Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.772 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
Dan moet je de Anakee adventure eens licht schuin houden. Die zingt alsof je over zo'n witte streep rijdt die geluid maakt.

De R5 heb ik in het Schwarzwald weer netjes rond gereden, maar daarvoor toevallig wat meer rechtuit kilometers gehad. En zo vierkant heb ik een band nog niet gehad, zo vroeg in de levensduur.

Volgens mij heeft Michelin de compounds bij de R5 trail zachter gemaakt dan bij de niet-trail varianten.
Bij de PR4 scheen dat ook al het geval te zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sportieve tourbanden dus idd :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Gisteren 200km mogen rijden op een GSXR-600 uit 2004 . Volgens mij had ik na een halfuur al een dubbele hernia. 2 meter zijn en mijn bouw helpt niet echt mee met het lekker zitten op een sportmotor :+

Wel eindelijk na een jaar weer kunnen rijden. Heerlijk gevoel en ook wel weer even schrikken hoe roestig mijn stuurkunsten zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Joopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:13:
Zelfde Met de Pilot Power 2CT's, die zijn ook nog onverslaanbaar tot de dag van vandaag...
Toch weer bijzonder om te zien hoe meningen kunnen verschillen, de vorige eigenaar had ze net nieuw onder m'n R6 gegooid en na 1000km heb ik ze lekker vervangen door Dunlop Sportsmart 2 max. Ik vond die 2CT's echt ellendig en totaal geen vertrouwen geven :'(

Nu alleen nog even overwegen om richting de winter eens een setje Road 5 te halen als zogenaamde winterbanden (scheelt dat ik ze zelf thuis kan wisselen :)), aangezien de sportsmarts niet heel geweldig zullen presteren in de regen / koud vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Booyaa schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:00:
Gisteren 200km mogen rijden op een GSXR-600 uit 2004 . Volgens mij had ik na een halfuur al een dubbele hernia. 2 meter zijn en mijn bouw helpt niet echt mee met het lekker zitten op een sportmotor :+

Wel eindelijk na een jaar weer kunnen rijden. Heerlijk gevoel en ook wel weer even schrikken hoe roestig mijn stuurkunsten zijn :D
1.97m hier en ik rijd een 20dkm per jaar op een 750 ook uit 2004, wilt prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Chakotay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:50:
@DrivinUCrazy het valt mij bij de R5 juist op dat ik deze door de zachte wangen minder snel vierkant rijdt dan de voorgangers. De zijkant slijt daardoor wel sneller, maar gezien ik voornamelijk woonwerk rij maakt dat niet zoveel uit.

Voor het eerst trouwens dat ik iemand over rolgeluid bij een motorband iets zie zeggen. Daar hoor je toch helemaal niets van boven de rijwind & oordoppen uit lijkt me :?
In Noorwegen hoorde ik de banden wel degelijk. Kwam natuurlijk vooral door het asfalt en volgeladen motor. Eerder heb ik het ook nooit gehoord trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Nu de motor aangekocht is, gaan we volgende week kijken voor de outfit. Ik zou graag niet al te veel werk hebben bij het aan/uitkleden wanneer ik naar het werk rij. Is een motorjeans dan de beste optie of toch maar een (over)broek en wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
ThemNuts schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:22:
Nu de motor aangekocht is, gaan we volgende week kijken voor de outfit. Ik zou graag niet al te veel werk hebben bij het aan/uitkleden wanneer ik naar het werk rij. Is een motorjeans dan de beste optie of toch maar een (over)broek en wisselen?
Een motorjeans of motorlegging + gewone broek er over is natuurlijk het makkelijkste, ik vind het goed genoeg zitten om de hele dag in te lopen.
Had zelf eerst een Rev'it motorjeans, inmiddels ingeruild voor een Bowtex Dyneema legging (https://www.bikeroutfit.nl/nl/legging-dyneema.html), ik vind dit een stuk comfortabeler zitten nog, de motorjeans zijn zoals je zou verwachten iets aan de stijve en zware kant. Plus dat je met één legging wel al je spijkerbroeken er overheen kan trekken en dus eens wat anders aan hebt, meerdere motorjeans wordt een nog duurder grapje, of je loopt altijd in dezelfde broek.

Nadeel is dan wel weer dat het allemaal niet waterdicht is en te koud voor de winterdag, onder de 10 graden vind ik het toch wel erg fris worden.

Duurste optie is natuurlijk een motorjeans voor de zomerdag aangezien dat beter doorwaait en een textiel combi voor de winter / regen, maar afhankelijk van of je de motor ook met slecht weer pakt uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:09:
[...]

