Ik heb ongeveer die combo maar gebruik een mount met een schroef, ik trek er nog die zwarte elastiek bij over de hoeken, nog nooit problemen mee gehad en ik heb 'm behoorlijk uitgebreid getest (op circuit en een keer mee gevallen).Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:13:
[...]
Ik zit te kijken op aliexpress maar wordt er nog niet zo wijs uit. Ik ben dus op zoek naar een balhoofd pen en een telefoonhouder. Welke balhoofd pen (of beiden in 1) zou jij nu nemen?
Thanks!
Edit
Bijv. deze balhoofd pen lijkt me prima?
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
En dan deze houder maar daar zit ook al een bal aan dus die kun je dan niet zo bevestigen toch?
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
Ja, ervaring mee. De beeldkwaliteit is beneden peil, maar je kunt er natuurlijk wel prima op zien wie welke kant op reed en van welke kant jij door wat voor kleur auto van je fiets bent gebotst. Verwacht er geen kentekens op te kunnen lezen tenzij je er tegenaan ligt.nehal3m schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:41:
Rijdt er hier iemand anders rond met een action cam voor verzekeringsdoeleinden?
Ik wil dat graag gaan doen, maar een GoPro is wat aan de dure kant voor zoiets. Tweedehands is eventueel een optie.
Er zijn ook van die goedkope Denver/Viofo/Honkieplonkie/Letterlijk Action cams. Iemand daar ervaring mee?
Ben je bereid iets meer uit te geven heb je voor 100-150 euro ook een goede full-hd camera, eventueel van een vorige generatie. De camera waar mijn filmpjes mee gemaakt zijn is zo'n ding, een Sony HDR-AS50 uit het budget segment. Bij goed licht haarscherpe beelden, bij slecht licht acceptabel.
Accutijd is ook een dingetje, als je hem niet permanent vanaf 12v wilt gaan voeden. Als ik wifi uitzet haal ik ~2u op een accu, waarvan ik er dus 5 heb, meestal neem ik er 1 of 2 extra mee onderweg (allemaal als ik toerritten maak). Sommige cheap ass camera's hebben ook navenante batterijduur.
Ik heb wel eens naar een 2 camera versie gekeken met een losse recorder. (maar nooit aangeschaft) Alles (spat)waterdicht.nehal3m schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:41:
Rijdt er hier iemand anders rond met een action cam voor verzekeringsdoeleinden?
Ik wil dat graag gaan doen, maar een GoPro is wat aan de dure kant voor zoiets. Tweedehands is eventueel een optie.
Er zijn ook van die goedkope Denver/Viofo/Honkieplonkie/Letterlijk Action cams. Iemand daar ervaring mee?
was een chinees merk, maar bleek volgens de reviews best te werken. verwacht geen gopro (beeld)kwaliteit
Oh daar heb ik nog niks van gevonden, maar ga ik zeker even op zoeken. Dat zijn geen leuke dingen als het je overkomt.SniperGuy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:25:
[...]
Zoek eens op issues de 848 (of was het de 959) waarbij zonder aanleiding het gas open bleef staan (drive by wire). Dat was voor mij een reden om er weg bij te blijven.
Welk model Fireblade heb je gereden? want dat is een range van 28 jaargangen
Ik ben gisteren de 929 generatie gereden, modeljaar 2000-2001. De 954 zou de net iets verder ontwikkelde (en op papier betere) versie moeten zijn, maar die zijn ook veel moeilijker te vinden.
Oei, dat is zuur. Herken Arnold zo overigens helemaal niet,vervelend.xos schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:24:
[...]
Vriend heeft een motor bij hem gekocht, zelf er weinig verstand van. Advertentie was helemaal klaar en goed voor een seizoen probleemvrij rijden. Dommoor heeft geen proefrit gemaakt vanwege slecht weer. Quickshifter verrot, mail gestuurd geen reactie. Versnellinsbak binnen 2000km kapot (ging niet meer naar de 3e versnelling), mailen weer geen reactie. Bellen, reactie jammer maar helaas en succes ermee. Eikel is er daarna nog 1 keer mee gaan rijden met als gevolg een knal en gat in het motorblok. Zelf rechtop gebleven, 5 andere motorrijders achter hem niet. Daarna laten bekijken bij een lokale shop om te zien of er nog wat te redden was. Maar schade was de investering niet meer waard.
Andere vriend is nogal handig en heeft alles wat er te redden viel netjes gedemonteerd en hij is nu bezig om de boel in onderdelen te verkopen. Als er nog iemand spul nodig heeft voor een 2010 zx10r geef maar een gil... Die Arnold heeft nooit thuis gegeven. Dus kan hem niet aanraden.
[Signature]
Heb even gecheckt of die past op die van mij want staat alleen Yamaha bij en hij zegt van niet. Gaat om deze:Bastard schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:43:
[...]
Ik heb ongeveer die combo maar gebruik een mount met een schroef, ik trek er nog die zwarte elastiek bij over de hoeken, nog nooit problemen mee gehad en ik heb 'm behoorlijk uitgebreid getest (op circuit en een keer mee gevallen).
https://www.aliexpress.co...3428_668%23888%233325%235
@Verwijderd Ik heb zelf een ZX6R uit 2004. Als ik kijk met een lampje waar het balhoofd moet dan zie ik sowieso ook niet iets van een schroefdraad waar ik hem aan kan bevestigen. Of is dat normaal?
Nou scheer je wel heel veel spullen over 1 kam hoor.HTT-Thalan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:46:
[...]
Ja, ervaring mee. De beeldkwaliteit is beneden peil, maar je kunt er natuurlijk wel prima op zien wie welke kant op reed en van welke kant jij door wat voor kleur auto van je fiets bent gebotst. Verwacht er geen kentekens op te kunnen lezen tenzij je er tegenaan ligt.
Ben je bereid iets meer uit te geven heb je voor 100-150 euro ook een goede full-hd camera, eventueel van een vorige generatie. De camera waar mijn filmpjes mee gemaakt zijn is zo'n ding, een Sony HDR-AS50 uit het budget segment. Bij goed licht haarscherpe beelden, bij slecht licht acceptabel.
Accutijd is ook een dingetje, als je hem niet permanent vanaf 12v wilt gaan voeden. Als ik wifi uitzet haal ik ~2u op een accu, waarvan ik er dus 5 heb, meestal neem ik er 1 of 2 extra mee onderweg (allemaal als ik toerritten maak). Sommige cheap ass camera's hebben ook navenante batterijduur.
Er zijn wel goede actioncams die goedkoop zijn. Gegeven, haal ze niet bij de Action, dat is inderdaad rommel.
Maar b.v. een Eken H9R kost je slechts 40 euro en geeft vlijmscherp beeld.
Goed, hij mist beeldstabilisatie, dus vaste montage op een motor die veel trillingen produceert (zoals een Monster600) geeft bij lage toeren wel een trilling in je beeld. Op een CBR600F3 is het dan weer prima te doen, want die trilt niet zo erg.
Aan de helm is sowieso een prima trillingsvrije optie.
Ook de actioncams van Xiaomi (je weet wel, die club van de smartphones) doen het erg goed.
Ook Viofo en 70Mai zijn goedkope chinese merken die het uitstekend doen.
Ga je kijken naar Denver, Grundig en andere goedkoop aangeboden 'europese' merken, zoals bij de Action en Kruidvat... Sja dat is inderdaad pure rommel.
Zoals je omschrijft, dan kan je een kenteken pas lezen als je half dood tegen de betreffende auto aan ligt.
Nou, terecht nuance dan, ik wist niet dat de prijzen van enigzins fatsoenlijke camera's ondertussen zo ver gezakt warenMcKaamos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:09:
[...]
