Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:31
@Bommes Mooi dat het nu eindelijk voor mekaar is! Jammer dat er zo veel moeite in gestoken moet worden, maar een betere oplossing dan dit is er denk ik ook niet.

Ben je rond de 13e nog in de buurt van Trente? Of heb je de route omgegooid?

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-07 18:25

Bommes

Capo del formaggio

@Chakotay Die korting zit verwerkt in het "terug nemen en de nieuwe leveren"
Die is voor het verschil in waarde omdat die van mij door de dealer verkocht gaat worden als gebruikte motor.
Die levert hem minder op, veel minder dan die 850 euro korting.
Dat verschil nemen hun voor de helft, de dealer het verlies bj gebruikte verkoop.
De importeur door toch 850 euro korting te geven aan de dealer op de nu nieuw te leveren motor voor mij.

@Requiem19 nou ja, ik ben wel geschrokken dat ze je dus gewoon zo laten stikken in eerste instantie.
Stel dat het niet zo een groot probleem was geweest maar er toch iets onder garantie moest gebeuren wat langer duurde (onderdelen niet op voorraad of zo).
Dan kun je dus gewoon fluiten naar een leenmotor.
Dat valt me wel tegen van ze. :|

@Will_M De nieuwe hebben ze "toevallig" net vanochtend in een doos geleverd gekregen. :9

@mphilipp ik denk het wel, en ik zal ook zeker zorgen dat er positieve reviews en berichten volgen op facebook en insta. Voor zowel de importeur als de dealer.
Dat het zoveel voeten in aarde heeft gehad laat ik dan maar even achterwege.
Maar ik zal wel wat posts maken vanuit de bergen met wat goede reclame voor hun er bij. 8)

@Vrijdag nog niet volgas, eerst even rustig inrijden.. :P

@lolgast hoezo een busje rode motip??
De nieuwe die ze gaan leveren is in de zelfde kleurstelling als die ik nu heb.
Voordeel is trouwens wel, nu ik er over na denk dat het een 2020 versie is. Die ik had was al in 2019 geproduceerd.

@harley ja ik vertrouw er wel op, ik ga nog steeds uit van dat het een once off was die ik had.
En ja ik mag die nieuw te leveren motor houden, dat wordt mijn nieuwe motor. Die ik nu heb nemen ze terug en verkopen ze na reparatie als gebruikte motor.

@NLDViane mijn route weet ik nog niet, die heb ik nu al wel 3 keer omgegooid.
Ik moet ergens nu een beurt gaan plannen, dus opzoek naar een Guzzi dealer daar, waar ik terecht kan en dan mijn route er omheen plannen.

[Voor 4% gewijzigd door Bommes op 30-06-2020 14:23]

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:42
Ah oke, ik dacht dat geel/wit betekende dat het frame wit zou zijn. Maar het frame staat los van de genoemde kleurencombinatie begrijp ik. Ik heb niets gezegd :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
@Bommes Eindelijk goed nieuws gelukkig!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:11
@Bommes Dat moet gevierd worden met z'n allen! Heb je hem deze zaterdag toevallig al? Even een super snelle Tweakers meetup fixen en allemaal een drankje doen om je motor in te wijden :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:20

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:22:

@NLDViane mijn route weet ik nog niet, die heb ik nu al wel 3 keer omgegooid.
Ik moet ergens nu een beurt gaan plannen, dus opzoek naar een Guzzi dealer daar, waar ik terecht kan en dan mijn route er omheen plannen.
Gewoon even rondje Nederland doen om hem in te rijden 8)

The first 40 years of childhood are the hardst. / I reject your reality and substitute my own.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

@Bommes Fijn dat het zo opgelost is!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09:31
Zo, KTM staat weer klaar om volgende week in Spa uitgelaten te worden. Wat ik heb gedaan:
- Nieuwe keerring achter schakelpookje
- Nieuwe demperwol in de demper omdat die teveel lawaai maakte.

We hebben ook gelijk maar dempingsmatjes besteld, die ga ik nog op het kapje bij de luchtfilter plakken. Meer dan dat kan ik op dit moment niet meer doen aan het geluid, dus hopelijk is het nu in orde.

Zondag misschien nog voor een Honda CB500 kijken (zo'n Schaaf ding). M'n vriendin wil graag eerst eens wat oefenen op een motor om te kijken of het wat is. En dan heb ik weer wat om mee te spelen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Leviathius schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:30:
@Bommes Dat moet gevierd worden met z'n allen! Heb je hem deze zaterdag toevallig al? Even een super snelle Tweakers meetup fixen en allemaal een drankje doen om je motor in te wijden :9
Ik moet nog iets gaan regelen voor zaterdag.. want de planning dreigt aardig in het 100 te lopen.

Vrijdag middag vertrekken mijn vriendin en ik met ons caravantje naar een caravan klusweekend op de Veluwe (Ede). Daar komen we pas zondag einde middag van terug thuis.
Van den Burg gaat de nieuwe motor zaterdag uitleveren, dan ben ik er dus niet en ook nog best een eindje uit de buurt ook nog (Eindhoven - Ede).
Zondag en maandag is de dealer gesloten en dinsdag begint mijn vakantie.. :X

Hhmm
* Bommes gaat eens rond bellen om te kijken of een van zijn vrienden de nieuwe motor op kan halen zaterdag.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:46
[

@Bommes die de showroom uitrijdt 8)
Leviathius schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:30:

Daar gaat zijn lak :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leviathius
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Ik moet nog iets gaan regelen voor zaterdag.. want de planning dreigt aardig in het 100 te lopen.

Vrijdag middag vertrekken mijn vriendin en ik met ons caravantje naar een caravan klusweekend op de Veluwe (Ede). Daar komen we pas zondag einde middag van terug thuis.
Van den Burg gaat de nieuwe motor zaterdag uitleveren, dan ben ik er dus niet en ook nog best een eindje uit de buurt ook nog (Eindhoven - Ede).

Hhmm
* Bommes gaat eens rond bellen om te kijken of een van zijn vrienden de nieuwe motor op kan halen zaterdag.
Oh jeutje, dat is dan wel iets lastiger ja. Vast wel iemand te vinden die je nieuwe motor kan ophalen voor je en de eerste 500km er bij wilt schrijven :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Hhmm
Tip, doe dit zelf! Mócht er iets zijn kan je het gelijk melden. Een kennis kent waarschijnlijk de motor niet zo goed en ziet dus bepaalde zaken niet. Ik heb ooit héél veel gezeur gehad bij het inleveren van mijn voorrij auto bij het ophalen van de nieuwe auto. Kan je de motor toevallig niet vrijdag ochtend ophalen?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Thoit dat ga ik wel proberen te regelen, al moet ik zelf donderdag mee gaan sleutelen bij hun e werkplaats..

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 30-06-2020 14:50]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Eindhoven- Ede is een uurtje rijden, dus inclusief overschrijven 3 uurtjes weg. Die zou ik er echt wel voor over hebben om te controleren of alles naar jouw wens is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@mkrmr Mooi ding, vind zelf die blauw/witte kleurstelling van de R1200RS het mooiste. Wel opvallend dat er veel wat drukkere kleurschema's te koop waren voor die RS, misschien hielp dat ook niet voor de verkoop. De nieuwe R1250RS is er 'gewoon' in het zwart, blauw, bruin en fancy geel. Allemaal uniform, geen two-tone enz.
[..]
[..]
Fijn dat het nu opgelost is/wordt! Maar inrijden? We leven niet meer in 1975 ;) blok warm? Gas erop! Je wil toch geen lui blok? :9 Zo rijd ik overigens mijn RS in. Dealer heeft me ook niets gezegd over 'rustig inrijden' oid, sterker nog, toen ik mn proefrit ging doen (op wat nu mn eigen motor is) was het ook - rijd er maar mee alsof het je eigen motor is :Y
Waaj schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:57:
@Bommes Eindhoven- Ede is een uurtje rijden, dus inclusief overschrijven 3 uurtjes weg. Die zou ik er echt wel voor over hebben om te controleren of alles naar jouw wens is.
Sluit ik me helemaal bij aan. En je vriendin en wie je ook gaat helpen klussen in Ede zal dat ook 100% snappen.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-07 16:14
@Bommes wat een verhaal man; wel lekker dat het last minute alsnog mooi opgelost wordt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:39
noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:01:
Maar inrijden? We leven niet meer in 1975 ;) blok warm? Gas erop! Je wil toch geen lui blok? :9 Zo rijd ik overigens mijn RS in. Dealer heeft me ook niets gezegd over 'rustig inrijden' oid, sterker nog, toen ik mn proefrit ging doen (op wat nu mn eigen motor is) was het ook - rijd er maar mee alsof het je eigen motor is :Y
Ja, inrijden is nog steeds nodig. Daarom zit er ook altijd 'inloop olie' in voor de eerste 1000 of 1500km. Maar dat betekent niet dat je heel langzaam moet gaan rijden, en ook niet volgas. Een beetje er tussenin. Sowieso altijd rustig opwarmen en gedurende de inloop periode variabel rijden. Af en toe lekker gas geven, en dan weer een stukje rustig. Even laten afkoelen, en dan weer aan de bak. Het materiaal moet wel 'wennen' aan de temperatuur cycli. En hoewel ze in de fabriek al hebben gelopen, zijn ze nog niet ingereden. Het lastige is dat je het zelf niet zo snel merkt als ie niet goed is ingereden. Of al die gasten die nog steeds beweren dat BMW boxer olie zuipen hebben 'm te hard ingereden... :+ Mijn boxers lustten geen olie. Meestal merk je motorschade pas veel later, als ie een keer gereviseerd moet worden voor de 100.000km.

