Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@DinX Kom je hier nog wel eens? Volgens mij heb jij beiden gedaan iirc ^^

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:43:
We gaan als gezin ( 4 personen ) van 6 Juli t/m 25 Juli rijdend ( auto ) naar Hongarije.
Hierna wil ik zelf nog 2 weken op pad *O*
Ben een ( vooralsnog ) solo motortripje van 12 dagen aan het plannen met de Honda CB500X ( 12 Aug t/m 28 Aug ).
Twijfel nu om van NL naar b.v Gibraltar te rijden en even over te gaan met de Ferry naar Marokko ( Enkele reis +/- 2550 Km naar Gibraltar ).
Of om van NL naar de Noordkap te rijden ( Enkele reis +/- 3100 Km ).
Wil rustig aan rijden af en toe stoppen wat foto's maken. En het liefst overnachten in tentje op een 'camping'.
Dus zat aan gemiddeld maximaal 350 Km per dag te denken.

Tips ; V.w.b does & don'ts en gear & tips zijn welkom.
Jaloers! Wat betreft does en don'ts heb ik geen adviezen, nauwelijks ervaring met langere vakanties met de motor. Maar welk weer wil je hebben in august? 40+ graden in Marokko of grijs grauw weer met 20-30 richting Noordkaap? Dat zou voor mij een makkelijke keuze zijn. :P

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-07 21:14

Frans92

VFR800

@WiLLoW_TieN Klinkt heel leuk, ik kan je niet helpen met tips. Zelf nog nooit zo'n grote reis gedaan.
Wel heb ik één vraag, hoe kom je weer terug? En hoe komt je motor terug? Daar lees ik niets over.

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Na 3 maand al ja? dat vind ik best vlot dat de boel weer smerig zou zijn, tank al een keer omgespoeld?
Prima lopen stationair en op choke, maar zodra je (veel) gas geeft knijpt de motor af, toerental zakt in en als je niet loslaat valt de boel stil. Lijkt mij een dead giveaway? Ik heb net een compressortje gekocht en ik moest de motor toch nog een keer nalopen dus ik haal de boel gewoon nog een keer los. Kan ik gelijk de verlichting goed maken. Ga er nog wel een keer de crossbaan mee op hier in het dorp maar uiteindelijk moet het gewoon een enduro beest worden met een grotere tank erop en bagagecapaciteit.

If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:43:
We gaan als gezin ( 4 personen ) van 6 Juli t/m 25 Juli rijdend ( auto ) naar Hongarije.
Hierna wil ik zelf nog 2 weken op pad *O*
Ben een ( vooralsnog ) solo motortripje van 12 dagen aan het plannen met de Honda CB500X ( 12 Aug t/m 28 Aug ).
Twijfel nu om van NL naar b.v Gibraltar te rijden en even over te gaan met de Ferry naar Marokko ( Enkele reis +/- 2550 Km naar Gibraltar ).
Of om van NL naar de Noordkap te rijden ( Enkele reis +/- 3100 Km ).
Wil rustig aan rijden af en toe stoppen wat foto's maken. En het liefst overnachten in tentje op een 'camping'.
Dus zat aan gemiddeld maximaal 350 Km per dag te denken.

Tips ; V.w.b does & don'ts en gear & tips zijn welkom.
Noorwegen is pas vanaf 20 augustus open dit jaar. Naar de Noordkaap in 12 dagen kán, maar dan ben je echt aan het haasten! Ik heb er vorig jaar 4 weken over gedaan, en daar maakten we ook dagen van meer dan 500 KM. De kilometers schieten daar niet altijd op, je hebt namelijk géén snelwegen. Alleen rond Oslo, Bergen en Trondheim liggen wat snelwegen. Vooral Noord-Noorwegen kan je veel wegwerkzaamheden hebben waardoor je door grind stapvoets moet rijden e.d. Mocht je meer info over de reis naar de Noordkaap willen hebben, let me know!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Thoit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Noorwegen is pas vanaf 20 augustus open dit jaar. Naar de Noordkaap in 12 dagen kán, maar dan ben je echt aan het haasten! Ik heb er vorig jaar 4 weken over gedaan, en daar maakten we ook dagen van meer dan 500 KM. De kilometers schieten daar niet altijd op, je hebt namelijk géén snelwegen. Alleen rond Oslo, Bergen en Trondheim liggen wat snelwegen. Vooral Noord-Noorwegen kan je veel wegwerkzaamheden hebben waardoor je door grind stapvoets moet rijden e.d. Mocht je meer info over de reis naar de Noordkaap willen hebben, let me know!
En opschieten is ook zonde daar, het is zo mooi O+. Ik kan niet wachten tot wij volgende zomer door midden-Zweden gaan rondtrekken, op 4 wielen dan wel :P.

• Thoit
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:51:
[...]
En opschieten is ook zonde daar, het is zo mooi O+. Ik kan niet wachten tot wij volgende zomer door midden-Zweden gaan rondtrekken, op 4 wielen dan wel :P.
Klopt, je moet je daar echt de tijd voor nemen, anders is het zonde.

Hebben je carbs trouwens geen schroef aan de onderkant om de vlotterkamers leeg te laten? Die zitten er juist om in de winter de carbs leeg te laten zodat je ze niet hoeft schoon te maken.
Jolke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Jaloers! Wat betreft does en don'ts heb ik geen adviezen, nauwelijks ervaring met langere vakanties met de motor. Maar welk weer wil je hebben in august? 40+ graden in Marokko of grijs grauw weer met 20-30 richting Noordkaap? Dat zou voor mij een makkelijke keuze zijn. :P
Grijs grauw valt ook reuze mee. Ja, je kan vast een keer regen hebben maar veel mensen denken dat je altijd de helft van je dag regen hebt. Ik heb het anders ervaren iig. Ik vind kouder weer juist veel fijner om te rijden dan warmer weer, 2 jaar terug op motorvakantie voor 2 weken geweest waarbij het niet koeler dan 35 graden was, dat was echt slopend.

[Voor 40% gewijzigd door Thoit op 29-06-2020 09:59]

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:19
HTT-Thalan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Is geweldig, bootje mee en lekker wat dagen op het water achter de vis aan _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:48
Frans92 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:48:
@WiLLoW_TieN Klinkt heel leuk, ik kan je niet helpen met tips. Zelf nog nooit zo'n grote reis gedaan.
Wel heb ik één vraag, hoe kom je weer terug? En hoe komt je motor terug? Daar lees ik niets over.
Had een typo...in mijn voorgaande post.
Ik heb 17 dagen...dus kom al motorrijdend terug.

Ben wat aan het puzzelen met routes en andere afwegingen.

• Jolke
  • Nu online
Mag je ook in Noorwegen vrij kamperen? Ik weet dat dat in Zweden wel kan. Dat scheelt een hoop plannen omdat je precies naar een slaapplaats moet rijden. Anders stop je wanneer je moe bent.

• PaRaDoX4
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-07 14:46

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Jolke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:10:
Mag je ook in Noorwegen vrij kamperen? Ik weet dat dat in Zweden wel kan. Dat scheelt een hoop plannen omdat je precies naar een slaapplaats moet rijden. Anders stop je wanneer je moe bent.
ik denk dat campings in europa nog wel vrije plekken hebben vanwege corona :P dus heel veel plannen hoeft niet ;)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:00:
[...]

17 dagen is nog altijd héél kort. Ter illustratie:
- 1: Thuis - Kiel -> snelweg
- 2: Kiel - Oslo -> boot
- 3: Oslo - Roros
- 4: Roros - Trondheim (hier wil je eigenlijk al 2 dagen zijn)
- 5: Trondheim
- 6: Trondheim - Mo i Rana
- 7: Mo i Rana - Narvik
- 8: Narvik - Tromso
- 9: Tromso - Alta
- 10: Alta - Noorkaap

De afstanden mag je zelf even opzoeken, maar met deze route heb je lange dagen kan ik je vertellen. Je kan uiteraard ook via Zweden, maar ik vond Zweden leuk voor een dag maar is veel van hetzelfde.

Houd er tevens rekening mee dat het een flinke duit geld kost. Veel zeggen dat het eten / drinken daar duur is maar dat vond ik nog wel meevallen in het totaalplaatje. Zo zou ik met zo'n reis sowieso de grote slijtage onderdelen vooraf vervangen (banden, remblokken etc.).
Jolke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:10:
Ze hanteren het allemansrecht waardoor wildkamperen in Noorwegen is toegestaan. Vandaar dat er véél campers te vinden zijn. Die zorgen er trouwens ook voor dat je vaak lange dagen hebt, vooral in de tunnels durven ze niet door te rijden waardoor je er stapvoets doorheen moet.

