mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:29:
Dat geen vervangend vervoer zou ik niet pikken. Je hebt je vakantie gepland en dan moet je maar gaan lopen? Nee, dat mogen ze voor je regelen. Hier zou ik dus echt heel moeilijk over gaan doen.
Zoals ik al eerder schreef, is vervangend vervoer een gunst van de dealer, geen plicht.
En is dus ook niet af te dwingen. Gaat mijn geplande vakantie niet door en heb ik daar gevolg kosten van/aan dan zal ik die moeten verhalen op mijn reisverzekering.
Paul Hewson schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:31:
@
Bommes Goed vastleggen/documenteren wat er gebeurd en wanneer en je rechtsbijstand inschakelen zodat je de koop kunt laten ontbinden als ze het na 3x proberen niet opgelost krijgen. Heb zelf dit jaar een soortgelijk iets meegemaakt met mijn auto en kreeg dit te horen van mijn rechtsbijstand.
Thanks voor de tip.
Ik zal maandag nog een keer met de Arag bellen om duidelijk te krijgen wat ik en hoe ik moet vast leggen.
Jurrian120 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:33:
Vakantie had je al gepland voordat de motor stuk ging. Hier kan je dan ook bij aangeven dat je zonder de motor ook de vakantie niet kan houden.
Of ze vergoeden de gemaakte kosten kan proberen.
Net als bij je werkgever die je vakantie terugtrekt met een geldige reden. Dan krijg je de gemaakte kosten ook vergoed.
Helaas niet het probleem van de dealer, ik kan me zelf daar voor verzekeren via een reisverzekering.
Die heb ik ook maar daar ga ik nu nog geen claims indienen.
f2ride2001 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:37:
Zonder te willen jennen, maar heb je nu geen spijt dat je de Vstrom ingeruild hebt.......?
Ik hoop echt voor je dat het GOED opgelost wordt, als in: een betrouwbare motor terug. Zeker voor dat geld.
Nee, die was ook zeker niet helemaal in orde.
Daar had ik nu ook last van gekregen, en daar had ik ook denk ik al mee stil gestaan.
Dynamo was niet goed meer, laadstroom was te laag.
Het zo goed mogelijk verhelpen van de problemen aan mijn Guzzi hebben wat mij betreft ook de prioriteit.
Daar wil ik niets onder druk zetten omdat ik zo nodig op vakantie moet op dat ding.
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:46:
Inderdaad. Ze doen nu net of het een triviaal dingetje is dat ze later wel even kunnen oplossen. Ondertussen kun jij eigenlijk niet meer rijden, want het ding loopt warm. Dat is echt niet goed voor een motor.
Ik ga hem ook morgen daar naar toe brengen, ik kan en wil er nu niet meer op rijden. En eerlijk gezegd kan ik het ding nu ff niet meer zien.
Volgens mij benaderen ze het niet als iets triviaals, maar ook hun planning zit ram vol.
Advocaat van de duivel: moeten ze dan andere geplande reparatie/onderhoud en dus ook klanten afzeggen??
Ik zou wel willen dat ze dat deden maar ja.. niet helemaal realistisch. Precies zoals @
Chakotay ook schrijft.
Ze hebben het druk..

BvZwolle schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:48:
Kom mijn motor maar ophalen. Brokken is dokken. Voor de rest allrisk verzekerd. Ik zou het wel fijn vinden als je niet offroad gaat. En je mag de kosten betalen voor de montage van de nieuwe achterband die van de week geleverd wordt. Kost hooguit 25 euro.
Wow wat een tof (lief) aanbod..
Maar ik heb ook nog mijn Vespa staan, waar ondertussen de tomtom weer terug op zit, de topkoffer weer terug gemonteerd, accu geladen.
Oftewel klaar voor vertrek.

Gisteren mee gebeld, tot 3 keer toe mogen ze het herstellen en moet ik ze dus de kans geven.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.