Nou scheer je wel heel veel spullen over 1 kam hoor.
Er zijn wel goede actioncams die goedkoop zijn. Gegeven, haal ze niet bij de Action, dat is inderdaad rommel.
Goed, hij mist beeldstabilisatie, dus vaste montage op een motor die veel trillingen produceert (zoals een Monster600) geeft bij lage toeren wel een trilling in je beeld. Op een CBR600F3 is het dan weer prima te doen, want die trilt niet zo erg.
Ook de actioncams van Xiaomi (je weet wel, die club van de smartphones) doen het erg goed.
Ga je kijken naar Denver, Grundig en andere goedkoop aangeboden 'europese' merken, zoals bij de Action en Kruidvat... Sja dat is inderdaad pure rommel.
Zoals je omschrijft, dan kan je een kenteken pas lezen als je half dood tegen de betreffende auto aan ligt.
Imiddels lurk ik al een jaar mee in dit topic en probeer ik zoveel mogelijk te lezen. In dat jaar heb ik:
Mijn eerste les gehad;
Mijn rijbewijs gehaald;
Mijn eerste motor gekocht;
En daar zo'n 3500km mee gereden.
Ik zou graag opgenomen worden in de OP. En mochten de mogelijkheden er weer zijn, dan zou ik ook graag eens meedoen met een Tweakers rit
Suzuki SV650S 2002:
:strip_exif()/f/image/YVwK8j6Ke2KREVDsFGnXv2Y7.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio is Overijssel
@timmie271 @lolgast @Will_M
Mijn eerste les gehad;
Mijn rijbewijs gehaald;
Ik zou graag opgenomen worden in de OP. En mochten de mogelijkheden er weer zijn, dan zou ik ook graag eens meedoen met een Tweakers rit
Suzuki SV650S 2002:
:strip_exif()/f/image/YVwK8j6Ke2KREVDsFGnXv2Y7.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio is Overijssel
Zo'n Eken is inderdaad erg goed te betalen en als ik zo op YouTube rondkijk zijn de beelden prima te doen. Er staat op Bol.com een variant met extra accu, SD-kaartje en afstandbediening voor 58 euro.McKaamos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:09:
[...]
Nou scheer je wel heel veel spullen over 1 kam hoor.
Dat gaan we maar 's testen.
Je kan zo'n China houder ook combineren met een klem van bijv. de originele RAM mounts. Hiermee kan je het dus wel passend maken voor je motor.Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:08:
[...]
Heb even gecheckt of die past op die van mij want staat alleen Yamaha bij en hij zegt van niet. Gaat om deze:
@Verwijderd Ik heb zelf een ZX6R uit 2004. Als ik kijk met een lampje waar het balhoofd moet dan zie ik sowieso ook niet iets van een schroefdraad waar ik hem aan kan bevestigen. Of is dat normaal?
Meet even de binnendiameter van je balhoofd pen. ik heb zo'n ding hier liggen, kan wel ff meten. Anders kun je zoiets pakken, daar rijd ik zelf mee en die past bij een zx6r prima onder je kroonplaat waar je je clip ons vastschroeft:Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:08:
[...]
Heb even gecheckt of die past op die van mij want staat alleen Yamaha bij en hij zegt van niet. Gaat om deze:
https://www.emounting.nl/ram-mount-motorcycle-base-with-9mm-hole-and-1-ball.html?gclid=CjwKCAjw7LX0BRBiEiwA__gNw_dK-FF7gkNO6zazrZOJajtb-IviOjURyHE2m5PCaZLgfw3u5JX2xxoCmn0QAvD_BwE
Zoiets is op ali ook te vinden voor een paar centen.
Dat klopt, door de schroef (of wat er dan ook op zit) vaster te draaien zet het gedeelte wat erin zit uit en komt het vast te zitten.Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:08:
[...]
Ik weet niet of ik dit in dit topic zo kan vragen, of dat ik er een apart topic voor aan moet maken (maar dat hoor ik vanzelf wel
)
Zoals ik eerder aan gaf, heb ik mijn motor op laten halen om rijklaar te maken. Vandaag kreeg ik een belletje en die loog er niet om. Mijn motor, SV1000N uit 2003 (gekocht in 2009 als eerste eigenaar, showmodel) heeft zo'n 3 jaar stil gestaan. Er zit denk zo'n 16000km op de teller. Heeft een lekke voorvork (braampjes in/op de binnenpoot) en moet dus een nieuwe binnenpoot in. De banden zijn van 2003 (daar schrok ik even van) en moeten sowieso vervangen worden. Daarnaast komen er nog extra punten bij:
Wat is jullie advies? Ik kan me niet voorstellen dat de brandstofpomp zomaar in ene kapot is van 3 jaar stil staan. Alle vloeistoffen en bougies vervangen kan ik (denk ik ) zelf wel. Tank zelf reinigen zou ik ook wel kunnen. Tandwielen en ketting vervangen kan ik ook zelf wel. Voorvork (keerringen e.d.) daar waag ik me niet aan.
Ze zeiden bijna letterlijk, als de benzinepomp ook kapot blijkt te zijn, is het de motor bijna niet meer waard. Maar ik heb denk 5 jaar actief op de motor gereden, naarna 3 jaar weinig en daarna 3 jaar niet. Ik wil de motor niet weg doen omdat ie er nog goed uitziet.
Zoals ik eerder aan gaf, heb ik mijn motor op laten halen om rijklaar te maken. Vandaag kreeg ik een belletje en die loog er niet om. Mijn motor, SV1000N uit 2003 (gekocht in 2009 als eerste eigenaar, showmodel) heeft zo'n 3 jaar stil gestaan. Er zit denk zo'n 16000km op de teller. Heeft een lekke voorvork (braampjes in/op de binnenpoot) en moet dus een nieuwe binnenpoot in. De banden zijn van 2003 (daar schrok ik even van) en moeten sowieso vervangen worden. Daarnaast komen er nog extra punten bij:
- Rubbers voorrem versleten, moet een revasiekit op
- Remblokken zelf zijn doorweekt met de olie, moet vervangen worden
- Kogellagers voorwiel moeten vervangen worden
- Er moet een nieuwe kettingset op
- Tank moet gereinigd worden
- Alle vloeistoffen moeten vervangen worden
- Bougies vervangen
- Voorvork had ik al genoemd
- Banden had ik al genoemd
Wat is jullie advies? Ik kan me niet voorstellen dat de brandstofpomp zomaar in ene kapot is van 3 jaar stil staan. Alle vloeistoffen en bougies vervangen kan ik (denk ik ) zelf wel. Tank zelf reinigen zou ik ook wel kunnen. Tandwielen en ketting vervangen kan ik ook zelf wel. Voorvork (keerringen e.d.) daar waag ik me niet aan.
Ze zeiden bijna letterlijk, als de benzinepomp ook kapot blijkt te zijn, is het de motor bijna niet meer waard. Maar ik heb denk 5 jaar actief op de motor gereden, naarna 3 jaar weinig en daarna 3 jaar niet. Ik wil de motor niet weg doen omdat ie er nog goed uitziet.
Hoi!josje94 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:13:
Imiddels lurk ik al een jaar mee in dit topic en probeer ik zoveel mogelijk te lezen. In dat jaar heb ik:
Mijn eerste les gehad;
Mijn rijbewijs gehaald;
Suzuki SV650S 2002:
[Afbeelding]
Regio is Overijssel
Die onderspoiler staat m goed
@iMars : Tja, wat zou je er nog voor over hebben? Als alles er nog goed uit ziet kan je m misschien nog verkopen voor een hobbyist ofzo? Of alles in één voor onderdelen?
