't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wel eindelijk na een jaar weer kunnen rijden. Heerlijk gevoel en ook wel weer even schrikken hoe roestig mijn stuurkunsten zijn
Toch weer bijzonder om te zien hoe meningen kunnen verschillen, de vorige eigenaar had ze net nieuw onder m'n R6 gegooid en na 1000km heb ik ze lekker vervangen door Dunlop Sportsmart 2 max. Ik vond die 2CT's echt ellendig en totaal geen vertrouwen gevenJoopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:13:
Zelfde Met de Pilot Power 2CT's, die zijn ook nog onverslaanbaar tot de dag van vandaag...
Nu alleen nog even overwegen om richting de winter eens een setje Road 5 te halen als zogenaamde winterbanden (scheelt dat ik ze zelf thuis kan wisselen
1.97m hier en ik rijd een 20dkm per jaar op een 750 ook uit 2004, wilt primaBooyaa schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:00:
Gisteren 200km mogen rijden op een GSXR-600 uit 2004 . Volgens mij had ik na een halfuur al een dubbele hernia. 2 meter zijn en mijn bouw helpt niet echt mee met het lekker zitten op een sportmotor![]()
Wel eindelijk na een jaar weer kunnen rijden. Heerlijk gevoel en ook wel weer even schrikken hoe roestig mijn stuurkunsten zijn
In Noorwegen hoorde ik de banden wel degelijk. Kwam natuurlijk vooral door het asfalt en volgeladen motor. Eerder heb ik het ook nooit gehoord trouwens.Chakotay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:50:
@DrivinUCrazy het valt mij bij de R5 juist op dat ik deze door de zachte wangen minder snel vierkant rijdt dan de voorgangers. De zijkant slijt daardoor wel sneller, maar gezien ik voornamelijk woonwerk rij maakt dat niet zoveel uit.
Voor het eerst trouwens dat ik iemand over rolgeluid bij een motorband iets zie zeggen. Daar hoor je toch helemaal niets van boven de rijwind & oordoppen uit lijkt me
Een motorjeans of motorlegging + gewone broek er over is natuurlijk het makkelijkste, ik vind het goed genoeg zitten om de hele dag in te lopen.ThemNuts schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:22:
Nu de motor aangekocht is, gaan we volgende week kijken voor de outfit. Ik zou graag niet al te veel werk hebben bij het aan/uitkleden wanneer ik naar het werk rij. Is een motorjeans dan de beste optie of toch maar een (over)broek en wisselen?
Had zelf eerst een Rev'it motorjeans, inmiddels ingeruild voor een Bowtex Dyneema legging (https://www.bikeroutfit.nl/nl/legging-dyneema.html), ik vind dit een stuk comfortabeler zitten nog, de motorjeans zijn zoals je zou verwachten iets aan de stijve en zware kant. Plus dat je met één legging wel al je spijkerbroeken er overheen kan trekken en dus eens wat anders aan hebt, meerdere motorjeans wordt een nog duurder grapje, of je loopt altijd in dezelfde broek.
Nadeel is dan wel weer dat het allemaal niet waterdicht is en te koud voor de winterdag, onder de 10 graden vind ik het toch wel erg fris worden.
Duurste optie is natuurlijk een motorjeans voor de zomerdag aangezien dat beter doorwaait en een textiel combi voor de winter / regen, maar afhankelijk van of je de motor ook met slecht weer pakt uiteraard!
Dan ben je toch wat flexibeler dan ik. Ik vermoed dat ik ook wel iets zwaarder ben dan jijJoopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:09:
[...]
1.97m hier en ik rijd een 20dkm per jaar op een 750 ook uit 2004, wilt prima
Formaat spijker idd:Booyaa schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:31:
[...]
Dan ben je toch wat flexibeler dan ik. Ik vermoed dat ik ook wel iets zwaarder ben dan jij

Om precies te zijn, 1.97m en 76kg tegenwoordig.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 05-08-2019 19:39 ]
https://www.polo-motorrad.de/ heeft overigens sale voor degene die nog spullen zoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 05-08-2019 20:47 ]
Awesome

Ook een tip voor lange mensen die een goeie motorspijkerbroek zoeken die niet te duur is.

