Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.015.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SmurfLink schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:46:
[...]

nergens voor nodig, ik heb een topkoffer. :+
Ik geloof dat het unaniem is dat die koffer verre van top gevonden wordt :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:55:
[...]

Niet unaniem. Ik vind 'm top. En gelukkig is het dus ook mijn koffer. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:50

A13X

Dude

McKaamos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:55:
[...]

Ach laat dat meisje haar make-up koffer houden, vrouwen houden nou eenmaal van Tupperware :+

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:33
Hoe praktischer je je motor aankleedt, hoe meer plezier je er mee kunt beleven. Ik vind het dus een top koffer. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Raym09 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:57:
[...]

Ach laat dat meisje haar make-up koffer houden, vrouwen houden nou eenmaal van Tupperware :+
Dan heet het een beautycase, en daar heeftie de verkeerde kleur voor :+
Dus, spuit 'm ff roze en plak er strass-steentjes op, dan mag het ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:42
Ik rij ook dagelijks met een lomp hok van een topkoffer... Liever dat dan een rugzak, en zo heb ik tenminste ook altijd rommel als een starthulp-powerbank, bandenplakset, ehbo-kitje en passende bougiesleutel* bij me :)

*1x stilgestaan met een losgetrilde bougie, heb de ANWB moeten bellen puur omdat ik geen passend gereedschap in het boordsetje had. Die had nog nooit zo'n makkelijk klusje gehad, ik had de tank er al naast liggen en hij hoefde alleen even zijn bougiedop & scharnier-ratel aan te geven :P Sindsdien heb ik er ook maar eentje in de koffer gemikt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 23:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-y17glNPoQvwmBrj6vXIpBPFUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onQzlta5dNSD9ummAuRQOCmH.jpg?f=fotoalbum_large

* Bommes rijd een allroad.
Dat kan niet zonder topkoffer.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 18:43

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Bommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:11:
[Afbeelding]

* Bommes rijd een allroad.
Dat kan niet zonder topkoffer.
Er zit een schaap op je zadel :P

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
Skarloc schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:40:
[...]

Er zit een schaap op je zadel :P
De rest van het schaap zit in die koffer, voor de kebap 's avonds :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:57:
[...]

Sterf kreng! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-07 08:48
Lekker hoor, dat berevel op je zadel, @Bommes. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
@Skarloc @Chakotay @Jolke Lach maar jongens, ik rijd er heerlijk mee/op.
De trip vorig voorjaar stap ik er 's ochtends op en 's avonds pas weer af zonder noemenswaardige lange pauzes.
Geen centje zadelpijn, niets.
Plaatje bij het praatje.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuKHGvL2eW3b-UwGGA-NBVlR6xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8pY4d74KAVNXUtKkAhtNV93.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes ik zou het ook eens moeten proberen :) Is het gewoon zo'n Ikea-ding, of zelf gevangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Eerlijk gezegd, ik vind het wel cool staan op een all-road. Betwijfel of het enigszins zal staan op een sportmotor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Chakotay het is een echte van een of andere fantasiebeurs.
Ik weet niet of die van Ikea echt schaap zijn of nep??

Zolang het niet regent is het top.. als het gaat regenen dan blijft het wel erg lang nat in je kruis.

Twijfel wel nu, want mijn zadel is verlaagd, en niet zo een beetje ook.
Ik kan er dus goed op rijden, maar een iets hogere zit zou echt wel tof zijn.
Voor mijn knieën tijdens het zitten (je wordt ouder pappa) en als ik stil sta kan ik echt makkelijk met platte voeten bij de grond.
Ook is het nep leer wat er op zit aan het scheuren, dus dat moet gewoon netjes.

Maarja, hoger is ook automatisch een andere vulling,ander formaat, andere zithouding.
Keuzes.. :?

[ Voor 51% gewijzigd door Bommes op 09-04-2020 08:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nat kruis bèh!
Maar idd wel lekker zacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
S4All schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:37:
Nat kruis bèh!
Maar idd wel lekker zacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsUasCV2pMADkSLhp5awpK4riH0=/f/image/N35bPttCi79fha02htD1gzDp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
R0y. schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:16:
Als iemand nog de nieuwe streetfighter bij goedhart wou gaan proefrijden... dan moet je nog even wachten.

https://mobile.twitter.com/i/web/status/1247890722914586629

Die doet het niet meer denk ik.
Brrr ik krijg flashbacks :o :(
Die bus is er hard ingegaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 08:22
R0y. schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:16:
Als iemand nog de nieuwe streetfighter bij goedhart wou gaan proefrijden... dan moet je nog even wachten.

https://mobile.twitter.com/i/web/status/1247890722914586629

Die doet het niet meer denk ik.
Zag hem gisteren al voorbij komen, het zou je maar gebeuren. Zijn het trouwens 2 streetfighters? Ben ook wel benieuwd wat er precies gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ik dat Triumph aan drie-cilinders doen, maar nog niet dat ze driewielers hadden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:38
mr_zippey schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:51:
[...]

