Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.444 views

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In de zoektocht naar een paar motorlaarzen /schoenen ben ik uitgekomen bij https://www.motorkledingstore.nl/revit-scout-h2o-rv-fbr029 de Rev'it Scout h20.

Mensen daar ervaring mee? Is deze inderdaad echt waterdicht? Ik ga er woon werk verkeer mee rijden, dus droog aankomen is wel fijn :) hoewel een paar extra sokken meenemen ook prima is, droog is toch fijner.

Natuurlijk was mijn maat niet op voorraad, dus ik kan pas volgende week echt passen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-01 15:12
_eLMo_ schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Heb je wel eens op een DL-1000 gereden? Saai zou ik het niet per se noemen. Okay, geen ducati nee ;P
Ja en het voelt aan als een kalme fiets, maar dat is ook zijn ding, betrouwbaar en voorspelbaar.

Daar is niks mis mee want dat is voor een reisfiets helemaal goed. Maar het maakt hem wel saaier.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Qua zithouding wint de V Strom wel dik, de Versys is qua beenhoek en zithouding alsof je op een supersport zit. ;)
Geen idee, versys zat voor mij dikke prima :+ maar ik heb dan ook een meter minder beenlengte dan jij ofzo.

I have stability. The ability to stab.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 11:00
kneusteun schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Ja en het voelt aan als een kalme fiets, maar dat is ook zijn ding, betrouwbaar en voorspelbaar.

Daar is niks mis mee want dat is voor een reisfiets helemaal goed. Maar het maakt hem wel saaier.
Klopt, daarom rijd ik er ook mee naar mijn werk en terug. _/-\o_

Als het spannend moet trek ik wel mijn TL1000S uit de garage. Wel eerst schone onderbroek aan doen :+

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:01
f2ride2001 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Klopt, daarom rijd ik er ook mee naar mijn werk en terug. _/-\o_

Als het spannend moet trek ik wel mijn TL1000S uit de garage. Wel eerst schone onderbroek aan doen :+
Ik zou een schone onderbroek meenemen ipv van tevoren aantrekken. Ook handig als je een bruine motorbroek hebt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Flexiseal B) :+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:46
nehal3m schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Ik zou een schone onderbroek meenemen ipv van tevoren aantrekken. Ook handig als je een bruine motorbroek hebt.
Daarom lijkt mij een tanktas zo handig.. kan je elke stop even wisselen. Wel zo fris.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07

Vrijdag

De Zwarte

Pff, gewoon zo'n Depend® onderbroek aan en knallen met dat hok 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:45
Die toko zal goede zaken gedaan hebben toen al het toiletpapier weggehamsterd was... :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Haha, zo spannend als een KTM of Ducati is het inderdaad niet.
Maar dat is de BMW ook niet, dat is ook een mooie stabiele motor.

Hard als in te hard kunnen ze allemaal en de meeste auto's rij je toch wel zoek O-)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
S4All schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:31:
Haha, zo spannend als een KTM of Ducati is het inderdaad niet.
Maar dat is de BMW ook niet, dat is ook een mooie stabiele motor.

Hard als in te hard kunnen ze allemaal en de meeste auto's rij je toch wel zoek O-)
Dat is zeker waar, maar toch zijn er tig merken met tig types motoren, dus er zal toch wel een verschil zijn in hoe hard ze gaan en hoe ze de auto’s zoek rijden :9

XMCS Netherlands

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Requiem19 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 06:54:
Omdat een V-strom in vergelijking met de rest van zn lijstje wel een stukje saaier is? :).

Top motor, praktisch, degelijk, maar gaat je hart daar nu sneller van kloppen? :).

Vraag @Bommes maar die dacht ik ook van een V-strom overgestapt is naar een Italiaan.
Ik heb op de rest nog nooit gereden maar een vstrom is wel een beetje een allemansvriend.
Het rijd heerlijk, een zeker met de 1000 kun je echt goed een stukje poken.
Grappige is dat het ding uit veel tests heel erg goed er uit komt.
Juist omdat een vstrom nergens echt in uitblinkt maar wel gewoon echt alles kan.
Het is een goede reis motor, zeker de 650 is erg zuinig. Je kunt er best een stukje mee offroad, lekker stukje sturen binnendoor.
De eerste serie dl1000 zijn wat minder verfijnd, maar vanaf bouwjaar 2015 is de 1000 volledig vernieuwd.

Als ik de Guzzi niet tegen was gekomen had ik weer een vstrom 1000 gekocht.
Ik had een toffe uit 2017 op het oog met een set toffe koffers er op.

Voor niet echt veel geld heb je dan gewoon een dikke 1000 die zich echt wel kan meten met de mainstream allroads.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 03-05-2020 12:03 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:54
Dit is wat heet een K.U.T.-dag. G*dverdomme zeg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/08bd42389ddfe25c9f7875e7cf421547.jpeg
En denk maar niet dat je érgens bij kunt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyLEDa7NpKqst3dIJKqjgGytbSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWvZKTKFUVrQUkhWBwHSzsVY.jpg?f=fotoalbum_large

Bugger!
Ok was van plan mijn hyperpro veren erin te zetten, maar mis een Allan key.. mijn toolkits gaan allemaal tot 10mm en ik heb 14mm nodig
-O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb je niet toevallig een m8 boutje? Sleutelwijdte van 13mm, kop erin steken 2 moeren erop draaien tegen elkaar in en misschien dat je hem zo los kan maken?
Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn motor.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

thijsco19 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:02:
Heb je niet toevallig een m8 boutje? Sleutelwijdte van 13mm, kop erin steken 2 moeren erop draaien tegen elkaar in en misschien dat je hem zo los kan maken?
Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn motor.
Goed idee maar de boutjes die ik heb liggen gaan tot M6 -O-
Inmiddels de juiste tools besteld.. 5 mei word de bevrijding dag voor het voorwiel ;)

• Chakotay
@lolgast die accu-bevesting van de 749 is 'interessant' inderdaad... Maar dat is wel heel apart, hoe is dat nou gebeurt? De kabel is van het bevestigingsoog afgerot?

@ToolkiT heh, die heb ik ook al eens moeten bestellen voor mijn Caponord geloof ik. Fijn die afwijkende maten. Ik had laatst ook ergens een 28mm dop voor nodig, die zit ook niet staandaard in de meeste doppensets.

Chakotay schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:27:
@lolgast die accu-bevesting van de 749 is 'interessant' inderdaad... Maar dat is wel heel apart, hoe is dat nou gebeurt? De kabel is van het bevestigingsoog afgerot?