1.97m hier en ik rijd een 20dkm per jaar op een 750 ook uit 2004, wilt prima :+
Dan ben je toch wat flexibeler dan ik. Ik vermoed dat ik ook wel iets zwaarder ben dan jij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Booyaa schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Dan ben je toch wat flexibeler dan ik. Ik vermoed dat ik ook wel iets zwaarder ben dan jij :+
Formaat spijker idd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180521-WA0052-Custom-450x600.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180521-WA0051-Medium.jpg
Om precies te zijn, 1.97m en 76kg tegenwoordig. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 05-08-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:30

A13X

Dude

@Booyaa is wel iets grover ja, nog plezier van je home cinema set? ;) andere tweaker met haast dezelfde nick...

https://www.polo-motorrad.de/ heeft overigens sale voor degene die nog spullen zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 05-08-2019 20:47 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wanneer niet _O-

Ook een tip voor lange mensen die een goeie motorspijkerbroek zoeken die niet te duur is. :+ ( < 200 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Altijd als ik iets motor gerelateerds koop is er de dag erna een sale van precies de items die ik heb gekocht _O-. Morgen komt als het goed is de Stylmartin smoke binnen, scheelt gedoe met het meenemen van sneakers in mijn rugzak. :D

@ThemNuts Ga je het hele jaar door op de motor naar het werk? Dan is het namelijk wel handig om naar een textiele broek te kijken die je met een normale spijkerbroek aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
Ik heb helaas twee weken geleden mijn helm beschadigd wanneer ik de voering eruit wou halen om die te wassen. Daarbij heb ik een montagepunt die in de helm zit mee getrokken en ik kan die zelf niet netjes repareren. Ik zal de helm daarom ook voor garantie terug moeten sturen naar Duitsland aangezien de helm is aangeschaft bij Louis.de. Die zullen het weer doorsturen naar Schuberth. Ik denk dat daar wel een aantal weken overheen gaan maar ik kan de helm niet echt missen omdat ik elke dag woon-werk ermee rij.

Wellicht is het dus tijd om naar een nieuwe helm te kijken voor erbij. Ik nijg zelf weer naar een integraal helm, de Shoei GT-Air II. Of ik ga dit keer voor het eerst overstappen op een Schuberth C4 Pro systeemhelm. Natuurlijk ga ik ze wel passen voordat ik er een aanschaf maar wat zouden jullie mij adviseren?

Als ik mijn S2 Sport weer terugkrijg dan heb ik een Integraalhelm voor eventuele circuitdagen of whatever. Zou een C4 Pro dan niet wat praktischer zijn voor dagelijks woon-werk? Heeft iemand die helm hier al in bezit en wat zijn de ervaringen ermee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
Vandaag de Striple maar eens schoongemaakt, krijg alleen het blok met geen mogelijkheid netjes. Rare grijze aanslag die er voor de trip nog niet op zat, iemand een idee om dat weg te krijgen zonder met de tandenborstel aan de gang te gaan?

Krassen op de tank en kontje wel grotendeels weg kunnen polijsten, zie je bijna niks meer van (en de kleur wordt er een stuk beter van *O* )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

cyntax schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:01:
Ik heb helaas twee weken geleden mijn helm beschadigd wanneer ik de voering eruit wou halen om die te wassen. Daarbij heb ik een montagepunt die in de helm zit mee getrokken en ik kan die zelf niet netjes repareren. Ik zal de helm daarom ook voor garantie terug moeten sturen naar Duitsland aangezien de helm is aangeschaft bij Louis.de. Die zullen het weer doorsturen naar Schuberth. Ik denk dat daar wel een aantal weken overheen gaan maar ik kan de helm niet echt missen omdat ik elke dag woon-werk ermee rij.

Wellicht is het dus tijd om naar een nieuwe helm te kijken voor erbij. Ik nijg zelf weer naar een integraal helm, de Shoei GT-Air II. Of ik ga dit keer voor het eerst overstappen op een Schuberth C4 Pro systeemhelm. Natuurlijk ga ik ze wel passen voordat ik er een aanschaf maar wat zouden jullie mij adviseren?

Als ik mijn S2 Sport weer terugkrijg dan heb ik een Integraalhelm voor eventuele circuitdagen of whatever. Zou een C4 Pro dan niet wat praktischer zijn voor dagelijks woon-werk? Heeft iemand die helm hier al in bezit en wat zijn de ervaringen ermee?
Tussen die 2 zit een vrij behoorlijk pasvorm verschil, ik heb met een Schubert gereden en die zat mij prima, terwijl de Shoei een logischere keuze zou zijn vanwege mijn smalle kop, alleen had ik het idee dat die drukte. Dus, heel goed proberen en uittesten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Pagman schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:59:
@ThemNuts Ga je het hele jaar door op de motor naar het werk? Dan is het namelijk wel handig om naar een textiele broek te kijken die je met een normale spijkerbroek aan kan.
Ik vermoed dat ik pas in de lente het een gewoonte zal maken van met de motor naar het werk te rijden. Tot dan zal het beperkt blijven tot maneuvers oefenen op de parking en de buurt verkennen. Waterdicht met het weer in België is wel mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Joopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Formaat spijker idd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om precies te zijn, 1.97m en 76kg tegenwoordig. :Y
Spijker? een eind ijzerdraad bedoel je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:25

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:50:
[...]

Gelukkig wacht daar een nieuwe oude alp op me om aan te sleutelen die Ad voor me heeft opgepikt in mijn vakantie :Y.
Je verzamelt ze echt he? :P Vriend van me had er 2 en een lading onderdelen en heeft de 2e recent verkocht. Of heb jij een Alp vanuit omg. Zwolle naar je hut laten verslepen?