Ja lekker hé.. Ik was eigenlijk beetje te warm aangekleed, dus extra snelheid nodig om cool te blijven.. 8)

Had dit rondje gedaan.. (kwam er alleen wat laat achter dat de tracker niet aan stond.. :P )
[Afbeelding]
Goed excuus >:)

Ik moest even naar de motoport om wat op te halen. Die is wel groot geworden zeg! Op hun website beweren ze nu de grootste van de Benelux te zijn (zal wel inclusief de opervlakte van de parking zijn) maar het aanbod wat Goedhart heeft hebben ze lig niet.

Via het Veerse meer terug gereden en daarna nog een rondje Vlissingen-oost->'s-heerenhoek->Borselle->Vlissingen-oost.
Thoit schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:00:
[...]

Zag hem gisteren al voorbij komen, het zou je maar gebeuren. Zijn het trouwens 2 streetfighters? Ben ook wel benieuwd wat er precies gebeurd is.
Ja ik vind het moeilijk om de bovenste te identificeren... Wat zou zo'n ding inkoop kosten? 18K? Dan weet je lig waar je vakantiegeld naar toe gaat..

[ Voor 19% gewijzigd door R0y. op 09-04-2020 09:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:10:
Hoe praktischer je je motor aankleedt, hoe meer plezier je er mee kunt beleven. Ik vind het dus een top koffer. :)
Daarom ben ik na jaren ook overstag gegaan. *O* Bij mijn GSX-650F nog compleet eraf gesloopt zelfs. :+

Nieuwe hype, *show je topkoffer!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_102941-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07 07:43

Frans92

VFR800

Joopieboy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:05:
[...]

Daarom ben ik na jaren ook overstag gegaan. *O* Bij mijn GSX-650F nog compleet eraf gesloopt zelfs. :+

[Afbeelding]
Oke Joopie, een top koffer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZASjAlJ.png

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik wou net richting de garage gaan om een foto te maken van mijn TOP koffer op de motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik wil al weken deze topkoffer aanschaffen, maar givi, itialiaans en net pas bekendgemaakt. Corona gooit er aardig stof in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krUoXyz_TbqvIjiMFYpNTm3e7nY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBFo34E80QvRTWj0G5wOVCXd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door DateTime.Now op 09-04-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41
[...]

[Afbeelding]
Wat merk je nou van de topkoffer bij het rijden? Qua gewicht (op een klote plek :p) en qua windgevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, koffer met een rits ipv harde sluiting, interessant. Is dat wel 100% waterdicht, ook op snelweg-snelheid met stortregen er vol tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42

_Apache_

For life.

DateTime.Now schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:14:
Ik wil al weken deze topkoffer aanschaffen, maar givi, itialiaans en net pas bekendgemaakt. Corona gooit er aardig stof in.

[Afbeelding]
Ik kan je uit persoonlijke ervarinig vertellen dat de Italianen geen Corona nodig hebbem om het rustig aan te doen. Ik wilde ook een Givi koffer, toen ik vroeg wanneer ik zou komen als ie nu besteld zou worden, wast het antwoord 'hopelijk nog deze zomer'. En echt veel meer kreeg men er niet uit.. -O-

Dus nu met Corona zal het wel helemaal ****** zijn. Ik zou mijn hoop vestigen op een tussenpartij die een actuele voorraad heeft.

Uiteindelijk waren de koffers daar een week of 3 later.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Topkoffers: Dat zie je bij ons in de groep dus ook veel. Allemaal wel mogelijkheden of iets geknutseld om bagage er op te maken. Van Bandit 1250's, S1000XR, SV1000, Z1000SX, en ik kan nog wel een tijdje doorgaan: allemaal wel iets verzonnen om weekendjes weg mee te kunnen.

Alleen de GSX-R doet niet mee, die neemt altijd haar vriend mee die de bagage achterop meeneemt. :+
Requiem19 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:15:
[...]

Wat merk je nou van de topkoffer bij het rijden? Qua gewicht (op een klote plek :p) en qua windgevoeligheid?
Ik merk 2 dingen met net zo'n aerodynamische baksteen achterop als bij Joopie:
Op hogere snelheid gaat de motor licht pendelen, en bij zijwind merk je echt dat de wind er vat op heeft. Je went er aan, maar je motor schudt bij zijwind iets meer heen en weer.