@ToolkiT heh, die heb ik ook al eens moeten bestellen voor mijn Caponord geloof ik. Fijn die afwijkende maten. Ik had laatst ook ergens een 28mm dop voor nodig, die zit ook niet staandaard in de meeste doppensets.
Voor mijn camper had ik laatst ook al een big ass socket nodig voor de achter assen..
Ach mijn toolkit groeit mooi zo.. gelukkig was AB Tools-US Pro
4.5 out of 5 stars 31Reviews
1/2" Drive Allen Hex Key Sockets Extra Long 140mm 5mm - 17mm 8pc Set maar GBP17 dus dat is te overzien..

Maar baalde wel want had er eindelijk tijd voor.. dus nu wachten..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 03-05-2020 15:38 ]

• Chakotay
@ToolkiT hele setje maar gekocht meteen? Handig :)

Dit is mijn verzameling aan 'shit, die maat heb ik niet' hier inmiddels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXjWNqDd0C0LOGoDGwZwReFnCF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lR9JrYipEbccUk3wIN8uKT8F.jpg?f=user_large

22mm & 14 mm allen
30/36mm ringsleutel / slagwapen
1/2" dop 28, 6mm, 7mm lang, 14mm & 22mm allen
3/4" dop 36 (met verloopje naar 1/2" aangezien ik verder geen 3/4" gereedschap heb.)

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 03-05-2020 16:38 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Equator schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:59:
In de zoektocht naar een paar motorlaarzen /schoenen ben ik uitgekomen bij https://www.motorkledingstore.nl/revit-scout-h2o-rv-fbr029 de Rev'it Scout h20.

Mensen daar ervaring mee? Is deze inderdaad echt waterdicht? Ik ga er woon werk verkeer mee rijden, dus droog aankomen is wel fijn :) hoewel een paar extra sokken meenemen ook prima is, droog is toch fijner.

Natuurlijk was mijn maat niet op voorraad, dus ik kan pas volgende week echt passen.
Heb de grote broer ervan (ongeveer dan) maar waterdicht zijn ze wel gebleken na 3 uur stromende regen.
Ze waren vooral voor de India reis later dit jaar, maar of die doorgaat moet ik nog maar zien :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Chakotay schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:01:
@timmie271 hele setje maar gekocht meteen? Handig :)
Huh wat? :?

Gamertag: timmie271

• Chakotay
Nickcompletion is maar moeilijk. Moest @ToolkiT zijn :)

• timmie271
Chakotay schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Nickcompletion is maar moeilijk. Moest @ToolkiT zijn :)
Dacht al _O- _O- _O-

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:20
Erg mooi zo'n 1250GS! Ook wel een machtige zithouding. Stond een mooie HP. Al blijft mijn voorkeur dan uitgaan naar een 1200 in Rallye uitvoering.

Gisteravond zat ik op de bank met het idee dat ik aankomende week met een Multistrada 950(s) en een 1200GS zou willen proefrijden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag echt een ontzettend heerlijke dag heb gehad op de MT-09 SP. Ik heb 270km weggetikt en echt van elke kilometer genoten. Nul pijntjes, rustig gereden, maar ook stukken goed gas gegeven. Ook wel elke 45-60min gestopt en dat scheelt misschien hoop.

Dus ook besloten om de zoektocht even op een laag pitje te zetten. Na zo'n rit als vandaag zie ik geen enkele reden om iets anders te wensen op dit moment. Ik denk nu dat ik hier nog even op blijf rijden en toch maar voor andere uitlaat ga voor de 09SP. Geen overhaaste beslissing nemen en dus ook niet gaan proefrijden op wat anders (ken mezelf.. :+ ).

• lolgast
Chakotay schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:27:

...
Ik was de accu aan het vervangen (reden mag duidelijk zijn) en duwde de aansluiting naar achteren omdat de accu er anders niet uit kan. En opeens had ik de aansluiting in mijn handen. Pisbakkenstaal, meer kan ik er niet van maken.

Aangezien je ongeveer 1cm hebt om mee te werken heb ik een ijzeren buisje gemaakt en die met geleidende lijm eromheen geschoven. Buisje aan de andere kant “open” gemaakt, plat geslagen en een gat erin geboord. Zit nu goed vast, maar ben wel ff zoet geweest om dit te bedenken en uit te voeren

• Chakotay
@lolgast mooie oplossing wel, heb je foto's?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
VidaR-9 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Erg mooi zo'n 1250GS! Ook wel een machtige zithouding. Stond een mooie HP. Al blijft mijn voorkeur dan uitgaan naar een 1200 in Rallye uitvoering.

Gisteravond zat ik op de bank met het idee dat ik aankomende week met een Multistrada 950(s) en een 1200GS zou willen proefrijden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag echt een ontzettend heerlijke dag heb gehad op de MT-09 SP. Ik heb 270km weggetikt en echt van elke kilometer genoten. Nul pijntjes, rustig gereden, maar ook stukken goed gas gegeven. Ook wel elke 45-60min gestopt en dat scheelt misschien hoop.

Dus ook besloten om de zoektocht even op een laag pitje te zetten. Na zo'n rit als vandaag zie ik geen enkele reden om iets anders te wensen op dit moment. Ik denk nu dat ik hier nog even op blijf rijden en toch maar voor andere uitlaat ga voor de 09SP. Geen overhaaste beslissing nemen en dus ook niet gaan proefrijden op wat anders (ken mezelf.. :+ ).
Dat is ook het mooie van zo’n proefritje, kan je ook weer verliefd laten worden op je eigen motor.

Maar een proefritje op een 950s kan natuurlijk sowieso, weet je iig voor de toekomst of het een optie is :-).