[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2020 11:33 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb je wel eens gezien wat er gebeurt met brandstof die onaangeraakt en niet op correcte wijze gepreserveerd word opgeslagen? Dat word taaie gom, vergelijkbaar met teer of hars. Niet dat het altijd gebeurt (en de tijdsduur varieert ook met de samenstelling) maar het is echt wel troep.iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
Dat kan absoluut een pomp en/of injectoren slopen.
https://www.garden-kit.co...uel/why-petrol-goes-stale
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2020 11:35 ]
Ik zoek eigenlijk de goedkoopste alternatief... En de vraag of een brandstof pomp echt kapot kan gaan van 3 jaar stil staan...Vrijdag schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
[...]
Hoi!![]()
Die onderspoiler staat m goed
@iMars : Tja, wat zou je er nog voor over hebben? Als alles er nog goed uit ziet kan je m misschien nog verkopen voor een hobbyist ofzo? Of alles in één voor onderdelen?
:strip_exif()/f/image/G59nnA69QxRR8oM2SurzI0C8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind het een mooie fiets, een heerlijke tweepitter.
HTT-Thalan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:33:
[...]
Heb je wel eens gezien wat er gebeurt met brandstof die onaangeraakt en niet op correcte wijze gepreserveerd word opgeslagen? Dat word taaie gom, vergelijkbaar met teer of hars. Niet dat het altijd gebeurt (en de tijdsduur varieert ook met de samenstelling) maar het is echt wel troep.
Dat kan absoluut een pomp en/of injectoren slopen.
[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 08-04-2020 11:35 ]
Bedankt! Zonder bellypan lijkt het wel een stuk kaler. Ik heb hem er niet per se op uitgezocht maar ben achteraf wel blijf dat hij er onder zit.
Ik help je ook hopen van niet, het is een leuke motor om te zieniMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:35:
[...]
Ik zoek eigenlijk de goedkoopste alternatief... En de vraag of een brandstof pomp echt kapot kan gaan van 3 jaar stil staan...
[Afbeelding]
[...]
ik hoop het niet...
Je kan een second opinion vragen maar dat is óók niet gratis natuurlijk (en een hoop gedoe in dit geval).
- Zelf revisiekitje bestellen en uitvoeren, is heel eenvoudig.
- Setje aftermarket uit Italie bestellen, kosten geen drol. Zelf vervangen
- Kan je in principe ook zelf doen, ik heb een lagertrekker set liggen die je wel kan gebruiken eventueel. Nieuwe SKF lagers erin en je kan weer door!
- Kan je ook zelf doen met het juiste gereedschap, relatief eenvoudig.
- Zelf ook lekker doorspoelen, ook geen rocket science.
- Kan je ook zelf doen.
- Bougies vervangen
- Idem.
- Even langs gaan bij Hyperpro in Alphen aan de Rijn, kunnen wellicht nog je binnenpoot redden, kosten circa 100 euro.
- Laten doen, ben je waarschijnlijk 300-400 euro aan kwijt?
[ Voor 40% gewijzigd door cyntax op 08-04-2020 11:42 ]
Mijn super tenere heeft 2 gaskabels... die vervolgens op het 'vaste' deel een potmeter aandrijven om er drive by wire van te maken.Chakotay schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:29:
De 848 heeft volgens mij nog gewoon gaskabels ipv ride by wire, lijkt me dan eerder de 959.
Die japanner had het niet helemaal begrepen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn oude ZX6R heeft 4 jaar stilgestaan voordat ik hem van mijn broer heb overgenomen en daar hebben we samen ook een paar duizend euro in moeten steken voordat die weer goed was. Inderdaad was door de oude benzine het brandstofsysteem compleet naar de haaien. De hele machine is toen uit elkaar geweest en het brandstofsysteem is ultrasoon gereinigd. Ik kan dus uit ervaring helaas zeggen dat het niet uit de lucht gegrepen is. Oude benzine wordt wordt inderdaad een dikke smurrie.iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:35:
[...]
Ik zoek eigenlijk de goedkoopste alternatief... En de vraag of een brandstof pomp echt kapot kan gaan van 3 jaar stil staan...
[Afbeelding]
[...]
ik hoop het niet...
Ik ben het met Cyntax eens, @iMars, maar vergeet niet dat je alles opgeteld (zeker als je dit voor het eerst doet) wel een paar dagen aan het sleutelen bent aan dit lijstje, en dat is als alles goed gaat. Dat moet je wel willen/kunnen en zo niet is uitbesteden of verkopen je enige optie. Het is makkelijk praten dat je 'bijna alles wel zelf kan' (ik doe ook bijna alles zelf) maar daardoor vergeten we wel eens wat voor een opdracht dit voor de niet-geinitiëerde kan zijn.cyntax schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:38:
[...]Al met al kom je met het bovenstaande zeker niet boven de 1000 euro uit aan materiaal. Wel moet je kijken wat je eigen tijd je waard is en of je plezier haalt uit het sleutelen. Anders kan je het beter uitbesteden. Daarnaast hopen dat je brandstofpomp niet defect is... Anders tweedehands deel scoren en installeren?
- Kan je in principe ook zelf doen, ik heb een lagertrekker set liggen die je wel kan gebruiken eventueel. Nieuwe SKF lagers erin en je kan weer door!
- Kan je ook zelf doen.
- Bougies vervangen
- Idem.
- Even langs gaan bij Hyperpro in Alphen aan de Rijn, kunnen wellicht nog je binnenpoot redden, kosten circa 100 euro.
Wat is je bouwjaar?Jolke schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:14:
Met 180 km was ik er al, dat scheelt.
@timmie271, kun je mij ook in de OP toevoegen met deze motor. Duitsland, Hessen.
Van de motor dan
Gamertag: timmie271
Is die zaak van die grote stevige MF gast die zn zx7r ombouwde naar motogp replica met zx9r blok?xos schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:24:
[...]
Vriend heeft een motor bij hem gekocht, zelf er weinig verstand van. Advertentie was helemaal klaar en goed voor een seizoen probleemvrij rijden. Dommoor heeft geen proefrit gemaakt vanwege slecht weer. Quickshifter verrot, mail gestuurd geen reactie. Versnellinsbak binnen 2000km kapot (ging niet meer naar de 3e versnelling), mailen weer geen reactie. Bellen, reactie jammer maar helaas en succes ermee. Eikel is er daarna nog 1 keer mee gaan rijden met als gevolg een knal en gat in het motorblok. Zelf rechtop gebleven, 5 andere motorrijders achter hem niet. Daarna laten bekijken bij een lokale shop om te zien of er nog wat te redden was. Maar schade was de investering niet meer waard.
Andere vriend is nogal handig en heeft alles wat er te redden viel netjes gedemonteerd en hij is nu bezig om de boel in onderdelen te verkopen. Als er nog iemand spul nodig heeft voor een 2010 zx10r geef maar een gil... Die Arnold heeft nooit thuis gegeven. Dus kan hem niet aanraden.
edit: ja dus, heb hem altijd al een beetje hobbiebob gevonden...
954 is idd op papier de betere en moderner vergeleken met de 929. Het is allemaal net even verfijnder (en lichter!)UTwizard schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:00:
[...]
Oh daar heb ik nog niks van gevonden, maar ga ik zeker even op zoeken. Dat zijn geen leuke dingen als het je overkomt.
Ik ben gisteren de 929 generatie gereden, modeljaar 2000-2001. De 954 zou de net iets verder ontwikkelde (en op papier betere) versie moeten zijn, maar die zijn ook veel moeilijker te vinden.
