Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.970 views

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Wow een 850GS kost ook gewoon 15K+ :X Blij dat ik die niet heb laten stuiteren tijdens het mega motortreffen vorig jaar.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:13:
[...]

Oh die is best leuk. Heb ik m'n goede daad qua donaties ook weer gedaan. :+

* SmurfLink bestelt.
Wel leuk, maar in standaard maten heb ik er niks aan. Waaiert deze jongen uit. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:32:
[...]

Wel leuk, maar in standaard maten heb ik er niks aan. Waaiert deze jongen uit. :P
:+ XXXL lang en XS breed?

I have stability. The ability to stab.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:40

Vrijdag

De Zwarte

Booyaa schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:39:
Hehe, zie net dat motorplaza ook wel een leuke actie heeft.

https://motorplaza.net/rodekruis
Hee, dat is best leuk 👍

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01 16:10
Dag allemaal, heb niks te melden of te vragen, wilde me gewoon even voorstellen en jullie bedanken voor alle interessante info en discussies over motorrijden hier :)

Ik zelf ben na jaren twijfelen afgelopen februari gestart met motorrijlessen samen met m'n vrouw. Gelukkig blijkt dat we het allebei erg leuk vinden. Al snel het theorieexamen gehaald en allebei half maart geslaagd voor ons AVB en meteen het AVD examen + lessen gereserveerd.
Maar je raad het al, vanwege corona alles gecancelled. Dus nu al een maand niet meer gereden en maar afwachten wanneer we weer kunnen. Maar het kan erger, waren we 2 dagen later geweest hadden we geen AVB kunnen doen..

Maar bij deze dus bedankt voor dit interessante topic zodat ik me al kan inlezen in het leven van de motorrijder. Ik laat van me horen als ik hier later hulp bij nodig heb :p

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 17:32

botoo

💀 too old to die young

roda_djavulen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:43:
Maar het kan erger, waren we 2 dagen later geweest hadden we geen AVB kunnen doen..
M.i. is AVB meer aan routine en bijhouden onderhevig dan AVD, zeker als je je autorijbewijs al hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

botoo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:46:
[...]

M.i. is AVB meer aan routine en bijhouden onderhevig dan AVD, zeker als je je autorijbewijs al hebt.
Precies dat. Ik heb alleen geen idee of er een regeling is/komt mbt je theorie certificaat. Normaal verloopt dat na een jaar ofzo, toch :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Bommes schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:39:
Ik heb vorig jaar een zadeltassen set besteld bij xlmoto.
Ging vrij vlot allemaal, geen problemen ondervonden in ieder geval.
1-3-2019 besteld, 3-3-2019 verpakt en iets van 2 dagen later in huis.

Ik hoop dat jou jas snel aankomt.
Hier net zo met een nieuwe paddockstand. zaten misschien 3 dagen tussen bestelling en levering.

Maar goed, N=1 enzo.

Dat motorplaza shirt is wel tof ja! fijn ook dat je hem ook zonder reclame kunt bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 10-04-2020 14:02 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:27

_Apache_

For life.

Dag allemaal, heb niks te melden of te vragen, wilde me gewoon even voorstellen en jullie bedanken voor alle interessante info en discussies over motorrijden hier :)

Ik zelf ben na jaren twijfelen afgelopen februari gestart met motorrijlessen samen met m'n vrouw. Gelukkig blijkt dat we het allebei erg leuk vinden. Al snel het theorieexamen gehaald en allebei half maart geslaagd voor ons AVB en meteen het AVD examen + lessen gereserveerd.
Maar je raad het al, vanwege corona alles gecancelled. Dus nu al een maand niet meer gereden en maar afwachten wanneer we weer kunnen. Maar het kan erger, waren we 2 dagen later geweest hadden we geen AVB kunnen doen..

Maar bij deze dus bedankt voor dit interessante topic zodat ik me al kan inlezen in het leven van de motorrijder. Ik laat van me horen als ik hier later hulp bij nodig heb :p
Het is een kwestie van geduld, vaardigheden rotten in die zin niet. Het voelt op zn hoogst even een beetje onwennig'als je weer opstapt. Maar zodra het weer kan, lekker verder lessen en hopelijk voor de zomer zelfstandig op de motor. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja zoiets zeg :+ Of gewoon alleen al slim fit maat L, en bij voorkeur extra long. :+

Heupen M, schouders L, lengte XL. :+

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:58
Bommes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:27:
Deze afgelopen weken beginnen aardig dure motor tijden voor mij te worden. :D

Nieuwe laarzen, zadel vernieuwen, bekeuring :F en nu vind ik eindelijk een vette bashplate voor onder het blok.
En eigenlijk moet de wee-strom ook een beurt hebben..
Dat laatste ga ik maar eens zelf doen denk ik.

En dan wil ik eigenlijk ook nog een beetje noppen banden bestellen.
Ho 's ekkes. Jij hebt geen Wee, maar de V :P
De 650 is de Wee-Strom, de 1000 is niet meer zo wee.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hey leuk man, welkom bij de club. Hoop dat jullie snel af kunnen rijden!

Top ook dat jullie het samen ondernemen, in mijn ervaring is het een heel leuke hobby om te delen. Voor mij is het na een paar maanden zelfs m'n enige vervoersmiddel geworden.

Nog even geduld en dan lekker genieten.

• Pagman
Destruction schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:56:
[...]

Precies dat. Ik heb alleen geen idee of er een regeling is/komt mbt je theorie certificaat. Normaal verloopt dat na een jaar ofzo, toch :?
Die zijn 1.5 jaar geldig. Maar hopelijk komt er inderdaad een regeling aangezien iedereen weer tegelijk gaat lessen en examens doen. Volgens mij zit er ook een geldigheid op de duur van de AVB.

• roda_djavulen
Bedankt allemaal!

CBR heeft aangegeven dat alles wat verloopt vanwege corona, zoals bijvoorbeeld je theorie of AVB geldig blijft tot wanneer je wel examen kan doen.

Hopelijk is het snel weer mogelijk om te lessen en kunnen we van de zomer nog op pad. :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Dan begin alvast maar eens na te denken over de eerste motoren. Daar hebben wij heel goed advies voor!

Ik denk aan een Kawasaki H2R, liefst in het rood dus je moet er eentje laten spuiten, voor meneer en een 1250GSA voor mevrouw. Iemand nog meer tips?

Maar serieus: welkom met de besmetting door het leuke virus. Daar kom je niet meer vanaf.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pagman
Rode Busa met verlengde achterbrug knalpot erop en een extra brede achterband. :+

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Allebei dezelfde motor en matchende pakken en helmen!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://siamagazin.com/wp-content/uploads/2018/05/afetr4y5-min.jpg

Met een Viper 8 liter V10 block :)

Of een Boss Hoss
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/4f/e2/ee/4fe2ee9dfd4d6dad921a770001345fc7.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door kevlar01 op 10-04-2020 14:49 ]

• darkkingll

• roda_djavulen
Haha, ik zat meer te denken aan iets saaiers zoals een all road model om af en toe een beetje van de geasfalteerde wegen af te kunnen. Maar erg leuke suggesties :D

Type Transalp (Zonder stickers :+ ) of een V-Strom. Vind persoonlijk een Tiger 955i ook mooi, maar een Honda CRF 250L Rally ook :)

Voor mevrouw ook iets all-road achtigs, maar dan niet al te hoog gezien ze maar 1,63 is. Al is ze volgens mij stiekem verliefd op een Triumpf Street Twin. (Sowieso boven het budget).

Als het rijbewijs eenmaal binnen is gewoon maar lekker gaan proefrijden. In de tussentijd kunnen we nog wat sparen.

[ Voor 13% gewijzigd door roda_djavulen op 10-04-2020 14:58 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kevlar01 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:48:
Zoiets?
[Afbeelding]

Met een Viper 8 liter V10 block :)

Of een Boss Hoss
[Afbeelding]
Bíjna net zoveel koppel als een elektrische motor :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vrijdag schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:09:
[...]

Bíjna net zoveel koppel als een elektrische motor :+
Haha! Ook bijna net zo milieubewust O-)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:19
roda_djavulen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:57:
Haha, ik zat meer te denken aan iets saaiers zoals een all road model om af en toe een beetje van de geasfalteerde wegen af te kunnen. Maar erg leuke suggesties :D

Type Transalp (Zonder stickers :+ ) of een V-Strom. Vind persoonlijk een Tiger 955i ook mooi, maar een Honda CRF 250L Rally ook :)

Voor mevrouw ook iets all-road achtigs, maar dan niet al te hoog gezien ze maar 1,63 is. Al is ze volgens mij stiekem verliefd op een Triumpf Street Twin. (Sowieso boven het budget).

Als het rijbewijs eenmaal binnen is gewoon maar lekker gaan proefrijden. In de tussentijd kunnen we nog wat sparen.
ai 1,63 icm allroad is lastig, al helemaal als je begint met rijden. Als beginner wil je wel comfortabel bij de grond kunnen. Zodra er geen vertrouwen is bij de vrouw dan zal ze snel de lol verliezen.