@ThemNuts Ga je het hele jaar door op de motor naar het werk? Dan is het namelijk wel handig om naar een textiele broek te kijken die je met een normale spijkerbroek aan kan.
Wellicht is het dus tijd om naar een nieuwe helm te kijken voor erbij. Ik nijg zelf weer naar een integraal helm, de Shoei GT-Air II. Of ik ga dit keer voor het eerst overstappen op een Schuberth C4 Pro systeemhelm. Natuurlijk ga ik ze wel passen voordat ik er een aanschaf maar wat zouden jullie mij adviseren?
Als ik mijn S2 Sport weer terugkrijg dan heb ik een Integraalhelm voor eventuele circuitdagen of whatever. Zou een C4 Pro dan niet wat praktischer zijn voor dagelijks woon-werk? Heeft iemand die helm hier al in bezit en wat zijn de ervaringen ermee?
Krassen op de tank en kontje wel grotendeels weg kunnen polijsten, zie je bijna niks meer van (en de kleur wordt er een stuk beter van

Tussen die 2 zit een vrij behoorlijk pasvorm verschil, ik heb met een Schubert gereden en die zat mij prima, terwijl de Shoei een logischere keuze zou zijn vanwege mijn smalle kop, alleen had ik het idee dat die drukte. Dus, heel goed proberen en uittesten.cyntax schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:01:
Ik heb helaas twee weken geleden mijn helm beschadigd wanneer ik de voering eruit wou halen om die te wassen. Daarbij heb ik een montagepunt die in de helm zit mee getrokken en ik kan die zelf niet netjes repareren. Ik zal de helm daarom ook voor garantie terug moeten sturen naar Duitsland aangezien de helm is aangeschaft bij Louis.de. Die zullen het weer doorsturen naar Schuberth. Ik denk dat daar wel een aantal weken overheen gaan maar ik kan de helm niet echt missen omdat ik elke dag woon-werk ermee rij.
Wellicht is het dus tijd om naar een nieuwe helm te kijken voor erbij. Ik nijg zelf weer naar een integraal helm, de Shoei GT-Air II. Of ik ga dit keer voor het eerst overstappen op een Schuberth C4 Pro systeemhelm. Natuurlijk ga ik ze wel passen voordat ik er een aanschaf maar wat zouden jullie mij adviseren?
Als ik mijn S2 Sport weer terugkrijg dan heb ik een Integraalhelm voor eventuele circuitdagen of whatever. Zou een C4 Pro dan niet wat praktischer zijn voor dagelijks woon-werk? Heeft iemand die helm hier al in bezit en wat zijn de ervaringen ermee?
Ik vermoed dat ik pas in de lente het een gewoonte zal maken van met de motor naar het werk te rijden. Tot dan zal het beperkt blijven tot maneuvers oefenen op de parking en de buurt verkennen. Waterdicht met het weer in België is wel mooi meegenomen.Pagman schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:59:
@ThemNuts Ga je het hele jaar door op de motor naar het werk? Dan is het namelijk wel handig om naar een textiele broek te kijken die je met een normale spijkerbroek aan kan.
Spijker? een eind ijzerdraad bedoel jeJoopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:37:
[...]
Formaat spijker idd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om precies te zijn, 1.97m en 76kg tegenwoordig.
Je verzamelt ze echt he?HTT-Thalan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:50:
[...]
Gelukkig wacht daar een nieuwe oude alp op me om aan te sleutelen die Ad voor me heeft opgepikt in mijn vakantie.
[ Voor 48% gewijzigd door Destruction op 05-08-2019 23:49 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ze zijn simpel om aan te sleutelen en brengen meer op dan de gemiddelde sloper, bovendien zijn ze nog redelijk gewild. Deze komt uit zuid Holland vandaan. Voorlopig zit ik echter nog aan een meer in Zweden. Vandaag shoppen en ijs eten.Destruction schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:47:
Je verzamelt ze echt he?Vriend van me had er 2 en een lading onderdelen en heeft de 2e recent verkocht. Of heb jij een Alp vanuit omg. Zwolle naar je hut laten verslepen?
Ik rij (ook) op MPP 2CT, net even gekeken en voorband heeft er inmiddels 15000km opzitten en denk er nog 1000-2000 bij te kunnen zetten.Joopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:13:
Zelfde Met de Pilot Power 2CT's, die zijn ook nog onverslaanbaar tot de dag van vandaag...
Levensduur: top, prijs: top, grip: top, vertrouwen: top
Dus geen reden om te veranderen omdat ik betwijfel dat de MP Road-serie voor mijn huidige rijstijl (veel snelweg woon-werk) een beter alternatief is
Als je toch liever bij de Power-serie blijft, de 2CT is inmiddels wel 12 jaar oud en heeft alweer 3 opvolgers
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Gisteren een leuke ronde gedaan in Belgie. Omgeving Oostende en Diksmuide. Toch prachtig daar rond rijden of die dijkjes. De meeste zijn ook nog eens beter geasfalteerd als de snelwegen daar