Mijn ex-poilitie RT is een goed voorbeeld van een goed ingereden en vriendelijk bereden motor. Lustte nauwelijks olie en de koppeling is pas bij 170.000km stuk gegaan. En dat was alleen de druklager, de platen hadden nog mee gekund.

Ter leeringh ende vermaeck:

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Ja, inrijden is nog steeds nodig. Daarom zit er ook altijd 'inloop olie' in voor de eerste 1000 of 1500km. Maar dat betekent niet dat je heel langzaam moet gaan rijden, en ook niet volgas. Een beetje er tussenin. Sowieso altijd rustig opwarmen en gedurende de inloop periode variabel rijden. Af en toe lekker gas geven, en dan weer een stukje rustig. Even laten afkoelen, en dan weer aan de bak. Het materiaal moet wel 'wennen' aan de temperatuur cycli. En hoewel ze in de fabriek al hebben gelopen, zijn ze nog niet ingereden. Het lastige is dat je het zelf niet zo snel merkt als ie niet goed is ingereden. Of al die gasten die nog steeds beweren dat BMW boxer olie zuipen hebben 'm te hard ingereden... :+ Mijn boxers lustten geen olie. Meestal merk je motorschade pas veel later, als ie een keer gereviseerd moet worden voor de 100.000km.

Mijn ex-poilitie RT is een goed voorbeeld van een goed ingereden en vriendelijk bereden motor. Lustte nauwelijks olie en de koppeling is pas bij 170.000km stuk gegaan. En dat was alleen de druklager, de platen hadden nog mee gekund.

Ter leeringh ende vermaeck:
[YouTube: How to Break In Your New Motorcycle]
Ik ben er wel zuinig op hoor ;) maar af en toe volgas moet ie gewoon kunnen. Niet te laag in de toeren beginnen, maar de toerenbegrenzer mag ie echt wel bereiken. Gewoon alles doen wat ie normaliter moet doen, geen medelijden mee - had het maar geen motorblok moeten worden. Sowieso, het rode gebied op de toerenteller is 'dynamisch' (want LCD paneeltje) en is dus veel lager bij koude motor. Als het heel belangrijk was had BMW dat ook wel gedaan voor de eerste 1000km :9

De boxers lustten olie omdat het olie/luchtgekoelde blokken zijn die veel ruimere toleranties nodig hebben om het grote verschil tussen langzaam rijden op een hete dag en snelweg op een koude dag op te kunnen vangen. De moderne boxers zijn vloeistof gekoeld en hebben dus kleinere toleranties. Ik ga er niet vanuit dat ik zoveel olie erbij hoef te doen als in de R1200RT.

Wbt die F9 gast - die vind ik eigenlijk maar irritant ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 03-07 18:02

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Say what??
Je bent geloof ik de enige..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:29:
EDIT:
Terwijl ik dit bericht zit te schrijven:
Telefoon, van den Burg Eindhoven de verkoper Erik.
Hij had toch nog eens met de importeur gebeld omdat hij vond dat ik toch wel heel erg beteuterd was vanochtend.
Zijn voorstel aan de importeur: hun wat water bij de wijn en van de Burg ook.
Resultaat, ze nemen mijn guzzi terug en gaan hem repareren.
Ze leveren mij een nieuwe geel witte af voor a.s zaterdag op kenteken.
Ze zetten mijn accessoires over, middenbok, navigatie steun, valbeugelset.
De cat vervanger doen ze in de doos terug en die mag ik er zelf onderzetten na het inrijden.

Na 1500km moet die nieuwe een beurt hebben, dat zal dus ergens onderweg moeten in Frankrijk of Italië.
maar dat los ik wel op.

WOW dit had ik niet meer verwacht. *O*
Top!
Eind goed, al goed!

Ik kan in de italiaanse V7 group vragen waar een beetje goede dealer op je route zit, als je dat helpt..

• Thoit
[...]
Ik ben er wel zuinig op hoor ;) maar af en toe volgas moet ie gewoon kunnen. Niet te laag in de toeren beginnen, maar de toerenbegrenzer mag ie echt wel bereiken. Gewoon alles doen wat ie normaliter moet doen, geen medelijden mee - had het maar geen motorblok moeten worden. Sowieso, het rode gebied op de toerenteller is 'dynamisch' (want LCD paneeltje) en is dus veel lager bij koude motor. Als het heel belangrijk was had BMW dat ook wel gedaan voor de eerste 1000km :9

De boxers lustten olie omdat het olie/luchtgekoelde blokken zijn die veel ruimere toleranties nodig hebben om het grote verschil tussen langzaam rijden op een hete dag en snelweg op een koude dag op te kunnen vangen. De moderne boxers zijn vloeistof gekoeld en hebben dus kleinere toleranties. Ik ga er niet vanuit dat ik zoveel olie erbij hoef te doen als in de R1200RT.

Die Guzzi begint vanaf 100 oid al flink te knipperen op het dashboard in de inrijperiode. Toen Bommes ineens achter bleef op de snelweg werd na de eerste stop duidelijk waarom. De motor vond toch echt dat die ingereden moest worden. Verder ben ik het met je eens dat goed warm draaien voldoende is. Toen er de nieuwe zuiger in de KTM zat heb ik het ding rustig warm gereden en daarna het gas erop. Motor is iig alles behalve lui :9
ToolkiT schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Say what??
Je bent geloof ik de enige..
Ik snap ook niet altijd de hype om hun filmpjes :>

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Top!
Eind goed, al goed!

Ik kan in de italiaanse V7 group vragen waar een beetje goede dealer op je route zit, als je dat helpt..
Ik heb net al met mijn beste Italiaans een afspraak proberen te maken bij de guzzi garage in... Mandello del Lario zelf.
Om de hoek bij de fabriek dus :P

Ik vertrek dinsdag thuis, ik denk dat ik dus donderdag zeker wel de eerste 1500 km weg getikt heb dus kunnen hun mooi de eerste beurt doen daar.
Morgen nog even terug bellen om het zeker te weten, hij ging even overleggen met de werkplaats om te kijken of het ging passen.

@Waaj ik ga inderdaad zelf even op en neer als de aflevering zaterdag is.
Ben er net nog even geweest om de doos met de katalysator af te geven van mijn motor.
Hij ga aan dat hij mogen het kenteken ging aanvragen en dat dit dan meestal 2 dagen later er is, dus vrijdag.
Mijn motor stond in de werkplaats gepland voor donderdag, de eerste beurt. Dus die tijd kunnen ze mooi gebruiken om die nieuwe rij klaar te maken, en de middenbok, valbeugel en naviagtie steun over te zetten van mijn "oude" motor.
Nou ja oud, 1300km is niet oud, laten we maar zeggen van mijn defecte motor.

@noes zoals @Thoit al schreef, bij 5000 toeren gaan de shiftlights rood knipperen tijdens de inrijd periode.
Dat is ongeveer 120km/u in zijn 6.
Ik ga echt niet als een bejaarde lopen rijden, dat kan Thoit en @DrivinUCrazy wel beamen, met mijn "defecte" motor heb ik hun ook gewoon netjes bij kunnen houden in de Eiffel.
Maar ik zorg wel dat ik het ding rustig warm rijd en ik niet, of zeker toch niet teveel over die 5000 toeren heen kom.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Zo prototype van tail-tidy is geprint..
En de kabels zijn gemaakt:

Ik moet nog het een en ander aan het 3D design aanpassen en de LED achter het guzzi logo nog aansluiten..

[Voor 42% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2020 15:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Ik heb net al met mijn beste Italiaans een afspraak proberen te maken bij de guzzi garage in... Mandello del Lario zelf.
[...]
Cool! 8) En terwijl zij aan je motor prutsen kan jij het guzzi-museum bezoeken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

@Bommes dat is wel heel leuk, de motor 'thuis' brengen voor zijn eerste beurtje, ik ben benieuwd wat ze daar van het hele verhaal vinden :)

@ToolkiT tof gedaan zo! Flinke print ook wel, wat voor printer heb je?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
@Bommes dat is wel heel leuk, de motor 'thuis' brengen voor zijn eerste beurtje, ik ben benieuwd wat ze daar van het hele verhaal vinden :)

@ToolkiT tof gedaan zo! Flinke print ook wel, wat voor printer heb je?
Beste een print idd.. duurde iets van 10 uur (overnight)

Ik heb zelf geen printer, maar een vriend van me wel :)

Normaal print in bij mijn hobby club (https://rlab.org.uk/) waar we 2 stuks ultimate 2+ hebben staan https://wiki.rlab.org.uk/wiki/Tools/ultimaker

Maar die zijn nog dicht ivm Covid.. maar gelukkig kon die vriend me helpen :)

[Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2020 16:18]

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03-07 16:29
[...]