[Voor 21% gewijzigd door Thoit op 29-06-2020 10:15]

• Jolke
  • Nu online
PaRaDoX4 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:11:
[...]

ik denk dat campings in europa nog wel vrije plekken hebben vanwege corona :P dus heel veel plannen hoeft niet ;)
Klopt, maar dan moet er wel een camping zijn. :P

• kneusteun
Scheelt dat een stuga huren vaan 2 tientjes kost en je dan een fornuis en douche hebt, dat is wel erg fijn.
Dus je hoeft ook geen tent op te zetten en af te breken. Dat was bij die 2 tientjes per keer wel waard :*)

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Prima lopen stationair en op choke, maar zodra je (veel) gas geeft knijpt de motor af, toerental zakt in en als je niet loslaat valt de boel stil. Lijkt mij een dead giveaway? Ik heb net een compressortje gekocht en ik moest de motor toch nog een keer nalopen dus ik haal de boel gewoon nog een keer los. Kan ik gelijk de verlichting goed maken. Ga er nog wel een keer de crossbaan mee op hier in het dorp maar uiteindelijk moet het gewoon een enduro beest worden met een grotere tank erop en bagagecapaciteit.
Ja lijkt wel.
Heb je ze de vorige keer professioneel laten reinigen?

• WiLLoW_TieN
Duidelijk ;

- 1: Thuis - Kiel -> snelweg 487km
- 2: Kiel - Oslo -> boot 580km ( over de weg )
- 3: Oslo - Roros 440km
- 4: Roros - Trondheim (hier wil je eigenlijk al 2 dagen zijn) 140km
- 6: Trondheim - Mo i Rana 476km
- 7: Mo i Rana - Narvik 424km
- 8: Narvik - Tromso 231km
- 9: Tromso - Alta 294km
- 10: Alta - Noorkaap 240km

Dat moet anders en vlotter kunnen....toch ?

Maar goed alles is nog potlood....net tijdens de koffie zei iemand waarom niet naar het Oosten ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:34:

[...]

Maar goed alles is nog potlood....net tijdens de koffie zei iemand waarom niet naar het Oosten ?
Rondje Achterhoek is een stuk korter, ja. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-07 21:14

Frans92

VFR800

WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Dat klinkt al iets logischer, maar zoals @Thoit ook aangeeft maak je dan hele lange dagen. Ik kan wel bevestigen dat je in Noorwegen echt niet kan - en wil (ivm natuur en boetes) - doorrijden. Ik ben daar vorig jaar zomer geweest met de auto en veel wegen zijn daar 60 of 80 km/h. Google Maps geeft daar doorgaans een zeer goede inschatting van de reistijd is mijn ervaring.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:01
[...]

Retourtje Roemenië (Karpaten) lijkt me wel wat :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 06:17
Er is genoeg moois in het oosten inderdaad, in Roemenië heb je bijvoorbeeld de Transalpina en Transfagarasan om de meest bekende maar te noemen. Op de rit ernaartoe kun je ook nog wel wat andere mooie punten meenemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Duidelijk ;

- 1: Thuis - Kiel -> snelweg 487km
- 2: Kiel - Oslo -> boot 580km ( over de weg )
- 3: Oslo - Roros 440km
- 4: Roros - Trondheim (hier wil je eigenlijk al 2 dagen zijn) 140km
- 6: Trondheim - Mo i Rana 476km
- 7: Mo i Rana - Narvik 424km
- 8: Narvik - Tromso 231km
- 9: Tromso - Alta 294km
- 10: Alta - Noorkaap 240km

Dat moet anders en vlotter kunnen....toch ?

Je kan via Zweden gaan, is korter. Voor mij waren de eerste dagen echt slopend. Allereerste dag namelijk snelweg tot Kiel. Vervolgens de hele nacht niet geslapen omdat de zee érg onrustig was en toen nog eens lange dagen gehad. Ik was toch echt blij dat we na 4 dagen ergens een extra nacht bleven.

Ik zou dan eerder juist richting Engeland / Schotland gaan. Of naar het zwarte woud of Harz. (Noord)Oosten schijnt niet heel spannend te zijn met de motor. Ik vond Tsjechië bijv. leuk, maar hoef er niet perse met de motor nog eens terug, ik miste toch echt wel de bergen e.d.

• WiLLoW_TieN
WiLLoW_TieN mompelt...terug naar de 'tekentafel' met jou plan :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:29:
Ja lijkt wel.
Heb je ze de vorige keer professioneel laten reinigen?
Ja uiteraard. Zelf gedaan met de ultrasoonreiniger 8).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
@WiLLoW_TieN Noordkaap in 14 dagen red je niet (tenzij je alleen maar wil rijden en het niet erg vind om niet te stoppen op mooie punten). En dan ga ik er nog van uit dat je alleen bent en dus korte stops hebt.

Ik rij altijd via de kop van Denemarken, dat is al een dag rijden als je de snelweg neemt.
Daar de boot, dan ben je rond 16:00 in Noorwegen. Vanuit het zuiden van Noorwegen ben je al 2,5 dag onderweg naar Trondheim, en dan ben je pas op 1/3. Vanaf Trondheim via de Rv17 maar Bodo, en vanaf daar de E6 naar boven nemen.

Dan krijg je dus dit.

[edit] in 2 weken kan je wel het stuk tot Trondheim rijden, daar zal je je zeker niet vervelen en daar zijn heel veel mooie wegen, meer dan je in die 2 weken kan rijden.

[Voor 5% gewijzigd door Waaj op 29-06-2020 11:14]

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:30

charrel

@r1200r lc @hue addict

Waaj schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:10:
@WiLLoW_TieN Noordkaap in 14 dagen red je niet (tenzij je alleen maar wil rijden en het niet erg vind om niet te stoppen op mooie punten). En dan ga ik er nog van uit dat je alleen bent en dus korte stops hebt.

Ik rij altijd via de kop van Denemarken, dat is al een dag rijden als je de snelweg neemt.
Daar de boot, dan ben je rond 16:00 in Noorwegen. Vanuit het zuiden van Noorwegen ben je al 2,5 dag onderweg naar Trondheim, en dan ben je pas op 1/3. Vanaf Trondheim via de Rv17 maar Bodo, en vanaf daar de E6 naar boven nemen.

[edit] in 2 weken kan je wel het stuk tot Trondheim rijden, daar zal je je zeker niet vervelen en daar zijn heel veel mooie wegen, meer dan je in die 2 weken kan rijden.
Tuurlijk red je dat, door Zweden omhoog. Ik zat, met de vrouw achterop, in 5 dagen op de lofoten. Was nog iets van 450km naar de Noordkaap. Had gekund maar vonden we niet de moeite waard, daarna gewoon genieten binnendoor naar beneden. Zweden alleen maar regen gehad, dus zo snel mogelijk naar boven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 04-07 14:46

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

charrel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Tuurlijk red je dat, door Zweden omhoog. Ik zat met de vrouw achterop in 5 dagen op de lofoten. Was nog iets van 450km naar de Noordkaap. Had gekund maar vonden we niet de moeite waard, daarna gewoon genieten binnendoor naar beneden. Zweden alleen maar regen gehad, dus zo snel mogelijk naar boven.
met zijn 2en achterop? wie reed er dan?

*badum tsss* :+

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Is het al @Vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Waaj schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:10:

Dan krijg je dus dit.

Als je de boot van Kiel naar Oslo pakt scheelt weer een dag. Naar Kiel is namelijk minder ver, en je hoeft niet omhoog tot Oslo te rijden. Maar 2 weken blijft érg kort. Ja het kan, maar of je dan geniet?

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07:42

Nou, vooruit dan maar. Eentje dan :P

• IJskonijn22
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 06-07 10:23
HTT-Thalan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:10:
Paar maanden terug de XR's carburateur schoongemaakt, ultrasoon en al.

....

Ach ja, dat heb je met ouwe zooi :P.
Achja, valt ook wel weer mee.
Bij mijn ouwe zooi (lees XR) gaat het klepdeksel nog weleens aan de wandel en daardoor lekt het altijd olie daarzo...
+ lekke band en chronisch geen zin om dat te fixen :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Na lang zoeken toch maar een headset besteld.
Met de korting bij Louis en het kopen van een set leek mij 175 euro voor een freecom 4+ dikke prima.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
charrel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Tuurlijk red je dat, door Zweden omhoog. Ik zat, met de vrouw achterop, in 5 dagen op de lofoten. Was nog iets van 450km naar de Noordkaap. Had gekund maar vonden we niet de moeite waard, daarna gewoon genieten binnendoor naar beneden. Zweden alleen maar regen gehad, dus zo snel mogelijk naar boven.
Er staat niet voor niets nog een stuk achter haakjes bij ;) De leegte van Zweden vind ik persoonlijk ook erg mooi, maar als je de eerste keer die kant uitgaat zou ik de rit door Noorwegen aanraden.
Thoit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Als je de boot van Kiel naar Oslo pakt scheelt weer een dag. Naar Kiel is namelijk minder ver, en je hoeft niet omhoog tot Oslo te rijden. Maar 2 weken blijft érg kort. Ja het kan, maar of je dan geniet?
Ik heb geen zin om zo lang op een boot te zitten. En de rit naar Kiel is ook erg saai. Wij rijden altijd in 2 dagen naar Hirtshals in Denemarken, tot net na de Nederlandse grens snelweg en dan verder via binnendoorweggetjes. Bovendien ligt Oslo naar mijn mening veel te hoog en oostelijk in Noorwegen, dan mis je een paar heel mooie stukken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:34

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Krijg je elke keer als je @Vrijdag tagt een mooie vrouw op een mooie motor te zien??

