De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ben vroeg opgestaan voor een circuitdag, hartstikke ontopic!Tankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
[...]
[...]
Eh.. en dan vinden we gemotoriseerde drie- en vierwielers offtopic..?![]()
-----------------
Zoals al door @timmie271 gedeeld, gister een lekker ritje in Sauerland gehad. Weer 750 km verder op de teller![]()
[Afbeelding]
Keuring gehad, nummer geplakt, de snelle jongens maken al rondjes. Zo maar eens omkleden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heb je een route bijgehouden?Tankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
[...]
Zoals al door @timmie271 gedeeld, gister een lekker ritje in Sauerland gehad. Weer 750 km verder op de teller![]()
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat is wel anders inderdaad, maar zet dat er dan gewoon gelijk bij. Het heeft nu een hoog 'lief dagboek..' gehaltesteveman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:09:
[...]
Ik ben vroeg opgestaan voor een circuitdag, hartstikke ontopic!
Keuring gehad, nummer geplakt, de snelle jongens maken al rondjes. Zo maar eens omkleden.
Sterker nog, ik heb van te voren een route gemaakt
Geef maar een seintje als iemand de GPX wil (eventueel alleen van het Sauerland stuk ipv heen en terug reis). Er zit één foutje in die ik nog even moet fixen, maar verder is hij wel prima.
:strip_exif()/f/image/oxFooK0sa0N1jr3i3WR7Tryn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 22-06-2020 09:26 ]
Was inderdaad best een eind, de rit in Sauerland is 244km. Dan heb ik hem ook nog een beetje ingekort, hij was origineel rond de 260km.Jolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:28:
Tering, totaan Siegen, da's een best eind. Ik ben wel geïnteresseerd in een GPX - van hieruit een mooi tochtje.
Ik weet nu wel dat de Scrambler niet perse geschikt is voor lange stukken op de snelweg. Niet alleen vanwege dat je vol in de wind zit, maar het verbruik is om te huilen zodra je boven de 120km/u komt. Dan kom je niet zo ver met een 16 liter tank. Volgende keer maar weer gewoon in Duitsland overnachten
Ik zal de GPX einde middag/vanavond even fixen en dan stuur ik hem door!
Die Scrambler is echtTankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
[...]
[...]
Eh.. en dan vinden we gemotoriseerde drie- en vierwielers offtopic..?![]()
-----------------
[Afbeelding]
Ik zit met het zelfde woon in het midden van het land, en om die reden denk ik om een trekhaak onder de auto te laten zetten en af en toe een trailer te huren. Lijkt mij toch comfortabeler.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:34:
Je maakt meer kilometers om er te komen dan dat je er daar bij zet.
Slecht. Kort samengevatSecsytime schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Die Scrambler is echt![]()
![]()
! Hoe rijdt dat op de snelweg?

Hier weer bijna 800km weggetikt gisteren. Teller staat nu op 7200km en had de motor 3 maanden terug gekocht met 800km op de teller
Gamertag: timmie271
Allereerst uiteraard gaan inschrijven, en vanaf het balkon het baantje eens bekeken:
:strip_exif()/f/image/GCu5VCn1TVj4OtQCDIpl2WeB.jpg?f=fotoalbum_large)
De motoren van de aanhager afgehaald:
:strip_exif()/f/image/jpYMevPFvRr14jhi15PsGh4n.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een aantal rondjes kreeg ik de zwarte vlag en was de baan ineens leeg. Bleek dat alle motoren teveel lawaai maakten. Ik heb een Akra met DB killer. Enige wat ik kon doen was de DB killer eruit halen en wat bij elkaar drukken. Helaas maakte hij nog steeds teveel kabaal. Dus nog een keer hetzelfde grapje gedaan en toen was het net wel net niet. Vervolgens bij het meetpunt wat gas ingehouden waardoor het prima was. Een aantal Duitsers zijn na 2 rondjes naar huis gegaan. De pitbikes die ze hadden waren helemaal origineel en ze wilden er niks aan doen. Zonde van het geld..
:strip_exif()/f/image/b4bz1kq6g0Dbmhb3TzscEj7X.jpg?f=fotoalbum_large)
De anderen 2 die mee waren hadden originele dempers en maakten ook teveel lawaai. Eentje had er maar een dop in geslagen:
:strip_exif()/f/image/zmmzXxOXHkMtuowuk0qNgV7D.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere een pijpsleutel:
:strip_exif()/f/image/jTYxBztZ2gPCuic3UGZFhNZS.jpg?f=fotoalbum_large)
In eerste instantie dachten de mensen die gekke Hollanders
Daar was ik al bang voor! En hoe zit dat met de Honda, scheelt dat veel tov een naked?timmie271 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:01:
[...]
Slecht. Kort samengevat![]()
Hier weer bijna 800km weggetikt gisteren. Teller staat nu op 7200km en had de motor 3 maanden terug gekocht met 800km op de teller
Had nu de grote tas achterop mee en daardoor kon ik niet altijd ver genoeg naar achteren dus dat voelde ik wel in de knieën uiteindelijkSecsytime schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Daar was ik al bang voor! En hoe zit dat met de Honda, scheelt dat veel tov een naked?
Verder mis ik vooral de cruisecontrol wat ik deels heb opgelost door zo'n booster ding en dan is het best wel prima uit te houden. Maar blijft nog steeds een lange zit hoor
Oh ja heb ook nog ergens turbulentie vandaan komen dus dat moet ik ook nog even zien op te lossen met ander ruitje oid. Dat was bepaald niet prettig

@Thoit wel creatief opgelost zo

[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 22-06-2020 10:10 ]
Niet heel geweldigSecsytime schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Die Scrambler is echt![]()
![]()
! Hoe rijdt dat op de snelweg?
Windbescherming is 0, dat wist ik ook wel van te voren natuurlijk. Maar vooral het verbruik viel me wel tegen, ging naar 10-12 km/l (op boordcomputer) zodra ik op CC 130km/u reed. Bij de route in Sauerland heb ik 17,5km/l gereden, dus dat is wel een groot verschil.
Maar op dat na; één keer per dag een lang stuk op de snelweg is oké, heen én terug was net iets teveel eigenlijk. Ben ik niet gewend, voel het wel in m'n armen en nek nu
- naked bike
- liefst met ronde koplamp
- liefst 2 of 3 cilinder en ruim onder de 1000cc
Dat laatste is er eigenlijk bij gekomen omdat mijn vriendin een 2014 Suzuki Bandit 650 naked heeft. Ik heb er eens een rondje op gereden maar buiten dat het niet bijzonder stuurt vond ik er motorisch ook geen hol aan. De 4 cilinder die pas hoog in de toeren echt los komt, in de eerste versnelling boven de 100 km/h haalt waar je in Nederland nergens harder dan 100 km/h mag rijden. Ik wil moeten schakelen.
Dus bij verschillende zaken gaan kijken, op verschillende motoren gezeten om te kijken hoe het aanvoelt en afgelopen zaterdag gaan kijken naar een Suzuki SV 650 in de kleurstelling welke ik mooi vind. De motor is nog geen jaar oud. Hij kostte meer dan mijn eigenlijke budget, maar met zo'n nieuwe motor vond ik het gerechtvaardigd om wat meer uit te geven. Dus een proefrit gemaakt, daarna nog kort onderhandeld en nog een beetje een gunstigere deal geregeld met de inruil van mijn CB 500 en daarna meteen de papieren en verzekering in orde gemaakt zodat ik hem afgelopen zaterdag al mee kon nemen

