Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.876 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
f2ride2001 schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:23:
Als alles een E keur heeft mag dat, mits voorzien van goed vast zittende DB-killer.

Tip: als je een demper in Duitsland koopt zit er altijd een "gutachten" erbij. Steek die bij je papieren dan kun je die altijd overleggen mochten er discussies ontstaan.

Zo heb ik het tenminste gedaan met de MIVV uitlaat voor mijn Bandit 1250. Daar zat keurig netjes een pasje bij. Die heb dus ook altijd bij me. (overigens heb ik ook nog de originele uitlaat liggen, maar tjonge wat een kachelpijp is dat....)
Ja het geluid was mooi maar niet luid, de killers zaten erin. Maar er was zoveel gedaan aan dat ding niet normaal.

titanium akropovic dempers
Oberon koppelingshulpcilinder
G2 ergo gashandel
Ktm ergo comfort zadel
Het secundairAir System verwijderd
2e gaskleppen verwijderd
lamdasonde eliminationkit
ktm tanktas
2 zijkoffers en een lelijke koffer voor achterop (46 liter bakbeest :? )

Daarna is hij bij de KTM dealer op de bank gezet en mapping aangepast en nu doet dat ding 124pk
Uitdraai is erbij, originele onderdelen aanwezig en alle sleutels en keycards.
En als ik de juiste maat heb mag ik zijn hele ktm pak dat ie nog ergens had liggen ook meenemen

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
Ik weet alleen niet of je dan nog weg komt het je uitlaat, maar dan niet vanwege het geluid maar vanwege het feit dat je hele uitlaat emissie systeem eraf gesloopt is..............

Ik ben bang dat als je een overijverige beambte krijgt je alsnog de sjaak bent...... Ze zijn naar echt nogal secuur in.

In Nederland zal het wel los lopen (zolang we nog geen APK hebben, alhoewel ik daar niet gerust op ben)

Wel een gave motor, plaatje? Of heb ik die gemist?

• kneusteun
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/E~UAAOSw91tekxXM/$_86.JPG
Alle onderdelen zittene r nog wel bij, dus als er apk komt dan bouwen we het er wel weer op ofzo.
Ja en in Duitsland met de R6 zonder DB killer en de twin met open pijp eigenlijk ook nooit wat gehad.

Ik denk als je ze geen reden geeft dan loopt het wel los.

Edit: eerste eigenaar was een rijschoolhouder die deze fiets prive had gekocht voor vakanties naar Oostenrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 19-04-2020 17:43 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:03
Op de dijk tussen Everdingen en Schoonrewoerd. Mooi rijden! O+

[ Voor 22% gewijzigd door Napsju op 19-04-2020 17:47 ]

Lekker!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCzVOZgNzHUkmEbAZ8xM7Edf1RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oE1upPxKPkAgYf8rj332yv23.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook een rondje van zo’n 180 km gedaan. Op een geven moment nog een golf GTI die zichzelf moest bewijzen tegenover mij ofzo? Trok leuk weg, ik ging even mee maar hij bleef gaan. Net voor een strakke S bocht zonder overzicht ging het allemaal maar net volgens mij.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Will_M schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:41:
@Bommes Die éérste twee foto's zijn bij mij in't dorp gemaakt, de derde en vierde in Heeswijk-Dinther ;)

Volgende keer kom je maar ff op de koffie als je zin hebt.
De eerste 2 foto's van kasteel Stapelen in Boxtel.
De derde van het kasteel in Aarle rixtel. En de laatste 2 van het kasteel in St Oedenrode (Rooy).
Precies andersom dan dat ik gereden heb.
Het thema was dus kastelen.. :P
Ik zal de route wil ff opschonen een op mijn site delen.
Ik wil trouwens geen andere halve meter koffie... :X
Zoals in de filmpjes die nu overal voorbij komen dat ze je pilsje over het terras heen gooien om maar op afstand te kunnen blijven.
Chakotay schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:57:
@Bommes afscheirdritje met de VStrom gedaan voordat hij ingeruild word? :+
Ingerolen jonguh, ik woon in Brabant hier hé . :P
NLDViane schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:06:
@Bommes thema: Landgoederen waar Mrs. Bommes geen KTM kan vinden? Of landgoederen waarvoor je niet meer van huis weg hoeft om goed offroad te gaan?

Nieuwe zadels zijn altijd even wennen, houd het nu ook langer vol dan een maand geleden op hetzelfde zadel... Knellende zaakjes klinkt alleen niet heel best, zou toch eens zien dat daar wat aan veranderd wordt :Y

of dat nou het zadel is of de motor... :+
Ja ik denk dat ik het nog ff een weekje geef.
Beetje spijt van eigenlijk.
Ik kon eerst echt makkelijk een hele dag op dat ding zitten zonder zadelpijn. Wel vind ik het zadel te laag en kreeg dus wat last van mijn knieën.
Nu is het enigszins wat hoger (alhoewel het wel flink indeukt als ik er op ga zitten) maar nu krijg ik zadelpijn. Gggrr.
Maar goed ik denk dat ze, als het echt niet lekker zit, bij die zal niet heel moeilijk doen als er steviger schuim in moet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
  • Nu online
sinds ik nu op die 990 heb gereden vraag ik mij af hoe je schouders eruit zien na het rijden van een 1290 8)7

• R0y.
kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:49:
sinds ik nu op die 990 heb gereden vraag ik mij af hoe je schouders eruit zien na het rijden van een 1290 8)7
Ik denk dat het niet zo veel scheelt. De 1290 zit vol met elektronica zodat hij te berijden is.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Vier maanden geleden postte ik enthousiast dat ik de trotse nieuwe eigenaar was van een Alpinestars Patron Gore-Tex, een textieljas van om en nabij de € 500. Ik kon hem in de aanbieding bij een outlet kopen voor de helft daarvan.

Na hem nu vier maanden gebruikt te hebben, kan ik erover vertellen dat het een behoorlijke miskoop was. Ter vergelijking: hiervoor reed ik rond in een Rev'it Outback 2, een jas die qua uiterlijk misschien wat lomper (lees: vierkanter) overkomt, maar verder de Patron op alle vlakken verslaat.

