Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.760 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:39

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Wees gerust, mijn broer zit met zijn 2.11 meter aan de andere kant van het spectrum, alle motoren zien er uit als brommers en zijn knieén in de neus.
2m11? :o dafuq, iemand die zelfs nog langer is dan @Joopieboy

...als ik jouw broer was zou ik een Grom, Dax of Monkey kopen. Gewoon, voor de lol :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben vooral benieuwd ook naar zijn schoenmaat :P Maar idd, iemand waar ik zelfs tegenop kan kijken :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
R0y. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Doe mij de volgende keer eens goed taggen >:)

Waarschijnlijk komt het door de verouderde leidingen... Ik heb de facturen van het onderhoud opgezocht en deze zijn in de tijd dat ik de motor heb ook niet vervangen (vloeistof is afgelopen jaar wel vervangen). Ik zie stalen remleidingen (hoef je in de toekomst ook niet meer te vervangen?) als een goede investering aangezien de huidige leidingen toch vervangen moeten worden, dat is namelijk iets wat zeker is.

Ik vergelijk de remmen van de GSR ook niet met de KTM, dat is niet te doen. De KTM remt alsof je tegen een muur aan knalt zo hard. Als ik het met de Kawasaki ER6N vergelijk die zij hiervoor had remde die toch echt een stuk beter en ik hoop dat die leidingen (en mogelijk de blokjes) een stap de goede richting op is.

Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar het moet ook de investering waard zijn. Een andere rempomp en klauwen zijn dat echt niet en ik vraag mij ook af of ze dat ooit nodig gaat hebben. Je moet gewoon vertrouwen hebben in je remmen en dat zit er nu niet in.

Ik ga sowieso op het advies van de monteur af. Geeft hij aan dat hij enkel de leidingen adviseert dan doen we dat, adviseert hij ook de remblokjes doen we dat.
Ik heb op m'n bandits ook oude leidingen en alleen de blokjes vervangen voor gesinterd, geeft toch wel wereld van verschil hoor.. Merkte het vooral toen ik vorig jaar proefritje op de 1200 deed voor de aankoop.. toen was het nog standaard. maar remde m'n 600 al beter en die heeft van voor maar 2x 4 remzuigers in tegenstelling tot de 1200 met 2x 6 één van de eerste mods was dan ook gesinterde blokken erin.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Vrijdag schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:07:
[...]

2m11? :o dafuq, iemand die zelfs nog langer is dan @Joopieboy

...als ik jouw broer was zou ik een Grom, Dax of Monkey kopen. Gewoon, voor de lol :P
Hij zat ooit op mijn africa twin en dat ding zag er uit alsof het een transalp was 8)7
Ook nog een nadeel is dat hij bij supermarkten en ziekenhuizen zijn kop stoot aan de bewegwijzering aan het plafond 8)7
Ik ben met mijn 186 de op een na kleinste in het gezin (6 personen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Joopieboy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:26:
Ben vooral benieuwd ook naar zijn schoenmaat :P Maar idd, iemand waar ik zelfs tegenop kan kijken :Y
Ik dacht 48 of 49 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

kneusteun schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Hij zat ooit op mijn africa twin en dat ding zag er uit alsof het een transalp was 8)7
Ook nog een nadeel is dat hij bij supermarkten en ziekenhuizen zijn kop stoot aan de bewegwijzering aan het plafond 8)7
Anderzijds biedt het ook voordelen.
Oud verenigingsgenoot is 2.13 lang (schoenmaat 52 dacht ik) maar het was ideaal op een festival om te groep weer te vinden, hij stak overal bovenuit.

Verder 1 groot ongemak lijkt mij.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

Die borden aan het plafond moeten gewoon verboden worden. Ik buk er in ieder geval niet meer voor als het zachte of lichte borden zijn. Regelmatig dat ze daarna ook op de grond liggen. Discriminatie.

Verkeersborden kunnen overigens ook te laag zitten :') met mijn oude helm bij het opstappen al een verkeersbord gekopt, zelfde met een ventilatiebuis in een parkeergarage.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

:D

....nuja, ik stoot dan weer mijn hoofd tegen de deurkruk, da's ook niet grappig :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:38:
[...]

:D

....nuja, ik stoot dan weer mijn hoofd tegen de deurkruk, da's ook niet grappig :-(
Little man, small problems. Toch? >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Little man, small problems. Toch? >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuolJfyPYZ0oGzBwYjw8feFEsqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D2uE26KWcAnMSdkpMwuWOwFO.jpg?f=user_large

0,5%'er jonguh 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Patrock schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Die borden aan het plafond moeten gewoon verboden worden. Ik buk er in ieder geval niet meer voor als het zachte of lichte borden zijn. Regelmatig dat ze daarna ook op de grond liggen. Discriminatie.

Verkeersborden kunnen overigens ook te laag zitten :') met mijn oude helm bij het opstappen al een verkeersbord gekopt, zelfde met een ventilatiebuis in een parkeergarage.
Och man, zo herkenbaar. _O- Hoek om lopen in de supermarkt en vol tegen zo een bord aan klappen. Of net je hoofd stoten bij een deurpost...

Parkeergarage ook al eens geluk gehad idd. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:30
Joopieboy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Och man, zo herkenbaar. _O- Hoek om lopen in de supermarkt en vol tegen zo een bord aan klappen. Of net je hoofd stoten bij een deurpost...

Parkeergarage ook al eens geluk gehad idd. :+
Ik snap niet waar je het over hebt..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Ik snap niet waar je het over hebt..
Later als je groot bent... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Wil je alsjeblieft eens een foto met hem op een Grom maken. :+ Please pretty please?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Een grom, dax of Monkey zijn sowieso leuk om iemand boven de 1.50 meter op te zien. Zelf ben ik, maar 1.87 maar vrij fors en een monkey verdwijnt gewoon. 8)7

Maar 2.11 met schoenmaat 48 valt nog mee, heb zelf ook gewoon 47-48. Zit zelf te denken om grotere voetsteunen op motor te zetten die breder zijn ivm comfort.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Joopieboy, hoe lang ben je dan?

