Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.848 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
R0y. schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:32:
Vandaag waren de Honda dagen bij de motoport.

Gereden op de Honda 500x (ik wou eens op zo'n machine rijden, liever die africa twin maar ... ja...
spoiler:
daar paste ik niet op
. Ook nog even gereden op de CBR 650R.

De 500x reed heerlijk! Enkel wat aan/uit effect bij weg rijden. Totdat ik de snelweg op ging en besefte dat ik op een 500 reed O-)

Ik reed in zijn 6, wou toch nog snel voor die éne auto een andere inhalen. Even gas geven. Niets. Nog meer gas geven. Niets. Vol gas. Langzaaaaaaaaaaam. Terug naar 4 dus maar.

Ik kan nu wel begrijpen waarom mensen voor zo'n motor gaan met een volledig A. Hij is zuinig en rijd echt prima als je er niet te gek mee wilt doen.

De 650R reed ook prima en lag lekker in de bocht. Als je daar gas mee gaf gebeurde er ook echt wat.

Maar toen ik weer op mijn GSR stapte was ik toch wel weer tevreden. Vandaag ook voor het eerst gereden met m'n superbike stuur. Rijd prima!
De 'nieuwe' Africa Twin, en dan vooral de Adventure Sports uitvoering is echt extreem hoog. Met mijn kleine 2m kon ik er amper op komen, moet zelfs iets schuin gaan zitten om met de voeten aan de grond te komen. Zelfs nog een stuk hoger dan de R1250GSA. Overigens heeft Ten Kate een hele stapel van de dingen goedkoop ingekocht, worden nu ipv voor 18k voor 15k verkocht. Schijnen in NL slecht te verkopen. Ik heb een poosje geleden een half dagje mogen rijden op de DCT uitvoering, maar wat een machine _/-\o_ Als ik ooit een huisje met garage heb komt er sowieso zo een voor erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
etwintje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

De 'nieuwe' Africa Twin, en dan vooral de Adventure Sports uitvoering is echt extreem hoog. Met mijn kleine 2m kon ik er amper op komen, moet zelfs iets schuin gaan zitten om met de voeten aan de grond te komen. Zelfs nog een stuk hoger dan de R1250GSA. Overigens heeft Ten Kate een hele stapel van de dingen goedkoop ingekocht, worden nu ipv voor 18k voor 15k verkocht. Schijnen in NL slecht te verkopen. Ik heb een poosje geleden een half dagje mogen rijden op de DCT uitvoering, maar wat een machine _/-\o_ Als ik ooit een huisje met garage heb komt er sowieso zo een voor erbij!
Ik zie die nieuwe AT's hier wel aardig veel.
Maar in Duitsland en Oostenrijk zag ik ze echt asociaal veel rijden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32
Ik vind het een van de mooiste machines van dit moment. Mooier dan mijn eigen motor in elk geval.
Na deze komt er of een jongere super tenere, een Africa Twin, of een T700.

Maar eerst nog wat kilometers bij deze erbij. Ik ga nog een rondje!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:39:
Ik vind het een van de mooiste machines van dit moment. Mooier dan mijn eigen motor in elk geval.
Na deze komt er of een jongere super tenere, een Africa Twin, of een T700.

Maar eerst nog wat kilometers bij deze erbij. Ik ga nog een rondje!
Als Yamaha rijder moet ik je hierbij helaas de Honda AT gaan aanbevelen :o De huidige Yamaha Super-Tenere 1200 heeft 't zwaartepunt te hoog liggen waardoor die machine in 't terrein écht z'n meerdere moet erkennen in de Honda AT :'(

De Yamaha T700 heb ik helaas nog niet in het terrein mogen/kunnen rijden maar die fiets is sowieso niet te vergelijken met de Super-Tenere én de Honda AT.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
etwintje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Schijnen in NL slecht te verkopen.
Dat komt omdat 95% van de mensen die een allroad kopen een GS kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:18

steveman

Comfortabel ten onder

SmurfLink schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Kneedowns zijn hopeloos uit, Elbowdowns zijn where it's at? :P
Nou, het stapje na elbow down was er ook al even, zie ook hoe ie even z'n nek losmaakt :+

*lawaai*
YouTube: Ghilli man Draggin his helmet going fast

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat blijft een geniaal filmpje _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Joleaauuu!!:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/32X6xAL.jpg
'k Hoop dat ie al m'n verwachtingen overtreft :+

MotoGP:
spoiler:
DOVIIIIIII OMFG had ik echt niet verwacht!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 23:55
Non de ju wat een MotoGP race weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:27
Mooi he! Nu toch mooi om te zien dat er toch 1 circuit is waar die Spanjaard nog niet op heeft kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:44:
Joleaauuu!!:
[Afbeelding]

MotoGP:
spoiler:
Ook even Brembo Z04 blokken erin steken en je weet niet wat je meemaakt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Joleaauuu!!:
[Afbeelding]

MotoGP:
spoiler:
_O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:03:
[...]

Ook even Brembo Z04 blokken erin steken en je weet niet wat je meemaakt.
Jij ziet @steveman graag een keer met z'n neus tegen 't vizier remmen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:06:
[...]

Ruitje koppen :Y :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:06:
[...]

