Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.964 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:51:
Nou, ik had er net twee voor mij vol op de dashcam. Kwam net terug van Ad, sta op een 70 weg (bij de Ikea) bij een stoplicht te wachten, komen er twee racers aan waarvan eentje mij links (over de strook linksaf) passeert om voor uit te komen. Zijn maatje komt tussen de auto's door. Uiteraard dun katoenen broekje, los truitje, half ontblote onderrug, even gauw naar achteren checken of er geen zuurstok rijdt en dan wheelie-trekkend wegrijden bij groen. Stoplicht verderop nog een keer. En natuurlijk 120+ aantikkend (inschatting mijnerzijds) waar je 70 mag.

Die beelden ga ik strak even lekker uploaden denk ik :). Dat je lekker wil rijden met die mooie weer heb ik geen enkele moeite mee, maar dit soort eikels zorgen straks voor een totaalverbod |:(.
Één voordeel van de Corona Crisis: Er wordt nu niet gemakkelijk plek op de IC's vrij gemaakt zodat ze eventueel daar terecht zouden kunnen komen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:31
Nou, ik had er net twee voor mij vol op de dashcam. Kwam net terug van Ad, sta op een 70 weg (bij de Ikea) bij een stoplicht te wachten, komen er twee racers aan waarvan eentje mij links (over de strook linksaf) passeert om voor uit te komen. Zijn maatje komt tussen de auto's door. Uiteraard dun katoenen broekje, los truitje, half ontblote onderrug, even gauw naar achteren checken of er geen zuurstok rijdt en dan wheelie-trekkend wegrijden bij groen. Stoplicht verderop nog een keer. En natuurlijk 120+ aantikkend (inschatting mijnerzijds) waar je 70 mag.

Die beelden ga ik strak even lekker uploaden denk ik :). Dat je lekker wil rijden met die mooie weer heb ik geen enkele moeite mee, maar dit soort eikels zorgen straks voor een totaalverbod |:(.
En wat schiet je daar mee op? Meer mensen die gaan zeggen zie je wel... verbieden die motorrijders!

We hebben beide dezelfde mening over deze gasten maar zulke filmpjes openbaar maken versterkt in mijn ogen enkel het anti motor volk in hun mening.

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 11-04-2020 16:57 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:34
R0y. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:54:
[...]

En wat schiet je daar mee op? Meer mensen die gaan zeggen zie je wel... verbieden die motorrijders!
Oh, ik ga ze niet op Youtube zetten. Je kunt sinds een tijd ook filmpjes uploaden bij de politie, en zijn kenteken was vol in beeld :). Ik zal er specifiek bij zetten dat wij 'normale' motorrijders vinden dat dit soort gasten het verpesten voor een ander.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:57:
[...]

Oh, ik ga ze niet op Youtube zetten. Je kunt sinds een tijd ook filmpjes uploaden bij de politie, en zijn kenteken was vol in beeld :). Ik zal er specifiek bij zetten dat wij 'normale' motorrijders vinden dat dit soort gasten het verpesten voor een ander.
Niet doen... Heb je niks aan (écht niet!!).

80 jaar geleden hadden we in NL ook zo'n dienst welke daar érg bedreven in was.... Ik geloof niet dat die lui er vervolgens veel beter van geworden zijn.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:03
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:51:
[...]

Na het klussen ruim ik alles gewoon netjes op waar het hoort, dan hoef ik tijdens het klussen me geen ongeluk te zoeken naar die éne dopsleutel.
Oh maar geloof me, ik weet alles te vinden.
Maar de ruimte is erg beperkt dus kan het op het oog wat minder goed gesorteerd worden.

Maar om je gerust te stellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5g_HzVAI-8FbsCKmC0H2nXs2Eds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQ4EHPky8yoK8pZV95ydaBH7.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn bakje met boutjes en moertjes.

En mijn gereedschap "kar"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l8Oh99pOARg0XwdHDENAA7F5hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxYd3pbMoSiixmHscZwMsqT5.jpg?f=fotoalbum_large

En ja daarin liggen de steek/ringsleutels gesorteerd op maat. Tot 10mm in een vakje, van 11 t/m17 in een vakje en groter in een eigen vakje.

Kun je nu weer een beetje tot rust komen.. :P ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:00:
[...]

80 jaar geleden hadden we in NL ook zo'n dienst welke daar érg bedreven in was.... Geloof niet dat die lui er vervolgens veel beter van geworden zijn.
Ja echt? Een vergelijking tussen melding maken van onwettig, grensoverschrijdend en gevaarlijk rijgedrag vergelijken met een groep mensen die onschuldige mensen rapporteerde aan een vijandige natie die ons land binnenviel en stelselmatig grote groepen mensen mishandelde, deporteerde en vermoordde?

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 17:04 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:00:
[...]

80 jaar geleden hadden we in NL ook zo'n dienst welke daar érg bedreven in was.... Geloof niet dat die lui er vervolgens veel beter van geworden zijn.
Konden ze toen ook al filmpjes uploaden naar de politie? 🤔 Zo leer je toch elke dag weer wat nieuws.

Triumph des Dashcams 🤣

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:03:
[...]

Oh maar geloof me, ik weet alles te vinden.
Maar de ruimte is erg beperkt dus kan het op het oog wat minder goed gesorteerd worden.

Maar om je gerust te stellen:
[Afbeelding]
Mijn bakje met boutjes en moertjes.

En mijn gereedschap "kar"
[Afbeelding]

En ja daarin liggen de steek/ringsleutels gesorteerd op maat. Tot 10mm in een vakje, van 11 t/m17 in een vakje en groter in een eigen vakje.

Kun je nu weer een beetje tot rust komen.. :P ;)
Gelukkig ben ik dus niet de enige :+ :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:04:
[...]

Ja echt? Een vergelijking tussen melding maken van onwettig, grensoverschrijdend en gevaarlijk rijgedrag vergelijken met een groep mensen die onschuldige mensen rapporteerde aan een vijandige natie die ons land binnenviel en stelselmatig grote groepen mensen mishandelde, deporteerde en vermoordde?
Ja Echt!!

Als je dan toch zo'n held bent dan spreek die mensen eerst even op persoonlijke titel aan op een persoonlijke en nette manier.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Bommes Moet je eens perongeluk dat bakje omver tikken van de tafel af :+

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:45
Zal nie meevallen als ze er met 120 vandoor gingen.......

• HTT-Thalan
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:07:
[...]

Ja Echt!!

Als je dan toch zo'n held bent dan spreek die mensen eerst even op persoonlijke titel aan op een persoonlijke en nette manier.
Heb ik geprobeerd, door bij het volgende stoplicht langsbij te komen, met het raampje open, maar het zal je niet verbazen dat ik ze met de auto niet bij kon houden.

Oh, en:

Wikipedia: Godwin's law

Positief nieuws:

De NC heeft vandaag nieuw filter, nieuwe olie, en een mooie glimmende H&B middenbok gekregen.
Maandag de rest van de vloeistoffen en dan gaat ze even mee terug naar huis voor plezierritjes. Daarna nieuwe afspraak voor overige opbouwdelen.

