Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +10Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:29

ToolkiT

brit-tweaker

Was die wingman tent/swag way groot van formaat, dan is mijn nieuwe oplossing dat helemaal ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:40
Een aanhangwagen alleen voor je tent?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die eerste foto vertekent zo sterk dat ik het idee krijg "aanhangwagen, waar ga jij met dat busje naartoe?" :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:12

Bommes

Capo del formaggio

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
sham27 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Gaaf!! Geniet ervan! Ik heb toevallig vandaag op mijn lijstje om eens naar een 850GS Adventure te kijken als opvolger van de MT-09.

Ga ook eens kijken of je hier in dit topic wat van je overwegingen/zoektocht hebt geplaatst. Mijn lijstje bestaat momenteel uit:
- 850GS
- jonge 1250 GS
- Africa Twin
- Tenere 700
Leuk dat die Teneree 700 er ook bij staat, mijn collega wees me daar eergisteren toevallig ook op. Dat is wel heel iets anders dan die andere motoren die jij noemt; een allroad die echt goed off road kan. 204 kg nat, dat scheelt nogal. Ik weet helemaal niet of echt off road iets voor mij is, maar het ziet er wél goed uit : https://youtu.be/s6kEov50GPYhttps://youtu.be/s6kEov50GPY

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
Dat filmpje is echt briljant, ik heb de glimlach nóg op m'n gezicht staan 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:38
NLDViane schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Ik hoor net dat ik mn bandjes wel in Italie laat wisselen... Dat stukje snelweg zullen ze nog wel volhouden :+
Wel aan één stuk doorrijden hè :P

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Requiem19
  • Laatst online: 07:52
Hkuit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:16:
[...]

Leuk dat die Teneree 700 er ook bij staat, mijn collega wees me daar eergisteren toevallig ook op. Dat is wel heel iets anders dan die andere motoren die jij noemt; een allroad die echt goed off road kan. 204 kg nat, dat scheelt nogal. Ik weet helemaal niet of echt off road iets voor mij is, maar het ziet er wél goed uit : https://youtu.be/s6kEov50GPY[Afbeelding]
Ik zit nu in de Italiaanse Alpen. Zie de hele dag rijen gs’en en nieuwe AT’s. Wks er dan zo’n T700 voorbijkomt is dat wel echt een verademing.

Niet zo’n slagschip, mooi in proportie, wendbaar, elegant en toch ook rally stijl.

Als ik nu in de markt zou zijn voor een ‘do it all’ motor zou deze by far op 1 staan. Lijkt me echt een briljante machine.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Hey VW T3 striping.. nice :+
Sport model met weight saving features ;)

Andere kant is al klaar maar verf is op en verfwinkel was nog dicht..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:54:
Een aanhangwagen alleen voor je tent?
Mijn dochter zei ook al: huh ik dacht dat je een aanhanger voor achter de motor ging kopen ;)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:32
Blackeagle020 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Mooi lijstje, ik had zelf de R1200GS Adventure, Tiger 900 en Tracer 900 op mijn lijstje staan.
De Tracer was een leuk ding, super gewillig op het gas, maar niet zo ultiem comfortabel als de anderen.
De Tiger 900 was heel vergelijkbaar met de F850GS, maar voelde net wat minder 'luxe' aan.
De R1200GS Adventure had een 3-5 jaar oude geweest zonder het TFT scherm, wat echt schitterend is. En cilinders die niet symmetrisch zijn links en rechts

De F850GS Adventure heeft ook een grote tank in combinatie met een zuinige motor, >450 km op een tank is echt een verademing.
Vandaag een goed vergelijk kunnen maken tussen een 850 GS Adventure en een 1200 GS Rallye. Maar men, zo’n 850 GSA is gewoon net zo hoog en zelfs nog breder! Gaaf ding hoor!

Op een of andere manier trok een 1200 GS Rallye me wel meer, maar dat kan ik niet objectief onderbouwen. Hoop dat ik van de week een keer tijd heb om erop te rijden, en eigenlijk wil ik dan op beide rijden. Een 850 GSA zou ik nieuw kopen, dat heeft ook wel iets.

Heb nu trouwens een 1200 GS op t oog mét TFT scherm. Is inderdaad erg mooi maar staat niet op mijn must have lijstje.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08:29
Ik kan er niet veel over vinden dus ik stel de vraag hier maar even. En specifiek ook aan@Maegrim aangezien hij dezelfde motor heeft :)

Mijn pa heeft een issuetje met zijn Sprint ST 1050. Vorige week met de motor gereden en niets aan de hand. Eergisteren pakte hij de motor en sindsdien heeft hij rond de 3200rpm een bokkend blok. En dan eigenlijk alleen bij constant rijden. Trekt hij door, geen probleem, rijdt hij 120 in zijn 6 (precies rond 3200rpm) bokt hij.

Enige in mijn ogen logische dat ik nu kan bedenken is of een deels verstopt brandstoffilter of wellicht ergens een lek in de vacuümslang :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
<3 Gino is geniaal. Keek vroeger met m'n mams veel kookshows op de BBC, geniale vent. Supergrappig, heerlijk accent en geweldige kok! Vooral de toetjes. :+

• Maegrim
  • Laatst online: 06-07 16:51

Maegrim

Lokführer

lolgast schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:07:
Ik kan er niet veel over vinden dus ik stel de vraag hier maar even. En specifiek ook aan@Maegrim aangezien hij dezelfde motor heeft :)

Mijn pa heeft een issuetje met zijn Sprint ST 1050. Vorige week met de motor gereden en niets aan de hand. Eergisteren pakte hij de motor en sindsdien heeft hij rond de 3200rpm een bokkend blok. En dan eigenlijk alleen bij constant rijden. Trekt hij door, geen probleem, rijdt hij 120 in zijn 6 (precies rond 3200rpm) bokt hij.