Mijn vriendin valt ook onder maatje dwerg en voor haar is het ook lastig een goede allround te rijden. De f650 na verlaging is zelfs nog niet helemaal naar haar zin (icm met van die verhoogde laarzen zelfs!).

Ik zie de svartpillen 401 of de ktm 390 adventure als de twee beste opties, maar dan moet je wel het budget er voor hebben. Gelukkig zijn deze relatief goedkoop.

Edit: en allroad is zeker niet saai!!! met 80 door het mulle zand is voor veel mensen net zo eng als 250 over het asfalt ;)
Mijn inziens is zand rijden wel erg goed voor je om te leren hoe een motor werkt. Door het glijden en het zoeken van je voorwiel heb je daarna op het asfalt veel meer vertrouwen als je een keer op de grens zit.

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 10-04-2020 15:23 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kevlar01 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:17:
[...]

Haha! Ook bijna net zo milieubewust O-)
Hoe meer dooie dino's dat ding verbruikt, hoe eerder we aan groene stroom moeten, hoe sneller het milieu er beter van wordt.

Bedank me later 🤘😎

• roda_djavulen
@kneusteun Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Ze lest nu op een verlaagde Yamaha mt 07 en dat gaat prima.

Die svartpilen of de ktm zijn wel interessant, alhoewel ook nog een 84 cm zithoogte.. Budget is dan inderdaad ook een dingetje want nog niet tweedehands te krijgen.

• darkkingll
Ik heb een proefritje gemaakt op zo'n svartpilen, zijn toffe machines! en vrij klein, net als de KTM Duke's.

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01 12:14
roda_djavulen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:49:
@kneusteun Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Ze lest nu op een verlaagde Yamaha mt 07 en dat gaat prima.

Die svartpilen of de ktm zijn wel interessant, alhoewel ook nog een 84 cm zithoogte.. Budget is dan inderdaad ook een dingetje want nog niet tweedehands te krijgen.
En een Chopper/Cruiser? Mijn kawa (vn900 Classic) is lager dan een standaard MT07 waar ik op gelest heb. (12 CM verschil).

• roda_djavulen
@Jurrian120 Leuke motor! En qua zithoogte ideaal, maar kan zoiets nog een beetje over fatsoenlijke grind en zandwegen?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:39
Ritje rijden word hem niet dit weekend, maar dat betekent niet dat ik helemaal niet met de motor bezig kan zijn :P

De vorige eigenaar van mijn Ducati had er een mooi open koppelingsdeksel op gezet, maar niet de moeite genomen om er even een setje RVS veren op te zetten. Dat zag er dus inmiddels zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ggkUQ0J-MVS-jrAOPvlesOSAjE=/f/image/QvNeF5BRCrcGKr76pIU56brT.jpg

Vanmiddag heb ik even de boel uit elkaar gehaald en die veren alsnog vervangen, stuk beter zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2a8vCleJT6Q4JY9yKyDuBePxwQ=/f/image/lNZOdjq4ZmgPJQsb5P0PKqh4.jpg

Met als eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlUALalHYJapTZB_P2SKvj3fXaQ=/f/image/kO6eKhiCqJXYSszjqjHdLW3S.jpg

*O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:31

Over die 84 cm: het maakt ook veel uit hoe het zadel is gemaakt. Ik heb recent een powerparts zadel (2cm hoger) aangeschaft voor mijn motor. Standaard is de motor 83.5 cm hoog. Het standaard zadel is wat breder en het nieuwe zadel wat spitser waardoor ik in de praktijk weinig inlever.

Mijn advies: proefzitten :Y

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NLDViane schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:41:
... stond toch raar te kijken toen 2 beste vrachtwagens me tegemoet kwamen
Volgende keer hoef je niet te stoppen, gewoon kalmpjes aan doorrijden op je eigen weghelft. :+

Dit weekend eens plannen maken voor de tuin. Wat dat met motorrijden te maken heeft? Er moet moet een draaiplateau in komen zodat ik voor het keren van de motor niet de halve tuin nodig heb. Bovendien is achteruit de tuin uitrijden geen optie, ik moet in de steeg meteen de bocht om. Daarna 10 meter tussen schuurtjes en kliko's doorrijden om vervolgens de weg op te kunnen. Dus mijn SolidWorks maar even aanslingeren om het een en ander op papier te krijgen. Wanneer de crisis dan straks voorbij is kan ik gaan zagen en lassen :*)

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01 12:14
roda_djavulen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:01:
@Jurrian120 Leuke motor! En qua zithoogte ideaal, maar kan zoiets nog een beetje over fatsoenlijke grind en zandwegen?
Zeker gaat dat. In ieder geval over een aantal zandwegen gegaan in de veluwe. Grind heb ik nog niet in gereden.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008

Die svartpilen is nog aardig te verlagen dacht ik.
Zadel kan ook nog veel doen, maar een nieuwprijs van 5990,- vind ik best netjes voor een nieuwe fiets, 2020 wordt laatste jaar van het model dus 2e hands markt zal straks niet veel goedkoper zijn.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq7xcqr-ZtSzL8c8qqH8KK2k_qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PdCogsnSkCXJPNLfygpMYJx.jpg?f=fotoalbum_large
Zo hoofd ook weer leeg.

Rondje polder bij Amsterdam Noord.
Gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.

Ze snappen hier alleen niet wanneer je borden doodlopende weg moet neerzetten.
Rij je 5km, kom je op een T-splitsing en zijn beide afslagen doodlopende wegen. Zet het bord dan 5km eerder neer! 7(8)7
En dat niet 1 keer nee ben wel 3 van dat soort wegen vandaag in gereden en vorige week ook al 2. Waren wel lekker rustige slinger weggetjes :+

Mag deze foto als topicstart foto? @lolgast @Will_M @timmie271

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
@roda_djavulen Triumph heeft van de Tiger 800 een af-fabriek lage versie, en een Kawa Versys-X 300 is ook niet de grootste. Die laatste loopt ook zo rond de 1 op 25 :Y

@sypie niet gedaan, paste precies! Maar die gaan op een dijkje echt niet de berm in voor je, dus is wel even iets om in je achterhoofd te houden...

Vandaag met vaders weer een rondje gereden, bijna 200km gemaakt. Blackbird is weer gerepareerd, keering in de koppeling was lek dus afgelopen weekend kon ie direct weer op de bok... Via Speuld naar Garderen, daarna richting Kootwijk maar das afgesloten voor motoren, kinderachtig zeg :( ... Dus snelweg gepakt, naar Hoenderloo, binnendoor naar Dieren om rustig over de Posbank te tuffen. Was prima te doen, weinig fietsers, wel veel koekblikjes met taarten erin. Dwars door Arnhem naar de zuidkant van de Rijn, tot aan Kesteren, door naar Amerongen, Scherpenzeel, Barneveld en weer naar huis. Voor iemand die na een uur last van z'n lijf krijgt heeft de beste man het aardig lang volgehouden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMwE0MAqNFafeq5ukHfKGaZTAmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LXNbbD2Xe5YgYauWbOMgmME.jpg?f=fotoalbum_large

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik ben niet zo van zwart wit combinaties maar zo vind ik het toch wel geslaagd (y) .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:49
Vandaag weer wat werk kilometers gemaakt op 2 wielen.
Het zadel van de V-strom is bij de zadelmaker dus de Vespa weer van stal.
Ongeveer 70km gereden vandaag, gedeeltelijk werk en groot gedeelte plezier. :+

Ook naar Vessem bij Waypoint geweest omdat ik voor de Vespa 2 ram-mount bollen wilde hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1IBnJs8D8C7OKYu9K-jNnyyGZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flNUuJaPoa0FNvSxlPy5pc0i.jpg?f=fotoalbum_large

Dat spul is best wel prijzig zeg, 15 euro voor een bolletje en 3 zwarte inbusbouten.
Wilde er 2 hebben zodat links de Navi een rechts de x-grip voor mijn telefoon kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObNPB6EME_edrSNHzvJkIzgqH-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrKlh8njAI5lHNKtqDkerO9i.jpg?f=fotoalbum_large

De rechtse ook gemonteerd.
Ideaal zo. Nu is het de ram-mount houder van mijn TomTom met zo een handschroef los maken, stekkertje los en dan kan het zo van motor naar motor overgezet worden. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

S4All schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:52:
>>knip<<
Mag deze foto als topicstart foto? @lolgast @Will_M @timmie271
DONE!! (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

Ik las dit en herkende mezelf hier (helaas) volledig in.
Dan ook maar even voorstellen :P
Ik ben begin twintig en heb afgelopen jaren met veel ongeduld (in de file) gewacht tot ik mocht. Wil dan ook al heel lang mijn motorrijbewijs halen. Ben uiteindelijk afgelopen december begonnen met theorie en de rijlessen. Theorie in een keer gehaald, de rijlessen gingen goed. AVB gepland voor eind maart en je raad het al...... week van te voren afgelast :'(. Nu maar afwachten of ik hem deze zomer alsnog kan halen. Ben me ondertussen aan het verlekkeren aan alle mooie foto's en motoren hier.

