Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.709 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:17:
@Bommes Heb je al een mailtje verstuurd dat je binnen redelijke termijn een oplossing wil?
Definieer "redelijke termijn"

Denk aan SMART> wees zelf ook zeer concreet naar de dealer toe. Weet hij waar hij aan toe is en jij zelf ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
f2ride2001 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Definieer "redelijke termijn"

Denk aan SMART> wees zelf ook zeer concreet naar de dealer toe. Weet hij waar hij aan toe is en jij zelf ook
Die mag @Bommes zelf bepalen ;)

Normaal zou ik 2 weken redelijk noemen maar dan kan Bommes niet op vakantie met z'n motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51
Daarom houd ik het op een "redelijke oplossing".
Als de reparatie niet binnen 1 week kan plaats vinden wil ik een vervangende motor voor mijn vakantie.

Echter ga ik nu al met 2 weken dreigen en hakken in het zand steken komen we denk ik nergens.
Zeker omdat ze buiten reparatie nergens toe verplicht zijn, vervangend vervoer is een gunst in deze.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:05

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Als de afsluitingen gebruikt worden tegen geluidsoverlast. is het toch geen rechtsgeldige afsluiting ( als in er is een gevaar voor dit type voertuig) Een voertuig wat minder ruimte dan een auto inneemt, kan toch niet gevaarlijker zijn dan de auto die op hetzelfde punt wel mag rijden? Als het zo doorgaat komt er echt een auto speciaal om mee over dijkjes te scheuren.
Een mooie klassieker, die naar een frietkraam ruikt, gehaktballen lanceert uit de uitlaat en een roetspoor vol in het gezicht van de fietsers/wandelaars / zeurpieten blaft. En de ruitenwisservloeistofsproeiers, die staan natuurlijk naar links en rechts. Niet op de ruiten. De roest die op de panelen staat dat je wou dat je een tetanus prik preventief had laten zetten voor het geval je per ongeluk ook maar er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Patrock schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:19:
Als de afsluitingen gebruikt worden tegen geluidsoverlast. is het toch geen rechtsgeldige afsluiting ( als in er is een gevaar voor dit type voertuig) Een voertuig wat minder ruimte dan een auto inneemt, kan toch niet gevaarlijker zijn dan de auto die op hetzelfde punt wel mag rijden? Als het zo doorgaat komt er echt een auto speciaal om mee over dijkjes te scheuren.
Een mooie klassieker, die naar een frietkraam ruikt, gehaktballen lanceert uit de uitlaat en een roetspoor vol in het gezicht van de fietsers/wandelaars / zeurpieten blaft. En de ruitenwisservloeistofsproeiers, die staan natuurlijk naar links en rechts. Niet op de ruiten. De roest die op de panelen staat dat je wou dat je een tetanus prik preventief had laten zetten voor het geval je per ongeluk ook maar er naar kijkt.
Kortom, een of andere roadster uit de jaren '70/'80? :P Klinkt opzich ook wel leuk, maarja.. Ruimte heh.. :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Bommes, je noemt Breda als plaats van de importeur. Als dat dezelfde club is als de importeur van Aprilia kan een reactie vanuit hun kant lang duren en mogelijk niet zijn waar je op hoopt. De laatste tijd schijnt het wat beter te zijn maar het is zeker niet wat je zou verwachten van een club die een merk neerzet in een land. Dus als dit dezelfde club mensen is zit je dealer waarschijnlijk ook in een squeeze.

Dat is niet direct jouw probleem maar indirect wel omdat je juridisch gezien de dealer tijd moet gunnen om met een oplossing te komen die weer afhankelijk is van de importeur. Pas als ze meermaals gefaald hebben om je motor in een staat af te leveren die je redelijkerwijs mag verwachten of niet met een acceptabele oplossing komt kan je juridisch iets afdwingen. Maar dat gaat niet meer deze zomer worden. Misschien handig om in het achterhoofd te houden in je communicatie met de dealer, die kunnen ook met hun rug tegen de muur staan en wil je eigenlijk te vriend houden.

Hopelijk dat het voor je allemaal goed komt maar je plan B om met de Vespa op stap te gaan moet je steeds waarschijnlijker nemen. Misschien een andere mogelijkheid, als ze geen vervangende guzzi voor je vakantie hebben hebben ze misschien wel een ander merk/type motor die je kan lenen. Dat is wel een handreiking van de dealer want die kosten kunnen ze niet verhalen bij de importeur. Wel even de kleine lettertjes lezen wat er staat over eventuele schades om te voorkomen dat je straks met een kapotte guzzi zit en een dikke rekening krijgt voor het herstellen van de leenmotor die schade heeft die je nooit op je eigen motor zou vervangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Destruction schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Kortom, een of andere roadster uit de jaren '70/'80? :P Klinkt opzich ook wel leuk, maarja.. Ruimte heh.. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8DtuhxaarGviymAxqsiH2f1GOY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7VcBrn5bH6gC44KvVVVhYDQh.jpg?f=user_large

ja, gewoon full mad max gaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Patrock op 26-06-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Patrock schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

ja, gewoon full mad max gaan!
Nee dat mag niet zo de weg op!

...de spiegels ontbreken :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@xos Dat is inderdaad de Piaggio groep in Breda.

Ik heb zojuist de dealer een mailtje gestuurd, met flink positieve verhalen over hun monteur, over hun mee denken tijden de vorige reparatie.
De leenmotor die ik mee heb gekregen, enz.
Ook in de mail een opsomming van de gebreken + data + kilometerstanden en de contacten die ik met hun heb gehad.

Ik heb ze via deze mail het zelfde als net in de winkel gevraagd:
Een oplossing waarbij mijn motor binnen een redelijke termijn gerepareerd wordt.
Lukt ze dit niet voor 7 juli heb ik ze verzocht om een leenmotor ter beschikking te stellen.
Ik heb bewust gekozen voor een redelijke termijn en er bij aangeven dat we hierover in overleg afspraken kunnen maken.

Juridisch kan ik nog helemaal niets.
Zoals jij ook al ongeveer schrijft spreekt de wet over 2 tot 3 keer toe een kans tot reparatie binnen een redelijke termijn.
Hierbij zijn ze afhankelijk van de importeur welke weer afhankelijk is van de fabrikant, enz
Nu binnen rennen en een nieuwe motor eisen gaat hem dus niet worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Patrock schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:19:
Als de afsluitingen gebruikt worden tegen geluidsoverlast. is het toch geen rechtsgeldige afsluiting ( als in er is een gevaar voor dit type voertuig)
Tijd voor een proefproces zou ik zeggen. Wielrenners veroorzaken ook overlast.