Dat kan ik beamen met mijn R1100 :P

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16:27
Gisteren overigens weer eens een "tour"ritje gereden met de FJR. gewoon een einddoel voor ogen gesteld en op (richtings) gevoel ernaartoe lekker binnendoor snelwegen vermijden. Ook een stukje grindpad en stukje zandpad meegenomen tussen de weilanden door.
Best leuke stukjes gereden en daarom zet ik meestal de MyRide app van yamaha aan, dan kan ik later terugkijken waar dat was voor future reference.
Maar voor de zoveelste keer is de route weer niet opgeslagen :(
Moest deze keer bij aankomst ineens weer inloggen en toen ineens zelfs account aanmaken ( had ik al) toen ik er eindelijk inzat moest ik EERST een motor aanmaken en dat lukte op 1 of andere manier niet, de app zelfs moeten verwijderen en opnieuw installeren en toen werkte de gehele app niet meer. Later thuis nog maar eens opnieuw geinstalleerd en toen bleken er 12 motoren ingevoerd te zijn die hij allemaal niet wilde laden. Nu ben ik er dus wel klaar mee.

Weet iemand anders een leuke GOEDE tracking app om je gereden route terug te kijken (via google maps evt)

...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@noes zoals @Thoit al schreef, bij 5000 toeren gaan de shiftlights rood knipperen tijdens de inrijd periode.
Dat is ongeveer 120km/u in zijn 6.
Ik ga echt niet als een bejaarde lopen rijden, dat kan Thoit en @DrivinUCrazy wel beamen, met mijn "defecte" motor heb ik hun ook gewoon netjes bij kunnen houden in de Eiffel.
Maar ik zorg wel dat ik het ding rustig warm rijd en ik niet, of zeker toch niet teveel over die 5000 toeren heen kom.
:Y :Y :Y

Stiekem vind ik het wel gaaf om een motor zijn eerste beurt op geboortegrond te laten ondergaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 03-07 22:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

harley schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:46:
Gisteren overigens weer eens een "tour"ritje gereden met de FJR. gewoon een einddoel voor ogen gesteld en op (richtings) gevoel ernaartoe lekker binnendoor snelwegen vermijden. Ook een stukje grindpad en stukje zandpad meegenomen tussen de weilanden door.
Best leuke stukjes gereden en daarom zet ik meestal de MyRide app van yamaha aan, dan kan ik later terugkijken waar dat was voor future reference.
Moest deze keer bij aankomst ineens weer inloggen en toen ineens zelfs account aanmaken ( had ik al) toen ik er eindelijk inzat moest ik EERST een motor aanmaken en dat lukte op 1 of andere manier niet, de app zelfs moeten verwijderen en opnieuw installeren en toen werkte de gehele app niet meer. Later thuis nog maar eens opnieuw geinstalleerd en toen bleken er 12 motoren ingevoerd te zijn die hij allemaal niet wilde laden. Nu ben ik er dus wel klaar mee.

Weet iemand anders een leuke GOEDE tracking app om je gereden route terug te kijken (via google maps evt)
Ik gebruik Osmand, wel een beetje wennen omdat de UX wat minder prioriteit heeft bij dit open source project.
Hier heb ik genoeg ritten meer voorgereden en opgeslagen als .gpx.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mphilipp
[...]
En ik zeg juist dat ik 2 boxers heb gehad die géén olie lustten. Ik heb toen ik mijn GS kocht 1 blikkie olie van 1 liter gekocht en ik heb de motor 5 jaar later verkocht met nog ongeveer een kwart erin. Idem voor de oude ex-politie RT. Tussen de beurten moest ik er een lepeltje in force-feeden omdat er eigenlijk niets uit was. Prima blokken en boxers gebruiken gewoon geen olie als je lief voor ze bent. En nee, ik rij niet als een opa. Ik ben gewoon lief voor een motor. Ook met de auto's die ik heb gereden. Waren wel allemaal leasebakken, maar toch was ik er netjes mee. En de begrenzer aantikken...kan nooit goed zijn. Het heet een begrenzer en zit er niet voor de grap op. Het heeft bovendien totaal geen zin om 'm zover door te trekken, want max koppel in die versnelling had je al een paar honderd toeren daarvoor bereikt. Dat Rossi 'm tot het gaatje doortrekt is omdat dat spul elke race uit elkaar gaat en bovendien is afgesteld om zo bereden te worden. Lijkt in niets op een wegmotor.

Maar goed, zo kun je van elke motor een olieslurper maken. Ik las op het K1600 forum ook al verhalen van mensen die er een halve liter bij moeten doen na 2000km. Dan vraag ik mij af of de dop er wel goed op zit. Een halve liter raakte ik aan die boxers in 20.000km nog niet kwijt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:53

Destruction

(ex-)Automonteur

@Bommes Gelukkig toch nog goed nieuws. Hopelijk was het een eenmalige (productie) fout en is de nieuwe gewoon echt goed :) Je bent in ieder geval van een probleemding verlost, zo moet je het toch zien denk ik :/

Dat-ie dan op z'n geboortegrond z'n eerste beurt krijgt is ook wel geinig, ik ben benieuwd naar de reisverslagen :)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:50
harley schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:46:

Calimoto is goed te gebruiken als tracker.. alleen voor navigatie moet je betalen als je meer dan 1 regio wilt zien in de app. als je op je pc kijkt zie je gewoon alles..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:11:
[...]

En ik zeg juist dat ik 2 boxers heb gehad die géén olie lustten. Ik heb toen ik mijn GS kocht 1 blikkie olie van 1 liter gekocht en ik heb de motor 5 jaar later verkocht met nog ongeveer een kwart erin. Idem voor de oude ex-politie RT. Tussen de beurten moest ik er een lepeltje in force-feeden omdat er eigenlijk niets uit was. Prima blokken en boxers gebruiken gewoon geen olie als je lief voor ze bent. En nee, ik rij niet als een opa. Ik ben gewoon lief voor een motor. Ook met de auto's die ik heb gereden. Waren wel allemaal leasebakken, maar toch was ik er netjes mee. En de begrenzer aantikken...kan nooit goed zijn. Het heet een begrenzer en zit er niet voor de grap op. Het heeft bovendien totaal geen zin om 'm zover door te trekken, want max koppel in die versnelling had je al een paar honderd toeren daarvoor bereikt. Dat Rossi 'm tot het gaatje doortrekt is omdat dat spul elke race uit elkaar gaat en bovendien is afgesteld om zo bereden te worden. Lijkt in niets op een wegmotor.

Maar goed, zo kun je van elke motor een olieslurper maken. Ik las op het K1600 forum ook al verhalen van mensen die er een halve liter bij moeten doen na 2000km. Dan vraag ik mij af of de dop er wel goed op zit. Een halve liter raakte ik aan die boxers in 20.000km nog niet kwijt...
Niet zo negatief! Die begrenzer zit op 9k rpm omdat de motor dat aankan. Waarschijnlijk kan ie ook nog hoger, maar niet zo lang of vaak. Of wil BMW daar gewoon geen garantie opgeven. En doortrekken tot die 9k heeft idd weinig zin, maar ik ben nog wennende aan dit blok. Ik reed voorheen een RR die 14.5k rpm loopt en overigens nooit olie nodig had tussen beurten. Dat mijn 15 jr oude R1200RT met 175000 km op de teller een half litertje olie gebruikt tussen de beurten vind ik echt geen probleem - ik rijd ermee in de winter, zomer, regen en zon, alleen en met duo, op snelheid en in de file. De RT krijgt zn beurten op kilometers dus heb ik gewoon 10k weggereden als ie weer zn vrienden bij BMW ziet (zo'n 2x per jaar).

