Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.809 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
@BvZwolle toffe trip hebben jullie gemaakt.
Route des Grandes Alpes is echt tof, niet iets voor het voorseizoen omdat dan de echt hoge passen nog gesloten zijn.
Overigens kan ik je vertellen dat ook die hoogste passen zelfs met de Vespa met 22 pk te doen zijn.
Het houd niet over en je moet niet de pech hebben om achter een auto te zitten. Want inhalen is er niet echt meer bij dan..

Met dit warme weer en mijn trip naar Italië/Frankrijk over 2 weken geen ik maar eens zo een koelingsvest besteld.
Van Macna las ik er goede dingen over, maar vond de 120 euro via de goedkoopste webshop nog wat te veel van het goede.
Dus wat verder googlen bracht me bij de bedrijfskleding, die wat goedkopere opties gaaf te.
Nu een Techniche HyperKewl 6529 besteld die voor 87 euro thuis wordt bezorgd. Vond een positieve review op joubuis bij een of andere SchildersTV blog.

Ik ben benieuwd of dat wat helpt om "het hoofd koel te houden".

Ook bij de Lidl een "goedkope" Exped variant besteld.
Voor de niet kampeerders: Exped maakt (erg dure) isolerende en lichtgewicht luchtbedjes.
150 is niks bij dat merk.
De Lidl variant kost 39 euro.. het zal mij benieuwen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:45:

Voor de niet kampeerders: Exped maakt (erg dure) isolerende en lichtgewicht luchtbedjes.
Ik heb de Exped met daarin alu-flakes om de warmte vast te houden/kou tegen te houden en die werkt top! Kost inderdaad een flinke duit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@BvZwolle je hebt ze nu met synthetische vulling en met dons. Die laatste gaan de 200 Euro over.

Ik verwacht bijlange na niet het zelfde van de Lidl mat maar de pakmaat is een flink stuk kleiner dan mijn huidige Decathlon self-inflatable matje. En opgepompt is deze Lidl mat ook de dubbele dikte dan mijn Decathlon matje, 5 then 10 cm.
Ach ja is het rommel is het 39 euro weg gegooid.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:09:
@BvZwolle je hebt ze nu met synthetische vulling en met dons. Die laatste gaan de 200 Euro over.

Ik verwacht bijlange na niet het zelfde van de Lidl mat maar de pakmaat is een flink stuk kleiner dan mijn huidige Decathlon self-inflatable matje. En opgepompt is deze Lidl mat ook de dubbele dikte dan mijn Decathlon matje, 5 then 10 cm.
Ach ja is het rommel is het 39 euro weg gegooid.
Ik heb een slaapzak gevuld met dons en synthetisch materiaal: https://www.bever.nl/p/ay...AAC90002.html?colour=1217. in combinatie met het slaapmatje heb ik het echt niet koud. Eerder warm. Ik doe dus vaak de slaapzak open en lig direct op het slaapmatje. Gaat hartstikke goed.
Heb overigens dit tentje: https://www.bever.nl/p/va...ABC80049.html?colour=2998. Is lekker licht en neemt "relatief" weinig ruimte in.

[ Voor 9% gewijzigd door BvZwolle op 23-06-2020 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ik had een exped in Zweden gekocht maar was na 2 dagen al lek :? Door de slechte ervaring niet geruild voor een nieuwe. (Waarschijnlijk maandag ochtend model) maar ik had liever 2500 kronen in mijn zak dan nog een poging.

Nadeel van die matjes is dat ik als zij slaper echt de dikke varianten nodig heb om niet met de 95kg alsnog mijn botten op de grond te hebben.
Vaak gooi ik onder mijn tent varens/gras/hooi om de vloer nog wat meer soft te maken. Vaak ook zo prima geslapen zonder matje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
steveman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:35:
[...]

[YouTube: 2020 06 22 PR Assen 2:22 (MSL Group 2)]
M'n snelste ronde.

offtopic:
omfg, copyright claim op youtube :')
Respect Steveman, zie ik mezelf nog even niet doen.
Wat voor snelheden bereik je nou, op het rechte stuk en door zo'n bocht?
En diegene met de kneedowns op de Paneuropean, heeft die dan vrij standaard banden, of toch wel beter rubber?

O ja, ik moest wel even aan een vissenkom denken in 't begin... :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:45:
@BvZwolle toffe trip hebben jullie gemaakt.
Route des Grandes Alpes is echt tof, niet iets voor het voorseizoen omdat dan de echt hoge passen nog gesloten zijn.
Overigens kan ik je vertellen dat ook die hoogste passen zelfs met de Vespa met 22 pk te doen zijn.
Het houd niet over en je moet niet de pech hebben om achter een auto te zitten. Want inhalen is er niet echt meer bij dan..

Met dit warme weer en mijn trip naar Italië/Frankrijk over 2 weken geen ik maar eens zo een koelingsvest besteld.
Van Macna las ik er goede dingen over, maar vond de 120 euro via de goedkoopste webshop nog wat te veel van het goede.
Dus wat verder googlen bracht me bij de bedrijfskleding, die wat goedkopere opties gaaf te.
Nu een Techniche HyperKewl 6529 besteld die voor 87 euro thuis wordt bezorgd. Vond een positieve review op joubuis bij een of andere SchildersTV blog.

Ik ben benieuwd of dat wat helpt om "het hoofd koel te houden".

Ik heb een half oogje op https://wingmanoftheroad.com/products/toucan
Maar twijvel nog erg want voor dat geld slaap je ook een paar nachten in een hotel.. en voor hiken is het te zwaar...
Zo'n luchtbedje als waar jij het over hebt heb ik ook maar dan van amazon..
Ga hem zaterdag testen in de achtertuin :)

<Edit: plaatje omdat het kan ;) >
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QjopR_q9F8WFcOPJXrwFF8_Kvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TqksX7GLmsnZNq5KTVx4hiF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 23-06-2020 18:05 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT dat tent ding wat jij post heb ik ook wel eens goed bekeken.
De pakmaat is groter dan een matje + tent + slaapzak. Het geheel is ook nog eens zwaarder en je hebt minder tent/slaap ruimte.
Het is wel super hipster natuurlijk.. 8)

Ik volg op insta een Franse dude met een Guzzi die ook zo een tent heeft.
Die heeft ook allemaal van die bij passende zooi, schoenen, jassen, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
12,5 kg voor een kleine tweepersoons tent :X

[edit] even opgezocht, onze 3/4-persoons tent weegt 3,5 kg.