XMCS Netherlands

• lolgast
Chakotay schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:23:
@lolgast mooie oplossing wel, heb je foto's?
Nee dat is er vanwege de stress bij ingeschoten. Ik was allang blij dat het was gelukt en toen heb ik hem meteen dichtgemaakt :+

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:25:
[Afbeelding]

Bugger!
Ok was van plan mijn hyperpro veren erin te zetten, maar mis een Allan key.. mijn toolkits gaan allemaal tot 10mm en ik heb 14mm nodig
-O-
Soms werkt de buitenkant van een pijpsleutel, als je due toevallig hebt liggen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:19
Kan in de topicstart mijn ZX10R worden vervangen door de volgende machine:

Honda CBR929RR FireBlade 2002:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7x1MFl0e-2GBVoeTiD2JyMkE1o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hB9BEimqK5UvuQOQ1WywcqUh.jpg?f=fotoalbum_medium

Na 9 jaar Kawasaki ZXR's te hebben gereden is dit wel heel anders qua gevoel / geluid en rijgedrag, maar ik heb er nu in een week tijd 400 kilometer mee gereden, dus dan bevalt het op zich wel :+

Donderdag heb ik een afspraak staan bij Pajic R&D voor een nieuwe slipon demper, deze heeft namelijk geen E keur en ik vind hem eerlijk gezegd ook niet zo mooi. Ze stellen dan ook de vering voor mij in dus dan is ie daarna technisch helemaal top in orde :)

• Bommes
  • Laatst online: 22:24
lolgast schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Nee dat is er vanwege de stress bij ingeschoten. Ik was allang blij dat het was gelukt en toen heb ik hem meteen dichtgemaakt :+
Even beide accu polen goed in de vaseline zetten.
Voorkom je misschien een volgende "weg roest" actie.

Misses Bommes en ik hebben vandaag ook weer een lekker dagje op de motor gezeten.
TomTom kronkel routes naar Veghel naar de Motorkledingstore.
Mijn vriendin had van de week een nieuwe leren jas gekocht en wilde nu graag een colletje. Ze kreeg toch wel flink wat toch in haar jas nu deze van wat stugger leer is.
In Veghel niet geslaagd helaas.
Vandaar naar Beek en Donk gereden dat zit ergens op een industrieterrein een motorkleding Outlet..

Wat een bende, tjeemig zeg.
Lookwel pakken van de jaren 80, verder geen bekende merken. Allemaal van die goedkope shit rommel.
Geen aanrader dus.

Toen even via de friettent en late lunch weer naar Eindhoven naar de kledingstore daar.
Ook daar niet geslaagd, dus terug naar huis.
Binnen 5 minuten had ze precies het colletje dat ze wilde hebben gevonden bij bol.com..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
Na de link-lagers wil ik ook de achterwiel-lagers eens vervangen, daarmee ben ik wat meer op tijd :P Ze zijn wel op hun eind, maar nog niet compleet rot zoals die uit het linksysteem gelukkig :)

Goed excuus om het wiel eens goed schoon te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyaZyFo-GZey2q0K2SwGo-LJLYk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN1sSOtkML3A9BU2cpRA9SSM.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2we4UFX--8MgPVbzB9v2FufJlQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fGAzPgYXr56RIyFzCDI1ZAc.jpg?f=fotoalbum_medium

Voor degenen die mij kennen, dit is erg uitzonderlijk. Normaal zijn ze zwart en minstens een halve kilo zwaarder :+ Spaakvelgen en kettingaandrijving zijn wel een waardeloze combinatie trouwens, aardig gedoe om overal bij te komen...

@lolgast jammer, maar begrijpelijk. Zo snel mogelijk wegstoppen dat spul :P

• timmie271
UTwizard schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:47:
Kan in de topicstart mijn ZX10R worden vervangen door de volgende machine:

Honda CBR929RR FireBlade 2002:
[Afbeelding]

Na 9 jaar Kawasaki ZXR's te hebben gereden is dit wel heel anders qua gevoel / geluid en rijgedrag, maar ik heb er nu in een week tijd 400 kilometer mee gereden, dus dan bevalt het op zich wel :+

Donderdag heb ik een afspraak staan bij Pajic R&D voor een nieuwe slipon demper, deze heeft namelijk geen E keur en ik vind hem eerlijk gezegd ook niet zo mooi. Ze stellen dan ook de vering voor mij in dus dan is ie daarna technisch helemaal top in orde :)
Als ik morgen weer een keer wakker ben zal ik de OP even updaten. Missen nog een paar updates dacht ik :P

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-01 08:14
Bommes schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Vandaar naar Beek en Donk gereden dat zit ergens op een industrieterrein een motorkleding Outlet..

Wat een bende, tjeemig zeg.
Lookwel pakken van de jaren 80, verder geen bekende merken. Allemaal van die goedkope shit rommel.
Geen aanrader dus.
Ik heb ook met deze winkel ZEER slechte ervaringen.. Jas ging kapot door productiefout (gestikt/naaid op het einde van de stof dus scheurde daar uit) en ze weigerde er iets mee te doen. Na vele pogingen en zelfs gekeken naar rechtsbijstand hebben ze hem uiteindelijk gemaakt (wat een nieuwe jas is geworden want was niet netjes te maken, maar dat willen ze niet toegeven 8)7 ). En inderdaad het is goedkope rommel, zo goed als alles..

• Chakotay
Ik bedenk me nu trouwens over mijn achterwiel, die ziet er nog erg goed uit na ruim 115k km en bijna 20 jaar... Mijn strategie van pekelbescherming (nooit wassen stussen herfst en lente zodat er een natuurlijke beschermlaag op komt) werkt zo te zien prima *O*

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Motorlessen en praktijk examens mogen weer! *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
@Vrijdag ha fijn *O* Ik vond het al vreemd dat het rijles-verbod ook voor motoren gold, daarmee heb je juist prima afstand tot de instructuur, en zelfs een stuk bescherming voor je mond :P Alleen de microfoontjes even ontsmetten na de les.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:51:
@Vrijdag ha fijn *O* Ik vond het al vreemd dat het rijles-verbod ook voor motoren gold, daarmee heb je juist prima afstand tot de instructuur, en zelfs een stuk bescherming voor je mond :P Alleen de microfoontjes even ontsmetten na de les.
En je eigen helm en handschoenen mee

• Chakotay
@Booyaa dat vond ik ook zonder corona al een goed idee :P Al snap ik dat voor een proeflesje leenmateriaal wel prettig is.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Blokje van de KTM zit weer in elkaar, nu alleen nog in het frame inbouwen en kunnen we weer SUMO'en.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHaN8o3eG4xa3iaJ15Dm7tYr0uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5hbn1Ru8wDJKwxHWpwAC8ee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeptQsEcRcEsyOonE_OD0pxvnbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Osu3mnQL0yYBvgCmF6C69bpW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc7ACfSpeuhpeIO1G8jZdKK8VFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrrRclfdXVBd7mkj5aFnIUch.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f0fghlHb4_1aSP6rnWPjByz-O4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08vGNMuY9URa8EfCfRjxq9Ei.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens gisteren Sauerland in geweest samen met een vriend van me op zijn S1000RR. In totaal zo'n 580 KM gereden. Heb eigenlijk nooit met iemand anders gereden, en dus ook nooit feedback ontvangen over mijn rijstijl. Maar schijnbaar rijd ik erg vloeiend en lekker vlot, fijn om te horen dat het dus goed zit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZqbx0iyfoRZY6kyILQ0jzRmd_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiZFtcd8w7kO7USGPPKHhtyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9tkK5Cq6X_9_deFmD-OPZcPZEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiUzWjGCW08k0E3FlG84URJK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL1ifJzRTF7CFT1xjgrr-sjfk3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izoBtVGXF8vQyEIUep4hLPwj.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:41:
Motorlessen en praktijk examens mogen weer! *O*
Wanneer ga je beginnen? :o >:)
timmie271 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:08:
[...]

