Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.013.093 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:02

botoo

💀 too old to die young

Bij mijn DD sluiting zit er +/- 12 cm. verschil in dicht en open, da's ruim voldoende om de sluiting nooit helemaal los te hoeven halen zodat je minstens even snel maar ws sneller je helm los en vast hebt.

Bijkomend voordeel is dat je niet zo'n lompe klont onder je kin hebt, persoonlijk vind ik die ratelsluitingen maar lompe irritante dingen.
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:59:
Maar de ratel kon ik mét handschoenen los en vast maken :P.
Dan zal je na enige gewenning de DD nog makkelijker los en vast kunnen maken vermoed ik.

[ Voor 27% gewijzigd door botoo op 09-04-2020 13:01 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:19
botoo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Bij mijn DD sluiting zit er +/- 12 cm. verschil in dicht en open, da's ruim voldoende om de sluiting nooit helemaal los te hoeven halen zodat je minstens even snel maar ws sneller je helm los en vast hebt.

Bijkomend voordeel is dat je niet zo'n lompe klont onder je kin hebt, persoonlijk vind ik die ratelsluitingen maar lompe irritante dingen.
Deze helm heeft een 'kinflap' (weet ik veel hoe zoiets heet) om de lucht tegen te houden dus ik weet niet of ik hem daarheen kan duwen. We gaan het wel zien, de hele wereld rijd ermee dus ik zal er vast ook wel aan kunnen wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-06 13:09
[...]

Ohja vergeten te vermelden 8)7. Zelf heb ik ook een metalen ratel sluiting.
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:01:
[...]

Deze helm heeft een 'kinflap' (weet ik veel hoe zoiets heet) om de lucht tegen te houden dus ik weet niet of ik hem daarheen kan duwen. We gaan het wel zien, de hele wereld rijd ermee dus ik zal er vast ook wel aan kunnen wennen.
Die flap is wel erg fijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Jurrian120 op 09-04-2020 13:05 . Reden: Extra content ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONms3p5XZgzXPO6m-qFNq5YgwaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXq5eUOm6X4IkyhV2Cbvd6pE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0hoB6txo7FxciKYiBNwLqAo8SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eajfBH4wubUe3Zasnkj8Ouip.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was ook weer een productieve dag om (eindelijk) een nieuw luxe artikel op de Mega-Plee (c) te beunen;
De cruise control die al een eeuwigheid werkeloos in mn circuitauto zat (daar zat ie in, want ja, ik moest m toch ergens in gebruiken nadat ie al 1,5 jaar op de plank lag)

Heerlijk relaxed 100,8km/h rijden op de snelweg en ondertussen een boterhammetje smeren 8)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:03:
[...]

Ohja vergeten te vermelden 8)7. Zelf heb ik ook een metalen ratel sluiting.

[...]

Die flap is wel erg fijn.
Ze beweren dat hij heel stil is, dat moet ik natuurlijk nog testen, maar de 'features' zijn er wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pE2zPHqVS2Zz48SxWnfaCDRwM7Y=/f/image/reo597WLMseq2zZ41wYt6Bn7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PITungQHiG-fowgiqL1C0s9yf9Y=/f/image/9VH0tPDEx3jkjQmjtIBXyJuy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yiHfesh6z2atvMkLZdxwJE3-ns=/f/image/drkVNcPowJDVYBCEQHUi9j42.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqkQCI5d1O-RVJYOgJEmxCqsKEQ=/f/image/wJ1Cj8yh0Y1aLDgw813vs4l7.jpg

En hoe ziet dat er dan uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-QQEo2sNcmxHyme_FWbDUSAdVs=/f/image/h9U4StIQeWTVwvynFELOrfH1.jpg

8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat soort 'features' zijn redelijk normaal bij dit soort helmen, bij soort merken en van soort 'kwaliteit' en prijs... Ik hoop dat je er meer geluk en plezier van hebt dan bij mijn HJC helmen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mkrmr schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:37:
Topkoffer of container? Wel lekker groot (49 l), kan een hoop in mee!
Groot genoeg voor twee helmen en er zit ook nog een extra remlicht achterop.

[Afbeelding]
Dan noem ik de mijne wel eens een bankstel, maar dit is wel de grote broer. _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:55
[...]

DD ring lukt me ook wel met handschoenen hoor, is niet heel veel moeilijker.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:10
@HTT-Thalan die kinflap is wel harig... Is dat een soort extra partikelfilter?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Hoe werkt zo'n DD ring eigenlijk? Heb tot nu toe alleen ratel gehad, wat voor mij zeer prima werkte.
Maar aangezien ik eraan zit te denken https://www.fc-moto.de/nl/LS2-FF327-Challenger-Carbon-Helm te kopen en die ook een DD sluiting heeft...

@HTT-Thalan das de rpha toch? ben benieuwd hoe die bevalt!

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 09-04-2020 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Je weet dat vrouwen zoiets onthouden en dat ooit tegen je gaan gebruiken.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Chakotay schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:20:
@HTT-Thalan die kinflap is wel harig... Is dat een soort extra partikelfilter?
Is normaal. Die kinflap heeft als funtie om te helpen bij het dempen van geluid, voorkomen dat er iets opspat tegen je kin maar ook isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 22:06
Net mijn zadel weg gebracht.
Na flink wat googlen waarbij ik steeds weer bij Tiger leathers in Den Haag of winkels in Amsterdam terecht kwam. Vond ik net een zaak hier bij mij om de hoek.
Nieuwe bekleding en ophogen met ong 5 cm, ongeveer 150 euro ex btw.
Misschien wel al morgen klaar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
darkkingll schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:20:
Hoe werkt zo'n DD ring eigenlijk? Heb tot nu toe alleen ratel gehad, wat voor mij zeer prima werkte.
Maar aangezien ik eraan zit te denken https://www.fc-moto.de/nl/LS2-FF327-Challenger-Carbon-Helm te kopen en die ook een DD sluiting heeft...

@HTT-Thalan das de rpha toch? ben benieuwd hoe die bevalt!
Nope, de RPHA is een systeemversie (dat heb ik op zich helemaal niet nodig en voegt alleen maar gewicht toe) en was bovendien erg slecht leverbaar (en vele malen duurder). Dit is de i70 integraalversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:58

[Afbeelding]
Ik heb gisteren nog even achter zo'n motor gereden met zo'n koffer erop, het viel wel op dat het een erg groot apparaat was, maar het is niet alsof het geheel niet bij elkaar past. Het is toch al een enorm apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Oh on another note...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HovsHtyQd1dNi1dM1PTvi9wV4RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU1YpLZRUKhFyg3oRDH5bCKC.jpg?f=fotoalbum_large

Godver..

