Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.925 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21
DateTime.Now schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:45:
[...]

Zit daar iets origine in van je nickname ? (of andersom ?)
hoe bedoel je?

Mijn knieschijf gebroken met inline skaten op mijn 14e ofzo en op mijn 16e pas voor geopereerd.
Daardoor nu gewoon een waardeloze knie, alle zenuwen,kraakbeen en dergelijke zijn beschadigd.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 20:12
Ik vroeg me al tijden af of het nou kneu-steun of kneus-teun was :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun
De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls, voorzitter van de veiligheidsregio’s, zou gezegd hebben dat wandelaars en "gewone' fietser in de verdrukking zouden zijn gekomen. "Zij konden geen kant meer op en hierdoor geen anderhalve meter afstand houden."
8)7 _/-\o_ :'( ;w
Echt heerlijke Trump way, never waste a good disaster.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:36
Ze zochten een stok om mee te slaan en die hebben ze nu gevonden.
Moet nog maar zien of dit, na het corona verhaal, nog terug gedraaid wordt.......

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Dat is ook waar ik bang voor ben. :/

Waar ik voor vrees, is dat dit deze maand wordt volgehouden. In die periode bevalt dat de aanwonenden wel héél erg goed. En zie daar, in plaats van op enkele plekken een weg af te sluiten in het weekend, krijg je steeds meer luid geroep voor een totaalverbod in die regio. Op een gegeven moment lukt het een gemeente om dat ook te doen; dan is het precedent er, en het hek is van de dam.
Chakotay schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:58:
Ik vroeg me al tijden af of het nou kneu-steun of kneus-teun was :+
Dan zoek op youtube maar eens naar de kneu. En ja, die is heel slecht. :+

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-04-2020 16:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• f2ride2001
Dat precedent is er al > lekdijk......
Zelf zonder grondslag, maar de rechter is er in mee gegaan.
(alleen emotie, geen Feiten en toch door de rechter bekrachtigd :o :F ;w )

• kneusteun
Eigenlijk als je echt heel kinderachtig wil terug pesten moet elke motorrijder met brommers/auto's/fietsend toch nog die wegen over gaan.

Ik ga zelf totaal geen problemen ondervinden, maar ik vind het inderdaad raar dat dit zoals F2ride2001 zegt het alle kenmerken heeft van beleid er door drukken op basis van corona. En voor je het weet gaan meerdere gemeente dit geintje uithalen.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 12:51

edeboeck

mie noow noooothing ...

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:15:
[...]
Dan zoek op youtube maar eens naar de kneu. En ja, die is heel slecht. :+
Ben ik blij dat ik dat in Incognito-modus gedaan heb :+ :+ :+

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:08
kneusteun schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:01:
[...]

Ik kan een flauwe grap maken over de burgermeester en een beetje eigen beweging op de fiets: Wikipedia: Hubert Bruls :+

Het is gewoon jammer dat niemand elkaar meer wat gunt in dit land. Dat is alleen een discussie die buiten dit topic valt.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56
Inmiddels al weer een update geweest op dat hele "We sluiten alles af voor motoren!!!" verhaal.
https://www.nieuwsmotor.n...weekend-corona-geen-issue

Zal dus mogelijk nog wel meevallen...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:21
Omdat ik het motorvakantie gevoel mis..:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stwbFZca4I4BOMqecGPPOHBO7gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7cHDXhdAPahHSwsXsWM1QU7.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van 2018 dag 2 van een solo motor trip, lekkere bende al :+

PS met de gallery update/aanpassing: is mijn foto zichtbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 07-04-2020 17:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• UTwizard
Aangezien de ZX10R niet meer zal rijden en een dezer dagen wordt opgehaald, ben ik met de zoektocht begonnen naar een andere machine. Vanochtend al wel even proef gereden op een Honda Fireblade, maar eigenlijk net niet helemaal de juiste generatie. Hij reed goed (op de vierkante banden na) en hij was echt werkelijk in showroom staat, maar aangezien het net niet het juiste model is en ik deze ook net wat minder mooi vind ben ik nog niet 100% overtuigd.

Een machine waar ik afgelopen weekend per ongeluk tegenaan liep is een Ducati 848. Ik zou helemaal gek worden van een dry clutch maar de 848 heeft kennelijk een wet clutch, daarnaast zou deze ook (zeker voor een Ducati) best betrouwbaar moeten zijn? Volgens Cycle-Ergo is de zithouding nog wat aggressiver als de ZX10R en ik ben bang dat mijn kapotte rug en RSI polsjes dat niet fijn gaan vinden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de betrouwbaarheid en/of zithouding van een 848?

Edit: @Bommes Foto is zichtbaar :Y

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

In het noorden doen ze tenminste een beetje normaal. Hier van het weekend gewoon tour mogelijkheden! https://www.rtvnoord.nl/n...weekend-nergens-geweigerd

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

UTwizard schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:20:
Aangezien de ZX10R niet meer zal rijden en een dezer dagen wordt opgehaald, ben ik met de zoektocht begonnen naar een andere machine. Vanochtend al wel even proef gereden op een Honda Fireblade, maar eigenlijk net niet helemaal de juiste generatie. Hij reed goed (op de vierkante banden na) en hij was echt werkelijk in showroom staat, maar aangezien het net niet het juiste model is en ik deze ook net wat minder mooi vind ben ik nog niet 100% overtuigd.

Een machine waar ik afgelopen weekend per ongeluk tegenaan liep is een Ducati 848. Ik zou helemaal gek worden van een dry clutch maar de 848 heeft kennelijk een wet clutch, daarnaast zou deze ook (zeker voor een Ducati) best betrouwbaar moeten zijn? Volgens Cycle-Ergo is de zithouding nog wat aggressiver als de ZX10R en ik ben bang dat mijn kapotte rug en RSI polsjes dat niet fijn gaan vinden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de betrouwbaarheid en/of zithouding van een 848?

Volgens mij heeft @lolgast een 848.

Edit: Nvm is een 749 :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens Cycle-Ergo is de zithouding nog wat aggressiver als de ZX10R en ik ben bang dat mijn kapotte rug en RSI polsjes dat niet fijn gaan vinden.
Al eens op een RC8(R) gezeten ? De meest ergonomische supersport ooit gemaakt, en dat zijn niet eens mijn woorden.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:17:
Omdat ik het motorvakantie gevoel mis..:
[Afbeelding]

Foto van 2018 dag 2 van een solo motor trip, lekkere bende al :+

PS met de gallery update/aanpassing: is mijn foto zichtbaar?
Thanks Bommes, foto is zichtbaar en ik zwijmel weer helemaal weg.
Heb afgelopen maand al je verhalen weer eens doorgespit op het motorforum. Zwijmel, zwijmel. O+
Begin dit jaar zo veel plannen gemaakt om een poging doen net zulke mooie reisjes te doen maar het laat zich allemaal ernstig uitstellen.

Mooi nog wat tijd om de volgende kampeer artikelen mooier op de moto te bevestigen.
  • Moet nog een andere beugel voor de GPS tekenen/maken, dempingsvrije.
  • Beugels maken voor de zadeltassen
  • oplaadpunt fixen
  • stalen remleidingen monteren
  • andere spiegels monteren/kopen
  • 12v circuit professioneel fixen.
tijd genoeg, maar stiekem is de lijst nog behoorlijk.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:15

fdees

Trust me I'm an Engineer

Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:09:
[...]

Het enige mooie aan de Nederlandse wegen is het goede asfalt :P Voor de rest vind ik Nederland geen klap aan kwa rijden.
Ben nog pas aan het rijden, dus eerst maar eens veel km's maken en denk dat dit beter en veiliger is om in een vertrouwde omgeving te doen.
CodeCaster schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:27:
[...]

Waarom moet je daar breincellen voor missen? Wat is er mis met af en toe het gas opentrekken, binnen alle redelijkheid?

Ik krijg altijd een hele dikke grijns wanneer ik vooraan sta bij een verkeerslicht op een 100-weg en ik binnen enkele tellen na het groen worden (en triplechecken of er geen eikel door rood rijdt) op die snelheid zit.
Vooral binnen alle redelijkheid, maar ik zie niet het nut erin om te staan revven aan stoplichten of te gaan straatracen. Zeker met de huidige situatie van intelligente lockdown lijkt het me handig/verstandig om mensen geen stok te geven om routes af te sluiten voor motorrijders.

