Dacht ik vorige week ook: wegafsluitingen (vanwege verbouwingen) en geen fatsoenlijke omleidingen beschikbaar maakte dat ik m'n rondje wel heel raar moest laten lopen

steveman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:58:
Hmm, achterband nog net niet aan de slijtindicatoren maar wel een paar keer gehad gisteren dat ie bij weer op het gas gaan in de bocht grip verloor... Toerental ging ook te plots omhoog dus was niet een hobbeltje of zo dat ik verkeerd interpreteer.
Ik heb niet gezien of de TC ook aansloeg (gek genoeg kijk je best weinig op zo'n display midden in een bocht), in "road" stand zou dat vrij vroeg moeten gaan.
Vrijdagochtend de nieuwe bandjes er maar op, voor die tijd maar eens de garage reoganiseren zodat ik weer bij de lift kan

In theorie is het zo dat banden zonder profiel meer grip hebben (bij droge omstandigheden).
Tenzij je banden dermate oud zijn dat ze steenhard zijn geworden. Dus waren ze ook oud?
Joopieboy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:39:
[...]
Sommige mensen geloven nog steeds dat dat goed is, maar dat dat hinderlijk is kan ik inkomen. Olie pompt iigt nooit goed rond, beter kun je gewoon rustig wegrijden.

Dan komt de olie overal en wordt alles netjes gesmeerd en wordt alles netjes warm.
Ik denk/weet dat het verhaal van 'de olie komt bij stationair niet overal' een fabel is.
Bij moderne motorfietsen is de oliesmering gewoon altijd aanwezig, ongeacht het toerental (mits de pomp goed werkt en er voldoende olie aanwezig is).
Stationair ligt er ook niet heel veel druk op de verschillende componenten die gesmeerd dienen te worden
Daar is door de ontwerpers echt wel over nagedacht.
Qua opwarmtijd is het wel zo dat rijden de boel sneller opwarmt (m.u.v. bij sub-zero temperaturen).
Slingertj3 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:28:
Na het eerste ritje na winterstop tref ik de motor zo in de schuur aan. 5 jaar geleden al eens andere poten gehaald omdat ze beide lek waren. Nu is het 1 kant en poten zijn in prima staat denk. Wat zou het kosten om ze te fixxen denken jullie? En hele motor wegbrengen of de poten los?
[Afbeelding]
Ik zou lekker beide poten wegbrengen naar een veringboer en laten servicen. Tevens bij hermonteren zou ik een ander spatbord erop zetten die de chromen binnenpoten meer en beter beschermt dan je huidige voorspatbord doet (daar hebben designers zo te zien verkeerde bezuinigingen erop na gehouden

)
Ik kan gelukkig ook weer sturen: nieuwe voorband (dikke schroef, lek etc) bij Mike in Bleiswijk. Nu nog tijd vinden om hem in te rijden
[
Voor 3% gewijzigd door
SniperGuy op 19-05-2020 07:31
]