[ Voor 48% gewijzigd door Destruction op 05-08-2019 23:49 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Destruction schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:47:

Je verzamelt ze echt he? :P Vriend van me had er 2 en een lading onderdelen en heeft de 2e recent verkocht. Of heb jij een Alp vanuit omg. Zwolle naar je hut laten verslepen?
Ze zijn simpel om aan te sleutelen en brengen meer op dan de gemiddelde sloper, bovendien zijn ze nog redelijk gewild. Deze komt uit zuid Holland vandaan. Voorlopig zit ik echter nog aan een meer in Zweden. Vandaag shoppen en ijs eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

Zelfde Met de Pilot Power 2CT's, die zijn ook nog onverslaanbaar tot de dag van vandaag...
Ik rij (ook) op MPP 2CT, net even gekeken en voorband heeft er inmiddels 15000km opzitten en denk er nog 1000-2000 bij te kunnen zetten.
Levensduur: top, prijs: top, grip: top, vertrouwen: top
Dus geen reden om te veranderen omdat ik betwijfel dat de MP Road-serie voor mijn huidige rijstijl (veel snelweg woon-werk) een beter alternatief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@SniperGuy voor voornamelijk woonwerkverkeer zou ik juist voor de Road ipv Power gaan, betere levensduur en eerder op bedrijfstemperatuur. Of neem je elke snelwegafrit met de knie aan de grond?

Als je toch liever bij de Power-serie blijft, de 2CT is inmiddels wel 12 jaar oud en heeft alweer 3 opvolgers :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:49
Mailtje gestuurd naar Datona voor mijn paddockstand. Ik hoop dat ze de ' platte wieltjes' niet op slijtage of iets gooien maar goed.

Gisteren een leuke ronde gedaan in Belgie. Omgeving Oostende en Diksmuide. Toch prachtig daar rond rijden of die dijkjes. De meeste zijn ook nog eens beter geasfalteerd als de snelwegen daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SniperGuy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Ik rij (ook) op MPP 2CT, net even gekeken en voorband heeft er inmiddels 15000km opzitten en denk er nog 1000-2000 bij te kunnen zetten.
Levensduur: top, prijs: top, grip: top, vertrouwen: top
Dus geen reden om te veranderen omdat ik betwijfel dat de MP Road-serie voor mijn huidige rijstijl (veel snelweg woon-werk) een beter alternatief is
Sportief rijden en een fijn sturende band? Dan lekker deze houden. ;) Rijdt je veel suffe kilometers, vierkante banden, slecht weer, dan zou een Road een keuze zijn, wil je een stapje sportiever zou je de Bridgestone T32 kunnen overwegen, hoewel die ook wel zijn dingetjes heeft. Een moderne keuze van de band die je nu hebt, en beter in de regen is, is de Dunlop SportSmart 3 MK3, die komt er bij mij begin volgend jaar onder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
cyntax schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:01:
Heeft iemand die helm hier al in bezit en wat zijn de ervaringen ermee?
Ik heb 'm en ben erg tevreden, goede stille helm. Het enige dat ik irritant vind is dat je de helm moet modden om een extern headset te kunnen gebruiken. De insteekdingen van Schubert zijn qua specs niet super en qua prijs hoog. Ik gebruik de C4 icm de Sena 20S.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
ephymerous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Ik heb 'm en ben erg tevreden, goede stille helm. Het enige dat ik irritant vind is dat je de helm moet modden om een extern headset te kunnen gebruiken. De insteekdingen van Schubert zijn qua specs niet super en qua prijs hoog. Ik gebruik de C4 icm de Sena 20S.
Snelle Google search zegt dat je Sena 20S even duur is als de SC1 Standard. Wat mij irritant lijkt is dat ik geen knopjes aan mn helm heb maar onder in de kraag voor de bediening. Pluspunt is dat er niets aan de helm hangt.

Maar wat je Sena 20S betreft:

Gebruik je dan nog de geintegreerde microfoon en luidsprekers of kan dat niet en moet je die van je Sena 20S gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, ik zit net te kijken wat een Zero of Energica in de private lease kost... bij 48 maanden en 15k km per jaar (wat nog aan de krappe kant is), betaal je ex btw aan leasebedrag de complete nieuwprijs van zo'n ding blijkbaar.

Dan kan je beter gewoon een lening afsluiten en het ding kopen, dan is die motor daarna tenminste van jou... Je moet dan wel zelf je onderhoud en verzekering betalen, maar dat is bij een nieuw EV-motor hooguit een kwart van wat je aan restwaarde aan zo'n ding hebt na 4 jaar lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Chakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:42:
@SniperGuy voor voornamelijk woonwerkverkeer zou ik juist voor de Road ipv Power gaan, betere levensduur en eerder op bedrijfstemperatuur. Of neem je elke snelwegafrit met de knie aan de grond?

Als je toch liever bij de Power-serie blijft, de 2CT is inmiddels wel 12 jaar oud en heeft alweer 3 opvolgers :)
Ik vond de Road wel aardig cuppen, was wel een zwaardere machine maar toch.