Ik vraag het me de laatste tijd ook af of het niet zou helpen wanneer er toch een apk zou zijn voor motoren, want dan kan je geen gezeik krijgen over te veel geluid. Iedere motor zou dan gewoon aan de goedkeuring voldoen, maar hoe ze dit met oudere motoren zouden moeten doen weet ik ook niet. Of iemand die twee sleutels kan beethouden en een demper/db-killer kan vervangen net voor de apk.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• UTwizard
PilatuS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:58:
[...]

Al eens op een RC8(R) gezeten ? De meest ergonomische supersport ooit gemaakt, en dat zijn niet eens mijn woorden.
Eerlijk gezegd niet, toevallig heeft dezelfde zaak ook 2 RC8's staan waar ik vanochtend nog naast stond, uiterlijk is bij die machine wel iets waar ik nog wat overtuiging nodig heb :+ Maar ik hou de RC8 in ieder geval in het achterhoofd :)

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:26
fdees schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:32:
Ik vraag het me de laatste tijd ook af of het niet zou helpen wanneer er toch een apk zou zijn voor motoren, want dan kan je geen gezeik krijgen over te veel geluid. Iedere motor zou dan gewoon aan de goedkeuring voldoen, maar hoe ze dit met oudere motoren zouden moeten doen weet ik ook niet. Of iemand die twee sleutels kan beethouden en een demper/db-killer kan vervangen net voor de apk.
Alsjeblieft niet zeg, men vindt daar toch wel een weg omheen en het aantal ongelukken op de motor veroorzaakt door achterstallig onderhoud is nihil.

Dat zou gewoon geldklopperij worden. Wéér een deel van je leven waar vadertje staat een vinger in de pap (en je portemonnee) heeft.

Een kilometerstandregister ben ik wel voor te porren zodat je als consument goed kan nagaan of die klopt, maar dat zou dan een verplichting voor dealers moeten zijn.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

nehal3m schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:57:
[...]

Alsjeblieft niet zeg, men vindt daar toch wel een weg omheen en het aantal ongelukken op de motor veroorzaakt door achterstallig onderhoud is nihil.

Dat zou gewoon geldklopperij worden. Wéér een deel van je leven waar vadertje staat een vinger in de pap (en je portemonnee) heeft.

Een kilometerstandregister ben ik wel voor te porren zodat je als consument goed kan nagaan of die klopt, maar dat zou dan een verplichting voor dealers moeten zijn.
Hoeveel zou het kosten een auto zit zo gemiddeld rond de €40 een motor zou niet meer zijn en zoals je aangeeft denk ik niet dat het heel veel extra kosten voor de rest gaat generen, want voor 99,999% is de motor al in goede staat alleen voor het uitschot zou het dan extra kosten brengen en dat zou de veiligheid enigszins vergroten.

Kilometerstandregistratie lijkt mij dan weer lastig om uit te voeren als je zelf al het onderhoud doet en de motor nooit en dealer ziet. Je verkoopt hem na 8 jaar altijd zelf het onderhoud gedaan, maar wat is dan realistisch per jaar 1000 km of 30.000 km. Dat ligt echt aan het gebruik en dus nog steeds mogelijk om er makkelijk mee te sjoemelen. Dus dan zeggen ze dit moet ieder jaar gedaan worden door een dealer en die gaan dat ook niet voor hun plezier doen als jij alle spullen via internet besteld.

• nehal3m
fdees schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:17:
[...]

Hoeveel zou het kosten een auto zit zo gemiddeld rond de €40 een motor zou niet meer zijn en zoals je aangeeft denk ik niet dat het heel veel extra kosten voor de rest gaat generen, want voor 99,999% is de motor al in goede staat alleen voor het uitschot zou het dan extra kosten brengen en dat zou de veiligheid enigszins vergroten.

Kilometerstandregistratie lijkt mij dan weer lastig om uit te voeren als je zelf al het onderhoud doet en de motor nooit en dealer ziet. Je verkoopt hem na 8 jaar altijd zelf het onderhoud gedaan, maar wat is dan realistisch per jaar 1000 km of 30.000 km. Dat ligt echt aan het gebruik en dus nog steeds mogelijk om er makkelijk mee te sjoemelen. Dus dan zeggen ze dit moet ieder jaar gedaan worden door een dealer en die gaan dat ook niet voor hun plezier doen als jij alle spullen via internet besteld.
Kijk uit met maatregelen 'voor het uitschot' want voor je het weet wordt de definitie daarvoor opgerekt en hoor je daar ook bij. Geef de staat een vinger en er blijft niks van je arm over.

Met die 40 euro ben je er nog niet, je dwingt mensen naar de garagehouder/dealer en hun interesse is simpel: Geld verdienen. De verhalen die hier soms rondzingen over de aanschaf van een motorfiets zul je dan ook krijgen over het onderhoud ervan.

Ik ben hier toegegeven 100% egoistisch in: Ik wil dat gewoon zelf doen, en daar moet een externe partij met winstbejag zich niet mee bemoeien als ik dat niet wil.

Wat de kilometerstand betreft denk ik dat een simpele registratie bij de RDW door een dealer op het moment van koop met een krabbeltje van de huidige eigenaar eronder al voldoende is. Foto'tje van de teller en een gescand documentje erbij en dan ligt het vast. Kan de dealer 'm daarna in ieder geval niet meer terugdraaien, dat scheelt al een hoop.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:58
nehal3m schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:57:

Daar ben ik dus niet van overtuigd. Ten eerste (let op, ik spreek het niet persé tégen) zie ik geen cijfers die zeggen dat er geen (of nauwelijks) motorongelukken plaatsvinden door slecht/geen onderhoud (net zo min als ik die voor auto's heb, overigens) en ten tweede als men van mening is (zoals ik zo vaak hoor) dat hun motor natuurlijk wél in orde is zie ik het probleem van een jaarlijkse keuring á een paar tientjes niet. Bovendien gaat slechts 6% daarvan naar de staat (in de vorm van BTW) - de rest is voor het bedrijf dat de keuring uitvoert.

Ik zeg er wel bij dat mijn eigen anecdotische bewijs mijn enige onderbouwing is om zo'n APK wél te willen. Meerendeel van de motoren die ik bekijk of bekeken heb bij dealers heeft 1) geen aantoonbare onderhoudshistorie en 2) vaak ook simpelweg achterstallig onderhoud. Er komen hier legio berichten voorbij van mensen die zeggen 'er zit onderhoud aan te komen, dus dit was sowieso een mooi moment om in te ruilen' en dan nog (inderdaad) maar niet te spreken van de fraude met schadegevalletjes en gemanipuleerde kilometerstanden. De vrijwillige en gratis uitgevoerde keuringen bij de TCN leverden ook elk jaar weer legio gevalletjes (categorie "ik zou hier niet meer mee wegrijden als ik u was") op.

Áls er bovendien een km-registratie zou (moeten) komen: Wie gaat dit noteren/bijhouden en op welk moment? Moet de eigenaar het eens per jaar doorgeven? Lekker laag houden en zelf terugdraaien, goed voor de doorverkoopwaarde? Of moet er dan toch een instantie dit meepakken (zoals bij een apk)?

Ik denk dat de argumenten 'mijn motor is toch wel in orde' en 'het aantal ongelukken dóór...' niet te houden zijn. Er is geen enkel zinnig verdedigbare reden om het níet te hebben, dat het nog steeds niet zo is heeft puur te maken met inzet en wetgeving, er is nu gewoon niet genoeg aandacht voor. Het zou bovendien ook gelijk een méér effectief (let op: ik beweer niet dat het een wondermiddel is) systeem zijn in de strijd tegen halfords-kachelpijpen die meer lawaai maken dan gezond is, nog los van km-standen. Nu hangt dit op agenten die niet genoeg middelen (en tijd) hebben voor handhaving, maar dan is het gewoon een kwestie van niet door de keuring komen. Heel simpel :P.

Van mij mogen ze die keuring morgen invoeren :).
nehal3m schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:25:
Wat de kilometerstand betreft denk ik dat een simpele registratie bij de RDW door een dealer op het moment van koop met een krabbeltje van de huidige eigenaar eronder al voldoende is. Foto'tje van de teller en een gescand documentje erbij en dan ligt het vast. Kan de dealer 'm daarna in ieder geval niet meer terugdraaien, dat scheelt al een hoop.
En hoe dan met motoren die privé tussen particulieren verkocht worden? Hoe ga je dit registreren? Of eigen import? Motoren die erg lang in privébezit zijn, of veel woon-werk maken? Zo'n systeem is m.i. te gevoelig voor fraude. Niet dat een dealer niet kan frauderen, maar voor zo iemand staat er wel meer op het spel (je zaak).