Het mag van mij in de startpost, Suzuki SV 650 uit 2019 en ik woon in Limburg.
De motor is (volgens de motorzaak) door de vorige eigenaar voor woon-werk verkeer gebruikt en daarom al voorzien van:
- voorspatbord verlenger
- hugger
- bobbins op de achterbrug
- valbeschermers
- handvatverwarming
Voor nu de to-do:
- paddock stand regelen, de Honda had een middensteun deze niet. De bobbins zitten dus al op de achterbrug maar ik heb nog geen paddock stand
- topkoffer rek voor mijn Givi koffer regelen en monteren, het is niet mooi maar dan kan in ieder geval iets meenemen zonder een rugtas te hoeven dragen
- misschien het zadel verhogen en/of de voetsteunen verlagen. Met mijn 190 cm lengte en lange benen vind ik de hoek van de knieën redelijk scherp, maar dat had ik op de Honda ook. Misschien eerst een paar langere ritten proberen om hier definitief over te oordelen.
Een andere uitlaat ga ik er waarschijnlijk niet onder zetten. Het ding maakt meer dan genoeg geluid in mijn beleving. Dan zou ik het puur doen om esthetische redenen maar ik vind het origineel niet eens zo verkeerd staan in het echt.
Ben er in ieder geval helemaal happy mee
Zo, dat is best dorstig! Je hebt er ook half-offroad banden onder, toch? Dat zal ook niet helpen.Tankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:17:
[...]
Niet heel geweldig
Windbescherming is 0, dat wist ik ook wel van te voren natuurlijk. Maar vooral het verbruik viel me wel tegen, ging naar 10-12 km/l (op boordcomputer) zodra ik op CC 130km/u reed. Bij de route in Sauerland heb ik 17,5km/l gereden, dus dat is wel een groot verschil.
Maar op dat na; één keer per dag een lang stuk op de snelweg is oké, heen én terug was net iets teveel eigenlijk. Ben ik niet gewend, voel het wel in m'n armen en nek nu
@GH45T mooie kleurstelling op de SV! Veel plezier ermee