Afbeeldingslocatie: https://www.trekkingmagazin.com/wp-content/uploads/Lone-Tree-4-Zelt-Marke-Eureka.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Waaj op 23-06-2020 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:34:
@ToolkiT dat tent ding wat jij post heb ik ook wel eens goed bekeken.
De pakmaat is groter dan een matje + tent + slaapzak. Het geheel is ook nog eens zwaarder en je hebt minder tent/slaap ruimte.
Het is wel super hipster natuurlijk.. 8)

Ik volg op insta een Franse dude met een Guzzi die ook zo een tent heeft.
Die heeft ook allemaal van die bij passende zooi, schoenen, jassen, enz.
Die dude ken ik, die heeft de Goose, het 1persoonsgeval. De Toucan (2can ;) ) is de tweeanderhalf persoons versie

[ Voor 0% gewijzigd door ToolkiT op 29-06-2020 16:05 . Reden: correctie van autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waaj schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:46:
Wel tent, matje, slaapzak alles in 1..
Maar blijft zwaar ja..

Ultra hipster:
YouTube: Wingman Of The Road Review
Deze dame beschrijft het concept ook goed:
YouTube: YouTube

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 23-06-2020 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
ToolkiT schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Die dude ken I'm, die heeft de Goose, het 1persoonsgeval. De Toucan (2can ;) ) is de tweeanderhalf persoons versie
Concept is leuk, ik zou alleen nooit een tent erg dichtbij de motor zetten. Stel je voor dat die midden in de nacht op je valt. ;w

V-Strom 650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Andersom parkeren zodat ie van je weg valt? :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Jolke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Die grijze palen met zwarte strepen ken ik inderdaad uit Luxemburg. Daar staat ervoor ook wel even dat er gecontroleerd wordt. En in Luxemburg zijn boete's duur trouwens... in tegenstelling tot Duitsland:

https://www.bussgeldkatal...ndigkeitsueberschreitung/

Die Maut-cameras boven de snelweg heb ik nog nooit rekening mee gehouden en ik heb er nooit één bekeuring van gekregen.

[Afbeelding]

Dit zijn de mobiele flitskasten die ik vaker zie - het kleine broertje van Dalek.
Hier in het dorp staan ze in een 30 zone, dat als sluiproute wordt gebruikt. Met de fiets ben ik al een paar keer geflitst!
Zo'n kast heb ik vandaag ook nog gezien in Luxemburg. We reden lekker met zijn tweeën, ik zie dat ding na een bocht staan, en zie in een ooghoek op de tomtom een rode snelheid ter indicatie dat ik te hard ging. Ik wist al dat er niets achter me zat dus vol in de ankers om te redden wat er te redden viel...
Bleek de snelheid in de tomtomkaart verkeerd te staan: loos alarm. }:O

Dit zijn overigens gepantserde aanhangwagentjes, dus ze zijn eenvoudig verplaatsbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-06-2020 20:51 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:46:

[edit] even opgezocht, onze 3/4-persoons tent weegt 3,5 kg.

[Afbeelding]
Voor een tent is het toch wel handig als er minimaal één persoon in past, drie-kwart heb je toch niks aan :9
ToolkiT schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:03:
[...]

Ik heb een half oogje op https://wingmanoftheroad.com/products/toucan
Maar twijvel nog erg want voor dat geld slaap je ook een paar nachten in een hotel.. en voor hiken is het te zwaar...
Zo'n luchtbedje als waar jij het over hebt heb ik ook maar dan van amazon..
Ga hem zaterdag testen in de achtertuin :)

<Edit: plaatje omdat het kan ;) >
[Afbeelding]
Wel kostbaar, maar ziet er wel duurzaam uit. Jammer dat de garantietermijn niet wat langer is. Krijg er bijna zin van om te gaan kamperen, maar kies toch liever hotels ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:46
Echt leuk zo'n circuit dag.
Ik heb er goede herinneringen aan. Mijn snelste ronde met de TL1000S was 2.11.

Maar ik doe het niet meer, wordt te oud en de motor ook (van 1997)

Ga wel mee kijken d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Hkuit schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Respect Steveman, zie ik mezelf nog even niet doen.
Wat voor snelheden bereik je nou, op het rechte stuk en door zo'n bocht?
En diegene met de kneedowns op de Paneuropean, heeft die dan vrij standaard banden, of toch wel beter rubber?

O ja, ik moest wel even aan een vissenkom denken in 't begin... :)
Thanks, maar als je je bedenkt dat de motor op zich nog zo'n 30 seconden sneller kan per ronde... :o

Qua snelheid... heb eigenlijk alleen uitgaande de ramshoek een paar keer op de teller gekeken, dat was ~150. Rechte stuk... 230 op z'n snelst? Zal de camera wat lager mikken de volgende keer.

Hij had er wel sportbanden op zei hij. En de vering had een hyperpro-behandeling gehad, maar wat precies wist ie ook niet meer. Hier is ie in actie: https://www.leukopdefoto.nl/product/foto-1243790/

En dit vind ik er van :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c35CSAqydgLTu9I1Hyy28F7E1fk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vwEmGGUnFfxjzz3WHBYoIHIe.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 23-06-2020 21:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@steveman volgende keer ga ik ook een duimpje geven richting de fotograaf op midland :P :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

timmie271 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:12:
@steveman volgende keer ga ik ook een duimpje geven richting de fotograaf op midland :P :+
Nee nee, de volgende stap is moonen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
steveman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Nee nee, de volgende stap is moonen!
_O- _O-

Beetje lastig alleen als ik eerst de rits los moet maken tussen jas en broek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@steveman mooi bezig die vent op de Pan, met koffers en al ook echt _O-

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Hmm ik denk dat ik hem maar moet verplaatsen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IFF_bL6Ob34ccB9_xfx7AZqKMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LK5SqaFWvsuaS3Nl4iBT5WQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Pagman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:38:
Hmm ik denk dat ik hem maar moet verplaatsen :+
[Afbeelding]
All others will be toad? Nou, geen probleem toch: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qma8qPdCsH-Eqrhj5pcaqJUEgCA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/icfm3IiHgAYpvlGUlFiQU3EU.png?f=user_large

of is dat 'ne frog?

Oh, er staat scrapped 8)7

Oh trouwens:

44 teeth over kwats

Hmm... _O-

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 23-06-2020 22:43 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Nieuw speelgoed gekocht!! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtPZe6QR0oS3kVdNn3ZhcRFF2Ho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WF7xMDIgQbj5mUFaWxN3fQSm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCUAbeRMRHnorp9D6J7Av1c9XBw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KsXTsZdldr6JYd9IhI3n7PTI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OFiFLysrfQD7ymdDeg0d0BOLRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oJCLoF5lGpLwe7nSnOIoywfX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl_kXgAsN8gFqfcCx39PIiNWJXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z8YXivX6jJNoPXVayuOQ7bWZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpYBlfphgKrM1mcVy8s_qsYGakk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XcJ84WnMgvsZQoYBTyYLWuE2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQu9Mckw_NWRCEnwNLqCa-vqFFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GoRKUqQTFfbPJntci323jQsJ.jpg?f=user_large

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
@Napsju zat al naar de uitlaat te zoeken _O- _O-

Gaaf ding d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Bijna net zoveel koppel als een NC :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:26:
[...]