Gewicht gooi ik niet in de topkoffer maar in de zijkoffers. Als daar genoeg gewicht in zit komt het voorwiel wel erg makkelijk omhoog, merkte ik toen er wat flessen wijn in zaten bij terugkomst van een midweekje. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
brrrr, topkoffers..
op een allroad kan het nog enigszins, maar op een toer/naked(bandit b.v.) vind ik het totaal geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
^
Dit dus. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik denk dat het ook een verschil is hoe je de motor gebruikt. Bij dagtochtjes en kleine tourritjes e.d., voegt zo'n koffer niet zoveel toe. Bij woonwerkverkeer is het wel handig om je spullen mee te kunnen nemen, en zijn zijkoffers mogelijk niet praktisch in de file. Die van mijn Caponord zijn even breed of misschien zelfs iets breder dan het stuur en de spiegels, ik wil het breedste deel van de motor graag kunnen zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Vrij weinig en went snel. Alleen met harde wind voel je dat er wat zit.
darkkingll schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:24:
brrrr, topkoffers..
op een allroad kan het nog enigszins, maar op een toer/naked(bandit b.v.) vind ik het totaal geen gezicht.
Op een tourmotor horen juist koffers. Hoewel ik mn RT er wel beter uit vind zien als ie 'naakt' is.
[...]

[Afbeelding]
Schattig koffertje ;) Ik wacht wel even met de mijne te plaatsen, saving the best for last :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Enige reden dat ik een topkoffer handig zou vinden, is dat je je helm achter kunt laten bij de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
brrrr, topkoffers..
Dat is exact het punt dat ik al eerder probeerde te maken. Ga je alleen rondjes om de kerk (of van terras naar terras) dan voegt zoiets niet veel toe. Ga je de motor intensiever gebruiken, dus ook weekendjes weg, of flinke kilometers maken, dan wil je ook wel iets makkelijk mee kunnen nemen. En uiteindelijk maken de meesten dan toch de keuze voor iets praktisch, boven de looks. Ik durf dan ook gerust te beweren dat die mensen er méér plezier mee beleven omdat ze de motor intensiever kunnen gebruiken.

Uiteraard zijn er ook mooie standaardoplossingen mogelijk, zoals de koffers van een GTR1400. Maar die motor is gewoon met koffers ontworpen. Als daar de koffers af zijn klopt er iets niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07 07:43

Frans92

VFR800

Op mijn oude motor reed ik veel meer woon/werk dan op mijn huidige motor (komt ook omdat ik in de tussentijd een betere auto heb gekocht). Op de oude motor had ik een topkoffer, daar ging een helm, broek en de handschoenen in. Scheelde enorm als je ergens naar toe ging. Voor woonwerk was het gewoon praktisch om je tas in de koffer te gooien en weg te rijden.
Nu moet ik de inhoud van mijn werktas (auto) en tanktas (motor) regelmatig omgooien. Geen probleem overigens, want op mijn huidige motor zou een topkoffer foeilelijk zijn.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-06 13:09
Over helmen achterlaten. Ik heb onder mijn zadel daar een haakje voor dus de helm hangt aan de zijkant/staat op het zadel. Is dit iets wat jullie ook hebben en ook gebruiken?

Het is wel zo dat je de gesp kan openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
En als je dan echt serieus op reis gaat wil je juist geen harde koffers meer, maar iets lichters en flexibelers zodat de boel (en jezelf) niet meteen kapot gaat als het een keer omdondert :P

Zelf ben ik nog niet verder geweest dan een paar keer een week door de Alpen e.d. met 99% asfalt, dan is een setje harde koffers nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Jurrian120 dit had ik op mijn eerste motor, een Kawasaki ZZR600. Ideaal ding, het was een slotje dat met dezelfde sleutel als het contact en de tank werkte. Wel alleen nuttig met een dubbelD-sluiting, maar dat heb ik toch sowieso het liefst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27
DrivinUCrazy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:38:
[...]

Dat is exact het punt dat ik al eerder probeerde te maken. Ga je alleen rondjes om de kerk (of van terras naar terras) dan voegt zoiets niet veel toe. Ga je de motor intensiever gebruiken, dus ook weekendjes weg, of flinke kilometers maken, dan wil je ook wel iets makkelijk mee kunnen nemen. En uiteindelijk maken de meesten dan toch de keuze voor iets praktisch, boven de looks. Ik durf dan ook gerust te beweren dat die mensen er méér plezier mee beleven omdat ze de motor intensiever kunnen gebruiken.

Uiteraard zijn er ook mooie standaardoplossingen mogelijk, zoals de koffers van een GTR1400. Maar die motor is gewoon met koffers ontworpen. Als daar de koffers af zijn klopt er iets niet. :P
Ik vind de topkoffer de meest lelijke oplossing die er is, maar helaas ook wel de meest praktische. Dus ik ga er toch maar weer aan beginnen, mijn frunk blijkt toch niet groot genoeg voor alles wat ik mee moet slepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik heb bewust de 'kleinste' maat genomen, voor 1 helm, en die valt precies mijn (smalle) rug, dus helemaal niks. Hij steekt ook niet ver naar achteren, dus wat dat betreft ideaal. :)

Sowieso merk je het ook amper als je met een duo en (volle) topkoffer rijdt dus dat is wel wennen. :P

En op een supersport kan het gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg
Lijkt huge, maar bij een GSA valt het weer niet heel erg op. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 09-04-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:40:
Over helmen achterlaten. Ik heb onder mijn zadel daar een haakje voor dus de helm hangt aan de zijkant/staat op het zadel. Is dit iets wat jullie ook hebben en ook gebruiken?