Enige in mijn ogen logische dat ik nu kan bedenken is of een deels verstopt brandstoffilter of wellicht ergens een lek in de vacuümslang :?
zegt me niks, sorry :o
120 in de 6 is bij mij eerder 5k toeren trouwens, 100 is ongeveer 4 tot 4.5

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:38
Ook weer terug (dinsdag al :+ ) terug van 4 dagen Duitsland en Luxemburg.
Lekker gereden, alleen maar zon gehad, tourisme is weer op gang (meestal). Wel verrast door een paas flitskasten en trajectcontroles op de N11 in Luxemburg, hopelijk vallen ze mee en zijn de foto's mee :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:48
Hkuit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:16:
[...]

Leuk dat die Teneree 700 er ook bij staat, mijn collega wees me daar eergisteren toevallig ook op. Dat is wel heel iets anders dan die andere motoren die jij noemt; een allroad die echt goed off road kan. 204 kg nat, dat scheelt nogal. Ik weet helemaal niet of echt off road iets voor mij is, maar het ziet er wél goed uit : https://youtu.be/s6kEov50GPY[Afbeelding]
Mijn keus is onlangs juist gevallen op een Honda CB500X Adventure ( 2016 ). Deze ga ik langzaam aan meer geschikt maken voor 'licht' offroad werk.

Done ;
Givi handkappen HP1121
Verstelbaar vario scherm
Zijtassen gekocht + waterdichte rol 20L.

To Do ;
Givi valbeugels TN1121 *
Radiateur grill beschermplaat *
Groter voet plaatje tbv jiffy *
Middenbok verwijderen
Rubber gaitors plaatsen tbv voorvorkpoten *
Skidplatte
Gear indicator *
Andere uitlaat *
Haakse ventielen monteren
Heidenau banden K73 ( ? )

* = Besteld

Kijken vanaf 01:50 !!
YouTube: 2016 Honda CB500X Review & Testride!

[Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-06-2020 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Oeps...

[Voor 98% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-06-2020 09:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blackeagle020
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
sham27 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Vandaag een goed vergelijk kunnen maken tussen een 850 GS Adventure en een 1200 GS Rallye. Maar men, zo’n 850 GSA is gewoon net zo hoog en zelfs nog breder! Gaaf ding hoor!

Op een of andere manier trok een 1200 GS Rallye me wel meer, maar dat kan ik niet objectief onderbouwen. Hoop dat ik van de week een keer tijd heb om erop te rijden, en eigenlijk wil ik dan op beide rijden. Een 850 GSA zou ik nieuw kopen, dat heeft ook wel iets.

Heb nu trouwens een 1200 GS op t oog mét TFT scherm. Is inderdaad erg mooi maar staat niet op mijn must have lijstje.
Toen ik hem ophaalde stond hij naast een K1600, dat scheelde maar heel weinig in grootte :P

Die Rallye is zeker een mooie motor, ik denk dat je met beiden een goede keuze maakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

WiLLoW_TieN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Mijn keus is onlangs juist gevallen op een Honda CB500X Adventure ( 2016 ). Deze ga ik langzaam aan meer geschikt maken voor 'licht' offroad werk.

[Afbeelding]

Done ;
Givi handkappen HP1121
Verstelbaar vario scherm
Zijtassen gekocht + waterdichte rol 20L.

To Do ;
Givi valbeugels TN1121 *
Radiateur grill beschermplaat *
Groter voet plaatje tbv jiffy *
Middenbok verwijderen
Rubber gaitors plaatsen tbv voorvorkpoten *
Skidplatte
Gear indicator *
Andere uitlaat *
Haakse ventielen monteren
Heidenau banden K73 ( ? )

* = Besteld

Kijken vanaf 01:50 !!
YouTube: 2016 Honda CB500X Review & Testride!
Dat is toch een fiets met ketting??
Waarom wil je dan de middenbok verwijderen?

Misschien nog een optie om te overwegen:
Kleiner voor tandwiel of een grotere achter.
Wordt de gearing wat korter van, off road erg welkom.

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 28-06-2020 10:39]

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
@WiLLoW_TieN ik ben het met @Bommes eens, waarom wil je de middenbok weghalen? Die geeft juist wat meer bescherming. Voor ruimte zou ik eerder de motor iets hoger zetten dmv. je vering.
Plus dat ik de middenbok op mijn R1150GS wel heel fijn vind met tanken of als ik eraan moet/wil klussen.

@Bommes leuk filmpje van 'down under' :*)

[Voor 7% gewijzigd door Vuikie op 28-06-2020 10:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 06-07 16:34

Chakotay

Lick here to continue

@Vuikie middenbok bij het tanken? Om die te kunnen gebruiken moet je eerst afstappen, veel te veel moeite :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
@Chakotay rij jij dan weg zonder te betalen? :?
Ik vind het fijner om de motor op de middenbok te zetten tijdens het tanken. Motor op de bok, rustig mijn helm afzetten, handschoenen uit doen, tankdop open, tanken.
Dat is mijn 'tank ritueel' :+

[Voor 6% gewijzigd door Vuikie op 28-06-2020 11:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Vuikie op een uitzondering na tank ik alleen maar bij automaat-tankstations :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
@Chakotay die hebben 9 van de 10 keer alleen maar euro 95, sinds dat dit E10 is wil ik die rommel niet in mijn tank hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

@Chakotay Hoe lange armen heb jij dan? Want de onbemande pompen hier hebben geen van allen een pinautomaat waar ik zittend op de motor bij kan komen.