Prijs verhouding (voor een set, excl. montage en afvoerkosten):
  • Road 5 €260
  • Road 4 €255
  • PP3 €215
  • PP2CT €195
Dan moet de levensduur wel heel veel beter van de Road5 ten opzichte van de MMPP3. Zoals je ziet blijft de MMPP2CT een erg goede prijs-kwaliteitverhouding hebben.
Ruim 15000 sportieve KM's met een voorband vind ik goed te noemen :) Iedere afrit KD is lastig want mijn voorkeur is linksom en de meeste afritten zijn rechtsom :P

BTW: MPP2CT is direct opgevolgd door de MPP3. levensloop van de MPP is als volgt geweest: MPP > MPP2(CT) > MPP3
Joopieboy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Sportief rijden en een fijn sturende band? Dan lekker deze houden. ;) Rijdt je veel suffe kilometers, vierkante banden, slecht weer, dan zou een Road een keuze zijn, wil je een stapje sportiever zou je de Bridgestone T32 kunnen overwegen, hoewel die ook wel zijn dingetjes heeft. Een moderne keuze van de band die je nu hebt, en beter in de regen is, is de Dunlop SportSmart 3 MK3, die komt er bij mij begin volgend jaar onder. :)
Met Bridgestone toch een aantal zijstappen meegemaakt. Alles beter dan ineens helaam 0% grip, maar toch
Regen rij ik nooit bewust in :+ :D Tja afgelopen week een bui gekopt en tijdens lange weekenden buitenland ontkom je er niet aan...
Maar ook dan presteert de MPP2CT dikke voldoende 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
Pakte ik gisteravond voor het eerst weer eens een keer een stukje snelweg terug naar huis. Hang ik mooi in de bocht vanaf de afrit richting provinciale weg, ligt er ineens allemaal McDonalds zooi op de weg. Bedankt he :(

Heerlijk, van die figuren die alles uit de auto pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:52:
Pakte ik gisteravond voor het eerst weer eens een keer een stukje snelweg terug naar huis. Hang ik mooi in de bocht vanaf de afrit richting provinciale weg, ligt er ineens allemaal McDonalds zooi op de weg. Bedankt he :(

Heerlijk, van die figuren die alles uit de auto pleuren.
Ik zag net de snelweg bij Zwolle ook vol met McDonalds meuk liggen. Die mensen moeten zich kapot schamen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SniperGuy levensduur versus kosten is wel een goede inderdaad :) De MPP3 heeft overigens ook weer wat opvolgers, de Power Pure & RS. Duidelijke namen/nummers zijn helaas overrated bij Michelin tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Chakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:56:
@SniperGuy levensduur versus kosten is wel een goede inderdaad :) De MPP3 heeft overigens ook weer wat opvolgers, de Power Pure & RS. Duidelijke namen/nummers zijn helaas overrated bij Michelin tegenwoordig.
Die vallen IMHO in een ander segment: supersport/race

Altijd een mooi plaatje (oudje, maar toch):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uXflq11WsVMduGtOIvLRC4YY/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SniperGuy op 06-08-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Peekster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Snelle Google search zegt dat je Sena 20S even duur is als de SC1 Standard. Wat mij irritant lijkt is dat ik geen knopjes aan mn helm heb maar onder in de kraag voor de bediening. Pluspunt is dat er niets aan de helm hangt.

Maar wat je Sena 20S betreft:

Gebruik je dan nog de geïntegreerde microfoon en luidsprekers of kan dat niet en moet je die van je Sena 20S gebruiken?
Nope, want ik kon nergens de pinlayout vinden. Het is wel veel makkelijker monteren omdat alles er nu al zit :)

Wel even duur maar ik had de 20S al en de 20S heeft audio multitasking ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SniperGuy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Met Bridgestone toch een aantal zijstappen meegemaakt. Alles beter dan ineens helaam 0% grip, maar toch
Regen rij ik nooit bewust in :+ :D Tja afgelopen week een bui gekopt en tijdens lange weekenden buitenland ontkom je er niet aan...
Maar ook dan presteert de MPP2CT dikke voldoende 8)
Dat is de grootste reden dat ik van BS af ga stappen. Ja het is dag en nacht verschil met de BT-021 en 023 serie (waar ik met de 021 mijn eerste motor heb afgeschreven), alleen het opzij willen stappen met nat, als ze koud zijn of halverwege versleten (plus verminderd grip/vertrouwen en willen cuppen) geeft niet echt vertrouwen. :X Dat heb ik begin dit jaar in Luxemburg gemerkt, zelf ook wat vermoeid, lekker tempo erop staan, koud stuk asfalt en vrolijk even een stapje zetten over een reparatienaad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Staat alleen tegenover dat de PR4 gewoon al serieus goed was, nu nog beter betaalbaarder is én langer meegaat. :P Zelfde Met de Pilot Power 2CT's, die zijn ook nog onverslaanbaar tot de dag van vandaag...
En ik heb dus met die pilot power 2ct's echt een rot ervaring. Daar scheurde het loopvlak van open. Niet door een inrijding maar over het complete loopvlak kleine scheurtjes. Was goed voor de water afvoer, maar gaf niet echt vertrouwen over de constructie van de band.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb juist die 2ct's erop zitten, hoewel ze oud zijn (voorband uit 2013, achterband 2008) voelen ze echt nog goed aan. Ik weet wel welke banden erop komen als ik nieuwe aanschaf volgend seizoen :) Ok, liefst een iets modernere variant daarvan, dat wel.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
ephymerous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Nope, want ik kon nergens de pinlayout vinden. Het is wel veel makkelijker monteren omdat alles er nu al zit :)

Wel even duur maar ik had de 20S al en de 20S heeft audio multitasking ;)
Waar zit je microfoon nu dan? Heb je de speakers uitgebouwd en die van de 20S ingebouwd?
Wat is audio multitasking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction een fabricagedatum van 10 jaar geleden is wel serieus oud, die zou ik nog los van hoe oud het model band is sowieso vervangen ivm uitdroging e.d.