Wat er mis is met laatstgenoemde:

• Ik ben slank, 70kg bij 1,82m. De jas klemt echter bij de hals en ellebogen. Dit houdt in dat in de winter een trui plus kol zorgt dat je amper kunt ademhalen, en dat iedere armbeweging schuurt bij je ellebogen. Draagcomfort--.
• Het ding heeft o-ver-al klitteband. Dit betekent dat je mouwen telkens aan de jas blijven hangen, met carooneske gevolgen. Je portemonnee uit je jas halen bij het tanken? De portemonnee ligt op de grond, want je pols bleef plakken aan je zak en kwam met een schok weer los. De ritssluiting openen? Blijf hangen aan de strip die de wind moet tegenhouden. Koffie drinken met deze jas aan? Vergeet het maar, of je moet van vlekken houden.
• De binnenkant van de jas, dus zonder de overigens wel lekker warme wintervoering, heeft iets weg van een kruising tussen tentzeil en regenjas. Dit plakt verschrikkelijk irritant aan je huid, vooral als je licht bezweet bent.
• En bezweet raak je sowieso in deze jas, want de ventilatieritsen werken gewoon niet. Bij 20 graden buiten en met beide ritsen op de mouwen open heb je bij 100 km/u nog niet het idee dat er ook maar iets van wind binnenkomt.
• Het lijkt wel of het fluorgeel van het jas al het stof uit de omgeving aantrekt; in no time is dit zwart, en niet schoon te krijgen.

Verdict: leuk ding voor € 250, maar ik ga alsnog kijken voor de Rev'it Outback 3, wanneer men weer kan shoppen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• kneusteun
  • Nu online
Maten van Alpinestars zijn italiaans, ik heb van broek ook 2 maten groter..
Maar ben het wel met je eens dat de kwaliteit van hun soms echt beneden peil is.

• kneusteun
  • Nu online
R0y. schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat het niet zo veel scheelt. De 1290 zit vol met elektronica zodat hij te berijden is.
Lijkt me ook echt noodzakelijk ja...

• R0y.
kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:08:
[...]

Lijkt me ook echt noodzakelijk ja...
Ik heb tot nu toe ook niks met de elektronica durven te doen. Ik heb de track pack en dan kan je van alles uit/aan zetten en/of aanpassen. Rijd nu veelal in Street modus, komt er een leuk dijkje aan dan zet ik hem nog wel eens op sport, is hij “iets” agressiever.

• kneusteun
  • Nu online
Ja ik merkte bij die 990 ook wel dat je snel een versnelling hoger gaat zitten, want hij is ondanks de aanpassingen echt klaar om te gaan.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:08:
Maten van Alpinestars zijn italiaans, ik heb van broek ook 2 maten groter..
Maar ben het wel met je eens dat de kwaliteit van hun soms echt beneden peil is.
Maar ik heb al een M! In de S kon ik niet bewegen, en de L wapperde om m'n middel terwijl ik nog stilstond middenin de winkel.

Het is al met al geen vervelende jas hoor, maar ik zou er zelf nu ik dit weet nooit 500 euro aan uitgeven.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:38:
Vanochtend even snel een route in elkaar gedraaid.
Eentje met een thema...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heej, die eerste locatie (her)ken ik!
Welk thema is wel een beetje een inkoppertje zo hé :P >:)
Iets met gesloten poorten? :+

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:46:
[Afbeelding]

Vandaag ook een rondje van zo’n 180 km gedaan. Op een geven moment nog een golf GTI die zichzelf moest bewijzen tegenover mij ofzo? Trok leuk weg, ik ging even mee maar hij bleef gaan. Net voor een strakke S bocht zonder overzicht ging het allemaal maar net volgens mij.
Hé, dat is zo te zien aan Bresjes.

Denk dat ik je rond 14:30 tegen ben gekomen tussen Hoek en de Braakman dan. Reed zelf richting Hoek in mijn blauwe jas. ;)

Zelf een rondje van een kleine 100 km gedaan vanmiddag. Alleen een t-shirt onder mijn jas, dat was wel een beetje fris :F

[ Voor 7% gewijzigd door fdees op 19-04-2020 18:49 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:36
Heerlijke 200km op de teller gezet, waarvan de helft samen met m’n vriendin.. Doet een mens goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thmVtU1g4gXwxOWrtEglkVpfPR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XuXr5HW5pe46UcBwljcfcGO6.jpg?f=user_large

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
Vandaag de R1150GS een wasbeurt gegeven in de achtertuin, bandenspanning gecontroleerd en een klein rondje van +/- 50km gereden door de 'pitoreske' polder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir-mkmXFTFU7x8oZGIKbkCRWMbI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaVV5TZ9VnGagwnY2cep1LzJ.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAOhn_YdJH8bjxWjtK10chFqlyU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E29hlGmTCNUS9AHIOMvnRX7o.jpg?f=fotoalbum_medium

:Y)

[ Voor 0% gewijzigd door Vuikie op 20-04-2020 10:10 . Reden: Foto link gefixt ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:25
Bommes schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:49:
[...]

De eerste 2 foto's van kasteel Stapelen in Boxtel.
De derde van het kasteel in Aarle rixtel. En de laatste 2 van het kasteel in St Oedenrode (Rooy).
Precies andersom dan dat ik gereden heb.
Het thema was dus kastelen.. :P
Ik zal de route wil ff opschonen een op mijn site delen.
Zoals in de filmpjes die nu overal voorbij komen dat ze je pilsje over het terras heen gooien om maar op afstand te kunnen blijven.
Oeh kasteel Aarle-Rixtel, da's hier letterlijk om de hoek :9
Wat is je website? Die route wil ik wel eens proberen. Start lekker dicht bij huis :)

• R0y.
fdees schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:42:
[...]

Hé, dat is zo te zien aan Bresjes.

Denk dat ik je rond 14:30 tegen ben gekomen tussen Hoek en de Braakman dan. Reed zelf richting Hoek in mijn blauwe jas. ;)

Zelf een rondje van een kleine 100 km gedaan vanmiddag. Alleen een t-shirt onder mijn jas, dat was wel een beetje fris :F
Jup, net een stuk voor. Als je daar naar beneden rijd, rechtsaf en dan gelijk links (dat nieuwe stuk). Daar heb je twee leuke maar onoverzichtelijke bochten. Daar reed die GTI bijna rechtdoor ipv de bocht te nemen.

Ik heb je volgens mij zijn rijden, ik haalde net een auto in toen jij langs kwam.

• Kryziek
  • Laatst online: 26-01 16:33

Kryziek

bb || !bb

Vanmiddag zoals velen een mooi stukje gereden. Alleen bij het poetsen wou ik de motor iets vooruit zetten om de velgen te kunnen poetsen en daarbij is hij niet recht op de standaard komen te staan en is hij omgevallen. Met dank aan de frame sliders is de schade heel beperkt gebleven gelukkig maar ik kan slecht bepaalde onderdelen vinden. Heeft iemand daar tips voor?