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Zo, weer wat verder met 3d design van tail tidy :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVST77NA-1uqggVFtpOw4KIPGLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RShPMqkjefabRI1YinaSRRZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Achter het Guzzi logo kan een rode LED komen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_7s5dODlTRpfHf1jMc-vmh2hD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HP9VWtF9h1dLAUzeAdfRvJZz.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ToolkiT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:45:
Zo, weer wat verder met 3d design van tail tidy :)
[Afbeelding]

Achter het Guzzi logo kan een rode LED komen :)
[Afbeelding]
Hé, zo'n ding om je tuinslang aan op te hangen!

* CodeCaster scheurt weg :P

Vanmiddag nog even uitgewaaid rond Alphen, veel motoren op de weg! Thuiswerken gaat 's avonds toch lekkerder. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 17-06-2020 18:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
CodeCaster schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Hé, zo'n ding om je tuinslang aan op te hangen!

* CodeCaster scheurt weg :P
_O-

voor context mijn CAD (Cardboard aided Design):
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103086749_10163890987460088_749012874495920164_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=QixYX-QqbvkAX9ijdVG&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=b10154e9e5d14b266837492c923f9a6f&oe=5F112F86

idee is dit lelijke ding te vervangen met iets subtielers
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103294916_10163891689895088_7200844161131294658_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=CJeRPodTi0MAX81fGqy&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=ea2c4fc39a5bec9da69fdda1426ac65c&oe=5F0E90C3

met deze knippers:
[YouTube: Moto guzzi Rizoma Iride S]

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 17-06-2020 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:09:
[...]

Later als je groot bent... :+
30 vandaag toch? Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

@ToolkiT ziet er wel netjes uit. Maar 3D printen of frenzen, laatste zal wel vrij duur zijn. Weet ook niet of het logo zo goed te maken is.

Maar je gebruikt de 3D-variant van autoklad.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:59
Hoi! Mag me ook komen melden... over 2 weken begin ik met lessen. Vorig jaar al eens geroepen dat ik mijn rijbewijs wilde halen, niks mee gedaan en nu heeft mijn vriendin het geregeld <3

Nu was ik aan het kijken om het theorie examen te plannen maar daar is het vol op het moment, 3 september was pas de 1e mogelijkheid hier in de buurt 8)7 Naja, effe overleggen met de instructeur, dan duurt het maar wat langer.. maar heb er echt veel zin in

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fdees schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:59:
@ToolkiT ziet er wel netjes uit. Maar 3D printen of frenzen, laatste zal wel vrij duur zijn. Weet ook niet of het logo zo goed te maken is.

Maar je gebruikt de 3D-variant van autoklad.
3D printen is de eerste fase.. mogelijk ga ik het uit alu laten frezen (een van de MG V7 group bood aan daarmee te helpen).
Maar in plastic is prima denk ik..

Ik gebruik Fusion360 en ben er een absolute noob in ;) maar gelukkig redelijk makkelijk op te pikken :)

Cardboard Aided design is een term van project binky.. als je daar nog nooit van gehoord heb zoek dan op YT daarna.. uren kijk plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

Die term is al wat ouder ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
TWCRay schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:08:
Hoi! Mag me ook komen melden... over 2 weken begin ik met lessen. Vorig jaar al eens geroepen dat ik mijn rijbewijs wilde halen, niks mee gedaan en nu heeft mijn vriendin het geregeld <3

Nu was ik aan het kijken om het theorie examen te plannen maar daar is het vol op het moment, 3 september was pas de 1e mogelijkheid hier in de buurt 8)7 Naja, effe overleggen met de instructeur, dan duurt het maar wat langer.. maar heb er echt veel zin in
Je theorie examen hoef je niet in de buurt te doen. Als je het niet erg vindt een stukje voor te reizen kan je 'm overal doen waar je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat geloof ik graag.. ik ken hem iig van Binky :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

R0y. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Bij SW MOTECH zelf is de nieuwere versie van de tas te bestellen, de pro variant. Bij andere webshops zijn ze pas over 2 a 3 weken leverbaar volgens mij.

Voordeel van de pro lijn tegenover de versie die jij linkt is het systeem waar de tas op vast zit. Oude versie moet je boren, nieuwe versie zit op een soort rails. Daarnaast is de tankring magnetisch waardoor de tas makkelijker te bevestigen zou moeten zijn. Ik krijg hem hopelijk deze week binnen.
Deze bedoel je ? https://www.nr1motor.nl/p...cWTcLJDynjUBoCvBsQAvD_BwE

Zo wie zo een betere optie want doorvoer aan de voor en achterkant, dus minder zelf klussen en achteraf toevoegen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
SmurfLink schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Je theorie examen hoef je niet in de buurt te doen. Als je het niet erg vindt een stukje voor te reizen kan je 'm overal doen waar je wilt.
Hehe, klopt, maar dat scheelt maar enkele dagen (100 km afstand). So be it. Nu effe kijken hoe ik me goed kan voorbereiden op het examen, is alweer 16 jaar geleden dat ik mijn theorie heb gehaald :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
TWCRay schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:20:
[...]

Hehe, klopt, maar dat scheelt maar enkele dagen (100 km afstand). So be it. Nu effe kijken hoe ik me goed kan voorbereiden op het examen, is alweer 16 jaar geleden dat ik mijn theorie heb gehaald :*)
Ah da's jammer. Bij mij scheelde het nogal wat.. Amsterdam was ruim 1,5 maand later pas plek dan Utrecht.. Nou werk ik in Utrecht dus dat was makkelijk gekozen. :+

Theorie is wel ff omschakelen naar dat je niet logisch moet nadenken maar moet invullen wat het CBR wil horen. Je hebt online heel veel sites waar je 1-2 gratis proefexamens kan maken voor je moet betalen, die heb ik veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Eboman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Deze bedoel je ? https://www.nr1motor.nl/p...cWTcLJDynjUBoCvBsQAvD_BwE

Zo wie zo een betere optie want doorvoer aan de voor en achterkant, dus minder zelf klussen en achteraf toevoegen.
Jup. Zoals ik al aangaf, via SW motech zelf is hij al leverbaar :) Vind hem persoonlijk ook wat mooier als de vorige.

