Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.732 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

GSX-MAN schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:48:
Ik zag gisteren een Yamaha XSR bij het verkeerslicht staan. Ik heb er op de beurs een keer op gezeten, maar was ze alweer vergeten. Gaaf speelgoed!
Ze zijn er in twee smaken overigens, 700 en 900.

Er was maandag ook iemand met een gele 900 op Assen aan het rijden: https://www.leukopdefoto.nl/product/foto-1244077/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

steveman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Ze zijn er in twee smaken overigens, 700 en 900.

Er was maandag ook iemand met een gele 900 op Assen aan het rijden: https://www.leukopdefoto.nl/product/foto-1244077/
Ik rij nu een 1050, maar heb met de MT-07 van een vriend ook enorme lol. Ik denk dat de 700 prima zou zijn voor de meeste toepassingen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
@botoo en @ToolkiT
Net gebeld met rechtsbijstand verzekering.
Ik moet ze tot 3 keer toe de kans geven om het zelfde euvel te herstellen.
Dit is pas poging 2.
Wel moet ik even schriftelijk (via mail, of werkopdracht of zo) een bevestiging krijgen dat dit de 2de keer is.

Vervangend vervoer zijn ze niet verplicht, dat hangt af van de voorwaarden van de verkopende partij.
Wel is het, omdat ik dit de vorige keer ook heb gehad, aannemelijk om dat nu ook te krijgen/vragen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Aannemelijk... ook zo'n fijn woord. Je gaat er vanuit, maar de dealer juist niet in de dit geval. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Nou ja als het echt moet kan ik wel weg op motortrip ook zonder vervangend vervoer, maar dan op de Vespa.
first world problems..
bijna beschamend zo veel luxe.. sorry hoor.. :o :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb er een tijdje een CB500 bij gehad. Achteraf had ik die ook gewoon een keer mee moeten nemen op motorweekend.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik heb met de woonwerk Sprint 1050 bijzonder veel lol gehad in Luxemburg afgelopen week :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Maegrim schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:24:
Ik heb met de woonwerk Sprint 1050 bijzonder veel lol gehad in Luxemburg afgelopen week :Y
Ik zit nu ook te kijken om een weekje naar Luxemburg te gaan van 6 tot 10 Juli even met een vriend heen en weer jagen. Maar moet helaas dus zaterdag eerst bij de dealer kijken of mijn "lek" een probleem is. Ze hadden anders pas de 14e plek :'(

Waar ben je exact geweest? uitval basis of gewoon meerdere plekken een kamer geboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maegrim schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:24:
Pics and routes or it didn't happen. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Maegrim
3 nachten Daytona in Dasburg (D)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cTXv7aVl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/chjvWZYl.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Maegrim op 25-06-2020 17:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
Wij zijn afgelopen weekend in luxemburg geweest, hebben ook nog een plaatselijk rondje gereden wat ik wel erg geslaagd vond:

https://www.routeyou.com/...xemburg-klein-zwitserland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Waar anders als Triumph-rijder. ;)

Waar is de tweede foto genomen?
roda_djavulen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:41:
Wij zijn afgelopen weekend in luxemburg geweest, hebben ook nog een plaatselijk rondje gereden wat ik wel erg geslaagd vond:

Leuke route! En je hebt de onvermijdelijke route omhoog bij Kautenbach meegepakt. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jolke op 25-06-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Jolke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Waar anders als Triumph-rijder. ;)

Waar is de tweede foto genomen?
Bij Habscheid, Duitsland.. op weg naar huis :+

[ Voor 28% gewijzigd door Maegrim op 25-06-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah op weg naar Prüm om dan via Verviers terug te rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
@Jolke Ja klopt, en de avond ervoor dat zelfde weggetje naar beneden gereden, wel spectaculair :) We sliepen op camping Kautenbach
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dcep8rRpuKduSZIZZcGmrMrOebw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNVb4O4PFfEePljgTNGlooYf.jpg?f=fotoalbum_large

En @Bommes balen zeg, hopelijk komt het goed voor je vakantie.

[ Voor 7% gewijzigd door roda_djavulen op 25-06-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Jolke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:51:
Ah op weg naar Prüm om dan via Verviers terug te rijden.
Nah, binnendoor via de Biker Ranch naar Aken, vanaf daar de snelweg op

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Bommes
* Bommes gaat zich niet afhankelijk van die Guzzi dealer opstellen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/06/1593112919-480-x-344px-IMG_20200625_212054383~2.jpg

Vespa onder de hoes vandaan, accu aan de lader en bagage mogelijkheden voor de Vespa regelen.

Fook it.. >:) Ik ga echt wel op motortrip over 1,5 week.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 25-06-2020 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 16:16
Quadlock heeft een nieuwe QI-mount speciaal voor motoren. Water- en stofdicht, zegt men...

Ik had al de gewone Quadlock mount op een RAM-bolletje, ondanks de vrij hoge prijs toch maar de Wireless Charging Head besteld, het scheelt weer met laders en kabels klooien elke keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0850eTzfXcYNdjCbfNYUfDrFKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2YPpVHm2oU4ElFIMTtQUD9M.jpg?f=fotoalbum_large

Bevalt erg goed! Heb hem hardwired aan een geschakeld draadje (gesoldeerd). iPhone laadt nu standaard op als ie in de mount zit :) En nee, ik heb geen aandelen Quadlock, vind het gewoon wel handige mounts en zag nog geen ervaringen met dit ding.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:07
@Bommes Lekker bezig, positief blijven om al het andere dat wel meezit dan maar :)

Ik heb vanavond nog een stukje gereden. Vrouw was onverwachts thuis dus ik kon de hort op (kind van 1 alleen thuislaten vinden we spannend :+ )
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/1b30755cc67f79f63bcb9d7e97cb5f68.jpeg

@BlackLabel01 Vind Quadlock wel duur inderdaad. Je gaat al gauw naar de €150 wil je de mount + hoesje bruikbaar hebben. Tenminste, dat bedrag zag ik elke keer als ik hem samenstelde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:23:
* Bommes gaat zich niet afhankelijk van die Guzzi dealer opstellen.

[Afbeelding]

Vespa onder de hoes vandaan, accu aan de lader en bagage mogelijkheden voor de Vespa regelen.

Fook it.. >:) Ik ga echt wel op motortrip over 1,5 week.
En aan de LaChouffe, goed bezig! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Dat is nog een lijk van een paar dagen terug.
Nu was ik een Hoegaarden witbier soldaat aan het maken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Jolke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Heerlijk, de biertjes van Achouffe. Gisteren voor het eerst de Chouffe Houblon, wat bitterder maar niet te, eerder dit jaar zo'n vierpack Chouffe Soleil, extra lekker in de zomer. En natuurlijk is de gewone Blonde ook niet te versmaden! (Wel eens iemand horen zeggen dat iets wél te versmaden was :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

De afgelopen dagen heb ik m'n handschoenen uiteraard aangehad, maar die zijn enorm plakkerig van binnen geworden. Hoe maken jullie dat schoon? Een jas kun je gewoon luchten, maar dat lukt niet met handschoenen.

[ Voor 50% gewijzigd door TucanoItaly op 25-06-2020 23:05 . Reden: Ingekort ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Vraagje, ik was eigenlijk op zoek naar een laag onder mijn broek dat je benen/zitvlak niet aan je motor broek gaan plakken bij heet weer en gaan schuren.

Nu verkopen ze bij de motorkleding zaak hier verkoelende thermo broeken voor. Maar deze kosten zo'n 60 euro.

Kan ik hier ook gewoon een hardloop legging voor gebruiken? Dit lijkt redelijk hetzelfde te zijn en zou ook voor verkoeling moeten zorgen.

Iemand hier ervaring mee of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

roda_djavulen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:41:

Oh man! Laat je een fantastische hill climb links liggen, Kautenbach - Nocher (in die richting is heuvel op) YouTube: YouTube
detim schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:36:
Vraagje, ik was eigenlijk op zoek naar een laag onder mijn broek dat je benen/zitvlak niet aan je motor broek gaan plakken bij heet weer en gaan schuren.