Maar ik zal nu ophouden met tegen mensen hun bandenkeuze schoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:32:
@Destruction een fabricagedatum van 10 jaar geleden is wel serieus oud, die zou ik nog los van hoe oud het model band is sowieso vervangen ivm uitdroging e.d.

Maar ik zal nu ophouden met tegen mensen hun bandenkeuze schoppen :+
Ik controleer de banden natuurlijk wel op sporen van uitdroging, maar tot nu toe ziet het rubber er echt nog goed uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:03
Niet om nog meer olie op de "banden discussie" te gooien ... maar het is de Pilot Road 5 geworden.

Banden worden eind van de week gemonteerd. Als ik wat kilometers gereden heb zal ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction worden ze ook nog wel snel warm? Op mijn 749 zaten ook banden van ongeveer die leeftijd toen ik hem kocht (ook pilot power 2's toevallig), die voelden na een kort ritje nog hetzelfde aan als voor vertrek. De Sportsmart³'s die er nu op zitten en de Road5's onder mijn Caponord voelen na een vergelijkbaar ritje een stuk warmer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Peekster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:31:
[...]

Waar zit je microfoon nu dan? Heb je de speakers uitgebouwd en die van de 20S ingebouwd?
Wat is audio multitasking?
1. Geen idee, kan ik even voor je kijken :)
2. Klopt
3. Dat je muziek, navi en stem door elkaar heen hebt. Anders wordt het geluid even stil gezet als de navi begint te kletsen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:42:
@Destruction worden ze ook nog wel snel warm? Op mijn 749 zaten ook banden van ongeveer die leeftijd toen ik hem kocht (ook pilot power 2's toevallig), die voelden na een kort ritje nog hetzelfde aan als voor vertrek. De Sportsmart³'s die er nu op zitten en de Road5's onder mijn Caponord voelen na een vergelijkbaar ritje een stuk warmer aan.
Ook het opwarmen gaat nog redelijk snel ja, ik houdt het niet strak bij maar ik zou zeggen binnen 1km voelen ze beduidend beter aan, dus dat gaat imo ook nog goed :)

Iets anders dan de 13 jaar oude BT25 (iirc) die ik op de VFR had, profiel was goed, geen enkel spoor van uitdroging... Maar het duurde echt _lang_ voor je daar wat temperatuur in kreeg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction die houden zich goed dan, handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik heb nog volgens mij een aantal goede Pirelli supercosa SP banden (200/55) liggen die afkwamen van een R1 en RSV die zijn omgebouwd naar circuit motoren. Wilde die op mijn Tuono oprijden maar met 2000km per jaar gaat dat niet hard. Er is alleen een dyno break in mee gedaan en zijn dus nog zo goed als nieuw. Als iemand interesse heeft stuur een PB, dingen liggen hier maar (max 3j oud). De V4R kwam er ook mee en heb ik ze wel opgereden op het circuit om de motor te leren kennen. Erg goede band voor sportief gebruik, rijden erg voorspelbaar op de grens, lekker strepen trekken :).

Doelgroep, iemand die wat sportiever rijdt of misschien een trackday wil doen maar nog niet <1:55 op Assen rijdt. Prijs, doe een voorstel, hoeft niet geld te zijn en hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja, zeker blij mee. Wilde eerst een tijdje met de CBR rijden, kijken hoe 't nu bevalt voordat ik er van alles aan vervang/verander. Neemt niet weg dat ze begin volgend seizoen vervangen gaan worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even de bandendiscussie te voeden. Zelf heb ik Bridgestone Battlax Hypersport S21 momenteel onder mijn Suzuki liggen en die bevallen me in droog en regen erg goed. Bij de volgende bandenwissel komen de S22 er dan ook zeker onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben er ook zeer te spreken over, als ze koud zijn dan zijn het echte Bridgestone's en cuppen zijn ze ook niet vies van, al valt dat bij deze reuze mee. Met name vanwege de levensduur zou ik de overstap naar de Dunlops maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ephymerous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Dat modden valt wel mee. Ik heb een schuberth S2 icm Sena 20s evo. Dan moet je de plakbevestiging gebruiken.
Om de kabeltjes naar binnen te krijgen met een soldeerbout een gaatje gesmolten in de kraag, en klaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:18:
Om nog even de bandendiscussie te voeden. Zelf heb ik Bridgestone Battlax Hypersport S21 momenteel onder mijn Suzuki liggen en die bevallen me in droog en regen erg goed. Bij de volgende bandenwissel komen de S22 er dan ook zeker onder.
Heb ze ook onder m'n CBR liggen. In droog weer in ieder geval massa's grip. In serieuze regen nog niet echt geprobeerd verder. Ben een echte mooi weer rijder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Heb Pipo 2ct’s onder mijn supermoto en gixxer gehad en vond het maar graf banden