Ga straks eerst nog code 80 rijden. Als ik straks een motor gekocht heb kom ik deze hier natuurlijk showen *O*

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:36:
2 april:

[...]

7 april:
[...]

9 april:
[...]

10 april:
Ondertussen is de status van het pakket bij DHL nog steeds:

[...]
Wat wil zeggen dat het pakket nog niet bij DHL is aangekomen.

Nu weet ik niet hoe de regels bij DHL in het buitenland zijn maar als ik een pakket kwijt ben (ik verzend zelf zeer regelmatig met DHL) van kan ik na 48 uur gewoon bellen en wordt er een ticket aangemaakt, verplicht 10 werkdagen moeten wachten heb ik nog nooit van gehoord en klinkt mij als een flutsmoesje.

Korte zoektocht met Google leert dat XLMoto niet altijd (regelmatig) moeite heeft met leveren en dat after-sales al helemaal een lastig puntje lijkt te zijn.

Gelukkig heb ik met PayPal betaald en het bedrag was ook uiterst bescheiden maar een waarschuwing aan de bevolking van dit topic die met XLMoto in zee wilt gaan lijkt me wel op z'n plaats. Doe er je voordeel mee.
XLmoto heeft één depot in Polen oid en verzend niet direct vanaf daar: ze rijden iedere week (of misschien gewoon als ie vol is?) met een vrachtwagen naar NL en vanaf daar worden alle NLse bestellingen verzonden. DHL moet dus idd wachten op xlmoto. Kan dus soms gewoon meer dan een week duren. Misschien dat ze een kleine selectie artikelen wel op voorraad in NL hebben.

Vandaag heb ik ook weer wat motorkleding besteld: rug en heupbescherming voor mn tour outfit (Revit Ridge jas + Neptune broek) en een midlayer. Nu leuk afgeprijsd, dus die ligt straks vast klaar voor het najaar :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 00:22
Het komt weer goed met het aantal foto's hier :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18X_vyeI6B_U6khQnqX0kQ5zqxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKMLMYwIIBPtdp1blPraSCxg.jpg?f=fotoalbum_large

Rondje van 160km over de Veluwe gemaakt, ene helft met de vrouw achterop en de andere helft op mezelf. En wat een giga verschil in drukte met afgelopen zondag. Ik heb welgeteld 12 motorrijders gezien in tegenstelling tot de 120 van afgelopen zondag.

Motor had eventjes kuren en wilde af en toe hinkelen en verder op 1 cilinder in plaats van 2. Na een stukje kabelherstel van de kabel naar de onstekingssensor loopt ie weer vrolijk op twee beentjes (y)

• Chakotay
thijsq schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:21:

[Afbeelding]

Rondje van 160km over de Veluwe gemaakt, ene helft met de vrouw achterop en de andere helft op mezelf.

[...]
Heb je nou de helft van de rit met je vrouw op je nek gereden :? Dat klinkt ook niet heel comfortabel :+

• thijsco19
  • Laatst online: 28-01 17:48

thijsco19

KTM 990 SMT

thijsq schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:21:
Jaja, morgen zal ik ook wel wat foto's maken. ;)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Pagman
Ik kreeg net weer een mooi stukje van de KRO in mijn google feed :+

https://demonitor.kro-ncr...-de-hele-dag-aan-te-horen
Het gaat kortweg weer over het geluidsoverlast vorig weekend en komend weekend. Alleen de volgende zin vond ik nogal wat. Hiermee tref je gewoon veel motorrijders in hun bewegingsvrijheid.
Er moet nou eindelijk op landelijk niveau iets aan gedaan worden. Motoren terroriseren bewoners met ’t lawaai.” Hoe? “Een motorverbod voor landelijke en natuurgebieden. In het hele land is overlast.”
Stel dat er een verbod voor landelijke gebieden komt dat betekend dus dat als je bijvoorbeeld in Nijverdal woont dat je dan met de motor niet meer het dorp uit mag omdat je je dan al in een landelijk gebied bevind 8)7

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Pagman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:59:

Het gaat kortweg weer over het geluidsoverlast vorig weekend en komend weekend. Alleen de volgende zin vond ik nogal wat. Hiermee tref je gewoon veel motorrijders in hun bewegingsvrijheid.

[...]

Stel dat er een verbod voor landelijke gebieden komt dat betekend dus dat als je bijvoorbeeld in Nijverdal woont dat je dan met de motor niet meer het dorp uit mag omdat je je dan al in een landelijk gebied bevind 8)7
Haha. Dan mag mijn wegenbelasting ook wel omlaag. Ik mag dan immers niet meer overal rijden. Maar met een aso 4x4 of een sjonnenbak wordt je geen stroobreed in de weg gelegd :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zou graag weten waar deze Jantine woonde, ik zou met veel plezier de discussie met haar aangaan maar dan wel met een draaiende motor.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedere keer weer het gezeur over plekken afsluiten voor motoren komt voor mij neer op 2 dingen.

Ten eerste: Laat er eens handhaving komen op geluid. Te veel mensen die met extreme herrie rondrijden wat nergens voor nodig is en dus dit gezeik over afsluiten veroorzaken voor mensen die het wel netjes willen doen. Geen originele uitlaat en 5dB of meer te veel, tik maar 400 euro af.

Ten tweede: Als je aan een dijk gaat wonen of andere mooie plek voor motorrijders, ja daar ga je overlast van krijgen. Als je naast Schiphol of naast Circuit Zandvoort gaat wonen ga je dat ook horen.

Mijn motor heeft een originele uitlaat en ik betaal wegenbelasting, pleur op met die onzin dat ik straks op bepaalde plekken niet meer mag rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2020 01:27 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mensen hebben altijd wat te zeiken als anderen iets doen wat zijzelf niet doen. Schreewende kinderen op een speelplaats? KLAAG!, langsrijdende motoren (al dan niet met teveel db's)? KLAAG!, buurman die z'n gras maait? KLAAG! wielrenners die (in hun optiek) veel te hard langsrijden? KLAAG! niet kunnen parkeren op de parkeerplaats exact voor de deur? KLAAG!

Mensen zijn zeikerds als het om iets gaat waar ze zelf geen interesse in hebben, en het is de luidste groep klagers die het meest aanwezig is en dus ook het meeste voor elkaar krijgt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Waaj
  • Niet online

[...]
Ze loopt op een weg, en mevrouw is verbolgen over het feit dat zij niet naast elkaar kunnen lopen? Misschien moet zij maar eens een bekeuring krijgen omdat zij het verkeer hindert.

En dan gelijk de asociale weggebruikers aanpakken die het voor de rest aan het verpesten zijn.

En in het kader van dezelfde kortzichtigheid, gisteren stond op het liveblog van de nos een stukje over de fietsersbond die alternatieve fietstochten in Friesland had uitgezet over polderwegen omdat die breder zijn dan fietspaden. Dus zit je als gemotoriseerd verkeer opeens met duizenden fietsers op de rijbaan, en dan is het straks weer de schuld van het gemotoriseerd verkeer dat het te druk is.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Waaj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:46:
[...]

Ze loopt op een weg, en mevrouw is verbolgen over het feit dat zij niet naast elkaar kunnen lopen? Misschien moet zij maar eens een bekeuring krijgen omdat zij het verkeer hindert.

En dan gelijk de asociale weggebruikers aanpakken die het voor de rest aan het verpesten zijn.

En in het kader van dezelfde kortzichtigheid, gisteren stond op het liveblog van de nos een stukje over de fietsersbond die alternatieve fietstochten in Friesland had uitgezet over polderwegen omdat die breder zijn dan fietspaden. Dus zit je als gemotoriseerd verkeer opeens met duizenden fietsers op de rijbaan, en dan is het straks weer de schuld van het gemotoriseerd verkeer dat het te druk is.
Ehm, langs een dijkweg ligt geen fietspad of wandelpad dus je moet daar wel lopen. En we kunnen als motorrijders wel wijzen naar anderen of mensen die daar wonen zeikerds noemen, maar ik vrees dat een aantal (en dat is echt niet zo'n kleine groep) het voor de rest verpest waardoor we straks als motorrijder echt nergens meer kunnen komen. Je kunt precies uittekenen hoe dit gaat: 1 weggetje waaraan de grootste schreeuwers wonen wordt afgesloten, de druk op een andere weggetjes wordt daarom groter, waardoor daar ook weer een weg wordt afgesloten, en zo voort totdat we alleen nog op de Afsluitdijk heen en weer mogen rijden. En dat hebben we echt alleen maar te wijten aan het gebrek aan zelfreinigend vermogen onder een bepaalde subgroep van ons motorrijders. Dus kap nu eens met dat wijzen naar anderen, daar ligt niet de oorzaak van het probleem. Enige oplossing is zelfreflectie (maar de types waarom het gaat hebben daar helaas gebrek aan) en je gedrag aanpassen en veel meer handhaving.