Ik had er zelf een 954 back-in-the-day en nooit problemen gehad (afgezien van ene lekke koppakking veroorzaak door de vorige eigenaar. Opgelost onder garantie)
Niet de snelste/meeste vermogen (vergeleken met 1000cc bikes van andere merken), maar erg licht en wendbaar! Soms heb ik nog wel spijt dat ik hem niet meer heb
Verwijderd
Zoals de anderen boven mij ook al aangeven, het is een pen die bij het aandraaien zichzelf klem zet in de holle pijp van je kroonplaat bevestiging (balhoofd), daar is dus geen schroefdraad voor nodig. Vrijwel alle varianten bij ome ali hebben extra bussen meegeleverd waardoor ze min of meer universeel toepasbaar zijn.Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:08:
[...]
Als je er geen vertrouwen in hebt, kun je ook gewoon de mount van RAM kopen, en die gebruiken. Dan kun je de montage mogelijkheid die bij de Xgrip geleverd wordt bv op je fiets gebruiken en de X grip overzetten als je gaat fietsen (als je de 12v aansluiting van de Xgrip niet vast maakt op de motor
Dit is inderdaad stof tot nadenken. Net even gebeld naar Hyperpro, zij kunnen de binnenpoot voor ~€192 ex btw leveren, dat is incl btw €232, dan nog iets van 190 arbeid erbij. Is nog steeds goedkoper dan de garage hier, die alleen al 450 voor de binnenpoot vraagt, zonder het monteren enzo.cyntax schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:38:
[...]Al met al kom je met het bovenstaande zeker niet boven de 1000 euro uit aan materiaal. Wel moet je kijken wat je eigen tijd je waard is en of je plezier haalt uit het sleutelen. Anders kan je het beter uitbesteden. Daarnaast hopen dat je brandstofpomp niet defect is... Anders tweedehands deel scoren en installeren?
- Kan je ook zelf doen.
- Bougies vervangen
- Idem.
Denk dat ik hier een leuk voorjaar project van ga maken. Dan maar even wachten met rijden.
Ben het met je eens. Ik ben (al zeg ik het zelf) heel handig. Maar ik heb sommige dingen nog nooit gedaan (al heb ik vroeger veel aan brommers gesleuteld). Olie vervangen, koelvloeistof vervangen etc lijkt me geen rocket science als ik het met me oude brommer vergelijk (Honda MT50 en Honda MTX80 ja ik weet het, officieel geen brommerHTT-Thalan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:45:
[...]
Ik ben het met Cyntax eens, @iMars, maar vergeet niet dat je alles opgeteld (zeker als je dit voor het eerst doet) wel een paar dagen aan het sleutelen bent aan dit lijstje, en dat is als alles goed gaat. Dat moet je wel willen/kunnen en zo niet is uitbesteden of verkopen je enige optie. Het is makkelijk praten dat je 'bijna alles wel zelf kan' (ik doe ook bijna alles zelf) maar daardoor vergeten we wel eens wat voor een opdracht dit voor de niet-geinitiëerde kan zijn.
Geen pasklaar antwoord voor je, behalve zoals al gezegd door meerdere hier:iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
Ik weet niet of ik dit in dit topic zo kan vragen, of dat ik er een apart topic voor aan moet maken (maar dat hoor ik vanzelf wel)
Zoals ik eerder aan gaf, heb ik mijn motor op laten halen om rijklaar te maken. Vandaag kreeg ik een belletje en die loog er niet om. Mijn motor, SV1000N uit 2003 (gekocht in 2009 als eerste eigenaar, showmodel) heeft zo'n 3 jaar stil gestaan. Er zit denk zo'n 16000km op de teller. Heeft een lekke voorvork (braampjes in/op de binnenpoot) en moet dus een nieuwe binnenpoot in. De banden zijn van 2003 (daar schrok ik even van) en moeten sowieso vervangen worden. Daarnaast komen er nog extra punten bij:Ik dacht zelf aan voorvork vervangen, grote beurt en klaar, maar nee dus. De winkel schat nu de kosten aan materiaal al minimaal op €2000 en met arbeid erbij zo'n €3000 (het dubbele van wat ik in gedachte had). Daarnaast zeiden ze: als de injectoren en brandstofpomp kapot is, ben je zo €800 verder.
- Bougies vervangen
Oude brandstof kan behoorlijk at schade aanrichten helaas.
Als je zelf handig bent en er tijd in wilt stoppen kun je misschien zelf wel een hoop regelen/doen.
Maar 1 tip, let daabij op de volgorde.
Leuk om er nieuwe banden, remblokken, voorvork, ketting en de ratteplan op te hobby'en om er vervolgens achter te komen dat de brandstofpomp en de injectoren defect zijn.
Dus prio 1 zou zijn het ding goed laten lopen voor zo min mogelijk kosten.
Dus tank reinigen en verse brandstof: kun je zelf
Cleaner in het systeem: kun je zelf
Nieuwe accu er in: kun je zelf
en kijken of het ding aan wil.
Zo ja dan verder plannen/kijken.
Zo nee nieuwe plannen maken
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb het balhoofd nog nagemeten en is 1,5 a 1,6cm dus zou moeten passenVerwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:00:
[...]
Zoals de anderen boven mij ook al aangeven, het is een pen die bij het aandraaien zichzelf klem zet in de holle pijp van je kroonplaat bevestiging (balhoofd), daar is dus geen schroefdraad voor nodig. Vrijwel alle varianten bij ome ali hebben extra bussen meegeleverd waardoor ze min of meer universeel toepasbaar zijn.
Als je er geen vertrouwen in hebt, kun je ook gewoon de mount van RAM kopen, en die gebruiken. Dan kun je de montage mogelijkheid die bij de Xgrip geleverd wordt bv op je fiets gebruiken en de X grip overzetten als je gaat fietsen (als je de 12v aansluiting van de Xgrip niet vast maakt op de motor)
Heb hem zojuist besteld, thanks nog!
Ja, koelvloeistof vervangen van een MT50 is inderdaad heel makkelijkiMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:10:
[...]
Dit is inderdaad stof tot nadenken. Net even gebeld naar Hyperpro, zij kunnen de binnenpoot voor ~€192 ex btw leveren, dat is incl btw €232, dan nog iets van 190 arbeid erbij. Is nog steeds goedkoper dan de garage hier, die alleen al 450 voor de binnenpoot vraagt, zonder het monteren enzo.
Denk dat ik hier een leuk voorjaar project van ga maken. Dan maar even wachten met rijden.
[...]
Ben het met je eens. Ik ben (al zeg ik het zelf) heel handig. Maar ik heb sommige dingen nog nooit gedaan (al heb ik vroeger veel aan brommers gesleuteld). Olie vervangen, koelvloeistof vervangen etc lijkt me geen rocket science als ik het met me oude brommer vergelijk (Honda MT50 en Honda MTX80 ja ik weet het, officieel geen brommer).
Zet mij er ook maar in alstublieft.

Triumph Speed Triple 1050 uit 2007. Noord-Brabant
Ik zie te weinig foto's in dit topic

Inmiddels wel voorzien van een andere uitlaat, een dezer dagen verwacht ik ook alle spullen binnen voor een tidy tail en wat subtielere (en fellere) knippers. Als alles er op zit doe ik weer een update.
@timmie271 Als het hek eenmaal van de dam is
Telt een screenshot ook:
:strip_exif()/f/image/NvFwz4hTM0gu8FvZ4gJqfUkH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil reizen...!!
3 gpx routes, 2 stuks off road in de hoge alpen, 1 verbindings route tussen die 2.
Alleen mogelijk in juli /augustus ivm sneeuw/ijs.
Dus.. als we weer mogen rijden in juli springt Bommes op 1 van zijn motoren en gaat dit een deel van de rit zijn.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
De 954 zou inderdaad een paar PK meer moeten hebben en ook een paar KG minder, maar daar geef ik persoonlijk niet zo heel veel om. De 929 en 954 worden beide geroemd om hun goede rij eigenschappen en dat een 929 wat minder verfijnd zou zijn, och dat heeft ook wel weer zijn charmeSniperGuy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:52:
954 is idd op papier de betere en moderner vergeleken met de 929. Het is allemaal net even verfijnder (en lichter!)