Plus, op de middenbok zoals @Vuikie het doet geeft betere tank vulling. Kan je wat meer kilometertjes maken voor je weer moet.

Ennuh, @Vuikie , in wat voor achtergesteld gebied woon je, dat er geen Super98 te krijgen is bij een onbemande pomp? Hier zijn veel onbemande pompen binnen het half jaar na de E10 intro omgebouwd.

[Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 28-06-2020 11:13]

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@McKaamos degene waar ik meestal kom heeft per pomp een pinterminal naast de slangen zitten, ideaal :) Ik tank overigens ook als ik wel moet afstappen altijd zittend op de motor zodat deze rechtop staat, op de zijstandaard gaat er inderdaad minder in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ik druk 'em gewoon wat voller dan ik rechtop zou doen als 'ie op de jiffy staat. In Grunn ken ik nog geen onbemand tankstation wat zo ideaal ligt als de Shell bij de Ikea. Dus dan maar afstappen en op de jiffy.

[Voor 6% gewijzigd door Osiris op 28-06-2020 11:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

@Chakotay Dat heeft de Tango hier ook, inclusief Super98, dus mijn pomp-of-choice.
Maar die terminal zit toch zo gepositioneerd dat t me niet lukt.

Firezone en Tinq hebben een piin-paal waarvan de keypads niet haaks op de langs-rij-richting staan dus das ook naadje.
Which reminds me, heb de Esso Express nog niet nader geinspecteerd. Was eerder ook een Firezone.

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
McKaamos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:12:
@Chakotay Hoe lange armen Wat voor klein brommertje heb jij dan?
:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:02

fdees

Trust me I'm an Engineer

Met Rabobank Wallet kan je ook betalen bij bepaalde pompstations, dus dan hoef je geen eens meer naar zo een terminal te rekken. Dat is mij go-to.Ze hebben ze ook bij bemande pompen, dus pompnummer selecteren, tanken en gaan. Handschoenen hoeven geen eens uit en helm op. Efficiënt tanken is dat.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
@McKaamos ik woon tussen Gouda en Nieuwerkerk in(als je goed zoekt weet je nu waar ik woon :+ ) maar daar zit een TinQ en een 'witte pomp' (Peut) maar die hebben alle 2 alleen 95... Ik moet naar Gouda of langs de snelweg tanken voor 98 of premium benzine... Heel irritant |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:38
idd hebben de onbemande tankstations zo hun voordelen (lekker blijven zitten en helm niet af hoeven doen).
Bij bemande tank stations blijft ik tijdens het tanken ook altijd zitten (want dan kan er meer in)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:38
Hier bijna alles onbemand 98 wat ik tank. En anders bemand en dan blijf ik gewoon op motor zitten om daarna pas naar binnen te gaan :)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolgast
Ik heb een integraal helm. Bemande tankstations sla ik gewoon over. Genoeg opties overigens hier in de regio om het onbemand op te lossen inclusief 98. Betalen gaat contactloos via de telefoon tegenwoordig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@Bommes zal nog eens goed nadenken over de middenbok.

Opsich heb jij ( en anderen ) een goed punt.

Voorwiel laat ik 💯% zeker de standaard alu. 17".

Vering upgrade ga ik tzt eens over nadenken.

Ga er niet net als in dat filmpje mee over

boomstammen en downhill op keien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Vuikie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:44:
@McKaamos ik woon tussen Gouda en Nieuwerkerk in(als je goed zoekt weet je nu waar ik woon :+ ) maar daar zit een TinQ en een 'witte pomp' (Peut) maar die hebben alle 2 alleen 95... Ik moet naar Gouda of langs de snelweg tanken voor 98 of premium benzine... Heel irritant |:(
Ik woon iets onder Moerkapelle :+ .
Daar is een onbemande 95/98pomp. Helaqs niet contactloos betalen, moet dus steeds wel mn pinpas meenemen. Alle andere betalingen doe ik met de telefoon.

Zonneboiler | Zonnepanelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Helaqs niet contactloos betalen, moet dus steeds wel mn pinpas meenemen. Alle andere betalingen doe ik met de telefoon.
Ik vind 't wel handig: dan gebruik ik m'n PIN tenminste nog eens en dan vergeet ik die niet zo snel :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Ik vind 't wel handig: dan gebruik ik m'n PIN tenminste nog eens en dan vergeet ik die niet zo snel :+
Zoiets had ik laatst dus (ongeveer)!!

Ik moest bij de Jumbo m'n pincode op een tijdelijk vervangende terminal intikken doordat m'n telefoon nog in de auto lag en doe dat vervolgens (tot twee keer toe) op 'fingerspitzengefühl' .... Twee keer FOUT dus maar even gekeken voordat ik m'n pas zou gaan blokkeren. Hmmm.... Code klopte wel maar m'n 'fingerspitzengefühl' zag niet dat de getallenrijen op de PIN automaat in de verkeerde volgorde zaten.... 1-2-3 & 7-8-9 waren gelijk aan een rekenmachientje / numeriek toetsenbord geïmplementeerd in dat tijdelijke apparaat :o 8)7

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Will_M schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Zoiets had ik laatst dus (ongeveer)!!