Sterker nog: de dealer raadde ook aan gewoon te rijden, niet moeilijk te doen met inrijden. Ik heb respect voor de techniek, dus het gas gaat er pas op als ie goed warm is.

edit: die oud-politie RTs zijn waarschijnlijk ook voldoende mishandeld. Vol gas richting begrenzer tijdens achtervolging, langzaam tokkelen tijdens ceremonies etc. Kunnen ze goed tegen, want de jouwe verbruikte nog geen druppel olie :9

[Voor 5% gewijzigd door noes op 30-06-2020 18:05]

• mphilipp
noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:01:
[...]
edit: die oud-politie RTs zijn waarschijnlijk ook voldoende mishandeld. Vol gas richting begrenzer tijdens achtervolging, langzaam tokkelen tijdens ceremonies etc. Kunnen ze goed tegen, want de jouwe verbruikte nog geen druppel olie :9
Ja, dat is de heersende gedachte. Ik ben er niet zo van overtuigd dat ze allemaal mishandeld zijn. Ze kunnen er goed tegen, want ze hebben keiharde cilinderwanden, maar ik denk dat deze van een liefhebber is geweest. Korps Alkmaar kwam ie ooit vandaan. Dus geen snelwegpolitie. Scheelt ook weer. Die dingen krijgen ook goed onderhoud; altijd grote beurten heb ik gehoord, geen kleine. Flink doorrijden betekent nog niet dat ze allemaal tegen de begrenzer aan moeten komen. Zoals ik al zei is het nutteloos. Ik trek mijn motoren eigenlijk nooit door; de acceleratie is ruim voldoende om op 3/4 over te schakelen. Ik had met met die K16 ook al een keer voorgenomen om eens goed door te rossen, maar het is niet nodig. Voor je het weet zit je aan de 180 en gaat niet nog lekker door, maar de begrenzer komt niet in zicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Bommes Ik weet wel bijna 100% zeker dat ze er ook daar naar uit gaan kijken, zéker omdat je ze er ook al vanuit NL in het steenkolen Italiaans op hebt proberen aan te spreken!!

d:)b d:)b

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kleine beurten doen ze bij het korps zelf, grote door BMW dealer, voor ik weet. Maar grote of kleine beurt maakt niet zoveel uit voor olieverbruik ;)

En zoals ik al zei: ik geef je gelijk dat het nutteloos is tegen de begrenzer aan te rijden, maar ze kunnen er wel gewoon tegen als het tijdens het rijden eens gebeurd. Ik ga me daar echt geen zorgen over maken :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14:27

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... lijkt er op dat het weer meewerkt en ik do t/m zo naar Luxemburg ga :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17:45

botoo

💀 too old to die young

steveman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:43:
Hmm... lijkt er op dat het weer meewerkt en ik do t/m zo naar Luxemburg ga :)
Je houd van in de regen rijden?

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +16Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

En LED. Achter logo ook werkend :)

logo lamp nu maar als 3e remlicht gemaakt:

[Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2020 20:57]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:26
[...]

Deze middag in Mandello del Lario:
- "Chi era quello?"
- "Non lo so, qualche strano burlone penso. Non l'ho capito affatto."
:+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

botoo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:03:
[...]

Je houd van in de regen rijden?
Ja, ik mag niet meer zo lang douche van m'n vrouw :-(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Melkunie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Deze middag in Mandello del Lario:
- "Chi era quello?"
- "Non lo so, qualche strano burlone penso. Non l'ho capito affatto."
:+
Ik pak dat iets anders aan, ik stel me in het Italiaans voor en vertel dat ik uit Nederland kom en vraag vervolgens of ze Engels spreken.
In dit geval kreeg ik een yes retour met een tof Italiaans accent.

Salve, sono Bommes, e sono olandese, parli inglese? 8)
Krijg ik een hoop Italiaans terug houd het wel weer op voor mij :P

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:14
@Bommes Super om te horen dat de Guzzi / de dealer jou toch een nieuwe Italiaanse schone geven na al dat gedoe. :)

Vandaag weer een lekker stuk gereden door het Groene Hart en de Provincie Utrecht. Ik ben nog aardig nat geregend en dat rijd niet echt lekker met natte kevlar jeans vochtige handschoenen en vochtige sokken :P Maar dat mag de pret niet deren.

Omdat je vanaf Schoonhoven de lekdijk-oost niet meer mag oprijden heb ik eerst de veerpont naar de overkant genomen en vervolgens de lekdijk tot Krimpen aan de Lek afgereden, daar weer de veerpont genomen.

Ondertussen begon ik wel aardig trek te krijgen dus weer de Lekdijk richting Schoonhoven gereden in Schoonhoven bij de veerpont een lekkere uitsmijter gegeten en vervolgens weer op de motor gestapt richting de N210, De N210 deels gevolgd tot net voor Lopik waar je weer de dijk weer op mag. Het is best fijn rijden in de regen en wind vind ik zelf. Het scheelt gewoon in ander verkeer ook in de winter, en helemaal nu er niemand op de dijk was :D

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zolang je dat stukje niet in het weekend overdag pakt heb je denk ik niets te vrezen. Helemaal mooi was dat er dijkbewoners aan het motorcrossen waren binnen dat afgezette stuk... En zonder kenteken via de weg weer naar huys reden _O-

Enige feedback die ik van locals daar heb gehad zijn zwaaien en een duimpje. Droevig genoeg is het kennelijk bijzonder dat je vaart mindert als je wandelaars passeert :N
zoals laatst die chef-rechtuit in donkerblauwe hoodie op een MT-09, domme rukker. Dacht ook nog even een tractor op te kunnen jagen. Er bovenop rijden en bij de minste glimp van een gaatje gelijk naar links. Als je een wielrenner wil koppen moet je dat doen.

[Voor 11% gewijzigd door steveman op 30-06-2020 19:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:41
Requiem19 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:00:
@Bommes Fijn nieuws, volgens mij leven we allemaal mee ;).

Neemt niet weg dat ik de houding van de dealer (en importeur?) eigenlijk nog steeds niet best vind. In eerste instantie maken ze er gewoon jouw probleem van, totdat het lijkt te escaleren en dan is er ineens wel veel nodig.

Ik denk dat mijn vaste dealer (Ducati Amsterdam) in een vergelijkbaar geval niet zo met mij zou zijn omgegaan in ieder geval. Zet je wel aan het denken om daar niet vaste klant te blijven lijkt me?

Of voelt het nu wel weer ok?
Helemaal mee eens!
Ik vind dat wat ik opmaak uit de verhalen van @Bommes dat ze best lullig overkomen.
Je legt een smak geld neer en ze helpen je mijn inziens te weinig.
Ik weet niet hoe ik gereageerd had maar de kans is groot dat ik hem retour had gedaan.

Als ik een klant iets oplever dan werk ik altijd toe naar de tevredenheid van de klant, niet hoe ik er het makkelijkst van afkom.

Nu voelt het dat als je minder op je strepen was gestaan je gewoon met een gereviseerde motor voor de prijs van een nieuwe zat. En dat lijkt mij niet de bedoeling je koopt een nieuw product met garantie en garantie binnen redelijkheid houd in dat een nieuwe motorfiets niet de eerste 2 maand voor reparaties bij een dealer staat. Dus op grond daarvan kan je dan prima een koop ontbinden.

Als ik die dealer was had ik een mooie optie gratis kado gedaan op die nieuwe fiets en het aanbod van een gratis beurt om te laten zien dat ik blij ben met je als klant.

My2cents.

Mijn reis gaat van Luxemburg toch naar Eifel omdat daar eenvoudiger een slaapplek te fixen was. Gaan we meteen zien hoe strikt ze zijn in de Eifel en of mijn motor stil genoeg is voor das heimat.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Ik pak dat iets anders aan, ik stel me in het Italiaans voor en vertel dat ik uit Nederland kom en vraag vervolgens of ze Engels spreken.
In dit geval kreeg ik een yes retour met een tof Italiaans accent.

Salve, sono Bommes, e sono olandese, parli inglese? 8)
Krijg ik een hoop Italiaans terug houd het wel weer op voor mij :P
Toen ik met die Italiaan chatte die mij dat t-shirt gestuurd had, ging dat aan beide kanten met google translate.. dat ging wel aardig.. maar over de telefoon gaat dat niet lukken ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:44:
@Bommes Super om te horen dat de Guzzi / de dealer jou toch een nieuwe Italiaanse schone geven na al dat gedoe. :)

Vandaag weer een lekker stuk gereden door het Groene Hart en de Provincie Utrecht. Ik ben nog aardig nat geregend en dat rijd niet echt lekker met natte kevlar jeans vochtige handschoenen en vochtige sokken :P Maar dat mag de pret niet deren.

Omdat je vanaf Schoonhoven de lekdijk-oost niet meer mag oprijden heb ik eerst de veerpont naar de overkant genomen en vervolgens de lekdijk tot Krimpen aan de Lek afgereden, daar weer de veerpont genomen.

Ondertussen begon ik wel aardig trek te krijgen dus weer de Lekdijk richting Schoonhoven gereden in Schoonhoven bij de veerpont een lekkere uitsmijter gegeten en vervolgens weer op de motor gestapt richting de N210, De N210 deels gevolgd tot net voor Lopik waar je weer de dijk weer op mag. Het is best fijn rijden in de regen en wind vind ik zelf. Het scheelt gewoon in ander verkeer ook in de winter, en helemaal nu er niemand op de dijk was :D
[Afbeelding]
Had je nog wel gezwaaid ter hoogte van Bergambacht? :w

Mooie stukken rijden hier. Binnenkort ga ik ook eens de overkant van de Lek verkennen, ik vond het iets te nat vanavond ;)

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:53

Wokschotel

Op 6 wielen

Die Lekdijk Oost is toch alleen in het weekend afgesloten? Anders ben ik regelmatig in overtreding, ik pak hem wel eens mee als ik met de motor naar mijn werk ga (dus door de week).