Ik zoek voor een Ducati Monster 1100 uit 2009 een koppelingshendel, die wel te vinden is, een schakelpookje en het link-buisje.

Die laatste 2 kan ik echt niet vinden online.. Of ik gebruik de verkeerde termen of het is er gewoon niet. Wie kan me hiermee helpen?

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Hkuit schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:03:
[...]

Hier in buurt zeggen ze dan “k*t”.

Maar ja, hier zeggen ze dan ook wel heul vaak “k*t”...😁
Dan ben je zelf een KuBo, óf je bent in 's-Hertogenbosch gaan wonen? :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 20:24
@sypie is het niet een idee om zo'n draaiplaat aan het uiteinde te maken, in plaats van centraal te monteren? En aan het andere eind een rail met 1.8m radius? Dan rijd je de motor er vooruit op, en draai je m om z'n achterwiel heen en poef problem solved? Eventueel met 2 rails, eentje aan het uiteinde (1.8m) en eentje in het midden met 2 wieltjes op een breder plaatdeel voor de bok/jiffy

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:28:
[...]

Jup, net een stuk voor. Als je daar naar beneden rijd, rechtsaf en dan gelijk links (dat nieuwe stuk). Daar heb je twee leuke maar onoverzichtelijke bochten. Daar reed die GTI bijna rechtdoor ipv de bocht te nemen.

Ik heb je volgens mij zijn rijden, ik haalde net een auto in toen jij langs kwam.
Daar is het wel opletten zijn van die bochten waar mensen zich snel in vergissen. Zeker wanneer je in een GTI rijdt.

Je stak je hand op dus gok het wel ;)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-01 18:31
@Kryziek altijd zonde... Zoek je 2hands onderdelen, of nieuwe? Voor nieuw, zie hierzo. De site is in het Engels, maar is van StarTwin, een Nederlandse toko.

2ehands zie ik zo snel ook niet bij mijn standaard websites daarvoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 19-04-2020 20:35 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:24

A13X

Dude

sypie schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:06:
Zat ik vorige week nog na te denken over een ontwerp voor een draaiplateau van 1800mm diameter, om de motor op te zetten, ben ik nu bezig om het hele idee te herzien.

De ruimte waar mijn motor staat is niet bijster groot. Onder het afdakje tussen de schuur en de schutting. Op dit moment kan ik met 2 keer steken achter huis de motor draaien. Aangezien we plannen aan het fabriceren zijn om de tuin compleet anders in te richten zal ik ook over het parkeren van mijn motor na moeten denken.

Plaatje van de situatie:
[Afbeelding]
(Dit is niet een actuele foto, deze foto komt uit juli 2019. Inmiddels is de motor een flink stuk schoner.)

Ik kom van rechts uit de steeg, kan de bocht prima halen om zo de tuin in te rijden, te steken en vervolgens de motor met het voorwiel naar de uitgang te parkeren.

Een draaiplateau van 1800mm zorgt er alleen maar voor dat de motor netjes in het midden staat waardoor de schuur geblokkeerd wordt. Mocht ik toch eens op mijn andere tweewieler weg moeten dan gaat dat gewoon niet. (wel een goed excuus uiteraard)

Dus was ik nu aan het denken om iets kleiners te fabriceren op basis van een heavy duty "Lazy Suzy".
[Afbeelding]
Hiervoor ga ik een ontwerp maken de komende tijd zodat de motor op het draaiplateau gezet kan worden waarna die richting de schutting gezet kan worden. Zo staat de motor dan op dezelfde plaats zoals nu (bijna met de linker spiegel tegen de schutting). Dit moet er voor zorgen dat er nog ruimte overblijft voor andere zaken en personen.

We gaan SolidWorks maar weer eens aanslingeren om een mooi ontwerp te gaan maken.
En gewoon zo'n ding gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://bcdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-l-2323-1.jpg-1200x600-6a6c8ebc88.jpg

motormover

Awesome

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:49:
[...]
>>knip<<
>>knip<<
Dán NIET!! Óók goed >:)

@SpongeRob Óf een KuBo, óf uit Orthen :o :9

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 19-04-2020 21:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

@Will_M Oud-Orthen dan om helemaal precies te zijn. B)

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Ik heb exact zo'n zelfde en de wielen die erbij geleverd zijn is echt grote troep. Verder is het wel erg handig, ik heb er een inrijklem op geschroefd om zo veel makkelijker de motor binnen te kunnen verplaatsen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:02:
Vier maanden geleden postte ik enthousiast dat ik de trotse nieuwe eigenaar was van een Alpinestars Patron Gore-Tex, een textieljas van om en nabij de € 500. Ik kon hem in de aanbieding bij een outlet kopen voor de helft daarvan.

Na hem nu vier maanden gebruikt te hebben, kan ik erover vertellen dat het een behoorlijke miskoop was. Ter vergelijking: hiervoor reed ik rond in een Rev'it Outback 2, een jas die qua uiterlijk misschien wat lomper (lees: vierkanter) overkomt, maar verder de Patron op alle vlakken verslaat.

Wat er mis is met laatstgenoemde:

• Ik ben slank, 70kg bij 1,82m. De jas klemt echter bij de hals en ellebogen. Dit houdt in dat in de winter een trui plus kol zorgt dat je amper kunt ademhalen, en dat iedere armbeweging schuurt bij je ellebogen. Draagcomfort--.
• Het ding heeft o-ver-al klitteband. Dit betekent dat je mouwen telkens aan de jas blijven hangen, met carooneske gevolgen. Je portemonnee uit je jas halen bij het tanken? De portemonnee ligt op de grond, want je pols bleef plakken aan je zak en kwam met een schok weer los. De ritssluiting openen? Blijf hangen aan de strip die de wind moet tegenhouden. Koffie drinken met deze jas aan? Vergeet het maar, of je moet van vlekken houden.
• De binnenkant van de jas, dus zonder de overigens wel lekker warme wintervoering, heeft iets weg van een kruising tussen tentzeil en regenjas. Dit plakt verschrikkelijk irritant aan je huid, vooral als je licht bezweet bent.
• En bezweet raak je sowieso in deze jas, want de ventilatieritsen werken gewoon niet. Bij 20 graden buiten en met beide ritsen op de mouwen open heb je bij 100 km/u nog niet het idee dat er ook maar iets van wind binnenkomt.
• Het lijkt wel of het fluorgeel van het jas al het stof uit de omgeving aantrekt; in no time is dit zwart, en niet schoon te krijgen.

Verdict: leuk ding voor € 250, maar ik ga alsnog kijken voor de Rev'it Outback 3, wanneer men weer kan shoppen.
Balen man! Altijd ruk om een miskoop te doen.