Maar...ik zeg er met nadruk bij dat de motorrijders nu niet heel zielig in de slachtofferrol moet kruipen. Er wordt al lang over luide motoren geklaagd en wat mij betreft terecht. Ik ben ook motorrijder, maar erger mij kapot aan die imbecielen met hun blèrpijpen. Zij zijn het die het verpesten voor de mensen die gewoon normaal rondrijden. Dus laten 'we' meteen positieve actie ondernemen en van de belangenorganisaties zoals MAG eisen dat ze niet alleen maar zeurpieten dat motorrijders altijd de sigaar zijn, maar dat ze ook tegen de achterban zeggen dat ze niet zo'n pokkeherrie moeten maken.
En dat heeft niets met de huidige tijd te maken of dat mensen niets meer kunnen hebben. Het IS gewoon vereselijk storend als je in je tuintje zit en je moet je gesprek onderbreken omdat iemand het nodig vondt om jou lastig te vallen met zijn hobby. En als je langs een populair dijkje woont, is het meerdere keren per uur. Dat is niet leuk meer.

Hand in eigen boezem.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
Één keer per jaar in het TT weekend mag iedereen herrie maken met zijn motor, de rest van het jaar gewoon rustig. :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Subsidie op electromotoren en overal snellaadpalen plaatsen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmnbJj5oEk8gb_gGXYtv70plmTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWSy30tKBdaP8G541kn4gKiN.jpg?f=fotoalbum_large

Doet u mij deze maar, de Energica Ribelle O+ :9~

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Vrijdag schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:49:

[Afbeelding]

Helaas is de techniek bij motoren nog niet ver genoeg om er goed gebruik van te maken imo. Heb voor de E-XC van KTM gekeken, maar zelfs met mijn hobbymatig gebruik is het er gewoon nog niet. De accu is in nog geen half uur leeg, en het laden duurt uren, dus even snel een accu swap zit er dan ook niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

@mphilipp Momenteel is iedereen wel heel snel op de tenen getrapt hoor. Behalve alle PC bullshit is tollerantie ook ver te zoeken.

Afgelopen weken meerdere keren meegemaakt dat ik rustig op een 60 weg rij, snelheid minder voor tegemoetkomende fietsers en rustig inhaal. En alsnog fietsers die ondanks zeeën van ruimte, geen lawaai wild gaan gebaren van langzamer of daar is de grote weg.

Of fietsers die chicken gaan spelen en denken dat je wel uitwijkt...

Ik heb alles netjes orgineel en rij netjes. Maar die citroenen zijn gewoon extra zuur geworden.

Ik rij voor de veiligheid en comfort op een motor, want zie verkeer van rechts in auto's bijna niet(binnenspiegel zit in de weg). woon-werk dag in dag uit alles op de motor. voel ook geen drang om met de telefoon te spelen, en neem actief deel aan het verkeer.

@Vrijdag Mooie rooie! (pssst tis vrijdag)
als er goed wat geld bij gegooid wordt, stap ik zo over naar elektrisch. Maar hoe willen ze dit dan weer regelen als de motivatie van een afsluiting de geluidsoverlast is? Gelden de verboden niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Patrock schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:57:
als er goed wat geld bij gegooid wordt, stap ik zo over naar elektrisch. Maar hoe willen ze dit dan weer regelen als de motivatie van een afsluiting de geluidsoverlast is? Gelden de verboden niet meer?
Nee, want ik mag met mijn elektrische auto ook geen 130 rijden overdag. Terwijl ik op dat moment weinig / niks uitstoot :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Helaas is de techniek bij motoren nog niet ver genoeg om er goed gebruik van te maken imo. Heb voor de E-XC van KTM gekeken, maar zelfs met mijn hobbymatig gebruik is het er gewoon nog niet. De accu is in nog geen half uur leeg, en het laden duurt uren, dus even snel een accu swap zit er dan ook niet in.
Ja, het staat nu nog in de kinderschoenen. Motoren zijn nog te zwaar en hebben een te kleine actieradius en zijn echt enorm duur om een serieus alternatief te vormen. Het zal nog wel een paar jaar duren voordat dit beter wordt maar dat zie je met alle technische ontwikkelingen. Ik ben in elk geval wel benieuwd, men is er gelukkig wel mee bezig :)

@Verwijderd met subsidie bedoel ik meer dat er vanuit de overheid/EU die motoren goedkoper worden voor particulieren, zonder te leasen. Maar misschien praat ik nu poep, dat is goed mogelijk met deze temperatuur :P

@Patrock Voor zover ik de borden heb gezien zijn wegen afgesloten voor "echte" motoren, dus twee wielen (en eventueel zijspan) en ICE. Je zou met een MP3 (de auto variant), een trike of een quad daar dus gewoon kunnen rijden. Ergo, er wordt alleen gekeken naar hoe dat ding er uitziet. Ik heb het nog niet gedaan, maar als ik weer zo'n versperring zie en er staan controleurs, zal ik het eens vragen hoe ze denken over elektromotoren. Ben ik namelijk oprecht benieuwd naar.

[ Voor 31% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Subsidie en laadpalen zijn er al. Het "probleem" voor zelfstandigen is dat een brandstofmotor evengoed 100% in te brengen valt. En voor particulieren dat de prijs nog veel te hoog en de range te laag is.

(denk ik dan, ik moet volgens eigen berekeningen 90k rijden om de aankoop terug te verdienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patrock schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:57:
@mphilipp Momenteel is iedereen wel heel snel op de tenen getrapt hoor. Behalve alle PC bullshit is tollerantie ook ver te zoeken.

Afgelopen weken meerdere keren meegemaakt dat ik rustig op een 60 weg rij, snelheid minder voor tegemoetkomende fietsers en rustig inhaal. En alsnog fietsers die ondanks zeeën van ruimte, geen lawaai wild gaan gebaren van langzamer of daar is de grote weg.
Maar dat soort types hebben we altijd al gehad. Het is zeer zeker niet de standaard reactie op motorrijders. Laten we niet overdrijven en nu zoeken om een soort tegenargument te hebben. De klagers hebben gewoon gelijk: het ís asociaal. We moeten niet doen of zij het probleem overdrijven. Als je bijvoorbeeld De Meije pakt; dat is een heel mooi weggetje. Maar klein en krap. Dus ook al nodigt dat weggetje uit tot lekker rossen, dat gaat helemaal niet. Ik denk ook niet dat heel veel mensen dat daar proberen. Maar er zijn er altijd die 'm lekker in zijn 2 laten staan en hoog in de toeren rondrijden en zo iedereen de stuipen op het lijf jagen. En die mensen onthouden ze wel. Die 20 man die zich keurig inhielden en geen herrie maken niet natuurlijk. Jij onthoudt ook alleen maar die ene fietser die een gebaar maakt en die 100 die dat niet doen, ben je vergeten...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Tijd voor een proefproces zou ik zeggen. Wielrenners veroorzaken ook overlast.