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-04-2020 19:39 ]

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:20
kneusteun schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:01:
[...]

Precies dat. Slapste zwets ooit, motorfietsen zijn het problemen, auto's op dezelfde wegen niet. Ik weet zeker dat de relatief kleine cabrio die hier voor de deur staat breder is dan allebei de motoren in de schuur samen. En waarom moeten fietsers en voetgangers nu opeens naast elkaar lopen of fietsen, waar dat normaal op een dijkje in het weekend ook niet bepaald verstandig is? Dan moeten ze ook achter elkaar gaan rijden of lopen zodra er verkeer is. Anderhalve meter achter elkaar, dan zie ik niet hoe mensen in de verdringing kunnen komen door ander verkeer.

Maar hij wilde al een tijdje van de recreatieve motorfietsen af, kans gegrepen, succes. :X

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:32
fdees schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:32:

[...]

Vooral binnen alle redelijkheid, maar ik zie niet het nut erin om te staan revven aan stoplichten of te gaan straatracen. Zeker met de huidige situatie van intelligente lockdown lijkt het me handig/verstandig om mensen geen stok te geven om routes af te sluiten voor motorrijders.

Straatracen ben ik ook op tegen maar leuk wegtrekken bij een stoplicht ben ik niet vies van. Anders had ik wel een andere motor gekocht. Let op: leuk wegtrekken niet straatracen oid.

Het geluid wat er vervolgens van af komt is flink, en de motor is origineel. Ik vind het een mooi geluid. Een wielrenner of een dijkbewoner kan er anders over denken. Dat wil vervolgens nog niet zeggen dat hij zou worden afgekeurd. Nu is er waarschijnlijk wel wat dempingswol weg maar dat is een ander verhaal... Een tuono/RSV v4 heeft volgens mij iets van een klep wat op een bepaald aantal toeren open gaat. Gaat prima door de keuring heenkomen want ze hebben er over nagedacht. Trekt hij/zij de motor open op een dijk... ;)

Een APK lost in mijn ogen dit probleem niet op. Er is volgens mij hier een Tweaker uit de UK, daar hebben ze ook zo iets. Met een uurtje werk zit je complete pijp er weer onder. Hup naar de keuring en er vervolgens weer af.

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
[...]

Daar ben ik dus niet van overtuigd. Ten eerste (let op, ik spreek het niet persé tégen) zie ik geen cijfers die zeggen dat er geen (of nauwelijks) motorongelukken plaatsvinden door slecht/geen onderhoud (net zo min als ik die voor auto's heb, overigens) en ten tweede als men van mening is (zoals ik zo vaak hoor) dat hun motor natuurlijk wél in orde is zie ik het probleem van een jaarlijkse keuring á een paar tientjes niet. Bovendien gaat slechts 6% daarvan naar de staat (in de vorm van BTW) - de rest is voor het bedrijf dat de keuring uitvoert.

Ik zeg er wel bij dat mijn eigen anecdotische bewijs mijn enige onderbouwing is om zo'n APK wél te willen. Meerendeel van de motoren die ik bekijk of bekeken heb bij dealers heeft 1) geen aantoonbare onderhoudshistorie en 2) vaak ook simpelweg achterstallig onderhoud. Er komen hier legio berichten voorbij van mensen die zeggen 'er zit onderhoud aan te komen, dus dit was sowieso een mooi moment om in te ruilen' en dan nog (inderdaad) maar niet te spreken van de fraude met schadegevalletjes en gemanipuleerde kilometerstanden. De vrijwillige en gratis uitgevoerde keuringen bij de TCN leverden ook elk jaar weer legio gevalletjes (categorie "ik zou hier niet meer mee wegrijden als ik u was") op.

Áls er bovendien een km-registratie zou (moeten) komen: Wie gaat dit noteren/bijhouden en op welk moment? Moet de eigenaar het eens per jaar doorgeven? Lekker laag houden en zelf terugdraaien, goed voor de doorverkoopwaarde? Of moet er dan toch een instantie dit meepakken (zoals bij een apk)?

Ik denk dat de argumenten 'mijn motor is toch wel in orde' en 'het aantal ongelukken dóór...' niet te houden zijn. Er is geen enkel zinnig verdedigbare reden om het níet te hebben, dat het nog steeds niet zo is heeft puur te maken met inzet en wetgeving, er is nu gewoon niet genoeg aandacht voor. Het zou bovendien ook gelijk een méér effectief (let op: ik beweer niet dat het een wondermiddel is) systeem zijn in de strijd tegen halfords-kachelpijpen die meer lawaai maken dan gezond is, nog los van km-standen. Nu hangt dit op agenten die niet genoeg middelen (en tijd) hebben voor handhaving, maar dan is het gewoon een kwestie van niet door de keuring komen. Heel simpel :P.

Van mij mogen ze die keuring morgen invoeren :).

[...]

En hoe dan met motoren die privé tussen particulieren verkocht worden? Hoe ga je dit registreren? Of eigen import? Motoren die erg lang in privébezit zijn, of veel woon-werk maken? Zo'n systeem is m.i. te gevoelig voor fraude. Niet dat een dealer niet kan frauderen, maar voor zo iemand staat er wel meer op het spel (je zaak).
Als ik kijk naar de SWOV wordt 't niet eens genoemd, en ook in de bronnen die ze aanhalen is weinig te vinden. Het lijkt erop dat de meeste ongelukken door voorrangsfouten en slechte zichtaarheid worden veroorzaakt als ik naar die bronnen kijk.

Ik vind het probleem dat de staat je op zo'n manier dwingt om een externe partij in vertrouwen te nemen wiens bestaansrecht gebaseerd is op het maken van winst. Hoe vaak word je met de auto niet op kosten gejaagd? Ik heb met m'n vorige auto, een Nissan Micra, eens een lekke uitlaat gehad. De dealer zei 'ja meneer een nieuw systeem kost 600 euro plus montage' en een onafhankelijke garage heeft er een nieuwe klem op gezet a 25 euro inclusief. Je moet maar net iemand treffen die je geen poot uitdraait en dat kan nu prima want je bent nergens toe verplicht.

Daarnaast is het optuigen van het systeem voor registratie en toezicht ook niet gratis, dan gaat je wegenbelasting waarschijnlijk weer omhoog.

Het zal m'n onderbuik wel zijn, ik hou er gewoon niet van als ik gedwongen word om (mogelijk hoge) kosten te maken die naar mijn eigen inschatting niet nodig zijn en die mijn veiligheid of die van een ander niet vergroten.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:56:
[...]

Straatracen ben ik ook op tegen maar leuk wegtrekken bij een stoplicht ben ik niet vies van. Anders had ik wel een andere motor gekocht. Let op: leuk wegtrekken niet straatracen oid.

Het geluid wat er vervolgens van af komt is flink, en de motor is origineel. Ik vind het een mooi geluid. Een wielrenner of een dijkbewoner kan er anders over denken. Dat wil vervolgens nog niet zeggen dat hij zou worden afgekeurd. Nu is er waarschijnlijk wel wat dempingswol weg maar dat is een ander verhaal... Een tuono/RSV v4 heeft volgens mij iets van een klep wat op een bepaald aantal toeren open gaat. Gaat prima door de keuring heenkomen want ze hebben er over nagedacht. Trekt hij/zij de motor open op een dijk... ;)

Een APK lost in mijn ogen dit probleem niet op. Er is volgens mij hier een Tweaker uit de UK, daar hebben ze ook zo iets. Met een uurtje werk zit je complete pijp er weer onder. Hup naar de keuring en er vervolgens weer af.
Wat jij leuk wegtrekken vind en niet straatracen is natuurlijk een grijs gebied. De automobilist gaat natuurlijk weten dat jij half gas wegrijdt en niet volgas (voorbeeld), het gaat allemaal over perspectief. En dat moet je aan je eigen zijde zien te krijgen.

Denk dat ze niet over het geluid kunnen zeuren als het goed gekeurd is. Een apk zou het nooit 100% oplossen zeikers heb je overal, maar het geeft ze wel naar mijn idee een stok minder om mee te slaan.
nehal3m schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:02:
[...]

Als ik kijk naar de SWOV wordt 't niet eens genoemd, en ook in de bronnen die ze aanhalen is weinig te vinden. Het lijkt erop dat de meeste ongelukken door voorrangsfouten en slechte zichtaarheid worden veroorzaakt als ik naar die bronnen kijk.