Nu verkopen ze bij de motorkleding zaak hier verkoelende thermo broeken voor. Maar deze kosten zo'n 60 euro.

Kan ik hier ook gewoon een hardloop legging voor gebruiken? Dit lijkt redelijk hetzelfde te zijn en zou ook voor verkoeling moeten zorgen.

Iemand hier ervaring mee of tips?
Hmm, m'n hardloopbroek zit veel strakker, weet niet of dat wel fijn is voor langere tijd. Onderkleding is wel aan te raden, ik heb iets van Vanucci en "LC" (2012 gekocht bij wijlen Motozoom)

[ Voor 49% gewijzigd door steveman op 26-06-2020 00:03 . Reden: dat was geen quote... ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:19:
[Afbeelding]

Nee dat is niet de foto van de vorige keer.

Dat is een nieuwe net gemaakt foto.
Weer een olie lekkage vanuit de zelfde plek als de vorige keer.
Komt tussen de bak en het blok door.
Km stand de vorige keer was iets van 150km toen ik het zag, ding 3 weken kwijt geweest.
Vorige week terug gekregen en nu heeft de Guzzi 1295km gereden.

Ik heb hem net een week terug... ;( :N :'(

Hier heb ik geen nieuwe motor voor gekocht, voor dit gezeur.
En ik wil over 1,5 week op de motor, mijn nieuwe motor op vakantie..
Modjes, toestemming om te vloeken??
Ik ben geen mod, maar van mij mag je zoveel vloeken als je wil. Alle krachttermen zijn wat mij betreft toegestaan..

Maar wtf... Ik ben benieuwd naar de oplossing. Eerlijk gezegd had ik 'm terug in de showroom geparkeerd en m'n geld terug geëist. Je koopt een nieuwe motor, en dan mag je verwachten dat zo'n ding de eerste jaren zonder (alteveel) gelazer blijft rijden. Jouw Guzzi voldoet niet bepaald aan die omschrijving, ergo: Ondeugdelijk product.

Hell, mijn Fazer is bijna 20 jaar oud. Als dat ding dergelijke issues zou vertonen zou ik het een miskoop noemen, maar niet onredelijk. Het ding is nou eenmaal niet nieuw meer, dat weet je van te voren bij een gebruikte auto/motorfiets/whatever. Maar nieuw? ffs :/

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 26-06-2020 01:12 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:38:
[...]

Oh man! Laat je een fantastische hill climb links liggen, Kautenbach - Nocher (in die richting is heuvel op) YouTube: YouTube

[...]
Ook een mooie route omhoog, maar dan vind ik de 348 naar Bourscheid omhoog fijner. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
lolgast schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:45:
@BlackLabel01 Vind Quadlock wel duur inderdaad. Je gaat al gauw naar de €150 wil je de mount + hoesje bruikbaar hebben. Tenminste, dat bedrag zag ik elke keer als ik hem samenstelde
Dat valt toch wel mee? Ik heb een hoesje + RAM set als basis gekocht, was toen 59,90 en je vindt altijd wel een 10% kortingscode. Maar ik had inderdaad al wel een paar dingen in huis, een 1'' RAM mount op de motor + een korte verstelbare arm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
BlackLabel01 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 06:56:
[...]

Dat valt toch wel mee? Ik heb een hoesje + RAM set als basis gekocht, was toen 59,90 en je vindt altijd wel een 10% kortingscode. Maar ik had inderdaad al wel een paar dingen in huis, een 1'' RAM mount op de motor + een korte verstelbare arm :)
Laad die wel snel genoeg op? Normaal gesproken gebruikte ik altijd mijn werktelefoon als navigatie en die laad prima op. Laatste keren echter mijn eigen telefoon gebruikt, maar na een hele dag aan de lader was die op het eind van de dag toch leeg. Ik snap dat mijn eigen telefoon door het grotere scherm en snellere CPU e.d. meer energie verbruikt maar dat was wel een domper.
-----------
Zijn er trouwens mensen die zondag de Eifel in gaan? Er zitten nieuwe bandjes en remblokken op de motor, die moeten natuurlijk even ingesleten worden >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 26-06-2020 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 14:43
Tijdens de Corona is het al begonnen maar het wordt nu steeds groter in de media: https://www.ad.nl/auto/mo...g-verzet-groeit~a7a17890/

Het maakt niet meer uit bij welke groep je hoort. Er is altijd wel een andere groep die het de ander niet gunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
,Dan zijn het wel heel véél rotte appels’’, reageert Tony Hardenberg van de Actiegroep Geluidoverlast Motorfietsen in de Krimpenerwaard. Hij is druk met de oprichtingsvergadering van de Nederlandse Federatie Omgevingslawaai Motorvoertuigen. Over twee weken komen negen actiegroepen uit heel Nederland samen om die landelijke koepel vorm te geven. Officieel zal de Nefom ook tegen de herrie van auto’s, waterscooters en brommers strijden, maar de motorfiets is de core business. ,,We richten ons op afsluiten van wegen. Dat is het enige middel om echt iets te doen aan het geluid. Iedere week komen er actiegroepen bij. Ze voelen zich gesterkt door de uitspraak van de Raad van State over Lopik. Echt weren van motorrijders kan dus wel.’’
Core Business is het afsluiten van wegen :') Dan stem ik ervoor om alle klagers op schiermonnikoog te huisvesten daar is het pas stil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Core Business is het afsluiten van wegen :') Dan stem ik ervoor om alle klagers op schiermonnikoog te huisvesten daar is het pas stil.
Rottumerplaat schijnt ook niet veel lawaai te hebben... O-)

Gisteren theorie gehaald! Nu alleen AVD nog over 'n klein maandje.

Natuurlijk al lang aan het kijken wat voor motorfiets ik zou willen, en dan wel met de volgende criteria:
  • ABS
  • Max 5.000 (liefst natuurlijk eronder...)
  • Naked
  • Ronde koplamp :D
  • Niet al te gek veel km's
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een hele lastige combinatie is. Vooral de ronde koplamp icm ABS én het budget wordt lastig, anders was de SV650 hoofdkandidaat geweest. Er staat één SV650 bij MVM waartoe ik m'n budget nog wel zou kunnen stretchen, maar daar blijft het wel bij.
Ik heb m'n AVB gedaan op een XJ6, en rijd nu AVD op een CB600F. De CB600F vind ik wel echt een stuk lekkerder rijden dan de XJ6, moet ik zeggen.

Natuurlijk ga ik gewoon proefrijden en zien wat het lekkerst rijdt, maar hebben jullie nog aanbevelingen?

[ Voor 15% gewijzigd door Inperiosus op 26-06-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Corebusiness nog wel _O- Ik heb de beste man net gevonden op linkedin en zijn foto zegt me al genoeg. :')
Hij durft niet zijn activiteit voor de actiegroep op zijn profiel te vermelden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Inperiosus Een SV 650 is een heel erg leuke motor! Dat zou mijn eerste keuze zijn. De XJ6 en CB600F missen wat mij betreft toch echt wel karakter in vergelijking met de SV650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:05:
[...]

Het maakt niet meer uit bij welke groep je hoort. Er is altijd wel een andere groep die het de ander niet gunt.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:45:
@Inperiosus Een SV 650 is een heel erg leuke motor! Dat zou mijn eerste keuze zijn. De XJ6 en CB600F missen wat mij betreft toch echt wel karakter in vergelijking met de SV650.
Dit lees ik dus héél erg vaak. Het enige nadeel is dat ik de betaalbaardere SV650S gewoon niet echt mooi vind. De SV650N vind ik dan weer prachtig, maar ligt net iets boven budget.