Ja ;). Zelf heb ik originele pomp en klauwen. Alleen Z04 blokken en ik rem al die mannen eruit met hun dure aftermarket brembo klauwen en pomp 🤐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Ja ;). Zelf heb ik originele pomp en klauwen. Alleen Z04 blokken en ik rem al die mannen eruit met hun dure aftermarket brembo klauwen en pomp 🤐
Kijk eens goed naar de standaard spullen op je Yammie…. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Haha, nou 't gaat om 't gevoel/doseerbaarheid, echt berehard moeten remmen heb ik nog niet nodig. Nou ja, toen een voorrijder zich wat laat bedacht dat we nog langs een pylonenchicane moeten werd het wel een keer spannend :+

overigens verwijdert het vizier zich juist van je neus tijdens remmen, massatraagheid... Totdat je op de schermpje klapt natuurlijk XD

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 11-08-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Daarom. ;). Het is niet nodig, standaard spul is goed genoeg. Wel even de juiste blokken steken. Maar ik snap Steveman wel hoor, die van de Honda is wel andere poep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

* Joopieboy gaat in een hoekje huilen met zijn Suzuki ;(
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.17.11-Medium-e1558781523184.jpg

Hee @Vrijdag jij ook hier :w >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 11-08-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Daarom. ;). Het is niet nodig, standaard spul is goed genoeg. Wel even de juiste blokken steken. Maar ik snap Steveman wel hoor, die van de Honda is wel andere poep.
Komende van een "R" moest ik er bij m'n huidige MT10 toch wel weer even wennen. Yamaha heeft bij die fiets, in al d'r wijsheid, besloten om wél de klauwen van de R1 te gebruiken maar omdat de MT10 géén "R" is hebben ze voor die fiets de rem pomp van het eerste model V-MAX maar weer uit de kast getrokken.

Spel remt nog steeds als een malle maar.... de 'bite' welke ik van m'n "R" fietsjes gewend was is er niet meer (heb er destijds ook nog serieus over gedacht om de pomp van een R1 op de MT te schroeven maar..... Waarom ook, eigenlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Dacht dat er Nissin op zat :?

@Joopieboy plaatje hotlinken vanaf mf werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Dacht dat er Nissin op zat :?

@Joopieboy plaatje hotlinken vanaf mf werkt niet.
Klauwen komen standaard inderdaad van NISSIN, de pomp op een R1 / R6 is standaard een Brembo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:25:
[...]

Komende van een "R" moest ik er bij m'n huidige MT10 toch wel weer even wennen. Yamaha heeft bij die fiets, in al d'r wijsheid, besloten om wél de klauwen van de R1 te gebruiken maar omdat de MT10 géén "R" is hebben ze voor die fiets de rem pomp van het eerste model V-MAX maar weer uit de kast getrokken.

Spel remt nog steeds als een malle maar.... de 'bite' welke ik van m'n "R" fietsjes gewend was is er niet meer (heb er destijds ook nog serieus over gedacht om de pomp van een R1 op de MT te schroeven maar..... Waarom ook, eigenlijk).
Het is even wennen, je hebt iets meer 'aanslag', remt daarna wel enorm overtuigend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:25:
[...]

De klauwen van een R1 zijn hetzelfde als die van een R6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hergebruik van onderdelen that is.... Zijn ze bij Yamaha bést goed in. Die NISSIN klauwen zijn voor een R6 zwaar over-gedimensioneerd maar waarom zouden ze iets nieuws gaan (laten) ontwikkelen als exact die onderdelen tóch al op de plank liggen voor een andere fiets ;)

De FZ8 kreeg in 2010 bijvoorbeeld ook 't achterlicht mee wat ook al in de RJ05 (R6) van 2003 zat…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Bij de mt10 schijnt het al te helpen als je andere remblokken monteert. Heb zelf niet zoveel problemen met de standaard remmerij op mijn mt10

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:44:
Hergebruik van onderdelen that is.... Zijn ze bij Yamaha bést goed in. Die NISSIN klauwen zijn voor een R6 zwaar over-gedimensioneerd maar waarom zouden ze iets nieuws gaan (laten) ontwikkelen als exact die onderdelen tóch al op de plank liggen voor een andere fiets ;)

De FZ8 kreeg in 2010 bijvoorbeeld ook 't achterlicht mee wat ook al in de RJ05 (R6) van 2003 zat…. :)
Juup de klauwen van een R6/1 zijn perfect. Maar de brembo klauwen komen er ooit wel op bij mij ;). Maar eerst een blipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:27:
Bij de mt10 schijnt het al te helpen als je andere remblokken monteert. Heb zelf niet zoveel problemen met de standaard remmerij op mijn mt10
Dat is voor iedere wat sportievere motor die ook zo bereden wordt een aanrader. Ik ben toen dankzij @wimmel_1 bij mijn F begonnen met Brembo straat gesinterd bij mijn monteur Mark, en mijn R is vrijwel direct voorzien van deze blokken. Ik wil niet meer zonder. :)

Als ze eenmaal warm zijn is het echt heerlijk. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
Joopieboy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:12:
[...]

* Joopieboy gaat in een hoekje huilen met zijn Suzuki ;(
[Afbeelding]

Hee @Vrijdag jij ook hier :w >:)
Amen, ik mis de stoppers aan de voorkant van mijn 2000 Fazertje ook.
Die had van die Blue dots (schijnt een dingetje geweest te zijn bij Yamaha heb ik begrepen) dat stopte tenminste.