Ik moest bij de Jumbo m'n pincode op een tijdelijk vervangende terminal intikken doordat m'n telefoon nog in de auto lag en doe dat vervolgens (tot twee keer toe) op 'fingerspitzengefühl' .... Twee keer Fout dus maar even gekeken voordat ik m'n pas zou gaan blokkeren. Hmmm.... Code klopte wel maar m'n 'fingerspitzengefühl' zag niet dat de getallenrijen op de PIN automaat in de verkeerde volgorde zaten.... 1-2-3 & 7-8-9 waren gelijk aan een rekenmachientje / numeriek toetsenbord geïmplementeerd in dat tijdelijke apparaat :o 8)7
Dus wat hebben we hiervan geleerd?

Voortaan even naar beneden kijken als je met je vingers aan de knopjes zit :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Dus wat hebben we hiervan geleerd?

Voortaan even naar beneden kijken als je met je vingers aan de knopjes zit :+
'Spelende Vrouwe.....' ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Will_M schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:38:
[...]

'Spelende Vrouwe.....' ;)
* Vrijdag trekt zijn blauwe pyama aan :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
lolgast schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:07:
Een kameraad van me heeft volgens mij iets dergelijks met zijn Triumph gehad (ik weet alleen niet of het met zijn Daytona 675 was of met zijn Speed Triple 1050), maar de klep in zijn uitlaat wilde niet meer bewegen en stond vast op een stand. Hij kreeg er alleen wel een waarschuwingslampje van op zijn dashboard?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999

botoo

💀 too old to die young

Vriendelijk als ik ben groet ik andere motorrijders meestal. Vanmiddag kom ik een stoet van ik schat 100+ tegemoet, ik zwaai, maar om nou een halve minuut lang met opgestoken hand te rijden is ook weer wat ongemakkellijk.

Hoe doen jullie dat?

Overigens valt het me steeds meer op dat Harley-achtige rijders een stuk spontaner zwaaien dan die, noem het maar zure, woon/werk rijders. Maar ik vermoed dat die hetzelfde zeggen. :+

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Vinger naar het voorhoofd dat ze in zo'n domme optocht rijden :+

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vrijdag
botoo schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:45:
Vriendelijk als ik ben groet ik andere motorrijders meestal. Vanmiddag kom ik een stoet van ik schat 100+ tegemoet, ik zwaai, maar om nou een halve minuut lang met opgestoken hand te rijden is ook weer wat ongemakkellijk.

Hoe doen jullie dat?

Nou zo, want je moet wel twee handen aan het stuur houden vanwege veiligheid 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:12
Vandaag voor het eerst de Xiaomi Air Pump gebruikt om mijn banden op te pompen. Werkt verrassend goed!

Nooit meer naar een tankstation om mijn bandjes op te pompen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
pl0xs schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:20:
Vandaag voor het eerst de Xiaomi Air Pump gebruikt om mijn banden op te pompen. Werkt verrassend goed!

Nooit meer naar een tankstation om mijn bandjes op te pompen.

[Afbeelding]
Amazing Mike :o :+

Ben je hier nou gewoon een 'InfoMercial' aan het posten in dit topic?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

dan plug ik deze ff :Y

[Voor 5% gewijzigd door Maegrim op 28-06-2020 17:38]

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Kan ik daar ook m'n pneumatische boorhamer / luchtsleutel op aansluiten?

Ik zal je antwoord even vóór zijn: Vást wel... Alleen werkt 't ding daarna niet zoals verwacht!! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Thuis of onderweg?

Thuis jaren lang relatief niet ontevreden geweest met een fietspomp :)

Tegenwoordig koop ik alleen nog trapfietsbanden met Schraderventielen zodat ook die aan de compressor kunnen :o

Is het trouwens deze pomp ? :

[Voor 25% gewijzigd door steveman op 28-06-2020 18:20]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
* Osiris heeft vandaag ook z'n bandjes weer opgepompt! 8)

Kwestie van de luchtslang(en) vanaf de zolderkamer via de trappen naar beneden slingeren, motor voor de deur en oppompen maar :9

* Osiris heeft zo'n 25 liter-compressor op zolder staan :+ En daar kunnen inderdaad nog meer pneumatische shizzle op aangesloten worden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Voor die 4 keer per jaar dat ik m'n banden op moet pompen voldoet deze prima:

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes moet zijn bagage lijst aanpassen.

Mototrip op de Vespa bagage lijst:
  • tanktop tshirt
  • kortebroek
  • roofboxer
  • teenslipper
  • treetje redbull
  • mega pack condooms
  • creditcard
  • bomberjack met bondkraag
Vooroordelen: check. 8)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Gisterochtend mijn eerste rijles gehad...Moet heel erg wennen aan het rijden, want ik heb echt 0 ervaring met brommers, scooters of motors, maar wat was het tof! Beetje op en neer gereden, gedraaid, precisie remmen, snelle slalom, gaaf.

Deze week es kleding op de kop tikken, want wil wel gewoon in mijn eigen motorkleding rijden. Zal dan toch maar naar een winkel rijden (nog tips in midden Limburg?), want ik heb 0 verstand van wat ik nodig heb.

Ook theorie gepland, 11-9 was de eerste mogelijkheid. Dat wordt dit jaar dus niet veel meer, das wel jammer. Naja, meer mogelijkheden en langer de tijd om voor volgend seizoen met iets leuks te starten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:42
Banden oppompen doe ik gewoon bij tankstation. Kost niks en gelijk een handig piepje!