Ja, zo laat ik eigenlijk altijd mijn helm achter als ik langer ergens blijf, zoals bij de TT. Net als mijn broek trouwens, die had ik vorig jaar ook gewoon aan dat haakje hangen. wil perfect. :)

En ik heb altijd de mazzel gehad dat ik dingen veilig op kantoor kon achterlaten, dus eigenlijk niets mee hoefde te nemen als ik met de motor naar het werk wou. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42

_Apache_

For life.

Bij mijn FZS600 gaf de topkoffer wel wat weerstand, met name bij >140kmh of eerder met veel tegenwind. Dan werd de voorkant licht, en had je soms een soort van speed-woble.

De FJR heeft hier geen last van, want het ruitje duwt de wind hoger weg, zodat de topkoffer uit de wind is.
Ook de zijkoffers geven wa stabiliteit, maar vooral als ze vol zitten met bagage.

Als die FJR eenmaal van zn plek rolt vergeet je snel dat je soms wel 80KG bagage bij je hebt (2x25zij- en 30kg topkoffer)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Thanks heren. gaan we daar ook maar gebruik van maken.

Had er niet echt vertrouwen in. Aangezien je het zadel eraf moet halen kunnen we het wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_Apache_ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:46:
Bij mijn FZS600 gaf de topkoffer wel wat weerstand, met name bij >140kmh of eerder met veel tegenwind. Dan werd de voorkant licht, en had je soms een soort van speed-woble.

De FJR heeft hier geen last van, want het ruitje duwt de wind hoger weg, zodat de topkoffer uit de wind is.
Ook de zijkoffers geven wa stabiliteit, maar vooral als ze vol zitten met bagage.

Als die FJR eenmaal van zn plek rolt vergeet je snel dat je soms wel 80KG bagage bij je hebt (2x25zij- en 30kg topkoffer)
Was bij de GSX-650F hetzelfde, koffer zat heel erg ver naar achteren met het rek en ieder beetje gewicht merkte je, was echt niet chill. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 23-07 07:13
[...]
Met de topkoffer erop is het voor mn gevoel toch anders rijden. Ik gebruik het zo min mogelijk. Alleen als ik bijvoorbeeld naar het werk ga en laptop mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Ik merk er eigenlijk echt helemaal niks van.. maar ik ga ook niet echt plat door de bocht. De koffer zit recht achter mij, ik ben hoger en m'n stuur en kuip zijn breder..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:48:
[...]

Ik merk er eigenlijk echt helemaal niks van.. maar ik ga ook niet echt plat door de bocht. De koffer zit recht achter mij, ik ben hoger en m'n stuur en kuip zijn breder.. kont is dikker.
FTFY

* A13X rent

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Jurrian120, op de 1100GS zat ook zo'n haakje. Ideaal vond ik het, want met een beetje prutsen kon je er 2 helmen aan vast zetten. Je kon de helmen er wel afkrijgen zonder sleutel, maar moest je het bandje ook kapot snijden - en dan heb je weinig meer aan je helm.

Sleutel voor het slot was handig en dezelfde als het contact, ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Je bent wel lekker op dreef zeg, ga @Joopieboy pesten ofzo. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:54:
[...]

Je bent wel lekker op dreef zeg, ga @Joopieboy pesten ofzo. :P
Mag niet van Sarah....hij moet eerst de hond uitlaten :(

:+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-07 23:53
R0y. schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:02:

Ja ik vind het moeilijk om de bovenste te identificeren... Wat zou zo'n ding inkoop kosten? 18K? Dan weet je lig waar je vakantiegeld naar toe gaat..
Is van een instagrammer/influencer: ducatilex, check zijn story van gisteren voor het hele verhaal. De andere motor is een 1098S dacht ik + een v4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:40:

Mijn motor heeft het ook, ik heb het een enkele keer gebruikt in Friesland maar hier in de randstad doe ik het niet omdat er gewoonweg teveel tuig rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Was zo gewend aan rijden met grote topkoffer op de Bandit 650, dat ik juist zonder topkoffer moest wennen aan het andere rijgedrag.

Heb dan ook deze 48L unit:
Afbeeldingslocatie: https://src.discounto.de/pics/Angebote/2019-01//4437097_SW-MoTech-T-Ray-Topcase-L-schwarz-matt-lackiert-Reflektor-weiss_xxl.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door woest85 op 09-04-2020 10:03 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pU1TrEikErGyykk-iC0heh4ZOJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66QppbG1NmpbW3uOv8s9Wlh7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind een topkoffer echt ideaal, zo tijdens normaal rijden zit er van alles in.
Een doekje om regen van mijn zadel af te vegen, schijfremslot, minispuitbusje ketting smeersel, zonnebril, banden reparatie setje, (schuim)oordopjes.