Let er wel op dat je ook hier de pro ring voor nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 17-06-2020 19:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

Omdat ik toch bezig ben met geld uitgeven... én omdat ik geld bespaart heb op het maken van m’n motor... was het ook tijd om m’n motorpak te vervangen ...

Tijd voor een nieuw motorpak 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9q7QoS3_MwB9AMMAFYJ5LHO3qo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AbPMDkItsqvxxWARtzXyvlr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVjI4EzM8oouCEJmfB-L3Cc84Hg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d04K3cYa2ScPg5mQpbi5pniE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNJS8mhljzTaMJc6nt3pcTTZwvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKQcmSs73IWyaN6BIKzySIi8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAJB32TS4mHmUM6qZ93wQ5CjpYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxbgYZkE93nAT0ArFnYVmzgi.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog geen eigen foto’s omdat het nog binnen moet komen.

Rev’it Trench en Rev’it Poseidon 2 GTX

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

ToolkiT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:10:
[...]

3D printen is de eerste fase.. mogelijk ga ik het uit alu laten frezen (een van de MG V7 group bood aan daarmee te helpen).

Ik gebruik Fusion360 en ben er een absolute noob in ;) maar gelukkig redelijk makkelijk op te pikken :)

Cardboard Aided design is een term van project binky.. als je daar nog nooit van gehoord heb zoek dan op YT daarna.. uren kijk plezier :)
Ja, kende de term wel al. Als Engineer krijg ik vaak een schetsje onder mijn neus geschoven en dat noemen we dan een autokladje. :+

Ja, Fusion360 is wel makkelijk op te pakken. Werk zelf S(n)olid Edge. Daar zit veel meer in, maar vraagt ook wat meer kennis en vaardigheden. ;)

Als ik dan even als beroepsdeformatie commentaar mag geven op het ontwerp. Zou ik het sowieso opsplitsen in verschillende delen, dus de uitsteksels apart te fabriceren, dat maakt het simpeler om te maken en dus goedkoper, je kan dan de deellijnen ook gebruiken als esthetisch deel. het logo zo ik niet haaks op de xz-plane zetten. maar Haaks op het vlak wat je ziet. Hierdoor krijg je minder rare hoeken daar en daarnaast wat versimpelen aan de onderzijde van de vleugel. Je zou ook extra losse delen kunnen invoegen zodat je de O kan opvullen. : B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fdees schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:56:
[...]

Ja, kende de term wel al. Als Engineer krijg ik vaak een schetsje onder mijn neus geschoven en dat noemen we dan een autokladje. :+
Ah zo.. zo doe ik het ook vaak bij mensen die wel goed in 3D zijn.. maar nu ben ik het zelf meer aan het leren :)
fdees schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:56:
[...]
Als ik dan even als beroepsdeformatie commentaar mag geven op het ontwerp. Zou ik het sowieso opsplitsen in verschillende delen, dus de uitsteksels apart te fabriceren, dat maakt het simpeler om te maken en dus goedkoper, je kan dan de deellijnen ook gebruiken als esthetisch deel. het logo zo ik niet haaks op de xz-plane zetten. maar Haaks op het vlak wat je ziet. Hierdoor krijg je minder rare hoeken daar en daarnaast wat versimpelen aan de onderzijde van de vleugel. Je zou ook extra losse delen kunnen invoegen zodat je de O kan opvullen. : B)
Uitsteeksels zijn er puur voor legal reasons (minimale afstand tussen knippers is 240mm..
Voor printen is een gecombineerd design makkellijker maar ga je in alu werken heb je 100% gelijk.

Logo is juist expres onder die hoek, want zo schijnt het licht recht naar achter ipv 45 graden omhoog, wat beter is voor de zichtbaarheid.. mijn vorig versie had wat jij beschreef en ik heb flink moeten klooien om dit voor mekaar te krijgen! :)

Maar meedenken is altijd welkom! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
ToolkiT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:52:
[...]

_O-

[Afbeelding]
[...]
Heb je daar nou je vingers aan opengesneden? Mooie rode vlekken erop :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40
mr_zippey schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Ik heb op m'n bandits ook oude leidingen en alleen de blokjes vervangen voor gesinterd, geeft toch wel wereld van verschil hoor.. Merkte het vooral toen ik vorig jaar proefritje op de 1200 deed voor de aankoop.. toen was het nog standaard. maar remde m'n 600 al beter en die heeft van voor maar 2x 4 remzuigers in tegenstelling tot de 1200 met 2x 6 één van de eerste mods was dan ook gesinterde blokken erin.
pppst die GSF600 heeft 2x2 remzuigers aan de voorkant (remklauw op glijpennen) ;)
ToolkiT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:52:
[...]

_O-

[Afbeelding]

idee is dit lelijke ding te vervangen met iets subtielers
[Afbeelding]

met deze knippers:
[YouTube: Moto guzzi Rizoma Iride S]
Ben benieuwd! Ik ben gisteren ook beziggeweest via PAD (Paper Aided Design) :P
Even een paar frameschermingsstickers gemaakt omdat er ter hoogte van m'n laarzen wat slijtage aan de coating begon te ontstaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 12:24
Nu ik meer km maak en gek werd van de valse wind op mijn kop op de diversion 600 heb ik een nieuwe fiets gekocht: een BMW F 800 GS uit 2008

Nu nog banden uitzoeken voor, de Anakee 3 werden afgeraden door de verkoper omdat die veel herrie zouden maken. Deze klonken oorspronkelijk juist als perfecte band vanwege veel grip ook bij nat wegdek en gaan ook nog even mee. Zonder weer een hele banden discussie te starten zijn suggesties welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:11
De Anakee is een band die ook voor licht offroad geschikt is. Als je de GS niet anders dan de Div gaat gebruiken zou ik er gewoon de Road 5 of soortgelijke banden onder gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
iMars schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:47:
Omdat ik toch bezig ben met geld uitgeven... én omdat ik geld bespaart heb op het maken van m’n motor... was het ook tijd om m’n motorpak te vervangen ...