Als ik morgen weer een keer wakker ben zal ik de OP even updaten. Missen nog een paar updates dacht ik :P
Volgens mij had ik de laatste updates afgelopen week al een keer doorgevoerd, maar als mensen niet even een 'mention' doen dan is 't ooit lastig bijhouden. Blijft alleen die van @UTwizard over voor je... Maar je mag nog wel verder zoeken, hoor. Was er ook nog een die verwijderd wilde worden en weer toegevoegd mag worden als 'ie een nieuwe motor had... Die laat ik meestal gewoon staan totdat die nieuwe motor er is ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Will_M op 04-05-2020 09:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timmie271
Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:23:
[...]

[...]

Volgens mij had ik de laatste updates afgelopen week al een keer doorgevoerd, maar als mensen niet even een 'mention' doen dan is 't ooit lastig bijhouden. Blijft alleen die van @UTwizard over voor je... Maar je mag nog wel verder zoeken, hoor ;)
Dan valt het dus wel mee. Tijd vliegt ook voorbij :Y) :z

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[...]
Binnenkort voor mijn P3 8)

Posen niveau 3, oftewel hoe je met flair een blikje Schültenbrau kan bestellen én krijgen bij de lokale Starbucks terwijl je geen MacBook hebt.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Binnenkort voor mijn P3 8)

Posen niveau 3, oftewel hoe je met flair een blikje Schültenbrau kan bestellen én krijgen bij de lokale Starbucks terwijl je geen MacBook hebt.
... en ga je 'm dan ook laten afstellen? :+

I have stability. The ability to stab.

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 23:42
Net gekocht voor de vriendin nu haar rijbewijs nog 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ikAdUySmoYam0Mp6WbOs2n9ywI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1c4lsjGnWmijDRStziCzoXZh.jpg?f=fotoalbum_large

450cc, 23300 miles, 1990

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Vaker stilstaan is vaker posen 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WiLLoW_TieN schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:46:
Net gekocht voor de vriendin nu haar rijbewijs nog 🤪

[Afbeelding]

450cc, 23300 miles, 1990
(y) Dat ding ziet er ná 30 jaar nog als nieuw uit :o

Alleen de achterste schokbreker heeft intern wat roest dus die mag voor de netheid nog een keer uit elkaar.... :9

• Chakotay
SmurfLink schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Wat, dat blik Schultenbrau? :P

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 23:42
Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:51:
[...]

(y) Dat ding ziet er ná 30 jaar nog als nieuw uit :o

Alleen de achterste schokbreker heeft intern wat roest dus die mag voor de netheid nog een keer uit elkaar.... :9
Inderdaad erg netjes.

Ging meer om de zithoogte zij is maar 1,56m 😆

[ Voor 66% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-05-2020 10:31 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Thoit schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:18:

Tevens gisteren Sauerland in geweest samen met een vriend van me op zijn S1000RR. In totaal zo'n 580 KM gereden. Heb eigenlijk nooit met iemand anders gereden, en dus ook nooit feedback ontvangen over mijn rijstijl. Maar schijnbaar rijd ik erg vloeiend en lekker vlot, fijn om te horen dat het dus goed zit :)
Sauerland, woon je in Duitsland of kon je de grens over ?

• Thoit
wd200 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:29:
[...]
Nee, woon in de buurt van Roermond. Er was geen controle bij de grote grensovergang, maar voor de zekerheid bij een kleine overgang de grens overgegaan :)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

klaaz

it's me!

Hkuit schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:48:
[...]

Of 'trial' rijden, echt eroverheen met zo'n heel minimalistisch fietsje.
Daar hoor je niets meer over, bestaat die sport nog? (Vroeger had je Bernie Schneider*, geloof ik, die dat heul goed kon).

*Schreiber heet 'ie!
Trial rijden bestaat nog steeds hoor! Ik doe het sinds 2 jaar zeker 2x in de week in Sleen bij Emmen. Nu even niet i.v.m. Corona (de jeugd t/m 18 mag al wel weer trainen) maar we hopen toch binnen enkele weken weer op te kunnen stappen. Elke zondag ochtend, hele jaar door, vanaf een uur of 10:00 en in de zomer maanden van 16:00 tot ca.20:00 middag (of tot het donker wordt).

Informatie sport KNMV https://knmv.nl/trial/

Trial is idd een 'kleine' sport maar wordt toch op vele locaties (vaak i.c.m. crossbaan) bedreven:
  • BTC Baarlo
  • MTCOB Schijndel
  • Stichting motortrial Landgraaf
  • MSC Breda
  • MC Arnhem
  • ZAMC zelhem
  • TCO Trialclub Obdam
  • MAB-club Texel
  • TCA Trial Club Apeldoorn
  • Trialclub Zuid-Oost Drenthe
  • Trialclub Midden-Nederland Arkel
  • MC Nunspeet
(Het belgische trial Maaskant heeft een mooi overzicht van de clubs in de landen rondom ons)

Wij (Trialclub Zuid-Oost Drenthe) organiseren korte cursussen (5x les) waarbij wij de motor en de faciliteit beschikbaar stellen. Andere clubs zullen dat zeker ook doen.

Serieus trainen of gewoon een leuke clinic volgen kan ook en is bereleuk om samen met vrienden of collega's te doen:Trial is voor iedereen en van alle leeftijden. Onze jongste is 4 en onze oudste dik in de 70. We hebben jongens en meisjes en mannen en vrouwen op de baan. Veel vader/zoon/dochter combi's want dat maakt het zeker zo leuk omdat je het heerlijk samen kunt doen van jong tot oud. Ook recreatief een erg leuke sport. Relaxed en gezellig. In deze sport helpt iedereen elkaar, niet alleen met tips en advies maar ook met spullen mocht er een keer iets sneuvelen tijdens een training of wedstrijddag.