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:53
Als je daarbij meteen de vraag stelt of het al @Vrijdag is wel. Anders werkt hij niet

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Vrijdag

En nu weer aan het werk jullie }:|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:29

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:45:
@BvZwolle toffe trip hebben jullie gemaakt.
Route des Grandes Alpes is echt tof, niet iets voor het voorseizoen omdat dan de echt hoge passen nog gesloten zijn.
Overigens kan ik je vertellen dat ook die hoogste passen zelfs met de Vespa met 22 pk te doen zijn.
Het houd niet over en je moet niet de pech hebben om achter een auto te zitten. Want inhalen is er niet echt meer bij dan..

Met dit warme weer en mijn trip naar Italië/Frankrijk over 2 weken geen ik maar eens zo een koelingsvest besteld.
Van Macna las ik er goede dingen over, maar vond de 120 euro via de goedkoopste webshop nog wat te veel van het goede.
Dus wat verder googlen bracht me bij de bedrijfskleding, die wat goedkopere opties gaaf te.
Nu een Techniche HyperKewl 6529 besteld die voor 87 euro thuis wordt bezorgd. Vond een positieve review op joubuis bij een of andere SchildersTV blog.

Ik ben benieuwd of dat wat helpt om "het hoofd koel te houden".

Ook bij de Lidl een "goedkope" Exped variant besteld.
Voor de niet kampeerders: Exped maakt (erg dure) isolerende en lichtgewicht luchtbedjes.
150 is niks bij dat merk.
De Lidl variant kost 39 euro.. het zal mij benieuwen.
Wij hebben onze luchtbedjes (deze stijl https://www.mountainwareh...nflating-mat-p23951.aspx/) dit weekend eens getest.
het ligt boven verachting goed.. enige nadeel is dat het amper isolatie heeft en je onderkant wat kouder is dan met een self inflatable matje..
Voordeel is dat het een mega klein en licht pakketje is :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Die katten :D

Maar past hij er nou net niet helemaal in of laat ie z'n schoenen expres buiten?
https://www.discounto.de/...AND-ZELT-SAND-SCH-506440/
Maße: 210 cm x 150 cm

Dus tenzij hij langer is dan 2.10 zal het wel het laatste zijn..

Ik kan trouwens in de UK erg weinig vinden over die Nordkap Easy Up 200.. zie er wel uit als een handig systeem..

<edit> het zal een oud model zijn, want ik vind deze wel: https://www.louis.eu/arti...in-quick-up-tent/10010123

<edit2>
Never mind:
"Heavy, bulky, fragile and not so practical.
Way to bulky to travel on motorcycle trips. Have a 3 persons Vango that takes 1/3 of the space. One of the joints cracked at first attempt to raise the tent. I was just moving the corners of the tent away from each other. Fixed it with aluminum plate. Next time another joint cracked. Mine is slightly different from the image. The outer shell is raised separately and inner shell (actually just a fly net with water resistant floor) hangs from inside. Think I bought this tent last spring but not sure. I don't recommend this tent. The quick-up mechanism is too bulky and too weak. I'm about to throw it away."

"Pack size: 18 x 76 cm
Weight: approx. 4.6 kg"
Dat is 12cm breder dan die Toucan!

[Voor 49% gewijzigd door ToolkiT op 29-06-2020 16:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

p.s. is het al @Vrijdag ?

• Vaniska
  • Laatst online: 01:24
Vrijdag schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:06:
[...]

[Afbeelding]

Nou, vooruit dan maar. Eentje dan :P
Ha, dat is die chick die in Temptation Island zat volgens mij :P

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• kneusteun
Ik heb ooit een coleman 3 persoons tent van 2,5 kg op de kop getikt. En opgevouwen past ie zelfs makkelijk ineen rugzak. ik denk dat hele pakket 40x15x15cm is. In naseizoen gekocht bij zo'n kampeer toko met 80% korting.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

kneusteun schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:36:
Ik heb ooit een coleman 3 persoons tent van 2,5 kg op de kop getikt. En opgevouwen past ie zelfs makkelijk ineen rugzak. ik denk dat hele pakket 40x15x15cm is. In naseizoen gekocht bij zo'n kampeer toko met 80% korting.
Voor een 3 persoons is dat behoorlijk compact ingepakt..
Ik zie net deze.. dat is een 2 (of eigenlijk 1.75) persoons tent en die is ook 40x15x15cm, maar 2.05 kg (wat het ook weer een goede hiking tent maakt..
https://www.decathlon.co....-man-grey-id_8245650.html
Lastig hoor.. zoveel keuze met tenten..

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Pagman
  • Nu online
Nu wil ik ook een Tenere 700, lijkt mij best vet om volgas offroad te knallen. 8)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06:42

Destruction

(ex-)Automonteur

M'n Fazer staat alweer een week oid stil met een lek ventiel (althans, als je 'm op spanning zet loopt-ie leeg tot ongeveer 1.5bar, en dat rijdt voor geen meter). Maar ik heb ondertussen niet stil gezeten.

Er was weer een vrachtje onderdelen binnen, dus @McKaamos en ik zijn weer druk geweest met de Magna:
- Olie, KVS en filters vervangen.
- Remklauw gereviseerd.
- Voorvork keerringen vervangen, vork olie ververst.
- Kettingset vervangen.
- Achterband vervangen, ventiel gewisseld
- Achterrem schoongemaakt (trommel).

Als het meezit komen er mogen nog wat spullen binnen, en het is nog wachten op de nieuwe voorband. Hopelijk komt dat allemaal deze week nog, want we willen nu wel 's zien dat-ie rijdt :)!

* Destruction heeft nog een blogpost of wat te schrijven.... Dat komt later wel, nu eerst verder knutselen ;)

[Voor 5% gewijzigd door Destruction op 29-06-2020 19:18]

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Equator schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:35:
Krijg je elke keer als je @Vrijdag tagt een mooie vrouw op een mooie motor te zien??
Eens testen...

Hey @Vrijdag !

:+
Destruction schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:16:
M'n Fazer staat alweer een week oid stil met een lek ventiel (althans, als je 'm op spanning zet loopt-ie leeg tot ongeveer 1.5bar, en dat rijdt voor geen meter). Maar ik heb ondertussen niet stil gezeten.

Er was weer een vrachtje onderdelen binnen, dus @McKaamos en ik zijn weer druk geweest met de Magna:
- Olie, KVS en filters vervangen.
- Remklauw gereviseerd.
- Voorvork keerringen vervangen, vork olie ververst.
- Kettingset vervangen.
- Achterband vervangen, ventiel gewisseld
- Achterrem schoongemaakt (trommel).

Als het meezit komen er mogen nog wat spullen binnen, en het is nog wachten op de nieuwe voorband. Hopelijk komt dat allemaal deze week nog, want we willen nu wel 's zien dat-ie rijdt :)!

* Destruction heeft nog een blogpost of wat te schrijven.... Dat komt later wel, nu eerst verder knutselen ;)
Pcies, gaat lekker nu :)

Morgen een doosje parts en als t goed is wordt de verkeerd geleverde voorband ook deze week nog omgeruild.
Dus technisch in orde issie vrij snel nu :)

Komt daarna nog een bak werk om 'm mooi te maken, maar hij kan in ieder geval weer een paar jaar vooruit.

[Voor 72% gewijzigd door McKaamos op 29-06-2020 20:00]

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:49
:+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zo jammer dat er geen duimpje omlaag is :(

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Vrijdag
Ik vind dat eigenlijk toch best wel bad-ass 8)

Bikerchicks avant-la-lettre :*)

[Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 29-06-2020 20:46]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• mr_zippey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:57
Die achterste vind ik eigenlijk wel een supergave motor... dat vrouwtje wat erop zit... Not so much :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Dat zei ik ook!