Ik vind het probleem dat de staat je op zo'n manier dwingt om een externe partij in vertrouwen te nemen wiens bestaansrecht gebaseerd is op het maken van winst. Hoe vaak word je met de auto niet op kosten gejaagd? Ik heb met m'n vorige auto, een Nissan Micra, eens een lekke uitlaat gehad. De dealer zei 'ja meneer een nieuw systeem kost 600 euro plus montage' en een onafhankelijke garage heeft er een nieuwe klem op gezet a 25 euro inclusief. Je moet maar net iemand treffen die je geen poot uitdraait en dat kan nu prima want je bent nergens toe verplicht.

Daarnaast is het optuigen van het systeem voor registratie en toezicht ook niet gratis, dan gaat je wegenbelasting waarschijnlijk weer omhoog.

Het zal m'n onderbuik wel zijn, ik hou er gewoon niet van als ik gedwongen word om (mogelijk hoge) kosten te maken die naar mijn eigen inschatting niet nodig zijn en die mijn veiligheid of die van een ander niet vergroten.
Laat het dan door de RDW zelf keuren, maar denk niet dat dit een goed idee. Het is waarschijnlijk een keuze tussen twee kwade.

Maar hoe weet je dat je eigen inschatting wel goed zijn, je beoordeeld deze namelijk met hetzelfde brein als waarmee je zegt dat je motor in goede staat is. Zullen er genoeg zijn die dat ook vinden en waarbij andere zeggen op die motor zou ik geen dag willen rijden.

Een oplossing voor geluid zou wel meer elektrische motoren zijn, dat produceert minder geluid en minder "overlast" voor de omwonende. Woon trouwens zelf ook aan een polderweg die zeer drukbezocht is door motorrijders, maar heb zondagochtend na het stappen net zoveel last van tractoren die te vroeg voorbij knallen. ;)

• nehal3m
fdees schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:14:

Laat het dan door de RDW zelf keuren, maar denk niet dat dit een goed idee. Het is waarschijnlijk een keuze tussen twee kwade.

Maar hoe weet je dat je eigen inschatting wel goed zijn, je beoordeeld deze namelijk met hetzelfde brein als waarmee je zegt dat je motor in goede staat is. Zullen er genoeg zijn die dat ook vinden en waarbij andere zeggen op die motor zou ik geen dag willen rijden.

Een oplossing voor geluid zou wel meer elektrische motoren zijn, dat produceert minder geluid en minder "overlast" voor de omwonende. Woon trouwens zelf ook aan een polderweg die zeer drukbezocht is door motorrijders, maar heb zondagochtend na het stappen net zoveel last van tractoren die te vroeg voorbij knallen. ;)
Je weet natuurlijk nooit 100% of je eigen inschatting wel goed is, maar als ik kijk naar de pipo's bij Kwikfit hoef ik een externe partij net zomin te vertrouwen.

Als ik moet kiezen dan kies ik autonomie. Als ik mezelf kapot rijd door technisch falen dan is dat mijn schuld.

Dat van die tractors kan ik beamen, de meeste motorrijders rijden rustig 30-40 in hoge versnelling door mijn straat maar dikke 10 tonners knallen er zonder blozen 60 doorheen, terwijl je 30 mag. Overigens hoor ik op het rechte stuk hier verderop diezelfde motors wel weer het gas los gooien, maar goed, dat doen ze niet 24 uur per dag en de boeren hier wel.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die is voor mij... Wanneer ik even van de zon en de rust wil genieten tijdens een ritje kan de motor op de middenbok en kan ik languit liggen tegen de topkoffer. Ruimte zat om even een uiltje te knappen onderweg.

• Bommes
DateTime.Now schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:16:
[...]

Thanks Bommes, foto is zichtbaar en ik zwijmel weer helemaal weg.
Heb afgelopen maand al je verhalen weer eens doorgespit op het motorforum. Zwijmel, zwijmel. O+
Begin dit jaar zo veel plannen gemaakt om een poging doen net zulke mooie reisjes te doen maar het laat zich allemaal ernstig uitstellen.

Mooi nog wat tijd om de volgende kampeer artikelen mooier op de moto te bevestigen.
  • Moet nog een andere beugel voor de GPS tekenen/maken, dempingsvrije.
  • Beugels maken voor de zadeltassen
  • oplaadpunt fixen
  • stalen remleidingen monteren
  • andere spiegels monteren/kopen
  • 12v circuit professioneel fixen.
tijd genoeg, maar stiekem is de lijst nog behoorlijk.
Thanks voor je compliment :)
Ik zit me hier compleet op te vreten... Zo veel plannen en ideeën voor trips.. maar het mag nog niet.
En let op straks mag het maar dan kan het niet vanwege het werk, een ontplofte motor of ben ik ongesteld. >:) :-(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

nehal3m schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:19:
[...]

Je weet natuurlijk nooit 100% of je eigen inschatting wel goed is, maar als ik kijk naar de pipo's bij Kwikfit hoef ik een externe partij net zomin te vertrouwen.

Als ik moet kiezen dan kies ik autonomie. Als ik mezelf kapot rijd door technisch falen dan is dat mijn schuld.

Dat van die tractors kan ik beamen, de meeste motorrijders rijden rustig 30-40 in hoge versnelling door mijn straat maar dikke 10 tonners knallen er zonder blozen 60 doorheen, terwijl je 30 mag. Overigens hoor ik op het rechte stuk hier verderop diezelfde motors wel weer het gas los gooien, maar goed, dat doen ze niet 24 uur per dag en de boeren hier wel.
Ik zou de helft van de pipo's ook niet vertrouwen. Laten we hopen dat het nog zo lang mogelijk zou zijn zoals het nu is.

Boeren zullen we maar niet over beginnen zitten we hier verkeerd :*) .
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:22:
[...]

Die is voor mij... Wanneer ik even van de zon en de rust wil genieten tijdens een ritje kan de motor op de middenbok en kan ik languit liggen tegen de topkoffer. Ruimte zat om even een uiltje te knappen onderweg.
Geen middenbok en topkoffer dus mag het gewoon doen met het voorwiel

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, morgen mijn HJC helm weer ophalen bij de motorzaak. Afgelopen week ingeleverd voor een garantiegevalletje. De nokjes om het kinstuk omhoog te houden waren afgebroken, irritant wanneer het kunstuk ineens naar beneden komt tijdens het rijden. Snelle service van HJC in ieder geval.

• R0y.
[...]

Wat jij leuk wegtrekken vind en niet straatracen is natuurlijk een grijs gebied. De automobilist gaat natuurlijk weten dat jij half gas wegrijdt en niet volgas (voorbeeld), het gaat allemaal over perspectief. En dat moet je aan je eigen zijde zien te krijgen.

Denk dat ze niet over het geluid kunnen zeuren als het goed gekeurd is. Een apk zou het nooit 100% oplossen zeikers heb je overal, maar het geeft ze wel naar mijn idee een stok minder om mee te slaan.

[...]

Een keuring lost daar in mijn ogen toch echt niets mee op. Handhaven op mensen die voor overlast zorgen (en dat zijn niet enkel de motorrijders) doet dat wel in mijn ogen.

Een R6 of andere hoogtoerige motor die net uit de fabriek komt rollen (dus goedgekeurd is en voldoet aan de wetgeving) maakt toch nog steeds een behoorlijk geluid als je doortrekt.

Het probleem is (in mijn ogen) dat het op sommige plekken continu door gaat. Een Ferrari zien en horen is leuk (vind ik), komen er 100 langs je voordeur op een dag dan zou ik er toch anders in staan. Is het in een 30 kmpu gebied (en ze houden zich daar aan) zal het wel meevallen toch? Woon je aan een leuk dijkje dan klinken die 100 goedgekeurde Ferrari’s toch heel anders.

Zolang ze niet handhaven zal er weinig gebeuren ben ik bang... maar zo is dat met alles toch?

• Bommes
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:47:
Ow, morgen mijn HJC helm weer ophalen bij de motorzaak. Afgelopen week ingeleverd voor een garantiegevalletje. De nokjes om het kinstuk omhoog te houden waren afgebroken, irritant wanneer het kunstuk ineens naar beneden komt tijdens het rijden. Snelle service van HJC in ieder geval.
Ik heb het ooit eens andersom gehad met een Scorpion systeem helm.
Daar brak iets intern af toen ik hem open wilde doen.
Resultaat was dat het ding niet meer open wilde klappen.
Ooit een systeem helm proberen af te doen terwijl die dicht geklapt is??
Dat deed best wel pijn eigenlijk :X

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 16:44
Vanavond een heerlijk rondje gereden op de ZX6R! Vanmiddag opgehaald nadat hij een beurt heeft gehad en 2 verse rubbers :).