Woon je in het Noorden komt dan eens langs! Je bent (NA DE CORONA MAATREGELEN!) van harte welkom aan de Meulenkampweg 1a te Diphoorn (Sleen). https://www.tczod.nl. Vraag gerust naar mij (Klaas) of laat van tevoren even weten dat je wilt komen.

Impressie van de baan:
ONK Jeugd 2019
ONK Jeugd 2019
Opa kijkt toe ;-)

Op mijn kanaal staan nog wel een paar impressie filmpjes ;-)

Zo nu stop ik met deze schaamteloze reclame (Het is voor de hobby, dan mag het toch? >:) )

• Chakotay
Ik heb mijn achterwiel net ingeleverd bij de bandenboer voor 3 verse lagers, eens kijken of dat soepeler gaat dan het linksysteem :P

@Grubeater jij kwam met de Transalp ook regelmatig bij Rob hier in Alphen toch? Mooie nieuwe ruimte heeft hij nu, 3x zo groot als de oude :)

@klaaz duidelijk overzicht zo! Ik ga het zeker eens proberen als alles weer open is, net als dat electro-crossen bij hoofddorp.

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2020 10:56 ]

• mkrmr
  • Laatst online: 21-01 15:33

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

wd200 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:29:
[...]

De grens met Duitsland is (in tegenstelling tot Belgie) gewoon open, maar als ze toevallig controleren konden ze je terugsturen omdat het geen noodzakelijke rit was. Vorige week zijn de regels ook weer iets versoepeld, maar dat scheelt per Duitse deelstaat...

Ik ben vorig weekend met Konigsdag in de Eifel geweest, geen punt om er heen te rijden en heerlijk getoerd daar. Foto is uit Koblenz:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02Y3s9yuVZqowPYvPcYHro0FQXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tolruHRoGP6b1L1WNSqsw30V.jpg?f=fotoalbum_large

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 13:14
e.looijenga schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Ik heb de Zumo nu een tijdje in gebruik, als opvolger van mijn 590/595, maar het is toch echt wel een paar stappen voorwaarts. Met name het scherm en de snelheid van het apparaat. Net of je van een Nokia 3310 naar een Samsung S10 gaat.
Ik lees wel veel bugs in de XT die na een reboot ineens weg zijn (het lijkt wel windows95) :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik hoor veel lovende verhalen over de Zumo XT. Alleen maar lovende reacties zelfs. Als ik het goed lees hebben ze goed gekeken naar de pluspunten van de Tomtom Rider serie. Op zich niet verkeerd, want die doet een aantal (maar lang niet alles!!) beter en intuïtiever. Denk daarbij aan het herberekenen, beginnen op het dichtsbijzijnde punt van een route, enzovoort.

Nu is het scherm ook multitouch geworden, net zoals bij de Tomtom. Heel fancy. Maar nu heb ik een stomme vraag: de Tomtom wordt bij regendruppeltjes nog wel eens gek. Doet de Zumo XT dat nu ook? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-01 10:43
Ik heb dit weekend een TomTom Rider 550 aangeschaft, en ben aan het inschatten in hoeverre ik dit zelf kan aansluiten op de kabelboom van mijn MT-07 (iets met 2 linkerhanden...)

Met enig geluk is de 12V auxiliary connector nog vrij (zie foto voor voorbeeld) en kan ik de bedrading hierop aansluiten. Ik kan echter niet terugvinden welke plug ik hiervoor dien te gebruiken zodat ik solderen kan voorkomen. Het is dus de bedoeling om de rode en zwarte kabel hierop aan te sluiten.

Welke connector heb ik hiervoor nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbxk2kT6_cH7DPyigDOXv14Z5no=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/87gTA0t637Up7AtwPZdOgcCs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvxzyjmG5t0Xo0Y7L54t9EkenmA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ib0Zcw7QuAcoXLysknaKCAt0.jpg?f=user_large

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mkrmr De grens met België is ook gewoon 'open' zónder controles zolang je maar niet over de Nederlandse 'A' (snel) wegen het land in wilt proberen te gaan rijden. De grenscontrole in Arendonk (vanuit Reusel) is bijvoorbeeld twee weken geleden al opgeheven terwijl de controle bij Retie op de A67/E34 (Eindhoven - Antwerpen) er nog wél is. Van Antwerpen naar Eindhoven is nóóit controle geweest ;)

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-01 08:14
Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:48:
@mkrmr De grens met België is ook gewoon 'open' zónder controles zolang je maar niet over de Nederlandse 'A' (snel) wegen het land in wilt proberen te gaan rijden.De grenscontrole in Arendonk (vanuit Reusel) is bijvoorbeeld twee weken geleden al opgeheven terwijl de controle bij Retie op de A67/E34 (Eindhoven - Antwerpen) er nog wél is. Van Antwerpen naar Eindhoven is nóóit controle geweest ;)
Er zijn ook plekken waar ze de overgangen hebben geblokkeerd met betonblokken. Gister nog per toeval langs zo'n punt gekomen. Was wat aan het touren en wist niet waar ik reed. Opeens zag ik een belgie bord met een flink blok op de weg (kon er met motor wel langs maar met auto zeker niet).

Beetje vreemd wel op ene plek wel en andere plek niet :F

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brubs schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:53:
[...]

Er zijn ook plekken waar ze de overgangen hebben geblokkeerd met betonblokken. Gister nog per toeval langs zo'n punt gekomen. Was wat aan het touren en wist niet waar ik reed. Opeens zag ik een belgie bord met een flink blok op de weg (kon er met motor wel langs maar met auto zeker niet).

Beetje vreemd wel op ene plek wel en andere plek niet :F
Die grote 'Lego Stenen' stonden bij Arendonk tot een week of twee geleden ook midden op de weg. Daar kwam van de bewoners uit die regio een beetje veel commentaar op doordat ze vanuit het werk niet /amper terug naar huis konden zonder een hoop (onnodige) extra reistijd. :)

Merendeel van de mensen in die regio werkt in Nederland bij o.a. ASML / DAF / Philips / VDL ....

Tot zover "Één Europa" vanuit de grensregio bij Eindhoven bekeken 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-05-2020 12:11 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-01 15:12
De Duitse grens is gewoon helemaal open hier, ik zie ook vet veel Duisters rijden en de auto vol geladen hebben bij Ikea hier in Hengelo.