Als ik t zo hoor, zou je een Revit Ridge wellicht ook interesant kunnen vinden. Die hoge kraag kan ervan afgeritst worden (ik rijd zonder, hij prikt een beetje in mn kin). Langs de rits zit ventilatie, en verder heeft ie een Goretex shell en dus waterdicht zonder binnenjasje. Overigens zit er geen binnenjas bij, dus die moet je los kopen. Ben zelf voor de Revit Climate gegaan, lekker warm maar nog niet op de motor kunnen testen (van de week pas binnen gekomen).

Fijne van deze jas is dat het wél een functionele tourjas is, maar niet zo'n lang en daardoor lomp ding is. Heb toen ook de Revit Neptune GTX gepast bijv, prima jas, maar vond m erg lang en groot voelen. En aan de broek geritst heb je ook niet veel lengte nodig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X

A13X

Dude

SpongeRob schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:52:
[...]

Ik heb exact zo'n zelfde en de wielen die erbij geleverd zijn is echt grote troep. Verder is het wel erg handig, ik heb er een inrijklem op geschroefd om zo veel makkelijker de motor binnen te kunnen verplaatsen.
Als @sypie een draaitableau kan bouwen, kan ie hier ook wel fatsoenlijk wielen onder zetten. Of het gehele ding gewoon nabouwen. :P

Awesome

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:41:
[Afbeelding]
Alle onderdelen zittene r nog wel bij, dus als er apk komt dan bouwen we het er wel weer op ofzo.
Ja en in Duitsland met de R6 zonder DB killer en de twin met open pijp eigenlijk ook nooit wat gehad.

Ik denk als je ze geen reden geeft dan loopt het wel los.

Edit: eerste eigenaar was een rijschoolhouder die deze fiets prive had gekocht voor vakanties naar Oostenrijk.
Gaaf ding! Maar helaas worden ze in Duitsland steeds strenger. Meer en meer overlast, wegen afgesloten, snelheidsbeperking (soms alleen voor motoren) en dat soort gein, met de daarbij horende controles. En die zijn niet grappig. :P

Dus nee, gewoon niet eens proberen want je gaat naar. En een milieudelict is echt goedkoop daar (ask @Will_M ).

@f2ride2001 prachtige GS hoor! O+

@Bommes nu nog het kasteel in Heeswijk. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes
@Melkunie
http://www.dustyroads.nl/motorroutes

Go easy on me die site is pas net in de lucht, en ik ben niet zo een goede site klusser.. :o
Maar de routes staan er op, er zullen er nog meer volgen, heb er genoeg op mijn pc staan die ik allemaal al gereden heb en dus (redelijk) kloppen. :P

@Joopieboy Kasteel van Heeswijk zit wel in de route maar heb ik geen foto van denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 19-04-2020 22:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-01 10:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrFCQgniFYiVyjLP1UQE0p0MQ_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3H0Y2RpRyRjDWii0qA0bEoD.jpg?f=fotoalbum_large

Dijkje Zwolle / Deventer + halve Veluwe. 240km en hele avond al enorm relaxed. Doet een mens goed 👍

I took the blue pill…

• Bommes
Oh wacht @Joopieboy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cghK4Aecix1nFCKgOroS2KMiV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z55sHRiYlqlOpGN9A9cL2Sed.jpg?f=fotoalbum_large
Is dat Heeswijk?? geen idee eigenlijk.

Wel nog eentje van onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx22rdk5VQeN3Zi6FdlvJEfZDz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WABJf8OQmLvsY3vxKRWqOJ6g.jpg?f=fotoalbum_large

En nog eentje van het kasteel in st Oedenrode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MW03JVGsFy-G7PtAu828UJEbAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfvr89y8uSTb8UCWFmaYk7pa.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel leuk zo een gopro, alleen denk ik dat mijn geheugekaartje wat te oud is.
Als ik het ding laat filmen krijg ik binnen een paar seconden een error dat er iets fout is met de sd kaart.
Foto's gaan wel goed, denk dat het kaartje niet de juiste snelheid heeft.
Ik zal de volgende keer wat harder rijden misschien helpt dat.. :P 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is dat op die klinkerweg met die kamikaza s bocht?
Zo ja dan snap ik dat je op het fietspad reed, dat is beter te doen dan de 'weg'. :+

• Bommes
Joopieboy schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:25:
Is dat op die klinkerweg met die kamikaza s bocht?
Zo ja dan snap ik dat je op het fietspad reed, dat is beter te doen dan de 'weg'. :+
Jep dat dat punt, even gestopt inderdaad op het fietspad.
Foto gemaakt, stuur wat omhoog gedraaid en weer door. :+

• kneusteun
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:57:
[...]

Gaaf ding! Maar helaas worden ze in Duitsland steeds strenger. Meer en meer overlast, wegen afgesloten, snelheidsbeperking (soms alleen voor motoren) en dat soort gein, met de daarbij horende controles. En die zijn niet grappig. :P

Dus nee, gewoon niet eens proberen want je gaat naar. En een milieudelict is echt goedkoop daar (ask @Will_M ).

@f2ride2001 prachtige GS hoor! O+

@Bommes nu nog het kasteel in Heeswijk. 8)
Bij MF nagevraagd en schijnbaar mag die akra zonder kat, ook rijdt bijna iedereen met alles eraf en dat gaat allemaal prima schijnbaar.

Ik ga denk ik even wat meer info over zoeken.

• R0y.
kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:57:
[...]

Bij MF nagevraagd en schijnbaar mag die akra zonder kat, ook rijdt bijna iedereen met alles eraf en dat gaat allemaal prima schijnbaar.

Als je kat vervanger e keur is goedgekeurd is dat ok. Een slip on heeft ook een e keur (of juist niet) en dat is icm een specifieke motor en setup zoals de kat. Grote kans dat je e keur niet meer geldig is vanwege het verwijderen van.. als het een set is zal dit anders zijn.

Ik kan morgen wel even kijken wat er staat in het certificaat wat bij de pijp (Akrapovic) van de GSR zat, al is dat natuurlijk een compleet andere motor...

Je leest volgens mij berichten van mensen die nog geen boete hebben gehad. Maar goedgekeurd is het (volgens mij) niet.

Iedereen rijd (wel eens) te hard (ik ook hoor!!! :9 ) maar dat betekent nog niet dat het mag ;)

[ Voor 23% gewijzigd door R0y. op 19-04-2020 23:53 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
R0y. schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:45:
[...]

