Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.825 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Rubman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:37:
[Afbeelding]

Dat zeg ik, kleine uitwijk en we kunnen koffiedrinken.
Of zo ombouwen dat we eindigen met een BBQ
[Afbeelding]
:Y _/-\o_ :Y _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Goh, je woont best dicht bij m'n schoonouders... of nou ja die zijn behoorlijk niet thuis aan het zijn op het moment, dus woont schoonzus er met het gezin :)

Oh wacht, had de schaal verkeerd ingeschat. Je woont in dezelfde stad gemeente :+

Jemig wat een ingewikkeld stukje :D

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 07-08-2019 19:14 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Grappig hoeveel mensen langs die route wonen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:50:
Grappig hoeveel mensen langs die route wonen :P
Heb familie in Hoorn, Wervershoof, Andijk en Enkhuizen wonen :+ de hele route gaat vlak langs hun allemaal. Bij die in Andijk kan ik letterlijk naar binnen zwaaien want die wonen aan dijk in Andijk :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 heh, dan wonen zijn in dezelfde straat als mijn pa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:27:
@timmie271 heh, dan wonen zijn in dezelfde straat als mijn pa :P
Ook ergens aan de lange Dijkweg dus? _O- :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 jup, kan zomaar nog een paar kilometer verderop zijn dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:35:
@timmie271 jup, kan zomaar nog een paar kilometer verderop zijn dus :+
Yups die is lang inderdaad met al die rotauto's aan de zijkant geparkeerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53

Exigence

dnkroz

_eLMo_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:27:
Thanks! Dat boekje staat op de kooplijst 👍 Voor de plekken waar we niet op onverhard kunnen ;)
Staat ook heel veel onverhard in hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Mensen toevallig ervaring met het importeren van een motor uit de VS? Ik heb mn oog op een speeltje wat hier in de eu en omstreken blijkbaar niet verkocht word. Aangezien het een nieuwe motor is zal er ook wel flink bpm en belasting over komen. Daarbij zal hij ook naar de rdw moeten voor een keuring aangezien ik nergens een Europese verkoper kan vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Uberdude schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:17:
Mensen toevallig ervaring met het importeren van een motor uit de VS? Ik heb mn oog op een speeltje wat hier in de eu en omstreken blijkbaar niet verkocht word. Aangezien het een nieuwe motor is zal er ook wel flink bpm en belasting over komen. Daarbij zal hij ook naar de rdw moeten voor een keuring aangezien ik nergens een Europese verkoper kan vinden :/
Alleen ervaring vanuit België.. Misschien dat je in een autotopic wat vragen kan stellen. Weet toevallig wel dat er een Porsche uit Amerika is geïmporteerd.

Je zal zelf voor transport moeten zorgen en dat ie bij de RDW terechtkomt voor keuring en aanvraag kentekenplaten. Bij import moet dit overigens altijd ongeacht waar die vandaan komt. Kan alleen wel zijn dat het complexer word als die alleen in Amerika is geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Uberdude schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:17:
Sowieso moet je langs RDW voor invoer, maar het wordt wel lastiger als er geen europese typegoedkeuring is. Zou vooral even met RDW bellen hierover.

Qua BPM: Kan je er niet een vinden met een half jaartje ervaring en een handjevol km erop? Dan is ie niet nieuw meer (voor de belastingdienst) en kan je m goedkoper invoeren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Vraagje : ik heb nog behoorlijk wat offroad kettingspray over die ik normaal voor mijn quad gebruik. Kan ik deze ook gewoon voor mijn wegmotor gebruiken of is dit af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
noes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

Sowieso moet je langs RDW voor invoer, maar het wordt wel lastiger als er geen europese typegoedkeuring is. Zou vooral even met RDW bellen hierover.

Qua BPM: Kan je er niet een vinden met een half jaartje ervaring en een handjevol km erop? Dan is ie niet nieuw meer (voor de belastingdienst) en kan je m goedkoper invoeren.
Precies, de motor moet x aantal kilometer gelopen hebben of een bepaalde tijd al op kenteken staan zodat de belastingdienst hem niet meer als nieuw ziet.

@Uberdude is de motor nergens anders in Europa te krijgen? Is altijd stuk makkelijker dan vanuit de VS over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Uberdude hier wat info, de prijzen zijn allemaal wat lager als je het zelf regelt.

Reken er wel op dat er een individuele typegoedkeuring nodig gaat zijn als het model dat nog niet heeft in de eu, wat voor motor gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
Ik ben van het weekend van plan de officele suzuki valbeugels te monteren op mijn DL650 uit 2018 (L7?).
Maar ik kan niet vinden tot welke torque ik de bouten moet aandraaien en of loctite een goed idee is, en zo ja welke? Iemand hier die misschien een werkplaatshandboek heeft en kan kijken tot welke torque die bouten moeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Lordsauron zit hier niets tussen? Over het algemeen kan je dat soort niet-bewegende delen die in staal (V-strom heeft geen alu frame/blok dacht ik?) vastzitten wel flink stevig vastzetten. Tot de bout afbreekt en dan een halve slag terug :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:58
Gewoon de manual downloaden, daar staan de Nm keurig op.

http://mediacdn.shopatron...9/spec_file/296560359.pdf

PS voor het nieuwe model.