Op vakantie is het ook wel prettig, er kan van alles gewoon los in, klep dicht en klaar.
Nadeel is er ook wel, zoals op bovenstaande foto.
Heb je wat meer zooi bij dan kan de koffer niet meer open.
Deze scharniert vaak halverwege open en naar voren. Heb je daar van alles op gebonden zitten dan gaat dat dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:56:
[...]

Mag niet van Sarah....hij moet eerst de hond uitlaten :(

:+
Aja gelukkig blijf je je eigen dingen op mij weerspiegelen, zeker blijven doen als dat het makkelijker maakt voor jou. 8) Zullen we de volgende rit voor na de Corona alvast gaan plannen, kan dat vast door de commissie thuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
@Jolke Dat zal je dan bij mij ook moeten los snijden.

In ieder geval zaterdag het laatste deel van het onderhoud gepland om er voor dit seizoen weer tegenaan te kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
Ik dacht net een nieuwe slaapzak te gaan bestellen voor de komende motortripjes.
Een Nomad ding, in de aanbieding bij de Nomad webshop.
voor € 98,50. Top prijs zou je zeggen, normaal iets van 130 euro.
Maar.. verzenden pas gratis vanaf 99 euro |:(

Dus Bommes opend webchat.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/attachments/screen-chat-nomad_li-2-jpg.1484070/

8)7 :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:01:
[...]

Aja gelukkig blijf je je eigen dingen op mij weerspiegelen, zeker blijven doen als dat het makkelijker maakt voor jou. 8)
Gij het 't niet beter as meij vrind :+
Zullen we de volgende rit voor na de Corona alvast gaan plannen, kan dat vast door de commissie thuis. ;)
Ja gloeiende, weer alles in 6 voud indienen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
nii3k schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:58:
[...]

Is van een instagrammer/influencer: ducatilex, check zijn story van gisteren voor het hele verhaal. De andere motor is een 1098S dacht ik + een v4.
Lijkt er inderdaad wel op (alleen bij GH de 2 motoren, geen aftermath), die zal wel een paar dagen stijf zijn denk ik. Laten we hopen dat het bij een beetje stijfheid blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
Bommes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:03:
Ik dacht net een nieuwe slaapzak te gaan bestellen voor de komende motortripjes.

[Afbeelding]

Nouja heb je het in ieder geval nog gedeeld op een Forum :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:18

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind een topkoffer, welke dan ook, echt spuuglelijk. Maar, ze zij wel super praktisch. Voor woon/werk en meerdere dagen weg lijkt het me ideaal.

Ik heb een Kriega Drypack, een SW Motech Slipstream tailbag en een simpele Oxford tanktas.(hou niet van een rugtas op de motor). Hoewel die dingen ook wel handig zijn, is het toch niet zo praktisch als een koffer.

Ligt ook wel aan de motor of er een koffer op kan natuurlijk.

Oh en @Jurrian120 ik heb zo'n heel simpel HEMA krulslot, daarmee maak ik mijn helm aan de motor vast. Blijft ie ook netjes van de grond.

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 09-04-2020 10:13 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes fijn is dat... Ergens anders besteld nu?

Je hebt je achternaam 1x niet doorgestreept trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Bommes Je bent bij 1 chat de naam vergeten te blurren

@Chakotay was mij voor :+

[ Voor 25% gewijzigd door Pagman op 09-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Pagman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:15:
@Bommes Je bent bij 1 chat de naam vergeten te blurren

@Chakotay was mij voor :+
Thanks al aangepast..
Ondertussen via ZOOm een webinar (school) aan het volgen en internetten is te veel afleiding voor Bommes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 08:22
[...]
Bij mij begint die boven de 130? wat meer te zwabberen en ook met zijwind merk ik het.
brrrr, topkoffers..
Bij mij zit het topkoffer er ook alleen op als we met duo rijden, vind het echt afschuwelijk lelijk. Praktisch is het dan weer wel. Vind zelfs de nieuwe Goldwing zonder topkoffer niet eens zo lelijk.

Het praktische is inderdaad wel erg fijn bij motorrijden, maar merk wel dat ik nu na een paar jaar praktisch ook iets met een "ziel" wil hebben, waarbij je je nog een keer omdraait als je wegloopt O-)
Chakotay schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:32:
Ik denk dat het ook een verschil is hoe je de motor gebruikt. Bij dagtochtjes en kleine tourritjes e.d., voegt zo'n koffer niet zoveel toe. Bij woonwerkverkeer is het wel handig om je spullen mee te kunnen nemen, en zijn zijkoffers mogelijk niet praktisch in de file. Die van mijn Caponord zijn even breed of misschien zelfs iets breder dan het stuur en de spiegels, ik wil het breedste deel van de motor graag kunnen zien :)
Ik gebruik het topkoffer juist bij dagtoertjes. Daar gaan bijv. extra handschoenen in of een extra vest, wat eten en drinken e.d. Dan zit het topkoffer toch al snel vol.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:38:
[...]

Bij mijn Pan is de motor ook samen met de koffers ontworpen. Als die er niet opzitten heb je een raar gat aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
nii3k schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:58:
[...]