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-07 23:38

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nog mensen van hier die mee gaan rijden met de Dutch 1000? https://thedutch1000.nl/

Ik rij de 500 km, is een mooie route hier door Brabant, een thuiswedstrijd dus eigenlijk. De 1000 km is ook wel een mooie uitdaging, maar 20 uur op binnendoorwegen rijden is me wat te veel van het goede... :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mkrmr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:02:
Nog mensen van hier die mee gaan rijden met de Dutch 1000? https://thedutch1000.nl/

Ik rij de 500 km, is een mooie route hier door Brabant, een thuiswedstrijd dus eigenlijk. De 1000 km is ook wel een mooie uitdaging, maar 20 uur op binnendoorwegen rijden is me wat te veel van het goede... :P
Dat had je even 20 dagen eerder moeten vragen ;) - hadden er hier misschien nog mee kunnen gaan. Zelf had ik er nog nooit van gehoord.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16:27

Heb het overwogen maar moet gewoon werken zaterdag....

...

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Lijkt me uitermate leuk, maar niet in de regen. Met mooi weer zou ik me tplezier aan de 1000 beginnen maar met deze weersverwachting pas ik zelfs voor 10 km.

Misschien een volgende editie als het weer meewerkt.

[edit]
Ik had er ook nog nooit van gehoord, ik hoop het volgend jaar tijdig te weten.

[Voor 9% gewijzigd door botoo op 30-06-2020 23:57]

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vraag me af bij welke weersvoorspellingen jullie al die regen zien. Vanaf vrijdag is het overwegend droog met kans op een bui. Met die voorspelling ben ik de laatste drie keren de Eifel in gegaan. We hebben telkens de druppels kunnen tellen in de ochtend en daarna brak de zon door. De rit met thoit en timmie271 was daarbij nog het natst.
Wel lekker rustig doordat de meesten zich daar blijkbaar door laten tegenhouden.

Zonder te verwend te willen klinken:
Ik zie oprecht de lol niet in van die 500 of zelfs 1000km door Nederland. Ik pas.
Niet alleen omdat ik komend weekend ook weer een lang motorweekend tegen de Moezel aan heb. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:07:
Ik vraag me af bij welke weersvoorspellingen jullie al die regen zien.
Buienradar, deze screenshot is gespeend op de Bilt maar zo kan je voor legio plaatsen een voorspelling krijgen. Ik gebruik 'm al jaren en het is redelijk correct.

Voorspelling geld voor de hele dag dus je kan zomaar zeikweer aan het einde van de dag hebben terwijl jij 200 km in de zon hebt gereden. Ik bekijk er ook altijd de neerslagradar bij.

* botoo grafhekel aan in de regen rijden

Shrek op een ezel . . .

• Jolke
  • Laatst online: 17:18
Geen idee waarom die regen alleen in NL is... hier voorspellen ze 26 graden met zon op zaterdag. 8)

• kneusteun
Oké Louis.de ben ik ook klaar mee, lijkt wel alsof de wereld gek is.
Ik bestel op vrijdag een freecom 4 plus set die leverbaar is, vervolgens krijg ik gister een reclame mail met een lagere prijs en vandaag een mail dat het in week 29 geleverd gaat worden (te laat voor vakantie) waarom staat er dan op voorraad?!?! Steeds meer webwinkels halen deze trucjes uit! Niet echt op voorraad maar wel zo neerzetten op de website. En dan ook nog 3 dagen er over doen om te communiceren dat het dus niet in 2 dagen geleverd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thoit
[...]

Ik ga echt niet als een bejaarde lopen rijden, dat kan Thoit en DrivinUCrazy wel beamen, met mijn "defecte" motor heb ik hun ook gewoon netjes bij kunnen houden in de Eiffel.
Héél tof dat je de beurt in Italie laat doen! Je reed inderdaad gewoon lekker mee, weinig aan te merken dat je nog aan het inrijden was :)
mphilipp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:11:
[...]En ik zeg juist dat ik 2 boxers heb gehad die géén olie lustten. Ik heb toen ik mijn GS kocht 1 blikkie olie van 1 liter gekocht en ik heb de motor 5 jaar later verkocht met nog ongeveer een kwart erin.
Let er op dat véél onderhoudsproducten niet alleen afhankelijk zijn van de kilometerstand, maar ook van leeftijd. 5 jaar oude olie vind ik toch wel erg oud :X Uiteindelijk komt er vocht in de vloeistoffen (remvloeistof / olie) waardoor het na meestal 2 jaar vernieuwd moet worden.

Valt mij trouwens op dat véél merk garages (ik kan uit ervaring alleen over auto's spreken) ook alleen naar de kilometers kijken :|
botoo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:29:
[...]

Buienradar, deze screenshot is gespeend op de Bilt maar zo kan je voor legio plaatsen een voorspelling krijgen. Ik gebruik 'm al jaren en het is redelijk correct.

Voorspelling geld voor de hele dag dus je kan zomaar zeikweer aan het einde van de dag hebben terwijl jij 200 km in de zon hebt gereden. Ik bekijk er ook altijd de neerslagradar bij.

[Afbeelding]

* botoo grafhekel aan in de regen rijden
Dat is de fout die veel mensen maken imo, het ligt er maar net aan wanneer de regen valt. Als het in de nacht of avond valt heb je die dag inderdaad regen. Wil niet zeggen dat het dan de hele dag door regent.

Als ik weet dat het de hele dag blijft regenen blijf ik thuis. Maar als er een buitje kán vallen, ga ik daar niet voor thuis blijven. Meestal staat er bijv. 46% kans op regen, ik zie het als 54% kans op géén regen :)
kneusteun schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:01:
Ik bestel op vrijdag een freecom 4 plus set die leverbaar is, vervolgens krijg ik gister een reclame mail met een lagere prijs en vandaag een mail dat het in week 29 geleverd gaat worden (te laat voor vakantie) waarom staat er dan op voorraad?!?! Steeds meer webwinkels halen deze trucjes uit! Niet echt op voorraad maar wel zo neerzetten op de website. En dan ook nog 3 dagen er over doen om te communiceren dat het dus niet in 2 dagen geleverd wordt.
Dat is erg klote inderdaad :( Ik kijk altijd naar de voorraad in de winkel voor dat ik heen rijd. Tot nu toe klopte dat altijd..
--------

Zondag trouwens naar de CB500 gaan kijken, ben benieuwd hoe zo'n ding rijdt. Hij staat 200 KM verderop en wil er mee naar huis rijden dus gelijk een vuurdoop :+

[Voor 11% gewijzigd door Thoit op 01-07-2020 08:09]

• Jolke
kneusteun schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:01:
In NL word je verwend met de levertermijnen. Als er in NL staat dat het de volgende dag geleverd wordt, wordt het dat ook. In Duitsland heb ik zelden een pakketje binnen 2-3 dagen. Zelfs Amazon doet er 2 dagen over. 'Electronisch aanmelden' van het pakketje, dat wil zeggen alleen de gegevens invullen maar het daadwerkelijk pakketje nog niet afgeven, gebeurt vaak wel heel snel en dan hebben ze 'schijnbaar' het pakketje al opgestuurd - en is het uit hun handen. Daarna geven ze de schuld aan de post dat het zo lang duurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp

Is dat nou een Nederlandse versie van de Iron Butt? Ik heb daar nou nooit de lol van gezien. 1000km op een dag trek ik wel. Wordt alleen een beetje lange zit als dat op binnendoor wegen gedaan moet worden.
Je moet echt de hele dag door buffelen; van relaxen kan geen sprake zijn en ik snap werkelijk niet hoe mensen nog kunnen beweren dat de veiliheid voorop staat. Op snelweg haal je makkelijk 1000km, zelfs met voldoende stops. Maar als je op b-wegen rijdt, is 500km nog wel te doen. Vroeg beginnen, dan ben je met een relaxed tempo en voldoende stops ergens in de avond klaar. Maar 1000? Nee, dat zie ik niet meer als een ontspannen en voor veilig motorritje. Tenzij de helft op snelwegen is, maar dan nog.