Maar...ik zeg er met nadruk bij dat de motorrijders nu niet heel zielig in de slachtofferrol moet kruipen. Er wordt al lang over luide motoren geklaagd en wat mij betreft terecht. Ik ben ook motorrijder, maar erger mij kapot aan die imbecielen met hun blèrpijpen. Zij zijn het die het verpesten voor de mensen die gewoon normaal rondrijden. Dus laten 'we' meteen positieve actie ondernemen en van de belangenorganisaties zoals MAG eisen dat ze niet alleen maar zeurpieten dat motorrijders altijd de sigaar zijn, maar dat ze ook tegen de achterban zeggen dat ze niet zo'n pokkeherrie moeten maken.
En dat heeft niets met de huidige tijd te maken of dat mensen niets meer kunnen hebben. Het IS gewoon vereselijk storend als je in je tuintje zit en je moet je gesprek onderbreken omdat iemand het nodig vondt om jou lastig te vallen met zijn hobby. En als je langs een populair dijkje woont, is het meerdere keren per uur. Dat is niet leuk meer.

Hand in eigen boezem.
Maar ik bén slachtoffer van deze idioterie. Omdat een paar idioten zich niet kunnen gedragen word ík met de nek aangekeken? De gasten die het verzieken hebben niks meer met motorrijders te maken, daar zie ik ze los van. Het zijn gewoon aso's en Tokkies.. maakt niet uit welk voertuig ze onder hun reet hebben. Genoeg asociale automobilisten die ook herrie maken, scheer DAT over 1 kam. De aso's moeten worde naangepakt, onder motorrijders, automobilisten, quadrijders en crossers, wielrenners, voetbalhooligans... en niet dat alle motorrijders opeens naar zichzelf moeten kijken omdat er een paar rotte appels in de 'groep' zitten.

Mooie is dat Motoplus heeft gedaan wat jij zei. En dat gaf best goeie discussie onder de leden. Daaraan kon je al best goed herken de Tokkie spelen. Met als grote conclusie dat er inderdaad gewoon verdomd veel meer gehandhaafd moet worden, anders pak je die rotte appels er nooit uit.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
Vanochtend is mijn vriendin geslaagd voor haar rij-examen *O* Omdat ze Duits is heeft ze ook haar examen in Duitsland gedaan en daar kennen ze geen losse AVB en AVD, bij je examen doe je dus meteen je bijzondere verrichtingen en de verkeersdeelname samen. Overigens kennen ze in Duitsland wel veel minder bijzondere verrichtingen als die wij hier kennen. Of dat moet ondertussen in Nederland ook veranderd zijn, het is ook al 10 jaar geleden dat ik mijn AVB heb gedaan?

Voorlopig kan ze dan mooi de SV650S gaan gebruiken die we ook min of meer voor haar hebben gekocht, haar lesmotor was een MT07 dus qua zithouding zal de SV650S iets sportiever zijn, maar verder kan ik me niet voorstellen dat het verschil heel groot zou zijn.

Wat betreft het verhaal qua geluidsoverlast, wat mij betreft mogen er ook strengere controles plaatsvinden op lawaai en het verwijderen van katalysatoren en dergelijke. Ik heb ook een aftermarket pijp op de FireBlade zitten, maar bewust een -met- E keur en de DB killer is er ook nog nooit uit geweest. Zelfde verhaal bij de SV650S, daar zit een dubbele Laser pijp (special edition af-fabriek) op maar het eerste wat ik daar heb gedaan is de DB killers er weer in schroeven.

Maar, ik zit persoonlijk absoluut niet te springen om mijn motor(en) in te ruilen voor een elektrische fiets. Toerentallen heb je niet meer, schakelen hoeft niet meer, ik zit daar echt helemaal niet op te wachten. Misschien ben ik daar een beetje ouderwets (want in de auto wil ik ook ab-so-luut geen automaat). Voor mij is het schakelen en de juiste toerentallen zoeken ook een gedeelte van de charme van het motorrijden. Gas los en met een beetje rev matching een mooie soepele downshift is wat mij betreft iedere keer weer genieten :9~

Edit ter verduidelijking: Ik bedoel dus niet vanwege het geluid, maar vanwege het gevoel van die downshift :) Als het mij om lawaai zou gaan had ik er ook een SC Project zonder DB killer op laten zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door UTwizard op 26-06-2020 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Jep dealer belt net.
Geen vervangend vervoer, motor brengen op de 2 juli zoals al gepland stond voor de eerste beurt.
Dan gaan ze hem open halen en kijken wat er is.
2 juli is donderdag, 6 juli start vakantie is de maandag daarop.
Dat gaan ze dus niet redden, vakantie op mijn nieuwe of vervangende motor gaat dus niet door.

zucht..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:08

A13X

Dude

Bommes schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:38:
Jep dealer belt net.
Geen vervangend vervoer, motor brengen op de 2 juli zoals al gepland stond voor de eerste beurt.
Dat gaan ze dus niet redden, vakantie op mijn nieuwe of vervangende motor gaat dus niet door.

zucht..
Niet leuk..... -O-

Ik trek zo uit frustratie mijn FZ1 met colablikje uitlaat wel even goed los op de dijk voor je })

spoiler:
:+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Niet leuk..... -O-

Ik trek zo uit frustratie mijn FZ1 met colablikje uitlaat wel even goed los op de dijk voor je })

spoiler:
Flink revven vlák voor dat verbodsbord >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Bommes dat is ook wisselvallig dan. Zeiden ze eerder niet dat het ding naar de importeur gaat en ze het daar uit elkaar gaan halen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een jaar verder en maar 10.500 km afgelegd :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wdXmS2p/DSCF0397.jpg

Omwille van 3 maand (en counting) stilstand door corona maar ook voor herstellingen meer dan een maand stilgestaan :X .

Dus ik herken het probleem wel @Bommes . Veel succes met de verdere afloop en maar goed dat je alternatieven hebt.

Mijn alternatief is een BMW R1200 GS LC van 2016 en daar heb ik nog maar 1 keer (op 75.000 km) een probleem mee gehad waardoor de motor in veiligheidsloop ging (dus kon nog wel thuis geraken). Na 3 herstelpogingen kwamen ze erachter dat er een rubber losgekomen was met valse lucht tot gevolg. Buiten dat echt nog niets problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Pff hopen op beter weer voor morgen. Was een ride out van B&B waar ik aan zou sluiten maar ben er bang voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke

[...]
Ik las snelheidspalen. :D

[ Voor 78% gewijzigd door Jolke op 26-06-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. om een knuppel in het hoenderhok te gooien, daar noem je ook wel een club die er voor zorgt dat mensen een hekel aan motoren krijgen :X

Als je brag & boost bedoelt tenminste, anders heb ik niets gezegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep dealer belt net.

zucht..
Sucks -O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DE80G8_AU-N8QarIjQnKWyL3iSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/byoi9Xwiwd1Bi1tyh2og4dYA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxq0zCg2XC5LHzFffAyuam_xKwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZmemCDGHgVwqKQAM6053S2Qy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggx1skOChfi1ljW_pk7F0Xx-87Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvaJQWUangQqUn3R5VKVh3NB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSlVDnBv1967NEcmf5Rl_jX3ihY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vY6a2m7exPZLX0QLNBkNkzGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKGejoPqP3ii8a_pbuuUSBIwQHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vcZHA2HfUvjzgrx9pTikDymF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqm2LFj1Foa_p9fCzpyTH3POpuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZA2HqY5lYqeI9pUmtrZAEtG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuQ2qHKM15CVeOkVOyb1l_nlI1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q8RbqHnZ54xtG4SWA1ksqjmy.jpg?f=user_large