Personal note: ik woon aan een drukke (80 km/h) weg met op 400 meter van mijn huis een stoplicht. Ik (en mijn gezin) word de afgelopen weken 's avonds echt helemaal geschift van die mongolen die hun acceleratie willen testen en met 150 hier voorbij komen vliegen, ook op een oversteekplek. Niet alleen motoren overigens, maar ook bepaalde autotypes (en dan bedoel ik de bestuurders, u kent ze wel), maar motoren hebben echt de overhand. Los van het geluid is het ook levensgevaarlijk. Gelukkig heb ik een kort lijntje met de wijkagent , dus binnenkort komen ze laseren.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• sypie
  • Niet online
Waaj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:46:
En in het kader van dezelfde kortzichtigheid, gisteren stond op het liveblog van de nos een stukje over de fietsersbond die alternatieve fietstochten in Friesland had uitgezet over polderwegen omdat die breder zijn dan fietspaden.
Die fietstochten zijn al weer ingetrokken. De fietsersbond wil mensen niet aanmoedigen om naar buiten te gaan in deze barre tijden.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36

[...]

Ik begrijp het ergens wel. Mijn buurman rijdt met een 1290 met open Akra’s. Als dat is dat je veel hoort... Het erge is de eenzijdige benadering. Waarom afsluiten en niet handhaven? Zo lastig is dat toch niet? Waarom wordt daar niet om geroepen?

XXXVI

• Waaj
  • Niet online
Wokschotel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:09:
[...]
Ehm, langs een dijkweg ligt geen fietspad of wandelpad dus je moet daar wel lopen. [....]
Klopt, maar het ging mij er specifiek om dat ze perse naast elkaar wilden lopen. Zover ik weet moet je buiten de bbk op de rijbaan nog steeds aan de linkerzijde van de weg lopen en achter elkaar (net zoals je op de fiets achter elkaar moet fietsen als de weg smal is). Deze mevrouw is dus kortzichtig over haar eigen gebreken, maar rekent deze af op andere weggebruikers.
De rest van je post ben ik het helemaal mee eens.

@sypie Het is inderdaad ingetrokken, maar ook de fietsersbond heeft met oogkleppen op alleen naar de eigen belangen gekeken en niet naar de consequenties voor het overige verkeer.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53
ephymerous schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:42:
[...]

Ik begrijp het ergens wel. Mijn buurman rijdt met een 1290 met open Akra’s. Als dat is dat je veel hoort... Het erge is de eenzijdige benadering. Waarom afsluiten en niet handhaven? Zo lastig is dat toch niet? Waarom wordt daar niet om geroepen?
Dit dus...

Wij hebben 2 hondjes en ruimen alles netjes op. Wij wonen echter aan een geliefde wandelroute en helaas zijn wij de uitzondering op de regel. Mensen krijgen op die manier een hekel aan honden(bezitters) en men kijkt mij daardoor ook al vaak vuil aan... Maar den mensen die het zonder blikken en blozen achterlaten durven diezelfde mensen niet aan te spreken... mensen durven / willen dit lijkt het niet meer.

Pak/spreek de mensen gewoon aan en geef boetes waar nodig. En die boetes mogen wat mij betreft best gecombineerd worden met een puntensysteem. 3 keer gepakt met herrie uitlaat = motor invorderen. Wat mij betreft houden we ten minste het Duitse beleid hierbij aan...

Ander probleem m.b.t. Handhaven is vermoed ik de algemene kennis van de politie. Ik ben een tijd geleden aan de kant gezet en kreeg een preek over dat ik daar niet mocht rijden en een bekeuring zou krijgen... leuk maar ik mocht daar wél rijden: Rond bord met een rode rand er omheen en een auto erop. Ofwel, 3 wielen of meer. Nu heeft mijn motor toevallig 2 wielen. Maar wanneer men dát al niet weet...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

PilatuS schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:23:
Iedere keer weer het gezeur over plekken afsluiten voor motoren komt voor mij neer op 2 dingen.

Ten eerste: Laat er eens handhaving komen op geluid. Te veel mensen die met extreme herrie rondrijden wat nergens voor nodig is en dus dit gezeik over afsluiten veroorzaken voor mensen die het wel netjes willen doen. Geen originele uitlaat en 5dB of meer te veel, tik maar 400 euro af.

Ten tweede: Als je aan een dijk gaat wonen of andere mooie plek voor motorrijders, ja daar ga je overlast van krijgen. Als je naast Schiphol of naast Circuit Zandvoort gaat wonen ga je dat ook horen.

Mijn motor heeft een originele uitlaat en ik betaal wegenbelasting, pleur op met die onzin dat ik straks op bepaalde plekken niet meer mag rijden.
Ik ben het volledig met je eens, in de praktijk is het nog erger. Op van die plekken met overlast heeft in het verleden de politie gepolst en zijn er officiele geluidsmeetingen geweest. En daaruit is gebleken dat veel van de overlast dikwijls zich meer in het hoofd van de omwonende afspeelt dan op de weg. En toch gaan lokale overheden langzaam over tot sluiting waar de politie dan weer amper op handhaaft. Omwonende hebben gewoon een incentive om te klagen, minder geluid levert natuurlijk meer woonplezier op, daar hoeven we niet over te discusseren (@HTT-Thalan :p). En meer wooncomfort betekent ook een hogere huisprijs. Dus die omwonende hebben zowel een sociaal als een financieel incentive om te klagen en stoppen daarmee niet totdat ze hun zin hebben.

Overigens ben ik ook zo'n klager aan het worden door gebrek aan handhaving. Woon aan een populair rondje om te rijden, er kan ook nog een tunnel van 200m op de heen en terugweg meegepakt worden, dus helemaal perfect te laten zien hoe stoer je bent. Nu het warmer wordt en langer licht blijft neemt de overlast van motoren en andere meuk snel toe. 90% van die overlastgevers kan je er zo uitpikken en komen zeker 4 keer per week langs, handvol choppers, 2 quad's, 1 motorscooter, en een stuk of 10 van die allroad dingen, dat lijken echt de nieuwe tokkie motoren geworden zijn met kabaal, wheelies en hele hoge snelheden door een 30 gebied (sorry @Joopieboy :> ). Heb vorige week een verzoek om handhaving in te dienen. Afsluiten is onzin en om meerdere redenen ongewenst maar als de excessen eruit worden gehaald dan graag. Maar dat is wel een beetje hypocriet.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

ephymerous schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:42:
[...]

Heb je je buurman wel eens over die open Akra's (aan)gesproken?

Misschien nog een idee, als een geluidmeting ter plekke niet mogelijk is: bij vermoeden van overschrijding gewoon in beslag nemen en dan, een paar weken later ofzo, op een centrale plek onder gecontroleerde omstandigheden meten.
xos schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:09:
[...]

Ik ben het volledig met je eens, in de praktijk is het nog erger. Op van die plekken met overlast heeft in het verleden de politie gepolst en zijn er officiele geluidsmeetingen geweest. En daaruit is gebleken dat veel van de overlast dikwijls zich meer in het hoofd van de omwonende afspeelt dan op de weg. En toch gaan lokale overheden langzaam over tot sluiting waar de politie dan weer amper op handhaaft. Omwonende hebben gewoon een incentive om te klagen, minder geluid levert natuurlijk meer woonplezier op, daar hoeven we niet over te discusseren (@HTT-Thalan :p). En meer wooncomfort betekent ook een hogere huisprijs. Dus die omwonende hebben zowel een sociaal als een financieel incentive om te klagen en stoppen daarmee niet totdat ze hun zin hebben.
En dit is precies het wijzen naar anderen waar ik zo'n hekel aan heb. Nog los van het ontbreken van bronnen voor je beweringen. Ja, als je aan een dijkweg woont weet je dat daar veel motoren langs kunnen komen. Maar nee, daar horen geen open uitlaten en wannabe Rossi's met bijbehorend asociaal rijgedrag bij. Als iedereen op een normale manier met normale snelheid over een dijk tuft, dan hebben die bewoners niets te klagen.

Tijd voor een motor-APK waarin geluid onderdeel wordt van de keuringseisen.

[ Voor 50% gewijzigd door Wokschotel op 11-04-2020 09:24 ]

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:26

A13X

Dude

Wokschotel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:21:
[...]
. Als iedereen op een normale manier met normale snelheid over een dijk tuft, dan hebben die bewoners niets te klagen.
Ik heb een paar van die filmpjes bij het artikel zitten kijken. Maar daarop reed er misschien 1 wat harder, de rest reed netjes en hield zich ook in bij fietsers en wandelaars.
Prima, zou zelf graag de geluidsdruk van mijn uitlaat willen weten. Verwacht echter door de extra db killer dat hij minder doet als origineel. Op dit moment zijn daar echter maar weinig plekken voor. (pajic is 1,5-2uur rijden vanaf hier)

Op het keuringsrapport dan wel vastleggen welk uitlaat systeem er met keuren onder zit. Dat maakt het controleren makkelijker. Anders leggen ze met keuren er kort de originele weer onder.