Tijd voor een nieuw motorpak 😎
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Nog geen eigen foto’s omdat het nog binnen moet komen.

Rev’it Trench en Rev’it Poseidon 2 GTX
Ziet er gaaf uit! Zo op de foto's heeft het wel wat van leer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13:06

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:10:
[...]

@ToolkiT je kunt evt ook tinkercad gebruiken, dat werkt best wel prima en simpel als de vormen niet te complex hoeven te zijn (en niet te complex is een breed begrip)
Dat heb ik een paar keer gebruikt om dingetjes te prutsen voor de 3D printer.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
yozgoesdigital schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:21:
Nu ik meer km maak en gek werd van de valse wind op mijn kop op de diversion 600 heb ik een nieuwe fiets gekocht: een BMW F 800 GS uit 2008

Nu nog banden uitzoeken voor, de Anakee 3 werden afgeraden door de verkoper omdat die veel herrie zouden maken. Deze klonken oorspronkelijk juist als perfecte band vanwege veel grip ook bij nat wegdek en gaan ook nog even mee. Zonder weer een hele banden discussie te starten zijn suggesties welkom.
Die heb ik vaker gehoord, dat blijf ik apart vinden. Bij de snelheden waarbij bandengeluid op gaat vallen word dat toch gigantisch overstemd door windruis en afhankelijk van waar je mee rijdt je motor :? Ik heb zelf zo'n 10-15k met een setje Anakee 3's gereden, nooit wat van gemerkt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Laatst online: 18-09 18:41

Kryziek

bb || !bb

TWCRay schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:08:

Mijn vriendin heeft ook theorie aangevraagd. Eerst was augustus de snelste optie maar ze kwam erachter dat als je het in de gaten blijft houden, dus paar keer per dag kijkt, er vaker plekjes vrij komen. Maar die zijn ook snel weer weg! Ze heeft uiteindelijk de datum van augustus naar 24 juni kunnen krijgen. Dus het loont om te blijven kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Bedankt voor de tip @Kryziek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

1.97m om precies te zijn :)
Secsytime schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:54:
[...]

30 vandaag toch? Congrats!
Yess, correct en tevens juist. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 18-06-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mijn hemel. Ik heb met mijn 1,88 al moeite om een fatsoenlijke broek te vinden die op de motor niet bij mijn knieholte ophoudt, dus ik kan me alleen maar probeer voor te stellen hoe dat voor jou is :o

Edit: congrats!

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 18-06-2020 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Typische Hollanders hier, wat een lengte's. :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bastiaan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:52:
Mijn hemel. Ik heb met mijn 1,88 al moeite om een fatsoenlijke broek te vinden die op de motor niet bij mijn knieholte ophoudt, dus ik kan me alleen maar probeer voor te stellen hoe dat voor jou is :o

Thnx! Ja lengtematen is wel een must, tegenwoordig is het al een stuk beter maar niet alle merken hebben er wat voor. Een aantal wel en die zijn vaak gewoon wel op voorraad bij de betere winkels, dat is fijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:16:
[...]

Heb je daar nou je vingers aan opengesneden? Mooie rode vlekken erop :+
haha, nee dat is rode stift. Het zijn de plekken waar gaten moeten komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Chakotay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Die heb ik vaker gehoord, dat blijf ik apart vinden. Bij de snelheden waarbij bandengeluid op gaat vallen word dat toch gigantisch overstemd door windruis en afhankelijk van waar je mee rijdt je motor :? Ik heb zelf zo'n 10-15k met een setje Anakee 3's gereden, nooit wat van gemerkt in ieder geval.
De Anakee Adventure zong bij mij ook hele melodietjes onder lichte hellingshoek. Prima hoorbaar tot 100km/h, maar daarbij zat ik achter mijn grote ruit wel volledig zonder turbulentie.
Exact rechtdoor hoorde je niks, maar zodra er een flauwe bocht was hoorde je een geluid alsof je over zo'n ribbelstreep reed.

Het heeft ook lang geduurd voordat het profiel dusdanig was afgesleten dat het zingen ophield.
Bazziek schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:27:
De Anakee is een band die ook voor licht offroad geschikt is. Als je de GS niet anders dan de Div gaat gebruiken zou ik er gewoon de Road 5 of soortgelijke banden onder gooien.
Dit. :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Jolke schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:53:
Typische Hollanders hier, wat een lengte's
Postuur speelt ook een rol.

Ik ben iets onder de 1,8m maar weeg 70 kg en heb een slank postuur. Dat betekent qua motorkleding een maatje M. Maar die zijn weer te kort qua lengte. Dus ook ik heb m'n motorrijbroek laten aanpassen, 15 cm broekspijp er aan vast.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bastiaan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:52:

Revit valt vrij smal, dus als je daar een XXL voor pakt zit je redelijk goed qua lengte. En ze hebben nog lengte maten ook :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23

charrel

Cortisol4life..

@yozgoesdigital
Allroad banden zijn over het algemeen wat beter qua levensduur vanwege het diepere profiel. Met een trail attack of trailsmart kan je denk ik prima uit de voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@yozgoesdigital Ik kwam laatst de volgende vergelijking tegen.
YouTube: 2020 Adventure Tire Shootout by ChapMoto.com | 25 Top Performing AD...

Als je naar all-road banden zit te kijken is dit een mooie vergelijking.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Gisteren de knoop doorgehakt en ik ga vanavond mijn eerste motor ophalen _/-\o_

Deze --> https://link.marktplaats.nl/m1564254499 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

Booyaa schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:30:

Mooie spoiler voorop :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Vliegenvanger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

noes schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Revit valt vrij smal, dus als je daar een XXL voor pakt zit je redelijk goed qua lengte. En ze hebben nog lengte maten ook :Y
Revit is precies waarvoor ik de komende dagen eens ga kijken. Mijn broertje is een tandje erger en zelfs hij is daarmee kunnen slagen, hoorde ik afgelopen weekend. Thanks voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Revit is Nederlands, dus dat is wat gunstiger voor ons qua pasvorm :) Ik heb zelf ook recent Revit aangeschaft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.