Heb je een ouder model zal de Nm niet anders zijn. (geen garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
f2ride2001 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:25:
Gewoon de manual downloaden, daar staan de Nm keurig op.

http://mediacdn.shopatron...9/spec_file/296560359.pdf

PS voor het nieuwe model.

Heb je een ouder model zal de Nm niet anders zijn. (geen garantie)
Oe waar haal je die nou zo snel vandaan, was al aan het zoeken geweest :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Tip: Op de Duitse Suzuki site staan ze veel overzichtelijker en kun je ze zo downloaden :9

[ Voor 3% gewijzigd door f2ride2001 op 08-08-2019 09:29 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lordsauron schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:12:
Ik ben van het weekend van plan de officele suzuki valbeugels te monteren op mijn DL650 uit 2018 (L7?).
Maar ik kan niet vinden tot welke torque ik de bouten moet aandraaien en of loctite een goed idee is, en zo ja welke? Iemand hier die misschien een werkplaatshandboek heeft en kan kijken tot welke torque die bouten moeten?
:p ik heb dat gewoon zo strak mogelijk gedaan (en ja braaf half slagje terug dan). Wist niet eens dat je daar ook een momentsleutel voor nodig had.

Smurfje is vandaag met de motor naar werk. Heeft ff geduurd, gezien ik lease auto heb had het 0 prio maar m'n collega's wilden 'm ook graag zien. Nu is het lekker rustig met vakantieverkeer, mooi momentje. Onderweg natuurlijk weer een domme muts die me niet zag en naar links wou.. ik ben vrolijk naast haar gaan rijden, nog net niet op het ruitje geklopt, toen schrok ze en ging ze weer naar d'r eigen baan. 8)7 Spiegels, how do they work?

't valt m'n collega's niet eens op dat ik in motorjeans en laarzen loop. :P Ik ben teleurgesteld.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
SmurfLink schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

:p ik heb dat gewoon zo strak mogelijk gedaan (en ja braaf half slagje terug dan). Wist niet eens dat je daar ook een momentsleutel voor nodig had.
Las horror verhalen van mensen die hun bouten in tweeën trokken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Smurfje is vandaag met de motor naar werk. Heeft ff geduurd, gezien ik lease auto heb had het 0 prio maar m'n collega's wilden 'm ook graag zien. Nu is het lekker rustig met vakantieverkeer, mooi momentje. Onderweg natuurlijk weer een domme muts die me niet zag en naar links wou.. ik ben vrolijk naast haar gaan rijden, nog net niet op het ruitje geklopt, toen schrok ze en ging ze weer naar d'r eigen baan. 8)7 Spiegels, how do they work?

't valt m'n collega's niet eens op dat ik in motorjeans en laarzen loop. :P Ik ben teleurgesteld.
In feite kan je alles op moment vast trekken. In veel handleidingen zie je ook dat als een aanhaalmoment niet beschreven staat er standaarden zijn. Dus bijv. 10 Nm voor een M3 boutje, 12 Nm voor een M4 boutje etc :) Dat is dan vaak ook stuk sneller met sleutelen, als je eenmaal de aanhaalmomenten weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Lordsauron alles moet natuurlijk wel een beetje met beleid :P Als je van jezelf weet dat dat nogal lomp gaat, is een momentsleutel wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:04
Lordsauron schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Dan hebben die de bouten aardig strak gedraaid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Eigenlijk moet je altijd een moment sleutel gebruiken want je draait stalen bouten in aluminium. Voor je het weet breekt er iets uit (niet de bout, wel het aluminium)!

Verder bij een twee cilinder gebruik ik eigenlijk altijd medium locktite.

(TL betekent niet voor niet trilt los :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05
@SmurfLink Heel tof dat je met de motor naar je werk bent, nog niet hele lang geleden durfde je geen meter te rijden en kijk waar je nu staat.
Top..!! d:)b

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink goed bezig! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Lordsauron schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Gelukkig ben ik niet zo extreem sterk :P dat zie ik niet gebeuren, maar ik heb 't wel met beleid gedaan uiteraard.

Zowaar, collega 1 die ook rijdt liep langs toen ik thee ging pakken. Hij liep terug, keek naar m'n knieën... en vroeg waar m'n fiets was. XD Da's 1 die het door heeft, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Goed bezig @SmurfLink *O* En wen er maar aan dat mensen je niet willen zien onderweg :+

De truuk is een beetje met wat drukker verkeer om in de spiegels te blijven rijden, en dan even wat gas bij als er ruimte is dat je erlangs/ervoor komt, en zo door rijden. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 08-08-2019 09:52 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Chakotay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:24:
@Uberdude hier wat info, de prijzen zijn allemaal wat lager als je het zelf regelt.

Reken er wel op dat er een individuele typegoedkeuring nodig gaat zijn als het model dat nog niet heeft in de eu, wat voor motor gaat het om?
Het plan was om een kawasaki z125 pro te importeren, lijkt op een Honda msx 125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@SmurfLink Lekker bezig zo! _/-\o_
Spiegelen bij veel automobilisten of de schoudercheck is altijd een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Uberdude wat een grappig ding! Ik ben alleen wel bang dat je voor zo'n relatief goedkope motor aan alle import-kosten meer kwijt gaat zijn dan wat het ding zelf kost... Zeker als er een individuele typegoedkeuring nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@SmurfLink Goed dat je met de motor naar het werk bent oOo

Een hoop automobilisten kijken alleen voor de vorm 7(8)7 Rijbewijs bij een pakje boter gehaald lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Er is een heel groot verschil tussen kijken en daadwerkelijk zien helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Okay *zucht*:

Ik start mijn motor en wilde wegrijden en toen gebeurde iets wat al eerder gebeurd is. Motor slaat af, dit keer kon ik hem niet meer houden. Gevolg afgebroken koppelingshendel, randje verf van de zijkant van het motorblok af (spuit ik zelf wel weer), beschadigd valblok, stuur scheef, zo te zien is alle lak niet beschadigd, verder een kapot bar-end, en als laatste start hij niet meer motormanagementlampje brand.