Nog meer goed nieuws: DE XR LEEFT WEER *O*. Vanmiddag de boel drooggetrapt en daarna een flinke dropdownkick en vlam, daar ging ze! Kneiterlawaai natuurlijk, hoop rook en stinken, vrouwlief komt geschrokken naar buiten (wat doe jij nou in godsnaam!?), nou een 30 jaar oude luchtgekoelde stinkbrommer starten na 6 maanden stilstand, tussen betonnen schuttingen op een stille zaterdagmiddag _O-.

[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 17:22 ]

• Bommes
Pagman schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:10:
@Bommes Moet je eens perongeluk dat bakje omver tikken van de tafel af :+
Denk dat die sortimo koffer iets van 10kg weegt met al die bouten en moeren.
Die stoot ik niet zomaar van tafel af :P

Ook de sierlijsten bij het knie/voeten bord opnieuw zwart gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8XL2WPzfuYPyfCiAKOiGbl4_SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ztogt5DE1c8PChzyZnGHQFBF.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de niet Vespa kenners, dat zijn de (nu dus) zwarte lijstjes aan de linker en rechter zijkant van de scooter. Die lopen van met onder het stuur door tot onder de voetsteunen van de duo passagier.

De vorige keer heb ik de halve scooter uit elkaar moeten halen om ze te demonteren. Zodat ik ze kon spuiten.
Daar had ik nu echt geen zin in, dus gewoon met een penseeltje en een pot zijdeglans zwart van de Action aan de gang.
Best goed gelukt al zeg ik het zelf.. :+

Eigenlijk nog die Chrome "vin" op het voorspatbord "ontchromen" een zwart maken.
Dat stoort me nu nog :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Nou ik dat zo zie: Heb jij nog nooit iets in de bagageruimte van je Vespa opgeborgen wat er later niet helemaal meer uit kwam zoals je het in er stak? Ik kan me zo maar voorstellen dat er wel eens wat tussen de windingen van de veer komt te zitten tijdens 't rijden :o

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 17:29 ]

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22
Bommes schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:53:
[...]

Net niet diep genoeg om de Vespa binnen te zetten. Dan moet ik 1 van de stellingen tegen de achterste muur weghalen. Maar ik zou niet weten waar ik dan met die spullen heen moet :?
Bakken maken tussen de dakbalken, die naar beneden scharnieren!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hkuit schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:32:
[...]

Bakken maken tussen de dakbalken, die naar beneden scharnieren!
Je staat ooit verstelt van dat wát je allemaal tussen de gordingen / balken kwijt kunt inderdaad. Ik heb bij mij, tussen 2 van die balken (60Cm. uit elkaar), o.a. een 3x10 Altrex Reform ladder liggen. Vier schommel-ogen in de balken gedraaid en de ladder ligt vervolgens op twee stukjes verwarmingspijp welke door die schommel-ogen én de ladder tredes passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPFz3MaI57_TK5cHkaZFAOKiSXo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h2ddcF0guyDlDJhYZZbDQrN.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 20:27 ]

• Bommes
@Will_M in de bagage "ruimte" zit een grote kunststof bak (op die foto staat die boven op de topkoffer)
Goed alles schoon en voorkomt dat het tussen de veren komt inderdaad.

Het wordt weer wel erg warm, dus een lekker ijsje kun je er naar beter niet in doen. :P
Een shoarma schotel daarin tegen blijft wel lang warm als je maar flink gas blijft geven. ;)

@Hkuit dat is wel het plan.
We hebben 2 schuren.. nou ja eentje is voor ons de bijkeuken de andere de echte schuur.
Beide alleen via buiten (de tuin) te benaderen.
Er ligt nu nog echt te veel zooi in beide schuren.
Plan is de eerste bijkeuken uit te mesten, stellingen tot aan het plafond en gedeeltelijk een verlaagd plafond er in.
Dan kan er een hoop zooi uit mijn "klus schuur" naar de bijkeuken.
Kan ik hier tenminste mijn kont keren twee de Vespa binnen staat of zo.

[ Voor 40% gewijzigd door Bommes op 11-04-2020 17:52 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Waaj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:24:
Ik wil ook een garage annex klushok. Ik heb nu een schuur van krap 2x3 meter die tot de nok toe vol staat. Ben al een jaar aan het puzzelen om er een uitbreiding aan te maken maar dan krijg ik de motor niet meer de tuin in, of niet meer gedraaid.
Dat is ongeveer het formaat van de schuur die ik hier heb, en als motor werkplaatsje gebruik. De schuur heeft een puntdak, dus ik heb er een zoldertje in gemaakt en daar ligt veel zooi op. Direct naast de deur heb ik een stelling staan en daar tegenaan (tot aan de achterwand) een wandbord/stelling voor m'n gereedschap geknutseld. Normaal staat daar ook een heftafel in, maar daarvan is kort geleden de cilinder kapot gegaan, dus ik moet weer even op de grond klooien :/

Tegen die schuur aan staat nu een afdak van 3.60x3m. Onder dat afdak staat m'n oude werkbank (onder een hoes om 'm heel te houden), en de CBR staat daar nu ook. Het werkt allemaal wel, maar houdt niet over. Je moet iets te wensen over houden natuurlijk. Ik wil hierna dus een huis met een garage, of in ieder geval een berging die groot genoeg is om een auto in te kunnen zetten. Als er een auto in kan staan heb je ook de ruimte om aan een motor te knutselen denk ik dan :P

Vanmorgen thuis aan de hobby gegaan, daarna nog ff op de motor gestapt. Ik moest nog ergens heen, en ik wilde niet met de auto gaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 11-04-2020 18:04 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gia7dPbXzgwdyHdXCt6Cc3oZ1cg=/f/image/7HbHsNJcMol9Dntj9Yudzce5.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnVQnQoE1jk9h1Z5A_ZleTLmY2o=/f/image/18LK3qow74iA6IyeCjpYS7rf.png

Gek, dat mensen vinden dat recreatief motorrijden nu maar even stilgelegd moet worden. Zeker nu de zon erbij is zijn bijna alle 50/70 wegen om de wijk heen een soort privécircuit geworden, elke avond hoor je tientallen motoren gillend voorbij komen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tussen die twee foto's zit 20 seconden interval.... Zó hard reden ze dus niet ten opzichte van jou ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 18:24 ]

• HTT-Thalan
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:23:
Tussen die twee foto's zit 20 seconden interval.... Zó hard reden ze dus niet ten opzichte van jou ;)
Deze twee stoplichten liggen ook maar een paar honderd meter uit elkaar. Pas erna ging het gas er echt goed op. Maar de wheelies zijn geen probleem voor jou?