Hier, vrijdagmiddagpost. Omdat het zo koud is. En luid pijpen redt levens, toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:48:
@Bommes dat is ook wisselvallig dan. Zeiden ze eerder niet dat het ding naar de importeur gaat en ze het daar uit elkaar gaan halen?
Klopt, echter gaan die echt niets doen voordat de dealer "uit geprobeerd is".
Ik heb de importeur zelf gebeld vanochtend hun technische specialist kreeg ik aan de lijn.
(Gewoon in het keuze menu door klikken dat ik 1: een bedrijf ben 2: ik technische dealer ondersteuning wil).
Hij gaf aan dat hij de dealer al had gesproken, een dat die eerst aan de gang moesten.
Komen hun er niet uit dan komt de importeur pas mee kijken/denken.

Los van mijn vakantie denk ik niet dat het nog goed komt met deze motor.
Dat is voor nu even 14 duizend euro vast in een wrak hebben zitten.
Waarbij ik me afvraag of ik straks met een herstelde manke moeite blijf zitten.
Die minder goed loopt dan zou horen en die veel warmer wordt dan de bedoeling is.
Met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SmurfLink schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:22:
[...]
Mooie is dat Motoplus heeft gedaan wat jij zei. En dat gaf best goeie discussie onder de leden. Daaraan kon je al best goed herken de Tokkie spelen. Met als grote conclusie dat er inderdaad gewoon verdomd veel meer gehandhaafd moet worden, anders pak je die rotte appels er nooit uit.
Je kunt ook naar Motor-Forum gaan. Daar krijg je ook hele opgeblazen topics waar de schreeuwerds het voor het zeggen hebben.

En wat je zegt over het over een kam scheren: ja. maar dat is het makkelijkste. Dat zie je in elk debat. Problemen met allochtonen gaat eigenlijk ook over een relatief kleine groep die de boel opstookt en het verpesten voor de meerderheid die gewoon braaf binnen de lijntjes kleurt.
Maar daarom heb je als groep die aangesproken wordt, de taak om je medegroepsleden erop aan te spreken. Dat zeggen we tegen de allochtonen ook: naar ons luisteren ze niet, spreken jullie ze aan. Dus in plaats van op die parkeerplaats bewonderend naar die herriebakken te kijken, kun je ze ook uitmaken voor 'fag' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Motor forum, wat was dat? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jep dealer belt net.
Dat geen vervangend vervoer zou ik niet pikken. Je hebt je vakantie gepland en dan moet je maar gaan lopen? Nee, dat mogen ze voor je regelen. Hier zou ik dus echt heel moeilijk over gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:57
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Dat geen vervangend vervoer zou ik niet pikken. Je hebt je vakantie gepland en dan moet je maar gaan lopen? Nee, dat mogen ze voor je regelen. Hier zou ik dus echt heel moeilijk over gaan doen.
Je hebt onder de normale garantie vaak geen recht op vervangend vervoer en ben je afhankelijk van de coulance van de dealer. Dat je motor 3 maand stil staat bijvoorbeeld maakt niet uit.

@Bommes Goed vastleggen/documenteren wat er gebeurd en wanneer en je rechtsbijstand inschakelen zodat je de koop kunt laten ontbinden als ze het na 3x proberen niet opgelost krijgen. Heb zelf dit jaar een soortgelijk iets meegemaakt met mijn auto en kreeg dit te horen van mijn rechtsbijstand.

[ Voor 22% gewijzigd door Paul Hewson op 26-06-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Vakantie had je al gepland voordat de motor stuk ging. Hier kan je dan ook bij aangeven dat je zonder de motor ook de vakantie niet kan houden.

Of ze vergoeden de gemaakte kosten kan proberen.

Net als bij je werkgever die je vakantie terugtrekt met een geldige reden. Dan krijg je de gemaakte kosten ook vergoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Sowieso vreemd dat de vorige keer de dealer wel een leenmotor ter beschikking stelde en nu niet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Laatst online: 15:14
Bommes schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb de importeur zelf gebeld vanochtend hun technische specialist kreeg ik aan de lijn.
(Gewoon in het keuze menu door klikken dat ik 1: een bedrijf ben 2: ik technische dealer ondersteuning wil).
Hij gaf aan dat hij de dealer al had gesproken, een dat die eerst aan de gang moesten.

Die minder goed loopt dan zou horen en die veel warmer wordt dan de bedoeling is.
Zonder te willen jennen, maar heb je nu geen spijt dat je de Vstrom ingeruild hebt.......?

Ik hoop echt voor je dat het GOED opgelost wordt, als in: een betrouwbare motor terug. Zeker voor dat geld.

Ik moet er niet aandenken dat mijn motor het niet doet. Al heb ik er meerdere, ik lijdt aan AMHD :+
(Alles Moet Het Doen)

Voorbeeldje: op mijn Vstrom was de versnellingsindicatie-schakelaar defect. Niks bijzonders heb ik al eerder gehad bij Suzuki. Wel dat ik 2 weken moest wachten omdat ie niet op voorraad was..... Pfff wat duren 2 weken dan weer lang. Wel gelukkig netjes onder garantie gekregen. Oude mocht ik houden, die ik heb nu gerepareerd, dus die ligt nu op voorraad. Stel je voor dat...... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Het grootste bezwaar van de reactie van de dealer vind ik vooral dat ze niet direct actie ondernemen en zo snel mogelijk de motor opentrekken terwijl ze weten dat er voor jou haast bij is.Persoonlijk zou bij mij dan ook alle goodwill naar de dealer verdwenen zijn en harde deadlines gaan stellen. En dan vanaf nú en niet vanaf het moment dat de motor bij hen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:39:
Het grootste bezwaar van de reactie van de dealer vind ik vooral dat ze niet direct actie ondernemen en zo snel mogelijk de motor opentrekken terwijl ze weten dat er voor jou haast bij is
Inderdaad. Ze doen nu net of het een triviaal dingetje is dat ze later wel even kunnen oplossen. Ondertussen kun jij eigenlijk niet meer rijden, want het ding loopt warm. Dat is echt niet goed voor een motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Waaj tja, ik kan me opzich wel voorstellen dat de werkplaats van de dealer ook stampvol zit... Mensen mogen weer op vakantie, het is mooi weer, dus veel volk wil nog snel hun motor onderhoud laten geven. Het is ook niet echt een klein klusje wat je even tussendoor doet, er moet wel voor een flink aantal uur een monteur & brug beschikbaar zijn voor zoiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28
Jep dealer belt net.

zucht..e
Kom mijn motor maar ophalen. Brokken is dokken. Voor de rest allrisk verzekerd. Ik zou het wel fijn vinden als je niet offroad gaat. En je mag de kosten betalen voor de montage van de nieuwe achterband die van de week geleverd wordt. Kost hooguit 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Bommes schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Heb je rechtsbijstand al ingeschakeld ?
Wat zijn de mogelijkheden om hem om te wisselen voor een nieuwe ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:41
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Je kunt ook naar Motor-Forum gaan. Daar krijg je ook hele opgeblazen topics waar de schreeuwerds het voor het zeggen hebben.