Sportief rijden en een fijn sturende band? Dan lekker deze houden.SniperGuy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:29:
[...]
Ik rij (ook) op MPP 2CT, net even gekeken en voorband heeft er inmiddels 15000km opzitten en denk er nog 1000-2000 bij te kunnen zetten.
Levensduur: top, prijs: top, grip: top, vertrouwen: top
Dus geen reden om te veranderen omdat ik betwijfel dat de MP Road-serie voor mijn huidige rijstijl (veel snelweg woon-werk) een beter alternatief is
Ik heb 'm en ben erg tevreden, goede stille helm. Het enige dat ik irritant vind is dat je de helm moet modden om een extern headset te kunnen gebruiken. De insteekdingen van Schubert zijn qua specs niet super en qua prijs hoog. Ik gebruik de C4 icm de Sena 20S.cyntax schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:01:
Heeft iemand die helm hier al in bezit en wat zijn de ervaringen ermee?
XXXVI
Snelle Google search zegt dat je Sena 20S even duur is als de SC1 Standard. Wat mij irritant lijkt is dat ik geen knopjes aan mn helm heb maar onder in de kraag voor de bediening. Pluspunt is dat er niets aan de helm hangt.ephymerous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:02:
[...]
Ik heb 'm en ben erg tevreden, goede stille helm. Het enige dat ik irritant vind is dat je de helm moet modden om een extern headset te kunnen gebruiken. De insteekdingen van Schubert zijn qua specs niet super en qua prijs hoog. Ik gebruik de C4 icm de Sena 20S.
Maar wat je Sena 20S betreft:
Gebruik je dan nog de geintegreerde microfoon en luidsprekers of kan dat niet en moet je die van je Sena 20S gebruiken?
Dan kan je beter gewoon een lening afsluiten en het ding kopen, dan is die motor daarna tenminste van jou... Je moet dan wel zelf je onderhoud en verzekering betalen, maar dat is bij een nieuw EV-motor hooguit een kwart van wat je aan restwaarde aan zo'n ding hebt na 4 jaar lijkt me.
Ik vond de Road wel aardig cuppen, was wel een zwaardere machine maar toch.Chakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:42:
@SniperGuy voor voornamelijk woonwerkverkeer zou ik juist voor de Road ipv Power gaan, betere levensduur en eerder op bedrijfstemperatuur. Of neem je elke snelwegafrit met de knie aan de grond?
Als je toch liever bij de Power-serie blijft, de 2CT is inmiddels wel 12 jaar oud en heeft alweer 3 opvolgers
Prijs verhouding (voor een set, excl. montage en afvoerkosten):
- Road 5 €260
- Road 4 €255
- PP3 €215
- PP2CT €195
Ruim 15000 sportieve KM's met een voorband vind ik goed te noemen
BTW: MPP2CT is direct opgevolgd door de MPP3. levensloop van de MPP is als volgt geweest: MPP > MPP2(CT) > MPP3
Met Bridgestone toch een aantal zijstappen meegemaakt. Alles beter dan ineens helaam 0% grip, maar tochJoopieboy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:58:
[...]
Sportief rijden en een fijn sturende band? Dan lekker deze houden.Rijdt je veel suffe kilometers, vierkante banden, slecht weer, dan zou een Road een keuze zijn, wil je een stapje sportiever zou je de Bridgestone T32 kunnen overwegen, hoewel die ook wel zijn dingetjes heeft. Een moderne keuze van de band die je nu hebt, en beter in de regen is, is de Dunlop SportSmart 3 MK3, die komt er bij mij begin volgend jaar onder.
Regen rij ik nooit bewust in
Maar ook dan presteert de MPP2CT dikke voldoende
Heerlijk, van die figuren die alles uit de auto pleuren.
Ik zag net de snelweg bij Zwolle ook vol met McDonalds meuk liggen. Die mensen moeten zich kapot schamen .InZane schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:52:
Pakte ik gisteravond voor het eerst weer eens een keer een stukje snelweg terug naar huis. Hang ik mooi in de bocht vanaf de afrit richting provinciale weg, ligt er ineens allemaal McDonalds zooi op de weg. Bedankt he![]()
Heerlijk, van die figuren die alles uit de auto pleuren.
Die vallen IMHO in een ander segment: supersport/raceChakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:56:
@SniperGuy levensduur versus kosten is wel een goede inderdaadDe MPP3 heeft overigens ook weer wat opvolgers, de Power Pure & RS. Duidelijke namen/nummers zijn helaas overrated bij Michelin tegenwoordig.
Altijd een mooi plaatje (oudje, maar toch):