Nog even een vraagje: qua telefoonhouder kan ik alleen iets kwijt mbt balhoofdsteun. Heb al even gegoogled maar hebben jullie nog tips?

Thanks!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:20

APK of niet, wie gelooft dat zo'n luide pijp origineel is, of goedgekeurd? Auto's met enorme brulpijpen komen er op het oog ook zo doorheen. Maar handhaven op geluid mag van mij prima. Lijkt me ook nuttiger. Maar dan op alle voertuigen, niet alleen de motorfietsen.

Waarom niet RDW? Een instantie die keurt zonder er geld aan te kunnen verdienen klinkt ideaal! Ja, je moet er de capaciteit voor hebben, maar er zit ook genoeg kaf tussen het motorzaak koren. ik ga liever naar een onafhankelijk keuringsstation als de RDW dan naar die muppet die me bij het kleppen stellen nieuwe remblokken wilde verkopen terwijl ik de oude er nog geen 200 km op had zitten. Dan kan de eigen inschatting zeker fout zijn, zeker niet ondenkbaar, zie ook die brikken in de columns van Erik van Lent, maar iemand die afhankelijk is van onderhoud en reparaties laten keuren is ook niet het meest handige.
Electrische motoren? dan schrikken die arme fietsers en wandelaars weer zo, levensgevaarlijk! :+ Lawaai maakt ook niet echt uit naar mijn gevoel. Motor is voor sommigen gewoon slecht. Punt. Of ben ik de enige die het wel vaker aan de stok heeft gehad met een local over het lawaai op een vierpitter met originele pijp(en) bij minder dan 3000 toeren, terwijl er tegelijkertijd drommen niet erg stille cabrio's en/of tractoren voorbij komen?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

even wat anders: woont er iemand in het Noordes des Lands die een goed adres heeft waar ik mijn onderhoud kan laten doen? Omgeving Groningen :)

• R0y.
Road-runner83 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:02:
Vanavond een heerlijk rondje gereden op de ZX6R! Vanmiddag opgehaald nadat hij een beurt heeft gehad en 2 verse rubbers :).

Nog even een vraagje: qua telefoonhouder kan ik alleen iets kwijt mbt balhoofdsteun. Heb al even gegoogled maar hebben jullie nog tips?

Thanks!
X grip!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:58
Shadow_Agent schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:10:
even wat anders: woont er iemand in het Noordes des Lands die een goed adres heeft waar ik mijn onderhoud kan laten doen? Omgeving Groningen :)
Ik heb een mooie garage bij Emmen in de buurt waar ik e.e.a. kan uitvoeren straks :+.

"What do KTM's and Porcupines have in common?"

'They both have pricks on their backs'

@ 0:56 _O-.

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-04-2020 21:17 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Toen ik nog in Groningen woonde is Arnold's motorshop me altijd goed bevallen.
https://arnolds-motorshop.nl/

[Signature]

• nehal3m
Ik heb persoonlijk wel vertrouwen in Otomoto in Ten Boer.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zouden dit soort dempers helpen tegen de trilling ? op het stuur ?

mijn navi trilt enorm met de huidige montage.

https://www.rubbermagazij...x10mm-m4_zwart_15353.html

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

botoo

💀 too old to die young

Eindelijk mijn momentsleutel binnen dus kon ik mijn nieuwe derby cover monteren.
Voor en na 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoCKG0jvj1o7rG5YXR8cnUCyvxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TF6fnTtIQ1qJ2Yw0MV0vefIr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICmV8n7yg5A7n_G2JPbUe0QHvKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qwt61bcbgcsHIY7jA4hhNQJz.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik ga altijd naar Arnold's Motorshop in Kolham. Kundige man en prima prijzen.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Dank @woest85 & @Frantz :)

• R0y.
Ja die had ik op mijn CBR. Prima ding :Y Zijn er hier volgens mij meer die er ervaring mee hebben.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Over het APK keuren vind ik het Duitse systeem wel prima. Keuringstation is onafhankelijk en niet gekoppeld aan een garagehouder. De APK man verdient niet aan extra/onnodige reparaties.

Verwijderd

Ik rij al een paar jaar met de ALI versie ervan, en die voldoet ook uitstekend. Ga hem eerdaags (zodra ie binnen is) vervangen door https://www.aliexpress.co...042311.0.0.5f434c4diu8r21 deze, ik ben wel een beetje klaar met de USB kabeltjes... tijd voor QI op de motor.

• Road-runner83
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:
[...]

Ik rij al een paar jaar met de ALI versie ervan, en die voldoet ook uitstekend. Ga hem eerdaags (zodra ie binnen is) vervangen door https://www.aliexpress.co...042311.0.0.5f434c4diu8r21 deze, ik ben wel een beetje klaar met de USB kabeltjes... tijd voor QI op de motor.
Hmm die is ook interessant! Ik heb al wel een 12v aansluiting dus weet niet of deze daar makkelijk op aan te sluiten is?

En deze moet je op het stuur bevestigen ipv balhoofd zo te zien?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

MichielK71 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:25:
Over het APK keuren vind ik het Duitse systeem wel prima. Keuringstation is onafhankelijk en niet gekoppeld aan een garagehouder. De APK man verdient niet aan extra/onnodige reparaties.
Maar voor auto's wordt dit gewoon door garages gedaan. Dan moet dat systeem ook veranderen. Nu is het een beetje "Wij van WC-Eend" met de keurmeesters die hun eigen werk keuren. De RDW doet alleen steekproeven.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring! Zoek zelf ook zoiets namelijk en dan is draadloos laden wel heel relaxed.

Heb naar SP-connect gekeken maar ben niet zo gecharmeerd van dat hoesje zelf.

• Joepla
  • Laatst online: 07:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Will_M Zou je deze willen toevoegen in de start? Heb er een brommertje bij voor junior.

KTM Duke 125 - 2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVPqzXmJr_tfTHchYIdKqp1dcbs=/f/image/WtDHBg1xHJJb1Mcmou3oy1W8.jpg

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

woest85 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:19:
[...]

Toen ik nog in Groningen woonde is Arnold's motorshop me altijd goed bevallen.
https://arnolds-motorshop.nl/
Vriend heeft een motor bij hem gekocht, zelf er weinig verstand van. Advertentie was helemaal klaar en goed voor een seizoen probleemvrij rijden. Dommoor heeft geen proefrit gemaakt vanwege slecht weer. Quickshifter verrot, mail gestuurd geen reactie. Versnellinsbak binnen 2000km kapot (ging niet meer naar de 3e versnelling), mailen weer geen reactie. Bellen, reactie jammer maar helaas en succes ermee. Eikel is er daarna nog 1 keer mee gaan rijden met als gevolg een knal en gat in het motorblok. Zelf rechtop gebleven, 5 andere motorrijders achter hem niet :|. Daarna laten bekijken bij een lokale shop om te zien of er nog wat te redden was. Maar schade was de investering niet meer waard.

Andere vriend is nogal handig en heeft alles wat er te redden viel netjes gedemonteerd en hij is nu bezig om de boel in onderdelen te verkopen. Als er nog iemand spul nodig heeft voor een 2010 zx10r geef maar een gil... Die Arnold heeft nooit thuis gegeven. Dus kan hem niet aanraden.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:33
Joepla schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:16:
@Will_M Zou je deze willen toevoegen in de start? Heb er een brommertje bij voor junior.

KTM Duke 125 - 2013
[Afbeelding]
Done d:)b

@Will_M slaapt O-)

Gamertag: timmie271

• Joepla
  • Laatst online: 07:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@timmie271 Goed bezig, thx! :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Verwijderd

Road-runner83 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:44:
[...]

Hmm die is ook interessant! Ik heb al wel een 12v aansluiting dus weet niet of deze daar makkelijk op aan te sluiten is?