Voor een tent is het toch wel handig als er minimaal één persoon in past, drie-kwart heb je toch niks aan :9
Voeten buiten de tent. Wel handig na een lange dag toeren met 30+ graden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Wat betreft lichtgewicht tentjes en dergelijke: er is een hele ultralight hiking scene met bijbehorende materialen. Het hoeft natuurlijk niet allemaal zo extreem zoals zij het doen, maar misschien hebben sommige fabrikanten wel iets wat hier in de smaak valt vanwege het lage gewicht en volume (bijvoorbeeld TarpTent, Enlightened Equipment, Feathered Friends, Therm-A-Rest).

Sommige dingen zijn wat lastiger te verkrijgen in de EU omdat er een vrij grote UL community in Amerika is, maar met wat Google searches valt er ook het een en ander te krijgen vanuit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
@Napsju Gefeliticeerd met de aanschaf! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 07:39
timmie271 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:51:
@Napsju zat al naar de uitlaat te zoeken _O- _O-

Gaaf ding d:)b
Loud pipes saves lifes. :P

Mooie nieuwe fiets, @Napsju!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Aangezien het een elektrische motor is zou ik zeggen "riding the Sybian makes happy wives" :P

Maar ik vind het een serieus gaaf ding @Napsju! Lijkt me geweldig om op zo'n motor heerlijk rustig door een mooi natuurgebied te rijden.

Wel zou ik er een fietsbel op schroeven, omdat mensen je denk ik niet horen aankomen en dan is zo'n Stebel ook weer wat extreem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Jolke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Enige nadeel is dat de mijne blijkbaar stil is _O-

@Thoit hoorde hem in ieder geval amper in de Eifel toen. Een reed toch best vaak hoger in de toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Vrijdag, ik vraag me af hoeveel minder herrie zo'n electrische motor nou echt maakt tov een benzinemotor. De rijdwind, de rolwvrijving van de wielen heb je nog steeds. En met een drooggewicht van 180 kg is die niet veel lichter dan andere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:13:
@Vrijdag, ik vraag me af hoeveel minder herrie zo'n electrische motor nou echt maakt tov een benzinemotor. De rijdwind, de rolwvrijving van de wielen heb je nog steeds. En met een drooggewicht van 180 kg is die niet veel lichter dan andere motoren.
Ja, maar die rijwind en bandengeluiden is zeg maar het enige dat je hoort. En een beetje gezoem van de electromotor. That's it. De motor zelf hoor je nauwelijks. En voor iemand die aan de kant staat, is het alleen de bandengeluiden en een zoemetje.
Tsja...en dat gewicht...nog altijd 160kg lichter als de mijne :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Het ligt er maar net aan hoe hard je rijdt. In de BBK zullen ze je niet snel horen aanrijden. Daarbuiten hoor je goed de banden waardoor er weinig verschil is tussen een normale auto en een elektrische.

Ik hoorde @timmie271 zijn motor inderdaad gewoon niet. Terwijl ik er toch de hele dag achter heb gereden. Ik heb er zelfs op gelet omdat ik benieuwd was hoe de motor klonk. Ik heb nog steeds geen idee hoe dat ding klinkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Inperiosus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:
Wat betreft lichtgewicht tentjes en dergelijke: er is een hele ultralight hiking scene met bijbehorende materialen.
Helaas is dat spul best duâh. Toen ik nog jong was :+ ging ik ook nog wel eens met de tent op pad. En een keer per jaar gingen we naar Le Mans en dan is ook de enige optie een tent. Ik had bij Louis een heel handig ding gekocht voor maar €39 (inmiddels duurder, het was een aanbieding). Een anderhalf persoonstent, min of meer waterdicht, maar supersnel opzetten. Geen werptent, maar een paraplumodel. Stok uitschuiven en de tent uitvouwen als een paraplu en dan de hoeken vastzetten met een haring. Met wat oefening is het binnen een minuut gebeurd. Tot mijn verbazing blijft het ding werken. Het enige 'nadeel' zo je wilt is dat ie wel compact is, maar wel een beetje lang. Hij past dus niet in een zijkoffer ofzo. Voor mij geen probleem, want ik had altijd een waterdichte Ortlieb zak voor mijn tentspullen, met dus de tent, slaapzak en matje. Die legde ik dan op de buddyseat. Het geheel was nooit breder als de zijkoffers. Ik schat dat die tent opgevouwen iets van 60cm is. Niet heel dik, maar dus een beetje aan de lange kant.

Maar dus wel lekker licht en supermakkelijk opzetten.

Ik heb er zelfs een filmpje van gevonden:
[YouTube: Nordkap Easy Up 200]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Ja, maar die rijwind en bandengeluiden is zeg maar het enige dat je hoort. En een beetje gezoem van de electromotor. That's it. De motor zelf hoor je nauwelijks. En voor iemand die aan de kant staat, is het alleen de bandengeluiden en een zoemetje.
Tsja...en dat gewicht...nog altijd 160kg lichter als de mijne :+
340 kg?! * Jolke mompelt iets met wegversperring. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Helaas is dat spul best duâh. Toen ik nog jong was :+ ging ik ook nog wel eens met de tent op pad. En een keer per jaar gingen we naar Le Mans en dan is ook de enige optie een tent. Ik had bij Louis een heel handig ding gekocht voor maar €39 (inmiddels duurder, het was een aanbieding). Een anderhalf persoonstent, min of meer waterdicht, maar supersnel opzetten. Geen werptent, maar een paraplumodel. Stok uitschuiven en de tent uitvouwen als een paraplu en dan de hoeken vastzetten met een haring. Met wat oefening is het binnen een minuut gebeurd. Tot mijn verbazing blijft het ding werken. Het enige 'nadeel' zo je wilt is dat ie wel compact is, maar wel een beetje lang. Hij past dus niet in een zijkoffer ofzo. Voor mij geen probleem, want ik had altijd een waterdichte Ortlieb zak voor mijn tentspullen, met dus de tent, slaapzak en matje. Die legde ik dan op de buddyseat. Het geheel was nooit breder als de zijkoffers. Ik schat dat die tent opgevouwen iets van 60cm is. Niet heel dik, maar dus een beetje aan de lange kant.

Maar dus wel lekker licht en supermakkelijk opzetten.

Ik heb er zelfs een filmpje van gevonden:
[YouTube: Nordkap Easy Up 200]
Die katten :D

Maar past hij er nou net niet helemaal in of laat ie z'n schoenen expres buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Inperiosus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:
Wat betreft lichtgewicht tentjes en dergelijke: er is een hele ultralight hiking scene met bijbehorende materialen. Het hoeft natuurlijk niet allemaal zo extreem zoals zij het doen, maar misschien hebben sommige fabrikanten wel iets wat hier in de smaak valt vanwege het lage gewicht en volume (bijvoorbeeld TarpTent, Enlightened Equipment, Feathered Friends, Therm-A-Rest).