Nu met mijn V-strom moet ik echt flink knijpen om de snelheid er uit te krijgen dat is wel echt slecht voor een 1000cc fiets.
Toch eens andere blokjes steken misschien.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Amen, ik mis de stoppers aan de voorkant van mijn 2000 Fazertje ook.
Die had van die Blue dots (schijnt een dingetje geweest te zijn bij Yamaha heb ik begrepen) dat stopte tenminste.

Nu met mijn V-strom moet ik echt flink knijpen om de snelheid er uit te krijgen dat is wel echt slecht voor een 1000cc fiets.
Toch eens andere blokjes steken misschien.
Setje leuke uitlaten zou ook goed doen ;)
En idd, begin eens met de blokken en eventueel het opfrissen van je klauwen. Heel veel mensen schelden enorm op die Tokico klauwen, alleen als je weet wat je doet met het reviseren daarvan, en je niet met 15 jaar oud origineel spul rijdt remmen ze echt behoorlijk goed in combinatie met verse slangen en goede blokken. :)

O en over dat reviseren gesproken, ik meen dat ik ergens nog een foto heb van de 'gunk' die uit mijn klauwen kwam en achter de seals zat :+

Edit: FU, nu zit ik weer te zoeken naar Nissin klauwen :+

@Tylen doe nog maar eens een berichtje als t zover is... Misschien heeft @Bommes nog wat aan mijn ho ijzers. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 11-08-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
wimmel_1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Als Yamaha rijder moet ik je hierbij helaas de Honda AT gaan aanbevelen :o De huidige Yamaha Super-Tenere 1200 heeft 't zwaartepunt te hoog liggen waardoor die machine in 't terrein écht z'n meerdere moet erkennen in de Honda AT :'(

De Yamaha T700 heb ik helaas nog niet in het terrein mogen/kunnen rijden maar die fiets is sowieso niet te vergelijken met de Super-Tenere én de Honda AT.
Ik weet 't. Die Super Ténéré 1200 heb ik, en bevalt super. Op het Duitse xt1200 forum worden ze regelmatig voor een leuk prijsje aangeboden. Dus mocht deze op zijn, is het misschien een optie er een uit Duitsland te halen. Alle accessoires die ik al heb overzetten, en door.

Zo niet, dan moet ik mijn rijstijl en gebruik nog eens tegen het licht houden. Ga ik misschien lol halen uit offroad rijden: iets als een T700 of een lichtere GS.

Mocht ik nog meer gaan reizen en is de super Ténéré geen leuke optie meer, dan een Africa Twin of een zwaardere GS. Waarbij de Honda met 1-0 voor staat wat mij betreft.
Maar nogmaals, eerst zo veel mogelijk kilometers op de huidige Yamaha erbij zetten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
DrivinUCrazy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:57:
[...]

Ik weet 't. Die Super Ténéré 1200 heb ik, en bevalt super. Op het Duitse xt1200 forum worden ze regelmatig voor een leuk prijsje aangeboden. Dus mocht deze op zijn, is het misschien een optie er een uit Duitsland te halen. Alle accessoires die ik al heb overzetten, en door.

Zo niet, dan moet ik mijn rijstijl en gebruik nog eens tegen het licht houden. Ga ik misschien lol halen uit offroad rijden: iets als een T700 of een lichtere GS.

Mocht ik nog meer gaan reizen en is de super Ténéré geen leuke optie meer, dan een Africa Twin of een zwaardere GS. Waarbij de Honda met 1-0 voor staat wat mij betreft.
Maar nogmaals, eerst zo veel mogelijk kilometers op de huidige Yamaha erbij zetten.
De AT is inderdaad een erg gave motor. Volgens mij zijn ze ook redelijk waardevast. Heb er eens voor gekeken maar vond ze nog erg duur. In Duitsland zijn ze volgens mij ook erg geliefd, i.t.t. Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Setje leuke uitlaten zou ook goed doen ;)
En idd, begin eens met de blokken en eventueel het opfrissen van je klauwen. Heel veel mensen schelden enorm op die Tokico klauwen, alleen als je weet wat je doet met het reviseren daarvan, en je niet met 15 jaar oud origineel spul rijdt remmen ze echt behoorlijk goed in combinatie met verse slangen en goede blokken. :)

O en over dat reviseren gesproken, ik meen dat ik ergens nog een foto heb van de 'gunk' die uit mijn klauwen kwam en achter de seals zat :+

Edit: FU, nu zit ik weer te zoeken naar Nissin klauwen :+

@Tylen doe nog maar eens een berichtje als t zover is... Misschien heeft @Bommes nog wat aan mijn ho ijzers. :+
Wat zoek je dan? ;). Dan houd ik het in de gaten. Vandaag voor weinig een AIM Solo gescoord. Die heb ik al maar op deze kan ik €100,- verdienen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Wat zoek je dan? ;). Dan houd ik het in de gaten. Vandaag voor weinig een AIM Solo gescoord. Die heb ik al maar op deze kan ik €100,- verdienen 😂
Iets met remklauwen en remcilinder enzo, ik twijfel alleen nog :+

En doe je goed, mooie deal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Erg late reactie van mij, maar gisteren langs de motorzaak gegaan, nieuwe relais gehaald en nu werkt alles naar behoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Eerst wing(lets) down toch? oOo

Vandaag een beetje gekeken wat ik nodig heb voor koprevisie van het blok van de Alp. Het olieverbruik wordt nu wel wat te veel, waarschijnlijk zijn het de klepseals. Ook de koppeling is op.
Gelukkig ga ik het niet alleen doen, maar met een kennis van de Transalpclub die dit wel vaker doet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:57:
[...]