Misschien moet ik gewoon niet zoveel zeuren en gewoon gaan rijden :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Inperiosus Wen er maar aan, ik heb nog nooit een motor gekocht zonder m'n oorspronkelijke budget (iets) te moeten oprekken :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Corebusiness nog wel _O- Ik heb de beste man net gevonden op linkedin en zijn foto zegt me al genoeg. :')
Hij durft niet zijn activiteit voor de actiegroep op zijn profiel te vermelden. :D
IIk vind ook nog volgende quote van hem:
In de afgelopen dagen hebben bewoners van de Krimpenerwaard een filmpje gemaakt van de overlast, vanuit hun eigen tuin. Dit soort beelden kunnen wij elk weekend tussen 11.00 en 17.00 maken.
Goede tip, voor 11:00 uur en na 17:00 is het daar nog rustig en kan je lekker knallen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Inperiosus schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Dit lees ik dus héél erg vaak. Het enige nadeel is dat ik de betaalbaardere SV650S gewoon niet echt mooi vind. De SV650N vind ik dan weer prachtig, maar ligt net iets boven budget.

Misschien moet ik gewoon niet zoveel zeuren en gewoon gaan rijden :9
En de sv650x?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
@Inperiosus Nog meer geld sparen en een gloednieuwe SV650 halen :P Een nieuw heb je vanaf 6900~
De jong gebruikte SV's met minder dan 5K kilometers beginnen rond de 6000

[ Voor 8% gewijzigd door Pagman op 26-06-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Wel oppassen trouwens, Tony is een Tuinbaas (mét hoofdletter!) naar eigen zeggen.
Gaaf! Alleen wel een stuk boven budget.
Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:00:
@Inperiosus Nog meer geld sparen en een gloednieuwe SV650 halen :P Een nieuw heb je vanaf 6900~
De jong gebruikte SV's met minder dan 5K kilometers beginnen rond de 6000
Het is niet dat ik het geld er niet voor heb, eerder dat ik het er niet voor over heb. Om nu gelijk als eerste motor een gloednieuw ding te kopen, vind ik best tricky. Hij gaat ongetwijfeld een keer vallen en dat doet iets minder zeer als er al een krasje op zit :9
lolgast schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:03:
@Inperiosus De Suzuki Gladius zou nog een optie kunnen zijn :)
Taygeta schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Daar dacht ik ook aan toen ik het las...
Fortnine had er laatst nog een filmpje over.
Die komt ook zeker op het lijstje! En zal het filmpje bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Inperiosus op 26-06-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Laatst online: 17-09 13:00

Taygeta

KTM 790 Adventure

lolgast schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:03:
Daar dacht ik ook aan toen ik het las...
Fortnine had er laatst nog een filmpje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Klopt, dat is dit filmpje (met timestamp naar de Gladius):
YouTube: The Best Used Motorcycle to Buy - Review
@Inperiosus hoef je niet zelf te zoeken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 26-06-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Inperiosus schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:33:
[...]

Natuurlijk al lang aan het kijken wat voor motorfiets ik zou willen, en dan wel met de volgende criteria:
  • ABS
  • Naked
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een hele lastige combinatie is. Vooral de ronde koplamp icm ABS én het budget wordt lastig, anders was de SV650 hoofdkandidaat geweest. Er staat één SV650 bij MVM waartoe ik m'n budget nog wel zou kunnen stretchen, maar daar blijft het wel bij.
Ik heb m'n AVB gedaan op een XJ6, en rijd nu AVD op een CB600F. De CB600F vind ik wel echt een stuk lekkerder rijden dan de XJ6, moet ik zeggen.

Natuurlijk ga ik gewoon proefrijden en zien wat het lekkerst rijdt, maar hebben jullie nog aanbevelingen?
Feli! En een Triumph Street Twin? Ik vind het een prachtige motor, voor mijn gebruik was die echter niet echt geschikt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
lolgast schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:05:
Klopt, dat is dit filmpje (met timestamp naar de Gladius):
YouTube: The Best Used Motorcycle to Buy - Review
@Inperiosus hoef je niet zelf te zoeken ;)
Top! Ziet er veelbelovend uit.Zo'n 4x4cm windschermpje staat wel altijd gek O-) Maar als ik het goed zie, zijn ze ook zonder te verkrijgen, toch?
Thoit schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Feli! En een Triumph Street Twin? Ik vind het een prachtige motor, voor mijn gebruik was die echter niet echt geschikt helaas.
Ja dít is gaaf! Alleen forst boven budget en ik vraag me af hoe het woon-werken hierop zou gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Inperiosus schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Top! Ziet er veelbelovend uit.Zo'n 4x4cm windschermpje staat wel altijd gek O-) Maar als ik het goed zie, zijn ze ook zonder te verkrijgen, toch?
De Gladius werd volgens mij zonder scherm geleverd. Maar je kan deze eventueel ook makkelijk eraf schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Inperiosus Het meerendeel op MP heeft geen schermpje, dat zegt al genoeg denk ik :) Zoektocht naar een met ABS kan het lastig maken, maar ze zijn er absoluut in je prijsklasse!
https://www.marktplaats.n...-suzuki/#q:suzuki+gladius

Op mijn Hornet zat ook een schermpje toen ik hem kocht. 4 bouten loshalen en hij was eraf. Zal bij de Gladius niet veel anders zijn :) Laat je er vooral niet door tegenhouden. Bij WW verkeer kan het scherm juist lekker zijn omdat het de wind wat van je hoofd kan halen. Maar dat weet je pas als je er mee rijdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Inperiosus schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:03:
Wel oppassen trouwens, Tony is een Tuinbaas (mét hoofdletter!) naar eigen zeggen.

[...]

Gaaf! Alleen wel een stuk boven budget.

[...]

Het is niet dat ik het geld er niet voor heb, eerder dat ik het er niet voor over heb. Om nu gelijk als eerste motor een gloednieuw ding te kopen, vind ik best tricky. Hij gaat ongetwijfeld een keer vallen en dat doet iets minder zeer als er al een krasje op zit :9

[...]

[...]

Die komt ook zeker op het lijstje! En zal het filmpje bekijken.
Ik snap je beredenering met nieuw kopen en laten vallen wel. Al moet je het ook zo zien dat een ander voor jou dit ook kan doen. Daarnaast is het ook zo dat als je hem nieuw koopt ook in de kleurstelling hebt zoals jij het wilt.

En als het goed is heb je met een nieuwe motor niet zoveel pech/onderhoud.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:15
Gisteren vrouwlief geslaagd voor AVB, mag ze eindelijk lekker rijden ivm op het terrein weg te branden in de zon. :+
Eerste mogelijkheid voor AVD werd pas rond september/oktober geschat.. :')

Heeft ze in ieder geval meer tijd om na te denken over de motor die ze wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Jurrian120 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:16:
[...]

En als hert goed is heb je met een nieuwe motor niet zoveel pech/onderhoud.
Heb je de laatste posts van @Bommes nog gelezen :X :X

[ Voor 10% gewijzigd door Waaj op 26-06-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackLabel01 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:42:
Quadlock heeft een nieuwe QI-mount speciaal voor motoren. Water- en stofdicht, zegt men...
Heb hem ook in gebruik sinds die beschikbaar is. In mijn geval op de SR/F en heb wel via een SAE connector met de meegeleverde SAE naar USB adapter moeten werken omdat de ingebouwde USB poorten niet genoeg stroom leverden.

Gelukkig is die SAE connector wel ook geschakeld met 't contact. Er zit een knop op de lader maar om die nu zelf telkens aan en uit te moeten zetten, dat zag ik niet zitten.

