets wat je wilt. Iemand heeft het helemaal zitten opmeten en de Road4 was iets smaller dan de 5 en hoewel het erop lijkt dat Michelin binnen de marges zit, komt ie toch een heel klein beetje ruimte tekort. Op een of andere vreemde manier lijkt ook niet iedereen er last van te hebben begreep ik. Maar het kan ook zijn dat het met de bandenspanning te maken heeft. Michelin heeft in ieder geval op de site al het advies teruggetrokken voor de K1600 en krijg je nou de Road 4GT gepresenteerd en je kunt je banden omruilen bij de dealer/bandenboer.

Best een apart geval. Je zou denken dat zoiets goed getest is. Maar we weten ook niet zeker waar het aan ligt. Zou net zo goed kunnen zijn dat de BMW niet goed volgens spec is gebouwd.

Pagina: 1 ... 202 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.