Edit: was deze al geplaatst?
YouTube: YouTube

[Voor 35% gewijzigd door kneusteun op 28-06-2020 19:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pl0xs
steveman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:47:
Thuis of onderweg?

Thuis jaren lang relatief niet ontevreden geweest met een fietspomp :)

Tegenwoordig koop ik alleen nog trapfietsbanden met Schraderventielen zodat ook die aan de compressor kunnen :o

Is het trouwens deze pomp ? :

[YouTube: Deze gadget doet één ding heel erg goed!]
Ja dat is hem! Thuis of onderweg, wat jij wilt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
kneusteun schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:09:
Banden oppompen doe ik gewoon bij tankstation. Kost niks en gelijk een handig piepje!

Blijft een mooi ding die Tenere 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
pl0xs schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Ja dat is hem! Thuis of onderweg, wat jij wilt :)
Wel een grappig filmpje :P

Binnenkort maar eens proberen om met dat apparaatje een "Super-Single" band naar ruim 8 Bar op te gaan pompen dus :+

In een 425/65-R22,5 bandje gaan stiekem bést wel een paar liters lucht 8)

[Voor 11% gewijzigd door Will_M op 28-06-2020 19:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:09
TWCRay schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:58:
Deze week es kleding op de kop tikken, want wil wel gewoon in mijn eigen motorkleding rijden. Zal dan toch maar naar een winkel rijden (nog tips in midden Limburg?), want ik heb 0 verstand van wat ik nodig heb.
Ik zou zeker naar een winkel gaan. Als het een goede is loopt daar personeel rond wat je kan adviseren waar je op moet letten bij het passen. Zo doe ik dat ook altijd.

Tips voor winkels in midden Limburg heb ik helaas niet, aangezien ik zelf in Zuid Holland woon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online

Doe zijn er volgens mij steeds minder. Kosten €1,- voor 4 minuten lucht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
[...]

[...]
In Echt zit een motoport, daar hebben ze ook een kledingafdeling. En anders zitten bij Aken FC-moto en een Louis zaak, dat zijn beiden grote motorkledingzaken.

[Voor 9% gewijzigd door Waaj op 28-06-2020 19:33. Reden: linkjes toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Osiris schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Boven de 25eu (standaard bij ING, is aan te passen), is de code nodig. Dus die vergeet k niet zo snel.

Zonneboiler | Zonnepanelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
Bommes schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:37:
* Bommes moet zijn bagage lijst aanpassen.

Mototrip op de Vespa bagage lijst:

mega pack condooms
Euh, huh? Heb ik iets gemist? Of zijn die om over je laarzen te doen als het regent?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Gisterochtend mijn eerste rijles gehad...Moet heel erg wennen aan het rijden, want ik heb echt 0 ervaring met brommers, scooters of motors, maar wat was het tof! Beetje op en neer gereden, gedraaid, precisie remmen, snelle slalom, gaaf.

Ook theorie gepland, 11-9 was de eerste mogelijkheid. Dat wordt dit jaar dus niet veel meer, das wel jammer. Naja, meer mogelijkheden en langer de tijd om voor volgend seizoen met iets leuks te starten.
Volgens mij komt @DrivinUCrazy uit die regio, die heeft vast wel tips :)

En niet getreurd, als je lest in de herfst/winter kan je, als alles gewoon goed gaat, in het voorjaar geslaagd zijn en dan dus meteen een heel nieuw seizoen meepakken. Bovendien, als je lest in pokkeweer (kou, wind, regen, blaadjes) dan is dat mooi extra ervaring erbij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Totdat een defecte pomp een keer je voorband leegtrekt :P

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pl0xs

De tankstations bij mij in de omgeving hebben allemaal een lange metalen tuitje, wat het erg moeilijk maakt (bijna onmogelijk) om bij het ventiel te komen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@TWCRay , @Waaj heeft ze al genoemd. Mijn voorkeur is Louis (altijd korting vragen, die dames werken duidelijk op provisiebasis), daarna FC-Moto, daarna MotoPort.
Voor sommige spullen kun je ook terecht bij de cycleshop in heerlen. Daar heb ik bijvoorbeeld mijn Büse protectorvest vandaan.

Momenteel in Duitsland is gezichtsbedekking verplicht in de winkel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:58:
[...]

Dat, bijvoorbeeld!!

Wat ik overigens niet kan volgen is het feit dat de overheid én diverse mobiliteit 'bedrijven' er op hameren dat een correcte bandenspanning bijdraagt aan een geringer brandstofverbruik (dus een beter milieu) én daarbij ondertussen de prijs van het oppompen van banden niet gratis laten zijn / blijven.

Vroegâh kon je je banden nog gratis oppompen bij een tankstation, tegenwoordig moet je €0,50,- in een automaat bij een tankstation gooien met de hoop dat 't ding daarna ook écht gaat doen wat je er van mag verwachten (óf zelf zo'n AliExpress prul aanschaffen waarvan je op voorhand eigenlijk al weet dat 't ding té veel gekost heeft qua ........). :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
pl0xs schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:03:
[...]

De tankstations bij mij in de omgeving hebben allemaal een lange metalen tuitje, wat het erg moeilijk maakt (bijna onmogelijk) om bij het ventiel te komen.
Het kan helpen als dat tuitje per ongeluk tussen je motorlaars en de stoeprand komt en zo een beetje wordt verbogen.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:52:
[...]