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Veel plezier ermeeGH45T schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:21:
Na 3 jaar op mijn eerste motor, een Honda CB 500 uit 2002 te hebben rondgereden vond ik het tijd voor een andere motor. Naar van alles geweest kijken en mij werd steeds meer duidelijk dat ik eigenlijk gewoon een modernere interpretatie van de CB 500 zocht:
- naked bike
Dat laatste is er eigenlijk bij gekomen omdat mijn vriendin een 2014 Suzuki Bandit 650 naked heeft. Ik heb er eens een rondje op gereden maar buiten dat het niet bijzonder stuurt vond ik er motorisch ook geen hol aan. De 4 cilinder die pas hoog in de toeren echt los komt, in de eerste versnelling boven de 100 km/h haalt waar je in Nederland nergens harder dan 100 km/h mag rijden. Ik wil moeten schakelen.
Dus bij verschillende zaken gaan kijken, op verschillende motoren gezeten om te kijken hoe het aanvoelt en afgelopen zaterdag gaan kijken naar een Suzuki SV 650 in de kleurstelling welke ik mooi vind. De motor is nog geen jaar oud. Hij kostte meer dan mijn eigenlijke budget, maar met zo'n nieuwe motor vond ik het gerechtvaardigd om wat meer uit te geven. Dus een proefrit gemaakt, daarna nog kort onderhandeld en nog een beetje een gunstigere deal geregeld met de inruil van mijn CB 500 en daarna meteen de papieren en verzekering in orde gemaakt zodat ik hem afgelopen zaterdag al mee kon nemen![]()
[Afbeelding]
De motor is (volgens de motorzaak) door de vorige eigenaar voor woon-werk verkeer gebruikt en daarom al voorzien van:
- voorspatbord verlenger
- hugger
- valbeschermers
- handvatverwarming
Voor nu de to-do:
- paddock stand regelen, de Honda had een middensteun deze niet. De bobbins zitten dus al op de achterbrug maar ik heb nog geen paddock stand
- topkoffer rek voor mijn Givi koffer regelen en monteren, het is niet mooi maar dan kan in ieder geval iets meenemen zonder een rugtas te hoeven dragen
- misschien het zadel verhogen en/of de voetsteunen verlagen. Met mijn 190 cm lengte en lange benen vind ik de hoek van de knieën redelijk scherp, maar dat had ik op de Honda ook. Misschien eerst een paar langere ritten proberen om hier definitief over te oordelen.
Een andere uitlaat ga ik er waarschijnlijk niet onder zetten. Het ding maakt meer dan genoeg geluid in mijn beleving. Dan zou ik het puur doen om esthetische redenen maar ik vind het origineel niet eens zo verkeerd staan in het echt.
Voor Suzuki ziet die standaard uitlaat er best prima uit inderdaad. Ze hebben een tijdje hun best gedaan om er zo'n lelijk mogelijke uitlaat van te maken, maar daar lijken ze weer op teruggekomen te zijn
Dat zou wel kunnen dat die niet bepaald bijdragen aan een gunstig verbruik inderdaad. Zijn Metzeler Tourance banden (niet de Next). Ze rijden wel prettig, moet nog even ervaren hoe ze offroad zijn, maar op de weg geven ze veel vertrouwennoes schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:26:
[...]
Zo, dat is best dorstig! Je hebt er ook half-offroad banden onder, toch? Dat zal ook niet helpen.
@GH45T mooie kleurstelling op de SV! Veel plezier ermee
If it's stupid and it works, it ain't stupidThoit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:03:
[Afbeelding]
De anderen 2 die mee waren hadden originele dempers en maakten ook teveel lawaai. Eentje had er maar een dop in geslagen:
[Afbeelding]
De andere een pijpsleutel:
[Afbeelding]
In eerste instantie dachten de mensen die gekke HollandersMaar die gekke Hollanders konden wel de hele dag rijden
Stevige dagtocht! Dit soort tripjes zijn precies de reden voor mij geweest om naar een adventure over te stappen. Op de Ninja 400 vind ik het na 3 uurtjes wel mooi geweestTankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:25:
Geef maar een seintje als iemand de GPX wil (eventueel alleen van het Sauerland stuk ipv heen en terug reis). Er zit één foutje in die ik nog even moet fixen, maar verder is hij wel prima.
[Afbeelding]
Mooi ding!GH45T schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:21:
Na 3 jaar op mijn eerste motor, een Honda CB 500 uit 2002 te hebben rondgereden vond ik het tijd voor een andere motor. Naar van alles geweest kijken en mij werd steeds meer duidelijk dat ik eigenlijk gewoon een modernere interpretatie van de CB 500 zocht:
- naked bike
Dus bij verschillende zaken gaan kijken, op verschillende motoren gezeten om te kijken hoe het aanvoelt en afgelopen zaterdag gaan kijken naar een Suzuki SV 650 in de kleurstelling welke ik mooi vind. De motor is nog geen jaar oud. Hij kostte meer dan mijn eigenlijke budget, maar met zo'n nieuwe motor vond ik het gerechtvaardigd om wat meer uit te geven. Dus een proefrit gemaakt, daarna nog kort onderhandeld en nog een beetje een gunstigere deal geregeld met de inruil van mijn CB 500 en daarna meteen de papieren en verzekering in orde gemaakt zodat ik hem afgelopen zaterdag al mee kon nemen![]()
[Afbeelding]
- voorspatbord verlenger
- hugger
- valbeschermers
- handvatverwarming
Voor nu de to-do:
Zelf hoorde ik tot het tweede team (het zit toevallig op mijn motor, de Energica Esseesse9). De eerste maanden op de SS9 heb ik het wel eens uitgetest, maar net als op de auto vond ik het niks.
Ik heb het toch nog een 'kans' gegeven nu ik vaker over een minder volle snelweg rijd dan vroeger 'voor Covid19'... en ik merk dat ik het nu veel ontspannener vind rijden mét
Klik 't vast op 126km/h, hoef je niet meer te kijken of je niet per ongeluk écht te snel rijdt, enkel zorgen dat je je niet vastrijdt achter een vrachtbeest... meer aandacht voor het verkeer rondom (of de roofvogels in de lucht
Het vastrijden achter een vrachtwagen durft nog wel eens gebeuren, ik ben echt nog nieuw in het cruisecontrol cruisen, maar ik ben inmiddels voorzichtig positief... en niet langer een overtuigde niet-gebruiker.
Ik vind het een waar genot, geeft een stuk ontspannenheid en een stuk comfort, je hoeft niet je gas vast te blijven houden en steeds controleren en in de gaten te houden hoe hard je eigenlijk gaat en geeft mij gewoon meer tijd om alles en iedereen om mij heen in de gaten te houden.Dryhte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:51:
Cruise control op de motor. Wie is fan, wie snapt 't niet?
Zelf hoorde ik tot het tweede team (het zit toevallig op mijn motor, de Energica Esseesse9). De eerste maanden op de SS9 heb ik het wel eens uitgetest, maar net als op de auto vond ik het niks.
Ik heb het toch nog een 'kans' gegeven nu ik vaker over een minder volle snelweg rijd dan vroeger 'voor Covid19'... en ik merk dat ik het nu veel ontspannener vind rijden mét
Klik 't vast op 126km/h, hoef je niet meer te kijken of je niet per ongeluk écht te snel rijdt, enkel zorgen dat je je niet vastrijdt achter een vrachtbeest... meer aandacht voor het verkeer rondom (of de roofvogels in de lucht)
Het vastrijden achter een vrachtwagen durft nog wel eens gebeuren, ik ben echt nog nieuw in het cruisecontrol cruisen, maar ik ben inmiddels voorzichtig positief... en niet langer een overtuigde niet-gebruiker.
Ik heb alleen 1 nadeel, of gebrek, geduld, vaak ga ik mij of vervelen of irriteren en dan geef ik weer een stuk goed gas.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gewoon wat meer zitvlees kwekenBlackeagle020 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:40:
[...]
Stevige dagtocht! Dit soort tripjes zijn precies de reden voor mij geweest om naar een adventure over te stappen. Op de Ninja 400 vind ik het na 3 uurtjes wel mooi geweest
Maar moet zeggen dat ik het wel vooral in de rechterpols voel uiteindelijk op zo'n sport motor
Dat is iets wat ze er wel op hadden mogen zetten van mij de op CB650R/CBR650R... Dan maar 500-1000 euro duurder, maar wel voor stukken zoals gisteren een stuk comfortabeler. Heb ik het nu wel deels opgelost, maar toch lijkt cc mij wel fijner daarvoorDryhte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:51:
Klik 't vast op 126km/h, hoef je niet meer te kijken of je niet per ongeluk écht te snel rijdt, enkel zorgen dat je je niet vastrijdt achter een vrachtbeest... meer aandacht voor het verkeer rondom (of de roofvogels in de lucht)
Tijdens bochtige routes zet je het toch altijd uit en als het te druk is op de weg met variabele snelheden zet je het ook weer uit.
Geen geduld hebben? Ken nog zo iemand.... die moest even wat auto's en motoren inhalen omdat ze te langzaam gingenJoopieboy schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Ik heb alleen 1 nadeel, of gebrek, geduld, vaak ga ik mij of vervelen of irriteren en dan geef ik weer een stuk goed gas.

Ik zou best CC willen hebben, voor de langere stukken op snelweg, want ik krijg door trillingen/voorover zitten soms last van een slapende hand recht. Even met links gas geven en rechts wakker kloppen is niet altijd handig met 150 km/u.