Ik heb het ook gedaan, jaren geleden bij de Antwerpen-Banjul Challenge. Van Antwerpen naar Banjul (Gambia) op een Yamaha Tenere uit 1987 ofzo. Daar hadden we ook dagen van 11-12 uur in het zadel door Marokko, Mauretanie en Senegal. Het kán allemaal, maar echt fris en fruitig zit je niet meer op de brommerd kan ik je zeggen. We vroegen ons regelmatig af 'are we having fun yet?' :+

In de VS heeft dat de Iron Butt een soort mythische status. Heel Amerika door in zoveel uur...ik zie er de lol niet van in. Je kunt niets doen, tanken wordt een 'splash and dash', eten doen ze denk ik ook maar tijdens het rijden. En waarvoor? Om te kunnen zeggen dat je een paar duizend mijl in een weekend hebt gereden?

• Thoit
mphilipp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:34:
[...]In de VS heeft dat de Iron Butt een soort mythische status. Heel Amerika door in zoveel uur...ik zie er de lol niet van in. Je kunt niets doen, tanken wordt een 'splash and dash', eten doen ze denk ik ook maar tijdens het rijden. En waarvoor? Om te kunnen zeggen dat je een paar duizend mijl in een weekend hebt gereden?
Heel simpel, mensen houden van uitdagingen. Waarom lopen mensen een marathon, je zweet je de tyfes en als je het uitloopt ben je helemaal gesloopt :> Maar ik ben het met je eens dat het ook niet meer echt veilig kan zijn na zoveel uren. Het is niet voor niks dat vrachtwagen chauffeurs om de x tijd moeten rusten.

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik kan je een traject adviseren waarbij je na 80 kilometer óók helemaal gesloopt ben én het grootste gedeelte van de dag in het zadel zit :*). Ik kan me de eerste keer nog herinneren dat ik de TCN500 poogde mee te rijden. Ik heb 177km gereden (van de 250 die gepland stond) en ik ben nog nooit zo kapot geweest.

If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault.

• mphilipp
Thoit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:39:
[...]
Heel simpel, mensen houden van uitdagingen. Waarom lopen mensen een marathon, je zweet je de tyfes en als je het uitloopt ben je helemaal gesloopt :> Maar ik ben het met je eens dat het ook niet meer echt veilig kan zijn na zoveel uren. Het is niet voor niks dat vrachtwagen chauffeurs om de x tijd moeten rusten.
Ik snap het uitdaging ding wel enigzins, maar je kunt gewoon niet meer geconcentreerd rijden na zoveel uur. Dus dat is een beetje mijn ding. En lol...20 uur rijden, dan lach je niet meer hoor... :+
Het is net die mensen die in één ruk naar Zuid Frankrijk rijden. Je zou voor de gein om de 4 uur een reactietest moeten doen. Daar zijn vast wel zat apps voor te vinden. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Als je belt met Louis waarom ze tot op vandaag nog adverteren met “op voorraad” geven ze aan dat het gewoon leverbaar is. Als je vraagt waarom ik dan tot 13 juli moet wachten weten ze je te vertellen dat er buitengewoon veel besteld is dus vertraging. Zeg ik vervolgens dat het dus niet op voorraad is en dan zeggen ze nee klopt.

Dus mijn vraag waarom er dan op voorraad staat wordt beantwoord met omdat het niet op voorraad is 🤣

Vervolgens bij annulering duurt het zo lang dat ik dus voor mijn vakantie nogmaals 380,- euro kan uitgeven omdat het terugstorten langer kan duren....

Je wordt toch echt moedeloos van dit soort gedrag? Ik was altijd redelijk positief over Louis (ging altijd fysiek naar winkel) maar online is dus schijnbaar een groot drama.

• mphilipp
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:42:
[...]
Ik kan je een traject adviseren waarbij je na 80 kilometer óók helemaal gesloopt ben én het grootste gedeelte van de dag in het zadel zit :*).
Ja, maar jij hebt het dan weer over een allroad traject. Zo lust ik er nog wel een paar. En voordat je zegt dat asfalt makkelijk is...toen we naar Gambia reden, waren de eerste 3 dagen erg zwaar. En dat waren de snelweg etappes (Antwerpen-Malaga). We reden allemaal op oude Yamaha XT en ik op de Tenere omdat ik die klassieke zo leuk vond. Maar die zijn niet echt gemaakt om 1500km asfalt te doen op één dag. Dan ben je ook wel brak 's-avonds.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ja, maar jij hebt het dan weer over een allroad traject. Zo lust ik er nog wel een paar. En voordat je zegt dat asfalt makkelijk is...toen we naar Gambia reden, waren de eerste 3 dagen erg zwaar. En dat waren de snelweg etappes (Antwerpen-Malaga). We reden allemaal op oude Yamaha XT en ik op de Tenere omdat ik die klassieke zo leuk vond. Maar die zijn niet echt gemaakt om 1500km asfalt te doen op één dag. Dan ben je ook wel brak 's-avonds.
Ik denk dat hij doelt op na 80km bij iemand op de achterkant van de motor rijden en omvallen 🤣 dat ie daar kapot van was.

• Jolke
kneusteun schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:
Als je belt met Louis waarom ze tot op vandaag nog adverteren met “op voorraad” geven ze aan dat het gewoon leverbaar is. Als je vraagt waarom ik dan tot 13 juli moet wachten weten ze je te vertellen dat er buitengewoon veel besteld is dus vertraging. Zeg ik vervolgens dat het dus niet op voorraad is en dan zeggen ze nee klopt.

Dus mijn vraag waarom er dan op voorraad staat wordt beantwoord met omdat het niet op voorraad is 🤣

Vervolgens bij annulering duurt het zo lang dat ik dus voor mijn vakantie nogmaals 380,- euro kan uitgeven omdat het terugstorten langer kan duren....

Je wordt toch echt moedeloos van dit soort gedrag? Ik was altijd redelijk positief over Louis (ging altijd fysiek naar winkel) maar online is dus schijnbaar een groot drama.
In welke regio woon je? Toen ik nog in Utrecht woonde ging ik af en toe naar Louis in Wesel, wat net over de grens bij Arnhem is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Even terug op dat inrijden..

Ik wil dus dinsdag naar Italië rijden.
Dit op de meest saaie en directe manier: via de snelweg.
Hier bij Eindhoven er op en dan richting München en daar ergens het laatste stuk binnendoor, door Oostenrijk en dan naar Italië. (Furnpass, enz)

De eerste 700 en een beetje kilometers op de nieuwe motor zijn dus snelweg kilometers.
Bij iets van 130km/u gaan de rode lampjes knipperen dat ik op het max toerental zit voor tijdens het inrijden.
Dus ding op 110km/u op de cruise vast en bollen maar..???
Of is dat juist niet goed?
Dat gaat dus steeds een uurtje of 1,5 a 2 ongeveer vaste snelheid zijn, plas/tank stop en weer door. Zo tot aan de grens Duitsland Oostenrijk en dan is het nog een dikke 150 km binnendoor.

Ziet iemand problemen met zo de eerste tig honderd kilometer weg te draaien op een nieuwe motor??
Even los van dat het saai is, dat dat niet jou manier van vakantie vieren is..dat snelweg voor dombo's is, enz. :P >:)
Maar puur kijkend naar de techniek..

Oh en nog iets:
Welkom terug @mphilipp (y) erg lang niet gezien hier.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik dacht altijd dat inrijden ook betekent verschillende toerentallen draaien. Zo worden de krachten op de zuigers ook anders en bereiken ze een iets ander punt in de cilinder. Als je continu hetzelfde toerental draait komen de cilinders telkens exact tot hetzelfde punt, waardoor daar een randje kan ontstaan in de cilinder.

Geen idee of dit klopt, en als dit vroeger al klopte of dit nu nog het geval is.
Maar het zou wel kunnen betekenen dat constant snelweg gebruik misschien niet de handigste keuze is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:42
Als je hem al wilt inrijden (en daar zijn de meningen zoals @noes al aangaf over verdeelt) dan zou dat met wisselende toerentallen moeten.

Ik geloof er ook niet. Net als een blok van 50.000 moet je hem niet aftrappen, maar hij is gemaakt om te gebruiken, vanaf the get-go.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:
Ik dacht altijd dat inrijden ook betekent verschillende toerentallen draaien.
Precies, dat is de bedoeling. Je kunt ook op de snelweg de boel een beetje variëren. Een stukje 80 rijden, en dat kun je misschien ook afwisselend in de 5 en de 6 doen. Dan weer een stukje 130, weer naar 80, dan weer 100. Und so weiter...
In het begin misschien wel vaker stoppen om de boel even af te laten koelen. Daar heeft die Fort Nine dude het ook over in zijn filmpje.

Of zie je kans om de eerste paar honderd via B-wegen te doen? Of gaat dan je planning helemaal door het raam?

• mphilipp
kneusteun schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:19:
[...]
Ik denk dat hij doelt op na 80km bij iemand op de achterkant van de motor rijden en omvallen 🤣 dat ie daar kapot van was.
Geen idee. Hij verwees in ieder geval naar een all-road rit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
lolgast schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:35:
Ik geloof er ook niet. Net als een blok van 50.000 moet je hem niet aftrappen, maar hij is gemaakt om te gebruiken, vanaf the get-go.
Dat vind ik altijd zo leuk: de ene helft zegt 'go for it' de andere dat je rustig aan moet doen. Ik doe het liever rustig aan want jij betaalt mijn revisie niet... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:21:
[...]