Dat plotseling afslaan bij het wegrijden waardoor ik viel daar maak ik me wel wat zorgen over. Met de TC uit heeft hij dat nooit gedaan en dit is nu de 2de keer met de TC aan.

/me heeft geen vertrouwen meer in de TC van zijn Suzuki :(

vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Chakotay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:35:
Er is een heel groot verschil tussen kijken en daadwerkelijk zien helaas.
Mja. Ik ben gisteren tot op de pechstrook moeten uitwijken voor een blinde mol in een witte bestelwagen. Situatie waar twee opritten zich samenvoegen tot 1 snelweg; hij zat links, ik zat rechts, naast mekaar, en ik kon niet versnellen want er zat een vrachtwagen voor mij. Als hij gewoon naar rechts gekeken had, had hij me gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Verwijderd dat is ook zuur... Ik ben benieuwd wat de dealer ervan vind, die motor is best nieuw toch? Hoe kwam het eigenlijk dat je omviel, plotseling verlies van aandrijving terwijl je nog niet genoeg snelheid had om in balans te blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

[...]
Wat @Thoit zegt, er zijn in principe standaard momenten voor een bepaald type bout. Anders is vinger vast net zo goed als 1/10e voor afbreken.

* A13X heeft in z'n jonge (lompe) dagen wel eens een M12 afgebroken O-) met een ratel btw, gat was 1mm minder diep als de bout lang was. En hij moest en zou dat laatste stukje gaan :7

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 08-08-2019 11:05 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Verwijderd dat zuigt mooi stierenballen hee :X Geeft ook niet veel vertrouwen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Raym09 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Wat @Thoit zegt, er zijn in principe standaard momenten voor een bepaald type bout. Anders is vinger vast net zo goed als 1/10e voor afbreken.

* Thoit heeft in z'n jonge (lompe) dagen wel eens een M12 afgebroken O-) met een ratel btw, gat was 1mm minder diep als de bout lang was. En hij moest en zou dat laatste stukje gaan :7
Kracht zetten met een ratel mag sowieso niet :P

Maar je zet het allemaal al veel te snel veel te vast. Vooral bij de KTM heb ik dat altijd, zijn van die kleine schroefjes waarbij je ze aandraait op moment dat je denkt, hmm dat moet toch los trillen? Gelukkig nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:44:
@Verwijderd dat is ook zuur... Ik ben benieuwd wat de dealer ervan vind, die motor is best nieuw toch? Hoe kwam het eigenlijk dat je omviel, plotseling verlies van aandrijving terwijl je nog niet genoeg snelheid had om in balans te blijven?
Staat 1700km op de teller. Wat er gebeurt is het volgende, je laat de koppeling opkomen geeft gas en dan lijkt het erop (let op dit gebeurt in een flits van seconden) of iets het gas terugdraait waardoor de motor afslaat omdat je dan niet genoeg gas geeft om weg te rijden.

En ik verdenk na een eerder incident wel heel sterk mijn TC want zonder TC heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Een gevalletje dat de TC bij wegrijden denkt te moeten ingrijpen terwijl het niet nodig is met het afslaan van de motor tot gevolg :(

Gelukkig is het alleen materiële schade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Staat 1700km op de teller. Wat er gebeurt is het volgende, je laat de koppeling opkomen geeft gas en dan lijkt het erop (let op dit gebeurt in een flits van seconden) of iets het gas terugdraait waardoor de motor afslaat omdat je dan niet genoeg gas geeft om weg te rijden.

En ik verdenk na een eerder incident wel heel sterk mijn TC want zonder TC heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Een gevalletje dat de TC bij wegrijden denkt te moeten ingrijpen terwijl het niet nodig is met het afslaan van de motor tot gevolg :(

***..

Vooral zuur dat je schade hebt omdat de machine niet lekker werkt. Zou de dealer hier nog wat in kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
@Verwijderd Heb je na het omvallen het contact ook uit en weer aan gezet? Zo nee, dan was je kantelsensor nog steeds geactiveerd en wil die daarom niet starten.

Zo heb ik ook eens zwetend naast een Hornet gestaan die plat had gelegen. Heel zachtjes, niets aan de hand. Recht gezet, startknop... niks.
Paniek, paniek, paniek.
Neergezet, even een stap opzij gedaan, en checklijstje nagelopen.
Van contact af, op contact, en direct starten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:41:
Okay *zucht*:

Ik start mijn motor en wilde wegrijden en toen gebeurde iets wat al eerder gebeurd is. Motor slaat af, dit keer kon ik hem niet meer houden. Gevolg afgebroken koppelingshendel, randje verf van de zijkant van het motorblok af (spuit ik zelf wel weer), beschadigd valblok, stuur scheef, zo te zien is alle lak niet beschadigd, verder een kapot bar-end, en als laatste start hij niet meer motormanagementlampje brand.