En deze moet je op het stuur bevestigen ipv balhoofd zo te zien?
Standaard word er idd een stuur /spiegel mount meegeleverd, maar hij past ook prima op alle mounts van RAM, dus als je een balhoofd pen met kogel koopt kun je hem daar prima aan vast maken.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 15:29
Gisteren een tourtochtje gemaakt hier in de omgeving. Vanaf Koblenz de Rijn stroomopwaarts gereden, oa langs de Loreley (foto). Mooi stukje, en zonder toeristen is het lekker rustig. :)
Al met al een kleine 400 km gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSq_6XfO9b2Cv2n6m6jh-1Ni1Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SSBSb6HUixweRlsx8iQ9kKu.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
Bij het Wispertal, mooi gebied inderdaad. :)
Met een heel stevige dagrit nét te doen, maar wel zonde. Vroeg vertrekken, veel kilometers heen, veel kilometers terug, en maar beperkte tijd daar. Geschikter voor een weekendje, en daar ken ik het dan ook van. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kryziek
  • Laatst online: 21:30

Kryziek

bb || !bb

Goedemorgen iedereen, bedankt voor de reacties betreffende m'n bange vriendin! Het zijn er teveel om te quoten hoor! :*)

Ik heb inderdaad ook gekeken naar zo'n pilion belt maar die lijken allemaal heel los en mijn jas heeft van die banden die je aan kunt trekken zodat hij strakker zit, daar houd ze zich nu aan vast. Als ze om me heen pakt dan is het bij elke hobbel de helmen tegen elkaar inderdaad haha
Heb het even met haar erover gehad en ze wil inderdaad wel vaker achterop gaan zitten om dat vertrouwen te gaan krijgen, ook al vind ze het eng. Ze vind het nog wel mooi dus dat scheelt nog :)

• Jolke
Met 180 km was ik er al, dat scheelt. ;)

@timmie271, kun je mij ook in de OP toevoegen met deze motor. Duitsland, Hessen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 08-04-2020 08:35 ]

• Bommes
@Kryziek Het zal ook echt (zoals al gezegd) een heel groot gedeelte met de motor te maken hebben.
Ik heb een V-strom en een Vespa motorscooter, op beide gaat mijn vriendin mee achter op.
Op de V-strom graag, op de Vespa niet graag.
Het comfort is minder door het dunnere zadel, daardoor voelt ze alles waar ik over heen rijd.
Maar ze vind het vooral minder stabiel aanvoelen.
Wat natuurlijk wel logisch is, de v-strom weegt een goede 230kg, de Vespa slechts 150kg
Beide zijn motoren maar het voelt allemaal net wat anders aan en dat maakt dat ze achter op de Vespa ook allemaal wat spannender vind.

Achterop de Vespa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj1YxI8m46jP1jWkI3McVeEeSBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWHEC5DRxo5YxY2mdn2ZX00n.jpg?f=fotoalbum_large

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

_Apache_ schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:40:
Mevr Apache vind het wel prima achterop. Zit aangenaam op de FJR (vrij rechtop, topkoffer erachter en ruimte voor de benen)..

Zelf heeft ze een blessure aan haar rechterpols, draaibewegingen gaan na een paar keer pijn doen. Dus dat gaat hem neit worden voor haar eigen motor.
Maar ze doet het echt prima achterop, dus ik vind het wel best. :)

Heb zelfs wel eens de vraag gehad of ik niet wat rustiger aan kon doen op een vakantietrip, want de sportrijders waren vermoeid en konden het niet bijhouden.

It's all about stamina baby :+ :Y O-)
Afgelopen weekend wilde ik na de rit met @etwintje nog een stuk binnendoor rijden en daar pas afscheid nemen van mijn vriend met de Gixxer. Nee ging die niet doen want zadelpijn en hij wilde even een stuk snelweg rijden. :+ Zo flauw dat. :P
UTwizard schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:33:
[...]

Eerlijk gezegd niet, toevallig heeft dezelfde zaak ook 2 RC8's staan waar ik vanochtend nog naast stond, uiterlijk is bij die machine wel iets waar ik nog wat overtuiging nodig heb :+ Maar ik hou de RC8 in ieder geval in het achterhoofd :)
Als ik jou al hoor over je rug en alles, doe je zelf eens een plezier en probeer eens wat verschillende motoren en kijk dan wat je prettig vind. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 08-04-2020 08:24 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Ik had tot voor kort een Honda CB600S en daar ervoer ze dezelfde angst, maar wat dat betreft is het niet zoveel anders dan een Monster inderdaad, beetje dezelfde zit en houding. De zitjes achterop een Monster zijn ook niet bijster dik inderdaad.
Om het makkelijker te maken rijd ik al zo rustig mogelijk. Mijn verbruik alleen is 1:16 en met haar achterop ruim 1:20, dat zegt al genoeg denk ik :>

Misschien dat we vrijdag nog even een rondje gaan proberen :)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-01 16:23
MichielK71 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:25:
Laat dat keuren van motoren maar snel achterwege. Er zullen vast mensen zijn die de motor niet in orde hebben, laat die dan maar zelf ondervinden dat het niet handig is. Maar als je een aantal motoren hebt en daarmee elk jaar op keuring moet loopt dat aardig in de papieren en kan je een dag vrij pakken om het spul te laten keuren.

In Duitsland doen ze het af en toe weer een beetje te "gründlich", daar moet alles een E-keur e.d. hebben. Verander je iets aan de motor moet het weer opnieuw gekeurd worden. Mijn KTM zou bijv. niet door de keuring komen waarschijnlijk. Hier zitten geen knipperlichten en schakelaar op omdat die een dag crossen niet overleven (zo is het trouwens origineel geleverd). Dan zou je weer iets moeten fabriceren om door de keuring te komen en het er vervolgens weer af te halen. Dan heeft het hele keuren geen zin imo.

• f2ride2001
Exact, dat Duitse systeem moet je ook niet willen. Je mag nog geen schroefje veranderen want god weet dat je verongelukt..... Pffff. Dit voegt helemaal niets toe. Kost alleen klauwen met geld. (iets met melkkoe...)

Ik erger me nu al blauw als mijn dealer iets doet. Kan het zelf beter en netter. Inmiddels zijn we zo ver dat ik zelfstandig zelfs de terugroepacties uitvoer en door hem af laat tekenen.....

• Jolke
Hm, ik vind dat keuren juist weer iets goeds. Alle barrels die de weg opwillen, houd je daarmee tegen. Ik begrijp je punt, @Thoit, dat ze het zelf uit moeten zoeken als die uit elkaar valt, maar een onderdeel dat eraf valt, komt geheid op iemand anders terecht.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 09:43

4x2

lộn xộn quá

Grubeater schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:06:
[...]

Maar voor auto's wordt dit gewoon door garages gedaan. Dan moet dat systeem ook veranderen. Nu is het een beetje "Wij van WC-Eend" met de keurmeesters die hun eigen werk keuren. De RDW doet alleen steekproeven.
Nee hoor, die doen ook gewoon de APK als je daar een afspraak voor maakt.
Al vaker laten doen icm motorombouw (bij een auto) dan gaat het in 1 moeite door en ze keuren volgens het principe goed is goed.

leeg

• Jolke
Wat dan wel weer apart is, is dat de prijs bij de TüV voor een APK keuring in 2 jaar niet veranderd hier. Men zeurt zo vaak dat alles duurder wordt, maar dat blijft even duur. Ik wilde eerst de controle laten doen bij de garage, maar die vroegen er bijna het dubbele voor. 8)7

• Thoit
Jolke schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:37:
Hm, ik vind dat keuren juist weer iets goeds. Alle barrels die de weg opwillen, houd je daarmee tegen. Ik begrijp je punt, @Thoit, dat ze het zelf uit moeten zoeken als die uit elkaar valt, maar een onderdeel dat eraf valt, komt geheid op iemand anders terecht.
Ik snap wat je bedoelt maar ik ken geen een barrel die onveilig is, die de weg op gaat. Ze keuren op dat iets veilig is. Als je een dikke een cilinder hebt, je net de originele uitlaat erop zet en je de Loctite bent vergeten (bij wijze van) dan is die goedgekeurd en is het nog onveilig.

Heb wel ooit eens gehoord van iemand van de Tuv dat ze in Duitsland zo streng zijn omdat het ook nog het enige land is waar je nog op sommige plekken zo hard mag als je wil. Daar heeft die dan wel weer een punt.

• f2ride2001
Verwar aub APK niet met veilig. Het is een moment opname en de auto kan bij het naar buiten rijden verongelukken.

Zelf ervaren met mijn auto (die ik zelf onderhoud). Auto APK afgekeurd, waarom? Stadslichtje defect.....
Bij thuiskomst zelf controle gedaan, bleek de remschijf voor vol met haarscheuren. Daar was de auto niet op afgekeurd, had wel moeten gebeuren, maar de garage was te lui om het schild weg te halen.....
Daar ben ik dus maar weggebleven.

• Jolke
Klopt, veiligheid voorop in Duitsland. Dat is een goed punt, ja.