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 18:28 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

Leven en laten levendoodgaan toch, lekker belangrijk.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gek, dat mensen vinden dat recreatief motorrijden nu maar even stilgelegd moet worden. Zeker nu de zon erbij is zijn bijna alle 50/70 wegen om de wijk heen een soort privécircuit geworden, elke avond hoor je tientallen motoren gillend voorbij komen.
Ziet eruit als een ring weg.. lekker boeiend.

Als het nou met die snelheden door de wijk was.. ok. Hopelijk kun je dit loslaten, anders pas je echt niet in Emmer-compascuum. Dat kan ik je verzekeren.

• HTT-Thalan
tdw schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:28:
[...]

Dat doe ik al jaren. Maar nu liggen we extra onder het vergrootglas en wellicht is het zichtbaarder omdat de wegen nu (zeker in de namiddag/avond) rustiger zijn, maar het is echt een circuit geworden hier. En als niemand een tegengeluid laat horen krijgen we straks overal Lekdijktaferelen. Ik lig echt niet wakker van filteren waar dat eigen niet mag, standaard 10 over de vMax en een beetje spelen op een verlaten parkeerterrein achteraf. Maar dit soort haantjesgedrag tussen het overige verkeer in de stad is gewoon lomp en compleet onnodig.
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:29:
Ziet eruit als een ring weg.. lekker boeiend.
Ja, totdat er straks meer afsluitingen/verboden komen door lomp gedrag, dan horen we jou óók klagen. En als jouw familielid/vriend op het asfalt beland omdat zo'n halve gare ernaast een mislukte wheelie uitvoerde weet ik zeker dat je je schouders ook niet ophaalt.
Als het nou met die snelheden door de wijk was.. ok. Hopelijk kun je dit loslaten, anders pas je echt niet in Emmer-compascuum. Dat kan ik je verzekeren.
Juist.... ik was even vergeten dat we hier met twee maten meten. Ik gaf dus net al aan dat dit soort gedragingen óók in en om onze wijk plaatsvinden. Dat ik er nu toevallig achter reed op de Ettensebaan maakte dat ik er beelden van had.

[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 18:34 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
tdw schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:28:
[...]

Normaal wel ja, probleem is dat dit soort gasten op de IC terecht komt. De reden dat er in België nu ook een tijdelijk verbod is (alle overbodige verplaatsingen zijn verboden).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:30:
[...]

Dat doe ik al jaren. Maar nu liggen we extra onder het vergrootglas en wellicht is het zichtbaarder omdat de wegen nu (zeker in de namiddag/avond) rustiger zijn, maar het is echt een circuit geworden hier. En als niemand een tegengeluid laat horen krijgen we straks overal Lekdijktaferelen. Ik lig echt niet wakker van filteren waar dat eigen niet mag, standaard 10 over de vMax en een beetje spelen op een verlaten parkeerterrein achteraf. Maar dit soort haantjesgedrag tussen het overige verkeer in de stad is gewoon lomp en compleet onnodig.

[...]

Ja, totdat er straks meer afsluitingen/verboden komen door lomp gedrag, dan horen we jou óók klagen. En als jouw familielid/vriend op het asfalt beland omdat zo'n halve gare ernaast een mislukte wheelie uitvoerde weet ik zeker dat je je schouders ook niet ophaalt.

[...]

Juist.... ik was even vergeten dat we hier met twee maten meten.
Ik ken die omgeving heel goed (Emmer-compascuum), daar doen ze niet zo moeilijk over alles. Lekker boers is niets mis mee. Als jij daar overal een punt van gaat maken, dan ben je heel snel de "westerling".. trust me.

Als, als, als, als, als, als, als, als, als. Maak je niet zo druk om andermans gedrag man.

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:36:
[...]

Ik ken die omgeving heel goed (Emmer-compascuum), daar doen ze niet zo moeilijk over alles. Lekker boers is niets mis mee. Als jij daar overal een punt van gaat maken, dan ben je heel snel de "westerling".. trust me.

Als, als, als, als, als, als, als, als, als. Maak je niet zo druk om andermans gedrag man.
Ik woon nu nog in Breda, en heb het over een gedraging in Breda. Ik heb nog geen ervaringen in het nieuwe huis of de nieuwe buurt dus daar kan ik niks over roepen. Gelukkig is de nieuwe straat lastig (één zijde afgesloten) toegankelijk en kunnen mijn kinderen daar veilig op de eigen oprit en (ruime) tuin spelen, dus eventueel straatverkeer is een minder groot probleem dan hier in Puinzigt.

Ik heb inderdaad reeds vernomen dat er wel eens tonvuurtjes zijn, ik ben bekend met het carbidschieten en de nieuwe buurjongen heeft een KTM met een pringles bus als uitlaat.

Uiteraard heeft elk land, elke stad en elke wijk zijn eigen 'dingetjes', maar het gaat om het opstapelen van ergernissen. Hier zijn het er gewoon veel te veel, genoeg om ieder mens gek te maken. Ik weet dat jullie de indruk hebben dat ik één of andere geraniumzeikerd ben, maar ik kan het met het meerendeel van deze straat hier ook gewoon prima vinden en ze weten dat ik ook graag een behulpzame hand uitsteek (zoals de overbuurvrouw die gisteren met een lege accu stond).

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 18:42 ]

• Pagman
Ik moet wel eerlijk bekennen. Dat het best lekker is om nu eens geen motoren te horen die volgas over de N11 knallen. :) Maarja omdat iedereen nu opgehokt zit in het paasweekend gaat men lekker klussen in de tuin of op vol volume Nederlands talig muziek draaien :X

Trouwens weinig motorrijders op pad in de regio. ik heb er denk ik iets van 3 gezien toen ik een rondje heb gereden om het koekblik accu op te laden.

@HTT-Thalan Die gasten komen zichzelf wel een keer tegen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Wokschotel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:21:
[...]

Heb je je buurman wel eens over die open Akra's (aan)gesproken?
Ik woon hier nu een dik half jaar en het valt me nu op. Zodra ik een goede kans krijg ga ik zeker met m in gesprek :)

XXXVI

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:31
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:38:
[...]

Ik heb inderdaad reeds vernomen dat er wel eens tonvuurtjes zijn, ik ben bekend met het carbidschieten en de nieuwe buurjongen heeft een KTM met een pringles bus als uitlaat.
Dus binnenkort kunnen wij weer een buurman topic verwachten? ;)

• f2ride2001
Vandaag HEEERLIJK gereden met mijn Suzuki GS550 uit 1978.
Dit keer iets meer dan 5 meter gereden. Namelijk 160km.