Dat plotseling afslaan bij het wegrijden waardoor ik viel daar maak ik me wel wat zorgen over. Met de TC uit heeft hij dat nooit gedaan en dit is nu de 2de keer met de TC aan.

/me heeft geen vertrouwen meer in de TC van zijn Suzuki :(

[Afbeelding: vervoer]
Dit model heeft toch ook die "low RPM assist"? Zit daar niet iets in wat niet helemaal goed werkt, ook al is het een combinatie van factoren wat het misschien veroorzaakt waardoor het misschien in de war raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
charrel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:05:
[...]

Dit model heeft toch ook die "low RPM assist"? Zit daar niet iets in wat niet helemaal goed werkt, ook al is het een combinatie van factoren wat het misschien veroorzaakt waardoor het misschien in de war raakt?
Die low rpm assist gaat juist de toeren lichtjes verhogen bij licht loslaten van de koppeling zonder gas. Lijkt me niet dat dat kan zorgen voor het omgekeerde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Dryhte schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Die low rpm assist gaat juist de toeren lichtjes verhogen bij licht loslaten van de koppeling zonder gas. Lijkt me niet dat dat kan zorgen voor het omgekeerde effect?
Misschien wel een combinatie van factoren, gas geven, hellingshoek, tc en dan die idle assist enz. Het hoeft niet perse een fout te zijn van de tc maar is misschien een combinatie van factoren waardoor het niet goed gaat. Dan kan een dealer lang zoeken als jij toevallig net die ene persoon bent die die combinatie van factoren precies juist krijgt voor een error ergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Pff da's flink bagger allemaal zeg. Mag hopen dat je dealer hierin wat kan betekenen en dat jij niet opdraait voor iets wat niet lekker loopt aan je fiets.

Is het makkelijk om een stukje over te spuiten? Of moet je dan de hele kap spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

@Verwijderd ik was juist door jouw positieve ervaringen aan het kijken naar een gsxs, ben benieuwd wat het uiteindelijk geweest is.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

@Verwijderd :-(

Succes met de afhandeling, hopelijk snel gefixt ook met die TC, als de elektronica je in de weg gaat zitten schept dat geen vertrouwen nee.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb ook feest met de Hornet. Gister was ik even naar de boulevard van Katwijk gereden om de zonsondergang te bekijken. Rijd ik terug .. valt mijn koplamp uit. Dus ik snel gestopt bij een pompstation in Valkenburg. Zet de motor uit, contact aan: koplamp doet het weer. Top!

Ik trek op: koplamp valt uit. Verd$&%#&... Dan maar proberen grootlicht aan te zetten zodat ik in ieder geval zichtbaar ben: nope, die doet het ook niet meer.

Dus dan maar zo snel mogelijk naar huis in de schemer zonder koplamp. Uiteraard werd er geseind, want mijn koplamp deed het immers niet. Bij de afrit ging de koplamp plots weer aan. En natuurlijk kan je het probleem dan niet reconstrueren als je thuis bent.

Wat online zoekwerk leerde mij dat Honda een draad naar de start-knop heeft lopen die de koplamp die er voor zorgt dat de koplamp uit gaat als je de motor start, en die draad wil nog wel eens los komen. Binnenkort maar eens open trekken dus.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Verwijderd Dat is flink balen. Ligt op die plek misschien vuil op de weg waardoor de TC het noodzakelijk vond in te grijpen?

@w4rguy Succes met uitzoeken, vage elektrische klachten zijn een ramp. Vorig jaar op de ochtend van vertrek naar m'n vakantie deed mijn dimlicht het opeens niet meer. 4 uur aan het zoeken geweest en uiteindelijk maar de draden van grootlicht en dimlicht verwisseld (grootlicht deed het wel). En afgelopen winter nog 4 weekenden bezig geweest tot ik uiteindelijk een draadbreuk vond die de oorzaak bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
w4rguy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:41:
Ik heb ook feest met de Hornet. Gister was ik even naar de boulevard van Katwijk gereden om de zonsondergang te bekijken. Rijd ik terug .. valt mijn koplamp uit. Dus ik snel gestopt bij een pompstation in Valkenburg. Zet de motor uit, contact aan: koplamp doet het weer. Top!

Ik trek op: koplamp valt uit. Verd$&%#&... Dan maar proberen grootlicht aan te zetten zodat ik in ieder geval zichtbaar ben: nope, die doet het ook niet meer.

Dus dan maar zo snel mogelijk naar huis in de schemer zonder koplamp. Uiteraard werd er geseind, want mijn koplamp deed het immers niet. Bij de afrit ging de koplamp plots weer aan. En natuurlijk kan je het probleem dan niet reconstrueren als je thuis bent.

Wat online zoekwerk leerde mij dat Honda een draad naar de start-knop heeft lopen die de koplamp die er voor zorgt dat de koplamp uit gaat als je de motor start, en die draad wil nog wel eens los komen. Binnenkort maar eens open trekken dus.
Zo heb ik bij mijn Triumph heel soms mijn richtingaanwijzers het niet meer doen. Als ik dan even mijn grootlicht aan zet doen ze het daarna weer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FiXeR.nl schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:13:
[...]
Zo heb ik bij mijn Triumph heel soms mijn richtingaanwijzers het niet meer doen. Als ik dan even mijn grootlicht aan zet doen ze het daarna weer. :?
Mja, gekke dingen zijn het. Vorige keer dat mijn koplamp er mee op hield wilde ik naar de Nordschleife. Heb de dag van tevoren 2 uur staan klooien om de head-unit er af te krijgen.