Los van die discussie staat een stuk acceptatie en begrip. Ooit wel eens een discussie gehad met iemand over het geluid van mijn uitlaat. Mijn motor maakte een takke herrie en ik moest de originele uitlaat er weer onder zetten volgens hem. Toen ik hem liet zien dat het de originele was bleef hij dat in alle toonaarden ontkennen. Dat kon de originele niet zijn, omdat het volgens hem teveel lawaai maakte.

De geluidseisen zijn veel strenger voor auto's dan voor motoren en tel daar dan bij op dat het toerenbereik vaak veel groter is. Dat zorgt dat de beleving dat een motor harder rijd dan dat hij daadwerkelijk doet. Metingen hebben aangetoond dat er niet meer te hard gereden word op die dijken dan op andere plekken. De beleving is echter dat een motor met 60 harder rijd dan een auto met 80...

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 11-04-2020 09:54 ]

Awesome

• Chakotay
[...]

Dat gaat dan weer totaal niet helpen vrees ik... Ten eerste is het geluidniveau dat veel motoren van de typegoedkeuring mogen maken is flink hoog, ten tweede is de einddemper bij veel motoren binnen 5 minuten te wisselen. Dan krijg je dus dat mensen simpelweg voor de apk even de demper wisselen, en na goedkeuring de kachelpijp weer terughangen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Geluidsoverlast is ook gewoon ontzettend kut. En wat mij betreft mogen ze daar flinke boetes voor uitdelen. Maar dat vraagt om handhaving en dat is eigenlijk altijd iets wat een beetje achterblijft.

Dan zit je ook nog dat verschillende motoren (ook die van drie wielen en meer) weer allemaal verschillende geluidsafgifte mogen hebben, zit je daar weer mee. En mensen die hun auto helemaal hebben volgehangen met subwoofers.

Of zou je zoiets dan gewoon op een milieudelict kunnen gooien? En dan meteen onnodig toeteren ook.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is uiteindelijk prima te handhaven. Zeker voor Nederlandse motoren in Nederland. Al de informatie is uiteindelijk gewoon beschikbaar voor handhavende partijen.

Alleen men vind de uitvoering te ingewikkeld, waardoor men niet een fuik op zet om regelmatig iedereen te controleren op populaire wegen.

We gaan cabrio's toch ook niet verbieden op dezelfde wegen omdat het plezierritjes zijn en die vaak te hard rijden...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• R0y.
Hooglander1 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:10:
Het is uiteindelijk prima te handhaven. Zeker voor Nederlandse motoren in Nederland. Al de informatie is uiteindelijk gewoon beschikbaar voor handhavende partijen.

Alleen men vind de uitvoering te ingewikkeld, waardoor men niet een fuik op zet om regelmatig iedereen te controleren op populaire wegen.

We gaan cabrio's toch ook niet verbieden op dezelfde wegen omdat het plezierritjes zijn en die vaak te hard rijden...
Ik moet toch eerlijk zeggen dat het bij mij vaak de cabrio’s zijn op de zonnige dagen die niet door rijden.. }:|

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
botoo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:39:
Mensen hebben altijd wat te zeiken als anderen iets doen wat zijzelf niet doen. Schreewende kinderen op een speelplaats? KLAAG!, langsrijdende motoren (al dan niet met teveel db's)? KLAAG!, buurman die z'n gras maait? KLAAG! wielrenners die (in hun optiek) veel te hard langsrijden? KLAAG! niet kunnen parkeren op de parkeerplaats exact voor de deur? KLAAG!

Mensen zijn zeikerds als het om iets gaat waar ze zelf geen interesse in hebben, en het is de luidste groep klagers die het meest aanwezig is en dus ook het meeste voor elkaar krijgt.
Er is een vent die zelf vlakbij schiphol is gaan wonen en ELKE DAG klachtenbrieven stuurt over het geluid van overvliegende vliegtuigen. Die man verspilt zo belachelijk veel overheidsgeld, want elke klacht moet in behandeling genomen worden... echt... ga wat nuttigs doen mafkees.

Je hebt dus inderdaad van die mensen.....

I have stability. The ability to stab.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50

4x2

lộn xộn quá

*leest topic*

Hee, de lente is weer aangebroken zo te lezen, eens kijken of een blik naar buiten dat bevestigd :+

edit:
Yep, vrij blauw en zonnig

[ Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 11-04-2020 10:47 ]

leeg

• Waaj
  • Niet online
Geluidsoverlast ervaren is echt ontzettend vervelend voor de persoon die daar last van heeft, en ik denk dat de motor industrie daar echt een actievere houding in mag aannemen. Ik vind zelf dat de (originele) uitlaat op m'n S1000XR teveel herrie maakt. Volgens m'n vriendin valt dat reuze mee als ze achter mij rijdt, in elk geval niet meer dan met de Capo, dus ik hoop maar dat dat voor anderen ook zo overkomt. Het is wel de reden dat ik de dynamic en dynamic pro stand bijna nooit gebruik, want dan komen van die "sportieve" klappen uit de uitlaat bij het gas dichtdraaien die naar mijn mening op straat absoluut overbodig zijn.
4x2 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:39:
*leest topic*

Hee, de lente is weer aangebroken zo te lezen, eens kijken of een blik naar buiten dat bevestigd :+

edit:
Yep, vrij blauw en zonnig
Tijd voor een grouphug!

Oh bummer... -O-

[ Voor 20% gewijzigd door Waaj op 11-04-2020 11:11 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

[...]

Heb je je buurman wel eens over die open Akra's (aan)gesproken?

Misschien nog een idee, als een geluidmeting ter plekke niet mogelijk is: bij vermoeden van overschrijding gewoon in beslag nemen en dan, een paar weken later ofzo, op een centrale plek onder gecontroleerde omstandigheden meten.

[...]

En dit is precies het wijzen naar anderen waar ik zo'n hekel aan heb. Nog los van het ontbreken van bronnen voor je beweringen. Ja, als je aan een dijkweg woont weet je dat daar veel motoren langs kunnen komen. Maar nee, daar horen geen open uitlaten en wannabe Rossi's met bijbehorend asociaal rijgedrag bij. Als iedereen op een normale manier met normale snelheid over een dijk tuft, dan hebben die bewoners niets te klagen.

Begrijp je reactie niet? Ik ben ook van mening dat overtreders aangepakt moeten worden en dat mensen die zich aan de wet houden niet de slachtoffer moeten worden van een gebrek aan handhaving :?. Zelf zou ik ook graag een apk zien, hoewel het niet zaligmakend is denk ik dat er best veel mensen een spiegel voorhouden zal worden.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:55:
.

[...]

Tijd voor een grouphug!

Oh bummer... -O-
Groepsrit dan maar? :+

• DrivinUCrazy
Ik zou ook graag zien dat de knmv, MAG en politie ook hier eens een 'dag van de motorrijder' organiseren, net zoals in Vlaanderen. Natuurlijk, de sjonnies gaan daar niet naartoe. Maar aan het begin van het seizoen wat tips, opfrissing, een behendigheidsparcours (dat zijn gewoon de AVB oefeningen!) om er even weer in te komen lijkt me voor velen niet verkeerd.

Als daar nou ook nog eens een vrijwillige geluidsmeting bij wordt gedaan zodat mensen ook eens weten hoeveel geluid hun motor bij verschillende toerentallen maakt. Ik zou dat best wel eens willen weten, want tijdens het rijden hoor ik het zelf niet. Alles is origineel, maar of de waarden nog goed zijn?

Toen we dit vorig jaar of twee jaar geleden deden durfden velen de AVB oefeningen niet eens te herhalen, laat staan het gymkhana parcours dat er voor de lol was uitgezet. Maar je durft wel de weg op. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• NLDViane
Het hele vreemde vind ik, dat nu de wegen voor motoren gesloten zijn er ineens wél handhaving mogelijk is (Regio Noord- en Oost-Gelderland stelt meer boa's beschikbaar)... Bij Kootwijk stonden ze (gesloten voor motoren en groepen wielrenners), bij Assel (gesloten voor alle verkeer), op de Lekdijk (laser)... Had dat vorig weekend dan gedaan

• DrivinUCrazy
Er is nu geen voetbal waar de politie normaal gesproken moet zijn. Ze hebben nu dus mensen over. ;)

Maar inderdaad, vorige week had er ook best handhaving mogen zijn, absoluut.

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:46:
Ik zou ook graag zien dat de knmv, MAG en politie ook hier eens een 'dag van de motorrijder' organiseren, net zoals in Vlaanderen. Natuurlijk, de sjonnies gaan daar niet naartoe. Maar aan het begin van het seizoen wat tips, opfrissing, een behendigheidsparcours (dat zijn gewoon de AVB oefeningen!) om er even weer in te komen lijkt me voor velen niet verkeerd.