De motor in kwestie is natuurlijk digitaalJolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:04:
Is cruise control nu ook digitaal mogelijk op de motor? Ik ken het alleen maar mbv een klemmetje je gashendel vastzetten.
Ik zou best CC willen hebben, voor de langere stukken op snelweg, want ik krijg door trillingen/voorover zitten soms last van een slapende hand recht. Even met links gas geven en rechts wakker kloppen is niet altijd handig met 150 km/u.
Ik zou niet meer zonder willen, zeker op saaie wegen kan ik mij op deze manier netjes aan de snelheid houden!Dryhte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:51:
Wat @Dryhte zegt. Met ride by wire is brandstoftoevoer elektronisch geregeld. Dus ipv de kabel van begin tot eind zit er aan het eind een motortje met de kabels. Eigenlijk net zoiets als de elektronische handrem. Of de fly by wire van vliegtuigenJolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:04:
Is cruise control nu ook digitaal mogelijk op de motor? Ik ken het alleen maar mbv een klemmetje je gashendel vastzetten.
Ik heb nu een vista "cruise control". Dit is een klemmetje tussen de handel waarmee je de hendel vast kan zetten. Dat werkt best prima, maar bijv. bij Spa op de snelweg gaat het veel omhoog en omlaag dan ben je dus nog best vaak het gas aan het bijstellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Waaj op 22-06-2020 11:45 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat was ook mijn originele gevoel, ik had teveel verkeer om ooit CC te gebruiken. Maar nu de snelwegen iets minder gevuld zijn vind ik 't toch wel lekker (al zou ik blij zijn dat ze ooit begrenzing toevoegen)Waaj schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:40:
Cruise control gebruik ik eigenlijk zelden, daarvoor is het verkeer te druk. In de auto heb ik ook een snelheidsbegrenzer en die vind ik in het Nederlandse verkeer veel prettiger. Die gebruik ik ook op 60 en 80kmh wegen. Instellen op de maximale gewenste boete snelheid en verder niet meer op je snelheid hoeven te letten, maar wel flexibel kunnen reageren op de verkeerssituatie.
Met de auto heb ik nu geen CC/begrenzing maar in de vorige auto had ik ze beide en gebruikte enkel begrenzing.
I have stability. The ability to stab.
Ik heb ACC (Adaptive Cruise Control) in m'n auto welke beide systemen dus kent. Helaas is er geen combinatie mogelijk waarbij je zowel de begrenzer als ook te "CC" functie gelijktijdig ingeschakeld kunt hebben en dat heeft me dus al een keer een verbaal opgeleverd ondanks dat m'n auto ook de verkeersborden kan lezen en weet hoe hard je op de diverse wegen mag rijden.Dryhte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:50:
[...]
Dat was ook mijn originele gevoel, ik had teveel verkeer om ooit CC te gebruiken. Maar nu de snelwegen iets minder gevuld zijn vind ik 't toch wel lekker (al zou ik blij zijn dat ze ooit begrenzing toevoegen)
Met de auto heb ik nu geen CC/begrenzing maar in de vorige auto had ik ze beide en gebruikte enkel begrenzing.
Voor de mensen welke de wegen in Eindhoven een beetje kennen: Komende vanaf de A50 rijd je de Kennedylaan op en daar gaat het tegenwoordig van 100 Km/h -> 80 Km/h -> 70 Km/h (100Km/h was eerst 120 Km/h overdag).
Auto rijdt vervolgens mooi met de 'flow' van het verkeer mee want de camera's en sensoren zien dat 't verkeer voor je zich aan de max. snelheid aan het houden is (en ik kan er écht niet dwars doorheen)... Dan krijg je wat afritten ... En verdwijnen de auto's voor je... De auto geeft weer 'vol gas' om toch maar weer zo snel mogelijk aan die 120 Km/h te kunnen komen op een 70 Km/h weg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Chakotay schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:52:
@SmurfLink nu ik je nieuwe icon zie heb ik pas door dat het over die Link gaat, ipv een smurf waar je op kunt klikken...
I have stability. The ability to stab.
Hebben we geluk dat je er geen Smurf-It van gemaakt hebt ... Beetje rare plaatjes hadden we dan kunnen verwachten.SmurfLink schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:57:
[...]
Daarom heb ik dus een nieuw icon gemaakt. Gezien iedereen die verkeerde associatie had. De nick Zoralink was al bezet dus daarom had ik er Smurflink van gemaakt.. maar sinds dat icon hier voor me werd gemaakt kwam ik niet meer van de Smurfenassociaties af.
Misschien raar, maar ik gebruik de CC graag in dorpen en steden. In Duitsland wordt daar het meeste gecontroleerd op snelheid, en ik vind het ook wel zo netjes om rustig te rijden daar.Thoit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:28:
Cruise control is echt ideaal. In de auto rijd ik ook alles op cruise control. Binnendoor gebruik je het natuurlijk niet maar stukken snelweg naar de leuke gebieden is het toch wel handig.
Afgelopen week getoerd in midden Duitsland (Harz en Erzgebergte), en het is dan ideaal om je CC in te stellen op 55 km/h. Elke keer als je bij een dorpje komt, even de CC aan en ontspannen door de bebouwde kom tuffen... Na het dorp weer gas erop en bij schakelen gaat de CC automatisch uit.
Met echte cruise control zou ik dat ook inderdaad doen. Met zo'n gas klem die ik nu heb is het teveel gedoe om binnendoor op de juiste snelheid te komen. Ik zie dat we dezelfde auto hebben, daar staat dus bij mij altijd de autopilot aan, behalve voor rotondesmkrmr schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Misschien raar, maar ik gebruik de CC graag in dorpen en steden. In Duitsland wordt daar het meeste gecontroleerd op snelheid, en ik vind het ook wel zo netjes om rustig te rijden daar.
Afgelopen week getoerd in midden Duitsland (Harz en Erzgebergte), en het is dan ideaal om je CC in te stellen op 55 km/h. Elke keer als je bij een dorpje komt, even de CC aan en ontspannen door de bebouwde kom tuffen... Na het dorp weer gas erop en bij schakelen gaat de CC automatisch uit.
Je weet dat ze enkel van voren flitsen in Duitsland?mkrmr schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Misschien raar, maar ik gebruik de CC graag in dorpen en steden. In Duitsland wordt daar het meeste gecontroleerd op snelheid, en ik vind het ook wel zo netjes om rustig te rijden daar.
Tot zover de theorie. Ze MOETEN altijd een foto hebben waar je als bestuurder op staat maar er staan tegenwoordig genoeg van die mooie palen welke je vervolgens ook nog even 'van achteren' nemenJolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Je weet dat ze enkel van voren flitsen in Duitsland?
Ik zie anders altijd genoeg van die 360 graden camera's staan. Dat zijn die Groene met zwarte strepen palen die je tegenwoordig vaak ziet. Flitsen deze niet ook van achteren?Jolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Flitsen de mobiele flitscamera's in Nederland van voren of van achteren? Ik nam de bocht bij de Shell op de N201 iets te enthusiast

Fijn, dan heb je een foto van iemand in een zwart pak met zwart vizier. Wat hebben ze daar aan?Will_M schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:12:
[...]
Tot zover de theorie. Ze MOETEN altijd een foto hebben waar je als bestuurder op staat maar er staan tegenwoordig genoeg van die mooie palen welke je vervolgens ook nog even 'van achteren' nemen
Waar staan die palen? Ik heb ze iig nog nooit gezien hier.
Dat varieert, ik heb ze zien staan waar ze alleen van voren flitsen, maar heb ook al eens een dure foto van de achterkant van m'n motor gehadPagman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Ik zie anders altijd genoeg van die 360 graden camera's staan. Dat zijn die Groene met zwarte strepen palen die je tegenwoordig vaak ziet. Flitsen deze niet ook van achteren?
Flitsen de mobiele flitscamera's in Nederland van voren of van achteren? Ik nam de bocht bij de Shell op de N201 iets te enthusiast
Normaal van achterenPagman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Ik zie anders altijd genoeg van die 360 graden camera's staan. Dat zijn die Groene met zwarte strepen palen die je tegenwoordig vaak ziet. Flitsen deze niet ook van achteren?