Als het om echt offroad rijden gaat is misschien een tenere of een AT wat aan de zware kant? het kan hoor, maar als je dat nog echt moet leren zou ik voor iets ouders/lichters gaan omdat je hem hoe dan ook wel eens neer gaat leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Iets met remklauwen en remcilinder enzo, ik twijfel alleen nog :+

En doe je goed, mooie deal :P
Ik zal het in de gaten houden ;) R6 stuff past er ook op toch?

Ja idd leuke deal. Volgend jaar zijn we rond deze tijd hopelijk verhuisd en wil ik meer daarin gaan handelen. beetje ouwe racemotoren/onderdelen scoren voor weinig, bietje opknappen en dan met winst verkopen. Doen er wel meer ;) En als het goed is heb ik dan ook de ruimte ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@kneusteun Ach welnee, voorlopig is het niet veel meer dan wat zand of een gravelpaadje, vooral als er ergens een weg open is gebroken.
Er worden ook steeds meer veldwegen verboden voor motoren, dus dan ga je al snel moeten uitwijken naar echte crossbanen. En daar heb ik dan weer geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 18:15

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Even heel wat anders, ik weet niet of hier Moto3/2/GP kijkers zijn maar
spoiler:
Wat een spectaculaire ontknoping van de Moto GP _/-\o_ Dovi oOo
Moto2 was ook top totdat Gardner zichzelf onderuit reed, mooie overwinning voor KTM, Moto3 beetje minder dit keer

Gaan er nog mensen naar de Gamma racing days op Assen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Shadow_Agent schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:26:
Misschien wel! Ik woon in de buurt en het zijn vaak wel leuke dagen!
Had alleen niet door dat het komend weekend al is, thanks voor de heads-up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
wd200 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:46:
[...]
maar dat gevoel ik juist mijn pa laten ervaren ;-) het lijkt me geweldig om stukje met die ouwe te kunnen toeren, dat moet jullie toch ook snappen ;-)
Ja zeker doen, ookal rijdt het een beetje anders dan een echte motor, het is nog steeds leuk en helemaal omdat je dan lekker samen kan rijden.
SmurfLink schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Als je hem echt het gevoel van motorrijden wil laten ervaren, geef 'm dan een proefles kado. ;)

Zo'n mp3/piaggio driewielert heeft niks met motorrijden te maken. Het is leuk.. voor mensen die geen motorrijbewijs kunnen/willen halen.
Niks met motorrijden te maken, heb je wel eens op zo'n ding gereden dan? Rijdt gewoon prima, bochten maken voelt wel anders maar verder is het net een motor. Ik zou het nooit willen ipv mijn motor, maar het is prima om iemand een dagje mee te nemen die geen motorrijbewijs heeft/wil of kan halen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
spoiler:
Moto2 was ook top totdat Gardner zichzelf onderuit reed, mooie overwinning voor KTM, Moto3 beetje minder dit keer

Heerlijke races gezien _/-\o_

Ik ga niet naar de Gamma days maar wil wel volgende maand naar de BSB op Assen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Willem30 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:47:
[...]

Heerlijke races gezien _/-\o_

Ik ga niet naar de Gamma days maar wil wel volgende maand naar de BSB op Assen gaan.
Daar ben ik sowieso ook te vinden! Altijd weer een mooi weekend bij de BSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

spoiler:

spoiler:
Nou, hij kreeg wel wat hulp... Maar dat ie daarna zo bleef zitten, wtf, rennen gast!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hij is binnen :D

Gisteren naar huis gereden (ritje van 1,5 uur, nog een tijdje rustig aan moeten doen op de A1 bij Barneveld), en vanochtend naar werk.... Wat een verschil ten opzichte van de Alp zeg, heerlijk 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jJPj6Ou.jpg

Voor de TS (@lolgast @wimmel_1):

@SorboHondaNC700X2013Noord-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 18:15

Shadow_Agent

steveman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

spoiler:
Nou, hij kreeg wel wat hulp... Maar dat ie daarna zo bleef zitten, wtf, rennen gast!
:D inderdaad! niet echt slim, was echt bloedlink om zo op het asfalt te blijven zitten

@Sorbo d:)b mooi!

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 12-08-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Ik zal het in de gaten houden ;) R6 stuff past er ook op toch?

Ja idd leuke deal. Volgend jaar zijn we rond deze tijd hopelijk verhuisd en wil ik meer daarin gaan handelen. beetje ouwe racemotoren/onderdelen scoren voor weinig, bietje opknappen en dan met winst verkopen. Doen er wel meer ;) En als het goed is heb ik dan ook de ruimte ervoor.
Gecrasht spul uit elkaar halen en verkopen levert soms best geld op, ideaal als je daar de ruimte voor hebt.