Met het standaard (na de winter) ritueel:
- carbs primen
- paar keer langzaam met de kickstarter rond gaan om olie te verdelen
- tank in september vol gezet met competetion 102 (GEEN ethanol)
1e kick starten en lopen op de choke _/-\o_ B) *O* :)F

Heerlijk genoten samen met vrouw (op haar eigen SV650S)

Marc

@Bommes

Zo is het bij mij georganiseerd :+

PS groen is RVS....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kejoBYxpJe3PO8B9iRq8zbSeIkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ue7BsxPVUyELyyJthnIDHMXs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door f2ride2001 op 11-04-2020 19:04 ]

• HTT-Thalan
R0y. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:54:
Ik vrees dat ik de buurman zal zijn de eerste maanden, er moet een hoop getimmerd worden :P. En mijn XR is ook niet de stilste... gelukkig hoef ik niet ver om die af en toe uit te laten, de boer voor de deur schijnt regelmatig zijn weiland open te stellen voor een gezond potje crossen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:38:
[...]

Ik woon nu nog in Breda, en heb het over een gedraging in Breda. Ik heb nog geen ervaringen in het nieuwe huis of de nieuwe buurt dus daar kan ik niks over roepen. Gelukkig is de nieuwe straat lastig (één zijde afgesloten) toegankelijk en kunnen mijn kinderen daar veilig op de eigen oprit en (ruime) tuin spelen, dus eventueel straatverkeer is een minder groot probleem dan hier in Puinzigt.

Uiteraard heeft elk land, elke stad en elke wijk zijn eigen 'dingetjes', maar het gaat om het opstapelen van ergernissen. Hier zijn het er gewoon veel te veel, genoeg om ieder mens gek te maken. Ik weet dat jullie de indruk hebben dat ik één of andere geraniumzeikerd ben, maar ik kan het met het meerendeel van deze straat hier ook gewoon prima vinden en ze weten dat ik ook graag een behulpzame hand uitsteek (zoals de overbuurvrouw die gisteren met een lege accu stond).
Als er een moment is om je als een mongool op een ring weg te gedragen.. dan is het nu wel, lekker rustig op de weg, toch? :+

En liever op een lege ring weg dan in de wijk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:54:
[...]

A-Je-To >:)

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:00:
[...]

Als er een moment is om je als een mongool op een ring weg te gedragen.. dan is het nu wel, lekker rustig op de weg, toch? :+

En liever op een lege ring weg dan in de wijk.
Tja, de ringweg is niet waar mijn kinderen spelen, maar nogmaals, daar heb ik nooit beelden van omdat ik zeker nu niet regelmatig rond rij. Als ik volgende week de motor weer terug heb zal ik wel rondjes gaan rijden en heb ik ook helmcam beelden. Als ik er dan een paar in de wijk tegenkom zal ik die hier ook wel showen. Het is niet dat ik de drang of de lol van dat soort gedrag niet begrijp of inzie, maar het is er de plek niet voor en in deze tijdsgeest ook gewoon een dikke middelvinger naar andere mensen (zowel je weggebruikers, het zorgpersoneel en de klagers).

Deze gast was gewoon overduidelijk, in motortermen, een 'squid'. En mijn melding zal er echt niet voor zorgen dat hij morgen van zijn bed gelicht word - als hij echter een keer op de radar kómt (of nog erger, in de IC beland) halen ze die beelden er wel bij.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 19:05 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:03:
[...]

Tja, de ringweg is niet waar mijn kinderen spelen, maar nogmaals, daar heb ik nooit beelden van omdat ik zeker nu niet regelmatig rond rij. Als ik volgende week de motor weer terug heb zal ik wel rondjes gaan rijden en heb ik ook helmcam beelden. Als ik er dan een paar in de wijk tegenkom zal ik die hier ook wel showen. Het is niet dat ik de drang of de lol van dat soort gedrag niet begrijp of inzie, maar het is er de plek niet voor en in deze tijdsgeest ook gewoon een dikke middelvinger naar andere mensen (zowel je weggebruikers, het zorgpersoneel en de klagers).

Deze gast was gewoon overduidelijk, in motortermen, een 'squid'. En mijn melding zal er echt niet voor zorgen dat hij morgen van zijn bed gelicht word - als hij echter een keer op de radar kómt (of nog erger, in de IC beland) halen ze die beelden er wel bij.
Als jij ze met die NC bij kan houden, rijden ze zo hard nog niet >:) >:) >:)

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:06:
Als jij ze met die NC bij kan houden, rijden ze zo hard nog niet >:) >:) >:)
Ik denk dat je me te weinig credit geeft :P. Ik heb een hoop geleerd in drie+ jaar tijd en 50k+ kilometers. Ik ben zeker geen straatracer maar ik kom nog wel een paar bochtjes mee tegenwoordig. Dat ik het bijna nooit doe is een tweede. Uiteraard leg ik het ook met deze motor af op het rechte stuk (en bij alles boven de 150) maar dat is het nou juist vaak met dit soort gasten: ze kunnen niet rijden. Vol gas op het rechte stuk en met een druppeltempo de bocht door.

Dit is geen uitdaging/uitnodiging richting de sneller(e) Tweakers overigens :P. Ik heb geen enkele aandrang om de grenzen op het asfalt heel veel verder te leggen en ben nog steeds heel erg tevreden met een 50pk fiets.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 19:11 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kan me de ergernis wel voorstellen, we liggen nu inderdaad onder een vergrootglas, wij zijn volgens velen dé groep die nu voor extra drukte op de IC's zorgt. Er zijn heel veel mensen die denken dat motorrijders het alleenrecht hebben om in een IC bed te belanden. En uiteraard gebeurd ons dat allemaal, elke keer dat we op de motor stappen, opnieuw :')

Ik rijdt gewoon nog motor. Om van A naar B te komen, maar ook af en toe een plezierritje. Maar dit zijn geen tijden om aan je bochten technieken te sleutelen en op andere manieren je grenzen te verleggen. Dat moet gewoon helder zijn imo. Ik rijdt wel nogsteeds met een Laser demper, die ik op korte termijn wil vervangen voor iets beters. Ik heb ook een originele liggen (die ik bewaar) maar die klinkt me weer te zacht, dan maakt het ding minder geluid dan m'n stofzuiger thuis :+ Die uitlaat stond al langer op de lijst uiteraard, maar nu het steeds meer een hot item wordt is dat wel extra reden om e.e.a zsm te regelen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Mijn SMT staat ook in de achtertuin totdat ik mijn schuur klaar heb :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb3qzNIVH_F7vTEQZByYIBwk_y4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyWltiKOSc8MjJBNAajrstCs.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8X7AzBMevfLi4Ue_8VAbaX0AWA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ej6SoV8QC1ZOZPzLvNadVN82.jpg?f=fotoalbum_medium
FBTN schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:12:
[...]

Originele ruit scoren. Ben zelf 1,93 en voor mij is die veeeeeeel beter
Ik heb ook de kleine ruit er op. Inderdaad veel beter. Morgen het eerste ritje van het jaar :)

[ Voor 72% gewijzigd door ephymerous op 11-04-2020 19:24 ]

XXXVI

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat je me te weinig credit geeft :P. Ik heb een hoop geleerd in drie+ jaar tijd en 50k+ kilometers. Ik ben zeker geen straatracer maar ik kom nog wel een paar bochtjes mee tegenwoordig. Dat ik het bijna nooit doe is een tweede. Uiteraard leg ik het ook met deze motor af op het rechte stuk (en bij alles boven de 150) maar dat is het nou juist vaak met dit soort gasten: ze kunnen niet rijden. Vol gas op het rechte stuk en met een druppeltempo de bocht door.