Een stukje naar het Noord-Westen vanuit jou gezien staan er inmiddels genoeg in de Eifel, zijn van die mooie ronde groene of witte palen met zwarte 'ringen' zoals @Pagman al aangeeft.Jolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:17:
[...]
Fijn, dan heb je een foto van iemand in een zwart pak met zwart vizier. Wat hebben ze daar aan?
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 22-06-2020 14:25 ]
darkkingll schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:38:
Lijken wel wat op die groene die we in Nederland een poosje hadden...
Deze?
[bron]
Eifel zoals anderen ook al aangeven. Alleen kan ik ze als blauw of paars herinnerenJolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:17:
[...]
Fijn, dan heb je een foto van iemand in een zwart pak met zwart vizier. Wat hebben ze daar aan?
De eerste keer toen ik met mijn vriendin ging kwamen we vanaf Aken, dan rijd je door een dorp (Lammersdorf? Weet niet meer zeker) waar twee oude palen (die langs voor flitsen) op zo'n 1000 meter uit elkaar staan. Bij de eerste, flits! Vriendin (via de Sena over de zeik), volgende.. Flits!... Ja nu doe je het weer...

daar zou CC of inderdaad beter een begrenzer wellicht weer handig zijn
Laat de bonnetjes maar thuis, de rekening van de foto komt daar ook terechtR0y. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:46:
[...]
Eifel zoals anderen ook al aangeven. Alleen kan ik ze als blauw of paars herinneren
De eerste keer toen ik met mijn vriendin ging kwamen we vanaf Aken, dan rijd je door een dorp (Lammersdorf? Weet niet meer zeker) waar twee oude palen (die langs voor flitsen) op zo'n 1000 meter uit elkaar staan. Bij de eerste, flits! Vriendin (via de Sena over de zeik), volgende.. Flits!... Ja nu doe je het weer...
In België hebben ze overigens ook wel grappige varianten. Ik kwam een jaartje of twee geleden 's-nachts vanuit Spa / Francorchamps terug met de auto en daar stond bij het inrijden van de wegwerkzaamheden tussen Malmedy en Verviers onderstaand ding 'in' de middelste geleiderail bij 4 versmalde rijstroken tussen van die gele knipperlampjes.

Dr.Who .... een DALEK midden op de weg... HOE DAN ... FLITS en vervolgens meteen 'nachtblind'!! Daarna twee brieven thuis in de bus met het verzoek om even €268,- over te maken (1 brief in 't Nederlands en 1 brief in 't Frans).
[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 22-06-2020 18:53 ]
Helaas alleen nog in het buitengebiedJolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Flitsen daar vanaf voor en nog niet langs achter. Nooit wat gezien, had het anders ook echt niet gedaanWill_M schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:16:
[...]
Laat de bonnetjes maar thuis, de rekening van de foto komt daar ook terecht
In België hebben ze overigens ook wel grappige varianten. Ik kwam een jaartje of twee geleden 's-nachts vanuit Spa / Francorchamps terug met de auto en daar stond bij her inrijden van de wegwerkzaamheden tussen Malmedy en Verviers onderstaand ding 'in' de middelste geleiderail bij 4 versmalde rijstroken
[Afbeelding].
Dr.Who .... een DALEKS midden op de weg... HOE DAN ... FLITS en vervolgens meteen 'nachtblind'!! Daarna twee brieven thuis in de bus met het verzoek om even €268,- over te maken (1 brief in 't Nederlands en 1 brief in 't Frans).
Even op die Magna gereden, maar dat is niet echt de houding waar ik naar zoek. Denk dat de gsxr weg gaat en ik wat anders ga kopen, iets dat iets minder opgepropt zit. Shortlist is vooralsnog een mt09 (liever een 10 maar die zijn me wat te duur) en een speed triple.
[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 22-06-2020 15:48 ]
's Nachts van voren geflits worden, dat zou ook verboden moeten worden. Die paar seconden dat je niets ziet kunnen levensgevaarlijk zijn.Will_M schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:16:
[...]
Laat de bonnetjes maar thuis, de rekening van de foto komt daar ook terecht
In België hebben ze overigens ook wel grappige varianten. Ik kwam een jaartje of twee geleden 's-nachts vanuit Spa / Francorchamps terug met de auto en daar stond bij her inrijden van de wegwerkzaamheden tussen Malmedy en Verviers onderstaand ding 'in' de middelste geleiderail bij 4 versmalde rijstroken tussen van die gele knipperlampjes.
[Afbeelding].
Dr.Who .... een DALEK midden op de weg... HOE DAN ... FLITS en vervolgens meteen 'nachtblind'!! Daarna twee brieven thuis in de bus met het verzoek om even €268,- over te maken (1 brief in 't Nederlands en 1 brief in 't Frans).