Ik gebruik em met verschillende hoesjes met universal mount op geplakt achteraan. Officieel niet OK, je moet eigenlijk met de specifieke telefoon hoesjes werken. En dat merk ik ook wel. Het ene hoesje werkt beter dan het andere en bij 1 heb ik de sticker moeten verplaatsen, meer naar het midden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n6ch2Fv/CF00-E8-C2-70-CD-435-E-AF74-66-C53-B9-F45-DD.jpg

Moet wel nog eens bekijken hoe ik die SAE connector kan verplaatsen want vooral dat USB gedeelte is zeker niet tegen water bestand en dat zit daar op een slechte locatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r6kXJ6r/C335-BA41-F527-4-C5-E-AD4-D-CC37-FF618-BDC.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
Waaj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Heb je de laatste posts van @Bommes nog gelezen :X :X
I know. Wil het niet pijnlijk maken al heb je de kans dat het wel kan. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:42:
Bevalt erg goed! Heb hem hardwired aan een geschakeld draadje (gesoldeerd). iPhone laadt nu standaard op als ie in de mount zit :) En nee, ik heb geen aandelen Quadlock, vind het gewoon wel handige mounts en zag nog geen ervaringen met dit ding.
Ja, Quadlock... Heel mooi spul, compacte houder, en ook voor mijn bankstel is er een hele handige oplossing zonder lompe RAM mount ofzo. Heel elegant en een hele goede bevestiging. Er zitten alleen 3 nadelen aan:
1-Het is gruwelijk duur
2-Je moet een ding op je telefoon (of hoesje) plakken of een hoes van hen kopen
3-Het is gruwelijk duur

Ik heb even snel zitten rekenen en ik kwam op een fiks bedrag uit. Ook al omdat ik dan verplicht ben om in de auto dezelfde houder te nemen. En ik had al een wireless charging ding in de auto (die er nu steeds af flikkert), dus die moet ik dan vervangen. En mijn vriendin moet dan ook zo'n ding erop anders kan zij de houder ook niet gebruiken in de auto. Je komt zo makkelijk boven de €200 uit...da's niet mis om je telefoon voor je snufferd te hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt prijs is het grootste minpunt. Ik gebruik het op 2 motoren en 2 fietsen... de auto begin ik niet aan omwille van de prijs.

Deze lader ook is 100 EUR en dan heb je echt enkel de lader, nog niet de motor mount :s. Dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
Hebben jullie dit gelezen?

https://www.ad.nl/auto/mo...r=https://www.google.com/

Het wordt steeds gekker hier in NL..... |:( |:(

Rokers hebben we al verbannen, nu de motorrijders, zwarte piet laat ik er maar even tussenuit. 8)7
Who's is next :(

Dit is niet meer het Nederland waar ik van houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:19:
[...]
Ik gebruik em met verschillende hoesjes met universal mount op geplakt achteraan. Officieel niet OK, je moet eigenlijk met de specifieke telefoon hoesjes werken.
Zij verkopen die plakkertjes toch zelf? Je moet het alleen op bepaalde hoesjes doen. Zacht kunststof is niet goed, want dan zou ie los kunnen laten. De spoeling wordt zo best dun geloof ik. Maar hij moet wel goed zitten, anders ben je een keer tijdens het rijden je foon kwijt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
f2ride2001 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:32:

Rokers hebben we al verbannen, nu de motorrijders, zwarte piet laat ik er maar even tussenuit. 8)7

Vlees/alcohol word in de volgende fase afgepakt. Daarna zal je ook nog eens als veganist door het leven moeten en kan je varkens en koeien alleen nog maar in een dierentuin vinden. Want de veesector en CO2/stikstofuitstoot.

/ontopic

Als je pech hebt mag je daarna ook niet meer op een motor omdat die niet zo veilig is als een auto. Ook al is die elektrisch en geluidloos.

[ Voor 2% gewijzigd door Jurrian120 op 26-06-2020 09:36 . Reden: Extra content ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sorry, maar dat roepen 'de motorrijders' zelf over zich af. Motorrijden gaat (wat mij betreft) niet over geluid. En al zeker niet over die vreselijke herrie die veel van onze motorvrienden zo belangrijk lijken te vinden. Want laten we eerlijk zijn: er rijden gewoon heel veel mensen rond met uitlaten die veel te veel lawaai maken. En omdat de politie hier er niet zo bovenop zit als in Duitsland, blijven mensen dat doen. Je hebt al van die uitlaten voor lafaards, de Jeckyl en Hyde die je zelf op een herrie stand kan zetten en weer terug als er gecontroleerd wordt. Te gek voor woorden.
En dan de mensen die het leuk vinden om een dijkje in zijn 2 te doen. Je zult maar aan die dijk wonen.

En ik woon zelf 20 hoog in Rotterdam, maar zelfs daar hoor ik af en toe van die [woord dat ik niet mag zeggen hier] die het leuk vinden om bij te stoplicht 'm even lekker in de begrenzing te trekken. Als het dan op groen gaat, krijg je meer herrie als bij de TT.

Nee, het ligt niet aan Nederland, het ligt aan de motorrijders zelf. Ik ga ze er misschien in het vervolg maar eens op aanspreken. Want het zijn diezelfde idioten die klagen over afgesloten dijkjes, die die pokkeherrie maken. Erg jammer dit. Wat mij betreft gaat de politie hier eens een keer een speerpunt van maken. Want dijken afsluiten is geen oplossing. Die idioten moeten van de weg. Ga je moeder lastig vallen met je hobby, niet iemand die gewoon lekker in zijn tuin wil zitten zonder pokkeherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

[...]

• ABS
  • Naked

Tis dan geen ronde koplamp, maar een BMW F800R?

@mphilipp Ik ben het met je eens hoor, het is zoals altijd een kleine "vocale" minderheid die het voor de rest verpest. Paar weken geleden een heel stuk langs de Kromme Mijdrecht en Amstel gereden en een hoop andere motoren tegengekomen. Helaas was de Meije afgesloten voor motoren (stond een hek en twee poppetjes). Van alle motoren waren er echt maar een paar die clichématig kabaal/achterlijk reden. Wat mij betreft mogen ze die ook gewoon van de weg plukken, want zij zorgen er voor dat ík er óók op word aangekeken, terwijl ik juist mijn best doe om afstand te houden, rustig te rijden en snel opschakelen.

Hier in de stad zijn het trouwens vooral MP3's met open Akra's die denken dat ze moeten schakelen :F Echt vreselijk dat aan/uit volk :-( "Mèèèèèeèèm - gas los - mèèèèèèèm - gas los - mèèèèèèm" ;w

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2020 10:34 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Inperiosus schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:10:
[...]
Ja dít is gaaf! Alleen forst boven budget en ik vraag me af hoe het woon-werken hierop zou gaan?
In Duitsland zijn ze soms voor rond je budget te krijgen, weinig kilometers omdat ze nog niet oud zijn. Woon werk gaat in feite met elke motor goed. Genoeg mensen die ik WW zie doen met een supersport, zou er zelf niet voor kiezen maar het kan prima.
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Sorry, maar dat roepen 'de motorrijders' zelf over zich af. Motorrijden gaat (wat mij betreft) niet over geluid. En al zeker niet over die vreselijke herrie die veel van onze motorvrienden zo belangrijk lijken te vinden. Want laten we eerlijk zijn: er rijden gewoon heel veel mensen rond met uitlaten die veel te veel lawaai maken. En omdat de politie hier er niet zo bovenop zit als in Duitsland, blijven mensen dat doen. Je hebt al van die uitlaten voor lafaards, de Jeckyl en Hyde die je zelf op een herrie stand kan zetten en weer terug als er gecontroleerd wordt. Te gek voor woorden.
En dan de mensen die het leuk vinden om een dijkje in zijn 2 te doen. Je zult maar aan die dijk wonen.
Ik ben het volledig met je eens! Maar de mensen zijn ook echt helemaal aan het doorslaan. Zo had ik eerder verteld dat vorige week op het circuit alle motoren teveel kabaal maakten. Dit waren motoren met originele dempers en DB killers e.d. erin. We hebben de meest rare fratsen moeten uithalen om aan het geluid te komen. Zelfde als in Oostenrijk, daar mag je met sommige motoren met originele demper niet eens meer komen. Dat gaat de verkeerde kant op, je moet handhaven en een regel maken dat de motor als die goedgekeurd is op x DB, hij x DB mag afwijken. Kom je daarboven, krijg je een boete. En houd de maximale DB's dan ook voor ál het verkeer aan, dus ook auto's, vrachtwagens etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Thoit op 26-06-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Zij verkopen die plakkertjes toch zelf? Je moet het alleen op bepaalde hoesjes doen. Zacht kunststof is niet goed, want dan zou ie los kunnen laten. De spoeling wordt zo best dun geloof ik. Maar hij moet wel goed zitten, anders ben je een keer tijdens het rijden je foon kwijt.
Ja maar bij hun draadloze laders vermelden ze wel duidelijk dat die enkel compatibel zijn met hun telefoon specifieke hoesjes, dus niet met die universal geplakte dingen. Begrijp ik ook wel gezien ze moeilijk kunnen ondersteuning geven voor verkeerd geplakte dingen of te dikke hoesjes enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48
[...]