Als daar nou ook nog eens een vrijwillige geluidsmeting bij wordt gedaan zodat mensen ook eens weten hoeveel geluid hun motor bij verschillende toerentallen maakt. Ik zou dat best wel eens willen weten, want tijdens het rijden hoor ik het zelf niet. Alles is origineel, maar of de waarden nog goed zijn?

Toen we dit vorig jaar of twee jaar geleden deden durfden velen de AVB oefeningen niet eens te herhalen, laat staan het gymkhana parcours dat er voor de lol was uitgezet. Maar je durft wel de weg op. 8)7
Eens. Ik zou graag willen weten of ik door een meeting zou komen of niet.. dan weet je of je goed zit of niet.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22
Ik heb net de auto van binnen helemaal gestofzuigd en gepoetst, ben daarna even door de carwash gereden. Toen een rondje door het Mastbos gedaan om even wat frisse lucht in te ademen (vanuit de auto) en de boel droog te rijden.

Viel me op dat ik nu heel veel fietsers/joggers zag, en bij het Mastbos stond ook een zuurstok op de parking, waarschijnlijk om de vele dagjesmensen te controleren op afstand enzo. Motoren is hier al twee weken een dingetje in Breda. Ze hebben er al een aantal van de Backer en Ruebweg geplukt (de noordelijke rondweg, aar je 70 mag), eentje zelfs met 130km/u dus uiteraard rijbewijs kwijt. Er word heel veel geraced en met uitlaten gespeeld op die 70 wegen hier om de wijk heen. Alsof ik ineens op Isle of Man woon bij wijze van spreken, ze zien het als hun privé race circuit ineens. Als ze hier nu elke namiddag/avond zouden controleren vangen ze heel wat boetes en rijbewijzen!

Er zitten altijd rotte appels tussen die het (beeld) verpesten voor de rest.
R0y. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:02:
[...]

Eens. Ik zou graag willen weten of ik door een meeting zou komen of niet.. dan weet je of je goed zit of niet.
Gedoodverfd antwoord maar als je uitlaat origineel is, dan zit je safe. En anders gewoon een meting laten doen bij een garagebedrijf, er zijn er genoeg die dat kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-04-2020 12:03 ]

• sypie
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:02:
[...]

Eens. Ik zou graag willen weten of ik door een meeting meting zou komen of niet.. dan weet je of je goed zit of niet.
Op dit moment zijn meetings niet toegestaan, mits aan de noodmaatregelen gehouden uiteraard. Metingen zijn wel toegestaan maar worden voor geluidsniveau niet veel gedaan, alleen wanneer het écht discutabel wordt of simpelweg al te luid is.

• R0y.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:02:
Ik heb net de auto van binnen helemaal gestofzuigd en gepoetst, ben daarna even door de carwash gereden. Toen een rondje door het Mastbos gedaan om even wat frisse lucht in te ademen (vanuit de auto) en de boel droog te rijden.

Viel me op dat ik nu heel veel fietsers/joggers zag, en bij het Mastbos stond ook een zuurstok op de parking, waarschijnlijk om de vele dagjesmensen te controleren op afstand enzo. Motoren is hier al twee weken een dingetje in Breda. Ze hebben er al een aantal van de Backer en Ruebweg geplukt (de noordelijke rondweg, aar je 70 mag), eentje zelfs met 130km/u dus uiteraard rijbewijs kwijt. Er word heel veel geraced en met uitlaten gespeeld op die 70 wegen hier om de wijk heen. Alsof ik ineens op Isle of Man woon bij wijze van spreken, ze zien het als hun privé race circuit ineens. Als ze hier nu elke namiddag/avond zouden controleren vangen ze heel wat boetes en rijbewijzen!

Er zitten altijd rotte appels tussen die het (beeld) verpesten voor de rest.

[...]

Gedoodverfd antwoord maar als je uitlaat origineel is, dan zit je safe. En anders gewoon een meting laten doen bij een garagebedrijf, er zijn er genoeg die dat kunnen.
Doen die precies een geijkte meting zoals de RDW en of politie dat doet? Daarnaast kan een originele uitlaat die geen onderhoud heeft gehad prima over de decibel grens gaan. Uitlaatwol vergaat namelijk.

Heb eens bij de motoport de GSR laten meten, zat er 2db overheen volgens kenteken. Dat was met de Akrapovic zonder DB killer erin.. ik ga dus liever uit van iets waar ik van weet waar je ook mee word gecontroleerd mochten ze dit ooit gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 11-04-2020 12:17 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb trouwens geen flauw idee of die BSM (ja, er mist net een letter) Vampire demper van mij nou teveel of net goed geluid maakt. Er komt een vrij diepe brom uit en als ik het gas open draai is ie wel te horen, maar of dat nou te hard is weet ik niet. Zeker in de bebouwde kom schakel ik al snel door trouwens.

Iemand hier die wel eens achter me heeft gereden en hier wat van kan zeggen?

• HTT-Thalan
R0y. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:11:
Doen die precies een geijkte meting zoals de RDW en of politie dat doet? Daarnaast kan een originele uitlaat die geen onderhoud heeft gehad prima over de decibel grens gaan. Uitlaatwol vergaat namelijk.
Dat is zeker zo, maar je krijgt met een originele demper inclusief db-killer een stuk meer sympathie / voordeel van de twijfel. Als er een lawaaipijp onder hangt eventueel zonder de killer erin weten zij al dat je dat met opzet hebt gedaan omdat je het geluid mooi vind en dan kun je op je vingers natellen dat je meer geluid maakt dan standaard.

De metingen die de Transalp clubdealer deed was in ieder geval dezelfde meetmethode: Zelfde afstand van de uitlaat, hoek ten opzichte van, etc etc. As good as it gets, maar wij betaalden er ook niet voor. Ga er van uit als je een dealer aanschrijft die het echt correct doet dat het ook niet gratis is.

• Chakotay
Ik ben ook maar eens wat achterstallig werk gaan doen, de schuur opgeruimd & een stellingkast die al een jaar in onderdelen lag in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wX2CSLEtLMYlE03CSTLc9smz7Cs=/f/image/hIcOTyCesOxXZQxKbS26DJEI.jpg

Helaas vergeten om een voor-foto te maken, maar er is weer vloer zichtbaar en ik kan weer normaal bij mijn spullen *O*

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:09

Rubman

Retarded or just overjoyed!

De kappen die ik had opgehaald vertoonde 2 scheurtjes. Die zijn nu vakkundig door mijzelf gelast met behulp van een soldeerbout.
Dat ging verrassend makkelijk en nog best leuk om te doen ook.
Dan is het straks enkel klein beetje opschuren en een keer (laten) spuiten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Bommes
Chakotay schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:08:
Ik ben ook maar eens wat achterstallig werk gaan doen, de schuur opgeruimd & een stellingkast die al een jaar in onderdelen lag in elkaar gezet:

[Afbeelding]

Helaas vergeten om een voor-foto te maken, maar er is weer vloer zichtbaar en ik kan weer normaal bij mijn spullen *O*
Krijg nou wat, dat heb ik van de week ook gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3jdrP31CJtOqrQGt-MgGaUqImw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9JvoVlW5JyKK5FqW9Q0QpRN.jpg?f=fotoalbum_large

Net niet diep genoeg om de Vespa binnen te zetten. Dan moet ik 1 van de stellingen tegen de achterste muur weghalen. Maar ik zou niet weten waar ik dan met die spullen heen moet :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:55:
Geluidsoverlast ervaren is echt ontzettend vervelend voor de persoon die daar last van heeft, en ik denk dat de motor industrie daar echt een actievere houding in mag aannemen. Ik vind zelf dat de (originele) uitlaat op m'n S1000XR teveel herrie maakt. Volgens m'n vriendin valt dat reuze mee als ze achter mij rijdt, in elk geval niet meer dan met de Capo, dus ik hoop maar dat dat voor anderen ook zo overkomt. Het is wel de reden dat ik de dynamic en dynamic pro stand bijna nooit gebruik, want dan komen van die "sportieve" klappen uit de uitlaat bij het gas dichtdraaien die naar mijn mening op straat absoluut overbodig zijn.

[...]

Tijd voor een grouphug!

Oh bummer... -O-
Zelfde geldt ook voor het Akrapovic systeem wat ik onder m'n MT-10 heb zitten. Origineel Yamaha OEM part maar 't maakt behoorlijk wat geluid wat wonderbaarlijk wél binnen de normen van de RDW blijft en wat bij de typegoedkeuring van de motorfiets hoort. Als je zelf aan het rijden bent dan hoor je volgens mij ook veel meer van het aanzuig-geluid van de kubieke meters lucht welke door de airbox moeten dan dat je het geluid vanuit de uitlaat hoort ;)

Enneuh.... GroepsHug terug d:)b :)F :)B :w

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Will_M behalve dan dat spruitstuk en die racepijp zeg maar. :+ Komen best wel dreunen uit en dat zware/diepe gebrom is als je erachter rijdt best wel heftig. :P
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:20:
[...]