Done. Aardige uitbreidingSkarloc schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:58:
@lolgast Mijn vermelding in de startpost mag nog worden aangevuld met een KTM Superduke 990R uit 2010 en een CB600 Hornet uit 2007
Jolke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:03:
[...]
's Nachts van voren geflits worden, dat zou ook verboden moeten worden. Die paar seconden dat je niets ziet kunnen levensgevaarlijk zijn.
OmdenkenR0y. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:50:
Dit is de correcte plaats op de weg toch? Daarnaast door het besparen van het voorwiel verbruikt deze motorrijder minder voorbanden wat dan weer duurzaam is...
Nou, vrijdagmiddag is het niet geworden; na het 'thuiswerken' = veel videovergaderen e.d. ben ik even buiten op de bank gaan liggen en in slaap gevallen. Daarna nog zo duf dat motorrijden me niet verantwoord leek.Hkuit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:15:
[...]
Daar zal ik morgenmiddag nog eens extra naar kijken; volgens mij zit de jeans een flink eind in mijn Alpine laarzen (er oberheen lukt echt niet).
Gisteren wel;
(o.a.) in het kader van Vaderdag mijn oude vader opgezocht. Met de app Scenic op mijn iPhone een leuke bochtige route gemaakt en later via een andere weg terug, 2,5 uur op de motor gezeten in mijn Rev'it jeans. Ik snap nu weer waarom die in de aanbieding was een paar maanden geleden:
https://www.bikeroutfit.n...ples-jeans-corona-tf.html
Maar, de lengte:
De maat van mijn Rev'it jeans is 32/36. Mijn binnenbeenlengte (net even opgemeten) is 90 centimeter, dat zijn 35,45 inches; net geen 36 dus.
Als ik 'm aantrek dan ligt de broekspijp beneden op de grond, hij is dus te lang voor mij.
Als ik vervolgens mijn motorlaarzen aantrek en de broek daarin stop, dan zit dat prima, en dan blijft hij daar de hele rit mooi inzitten. Nou heb ik een Aprilia Pegaso 650, een allroad dus, dus mijn knieën zitten comfortabel in een hoek van bijna 90 graden, maar omdat de broek zo lang is gok ik dat hij ook bij een sportievere zithouding prima in mijn laarzen zou blijven zitten.
In Luxemburg kondigen ze die vaste palen ook meestal aan, dat is dan wel weer fijn.
En de blauwe palen in Duitsland zijn zo geschilderd omdat die geen snelheidsboetes regelen. Die zijn voor de LKW-Maut (=vrachtwagen tol). Maar ik neem het risico niet...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Inmiddels weer terug, die 8 uur klopt dus helemaal niks vanthijsco19 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:31:
Zo route voor morgen staat klaar.
Een kleine 378 km, ongeveer 8 uur. (volgens kurviger, benieuwd of dat beetje klopt)
Via Arnhem door de Veluwe en via Apeldoorn weer richting huis.
Vele stukjes heb ik maar een weg aangeklikt die me wel leuk lijkt, kan dus best dat het hele saaie stukjes weg zijn.
Zit zelfs ook nog een stukje onverhard in.
[Afbeelding]
Sochtends kwart over 9 a half 10 weggegaan en keurig zaterdag eind van de middag weer terug in het dorp.
Een 7 en half uur over gedaan, gemiddeld 53km/u, het viel mij erg mee!
(met dank aan @R0y. die het een keer over een niergordel had) Dankzij de niergordel de hele rit geen enkele keer echt pijn in me rug gehad. Zo af en toe voelde ik het wel maar normaal gesproken was ik het na een paar uur al zat en nu na de ruim 7 uur stapte ik zonder pijn af.
Maar man, wat een mooi gebied de Veluwe! Ik was daar nog nooit geweest en wat heb ik daar een spijt van!
Sowieso was de hele route erg leuk en mooi! Erg afwisselend met af en toe een stukje snelweg, hier en daar een dorpje of stad en mooie polderweggetjes afgewisseld met dijkweggetjes.
Zelfs nog een stuk onverhard op de route, de weg ging in 1x over naar een grind weg. maps linkje

Met ruim 70 er over heen knallen is toch wel spannend aan het worden
Paar foto's: (klik voor groot)

Links die van mij, rechts die van m'n maat.

Gegroet!

Dus zeker een geslaagd dagje! En dit gaan we sowieso vaker doen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Precies, maar ik weet uit ervaring dat ze aardig gewend zijn aan motorrijders, en dus krijg je behalve de foto van je helm ook een mooie foto van je kentekenplaat bij de bekeuring.kneusteun schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:29:
[...]
Helaas alleen nog in het buitengebiedmaar test het vooral ff.
Heb ik toen ook gehaald, zit bij mij perfect en ik heb er met dit weer enorm veel plezier van. Voor de prijs hoef je het iig niet te laten.Hkuit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:00:
Ik snap nu weer waarom die in de aanbieding was een paar maanden geleden:
https://www.bikeroutfit.n...ples-jeans-corona-tf.html
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja, heel mooi is de Veluwe om te rijden en te genieten. Laatste tijd denkt half Nederland dat.thijsco19 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Maar man, wat een mooi gebied de Veluwe! Ik was daar nog nooit geweest en wat heb ik daar een spijt van!
Sowieso was de hele route erg leuk en mooi! Erg afwisselend met af en toe een stukje snelweg, hier en daar een dorpje of stad en mooie polderweggetjes afgewisseld met dijkweggetjes.
Zelfs nog een stuk onverhard op de route, de weg ging in 1x over naar een grind weg. maps linkje
[Afbeelding]
Met ruim 70 er over heen knallen is toch wel spannend aan het worden.
Paar foto's: (klik voor groot)
[Afbeelding]
Links die van mij, rechts die van m'n maat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
Gegroet!
[Afbeelding]
Dus zeker een geslaagd dagje! En dit gaan we sowieso vaker doen.
In het weekend kom ik daarom niet meer. Veels te druk met allerlei verkeer. Gelukkig woon ik er dus ga ik er op een zomerse avond rijden.
Die grijze palen met zwarte strepen ken ik inderdaad uit Luxemburg. Daar staat ervoor ook wel even dat er gecontroleerd wordt. En in Luxemburg zijn boete's duur trouwens... in tegenstelling tot Duitsland:DrivinUCrazy schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:51:
Over de ronde grijze palen met zwarte strepen: deze schijnen met lidar te werken. Dat betekent: zodra hij je ziet als je komt aanrijden word je al gemeten. De foto maakt hij daarna. Op die manier kunnen ze ook eenvoudiger over meerdere rijstroken meten.
In Luxemburg kondigen ze die vaste palen ook meestal aan, dat is dan wel weer fijn.
En de blauwe palen in Duitsland zijn zo geschilderd omdat die geen snelheidsboetes regelen. Die zijn voor de LKW-Maut (=vrachtwagen tol). Maar ik neem het risico niet...Ook bij de gewone flitspalen trouwens. Ze zullen er maar net eens een tweede camera aan gekoppeld hebben voor het kenteken. Been there!
https://www.bussgeldkatal...ndigkeitsueberschreitung/
Die Maut-cameras boven de snelweg heb ik nog nooit rekening mee gehouden en ik heb er nooit één bekeuring van gekregen.