• ABS
  • Naked

Enkele pagina's terug hier heb ik mijn SV 650 laten zien, de mijne komt uit 2019 en past niet binnen je budget, maar was er nu ook weer niet enorm ver over. Ik denk dat een SV 650 van de nieuwste lichting wel voor 5000 Euro moet lukken, maar dan moet je niet te kritisch zijn over bouwjaar/kilometerstand/kleurstelling/opties.

Om je een idee te geven, de mijne van oktober 2019 met 9770 km kostte 6250. Ik heb een nette inruildeal kunnen maken voor mijn 2002 Honda CB500 en dat maakt het voor mij interessant. Ik heb meer geld uitgegeven dan ik eigenlijk van plan was, maar nu wel een motor van nog geen jaar oud en fabrieksgarantie. Daar kan ik voorlopig nog wel mee vooruit en als ik hem weg wil doen ook nog prima in te ruilen. Wel WA casco verzekerd, mijn vorige was WA maar dat vond ik geen fijn idee bij zo'n jonge motor.
[...]

En ik woon zelf 20 hoog in Rotterdam, maar zelfs daar hoor ik af en toe van die [woord dat ik niet mag zeggen hier] die het leuk vinden om bij te stoplicht 'm even lekker in de begrenzing te trekken. Als het dan op groen gaat, krijg je meer herrie als bij de TT.

Nee, het ligt niet aan Nederland, het ligt aan de motorrijders zelf. Ik ga ze er misschien in het vervolg maar eens op aanspreken. Want het zijn diezelfde idioten die klagen over afgesloten dijkjes, die die pokkeherrie maken. Erg jammer dit. Wat mij betreft gaat de politie hier eens een keer een speerpunt van maken. Want dijken afsluiten is geen oplossing. Die idioten moeten van de weg. Ga je moeder lastig vallen met je hobby, niet iemand die gewoon lekker in zijn tuin wil zitten zonder pokkeherrie.
Helemaal mee eens. Ik kom ook geregeld andere motorrijders tegen welke werkelijk een enorme herrie maken. Ik heb vaak de neiging om ze daar op aan te spreken. Sowieso erger ik mij vaak aan associaal gedrag van andere motorrijders en soms maak ik dat ook non-verbaal duidelijk. Ze zullen mij wel een zeur vinden en zich waarschijnlijk niet realiseren dat ik zelf ook motor rij.

Edit 2: Overigens zit er op de Suzuki Bandit 650 van mijn vriendin een of andere Arrow herriepijp. Het is dat zij extreem rustig/defensief op de motor rijd, maar anders zou ze ook in aanmerking komen met die motor. Dat geeft maar weer aan dat het met name de combinatie van herriemotor met bestuurder is wat het probleem veroorzaakt. Waarbij ik wel denk dat een bepaalde categorie bestuurders graag een herriepijp onder de motor schroeft, maar goed.

[ Voor 39% gewijzigd door GH45T op 26-06-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Rokers hebben we al verbannen, nu de motorrijders, zwarte piet laat ik er maar even tussenuit. 8)7
Dit zit er aan te komen natuurlijk, alsook een verplichte keuring voor motorfietsen. Die keuring zal meer te maken hebben met geld inzamelen gok ik want iedereen die daar omheen wil zet gewoon 1x per jaar alles terug origineel.

Aan de andere kant zou 't niet slecht zijn om eindelijk een keuring te hebben want nu kun je in België eigenlijk bijna onmogelijk legaal met zijspan rijden op veel motoren. Je moet al echt een combinatie kopen die af fabriek met de juiste papieren komt (dus eigenlijk al een zijspan heeft).

Motorfietsen verbieden op bepaalde plaatsen treft natuurlijk ook de rijders die zich wel gedragen. Om die reden alleen al ben ik meer te vinden voor strengere controles op zowel geluid als snelheid. Wat ze bij brommers (in mijn jeugd althans) deden hier in Vlaanderen dus. Op de rollen ermee :D.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Het bekende probleem van "een klein groepje verpest het voor de rest" wordt steeds vaker opgelost door het dan voor alles en iedereen maar te verbieden. Misschien moeten we dat dan maar heel breed invoeren. De gemiddelde dikke-Audi-rijder heeft een minderwaardigheidscomplex en gedraagt zich meer dan gemiddeld apart op de weg. Stoppen dus met Audi's toelaten in de spits. Want de rest van NL wil wel gewoon naar het werk kunnen rijden zonder gezeik. Dat soort werk.

Waarom niet een paar massale controles a.s. zaterdag op een paar plekken in NL en over een maand weer? De hele boel, geluidsmeting, papieren en voor mijn part nodigen ze ook de Belastingdienst uit. Wie zijn zaakjes op orde heeft krijgt een koffievoucher, de rest wordt ter plekke afgehandeld. De vrijheid die we in NL nog hebben vwb het lekker knutselen aan motoren werkt volgens mij prima, behalve voor de 0,1% die denkt dat ze boven alles staan.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ja er zijn enorm veel kuttokkies, maar die heb je onder de motorrijders, automobilisten, weet ik wat. En die mogen wat mij betreft ALLEMAAL worden aangepakt. Er is alleen geen handhaving en daarom komen ze ermee weg. En zijn wij de sjaak terwijl we ons wel aan de regels en fatsoensnormen houden. Het probleem hier is het alles over 1 kam scheren. Ja, k snap prima dat die mensen rond de dijk helemaal leip worden van die asomongolen met hun loud pipes save lives... maar pak die dan aan. Ipv iedereen die toevallig een motor heeft.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Okay dan... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXrlaZs-4Fz2mzLxme5B2Zr6LK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swiHoleSYndNXtz4DlXF4wIf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Woask savonds laat door de polder gereden? Leuk effect geeft dat :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Dijk Lelystad - Enkhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tijd voor een ruitenwisser :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Joepla Ik ben bang dat het meer >10% is dan 0,1%. Maar ik ben het er wel mee eens dat er gehandhaaft moet worden ipv maatregelen te nemen die hele categorieën raken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Vizier open, mond open en proteïne happen jonguh!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:54:
[...]
Zelfde als in Oostenrijk, daar mag je met sommige motoren met originele demper niet eens meer komen. Dat gaat de verkeerde kant op, je moet handhaven en een regel maken dat de motor als die goedgekeurd is op x DB, hij x DB mag afwijken. Kom je daarboven, krijg je een boete. En houd de maximale DB's dan ook voor ál het verkeer aan, dus ook auto's, vrachtwagens etc
Ik begrijp ook niet hoe dat kan. Gelukkig is mijn wegversperring goedgekeurd voor Oostenrijk, dus ik maak mij geen zorgen. Maar ik snap niet dat als er een EU norm is voor de keuring van uitlaten, een lidstaat kan kiezen om daar onder te gaan zitten en de rest te weren. Dat is niet uit te leggen.
Wat ik ook niet uit te leggen vind, is dat bv HD's toch behoorlijk wat herrie maken met de goedgekeurde uitlaat. Waarschijnlijk klopt die test niet. Nou ja...waarschijnlijk...het is wel zeker. Volgens mij is het probleem dat ze stationair meten als in zijn vrij en dan 3850tpm draaien. Bij de GS zit er dan zo'n klep in de uitlaat die alleen maar bedoeld is om door die test heen te komen. Boven een bepaald toerental gaat ie open en maakt ie meer geluid. Ik vermoed dat die klep bij 3850 open gaat...