Ik had er zelf een 954 back-in-the-day en nooit problemen gehad (afgezien van ene lekke koppakking veroorzaak door de vorige eigenaar. Opgelost onder garantie)
Niet de snelste/meeste vermogen (vergeleken met 1000cc bikes van andere merken), maar erg licht en wendbaar! Soms heb ik nog wel spijt dat ik hem niet meer heb![]()
[Afbeelding]
Zitpositie was ook goed bij de 929, ik heb in het verleden ook wel op verschillende GSXR's gezeten maar daar was het heel erg hit or miss voor mij.
Met voertuigen uitzoeken ben ik wel een moeilijk figuur is me de laatste weken weer opgevallen, mijn vriendin wordt er langzamerhand ook gek van...
Je hebt ook wel gelijk hoor, dat er veel goedkope chinese meuk bestaat. Maar er zijn een paar van die positieve uitschieters.HTT-Thalan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:12:
[...]
Nou, terecht nuance dan, ik wist niet dat de prijzen van enigzins fatsoenlijke camera's ondertussen zo ver gezakt waren(zie je, ik maak heus niet overal een discussie van
).
Zelf heb ik zo'n Eken H9R. Hij kan in 4K opnemen, maar daar issie eigenlijk net niet krachtig genoeg voor. Framerate moet omlaag en hij skipt tussen elk recording blok een paar seconden. Op 1080p is het dan wel weer seamless en op fatsoenlijke framerates.
En hij mist beeldstabilisatie.
Een maat van me heeft een Xiaomi Yi Lite. Kost je wel 80 euro (wat nog niet veel is opzich), maar heeft gewoon wat krachtiger hardware aan boord waardoor 4K wel een serieuze optie is. En natuurlijk beeldstabilisatie. Want dat was met zijn Monster600 dus niet zo fijn icm de H9R. Inmiddels heeftie een R6, dus dat maakt t dan weer minder interessant om beeldstabilisatie te hebben.
Als dashcam in de auto heb ik een 70Mai 1S Smartcam. Ook daar weer prima beeld, zowel overdag als 's nachts. Enige nadeel is dat de WiFi interface gewoon traag is. Opnames via de app op je telefoon overhalen duurt me eigenlijk te lang. En elke keer frutten om het kaartje er uit te pakken is me ook weer teveel werk.
Maargoed, het werkt wel en als je echt moet, dan gebruik je dat ook wel. Maar je gaat niet voor je lol na een rit nog even een kwartier zitten om dat ene stukje film van die aso er af te plukken en dat op Youtube te zetten oid.
Ook deze heeft geen beeldstabilisatie, opzich in een normale auto geen probleem. M'n zusje heeft een brommobiel met zo'n 440cc 2cylinder diesel en dezelfde dashcam, en stationair trilt dat nog harder dan een Monster600, dus dan heb je ook weer de artefacten daar van in beeld. Zodra de toeren omhoog gaan werkt het wel weer prima. Dan zijn de meeste trillingen foetsie.
Ze zet de aso-acties ook leuk op Youtube. Een van haar opnames is zelfs gefeatured in een van de recente Dutch Dashcam compilates
M'n pa heeft dan weer een elcheapo Grundig dashcam van 15 euro. De doos claimt 1080p FullHD, maar in werkelijkheid neemt het ding op in 640x480, gestretched naar FullHD. Dat is zo fuzzy dat je bij het stoplicht het kenteken van de auto voor je niet kan lezen.
Daarbij is het schrijven naar de SD kaart onbetrouwbaar. Het mis hele stukken, hele ritten zijn soms gewoon foetsie, de encoding gaat niet lekker waardoor je een timeline onder de video hebt van 5 minuten maar de recording blokken zijn slechts 1 minuut, waardoor je aan het einde van die minuut 5 minuten stilstaand beeld hebt maar wél een werkend audiospoor. Echt totale brol.
Ligurische grenzkammstrecke (in goed FransBommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:20:
[...]
Telt een screenshot ook:
[Afbeelding]
Ik wil reizen...!!![]()
![]()
3 gpx routes, 2 stuks off road in de hoge alpen, 1 verbindings route tussen die 2.
Alleen mogelijk in juli /augustus ivm sneeuw/ijs.
Dus.. als we weer mogen rijden in juli springt Bommes op 1 van zijn motoren en gaat dit een deel van de rit zijn.
Dat is eigenlijk een gouden tip toch wel. Maar niet olieverversen e.d.? Of komt dat na het starten?Bommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:11:
[...]
Geen pasklaar antwoord voor je, behalve zoals al gezegd door meerdere hier:
Oude brandstof kan behoorlijk at schade aanrichten helaas.
Als je zelf handig bent en er tijd in wilt stoppen kun je misschien zelf wel een hoop regelen/doen.
Maar 1 tip, let daabij op de volgorde.
Leuk om er nieuwe banden, remblokken, voorvork, ketting en de ratteplan op te hobby'en om er vervolgens achter te komen dat de brandstofpomp en de injectoren defect zijn.
Dus prio 1 zou zijn het ding goed laten lopen voor zo min mogelijk kosten.
Dus tank reinigen en verse brandstof: kun je zelf
Cleaner in het systeem: kun je zelf
Nieuwe accu er in: kun je zelf
en kijken of het ding aan wil.
Zo ja dan verder plannen/kijken.
Zo nee nieuwe plannen maken
Heb hier een mooie filmpje gezien van iemand die de pomp demonteerd en uit elkaar haalt om schoon te maken. Dat is iets wat ik denk wel kan, ziet er ook niet moeilijk uit.
https://www.1limburg.nl/h...me?context=latestarticles
Niet dat ik komend weekend van plan was om naar Zuid-Limburg te gaan, maar dit soort maatregelen krijg je nu dus. Ik ben benieuwd hoeveel regio's er volgen, en hoe vaak dit in de toekomst herhaald gaat worden. Want dit gaat komend weekend te goed bevallen, mark my words.
Ik ben ook benieuwd wat ze bedoelen met "familiebezoekjes blijven mogelijk". Ik woon er buiten, maar vrijwel al mijn familie en vrienden erbinnen. Hoe moet ik bewijzen dat ik een legitiem reisdoel heb in die regio?
Niet dat ik komend weekend van plan was om naar Zuid-Limburg te gaan, maar dit soort maatregelen krijg je nu dus. Ik ben benieuwd hoeveel regio's er volgen, en hoe vaak dit in de toekomst herhaald gaat worden. Want dit gaat komend weekend te goed bevallen, mark my words.
Ik ben ook benieuwd wat ze bedoelen met "familiebezoekjes blijven mogelijk". Ik woon er buiten, maar vrijwel al mijn familie en vrienden erbinnen. Hoe moet ik bewijzen dat ik een legitiem reisdoel heb in die regio?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Olie is relatief goedkoop en die is sowieso verouderd, dus die kan je wel meepakken. De bandjes bijv zou ik voor het laatst bewaren.iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:43:
[...]
Dat is eigenlijk een gouden tip toch wel. Maar niet olieverversen e.d.? Of komt dat na het starten?
Heb hier een mooie filmpje gezien van iemand die de pomp demonteerd en uit elkaar haalt om schoon te maken. Dat is iets wat ik denk wel kan, ziet er ook niet moeilijk uit.