[ Voor 13% gewijzigd door SniperGuy op 06-08-2019 11:00 ]
Nope, want ik kon nergens de pinlayout vinden. Het is wel veel makkelijker monteren omdat alles er nu al zitPeekster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:43:
[...]
Snelle Google search zegt dat je Sena 20S even duur is als de SC1 Standard. Wat mij irritant lijkt is dat ik geen knopjes aan mn helm heb maar onder in de kraag voor de bediening. Pluspunt is dat er niets aan de helm hangt.
Maar wat je Sena 20S betreft:
Gebruik je dan nog de geïntegreerde microfoon en luidsprekers of kan dat niet en moet je die van je Sena 20S gebruiken?
Wel even duur maar ik had de 20S al en de 20S heeft audio multitasking
XXXVI
Dat is de grootste reden dat ik van BS af ga stappen. Ja het is dag en nacht verschil met de BT-021 en 023 serie (waar ik met de 021 mijn eerste motor heb afgeschreven), alleen het opzij willen stappen met nat, als ze koud zijn of halverwege versleten (plus verminderd grip/vertrouwen en willen cuppen) geeft niet echt vertrouwen.SniperGuy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:51:
[...]
Met Bridgestone toch een aantal zijstappen meegemaakt. Alles beter dan ineens helaam 0% grip, maar toch
Regen rij ik nooit bewust in![]()
Tja afgelopen week een bui gekopt en tijdens lange weekenden buitenland ontkom je er niet aan...
Maar ook dan presteert de MPP2CT dikke voldoende