Als je kat vervanger e keur is goedgekeurd is dat ok. Een slip on heeft ook een e keur (of juist niet) en dat is icm een specifieke motor en setup zoals de kat. Grote kans dat je e keur niet meer geldig is vanwege het verwijderen van.. als het een set is zal dit anders zijn.

Ik kan morgen wel even kijken wat er staat in het certificaat wat bij de pijp (Akrapovic) van de GSR zat, al is dat natuurlijk een compleet andere motor...

Je leest volgens mij berichten van mensen die nog geen boete hebben gehad. Maar goedgekeurd is het (volgens mij) niet.

Iedereen rijd (wel eens) te hard (ik ook hoor!!! :9 ) maar dat betekent nog niet dat het mag ;)
Wij hebben hier geloof ik maar één vrij brave rijder als het aankomt op snelheid. Noem maar geen naam verder O-)

Gamertag: timmie271

• R0y.
timmie271 schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:55:
[...]

Wij hebben hier geloof ik maar één vrij brave rijder als het aankomt op snelheid. Noem maar geen naam verder O-)
Ik moest denken aan 2 mensen. De ene heeft zijn bewijs hier geüpload en de ander liet vorige week nog weten dat diegene een auto had ingehaald met wat extra km’s op de teller omdat de bestuurder van de auto gas bij gaf. >:)

Dus vertel!? :9

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
R0y. schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:59:
[...]

Ik moest denken aan 2 mensen. De ene heeft zijn bewijs hier geüpload en de ander liet vorige week nog weten dat diegene een auto had ingehaald met wat extra km’s op de teller omdat de bestuurder van de auto gas bij gaf. >:)

Dus vertel!? :9
_O- _O- _O-

Gamertag: timmie271

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
SpongeRob schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:59:
[...]

Dan ben je zelf een KuBo, óf je bent in 's-Hertogenbosch gaan wonen? :+
haha,
Dat laatste, 29 jaar geleden. En 13 jaar later gevlucht naar een dorp in de buurt, Gestel. Nu dus wel de lusten (binnenstad op 20 min, IC-station), niet de lasten (KuBo’s ;) ).
En dat kasteel in Boxtel waar @Bommes dus langsreed is dan weer hier om de hoek. Net als kasteel Heeswijk.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:57:
[...]

Je zit met je type goedkeuring, dus nee dat mag niet.
Dat het in Nederland toegelaten wordt, gedoogbeleid, en er niet op gecontroleerd wordt betekend niet dat wij met onze soepele regels gewoon naar het buitenland kunnen. Als wij naar Duitsland gaan dan gelden gewoon de strengere regels daar. :)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:55:
This is why I can't have nice things..
[Afbeelding]

:F ;(
Sleutel van mijn topkoffer breekt net af.
Motor op tuinpad, koffer open, zooi er in, poort open, door poort heen zittend op motor (duwen). Achteruit terug en stukje om met mijn arm over de topkoffer de poort dicht te duwen.
Bonk, krak, rinkel..
Ja hoor sleutel zat nog achter in de koffer, een die dit ik met met 250kg motor achteruit tegen de poort.
@#*!?! Echt hé.
Nieuw zadel, kei blij, terug naar huis, dan dit.

Tijd voor een biertje jongens
Dit moet een teken zijn geweest dat je de 790 moet halen :> Balen man, hopelijk heeft het biertje wél gesmaakt! *;
f2ride2001 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:28:
Doe mij maar poedercoaten. Was er ontzettend tevreden over toen ik mijn GS frame heb laten coaten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo mooi krijg ik het niet gespoten hoor!
Ik heb gemerkt dat coaten toch echt wel meer kan hebben dan een gespoten iets. Frames e.d. laat ik dus ook altijd coaten.

[ Voor 35% gewijzigd door Thoit op 20-04-2020 08:54 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:25
Bommes schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:10:
@Melkunie
http://www.dustyroads.nl/motorroutes

Go easy on me die site is pas net in de lucht, en ik ben niet zo een goede site klusser.. :o
Maar de routes staan er op, er zullen er nog meer volgen, heb er genoeg op mijn pc staan die ik allemaal al gereden heb en dus (redelijk) kloppen. :P
Thanks, ziet er goed uit! Die molenroute ga ik misschien dit weekend al proberen met de vriendin achterop. Eerste duorit van het seizoen :)

• Jolke
  • Laatst online: 26-01 16:55
Zo te zien was het ook in NL weer druk met motoren op de weg gisteren. :P
Gave foto's allemaal. Ik ga deze week ook nog een keer op pad, maar dan wel in alle doordeweekse rust!

• Willem30
  • Laatst online: 26-01 15:33
Jolke schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:27:
Zo te zien was het ook in NL weer druk met motoren op de weg gisteren. :P
Vrijdagavond heb ik weer eens een rondje gereden na aantal weken niet gereden te hebben. Het was zelfs weer beetje wennen eerste 5 minuten. :o Heb het gevoel wel meer gemist dan ik dacht. :9

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Chakotay schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:34:
@Kryziek altijd zonde... Zoek je 2hands onderdelen, of nieuwe? Voor nieuw, zie hierzo. De site is in het Engels, maar is van StarTwin, een Nederlandse toko.

2ehands zie ik zo snel ook niet bij mijn standaard websites daarvoor.
Nieuw was inderdaad de insteek. Dat is wel een hele mooie site! Die ga ik onthouden. De prijs van het schakelpookje viel me wel een beetje tegen, had hem iets goedkoper geschat. Maar echt alles staat erop, heel gaaf!

Nog even bezig de pijn te verwerken :X

• kneusteun
  • Nu online
R0y. schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:45:
[...]

Nee snap ik, maar het lijkt erop dat ik nog niet veel voorbeelden kan vinden van mensen die wel gepakt zijn. Je zou verwachten dat er dan wel iets te vinden is van mensen die boetes hebben gehad.
Maar iedereen geeft aan dat geluid het ding is, als je daar niet overheen gaat dan checken ze de rest sowieso niet.
En ik snap dat dit geen garantie is.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Da's voor mensen met (te) weinig plek in hun garage 8).

@R0y. ik had mijn politiepakje aan dus dan mag het :9.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:07
Moet dan alleen andere logo zoeken want ik rij geen Yamaha ;)

Als het Corona gebeuren over is wil ik hem wel eens komen bekijken en (er vanuitgaande dat die op mijne past) meenemen.
Jij zat toch ergens in Schoonhoven?

• Chakotay
Kryziek schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:41:
[...]

Nieuw was inderdaad de insteek. Dat is wel een hele mooie site! Die ga ik onthouden. De prijs van het schakelpookje viel me wel een beetje tegen, had hem iets goedkoper geschat. Maar echt alles staat erop, heel gaaf!