Over anderhalve maand ga ik in m'n eentje richting het oosten, ook dat is nog steeds een plan dat grotendeels alleen in mijn hoofd bestaat, en waar geen keiharde eisen aan hangen. Ik heb drie weken vrij genomen, wil rijden tot ik het half zat ben (want ik moet ook nog terug :+ ), en eens verder oostelijk komen dan Duitsland.

Polen, Tsjechië en Kroatië lijken me mooi, maar ik wil vooral gewoon eens in andere gebieden rijden dan Ardennen, Eifel en de Franse westkust.

Dus ik lees hier gewoon mee voor de tips.

En de foto's. :+

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

Acties:
  • +28Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb vandaag eens betere foto's gemaakt van de RS:

@lolgast @timmie271 @Will_M mag deze in de TS ^^ ? Nog steeds een 2020 BMW R1250RS ;)

Voor de liefhebbers hier nog een paar:

Mooi rondje gedaan ook, langs o.a. de Ijsseldijk, Kattendijk en een stukje N207. Lekker uurtje sturen, zo rond dit tijdstip mooi rustig en even goed kunnen misdragen uitwaaien :9

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr_zippey
noes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:10:
Vooral die eerste is ook een mooie voor het wolkenjagers topic op MF

Acties:
  • +26Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06-07 12:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Woon-werk fiets erbij: BMW R1200RT-P uit 2009 met 56000 km op de teller. Heeft @timmie271, @Will_M of @lolgast nog wat te doen morgenvroeg. :9

De Alp gaf gisteren duidelijk aan dat snelweg (in dit geval de A73 vanaf Maasbracht naar Nijmegen) niet haar ding is, het motorwaarschuwingslampje ging langzaam branden boven de 100 km/u. :X
De snelweg maar afgegaan en een stuk binnendoor gereden. Toen geen lampje gezien.
Daarna weer de snelweg op met 100 km/u (95 km/u op gps) op de teller, bij die snelheid bleef het waarschuwingslampje uit en kon ik tot Malden op de snelweg blijven.

Ik wilde al een tijdje een ander fiets voor woon-werk en hield Marktplaats in de gaten. Het idee is dat de Alp meer het onverharde op gaat, maar eerst zal het blok uit elkaar moeten of vervangen worden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vrijdag

152kg, 234pk, €115.000. Bijna net zoveel koppel als een NC. Wat een machine.

Acties:
  • +24Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:52

DinX

Motormuis

Hooglander1 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:43:
@DinX Kom je hier nog wel eens? Volgens mij heb jij beiden gedaan iirc ^^
Hey, ik heb al een jaar niet meer gereden vrees ik, volg het hier dus ook niet meer zo. Huisje, boompje, beesje, baby enzo :)

Opgelet, shitload aan tekst incoming

@WiLLoW_TieN

Bedoel je dit jaar? Voor zover ik weet er voor Belgen vooralsnog een negatief reisadvies voor zowel Noorwegen als Marokko. Wat ik laatste gelezen heb zijn ze in Marokko ook vrij streng met de regels omtrent Covid-19. Kijk dus goed na of je die 2 landen überhaupt binnen raakt zonder x tijd in quarantaine te zitten ofzo.

Ik heb inderdaad de 2 reizen gedaan. Ik ben in 2010 in 18 dagen tijd naar Noordkaap gereden en terug.
In 2015 heb ik zowat heel Marokko doorkruist. Ik ga al meteen zeggen dat 12 dagen heel heel heel erg krap is als je je niet stikdood wil rijden met een heen- en terugweg van jewelste.

Noordkaap heb ik op mijn FJR1300A gedaan. Dat was mijn eerste grote trip.
Ik had toen ook de tent achterop, alles mee alsof het een expeditie was,... In de praktijk eigenlijk bar weinig van nodig gehad.

De tent heb ik uiteindelijk een paar keer gebruikt. Na een tijdje ben ik gewoon hyttes beginnen gebruiken.
Het kost wel wat meer dan een simpele kampeerplek, maar buiten het hoofdseizoen valt het goed mee.
Ik heb toen meestal tussen de 300 en 600 Kronen betaald voor een nacht. Dus tussen de 30 en de 60 euro voor een nacht. Een kampeerplek kost je buiten het seizoen ongeveer 15 euro voor een nacht.

Ik heb dan snel gekozen voor de hytte. Sommige campings waren ook nog niet open voor het grote publiek, maar kon ik wel een hytte gebruiken. Dan was ik er soms voor 250 Kronen vanaf, 1 maal zelfs gewoon een "stop maar inde bus wat je het waard vindt".

In het hoogseizoen (juli/augustus) mag je je vooral verwachten aan een enorme hoeveelheid campers op de baan. Dit is zowat de beste manier voor niet-motorrijders om Noorwegen te bezoeken. Verwacht je dus niet aan vrije open baan in de buurt van populairdere plaatsen.

Ik ben zelf heen gereden via Denemarken > Zweden > Oslo. In Oslo ben ik een nachtje langer gebleven.
Daar heb ik een hele snelle citytrip gedaan. Beetje in de stad slenteren, het "museumeiland" bezoeken,...
Daarna door het binnenland richting Trondheim, van daar richting Bodø, over de Lofoten via Alta richting Noordkaap. Onderweg natuurlijk nog stoppen bij het poolcirkel center. Toeristische plek, maar je kan toch een sleutelhanger kopen met "I crossed the arctic circle" :D

De terugweg heb ik de hele kustlijn terug naar onder gevolgd tot aan Kristiansand, waar ik de ferry naar Denemarken genomen heb.

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met van die lange trips, maar éénmaal ter plaatse een gemiddelde van 350km per dag halen is vrij stevig. Je mag al niet teveel stoppen, weinig sightseeing doen, niet teveel moeten wachten op ferries,... Vooral als je wat fjorden wil zien, de kustlijn,... mag je je aan verschillende ferryt-overzetten per dag verwachten. In de praktijk kom je natuurlijk aan net nadat hij vetrokken is en sta je nadien een half uur tot een uur te wachten tot hij terug is. Je mag in Noorwegen dus absoluut niet gehaast zijn.

Als je via Zweden naar Noorwegen rijdt mag je eigenlijk al 2 dagen tellen tot in Oslo trouwens.
De terugweg ben ik op de middag vetrokken in Geiranger, gereden tot Kristiansand, gewacht op de ferry naar Denemarken en daarna nog in 1 ruk doorgereden tot België een hele nacht lang. Ik ben onderweg geweest van 's middags tot 's morgens half 7, enkel stoppen voor benzine en een blik Red Bull of Monster. Ik ben die ochtend bevend van de motor gestapt en ben er 2-3 dagen niet goed van geweest.
Als je er nog wat wil van kunnen genieten mag je dus zeker 3-4 dagen tellen naar en van Noorwegen.

Geen probleem natuurlijk als je doel enkel maar Noordkaap halen is. Ik had zelf eigenlijk al spijt dat ik er maar 18 dagen over gedaan heb. Ik had nog veel meer kunnen zien van het land.

Marokko dan.

Is daar het doel enkel maar het land bereiken of wil je ook nog wat van het land zelf zien?
Ikzelf ben vanuit België tot Barcelona gereden en heb daar de langere ferry genomen. Als je niet 2 dagen over de 1000km wil rijden is dat wat mij betreft de enige relaxe manier. Ik heb de rit naar Barcelona zelfs in 2 stukken gedaan. Zeker de heenweg ben je die hoeveelheid kilometers niet gewend, en heb je zelfs op een Allroad of Sport-tour motor al een houten kont na 600-700 km. Ik ben de eerste dag tot Bourg-en-Bresse gereden, daar een Ibis budget genomen, lekker gedouched, ontspannen en een steakhouse aan de overkant bezocht. Vrij ontspannen als je rond 18u eindelijk de snelweg af kan.

Ik ben wat traag 's morgens dus vertrek vaak pas rond 10u echt met rijden trouwens.
De 2de dag was ik rond 13u30 al in Barcelona. Dan staat er al een kleine rij aan te schuiven voor de ferry.
Die is dan tegen de avond vertrokken. De ferrytocht vanuit Barcelona duurt ongeveer 2 dagen (eigenlijk 2 overnachtingen en op de middag ben je daar). Dus vertrokken op 3 oktober rond de middag, aangekomen in Tanger op 6 oktober rond de middag. Dus eigenlijk 3 dagen onderweg als je het goed plant (een late ferry).