[ Voor 187% gewijzigd door Bommes op 09-04-2020 13:29 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
darkkingll schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:20:

[...]
Zo ongeveer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes jij crimineel! :+

En ook daar staat je achternaam op, incl adres zelfs deze keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bastard schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:26:
[...]

Ik heb gisteren nog even achter zo'n motor gereden met zo'n koffer erop, het viel wel op dat het een erg groot apparaat was, maar het is niet alsof het geheel niet bij elkaar past. Het is toch al een enorm apparaat.
Waar ik met de Alp 'last' (groot woord) van had is dat bij hoge(re) snelheden de topkoffer turbulentie veroorzaakte waardoor de achterkant wat speels werd. Ik weet niet of dit alleen in mijn geval speelde of dit een bredere issue is van hoge snelheid + topkoffer in het algemeen, en het speelde alleen bij snelheden die je sowieso toch niet mag rijden (en nu al helemaal niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:28:
@Bommes jij crimineel! :+

En ook daar staat je achternaam op, incl adres zelfs deze keer :P
Ja echt hoe dom kan ik zijn.. 8)7
Is al aangepast en foto is ook verwijderd uit mijn fotoalbum hier.

Heb er wel een foto bij van mij op mijn motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0udWAHF-Bn7QQIvkPdnJ4qbXPk=/f/image/doggzH6mqU7q8csBVyFn0Q3k.jpg

Vanuit een busje, denk ik. Heb ze wel een paar kier zien staan in de regio de afgelopen dagen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bommes op 09-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:28:
[...]

Waar ik met de Alp 'last' (groot woord) van had is dat bij hoge(re) snelheden de topkoffer turbulentie veroorzaakte waardoor de achterkant wat speels werd. Ik weet niet of dit alleen in mijn geval speelde of dit een bredere issue is van hoge snelheid + topkoffer in het algemeen, en het speelde alleen bij snelheden die je sowieso toch niet mag rijden (en nu al helemaal niet).
Dat noemde ik dus 'pendelen'. De achterkant gaat dan heen en weer wiegen.
Dit is ook afhankelijk van de wind, turbulentie, en banden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 15:49
Bommes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:24:
Net mijn zadel weg gebracht.
Na flink wat googlen waarbij ik steeds weer bij Tiger leathers in Den Haag of winkels in Amsterdam terecht kwam. Vond ik net een zaak hier bij mij om de hoek.
Nieuwe bekleding en ophogen met ong 5 cm, ongeveer 150 euro ex btw.
Misschien wel al morgen klaar.
Zie graag het resultaat, tijfel over zoiets voor mijn motor, en geloof dat jouw om de hoek ook redelijk mijn om de hoek is.
Al staat mijn motor nu even stil na een aanrijding met een bestelbus vorige week :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:32:
[...]

Ja echt hoe dom kan ik zijn.. 8)7
Is al aangepast en foto is ook verwijderd uit mijn fotoalbum hier.

Heb er wel een foto bij van mij op mijn motor:
[Afbeelding]

Vanuit een busje, denk ik. Heb ze wel een paar kier zien staan in de regio de afgelopen dagen.
Mierlo richting Lierop ?
DrivinUCrazy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:34:
[...]

Dat noemde ik dus 'pendelen'. De achterkant gaat dan heen en weer wiegen.
Dit is ook afhankelijk van de wind, turbulentie, en banden.
Wat een topkoffer een etterding maakt is vooral het feit dat het gewicht voorbij de achteras hangt, dat maakt het effect vele malen erger als je er wat gewicht in duwt (die gewichtsvoorschriften zijn niet omdat de koffer/bevestiging niet meer kunnen hebben, maar voor het rijgedrag op snelheid)
Bij m'n laatste VFR had ik de koffer een stuk verder naar voren gezet waardoor ie zo goed als op de plek van de buddy zat (fuck passagiers) en die reed prima met 200+ en volgeladen koffer.

[ Voor 42% gewijzigd door 4x2 op 09-04-2020 13:48 ]

leeg

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Weer lekker op pad geweest net eerst naar kantoor en vervolgens weer terug naar huis.En dan natuurlijk maar eens een stukje binnendoor ipv over de N11 omdat het lekker weer is en erg rustig qua fietsers :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMJdtER5i4XOVaLtzwgyz7igkxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzaSddOt3aD3wKJX1rcB2Wa7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhi3nA2MiQ6gOR9FD2wRi2mQkr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5awAE2zVul8mqDLI13Z4SdLi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:25:
[...]

Nope, de RPHA is een systeemversie (dat heb ik op zich helemaal niet nodig en voegt alleen maar gewicht toe) en was bovendien erg slecht leverbaar (en vele malen duurder). Dit is de i70 integraalversie.
Niet alle RPHA's zijn systeemhelmen, de RPHA 10, 10+, 11 en is geloof dat de nieuwste de 70 heet zijn integraalhelmen. De RPHA 90(s) is een systeemhelm.

De RPHA lijn van HJC is hun premiumlijn, met (minstens) fiberglass schaal, meer schaalmaten, betere afdichtingen, meer stroomlijn etc. etc. dan hun goedkopere helmen. Met de RPHA's komen ze aardig in de buurt qua afwerking aan bijv. Shoei of Arai (nog niet helemaal, maar bijna). Dat merk je niet direct als je ze op zet, maar wel als je ze al jaren draagt. De RPHA's blijven langer 'goed' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Icephase schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:56:
[...]

Niet alle RPHA's zijn systeemhelmen, de RPHA 10, 10+, 11 en is geloof dat de nieuwste de 70 heet zijn integraalhelmen. De RPHA 90(s) is een systeemhelm.

De RPHA lijn van HJC is hun premiumlijn, met (minstens) fiberglass schaal, meer schaalmaten, betere afdichtingen, meer stroomlijn etc. etc. dan hun goedkopere helmen. Met de RPHA's komen ze aardig in de buurt qua afwerking aan bijv. Shoei of Arai (nog niet helemaal, maar bijna). Dat merk je niet direct als je ze op zet, maar wel als je ze al jaren draagt. De RPHA's blijven langer 'goed' zeg maar.
Wacht ja, inderdaad, je hebt gelijk :) ik weet het weer. Waar ik met de RPHA 70 tegenaan liep is dat ik die niet kon bestellen in fluor - alleen grijs of zwart. De 90 wel, maar die is dan weer systeem, zwaarder, en ook erg slecht leverbaar.