Vooral als je buitenaf rijdt zie je ze veel rond de grens rijden dus ook de Duitsers gebruiken de buitenaf wegen om gewoon hier te winkelen etc.
Chakotay schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:01:
@ToolkiT hele setje maar gekocht meteen? Handig :)

Dit is mijn verzameling aan 'shit, die maat heb ik niet' hier inmiddels:

[Afbeelding]

22mm & 14 mm allen
30/36mm ringsleutel / slagwapen
1/2" dop 28, 6mm, 7mm lang, 14mm & 22mm allen
3/4" dop 36 (met verloopje naar 1/2" aangezien ik verder geen 3/4" gereedschap heb.)
herkenbaar.. voor de classic mini heb ik nog een spanner liggen met een vierkant gat.. ik geloof dat die was om de remmen mee af te stellen/ontluchten..

• Chakotay
@ToolkiT heb je daar niet sowieso een complete extra set in imperiale maten voor nodig?

Chakotay schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:12:
@ToolkiT heb je daar niet sowieso een complete extra set in imperiale maten voor nodig?
Ja ook dat ja.. die heb ik ook liggen..
In mijn laatje 'random spanners' van mijn gereedschapskist..

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
klaaz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Trial rijden bestaat nog steeds hoor!
Op mijn kanaal staan nog wel een paar impressie filmpjes ;-)

Zo nu stop ik met deze schaamteloze reclame (Het is voor de hobby, dan mag het toch? >:) )
Jazeker, wat mij betreft graag; het is ook een motorhobby hè.
Leuk ook dat je al die clubs opnoemt, eentje ervan zit op 10 minuten van hier: MTCOB Schijndel. Ik had nog nooit van ze gehoord, dus ze maken weinig reclame of ik let gewoon niet goed op (zul je zien dat er binnen nu en een maand een artikeltje in de krant staat ;-) ).

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:01

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Was er ook nog een die verwijderd wilde worden en weer toegevoegd mag worden als 'ie een nieuwe motor had... Die laat ik meestal gewoon staan totdat die nieuwe motor er is ;)
Ik heb om die reden vorig jaar gewacht tot ik m'n CBR had, voor ik meldde dat de Diversion verkocht was. Scheelt dubbel werk, enzo... Hetzelfde bij m'n verzekeraar. Bij die laatste heb ik het ooit anders gedaan, en toen begon men te zeuren over mutaties... 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb om die reden vorig jaar gewacht tot ik m'n CBR had, voor ik meldde dat de Diversion verkocht was. Scheelt dubbel werk, enzo... Hetzelfde bij m'n verzekeraar. Bij die laatste heb ik het ooit anders gedaan, en toen begon men te zeuren over mutaties... 8)7
@timmie271 Was ook zo bezig... Eerst z'n oude Honda er uit en dan een week later z'n nieuwe Honda er in... Mooi dat 'we' dat niet doen :9

Nadat ik z'n nieuwe Honda in de plaats van z'n oude gezet had heb ik 'm meteen rechten gegeven om de OP aan te passen >:)

• timmie271
Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:17:
[...]

@timmie271 Was ook zo bezig... Eerst z'n oude Honda er uit en dan een week later z'n nieuwe Honda er in... Mooi dat 'we' dat niet doen :9

Nadat ik z'n nieuwe Honda in de plaats van z'n oude gezet had heb ik 'm meteen rechten gegeven om de OP aan te passen >:)
:P :+

• Chakotay
Zo, de Caponord heeft nu ook 3 nieuwe lagers in het achterwiel, dat ging gelukkig wat soepeler dan het linksysteem :)

Nu eens kijken of ik het aandurf (en tijd/zin kan vinden :+) om kleppenstellen eens zelf te proberen. Controleren schijnt bij de Caponord redelijk makkelijk te zijn, maar voor daadwerkelijk stellen moeten de nokkenassen er uit. Een blok openmaken heb ik nog niet eerder zelfgedaan, het moet als het hele quarantainegebeuren over is wel weer betrouwbaar zijn voor woonwerk-verkeer :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2020 15:01 ]

• wd200
als je zelf kan meten en je durft stellen niet aan dan duw je hem in een busje naar een motorgarage ..
hoeft er niets gesteld te worden ben je met meten klaar.

• Thoit
Chakotay schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:00:
Zo, de Caponord heeft nu ook 3 nieuwe lagers in het achterwiel, dat ging gelukkig wat soepeler dan het linksysteem :)

Nu eens kijken of ik het aandurf (en tijd/zin kan vinden :+) om kleppenstellen eens zelf te proberen. Controleren schijnt bij de Caponord redelijk makkelijk te zijn, maar voor daadwerkelijk stellen moeten de nokkenassen er uit. Een blok openmaken heb ik nog niet eerder zelfgedaan, het moet als het hele quarantainegebeuren over is wel weer betrouwbaar zijn voor woonwerk-verkeer :+
Nokkenassen eruit is echt niet spannend hoor. Het kost alleen meer tijd. Gewoon rustig voor gaan zitten en stap voor stap doornemen :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

valt ook wel mee, alleen de voorste cilinder is even lastig. Radiator zit dan in de weg, dus is even knoeien om de deksel eraf te krijgen. Vriend van me heeft denk ik ook nog wel stelplaatjes, maar geen capo meer ;)
@Chakotay

[ Voor 20% gewijzigd door charrel op 04-05-2020 15:12 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:59
Nou heb eindelijk die video afgerond van de 100-140 acceleratie test. Ook heb ik de 0-100 opnieuw gedaan. Onder mijn vorige video gingen de fanatieke Amerikanen helemaal los dat ik langzaam was en de motor ten schande plaatste bla bla bla :+ (oja, @HTT-Thalan)

(vanaf 0:55 begint de 100-140)

YouTube: MotorcycleGeek

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Leviathius schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:09:
Nou heb eindelijk die video afgerond van de 100-140 acceleratie test. Ook heb ik de 0-100 opnieuw gedaan. Onder mijn vorige video gingen de fanatieke Amerikanen helemaal los dat ik langzaam was en de motor ten schande plaatste bla bla bla :+ (oja, @HTT-Thalan)

[YouTube: Back At It Again! | Kawasaki Vulcan S 650 0 - 100 KPH]
Bedankt voor je wetenschappelijke werk :)
Voor mijn gevoel schakel je wel snel op, als je wat langer doortrekt in hogere toeren zit je sneller op de 100 lijkt me? Een schakelmoment minder scheelt je zo al een halve seconde en wellicht zit je ook beter in je power band, dus hogere acceleratie.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• wd200
en 100-140 in zijn 4 :+

• Leviathius
JanPedaal schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:48:
[...]