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1KhzxNy/IMG-20190806-140310.jpg

Zo, vanochtend mooi even over de dijk bij Enkhuizen, was mooi rustig!
Die pr4 moeten toch verslijten :+

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 06-08-2019 17:29 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mcaPKVEDdClwSPcKlhZ18Wo2/full.jpg

Nu pas tijd om even een 1e testrit te maken, na het vervangen van de keerringen. Ook de voorspanning van de vering had uiteraard weer wat finetuning nodig. Na 80km nog mooi droog, weggedrag duidelijk beter dan voorheen (keerring was bij aankoop dus al een kwestie van tijd). Happy man here 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zie je wel dat je wel eens vaker moet doorpakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:34:
Zie je wel dat je wel eens vaker moet doorpakken :+
Zegt meneer cheap-ass auto :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:49
Dat heb ik toch weer slim gedaan al zeg ik het zelf:

Ik: schat zullen wij eens gezellig een weekendje weg gaan!
Zij: leuk! waar naar toe!
Ik: Groningen ofzo.. Keer wat anders. Westenbork zit daar ook in de buurt. Daar hadden wij het al eens over gehad om naar toe te gaan.
Zij: goed! Wanneer?
Ik: Midden april een weekend
Zij: ja leuk! Ik ga alvast een hotel zoeken.

Als we dan toch in de buurt zijn...
spoiler:
Kan ik toch eindelijk eens naar WSBK op Assen oOo oOo _O-

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 06-08-2019 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
R0y. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:38:
Dat heb ik toch weer slim gedaan al zeg ik het zelf:

Ik: schat zullen wij eens gezellig een weekendje weg gaan!
Zij: leuk! waar naar toe!
Ik: Groningen ofzo.. Keer wat anders. Westenbork zit daar ook in de buurt. Daar hadden wij het al eens over gehad om naar toe te gaan.
Zij: goed! Wanneer?
Ik: Midden april een weekend
Zij: ja leuk! Ik ga alvast een hotel zoeken.

Als we dan toch in de buurt zijn...
spoiler:
Kan ik toch eindelijk eens naar WSBK op Assen oOo oOo _O-
_/-\o_

Nou tot volgend jaar dan! Ik ben er dan ook vast wel weer te vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
charrel schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:28:
[Afbeelding]

Zo, vanochtend mooi even over de dijk bij Enkhuizen, was mooi rustig!
Die pr4 moeten toch verslijten :+
Moet ook maar weer es die kant op met de motor om samen met jou daar te rijden :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

timmie271 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:08:
[...]

Moet ook maar weer es die kant op met de motor om samen met jou daar te rijden :P
We kunnen is een mooi rondje maken hoor. Heb genoeg liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 07-08-2019 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
timmie271 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:08:
[...]

Hmmm, ik wil ook wel wat km's maken. Als het kan wil ik ook wel aanhaken. Mss kan er een 'twee dijken route' ervan gemaakt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Motortassen

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met zachte motortassen, ik overweeg namelijk een setje zoals hier op de foto aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@spinnenman ik heb zo'n setje liggen van Motodetail, ooit gekocht om tassen te kunnen gebruiken die de duozit vrij laten. De bevestiging is op een sportmotor nogal behelpen, en het zit vlak boven de hete uitlaat. Ging uiteindelijk wel goed met aluminiumtape onderop de tas die boven de uitlaat hing, maar ideaal is anders. Hierdoor heb ik ze bijna nooit gebruikt. Dat soort zijtassen zit eigenlijk alleen goed met iets van een rekje / frame erachter waar het goed aan vastgemaakt kan worden.

Op de sportmotor gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar de Kriega US30 & 20 die op het zadel & aan elkaar vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

spinnenman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:20:
[Afbeelding: Motortassen]

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met zachte motortassen, ik overweeg namelijk een setje zoals hier op de foto aan te schaffen.
Zit nooit echt fijn en goed, ook alles behalve stevig. Je ziet bij de 'zachte'koffers/tassen van bv SW Motech dat er al een beugel erachter zit of een stang. Dat scheelt echt veel. :)

Ik heb dan een grote drybag (300?) voor op het zadel, alleen vind ik dat niet echt relax met rijden. Wel ideaal omdat je dan eens veel mee kan nemen. Voor de gewone weekenden heb ik liever een zadeltas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Heb zelf nog een Kriega US30 liggen maar vanwege de koffers op m'n Crossrunner gebruik ik die niet meer. Al zou ie icm mn topkoffer voor een week wel kunnen voldoen.

Over die Kriega US30. Zoals Revzilla in een review zei "bomb proof". Ontzettend stevig. Prima waterdichtheid en goede bevestiging. Maar ten opzichte van koffers zijn dit soort tassen natuurlijk altijd meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik heb originele Triumph zadeltassen en die bevallen mij in ieder geval prima. Makkelijk te plaatsen/los te halen, zitten voldoende stevig vast(zelfs met alleen de riempjes en 1 van de 2 "schroeven") en hebben een schouderstrap waardoor je ze ook als grote schoudertas kunt gebruiken, mocht je dat willen.