En idd, klauwen zijn hetzelfde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Joopieboy er zijn zelfs hele bedrijven die dat als core business doen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yuup. Maar met racemotoren is het schaars ;) Ik ken er nu drie die het doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bas van BPH Motoronderdelen doet het ook bv met name SRAD's en soms een eerste model Gixxer, dus ze zijn er wel. Geloof dat dat bedrijf in Friesland ook nog wel eens wat verkoopt, alleen dan betaal je de hoofdprijs. :X Soms zelfs meer dan nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Tylen zouden veel onderdelen daarvan niet tussen de spullen van straatmotoren op de plank komen bij de normale sloperijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:20:
@Tylen zouden veel onderdelen daarvan niet tussen de spullen van straatmotoren op de plank komen bij de normale sloperijen?
Die gasten die ik ken kopen echt circuitmotoren en verkopen die onderdelen weer aan racers door. Tuurlijk zal er her en der ook wat verdwijnen naar straatmotoren. Maar een R6 RJ15 kopen voor rond de 6K kan je verkopen in onderdelen voor 7K/7.5K. Pak je toch mooi wat winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joleaauuu!!:
[Afbeelding]
Dat is altijd goed 8)

Dit jaar nauwelijks straat gereden, over een maand nog een keer zandvoort en dan vind ik het prima :)

Want het OTR seizoen begint al bijna :9

https://www.facebook.com/...109654392/?type=3&theater

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:08:
@kneusteun Ach welnee, voorlopig is het niet veel meer dan wat zand of een gravelpaadje, vooral als er ergens een weg open is gebroken.
Er worden ook steeds meer veldwegen verboden voor motoren, dus dan ga je al snel moeten uitwijken naar echte crossbanen. En daar heb ik dan weer geen behoefte aan.
Ik ging met de AT regelmatig zand in en is op zich te doen, maar hier in het verre oosten en Duitsland kom je dan nog regelmatig vast te staan XD
Maar allroad (dus af en toe een zandpad) is prima te doen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MTCaEsI.png
Dit soort taferelen zijn niet grappig met dat gewicht..... Hebben we aardig aan moeten trekken met twee exc's

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 12-08-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Sorbo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:57:
Hij is binnen :D

Gisteren naar huis gereden (ritje van 1,5 uur, nog een tijdje rustig aan moeten doen op de A1 bij Barneveld), en vanochtend naar werk.... Wat een verschil ten opzichte van de Alp zeg, heerlijk 8)

[Afbeelding]

Voor de TS (@lolgast @wimmel_1):

@SorboHondaNC700X2013Noord-Holland
Heeft dit nu wat meer power?
Ik vond de alpjes altijd wat loom en traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ghostrider schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

Dat is altijd goed 8)

Dit jaar nauwelijks straat gereden, over een maand nog een keer zandvoort en dan vind ik het prima :)

Want het OTR seizoen begint al bijna :9

https://www.facebook.com/...109654392/?type=3&theater
Dat lijkt me eigenlijk ook wel mooi werk... Iets als een WR250 aanschaffen en je kunt meedoen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
kneusteun schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Ik ging met de AT regelmatig zand in en is op zich te doen, maar hier in het verre oosten en Duitsland kom je dan nog regelmatig vast te staan XD
Maar allroad (dus af en toe een zandpad) is prima te doen.
[Afbeelding]
Dit soort taferelen zijn niet grappig met dat gewicht..... Hebben we aardig aan moeten trekken met twee exc's
No side stand
No center stand
No problem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
steveman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Dat lijkt me eigenlijk ook wel mooi werk... Iets als een WR250 aanschaffen en je kunt meedoen :?
|Ik was aan het kijken voor een drz400 voor SM maar begin steeds meer te kijken naar 250 of misschien zelfs 2takt 300 voor een enduro met ooit een SM wielset erbij.
Vooral ook omdat de helft van die OTR's ook in de buurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Peekster schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

No side stand
No center stand
No problem >:)
Het mooist was nog volgas een enorm fontein aan drek erachter!

Met de AT op de crossbaan in markelo ook gehad, tegen een heuvel op en het laatste stuk volgas was echt een mega blubber fest _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:28:
[...]

|Ik was aan het kijken voor een drz400 voor SM maar begin steeds meer te kijken naar 250 of misschien zelfs 2takt 300 voor een enduro met ooit een SM wielset erbij.
Vooral ook omdat de helft van die OTR's ook in de buurt zijn.
Dat zie ik :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aQxkqtG.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Afgelopen weekend de laatste routes gemaakt voor ons tripje richting de Lofoten eind van de maand: dat wordt tussen de 6500-8500km sturen in 3 weken. (is een beetje afhankelijk van het weer hoever we komen) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Blijf het raar vinden dat mensen wat op marktplaats zetten maar niet op mails reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Blijf het raar vinden dat mensen wat op marktplaats zetten maar niet op mails reageren...
Beller is sneller ;)

Per mail worden ze vast gespamd voor mensen die de helft bieden en "hem vandaag komen halen" denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

steveman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Ja even een daglicentie of jaarlicentie halen en gaan. Het is wel handig om een kar mee te nemen het materiaal slijt nogal als je op de weg rijdt.

Wel een kenteken nodig, keuring stelt niet zoveel voor.

Afhankelijk van je conditie 2 of 3 rondjes a 50 km voor een 20,- per keer exc licentie.