Dat is zeker zo, maar je krijgt met een originele demper inclusief db-killer een stuk meer sympathie / voordeel van de twijfel. Als er een lawaaipijp onder hangt eventueel zonder de killer erin weten zij al dat je dat met opzet hebt gedaan omdat je het geluid mooi vind en dan kun je op je vingers natellen dat je meer geluid maakt dan standaard.

De metingen die de Transalp clubdealer deed was in ieder geval dezelfde meetmethode: Zelfde afstand van de uitlaat, hoek ten opzichte van, etc etc. As good as it gets, maar wij betaalden er ook niet voor. Ga er van uit als je een dealer aanschrijft die het echt correct doet dat het ook niet gratis is.
Dat sowieso, ik merk zelf nu ook als je bv even boodschappen doet hoe hard en irritant het is als er weer een herriepijp voorbij komt, al doet ie rustig.

Dus dat het bepaalde ideeën en effecten oproept bij een bepaalde groep mensen kan ik mij voorstellen...

Ik heb trouwens ook voor het eerst in mijn leven (bewust) een standaard demper onder de BMW, zit genoeg geluid is en de quickshifter klapt er toch wel op. :+ Veel rustiger en prettiger voor de medemens, zeker op lange afstanden. :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 11-04-2020 14:18 ]

• Chakotay
Bommes schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:53:
[...]

Net niet diep genoeg om de Vespa binnen te zetten. Dan moet ik 1 van de stellingen tegen de achterste muur weghalen. Maar ik zou niet weten waar ik dan met die spullen heen moet :?
Dat probleem heb ik hier ook, daarom een soort overkapping naast de schuur gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaTOn3qLjw-9EOrvbHHjLFzVvsQ=/f/image/mie1ZsoU9vUZgUSNNipXJVg9.jpg

Toen ik nog twee sportmotoren had pasten die er naast elkaar onder, maar de Caponord is er helaas te log voor. Daarom nu maar zo, tot ik ooit eens verhuis naar iets met een fatsoenlijke garage :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joopieboy Katalysator en alle sensoren zitten er nog gewoon allemaal tussen waarbij ze ook gewoon allemaal keurig het werk doen waar ze voor ontworpen zijn ;)

'Vroegâh' met m'n R6'jes maakte het spel allemaal 'iets' meer hoogfrequent geluid, zeker als het blok bovenin de toeren ging lopen (waar je zo'n ding ook hoort te rijden). Dat gejank van zo'n "simpele" 600 zorgt vaak voor veel meer irritatie op afstand.

Ik vind 't overigens heerlijk om het geluid van zo'n machientje te horen als 't ding 16 á 17.000 toeren aan't draaien is... Maar niet meer continue en ook ik erger me er nú wel eens aan als ze hier op de afritten van de A2 weer eens 'A2-Racer' aan't spelen zijn (helaas komt het ook de afgelopen weken weer regelmatig voor dat dat jankgeluid inééns veel luider wordt en dan ineens verstomt... ).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 14:31 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:53:
[...]

Krijg nou wat, dat heb ik van de week ook gedaan.
[Afbeelding]

Chakotay schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:08:

[Afbeelding]

Misschien heb ik dan wel OCD, want dat is toch niet opgeriumd? :+

• Chakotay
@Secsytime die rode kar is nog een bende inderdaad, die moet eigenlijk in zijn geheel vervangen worden door iets nuttigers. Verder zou de stelling rechts nog wat gefatsoeneerd kunnen worden, maar er zitten veel onderdelen e.d. met onhandige formaten tussen. Vergeleken met hoe het was is het in ieder geval erg opgeruimd :+

Je bent van harte welkom om het netter te doen, dan blijf ik vanaf minimaal 1.5 meter toekijken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 11-04-2020 14:33 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay Op een shovel zit meestal een sticker / waarschuwing dat je niet binnen het draaibereik van de machine mag komen... Die anderhalve meter afstand is daarmee meteen afgedekt :P >:)

Ik heb hier twee jaar geleden een nieuwe garage gebouwd (700x500 Cm.) en ik dacht daar ook voldoende ruimte extra mee te gaan krijgen. Garage staat inmiddels helaas weer 'vol' met allerhande spullen welke daar eigenlijk 'heul' niet thuis horen.... Hoe meer ruimte je hebt des te meer je gaat bewaren want "het zou toch nog wel eens van pas kunnen gaan komen in de nabije toekomst'. Vervolgens ligt die meuk 'tig' jaar in de weg en alleen maar stof te verzamelen.... En ohwee als je 't dan in een opruimwoede-bui eindelijk eens weg geflikkerd hebt, je heb je 't de week er na écht nodig.....

[ Voor 65% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 14:52 ]

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als ze dat afsluiten als gevolg van geluid meer ingaan voeren ga ik ook meer klagen over de voetbalclub een stukje verderop. De mensen daar maken vreselijk kabaal, Het is niet mijn hobby dus klagen met die hap.
En dan meteen de honden train vereniging erbij. Er is een minder getalenteerd lid (mijn politiek correcte manier van uit dragen dat het persoon is beter opgenomen zou moeten worden) die denkt dat als je harder schreeuwt tegen je hond dat die beter luistert. Dat een hond een beter gehoor heeft als een mens is schijnbaar nog niet door gedrongen.
We wonen mogelijk met teveel mensen op een te kleine oppervlakte. En dat er dan mensen rond rijden met open uitlaten...ja lastig. Geluid is voor velen een onderdeel van de beleving. Voor motorrijders helemaal. Bij Porsche en BMW hebben ze mensen in dienst om het geluid te tunen wat de verbrandingsmotor maakt. Eerder schreef iemand over gelijk speelveld. Dan alle lawaai uitbannen. Niet alleen motor rijders. Vliegtuigen, auto's, trekkers, publiek bij een sport evenement. Honden, misschien baby's ook :P
Het is een gebrek aan bewustzijn bij veel mensen zowel bij de motorrijders als bij de bewoners. Wel de splinter bij een ander herkennen, maar de balk in het eigen oog niet zien.

Ik rij overigens zelf met een 690 cc 1 cilinder met een akrapijp (met killer erin) die er nu 110k km onder zit. Ik heb het idee dat die ondertussen leeg is :X En nog een v-twin met de originele pijp. En de V-twin geeft tijdens het rijden minder beleving (mening).

[ Voor 16% gewijzigd door Derby op 11-04-2020 15:23 . Reden: Uitleg eigen lawaai ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist terug van MotoPort Den Bosch, zonder de MT03 en met de KTM 990 SMT.
Moet alleen nog iets vinden voor dat ruitje, zit nog precies in de turbulentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGv2K09YNCgBf2iBaWE9aEI-L2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cl58lhfAuYHIkq0BeDEXkcbP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arsy6ycHE9ItrnEZxKoGzjsqwg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GW3w9HXgc0xvQKe1RaYmeFRj.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas kom ik er zojuist achter dat de onderste bevestiging van de radiator kapot is... :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClZGFSVNwpyiAPXgeR4pB8iDy-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFkFtWAEfvthFy4uFFU5qctu.jpg?f=fotoalbum_large

Dat het de vorige keer niet opgevallen was, kan ik niet begrijpen....
Maar eens horen hoe ze het willen oplossen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Waaj
  • Niet online
Ik wil ook een garage annex klushok. Ik heb nu een schuur van krap 2x3 meter die tot de nok toe vol staat. Ben al een jaar aan het puzzelen om er een uitbreiding aan te maken maar dan krijg ik de motor niet meer de tuin in, of niet meer gedraaid.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
thijsco19 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:23:
da's de lange tourruit he, origineel is een stuk korter. De originele inkorten gaat vast helpen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:24:
Ik wil ook een garage annex klushok. Ik heb nu een schuur van krap 2x3 meter die tot de nok toe vol staat. Ben al een jaar aan het puzzelen om er een uitbreiding aan te maken maar dan krijg ik de motor niet meer de tuin in, of niet meer gedraaid.
Sectionaal deur mét een loopdeur er in?

@thijsco19 Ik zou, als ik jou was, vragen óf je het onder garantie bij jou in regio mag laten maken en dat de rekening van dat laswerk naar 's-Hertogenbosch opgestuurd mag worden. Een tank benzine verrijden om wat laswerk van amper €5,- te laten verrichten is....

P.S. Ik heb de bovenste foto even gebruikt om in de OP te zetten >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 15:36 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Derby schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:18:
En dat er dan mensen rond rijden met open uitlaten...ja lastig. Geluid is voor velen een onderdeel van de beleving. Voor motorrijders helemaal. Bij Porsche en BMW hebben ze mensen in dienst om het geluid te tunen wat de verbrandingsmotor maakt. Eerder schreef iemand over gelijk speelveld.
Niets lastig. Rondrijden met een SC Project einddemper met het formaat van een colablikje en wat 140dB aan herrie geeft gaat nergens over. Ja, BMW wil een auto een mooi geluid geven, maar wel binnen de wet. Iedere open uitlaat voldoet niet aan de wet en gaat met 15dB tot 40dB over de eisen heen. De motorrijder zet een stille helm op en doet oordoppen in en de rest van de mensen moet het maar aanhoren zonder oordoppen.