Hoe doe ik dat.. 8)7 Story of my life

Edit: Herken zijn motor, hij post ook wel eens op het Motor-forum. Zijn video's kan ik niet bekijken want ik heb geen Instagram.

[ Voor 17% gewijzigd door R0y. op 09-04-2020 10:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:03:

[Afbeelding]

Je hebt al 30 euro korting op de normale prijs. Als ie in de aanbieding was voor 104,50 euro met gratis verzending, had je hem dan ook gekocht?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SauB17I.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:08
Wat betreft topkoffers, op mijn Husqvarna TR650 Terra merkte ik het wel op hoge snelheid aangezien het ook een relatief lichte motor was. Daarnaast werd de toevoeging van het gewicht achter door de topkoffer gecompenseerd door een aftermarket uitlaat. De OEM uitlaat was wel 9 kilo zwaarder op de staart!

Nu op de R1200GSA merk ik werkelijk niets van de topkoffer, niet in bochten, niet op hoge snelheid, nooit eigenlijk. Denk ook dat het komt doordat BMW rekening heeft gehouden met de koffers, ze zijn niet voor niets gecertificeerd tot 180 km/h op de R1200GSA. Daarnaast vind ik de topkoffer eigenlijk wel passen op deze motor aangezien de voorzijde zo groot en breed is. Als je achter alles eraf haalt dan lijkt het net een body builder die altijd legday skipt :+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQfRVZ9ilwSS6WFzcEpMrxBue_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZ0VLzQJpN2vdsoD7MYBBqX2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-a5oOSkOKt7ZDD8Ly0GQDoFF8BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apNUQQNHbSznhzI1ly6Aqg4M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
FiXeR.nl schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:37:
[...]

Je hebt al 30 euro korting op de normale prijs. Als ie in de aanbieding was voor 104,50 euro met gratis verzending, had je hem dan ook gekocht?

[Afbeelding]

:P
Het gaat niet om het bedrag of de verzendkosten ansich.
Maar om (zoals ik in de webchat naar hun ook schreef) de klantbeleving die ik er bij heb/krijg.
Door de aanbieding komt het een paar cent onder de minimale bestel waarde voor gratis verzending, waarom dan.
Was het mijn webwinkel dan zou dat dus niet gebeuren 8)
maak er dan een knop bij "1 euro doneren aan het rode kruis voor de Corona crisis" of wat dan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 09-04-2020 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:44:
Was het mijn webwinkel dan zou dat dus niet gebeuren 8)
Tijd om topkoffertopwebshop.nl te registreren en een nieuwe carrière te starten?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
M'n Hyper is klaar voor het nieuwe seizoen :) nieuwe kettingset, riemen en bandjes.
(nieuwe banden overigens niet op de foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I6MXiENrBprR3ygZk54oCdwewg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvuOzmEhoftKwh5VfrKtBJw7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NE6gSchsB3GX34YQttzu99LV5wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmj4aXXogfGTTt21Hw4ca4WH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AZnE37UN4t5-RNyF_PyZeivJgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr0ug5x0Bqa90FTOBq34EgEN.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:42
Krylinck schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:49:
M'n Hyper is klaar voor het nieuwe seizoen :) nieuwe kettingset, riemen en bandjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig ding. Nu alleen nog een topkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vrijdag schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:11:
Ik vind een topkoffer, welke dan ook, echt spuuglelijk. Maar, ze zij wel super praktisch. Voor woon/werk en meerdere dagen weg lijkt het me ideaal.

Ik heb een Kriega Drypack, een SW Motech Slipstream tailbag en een simpele Oxford tanktas.(hou niet van een rugtas op de motor). Hoewel die dingen ook wel handig zijn, is het toch niet zo praktisch als een koffer.

Ligt ook wel aan de motor of er een koffer op kan natuurlijk.

Oh en @Jurrian120 ik heb zo'n heel simpel HEMA krulslot, daarmee maak ik mijn helm aan de motor vast. Blijft ie ook netjes van de grond.
Nou, zó lelijk is het toch niet? * CodeCaster gaat foto's zoeken en maken... Ik deed eerst alles met een Kriega US-20:

FZ1 Kriega US-20

Maar die gleed telkens tegen m'n rug aan, ik krijg de bevestigingslussen op deze motor niet strak genoeg dat 'ie niet meer schuift. Op m'n FZS600 zat 'ie beter. Daarnaast was ooit het idee dat ik niet slechts in m'n eentje zou rijden, maar wellicht een passagier zou meenemen, dus kwam de Shad SH-45 er:

FZ1 Shad Mount

FZ1 Shad SH45

Maar ja, da's eigenlijk een best lelijke puist. Maar wel praktisch. :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Krylinck mooi ding!