[YouTube: How to clean fuel filter / pump - Suzuki SV1000 and SV650]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Voor je gaat starten, doe eerst even wat olie in je cilinders een paar dagen vooraf zodat het iig gesmeerd wordt tijdens de eerste omwentelingen. Tevens kan je ook heel veel geld besparen door per onderdeel te kijken waar het onderdeel het meest voordelige is. Olie bestel ik bijv. altijd bij oliehandel, remblokken bij Louis, zelfde als filters e.d. Kan tussen de shops een behoorlijk verschil zitten.iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:43:
[...]
Dat is eigenlijk een gouden tip toch wel. Maar niet olieverversen e.d.? Of komt dat na het starten?
In elk geval positief dat ze het voor ál het dagtoerisme invoeren en niet alleen motorrijders de schuld geven van de drukte. Want dat gevoel kreeg ik toch wel in de berichtgeving over afgelopen weekend.DrivinUCrazy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:47:
https://www.1limburg.nl/h...me?context=latestarticles
Kan ik nog wat familie adopteren?Ik ben ook benieuwd wat ze bedoelen met "familiebezoekjes blijven mogelijk". Ik woon er buiten, maar vrijwel al mijn familie en vrienden erbinnen. Hoe moet ik bewijzen dat ik een legitiem reisdoel heb in die regio?
[ Voor 22% gewijzigd door Waaj op 08-04-2020 13:12 . Reden: typo ]
Ik heb het zelfe stuk dat in deze route zit al heen en terug gereden in 2017.. op mijn Vespa.Waaj schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:37:
[...]
Ligurische grenzkammstrecke (in goed Frans) zit daar zo te zien bij? Die heb ik een jaar of 10 gedeeltelijk gereden maar vond ik niet te doen. Maar ik weet dat jij daar waarschijnlijk anders over denkt
De weg omhoog (Col de Tende) was daarentegen wel leuk
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/1uDOv7ubdMi3OrHUu6oq5lio.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze route is de laatste jaten flink opgeknapt en dus ook gewoon op een Vepsa te doen
Met een beetje door drukken op sommige stukken, dat moet ik toe geven.
Tja, het ding loopt echt wel een paar minuten ook met "oude olie".iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:43:
[...]
Zit er genoeg in?
Misschien eerst even een klein beetje olie in de cilinders laten lopen voor dat je gaat starten, zoals @Thoit ook al zegt..
Hij heeft altijd bij ons in de cup geraced. En was meer aan het sleutelen dan aan het racen. Er was altijd iets aan de hand met die racer. Dat zegt wat mij betreft voldoende over de expertise.xos schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:24:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ik rijd al jaren met die generatie zx10r'en, los van de bak zijn die redelijk bulletproof, maar een bak heeft bij elke circuitfiets een zwaar leven. Ik was er zelf niet bij dus kan er niet echt over oordelen, maar ik zou zelf ook geen garantie geven als iemand na 2000km/ongeveer 10 circuitdagen zijn bak stuk rijd...
Verder ken ik de beste man niet echt, maar die bak is gewoon risico van de sport zeg maar.
Maar waar ik vooral naar benieuwd ben, wat heeft ie voor die fiets betaald, want dat ding koste (voor een 3e generatie zx10r) echt een godsvermogen.
Verder ken ik de beste man niet echt, maar die bak is gewoon risico van de sport zeg maar.
Maar waar ik vooral naar benieuwd ben, wat heeft ie voor die fiets betaald, want dat ding koste (voor een 3e generatie zx10r) echt een godsvermogen.
[ Voor 37% gewijzigd door Bastard op 08-04-2020 13:09 ]
Dit ziet er nog redelijk uit. Toen ik daar reed was het af en toe zoeken wat route was en wat berghelling. Maar dan nogBommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:52:
[...]
Ik heb het zelfe stuk dat in deze route zit al heen en terug gereden in 2017.. op mijn Vespa.![]()
[Afbeelding]
Deze route is de laatste jaten flink opgeknapt en dus ook gewoon op een Vepsa te doen![]()
Met een beetje door drukken op sommige stukken, dat moet ik toe geven.
[...]
Mijn schoonmoeder woont daar.Waaj schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:49:
[...]
In elk geval positief dat ze het voor ál het dagtoerisme invoeren en niet alleen motorrijders de schuld geven van de drukte. Wand dat gevoel kreeg ik toch wel in de berichtgeving over afgelopen weekend.
[...]
Kan ik nog wat familie adopteren?
Consider it done.
Zoals beloofd, vakantiefilmpjes! Dit was op de dag na de aardverschuiving bij de Col de l'Iseran, waar de Tour de France was stilgelegd. Daar was niet zo veel meer van te zien gelukkig en lag er prima bij
Zo gingen we de La Roserie op:
En een uur later, na de lunch, gingen we zo verder de Petit Saint Bernard op... Filmpje is vanaf 6:30, vanaf 7 wordt het spannend qua weer. Op de camera zie je meer dan je door je vizier zag.
Heb helaas geen filmpjes van de Grimselpass (camera had even nodig om op te drogen na deze dag...), maar daar was het 4 graden en nog dichtere mist. Kom je aan met je zomerhandschoentjes, zonder handvatverwarming
EDIT:
Nu we toch bezig zijn... Koetjes!
En een uur later, na de lunch, gingen we zo verder de Petit Saint Bernard op... Filmpje is vanaf 6:30, vanaf 7 wordt het spannend qua weer. Op de camera zie je meer dan je door je vizier zag.
Heb helaas geen filmpjes van de Grimselpass (camera had even nodig om op te drogen na deze dag...), maar daar was het 4 graden en nog dichtere mist. Kom je aan met je zomerhandschoentjes, zonder handvatverwarming
EDIT:
Nu we toch bezig zijn... Koetjes!
[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2020 13:55 ]
Sorrie typo, 200km. Eerste dag problemen met de QS en bak en weinig gereden. 2e dag zei het blok boem, staat nog op youtube een filmpje van.Bastard schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:05:
ik rijd al jaren met die generatie zx10r'en, los van de bak zijn die redelijk bulletproof, maar een bak heeft bij elke circuitfiets een zwaar leven. Ik was er zelf niet bij dus kan er niet echt over oordelen, maar ik zou zelf ook geen garantie geven als iemand na 2000km/ongeveer 10 circuitdagen zijn bak stuk rijd...
Vanwege zijn gebrekkige technische kennis heeft hij expres niet aan de onderkant van de markt gekocht en bij een dealer. Vorige keer had hij ook al een probleemmotor gekocht (ook in Groningen
@NLDViane, sjezus, wat een pokkeweer. 
Die geluidjes van rubber tussendoor maken het wel wat scary! Slipte je weg bij 7:00 in de bocht?
Die geluidjes van rubber tussendoor maken het wel wat scary! Slipte je weg bij 7:00 in de bocht?
Dat is windgeruis+water bij de microfoon, valt dus mee. Als je het filmpje van de Izoard bekijkt hoor je het volgensmij ookJolke schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:57:
@NLDViane, sjezus, wat een pokkeweer.
[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2020 14:01 ]
Altijd lekker... , pokke weer in de bergenNLDViane schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:45:
Zoals beloofd, vakantiefilmpjes! Dit was op de dag na de aardverschuiving bij de Col de l'Iseran, waar de Tour de France was stilgelegd. Daar was niet zo veel meer van te zien gelukkig en lag er prima bij![]()
[YouTube: La Roserie Ascend]
[YouTube: Col du petit Saint Bernard 2020]
EDIT:
Nu we toch bezig zijn... Koetjes!![]()
[YouTube: Koetjes slalom Kühtai]
Incoming..!!