En wat je zegt over het over een kam scheren: ja. maar dat is het makkelijkste. Dat zie je in elk debat. Problemen met allochtonen gaat eigenlijk ook over een relatief kleine groep die de boel opstookt en het verpesten voor de meerderheid die gewoon braaf binnen de lijntjes kleurt.
Maar daarom heb je als groep die aangesproken wordt, de taak om je medegroepsleden erop aan te spreken. Dat zeggen we tegen de allochtonen ook: naar ons luisteren ze niet, spreken jullie ze aan. Dus in plaats van op die parkeerplaats bewonderend naar die herriebakken te kijken, kun je ze ook uitmaken voor 'fag' :+
Je zou maar een winkelcentrum afsluiten voor allochtonen omdat er een paar rotte appels tussen zitten.. Kijken wat je dan als reactie krijgt.
Ik heb er dezelfde mening over als een weg afsluiten voor een bepaalde voertuig categorie vanwege een paar rotte appels.

Ik ben er dus tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
wd200 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Ze hebben gewoon het recht om uit te zoeken wat er mis is. Dat hij op vakantie gaat is niet echt hun probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jep dealer belt net.

zucht..
:(:)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
418O2 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Ze hebben gewoon het recht om uit te zoeken wat er mis is. Dat hij op vakantie gaat is niet echt hun probleem.
Daar heb je gelijk in, het lijkt mij echter goed om tijdig info in te winnen bij de specialisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:00:
En luid pijpen redt levens, toch? :+
Deze kwam ik laatst tegen en moest me daar aan denken ;)
NSFW-ig??
https://scontent-lhr8-1.x...bfbc23fd8d35b&oe=5F1B3DB3

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Chakotay Eensch, maar het signaal dat ze nu afgeven is dat het hun helemaal niets interesseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:30
R0y. schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:53:
Pff hopen op beter weer voor morgen. Was een ride out van B&B waar ik aan zou sluiten maar ben er bang voor..
Black & Beautiful?

🤣

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jep dealer belt net.

zucht..
Dat is mooi klote zeg... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Misschien wat minder aannames doen, daar ik nog nooit enige interesse heb gehad herriepijpen bewonderen..

Als ik als vrouw die gasten ga aanspreken... zie je het voor je? Ik word direct terug naar het aanrecht gestuurd.... :/ Daar werkt niks tegen behalve een dikke boete en/of rijverbod danwel inbeslagname motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:49:
Alweer een jaar verder en maar 10.500 km afgelegd :'(
Dat valt wel mee, toch? :)

Ik rij met af en toe woonwerk (50 km/dag), vroeger, toen we nog niet fulltime thuiswerkten dan, en een regelmatig tripje door de Eifel of Ardennen zo'n 6000-8000 kilometer per jaar.

Toen dat thuiswerken me net weer eens tot híer zat, ben ik een uurtje gaan rondrijden. Bijzonder veel korte broeken op choppers, maar zo hier en daar toch wel iemand die net als ik z'n textielpak uit leek te drijven. d:)b

Nu lijkt die 30 graden, wat het binnen is, weer koel!
Raym09 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Niet leuk..... -O-

spoiler:
Heb jij ook wel eens dat je motor "stikt" en eerst terugloopt in toeren als je te enthousiast op het gas gaat hangen? Dit gebeurt met name in hoge versnellingen, wanneer ik tijdens langzaam accelereren ineens een dot meer gas geef in dezelfde versnelling, maar ook wel eens gebeurd in z'n één toen 'ie koud was.

Het klinkt alsof de EXUP in de uitlaat op dat moment opengaat, misschien verliest 'ie daardoor de benodigde tegendruk?

Ik dacht dat met al die chips en injectie wel goed zou gaan, maar het lijkt toch dat 'ie dan verzuipt?

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 26-06-2020 16:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Verwijderd Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk bij een Energica/Zero? Sluit je de accu gewoon aan op de druppellader of prik je deze eens in de zoveel tijd in het stopcontact om ervoor te zorgen dat de Accu /Batterij niet leegloopt bij stilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:08

A13X

Dude

[...]Heb jij ook wel eens dat je motor "stikt" en eerst terugloopt in toeren als je te enthousiast op het gas gaat hangen? Dit gebeurt met name in hoge versnellingen, wanneer ik tijdens langzaam accelereren ineens een dot meer gas geef in dezelfde versnelling, maar ook wel eens gebeurd in z'n één toen 'ie koud was.

Het klinkt alsof de EXUP in de uitlaat op dat moment opengaat, misschien verliest 'ie daardoor de benodigde tegendruk?

Ik dacht dat met al die chips en injectie wel goed zou gaan, maar het lijkt toch dat 'ie dan verzuipt?
Zelf niet gehad, maar schijnbaar werkt een decat in combinatie met een after market uitlaat daar wel aardig tegen. Maakt hem wel wat luid maar oordoppen zou k sowieso dragen. ;)

Exup geeft wel wat koppel onderin erbij, maar wilt ook wel eens vervuilen. Goed heet rijden =doorrijden en wat meer toeren houden zorgt dat hij weer wat schoon brand.

Soms iets vaker doortrekken kan ook wel helpen, sowieso leuk om te doen 8)

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 26-06-2020 18:12 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:08:
@Chakotay Eensch, maar het signaal dat ze nu afgeven is dat het hun helemaal niets interesseert.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Dealers (auto/motor) doen er al jaren heel veel aan om je te laten merken dat jij speciaal bent (is niet het geval uiteraard). Persoonlijke dingen zoals nabellen als je een voertuig hebt gekocht, informeren voor de onderhoudsbeurt/APK, etc. Mijn autoverkoper vraagt altijd even of ik koffie kom drinken als ik hem (de auto!) een beurt laat geven. Simpele dingen die ervoor zorgen dat ik iedere 4 jaar als eerste bij hem langsga om te kijken wat er dan weer staat.

Als je dealer dan laat merken dat ze meer te doen hebben dan zich drukmaken om jouw vakantie... Tsja, op mijn werk gaan we door tot het goed is. En soms draai je dan wat meer (avond)uurtjes.
Het gaat hier ook niet om een 6e hands fietsje, hoewel dat eigenlijk niet eens uit zou moeten maken.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
https://www.motoplus.nl/n...luide-motoren-initiatief/

Daar gaan we weer, maar nu voor het gehele land, het is een initiatief van de Sp Aargau. De overheid moet gewoon gaan handhaven ipv alles dicht te gooien. Onze motoren hebben tenslotte allemaal een Europese typegoedkeuring voor op de europese wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:18:

Daar gaan we weer, maar nu voor het gehele land, het is een initiatief van de Sp Aargau. De overheid moet gewoon gaan handhaven ipv alles dicht te gooien. Onze motoren hebben tenslotte allemaal een Europese typegoedkeuring voor op de europese wegen.
Dan mag ik dus straks Zwitserland ook niet meer in na Tirol/Oostenrijk _O-

Gaat lekker zo..... Blij dat de motor over 2 weken gewoon op de aanhanger meegaat naar Trento..