Maar als deze goed bevalt zou de volgende, over een paar jaar, best hun premium lijn kunnen worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
erik23 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:42:
[...]

Zie graag het resultaat, tijfel over zoiets voor mijn motor, en geloof dat jouw om de hoek ook redelijk mijn om de hoek is.
Al staat mijn motor nu even stil na een aanrijding met een bestelbus vorige week :-(
Nu weg gebracht naar Kees van Hoof in Nuenen.
Of het goed of slecht is weet ik misschien morgen wel al, maar waarschijnlijk volgende week dinsdag.
Zal het laten weten.
4x2 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:42:
[...]

Mierlo richting Lierop ?
Jep denk het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:44
Icephase schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:56:
[...]

Ik heb de 10 gehad en als dat premium is bij HJC dan vrees ik de reguliere lijn. In niets te vergelijken met mijn Schuberth C3 en nu de C4. En op Schuberth ben ik ook kritisch, bediening die afbreekt ed :/

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 09-04-2020 14:19 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Same here, ik vind tussen mijn Schubert E1 (en de R1 / S1 die ik daarvoor had) en de HJC RPHA 11 nog aardig wat verschil zitten. Vooral de bediening, de Schuberths hebben grote stevige knoppen, de HJC nog steeds priegeldingetjes op de meeste plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:18:
[...]

Ik heb de 10 gehad en als dat premium is bij HJC dan vrees ik de reguliere lijn. In niets te vergelijken met mijn Schuberth C3 en nu de C4. En op Schuberth ben ik ook kritisch, bediening die afbreekt ed :/
De 10 is een racehelm ook eigenlijk, zelfde als mijn 11. Lichtgewicht en dus luid, niet de beste ventilatie en kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven. Bekleding die loskomt, clipjes die kunnen breken, scharnier van het vizier schijnt niet stevig te zijn. En had ik al gezegd dat ze herrie maken? :+

Plus wat leveringsproblemen her en der maakt het er niet beter op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Het enige wat ze goed voor elkaar hebben bij HJC is de ventilatie, Prijs, Gewicht. Het zonnevizier van de RPHA 70 is best een flimsig ding. Het Vizier scharnief was al eens afgebroken bij het naar beneden klappen van je vizier. De HJC voelt meer als een vw up aan en de Shoei als een lexus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Pagman op 09-04-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:47:
Het enige wat ze goed voor elkaar hebben bij HJC is de ventilatie, Prijs, Gewicht. Het zonnevizier van de RPHA 70 is best een flimsig ding. Het Vizier scharnief was al eens afgebroken bij het naar beneden klappen van je vizier. De HJC voelt meer als een vw up aan en de Shoei als een lexus :P
Dat is bij mijn RHPA 11 dus nog steeds waardeloos, nog steeds last van mijn lippen met die ijskoude wind op je lippen door het roostertje voorin. :P En beslaan doet die maar al te graag.

Bij mijn C3 Pro gaat de wind over je vizier heen en zo maar boven, dat werkt echt goed. Vizier op een kier als je stilstaat en verder dicht, 0 last van een beslaand vizier. Dat is bij de HJC echt wel anders. Wel is die lekker verkoelend voor in de zomer, dus daar zal ik hem nog wel eens voor gebruiken. Mits ik niet lange afstanden snelweg moet rijden.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200325_172929-Medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 09-04-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Laatst online: 11-03 00:20
Pagman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:53:
Weer lekker op pad geweest net eerst naar kantoor en vervolgens weer terug naar huis.En dan natuurlijk maar eens een stukje binnendoor ipv over de N11 omdat het lekker weer is en erg rustig qua fietsers :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
N11 is ook wel afschuwelijk saai... Ik duik er altijd af bij de kruising met de N207 en rijd dan via Woubrugge naar Leiden. Of even eerder, bij Woerden (A12) maar dan is het wel nog ruim een uur rijden.

(sowieso rijdt het niet lekker op de snelweg met een Hyper zonder windscherm)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]
Ik heb de voorloper daarvan op de RT (2005) :Y ideaal ding. 2 helmen naast elkaar geen probleem.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

ephymerous schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:18:
[...]

Schuberth is ook niet op alle vlakken a-kwaliteit, ze zijn wel stil maar qua afwerking laat het nog wel eens te wensen over (in het algemeen). Wel a-kwaliteit qua prijs, maar dat is een andere discussie.

Shoei en Arai schijnen echt de enige merken te zijn die het op alle vlakken echt 'goed' doen. Daar betaal je dan ook voor. De RPHA's komen in de buurt (ik heb de 10+ gehad, die beviel wat dat betreft prima) en zo zijn er meerdere merken. Maar een Shoei of Arai past niet iedereen of wil niet iedereen, dus dat is ook geen probleem verder. Ik was tevreden met mijn RPHA 10+, maar nu ook met mijn GT-Air II. Allebei verschillende prijscategorie, maar beide waar naar geld.

Een stille helm hangt ook af van je eigen postuur en van de motor waar je op rijdt, want mijn RPHA 10+ was/is net zo stil/luid als de GT-Air II. Terwijl die laatste toch echt stiller uit de testen komt. Dan is dus óf mijn Shoei te luid, of de RPHA te stil geweest...

En beslagen vizieren bij beide nooit last van want pinlock. En de RPHA 10+ had geen zonnevizier dus dat kon ook niet stuk. Wel had ik een donker vizier erop. Bij de GT-Air II heb ik een helder vizier met zonnevizier apart. Is wel makkelijk maar zo vaak switch ik niet. Een donker vizier gaat met alle soorten daglicht eigenlijk prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Icephase op 09-04-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:09
Joopieboy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:43:
[...]

De 10 is een racehelm ook eigenlijk, zelfde als mijn 11. Lichtgewicht en dus luid, niet de beste ventilatie en kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven. Bekleding die loskomt, clipjes die kunnen breken, scharnier van het vizier schijnt niet stevig te zijn. En had ik al gezegd dat ze herrie maken? :+

Als het een racehelm is die slechte ventilatie heeft dan is die wel echt slecht. Normaal hebben racehelmen juist betere ventilatie.
Icephase schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]
Schuberth is ook niet op alle vlakken a-kwaliteit, ze zijn wel stil maar qua afwerking laat het nog wel eens te wensen over (in het algemeen). Wel a-kwaliteit qua prijs, maar dat is een andere discussie.