En ik heb dus met die pilot power 2ct's echt een rot ervaring. Daar scheurde het loopvlak van open. Niet door een inrijding maar over het complete loopvlak kleine scheurtjes. Was goed voor de water afvoer, maar gaf niet echt vertrouwen over de constructie van de band.Joopieboy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:13:
Staat alleen tegenover dat de PR4 gewoon al serieus goed was, nu nog beter betaalbaarder is én langer meegaat.Zelfde Met de Pilot Power 2CT's, die zijn ook nog onverslaanbaar tot de dag van vandaag...
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Waar zit je microfoon nu dan? Heb je de speakers uitgebouwd en die van de 20S ingebouwd?ephymerous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:04:
[...]
Nope, want ik kon nergens de pinlayout vinden. Het is wel veel makkelijker monteren omdat alles er nu al zit
Wel even duur maar ik had de 20S al en de 20S heeft audio multitasking
Wat is audio multitasking?
Maar ik zal nu ophouden met tegen mensen hun bandenkeuze schoppen
Ik controleer de banden natuurlijk wel op sporen van uitdroging, maar tot nu toe ziet het rubber er echt nog goed uitChakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:32:
@Destruction een fabricagedatum van 10 jaar geleden is wel serieus oud, die zou ik nog los van hoe oud het model band is sowieso vervangen ivm uitdroging e.d.
Maar ik zal nu ophouden met tegen mensen hun bandenkeuze schoppen
Banden worden eind van de week gemonteerd. Als ik wat kilometers gereden heb zal ik mijn ervaring delen.
1. Geen idee, kan ik even voor je kijkenPeekster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Waar zit je microfoon nu dan? Heb je de speakers uitgebouwd en die van de 20S ingebouwd?
Wat is audio multitasking?
2. Klopt
3. Dat je muziek, navi en stem door elkaar heen hebt. Anders wordt het geluid even stil gezet als de navi begint te kletsen.
XXXVI
Ook het opwarmen gaat nog redelijk snel ja, ik houdt het niet strak bij maar ik zou zeggen binnen 1km voelen ze beduidend beter aan, dus dat gaat imo ook nog goedChakotay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:42:
@Destruction worden ze ook nog wel snel warm? Op mijn 749 zaten ook banden van ongeveer die leeftijd toen ik hem kocht (ook pilot power 2's toevallig), die voelden na een kort ritje nog hetzelfde aan als voor vertrek. De Sportsmart³'s die er nu op zitten en de Road5's onder mijn Caponord voelen na een vergelijkbaar ritje een stuk warmer aan.
Iets anders dan de 13 jaar oude BT25 (iirc) die ik op de VFR had, profiel was goed, geen enkel spoor van uitdroging... Maar het duurde echt _lang_ voor je daar wat temperatuur in kreeg

Doelgroep, iemand die wat sportiever rijdt of misschien een trackday wil doen maar nog niet <1:55 op Assen rijdt. Prijs, doe een voorstel, hoeft niet geld te zijn en hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Ja, zeker blij mee. Wilde eerst een tijdje met de CBR rijden, kijken hoe 't nu bevalt voordat ik er van alles aan vervang/verander. Neemt niet weg dat ze begin volgend seizoen vervangen gaan worden
Verwijderd
Dat modden valt wel mee. Ik heb een schuberth S2 icm Sena 20s evo. Dan moet je de plakbevestiging gebruiken.ephymerous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:02:
[...]
Ik heb 'm en ben erg tevreden, goede stille helm. Het enige dat ik irritant vind is dat je de helm moet modden om een extern headset te kunnen gebruiken. De insteekdingen van Schubert zijn qua specs niet super en qua prijs hoog. Ik gebruik de C4 icm de Sena 20S.
Om de kabeltjes naar binnen te krijgen met een soldeerbout een gaatje gesmolten in de kraag, en klaar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heb ze ook onder m'n CBR liggen. In droog weer in ieder geval massa's grip. In serieuze regen nog niet echt geprobeerd verder. Ben een echte mooi weer rijderVerwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:18:
Om nog even de bandendiscussie te voeden. Zelf heb ik Bridgestone Battlax Hypersport S21 momenteel onder mijn Suzuki liggen en die bevallen me in droog en regen erg goed. Bij de volgende bandenwissel komen de S22 er dan ook zeker onder.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Zo, vanochtend mooi even over de dijk bij Enkhuizen, was mooi rustig!
Die pr4 moeten toch verslijten
[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 06-08-2019 17:29 ]