28 oktober heb ik 's avonds de ferry terug genomen, tot in Sète in Frankrijk die keer (met een tussenstop in Barcelona). Ik had eerst een hotel gereserveerd in Sète, maar moeten annuleren. Ook ferries kunnen vertraging hebben. We zijn rond half 8 uitgescheept. Om 9 uur pas onderweg. Je staat namelijk zeer lang aan te schuiven bij de douane (vooral op de terugweg). Iets met een hoop auto's die vanuit Noord-Marokko komen met misschien wat pakken souvenirs uit de Rif ;)

Daar heb ik dan gekozen om in 1 ruk naar huis te rijden. Dat was 1250km op een dag. Gelukkig was het wat aangenamer omdat ik op de ferry andere motards heb leren kennen die ook tot Noord Frankrijk moesten. 23u30 aankomst in België. Wederom bevend van de vermoeidheid en half van de kaart bij momenten. Ik zou het niet aanraden en zou het zelf ook niet meer doen, ook al denk je van "ik ben toch thuis nadien).

Tel dus maar 5-6 dagen onderweg naar en van Marokko.
Dan zou je dus nog 5-6 dagen over hebben on Marokko zelf. Ik weet niet of je daar een beetje wil gaan sightseeing doen, of puur wat landschappen zien? Pistes rijden? Misschien niet met een CB500 ?
Ik kom op reis eerlijk gezegd maar aan een gemiddelde van 50-60 km per uur, met een beetje foto's maken tussendoor.

Een mogelijkheid daar is:

Dag x van aankomst: Tanger > Chefchaouen. Is maar een 110 km (of je moet wat omrijden via de kustlijn). Maar dan heb je tenminste tijd om Chefcaouen te bezoeken (de blauwe stad).

Dag x + 1: Chefchaouen > Fez. Dat is ongeveer 200km. Fez is 1 van de Koningssteden, en wat mij betreft authentieker en net dat tikkeltje minder toeristisch dan Marrakech. Als je vroeg vertrekt en er ongeveer 4 uur over zou rijden ben je op de middag daar en kan je nog wat door de medina slenteren.

Dag x + 2: Fez > Boumalne > Agoudal (Auberge Ibrahim is daar een aanrader. Heel simpel, maar super vriendelijk en er stoppen zeer vaak motoren).

Dagx + 3 : Hier heb je de keuze:
Agoudal > M'Semrir > Ouarzazate of Agoudal > Tinghir > Boumalne Dades > Gorges du dades > Boumalne Dades > Ouarzazate.

Dit is sowieso een zeer pittige dag. Zeer vroeg vertrekken, genoeg drank mee.
Via M'Semrir is quasi volledig piste tot in Gorges du Dades. Ongelooflijk uitzicht, maar pittig. Via Tinghir gaat het eerste stuk ook vrij slechte weg zijn, maar eenmaal bij Toumliline is het stukken beter en vrij mooi asfalt. Ik zou met een cb500 en eventueel tent en dergelijke eerder kiezen voor de langere maar iets makkelijkere weg.
Het uitzicht is misschien net dat tikkeltje minder indrukwekkend, maar wel stukken veiliger dan over de piste. Dat is dan ongeveer 320km. Daar ben je toch een uur of 6 zoet mee, nog langer als je vaak foto's maakt, wat je zéééker gaat doen daar. Via de piste is hetzelfde ongeveer 240km, maar je gaat er even lang over doen. Je gaat dan wel een stukje heen en weer moeten doen om Gorges du Dades te zien, maar die zijn het wel waard.

Dag x + 4: Ouarzazate > Marrakech: ongeveer 200km en 4 uur rijden. Als je wederom vroeg vertrekt ben je dus op de middag in Marrakech en kan je er nog een hele namiddag en avond rondslenteren. Marrakech is zeker het aanraden waard, maar op en top toeristisch. Je wordt gescamd op elke straathoek (verkopers, valse gidsen,...) maar je moet de sfeer geproefd hebben. 's avonds natuurlijk wat eten bij de vele kraampjes. Ik spreek dan over het oude gedeelte van Marrakech. Je hebt ook nog het nieuwe gedeelte van Marrakech.

Dag x + 5/6 :

Dit gaat er vanaf hangen of je 5 of 6 dagen in Marokko kan blijven. Is het je laatste dag en is dit meteen de laatste saaie rit richting Tanger. 575 km grote wegen en snelwegen recht naar Tanger. Dat is toch alweer goed voor een volle dag rijden.

Dag x + 5-6: als je toch 6 dagen hebt zo ik eerst Marrakech > Essaouira doen. 180km en in 3 uurtjes makkelijk te doen. Prachtig stadje aan de kust. Heb je ook perfect op een namiddag en avond gezien.
Beetje over het strand, de vissershaven, het fort en de kleine medina, wat vis eten in 1 van de vele restaurantjes. Ze kunnen niet verser zijn want ze vliegen net niet van de bootjes je bord op.

Vanuit Essaouira is het wel 730km rijden tot in Tanger. Dan moet je al een hele late ferry hebben of heel erg vroeg vertrekken. 08u00 vertrekken is 16u30 aankomen, zonder rustpauzes en tankbeurten.
Mits een hele late ferry is dat wel te doen natuurlijk.

Voordeel van de ferry is dat je als motor vrij laat mag aankomen. Motoren worden normaal quasi als eerste ingescheept en mogen dus tot vooraan rijden. Als je je tickets al hebt kan je dus laat aankomen en alsnog als eerste in je kajuit zitten.

Voor Marokko is het nodige papierwerk nodig op de boot zelf. Zeker als je richting Marokko gaat.
Bij die lange/grote ferry tochten zit de douane echter aan boord en is er meestal 1 van de avonden een vrij chaotische zitting waar iedereen zijn papierwerk kan afhandelen. Dat wordt trouwens nergens omgeroepen, je moet het maar weten :) Je kan dan best eens informeren bij de niet-Marokkanen. Dat zijn vaak 4x4 rijders of andere motards die al vaker die tocht gedaan hebben.

Lees zeker dit eens na, ik weet niet of het nog actueel is: https://mowgli-adventures.com/taking-a-car-into-morocco/. Het is dus niet dat je even de boot op rijdt en er gewoon weer af rijdt en Marokko binnen bent.

Je moet namelijk het nodige papierwerk bij hebben en invullen.
Sowieso (internationaal) rijbewijs, paspoort, kentekenbewijs, gelijkvormigheidsattest en nakijken of je verzekering geldig is voor Marokko. Indien niet heb je inde haven normaal een verzekeringskantoor waar je een tijdelijke verzekering kan afsluiten.

De eerste stap is zorgen dat je een visum krijgt. Een toeristenvisum is 90 dagen geldig. Op de lange ferryritten wordt ook dat op de ferry geregeld. Ze gaan ook een stempel in je paspoort zetten met een uniek nummer. Je kan dat vergelijken met een tijdelijk burgerservicenummer. Dat ga je de rest van je reis ook in elk hotel moeten invullen. Zorg dat je zeker die stempel hebt of je hebt problemen de dagen erna (en om weer het land uit te raken).

Bij de douane zal je een 16bis moeten invullen/laten invullen en tekenen. Je kan dit eigenlijk vergelijken met een tijdelijk inschrijvingsbewijs. Ook een bewijs dat je dat voertuig van buiten Marokko het land hebt binnen gebracht. Op die 16bis worden je gegevens waaronder ook dat "CRN-nummer" ingevuld. In je paspoort wordt ook een verwijzing gemaakt naar het nummer van de 16bis zelf.
Op de 16bis staat dus je "burgerservicenummer van Marokko" en in je paspoort staat het serienummer van je 16bis.

Wat betekent dit in de praktijk: je voertuig zal enkel het land kunnen verlaten met jouw erbij, en omgekeerd. Als je je motor zou achterlaten raak je zelf niet meer Marokko uit (zonder een hele hoop gedoe). Je motor raakt ook niet Marokko uit zonder jouw. Hou dat in het achterhoofd in geval van een repatriëring van jezelf en/of de motor in geval van ziekte of panne. Doe aub ook niet dat formulier kwijt (16bis) of je hebt wederom een hoop ellende.

Dusja, Marokko heen en terug voor maar 5-6 dagen ter plekke te zijn, ik weet het persoonlijk zo niet :)
Je kan dan hoogstens zeggen dat je er geweest bent, maar gaat niet zoveel gezien hebben. Je gaat ook zwaar moe thuiskomen. Ik zou het zelf al helemaal niet doen door tot Gibraltar te rijden (toch niet als ik nog wat van Marokko wil zien).

Als ik gewoon al op Google Maps de route Amsterdam - Tanger doe (die ferry meetelt) kom ik op 2.500km in 27-35 uur uit. Je vertrekt dan ook nog eens pal in het hoogseizoen in Europa. Het zal dus eerder op die 35 uur uitkomen denk ik. Dat ga je dus in 4 dagen moeten doen, ferry meegeteld. De laatste dag zal je namelijk die douanezaken moeten regelen enzo, die is alm gevuld met een korter stuk rijden en de namiddag vrij houden voor de ferry, douane,... In het slechtste geval zit je dan in de namiddag of avond in Tanger, allesbehalve aangenaam imho.