Shoei en Arai schijnen echt de enige merken te zijn die het op alle vlakken echt 'goed' doen. Daar betaal je dan ook voor. De RPHA's komen in de buurt (ik heb de 10+ gehad, die beviel wat dat betreft prima) en zo zijn er meerdere merken. Maar een Shoei of Arai past niet iedereen of wil niet iedereen, dus dat is ook geen probleem verder. Ik was tevreden met mijn RPHA 10+, maar nu ook met mijn GT-Air II. Allebei verschillende prijscategorie, maar beide waar naar geld.
Ik heb een Arai waar ik erg tevreden over ben, echter vind ik het wel jammer dat je geen zonnevizier kan kiezen. Volgens mij heb je een Arai of een Shoei hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Thoit schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:26:
[...]

Als het een racehelm is die slechte ventilatie heeft dan is die wel echt slecht. Normaal hebben racehelmen juist betere ventilatie.

[...]

Ik heb een Arai waar ik erg tevreden over ben, echter vind ik het wel jammer dat je geen zonnevizier kan kiezen. Volgens mij heb je een Arai of een Shoei hoofd :P
Dat laatste klopt inderdaad volgens mij ook. Shoei en HJC lijken qua pasvorm op elkaar, Arai en AGV ook volgens mij. De rest van de merken weet ik zo niet... Maar ik zal dus nooit een Arai kopen, simpelweg omdat die dingen nooit lekker zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Icephase op 09-04-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:44
Joopieboy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:43:
[...]

Daarom beoordeel ik 'm niet op herrie. Wel op hoe gammel het ding was... volgens mij hebben we dezelfde ervaring :)
Icephase schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]

Klopt ook. Ik heb gelukkig mijn C4 nieuw in doos via een faillissement voor 125 of 150 euro. Als ik de volle mep had betaald dan was ik nog kritischer op het ding :P

[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 09-04-2020 15:32 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Icephase schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:28:
[...]

Dat laatste klopt inderdaad volgens mij ook. Shoei en HJC lijken qua pasvorm op elkaar, Arai en AGV ook volgens mij. De rest van de merken weet ik zo niet...
Kan aan mij liggen maar toen ik mn helm aan het uitzoeken was paste verschillende modellen van HJC/Nolan mij niet goed waarbij ik toen uit frustratie elk willekeurig helm ging passen en ineens zat een Shoei (GT Air II) wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Helmvormen blijft moeilijk. Ik heb een hjc rpha, shark racer r pro, arai rx7v en shoei xspirit 3 en allemaal zitten ze mij goed. Andere merken dan weer niet, vooral AVG vraag ik mij af wie dat echt past.

Daarnaast zit er ook verschil in de helmen van hetzelfde merk daarom zet ik er ook de types bij die mij passen als vergelijking. Als voorbeeld shoei, die heeft 2 sportieve helmen, de nxr en xspirit waarbij de nxr voor sportief en de xspirit voor race gebruik is gepositioneerd. Die laatste heeft een wat scherper kinstuk waardoor je meer ruimte hebt bij je neus. Die zit mij prima terwijl de nxr dan weer niet past. Ik *gok* dat de wat duurdere merken niet alleen meerdere buitenschalen hebben per model maar dat de schalen ook verschillen tussen de diverse modellen terwijl dat goedkopere merken een buitenschaal veel vaker hergebruiken en dus veel beter zich laten vergelijken op merk niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04
Nou dat wordt van het weekend in ieder geval geen ritje door/langs Assel.. afgesloten :/

Nou ja, dat weggetje kan ik toch wel dromen inmiddels :+

De Posbank schijnt wel open te blijven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
InZane schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:07:
Nou dat wordt van het weekend in ieder geval geen ritje door/langs Assel.. afgesloten :/

Nou ja, dat weggetje kan ik toch wel dromen inmiddels :+

De Posbank schijnt wel open te blijven trouwens.
En dan zeker weer zo druk als afgelopen zondag. Nou dan kan je letterlijk aansluiten in de file van motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:12:
[...]

En dan zeker weer zo druk als afgelopen zondag. Nou dan kan je letterlijk aansluiten in de file van motorrijders.
Dat risico is er zeker. Ik blijf sowieso in de weekenden weg van de Posbank. Over het algemeen is het dan over de koppen lopen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 14:14
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:12:
[...]

Terwijl als je daar savonds gaat rijden net voor het donker wordt dan is het er lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Was Zeeland nou ook voor iedereen afgesloten?
Rondje groene hart ken ik nu wel en de Lekdijk moet je helemaal vermijden in het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
InZane schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:14:
[...]

Dat risico is er zeker. Ik blijf sowieso in de weekenden weg van de Posbank. Over het algemeen is het dan over de koppen lopen rijden.
Dat zeker. Naast een lamme arm krijgen van al dat gezwaai zie je erg veel "mooie" motoren. Helaas zie je ook van die aparte apparaten met 3 wielen waarvan er 2 voorop }) (van het Merk Piaggio).
Willem30 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:14:
[...]

Terwijl als je daar savonds gaat rijden net voor het donker wordt dan is het er lekker rustig.
Eergisteren gedaan en toen was het goed te doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Jurrian120 op 09-04-2020 16:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:19:
[...]

Helaas zie je ook van die aparte apparaten met 3 wielen waarvan er 2 voorop }) .
Vaak in combinatie met een Akrapovic demper en Roof Boxer helm zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
InZane schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:21:
[...]

Vaak in combinatie met een Akrapovic demper en Roof Boxer helm zeker ;)
Akra uitlaat weet ik niet maar die helm dat wel ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Ook zonder afsluitingen & corona laat ik de motor liever staan op dit soort weekenden. Veel te stom druk overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 23:17
Pagman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:19:
Was Zeeland nou ook voor iedereen afgesloten?
Rondje groene hart ken ik nu wel en de Lekdijk moet je helemaal vermijden in het weekend.
Voor zo ver ik weet niet. Daar zouden ze morgen meer bekend over maken volgens mij. Er zijn wel twee trekpleisters dicht namelijk een plek bij Perkpolder en de boulevard in Vlissingen.
MIDDELBURG - Vooralsnog komen er geen nieuwe Zeeuwse maatregelen om drukte tijdens het Paasweekend te voorkomen. Wel houden buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA) en politieagenten de situatie op bepaalde ‘hotspots’ in de gaten. Het is niet uitgesloten dat er toch nog nieuwe locaties aangewezen worden om deze te sluiten.

Woensdagmiddag werd besloten om alle drie de Boulevards in Vlissingen te sluiten in verband met aanhoudende drukte en overlast van te veel scooter- en motorrijders die zich niet aan de verkeersregels hielden. In het Zeeuws-Vlaamse Perkpolder werden de parkeerplaatsen aan het strand per direct gesloten nadat de politie daar zo’n 50 recreanten aantrof.