Nu ga ik zaterdag karten en wil ik op de motor er naartoe. Ik rijd dan ook 's avonds terug en ben niet van plan dat zonder koplamp te doen. Als het inderdaad de draad is bij de starterknop is het gelukkig een easy-fix met wat soldeertin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
@Verwijderd Balen zeg, goed om te horen dat jij niks hebt. Materiaalschade is te herstellen! 1700km is natuurlijk niks, dan zou ik idd ff terug gaan naar de dealer om hem na te laten kijken. Mss. kunnen ze de log uitlezen.

@SmurfLink Ik ben vandaag ook op de motor naar het werk en idd. alleen motorrijders zien als je een motorjeans aan hebt 8)7

Had vanochtend wel even een zweet momentje. Ik heb sinds deze week een hoes voor de R1150GS. Vandaag wilde ik op de motor naar het werk. Hoes eraf, motor klaar gezet, ik stap op, zet contact aan, druk op start... niks, geen klik, helemaal niks. Lampjes in mijn cockpit allemaal ok, Voltmeter geeft 11,8V aan, ook goed. Alleen valt mij op dat mijn RID niks aangeeft, geen benzine indicatie en geen versnellingsindicatie (Neutraal lampje brand wel). Nog een keer contact uit en aan. Hmmm ik hoor de benzine pomp niet aanslaan...
Zadel eraf, zekeringen nakijken. Nee ook niks mee aan de hand, allemaal goed... Raar, ik had hem echt rijdend weg gezet...
Wat bleek, de regenhoes was achter de motor nooduit blijven hangen en deze was geactiveerd.... naja als mijn RID het niet doet EN de motor start niet -> motor nooduit controleren :z

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chakotay
FiXeR.nl schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:13:
[...]
Zo heb ik bij mijn Triumph heel soms mijn richtingaanwijzers het niet meer doen.
Dat hebben mijn richtingaanwijzers ook, als ik ze aanzet gaan ze steeds even weer uit. Het vreemde is dat ik dat op alle motoren die ik tot nu toe gereden heb gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Chakotay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:22:
[...]

Dat hebben mijn richtingaanwijzers ook, als ik ze aanzet gaan ze steeds even weer uit. Het vreemde is dat ik dat op alle motoren die ik tot nu toe gereden heb gehad :?
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
[...]

misschien knipperrelais dan maar eens verwijderen en contacten doorverbinden zodat ze altijd branden als je ze aan zet :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
[...]

Bij mijn VFR800F uit 99 was er door de jaren heen vuil op de contactpunten in het schakhuisje aan het stuur gekomen. Keertje open gemaakt. Voorzichtig schoon maken en met zuurvrije vaseline op een wattenstaafje even invetten.

Bij mij was het probleem dat als ik mn knipperlicht wilde gebruiken ik dat 20 seconden van te voren moest aangeven door in te schakelen. Door het vuil kwam het contact wat moeilijk tot stand. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

[...]

Dit is echt te flauw.

Die van mij moet echt een weerstandsonafhankelijke LED relais ingebouwd krijgen.
Mooie led lampen in de knippers zitten, maar die doen het pas zodra ik ook een de remhendel aangetikt heb, anders is het 1x knipper en verder gewoon branden. Daarnaast flikkeren ze ook een beetje.

* Rubman heeft vooral geen zin/tijd om de zijkuip er weer af te sjorren.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vuikie die noodklop blijft een leuke als je er niet aan denkt... Bij mijn Caponord heb ik hem perongeluk gesloopt de laatste keer dat ik de boel openmaakte om de boel te smeren, tot nu toe nog niet de moeite genomen om het te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
Gisteren superbike stuurtje erop gezet. Ging maar net met de remleiding. Wou vandaag even een rondje doen om te testen en alles nadien nog eens goed aan te draaien maar te veel last van mijn schouderblad. Ik word oud :O
mr_zippey schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

misschien knipperrelais dan maar eens verwijderen en contacten doorverbinden zodat ze altijd branden als je ze aan zet :+
Maar ze dan wel netjes laten knipperen zoals het hoort d.m.v. je richtingaanwijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Rubman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Dit is echt te flauw.

Die van mij moet echt een weerstandsonafhankelijke LED relais ingebouwd krijgen.
Mooie led lampen in de knippers zitten, maar die doen het pas zodra ik ook een de remhendel aangetikt heb, anders is het 1x knipper en verder gewoon branden. Daarnaast flikkeren ze ook een beetje.

* Rubman heeft vooral geen zin/tijd om de zijkuip er weer af te sjorren.
Normaal krijg je een loadresistor, bij LED knipperlichten. Ik tenminste wel bij de mijne...(Toegegeven een LED relais is beter, dan bespaar je ook daadwerkelijk vermogen)
Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-29621.nexcesscdn.net/media/catalog/product/cache/1/image/1024x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/s/h/shinyo_relais_aansluiten.png

[ Voor 4% gewijzigd door Vuikie op 08-08-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vuikie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Normaal krijg je een loadresistor, bij LED knipperlichten. Ik tenminste wel bij de mijne...(Toegegeven een LED relais is beter, dan bespaar je ook daadwerkelijk vermogen)
[Afbeelding]
Ik heb alleen de bolletjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Leuk, maar ook mijn reguliere achterlichten gaan mee in de LED mania.

