Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.922 views

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Osiris schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:29:
Nou, van 0 tot 100 km/h in 2,9 sec is wel een van dé kwaliteiten van mijn fiets, dus dan moet je d'r gebruik van maken ook toch :9

Die topsnelheid van 300 km/h heb je immers toch niet aan, da's 3x de max. snelheid :+
Beetje vlot optrekken is prima hoor, maar die 80km zit je zo aan, maar daar hield hij niet op.
Het was trouwens een dubbele baan voor rechtdoor. Ik stond rechts vooraan bij het verkeerslicht en hij kwam al zo lekker bijdehand rechts naast me staan in mijn baan. Zout dan lekker op naar die lege baan links van mij..

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:00

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@VidaR-9 Als ik 't zo lees worden met name groepen aangepakt. Kan ik het ook niet geheel mee oneens zijn eerlijk gezegd.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59

Gamertag: timmie271

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:00
Osiris schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:03:
@VidaR-9 Als ik 't zo lees worden met name groepen aangepakt. Kan ik het ook niet geheel mee oneens zijn eerlijk gezegd.
Dat is niet te handhaven. Worden gewoon afgesloten wegen voor motorrijders zoals bijv ook Lekdijk.

Aan andere kant: het wordt een stuk minder lekker weer, dus 3 kwart blijft uit zichzelf al thuis.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Osiris schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:03:
Precies dit. Ik heb gisteren ook een stuk gereden. En inderdaad, met vrienden. Niet helemaal de bedoeling, maar stiekem wel gezellig. Tijdens het rijden niets aan de hand, maar als je dan even stil staat... Je bent er nu natuurlijk veel bewuster mee bezig dan anders, we deden regelmatig even een paar stappen terug of opzij :+

Vandaag stond er ook een rit van zo'n 100km op de planning, maar nadat ik gisteren met rugklachten eerder naar huis ben gegaan heb ik vandaag toch maar de auto gepakt. Motorrijden doe je immers met je hele lichaam, en imo moet je lichaam dan ook zonder beperkingen functioneren.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 06-04-2020 22:21 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:18:
[...]

Groter voorwiel, in mijn geval 19", en een smaller achterwiel. 'Maar' 150 breed in dit geval.
Plus voor zware motoren natuurlijk, maar dat nemen ze wel in een keer mee bij die maten.
Dat scheelt natuurlijk wel een klap met de 190 brede achterband die ik heb gereden. Dat is eigenlijk het lastigste met de bandendiscussies: het gevoel is persoonlijk en sterk afhankelijk van motor, belasting, rijstijl, ondergrond, temperatuur enz enz. Maar toch kan één negatieve ervaring er al voor zorgen dat ik die Michelins niet meer hoef..

@Waaj gewoon terugsturen die handel ;)
assassin85 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:18:
[...]

Ik moet ook altijd lachen als ik samen met een andere motorrijder voor rood licht sta te wachten, en dat wanneer het groen wordt deze motorrijder als een debiel plankgas wegscheurt
Als ik naast een andere motorrijder sta in hetzelfde vak geef ik meestal wel iets extra gas zodat het gewoon duidelijk is wie er voorop gaat. En soms doet de ander dat ook, dan houd ik even in zodat hij/zij voorop kan. Zo zitten we niet naast elkaar op 1 baan waar dat niet handig is :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Dit was wel te verwachten en je er druk om maken heeft ook weinig zin.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 22:20
Destruction schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:21:
[...]

Precies dit. Ik heb gisteren ook een stuk gereden. En inderdaad, met vrienden. Niet helemaal de bedoeling, maar stiekem wel gezellig. Tijdens het rijden niets aan de hand, maar als je dan even stil staat... Je bent er nu natuurlijk veel bewuster mee bezig dan anders, we deden regelmatig even een paar stappen terug of opzij :+
Dit dus. Hoe moeilijk is het om als je wilt rijden om dit alleen te doen. Door dit soort asociale acties kunnen anderen die wel gewoon alleen rijden dit dus niet overal kunnen doen. Sommige mensen snappen het blijkbaar nog steeds niet.....