Nog even bezig de pijn te verwerken :X
Het is allemaal origineel Ducati, dat is helaas niet het goedkoopste spul... Daar hebben meer fabrikanten last van helaas.

@bleufred1 @ToolkiT zit aan de andere kant van een iets groter stukje water dan Schoonhoven :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 20-04-2020 08:59 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 16:56

Wootlock

Evilution

Nope, 790 is niet keyless.

"Don't let your dreams be memes"

• Jolke
bleufred1 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:58:
[...]

En dan aan de andere kant van het kanaal, ja. ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:46:
[...]

Nee snap ik, maar het lijkt erop dat ik nog niet veel voorbeelden kan vinden van mensen die wel gepakt zijn. Je zou verwachten dat er dan wel iets te vinden is van mensen die boetes hebben gehad.
Maar iedereen geeft aan dat geluid het ding is, als je daar niet overheen gaat dan checken ze de rest sowieso niet.
En ik snap dat dit geen garantie is.
Tot je een fuik in rijdt zoals zoals zo vaak in het seizoen. Ik kom echt vaak in Duitsland en bewust niet meer in bepaalde gebieden omdat daar de lol gewoon niet meer in zit, maar iedere keer dat ik daar doorheen kom zie ik wel ergens politie. :) Dan kun je nog je materiaal op orde hebben, rustig aan doen, maar een keer ga je nat. Mocht je maar een keer per jaar naar Duitsland gaan dan is de kans uiteraard veel kleiner.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

noes schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:13:
[...]

Balen man! Altijd ruk om een miskoop te doen.

Als ik t zo hoor, zou je een Revit Ridge wellicht ook interesant kunnen vinden. Die hoge kraag kan ervan afgeritst worden (ik rijd zonder, hij prikt een beetje in mn kin). Langs de rits zit ventilatie, en verder heeft ie een Goretex shell en dus waterdicht zonder binnenjasje. Overigens zit er geen binnenjas bij, dus die moet je los kopen. Ben zelf voor de Revit Climate gegaan, lekker warm maar nog niet op de motor kunnen testen (van de week pas binnen gekomen).

Fijne van deze jas is dat het wél een functionele tourjas is, maar niet zo'n lang en daardoor lomp ding is. Heb toen ook de Revit Neptune GTX gepast bijv, prima jas, maar vond m erg lang en groot voelen. En aan de broek geritst heb je ook niet veel lengte nodig.
€729,99
Da's dan ook wel weer een andere categorie... :P En een beetje te ... grijs? Ik wil wel graag geel en zwart, vind ik een mooie combi. Maar bedankt voor het meedenken, dan heb ik weer wat om te bekijken in de winkel! MKC Hazerswoude zit hier om de hoek.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:29

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gG9cgCtPST_PMWk12Xql0KnFUcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZPHcH5ahL7VbJAbr9saXZHO.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, ik kon gisteren gelukkig de GSR van een vriend lenen. Wel moest daar eerst een nieuwe accu in want die er in zat was dood.

Lekker een beetje kunnen rijden tussen Purmerend, de Zaanstreek, Wormerveer en omgeving. Wel wat het best fris, ondanks het zonnetje. Stond ook aardig wat wind.

Nu op zoek naar een vervangende radiator voor de Hawk. Misschien dat iemand van Motor-forum er nog eentje heeft liggen. Één van de lamellen was beschadigd, waarschijnlijk steenslag. De vloeistof kwam er letterlijk uit spuiten. Dat ik van Den Haag naar IJmuiden ben gekomen zonder stil te vallen is een wonder 😅

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
@Vrijdag hoe vond je de GSR rijden vergelijken met de Hawk? Lijkt me een aardige overgang :P

bleufred1 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:58:
[...]

Moet dan alleen andere logo zoeken want ik rij geen Yamaha ;)

Als het Corona gebeuren over is wil ik hem wel eens komen bekijken en (er vanuitgaande dat die op mijne past) meenemen.
Nee.. iets verder..;). Ik woon in Reading UK.. mooi rijden hier hoor, kan het je aanraden langs te komen!

Maar heb wel (schoon)familie in Schoonhoven..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bommes
Ff jullie gebruiken als guinea pigs.. ;)

Ik heb de routes die ik op mijn site had toegevoegd wat visueler gemaakt.
Echter is dat via de embedded code van Myrouteapp.
De vraag is kunnen mensen zonder een account daar die routes dan ook zien en downloaden?
http://www.dustyroads.nl/motorroutes (<- directe link werkt zo te zien niet?? evengoed subpage motorroutes dus)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Check en Check

Voor het downloaden gaat ie wel eerst naar de Myrouteapp website. Maar ook daar ben je geen account nodig.

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:42:

De vraag is kunnen mensen zonder een account daar die routes dan ook zien en downloaden?
http://www.dustyroads.nl/motorroutes (<- directe link werkt zo te zien niet?? evengoed subpage motorroutes dus)
Werkt hier op mobiel zo te zien. Zie de routes en kan ook door naar de route op myrouteapp.

Ps. Je kunt op de 790 gewoon een aftermarket smaller stuur zetten voor je poortje ;)

Awesome

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Werkt en ik kan ze ook downloaden.

Nu moet ik binnenkort dus jouw kastelenroute gaan rijden :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:21:
@Vrijdag hoe vond je de GSR rijden vergelijken met de Hawk? Lijkt me een aardige overgang :P
Nou, ten eerste was het een motor waar alles werkt. De lampjes, het dashboard enzo, alles deed het :+ Dus ik kon eindelijk zien in welke versnelling ik zat, hoeveel peut er nog in de tank zat en welke kant het knipperlicht aan stond.
Best wel een openbaring, op de Hawk zit een toerenteller, snelheidsmeter en voor de rest niks. Of tenminste, niks dat ook werkt :P

Verder reed het eigenlijk best wel heel fijn. Erg responsief, stuurde lekker makkelijk, zat goed. En tussensprintjes gingen er prima mee, zat zo op hoge snelheden. Om in te halen als dat veilig kon, uiteraard O-)

Waarbij ik op de Hawk echt wel moet werken, ging het op de GSR vele malen soepeler en makkelijker.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• A13X

A13X

Dude

Waaj schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:48:
@Bommes Werkt en ik kan ze ook downloaden.

Nu moet ik binnenkort dus jouw kastelenroute gaan rijden :+
Moet ik ook maar eens aangezien ik nu nog aan de route woon :P

Awesome

• Jolke

118 km om een ijsje te halen. Tja. :P

• Waaj
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:53:
[...]