Burgemeester Harald Bergmann van de gemeente Middelburg laat wel weten dat donderdagmiddag het skatepark aan de Grote Sternstraat in de wijk Veerse Poort wordt gesloten. ‘’Daar zien we toch te vaak te veel jongeren bij elkaar. Daarom heb ik na meerdere keren waarschuwen gisteren besloten om de onderbouwing aan te leveren bij de voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland om per vandaag de skatepark tot 28 april te sluiten’’.

Elke gemeente heeft meerdere zogenoemde ‘hotspots’ die bekend zijn bij de gemeente en de politie. Het is voor de politie en opsporingsambtenaren belangrijk dat wanneer zij surveilleren er specifiek naar deze hotspots gekeken wordt. Mocht het bij deze hotspots te druk zijn of te druk worden en werkt waarschuwen niet meer, dan wordt overgegaan op andere maatregelen zoals bijvoorbeeld de sluiting van de skatepark in de Veerse Poort. Bergmann laat weten dat er ook nog steeds met behulp van drones controles worden uitgevoerd en dat de verkeersstromen goed in de gaten worden gehouden.

De voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland, Jan Lonink, heeft op 8 april 2020 een aangepaste noodverordening vastgesteld. De wijzigingen in de noodverordening hebben betrekking op het artikel ‘’Verbod recreatief nachtverblijf’’.

[ Voor 69% gewijzigd door R0y. op 09-04-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:32
Ik heb echt een hele lelijke kist achterop zitten, maar ik vind het stiekem ook wel passen bij zo'n allroad toch?
Helaas past mijn helm er niet in (te hoog) maar dat is dan ook een buitenmaatje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D95sgJQtOWwxceTPMxPh-GuiIcw=/f/image/FoVswsgoyDgcAKbHnNjFxuBz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Pagman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah is dat bij Nieuwkoop?

Enne..
https://www.telegraaf.nl/...n-motorrijder-blijf-thuis
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Nee, het Spookverlaat het is de weg vanaf de N209 die paralel loopt aan de N11 en vervolgens achter de BP bij de bosrand/groenrijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49

BM

Moderator Spielerij
De Meije in Bodegraven, Nieuwkoop en Woerden rond paasweekeinde afgesloten voor motoren

De gemeente Bodegraven-Reeuwijk sluit, ná goed overleg met de gemeenten Woerden en Nieuwkoop, komend Paasweekeinde de Meije af voor motorrijders vanaf vrijdagochtend 10 april om 09.00 uur tot en met maandag 13 april om 20:00 uur. Aanwonenden krijgen gewoon toegang tot de Meije.
Er worden borden geplaats en er zijn verkeersregelaars aanwezig. Volg hun aanwijzingen op. Bij overtreding worden er direct boetes uitgedeeld.

Het afgelopen weekeinde was het te druk in de Meije. Nu wordt bekeken, bij wijze van proef, of de afsluiting komend Paasweekeinde de leefbaarheid van de Meije ten goede komt. Dit kan een opmaat zijn om op termijn tot een permanente afsluiting voor motoren te komen in de weekeinden in de Meije.
Het zat er natuurlijk in, maar volgens mij is dit het eerste bericht waarop men er gewoon voor uit komt dat dit mogelijk (lees: waarschijnlijk) permanent het geval gaat zijn

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-06 21:21
Ergens snap ik het wel. De meije is verschrikkelijk smal en het is er met mooi weer altijd weg druk. Niet alleen met motorrijders maar ook fietsers, wielrenners, auto’s en wandelaars. Dan rijdt het er ook niet echt lekker meer op de motor.

In het verleden hebben er ook al waarschuwingsborden gestaan dat motorrijders zich moeten gedragen omdat er anders een verbod komt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
De Meije is ook gewoon een drama om te rijden vanaf het voorjaar. In de winter kun je er prima rijden omdat het er rustig is. Maar nu met dit weer is het altijd super druk met verschillende weggebruikers. Zodra er tegemoetkomend verkeer komt dan is het helemaal een drama. En er zijn inderdaad genoeg motorrijders die er echt een potje van maken. Daarnaast merk ik wel dat er altijd veel grind in de bochten ligt bij de Meije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:55
Wat helmen betreft ben ik positief verrast met icon
https://www.fc-moto.de/ep...t-White-0007&Locale=nl_NL

Ja het is een ontzettend hip ding voor squids etc. maar ik ben er helemaal weg van! zit perfect en gaat erg goed om met wind. Nog nooit last van beslaan gehad wat ik echt met mijn andere shark constant heb, nogal een warm gezicht ofzo.

En ik heb een keer die klep eraf gebroken en die was eenvoudig te vervangen, ook de lens vervangen voor een mooie aso spiegel lens.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22

Vrijdag

De Zwarte

Jeroen O schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:40:
Ergens snap ik het wel. De meije is verschrikkelijk smal en het is er met mooi weer altijd weg druk. Niet alleen met motorrijders maar ook fietsers, wielrenners, auto’s en wandelaars. Dan rijdt het er ook niet echt lekker meer op de motor.

In het verleden hebben er ook al waarschuwingsborden gestaan dat motorrijders zich moeten gedragen omdat er anders een verbod komt.
Sluit het dan gewoon helemaal af, ook voor auto's en grote groepen fietsers. Zo'n sloot aan oude auto's die met één of andere rally bezig zijn, een compleet peleton Tour wannabe's en hovenier 4x4's/Ram Van's zorgen er ook voor dat anderen in gevaar kunnen komen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Ligt het aan mij, of moet je dan elke keer dat je je helm op of af zet gaan knutselen met de afstelling van je kinband :? Geef mij dan maar de ratel sluiting van m'n HJC.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-06 21:21
Vrijdag schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:03:
[...]