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CodeCaster normaal doe ik er minstens 30k per jaar, dan is 10k wel weinig. Met dit weer kom ik wel niet buiten als het niet nodig is en liever met de auto en airco als het wel nodig is. Dat er bij zo'n weer meer motoren de baan op gaan heb ik nooit begrepen.
Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:20:
@Verwijderd Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk bij een Energica/Zero? Sluit je de accu gewoon aan op de druppellader of prik je deze eens in de zoveel tijd in het stopcontact om ervoor te zorgen dat de Accu /Batterij niet leegloopt bij stilstand?
Dan bedoel je voor de 12V accu? Die is enkel nodig voor de verlichting en het dashboard. Echt leeg heb ik ze nog niet gehad maar er snoept volgens mij ook niets stroom als contact uit staat (geen alarm of zo). En het is een lifepo4 model wat ook veel minder zelfontlading kent. Tijdens het rijden (mss ook tijdens het laden?) is er een omvormer die de 12V accu voedt.

De grote accu gaat na 30 dagen niet gebruikt (geen contact op) in storage modus en zal dan vanzelf ontladen tot 60% en dan moet je zelf maar nu en dan eens bijladen om rond die 60 te blijven.

Van Enrgica weet ik zelfs niet of ze een afzonderlijke 12V accu hebben nog of hoe noodzakelijk die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
timmie271 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:22:
[...]

Dan mag ik dus straks Zwitserland ook niet meer in na Tirol/Oostenrijk _O-

Gaat lekker zo..... Blij dat de motor over 2 weken gewoon op de aanhanger meegaat naar Trento..
Ah, jouw vakantie gaat dus wel door. Rondje Italië, of wat is de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:25:
@CodeCaster normaal doe ik er minstens 30k per jaar, dan is 10k wel weinig. Met dit weer kom ik wel niet buiten als het niet nodig is en liever met de auto en airco als het wel nodig is. Dat er bij zo'n weer meer motoren de baan op gaan heb ik nooit begrepen.

...
Ik ook niet, tot ik sinds kort met zomerkleding rij. Ik zit de hele dag al te balen dat ik echt moet werken vandaag anders was ik opgestapt. Gisteren was ook het ook gewoon goed te doen. Ik stapte zonder ook maar een enkele zweetdruppel af na 1,5 uur rijden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Ik stapte net helemaal bezweet af van de motor. Bleek de voering nog in de jas te zitten. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Jolke voering? De laatste winter is alweer bijna 1.5 jaar geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dit is zeker geen jas die ik in de winter aan kan doen. Met 15 graden zit de voering er gewoon in, daarboven kan die eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik moest vandaag iets ophalen in Aachen en gelijk maar een leuk rondje Rursee gedaan. Ook de wegen waar je in het weekend niet mag rijden met de motor. Doodzonde eigenlijk, want ai ai wat is het daar lekker toeren.

Aachen in met 34 graden is trouwens geen feest :+

[ Voor 11% gewijzigd door Wokschotel op 26-06-2020 20:09 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Jolke schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Ah, jouw vakantie gaat dus wel door. Rondje Italië, of wat is de planning?
Hotel is inderdaad open. Alle doorkruisende landen zijn open. Dus Yups wij gaan wat rondjes in Italië rijden :P

Hoe en wat qua regels die nog wijzigen moeten we even in de gaten houden. In Italië mogen we in ieder geval niet naast elkaar in de auto zitten, maar zitten vervolgens wel in dezelfde hotelkamer _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Niet naast elkaar in de auto? Wat moet je dan, op de motor blijven zitten op de aanhanger, of op het dak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Vizier open, mond open en proteïne happen jonguh!
Bin there done that.

Op de brommer over die houtribdijk lekker kletsen met een maat naast mij en dus niet door hebben dat wij de vliegen in reden.
Zelfs met electratape over alle ventilatie sleuven en trainingsjas onder de helm gestopt zaten ze overal buiten en binnen in de helm/neus/oren/mond

Brrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik begon ook een aardige collectie te verzamelen, maar morgen gaat het regenen, hier in de Harz... hopelijk spoelen ze er dan weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online

Mijn S1000XR produceert ook meer dan 95db stationair dus ik baal behoorlijk van deze ontwikkeling. En een andere (stillere) uitlaat of een db-killer plaatsen heeft geen zin want op papier blijft hij te luid. Toch maar eens een mailtje sturen naar BMW dat het vreemd is dat zij motoren verkopen die zoveel geluid produceren dat zij verboden worden in sommige delen van Europa en wat zij voor mij kunnen betekenen.

Volgens mijn vriendin klinkt de BMW trouwens een stuk stiller als zij achter mij aanrijdt dan de Caponord die maar 92dB produceert bij stationair toerental.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Jolke schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:15:
Niet naast elkaar in de auto? Wat moet je dan, op de motor blijven zitten op de aanhanger, of op het dak?
@NLDViane gaat in de kofferbak })

Nee we moeten dan achter elkaar zitten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
timmie271 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:58:
[...]

En dan niet naar voren hoesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:59:
[...]

En dan niet naar voren hoesten!
Raampjes achter open :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 mag je wel met z'n 2en op één motor, of mag dat dan juist alleen naast elkaar? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
Motor van @mphilipp nemen, daar zit 1.5 meter tussen de voor en achterbank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:19:
@timmie271 mag je wel met z'n 2en op één motor, of mag dat dan juist alleen naast elkaar? :+
Mag maar één persoon per motor. Dus helaas ook geen leuke Italiaanse meid mee achterop ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:29:
Zoals ik al eerder schreef, is vervangend vervoer een gunst van de dealer, geen plicht.
En is dus ook niet af te dwingen. Gaat mijn geplande vakantie niet door en heb ik daar gevolg kosten van/aan dan zal ik die moeten verhalen op mijn reisverzekering.
Paul Hewson schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:31:
@Bommes Goed vastleggen/documenteren wat er gebeurd en wanneer en je rechtsbijstand inschakelen zodat je de koop kunt laten ontbinden als ze het na 3x proberen niet opgelost krijgen. Heb zelf dit jaar een soortgelijk iets meegemaakt met mijn auto en kreeg dit te horen van mijn rechtsbijstand.
Thanks voor de tip.
Ik zal maandag nog een keer met de Arag bellen om duidelijk te krijgen wat ik en hoe ik moet vast leggen.
Jurrian120 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:33:
Vakantie had je al gepland voordat de motor stuk ging. Hier kan je dan ook bij aangeven dat je zonder de motor ook de vakantie niet kan houden.