118 km om een ijsje te halen. Tja. :P
Klinkt als een puur noodzakelijke verplaatsing :P
Raym09 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:53:
[...]

Moet ik ook maar eens aangezien ik nu nog aan de route woon :P
Dus binnenkort zit jij te klagen over de hordes motorrijders die voor je deur langsrijden :+

[ Voor 40% gewijzigd door Waaj op 20-04-2020 09:56 ]

• A13X

A13X

Dude

Waaj schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:55:
[...]

Klinkt als een puur noodzakelijke verplaatsing :P

[...]

Dus binnenkort zit jij te klagen over de hordes motorrijders die voor je deur langsrijden :+
Iets minder letterlijk :+ woon nu in een durp langs de route, straks 35km verderop. O-)

Awesome

• Chakotay
@Vrijdag heh, aardig verschil dan inderdaad. Wil je nog wel terug naar de Hawk? :P

@Bommes werkt hier ook :) Leuk initiatief!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025

Als je in MyRouteApp de insluitcode wilt kopieren moet je route openbaar zijn, anders kan het niet.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:53:
[...]

Nou, ten eerste was het een motor waar alles werkt. De lampjes, het dashboard enzo, alles deed het :+ Dus ik kon eindelijk zien in welke versnelling ik zat, hoeveel peut er nog in de tank zat en welke kant het knipperlicht aan stond.
Best wel een openbaring, op de Hawk zit een toerenteller, snelheidsmeter en voor de rest niks. Of tenminste, niks dat ook werkt :P

Verder reed het eigenlijk best wel heel fijn. Erg responsief, stuurde lekker makkelijk, zat goed. En tussensprintjes gingen er prima mee, zat zo op hoge snelheden. Om in te halen als dat veilig kon, uiteraard O-)

Waarbij ik op de Hawk echt wel moet werken, ging het op de GSR vele malen soepeler en makkelijker.
Toch maar tijd voor een KTM danmaar? :+

I have stability. The ability to stab.

• R0y.
Vrijdag op de GSR 600, Bommes op de KTM.. mooie ontwikkelingen.

• Jolke
Ow ja, @Bommes, website ziet er goed uit. Overzichtelijke manier van je routes laten zien.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 16:56

Wootlock

Evilution

+1 voor de "Wat is deze" _/-\o_

"Don't let your dreams be memes"

• Bommes
@darkkingll & @Kryziek & @Waaj & @Chakotay & @Wootlock thanks voor het checken en het compliment..

@Raym09 Inderdaad smaller stuur moet wel lukken..
Kan ook de poort er uit slopen, het kozijn en de deur dus, en dan voor op de gevel een nieuw maken.
Dan is de doorgang 1 meter breed.

@Jolke Maar het is echt heel lekker ijs.. *O* en thanks voor het compliment.

@steffex klopt, meten openbaar zijn. Maar als je om embedded code vraagt geeft de site dat al aan en maakt je routes automatisch openbaar.

Voordeel van de routes laten linken naar de my route app is dat als ik ze daar bewerk of update ze op mijn site dus ook mee veranderen.
Dat overzichtje dat ik eerst had gemaakt zijn zip bestanden die op mijn webhost/server staan.
Verander ik de route op myrouyteapp moet ik ze dus weer gaan downloaden/uploaden/enz..
Dit is makkelijker.

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 20-04-2020 10:19 ]

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb niet zo goed meer door welke dag het vandaag is. Is het al @Vrijdag ?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:16:
@darkkingll & @Kryziek & @Waaj & @Chakotay & @Wootlock thanks voor het checken en het compliment..

@Raym09 Inderdaad smaller stuur moet wel lukken..
Kan ook de poort er uit slopen, het kozijn en de deur dus, en dan voor op de gevel een nieuw maken.
Dan is de doorgang 1 meter breed.

@Jolke Maar het is echt heel lekker ijs.. *O* en thanks voor het compliment.

@steffex klopt, meten openbaar zijn. Maar als je om embedded code vraagt geeft de site dat al aan en maakt je routes automatisch openbaar.
Probeer even om de details van de routes die je er nu onder hebt staan naast de route te krijgen. divje links met de route en divje rechts met de details zoals de afstand, etc. Dat maakt het wat overzichtelijker. Maar heel netjes!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Chakotay , @SmurfLink @R0y. Nou, dat is nog wel een goede vraag, ben eigenlijk wel aan het kijken voor iets nieuws. En dan ook wel wat recenters.

Aan de andere kant vind ik een (V)twin toch ook wel fijn. De BMW F800r en de Suzuki SV650x zijn op dit moment modellen waar ik wel interesse in heb, maar daar heb ik nog niet op gereden.

• Jolke
@JanHenk heeft nog een SV1000 over. :)

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:19:
@Chakotay , @SmurfLink @R0y. Nou, dat is nog wel een goede vraag, ben eigenlijk wel aan het kijken voor iets nieuws. En dan ook wel wat recenters.

Aan de andere kant vind ik een (V)twin toch ook wel fijn. De BMW F800r en de Suzuki SV650x zijn op dit moment modellen waar ik wel interesse in heb, maar daar heb ik nog niet op gereden.
Z650 is ook een naakte twin O-)

• JanHenk
  • Niet online
Die staat inmiddels bij Motoport Almere. Wordt daar voorzien van een nieuw koppelingshuis (helaas was ie daar aan toe) en zal dan wel weer in de verkoop komen :).

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 20:24
@Bommes ziet er netjes uit zo, en werkt prima via een smartphone. Daar vind ik het juist overzichtelijk dat de route-info er onder staat in plaats van ernaast, want nu zie je de route dus groter :Y Op een gewone computer is wat @MuddyMagical zegt dan weer fijner

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, da's wel een chickmagnet die fiets toch? 🤔

@SmurfLink ja dat is zo, maar die is nog best duur 2e hands. De SV650x ook helaas.

• Jolke
Elke dikke V-twin is dat. :7

• Chakotay
@Jolke valt best mee, mijn Caponord was maar €3000, en ik heb mijn RSV Mille verkocht voor €1000 :P

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:35:
[...]

Hmm, da's wel een chickmagnet die fiets toch? 🤔

@SmurfLink ja dat is zo, maar die is nog best duur 2e hands. De SV650x ook helaas.
ER-6N dan :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zou dat door de trillingen komen? 🤔
Maar die vind ik dan niet zo heel mooi :P

• Bommes
NLDViane schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:28:
@Bommes ziet er netjes uit zo, en werkt prima via een smartphone. Daar vind ik het juist overzichtelijk dat de route-info er onder staat in plaats van ernaast, want nu zie je de route dus groter :Y Op een gewone computer is wat @MuddyMagical zegt dan weer fijner
Ik zou niet eens weten hoe ik er 2 rijtjes van kan maken.. :o

Net wel geprobeerd, maar ik begrijp dat het dus goed is dat dat niet werkt.. ;)
Kan wel kijken of ik wat meer info over de route er bij kan krijgen. Al was het maar de start plaats en de afstand.