Belangrijkste voordeel voor mij is echter dat je geen enorm hekwerk nodig hebt achterop de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt ook kijken naar zadeltassen waarvoor je geen rack nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0396/9401/products/mosko-moto-rackless-system-reckless-80l-system-v2-0-11438348676_large.jpg?v=1505768200

Meest dure goede (waterdicht, binnentassen, draagbaar als rugtas, etcetera) voorbeeld: https://moskomoto.com/col...ems/products/reckless-80l.

[ Voor 27% gewijzigd door _eLMo_ op 07-08-2019 09:58 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

Ik heb die uit jou foto, zijn niet duur.
Voor de bevestiging op miijn V-strom heb ik er zelf een rekje bij gemaakt.
Mijn laatste trip had ik ze voor het eerst bij en ze bevielen me erg goed, goed waterdicht, stevig en met wat bandjes best goed te bevestigen.
Het vraagt wel wat hobby werk omdat er geen standaard rekjes voor zijn en omdat ik hoge uitlaten heb kon ik ze niet zo "los" over mijn zadel hangen.

Ze zijn overigens niet heel groot, maar voor mij groot genoeg om in 1 tas mijn kleren te hebben voor een week trip en de andere wat gereedschap, tablet, elektrische bandenpomp, extra handschoenen en wat klein grut.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@charrel @timmie271 @Vuikie

Voel ik hier een Noord Holland rit aankomen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Rubman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:01:

Dat klinkt als een prima plan :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:30

A13X

Dude

Heb een "goedkoop" setje van Louis.de/moto detail. Bevallen goed, alleen aardig wat werk om ze te monteren en eraf te halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GtRGmjil.jpg

Oude foto overigens, zitten er tegenwoordig iets strakker en rechter op. Zijn overigens gigantisch, veel groter dan ik nodig had gehad. Oh en bij mij past de duo er niet meer bij op. De tassen komen tot strak bovenop de voetsteunen waardoor je er geen voet meer op krijgt. 8)7

@timmie271 *O* De Noord Holland tweakers rit! *O*

[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 07-08-2019 11:17 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Raym09 volgens mij is dat dezelfde set als ik heb liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
Rubman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:01:

:Y :Y :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aV6bul6FP4VpwFmLOxLSlGLz/medium.jpg
Is dit iets? O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Vuikie op 07-08-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Mogen er wel deelnemers uit andere provincies mee? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
InZane schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Ik woon in Zuid-Holland, dus ik denk het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
InZane schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Ik ben een Flevolander met bijna alle familie in West Friesland. Dus hoop het wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker over de meest dooie stukken van heel dat door godvergeten stuk nederland :D

Vooral die N9, crist _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Joopieboy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Lekker over de meest dooie stukken van heel dat door godvergeten stuk nederland :D

Vooral die N9, crist _O-
Het was een voorbeeldje, als jij iets beter weet. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@Vuikie je gaat in die route bijna alleen maar over rechte N-wegen, zoals @Joopieboy al zegt is daar geen hol aan :) Zeker langs de IJsselmeerkust zijn prima dijkjes e.d., ik zal zo eens kijken of ik iets in elkaar kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:21

steveman

Comfortabel ten onder

Miste bij het smeren van de cbr ketting toch best wel de teenbeschermer voor het achterkettingwiel zoals m'n striple die wel heeft. Kon het ook heel naar visualiseren :/. Dus zo'n exemplaar besteld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RpWG6p2.png
(Als het even kan monteer ik hem wat meer richting tandjes...)

Voor die tijd nog maar flink youtuben op hoe draad te tappen B)

Hoewel je met aluminumiumixum het makkelijkste materiaal hebt denk ik

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
Deze route van zo'n 170km door Noord-Holland had ik nog liggen toevallig van een ritje vorig jaar. Start bij een McDonalds in Amsterdam-Noord, heeft een stop bij het Wil Hartog museum en gaat verder over de binnendoorwegen & dijkjes terug naar Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BLQ1W9PwOdSqlH3Frg8U5jto/full.png

Via het linkje hierboven ook meteen als .gpx te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vuikie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:35:
[...]

Het was een voorbeeldje, als jij iets beter weet. d:)b
N512 en N511 vanaf Castricum is wel mooi richting Bergen, eventueel richting Petten, Sint Maarten richting Blokhuizen, Groetpolder en dan door naar het stuk route van @Chakotay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:05:
Deze route van zo'n 170km door Noord-Holland had ik nog liggen toevallig van een ritje vorig jaar. Start bij een McDonalds in Amsterdam-Noord, heeft een stop bij het Wil Hartog museum en gaat verder over de binnendoorwegen & dijkjes terug naar Amsterdam.

[Afbeelding]

Dit, die dijkjes vanaf Monnickendam door naar Enkhuizen zijn echt heerlijke weggetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik zou petten binnendoor steken over dijkjes en dan via de zomerdijk bij Schagen naar beneden gaan, langs de kust is vaak heel druk en valt qua rijden tegen.
De rest is ook ruk, zie ik nu pas :+

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 07-08-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Rubman daar verbaasde ik me ook over inderdaad, sommige stukken waren veel breder dan je normaal van zo'n dijkje verwacht, met mooi strak asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heb nog wel een leuk filmpje van afgelopen zaterdag, maatje die met een Panigale 1199 ff goed plat door de bocht gaat en mij volledig weg trekt.