Er gaat dus ZSM (zodra ik weer tijd heb) nieuwe LED bolletjes in evenals een LED relais.
Ben ik meteen van al het gezeik af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Rubman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Leuk, maar ook mijn reguliere achterlichten gaan mee in de LED mania.

Er gaat dus ZSM (zodra ik weer tijd heb) nieuwe LED bolletjes in evenals een LED relais.
Ben ik meteen van al het gezeik af
https://www.mlmparts.com/...or-for-led-taillight.html

*O*

Maar zoals ik al zei, LED relais is idd een nettere oplossing.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
Heerlijke avond om een rondje te rijden.
Geen zin in van alles in elkaar te zetten of te downloaden dus de eerste de beste rit vanuit mijn huis die in de Navi stond geladen en gaan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1565291557-600-x-450px-IMG_20190808_194955468.jpg

Het was lekker rustig op de weg en het strommetje deed nog precies wat hij hoort te doen :+
Keertje gestopt om te tanken en een raket om natuurlijk 3 bochten verder langs een ijssalon te rijden :F

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1565291557-600-x-338px-IMG_20190808_195919894.jpg

Er zat volgens mij best wel een thema in de route :P :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
_O- Pfoah, oke het is geen aanrader om de hele werkdag in motorjeans te lopen. Nou ja, lopen was wss geen probleem geweest, maar zittend achter een bureau en vervolgens aan een eettafel... Ik heb 2 blauwe knietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:30:
_O- Pfoah, oke het is geen aanrader om de hele werkdag in motorjeans te lopen. Nou ja, lopen was wss geen probleem geweest, maar zittend achter een bureau en vervolgens aan een eettafel... Ik heb 2 blauwe knietjes.
Jij hebt als vrouw zijnde nog 't voordeel dat je eventueel een rok(je) aan kunt trekken.... Je moet als man zijnde eens een hele dag met zo'n 'jeans' proberen te gaan 'werken' in een kantoortuin :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 @SmurfLink ik doe niet anders met dit weer... Maar de airco doet het prima bij ons, dus is goed te doen verder. Met stilzitten achter mijn bureau voel ik de knieprotectoren ook niet echt zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:54:
@wimmel_1 @SmurfLink ik doe niet anders met dit weer... Maar de airco doet het prima bij ons, dus is goed te doen verder. Met stilzitten achter mijn bureau voel ik de knieprotectoren ook niet echt zitten :)
Mede dankzij de 'Climatcontrol' in 't kantoorpand waar ik behoor te werken ben ik inmiddels al ruim een week vanuit huis aan't werken...

Ik kan mezelf niet heugen dat ik ooit érgens een goede climatcontrol installatie heb meegemaakt welke met de temperatuurschommelingen van de afgelopen weken overweg kan. Van ±42 graden celsius naar ±20 graden celsius (buitentemperatuur) in amper twee dagen... Vorige week was die installatie bij ons nog op 't standje "vrieshuis" aan het werken terwijl de kachel eigenlijk al weer aan mocht :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

Fuelke

Forza Ferrari

Ik ga altijd naar het werk met de gewone broek onder de motorbroek. Kom ik aan mijn bureau dan doe ik mijn motorbroek gewoon uit. Kijkt niemand meer raar van op.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Van de week ook een dagje met de motorjeans op het werk door gebracht.
De airco kon het allemaal wel aan dus op kantoor viel de warmte mee.
De wandeling tijdens de lunch in de volle zon was wat veel van het goede met die jeans.. :X :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vuikie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
Sowieso even los van het vermogen, je wilt niet knippen in je bedrading met ellende tot gevolg. Ik heb zelf de kabelboom uit het kontje van mijn gixxer vervangen met dit soort ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Hebben jullie allemaal jeans met van die harde protectoren? In mijn revit jeans hadeik nergens last van op kantoor. Maar dat komt waarschijnlijk door de flexibele seasmart beschermers. De Stylmartins waren wel een tikkeltje warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Fuelke schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:55:
Ik ga altijd naar het werk met de gewone broek onder de motorbroek. Kom ik aan mijn bureau dan doe ik mijn motorbroek gewoon uit. Kijkt niemand meer raar van op.
Zelfde hier. De secretaresse kijkt wel eens met belangstelling toe :+ Maar er zijn nu 3 mensen die een motor hebben op de afdeling en we komen allemaal met een gewone broek onder de motorbroek aan. Tenzij het gruwelijk heet is, dan kleden we ons om in een daarvoor bestemde ruimte (kantoor heeft douches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Pagman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:50:
Hebben jullie allemaal jeans met van die harde protectoren? In mijn revit jeans hadeik nergens last van op kantoor. Maar dat komt waarschijnlijk door de flexibele seasmart beschermers. De Stylmartins waren wel een tikkeltje warm.
Hier soepele protectors van John doe. Die hard worden bij impact. Moet alleen de knieprotectors er nog steeds een keer instoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier maakt het niet uit of ik met de motor of auto kom dus wat voor kleding ik ook aan heb, altijd even naar boven voor de werk outfit.