Bedankt voor je wetenschappelijke werk :)
Voor mijn gevoel schakel je wel snel op, als je wat langer doortrekt in hogere toeren zit je sneller op de 100 lijkt me? Een schakelmoment minder scheelt je zo al een halve seconde en wellicht zit je ook beter in je power band, dus hogere acceleratie.
Bij de laatste run van 0-100 schakel ik van z'n 1 naar 2 bij meer dan 9.000 toeren. Veel later en ik zit tegen de limiter aan. Het is en blijft een cruiser en geen supersport natuurlijk :)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Leviathius schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Bij de laatste run van 0-100 schakel ik van z'n 1 naar 2 bij meer dan 9.000 toeren. Veel later en ik zit tegen de limiter aan. Het is en blijft een cruiser en geen supersport natuurlijk :)
Aha, ik had ingeschat dat je lager zat in de toeren. Dan zit er niet veel meer in. Maar ik vind het al best vlot gaan hoor :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Leviathius
JanPedaal schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Aha, ik had ingeschat dat je lager zat in de toeren. Dan zit er niet veel meer in. Maar ik vind het al best vlot gaan hoor :)
Thanks! Ik vind het ook meer dan snel zat. En ik verwacht ook niet dat ik hem heel vaak zo zal doortrekken eerlijk gezegd. Nergens voor nodig :)

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Volgens mij moet die Vulcan ook de 220 aan kunnen tikken. Ze gebruiken nog steeds hetzelfde blok die ook in de Er6f en de Versys 650 zit toch? In iedergeval sneller dan de NC :P

[ Voor 11% gewijzigd door Pagman op 04-05-2020 16:37 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gezien de vraag laatst al weer eens voorbij kwam over 'goedkope' en simpele Bluetooth headset, ik heb inmiddels aardig wat ervaring met diverse setjes, beste ervaringen heb ik de laatste jaren met de bekende 'JaJaBor' setje gehad van AliExpress. Dus hoi @timmie271 ;)

Vandaag een mooie dag om mijn HJC helm eens op te frissen van binnen, was nodig:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200504_163633-Medium.jpg
Vorig jaar niet gedaan, amper gereden. :P

En uit mijn Schubert C3 Pro de laatste JaJabor 5e generatie gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200504_164615-Medium.jpg
(Links op de foto)

Werkt prima, Bluetooth 5.0, en niet te dik:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200504_164607-Medium-rotated.jpg
12mm met pad eronder. In vergelijk met de 'oude' generatie headset die allemaal 15mm dik zijn
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200504_164212-Medium-rotated.jpg

Waarom heb de headset eruit gehaald? De uitsparing in mijn Schubert C3 pro is kleiner dan in mijn HJC RHPA 11 (toch nog een pluspunt voor die helm...) waardoor de 10mm te dik is, krijg ik echt oorpijn van.
Bij de HJC is de 15mm net te doen maar op lange afstanden en lange ritten ook oncomfortabel.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200504_164231-Medium-rotated.jpg

Dus wat? :) Voor de HJC heb ik een ultradunne 3e generatie besteld:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Ha06ff56a5a504ad2a3bbe00e7bbf2fa7s.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hb037f156688648ebaaf1375967943b9ai.jpg
Linkie klik

Nadeel? Is maar Bluetooth 4.2. Ding is wel dirt cheap, ik had hem voor 11 euro en een paar cent op AliExpress. Schijnt 10mm dik te zijn. Krijg ik van de week binnen en dan kan ik even meten en nieuwe foto's posten.

Voor mijn Schubert heb ik met dank aan een tip van een kennis een iets luxere en nieuwere besteld:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hae3bc116a9bb4c6e9cbad57ad0343eb2t.jpg
Maxto M1

Ziet er al iets meer fancy uit. :P Betere specs, langere accu tijd, noise canceling en van die zaken.
Advertentie klopt van geen hol zoals we wel gewend zijn van die Chinezen. Bluetooth versie vanaf 2019 schijnt 5.0 te zijn (gaan we zien als we die binnen krijgen) en er zit een heel klein kastje bij die je aan de helm clipt.
Speakers zijn wel erg plat, 8mm wat ik zo hoorde. Dat gaan we een dezer weken ook zien. :)

Wordt dus vervolgt. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Leviathius
Pagman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:37:
Volgens mij moet die Vulcan ook de 220 aan kunnen tikken. Ze gebruiken nog steeds hetzelfde blok die ook in de Er6f en de Versys 650 zit toch? In iedergeval sneller dan de NC :P
Helaas niet, wat ik heb gezien op internet ligt de top ergens rond de 180. Ze hebben inderdaad hetzelfde blok gebruikt als alle andere 650cc paralleltwin motoren van Kawasaki, maar bij de Vulcan hebben ze hem zo getuned dat hij meer koppel onderin heeft en dus wat minder paarden bovenin. Vandaar ook dat de Vulcan 61pk heeft en zo'n er-6 bijna 70 volgens mij.

• timmie271
Leviathius schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Helaas niet, wat ik heb gezien op internet ligt de top ergens rond de 180. Ze hebben inderdaad hetzelfde blok gebruikt als alle andere 650cc paralleltwin motoren van Kawasaki, maar bij de Vulcan hebben ze hem zo getuned dat hij meer koppel onderin heeft en dus wat minder paarden bovenin. Vandaar ook dat de Vulcan 61pk heeft en zo'n er-6 bijna 70 volgens mij.
tegenwoordig ninja 650 en Z650, maar hebben idd ergens rond de 50kW

Hier wel 47pktjes die de 180-190 ook prima halen :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:23:
[...]

tegenwoordig ninja 650 en Z650, maar hebben idd ergens rond de 50kW

Hier wel 47pktjes die de 180-190 ook prima halen :9
Best grappig, die tank van mij heeft 3x dat vermogen en koppel 4x denk ik, en haalt amper meer. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor die laatste 10Km/h heb je de tweede versnelling al, toch? :*)

• timmie271
Joopieboy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Best grappig, die tank van mij heeft 3x dat vermogen en koppel 4x denk ik, en haalt amper meer. :+
60NM koppel hier :9

In oktober gaat het vermogen omhoog van 47 naar 94pk en koppel van 60 naar 62 :+
Dan ligt mijn top ergens op de 250 wat meer dan zat is :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Was ik wel gewend maar tegenwoordig zit daar een toerenbegrenzer die ingrijpt wanneer het normaal net leuk begon te worden. :+

• timmie271
Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Gewoon in de 1e versnelling 118 hier :Y)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Was ik wel gewend maar tegenwoordig zit daar een toerenbegrenzer die ingrijpt wanneer het normaal net leuk begon te worden. :+
Inruilen dan dat 'hok'... Óf kunnen ze bij BMW de 'M-Sport' kleuren van de HP versie ook waar maken op de GSA motorfietsen >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Inruilen dan dat 'hok'... Óf kunnen ze bij BMW de 'M-Sport' kleuren van de HP versie ook waar maken op de GSA motorfietsen >:)
Dan krijg je iets met 250cc minder waar ik de vering een soort van deel :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12
Leviathius schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:09:

[YouTube: Back At It Again! | Kawasaki Vulcan S 650 0 - 100 KPH]
Nou nog een verbruikstest 8).