You only live once, so enjoy the ride.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

worldfastest schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:31:
[...]

Dit dus. Hoe moeilijk is het om als je wilt rijden om dit alleen te doen. Door dit soort asociale acties kunnen anderen die wel gewoon alleen rijden dit dus niet overal kunnen doen. Sommige mensen snappen het blijkbaar nog steeds niet.....
Ik zou eigenlijk gewoon met één persoon extra gaan rijden, maar nog 2 anderen hadden daar lucht van gekregen en stonden voor de deur, zo gezegd. Om dan maar weer naar huis te rijden is ook een beetje raar. Laat ik benadrukken dat dit ook niet ons volledige clubje is.

Het aller aller belangrijkste is en blijft (volgens mij) die 1.50m afstand, die we dus telkens in acht genomen hebben. Niet random ergens stoppen waar je dicht op elkaar moet staan, maar op een (compleet verlaten) carpool plaats zodat je die 1.50m uit elkaar kunt staan. En ja, dat is dan wel even wennen. Daar ben ik eerlijk over. So shoot me.

Overigens valt mijn verhaal volledig in het niet bij de groepen van 30 man (of meer!) die we onderweg tegen kwamen. Het was echt gigantisch, zeker in deze tijden. Ik bleef groeten 8)7

Last but not least, ik rijdt zelf niet zoveel toerritjes, gebruik mijn motor vooral als alternatief voor de auto. En dan rijdt ik dus alleen.

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 06-04-2020 23:45 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

InZane schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:37:
[...]

Beetje vlot optrekken is prima hoor, maar die 80km zit je zo aan, maar daar hield hij niet op.
Het was trouwens een dubbele baan voor rechtdoor. Ik stond rechts vooraan bij het verkeerslicht en hij kwam al zo lekker bijdehand rechts naast me staan in mijn baan. Zout dan lekker op naar die lege baan links van mij..
Pfiew. Dan heb je het gelukkig niet over mij 😬
Niet asociaal rechts gaan staan en te ver doorgetrokken. Wel veel lomp opgetrokken maar dat is tegenwoordig ook nog 1 van de weinige leuke dingen die nog wel kunnen.

Hopelijk is het aankomend weekend alleen op bepaalde plekken afgesloten voor grote groepen. Anders leen ik een auto... of plak een zijwieltje aan de motor als het met verboden voor gemotoriseerde voertuigen op 2 wielen bord is.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Waaj schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:19:
[...]
Maar dan zal ik wel zoveel mogelijk de plekken vermijden waarvan ik vooraf weet dat het er druk kan zijn (zoals de IJsseldijk, Posbank, Veluwe etc.)
die waren vandaag een oase van rust 8) op de rijnbanddijk bij arnhem een krentenbol gegeten en een beetje om me heen gekeken, letterlijk twee motoren in een half uur voorbij zien komen
noes schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:02:
[...]
Zou van de Michelin bandjes afblijven, de Pilot Road 4 zat op de RS die ik laatst had gereden, en die leek na een bepaald kantelpunt ineens door te willen vallen in de bocht. Geeft mij geen vertrouwen in ieder geval. Van een collega met de Road 5 hoorde ik vergelijkbare, negatieve, verhalen. Kortom, wat @Joopieboy al zei: zonde van je motor.
nergens last van (gehad) met beide type banden :P
momenteel de 5 onder beide motoren en nog geen moment van wantrouwen

[ Voor 39% gewijzigd door Maegrim op 06-04-2020 23:57 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 11:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

* Rubman haat mist!!

En vanochtend bij wegzetten op werk rookwolkje onder dashboard vandaan. Lampje deels doorgefikt dus denk daar vanaf, maar toch even naar kijken want rook niet prettig.

Mag hij weer uit elkaar geschroefd -O-

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

@Rubman weer heel de topkuip eraf halen (been there done that). Good luck with it!

Nog even en ik mag weer op de Viffer huiswaarts na een nachtje werken.

Volvo Classic Club Belgium

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 11:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Youk schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 06:34:
@Rubman weer heel de topkuip eraf halen (been there done that). Good luck with it!