Er wordt denk ik gewoon te weinig aandacht aan besteed. En de verkoop van herriepijpen is gewoon toegestaan. De mogelijkheid om de db killer eruit te halen vind ik ook al zo raar. Waarom moet dat ding eruit kunnen? En helaas is de politie in Nederland zodanig uitgekleed, dat ze geen tijd hebben om zo af en toe eens flink te controleren. Want alleen bij de TT is niet genoeg. De mensen die met zo'n blèrpijp rijden, weten wie ze zijn en dat het niet ok is, want als ze naar Duitsland gaan, doen ze weer hun killer erin. Dus er is niets onschuldigs aan.

De mensen die dijken laten afsluiten hebben geen last van die afsluiting. Zij en hun vrinden rijden zelf niet. Ook politici laten zich makkelijk meenemen, want het kost hen nauwelijks stemmen. Dus dat is makkelijk scoren. Maar ik zeg altijd: je moet mensen geen stok geven om je mee te slaan. Motorrijders weten al jaren en jaren dat er best veel (het zijn echt niet 'een paar' rotte appels) motorrijders die teveel herrie maken en/of keihard over de dijken scheuren. Niemand doet wat, er wordt alleen geageerd tegen mensen die dijken af willen sluiten. Nu lijkt die groep tegenstanders momentum te hebben en worden ineens alle motorrijders wakker... Ja, te laat misschien. Tijd om je collega motorrijders eens aan te spreken op hun gedrag en het effect op hun broeders. Het is toch een community? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Waar het hier om gaat, is motoren die overmatig lawaai produceren. Vind jij dat zelf wél oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Ik begrijp ook niet hoe dat kan. Gelukkig is mijn wegversperring goedgekeurd voor Oostenrijk, dus ik maak mij geen zorgen. Maar ik snap niet dat als er een EU norm is voor de keuring van uitlaten, een lidstaat kan kiezen om daar onder te gaan zitten en de rest te weren. Dat is niet uit te leggen.
Wat ik ook niet uit te leggen vind, is dat bv HD's toch behoorlijk wat herrie maken met de goedgekeurde uitlaat. Waarschijnlijk klopt die test niet. Nou ja...waarschijnlijk...het is wel zeker. Volgens mij is het probleem dat ze stationair meten als in zijn vrij en dan 3850tpm draaien. Bij de GS zit er dan zo'n klep in de uitlaat die alleen maar bedoeld is om door die test heen te komen. Boven een bepaald toerental gaat ie open en maakt ie meer geluid. Ik vermoed dat die klep bij 3850 open gaat...

Er wordt denk ik gewoon te weinig aandacht aan besteed. En de verkoop van herriepijpen is gewoon toegestaan. De mogelijkheid om de db killer eruit te halen vind ik ook al zo raar. Waarom moet dat ding eruit kunnen? En helaas is de politie in Nederland zodanig uitgekleed, dat ze geen tijd hebben om zo af en toe eens flink te controleren. Want alleen bij de TT is niet genoeg. De mensen die met zo'n blèrpijp rijden, weten wie ze zijn en dat het niet ok is, want als ze naar Duitsland gaan, doen ze weer hun killer erin. Dus er is niets onschuldigs aan.

De mensen die dijken laten afsluiten hebben geen last van die afsluiting. Zij en hun vrinden rijden zelf niet. Ook politici laten zich makkelijk meenemen, want het kost hen nauwelijks stemmen. Dus dat is makkelijk scoren. Maar ik zeg altijd: je moet mensen geen stok geven om je mee te slaan. Motorrijders weten al jaren en jaren dat er best veel (het zijn echt niet 'een paar' rotte appels) motorrijders die teveel herrie maken en/of keihard over de dijken scheuren. Niemand doet wat, er wordt alleen geageerd tegen mensen die dijken af willen sluiten. Nu lijkt die groep tegenstanders momentum te hebben en worden ineens alle motorrijders wakker... Ja, te laat misschien. Tijd om je collega motorrijders eens aan te spreken op hun gedrag en het effect op hun broeders. Het is toch een community? :+
Geluid van een motor komt heel anders over per model. Dit heeft te maken met de configuratie, toeren en afstelling.

Net als bij PC fans zijn er een paar die een hogere toon maken dan andere en dat word als storend ervaren waarbij die met een lagere toon (Hz) niet/minder irritant over komen.

Dit is dus ook met uitlaten zo. Een HD zal in zijn leven niet meer dan 6K toeren zien waarbij een andere makkelijk naar de 13K. Dus ja dan komt de HD luider over stationair aangezien die ook niet zoveel meer toeren kan maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Willem30 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:05:
Tijdens de Corona is het al begonnen maar het wordt nu steeds groter in de media: https://www.ad.nl/auto/mo...g-verzet-groeit~a7a17890/

Vermoeiend, dit.. Vooral sinds de coronacrisis liggen motorrijders zo onder het vergrootglas, dat het een kwestie van tijd is voor het halve motorpark van Nederland niet meer de weg op mag :/

Kijk, als je aan een dijk woont en je hoort de godganse dag motoren langs komen (waarvan een aantal ook nog behoorlijk hard rijden of herrie maken) dan ben je dat een keer kotsbeu. Niemand die dat niet begrijpt. Overigens rijdt ik zelf eigenlijk nooit meer over dat soort dijkjes. Het is er toch te druk met wandelaars en fietsers, de toegestane snelheid haal je er niet meer. Zeker niet in het weekend.

Maar als ik dan lees "motorrijders willen lawaai maken", dan schiet dat wel lichtelijk in het verkeerde keelgat :( Granted, de uitlaat die op mijn Fazer zit heeft géén DB-killer en is niet origineel. Ik ben wel kritisch op het geluid, nou valt dat in dit geval behoorlijk mee maar anders had ik 'm er allang afgehaald. Sowieso wil ik een originele erbij kopen. Ik wil er eentje op de plank hebben liggen als het gezeik zo ver komt dat er strengere regelgeving komt. Liefst zou ik de huidige uitlaat willen vervangen voor eentje met eenzelfde geluid, maar dan met E-keur. Dan weet je dat je aan de goede kant van de regelgeving zou moeten zitten ;) Een sportief geluidje moet imo gewoon kunnen. Want sportief betekend niet "herrie", in ieder geval niet voor mij.

Al met al ben ik de wanabe Rossi's weer erg dankbaar voor hun bijdrage aan het imago van de motorrijder :/

Toch nog maar een plaatje van de Fazer dan, om het iets positiever af te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UAUI4V-2hWnmtJtsYUXVFQ8l2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K8s9q75oZ5ZaVKCVdQ2fmx5z.jpg?f=user_large

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben zo blij met mijn standaard uitlaat :Y)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_101917-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
[...]

Dat is ook wat ik eigenlijk bedoel: in plaats van de daadwerkelijk oorzaak aan te pakken (sport uitlaat , te hard rijden) maken we een algemene regel waarmee we de hele groep verbannen. Lekker makkelijk. Maar niet eerlijk. Gewoon handhaven = probleem opgelost. Maar nee, de politie heeft andere prioriteiten 8)7

voor jouw info, ik rijd al jaren volledig originele motorfiets(en) en ik voel me niet aangesproken. Waar ik wel op aggeer is het feit dat we hele groepen verantwoordelijk maken voor het gedrag van paar idioten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Joopieboy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:28:
[Afbeelding]
Die vuilnis container? ;)
Ik snap best dat je een andere uitlaat neemt, vooral bij mijn motor is het een ding om hem koeler te laten lopen etc.
Maar ik snap nooit waarom je db killers eruit haalt of gewoon zo'n luid mogelijke pijp koopt.

Gas geven doe je als er de ruimte voor is en je houdt gewoon een beetje rekening met elkaar, mijn humeur gaat ook beter als een fietser met een glimlach bedankt dat ik hem even voor laat gaan zodat hij met de groep meekan.
Of als een auto mij laat passeren bedank ik ook even, het is allemaal een kwestie van attitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:22
TucanoItaly schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Waar het hier om gaat, is motoren die overmatig lawaai produceren. Vind jij dat zelf wél oké?
Het gaat inderdaad om motoren die overmatig lawaai produceren. Waarom wordt ik dan met mijn totaal onopvallende geluidje gestraft? Vind jij dat wél oké?