In welke regio woon je? Toen ik nog in Utrecht woonde ging ik af en toe naar Louis in Wesel, wat net over de grens bij Arnhem is.
Ik woon aan de Duitse grens, maar winkels en online staat los van elkaar. Dus als ik naar de winkel ga om af te halen moet ik nogmaals afrekenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leviathius
Wat betreft het inrijden is deze video wel interessant:

Ja het is een klein motorblok waarbij ze het testen en geen krachtpatser. Maar toch kan het als indicatie gebruikt worden.

• Jolke
kneusteun schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Ik woon aan de Duitse grens, maar winkels en online staat los van elkaar. Dus als ik naar de winkel ga om af te halen moet ik nogmaals afrekenen.
Dat begrijp ik, maar dan heb je het voor de vakantie. Of had je geen haast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Leviathius schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:48:
Wat betreft het inrijden is deze video wel interessant:
[YouTube: Busting The Engine Break In Myth | MC Garage]

Ja het is een klein motorblok waarbij ze het testen en geen krachtpatser. Maar toch kan het als indicatie gebruikt worden.
Thanks, goed filmpje zeg, als technicus kan ik daar wel iets mee. (y)
Mijn Guzzi haalt uit 850 cc ook maar 80 pk, en de redline tijdens de eerst 1500km is al bij 5000 toeren.
Absoluut dus ook geen krachtpatser.
Ik denk dat ik dus gewoon rustig die kant op tokkel, beetje variëren met de snelheid.
Dek dat ik maandag ook nog wel tijd kan vinden om de eerste 100km weg te tikken hier in en om de stad. waarna het ding goed kan afkoelen.

• kneusteun
Jolke schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:50:
[...]

Dat begrijp ik, maar dan heb je het voor de vakantie. Of had je geen haast?
Ze hebben dus geen voorraad. Dus het gaat niet helpen. Heb ondertussen een webshop in NL gebeld die voor 16 euro meer een set heeft liggen en beloofd het meteen te versturen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Meestal kijk ik online even bij Louis of de vestiging van mijn keuze de artikelen heeft liggen. Dan bel ik er even achteraan dat ze het apart leggen. Werkt prima wat mij betreft. Nog nooit misgegrepen op die manier.

• Jolke
Ik dacht dat ieder filiaal wel zijn eigen voorraad heeft bij Louis, omdat ze zo groot zijn.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-07 23:38

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Is dat nou een Nederlandse versie van de Iron Butt? Ik heb daar nou nooit de lol van gezien. 1000km op een dag trek ik wel. Wordt alleen een beetje lange zit als dat op binnendoor wegen gedaan moet worden.
Je moet echt de hele dag door buffelen; van relaxen kan geen sprake zijn en ik snap werkelijk niet hoe mensen nog kunnen beweren dat de veiliheid voorop staat. Op snelweg haal je makkelijk 1000km, zelfs met voldoende stops. Maar als je op b-wegen rijdt, is 500km nog wel te doen. Vroeg beginnen, dan ben je met een relaxed tempo en voldoende stops ergens in de avond klaar. Maar 1000? Nee, dat zie ik niet meer als een ontspannen en voor veilig motorritje. Tenzij de helft op snelwegen is, maar dan nog.

In de VS heeft dat de Iron Butt een soort mythische status. Heel Amerika door in zoveel uur...ik zie er de lol niet van in. Je kunt niets doen, tanken wordt een 'splash and dash', eten doen ze denk ik ook maar tijdens het rijden. En waarvoor? Om te kunnen zeggen dat je een paar duizend mijl in een weekend hebt gereden?
De 1000 km binnendoor rijden op 1 dag is een Spaans evenement, en heel populair daar. En deze 1000, of Iron Butt ritjes (minimaal 1000 mijl, dus 1600 km), zijn zeker niet voor iedereen. Net als het lopen van een marathon, het beklimmen van een berg of de Alp d'Huez opfietsen, is het een geestelijke en fysieke uitdaging.

• mphilipp
Leviathius schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:48:
Dat filmpje zocht ik! Ik heb 'm een poos geleden gezien. Het grappige is dat ze aan het eind toch zeggen dat een beetje met beleid 'indrijden' helemaal geen kwaad kan. Bovendien is het ook wat de fabrikant aanraadt en die doet er ook voor de eerste 1000km een soort 'inloopolie' in, die veel dunner is. Dat is toch ook met een reden denk ik dan. Verder denk ik (maar ik ben geen ingenieur) dat alleen de compressie en slijtage meten niet direct een indicatie is van eventuele schade die je aanbrengt aan het motorblok (niet direct na 1000km). Het gaat ook om de 'heat cycles' in het materiaal mbt uitzetten/krimpen e.d. Zelf denk ik dat fatsoenlijk inrijden een positieve invloed heeft op de lange termijn. Vandaar mijn opmerking dat de mensen met het goedbedoelde advies niet de mensen zijn die mijn revisie betalen.

Maar goed, ik denk niet dat er ooit consensus zal zijn over dit onderwerp.

• Thoit
Wat vaak vergeten word is dat niet alleen de zuigers moeten inslijten maar ook de lagers, vooral de wiellagers waar dus vaak niet aan wordt gedacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Typisch hoe strikt de TomTom software met wegafsluitingen omgaat... Ik moest net bij een adres zijn dat middenin een kleinstukje werkzaamheden lag. Dat ding weigert daar stomweg een route heen te plannen... Uiteindelijk maar een paarhonderd meter terug waar de werkzaamheden beginnen als eindpunt ingesteld. Het mooiste was echter toen ik daar ter plekke weer voor "rijd naar huis" koos (ik mocht ter plekke gewoon doorrijden omdat ik bestemmingsverkeerd was), weigerde hij ook een route te plannen omdat het beginpunt langs die afsluiting lag 8)7.

Stom ding, begin dat gewoon een stukje verderop en trek daar een stippellijn heen, net zoals hij doet als je ergens in een unmapped stukje als een grote parkeerplaats / grasveld staat...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:14
noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Had je nog wel gezwaaid ter hoogte van Bergambacht? :w

Mooie stukken rijden hier. Binnenkort ga ik ook eens de overkant van de Lek verkennen, ik vond het iets te nat vanavond ;)
Ik zal de volgende keer luid toeterend door Bergambacht rijden >:)
Wokschotel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:02:
Die Lekdijk Oost is toch alleen in het weekend afgesloten? Anders ben ik regelmatig in overtreding, ik pak hem wel eens mee als ik met de motor naar mijn werk ga (dus door de week).
Ze maken het er niet helemaal duidelijk op, Bij schoonhoven staan 3 verbodsborden zonder onderbord wat er wel eerst was. Ik heb er nog een foto van kunnen vinden van de Politie waar het op te zien is.
Maar als je er bijvoorbeeld bij Jaarsveld opgaat dan zie je geen borden.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:03:
[...]

[...]

Ze maken het er niet helemaal duidelijk op, Bij schoonhoven staan 3 verbodsborden zonder onderbord wat er wel eerst was. Ik heb er nog een foto van kunnen vinden van de Politie waar het op te zien is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja eens. En per stuk gelden er weer andere restricties. Blijft een onzinnige maatregel |:(

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:59
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op googlemaps zijn de 2 onderborden nog wel aanwezig. Ik zi genoeg mogelijkheden om wel daar de lekdijk op te kunnen rijden :Y

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chakotay schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:54:
Typisch hoe strikt de TomTom software met wegafsluitingen omgaat... Ik moest net bij een adres zijn dat middenin een kleinstukje werkzaamheden lag. Dat ding weigert daar stomweg een route heen te plannen... Uiteindelijk maar een paarhonderd meter terug waar de werkzaamheden beginnen als eindpunt ingesteld. Het mooiste was echter toen ik daar ter plekke weer voor "rijd naar huis" koos (ik mocht ter plekke gewoon doorrijden omdat ik bestemmingsverkeerd was), weigerde hij ook een route te plannen omdat het beginpunt langs die afsluiting lag 8)7.

Stom ding, begin dat gewoon een stukje verderop en trek daar een stippellijn heen, net zoals hij doet als je ergens in een unmapped stukje als een grote parkeerplaats / grasveld staat...
Mee eens. Net zoals je in België, Duitsland of Luxemburg wel eens op een geasfalteerde veldweg staat. Volgens de kaart is dat onverhard. Dat je bij het berekenen van die route dan niet om een stukje 'onverhard' heen kunt snap ik. Maar de volgende 200km hoef ik echt niet over onverharde wegen te gaan rijden. Zoek dan het dichtstbijzijnde verharde punt op en navigeer vanaf daar.