Nu pas tijd om even een 1e testrit te maken, na het vervangen van de keerringen. Ook de voorspanning van de vering had uiteraard weer wat finetuning nodig. Na 80km nog mooi droog, weggedrag duidelijk beter dan voorheen (keerring was bij aankoop dus al een kwestie van tijd). Happy man here
Zegt meneer cheap-ass autoJoopieboy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:34:
Zie je wel dat je wel eens vaker moet doorpakken
Ik: schat zullen wij eens gezellig een weekendje weg gaan!
Zij: leuk! waar naar toe!
Ik: Groningen ofzo.. Keer wat anders. Westenbork zit daar ook in de buurt. Daar hadden wij het al eens over gehad om naar toe te gaan.
Zij: goed! Wanneer?
Ik: Midden april een weekend
Zij: ja leuk! Ik ga alvast een hotel zoeken.
Als we dan toch in de buurt zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 06-08-2019 20:38 ]
R0y. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:38:
Dat heb ik toch weer slim gedaan al zeg ik het zelf:
Ik: schat zullen wij eens gezellig een weekendje weg gaan!
Zij: leuk! waar naar toe!
Ik: Groningen ofzo.. Keer wat anders. Westenbork zit daar ook in de buurt. Daar hadden wij het al eens over gehad om naar toe te gaan.
Zij: goed! Wanneer?
Ik: Midden april een weekend
Zij: ja leuk! Ik ga alvast een hotel zoeken.
Als we dan toch in de buurt zijn...
spoiler:Kan ik toch eindelijk eens naar WSBK op Assen![]()
![]()
Nou tot volgend jaar dan! Ik ben er dan ook vast wel weer te vinden
Moet ook maar weer es die kant op met de motor om samen met jou daar te rijdencharrel schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:28:
[Afbeelding]
Zo, vanochtend mooi even over de dijk bij Enkhuizen, was mooi rustig!
Die pr4 moeten toch verslijten
Gamertag: timmie271
We kunnen is een mooi rondje maken hoor. Heb genoeg liggen.timmie271 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:08:
[...]
Moet ook maar weer es die kant op met de motor om samen met jou daar te rijden
[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 07-08-2019 08:12 ]
Hmmm, ik wil ook wel wat km's maken. Als het kan wil ik ook wel aanhaken. Mss kan er een 'twee dijken route' ervan gemaakt worden.timmie271 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:08:
[...]
Moet ook maar weer es die kant op met de motor om samen met jou daar te rijden
Op de sportmotor gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar de Kriega US30 & 20 die op het zadel & aan elkaar vast zitten.
Zit nooit echt fijn en goed, ook alles behalve stevig. Je ziet bij de 'zachte'koffers/tassen van bv SW Motech dat er al een beugel erachter zit of een stang. Dat scheelt echt veel.spinnenman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:20:
[Afbeelding: Motortassen]
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met zachte motortassen, ik overweeg namelijk een setje zoals hier op de foto aan te schaffen.
Ik heb dan een grote drybag (300?) voor op het zadel, alleen vind ik dat niet echt relax met rijden. Wel ideaal omdat je dan eens veel mee kan nemen. Voor de gewone weekenden heb ik liever een zadeltas.
Over die Kriega US30. Zoals Revzilla in een review zei "bomb proof". Ontzettend stevig. Prima waterdichtheid en goede bevestiging. Maar ten opzichte van koffers zijn dit soort tassen natuurlijk altijd meer gedoe.
Belangrijkste voordeel voor mij is echter dat je geen enorm hekwerk nodig hebt achterop de motor.