Dit is geen uitdaging/uitnodiging richting de sneller Tweakers overigens :P. Ik heb geen enkele aandrang om de grenzen op het asfalt heel veel verder te leggen en ben nog steeds heel erg tevreden met een 50pk fiets.
Ik begrijp de logica nog steeds niet, want een squid heeft minder recht op een IC plek dan iemand die carnaval heeft gevierd?

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:11:
k begrijp de logica nog steeds niet, want een squid heeft minder recht op een IC plek dan iemand die carnaval heeft gevierd?
:? Nou ben je me kwijt.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dan begrijp ik je punt niet, waarom had je nou "last" van hun gedrag?

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:18:
Dan begrijp ik je punt niet, waarom had je nou "last" van hun gedrag?
Ik heb persoonlijk geen 'last' gehad, in die zin dat ik niet in gevaar ben gebracht/gekomen. De reden dat ik de beelden gemeld heb is dat ik vind dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen als weggebruikers, zeker nu met de overvolle IC's, en richting de overige motorrijders die nu wel 'last' ondervinden (afsluitingen) omdat gasten zoals deze rekening weigeren te houden met de rest.

En de politie is het in dit geval blijkbaar met me eens, ze hebben al gereageerd via email dat ze graag de volledige dashcambeelden willen hebben (had vanwege de uploadlimiet alleen screenshots gestuurd). Ze worden vast ook overladen met meldingen uit de buurt over het racen de laatste weken en een keertje eentje op beeld hebben help vast wel.

Als hij die wheelies achterwege had gelaten had ik me er niet genoeg aan gestoord om er iets mee te doen, maar de combinatie snelheid, waardeloze kleding en art5 gedrag was gewoon te bont. En hij wist het, want hij controleerde elke richting (inclusief alles achter ons) op aanwezigheid van gezag voor dat hij los ging.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:25:
[...]

Ik heb persoonlijk geen 'last' gehad, in die zin dat ik niet in gevaar ben gebracht/gekomen. De reden dat ik de beelden gemeld heb is dat ik vind dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen als weggebruikers, zeker nu met de overvolle IC's, en richting de overige motorrijders die nu wel 'last' ondervinden (afsluitingen) omdat gasten zoals deze rekening weigeren te houden met de rest.

En de politie is het in dit geval blijkbaar met me eens, ze hebben al gereageerd via email dat ze graag de volledige dashcambeelden willen hebben (had vanwege de uploadlimiet alleen screenshots gestuurd). Ze worden vast ook overladen met meldingen uit de buurt over het racen de laatste weken en een keertje eentje op beeld hebben help vast wel.

Als hij die wheelies achterwege had gelaten had ik me er niet genoeg aan gestoord om er iets mee te doen, maar de combinatie snelheid, waardeloze kleding en art5 gedrag was gewoon te bont. En hij wist het, want hij controleerde elke richting (inclusief alles achter ons) op aanwezigheid van gezag voor dat hij los ging.
Ik vind de vergelijking van @Will_M behoorlijk spot-on, meer zal ik er niet over zeggen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Goed... Recente motor historie dan maar? :P

VFR750F, 1986:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBb4xvgaDkib_xEAFTq0Al9HQkI=/f/image/hpHKIVaL4k4N4zsPblhIMqX5.jpg
VF1000F, 1984:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcXH3Ve7ehCj-MYyUltyni1gok4=/f/image/Qfjkz3PhDHfvK333mPXC4eih.jpg
Ja, stiekem was dit een beetje overbeladen.. Volgas omhoog de oprit van de snelweg op, 30km/u :+ Meer kon de Cordoba 1.6sr op LPG er niet van maken
Diversion600, 1992:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Yq7FYJSS6X2DKeRPdgn1AvZcfE=/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg
Diversion900, 1995:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXM2A7IZWOQDoQncWPGJC2ggYZo=/f/image/a0XDOKP3U7ZKs5xOC0GOV5Yd.jpg
CBR600F, 1991:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkCOL9evrFvv89wNpiqA-kpjZBQ=/f/image/mcaPKVEDdClwSPcKlhZ18Wo2.jpg

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:27:
[...]

Ik vind de vergelijking van @Will_M behoorlijk spot-on, meer zal ik er niet over zeggen.
Ik ben er redelijk zeker van dat de bewuste man niet midden in de nacht voor de ogen van zijn vrouw en kinderen uit huis gesleept word en op de trein gezet word naar Polen, dus mijn nachtrust zal er niet onder lijden.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:33:
[...]

Ik ben er redelijk zeker van dat de bewuste man niet midden in de nacht voor de ogen van zijn vrouw en kinderen uit huis gesleept word en op de trein gezet word naar Polen, dus mijn nachtrust zal er niet onder lijden.
Gevolgen van het verklikken hebben niks te maken met het feit dat je een verklikker bent. (':

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:35:
[...]

Gevolgen van het verklikken hebben niks te maken met het feit dat je een verklikker bent. (':
Tja, waar leg jij de grens van een glijdende schaal? Maak je melding als je iemand drugsafval ziet dumpen? Of is dat prima als het jouw tuin niet is? Als je iemand zijn of haar partner ziet mishandelen? Is een privé aangelegenheid natuurlijk...

Punt is dat we nu kunnen debatteren over een grijs gebied waarin je feitelijk aangeeft je eigen set regels te hanteren. En dat is nu precies wat ik niet heb gedaan.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:35:
[...]

Als iedereen normaal zou rijden en de regels zou volgen zou er niets te verklikken zijn... dit soort idioten verpesten het voor de rest en mogen mijn insziens prima aangepakt worden.

I have stability. The ability to stab.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:37:
[...]

Als iedereen normaal zou rijden en de regels zou volgen zou er niets te verklikken zijn... dit soort idioten verpesten het voor de rest en mogen mijn insziens prima aangepakt worden.
Ja, maar dan wél door de partij welke we daar 'democratisch' gezien toe aangesteld hebben en niet door 'Jan en Alleman' die denken dat ze een béétje meer anders mogen zijn dan.... Ja, dan wie?

• HTT-Thalan
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:44:
Ja, maar dan wél door de partij welke we daar 'democratisch' gezien toe aangesteld hebben en niet door 'Jan en Alleman' die denkt dat 'ie een béétje meer anders mag zijn dan.... Ja, dan wie?
Ben ik buiten mijn burgerrechten getreden dan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:46:
[...]

Ben ik buiten mijn burgerrechten getreden dan?
Denk jij dat je niet meer aan je burger PLICHT voldoet als je er géén melding van gemaakt zou hebben?