Of ze vergoeden de gemaakte kosten kan proberen.

Net als bij je werkgever die je vakantie terugtrekt met een geldige reden. Dan krijg je de gemaakte kosten ook vergoed.
Helaas niet het probleem van de dealer, ik kan me zelf daar voor verzekeren via een reisverzekering.
Die heb ik ook maar daar ga ik nu nog geen claims indienen.
f2ride2001 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:37:
Zonder te willen jennen, maar heb je nu geen spijt dat je de Vstrom ingeruild hebt.......?

Ik hoop echt voor je dat het GOED opgelost wordt, als in: een betrouwbare motor terug. Zeker voor dat geld.
Nee, die was ook zeker niet helemaal in orde.
Daar had ik nu ook last van gekregen, en daar had ik ook denk ik al mee stil gestaan.
Dynamo was niet goed meer, laadstroom was te laag.

Het zo goed mogelijk verhelpen van de problemen aan mijn Guzzi hebben wat mij betreft ook de prioriteit.
Daar wil ik niets onder druk zetten omdat ik zo nodig op vakantie moet op dat ding.
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:46:
Inderdaad. Ze doen nu net of het een triviaal dingetje is dat ze later wel even kunnen oplossen. Ondertussen kun jij eigenlijk niet meer rijden, want het ding loopt warm. Dat is echt niet goed voor een motor.
Ik ga hem ook morgen daar naar toe brengen, ik kan en wil er nu niet meer op rijden. En eerlijk gezegd kan ik het ding nu ff niet meer zien.
Volgens mij benaderen ze het niet als iets triviaals, maar ook hun planning zit ram vol.
Advocaat van de duivel: moeten ze dan andere geplande reparatie/onderhoud en dus ook klanten afzeggen??
Ik zou wel willen dat ze dat deden maar ja.. niet helemaal realistisch. Precies zoals @Chakotay ook schrijft.
Ze hebben het druk.. :|
BvZwolle schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:48:
Kom mijn motor maar ophalen. Brokken is dokken. Voor de rest allrisk verzekerd. Ik zou het wel fijn vinden als je niet offroad gaat. En je mag de kosten betalen voor de montage van de nieuwe achterband die van de week geleverd wordt. Kost hooguit 25 euro.
Wow wat een tof (lief) aanbod..
Maar ik heb ook nog mijn Vespa staan, waar ondertussen de tomtom weer terug op zit, de topkoffer weer terug gemonteerd, accu geladen.
Oftewel klaar voor vertrek. 8)
wd200 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:49:
Gisteren mee gebeld, tot 3 keer toe mogen ze het herstellen en moet ik ze dus de kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
@Bommes Bestaat er ook nog zoiets als een redelijke termijn waarin die oplossing geboden moet worden? Als ze bij wijze van 3 x 2 maanden over elke oplossing doen ben je 6 maanden verder. Nou ben je al (jeeh, feest?) bij oplossing 2, maar je snapt mijn vraag/punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Laatst online: 08:33
Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Mijn S1000XR produceert ook meer dan 95db stationair dus ik baal behoorlijk van deze ontwikkeling. En een andere (stillere) uitlaat of een db-killer plaatsen heeft geen zin want op papier blijft hij te luid. Toch maar eens een mailtje sturen naar BMW dat het vreemd is dat zij motoren verkopen die zoveel geluid produceren dat zij verboden worden in sommige delen van Europa en wat zij voor mij kunnen betekenen.

Volgens mijn vriendin klinkt de BMW trouwens een stuk stiller als zij achter mij aanrijdt dan de Caponord die maar 92dB produceert bij stationair toerental.
Als ik zo zie dan heb je 95db bij 5500t als ik dat zo opzoek op internet. Dat is wat anders dan stationair 95db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39

Ik lees in dat artikel 95dB stationair.
Volgens mij zijn er weinig motoren die 95dB halen stationair!! Of zie ik iets verkeerd?

Edit: blijkbaar was dat al meer mensen opgevallen 😅

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 26-06-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Stationair = meten bij een bepaald aantal RPM. In mij geval iets van 4.5k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes tof dat je er zo nuchter mee omgaat trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
meneer deff schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:15:
[...]

Als ik zo zie dan heb je 95db bij 5500t als ik dat zo opzoek op internet. Dat is wat anders dan stationair 95db.
Lees stationair: versnelling neutraal en dan specifiek toerental.

Klinkt krom maar gaat er dus om dat je de motor stil hebt staan en dan gaat meten op bepaald rpm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
@Pagman@Verwijderd afaik heeft mijn Esseesse9 gewoon geen 12V batterij. Wel een long term storage modus, daarentegen, die de batterij op 80% SoC houdt.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Blackeagle020
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
Vandaag aardig gesmolten, maar de F850GS Adventure is opgehaald :D

En de eerste 170 km staan er ook al bijgeschreven daardoor, was wel behoorlijk zweten, maar als je daar eenmaal doorheen bent is het best lekker rijden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUiVlaxpiEOvGZXuai9S-CkSluU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRuGYOISftzkkN3nUfi8Q1p0.jpg?f=fotoalbum_large

@Bommes wat waardeloos zeg... en ook al doet de dealer wat hij moet doen, vind ik het wel treurig dat ze je nergens in tegemoet komen of überhaupt moeite voor doen.. Maar zeker knap dat je er rustig onder blijft(of zo lijkt het in ieder geval)

@TS je mag mijn motor erbij zetten in Zuid-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
meneer deff schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:15:
[...]

98db bij 5500 rpm zelfs. Zoals @R0y. en @timmie271 al gepost hebben is dat "stationair" toerental iets anders dan het normale stationaire toerental van bijvoorbeeld voor het stoplicht.

5500rpm in de 6e versnelling is ~130kmh bij mijn motor, en heel vaak rij ik in dorpen of steden 50kmh in de 5e of zelfs 6e versnelling, juist om zo min mogelijk overlast te veroorzaken, en haal ik die 98db bij lange na niet. Dat vind ik dus zo bezopen aan deze verboden, er moet naar mijn mening op daadwerkelijke gestraft worden, niet technisch volkomen legale voertuigen als illegaal bestempelen.

Ik hoop dat iemand een keer een boete gaat aanvechten want ik kan mij niet voorstellen dat dit in Europees verband stand houdt. Dit is hetzelfde als alle voertuigen die sneller dan 130km/h kunnen rijden een bon geven als ze Volendam binnenrijden want je mag in Nederland nergens harder rijden dan 130km/h.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:38

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag rondje gemaakt met iemand van het MotorForum, foto'tje gemaakt vanuit grappige hoek. Nu is zo'n K1600 zescilinder geen kleine jongen maar op de foto lijkt het of mijn Sportster in z'n koffer past :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XC0h6qJAvddI8BIdzb0jBFZtuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4b5j0y463YDSGYlmwNGuGmY.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Joepla schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Dealers (auto/motor) doen er al jaren heel veel aan om je te laten merken dat jij speciaal bent (is niet het geval uiteraard). Persoonlijke dingen zoals nabellen als je een voertuig hebt gekocht, informeren voor de onderhoudsbeurt/APK, etc. Mijn autoverkoper vraagt altijd even of ik koffie kom drinken als ik hem (de auto!) een beurt laat geven. Simpele dingen die ervoor zorgen dat ik iedere 4 jaar als eerste bij hem langsga om te kijken wat er dan weer staat.