Meest dure goede (waterdicht, binnentassen, draagbaar als rugtas, etcetera) voorbeeld: https://moskomoto.com/col...ems/products/reckless-80l.
[ Voor 27% gewijzigd door _eLMo_ op 07-08-2019 09:58 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb die uit jou foto, zijn niet duur.spinnenman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:20:
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met zachte motortassen, ik overweeg namelijk een setje zoals hier op de foto aan te schaffen.
Voor de bevestiging op miijn V-strom heb ik er zelf een rekje bij gemaakt.
Mijn laatste trip had ik ze voor het eerst bij en ze bevielen me erg goed, goed waterdicht, stevig en met wat bandjes best goed te bevestigen.
Het vraagt wel wat hobby werk omdat er geen standaard rekjes voor zijn en omdat ik hoge uitlaten heb kon ik ze niet zo "los" over mijn zadel hangen.
Ze zijn overigens niet heel groot, maar voor mij groot genoeg om in 1 tas mijn kleren te hebben voor een week trip en de andere wat gereedschap, tablet, elektrische bandenpomp, extra handschoenen en wat klein grut.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat klinkt als een prima planRubman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:01:
@charrel @timmie271 @Vuikie
Voel ik hier een Noord Holland rit aankomen?
Heb een "goedkoop" setje van Louis.de/moto detail. Bevallen goed, alleen aardig wat werk om ze te monteren en eraf te halen.spinnenman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:20:

Oude foto overigens, zitten er tegenwoordig iets strakker en rechter op. Zijn overigens gigantisch, veel groter dan ik nodig had gehad. Oh en bij mij past de duo er niet meer bij op. De tassen komen tot strak bovenop de voetsteunen waardoor je er geen voet meer op krijgt.

@timmie271

[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 07-08-2019 11:17 ]
Awesome
Rubman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:01:
@charrel @timmie271 @Vuikie
Voel ik hier een Noord Holland rit aankomen?

Is dit iets?

[ Voor 29% gewijzigd door Vuikie op 07-08-2019 11:25 ]
Mogen er wel deelnemers uit andere provincies mee?
Ik woon in Zuid-Holland, dus ik denk het welInZane schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:52:
[...]
Ik ben een Flevolander met bijna alle familie in West Friesland. Dus hoop het welInZane schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:52:
[...]
Lekker over de meest dooie stukken van heel dat door godvergeten stuk nederland
Vooral die N9, crist

Het was een voorbeeldje, als jij iets beter weet.Joopieboy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:25:
[...]
Lekker over de meest dooie stukken van heel dat door godvergeten stuk nederland
Vooral die N9, crist

(Als het even kan monteer ik hem wat meer richting tandjes...)
Voor die tijd nog maar flink youtuben op hoe draad te tappen
Hoewel je met aluminumiumixum het makkelijkste materiaal hebt denk ik
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Via het linkje hierboven ook meteen als .gpx te downloaden.
N512 en N511 vanaf Castricum is wel mooi richting Bergen, eventueel richting Petten, Sint Maarten richting Blokhuizen, Groetpolder en dan door naar het stuk route van @ChakotayVuikie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
Het was een voorbeeldje, als jij iets beter weet.
Dit, die dijkjes vanaf Monnickendam door naar Enkhuizen zijn echt heerlijke weggetjesChakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:05:
Deze route van zo'n 170km door Noord-Holland had ik nog liggen toevallig van een ritje vorig jaar. Start bij een McDonalds in Amsterdam-Noord, heeft een stop bij het Wil Hartog museum en gaat verder over de binnendoorwegen & dijkjes terug naar Amsterdam.
[Afbeelding]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik zou petten binnendoor steken over dijkjes en dan via de zomerdijk bij Schagen naar beneden gaan, langs de kust is vaak heel druk en valt qua rijden tegen.
De rest is ook ruk, zie ik nu pas
[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 07-08-2019 13:35 ]
Circuit rijder vs woon-werk rijder