Sluit het dan gewoon helemaal af, ook voor auto's en grote groepen fietsers. Zo'n sloot aan oude auto's die met één of andere rally bezig zijn, een compleet peleton Tour wannabe's en hovenier 4x4's/Ram Van's zorgen er ook voor dat anderen in gevaar kunnen komen.
Dat mag van mij ook. In het kader van gelijke behandeling is dat wel zo eerlijk.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Destruction schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:26:
Ligt het aan mij, of moet je dan elke keer dat je je helm op of af zet gaan knutselen met de afstelling van je kinband :? Geef mij dan maar de ratel sluiting van m'n HJC.
Nee, opzetten en aantrekken, net zo goed als je je ratelsluiting op een bepaalde strakte vastzet. Ga het maar eens proberen, ik vermoed dat je blij verrast zult zijn. Ik heb twee helmen één met ratel en één met DD, DD heeft mijn voorkeur en dat is niet omdat ik dat een fijnere helm vind (dat ook wel, maar da's een andere discussie).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou kijk ik eigenlijk nooit op de site van de Telegraaf maar ik dacht nu: Ik zal eens een keer klikken.... Die 'Cookiewall' welke ze vervolgens even opwerpen is écht niet leuk als je 'm gaat bekijken (even op 't linkje 'derden' klikken wat in de pop-up staat).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:15
Hier in belgie mogen we niet recreatief rijden ...

Poetsen mag wel ... mijn ktm blinkt ondertussen alsof hij net de showroom uit komt 😁

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

spoonman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:17:
Hier in belgie mogen we niet recreatief rijden ...

Poetsen mag wel ... mijn ktm blinkt ondertussen alsof hij net de showroom uit komt 😁
Maar wie zegt dat elke motorrit recreatief is? Je kunt je motor natuurlijk ook als vervoermiddel gebruiken ;)

* Destruction gebruikt heel vaak de motor als alternatief voor de auto. Leuker, en minder snel last van files.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Deze afgelopen weken beginnen aardig dure motor tijden voor mij te worden. :D

Nieuwe laarzen, zadel vernieuwen, bekeuring :F en nu vind ik eindelijk een vette bashplate voor onder het blok.
En eigenlijk moet de wee-strom ook een beurt hebben..
Dat laatste ga ik maar eens zelf doen denk ik.

En dan wil ik eigenlijk ook nog een beetje noppen banden bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
@Bommes Na die uitgaven kun je er weer een tijd tegen aan.
Ga je er de Anakee adventure onder gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Terecht dat wegen nu worden afgesloten gezien de idiote hoeveelheid groepen vorig weekend. Ik zou het echter wel erg kwalijk vinden als dat permanent word. Met mijn Alfa Spider zou ik er dan nog wel gewoon kunnen gaan rijden, dat ding neemt veel meer ruimte in en maakt ook herrie 8)7
Destruction schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:26:
[...]

Juist niet. Je doet het bandje door de DD, trekt em aan en het zit perfect vast. Elke keer weer, juist in tegenstelling tot een ratel of clip-sluiting die kan gaan verlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:01:
Terecht dat wegen nu worden afgesloten gezien de idiote hoeveelheid groepen vorig weekend. Ik zou het echter wel erg kwalijk vinden als dat permanent word. Met mijn Alfa Spider zou ik er dan nog wel gewoon kunnen gaan rijden, dat ding neemt veel meer ruimte in en maakt ook herrie 8)7
Het zou me inderdaad niet verbazen als men het nu invoert in het kader van extra corona maatregelen, en het daarna gewoon van kracht blijft.

Ergens snap ik ook wel dat mensen het op den duur spuug- en spuugzat zijn telkens motorrijders te moeten dulden, zeker als je er van die Rossi wannabe's zonder DB killers bij hebt die er een plaatselijke TT van maken. Het zijn altijd de eikels, die het voor de motorrijder die geen gezeik wil verkloten :/

En ja, dit zeg ik terwijl er op mijn CBR ook nogsteeds een Laser demper zit. Die gaat er zsm vanaf, als ik een mooie vervanger kan vinden. Ik heb er ook een originele uitlaat bij (uiteraard), maar dan klinkt-ie me echt te braaf. Het moet wel een beetje "sportief" blijven :)
[...]

Juist niet. Je doet het bandje door de DD, trekt em aan en het zit perfect vast. Elke keer weer, juist in tegenstelling tot een ratel of clip-sluiting die kan gaan verlopen.
Ah, dan valt dat inderdaad wel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:42
Joopieboy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:49:
[...]

Dat is bij mijn RHPA 11 dus nog steeds waardeloos, nog steeds last van mijn lippen met die ijskoude wind op je lippen door het roostertje voorin. :P En beslaan doet die maar al te graag.

Bij mijn C3 Pro gaat de wind over je vizier heen en zo maar boven, dat werkt echt goed. Vizier op een kier als je stilstaat en verder dicht, 0 last van een beslaand vizier. Dat is bij de HJC echt wel anders. Wel is die lekker verkoelend voor in de zomer, dus daar zal ik hem nog wel eens voor gebruiken. Mits ik niet lange afstanden snelweg moet rijden.
[Afbeelding]
Oh dus ik ben niet de enige met dit probleem!!?
Mijn RPHA11 beslaat ook als een gek wanneer de temp onder de 5gr komt en vanaf -5 is het helemaal verschrikkelijk.
Pinlock helpt ook niet, want heb het met mn clear alsmede mn donkere vizier, beide met pinlock, zowel overdag als snachts.
Dan doet mn Shark Carbon-iets het toch een stuk beter, voor minder geld.
Ook is dat donkere vizier van HJC maar de helft kwa tint tov Shark, waar je van buitenaf niet doorheen kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:25:
[...]

Ah thanks, Die zijn ook erg leuk qua prijs. :) Maar eens even bekijken.
Ik heb nu nog een IS-17, maar die is alweer 5 jaar oud, dus toe aan vervanging.

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 09-04-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Pagman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:38:
@Bommes Na die uitgaven kun je er weer een tijd tegen aan.
Ga je er de Anakee adventure onder gooien?
Misschien nog wel iets meer noppen, ik dacht aan de Pirelli Scorpion Rally's die zien er echt vet uit.
Maar goed mijn voorband zit er pas een jaartje op, iets van 6 duizend km. En achter is ook nog lang niet op...
Hhmm we mogen er toch niet mee op vakantie voorlopig ;(
Misschien wacht ik maar even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 08:58
(jarig!)
R0y. schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:02:
[...]

Goed excuus >:)

Ik moest even naar de motoport om wat op te halen. Die is wel groot geworden zeg! Op hun website beweren ze nu de grootste van de Benelux te zijn (zal wel inclusief de opervlakte van de parking zijn) maar het aanbod wat Goedhart heeft hebben ze lig niet.

Via het Veerse meer terug gereden en daarna nog een rondje Vlissingen-oost->'s-heerenhoek->Borselle->Vlissingen-oost.
Ja die is inderdaad flink gegroeid, vooral voor kleding. Zijn natuurlijk altijd grotere, maar zo heb je voor zeeland toch nog wat uitzoek in een fysieke winkel. Ben er een paar weken geleden geweest om voor m'n vriendin en mijzelf een nieuw textiel pak te halen. Toen lag alleen de parking nog open en waren ze met bestrating bezig, was al voorbereid dat ze dicht waren, maar zijn blijkbaar tijdens de hele verbouwing open gebleven.