:strip_exif()/f/image/T1pGBS2lWHnbVvHbR6I7c2az.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan maar ff schuilen
:strip_exif()/f/image/iXZyIywlLWrU4UuyWIO55Rxl.jpg?f=fotoalbum_large)
Geeft wel goede sterke verhalen na je vakantie
@Bommes ziet er ook lekker uit inderdaad
Vaak is het er ook ineens, denk je het achter je gelaten te hebben en rijd je ineens een wolk in
Nu we het toch over Ligurië hebben. Een brug is ingestord. 
https://nos.nl/artikel/23...n-ligurie-en-toscane.html
https://nos.nl/artikel/23...n-ligurie-en-toscane.html
Eerst even kijken; één gewonde. Dat schaar ik onder "geen slachtoffers".
Dus dáár zijn die miljarden voor nodig! en Hier zetten ze gewoon een dranghek over de weg... Dit is wel erg rigoreus.
On another note: net berichtje van monteur: de bandjes (Michelin Road 5 Trail) zijn binnen. Die lagen dus nog toevallig op voorraad. Vrijdag even ophalen, dan leg ik ze nog maar even in de garage tot het huidige setje aan vervanging toe is.
Dus dáár zijn die miljarden voor nodig! en Hier zetten ze gewoon een dranghek over de weg... Dit is wel erg rigoreus.
On another note: net berichtje van monteur: de bandjes (Michelin Road 5 Trail) zijn binnen. Die lagen dus nog toevallig op voorraad. Vrijdag even ophalen, dan leg ik ze nog maar even in de garage tot het huidige setje aan vervanging toe is.
Dealer is duur, maar die moeten er ook aardig aantal uurtjes insteken om alles te doen.iMars schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
Ik weet niet of ik dit in dit topic zo kan vragen, of dat ik er een apart topic voor aan moet maken (maar dat hoor ik vanzelf wel)
Zoals ik eerder aan gaf, heb ik mijn motor op laten halen om rijklaar te maken. Vandaag kreeg ik een belletje en die loog er niet om. Mijn motor, SV1000N uit 2003 (gekocht in 2009 als eerste eigenaar, showmodel) heeft zo'n 3 jaar stil gestaan. Er zit denk zo'n 16000km op de teller. Heeft een lekke voorvork (braampjes in/op de binnenpoot) en moet dus een nieuwe binnenpoot in. De banden zijn van 2003 (daar schrok ik even van) en moeten sowieso vervangen worden. Daarnaast komen er nog extra punten bij:Ik dacht zelf aan voorvork vervangen, grote beurt en klaar, maar nee dus. De winkel schat nu de kosten aan materiaal al minimaal op €2000 en met arbeid erbij zo'n €3000 (het dubbele van wat ik in gedachte had). Daarnaast zeiden ze: als de injectoren en brandstofpomp kapot is, ben je zo €800 verder.
- Bougies vervangen
Zelf doen kan prima, er zitten geen zaken bij die rocket science zijn, maar met remmen ed is het wel opletten geblazen dat alles volgens de regels gaat.
Zojuist mijn nieuwe motorschoenen binnengekregen, de Revit Marshall WR. I.v.m. de kortingen en een tegoed bon niet veel voor betaald. Ik ben er blij mee:

En een dealer moet ook verdienen. Men vergeet vaak dat die mensen ook enorme kosten hebben. Maar dat staat wel los van het goed doen. Als ik net lees dat iemand wat meer betaald met de gedachten dan is het goed, dan mag je ook verwachten dat het goed is. Helaas maken nog erg veel bedrijven misbruik van mensen die er geen verstand van hebben (wat onlangs in een TV programma weer duidelijk werd).SniperGuy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:26:
Dealer is duur, maar die moeten er ook aardig aantal uurtjes insteken om alles te doen.
Zelf doen kan prima, er zitten geen zaken bij die rocket science zijn, maar met remmen ed is het wel opletten geblazen dat alles volgens de regels gaat.
[ Voor 57% gewijzigd door Thoit op 08-04-2020 14:46 ]
@Thoit ik heb sinds vorige week ook een nieuw setje Revit laarzen:
:strip_exif()/f/image/zbODrWqGxLIUW5BOdhXXF7Dx.jpg?f=fotoalbum_large)
De Royale H2o
Echt super fijne laarzen, kan er makkelijk een hele dag op lopen/werken.
:strip_exif()/f/image/zbODrWqGxLIUW5BOdhXXF7Dx.jpg?f=fotoalbum_large)
De Royale H2o
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 08-04-2020 14:44 ]
Ik had ze voorbij zien komen inderdaadBommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:44:
@Thoit ik heb sinds vorige week ook een nieuw setje Revit laarzen:
[Afbeelding]
De Royale H2o
Dat is niks..Bommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:04:
[...]
Altijd lekker pokke weer in de bergen.
Incoming..!!
[Afbeelding]
Dan maar ff schuilen
[Afbeelding]
Geeft wel goede sterke verhalen na je vakantie

Alle sneeuw die in dit filmpje ligt viel toen ik dezelfde weg de ander kant op ging de dag ervoor..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Begin September vorig jaar, door de sneeuw naar de top waar het 2 graden was. Snel naar beneden gegaan, na 3 bochten kwam de zon tevoorschijnNLDViane schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:45:
Damn, volgens mij heb ik vorig jaar in Wales 1 keer een buitje gehad...
Ik wou volgend jaar richting het zuiden(kroatie + italie), maar daar moet ik dan nog maar ff over nadeken...
Ik wou volgend jaar richting het zuiden(kroatie + italie), maar daar moet ik dan nog maar ff over nadeken...
ouch.. dan heb ik niets gezegd. Dat is niet best. Zeker voor dat geld niet. Van de koper ook niet, maar als je als verkoper een zaak hebt zou je op zijn minst een beetje tegemoet kunnen komen of mee kunnen denken.xos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:52:
[...]
Sorrie typo, 200km. Eerste dag problemen met de QS en bak en weinig gereden. 2e dag zei het blok boem, staat nog op youtube een filmpje van.
Vanwege zijn gebrekkige technische kennis heeft hij expres niet aan de onderkant van de markt gekocht en bij een dealer. Vorige keer had hij ook al een probleemmotor gekocht (ook in Groningen), vandaar dat hij nu meer wilde uitgeven om een seizoen zonder problemen te kunnen rijden. Maar helemaal vrijuit gaat de koper ook niet als je een motor koopt waar tuinslangen zijn gebruikt. En als je vraagt waarom weet hij het ook niet noch heeft het gevraagd bij de koop
.
In Wales maar 1 bui? dan had je meteen een loterij ticket moeten kopendarkkingll schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:01:
Damn, volgens mij heb ik vorig jaar in Wales 1 keer een buitje gehad...
Hij zei niet dat de bui ooit ophield...ToolkiT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:04:
[...]
In Wales maar 1 bui? dan had je meteen een loterij ticket moeten kopen
[YouTube: Hairy bikers in Wales]
Yup, en de weg uit je filmpje ook bereden, topweg _ToolkiT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:04:
[...]
In Wales maar 1 bui? dan had je meteen een loterij ticket moeten kopen
[YouTube: Hairy bikers in Wales]
Dat stuk naar beneden richting Llanberes
Had echt maar 1 dag regen. + een paar spetters toen ik met een RIB tour meeging.. Could be worse
[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 08-04-2020 15:12 ]
Helaas was de dag ervoor de accu van mijn cam leeg.. want toen ging ik die pas over toen het viel.. stapvoets want visibility was 0,0 en risico op gladheid hoog..NLDViane schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:06:
[...]
Hij zei niet dat de bui ooit ophield...Wel erg gave beelden op die besneeuwde pas!
Eigenlijk was ik van plan die pass te vermijden maar had een afslag gemist.. tot overmaat van ramp ging mijn benzine lampje ook aan halverwege en ik wist niet waar dichtsbijzijnde pomp was..