Netjes en een mooi ding!

Volgens mij is de katalysator er van onder als ik dat zo lees.. (sommige van jullie zullen denken heb je dat gezeik van hem weer.. :9 ). Houd er rekening mee dat de E-keuring op de demper (waarschijnlijk) vervalt en je niet legaal rond rijd maar volgens mij zit het originele spul er bij mocht je hem origineel willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bastiaan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Revit is precies waarvoor ik de komende dagen eens ga kijken. Mijn broertje is een tandje erger en zelfs hij is daarmee kunnen slagen, hoorde ik afgelopen weekend. Thanks voor je tip!
Overigens, die XXL XYL broek was voor mijn 1m93 (jeans maat 36-36). En je kan dus evt ook nog de lengte-maten in, maar dat bleek voor mij niet noodzakelijk.

Gaaf ding, veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
R0y. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Netjes en een mooi ding!

Volgens mij is de katalysator er van onder als ik dat zo lees.. (sommige van jullie zullen denken heb je dat gezeik van hem weer.. :9 ). Houd er rekening mee dat de E-keuring op de demper (waarschijnlijk) vervalt en je niet legaal rond rijd maar volgens mij zit het originele spul er bij mocht je hem origineel willen maken.
Dit lijkt wel op de uitvoerig met kat en e-keur.

Maar tof ding @Booyaa d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
timmie271 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt wel op de uitvoerig met kat en e-keur.

Maar tof ding @Booyaa d:)b
Ja het is even lastig in te schatten zo.. Ik zou het wel even goed checken.

Ik zag een tijd terug op MF iemand posten die een KTM had gekocht en er van baalde toen hij er pas later achterkwam dat zijn e-keur niet meer geldig was vanwege de decat. Hij had hier zelf natuurlijk ook onderzoek naar moeten doen (gekocht bij een motorzaak) maar kan mij voorstellen dat je dingen (als bijv je eerste motor koopt) wel eens wat over het hoofd ziet.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze :)

[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 18-06-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
R0y. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Ik zag een tijd terug op MF iemand posten die een KTM had gekocht en er van baalde toen hij er pas later achterkwam dat zijn e-keur niet meer geldig was vanwege de decat. Hij had hier zelf natuurlijk ook onderzoek naar moeten doen (gekocht bij een motorzaak) maar kan mij voorstellen dat je dingen (als bijv je eerste motor koopt) wel eens wat over het hoofd ziet.

https://www.uitlaatstore....bon-met-e-keur-yamaha-mt-

Deze lijkt er hieronder te hangen. Dan is het nog steeds gokken of alles erin/erop zit natuurlijk...

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
timmie271 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:03:
[...]

https://www.uitlaatstore....bon-met-e-keur-yamaha-mt-

Deze lijkt er hieronder te hangen. Dan is het nog steeds gokken of alles erin/erop zit natuurlijk...
Wel netjes, zit gewoon een katalysator in.

Ben zelf altijd wel fan van ' de cola blikjes ' of zo iets: https://www.uitlaatstore....ince-volledig-systeem-3/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FYI, vermijd https://www.motocard.com/ .. Hun prijzen zijn goed maar de service is erg matig..
Ik had op de 8e een bestelilng gedaan voor knipperlichten en de status bleef maar als volgt:

ON CART
04/06/2020 · 17:06
ORDER PAID
08/06/2020 · 13:51
PROCESSING THE ORDER
08/06/2020 · 13:52

Dus ik bel ze even (er is iig een telefoon nummer) krijg ik te horen: ja we wachten op de leverancier.. je pakje komt rond 9 July aan.. dat is meer dan een maand na bestellen!

Oftewel het is een dozenschuiver die geen vooraad heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dat vermoeden had ik ook al. Wel jammer, want ze zijn erg goedkoop(in ieder geval met de helm die ik wou..) dus: alleen bestellen als het geen haast heeft..

[ Voor 18% gewijzigd door darkkingll op 18-06-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
R0y. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Ik had me er laatst ook even in verdiept en wat me opvalt is dat ik amper tot niks kan vinden over mensen met decat die er boetes voor hebben gehad, bijna allemaal een boete voor open pijp of niet gekeurde pijp.

Dus volgens mij valt het allemaal mee.
Ik heb twee Duitse collega's op mijn werk en wat van hun vrienden rijden motor en allemaal decat! en ook nog nooit issues mee gehad, ook zeggen ze dat het belangrijker is dat je de DB killers erin hebt en dan komt het goed.

Tuurlijk raad ik nog steeds aan om een nette E-keur decat te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
kneusteun schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Ik had me er laatst ook even in verdiept en wat me opvalt is dat ik amper tot niks kan vinden over mensen met decat die er boetes voor hebben gehad, bijna allemaal een boete voor open pijp of niet gekeurde pijp.

Ik heb twee Duitse collega's op mijn werk en wat van hun vrienden rijden motor en allemaal decat! en ook nog nooit issues mee gehad, ook zeggen ze dat het belangrijker is dat je de DB killers erin hebt en dan komt het goed.

Ze zullen je aan de kant zetten op moment dat je motor veel te veel geluid maakt. En dan gaan ze zoeken. Als ze er dan achter komen dat je geen E keur hebt krijg je een bekeuring en een WOK melding.

Dat je rijdt zonder cat en je uitlaat "normaal" klinkt kan. Dan vraag je ook niet om aandacht.

Maar net zoals in NL kan je ook een controle krijgen. Het is niet voor niets dat als je ook maar iets afwijkt van de OEM opstelling dat je een TÜV certificaat/E keur nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Ja de controles zijn (nu) ook (nog) niet zo makkelijk uit te voeren. Ik zag voor het laatst een filmpje over uitlaten waar ze lieten zien hoe zo'n controle in zijn werking gaat. Is nogal een ding begreep ik.. Het is wel zo dat een agent je ook mag bekeuren (WOK weet ik niet..) op basis van zijn inschatting dat een motor te veel geluid produceert. Een decat of het niet hebben van een geldige e-keur bevestigd dan enkel nog het vermoeden.