Want dat is wat er gebeurt. Voor mij worden wegen afgesloten omdat andere zich niet kunnen gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Die vuilnis container? ;)
Ik snap best dat je een andere uitlaat neemt, vooral bij mijn motor is het een ding om hem koeler te laten lopen etc.
Maar ik snap nooit waarom je db killers eruit haalt of gewoon zo'n luid mogelijke pijp koopt.

Gas geven doe je als er de ruimte voor is en je houdt gewoon een beetje rekening met elkaar, mijn humeur gaat ook beter als een fietser met een glimlach bedankt dat ik hem even voor laat gaan zodat hij met de groep meekan.
Of als een auto mij laat passeren bedank ik ook even, het is allemaal een kwestie van attitude.
Euro 5 motor he, dus helemaal geregeld en alles. Ga ik niet veel aan doen, geluid is goed en demper is imho best erg netjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Het zal mij niks verbazen als in 2021 de motorfiets in zijn geheel verboden is in Nederland onder het mom van Milieu, verkeersveiligheid en overlast.

Er is momenteel gewoon een enorme haat tegen de motor, en daar kan men niks aan veranderen hoe stil de motorfiets uiteindelijk ook word. Ik heb laatst toen ik naar kantoor moest op de N458 ook een steen naar mijn hoofd gesmeten gekregen die mij gelukkig in mijn nek raakte en niet vol op mijn vizier. En ookal hou je je aan de snelheid en rij je in een hoge versnelling het is niet nooit goed.

Voor sommige van die mensen maakt het niet uit of je een standaarduitlaat hebt een motor staat voor hun simpel gelijk aan geluidsoverlast en asociaal rijgedrag.

Wij gaan toch ook geen petitie starten voor een verbod op wielrenners,wandelaars auto's of de Buurman die al sinds maart nonstop aan het klussen is en dan niet te denken aan die kinderen die de hele wijk bij elkaar krijsen tot 24:00 s'nachts.

Het liefst heeft men dat wij gewoon in de auto zitten en met de locals lekker in de file aansluiten of ook met 120 over de lekdijk scheuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Over het algemeen kun je wel zeggen dat de tolerantie een heel stuk minder is geworden door de jaren heen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

f2ride2001 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:35:
[...]
Gewoon handhaven = probleem opgelost. Maar nee, de politie heeft andere prioriteiten 8)7
Maar dat ligt niet aan de politie. Die zijn zodanig uitgekleed de afgelopen jaren dat ze vrijwel niets meer kunnen doen. De helft van de tijd zijn ze bezig met administratie en in de andere helft moeten ze proberen Nederland veilig te houden :+
Daarom krijg je ook steeds meer automatische zaken: flitscamers's, bumperkleef detectie en nu ook al telefoondetectie. En in Rotterdam willen ze iets neer gaan zetten voor herrieschoppers (auto's en motoren).
voor jouw info, ik rijd al jaren volledig originele motorfiets(en) en ik voel me niet aangesproken. Waar ik wel op aggeer is het feit dat we hele groepen verantwoordelijk maken voor het gedrag van paar idioten
Mee eens, maar het is ook feit dat 'de motorrijders' als groep hier niets aan heeft gedaan. De MAG, KNMV, ANWB en weetikwie hebben alleen maar slachtoffer gespeeld en nooit hebben de motorrijders de hand in eigen boezem gestoken. Dus dan kun je wachten op dergelijke maatregelen. We kunnen het blijkbaar niet zelf.

Ik had op mijn GSA een Akrapovic. Keurig met DB killer erin. Maakte geen herrie, alleen een diepere toon. Ook op Assen ging het alarm niet af. Ik voel mij niet aangesproken, maar ik vind het wel erg dat ik straks ergens niet meer mag komen door een paar aso's met kleine piemeltjes die vinden dat je pas écht motorrijdt als het herrie maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:49:
Het zal mij niks verbazen als in 2021 de motorfiets in zijn geheel verboden is in Nederland onder het mom van Milieu, verkeersveiligheid en overlast. Er is momenteel gewoon een enorme haat tegen de motor, en daar kan men niks aan veranderen hoe stil de motorfiets uiteindelijk ook word.
Dat zou wel heel ziek zijn, vindt je niet?
Ik heb laatst toen ik naar kantoor moest op de N458 ook een steen naar mijn hoofd gesmeten gekregen die mij gelukkig in mijn nek raakte en niet vol op mijn vizier.
Over ziek gesproken...

Daarvan heb je hopelijk wel aangifte gedaan? Uiteraard gaan ze de tokkie die het deed niet vinden, maar dit soort acties zijn te triest voor woorden |:(
Voor sommige van die mensen maakt het niet uit of je een standaarduitlaat hebt een motor staat voor hun simpel gelijk aan geluidsoverlast en asociaal rijgedrag.
Maar is dat ons probleem, of vooral hun probleem? Anders gezegd: Ben ik verantwoordelijk voor mijn gedrag, of voor de manier waarop het bij een ander overkomt :? Op dat laatste heb ik immers geen invloed.
Wij gaan toch ook geen petitie starten voor een verbod op wielrenners,wandelaars auto's of de Buurman die al sinds maart nonstop aan het klussen is en dan niet te denken aan die kinderen die de hele wijk bij elkaar krijsen tot 24:00 s'nachts.
Misschien moeten we dat maar eens doen. Lik op stuk. Kijken of de Zeik Vereniging dan eens begrijpt dat niet de hele groep verantwoordelijk is voor de acties van enkelingen.
Het liefst heeft men dat wij gewoon in de auto zitten en met de locals lekker in de file aansluiten of ook met 120 over de lekdijk scheuren.
De laatste keer dat iemand commentaar had op het feit dat ik langs een file mag rijden, zei ik ook "Als ik met de auto ga sta jij nog langer in de file. Wees me maar dankbaar." ;) Hadden ze natuurlijk geen weerwoord op.

De motor verbieden zie ik trouwens niet gebeuren. Als men goed nadenkt, weet men dat de motor de perfecte oplossing kan zijn in de vraag naar individueel vervoer anders dan een auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 26-06-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Joopieboy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:28:
[Afbeelding]
En die maakt meer herrie dan die van mij, maar ik mag Tirol niet in en jij wel. Hoezo kromme logica _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Joopieboy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:54:
Over het algemeen kun je wel zeggen dat de tolerantie een heel stuk minder is geworden door de jaren heen. ;)
Precies, al word ik zelf ook oud en kan ik ook minder hebben denk ik. Ik woon nu in een dorpje en om ons heen heeft iedereen grote tuinen. Dan denk je dat dat rustig is. Als je dan eens na een week hard gewerkt te hebben denkt rustig even in de tuin de zitten, dan is er óf iemand aan het grasmaaien, kinderen die schreeuwen, iemand aan het slijpen / boren whatever.
Komt misschien ook omdat mensen steeds meer druk hebben en moeten presteren. Iedereen wil vervolgens op hetzelfde moment ontspannen met hobby's waardoor het elkaar moet kruisen. Vooral omdat dit landje te vol aan het raken is en we allemaal hutje mutje zitten.

Maar om het ontopic te houden, ik heb gisteren demperwol gehaald zodat we de volgende keer op het circuit minder DB's maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pagman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:49:
Het zal mij niks verbazen als in 2021 de motorfiets in zijn geheel verboden is in Nederland onder het mom van Milieu, verkeersveiligheid en overlast.
Ik denk dat dat ook weer overdreven is. Er is nu veel aandacht voor, maar de verkoop van motorfietsen is de afgelopen jaren ernorm gestegen. En je weet hoe dat gaat met de media: als er iets hot is, schrijven ze boeken vol. Dan lijkt het ineens of het vreselijk erg is. Ik heb nog nooit negatieve reacties gehad tijdens het rijden en afgezien van een afgesloten weg hier en daar valt het allemaal reuze mee. Nu nog...
Die haat valt ook wel mee. De kranten zoeken nu ook ander nieuws dan die corona ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@mphilipp hier kreeg ik laatste nog een handje van een fietser dat ik veelste hard reed (viel wel mee.. 65 met gas dicht op dat moment. Je mag daar 60..)... Maar ja wie slingert er dan ook over het fietspad en laat zijn vrouw treuzelen om naar links te gaan zonder hand uit te steken oid. Moest dus ook maar wat gokken wat ze gingen doen 8)7 8)7

Ja ik rij soms een beetje te hard, maar bij fietsers/wandelaars draai ik iets ervoor gewoon mijn gas dicht om met acceptabele snelheid erlangs te gaan...