• Thoit
Chakotay schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:54:

Ik had zondag de vervelende eigenschap van TomTom dat hij naar het einde van de route wilde navigeren. Volgens mij wil hij standaard naar het dichtsbijzijnde punt van de route? Dat begrijp ik als je van de route afwijkt, maar niet als je er heen wil rijden. Uiteindelijk wel kunnen oplossen door aan te geven te willen navigeren naar het startpunt.

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:11:
Meestal kijk ik online even bij Louis of de vestiging van mijn keuze de artikelen heeft liggen. Dan bel ik er even achteraan dat ze het apart leggen. Werkt prima wat mij betreft. Nog nooit misgegrepen op die manier.
Dat doe ik normaal ook, alleen was dit keer geen enkel filiaal die binnen 100km zat. En ze gaven op de website (nog steeds) aan dat het op voorraad was en met 4 dagen thuis zou zijn.
Dus dan lijkt het me dat dat gewoon goed moet gaan en niet na 3 dagen een mail dat het twee extra weken gaat duren....

Dus ik ben het er helemaal mee eens, normaal bel ik ook. Alleen was ik door werk zo druk dat ik dacht ik bestel wel via de site want het is op voorraad.

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:31
Thoit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
[...]

Ik had zondag de vervelende eigenschap van TomTom dat hij naar het einde van de route wilde navigeren. Volgens mij wil hij standaard naar het dichtsbijzijnde punt van de route? Dat begrijp ik als je van de route afwijkt, maar niet als je er heen wil rijden. Uiteindelijk wel kunnen oplossen door aan te geven te willen navigeren naar het startpunt.
Mijn 550 geeft bij het inladen van de route al de vraag of ik naar het begin van de route wil, of naar het dichtstbijzijnde punt. Apart dat jij dit dan los aan moet geven...

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:23
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, je mag er helemaal niet meer komen met de motor.. leuk als je aan die dijk woont en een motor hebt..

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bij schoonhoven staan 3 verbodsborden zonder onderbord wat er wel eerst was. Ik heb er nog een foto van kunnen vinden van de Politie waar het op te zien is.
Zou me weinig verbazen als een 'onverlaat' het onderbord verwijderd heeft. Zou de buurtbewoners wel good uitkomen.

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-07 23:39
Even schaamteloos mezelf quoten:
GH45T schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:21:
...
Voor nu de to-do:
- paddock stand regelen, de Honda had een middensteun deze niet. De bobbins zitten dus al op de achterbrug maar ik heb nog geen paddock stand
- topkoffer rek voor mijn Givi koffer regelen en monteren, het is niet mooi maar dan kan in ieder geval iets meenemen zonder een rugtas te hoeven dragen
- misschien het zadel verhogen en/of de voetsteunen verlagen. Met mijn 190 cm lengte en lange benen vind ik de hoek van de knieën redelijk scherp, maar dat had ik op de Honda ook. Misschien eerst een paar langere ritten proberen om hier definitief over te oordelen.
...
Inmiddels een gebruikte paddock stand geregeld en daar ook al eens de ketting mee gesmeerd. Ik vind een middenbok nog altijd handiger maar dit is niet onoverkomelijk. Dus check!
Ook heb ik een Givi topkoffer rek 3111FZ en kofferplaat M5M geregeld voor de Givi Simply 3 welke ik heb overgehouden van mijn oude Honda. Het maakt de motor niet mooier, maar is wel zo ontzettend handig. Ik ben er dus blij mee :) tweede check!
Over de zithouding ben ik tot de conclusie gekomen dat vooral de schakel- en rempook verkeerd stonden. Die heb ik gisteren anders afgesteld (zover mogelijk naar beneden verdraaid) en daarmee zit ik nu comfortabel genoeg. Voorlopig gaat er dus geen ander zadel of voetsteunenset komen. Derde check!

Ook is de SV 650 nu over de 10k km. Ben er erg blij mee :*)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vrijdag de Sportster naar de dealer voor 1000 mile beurt, is iets vervroegd omdat ik veel te veel onbalans in het voorwiel heb, vanaf 70-80 km dreunt het er behoorlijk op los en als ik zie hoeveel lood er opgeplakt zit dan ben ik wat wantrouwig. Ook voel ik, vooral merkbaar bij lange rustige bochten, een licht 'gezoem' in het stuur, volgens mij niet helemaal lekker lopend voorwiellager.

We gaan het zien, ik hoop niet dat ik met @Bommes taferelen te maken ga krijgen.

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 23:21
Thoit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:27:
Wat vaak vergeten word is dat niet alleen de zuigers moeten inslijten maar ook de lagers, vooral de wiellagers waar dus vaak niet aan wordt gedacht.
Wiellagers? Dat is wel het minst kritisch, draaien altijd op lage toeren en zijn makkelijk te vervangen.

Het inlopen van het motorblok is waar het om gaat natuulijk. Meestal wordt de focus gelegt op de zuigerveren die dan een zogenaamde hard-break-in moeten krijgen volgens de 'geleerden' op het internet. Alhoewel daar wat over valt te zeggen vergeten ze de rest van de onderdelen in het blok. Besef dat wanneer een motor uit de fabriek komt alle onderdelen met bepaalde toleranties zijn geproduceerd. Nieuw zullen de passingen dus het meest krap zijn dan ze ooit zullen zijn. Naar mate onderdelen gaan slijten zal overal meer en meer speling op ontstaan. Dat is voornamelijk de reden van het inrijden. Die eerste kilometers moet je niet direct alle onderdelen 100% belasten.

Ik rij zelf crossmotor, 2 takt. Als ik daar een blok van reviseer, nieuwe lagers, nieuwe nicasil, nieuwe zuiger dan doe ik helemaal niets inrijden. Maarja, 60 uur later gaat er alweer een nieuwe zuiger in en 200 uur later een nieuwe drijfstang met lagers.

Met je straatmotor wil je graag wat langer rijden :P Dus het beste advies is om gewoon de instructies van de fabrikant op te volgen, netjes inrijden zoals in de handleiding staat, zij weten het best! :)

• Thoit
ocdaan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:52:
[...]
Wiellagers? Dat is wel het minst kritisch, draaien altijd op lage toeren en zijn makkelijk te vervangen.
Yes, wiellagers onder andere! Ik meen dat ik het gehoord heb bij een van dé motoren bouwers van de R35. Die vertelde dat de motoren zo gemaakt waren dat ze na rustig warm rijden direct vol belast kunnen worden. Alleen voor onder andere de wiellagers kon je het beste even rustig aan doen.

Natuurlijk is het verstandig om je aan de voorschriften van de fabrikant te houden, maar ook die proberen zich uiteraard zo goed mogelijk in te dekken wat heel logisch is.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 23:21
Sorry maar dit is naar mijn menig echt dikke onzin ;-)

Wiellagers hoef je echt niet warm te rijden, die hebben geen last van uitzettende delen die anders vast kunnen lopen.

De fabrikant heeft de motor ontworpen, getest en gebouwd. Zij weten het best wat goed is denk je niet? En niet al die zogenaamde specialisten die wat onderdelen kopen en wat in elkaar prutsen en vervolgens allemaal onzin verkopen op youtube. ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 03-07 22:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

botoo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:33:
Vrijdag de Sportster naar de dealer voor 1000 mile beurt, is iets vervroegd omdat ik veel te veel onbalans in het voorwiel heb, vanaf 70-80 km dreunt het er behoorlijk op los en als ik zie hoeveel lood er opgeplakt zit dan ben ik wat wantrouwig. Ook voel ik, vooral merkbaar bij lange rustige bochten, een licht 'gezoem' in het stuur, volgens mij niet helemaal lekker lopend voorwiellager.

We gaan het zien, ik hoop niet dat ik met @Bommes taferelen te maken ga krijgen.
Mijn bandenzaak draait de band op de velg tot deze het meest gunstig op de velg zit voordat er lood op gaat.
Mijn Alp heeft spaakwielen en die zijn door het ontwerp minder goed verdeelt qua gewicht, maar meer dan 20 gram heb ik er nooit op gehad.

Misschien zijn ze bij Harley Davidson wat lui qua banden erop leggen: Band erop, balanceren en lood plakken. Zonder correctie en opnieuw balanceren kom je dan zo aan een berg lood.

Onbalans in het voorwiel kan ook door de banden komen, lees je soort gelijke verhalen over de banden?

Maar misschien heb je inderdaad een slecht lager, kan altijd gebeuren.

@Leviathius Mijn bandenboer liet mij de vorige keer een gele stip op de wang van de nieuwe band zien, dus dat doen sommige bandenfabrikanten ook om het zwaartepunt van de band weer te geven.

[Voor 7% gewijzigd door Grubeater op 01-07-2020 15:36]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:52
botoo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:33:

Dat "gezoem" kan ook te maken hebben met banden die wat vierkant beginnen te worden. Is het erger naarmate je schuiner in de bocht hangt?
Pagina: 1 ... 200 201 202 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True