En niet getreurd, als je lest in de herfst/winter kan je, als alles gewoon goed gaat, in het voorjaar geslaagd zijn en dan dus meteen een heel nieuw seizoen meepakken. Bovendien, als je lest in pokkeweer (kou, wind, regen, blaadjes) dan is dat mooi extra ervaring erbij.
Dát ja! Lekker met rijles alle soorten k..weer meepakken. Als je onderuit gaat is het tenminste niet jouw nieuwe aanwinst ;)

Over nieuwe aanwinsten gesproken, @TS kunnen jullie mn S1000RR eruit knikkeren en deze R1250RS erin zetten? Foto is van de vrijwel identieke demo die ik dit voorjaar heb gereden - ik was vanmiddag te lekker aan het sturen om een foto te nemen :9

Heel ander beestje, maar ondanks 60pk minder niet minder plezier! Koppel wat zo'n boxer loslaat bij lage toeren is indrukwekkend, maar de souplesse waarmee hij in ieder toerengebied vooruit knalt is misschien nog imposanter. Ik ben er erg blij mee in ieder geval :Y

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Zo heb ik nog steeds een hekel aan de Shell aan de Hogeweg in Amersfoort... Toen dat ding nog bemand was, zat er een luchtpomp. "Open tot 19:00" stond er op, maar het display van het ding was nog aan, reageerde op knopjes en het winkeltje was ook nog open. Spanning dus ingesteld, ding op het ventiel van mijn voorband gezet, "PSSSHT". Hm, dat klinkt niet goed. Spanning op display nog een keer gecontroleerd, ding nog een keer erop, "PSSSsshjt". Fijn, band leeg... In de winkel gemeld, blijkt de stoom nog wel op het apparaat te staan, maar de perslucht komt bij de wasstraat ernaast te zijn, welke om 19:00 de boel uitzet. Zet dat hele apparaat dan uit :X Een voetpompje, 12V-compressor of CO2 patronen hadden ze natuurlijk niet, dus ik mocht fijn met een lege voorband de hele stadsring af naar de volgende pomp die nog wel een werkende bandenpomp had.

Gelukkig heb ik nu gewoon thuis een compressor, en ook nog een voetpompje als backup :+

Edit: die lange metalen uiteinden bij de gemiddelde bandenpomp bij een tankstation zijn vaak onhandig inderdaad, mede daarom zet ik bij de eerste bandenwissel bij een nieuwe motor altijd haakse ventielen erop.

[Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 28-06-2020 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Bedankt voor de tips mannen! Ik zie dat er een Louis in Düsseldorf en Mönchengladbach zit, daar kom ik dagelijks voorbij naar mijn werk. Mundschutz heb ik altijd bij me ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Is dat een ding ja?
Hier om de hoek doe ik het al jaren bij de pomp en nog nooit last van gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Is dat een ding ja?
Hier om de hoek doe ik het al jaren bij de pomp en nog nooit last van gehad.
Ja, al bij verschillende pompen meegemaakt. En sowieso met een eigen bandenspanningsmeter de druk controleren, een halve bar afwijking is mij ook al eens overkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TWCRay schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:15:
Bedankt voor de tips mannen! Ik zie dat er een Louis in Düsseldorf en Mönchengladbach zit, daar kom ik dagelijks voorbij naar mijn werk. Mundschutz heb ik altijd bij me ;)
Kijk ook even welke vestiging groter is. Dat kan nogal schelen in het aanbod. Aachen is een van de grootste soort. (Gigastore, megastore, weet ik veel) Die andere vestigingen ken ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:41:
[...]

Boven de 25eu (standaard bij ING, is aan te passen), is de code nodig. Dus die vergeet k niet zo snel.
M'n telefoon heeft vanwege veiligheidsredenen een andere code dan de PIN-pas ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
[...]

Zo een in je jaszak meenemen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Top tip: Bij je volgende bandenwissel haakse ventielen laten plaatsen !

Ryan had weer een mooi filmpje :)

[Voor 18% gewijzigd door steveman op 28-06-2020 22:21]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

steveman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Top tip: Bij je volgende bandenwissel haakse ventielen laten plaatsen !

Ryan had weer een mooi filmpje :)
[YouTube: Is the Yamaha Ténéré 700 Really So Special?]
Leuke dingen die adventure bikes, alleen heb je er in Nederland zo verdomd weinig aan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
UTwizard schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:34:
[...]

[Afbeelding]Zo een in je jaszak meenemen :)
Toen ik nieuwe sloffen er onder liet leggen, meteen gekozen om haakse ventielen te laten monteren. Fantastisch, scheelt een hoop gepruts.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: New 2020 Yamaha Tenere 700 Rally Edition Announced

Wow deze rally edition had ik nog niet gezien! Vet apparaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Secsytime schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Leuke dingen die adventure bikes, alleen heb je er in Nederland zo verdomd weinig aan..
Absoluut jaloersmakend die omgeving waar ie z'n opnames maakt!

Tenzij je aan de TET woont moet je het waarschijnlijk best wel opzoeken in .nl :-(

Maar op zich, maar keer per jaar lang weekend of op vakantie... 't Kan wel.

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 11:23
Gelukkig koop ik mijn fiets niet voor die paar weken vakantie, maar voor woon werk verkeer in de woestijn die Nederland heet.

Daar gelden toch iets andere eisen.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Mooie nieuwe aanwinst, @noes! Ziet er een stuk beter uit dan die saaie eerste versie RS die 1993 uitkwam. :)

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online

Tof, nog iemand erbij uit midden-limburg! Veel mensen gaan naar Louis in Aken, in Essen heb je er een grotere variant van. Ook zou je nog goed naar Termaat in Nijmegen kunnen gaan (zelf geen ervaring mee). Ga iig niet naar Motoport of Motorcenter :X

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 04-07 14:46

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Blijf weg bij motorkledingcenter, dat is eigenlijk de beste tip die ik kan geven.....