Sommige dingen zijn wat lastiger te verkrijgen in de EU omdat er een vrij grote UL community in Amerika is, maar met wat Google searches valt er ook het een en ander te krijgen vanuit de UK.
Compleet lichtgewicht is niet echt nodig op de motor, de meeste motoren wegen al ver over de 200 kg + bestuurde van een kilo of 90 en soms wel of niet een duo passagier.
Het verschil van 2 kg voor een zware of extra lichte tent ga je dus niet merken.
Wel is het pakformaat van extra lichte dingen ook vaak veel kleiner en dat is wel weer erg fijn op de motor.

Ik heb vorig jaar een tent van Coleman gekocht. Fijn tentje voor weinig geld en lekker veel ruimte.
Maar helaas ook best wel fors om mee te nemen. Ik heb hem nu anders ingepakt en daarmee neemt het een complete zijtas in beslag + los de stokken die op de zijtas zitten.

Gelukkig hoeft lichtgewicht en kleine pakmaat niet altijd super duur te zijn, op marktplaats stikt het van de gebruikte tentjes van de kwaliteitsmerken (Vaude, enz).
Nieuw koop je bij de Decatlon voor 110 euro ook een erg licht en geschikt tentje voor als je alleen reist.

Dat ding waar @ToolkiT naar linkt is naast heel hipster :P ook echt heel fors en dus zwaar. Dat laatste zal me dus een zorg zijn maar dat pakformaat is echt belachelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 24-06-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:13:
180kg is supersport licht hoor :+ Meeste motoren zijn toch wel 200+kg hoor ;)
En idd rolgeluid is het grootste 'probleem' van banden en wegdek, dat klopt.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Loud tyres save lifes hoor je ook vaak inderdaad... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Joopieboy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:49:
[...]

180kg is supersport licht hoor :+ Meeste motoren zijn toch wel 200+kg hoor ;)
En idd rolgeluid is het grootste 'probleem' van banden en wegdek, dat klopt.
Dacht dat mijn VTR 190 kg droog, da's niet echt een supersport. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Zag vanmorgen in de buurt ook een elektrische motor de wijk uit rijden toen ik de hond uit aan het laten was. Het hoeft van mij geen hard geluid te zijn, maar ik heb toch wel liever iets gebrom dan dat gezoem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32

Secsytime

Automagisch

bleufred1 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:00:
Zag vanmorgen in de buurt ook een elektrische motor de wijk uit rijden toen ik de hond uit aan het laten was. Het hoeft van mij geen hard geluid te zijn, maar ik heb toch wel liever iets gebrom dan dat gezoem...
Ja, wat een aso met dat gezoem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Secsytime schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Ja, wat een aso met dat gezoem!!
Nouja, mijn elektrische stepje maakt hetzelfde geluid als een elektrische motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Dacht dat mijn VTR 190 kg droog, da's niet echt een supersport. ;)
Nat gaat die ook wel over de 200kg heen hoor. ;) Maar idd, net hoe je het benoemd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Sowieso is dat droge gewicht een farce. Daar bestaat geen enkele regel voor dus fabrikanten kunnen dat gewicht zelfs vermelden terwijl er is gemeten zonder banden. Er is wel een standaard in de EU (Council Directive 93/93/EEC, artkel 1.6) maar alleen BMW houdt zich netjes aan die regel bij het vermelden van de gewichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:46:
[...]
Maar past hij er nou net niet helemaal in of laat ie z'n schoenen expres buiten?
Nou, dat is dus een beetje het ding met die tent..hij is niet echt ruim voor mensen langer dan 1,75 ofzo. Vandaar dat ik zeg dat ie min of meer waterdicht is. Als je met je hoofd of voeten tegen het tentdoek komt, lekt het daar als het flink regent. Verder is ie wel waterdicht. Als die gast zijn voeten binnenboord haalt, past hij er nog wel in, maar zit ie met zijn voeten tegen het doek.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:46:
[...]
340 kg?! * Jolke mompelt iets met wegversperring. :+
Noem jij mijn slanke 6 cilinder nou een wegversperring? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w98i-Qgef_ACyytARFr-RksBqKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gk1LaMEugnMKv95htaO9Wz1H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@mphilipp onder welk kuipdeel zit de vaatwasser eigenlijk?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:19:
@mphilipp onder welk kuipdeel zit de vaatwasser eigenlijk?
Naast de koelbox en onder de magnetron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]
Ja :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wow, met zo'n ding wil je toch gewoon in 1 keer doorrijden naar Zuid-Spanje! Pax mee, klessebesse onderweg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Compleet lichtgewicht is niet echt nodig op de motor, de meeste motoren wegen al ver over de 200 kg + bestuurde van een kilo of 90 en soms wel of niet een duo passagier.
Het verschil van 2 kg voor een zware of extra lichte tent ga je dus niet merken.
Wel is het pakformaat van extra lichte dingen ook vaak veel kleiner en dat is wel weer erg fijn op de motor.

Ik heb vorig jaar een tent van Coleman gekocht. Fijn tentje voor weinig geld en lekker veel ruimte.
Maar helaas ook best wel fors om mee te nemen. Ik heb hem nu anders ingepakt en daarmee neemt het een complete zijtas in beslag + los de stokken die op de zijtas zitten.

Gelukkig hoeft lichtgewicht en kleine pakmaat niet altijd super duur te zijn, op marktplaats stikt het van de gebruikte tentjes van de kwaliteitsmerken (Vaude, enz).
Nieuw koop je bij de Decatlon voor 110 euro ook een erg licht en geschikt tentje voor als je alleen reist.

Dat ding waar @ToolkiT naar linkt is naast heel hipster :P ook echt heel fors en dus zwaar. Dat laatste zal me dus een zorg zijn maar dat pakformaat is echt belachelijk.
Een ultralight tentje is ook iets waar ik naar gekeken heb omdat je dat ook voor multiday hikes kan gebruiken.. nu gebruik ik daar bivi bag voor maar dan heb je erg weinig weersbescherming en al helemaal niet voor je gear..

Wat voordeel van dat wingman systeem is, is dat het eigenlijk gewoon een Australische swag is die iets aangepast is voor op de motor.. hufterproof dus.. en alles in een.. bij een tent moet je ook nog je slaapzak en matje meenemen waardoor het totaal pakket bijna net zo groot is.. als ik zie hoe groot mijn slaapzak alleen al is (ok die is ook wel wat overkill voor 4 seizoenen maar toch).
En wat ik wel chil vind aan een swag etc is dat er een lekker matje in zit en dat het uitrollen en klaar is.. je matje en slaapzak liggen er al kant en klaar in..
Dat gemak weegt wel op tegen die paar extra kilo's.. en de canvas look past ook wel goed bij mijn retromotor.. op een sportstourer is het een ander verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:32:
Wow, met zo'n ding wil je toch gewoon in 1 keer doorrijden naar Zuid-Spanje! Pax mee, klessebesse onderweg :)
Mijn meisje is er ook erg blij mee. Een paar jaar geleden zagen we er een op de BMW Motorrad dagen in Garmisch en toen zijn we er even op gaan zitten. Ik zei toen dat ik zo'n ding wel zou kopen als ik met pensioen ga... Maar ik heb dat toch maar even wat vooruit gehaald. Zij zit als een vorstin achterop.