Ohja de lastige obstakels kan je wel omzeilen als rookie, er rijdt vanalles mee. Dakar rijders tot aan ouderen op een oude XT

Anders gewoon eens gaan kijken, ik rijdt ze bijna allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 12-08-2019 15:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Waaj schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:56:
Afgelopen weekend de laatste routes gemaakt voor ons tripje richting de Lofoten eind van de maand: dat wordt tussen de 6500-8500km sturen in 3 weken. (is een beetje afhankelijk van het weer hoever we komen) :)
Gaaf! Houd er rekening mee dat de gemiddelde snelheid daar laag ligt. Vaak moet je een veer pakken om ergens te komen wat tijd kan kosten. Ook rijden er veel campers die je niet altijd even makkelijk kan inhalen.

Veel plezier! Ik vond de Lofoten het mooiste stuk Noorwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Thoit Ik kom al 20 jaar in Noorwegen maar ik ben nog nooit op de Lofoten geweest :$ . Ik kan mij ook bijna niet voorstellen dat er in Noorwegen regio's zijn die nog veel mooier zijn dan heel veel andere mooie plekken in Noorwegen, dus ik ben erg benieuwd!

[edit] en er zitten genoeg veerbootjes op de RV17 *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Waaj op 12-08-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
steveman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:13:
[...]

Beller is sneller ;)

Per mail worden ze vast gespamd voor mensen die de helft bieden en "hem vandaag komen halen" denk ik.
Ja, moeten ze wel een nummer erbij plaatsen, heeft de helft ook niet.
En zit nu alweer zo ver de maand in dat ik alweer naar wat nieuwere husky's aan het kijken ben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@kneusteun oh die waar ik jouw naam opeens zag had wel een nummer, wel eerst op "toon nummer" klikken (speuders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

charrel

Cortisol4life..

Thoit schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Gaaf! Houd er rekening mee dat de gemiddelde snelheid daar laag ligt. Vaak moet je een veer pakken om ergens te komen wat tijd kan kosten. Ook rijden er veel campers die je niet altijd even makkelijk kan inhalen.

Veel plezier! Ik vond de Lofoten het mooiste stuk Noorwegen.
Ach, meestal gooien die wel een knipper uit dat je er langs kan. Nu aantal keer met de motor geweest maar ik kon nooit is rustig achter een auto, camper of auto met caravan blijven rijden. Altijd gingen ze op zij of gaven ze met hun knipper aan dat je er langs kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
@Bommes ik zit er ook aan te denken om mee te gaan met de Gentlemen's ride, ik weet alleen niet of mijn R1150GS al onder de 'modern classics' valt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Tylen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Volgend jaar zijn we rond deze tijd hopelijk verhuisd en wil ik meer daarin gaan handelen. beetje ouwe racemotoren/onderdelen scoren voor weinig, bietje opknappen en dan met winst verkopen. Doen er wel meer ;) En als het goed is heb ik dan ook de ruimte ervoor.
Da's ongeveer waar ik momenteel over nadenk, de Magna staat er nu als proefkonijn (ookal duurt dat langer dan ik had gewild....), maar zoiets dus. Ding technisch in orde en netjes maken, verkopen, in een andere investeren, en zo verder :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Nope, @HTT-Thalan gaat naar Ad, ik ga naar Marien.

@Sorbo Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik heb de NC700/750X ook op mijn lijstje staan om de Alp te vervangen voor woon-werk verkeer. M = (N+1)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hey, full episode!

[YouTube: Throttle Out FULL EPISODE - 1,000 Miles in Baja on Honda Monkeys]

Vuurwerkstunter en baardmans \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
charrel schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:27:
[...]

Ach, meestal gooien die wel een knipper uit dat je er langs kan. Nu aantal keer met de motor geweest maar ik kon nooit is rustig achter een auto, camper of auto met caravan blijven rijden. Altijd gingen ze op zij of gaven ze met hun knipper aan dat je er langs kan.
In het zuiden was het erg druk, waardoor het bij mij nooit gedaan werd. Vaak had het ook weinig zin om in te halen want je zat snel weer achter een andere groep. Veel campers hadden echter wel de neiging om in de tunnels stapvoets te rijden, die heb ik toch geprobeerd zo snel mogelijk voorbij te gaan. Of als het kon even te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Bommes schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:34:
Zijn er hier mede rijders van de Distinguished Gentlemen's Ride in Eindhoven op 29 september?

Ik dacht dit jaar eens mee te rijden.
Heb hem alvast in de agenda gezet. Nog niet helemaal zeker.
Wel komen de bar end mirrors van tec bike parts binnen deze week dus dan is de scrambler nog meer thuis daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Misschien wel eens een keer gepost, maar wel een genot filmpje om naar te kijken.

YouTube: High End Detailing Ducati Panigale V4 Speciale Finest Signature Detail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:34:
Zijn er hier mede rijders van de Distinguished Gentlemen's Ride in Eindhoven op 29 september?