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01 13:27
@Bommes als je t maar zelf ergens meer legt, weet je alles weer te vinden :Y

Om te voorkomen dat @HTT-Thalan me vast zou leggen terwijl ik de eerste versnelling voor de grap eens een keer volledig benutte, besloten om vandaag de motor en m'n pak maar eens een goede poetsbeurt te geven. De doffe waas is er eindelijk van af, en de dode vliegen van vorig jaar ook oOo

Kiek die tank shinen dan :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlXPjFfSsRCCB_6IXlbtIohz6-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/losC5QAkI7a5TeWPZeumJl0C.jpg?f=fotoalbum_large

• f2ride2001
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:
[...]

Denk jij dat je niet aan je burger PLICHT voldoet als je er géén melding van gemaakt zou hebben?
Denk dat we de discussie beter kunnen laten voor wat het is voordat we afzakken naar het "Stasi" niveau.

• HTT-Thalan
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:
Denk jij dat je niet aan je burger PLICHT voldoet als je er géén melding van gemaakt zou hebben?
Blijkbaar word er wel iets van ons verwacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwAdA5QyrIGD2Q61I23BmuhHLpI=/f/image/2mexiDqqV04DtFdy97NvqbiC.png

er is zelf een speciale categorie voor.

Nogmaals, dit is geen discussie over fout of niet fout, maar over waar jij de grens trekt met betrekking tot al dan niet 'verklikken' zoals het hier zo mooi genoemd werd. Er is voor jullie allemaal een grens waarbij je besluit de politie erbij te betrekken, en blijkbaar leggen sommigen die grens ergens anders dan ik dat doe.

Blijkbaar is het 'onkies' voor sommigen dat ik in dit geval dezelfde regels hanteerde als die voor iedereen gelden die zich op de weg begeeft.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wel heel hypocriet he, als je zelf ook de wet overtreed.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verklikken werd in de vorige eeuw ook gefaciliteerd hoor. ;)

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:56:
Wel heel hypocriet he, als je zelf ook de wet overtreed.
Dit ging meer over de indirecte gevolgen voor motorrijdend nederland dan de overtreding zelf, eerlijk gezegd. Dat hij als een mongool reed geeft gewoon een eenvoudig excuus om er wat mee te doen (de melding). Maar pot en ketel, jij betrekt de politie ook als jouw 'grens' overschreden word.

• f2ride2001
Als iedereen dit zo veilig anoniem (of niet) via telefoon of internet gaat doen zonder de ander te informeren komen we in een maatschappij terecht wat me erg aan voormalig Oost-Duitsland doet denken. En dat is echt geen maatschappij waar ik zou willen wonen.

Ik spreek mensen gewoon direct en zelf aan op hun gedrag. Nou realiseer ik me wel dat dit voor mij iets makkelijker is (1.95, ruim 100kg) veel mensen ervaren mij als intimiderend (ben ik niet hoor) maar soms maak ik daar toch graag gebruik van. Lijkt me veel betere optie.

Voor de rest, die tokkies komen vanzelf wel een boom tegen ooit......

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:00:
[...]

Dit ging meer over de indirecte gevolgen voor motorrijdend nederland dan de overtreding zelf, eerlijk gezegd. Dat hij als een mongool reed geeft gewoon een eenvoudig excuus om er wat mee te doen (de melding). Maar pot en ketel, jij betrekt de politie ook als jouw 'grens' overschreden word.
Alle respect die ik voor je had, is echt meteen weg. Gadverdamme, wat doe je naar, had ik niet van je verwacht.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik wilde vanochtend even een rondje maken/boodschapje doen op de R1150GS, klaar gezet, koffers erop, kleding aan, helm op, handschoenen aan, contact aan, start knop in: 2 keer ronddraaien, uit. nog een een keer proberen, niks....
ondanks dat ik de accu aan de oplader had gelegd, is ie toch dood, dus gewoon klaar :(

Toen na de boodschappen(Met de auto) maar gelijk even naar Korteland gereden en deze gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhWZGBLKcdX9niXuMLYPaDUkVw0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wu8cIlrijbBdmuAR2Q5bYs4j.jpg?f=fotoalbum_medium

Kan die, nadat ie 24 uur doorgeladen is, maandag in de motor...

• Bommes
Kom jongens does lief..
Ik maak ook melding als ik drugs afval vind hier in de velden (gelukkig pas 1 keer hoeven doen).
Of als ik bijna kapot wordt gereden als ik hier mijn hond uitlaat.
Ik woon in een 30km zone, welke ook wel erg buiten gebied is.
Het nodige dus niet echt uit om ( maar) 30 te rijden.

Meestal trek ik me er dus niets van aan, maar ik heb ondertussen wel al 2 keer een melding met kenteken bij de politie gedaan van complete aso's. Beide treffen zo hard en zo dicht langs mij dat ik letterlijk de ben in moest springen met hond en al.

Maar even goed, laat iedereen in zijn of haar waarde. @HTT-Thalan maakt melding van iets wat hij aso vond. Dat is zijn goed recht.
Het is niet aan ons om te zeggen dat hij daar wel of niet mag doen.
De politie of wie dan ook bepaald wel of zijn melding rechtmatig was een of er iets mee gedaan wordt.

Dus kom jongens, laat elkaar en beetje heel..
Hugs..

• f2ride2001
Exact Het is Pasen :(:) *; :9B

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:43
Net toen ik dacht dat op Tweakers een hoger niveau te vinden was dan op motorforum... Jammer dit.

De motoren die ik vandaag op de weg heb gezien gedroegen zich bijna allemaal keurig. Alleen jammer van de 2 Harleys (type geen idee; zwart) dat de berijders zichzelf slecht beschermden. Het zag er wel heel hip uit, dat dan weer wel. En een andere chopper die het nodig vond om wel erg veel lawaai te maken waar dat echt niet nodig was, zoals de ducati's achter hem bewezen.
Zelf was ik overigens met de benenwagen onderweg, dus ik kon nu eens de andere kant beleven . :P

Maar verder, op wegen waar ook wandelaars, fietsers en cabrio's gebruik van maakten: keurig!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
f2ride2001 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:01:
Als iedereen dit zo veilig anoniem (of niet) via telefoon of internet gaat doen zonder de ander te informeren komen we in een maatschappij terecht wat me erg aan voormalig Oost-Duitsland moet denken. En dat is echt geen maatschappij waar ik zou willen wonen.

Ik spreek mensen gewoon direct en zelf aan op hun gedrag. Nou realiseer ik me wel dat dit voor mij iets makkelijker is (1.95, ruim 100kg) veel mensen ervaren mij als intimiderend (ben ik niet hoor) maar soms maak ik daar toch graag gebruik van. Lijkt me veel betere optie.

Voor de rest, die tokkies komen vanzelf wel een boom tegen ooit......
Ik ben slechts 1m80 en iets over de 80 kilo en met mijn lange baard totaal niet intimiderend. Ik spreek nog steeds mensen aan, en zelfs als je dat met een glimlach en goede inslag doet is de uitwerking bijna altijd dat je 'je met je eigen zaken moet bemoeien'. Mensen boeit het gewoon niet wat een ander vind en aanspreken word als bijna een grovere overtreding van hun welzijn ervaren dan hun eigen gedraging op jouw (of andermans) veiligheid.