Bezuinig niet op de helm, en pak de juiste maat. Ik maakte de fout dat ik een iets te kleine maat helm kocht met de gedachte moet nog een bietje in vorm komen. (of ontkennen dat ik een grote kop heb)

Onnodige dingen zoals communicatie sets enzo uit china halen.

ehm.... jas heeft prio over de broek.... en zorg voor stevige schoenen (bij een stoplicht bij stilstand uitglijden is gewoon lullig)

Over het algemeen ga ik naar een winkel als de maat belangrijk is de rest haal ik bij diverse webshops rondom Nederland.

Zijn er hier nog rijders met een Tracer 900 GT? Ik heb een probleem met mijn cruise control.
Soms kan ik die niet inschakelen maar blijft het lampje knipperen op het dashboard. Compleet willekeurig doet deze het na een herstart af en toe wel.
ik dacht eerst wellicht standaard, een van de remmen of de koppeling houdt m misschien ergens tegen (niet ver genoeg naar neutrale standen zeg maar) maar daar kan ik niets vinden.
nog ideeën behalve ga naar de dealer?

Niet dat ik m perse nodig heb maar het zit er op dus dan wil ik het wel werkend hebben :P

[Voor 16% gewijzigd door PaRaDoX4 op 29-06-2020 09:09]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Paar maanden terug de XR's carburateur schoongemaakt, ultrasoon en al.

Maar ja, verhuizing, toen schakelpook kwijt, meerdere vruchteloze bestellingen gedaan, dit weekend eindelijk pakketje gehad met nieuwe pook erin. Pook erop gemept, aangetrapt en voila, het beest leeft 8).

Helaas moet ik nu de carb opnieuw gaat schoonmaken vanwege wéér 3 maanden stilstaan _O-. Stationair gaat het allemaal wel (en laten we wel wezen, een 600 thumper komt dan ook al heel goed van zijn plek :P) maar zodra je flink gaat gassen valt het stil. Ach ja, dat heb je met ouwe zooi :P.

If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault.

• alexthegrat
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06-07 14:46
PaRaDoX4 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Blijf weg bij motorkledingcenter, dat is eigenlijk de beste tip die ik kan geven.....

...
Vanwaar dit als ik het vragen mag?
Ik haal al mijn spul daar, heb intussen 2 keer een garantie dingetje gehad (een broek met slecht gestikte naden en een laars waarvan de neus spontaan brak), beide keren goed geholpen en direct een nieuwe mee gekregen.

Vanuit mijn kant dus alleen maar goede ervaring met motorkledingcenter (locatie Zutphen in ieder geval)

[Voor 0% gewijzigd door alexthegrat op 29-06-2020 09:11. Reden: Typo]

• lolgast
@PaRaDoX4 Daar ben ik ook wel benieuwd naar, behoorlijk stellig zonder motivatie zo.

Ik ben bij de winkel in Veghel geweest en ben daar uitermate goed geholpen. Ruim de tijd genomen, behoorlijk meegedacht. Leveranciers gebeld met vragen terwijl ik stond te wachten. Top service in mijn ogen.

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 04-07 14:46

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

alexthegrat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Vanwaar dit als ik het vragen mag?
Ik haal al mijn spul daar, heb intussen 2 keer een garantie dingetje gehad (een broek met slecht gestikte naden en een laars waarvan de neus spontaan brak), beide keren goed geholpen en direct een nieuwe mee gekregen.

Vanuit mijn kant dus alleen maar goede ervaring met motorkledingcenter (locatie Zutphen in ieder geval)
Het filiaal in Tilburg heeft mij en andere in mijn omgeving al een aantal keer aardig onprofessioneel behandeld. Problemen met het ruilen van artikelen en als toppunt het na roepen van "blijf dan maar weg" toen ik opzoek was naar een packtalk bold.
Ik had de comset in mijn hand zag de prijs zette deze weer terug en liep de winkel uit en toen werd ik dus nageroepen.

Kan zijn dat het toevallig een filiaal kwestie is. Vind ze ook aardig prijzig. Gebruik ze na deze ervaring als een tweede MediaMarkt.
Kijken wat ik wil hebben en dan op internet ergens anders bestellen :D

Misschien bij Veghel eens met een schone lei opnieuw proberen merk ik (y)

[Voor 3% gewijzigd door PaRaDoX4 op 29-06-2020 09:20]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
@lolgast En dan komt ie niet op de koffie? :(

[Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 29-06-2020 09:18]

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:41
Hier ook ervaring met Motorkledingcenter, Tilburg en Veghel. Helemaal prima hoor.

@Joopieboy, sorry ik ook niet :+

[Voor 20% gewijzigd door Melkunie op 29-06-2020 09:19]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PaRaDoX4 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:04:
[...]

ehm.... jas heeft prio over de broek.... en zorg voor stevige schoenen (bij een stoplicht bij stilstand uitglijden is gewoon lullig)

Over het algemeen ga ik naar een winkel als de maat belangrijk is de rest haal ik bij diverse webshops rondom Nederland.