Ik dacht dit jaar eens mee te rijden.
Ja, ik waarschijnlijk :) . Ik heb me al ingeschreven en rij samen met SO achterop mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, krijg een nieuwe schokdemper :)

Oef, erg naar. Dagblad van het NoordenMotorrijder overleden bij ongeval op TT circuit Assen 13-08-2019

[ Voor 102% gewijzigd door steveman op 13-08-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Voor de Dakar wannabe's een leuk stukje leesvoer:
https://rideexpeditions.c...-riding-adventure-bike-2/

Mij zelf inbegrepen dus.. :P ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes mooi stukje... Volgens mij komt het deels ook door Ewan & Charlie die met hun BMW GS-bakbeesten door Rusland gingen crossen dat veel mensen nog steeds denken dat zo'n ding een goede offroad-motor is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
KTM wilde ze toen niet sponsoren omdat ze dachten dat ze het niet zouden halen.
Marketing van BMW had het bij het rechte eind destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Claudio op zijn 250cctje ter waarde van 5 appels en een kip reed ze wel compleet zoek uiteindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
En er brak een frame omdat ze die dingen belachelijk overbeladen hadden.

Ik maak er elke vakantie weer een sport van minder mee te nemen dan de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik denk dat je zo een dikke Allroad moet zien als een grote Range rover onder de auto's.
Je komt er wel, niet op alle plekjes maar de meeste toch wel.
Als je het maar gewoon rustig aan doet en niet al powerslidend door de bossen denkt te kunnen gaan.
Een kleine 250 cc is soms de betere keuze maar het heeft toch ook wel wat om met zo een dik ding de bossen in te tokkelen.
Chakotay schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:37:
@Bommes mooi stukje... Volgens mij komt het deels ook door Ewan & Charlie die met hun BMW GS-bakbeesten door Rusland gingen crossen dat veel mensen nog steeds denken dat zo'n ding een goede offroad-motor is :P
Via de link die ik plaatste kwam ik op de foto pagina van een of andere 800 km offroad rit door Italië terecht.
Kijk daar naar wat er mee rijd en het is allemaal 200kg+ dikke allroads.
https://rideexpeditions.c...i-tour-adventure-bikes-1/

Wel een toffe rit lijkt me om aan mee te doen, eens in de gaten houden voor volgend jaar.

[ Voor 47% gewijzigd door Bommes op 13-08-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes ik zie allroads als de motorvariant van SUVs. Veel te lomp, maar je zit lekker hoog en kunt onnodig veel rommel meenemen, en 99% komt niet verder offroad dan een keer door de berm om te parkeren.

En dat zeg ik als iemand die zelf ook dagelijks zo'n ding rijdt... :+

Edit: ohja, ik wilde nog kijken of er ook een deel 1 was ivm de 2 in de url :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 13-08-2019 14:08 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Net uitgelachen door de klant.
Had een bespreking bij de klant en dacht: het is lekker fris, ga weg met je trein. De motor is leuker.
Nou dat heb ik geweten met die hagelbui die over kwam. Even snel ergens een overdekt plekje vinden was lastig.

Dus ik stap drijfnat hun kantoor binnen en de contactpersoon ziet me staan en ligt zo wat op de grond van het lachen. Weersverwachting niet gezien? Hoe is dat nou, zo'n hagelbui op de motor?

Nou: auw auw auw auw auw auw auw auw.

Bespreking ging verder wel goed, de toon was gezet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:25:
Voor de Dakar wannabe's een leuk stukje leesvoer:
https://rideexpeditions.c...-riding-adventure-bike-2/

Mij zelf inbegrepen dus.. :P ;)
Ik voel mij totaal niet aangesproken! Ik heb toch echt wel een keer een onverhard pad van zeker 100m lang naar een camping gereden met de Capo!

Om eerlijk te zijn heb ik met de motor die ik daarvoor had (Een Suzuki GSX1100F) véél meer onverhard gereden dan met die semi PC-hooft trekker :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
@Rubman @charrel @timmie271 @Raym09
Hoe zit het met de Tweakers Noord Holland rit ;)
Ik had zondagavond een rit in elkaar geknutseld op de Tom Tom site, gebaseerd op de rit van @Chakotay, kan je die niet opslaan zonder account |:(

Maare, ik ben nog steeds voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Erg sneu inderdaad :-( Sterkte aan de nabestaanden in ieder geval.

Hier iets meer info inmiddels: https://www.racesport.nl/...-op-het-tt-circuit-assen/
63-jarige man die is gevallen tussen meeuwenmeer en hoge heide, vervolgens geraakt (als ik het goed interpreteer) door één van de machines van de andere gevallen rijders.

Zelf morgen een dag in Assen bij CRT gepland staan, toch naar om dit zo de dag van te voren te moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Twijfels schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Zelf morgen een dag in Assen bij CRT gepland staan, toch naar om dit zo de dag van te voren te moeten lezen.
Erg sneu nieuws, maar kan gebeuren bij deze sport.

Veel plezier morgen, de overgang van droog naar nat is altijd riskant.

Verder zorg voor de juiste banden. Elke keer weer zie ik gecrashte machines met Pilot power of andere reguliere straatbanden.

En houdt afstand bij de beginners, deze willen nog wel eens in de bocht gaan bijremmen :+
Vooral hagel in je nek is lastig en je ziet zo weinig met een donker visier merkte ik vorige keer :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 13-08-2019 15:13 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:20

A13X

Dude

Vuikie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:54:
Ik had zondagavond een rit in elkaar geknutseld op de Tom Tom site, gebaseerd op de rit van @Chakotay, kan je die niet opslaan zonder account |:(

Als Gelderlander import Brabo naai ik de boel vooral graag op en kom ik wel opdagen als het in mijn planning past :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Ghostrider schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:12:
[...]