Vriendin heeft al jaren een rijbewijs maar kwam nooit aan rijden toe. Sinds het pak er is springt ze regelmatig achterop. Heeft nu paar opfris lessen gehad en gaat binnenkort op m'n andere bandit rijden.

Ook leuk rondje (y) zeker bochtje bij de tunnel ook gepakt.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Destruction schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:05:
[...]

Het zou me inderdaad niet verbazen als men het nu invoert in het kader van extra corona maatregelen, en het daarna gewoon van kracht blijft.

Ergens snap ik ook wel dat mensen het op den duur spuug- en spuugzat zijn telkens motorrijders te moeten dulden, zeker als je er van die Rossi wannabe's zonder DB killers bij hebt die er een plaatselijke TT van maken. Het zijn altijd de eikels, die het voor de motorrijder die geen gezeik wil verkloten :/

En ja, dit zeg ik terwijl er op mijn CBR ook nogsteeds een Laser demper zit. Die gaat er zsm vanaf, als ik een mooie vervanger kan vinden. Ik heb er ook een originele uitlaat bij (uiteraard), maar dan klinkt-ie me echt te braaf. Het moet wel een beetje "sportief" blijven :)

[...]

Ah, dan valt dat inderdaad wel mee :)
Helemaal mee eens!
Als de politie nu eens gaat handhaven, dan hoeven de goeden niet te lijden onder de kwaden

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Iemand nog een goedkope speel/af-rag-fiets?

https://www.bva-auctions..../lot/46649/14648687?pid=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:59

Secsytime

Automagisch

Zo goedkoop is die al niet meer..

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 15:57
Vanmiddag even een rondje Lekdijk gedaan, je komt nu toch heel ander verkeer tegen dan in het weekend. Weinig motorrijders en wielrenners, maar daarvoor in de plaats waren er trekkers en vrachtwagens. Niet zo veel gelukkig, maar stond toch raar te kijken toen 2 beste vrachtwagens me tegemoet kwamen B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6qf11XFcKMt8APjJJ_-f8IIglc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKjjBmzNZ0FEbxHBFD74Dqqk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DraZ666 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:40:
[...]

Mijn RPHA11 beslaat ook als een gek wanneer de temp onder de 5gr komt en vanaf -5 is het helemaal verschrikkelijk.
Pinlock helpt ook niet, want heb het met mn clear alsmede mn donkere vizier, beide met pinlock, zowel overdag als snachts.
Dan doet mn Shark Carbon-iets het toch een stuk beter, voor minder geld.
Ook is dat donkere vizier van HJC maar de helft kwa tint tov Shark, waar je van buitenaf niet doorheen kan kijken.
'Donkere' vizier heb ik niet voor niets gewisseld voor een 80%, veel fijner. Maar idd, dus dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 23:17
mr_zippey schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:11:
[...]

Ook leuk rondje (y) zeker bochtje bij de tunnel ook gepakt.. ;)
Ja twee keer. Maar het was rond 5 uur dus het was veel te druk :N

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gisteren een gratis (het kan nog) linker zijkuip en staartkuip voor de Viffer opgehaald. (nog in de buurt ook ipv altijd andere eind land)
Zijn in een significant betere staat dan mijn huidige kuipdelen, deze hoef ik enkel wat op te poetsen en bij te punten waar de mijne echt grof werk nodig hebben.

Nu nog een topkuip en de motor is weer echt knap ipv semi Frankenstein.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:14:
[...]

Helemaal mee eens!
Als de politie nu eens gaat handhaven, dan hoeven de goeden niet te lijden onder de kwaden
Jep. Maar tot ze dat eens gaan doen lijkt het me verstandig om toch dit weekend maar even niet te rijden. Er komen nog genoeg mooie weekenden aan, waarbij er geen 'negatief reisadvies' geldt om het zo maar te zeggen. Even beste beentje voor zodat we daarna weer lekker kunnen rijden zonder gezeik.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
xos schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:53:
Helmvormen blijft moeilijk. Ik heb een hjc rpha, shark racer r pro, arai rx7v en shoei xspirit 3 en allemaal zitten ze mij goed. Andere merken dan weer niet, vooral AVG vraag ik mij af wie dat echt past.
Goed dat je de modellen erbij zet want is inderdaad de eerste keer dat ik lees dat zulke verschillende modellen goed zitten. Ik mag toch hopen dat ene heer uit Tavullia een AGV helm heeft die goed zit :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-06 23:53
xos schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:53:
Thoit schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:22:
Goed dat je de modellen erbij zet want is inderdaad de eerste keer dat ik lees dat zulke verschillende modellen goed zitten. Ik mag toch hopen dat ene heer uit Tavullia een AVG helm heeft die goed zit :+
Ik denk dat jullie AGV bedoelen, met de privacy zit het met een helm en zonnevizier meestal wel goed >:) .

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 17:43
Frunz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:32:
[...]

[...]

Ik denk dat jullie AGV bedoelen, met de privacy zit het met een helm en zonnevizier meestal wel goed >:) .
Aardappelen Vlees Groente, toch?

Mijn favoriete kleine YouTube motovlogger heeft een lekker actuele upload.

[ Voor 16% gewijzigd door nehal3m op 10-04-2020 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:38

charrel

Cortisol4life..

@Bommes Op ibood is ook wat nomad spul te koop. De comfort slaapzak voor 59,95 ex verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:44

_Apache_

For life.

botoo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:36:
[...]

Nee, opzetten en aantrekken, net zo goed als je je ratelsluiting op een bepaalde strakte vastzet. Ga het maar eens proberen, ik vermoed dat je blij verrast zult zijn. Ik heb twee helmen één met ratel en één met DD, DD heeft mijn voorkeur en dat is niet omdat ik dat een fijnere helm vind (dat ook wel, maar da's een andere discussie).
Klopt, aantrekken en hij zit direct goed. DD == *O*

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Frunz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:32:
[...]
[...]

Staat toch AGV :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
charrel schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:34:
@Bommes Op ibood is ook wat nomad spul te koop. De comfort slaapzak voor 59,95 ex verzenden.
Thanks voor de tip.
Ik heb nu een Nomad Alaska slaapzak. Dat is een dons slaapzak, deken model, nu iets van 20 jaar oud... :o
Op zich een fijn ding, maar wat groot om te vervoeren en als het onder nul duikt dan krijg ik het er koud in.
Dat eerste (pakmaat) kan ik misschien nog oplossen met een goede compressie zak er omheen.
De onder nul temperaturen komen niet echt heel vaak voor, maar misschien helpt een extra lakenzak daarbij wel.