De controle vind ik goed omdat het regelmatig gebeurt: elke 2 jaar (hoewel dit imo ook wel 3 mag zijn). Hiermee vang je de motoren die jaren in de schuur staan en ineens weer de weg op gaan af.

• DrivinUCrazy
@Jolke Hoe zit het tegenwoordig in Duitsland met de keuring en de bandenkeuze? Daar was iets in veranderd meen ik. Moet je ook echt een goedkeuring hebben voor een merk/type band onder een motor?

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Een aantal jaar geleden is er een onderzoek geweest waaruit bleek dat bij een motorongeval door technische gebreken bandenproblemen de hoofdoorzaak was.
Onderzochte ongevallen - Het nota bene door de ACEM uitgevoerde (en door de Europese Commissie gesteunde) MAIDS-onderzoek (Motorcycle Accidents In Depth Study) heeft al aangetoond aan dat de technische staat van motorfietsen geen rol speelt in ongevalsstatistieken en het is daarom ook onjuist om te suggereren dat een APK voor motoren de verkeersveiligheid ten goede komt. Bij minder dan 1 procent van de onderzochte ongevallen waarbij een motorfiets betrokken was, was er sprake van een technisch probleem. Van die minder dan 1 procent was het meest voorkomende technische probleem een bandenprobleem. Dit is met een APK niet te voorkomen, want dat is slechts een momentopname. Het toont hoogstens aan dat motorrijders hun banden vaker zouden moeten (laten) controleren.
Bron

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Arnold's Motorshop, zit in Kolham(A7 afslag Foxhol)
Het mag nu niet, anders had je daarna bij mij langs kunnen komen voor koffie.. ;) Woon er 5 minuten lopen vandaan.

• UTwizard
DrivinUCrazy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:51:
@Jolke Hoe zit het tegenwoordig in Duitsland met de keuring en de bandenkeuze? Daar was iets in veranderd meen ik. Moet je ook echt een goedkeuring hebben voor een merk/type band onder een motor?
Hoe het bij motoren zit weet ik niet, maar bij auto's is nog steeds de regel dat je bij je velgen een TÜV Gutachten moet hebben voor jouw specifieke auto, en dat op dat Gutachten staat aangegeven welke bandenmaat je mag voeren op die specifieke velg in combinatie met jouw auto.

Staat exact die combinatie niet op het Gutachten krijg je je auto niet door de TÜV.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kryziek schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:10:
Goedemorgen iedereen, bedankt voor de reacties betreffende m'n bange vriendin! Het zijn er teveel om te quoten hoor! :*)

Ik heb inderdaad ook gekeken naar zo'n pilion belt maar die lijken allemaal heel los en mijn jas heeft van die banden die je aan kunt trekken zodat hij strakker zit, daar houd ze zich nu aan vast. Als ze om me heen pakt dan is het bij elke hobbel de helmen tegen elkaar inderdaad haha
Heb het even met haar erover gehad en ze wil inderdaad wel vaker achterop gaan zitten om dat vertrouwen te gaan krijgen, ook al vind ze het eng. Ze vind het nog wel mooi dus dat scheelt nog :)
Dan moet ze d'r nek gaan trainen en niet naar voren blijven hangen met d'r hoofd. :+ Ik heb een jaar achterop gezeten voor ik m'n eigen rijbewijs had en helmen klapten eigenlijk nooit op elkaar na de eerste paar keer. Toen kreeg ik door dat ik idd wat rechterop moest gaan zitten en anticiperen, verder ging het prima. Ik hield me overigens altijd gewoon vast aan m'n maatje, armen om z'n middel. Als ie te hard gaste of remde kneep ik 'm in z'n buik dus dat merkte hij snel genoeg. _O-

I have stability. The ability to stab.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

SmurfLink schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:00:
[...]

Dan moet ze d'r nek gaan trainen en niet naar voren blijven hangen met d'r hoofd. :+ Ik heb een jaar achterop gezeten voor ik m'n eigen rijbewijs had en helmen klapten eigenlijk nooit op elkaar na de eerste paar keer. Toen kreeg ik door dat ik idd wat rechterop moest gaan zitten en anticiperen, verder ging het prima. Ik hield me overigens altijd gewoon vast aan m'n maatje, armen om z'n middel. Als ie te hard gaste of remde kneep ik 'm in z'n buik dus dat merkte hij snel genoeg. _O-
Ik zal deze tip vrijdag meenemen. Ze heeft zojuist akkoord gegeven voor een klein stukje touren en veel pauzes haha

• DrivinUCrazy
@UTwizard Als het om de bandenmaat gaat is het nog niet zo heel erg, tenzij je bijvoorbeeld een oudere motor rijdt met een 16" voorwiel. Bijna niet meer te krijgen, dus zet je er beter een 17" voorwiel in... maar dat zou dan niet mogen.

Maar ze hebben mij ook eens wijsgemaakt dat je zelfs een merk+type goedkeuring zou moeten hebben. Stel, een A-merk bandenfabrikant brengt een briljante band uit. Als de fabrikant van mijn motor daar geen goedkeuring op zou loslaten, dan zou een Duitser die band niet mogen monteren.
Ik wil graag weten of dit een feit of een fabel is. :)

• Jolke
@DrivinUCrazy, ja, ik had een papiertje van Michelin met daarop dat deze banden goedgekeurd zijn voor mijn motor. Man bij de TüV keek er ook heel goed naar of alle nummer klopten.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kryziek schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:01:
[...]

Ik zal deze tip vrijdag meenemen. Ze heeft zojuist akkoord gegeven voor een klein stukje touren en veel pauzes haha
Je hebt de neiging de rug van de rijder te volgen, dus hang je automatisch ook voorover. Laat haar eens kijken hoe het zit als ze alleen bij de onderkant tegen jou aanzit, dus niet bovenlijf ook (ja sorry, geen boobs in je rug ;) ) Dan zit je al een stuk verder weg en klappen de helmen minder, terwijl je nog steeds je goed vasthoudt. Als ze dat niet redt qua armlengte dan je zij vastpakken ipv voorkant oid.. zo een beetje spelen met hoe zij zich nog veilig en stabiel voelt, en wat afstand houden zodat je helm de ruimte heeft. :)

I have stability. The ability to stab.

• Road-runner83
Verwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:14:
[...]

Standaard word er idd een stuur /spiegel mount meegeleverd, maar hij past ook prima op alle mounts van RAM, dus als je een balhoofd pen met kogel koopt kun je hem daar prima aan vast maken.
Ik zit te kijken op aliexpress maar wordt er nog niet zo wijs uit. Ik ben dus op zoek naar een balhoofd pen en een telefoonhouder. Welke balhoofd pen (of beiden in 1) zou jij nu nemen?

Thanks! _/-\o_

Edit

Bijv. deze balhoofd pen lijkt me prima?
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

En dan deze houder maar daar zit ook al een bal aan dus die kun je dan niet zo bevestigen toch?

[ Voor 41% gewijzigd door Road-runner83 op 08-04-2020 09:22 ]

• R0y.
Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:13:
[...]

Ik zit te kijken op aliexpress maar wordt er nog niet zo wijs uit. Ik ben dus op zoek naar een balhoofd pen en een telefoonhouder. Welke balhoofd pen (of beiden in 1) zou jij nu nemen?

Thanks! _/-\o_
Waarom zou je bezuinigen op iets zoals een RAM Mount? Ik zou liever wat extra's uitgeven en zeker weten dat mijn telefoon of navigatie niet ineens weg is..

https://www.emounting.nl/...tem-base-with-1-ball.html

• Thoit
SmurfLink schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:00:
[...]

Helmen op elkaar klappen ligt ook erg aan de motor. De eerste keer dat we met z'n tweeen reden was op de K75 van mijn vader, op die motor bleef je maar met de helm tegen elkaar aan klappen. Op mijn huidige motor komt het nauwelijks voor.

Als je de armen om de rijder z'n middel doet, dat houd je toch geen uren vol lijkt mij? Ik heb mijn vriendin aangeleerd dat ze haar knieen moet vasthouden en naar voren moet leunen met optrekken. Dat werkt erg prima.

• Road-runner83
R0y. schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:21:
[...]

Waarom zou je bezuinigen op iets zoals een RAM Mount? Ik zou liever wat extra's uitgeven en zeker weten dat mijn telefoon of navigatie niet ineens weg is..

https://www.emounting.nl/...tem-base-with-1-ball.html
In totaal ben je richting de 70 kwijt als het goed is. Daarom ben ik ook benieuwd naar de aliexpress versie daarvan. Hebben daar al vaker dingen besteld en tot nu toe tevreden over de kwaliteit...