[...]
Ik heb toch eerder een Goretex broek gehaald dan jas. Bij regen een beetje nattigheid op je trui is minder erg dan de rest van de dag erbij lopen alsof je in je broek gepist hebt. Maar dat is misschien ook een stukje woon-werk vs plezierritjes. Sowieso weet ik niet of je zo stellig kan zeggen dat het één belangrijker is dan het ander, je wil beiden gewoon goed beschermen: schaafplek op je been doet evenveel zeer als op je arm.

Wel denk ik dat je bij jassen wat eerder merkt dat je voor een luxere bent gegaan, denk aan voering, zakken, ritsen etc.

En ben zelf ook niet ontevreden over MKC (Zoeterwoude). Soms gaat iets mis, maar ben tot nu toe altijd erg goed geholpen. Personeel neemt graag de tijd voor je, en dat is erg prettig - vooral als nieuwe rijder waarbij er een hele hoop info op je afkomt.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +7Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:18:
@lolgast En dan komt ie niet op de koffie? :(
Ik heb nog aangebeld maar niemand deed open. Ik zag in de verte wel iemand spaken van een motor poetsen met een tandenborstel :9

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
lolgast schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Ik heb nog aangebeld maar niemand deed open. Ik zag in de verte wel iemand spaken van een motor poetsen met een tandenborstel :9
_O-

Eikel :+

Weinig gepoetst aan de GS trouwens hoor sinds dat ik hem heb, 1 keer een paar weken terug pas.
En afgelopen vrijdag de beugels uitgetest van de GS. :X Helling naar beneden op de standaard gezet in zijn vrij, had de afstandsbediening niet bij, pleurt dat ding door de standaard heen door het gewicht. :X Great...

Paar kleine plekjes op de spiegel en handkap, net een puntje op de topkoffer, paar puntjes op de cover van de cilinder, verder alleen de beugel dus. Werken goed. :P

I7 9700K 5,1Ghz

• alexthegrat
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06-07 14:46
PaRaDoX4 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Het filiaal in Tilburg heeft mij en andere in mijn omgeving al een aantal keer aardig onprofessioneel behandeld. Problemen met het ruilen van artikelen en als toppunt het na roepen van "blijf dan maar weg" toen ik opzoek was naar een packtalk bold.
Ik had de comset in mijn hand zag de prijs zette deze weer terug en liep de winkel uit en toen werd ik dus nageroepen.

Kan zijn dat het toevallig een filiaal kwestie is. Vind ze ook aardig prijzig. Gebruik ze na deze ervaring als een tweede MediaMarkt.
Kijken wat ik wil hebben en dan op internet ergens anders bestellen :D

Misschien bij Veghel eens met een schone lei opnieuw proberen merk ik (y)
Apart dat er dan zoveel verschil tussen filialen zit, is volgens mij geen franchise constructie oid.

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:10:
Paar maanden terug de XR's carburateur schoongemaakt, ultrasoon en al.

Maar ja, verhuizing, toen schakelpook kwijt, meerdere vruchteloze bestellingen gedaan, dit weekend eindelijk pakketje gehad met nieuwe pook erin. Pook erop gemept, aangetrapt en voila, het beest leeft 8).

Helaas moet ik nu de carb opnieuw gaat schoonmaken vanwege wéér 3 maanden stilstaan _O-. Stationair gaat het allemaal wel (en laten we wel wezen, een 600 thumper komt dan ook al heel goed van zijn plek :P) maar zodra je flink gaat gassen valt het stil. Ach ja, dat heb je met ouwe zooi :P.
Na 3 maand al ja? dat vind ik best vlot dat de boel weer smerig zou zijn, tank al een keer omgespoeld?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Vorige week nieuwe bandjes en remblokken gemonteerd. Waar kan je dat beter inslijten dan in de Eifel? Via Belgie richting Luxemburg gereden. In het begin was de weg nat en hoopte dat het snel zou opdrogen. Echter hoe zuidelijker ik ging hoe slechter het weer werd. Het was erg grijs met regen:

Eenmaal in Luxemburg aangekomen, naar een bekend tankstation gereden. Daar nog eens op buienradar gekeken en het zou droog zijn en blijven. Het regende helaas nog steeds en werd alleen maar ergens. Besloten om toen de route maar niet af te rijden, maar een slingerroute naar huis te rijden.

Al met al lekker gereden, ondanks dat het eerst erg koud was (10 graden) en warm bij thuiskomst (25 graden). Ik was iig blij dat ik de winterhandschoenen en verwarmd vest mee had, anders was het echt te koud geweest.

• Jolke
  • Nu online
@Thoit met zulk grijs regen weer is het inderdaad beter om rechtsomkeer te maken. Dat nodigt niet uit tot lekker toeren. :/

• WiLLoW_TieN
We gaan als gezin ( 4 personen ) van 6 Juli t/m 25 Juli rijdend ( auto ) naar Hongarije.
Hierna wil ik zelf nog 2 weken op pad *O*
Ben een ( vooralsnog ) solo motortripje van 17 dagen aan het plannen met de Honda CB500X ( 12 Aug t/m 28 Aug ).
Twijfel nu om van NL naar b.v Gibraltar te rijden en even over te gaan met de Ferry naar Marokko ( Enkele reis +/- 2550 Km naar Gibraltar ).
Of om van NL naar de Noordkap te rijden ( Enkele reis +/- 3100 Km ).
Wil rustig aan rijden af en toe stoppen wat foto's maken. En het liefst overnachten in tentje op een 'camping'.
Dus zat aan gemiddeld maximaal 350 Km per dag te denken.

Tips ; V.w.b does & don'ts en gear & tips zijn welkom.
Pagina: 1 ... 198 ... 203 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True