Dit zijn de mobiele flitskasten die ik vaker zie - het kleine broertje van Dalek.
Hier in het dorp staan ze in een 30 zone, dat als sluiproute wordt gebruikt. Met de fiets ben ik al een paar keer geflitst!
Zou je mij er ook bij kunnen zetten? Een Yamaha mt 09 uit 2014 en de provincie is Groningen.
Even een ander vraagje. Rijden jullie met slot in je buddy rond? Ik kom er eigenlijk achter dat ik niet zo gek veel ruimte heb onder mijn buddy en zou toch graag daar een slot in willen passen.
Mijn mobiel is in ieder geval al te lang:+ Qua hoogte kom ik ook niet zo gek ver.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hKgTlYMNAbYFG8H2BMLg0XPs.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9AcUyflLiPxRS14cL6SxLLjA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij een VTR zit er genoeg ruimte voor een ABUS schijfremslot en een setje tools.
[ Voor 9% gewijzigd door Jolke op 23-06-2020 09:21 ]
Je had ook al vanaf Wuppertal binnendoor kunnen gaan, ook super mooi daar.Tankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:25:
[...]
Dat is wel anders inderdaad, maar zet dat er dan gewoon gelijk bij. Het heeft nu een hoog 'lief dagboek..' gehalte
[...]
[Afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb jij een kurviger linkje of .kurviger bestandje voor mij?thijsco19 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Was een topweek!
:strip_exif()/f/image/vqqWvTAxjBFJXxojnjDfnZHm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FwtIotB6VeAwYJ1Kw3NlngZt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0e2n2r3uvkz6gqv8xmOIozNe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WoqlI4XIcfaJFs9lVn0LrO8J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/knumAZ7XfEMzJRsJpJ9xDcDg.jpg?f=fotoalbum_large)
PS: mocht iemand in de markt zijn voor een complete Triumph Explorer van 2014 met ongeveer 45k op de teller. Ik overweeg hem te verkopen en over te stappen op de BMW S1000XR. Waarom? Omdat ik nog nooit op een motor heb gereden die zoveel vertrouwen gaf als de XR.
[ Voor 5% gewijzigd door BvZwolle op 23-06-2020 09:54 ]
Ja, ik heb in het mini-vakje wat een S1000RR met DWA (alarm) heeft een Abus Sledg 77 schijfremslot. Niet het makkelijkste slot in gebruik, maar heel compact en met rubber omgeven - geen krassen op de velgen.Booyaa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Zou je mij er ook bij kunnen zetten? Een Yamaha mt 09 uit 2014 en de provincie is Groningen.
Even een ander vraagje. Rijden jullie met slot in je buddy rond? Ik kom er eigenlijk achter dat ik niet zo gek veel ruimte heb onder mijn buddy en zou toch graag daar een slot in willen passen.
Mijn mobiel is in ieder geval al te lang:+ Qua hoogte kom ik ook niet zo gek ver.
[Afbeelding]
@BvZwolle wat een gave reis! Kwam de Multistrada lucht te kort? S1000XR is inderdaad een beest, dat blok is zo sterk

:fill(white):strip_exif()/f/image/Fre8OCdiRVAUBKUaWgU1Qdyt.png?f=user_large)
Zeker nice!
Was gisteravond wel goed moe na de circuitdag
Begon ook best vroeg
/f/image/bCbnEBja8UTol8jLpkObuiN5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jGf6r8YwsyUoJAGP4rltNUxO.png?f=fotoalbum_large)
Hele dag dezelfde groep gehouden. Een iemand had geen circuitervaring maar zei: "dat komt wel goed". Er werden al blikken uitgewisseld onderling... Maar het kwam inderdaad goed
Alleen jammer dat de tijdregistratie niet werkte
/f/image/7GtgrDCGx5SWkxoGMfE0Bw4B.png?f=fotoalbum_large)
Dus deze kon vroegtijdig weer ingewisseld worden tegen het rijbewijs (ondanks dat er nog gemaild werd dat er geen legitimatie ingenomen zou worden ivm corona...)
/f/image/Jo4JB8acfg6lWfds1rGp7ykn.png?f=fotoalbum_large)
Slijtagepatroon is wel anders dan ik eerder had, volgende keer maar weer paar tienden bar erbij.
Loikopdefeauteau moet nog uploaden zo te zien. En ik moet nog eens kijken in m'n filmpjes of ik daar iets van rondetijden uit kan vissen.
strubben blijft naar gaan... toch maar eens in z'n 1 proberen
Ook treurig, jonge knaap op een MV F4 (echt mooi apparaat) ging onderuit