@CodeCaster kan je die bandjes niet aan het subframe onder het duozitje vastmaken? Zo heb ik dat nu bij 3 motoren (GSX-R, RSV Mille & 749 gedaan), dat werkte altijd prima. Het enige wat uitstak was het uiteinde van de lusjes die niet echt kunnen bewegen, daar kan ik dan die metalen haken insteken & straktrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Thanks!

En nee dank je... haha.
nehal3m schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:50:
[...]

Prachtig ding. Nu alleen nog een topkoffer.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

CodeCaster schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:51:
[...]

Nou, zó lelijk is het toch niet? * CodeCaster gaat foto's zoeken en maken... Ik deed eerst alles met een Kriega US-20:

[Afbeelding: FZ1 Kriega US-20]

Maar die gleed telkens tegen m'n rug aan, ik krijg de bevestigingslussen op deze motor niet strak genoeg dat 'ie niet meer schuift. Op m'n FZS600 zat 'ie beter. Daarnaast was ooit het idee dat ik niet slechts in m'n eentje zou rijden, maar wellicht een passagier zou meenemen, dus kwam de Shad SH-45 er:

[Afbeelding: FZ1 Shad Mount]

[Afbeelding: FZ1 Shad SH45]

Je weet dat er 4 bagage lusjes aan de onderkant van je buddyseat zijn gemonteerd?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:41

Wootlock

Evilution

Potver wilde ik gisteren middag na het werk even de dijk bij Hansweert meepakken hebben ze die gewoon afgesloten voor Auto's / Motors tussen 9:00 uur en 12:00 en tussen 14:00 en 19:00 :(
Dan maar terug via Wemeldinge en de kattendijksedijk :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:18

Vrijdag

De Zwarte

CodeCaster schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:51:
[...]

Nou, zó lelijk is het toch niet?

Wel lellek dus :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
@CodeCaster, ik heb nog zo'n rol voor achterop. Die zijn ook goed te doen, dacht iets van 100L inhoud. En dan met touwen vastzetten. Met een tent, slaapzak, matje en kookgerei nog plek voor 4 sixpacks bier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:53:
@CodeCaster kan je die bandjes niet aan het subframe onder het duozitje vastmaken? Zo heb ik dat nu bij 3 motoren (GSX-R, RSV Mille & 749 gedaan), dat werkte altijd prima. Het enige wat uitstak was het uiteinde van de lusjes die niet echt kunnen bewegen, daar kan ik dan die metalen haken insteken & straktrekken.
Raym09 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:57:
Je weet dat er 4 bagage lusjes aan de onderkant van je buddyseat zijn gemonteerd?
Nee... Of ik zie iets over het hoofd, maar ik heb slechts twee bevestigingspunten kunnen vinden onder de buddyseat. Sowieso vind ik het lastig om de US-20 op het oppervlak van een A3'tje stevig vast te binden, zeker voor woon/werk als er alleen een paar schoenen en een brood/fruittrommel in zitten.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:10:
[...]

Dan heet het een beautycase, en daar heeftie de verkeerde kleur voor :+
Dus, spuit 'm ff roze en plak er strass-steentjes op, dan mag het ;)
Beautycase? In sommige gevallen kun je het beter een spookdoos noemen :N

Wat een topkoffer betreft..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4v6leBr4WRHWrllOXMyHiAdIcc=/f/image/wbptgoyz33UXUAwfnsan5za0.jpg

Die heb ik nu niet meer, hoewel ik de motor zelf niet mis, mis ik die topkoffer wel. Heb daar genoeg zut mee vervoert die ik nu niet in een tanktas oid kan frotten :/

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 09-04-2020 11:18 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
CodeCaster schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:11:
[...]

[...]

Nee... Of ik zie iets over het hoofd, maar ik heb slechts twee bevestigingspunten kunnen vinden onder de buddyseat. Sowieso vind ik het lastig om de US-20 op het oppervlak van een A3'tje stevig vast te binden, zeker voor woon/werk als er alleen een paar schoenen en een brood/fruittrommel in zitten.
Soms werkt bij Kriega US tassen de flexibiliteit tegen als er (te) weinig inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
https://www.1limburg.nl/h...en?context=latestarticles

Belangrijke toegangswegen worden gecontroleerd, en daarnaast rijden er wat vliegende brigades rond.
Toegang wordt gecontroleerd aan de hand van een aantal vragen. Daar zou ik waarschijnlijk nog wel voor slagen voor een groot deel van de bestemmingen in dit gebied (ik ga het niet proberen + ik heb geen nuttige reden om de weg op te gaan ;) ) maar als je dan vervolgens niet op een directe route naar je bestemming rijdt, kom je dus waarschijnlijk alsnog zo'n controlerende politiemotor tegen.
Het omzeilen van de controleposten is daarmee ook nutteloos; die zijn er momenteel vooral voor de bewustwording.

Nu doen ze het nog met veel mankracht, maar ik zie na de coronaperiode ook nog wel gebeuren dat ze een zone gaan afbakenen en als je je daar binnen bevindt, dat je dan een politiemotor tegen kunt komen die je beboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

CodeCaster schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:11:
[...]