Veel plezier morgen, de overgang van droog naar nat is altijd riskant.
Hou op, schei uit :( laatste circuitdag in juli gecrasht toen het net 10 minuutjes regende, kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik gewoon domweg te hard bleef doorrijden ondanks de mooie vlaggen die werden gezwaaid.. Duur leermomentje, maar relatief goed er van af gekomen

Banden zijn prima in orde, setje nieuwe D212's voor het droge en regenbanden op extra velgen voor als het nat gaat worden, maar de voorspellingen morgen zien er mooi uit. Mag wel na 4 dagen dit jaar, waarvan 4 dagen minimaal 1 sessie in de regen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Geen Twijfels, gewoon gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Peekster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:43:
En er brak een frame omdat ze die dingen belachelijk overbeladen hadden.

Ik maak er elke vakantie weer een sport van minder mee te nemen dan de vorige keer.
Schijnbaar waren er meer motoren gebruikt dan er naar buiten was gebracht, via advforum was er iets over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:37
Vuikie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:54:

Als ik straks weer in het weekend tijd heb kunnen we vast wel een datum prikken :Y
De 31e is het 1e weekend dat voor mij beschikbaar is, maar kan ook zo volgepland worden met werk :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 18:53
Ik ben weer in het land *O*.

Ik mis Zweden nu al. Het land is zo mooi, de natuur zo overweldigend gaaf, de mensen zo vriendelijk, ik had al heimwee toen we Denemarken gisteren weer binnen reden. We zijn reeds aan het plannen om volgende jaar een maand naar Noord Zweden te gaan en we hebben ook besloten dat ik toch wat actiever ga rondkijken naar werk daar :).

Maar dat is nu 'neither here nor there', want ik ben vandaag bij Ad geweest om mijn blind gekochte Alp te bewonderen, die Ad in mijn afwezigheid voor me is wezen ophalen ergens in Zuid Holland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dx7MyXGSOqOixpQajab2Ixee/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4xrpDc0x3eNVa21zCCKl8WbC/full.jpg

Het ding is eigenlijk precies zoals we hadden verwacht na communicatie met de verkoper. Kappen zijn aan gort na meerdere valpartijen, de accu is slecht/overleden, uitlaat lek en aan de sporen te zien zweet er flink wat olie. Maar wat wil je, ik heb niet veel meer dan oud ijzerprijs voor het ding betaald.

Tijdens het overdenken van onze opties (minimaal rijdend maken en flippen, helemaal opknappen voor maximale opbrengst {het is een vrij recent, 1996, model} of slopen) besloten we tot wat anders, en ik heb de motor van de hand gedaan :P.

Ik heb de motor geruild tegen een andere Alp die nog bij Ad in de werkplaats staat te wachten op een bestemming, en die bestemming is dat ik het ding over de winter daar ga opknappen. Ik vond de 96'er te generiek en niet bijzonder genoeg om zoveel werk in te steken, maar deze "Dakar Alp" zoals we hem als werknaam hebben genoemd heeft wel wat bijzondere kenmerken, en een rijke historie. Het ding is over heel de wereld geweest (de vorige eigenaar kan vanwege leeftijd niet meer rijden), heeft zand uit Afrika tussen de lagers en is dus ook op een aantal punten aangepast voor dat gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AqgtMlt9Yuxt1mCXChiT6Y0P/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SXFNKIZLItnAgpUmApsKsA4c/full.jpg

O.a. een speciaal frontje met veel lichtopbrengst, hoog spatbord, speciale valbeugel, keienvanger, aparte knippers, Rhino Racing achterdemper, stuurverhogers en acerbis kappen. Qua werk is er nog veel te doen, dit word dan ook een frame-off restauratie met een koprevisie. Hij blijft tot die tijd geschorst in de werkplaats staan, en daarna besluit ik of ik hem hou of wegdoe (kan beide kanten op gaan, ik vind hem echt gaaf). We gaan voor lichtgewicht, extra stevigheid, aangepaste vering en een compleet nieuwe kleurstelling (ik heb nog geen idee hoe of wat).

Aangezien ik de XR nu als noppenfiets heb zal mijn rode Alp dus voortaan als wegpiraat dienst doen. Ik ga de koffers en het rek eraf halen en verkopen (gebruik ze toch al lang niet meer) tesamen met een originele Rode Alp uit 1989 die Ad heeft opgekocht, de combinatie staat mooi dus we gaan die twee samen 'flippen' als reis/tourfiets.

De XR krijgt binnenkort een beurt want die mag, nu mijn rib weer genezen is, volgende maand dienst doen op een nieuwe editie van de TCN500 met de club :Y. Kijken of ik mijn record van 177km kan verbeteren van vorig jaar :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan welkom terug! Ik ben benieuwd na hoeveel weken je de Dakar-Alp weer gaat verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 18:53
Chakotay schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:18:
@HTT-Thalan welkom terug! Ik ben benieuwd na hoeveel weken je de Dakar-Alp weer gaat verkopen :+
Nou nou :7. Dit word een juweeltje!
Pagina: 1 ... 20 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.