Akrapovic heeft in het certificaat (als je deze niet meer hebt is deze te download vanaf hun website) duidelijk staan waarmee de pijp is goedgekeurd en dat is (in het geval van de Suzuki) enkel als hij is aangesloten op originele bochten inclusief katalysator. Dan krijg je (volgens mij) dus nog steeds de boete als ze je aanhouden en controleren omdat je rond tuft met een niet gekeurde pijp. Een boete voor een decat bestaat volgens mij niet.

Motor rijden is de laatste tijd veel negatief in het nieuws geweest door overlast op dijken e.d. Het gaat vooral om geluid, dat is natuurlijk niet het enige (hard en/of gevaarlijk rijden is er ook zo één..) maar wel iets wat veel mensen sneller waarnemen. Je hoeft niet aan diezelfde weg te staan om het vast te stellen.

Van mij mogen ze best intensiever gaan controleren op geluid van motoren mits ze dat dan ook voor andere voertuigen gaan doen.. Als dat nodig is om er voor te zorgen dat we over een paar jaar nog overal kunnen en mogen motorrijden teken ik daar zo voor.

Zo'n maatregelen zoals in Tirol vind ik onzin. Ik snap wel de aanleiding maar dit is niet de manier als je het mij vraagt..

Ik hou van het geluid van een motor maar uiteindelijk moeten we wel met zijn allen door één deur passen (met 1,5 meter afstand tegenwoordig).. Dat is dan ook de enige reden dat ik niets aan mijn uitlaat doe. Anders had er al lang een volledige uitlaat van Austin racing of SC project onder gelegen :9

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 18-06-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Last minute nog een (motor)hotelletje proberen te regelen in Duitsland. Maar dat valt zelfs voor 2 personen nog even vies tegen. Veel hotels zijn vanwege de corona-maatregelen nog gesloten. Ik heb zeker nog wel wat opties beschikbaar, maar meestal is de reactie "ow prima, geen probleem." Nu heb ik er al een aantal te pakken met "aj, dat is spijtig... Maar op dit moment kunnen we jullie nog niet ontvangen omdat we niet aan alle maatregelen kunnen voldoen"

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Oei, wij willen in de vakantie een rondje Duitsland gaan maken dus ik hoop niet dat dat een probleem wordt. Dat duurt nog wel anderhalve maand dus hopelijk is tegen die tijd weer meer mogelijk (en open).

Wel heb ik al verschillende campings gezien die alleen gasten accepteren die "autarkisch" (zelfvoorzienend) zijn, dat wordt best lastig met een tentje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je naar Duitsland gaat, vergeet dan niet om tenminste één mondkapje mee te nemen. In openbare gebouwen zoals bijvoorbeeld winkels ben je momenteel vaak verplicht om zo'n ding te dragen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
Wij waren van plan dit weekend een rondje belgie + luxemburg te doen. Ik zag bij de anwb dat luxemburg geen restricties meer heeft dus reserveren zou niet meer nodig moeten zijn.

Wij nemen ook een tentje mee en als we moe worden ploffen we die gewoon op de dichtsbijzijnde camping :)

@Will_M Goede tip over Duitsland! Persoonlijk ga ik dat land nog maar vermijden, op mn KTM die ik net gekocht heb zitten FMF uitlaten zonder E-keur, dus dat risico ga ik maar niet neemen..

[ Voor 25% gewijzigd door roda_djavulen op 18-06-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:00:
Als je naar Duitsland gaat, vergeet dan niet om tenminste één mondkapje mee te nemen. In openbare gebouwen zoals bijvoorbeeld winkels ben je momenteel vaak verplicht om zo'n ding te dragen.
Afgelopen weekend al even boodschappen wezen doen in Dld dus van die mondkapjes wisten we al. Was wel een verrassing dat we bij de bakker onze NAW gegevens moesten achterlaten toen we een broodje gingen eten.

[ Voor 0% gewijzigd door Waaj op 18-06-2020 15:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:49:
Last minute nog een (motor)hotelletje proberen te regelen in Duitsland. Maar dat valt zelfs voor 2 personen nog even vies tegen. Veel hotels zijn vanwege de corona-maatregelen nog gesloten. Ik heb zeker nog wel wat opties beschikbaar, maar meestal is de reactie "ow prima, geen probleem." Nu heb ik er al een aantal te pakken met "aj, dat is spijtig... Maar op dit moment kunnen we jullie nog niet ontvangen omdat we niet aan alle maatregelen kunnen voldoen"
Vreemd... ik had via booking.com vorige week geen enkel probleem om een hotel te reserveren? Gewoon helemaal online, bevestiging binnen paar minuten binnen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
roda_djavulen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:01:
Wij waren van plan dit weekend een rondje belgie + luxemburg te doen. Ik zag bij de anwb dat luxemburg geen restricties meer heeft dus reserveren zou niet meer nodig moeten zijn.

Wij nemen ook een tentje mee en als we moe worden ploffen we die gewoon op de dichtsbijzijnde camping :)

@Will_M Goede tip over Duitsland! Persoonlijk ga ik dat land nog maar vermijden, op mn KTM die ik net gekocht heb zitten FMF uitlaten zonder E-keur, dus dat risico ga ik maar niet neemen..
Camping Du Nord is open en heeft het sanitair ook open. Dit wordt twee keer per dag zelfs schoon gemaakt. Verder hebben ze een nuchtere Hollandse aanpak: niet allemaal tegelijk douchen, dan komt het allemaal wel goed.
Will_M schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:00:
Klopt, als de 1,5 meter niet aangehouden kan worden, dan moet je een mondkapje om doen. In het openbaar vervoer en supermarkten zelfs verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Waaj schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Afgelopen weekend al even boodschappen wezen doen in Dld dus van die mondkapjes wisten we al. Was wel een verrassing dat we bij de bakker onze NAW gegevens moesten achterlaten toen we een broodje gingen eten.
Laat de vakantie dan maar zitten als je overal je NAW gegevens moet achterlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
Bedankt @Jolke Die komt op het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Icephase schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Vreemd... ik had via booking.com vorige week geen enkel probleem om een hotel te reserveren? Gewoon helemaal online, bevestiging binnen paar minuten binnen, etc.
Ik heb booking.com normaal gesproken niet echt nodig om een hotelkamer te regelen.
Nu is het ook gelukt met een adres dat ik al kende.
Ik zit ook deels gebonden aan mijn duo die nog wat wensen heeft en met de motor niet te ver weg kan omdat ze niet echt gewend is om achterop te zitten.