Dat is óók een trekje van de maatschappij vandaag. Ik ben nog van de generatie (of in ieder geval overtuiging) dat als iemand mij aanspreekt op een actie of gedrag die hem of haar overlast heeft veroorzaakt, dat ik dat vervelend vind en er serieus op reageer. En mijn gedrag dan voortaan aanpas.

Ik heb ook liever een maatschappij waarin je niet bijna op je bek geslagen word als je ergens je mening over geeft en waar een 'meld misdaad anoniem' een slechte grap is in plaats van een echt bestaande website. Maar 'that's what it is' tegenwoordig.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Voelt meer als witte donderdag :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:06:
[...]

Voelt meer als witte donderdag :X
Ik weet dankzij al dat thuiswerken sinds eind Februari écht amper meer hoe de dagen van de week zich nu tot elkaar verhouden ;)

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:02:
Alle respect die ik voor je had, is echt meteen weg. Gadverdamme, wat doe je naar, had ik niet van je verwacht.
Dat is het gevaar van mensen denken te kennen aan de hand van een internetforum :P. Maar naast mijn stelligheid en principes ben ik heel likable hoor O+.

• NLDViane
@HTT-Thalan ik maakte een grapje, dat weet je hopelijk wel? :9

Aso gedrag is een dingetje voor ons als motorrijders, bij een industriegebied (ik zie een Ikea, assuming...) vind ik het niet heel erg dat ze een keer hard optrekken. Als je dat met 40 man tegelijk doet is het anders. We moeten van alle kanten wat geven en nemen, ze zeuren al jaren over "de motorrijder" (waarvan wij met z'n allem beweren daar niet onder te vallen), maar tegelijk moet er ook geaccepteerd worden dat er motoren zijn, en dat deze soms geluid maken.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:08:
[...]

Dat is het gevaar van mensen denken te kennen aan de hand van een internetforum :P. Maar naast mijn stelligheid en principes ben ik heel likable hoor O+.
Heb je toevallig ook filmpjes van de praalwagens en carnavalsvierders? Kun je die ook meteen doorgeven, want dat zijn de echte verspreiders. >:)

• aseppie
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Dag allemaal,

Even kort voorstellen: ben André, woonachtig in Twente. Van jongsaf aan motor willen rijden en vorig jaar alles gehaald. Eind februari mijn eerste gemotoriseerde tweewieler aangeschaft en er al om en nabij de 1600km op gereden afgelopen periode. Ben al een tijdje aan het lurken in deze motortopics en ben er wel aan toe om af en toe wat te laten horen/zien. Om meteen maar even actueel te zijn (historie en lawaai):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiXRtpO7HjFSrFNOUE5cXa_WdUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o16ZKxADCMCSGhp49yLNA5kk.jpg?f=fotoalbum_large
Een 1994 Kawasaki ZZR600E met een Laser uitlaat.

Mag wat mij betreft ook gewoon toegevoegd worden aan de startpost.

Groeten André

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
NLDViane schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:50:

Om te voorkomen dat @HTT-Thalan me vast zou leggen terwijl ik de eerste versnelling voor de grap eens een keer volledig benutte, besloten om vandaag de motor en m'n pak maar eens een goede poetsbeurt te geven. De doffe waas is er eindelijk van af, en de dode vliegen van vorig jaar ook oOo

Kiek die tank shinen dan :)[Afbeelding]
Dat moet ik met m'n matte street triple niet proberen _O-

• HTT-Thalan
NLDViane schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:12:
@HTT-Thalan ik maakte een grapje, dat weet je hopelijk wel? :9
Echt? Heb ik dan net helemaal misplaatst een TR voor je geplaatst :?.
Secsytime schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:12:
Heb je toevallig ook filmpjes van de praalwagens en carnavalsvierders? Kun je die ook meteen doorgeven, want dat zijn de echte verspreiders. >:)
Nee, ik heb een hekel aan carvaval :P. Als ik wil zuipen en gek doen doe ik dat liever in het comfort van mijn eigen huis dan ergens op straat tussen kutmuziek en gebroken glas. Ik ben meer het type 'rekening op een terras openen en met wat vrienden alle drankjes en hapjes op de kaart proberen' onder het genot van een slappe discussie of interessant gesprek (of beide).

Maar hey, zij die dat willen zijn welkom voor de house-warming motormeet op mijn oprit deze zomer :P dan mag je zelf oordelen of je me in het echt ook kan hachelen. Wel Amerikaanse stijl, ik ga niet voor potentieel 50 man drank en vreten inslaan }:O.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

NLDViane schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:50:

Kiek die tank shinen dan :)[Afbeelding]
Dat is wel een goed idee! Zal morgen mijn striple ook even schoonmaken.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:20:
[...]

Echt? Heb ik dan net helemaal misplaatst een TR voor je geplaatst :?.

[...]

Nee, ik heb een hekel aan carvaval :P. Als ik wil zuipen en gek doen doe ik dat liever in het comfort van mijn eigen huis dan ergens op straat tussen kutmuziek en gebroken glas. Ik ben meer het type 'rekening op een terras openen en met wat vrienden alle drankjes en hapjes op de kaart proberen' onder het genot van een slappe discussie of interessant gesprek (of beide).

Maar hey, zij die dat willen zijn welkom voor de house-warming motormeet op mijn oprit deze zomer :P dan mag je zelf oordelen of je me in het echt ook kan hachelen. Wel Amerikaanse stijl, ik ga niet voor potentieel 50 man drank en vreten inslaan }:O.
Ik durf nu niet meer op de motor naar je toe te komen, voor ik het weet is er een fimpje anoniem bij de politie gekomen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je dan maar geen filmpjes naar de Politie stuurt inderdaad :+ Anders kan ik m'n motor beter verderop in het dorp stallen, waar ik mensen ken :P

Dat gezegd (geschreven) hebbende, wie weet kom ik tzt wel 's een keertje hallo zeggen ;) @McKaamos is ook regelmatig in die omgeving (maar dan echt steenworp afstand).

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 11-04-2020 20:31 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 20:12
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:08:
[...]

He, ik had je niet voor niets die 'niet aan likken' sticker opgestuurd een tijdje geleden... :+

@aseppie welkom, mooie ZZR! Die kleurstelling & bouwjaar ben ik ook op begonnen 13 jaar geleden, rijdt best aardig zo'n ding :) Die van jou glimt wel een stuk meer!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan
Destruction schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:30:
[...]

Als je dan maar geen filmpjes naar de Politie stuurt inderdaad :+ Anders kan ik m'n motor beter verderop in het dorp stallen, waar ik mensen ken :P
Ik ga er vanuit dat jullie allemaal zo wijs zijn om je in een dertig wijk waar talloze kinderen op straat fietsen en spelen behoorlijk te gedragen :P. Bovendien staan er zat flitspalen rond het huis :9.