En als je eenmaal rijdt, is het gewicht weg. Rijdt echt fenomenaal. Alles erop en eraan: cruise control, quickshifter. De achteruit is ook wel handig als je ergens moet manoeuvreren, hoewel dat best makkelijk gaat. Ik zit hier 10cm lager als op mijn GSA (nu verkocht). Alleen als je een beetje op een helling staat is het lastig. Maar ik ben redelijk ervaren met zware motoren, dus dan kijk je goed voordat je 'm parkeert, zodat je weer makkelijk weg kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Mijn meisje is er ook erg blij mee. Een paar jaar geleden zagen we er een op de BMW Motorrad dagen in Garmisch en toen zijn we er even op gaan zitten. Ik zei toen dat ik zo'n ding wel zou kopen als ik met pensioen ga... Maar ik heb dat toch maar even wat vooruit gehaald. Zij zit als een vorstin achterop.

En als je eenmaal rijdt, is het gewicht weg. Rijdt echt fenomenaal. Alles erop en eraan: cruise control, quickshifter. De achteruit is ook wel handig als je ergens moet manoeuvreren, hoewel dat best makkelijk gaat. Ik zit hier 10cm lager als op mijn GSA (nu verkocht). Alleen als je een beetje op een helling staat is het lastig. Maar ik ben redelijk ervaren met zware motoren, dus dan kijk je goed voordat je 'm parkeert, zodat je weer makkelijk weg kunt.
Het ziet er wel extreem comfortabel uit voor je passagier inderdaad!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Precies dat zat mij tegen met de Pan European. Als je met z'n 2en op een heuvel moet draaien ben je gewoon de sjaak. Verder kan je er best sportief mee rijden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:01:
[...]
Precies dat zat mij tegen met de Pan European. Als je met z'n 2en op een heuvel moet draaien ben je gewoon de sjaak. Verder kan je er best sportief mee rijden :)
Jazeker!
Ik ga nog even oefenen met korte bochten, want dat moet gewoon kunnen met zo'n ding. Het is een kwestie van techniek, net als met een GSA het terrein in. Het kán allemaal, alleen moet de bestuurder het nog weten :9
De politie haalt ook allerlei stunts uit op zo'n ding.

Maar voorlopig heb ik supertevreden. Ik heb 'm net een week of 2. Uit de BMW Premium Selection. Twee jaar oud met maar 3400km op de klok. Gewoon splinternieuw dus. Kan ik weer even mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Aangezien het een elektrische motor is zou ik zeggen "riding the Sybian makes happy wives" :P
:X _O-
Wel zou ik er een fietsbel op schroeven, omdat mensen je denk ik niet horen aankomen en dan is zo'n Stebel ook weer wat extreem :+
Als we over 10 jaar allemaal op electrische motoren rijden staan de kranten na het eerste mooie lenteweekend vol met boze artikelen over die roekeloze motorrijders die op de dijken fietsers aan het schrikken maken doordat ze niet te horen zijn als ze opeens voorbij komen :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Verwijderd Dan moet niet iedereen met een elektrische fiets gaan rijden. Als je nú al ooit ziet met wat voor een kamikaze snelheden er gereden wordt op die apparaten....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:52:
@Verwijderd Dan moet niet iedereen met een elektrische fiets gaan rijden. Als je nú al ooit ziet met wat voor een kamikaze snelheden er gereden wordt op die apparaten....
Ik woon aan een 30km/u weg..
Als ik me hier aan de snelheid houd met de auto/motor dan wordt ik via het fietspad ingehaald door van die speedpedel fietsen.
Die knallen gewoon met ruim 45km/u door..

/oudemannenzeurmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[Afbeelding]
Denk dat menig motor in dit topic een K1600 niet bij kunnen houden ;)

Vet apparaat hoor, toch wel de meest gave tourfiets die er is :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:52:
Gisteravond voor het eerst in jaren gefietst, en op een elektrische fiets.
leuk om te zien dat je 35 gaat. Voelt niet eens hard aan.

Het bochtje wat je met de motor makkelijk harder neemt, is wel ineens trappers op de grond. En dat achterwiel... voelde net alsof de band er vanaf liep.

Levensgevaarlijk. Verbieden die fietsen...

Ik mag nu ook niet meer fietsen op die fiets :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Als ik me hier aan de snelheid houd met de auto/motor dan wordt ik via het fietspad ingehaald door van die speedpedel fietsen.

/oudemannenzeurmodus
Ik had een paar maanden geleden op een rotonde (voorrang) bijna zo'n apparaat in de zijkant van m'n auto hangen waarbij de bestuurder én het kind achterop beide geen helm of wat dan ook aan beschermende kleding droegen. Als ik alléén op normaal fiets verkeer geanticipeerd had dan hadden er twee mensen vliegles gekregen waarbij de landing de meeste persoonlijke schade berokkend zou hebben.

#OudeMannenZeurModus ... Inderdaad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ja vooruit een aflopend vak in werkt niet heel goed kan ik uit ervaring zeggen, maar een klein hobbeltje kan ook al vervelend zijn. :+

Mijn vriendin klaagt ook absoluut totaal niet achterop de GSA, die zit als een prinses. :P

Vanavond eens foto's online gooien van dit weekend. ;)
[...]

[Afbeelding]
Ook bij MR Motoren gekocht _O_ Gaaf ding!

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 24-06-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hè bah, gaat onweren en stormen van 't weekend. Wilde nou net olie en oliefilter vervangen. Bij gebrek aan garage worddt dat dan lastig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:48:
[...]

:X _O-

[...]

Als we over 10 jaar allemaal op electrische motoren rijden staan de kranten na het eerste mooie lenteweekend vol met boze artikelen over die roekeloze motorrijders die op de dijken fietsers aan het schrikken maken doordat ze niet te horen zijn als ze opeens voorbij komen :')

Allemaal dit op je Zero monteren dan 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mphilipp WAT een ontzettend gaaf 'bankstel' is die K1600GT!! Ik heb er een jaartje of anderhalf geleden een keer mee mogen rijden en je hebt, al rijdende, echt niet in de gaten dat je stiekem toch wel met bijna een halve auto onderweg bent (qua blok gewoon een hele middenklasser).

Feli met de aanschaf... En ik ben stiekem best wel een beetje jaloers op je ;)

En WELKOM TERUG HIER, hé ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 24-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Bommes schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:55:
[...]

/oudemannenzeurmodus
Mijn broer werkt bij specialized en die had ene paar jaar terug een "prototype" mountainbike met motor mee dat ding haalde met gemak de 80 >:) dat was stiekem wel heel tof, maar zwaar illegaal natuurlijk.
Ik gok dat het niet heel moeilijk is om dergelijke beveiliging eraf te slopen.