Ik had ook nog wel wat alternatieven over, en daarna zelfs nog booking.com en andere boekingssites. Maar het viel me wel erg op dat ik deze reactie wel vaak kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pagman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Laat de vakantie dan maar zitten als je overal je NAW gegevens moet achterlaten.
Als er één land is dat ik vertrouw op het gebied van privacy, dan is het Duitsland wel. Niet voor niets hebben ze daar bijvoorbeeld ook maar zelden Google streetview beschikbaar.
En ja, nu moet je overal je adres en telefoon invullen zodra je plaatsneemt. Dat is in Nederland momenteel ook. ;) Formuliertjes moeten ingevuld worden, gaan in een bakje met de datum, en na x tijd worden die ongelezen weggegooid.
Of denk je dat die bakker jou geadresseerde post gaat sturen met zijn laatste aanbiedingen? :+

Een bakkerij in Duitsland noemen we in Nederland vaak een lunchroom. Dat is iets anders dan twee broden afrekenen en weer wegwezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Ik moest laatst mijn adres achterlaten bij de kapper, verder heb ik het nog nergens achter moeten laten hier.

En anders vul je gewoon 1060 West Addison Street in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Pagman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Is niet verplicht om ze achter te laten :) Je mag het gewoon weigeren.

Vreemde was dat wij laatst in een restaurant in Duitsland een mondkapje kregen, want dat was verplicht. Vervolgens maakte het niet uit als je het mondkapje op de tafel legde, want eten met een mondkapje gaat een beetje lastig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gingen ze het niet voor je in de blender doen zodat je het kon drinken met een rietje dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Of denk je dat die bakker jou geadresseerde post gaat sturen met zijn laatste aanbiedingen? :+

[...]
Niet :?

Ik zit net te wachten op de weekendaanbiedingen van een bakker die 150km verderop zit -O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jolke
Thoit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Vreemde was dat wij laatst in een restaurant in Duitsland een mondkapje kregen, want dat was verplicht. Vervolgens maakte het niet uit als je het mondkapje op de tafel legde, want eten met een mondkapje gaat een beetje lastig 8)7
Ik was vorige week bij de tandarts. Ik vroeg de assistente of ik mijn mondkapje tijdens de behandeling op moest houden... bloedserieus vertelde ze me dat ik die toch echt af moest doen. Duitsers en humor. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
noes schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Overigens, die XXL XYL broek was voor mijn 1m93 (jeans maat 36-36). En je kan dus evt ook nog de lengte-maten in, maar dat bleek voor mij niet noodzakelijk
Nee, dat zijn flinke benen en een flinke taille.
Ik ga meer richting @joopieboy *: 1,93 lang en 80 kilo, daar hoort een broekmaat 32/36 bij.
Op de Motorbeurs in februari een motorbroek maat XL gekocht. Daar leek 'ie lang genoeg, maar eenmaal op de motor gezeten bleek ik iedere keer mijn broek uit mijn best-wel-hoge Alpine laarzen te trekken. Bij een fikse regenbui zou dan dus het water zo m'n laars inlopen.
De voorlopige oplossing: Vooral niét rijden in de regen :)
Later van Rev'it een motorjeans gekocht in maat 32/36, die is lang en zit best goed (voor de zekerheid nog wel een riem om, eigenlijk ben ik dus een Rev'it maatje 31 van boven).

* ik ben ook 30 geworden, maar niet in 2020 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Hkuit Is die Rev'it jeans lang genoeg voor jou als je op de motor zit? Ik ben 1.96 en ook naar een motorjeans te kijken maar de meeste jeans zijn voor mij te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hkuit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Ik ga meer richting @joopieboy *: 1,93 lang en 80 kilo, daar hoort een broekmaat 32/36 bij.
Op de Motorbeurs in februari een motorbroek maat XL gekocht. Daar leek 'ie lang genoeg, maar eenmaal op de motor gezeten bleek ik iedere keer mijn broek uit mijn best-wel-hoge Alpine laarzen te trekken. Bij een fikse regenbui zou dan dus het water zo m'n laars inlopen.
Later van Rev'it een motorjeans gekocht in maat 32/36, die is lang en zit best goed (voor de zekerheid nog wel een riem om, eigenlijk ben ik dus een Rev'it maatje 31 van boven).

-O- noem je me nou dik?

Maar gelukkig heeft Revit ook lengte maten, dan kan je voor een LXL oid gaan.

@Waaj dat hangt ook een beetje af van welk type motor je rijdt: sportievere zit lijkt je broek nog korter van te worden. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik motorjeans niet de meest comfortabele manier van verplaatsen vind. Door de protectoren erin is het alsnog plakkerig waar je knie er tegenaan gedrukt zit en de stof zelf ademt lang niet zoveel als normale jeans door de kevlar voering erin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

noes schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Ik ben 1m80 en ~88kg en heb een M voor de jas en een XL short voor de broek (terwijl ik normaal een lengte maat heb O-) :+ )

Passen passen en nog eens passen...
Jolke schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:30:
[...]
Ziet er gaaf uit! Zo op de foto's heeft het wel wat van leer weg.
Op de foto lijkt het idd wel een beetje op leer, maar in het echt niet echt hoor ;)