• R0y.
Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
[...]

In totaal ben je richting de 70 kwijt als het goed is. Daarom ben ik ook benieuwd naar de aliexpress versie daarvan. Hebben daar al vaker dingen besteld en tot nu toe tevreden over de kwaliteit...
Het spul komt flink onder druk te staan he.. Ik heb wel eens 170 aangetikt met die X-grip en de steun die ik net linkte. Niks aan het handje.

Als je je telefoon verliest, of iets stuk trilt in de telefoon (kan ook gebeuren) ben je meer kwijt.

Ben het helemaal met je eens dat Aliexpress ook goede dingen heeft. Heb zelf altijd horloge bandjes van daar.. maar op sommige dingen bezuinig ik liever niet. ;)

Edit:
https://www.emounting.nl/...martphone-x-grip-set.html
Hier als set, €63,- en je hebt het waarschijnlijk eind deze week binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 08-04-2020 09:34 ]

• Thoit
Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb de Alixpress versie gehad die mijn vader is gaan gebruiken. Reden dat ik een echte had gekocht was omdat je 2 verschillende groottes had. Omdat ik een grote telefoon heb paste die niet goed in de Ali versie, en wilde niet weer weken wachten tot de grotere versie uit China kwam. Tot nu toe (1,5 jaar) doet de Ali versie het ook prima bij mijn vader. Je kan er een elastiek omdoen, dat als de veertjes oid kapot zouden gaan de elastiek de telefoon nog vast houd.

Enige nadeel van de X-grip icm TomTom Go app is dat de rubbertjes waarmee de telefoon vastgehouden wordt precies voor een optie knop in de TomTom Go App zit.

Verwijderd

Road-runner83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:13:
[...]

Thanks! _/-\o_

Edit

Bijv. deze balhoofd pen lijkt me prima?

En dan deze houder maar daar zit ook al een bal aan dus die kun je dan niet zo bevestigen toch?
De bal mount is prima, bij de houder mis je idd het connectie stuk, ik zou dan zelf ook eerder voor deze gaan ( maar ik ben dan ook een sucker voor gekleurd aluminium :*) )

-edit- extra link toegevoegd
of deze, ben je gelijk klaar.

Eventueel met langere armpjes in alu of plastiek

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2020 09:51 ]

• Jolke
Thoit schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:25:
[...]

Helmen op elkaar klappen ligt ook erg aan de motor. De eerste keer dat we met z'n tweeen reden was op de K75 van mijn vader, op die motor bleef je maar met de helm tegen elkaar aan klappen. Op mijn huidige motor komt het nauwelijks voor.

Als je de armen om de rijder z'n middel doet, dat houd je toch geen uren vol lijkt mij? Ik heb mijn vriendin aangeleerd dat ze haar knieen moet vasthouden en naar voren moet leunen met optrekken. Dat werkt erg prima.
Ik vind armen rond mijn middel ook niet echt prettig. Bij mij houdt ze haar handen op de tank (erg prettig bij remmen!) en bij het optrekken knietjes extra vast. En afhankelijk hoe soepel ik schakel, botsen de helmen af en toe ook tegen elkaar, maar veelal kijkt ze over mijn schouder mee.

• nehal3m
Thoit schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:25:
[...]

Ligt ook erg aan de bestuurder en hoe soepel die zijn/haar motor bedient natuurlijk. Als je het gas dicht gooit voor een bocht is het niet raar dat de helmen tegen elkaar tikken, als je er rustig vanaf rolt en op tijd afkoppelt gaat 't al een stuk beter in mijn ervaring.

• Thoit
nehal3m schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:12:
[...]

Ligt ook erg aan de bestuurder en hoe soepel die zijn/haar motor bedient natuurlijk. Als je het gas dicht gooit voor een bocht is het niet raar dat de helmen tegen elkaar tikken, als je er rustig vanaf rolt en op tijd afkoppelt gaat 't al een stuk beter in mijn ervaring.
True, maar op mijn Pan is er gewoon veel ruimte op het zadel waardoor je wat verder van elkaar kan af gaan zitten waardoor het minder gebeurd. En als ze moe is draait ze zich om en kan ze achter in het bubbelbad gaan zitten :+ Tevens heeft een K75 een enorm stijl zadel aan de achterkant waardoor je telkens naar voren schuift.

• UTwizard
Daarnaast is bij rustig afrollen en terugkoppelen de kans op klappen uit de uitlaat veel kleiner, dus dat doe je natuurlijk niet :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Grubeater schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:06:
[...]

Het kan gekker, ik heb auto's gezien die bij de RDW zelf waren gekeurd, en krap 2 dagen later mankementen vertoonden waarmee zo'n auto nooit door de keuring had mogen komen 8)7
f2ride2001 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:48:
Zelf ervaren met mijn auto (die ik zelf onderhoud). Auto APK afgekeurd, waarom? Stadslichtje defect.....
Is dat echt gebeurd :? Ik vindt dat soort keurmeesters zo sneu :') Daar deed ik altijd gewoon een nieuw lampje in, klaar. En dan verder met de keuring.

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 08-04-2020 10:32 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• SniperGuy
  • Laatst online: 05:09

Zoek eens op issues de 848 (of was het de 959) waarbij zonder aanleiding het gas open bleef staan (drive by wire). Dat was voor mij een reden om er weg bij te blijven.
Welk model Fireblade heb je gereden? want dat is een range van 28 jaargangen :+

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 20:12
De 848 heeft volgens mij nog gewoon gaskabels ipv ride by wire, lijkt me dan eerder de 959.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• R0y.
SniperGuy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:25:
[...]

Zoek eens op issues de 848 (of was het de 959) waarbij zonder aanleiding het gas open bleef staan (drive by wire). Dat was voor mij een reden om er weg bij te blijven.
Welk model Fireblade heb je gereden? want dat is een range van 28 jaargangen :+
Dan kan je volgens mij ook je onderbroek vervangen voor een nieuwe..

• SniperGuy
  • Laatst online: 05:09
R0y. schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:30:
[...]

Dan kan je volgens mij ook je onderbroek vervangen voor een nieuwe..
Net als bij een falend brake by wire systeem: been there, done that :(

• Jolke
Thoit schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:15:
[...]

True, maar op mijn Pan Bankstel is er gewoon veel ruimte op het zadel [...]
FTFY :Y)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

darkkingll schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:55:
[...]

Arnold's Motorshop, zit in Kolham(A7 afslag Foxhol)
Het mag nu niet, anders had je daarna bij mij langs kunnen komen voor koffie.. ;) Woon er 5 minuten lopen vandaan.
:'(

Dank voor het aanbod! doen we dat een andere keer ;)
xos schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:24:
[...]

Vriend heeft een motor bij hem gekocht, zelf er weinig verstand van. Advertentie was helemaal klaar en goed voor een seizoen probleemvrij rijden. Dommoor heeft geen proefrit gemaakt vanwege slecht weer. Quickshifter verrot, mail gestuurd geen reactie. Versnellinsbak binnen 2000km kapot (ging niet meer naar de 3e versnelling), mailen weer geen reactie. Bellen, reactie jammer maar helaas en succes ermee. Eikel is er daarna nog 1 keer mee gaan rijden met als gevolg een knal en gat in het motorblok. Zelf rechtop gebleven, 5 andere motorrijders achter hem niet :|. Daarna laten bekijken bij een lokale shop om te zien of er nog wat te redden was. Maar schade was de investering niet meer waard.

Andere vriend is nogal handig en heeft alles wat er te redden viel netjes gedemonteerd en hij is nu bezig om de boel in onderdelen te verkopen. Als er nog iemand spul nodig heeft voor een 2010 zx10r geef maar een gil... Die Arnold heeft nooit thuis gegeven. Dus kan hem niet aanraden.
Hmmm dat is minder positief inderdaad :/ Tnkx!

[ Voor 61% gewijzigd door Shadow_Agent op 08-04-2020 10:39 ]

• nehal3m
Rijdt er hier iemand anders rond met een action cam voor verzekeringsdoeleinden?

Ik wil dat graag gaan doen, maar een GoPro is wat aan de dure kant voor zoiets. Tweedehands is eventueel een optie.

Er zijn ook van die goedkope Denver/Viofo/Honkieplonkie/Letterlijk Action cams. Iemand daar ervaring mee?

• Jolke
Hey, een collega motorrijder die ook in Hessen woont; @Stinj. :w
Pagina: 1 ... 129 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.