Als je dealer dan laat merken dat ze meer te doen hebben dan zich drukmaken om jouw vakantie... Tsja, op mijn werk gaan we door tot het goed is. En soms draai je dan wat meer (avond)uurtjes.
Het gaat hier ook niet om een 6e hands fietsje, hoewel dat eigenlijk niet eens uit zou moeten maken.
@Bommes niemand heeft het nog gevraagd maar, hoe zou TLM hiermee zijn omgegaan? Want dat was toch die andere dealer?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
Hkuit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 01:15:
[...]

@Bommes niemand heeft het nog gevraagd maar, hoe zou TLM hiermee zijn omgegaan? Want dat was toch die andere dealer?
Als, als..
Als mijn tante wieltjes had gehad was het een autobus geweest..
Zei mijn moeder vroeger altijd.

Als ik de koop daar had laten doorgaan was het een andere motor geweest, die dit probleem niet had gehad.
Of misschien wel na 100 km in een grote vuurbal was ontploft..
We zullen het nooit weten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
had je wel sneller een nieuwe gekregen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
@Blackeagle020 veel plezier ermee!

@Bommes Volgens mij is dat een Italiaanse uitspraak, wel toepasselijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Het is nu gewoon heel zuur, als-vragen schiet je nu niets mee op. Je kan alleen alles goed documenteren voor als het verder zou escaleren.

Maar ik ben wel bang dat je niet de enige gaat zijn, want het zijn seriematig gebouwde producten, dus de kans is klein dat dit de enige motor gaat zijn met deze problemen. Heb dit zelf al gezien met Caterpillar motoren waarin een heel batch slecht is geweest qua liners van de cilinders.

@botoo Mijn maat rijdt ook op een sportster en mijn Scrambler is ook altjd heel groot ernaast, wel een voordeel als ik erachter rij dat ik dan lekker overzicht heb :*)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
@Bommes ik ben bang dat je niks anders kan doen dan geduld hebben. Het is niks anders dan domme pech. Ik hoop alleen wel dat de dealer/importeur met een degelijke oplossing komen en dat we over een tijdje foto's van jou zien met je Guzzi, off-road. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Blackeagle020 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:20:
Vandaag aardig gesmolten, maar de F850GS Adventure is opgehaald :D

En de eerste 170 km staan er ook al bijgeschreven daardoor, was wel behoorlijk zweten, maar als je daar eenmaal doorheen bent is het best lekker rijden. [Afbeelding]

@Bommes wat waardeloos zeg... en ook al doet de dealer wat hij moet doen, vind ik het wel treurig dat ze je nergens in tegemoet komen of überhaupt moeite voor doen.. Maar zeker knap dat je er rustig onder blijft(of zo lijkt het in ieder geval)

@TS je mag mijn motor erbij zetten in Zuid-Holland
Gaaf!! Geniet ervan! Ik heb toevallig vandaag op mijn lijstje om eens naar een 850GS Adventure te kijken als opvolger van de MT-09.

Ga ook eens kijken of je hier in dit topic wat van je overwegingen/zoektocht hebt geplaatst. Mijn lijstje bestaat momenteel uit:
- 850GS
- jonge 1250 GS
- Africa Twin
- Tenere 700

Lijstje kan bij mij alle kanten uit overigens. :+ Maar moet wel zeggen dat ik na mijn proefrit op KTM 1290 Adventure wel heel erg gecharmeerd ben van een grotere adventure/toer achtige machine!

[ Voor 15% gewijzigd door VidaR-9 op 27-06-2020 10:44 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

@VidaR-9 dat is zeker een diverse lijst. Maar is een Triumph Tiger niets vanwege het feit dat dit ook een 3 cilinder is.

Of een Scrambler 1200, omdat deze gewoon cool zijn 8)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
fdees schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:23:
@VidaR-9 dat is zeker een diverse lijst. Maar is een Triumph Tiger niets vanwege het feit dat dit ook een 3 cilinder is.

Of een Scrambler 1200, omdat deze gewoon cool zijn 8)
Nee, de Tiger spreekt me niet aan, doet me echt niets.

Maar wellicht kan ik binnenkort een BMW 1200GS Rallye van bekende overnemen, die echt 100% is zoals ik hem zou willen. Hij stapt over op Adventure, daar is hij nu naar op zoek. Moet ik alleen even zien wat ik met de MT-09 doe, maar die raak ik vast wel kwijt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03
timmie271 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:58:
[...]

Ik hoor net dat ik mn bandjes wel in Italie laat wisselen... Dat stukje snelweg zullen ze nog wel volhouden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Gelukkig mag de KTM op vakantie!
Dealer gaf aan dat hij zelf met dit “zweten” nog wel de wereld rond durfde.
Hij gaf aan dat ik het gewoon in de winter kon laten fixen. (Ik denk dat ik het eerder laat fixen) maar fijn want dan kan ik gelukkig toch nog richting Luxemburg 👌

Edit: het was wel een struggle met dit weer, helaas hier nog steeds geen druppel gevallen en bloedheet en benauwd.

[ Voor 17% gewijzigd door kneusteun op 27-06-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackeagle020
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
VidaR-9 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Gaaf!! Geniet ervan! Ik heb toevallig vandaag op mijn lijstje om eens naar een 850GS Adventure te kijken als opvolger van de MT-09.

Ga ook eens kijken of je hier in dit topic wat van je overwegingen/zoektocht hebt geplaatst. Mijn lijstje bestaat momenteel uit:
- 850GS
- jonge 1250 GS
- Africa Twin
- Tenere 700

Lijstje kan bij mij alle kanten uit overigens. :+ Maar moet wel zeggen dat ik na mijn proefrit op KTM 1290 Adventure wel heel erg gecharmeerd ben van een grotere adventure/toer achtige machine!
Mooi lijstje, ik had zelf de R1200GS Adventure, Tiger 900 en Tracer 900 op mijn lijstje staan.
De Tracer was een leuk ding, super gewillig op het gas, maar niet zo ultiem comfortabel als de anderen.
De Tiger 900 was heel vergelijkbaar met de F850GS, maar voelde net wat minder 'luxe' aan.
De R1200GS Adventure had een 3-5 jaar oude geweest zonder het TFT scherm, wat echt schitterend is. En cilinders die niet symmetrisch zijn links en rechts

De F850GS Adventure heeft ook een grote tank in combinatie met een zuinige motor, >450 km op een tank is echt een verademing.
Pagina: 1 ... 197 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.