Je probeert een argument te vormen op basis van definities die niet gelijk zijn voor alle mensen die deze vraag raakt. Namelijk "genoeg" en "voldoende".
Als je definitie is "meekomen met het overige (voornamelijk auto) verkeer" dan is zoals @
NLDViane aandraagt 15pk 'voldoende'.
Ik heb 47pk en 62nm op mijn huidige motor, 55 om 52 op de vorige. Op het asfalt "genoeg" volgens bovenstaande definitie maar ook volgens die van mijzelf. Níet voldoende voor mensen die graag powerwheelies doen en 170+ willen rijden, en in het terrein wilde ik na 3 jaar wel iets krachtigers (of eigenlijk: een betere PK/KG verhouding).
De huidige motor voelt vlotter dan de vorige, want 20% meer koppel. Maar ik rij voornamelijk woon/werk en soms een beetje 60 gebied. Mijn crossfiets heeft ongeveer dezelfde getallen maar weegt 80kg minder. Voorheen deed ik beiden met één motor (weg en offroad), nu heb ik twee aparte motoren voor dat doel.
Ik heb totaal geen behoefte aan iets snellers, maar voor mijn huidige gezapige 7-zitter had ik een hele vlotte leaseauto en ik snap de attractie wel. Overal lekker wegbrullen en meestal de snelste zijn.
Dan is het niet 'nodig' behalve dan om een behoefte in te vullen. Mijn behoefte is 'vlot meekomen in het verkeer tegen zo laag mogelijke running costs (want 19c/km). Mijn offroad behoefte is 'stevig, kan tegen een flinke stoot (of serie flinke klappen

), lichtgewicht en simpel te onderhouden.
Maar ik neem aan dat jij jouw leven niet compleet inricht rondom het concept 'gewoon genoeg'? Jij eet nooit eens meer dan goed voor je is, draait de muziek nooit harder dan 'verstaanbaar' niveau en je weigert een salarisverhoging als je toch niet weet wat je ervan moest kopen?
[
Voor 9% gewijzigd door
HTT-Thalan op 13-04-2020 19:34
]