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:30:
He, ik had je niet voor niets die 'niet aan likken' sticker opgestuurd een tijdje geleden... :+
En het was mijn meest gecomplimenteerde sticker op de Alp! Tesamen met "it's not leaking oil, it's sweating power".

Voor de XR heb ik andere plannen :P.

• Vuikie
aseppie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:18:
Dag allemaal,

Even kort voorstellen: ben André, woonachtig in Twente. Van jongsaf aan motor willen rijden en vorig jaar alles gehaald. Eind februari mijn eerste gemotoriseerde tweewieler aangeschaft en er al om en nabij de 1600km op gereden afgelopen periode. Ben al een tijdje aan het lurken in deze motortopics en ben er wel aan toe om af en toe wat te laten horen/zien. Om meteen maar even actueel te zijn (historie en lawaai):

[Afbeelding]
Een 1994 Kawasaki ZZR600E met een Laser uitlaat.

Mag wat mij betreft ook gewoon toegevoegd worden aan de startpost.

Groeten André
Welkom!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@aseppie WELKOM hier!!! Laat je vooral niet afschrikken door de discussies welke er ooit gevoerd worden en waarbij niet iedereen het altijd even goed met elkaar eens is. Stiekem rijden we gewoon allemaal met een motorfiets (óf met meerdere motoren) en zijn we het op het eind van 't liedje uiteindelijk wel eens ooit een keer met elkaar eens (of misschien ook niet).

Mooi om weer eens keer een échte '90's fiets in de correcte kleurstelling te mogen zien (y)

Twente kén ik overigens niet als 'provincie' dus ik heb je maar even onder Overijssel geschaard ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 20:56 ]

• aseppie
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:30:
@aseppie welkom, mooie ZZR! Die kleurstelling & bouwjaar ben ik ook op begonnen 13 jaar geleden, rijdt best aardig zo'n ding :) Die van jou glimt wel een stuk meer!
Haha, vanochtend even gewassen voor een paar foto's, maar glimt al weer een stuk minder hoor ;)
Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:45:
@aseppie WELKOM hier!!! Laat je vooral niet afschrikken door de discussies welke er ooit gevoerd worden en waarbij niet iedereen het altijd met elkaar eens is. Stiekem rijden we gewoon allemaal met een motorfiets (óf met meerdere motoren) en zijn we het op het eind van 't liedje uiteindelijk wel eens ooit een keer met elkaar eens (of niet).

Mooi om weer eens keer een échte '90's fiets in de correcte kleurstelling te mogen zien (y)

Twente kén ik niet als 'provincie' dus ik heb je maar even onder Overijssel geschaard ;)
Dank je! En ben zelf ook niet vies van een discussie op zijn tijd hoor. Twente is idd geen provincie, klopt als een bus (y)

• NLDViane
Die 80's-90's kleurstellingen blijven inderdaad gaaf, mooi dat er nog originele fietsen over zijn :Y

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01 04:26
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:32:
[...]

Ik ga er vanuit dat jullie allemaal zo wijs zijn om je in een dertig wijk waar talloze kinderen op straat fietsen en spelen behoorlijk te gedragen :P. Bovendien staan er zat flitspalen rond het huis :9.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAk-juwBG2eM3ajBTCUdInfrKu4=/f/image/LjfJzZS3JLSUQBh6kB80M5cQ.gif

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21:45
Is er voor motorfietsen ook een soort website als gaspedaal.nl voor auto's ?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:32

botoo

💀 too old to die young

https://www.motor-forum.nl/ ?
Ik ken gaspedaal.nl niet, ow, da's een soort marktplaats, voor motoren zal je op https://www.motoroccasion.nl/ uitkomen denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door botoo op 11-04-2020 21:48 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:39:
Vraag dat maar eens aan @duderuud ;)

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:13

Acradavos

Poetsfanaat

Vandaag even de Z1000 goed onder handen genomen. Titanium bochten gepoetst, tank en voorkant gepolijst en afgetopt met een sealant en wax. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiM7zZsi5jzz4doTzsX40yDbYr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiQfnSaMygbJ1sHcCtsNMBob.jpg?f=fotoalbum_large

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Acradavos schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:00:
Vandaag even de Z1000 goed onder handen genomen. Titanium bochten gepoetst, tank en voorkant gepolijst en afgetopt met een sealant en wax. :)

[Afbeelding]
Wauw aparte kleurstelling zeg, gaaf!

I have stability. The ability to stab.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:13

Acradavos

Poetsfanaat

SmurfLink schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:02:
[...]

Wauw aparte kleurstelling zeg, gaaf!
Thnx, zijn er niet veel van in Nederland. Betreft de laatste uitgave voor de 4e generatie, ook wel bekend als Special Edition. :)

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:39:
gaspedaal had gashendel.nl maar die linkt nu naar viabovag :?

edit: ah, na een jaar waren ze het al zat
https://www.nieuwsmotor.n...sion-website-gashendel-nl

[ Voor 26% gewijzigd door Maegrim op 12-04-2020 01:00 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:43
botoo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:45:
Ik ken gaspedaal.nl niet, ow, da's een soort marktplaats, voor motoren zal je op https://www.motoroccasion.nl/ uitkomen denk ik.
Gaspedaal is niet een soort marktplaats, het is een soort google voor auto's :P

Motoroccassion.nl komt daar het dichtste bij in de buurt denk ik inderdaad.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Hoe zwaar zijn die gewichten, of heeft die gast helemaal geen lucht in de achterband. 8)7

Vrolijk pasen hier ook trouwens. :w

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[...]

[...]

Oh god, berg je maar dan... Kainbongelstad de gekste... :+
Ach, de super is een paar honderd meter verderop, scheelt gesleep voor wie op de motor komt ;-)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Vuikie
Vrolijk Pasen allemaal! Hopen dat de wereld snel weer een beetje 'normaal' word.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-qyAplLYkKTEcUNkH-_R5HgFIs=/f/image/rDL3UcdHVHaFx9WzGHDvnV9A.jpg

Have wheelie good easter! 🤘😎

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vrolijk Pasen allemaal!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:38

duderuud

Sliden is koel

botoo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:45:
Binnenkort komt er vervanger van motorshopper.nl op motor-forum zelf. Met veel filter opties ;)

Motor-Forum.nl

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

duderuud schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:33:
[...]

Binnenkort komt er vervanger van motorshopper.nl op motor-forum zelf. Met veel filter opties ;)
Dat is goed nieuws, dit mistte ik op MF sinds de update :)

• Pagman
Net de eerste poging gedaan om de bochten te poetsen.ze zijn van bruin naar glimmend gegaan op sommige stukken, dat peek werkt best goed maar het is wel een rot klus :pAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_Y-PnZEsRnQ9i3AlHak1I88rQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvnfgc1GUvsvYyJTLgPvraZE.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 134 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.