Circuit rijder vs woon-werk rijder :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
steveman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:48:
Miste bij het smeren van de cbr ketting toch best wel de teenbeschermer voor het achterkettingwiel zoals m'n striple die wel heeft. Kon het ook heel naar visualiseren :/. Dus zo'n exemplaar besteld:

[Afbeelding]
(Als het even kan monteer ik hem wat meer richting tandjes...)

Voor die tijd nog maar flink youtuben op hoe draad te tappen B)

Hoewel je met aluminumiumixum het makkelijkste materiaal hebt denk ik
Wat beschermt die beschermer? Welk nut heeft die?

En bij aluminium: spiritus als snijolie gebruiken, en een goed scherp boortje. Daarna ook met de tap weer voldoende smeren.
Als je er daarna in schroeft, wat (keramisch) vet gebruiken om te voorkomen dat je boutje onherroepelijk vast gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@DrivinUCrazy What's in a name? "teenbeschermer" ;)

Bij een valpartij oid niet met iets dierbaars tussen ketting en -wiel komen.

Wordt nog interessant om er uberhaupt bij te komen met een boor, gezien het ding aan de onderkant van de brug moet komen. Misschien de fiets op z'n zij laten rusten, eventueel op een houten tuinbankje onder een hoek van 45 graden.

Zou iets uit de reeks: motorolie/WD40/compressorolie/lampenolie ook als snijolie volstaan?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman hou er wel rekening mee dat je benzine e.d. er door de overloopkanaaltjes uit kan stromen als je hem op zijn kant legt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
steveman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:01:
@DrivinUCrazy What's in a name? "teenbeschermer" ;)

Bij een valpartij oid niet met iets dierbaars tussen ketting en -wiel komen.

Wordt nog interessant om er uberhaupt bij te komen met een boor, gezien het ding aan de onderkant van de brug moet komen. Misschien de fiets op z'n zij laten rusten, eventueel op een houten tuinbankje onder een hoek van 45 graden.

Zou iets uit de reeks: motorolie/WD40/compressorolie/lampenolie ook als snijolie volstaan?
Aha. Ik vroeg me al af wie er tegen wat beschermd moest worden (of andersom). :+

Ik heb bij mijn hornets toen zo'n zelfde gaatjes er in geboord om de injector van de scottoiler te monteren. De motor even bij iemand op een heftafel, Omhoog, gaatje boren, en de heftafel weer vrijmaken. Tegen een kratje bier (hoefde hij uiteindelijk niet) kon ik zo wel even in zijn werkplaats terecht.

En ik heb van oudsher altijd ingepeperd gekregen dat je altijd snijolie gebruikt, behalve bij Alu. Dan spiritus. Ik zou die andere middelen dan ook niet proberen. Sowieso omdat spiritus bijna niks kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heftafel heb ik. Hmm helemaal aan de zijkant er op zetten en dan met wat banden rechtop houden moet wellicht ook lukken :) Niet volledig liften voor de veili-geit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:05:

[Afbeelding]

Kan ik mooi zwaaien naar de familie op een paar punten _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
timmie271 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Kan ik mooi zwaaien naar de familie op een paar punten _O- _O-
Ik ook, die route komt letterlijk langs mijn ouders :P Was wel toevallig, precies op die dag dat dat ritje (was georganiseerd door de motorclub van mijn werk) gereden worden zouden we dat huis komen bekijken, dus ik was daar afgehaakt om na de lunch weer verder te gaan :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

De Noord-Holland route lomt zowat langs mijn huis :X

KOFFIESTOP!!!!1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Mocht iemand die route daadwerkelijk gaan rijden, een stukje voor Medemblik zit er een punt in waar je een doodlopende weg in gaat om vervolgens weer om te keren. Dat is het Wil Hartog-museum, mocht je daar niet langs gaan (het is alleen open op afspraak), dat stukje even eruit halen of negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
@Chakotay krijg alleen de route niet te zien via de link :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
timmie271 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:46:
@Chakotay krijg alleen de route niet te zien via de link :?
Hm, ik had het nog getest via een andere browser die niet ingelogd was bij tomtom. Hier het .gpxje, heb je daar iets aan? Het is geexporteerd als track ipv route als het goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 07-08-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Meteen maar de gpx binnengehengeld :P.
Het sharen via Mydrive werkt op de een of andere manier niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:53:
[...]

Hm, ik had het nog getest via een andere browser die niet ingelogd was bij tomtom. Hier het .gpxje, heb je daar iets aan? Het is geexporteerd als track ipv route als het goed is.
Mydrive gaf mooie platte tekst weer :+
Gelukkig maakt de telefoon er wel een mooie route van d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Een .gpx is ook niet veel meer dan plaintext met een bak coördinaten met een beetje info eromheen :P

Hier is overigens nog de originele .gpx met de complete waypoints en alles, in plaats van de versie hierboven die door tomtom gestript & tot track omgebouwd is. Kan je wat meer mee met diverse navigatie-apparaten :)

[ Voor 60% gewijzigd door Chakotay op 07-08-2019 16:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vlHePV2.png

Dat zeg ik, kleine uitwijk en we kunnen koffiedrinken.
Of zo ombouwen dat we eindigen met een BBQ
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dUlMXeN.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 07-08-2019 16:38 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.