Tip terug, zag dat er ook sex speeltjes op de ibood stonden..misschien iets voor de thuis werkers?? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:04:
[...]

Tip terug, zag dat er ook sex speeltjes op de ibood stonden..misschien iets voor de thuis werkers?? >:)
https://www.rtvnoord.nl/n...-op-zoek-naar-andere-baan

Ik ben benieuwd naar hun posts in die "show hier je thuis(af)werkplek" topics :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au2uJnkKJa2uYi2dbwXBVPO5bCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6oy17bPZH7CW8GtkoTO7L00.jpg?f=fotoalbum_large

Crosspost vanuit het brommertopic, maar op deze manier staan al m'n 2 wielers op 1 foto :+
Zat me net ook te bedenken dat ik alleen nog maar (rijdende) automaten heb, m'n circuitauto is de enige met handbak, maar die ligt half uit elkaar.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
Als je, als hagenees zijnde(toch?) al naar provinciale sites als RTVnoord gaat, hoe wanhopig ben je dan? :+

(sorry, te makkelijk deze.. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@4x2 Citta met aanhanger? :D Wat is daar nou het laadvermogen van, 25kg? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 10-04-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

5-10kg ?
Maximaal de helft van het rijklaar gewicht (of ledig, maar dat maakt niet zoveel uit bij een Citta)
Aanhanger weegt 15-20kg als ik moet gokken, citta weegt ~50kg, reken maar uit :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:17:
Als je, als hagenees zijnde(toch?) al naar provinciale sites als RTVnoord gaat, hoe wanhopig ben je dan? :+

(sorry, te makkelijk deze.. )
Ik ben Hagenaar }:|

Maar daar zitten de hoeren thuis, op zoek naar werk... O-)
4x2 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:22:
5-10kg ?
Maximaal de helft van het rijklaar gewicht (of ledig, maar dat maakt niet zoveel uit bij een Citta)
Aanhanger weegt 15-20kg als ik moet gokken, citta weegt ~50kg, reken maar uit :+
Kan je mooi op de brommer een nieuwe motorhelm halen :+

[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 10-04-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 14:14
DraZ666 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:40:
[...]

.
Ik wil eigenlijk wel een RPHA11 gaan halen. :/ HJC zit me het prettigst.
HJC model wat ik nu heb heeft dit ook af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

2 april:
https://www.xlmoto.nl/ heeft idd hele leuke kortingen momenteel (bedankt @WiLLoW_TieN :)), gelijk maar even een houthakkersjas met bescherming aangeschaft voor van de zomer.

Levering binnen 24 uur moet je wel met een korreltje zout nemen
7 april:
XLMoto: uw bestelling heeft als trackingnummer van DHL 3S*** en zou deze week nog moeten geleverd worden.
9 april:
XLMoto: uw pakket is op 04/04 aangemeld. Nu kan het soms gebeuren dat de status enkele dagen onveranderd blijft. Dit betekent meestal dat uw pakket wel al onderweg is naar Nederland maar dat DHL hun status nog niet geüpdated heeft.

In het slechtste geval zouden we moeten wachten tot 17/04 om actie richting DHL te mogen ondernemen. Dit omdat we verplicht 10 werkdagen moeten wachten sinds de laatste update (04/04).
10 april:
Ondertussen is de status van het pakket bij DHL nog steeds:
'Delivery moment known as soon as your parcel is at DHL'
Wat wil zeggen dat het pakket nog niet bij DHL is aangekomen.

Nu weet ik niet hoe de regels bij DHL in het buitenland zijn maar als ik een pakket kwijt ben (ik verzend zelf zeer regelmatig met DHL) van kan ik na 48 uur gewoon bellen en wordt er een ticket aangemaakt, verplicht 10 werkdagen moeten wachten heb ik nog nooit van gehoord en klinkt mij als een flutsmoesje.

Korte zoektocht met Google leert dat XLMoto niet altijd (regelmatig) moeite heeft met leveren en dat after-sales al helemaal een lastig puntje lijkt te zijn.

Gelukkig heb ik met PayPal betaald en het bedrag was ook uiterst bescheiden maar een waarschuwing aan de bevolking van dit topic die met XLMoto in zee wilt gaan lijkt me wel op z'n plaats. Doe er je voordeel mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb vorig jaar een zadeltassen set besteld bij xlmoto.
Ging vrij vlot allemaal, geen problemen ondervonden in ieder geval.
1-3-2019 besteld, 3-3-2019 verpakt en iets van 2 dagen later in huis.

Ik hoop dat jou jas snel aankomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 10-04-2020 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 16:14
Hehe, zie net dat motorplaza ook wel een leuke actie heeft.

https://motorplaza.net/rodekruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Booyaa schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:39:

Met een @Joopieboy tractor voorop.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
botoo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:36:
2 april:

[...]

7 april:
[...]

9 april:
[...]

10 april:
Ondertussen is de status van het pakket bij DHL nog steeds:

[...]
Wat wil zeggen dat het pakket nog niet bij DHL is aangekomen.

Nu weet ik niet hoe de regels bij DHL in het buitenland zijn maar als ik een pakket kwijt ben (ik verzend zelf zeer regelmatig met DHL) van kan ik na 48 uur gewoon bellen en wordt er een ticket aangemaakt, verplicht 10 werkdagen moeten wachten heb ik nog nooit van gehoord en klinkt mij als een flutsmoesje.

Korte zoektocht met Google leert dat XLMoto niet altijd (regelmatig) moeite heeft met leveren en dat after-sales al helemaal een lastig puntje lijkt te zijn.

Gelukkig heb ik met PayPal betaald en het bedrag was ook uiterst bescheiden maar een waarschuwing aan de bevolking van dit topic die met XLMoto in zee wilt gaan lijkt me wel op z'n plaats. Doe er je voordeel mee.
08-04-2020 bestelling geplaatst. Kreeg de melding dat het bezorgd word tussen 14-17 april. Maar gisteren 9 april de mail van DHL dat het vandaag geleverd word.

Ziet ernaar uit dat je pech hebt. Dit is wel de eerste keer dat ik iets bij hen bestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Booyaa schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:39:

Oh die is best leuk. Heb ik m'n goede daad qua donaties ook weer gedaan. :+

* SmurfLink bestelt.

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1 ... 132 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.