• Jolke
Chakotay schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:37:
@Jolke valt best mee, mijn Caponord was maar €3000, en ik heb mijn RSV Mille verkocht voor €1000 :P
Slecht in onderhandelen wellicht? * Jolke loopt een blokje om. O-)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:39:
390 of 790 ... ik denkdat de 790 in de nederlandse markt wel weer makkelijk te verkopen is over een paar jaar.
Mensen willen toch graag meer cc's en vermogen dan de 390 bied.
Vreemde is wel dat de 390 standaard op de voorvork in en uitgaande demping instelbaar heeft. De standaard 790 heeft dat niet.. :X vreemd.
Ik denk dat je je daar nog aan kan vergissen. De 390 mag met A2 gereden worden. Heb juist het idee dat die motoren heel weinig afschrijven. Heb een tijd een 390 duke, BMW 310 GS en een Versys 300 in de gaten gehouden op de tweedehands markt. De prijzen van een gebruikte was meestal niet veel lager dan een nieuwe.
kneusteun schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:59:
Enige waar ik nu nog wel mee zit is hoe streng zijn ze in het buitenland met rijden zonder kat en lambda sonde? mag dit?
In Duitsland moet je voor iedere aanpassing een goedkeuring hebben. Pas daar dus maar op!

• kneusteun
  • Nu online
Thoit schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:17:
[...]

[...]

In Duitsland moet je voor iedere aanpassing een goedkeuring hebben. Pas daar dus maar op!
Ja ik ken de regels, maar wat ik zo raar vind is dat een collega van mij met een kawa gt550 waarvan de voorvork en de achterbrug van een CBR of Z750 afkomt gewoon naar Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk rijdt en ook nog nooit wat gehad heeft bij geluidcontroles.

En gek genoeg keek ik ook even op een duits KTM forum waar ook iedereen er alles aftrekt.
Kortom het is gewoon een loterij ben ik bang.

Volgens mij is het voor een NL motorrijder gewoon vooral van belang dat je het geluid netjes hebt. Als ze daar een overtreding vinden dan gaan ze vast verder kijken.

• Bommes
Thoit schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat je je daar nog aan kan vergissen. De 390 mag met A2 gereden worden. Heb juist het idee dat die motoren heel weinig afschrijven. Heb een tijd een 390 duke, BMW 310 GS en een Versys 300 in de gaten gehouden op de tweedehands markt. De prijzen van een gebruikte was meestal niet veel lager dan een nieuwe.
Ik heb op beide nog niet gereden, maar ze stonden wel naast elkaar bij van Gerwen motoren.
De 390 was ook net een stukje kleiner/lager.
En de 790 vond ik al niet heel groot/hoog.
Maar ik ga er dus zeker wel op rijden, het liefste op beide.

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb op beide nog niet gereden, maar ze stonden wel naast elkaar bij van Gerwen motoren.
De 390 was ook net een stukje kleiner/lager.
En de 790 vond ik al niet heel groot/hoog.
Maar ik ga er dus zeker wel op rijden, het liefste op beide.
Ik zou wel voor de 790 gaan.
Bij mijn twin zit ik ook op 61pk ofzo en dan merk je al dat je soms net wat pit mist om lekker door te rijden, vooral als je met andere mensen mee rijdt die wat meer pit hebben.
Als geld geen issue geeft zou ik voor wat extra power gaan zodat je gewoon wat reserve power hebt wanneer je dat nodig hebt. En ook wat veiliger voelt op de snelweg eventueel.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jouw header is veul te groot voor mobiel gebruik. Daarmee is de site compleet onbruikbaar. :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:15:
[...]

Jouw header is veul te groot voor mobiel gebruik. Daarmee is de site compleet onbruikbaar. :P
Daar moet je 'WordPress' de schuld van geven en niet @Bommes :9

Certificaatje mág er ook nog wel op... Als is dat meer voor @Bommes zélf van belang op het moment dat 'ie content aan het plaatsen gaat op de, voor de bezoeker verder volledig statische, site.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:16:
[...]

[...]

Da's dan ook wel weer een andere categorie... :P En een beetje te ... grijs? Ik wil wel graag geel en zwart, vind ik een mooie combi. Maar bedankt voor het meedenken, dan heb ik weer wat om te bekijken in de winkel! MKC Hazerswoude zit hier om de hoek.
MKC heeft m geloof ik niet. Heb m zelf gekocht bij Bikeroutfit en die zijn ook echt een stuk voordeliger. Heb er rond de kerst 570 ofzo voor betaald (20% korting), nu is ie daar 620 euro (15% korting).

Vond zelf dit grijs erg sjiek, normaal kies ik bijna altijd zwart.
Will_M schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:25:
[...]

Daar moet je 'WordPress' de schuld van geven en niet @Bommes :9

Certificaatje mág er ook nog wel op... Als is dat meer voor @Bommes zélf van belang op het moment dat 'ie content aan het plaatsen gaat op de, voor de bezoeker verder volledig statische, site.
Zoekmachines houden ook meer van HTTPS dan HTTP sites. Dus indien mogelijk zeker even certificaat toevoegen.

[ Voor 25% gewijzigd door noes op 20-04-2020 12:31 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:53:
Aangezien Joopieboy zijn GS ook vaak neerplemt kan ik dat ook 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@f2ride2001 net even een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200420_123342-Medium.jpg
Mijn opa heeft vroeger zo een gehad en deze stond altijd op zijn schouw. Toen ik mijn Suzuki '750' kocht, de GSX maar dan een R kwamen de hele verhalen van vroeger weer naar voren. De races op Assen, naar Limburg, de Moezel, de Nortons die die gehad heeft (en flink opgevoerd voor die tijd met een lokale motorzaak). De GSX van hem had een laag 'racer' stuur (vandaar de spiegels eraf zijn op het model) en 'kachelpijpen' als uitlaat. :P De veldwachter is wel eens bij hem aan de deur geweest. :+

Mooie verhalen, bijzonder mens, en dat model heb ik toen van hem gekregen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 20-04-2020 13:02 ]

• Chakotay
@Joopieboy altijd mooi dat soort verhalen :)

Pagina: 1 ... 144 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.