Het belangrijkste dan nog: temperatuur. Juli en augustus zijn de hel in Marokko op de motor imho. In Ouarzazate is het over het algemeen rond de 40°C in augustus.In Marrakech is het vorig jaar 23 augustus 46° geweest. Marokko doe je best in mei of oktober qua temperaturen. In mei ga je alles nog net in bloei zien, in oktober ga je dan alles weer dood(s) zien.

Qua verblijf heb ik eigenlijk quasi alles op hotel doorgebracht in Marokko.
Campings zijn er eigenlijk nog vrij schaars. Hotelletjes en herbergen zijn echter spotgoedkoop. Al helemaal als je geen hoge eisen hebt. Ik heb dus zowat de hele reis via Booking geregeld de dag ervoor. De avond dat ik in een hotel aankom regelde ik meestal pas het hotel van de dag erop. Als je maar enkele dagen gaat kan je natuurlijk meer op voorhand regelen gezien het strakke schema. Ik heb mijn route onderweg nog aangepast. Het enige wat vast lag was de ferry heen en terug :)

Dusja, ik wil geen party pooper zijn, maar ik weet niet of je nadien blij gaat terugkijken naar 1 van die 2 trips in die tijdspanne. Voor Noorwegen had ik een maand verlof ingepland, en ik ben er in 18 dagen doorheen gesjeesd. Veel gezien, maar ook veel gemist.

Marokko heb ik een maand voor uitgetrokken en ben weg geweest van 3 oktober tot en met 31 oktober. Ik heb 8000km gerede in die maand. Dan kom je op gemiddeld 300km per dag uit, inclusief de 2 lange ritten heen en lange rit terug, inclusief de vrije dagen (dagje Marrakech, dagje Essaouira, dagje Fez, dagje natuurpark/grotten, dagje naar Merzouga/nacht in de "woestijn",...
Ik kan er wel op terugkijken als 1 van m'n betere reizen (buiten de Himalaya dan).

Dat gemiddelde van 300km op een dag is wat mij betreft het maximum om een ontspannen motorreis te hebben. Als je meer wil weten, stuur gerust een privébericht of highlight me even in het topic, dan heeft de rest er ook nog wat aan.

[Voor 9% gewijzigd door DinX op 30-06-2020 01:26]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +5Henk 'm!

• lolgast
@DinX Ik ken boeken met minder tekst :9

@noes @Grubeater Jullie vermelding is bijgewerkt

offtopic:
Als TS begin ik wel echt een gruwelijke *(#@!#)@!-hekel aan het Tweaker foto-album te krijgen. Wat een ontzettend kansloos opgezette URLs zijn dat zeg, allemensen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:12

Bommes

Capo del formaggio

The saga continues

Ik kom er gisterenavond na wat rond surfen op de interwebs achter dat Moto Guzzi Nederland een kortingsactie heeft op een aantal nieuw gekochte Guzzi modellen.
Voorwaarden: aanschaf tussen 11 mei en 31 juli, gekocht bij officiële merkdealer.
Mijn motor is gekocht, betaald en op kenteken gekomen op 15 mei, via een officiële merkdealer en is van het model waarop korting zit.
En wel 850 euro, direct op de nota te verrekenen door de dealer.

* Bommes kijkt op de nota :|

Nee hoor niets geen korting. :( :(
Ik begin er langzaam aan een beetje verdrietig van te worden van heel deze aanschaf : ;(

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:49
Grubeater schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:14:
[Afbeelding]

Woon-werk fiets erbij: BMW R1200RT-P uit 2009 met 56000 km op de teller. Heeft @timmie271, @Will_M of @lolgast nog wat te doen morgenvroeg. :9

De Alp gaf gisteren duidelijk aan dat snelweg (in dit geval de A73 vanaf Maasbracht naar Nijmegen) niet haar ding is, het motorwaarschuwingslampje ging langzaam branden boven de 100 km/u. :X
De snelweg maar afgegaan en een stuk binnendoor gereden. Toen geen lampje gezien.
Daarna weer de snelweg op met 100 km/u (95 km/u op gps) op de teller, bij die snelheid bleef het waarschuwingslampje uit en kon ik tot Malden op de snelweg blijven.

Ik wilde al een tijdje een ander fiets voor woon-werk en hield Marktplaats in de gaten. Het idee is dat de Alp meer het onverharde op gaat, maar eerst zal het blok uit elkaar moeten of vervangen worden.
Meer BMW is meer beter *O*

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 06-07 16:34

Chakotay

Lick here to continue

@DinX uitgebreid verhaal, goed bezig! Kom je ook weer eens op IRC langs? :)

@Bommes lekker dan... Ga je er nog om vragen?

@lolgast die urls zijn er niet netter geworden inderdaad... En je kunt ze ook niet echt strippen volgens mij helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
CodeCaster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Dat zei ik ook!

Over anderhalve maand ga ik in m'n eentje richting het oosten, ook dat is nog steeds een plan dat grotendeels alleen in mijn hoofd bestaat, en waar geen keiharde eisen aan hangen. Ik heb drie weken vrij genomen, wil rijden tot ik het half zat ben (want ik moet ook nog terug :+ ), en eens verder oostelijk komen dan Duitsland.

Polen, Tsjechië en Kroatië lijken me mooi, maar ik wil vooral gewoon eens in andere gebieden rijden dan Ardennen, Eifel en de Franse westkust.

Dus ik lees hier gewoon mee voor de tips.

En de foto's. :+
Als je richting het oosten wil zou ik eerder naar Roemenië gaan. En dus via Oostenrijk, Hongarije / Slovenië naar Roemenië.
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
The saga continues

Ik kom er gisterenavond na wat rond surfen op de interwebs achter dat Moto Guzzi Nederland een kortingsactie heeft op een aantal nieuw gekochte Guzzi modellen.
Voorwaarden: aanschaf tussen 11 mei en 31 juli, gekocht bij officiële merkdealer.
Mijn motor is gekocht, betaald en op kenteken gekomen op 15 mei, via een officiële merkdealer en is van het model waarop korting zit.

Ik begin er langzaam aan een beetje verdrietig van te worden van heel deze aanschaf : ;(
Jeetje wat een pech heb jij zeg :(:) Ik zou er toch maar naar informeren. Heb wel vaker bij winkels dit soort zaken gehad en altijd achteraf de korting nog gekregen.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Chakotay en @Thoit zeker dat ik daar om ga vragen, sterker nog dat gaat niet echt bij vragen blijven als het antwoord nee is. :(

Heb net ook maar eens gekeken wat socialmedia kan beteken, op de moto Guzzi Nederland pagina op Facebook even mijn verhaaltje neer geschreven en hun gevraagd om met een oplossing te komen.

Met iets over de 230.000 volgers is dat best een aardig bereik lijkt mij zo :+

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:05:
@Chakotay en @Thoit zeker dat ik daar om ga vragen, sterker nog dat gaat niet echt bij vragen blijven als het antwoord nee is. :(

Heb net ook maar eens gekeken wat socialmedia kan beteken, op de moto Guzzi Nederland pagina op Facebook even mijn verhaaltje neer geschreven en hun gevraagd om met een oplossing te komen.

Haha ja ik zal al wat voorbij komen idd. :+ Maar dit wordt alsmaar zuurder en zuurder man, hoe rot voor je. :/

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online

Lijkt me ook ja.. belachelijk dat ze er zelf niet mee zijn gekomen als Guzzi er zelf mee pronkt.. :F Lekker klantgericht dit.

Hopelijk kunnen ze de ellende ook voor je fixen op een nette manier.. Wel echt klote voor je zo zeg. Van een nieuwe fiets moet je kunnen genieten.

• WiLLoW_TieN
DinX schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 01:15:
[...]

Hey, ik heb al een jaar niet meer gereden vrees ik, volg het hier dus ook niet meer zo. Huisje, boompje, beesje, baby enzo :)

Opgelet, shitload aan tekst incoming

** LAP TEKST **
Bedankt voor alle info super _/-\o_
Rij ervaring ( afstanden tot 500km per dag ) heb ik wel. Echter op mijn voorgaande BMW R1100R.
Denk dat ik mijn plan moet bijstellen. Maar dit had ik reeds gemeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Jeetje @Bommes , wat een verhaal zeg wordt het zo. Wel een rotbegin van de zomer zeg. Eerst lekkage, dan nogmaals en nu weer dit met die korting :{

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:52

DinX

Motormuis

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:26:
[...]