Open uitlaten zijn aso en nergens voor nodig, klaar.

Edit: De vergelijking met bijvoorbeeld vliegtuigen gaat ook nergens over. Vliegtuigen worden zo stil mogelijk gemaakt. Met een andere uitlaat ga je juist meer herrie toevoegen. Dit is dan beleving voor 1 persoon met oordoppen in en teringherrie voor iedere persoon die het moet aanhoren zonder doppen in. 1 iemand heeft er ietjes meer lol van en 200 mensen hebben er last van. Aso dus.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2020 15:40 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:50
Zo'n schuur van 2*3 hebben wij ook, maar bij de bouw van ons huis heb ik de bouwer gevraagd naar mogelijkheden voor een bredere schuurdeur. Voor maar €100 meerwerk hebben we nu een deur van 110cm breed. Ideaal!

Lekker!

• Waaj
  • Niet online
@Will_M ik woon in een rijtjeshuis met een gangetje achterom. Breed genoeg om doorheen te komen met de motor, maar te smal om daar te draaien of dat stuk achteruit te lopen. De bestaande schuur is te laag voor een sectionaaldeur en slopen is ook geen optie omdat die 1 geheel is met de schuur van de buren. Dus het zal een aanbouw moeten worden, maar dan wordt de ruimte tussen aanbouw en poort weer erg krap. En dat is ook de ruimte die ik nu gebruik om de motor te draaien. Dus daarom dat ik een keer flink moet gaan passen en meten.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Will_M schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:29:
[...]

Sectionaal deur mét een loopdeur er in?

@thijsco19 Ik zou, als ik jou was, vragen óf je het onder garantie bij jou in regio mag laten maken en dat de rekening van dat laswerk naar 's-Hertogenbosch opgestuurd mag worden. Een tank benzine verrijden om wat laswerk van amper €5,- te laten verrichten is....

P.S. Ik heb de bovenste foto even gebruikt om in de OP te zetten >:)
Ja dat zou 1 van de opties kunnen zijn.
Of de motor laten ophalen door hun en weer terug te laten brengen.
Was inderdaad niet snel van plan om nog een keer heen en weer te rijden..
Ik heb het bij hun neergelegd dus ik ga wel horen wat ze voor opties geven.

Ah, top! Was inderdaad vergeten te vragen om de OP aan te passen..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Waaj Ik heb aan de tuinkant van m'n garage onderstaande terrasdeuren laten plaatsten, aan de straatkant zit een 400Cm brede sectionaaldeur, volledig elektrisch en op afstand te bedienen middels 'he Siri' :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqFq9SCeKs3-vRRBAp2gF1emqxI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9fzDclA2AiZUZLIC6F2Ku40.jpg?f=fotoalbum_medium

Zijn twee deuren van 70Cm. in één kozijn zodat ik m'n motorfiets eventueel ook nog de tuin in kan crossen als ik beide deuren open zet. Dat soort deuren zijn er ook zónder glas (en eventueel ook breder maar met een bredere deur verlies je nuttige binnenruimte). Ik kan ook nog buitenom via de poort m'n plaats op rijden met de motorfiets maar dit is gemakkelijker.

Ruimte om te keren kun je meestal zelf wel creëren door slim om te springen met het plaatsen van deuren... Nú kun je ook op je plaats komen, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 11-04-2020 16:45 ]

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-01 10:19
thijsco19 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas kom ik er zojuist achter dat de onderste bevestiging van de radiator kapot is... :-(
[Afbeelding]

Dat het de vorige keer niet opgevallen was, kan ik niet begrijpen....
Maar eens horen hoe ze het willen oplossen.
Originele ruit scoren. Ben zelf 1,93 en voor mij is die veeeeeeel beter

I took the blue pill…

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Chakotay schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:03:
[...]

Dat gaat dan weer totaal niet helpen vrees ik... Ten eerste is het geluidniveau dat veel motoren van de typegoedkeuring mogen maken is flink hoog, ten tweede is de einddemper bij veel motoren binnen 5 minuten te wisselen. Dan krijg je dus dat mensen simpelweg voor de apk even de demper wisselen, en na goedkeuring de kachelpijp weer terughangen.
Exact, mijn TL1000S is geïmporteerd en individueel gekeurd bij de RDW met 96dB op het kenteken bewijs. 8)

Dus die bekeuring komt er niet zo vlug hoor.....

• Bommes
Chakotay schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:23:
[...]

Dat probleem heb ik hier ook, daarom een soort overkapping naast de schuur gemaakt:

[Afbeelding]

Toen ik nog twee sportmotoren had pasten die er naast elkaar onder, maar de Caponord is er helaas te log voor. Daarom nu maar zo, tot ik ooit eens verhuis naar iets met een fatsoenlijke garage :P
Ik heb hier vorig jaar ook een overkapping in de tuin gemaakt.
Grootste gedeelte om onder te zitten maar aan de zijkant een stukje motor/fietsenstalling ingecalculeerd.
Met heel erg wringen passen de V-strom en de Vespa er samen onder. Goed voor als ik een periode niet ga rijden.
Maar indien 1 van beide nodig is dan is het er eigenlijk te krap voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z09-g6OkK4c2kR3CWbjQNRk0tcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfVuH752W7hR1eKjc2wgm8vi.jpg?f=fotoalbum_large
De snor scooter staat normaal in de schuur maar dan kan ik niet echt mijn kont met keren.
Nu met al dat thuis werken staat de snorfiets al 4 weken stil, dus uit de schuur dan kan ik tenminste een beetje klussen. ;)

Zoals bijvoorbeeld deze gesmolten stekker er tussen uit halen en vervangen voor losse nieuwe schuif stekkertjes. Goed dik ingepakt in goede tape.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhTb5fQY9abVfPOgNBQdQ1ntz2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7i12NuNQKxtAqmt8IgPsMJGk.jpg?f=fotoalbum_large

En diverse zwarte sier delen (origineel chrome mar al eerder zwart gemaakt) heb ik opnieuw gelakt/gespoten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ol6i3VY25Dt-4QCQdAe1sID_Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOrdG2KvZvCMT6Wb3LgbDrVT.jpg?f=fotoalbum_large
:+ 8)

@Secsytime of je nu ocd hebt of niet, als er geklust wordt is het echt niet beter gesorteerd te houden. Tenminste niet dat je nog gewoon kunt werken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 11-04-2020 16:43 ]

• HTT-Thalan
Nou, ik had er net twee voor mij vol op de dashcam. Kwam net terug van Ad, sta op een 70 weg (bij de Ikea) bij een stoplicht te wachten, komen er twee racers aan waarvan eentje mij links (over de strook linksaf) passeert om voor uit te komen. Zijn maatje komt tussen de auto's door. Uiteraard dun katoenen broekje, los truitje, half ontblote onderrug, even gauw naar achteren checken of er geen zuurstok rijdt en dan wheelie-trekkend wegrijden bij groen. Stoplicht verderop nog een keer. En natuurlijk 120+ aantikkend (inschatting mijnerzijds) waar je 70 mag.

Die beelden ga ik strak even lekker uploaden denk ik :). Dat je lekker wil rijden met die mooie weer heb ik geen enkele moeite mee, maar dit soort eikels zorgen straks voor een totaalverbod |:(.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:38:
[...]

Ik heb hier vorig jaar ook een overkapping in de tuin gemaakt.
Grootste gedeelte om onder te zitten maar aan de zijkant een stukje motor/fietsenstalling ingecalculeerd.
Met heel erg wringen passen de V-strom en de Vespa er samen onder. Goed voor als ik een periode niet ga rijden.
Maar indien 1 van beide nodig is dan is het er eigenlijk te krap voor.
[Afbeelding]
De snor scooter staat normaal in de schuur maar dan kan ik niet echt mijn kont met keren.
Nu met al dat thuis werken staat de snorfiets al 4 weken stil, dus uit de schuur dan kan ik tenminste een beetje klussen. ;)

Zoals bijvoorbeeld deze gesmolten stekker er tussen uit halen en vervangen voor losse nieuwe schuif stekkertjes. Goed dik ingepakt in goede tape.
[Afbeelding]

En diverse zwarte sier delen (origineel chrome mar al eerder zwart gemaakt) heb ik opnieuw gelakt/gespoten.
[Afbeelding]
:+ 8)

@Secsytime of je nu ocd hebt of niet, als er geklust wordt is het echt niet beter gesorteerd te houden. Tenminste niet dat je nog gewoon kunt werken. ;)
Na het klussen ruim ik alles gewoon netjes op waar het hoort, dan hoef ik tijdens het klussen me geen ongeluk te zoeken naar die éne dopsleutel.
Pagina: 1 ... 133 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.