Ohja... in het kader van “geld moet rollen” (eerder vliegen), heb ik ook maar een nieuwe helm gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuc0bno0rIgLSl9qwwZryJLX-W8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eJaFmTARtRMwNvZdgoc4Iq1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuUJC_dQQoewipp_0jLZVCgQimY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v54OSAMAxfm0ORz0KlZmuzv4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkHTk2O9wPYyZlyOpyrlrFRN7MA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mL2qfK7ljthfTU9FkO9KqdZL.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: eigen foto’s...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAlLCxzucqqxt0pqzIvxH9ouGs4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6nWTsYWFb22Hw1rY9NlAo03.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b9Enm8OBJGcX36YjOgvuEweIWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCnR8VUaSR4RNvGPtzFyNdOt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhiG1KFMklm6ck_o0CtqrNP5M64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89l8Qp1TQMDSczGP8Q7SULrT.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 18-06-2020 18:30 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:07

botoo

💀 too old to die young

Ik zie een markt voor mondkapjes van Ouwel (eetbaar papier).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Telt je helm niet als mondkapje in .de, zolang je het vizier dichthoud? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@noes Bij temperaturen boven de 25 graden is mijn waterdichte motorbroek ook niet comfortabel. En een standaardjeans is een no-go voor mij (al heb ik dat in mijn beginjaren wel gedaan). Een kevlarjeans is hopelijk een acceptabele tussenvorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Waaj schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:57:
@noes Bij temperaturen boven de 25 graden is mijn waterdichte motorbroek ook niet comfortabel. En een standaardjeans is een no-go voor mij (al heb ik dat in mijn beginjaren wel gedaan). Een kevlarjeans is hopelijk een acceptabele tussenvorm.
Ik heb zelf een Rev-It jeans en vind dat dus echt wel super chill om in te rijden. Draag hem echt bij alle ritten > 10 graden. Dat je met je knieën aan de protectoren vastplakt herken ik ook totaal niet, daar zit gewoon een laagje stof tussen.

Overigens draag ik mn broek in mn laarzen, dus geen issue met de lengte.

[ Voor 5% gewijzigd door VidaR-9 op 18-06-2020 20:01 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:04

Youk

Volvo For Life

Heeft er hier soms iemand nog een goede tip voor een deftige waterdichte kol? Gisteravond in tijdens een stevige regenbui naar het werk gereden. Jas en broek (laminated gore-tex) doen hun werk meer dan behoorlijk. Enkel krijg ik bij zoveel regen dat het langs de kraag naar binnen komt. }:| Ik draag een windstopper die wel een beetje nat kan tegen houden, maar zo'n hoeveelheid komt er gewoon door. Dan zuigt dit ding zich gewoon vol waardoor de bovenkant van mijn hemd ook nat wordt. :(

Ideale zou zijn een waterdichte kol die OVER de kraag van de jas gaat. Zodat water dat eraf loopt op de buitenkant van de jas terecht komt. Maar meeste dingen zijn maar wat stof wat zo wegwaait. Om over waterdichtheid maar te zwijgen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Misschien heeft Buff ook waterbestendige tubes?

(Buff kost wel wat, maar er zit ook heel goed spul tussen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
SniperGuy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:18:
[...]

pppst die GSF600 heeft 2x2 remzuigers aan de voorkant (remklauw op glijpennen) ;)
Ja idd, je hebt helemaal gelijk.. was even mis, maar maakt het verschil nog groter ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Youk schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:03:
Heeft er hier soms iemand nog een goede tip voor een deftige waterdichte kol? Gisteravond in tijdens een stevige regenbui naar het werk gereden. Jas en broek (laminated gore-tex) doen hun werk meer dan behoorlijk. Enkel krijg ik bij zoveel regen dat het langs de kraag naar binnen komt. }:| Ik draag een windstopper die wel een beetje nat kan tegen houden, maar zo'n hoeveelheid komt er gewoon door. Dan zuigt dit ding zich gewoon vol waardoor de bovenkant van mijn hemd ook nat wordt. :(

Ideale zou zijn een waterdichte kol die OVER de kraag van de jas gaat. Zodat water dat eraf loopt op de buitenkant van de jas terecht komt. Maar meeste dingen zijn maar wat stof wat zo wegwaait. Om over waterdichtheid maar te zwijgen.
Ik heb deze, werkt heel goed: https://www.anbergenmotor...it-karma-windstopper-kol/

Er is ook een (soort van) opvolger van: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-wrapp-2-wb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 13:40
[...]

Mondkapje is alleen verplicht bij verplaatsen binnen het pand (naar de uitgang, naar je tafel, van/naar toilet, even aanpappen met de vrouwelijke bediening)... Als je aan je tafel zit mag dat ding af :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13:06

4x2

lộn xộn quá

Goed, het was dus niet alleen de tank die leeg was, het hok heeft blijkbaar ook wat zooi meegeslobberd die nu ergens in de carburateurs rondzwerft.
Best interessant, een 2e cilinder die er soms halverwege een langzame bocht opeens bij komt :X

Van de nood een deugd gemaakt en maar vast wat verdere voorbereidingen getroffen voor de ombouw naar injectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieKYI2w0kLGBIwpDnudzSXRl4tQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ce8q2zyxOdhoPjef4BPBJ7zV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-4cJCOeS2tTmDyr0SocHTsd5po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fgVENwlHVRKr654KwUz6NbU.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel: de toekomstige ECU kan het krukassignaal lezen, heb m dr ook even parallel aangeknoopt en tot 3000 toeren gaf ie iig geen rare waardes.
Dus als ik terug ben van toekomstige werktripjes kan ik het ding mooi eens om gaan beunen, moet qua onderdelen alleen nog een brandstofpomp hebben (heb dr wel 1, maar die is veel te lomp om weg te werken)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 19:26
Hkuit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Herkenbaar, al was ik heel erg verrast dat een broek van Italiaanse makelij uiteindelijk het beste paste, eentje van Motto Wear. Past goed bij mijn Italiaans raspaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 12:24
Bazziek schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:27:
Chakotay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Het lijkt mij juist leuk waar mogelijk zandpaden ed te pakken. Maar realistisch gezien zal dat 95+% op de weg zijn.
Pagina: 1 ... 191 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.