Dat krijg je als je op de productievloer of een hesje of werkkleding moet dragen.

Ook handig dat je altijd even kan douchen moet het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pagman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:50:
Ik heb allerlei soorten kleding maar op mijn werk hou ik de jeans en laarzen gewoon aan. Het scheelt dat de IQ 25, aggressieve, kan niet praten clienten er van onder de indruk zijn.

Edit: met onderkleding btw voor zomer en winter.

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 09-08-2019 07:37 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heel ander vraagje, waar zou ik in vredesnaam zo'n rubber demper kunnen vinden voor onder de uitlaat die ervoor zorgt dat de middenbok niet te ver door klapt naar boven.

Die ik nu erop heb zitten lijkt wat te versleten/laag want de middenbok lijkt de ketting te raken zo af en toe, nu heb ik die dan liever een cm lager zitten om de ketting wat ruimte te geven, maar dat kan dus enkel door die rubber pad dikker te maken of te verlagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 09-08-2019 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rubman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:39:
Heel ander vraagje, waar zou ik in vredesnaam zo'n rubber demper kunnen vinden voor onder de uitlaat.
Die ik nu erop heb zitten lijkt wat te versleten/laag want de middenbok lijkt de ketting te raken zo af en toe, nu heb ik die dan liever een cm lager zitten om de ketting wat ruimte te geven, maar dat kan dus enkel door die rubber pad dikker te maken of te verlagen.
Voor onder de uitlaat? Of voor onder de ketting? Volg je vraag niet helemaal...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:22:
Er zat volgens mij best wel een thema in de route
Laat me raden: een rode V-Strom?

Dat was bij je reisverslag ook zo. Wordt een beetje eentonig. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EliteGhost schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:33:
[...]

Zelfde hier. De secretaresse kijkt wel eens met belangstelling toe :+ Maar er zijn nu 3 mensen die een motor hebben op de afdeling en we komen allemaal met een gewone broek onder de motorbroek aan. Tenzij het gruwelijk heet is, dan kleden we ons om in een daarvoor bestemde ruimte (kantoor heeft douches).
En dat is iets wat je eigenlijk niet wilt, dat gaat echt ongelofelijk schuren en branden bij een valpartij. :X

Hier trouwens ook zachte protectoren die hard worden bij een ongeval, harde gaat niet werken vanwege de hoek van mijn knieën waarmee ik op de motor zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ROFLASTC schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:41:
[...]

Voor onder de uitlaat? Of voor onder de ketting? Volg je vraag niet helemaal...
Het is een rubber blok onder de linkpijp van de uitlaat die er dus voor zorgt dat de middenbok niet te ver door naar boven klapt.

Nu lijkt hij dus af en toe de ketting te raken en heb hem daarom liever iets lager hangen wat enkel kan met een dikker stuk rubber. (dat of de hele uitlaat naar beneden werken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Joopieboy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:45:
[...]

Sowieso even los van het vermogen, je wilt niet knippen in je bedrading met ellende tot gevolg. Ik heb zelf de kabelboom uit het kontje van mijn gixxer vervangen met dit soort ellende...
Hmm, daar heb ik geen problemen mee om te doen. Ik heb op internet het bedrading schema van mijn motor opgezocht en dan durf ik wel wijzigingen in de bedrading aan te brengen. Ik heb machines met 1000 i/o aangesloten/opgeknapt. Ik deins niet terug van de kabelboom van mijn motor ;)
Neemt niet weg dat je wel moet blijven nadenken bij wat je doet. Voor mijn werk ben ik bezig met (industriële) wasmachines en drogers. Dus als ik iets met bedrading doe, zorg ik ervoor dat het tegen water en hitte kan. Dit is bij mijn motor niet veel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
sypie schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:42:
[...]
Laat me raden: een rode V-Strom?

Dat was bij je reisverslag ook zo. Wordt een beetje eentonig. O-)
Jij gaat niet door voor de koelkast.. :+

De molens waren je niet opgevallen? ;)
GPX van de route

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:42:
[...]

Jij hebt als vrouw zijnde nog 't voordeel dat je eventueel een rok(je) aan kunt trekken.... Je moet als man zijnde eens een hele dag met zo'n 'jeans' proberen te gaan 'werken' in een kantoortuin :X
Dat heb ik dus gedaan gisteren... en m'n knieën doen nog steeds pijn. _O-
De warmte was echt geen probleem, hebben prima airco hier. De krappe knieprotectoren met gebogen benen des te meer.

En ik heb waarschijnlijk evenveel rokjes als jij. :P

[ Voor 11% gewijzigd door SmurfLink op 09-08-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Joopieboy schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:46:
[...]