Wat beschermt die beschermer? Welk nut heeft die?steveman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:48:
Miste bij het smeren van de cbr ketting toch best wel de teenbeschermer voor het achterkettingwiel zoals m'n striple die wel heeft. Kon het ook heel naar visualiseren. Dus zo'n exemplaar besteld:
[Afbeelding]
(Als het even kan monteer ik hem wat meer richting tandjes...)
Voor die tijd nog maar flink youtuben op hoe draad te tappen![]()
Hoewel je met aluminumiumixum het makkelijkste materiaal hebt denk ik
En bij aluminium: spiritus als snijolie gebruiken, en een goed scherp boortje. Daarna ook met de tap weer voldoende smeren.
Als je er daarna in schroeft, wat (keramisch) vet gebruiken om te voorkomen dat je boutje onherroepelijk vast gaat zitten.
Bij een valpartij oid niet met iets dierbaars tussen ketting en -wiel komen.
Wordt nog interessant om er uberhaupt bij te komen met een boor, gezien het ding aan de onderkant van de brug moet komen. Misschien de fiets op z'n zij laten rusten, eventueel op een houten tuinbankje onder een hoek van 45 graden.
Zou iets uit de reeks: motorolie/WD40/compressorolie/lampenolie ook als snijolie volstaan?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Aha. Ik vroeg me al af wie er tegen wat beschermd moest worden (of andersom).steveman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:01:
@DrivinUCrazy What's in a name? "teenbeschermer"
Bij een valpartij oid niet met iets dierbaars tussen ketting en -wiel komen.
Wordt nog interessant om er uberhaupt bij te komen met een boor, gezien het ding aan de onderkant van de brug moet komen. Misschien de fiets op z'n zij laten rusten, eventueel op een houten tuinbankje onder een hoek van 45 graden.
Zou iets uit de reeks: motorolie/WD40/compressorolie/lampenolie ook als snijolie volstaan?
Ik heb bij mijn hornets toen zo'n zelfde gaatjes er in geboord om de injector van de scottoiler te monteren. De motor even bij iemand op een heftafel, Omhoog, gaatje boren, en de heftafel weer vrijmaken. Tegen een kratje bier (hoefde hij uiteindelijk niet) kon ik zo wel even in zijn werkplaats terecht.
En ik heb van oudsher altijd ingepeperd gekregen dat je altijd snijolie gebruikt, behalve bij Alu. Dan spiritus. Ik zou die andere middelen dan ook niet proberen. Sowieso omdat spiritus bijna niks kost.
Kan ik mooi zwaaien naar de familie op een paar puntenChakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:05:
Deze route van zo'n 170km door Noord-Holland had ik nog liggen toevallig van een ritje vorig jaar. Start bij een McDonalds in Amsterdam-Noord, heeft een stop bij het Wil Hartog museum en gaat verder over de binnendoorwegen & dijkjes terug naar Amsterdam.
[Afbeelding]

Ik ook, die route komt letterlijk langs mijn ouderstimmie271 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:58:
[...]
Kan ik mooi zwaaien naar de familie op een paar punten![]()

KOFFIESTOP!!!!1
Hm, ik had het nog getest via een andere browser die niet ingelogd was bij tomtom. Hier het .gpxje, heb je daar iets aan? Het is geexporteerd als track ipv route als het goed is.timmie271 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:46:
@Chakotay krijg alleen de route niet te zien via de link
[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 07-08-2019 15:54 ]
Het sharen via Mydrive werkt op de een of andere manier niet goed.
Mydrive gaf mooie platte tekst weerChakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:53:
[...]
Hm, ik had het nog getest via een andere browser die niet ingelogd was bij tomtom. Hier het .gpxje, heb je daar iets aan? Het is geexporteerd als track ipv route als het goed is.
Gelukkig maakt de telefoon er wel een mooie route van
Hier is overigens nog de originele .gpx met de complete waypoints en alles, in plaats van de versie hierboven die door tomtom gestript & tot track omgebouwd is. Kan je wat meer mee met diverse navigatie-apparaten
[ Voor 60% gewijzigd door Chakotay op 07-08-2019 16:01 ]

Dat zeg ik, kleine uitwijk en we kunnen koffiedrinken.
Of zo ombouwen dat we eindigen met een BBQ

[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 07-08-2019 16:38 ]
Dit topic is gesloten.