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
Joopieboy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:08:
Gezien de vraag laatst al weer eens voorbij kwam over 'goedkope' en simpele Bluetooth headset, ik heb inmiddels aardig wat ervaring met diverse setjes, beste ervaringen heb ik de laatste jaren met de bekende 'JaJaBor' setje gehad van AliExpress. Dus hoi @timmie271 ;)

Nadeel? Is maar Bluetooth 4.2. Ding is wel dirt cheap, ik had hem voor 11 euro en een paar cent op AliExpress. Schijnt 10mm dik te zijn. Krijg ik van de week binnen en dan kan ik even meten en nieuwe foto's posten.

Voor mijn Schubert heb ik met dank aan een tip van een kennis een iets luxere en nieuwere besteld:
[Afbeelding]
Maxto M1

Ziet er al iets meer fancy uit. :P Betere specs, langere accu tijd, noise canceling en van die zaken.
Advertentie klopt van geen hol zoals we wel gewend zijn van die Chinezen. Bluetooth versie vanaf 2019 schijt 5.0 te zijn (gaan we zien als we die binnen krijgen) en er zit een heel klein kastje bij die je aan de helm clipt.
Speakers zijn wel erg plat, 8mm wat ik zo hoorde. Dat gaan we een dezer weken ook zien. :)

Wordt dus vervolgt. ;)
Laat even weten wat die Maxto M1 doet. Ik heb in de Scorpion de MH04 van Jajabor zitten en de MH05 is onderweg voor in de nieuwe Shoei Glamster.
Maar als die speakers dunner zijn van de Maxto M1 dan konden die ook wel eens beter geschikt zijn.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:45

fdees

Trust me I'm an Engineer

Joopieboy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:08:

Vandaag een mooie dag om mijn HJC helm eens op te frissen van binnen, was nodig:
[Afbeelding]
Vorig jaar niet gedaan, amper gereden. :P

En uit mijn Schubert C3 Pro de laatste JaJabor 5e generatie gehaald:
[Afbeelding]
(Links op de foto)

Werkt prima, Bluetooth 5.0, en niet te dik:
[Afbeelding]
12mm met pad eronder. In vergelijk met de 'oude' generatie headset die allemaal 15mm dik zijn
[Afbeelding]

Waarom heb de headset eruit gehaald? De uitsparing in mijn Schubert C3 pro is kleiner dan in mijn HJC RHPA 11 (toch nog een pluspunt voor die helm...) waardoor de 12mm te dik is, krijg ik echt oorpijn van.
Bij de HJC is de 15mm net te doen maar op lange afstanden en lange ritten ook oncomfortabel.
[Afbeelding]

Dus wat? :) Voor de HJC heb ik een ultradunne 3e generatie besteld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkie klik

[Afbeelding]
Maxto M1

Advertentie klopt van geen hol zoals we wel gewend zijn van die Chinezen. Bluetooth versie vanaf 2019 schijt 5.0 te zijn (gaan we zien als we die binnen krijgen) en er zit een heel klein kastje bij die je aan de helm clipt.

Wordt dus vervolgt. ;)
Met die JaJaBor kreeg ik zelf mijn helm niet meer over mijn hoofd 8)7 . In een Bayard zitten wel uitsparingen maar die zijn zo ondiep dat ik er gok ik net een bierviltje in kan steken om die helm nog over mijn hoofd te krijgen :X

Zou geen eens die van 8 mm durven te proberen of ik moet een andere helm kopen :'(

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• timmie271
fdees schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Met die JaJaBor kreeg ik zelf mijn helm niet meer over mijn hoofd 8)7 . In een Bayard zitten wel uitsparingen maar die zijn zo ondiep dat ik er gok ik net een bierviltje in kan steken om die helm nog over mijn hoofd te krijgen :X

Zou geen eens die van 8 mm durven te proberen of ik moet een andere helm kopen :'(
Zelf heb ik van die irritante hoortoestellen die zo nodig tussen mijn oren en hoofd moeten zitten :+

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
timmie271 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:43:
[...]

Zelf heb ik van die irritante hoortoestellen die zo nodig tussen mijn oren en hoofd moeten zitten :+
Hebben die dingen geen bluetooth :?

• timmie271
Waaj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:47:
[...]

Hebben die dingen geen bluetooth :?
Zijn nu 5 jaar oud en toen was het er nog niet echt bij de klasse 5 hoortoestellen.

Volgende krijgen zeer zeker de bluetooth functie :Y
Alleen voor het einde van het jaar weer even verzekeringen en hoortoestellen uitpluizen :+
Zijn met 1300 per stuk niet echt de goedkoopste die ik nu heb :o

• R0y.
timmie271 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Gewoon in de 1e versnelling 118 hier :Y)
Meer heb je ook niet nodig!

In z’n 1 dat ding en het pookje eraf. Scheelt gewicht!

• timmie271
R0y. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Meer heb je ook niet nodig!

In z’n 1 dat ding en het pookje eraf. Scheelt gewicht!
Alleen jammer dat het vermogen een beetje inhoud vanaf 7-8 toeren op dit moment :-(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Alleen jammer dat het vermogen een beetje inhoud vanaf 7-8 toeren op dit moment :-(
Kuipwerk er af schroeven en verkopen aan @Vrijdag .... Kan 'ie er mee posen in 't kwadraat :+

• timmie271
Will_M schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Kuipwerk er af schroeven en verkopen aan @Vrijdag .... Kan 'ie er mee posen in 't kwadraat :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41dTPz3k1Ff6wJSuesaqAuOn1rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyB3Df0WsrWsVShKt6wJxllr.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dan ziet ie eruit als een hamster :+

• R0y.
De vooruitzichten qua weer zien er goed uit voor morgen. Hopelijk een rondje doen! oOo
Pagina: 1 ... 157 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.