[...]

Is jouw buddy dan anders dan de mijne (naked)?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hsrLL8il.jpg

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 21:02

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Topkoffer of container? Wel lekker groot (49 l), kan een hoop in mee!
Groot genoeg voor twee helmen en er zit ook nog een extra remlicht achterop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OymA1o2rWyOVH0svMQrWFvKqiv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4Ewk853lP7k5Dg3qsbU0pHW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Maar die hele motor is groot, dus dat valt niet op. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@CodeCaster zo'n rubberen antislipmatje (voor in besteklades e.d.) tussen de Kriega en het zadel kan ook al veel schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Raym09 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:35:
[...]

Is jouw buddy dan anders dan de mijne (naked)?

[Afbeelding]
Dat ziet er nét anders uit dan bij mij ja!

FZ1 Buddyseat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn helm is binnen *O* en ik heb geluk gehad met de maatvoering :P hij zit echt perfect. Wangetje in duck mode, maar niet te strak om mijn voorhoofd, genoeg speling om nog te kunnen praten maar niet om kauwgom te kauwen. De kleur komt ook per-fect overeen met de Damen jas, en pinlock in de doos erbij.

De enige 'maar'... hij heeft de fameuze 'dubbel D' sluiting _O-. Ik begrijp van veel mensen dat dit veiliger is, maar ik was zo gewend aan de luie-mensen-ratel van mijn andere twee helmen :P.

Uiteindelijk dus niks betaald want ik had nog kadobonnen liggen van mijn werk om bij Amazon te besteden, maar dit gekke ding heeft dus 165 euro gekost. Niet gek voor een helm met een Sharp rating van 4 en een pinlock in de doos erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-04-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Bij de betere helmen met 'Dubbel-D' sluiting hoef je dat spel niet helemaal los te maken om je helm op en af te kunnen zetten. Kwestie van de sluiting helemaal tegen het kinstuk aan leggen en je helm dan op/af zetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Dubbel D gaat supersnel als je er eenmaal aan gewend bent :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:34:
Dubbel D gaat supersnel als je er eenmaal aan gewend bent :P
Ja ik heb ook weinig keus, ik vind de helm nu al geweldig dus ik zal het gewoon moeten leren. Net de pinlock erin gezet, ging ook soepeltjes. Echt heel erg in mijn nopjes, en verbaasd dat het minder kostte dan ik bereid was uit te geven.

Binnenkort de proef op de som, zodra de motor klaar is. Staat nog in de garage...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:10
Dubbel D ring is echt zoveel fijner dan een ratel!
Plus ik hem met ratel al paar keer gehad dat mijn strap van half los tot helemaal los zat tijdens het rijden, ik vermoed dat mijn kraag van de jas soms het palletje van de release indrukte.

Geef het 3 dagen en je bent gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb altijd Dubbel-D sluitingen gehad en heb, toen ik m'n 'Shoei NeoTec 1' aanschafte, erg moeten wennen aan dat 'ratel systeem'. Zelfs nog overwogen om dat systeem te laten vervangen door een Dubbel-D aansluiting wat bij Shoei ook gewoon kán (als je maar betaalt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
Na DD sluiting wil ik nooit meer anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Dit hier al voorbij gekomen?
Traumachirurgen vragen motorrijders thuis te blijven
De Nederlandse Vereniging voor Traumachirurgie (NVT) maakt zich grote zorgen om het paasweekend. Door het lekkere weer zijn traumachirurgen bang dat mensen massaal op de motor of racefiets stappen en daarbij letsel oplopen.

"Ondanks dat het aantal nieuwe coronapatiënten voorzichtig lijkt te stabiliseren, liggen de afdelingen en ic's van de meeste ziekenhuizen nog steeds erg vol", schrijft de vereniging. "Hierdoor zijn er op dit moment beperkte mogelijkheden om grote aantallen patiënten met botbreuken en andere ernstige letsels te kunnen behandelen."

De NVT roept mensen op zoveel mogelijk thuis te blijven. "Mochten mensen toch per se op de motorfiets of racefiets willen stappen, wees dan extra voorzichtig en geniet op een veilige manier van het mooie weer", aldus de NVT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Will_M schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:34:
@HTT-Thalan Bij de betere helmen met 'Dubbel-D' sluiting hoef je dat spel niet helemaal los te maken om je helm op en af te kunnen zetten. Kwestie van de sluiting helemaal tegen het kinstuk aan leggen en je helm dan op/af zetten.
Hmm goede tip moet ik maar eens naar kijken.
Vind die DD sluiting niet vervelend maar soms zit ik nog te kutten om de sluiting los te maken..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
Een ratel sluiting is wel makkelijk alleen minder prettig op moment dat je baardharen ertussen komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jurrian120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:57:
Een ratel sluiting is wel makkelijk alleen minder prettig op moment dat je baardharen ertussen komen ;(
Maar de ratel kon ik mét handschoenen los en vast maken :P.
Pagina: 1 ... 131 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.