Heb op het werk nog een sinclair C3 (uit mijn hoofd) staan en grapten met collega's er al over om er een paar brushless 3500watt motoren in te zetten :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:19:
@mphilipp WAT een ontzettend gaaf 'bankstel' is die K1600GT!! Ik heb er een jaartje of anderhalf geleden een keer mee mogen rijden en je hebt, al rijdende, echt niet in de gaten dat je stiekem toch wel met bijna een halve auto onderweg bent (qua blok gewoon een hele middenklasser).

Feli met de aanschaf... En ik ben stiekem best wel een beetje jaloers op je ;)

En WELKOM TERUG HIER, hé ;)
En je kan een stuk makkelijker fatsoenlijke startkabels meenemen met zo'n apparaat :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:29:
[...]

En je kan een stuk makkelijker fatsoenlijke startkabels meenemen met zo'n apparaat :9
Nergens voor nodig, aanhanger er achter met een reserve motorfiets er op :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Hmm, als ik zo die tourbuffels bekijk snap ik wel waarom mijn vriendin niet graag achterop de FireBlade zit :+

Maar als het goed is heeft ze binnenkort haar eigen rijbewijs, dan kan ze mooi zelf gaan rijden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Mijn broer werkt bij specialized en die had ene paar jaar terug een "prototype" mountainbike met motor mee dat ding haalde met gemak de 80 >:) dat was stiekem wel heel tof, maar zwaar illegaal natuurlijk.
Ik gok dat het niet heel moeilijk is om dergelijke beveiliging eraf te slopen.

Heb op het werk nog een sinclair C3 C5 (uit mijn hoofd) staan en grapten met collega's er al over om er een paar brushless 3500watt motoren in te zetten :X
Die dingen liepen vroeger (mid jaren '80) best wel ver vooruit op de toen 'bekende' toekomst. Enige nadeel was de "matige" kwaliteit (én de prijs van de accu's welke er in gingen :X ).

Een oom van me had die dingen destijds een tijdje in de verhuur staan, dat ging niet lang goed toen. Ik moest het met een andere Sinclair stellen toentertijd: Een ZX Spectrum 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 24-06-2020 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Maar voorlopig heb ik supertevreden. Ik heb 'm net een week of 2. Uit de BMW Premium Selection. Twee jaar oud met maar 3400km op de klok. Gewoon splinternieuw dus. Kan ik weer even mee vooruit.
Mooie GTL en goede vondst, net ingereden en met twee jaar garantie erop (neem ik aan?) een veilige keuze, veel plezier ermee. :)
Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:19:
Het is een sportmotor die vermomd is als bankstel :P , en een middenklasser met zo'n lekkere zes cilinder motor zou ik graag hebben, maar nog nooit tegengekomen! ;)

[ Voor 38% gewijzigd door mkrmr op 24-06-2020 12:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mkrmr Mazda had vroegâh al zo'n lekker 1.6L 1.8L blokje met zés kabouters.... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 24-06-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Jazeker!
Ik ga nog even oefenen met korte bochten, want dat moet gewoon kunnen met zo'n ding. Het is een kwestie van techniek, net als met een GSA het terrein in. Het kán allemaal, alleen moet de bestuurder het nog weten :9
De politie haalt ook allerlei stunts uit op zo'n ding.

Feli met de aankoop! Vraag mij altijd af hoe je in godsnaam zo een motor nieuw kan kopen en maar 3400 KM in 2 jaar erbij kan schrijven. Ik ben dit jaar al aan mijn 2e set banden begonnen, en dat waren alleen fun ritjes :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even een kartonnen Nick up gemaakt om te kijken hoe een rol van 65*40cm past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Em7XkH5UyRLNL7k1epvvLmEA9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GW3lUzbjvYZvV0wIu5mCy7i1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpaDWn-Ap-37-aBJlZ0sBFk4_yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHi6dtsdpCbj08VGw0OrnMVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PO1Gi3SDjk5rf5IILoANkzg51eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rsu41fDrpfcscNTWhN8zkFuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Best fors dus.. maar het kan (net?) wel..

Ik vraag me nu wel af wat voor hutkoffer er achter op een goldwing zit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2806/2420/products/1782173A-4463-4D07-B2DB-EB8FDA797CBA_720x.jpg?v=1575394568

correctie het is een Harley in die foto.. https://cdn.shopify.com/s...C40_900x.jpg?v=1575394474

In deze gebruiken ze een goldwing: https://cdn.shopify.com/s...CBB_900x.jpg?v=1575394328

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 24-06-2020 13:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:01:
@mkrmr Mazda had vroegâh al zo'n lekker 1.6L 1.8L blokje met zés kabouters.... ;)

[YouTube: Mazda MX-3 V6 commercial]
@R0y. en ik staan daar links, ik ben diegene met de zonnebril op 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mkrmr schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:50:
[...]
Mooie GTL en goede vondst, net ingereden en met twee jaar garantie erop (neem ik aan?) een veilige keuze, veel plezier ermee. :)
Bedankt. Inderdaad 2 jaar fabrieksgarantie erop.
Het is een sportmotor die vermomd is als bankstel :P , en een middenklasser met zo'n lekkere zes cilinder motor zou ik graag hebben, maar nog nooit tegengekomen! ;)
Je kunt er inderdaad best sportief mee rijden als het moet. En ook heerlijk relaxed toeren.
Mijn vriendin is stiekem, zonder dat ze het wist (of snapte) ook erg blij met de quickshifter. Je schakelt nl zonder merkbare schok. Normaal gaat de passagier als je gas terugneemt en koppelt om te schakelen, met het hoofd naar voren. Met de quickshifter duurt de schakelpauze een fractie van een seconde. Ze had het niet eens in de gaten, maar toen zei ik er wat van en toen merkte ze pas dat ze dat niet meer had. Geen headbutts meer dus... Kan ze lekker rustig slapen achterop (deed ze een keer achterop de GSA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:49:
[...]
Je kunt er inderdaad best sportief mee rijden als het moet. En ook heerlijk relaxed toeren.
Mijn vriendin is stiekem, zonder dat ze het wist (of snapte) ook erg blij met de quickshifter. Je schakelt nl zonder merkbare schok. Normaal gaat de passagier als je gas terugneemt en koppelt om te schakelen, met het hoofd naar voren. Met de quickshifter duurt de schakelpauze een fractie van een seconde. Ze had het niet eens in de gaten, maar toen zei ik er wat van en toen merkte ze pas dat ze dat niet meer had. Geen headbutts meer dus... Kan ze lekker rustig slapen achterop (deed ze een keer achterop de GSA).
Ben benieuwd of mijn vriendin de quickshifter van de Superduke GT leuk gaat vinden :+ Bedenk me nu net dat ik daar ook nog steeds een dag voor moet vrijpakken om die een dag te huren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:01:
[...]
Ja vooruit een aflopend vak in werkt niet heel goed kan ik uit ervaring zeggen, maar een klein hobbeltje kan ook al vervelend zijn. :+
Ik merkte dat dat met de GSA erger kan zijn dan met die K16. Het gewicht bij de GSA zit hoog en je zit ook hoog. Ik heb 'm echt al een paar keer laten vallen omdat ik even mijn voet in een klein kuiltje zette. Dan is dat met de K16 makkelijker. Veel lager en het gewicht zit ook laag. Veel handelbaarder dan je zou denken. BMW is daar heel goed in. Ik had ooit een K1100RS en die werd ook een lichtvoetig kamerolifantje genoemd. Maar ja, de GS(A) is weer net een ballerina op een bochtige weg met lage snelheid.
Mijn vriendin klaagt ook absoluut totaal niet achterop de GSA, die zit als een prinses. :P
Ja, ik heb ook nooit klachten gehad. Alleen nu zit ze echt op een sofa, met een hele goede rugsteun. Next level shit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:52:
[...]
Ben benieuwd of mijn vriendin de quickshifter van de Superduke GT leuk gaat vinden :+ Bedenk me nu net dat ik daar ook nog steeds een dag voor moet vrijpakken om die een dag te huren :9
ZO'n quickshifter is een ding waar je makkelijk aan went. Net als de cruise control. Het lijkt allemaal overbodig op een motor, maar dat je op lange saaie stukken je hand kunt relaxen is best fijn. Maar het liefst ben ik op de binnenwegen. Snelweg is saai.