En dat is iets wat je eigenlijk niet wilt, dat gaat echt ongelofelijk schuren en branden bij een valpartij. :X

Hier trouwens ook zachte protectoren die hard worden bij een ongeval, harde gaat niet werken vanwege de hoek van mijn knieën waarmee ik op de motor zit. :)
En dat gebeurt eigenlijk ook met een motor jeans. Dat het gaat schuren. Het beste blijft nog altijd leer ook al is het niet even praktisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Hmz, vanochtend had mijn achterwiel opeens iets van "nope, ik ga hier rechtdoor, doei!" toen ik hier vanaf de N207 de N11 op wilde gaan. Wel kunnen houden gelukkig, maar bij wat hogere snelheid was dat een aardige highsider geweest :X

@SmurfLink hoe weet jij dat @wimmel_1 op zaterdag als Willemijn door het leven gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vuikie schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Hmm, daar heb ik geen problemen mee om te doen. Ik heb op internet het bedrading schema van mijn motor opgezocht en dan durf ik wel wijzigingen in de bedrading aan te brengen. Ik heb machines met 1000 i/o aangesloten/opgeknapt. Ik deins niet terug van de kabelboom van mijn motor ;)
Neemt niet weg dat je wel moet blijven nadenken bij wat je doet. Voor mijn werk ben ik bezig met (industriële) wasmachines en drogers. Dus als ik iets met bedrading doe, zorg ik ervoor dat het tegen water en hitte kan. Dit is bij mijn motor niet veel anders.
Nou, mijn opmerking was meer in de zin van dat de meesten er dan aftakklemmetjes tussen gaan zetten, met storing tot gevolg. En als jij net zo goed in dit wereldje zit als ik, dan weet jij dat dit soort weerstanden warmte opleveren en geschikt zijn voor vaste montage (printplaten edg), die wil je dus niet in of aan een kabelboom hebben hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Leuk die discussie over weerstanden.

Ik heb allang besloten dat er een LED relais in komt, geen zin in gedoe met weerstanden en kabelboom ombouwen etc.
Moet eigenlijk al wat draad verleggen om de spanningsregelaar in de wind te krijgen voordat we de dreaded oververhitte SR krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Chakotay schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:42:
Hmz, vanochtend had mijn achterwiel opeens iets van "nope, ik ga hier rechtdoor, doei!" toen ik hier vanaf de N207 de N11 op wilde gaan. Wel kunnen houden gelukkig, maar bij wat hogere snelheid was dat een aardige highsider geweest :X
Er is daar serieus wat mis met het asfalt. Ik hoor het ook wel vaker dat als je de afslag neemt vanaf Kerk en Tranen dat het in de bocht er spekglad is en er genoeg motoren onderuit gaan of auto's de bocht uit vliegen. Hetzelfde geld als je richting Bodegraven gaat vanaf de N207/N11.

Maar lag er geen olie op de weg? Want op de Prins bernhardlaan zag ik nogal wat schuim op het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Pagman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Er is daar serieus wat mis met het asfalt. Ik hoor het ook wel vaker dat als je de afslag neemt vanaf Kerk en Tranen dat het in de bocht er spekglad is en er genoeg motoren onderuit gaan of auto's de bocht uit vliegen. Hetzelfde geld als je richting Bodegraven gaat vanaf de N207/N11.

Maar lag er geen olie op de weg? Want op de Prins bernhardlaan zag ik nogal wat schuim op het wegdek.
Het is sowieso een tijd droog geweest. Zou me niet verbazen als alles wat glad is met de regen die nu valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Pagman er lag geen olie e.d. voor zover ik kon zien, maar het asfalt is daar inderdaad waardeloos. Meestal probeer ik in het midden van de rijstroken te blijven zodat ik niet op het stuk zit waar het door de vrachtwagens helemaal gladgereden is, vandaag net even niet goed opgelet denk ik.

Misschien eens melding maken bij de provincie/rijkswaterstaat (het zit precies op een overgang daar zo te zien, de N207 is van de provincie en de N11 van rijkswaterstaat).

@w4rguy hier in Alphen is er tussendoor wel wat regen gevallen, bij de eerste regenbou na die outdoorsauna-week van laatst was het wel een grote schuimbende overal.

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 09-08-2019 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:22
@lolgast aan landen kan het volgende toegevoegd worden:
Roemenie:
File rijden: Ja, al zou ik zeggen met hoe de mensen hier rijden het geen aanrader is
Hesje: Nee
GPS Flits: Ja
Verbandtrommel: Nee
Bril: Nee
Actioncam: Ja en wordt ook sterk aangeraden
Autobahn vignet: Rovignette is alleen van toepassing op roemeense kentekens. Buitenlanders hoeven dus NIKS te betalen😁

Aanrader, Transalpina. Heb m gister gereden en wat een heerlijk stukkie sturen is dat zeg! Zo motor weer optuigen en terug naar nederland!

[ Voor 7% gewijzigd door FSJerra op 09-08-2019 10:01 . Reden: De tag geupdate en wat toelichtingen ]

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Jij gaat niet door voor de koelkast.. :+

De molens waren je niet opgevallen? ;)
Laatste keer dat ik keek was dit nog het grote "motor" topic. Kan me niet heugen dat ik ooit in een grote "molen" topic gereageerd heb. :|

Goed. Het is vandaag weer aardig weer om een rit te maken. Punt is dat ik nog zoveel in/om en aan huis te doen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, mailtje naar zowel de provincie Zuid-Holland als Rijkswaterstaat gestuurd met de vraag of er plannen zijn om iets aan dat asfalt op de N207 te doen, ik ben benieuwd of er reactie komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:17:
Zo, mailtje naar zowel de provincie Zuid-Holland als Rijkswaterstaat gestuurd met de vraag of er plannen zijn om iets aan dat asfalt op de N207 te doen, ik ben benieuwd of er reactie komt :)
Het is vrijdag. Op zijn vroegst 3 weken na de bouwvak 8)7

Pagina: 1 ... 18 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.