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
Volgens mij had iemand het in dit topic al eerder voorgesteld maar naast het handhaven moet deze episode ook gewoon als een verplicht onderdeel van de motorrijlessen worden :P.

https://southpark.cc.com/full-episodes/s13e12-the-f-word

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Destruction We kunnen een actiegroep "geen wandelaars op de dijk" oprichten met als volkomen legitiem argument dat wandelaars die op de rijbaan lopen voor onveilige verkeerssituaties zorgen.

Maar het is natuurlijk volkomen bezopen om anderen het recht om op een openbare weg te komen te misgunnen.

@mphilipp Het is natuurlijk ook komkommertijd nu (met uitzondering van corona) dus de media zoeken lekker sappige verhalen waar ze een beetje mee kunnen scoren.

[ Voor 22% gewijzigd door Waaj op 26-06-2020 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Zojuist ben ik nog even bij de dealer geweest om te informeren wat de status van mijn Guzzi was/is.

Ze gaan vandaag overleggen met de importeur. Hun insteek is dat de motor terug gaat naar de importeur, en dat die de motor volgende week hersteld.

Daarbij hopen ze dat dit herstellen lukt voordat ik 6 juli op vakantie wil gaan met de motor.

Ze blijven redelijk vaag.
Ik begrijp dat ze het druk hebben en hun werkplaats vol gepland staat.

Maar ik heb maar zo het vermoeden dat als mijn motor in Breda bij de importeur is ik nog langer kan gaan wachten. En de dealer heel simpel dan gaat aangeven dat het buiten hun macht is.

Ik heb er geen goed gevoel bij op deze manier. Het voelt mij echt te vaag en verre van concreet.

Hoe moeilijk is het om gisteren meteen al de importeur te bellen en spijkers met koppen te slaan. Kom op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Heb je al een mailtje verstuurd dat je binnen redelijke termijn een oplossing wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Front anti-wielrenner? Die zijn pas onvoorspelbaar. :+

Milieu vs een FZ6 S2 (elders gepikt)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro1Rm3FiYEv5XUgK4ghZAIOhDaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JkDEbhVu2gH011jxEWrCPpWx.png?f=user_large

Word het milieu daar nou werkelijk blij van? De gemiddelde HD maakt een sloot meer geluid dan mijn VFR met open Laser. Maar goed, mensen die aan een dijk gaan wonen zijn net als degenen die onder de Polderbaan gaan wonen, er kan geluidsoverlast zijn. Want denk maar niet dat het ophoudt bij street legal motoren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Señor Sjon schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:31:
Front anti-wielrenner? Die zijn pas onvoorspelbaar. :+

Milieu vs een FZ6 S2 (elders gepikt)[Afbeelding]

Word het milieu daar nou werkelijk blij van? De gemiddelde HD maakt een sloot meer geluid dan mijn VFR met open Laser. Maar goed, mensen die aan een dijk gaan wonen zijn net als degenen die onder de Polderbaan gaan wonen, er kan geluidsoverlast zijn. Want denk maar niet dat het ophoudt bij street legal motoren.
Je bedoelt de dip op 6500rpm? Da's niet geheel toevallig ook het RPM waarop het geluid wordt gemeten bij de keuring (helft van max rpm).

@Bommes nee, dat klinkt niet concreet. Zou eisen dat er gewoon een concreet plan op tafel ligt en er meteen wordt gedacht aan jou schadeloos te stellen, bijv door een leenmotor beschikbaar te stellen van hetzelfde type.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Bommes schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:19:
[Afbeelding]

Nee dat is niet de foto van de vorige keer.

Dat is een nieuwe net gemaakt foto.
Weer een olie lekkage vanuit de zelfde plek als de vorige keer.
Komt tussen de bak en het blok door.
Km stand de vorige keer was iets van 150km toen ik het zag, ding 3 weken kwijt geweest.
Vorige week terug gekregen en nu heeft de Guzzi 1295km gereden.

Ik heb hem net een week terug... ;( :N :'(

Hier heb ik geen nieuwe motor voor gekocht, voor dit gezeur.
En ik wil over 1,5 week op de motor, mijn nieuwe motor op vakantie..
Modjes, toestemming om te vloeken??
Is wel weer mooi klote, al spijt dat je voor Moto Guzzi hebt gekozen ?

Het kan ook anders met Italianen, splinternieuwe lambo laat het na 20 minuten al afweten (en dan knalt er een onverlaat achterop en is ie Total loss) dus het altijd nog erger moet je maar denken.

Over geluid gesproken, moet de fjr nog even nameten met de vance&hines die er nu opzitten... De Goldwing 1800 mag wel heel weinig standaard maar 85db, dat is wel ff anders dan de v-rod die 103mocht volgens het RDW. De Goldwing gaat voorlopig ook geen andere uitlaat krijgen, maar ik weet niet hoe hard het audio systeem kan })

[ Voor 12% gewijzigd door harley op 26-06-2020 12:54 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Thoit schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:57:
[...]
Laad die wel snel genoeg op? Normaal gesproken gebruikte ik altijd mijn werktelefoon als navigatie en die laad prima op. Laatste keren echter mijn eigen telefoon gebruikt, maar na een hele dag aan de lader was die op het eind van de dag toch leeg. Ik snap dat mijn eigen telefoon door het grotere scherm en snellere CPU e.d. meer energie verbruikt maar dat was wel een domper.
Hij laadt met max 10W, dat is in ieder geval genoeg voor mijn iPhone 11 om te navigeren, muziek via Bluetooth af te spelen én op te laden :)
mphilipp schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:29:
[...]
Ik heb even snel zitten rekenen en ik kwam op een fiks bedrag uit. Ook al omdat ik dan verplicht ben om in de auto dezelfde houder te nemen. En ik had al een wireless charging ding in de auto (die er nu steeds af flikkert), dus die moet ik dan vervangen. En mijn vriendin moet dan ook zo'n ding erop anders kan zij de houder ook niet gebruiken in de auto. Je komt zo makkelijk boven de €200 uit...da's niet mis om je telefoon voor je snufferd te hebben.
Voor de auto ga ik zelf een houder knutselen voor in de ventilatierooster. Heb nog een mount over na de aanschaf van die actieve mount en zag op YouTube een aardige oplossing.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:19:
[...]
Moet wel nog eens bekijken hoe ik die SAE connector kan verplaatsen want vooral dat USB gedeelte is zeker niet tegen water bestand en dat zit daar op een slechte locatie.

[Afbeelding]
Hmm ja, dat blijft niet droog zo :+ Bij mij was dat iets makkelijker, mijn 1200RT heeft genoeg plastic om een coronaproof terras onder te bouwen :P

Zal nog wel even opzoeken wat de waarde is v/d zekering achter het draadje waar ik nu de telefoonhouder, een TomTom Rider 550 én een extra accessoireplug aan heb geknoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30

Uh ja

Willem30 in "Hét grote motortopic - Deel 24"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Melkunie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:35:
[...]
Waarom wordt ik dan met mijn totaal onopvallende geluidje gestraft?
OK ik snap hem.
Ja, dat is wel zwaar minder ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
noes schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Je bedoelt de dip op 6500rpm? Da's niet geheel toevallig ook het RPM waarop het geluid wordt gemeten bij de keuring (helft van max rpm).

@Bommes nee, dat klinkt niet concreet. Zou eisen dat er gewoon een concreet plan op tafel ligt en er meteen wordt gedacht aan jou schadeloos te stellen, bijv door een leenmotor beschikbaar te stellen van hetzelfde type.
Er zitten drie dips in die grafiek, terwijl een I4 gewoon een vlakke kromme kan geven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 196 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.