Bedankt voor alle info super _/-\o_
Rij ervaring ( afstanden tot 500km per dag ) heb ik wel. Echter op mijn voorgaande BMW R1100R.
Denk dat ik mijn plan moet bijstellen. Maar dit had ik reeds gemeld.
Ik zou die 2 zeker nog op je bucket list laten staan, zeker Marokko. Ik zou voor zoiets gewoon 3 volle weken uittrekken met bvb nog 1 of 2 dagen marge tussen de overtochten.

Qua budget zit ik meestal rond de 1000 euro per week, alles meegeteld (benzine, reisverzekering, DeLorme abonnementje als ik verwacht ergens alleen zonder gsm ontvangst te komen, overnachtingen, eten, péage, ferry, souvenirs, een echte gids, ...)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
The saga continues

Zitten wellicht voorwaarden aan de actie waar jouw aankoop niet aan heeft voldaan. Zo heeft BMW nu een actie voor een pakket met flinke korting en langere garantie (5jr), maar dan moet het wel een voorraadmodel zijn wat al in 2019 geproduceerd is. Mijn motor voldoet daar ook niet aan, maar ik kreeg de korting alsnog op een andere manier. De garantie kan ik later los aanschaffen, dus ook die kosten alvast in mindering gekregen.

Voor mij was dit ook gunstiger, want omdat ze de motor al klaar hadden gemaakt als demo (maar alleen ik had er op proefgereden) stond ie al dezelfde middag klaar.

Dat gezegd hebbende, zou er zeker wel een punt van maken bij je eigen dealer. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06-07 16:09
noes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:10:

[Afbeelding]
@lolgast @timmie271 @Will_M mag deze in de TS ^^ ? Nog steeds een 2020 BMW R1250RS ;)

Voor de liefhebbers hier nog een paar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi rondje gedaan ook, langs o.a. de Ijsseldijk, Kattendijk en een stukje N207. Lekker uurtje sturen, zo rond dit tijdstip mooi rustig en even goed kunnen misdragen uitwaaien :9
Gave RS :Y
Ik denk dat deze RS voor mij pas over jaar of 5 2ehands betaalbaar is. :') Nu rij ik een oude RS. Ook met veel plezier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Zitten wellicht voorwaarden aan de actie waar jouw aankoop niet aan heeft voldaan. Zo heeft BMW nu een actie voor een pakket met flinke korting en langere garantie (5jr), maar dan moet het wel een voorraadmodel zijn wat al in 2019 geproduceerd is. Mijn motor voldoet daar ook niet aan, maar ik kreeg de korting alsnog op een andere manier. De garantie kan ik later los aanschaffen, dus ook die kosten alvast in mindering gekregen.

Voor mij was dit ook gunstiger, want omdat ze de motor al klaar hadden gemaakt als demo (maar alleen ik had er op proefgereden) stond ie al dezelfde middag klaar.

Dat gezegd hebbende, zou er zeker wel een punt van maken bij je eigen dealer. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik zie op de Guzzi staat dit staan: In de periode van 11 mei 2020 t/m 31 juli 2020 profiteert u (de consument) bij aanschaf van een nieuw, ongeregistreerd model van het merk Moto Guzzi tot € 1.400 voordeel. Dit voordeel ontvangt u rechtstreeks op uw factuur bij de deelnemende dealers. Bij aanschaf van een V7-serie ontvangt u € 750 voordeel, bij een V85 TT, V85 TT Travel & de V9-serie is dit voordeel € 850 en voor een 1400-serie is dit € 1.400. De deelnemende dealers zijn de officieel erkende merkdealers.

Dus als de motor niet geregistreerd was, heb je er recht op.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thoit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Ik zie op de Guzzi staat dit staan: In de periode van 11 mei 2020 t/m 31 juli 2020 profiteert u (de consument) bij aanschaf van een nieuw, ongeregistreerd model van het merk Moto Guzzi tot € 1.400 voordeel. Dit voordeel ontvangt u rechtstreeks op uw factuur bij de deelnemende dealers. Bij aanschaf van een V7-serie ontvangt u € 750 voordeel, bij een V85 TT, V85 TT Travel & de V9-serie is dit voordeel € 850 en voor een 1400-serie is dit € 1.400. De deelnemende dealers zijn de officieel erkende merkdealers.

Dus als de motor niet geregistreerd was, heb je er recht op.
Precies dat, mijn motor is op 15 mei op kenteken gekomen en gefactureerd dus valt hij binnen deze actie voorwaarden.
Ga er dadelijk maar weer eens langs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:34

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Geeft geen lekker gevoel zo @Bommes Succes

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat deze RS voor mij pas over jaar of 5 2ehands betaalbaar is. :') Nu rij ik een oude RS. Ook met veel plezier :)
Thanks! Welk model heb je nu? Je staat niet in de topic start. Heb eigenlijk alle RS'en wel mooi gevonden - maar de 1250 is wel de mooiste ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Willem30
noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Thanks! Welk model heb je nu? Je staat niet in de topic start. Heb eigenlijk alle RS'en wel mooi gevonden - maar de 1250 is wel de mooiste ;)
Ik rij een rode R1100RS uit 1997. Vormgeving ervan is inmiddels retro. Tot voor corona reed ik met veel plezier dagelijks op. :P De 1250 is inderdaad heel fraai. :Y

@lolgast Kan je mij toevoegen in topic start? Ik woon in Gelderland

[Voor 9% gewijzigd door Willem30 op 30-06-2020 10:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Ik rij een rode R1100RS uit 1997. Vormgeving ervan is inmiddels retro. Tot voor corona reed ik met veel plezier dagelijks op. :P De 1250 is inderdaad heel fraai. :Y

Ik zal me dan nog ff laten toevoegen in de topic start. :+
Ja die zijn retro, maar wel gaaf! Met foto sta je beter in de TS ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Raym09
  • Laatst online: 22:44

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Willem30 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Vind zelf dat de R1200RS ook nog best aan de prijs zijn :+

Maar stiekem ook wel erg gaaf, nu nog tijd voor proefritjes ;(

Ik dacht google even een r1100rs.....maar dan heb je wel een extra goede reden om op je lichaamshouding te letten in een sportieve bocht :X

[Voor 22% gewijzigd door Raym09 op 30-06-2020 11:12]

The first 40 years of childhood are the hardst. / I reject your reality and substitute my own.

• Willem30
Raym09 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Ik dacht google even een r1100rs.....maar dan heb je wel een extra goede reden om op je lichaamshouding te letten in een sportieve bocht :X

[Afbeelding]
Ja behoorlijke 2e hands prijs heeft de R1200RS.

Die foto komt inderdaad gelijk naar voren als je er op zoekt. De R1100RS is inderdaad geen kneedown machine. :P maar een toerfiets wat toch wel lekker door de bochtjes gaat en fijn op langere ritten met koffersetje erop. :)

[Voor 4% gewijzigd door Willem30 op 30-06-2020 11:20]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Ben ook nog steeds fan van de RS, in twee jaar ruim 45000 gereden op mijn 1200. Toen ingeruild voor iets groters (K1600), mede omdat ik de 1250 niet zoveel beter vond dan de 1200 (luxe probleem :P ).

Omdat er te weinig foto's van RS'en zijn, in 2018 de fabriek in Berlijn bezocht met Horizon, was ook een andere RS mee, en verder bijna alleen maar GS'en en RT's...

[Voor 37% gewijzigd door mkrmr op 30-06-2020 11:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb hem ook even geshared met de 'moto guzzi olanda' FB Group.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:09:
[...]

[Afbeelding]
Die rijder heeft ook wel een erg matige houding, lijkt zelfs een beetje naar buiten te leunen. Als je de cilinderkoppen en koffers aan de grond weet te rijden zonder er zelf naast te gaan hangen ben je ook wel raar bezig: ga er maar eens naast staan, dan zie je hoe hoog die koppen nog zitten. Bij lekker sportief knallen hoef je je echt geen zorgen te maken over de koppen of koffers :)

R1200RS is inderdaad nog best kostbaar. Staan wel wat leuke te koop, maar gezien ze toch altijd minder populair zijn geweest dan de GS als sportief alternatief van een RT is er wat weinig keuze. En BMWs zijn nieuw al wat duurder dan veel concurrenten + dat men weet dat die boxers wel een lange adem hebben zorgt ook nog es voor relatief weinig afschrijving per kilometer.

@mkrmr gave foto! Welke was van jou? Heb je de koffers nog rondslingeren? :9 - ik wil ze niet nieuw kopen ivm de prijs ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 00:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Die rijder heeft ook wel een erg matige houding, lijkt zelfs een beetje naar buiten te leunen. Als je de cilinderkoppen en koffers aan de grond weet te rijden zonder er zelf naast te gaan hangen ben je ook wel raar bezig: ga er maar eens naast staan, dan zie je hoe hoog die koppen nog zitten. Bij lekker sportief knallen hoef je je echt geen zorgen te maken over de koppen of koffers :)

R1200RS is inderdaad nog best kostbaar. Staan wel wat leuke te koop, maar gezien ze toch altijd minder populair zijn geweest dan de GS als sportief alternatief van een RT is er wat weinig keuze. En BMWs zijn nieuw al wat duurder dan veel concurrenten + dat men weet dat die boxers wel een lange adem hebben zorgt ook nog es voor relatief weinig afschrijving per kilometer.