Straks even een weekje naar de Eifel, rond Cochem. Daar eens goed kennis maken met de K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Thoit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Feli met de aankoop! Vraag mij altijd af hoe je in godsnaam zo een motor nieuw kan kopen en maar 3400 KM in 2 jaar erbij kan schrijven. Ik ben dit jaar al aan mijn 2e set banden begonnen, en dat waren alleen fun ritjes :X
Snap dat ook niet, sinds de aankoop eind oktober inmiddels ook al 17000 KM gereden, en ook bijna alleen maar fun ritjes. :)

Het voordeel is wel dat er over een paar jaar vast een leuke vervangende K1600 te vinden is, met veel afschrijving en weinig gereden kilometers! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Bij zo'n motor met 3400 kilometer op de teller hoop ik altijd dat het gewoon een demo motor is geweest. Anders vind ik het echt oprecht zonde van zo'n apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:04:
Bij zo'n motor met 3400 kilometer op de teller hoop ik altijd dat het gewoon een demo motor is geweest. Anders vind ik het echt oprecht zonde van zo'n apparaat.
Tsja... Ik liep laatst bij een (merk)-dealer binnen en daar stond een 918 uit 2017 met maar 3K op de teller (DOT codes op de banden waren van de week vóór fabriekslevering)....

't is dat ik die dag niet genoeg centjes in m'n portemonnaie had (€1,4M) anders had ik dát ding de showroom wel uit willen RIJDEN in plaats van het apparaat waar ik wél voor kwam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Tsja... Ik liep laatst bij een (merk)-dealer binnen en daar stond een 918 uit 2017 met maar 3K op de teller (DOT codes op de banden waren van de week vóór fabriekslevering)....

't is dat ik die dag niet genoeg centjes in m'n portemonnaie had (€1,4M) anders had ik dát ding de showroom wel uit willen RIJDEN in plaats van het apparaat waar ik wél voor kwam ;)
Met een 918 begrijp ik het wel. Elke kilometer dat je met dat ding rijdt schrijft die enorm af. Een K1600 is een wat ander verhaal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Met een 918 begrijp ik het wel. Elke kilometer dat je met dat ding rijdt schrijft die enorm af. Een K1600 is een wat ander verhaal :>
Door er amper mee te gaan rijden is 't "ding" nu dus ineens 2 keer de nieuwwaarde waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Yup, wel vaker zo met hypercars, iets met verzamelaars enzo.. of investeerders met he geld teveel

Morgen naar de Harz *O*

[ Voor 34% gewijzigd door darkkingll op 24-06-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Will_M schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:15:
[...]
Door er amper mee te gaan rijden is 't "ding" nu dus ineens 2 keer de nieuwwaarde waard?
Jep! Als jij een exclusieve auto hebt en die is een paar jaar oud krijg je hem met bijv. 10000 KM niet meer verkocht aan de verzamelaars. Die willen namelijk een auto die bijna geen kilometers heeft gelopen. Veel van dat soort wagens zijn daardoor gebruikt ook stukken duurder dan ze nieuw hebben gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thoit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Jep! Als jij een exclusieve auto hebt en die is een paar jaar oud krijg je hem met bijv. 10000 KM niet meer verkocht aan de verzamelaars. Die willen namelijk een auto die bijna geen kilometers heeft gelopen. Veel van dat soort wagens zijn daardoor gebruikt ook stukken duurder dan ze nieuw hebben gekost.
Sterker nog, je moet vaak lid zijn van de merkclub om zo'n auto te mogen kopen.. en dan zijn er vaak nog regeltjes dat je hem niet binnen een bepaalde tijd mag verkopen..

Vinwiki heeft daar goede verhalen over..
Hier een van een kerel die een supercar gebruikt voor waar hij voor gemaakt is: rijden!
YouTube: How I stole the world's most reliable McLaren

Doug Demuro heeft heeft ook vaak over de (over)waarde van supercars en de speculatie eromheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Die 918 die hier in Nederland te koop stond was van een iedere oudere man met alleen maar dochters. Hij genoot ervan om zo'n ding in zijn schuur te hebben staan net als iemand een schilderij koopt. Zijn dochters hebben niks met auto's dus hij was bang dat als hij kwam te overlijden dat ze die dingen niet op waarde konden schatten. Dat is de reden dat er niet zoveel mee gereden werd, niks te maken met investering of speculeren. Er is een moment dat genoeg genoeg is. Hij werd gewoon gelukkig van het bezit en rijden is secundair, daar zijn genoeg andere speeltjes voor. Neemt niet weg dat er best wat speculanten zijn maar de autobubbel is al wel een beetje gebarsten en zo'n ding kopen als investering zou ik je momenteel niet aanraden.

Weet eigenljk niet of er ook een markt is voor exclusieve motoren? Misschien wat oldtimers maar volgens mij wordt het exclusieve spul ook gewoon minder waard?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
Beetje aan het proef pakken:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/06/1593010176-600-x-379px-IMG_20200624_164800255~2.jpg

Eerste zijtas er op. Met daarin mijn tent + haringen + scheerlijnen, opblaasbaar hoofdkussen en regenpak. Bovenop de tas de tentstokken.
Andere zijtas gaan denk ik mijn kleren en toiletspullen, handdoek en eventueel wat gereedschap + compressortje + bandenschuim.
In de topkoffer krijg ik dan hopelijk mijn slaapzak en matje. En brandertje, mokka espresso potje, een pannetje, wat electronica meuk.
Eigenlijk hoop ik de losse roltas die ik ook meestal bij heb thuis te kunnen laten.
Topkoffer plus zijtassen zou gewoon genoeg volume moeten zijn.
Zeker omdat er ook nog wel wat zooi in losse tasje boven op de zijtassen kan gebonden worden. Regenpak bijvoorbeeld.