Gelukkig reed er ook een camper die vroeg of ik ok was, en toen (op verzoek) achter me bleef rijden, just in case..
Het biertje in het hotel smaakte extra goed die avond..
Volgende dag mooi zonnig weer en perfecte uitzichten van de sneeuw (zie filmpje).
Ik had contact met een jongen die ik op de boot op de heenweg had ontmoet en samen zijn we toen opgereden richting de boot in Santander..
[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 08-04-2020 15:12 ]
B4391 is ook geweldig!darkkingll schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:11:
[...]
Yup, en de weg uit je filmpje ook bereden, topweg _
Dat stuk naar beneden richting Llanberes
Had echt maar 1 dag regen. + een paar spetters toen ik met een RIB tour meeging.. Could be worse
Ik kan me niet voorstellen dat ik die niet heb bereden toen, Ik overnachtte op een camping vlakbij Bala. 
Heb bijna heel Snowdonia wel gehad volgens mij, op al die rottige single lanes na.
Maar goed, volgend jaar (pas) weer met de motor op vakantie...
Heb bijna heel Snowdonia wel gehad volgens mij, op al die rottige single lanes na.
darkkingll schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:24:
Ik kan me niet voorstellen dat ik die niet heb bereden toen, Ik overnachtte op een camping vlakbij Bala.
Snowdonia is een van mijn favorite gebieden, zowel qua wandelen als motorijden..
Weer is enige dat roet in het eten kan gooien.. erg onvoorspelbaar daar..
Voorbeeldje: het 'hotel' waar een vriend van me en ik sliepen op Mt Snowdon: https://scontent-lht6-1.x...057a28c9428f7&oe=5EB4F24E
kopje thee op de summit:
https://scontent-lhr8-1.x...e9c0ad2e4ca50&oe=5EB4D203
https://scontent-lht6-1.x...0f5b3dd5eecc6&oe=5EB3AC5C
[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 08-04-2020 15:37 ]
Nice, ook al eens bij SVcontact.com gekeken?josje94 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:13:
Mijn eerste les gehad;
Mijn rijbewijs gehaald;
Suzuki SV650S 2002:
Regio is Overijssel
Veel plezier ermee! En, inderdaad, rijd eens mee.
@HTT-Thalan zag ik jou net rijden bij Foxhol/Hoogezand? Kwam iemand mij tegemoet op de brug met net zon tourfiets als jij hebt en ook een fluor gele helm + jas..
Of ik heb een dubbelganger gespot.
Of ik heb een dubbelganger gespot.
[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 08-04-2020 17:14 ]
Ah sneeuw:ToolkiT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:53:
[...]
Dat is niks..
[Afbeelding]
Alle sneeuw die in dit filmpje ligt viel toen ik dezelfde weg de ander kant op ging de dag ervoor..
[YouTube: Picos N 621]
:strip_exif()/f/image/AC7FJauiwZoDr5oZ2WEEzvQz.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar val ik van om..
Of ik draai er van om:
Keurig met 1,5m afstand.
/f/image/3pp5HZ19GMqcdSNUbKnR1fR0.png?f=fotoalbum_large)
Toch maar eentje van de goeie kant
/f/image/IE6Q1bkVVauMWfi4nLyyFbnb.png?f=fotoalbum_large)
Was wel even fijn om er uit te zijn, voor het eerst in 3 weken tijd... en om een ander mens te spreken.. ik heb daadwerkelijk nu een schorre keel van een uurtje praten...
[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 08-04-2020 17:46 ]
I have stability. The ability to stab.
En nog vond ik het behoorlijk druk eigenlijkBommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:48:
@SmurfLink goed bezig dat je lekker bent gaan rijden![]()
Slim om dat ff door de weeks te doen ook
Maar wel een massage gehad dankzij de klinkers die er nu lagen ipv asfalt
Ja weekend zal wel weer grafdruk of verboden worden, woensdags werk ik een half dagje dus dan maar vandaag.Bommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:48:
@SmurfLink goed bezig dat je lekker bent gaan rijden![]()
Slim om dat ff door de weeks te doen ook
Mijn zadeltassen zijn gefixt
Nu nog een manier om ze te installeren bedenken. Ik heb nog geen passend frame gevonden voor de Dyna uit 2002 (enkel voor nieuwere modellen, waar dan specifiek bij staat dat deze niet past op mijn bike). Ik ben wel handig maar heb niet veel gereedschap om metaal te bewerken, noch de ruimte om het te doen (apartement). Iemand suggesties? De eerste foto is met mijn oude zadel (toen al even gepast), ik heb nu dus een duo seat.
:strip_exif()/f/image/vCchWfJRCpVWxTfYZeP1Ouk6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5GDCfe1EODTOD4tyfbjRpFP1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vCchWfJRCpVWxTfYZeP1Ouk6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5GDCfe1EODTOD4tyfbjRpFP1.jpg?f=fotoalbum_large)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
@mr_zippey reed jij nou net voor mij Goes uit?
Mag die topbox er aub af @SmurfLink ?SmurfLink schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:43:
[...]
Keurig met 1,5m afstand.![]()
[Afbeelding]
Toch maar eentje van de goeie kant![]()
[Afbeelding]
Was wel even fijn om er uit te zijn, voor het eerst in 3 weken tijd... en om een ander mens te spreken.. ik heb daadwerkelijk nu een schorre keel van een uurtje praten...
Daar moeten toch wel elegantere oplossingen voor zijn
En deze is dan nog te klein eigenlijk.. ik wil een maatje groter voor weekendjes weg.Secsytime schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:02:
[...]
Daar moeten toch wel elegantere oplossingen voor zijn![]()
Als iemand nog de nieuwe streetfighter bij goedhart wou gaan proefrijden... dan moet je nog even wachten.
https://mobile.twitter.com/i/web/status/1247890722914586629
Die doet het niet meer denk ik.
https://mobile.twitter.com/i/web/status/1247890722914586629
Die doet het niet meer denk ik.
Even lekker de teelballen laten knedentimmie271 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:49:
[...]
En nog vond ik het behoorlijk druk eigenlijk![]()
Maar wel een massage gehad dankzij de klinkers die er nu lagen ipv asfalt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat viel wel mee. Heb nu een zachter zadel dan hiervoor
Als jij richting Wolphaartsdijk ging wel
Was weer heerlijk weertje hé.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Dat kan ook wel, maar dan moet het toch echt wat eleganter hoor. Zo'n koffer op t puntje van de staart is ècht geen porum.SmurfLink schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:03:
[...]
En deze is dan nog te klein eigenlijk.. ik wil een maatje groter voor weekendjes weg.
Ik heb zelf dit ding voor de weekendjes weg.
https://www.nr1motor.nl/cargobag-tail-bag.html
Lekker veel ruimte, hangt over de staart heen dus lager zwaartepunt, goed vast te sjorren, waterdicht (proefondervindelijk getest, 5 uur lang in de natte bah), etc
Jup. Ik ging rechts en jij rechtdoor.mr_zippey schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:08:
[...]
Als jij richting Wolphaartsdijk ging wel
Was weer heerlijk weertje hé.
Lekker geluidje uit je motor en het tempo was ook niet verkeerd
Ja lekker hé.. Ik was eigenlijk beetje te warm aangekleed, dus extra snelheid nodig om cool te blijven..R0y. schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:35:
[...]
Jup. Ik ging rechts en jij rechtdoor.
Lekker geluidje uit je motor en het tempo was ook niet verkeerd
Had dit rondje gedaan.. (kwam er alleen wat laat achter dat de tracker niet aan stond..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/9rYyvos1OGr6bMvfnFmlnbeF.jpg?f=fotoalbum_large)