@mkrmr gave foto! Welke was van jou? Heb je de koffers nog rondslingeren? :9 - ik wil ze niet nieuw kopen ivm de prijs ;)
De koffers bij een 1200 kun je echt niet aan de grond krijgen (behalve als je valt), de middenbok en cilinderkoppen wel als je heel erg je best doet! Maar bij normaal sportief rijden absoluut niet, zeker niet als de ESA was harder en hoger zet.

@noes de rechter was van mij, de rode staat toevallig nu ook te koop bij Biqer in Eindhoven voor 16k, dus nog steeds niet echt goedkoop. En helaas heb ik alle koffers meeverkocht met de RS, die zijn ook erg duur nieuw...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 07:47

Dat heeft meestal wel effect. Beetje jammer dat het zo gaat. Het zijn mooie motoren en je zou willen dat ze dan ook nog een beetje kwaliteit leveren.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Man Bommes, wat een gedoe allemaal zeg! Dit wil je absoluut niet met je gloednieuwe fiets!! :-(

Hopelijk straks gewoon goed werkend!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +61Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net naar de dealer geweest om mijn Guzzi aan te bieden voor reparatie.
  • Leenmotor: nee omdat niet beschikbaar volgens hun, huren moest ik zelf maar gaan doen als ik op vakantie wilde. Er stonden 2 V85TT demo motoren voor de deur van de winkel, beide gewoon op kenteken, maar nee geen beschikbaar.
  • € 850 korting: nee want gold alleen voor nieuw bestelde motoren, niet van toepassing op uit voorraad geleverde motoren. En die van mij.. die was uit de dealer voorraad.
* Bommes gaat het maar los laten en zijn Vespa reis klaar maken.
F00K it.. :( :X

Dus genoeg hier over.

EDIT:
Terwijl ik dit bericht zit te schrijven:
Telefoon, van den Burg Eindhoven de verkoper Erik.
Hij had toch nog eens met de importeur gebeld omdat hij vond dat ik toch wel heel erg beteuterd was vanochtend.
Zijn voorstel aan de importeur: hun wat water bij de wijn en van de Burg ook.
Resultaat, ze nemen mijn guzzi terug en gaan hem repareren.
Ze leveren mij een nieuwe geel witte af voor a.s zaterdag op kenteken.
Ze zetten mijn accessoires over, middenbok, navigatie steun, valbeugelset.
De cat vervanger doen ze in de doos terug en die mag ik er zelf onderzetten na het inrijden.

Na 1500km moet die nieuwe een beurt hebben, dat zal dus ergens onderweg moeten in Frankrijk of Italië.
maar dat los ik wel op.

WOW dit had ik niet meer verwacht. *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Dat is wel het beste zo denk ik, eindelijk. Gefeliciteerd dan alvast :)

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:29:
  • Leenmotor: nee omdat niet beschikbaar volgens hun, huren moest ik zelf maar gaan doen als ik op vakantie wilde. Er stonden 2 V85TT demo motoren voor de deur van de winkel, beide gewoon op kenteken, maar nee geen beschikbaar.
  • € 850 korting: nee want gold alleen voor nieuw bestelde motoren, niet van toepassing op uit voorraad geleverde motoren. En die van mij.. die was uit de dealer voorraad.

Dus genoeg hier over.

EDIT:
Hij had toch nog eens met de importeur gebeld omdat hij vond dat ik toch wel heel erg beteuterd was vanochtend.
De cat vervanger doen ze in de doos terug en die mag ik er zelf onderzetten na het inrijden.

Na 1500km moet die nieuwe een beurt hebben, dat zal dus ergens onderweg moeten in Frankrijk of Italië.
maar dat los ik wel op.

Pf fdat is wel uiteindelijk erg netjes zeg! Spijtig dat je zoveel moeite ervoor zelf moet doen, het komt niet van harte, maar wel een nette oplossing zo.

Mocht iemand anders dit ook niet gezien hebben, Louis heeft opeens korting. :+ Ik heb m'n topkoffer voor 30 euro minder dus toppie.

[Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 30-06-2020 13:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:12

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@Bommes Gefeliciteerd! geen zorgen over restwaarde en toekomstige problemen, een betere oplossing kun je bijna niet wensen!

KTM 1190 Adventure

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 13:02
@Bommes Komt er dan toch nog een goed eind aan! Zou het stiekem iets te maken hebben met je bericht op Facebook? Zou je haast denken als ze eerst zo stug zijn en dan vervolgens met dit voorstel komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 23:40

Dus genoeg hier over.

EDIT:

maar dat los ik wel op.

Netjes man! Hopelijk met de "nieuwe" geen gezeik meer. Ik hoop dat je ongestoord van je vakantie kan gaan genieten!

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Dat zal opgelucht aanvoelen @Bommes Het is 972 KM van Eindhoven tot de Guzzi fabriek, met een beetje omrijden kan je daar dus gelijk de 1500 KM beurt laten uitvoeren ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 16:51

Maegrim

Lokführer

hopen dat die nieuwe een goed blok heeft :+

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raym09
  • Laatst online: 22:44

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Dus genoeg hier over.

EDIT:

maar dat los ik wel op.

*O* *O* *O* *O* *O*

Mooi man, beter oplossing kun je haast niet krijgen (behalve gelijk een goede motor :+ ) d:)b

Nou helemaal benieuwd naar die reisverslagen oOo

@Maegrim Selfie van @Bommes met stokbroodje pasta en een olie lekkage boven op de berg :X

The first 40 years of childhood are the hardst. / I reject your reality and substitute my own.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
@Bommes Dat klinkt goed. Nu alleen nog een rood busje Motip bij de Halfords halen en je ziet het verschil niet? :+

Ik hoop dat je de sores hierna achter je kunt laten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 12:06

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Dus genoeg hier over.

EDIT:

maar dat los ik wel op.

Fijn dat het uiteindelijk zo opgelost wordt. Wel jammer dat je er zelf zo hard voor hebt *moeten* werken.
Maar nu in ieder geval met een goed gevoel op vakantie :)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Vrijdag

Dus genoeg hier over.

EDIT:

maar dat los ik wel op.

En dan nu volgas naar La dolce vita 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 07:47
Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat het bericht op Facebook hier ook wat mee te maken heeft gehad. Misschien is de dealer door de importeur gebeld en niet andersom... :+

Anyhow: gefeliciteerd! Toch nog op een Guzzi op vakantie!

[edit]
Die geel/witte is tijdelijk dan? Als je eigen motor gerepareerd is, krijg je die weer terug dus?

[Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 30-06-2020 13:48]

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Thoit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:35:
Dat zal opgelucht aanvoelen @Bommes Het is 972 KM van Eindhoven tot de Guzzi fabriek, met een beetje omrijden kan je daar dus gelijk de 1500 KM beurt laten uitvoeren ;)
Klinkt als een geniaal plan _O_

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Bommes Het is vandaag dinsdag ... Nou maar hopen dat ze die nieuwe Guzzi niet gisterenochtend in elkaar gesleuteld hebben daar in Mandello del Lario :+

_O- _/-\o_ d:)b

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-06-2020 13:56]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 06-07 16:34

Chakotay

Lick here to continue

@Bommes zo, flinke omslag, mooi zo! Maarum, is die geel-witte die je nu krijgt nou nieuw geleverd ipv uit voorraad? Dan kan je misschien alsnog die korting krijgen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Bommes Fijn nieuws, volgens mij leven we allemaal mee ;).

Neemt niet weg dat ik de houding van de dealer (en importeur?) eigenlijk nog steeds niet best vind. In eerste instantie maken ze er gewoon jouw probleem van, totdat het lijkt te escaleren en dan is er ineens wel veel nodig.

Ik denk dat mijn vaste dealer (Ducati Amsterdam) in een vergelijkbaar geval niet zo met mij zou zijn omgegaan in ieder geval. Zet je wel aan het denken om daar niet vaste klant te blijven lijkt me?

Of voelt het nu wel weer ok?

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:21
Nou dat is wel een mooie oplossing Bommels wel jammer dat het weer eerst moet escaleren en openbaar voordat er wat gedaan wordt.

Maar die gele is nu voor de hou ? En durf je het wel aan om met die op vakantie te gaan en hopen op geen problemen?

...

Pagina: 1 ... 199 ... 203 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True