[ Voor 86% gewijzigd door steveman op 23-06-2020 11:50 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nee, de Hyperstrada. De Multistrada Pikes Peak is nog wel een race aangegeaan tegen een Aprilia Tuono met 204pk, daar moest hij het (met volle bepakking) tegen afleggen. Voor de rest is die Duc gevoelsmatig niet te kloppen. Wat een beest!noes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:06:
[...]
Ja, ik heb in het mini-vakje wat een S1000RR met DWA (alarm) heeft een Abus Sledg 77 schijfremslot. Niet het makkelijkste slot in gebruik, maar heel compact en met rubber omgeven - geen krassen op de velgen.
@BvZwolle wat een gave reis! Kwam de Multistrada lucht te kort? S1000XR is inderdaad een beest, dat blok is zo sterk
Ik ga in september naar de Circuittraining op het Midlandcircuit (https://motorcircuittraining.nl/) . Ga gewoon op de Explorer. Lekker buffelen. Weet iemand of de motor dan wel gewoon verzekerd is?steveman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:22:
[...]
[Afbeelding]
Zeker nice!
Was gisteravond wel goed moe na de circuitdag![]()
Begon ook best vroeg
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hele dag dezelfde groep gehouden. Een iemand had geen circuitervaring maar zei: "dat komt wel goed". Er werden al blikken uitgewisseld onderling... Maar het kwam inderdaad goed
Alleen jammer dat de tijdregistratie niet werkte
[Afbeelding]
Dus deze kon vroegtijdig weer ingewisseld worden tegen het rijbewijs (ondanks dat er nog gemaild werd dat er geen legitimatie ingenomen zou worden ivm corona...)
[Afbeelding]
Slijtagepatroon is wel anders dan ik eerder had, volgende keer maar weer paar tienden bar erbij.
Loikopdefeauteau moet nog uploaden zo te zien. En ik moet nog eens kijken in m'n filmpjes of ik daar iets van rondetijden uit kan vissen.
strubben blijft naar gaan... toch maar eens in z'n 1 proberen
Ook treurig, jonge knaap op een MV F4 (echt mooi apparaat) ging onderuitWe zeiden nog in ons groepje, eigenlijk zonde om mee te rijden hier... En in de laatste sessie ging er nog een R6 plat. Moet nog even nakijken of ik nou de irritante K1300(?) onder dubbel geel heb ingehaald of juist net daarna. Iig bloedirritant zo'n kanon, rechtop de bocht door maar ontzettend hard op kunnen trekken. En ik wil gewoon erg netjes inhalen, iemand van de fiets doen schrikken lijkt me naar. (Tot irritatie van onze instructeur die ons wat bekeek "zet hem er gewoon naast jongens!"
)
Nee, de motor is normaliter niet verzekerd op het circuit. Ook niet met WA-Casco.BvZwolle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Ik ga in september naar de Circuittraining op het Midlandcircuit (https://motorcircuittraining.nl/) . Ga gewoon op de Explorer. Lekker buffelen. Weet iemand of de motor dan wel gewoon verzekerd is?
Ai das sneu ja (van die MV F4 en R6). Die K1300 (S, R of GT?) gaan inderdaad keihard, maar zouden ook normaal een bocht mee moeten kunnen pakken. Niet zo wendbaar als een naked bijv, maar rechtop de bocht door ligt toch echt aan de berijdersteveman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Ook treurig, jonge knaap op een MV F4 (echt mooi apparaat) ging onderuitWe zeiden nog in ons groepje, eigenlijk zonde om mee te rijden hier... En in de laatste sessie ging er nog een R6 plat. Moet nog even nakijken of ik nou de irritante K1300(?) onder dubbel geel heb ingehaald of juist net daarna. Iig bloedirritant zo'n kanon, rechtop de bocht door maar ontzettend hard op kunnen trekken. En ik wil gewoon erg netjes inhalen, iemand van de fiets doen schrikken lijkt me naar. (Tot irritatie van onze instructeur die ons wat bekeek "zet hem er gewoon naast jongens!"
)
[ Voor 54% gewijzigd door noes op 23-06-2020 12:01 ]
Toevallig eens iemand over gesproken op een MCT dagje te PVI Lelystad met ook een 765RS. Ik zei: mja ik vind m'n iets te nieuw nog om onverzekerd rond te rijden hier. Waarop hij zei: Ik heb het nagevraagd bij unive (dacht ik) en ze zeiden dat ie hier ook verzekerd was omdat het rijvaardigheid is ipv race.BvZwolle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Ik ga in september naar de Circuittraining op het Midlandcircuit (https://motorcircuittraining.nl/) . Ga gewoon op de Explorer. Lekker buffelen. Weet iemand of de motor dan wel gewoon verzekerd is?
Er lijken dus mogelijkheden te zijn, knmv dekt gek genoeg alleen z'n eigen cursussen
@noes was zeker de rijder, hij leunde totaal niet in ook bijvoorbeeld. Denk dat het een R was.
Ohja: eervolle vermelding: dude met een Honda Deauville Pan European die kneedowns maakte, ook in groep 2
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 23-06-2020 12:11 ]
Hoe gaat dat in Frankrijk nu met maatregelen? is het al mogelijk om gewoon te rijden en te boeken wanneer nodig? of alles van tevoren moeten regelen?BvZwolle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:51:
Net terug van een week Frankrijk met 5 vrienden. 1600km in 6 dagen. We hebben de gang er aardig in gehad door de bergen. Erg genoten van de mooie omgeving. Route Grandes Alpes is een aanrader. De Explorer is een ideale reisgenoot en ook op grote hoogte (2800 meter) geen enkel probleem in tegenstelling tot de Ducati Hyperstrada 939.
Was een topweek!
Alles gaat met de Franse slag... Mondkapjes op de kin, elleboogtik met daarna alsnog 2 kussen, horeca hutje mudje op elkaar.kneusteun schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Hoe gaat dat in Frankrijk nu met maatregelen? is het al mogelijk om gewoon te rijden en te boeken wanneer nodig? of alles van tevoren moeten regelen?
Wel een groot voordeel nu: je kunt op elke camping terecht, je mag zelf de plekken uitzoeken, de prijzen zijn hartstikke goedkoop en je kunt overal ontbijt erbij bestellen tegen een kleine meerprijs. De wegen zijn rustig, komt bijna geen fietsers tegen (alleen op de Alp d'Huez).
Gewoon niet in de prak rijdenBvZwolle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Dat is inderdaad de bedoeling, maar als ik kan kiezen tussen 1500 euro of 10.000 euro in de prak, ga ik toch voor de goedkoopste.
Zojuist contact gehad met NH1816, die geven aan dat alleen de KNMV trainingen gedekt zijn, dus ik ga lekker op de Fazer 600 van de vrouw.
[ Voor 12% gewijzigd door BvZwolle op 23-06-2020 12:42 ]
Heb je gelijk inBvZwolle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:40:
[...]
Dat is inderdaad de bedoeling, maar als ik kan kiezen tussen 1500 euro of 10.000 euro in de prak, ga ik toch voor de goedkoopste.
Zojuist contact gehad met NH1816, die geven aan dat alleen de KNMV trainingen gedekt zijn, dus ik ga lekker of de Fazer 600 van de vrouw.

Moet eigenlijk zeggen dat ik er nooit bij stil heb gestaan en aangezien ik dezelfde verzekering heb weet ik nu dus ook dat ie niet verzekerd is.. zolang m'n kneesliders en rubber het asfalt raken gaat het prima. Ben al 4x geweest waarvan 1x dit jaar en de volgende keer midland is ook al gepland
Volgend jaar (sorry, gaat dit jaar niet meer lukken @Tylen) ga ik even kijken naar een dagje Assen met de motor
Heel herkenbaar!BvZwolle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:51:
[...]
PS: mocht iemand in de markt zijn voor een complete Triumph Explorer van 2014 met ongeveer 45k op de teller. Ik overweeg hem te verkopen en over te stappen op de BMW S1000XR. Waarom? Omdat ik nog nooit op een motor heb gereden die zoveel vertrouwen gaf als de XR.

Koplampen en achterlicht zijn ook beplakt, dacht dat het moest, immers vorige keer moest het ook en zelfde circuit... Maar kennelijk alleen indien aanwezige spiegels was genoeg. Alles werkte wel gewoon uiteraard.Jolke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:37:
@steveman, rechter voorknipper kapot gegaan, of moet je die afplakken op het circuit?
Oh well.
Ah, was een K 1300 S aldus RDW.
:fill(white):strip_exif()/f/image/699p1NLEFaa2TjIkWUOpCkR1.png?f=user_large)
Mja dus vanaf de Haarbocht gele vlag? Dan heb ik hem voor die tijd nog ingehaald

Op zich wel een mooi systeem met die displays langs de kant.
Wat tijden gedestileerd:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Zp3d3hmMBE04yVG1rarMLCbo.png?f=user_large)
Moet assertiever zijn met inhalen... Wel een verbetering, vorige keer was m'n snelste vrij rijden tijd 2:26, nu 2:22 (snelste tijd achter voorrijder was 2:25 deze keer zo te zien).
*lawaai*
M'n snelste ronde.
omfg, copyright claim op youtube
Ah, claimende partij heeft het als non-issue aangemerkt
[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 23-06-2020 21:47 ]
Ik rij een MT-09 uit 2017 en heb deze in de "buddy": https://www.onlinesloten.nl/sxp-art4-schijfremslot-geel.htmlBooyaa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:12:
[...]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.