Zit wel een beetje in mijn maag met wat ik aan eventuele warme kleding moet meenemen. Ik ga over 1,5 week, naar Noord Italië en de Franse Alpen.
Denk dat het meer dan warm genoeg zal zijn. En ik dus helemaal geen trui hoef mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:04:
Hij is in dit geval van een oudere man geweest. Hij heeft altijd veel gereden en was dat ook van plan op de K, maar hij kreeg hartproblemen (zeker het gas een keer flink open gedraaid...). Hij twijfelde eerst nog en heeft 'm nog een weekendje gehad, maar uiteindelijk gaat ie toch aan de scooter :X
Dit was het soort motor waar ik naar op zoek was. Uiteraard nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt toch weer 10k met nieuwprijs. Ik wilde een K1600 van minimaal modeljaar 2017, vanwege de nieuwe opties zoals quickshifter, achteruit, abs pro (bochten abs) en ook dat het hele model weer een beetje onder handen is genomen. Er zitten bv iets effectievere luchthappers op voor als het warm is. Die kun je omklappen en dan krijg je alsnog wind op je lijf. En toen zag ik deze staan en qua prijs was het in principe wel ok in vergelijking met de anderen die aangeboden werden. Je ziet voornamelijk GT's (ook in verkoopcijfers) maar ik vond dit fijner rijden. Ik heb eerst een proefrit op de GT gemaakt, en daarna de GTL. Misschien omdat ik op de GSA ook best wel rechtop zat, vond ik de GTL meteen aangenamer rijden. Bij de GT zit je meer voorover. Is denk ik een voorkeur dingetje.

Er stond er ook een in Groningen met nog maar 500km erop. Die is dan wel wat duurder, maar nog altijd minder dan nieuwprijs. Ik vind het wel een mooie deal, die Premium Selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Denk dat menig motor in dit topic een K1600 niet bij kunnen houden ;)
Dat hangt er vanaf. Qua acceleratie misschien wel en topsnelheid (ik weet niet hoe hard ie kan, maar het zal wel hard zat zijn). Misschien is ie voor het snelle bochtenwerk wat te log, maar je kunt er op zich een hoop pret mee hebben. Als je je min of meer aan de legale snelheden houdt, zal ie in de Eifel enzo niet achterblijven.

Een collega van mij die Honda GoldWing reed, twijfelde jaren geleden nog over een K1600. Hij zei toen dat als je in de bergen op een haarspeldbocht aan komt met een GW en er komt een touringcar aan, een van de twee moet wachten. Die GW moet de bocht veel ruimer nemen. De K16 is wat dat betreft een stuk sportiever. Het blok is trouwens erg compact. De K1300 had een breder blok. En dat was een vier cilinder. Ze hebben dus best een fraai stukje engineering gedaan op dat blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Altijd fraaie motoren, die Guzzi's.
Zit wel een beetje in mijn maag met wat ik aan eventuele warme kleding moet meenemen. Ik ga over 1,5 week, naar Noord Italië en de Franse Alpen. Denk dat het meer dan warm genoeg zal zijn. En ik dus helemaal geen trui hoef mee te nemen.
Ik heb per ongeluk uit een aanbieding van iBood een keer van die warme ondershirts gekocht. Ik dacht dat het zomerdingen waren, maar dit zijn wintershirts. Voelen erg zwaar aan. Van merinowol, dus gaan niet zo snel ruiken ook 8) Maar die zijn ideaal als onderlaag voor als het een beetje frisser is. In de bergen kan het in de ochtend soms wel fris zijn. Sowieso hebben die gebieden hun eigen klimaat en kan het aan de ene kant regenen en aan de andere kant zonnig zijn.
Maar dat soort shirts zijn ideaal. Nemen niet veel plek in. Ik heb ook een of ander dun truitje van Human Nature (dat is toch anwb?) van dun fleece. Maar wel warm. Lange mouwen, en omdat het dun is, neemt het ook niet veel plek in. Die twee dingen zitten eigenlijk altijd in mijn bagage als ik met de motor op pad ga. Je weet het nooit. Zelfs in Marokko hebben we een keer staan blauwbekken in de ochtend totdat de zon een keer over de bergen heen wilde schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje: hoe heten dit soort stekkertjes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szbSQCO8JaS7QQ_dXprkOHZVmaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIdEfHgpBvomjISNG9jJwTbc.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien beide kanten achter/remlichten hebben moet ik een 2naar1 kabeltje maken..

Die Rizomas zijn trouwens kleiner dan ik dacht.. blij dat ik niet het model nog kleiner heb besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz1pEslYQBaqvBNc1mjVgig7KyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoQekaZcDWe0mCWNkq5MDj25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whZc9MhtYLZiChGA6-rvCrTiZUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou1KNyNDM1TAlcEw95pNxjhN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook oogverblindend fel!
YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:46
Die connectors heten : bullet connectors

Kijk anders even op : RDAE.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
f2ride2001 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:53:
Die connectors heten : bullet connectors

Kijk anders even op : RDAE.nl
Cool, dit setje moet dus werken: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B079DPH1HM
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61CkFId9cLL._AC_SL1001_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
mphilipp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Altijd fraaie motoren, die Guzzi's.

[...]

Denk dat het meer dan warm genoeg zal zijn. En ik dus helemaal geen trui hoef mee te nemen.[/quote]
Ik heb per ongeluk uit een aanbieding van iBood een keer van die warme ondershirts gekocht. Ik dacht dat het zomerdingen waren, maar dit zijn wintershirts. Voelen erg zwaar aan. Van merinowol, dus gaan niet zo snel ruiken ook 8) Maar die zijn ideaal als onderlaag voor als het een beetje frisser is. In de bergen kan het in de ochtend soms wel fris zijn. Sowieso hebben die gebieden hun eigen klimaat en kan het aan de ene kant regenen en aan de andere kant zonnig zijn.
Maar dat soort shirts zijn ideaal. Nemen niet veel plek in. Ik heb ook een of ander dun truitje van Human Nature (dat is toch anwb?) van dun fleece. Maar wel warm. Lange mouwen, en omdat het dun is, neemt het ook niet veel plek in. Die twee dingen zitten eigenlijk altijd in mijn bagage als ik met de motor op pad ga. Je weet het nooit. Zelfs in Marokko hebben we een keer staan blauwbekken in de ochtend totdat de zon een keer over de bergen heen wilde schijnen.
Mee eens;
ik zou wel iets van een trui meenemen voor avond/vroege ochtend in de bergen, en merino is ideaal. Ik heb zo'n trui bij Decathlon gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hkuit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Mee eens;
ik zou wel iets van een trui meenemen voor avond/vroege ochtend in de bergen, en merino is ideaal. Ik heb zo'n trui bij Decathlon gehaald.
+1 in de bergen kan het snachts flink koud worden.. een extra trui is altijd handig om bij je te hebben.. als is het maar een dunne wollentrui..

Pagina: 1 ... 194 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.