Nog even en ik mag weer op de Viffer huiswaarts na een nachtje werken.
Man man wat een drama

Maarja moet toch dashboard verlichting aanpakken (mogelijk helemaal rewiren), misschien eerst maar ff die nieuwe topkuip kopen zodat alles weer knap is in plaats van hier een daar een scheur en missend deel.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:38
Maegrim schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:50:
[...]

die waren vandaag een oase van rust 8) op de rijnbanddijk bij arnhem een krentenbol gegeten en een beetje om me heen gekeken, letterlijk twee motoren in een half uur voorbij zien komen

[...]

nergens last van (gehad) met beide type banden :P
momenteel de 5 onder beide motoren en nog geen moment van wantrouwen
Ik snap het afkraken van de Pilot Road 4 en de Road 5 hier ook niet. Wat mij betreft super banden, en binnen onze groep ben ik niet de enige die er zo over denkt. Ook heb ik inmiddels wel wat vergelijkingsmateriaal gehad. Ja, de 4 cupt makkelijk maar dat is dan weer niet hinderlijk.
Het enige waar je bij Michelin echt goed op moet letten, is de bandenspanning ok houden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Yamaha xj6.
Gekocht om samen met mijn vrouw maar ook allebei apart erop te rijden.

Alleen vind ik hem toch wel laag gezien ik 1,90 ben.
Wat zijn de mogelijkheden om iets minder "opgevouwen" te zitten?
  • stuur risers
  • te vinden maar lijkt niet mijn probleem te gaan oplossen
  • zadel verhogen? (hier kan ik niets over vinden
  • voetsteps verlagen (hier heb ik iets over gelezen maar de links naar de kitjes en hoe deze heten kan ik helaas niet meer terugvinden.)
heeft iemand hier ervaring mee? of tips waar ik naar kan zoeken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Maegrim
De xj6 voor je vrouw laten en zelf een beter geschikte motor uitzoeken :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:22
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 06:54:
[...]

Ik snap het afkraken van de Pilot Road 4 en de Road 5 hier ook niet. Wat mij betreft super banden, en binnen onze groep ben ik niet de enige die er zo over denkt. Ook heb ik inmiddels wel wat vergelijkingsmateriaal gehad. Ja, de 4 cupt makkelijk maar dat is dan weer niet hinderlijk.
Het enige waar je bij Michelin echt goed op moet letten, is de bandenspanning ok houden.
Ik heb de Road 4 trail achter, op een niet erg lichte 1000 cc twin en die bevalt me uitstekend.
Allen in de sneeuw op een offroad alpen pas viel die wat tegen... 8)7 :P

Inderdaad wat cuppen maar ik heb net iets te lang met een spanning onder de 2,5 bar gereden, beetje een vlak stuk nu. Eigen schuld dus.
Voor heb ik de road 5 trail, ook perfect, volop vertrouwen en dat, wederom, met een zware allroad.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 07-04-2020 08:08 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-01 16:23
fdees schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:35:
Ook van plan om eind van de zomer een toer door Europa te gaan maken. Maar dat is nu ook vooruit geschoven en eerst eens zien in Nederland of er wat mogelijk is. :/

Ach Nederland heeft ook zoveel mooie wegen en plekken waar ik nog niet geweest ben. :)
Het enige mooie aan de Nederlandse wegen is het goede asfalt :P Voor de rest vind ik Nederland geen klap aan kwa rijden.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Patrock schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:40:
[...]

Pfiew. Dan heb je het gelukkig niet over mij 😬
Niet asociaal rechts gaan staan en te ver doorgetrokken. Wel veel lomp opgetrokken maar dat is tegenwoordig ook nog 1 van de weinige leuke dingen die nog wel kunnen.
Nee het was een wat lichter apparaat met noppenbanden ook, dus waarom ie een wedstrijdje met mijn CBR probeerde te doen begrijp ik ook niet.
Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:09:
[...]

Het enige mooie aan de Nederlandse wegen is het goede asfalt :P Voor de rest vind ik Nederland geen klap aan kwa rijden.
Eensh, het is vaak echt zoeken naar de leuke weggetjes.

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 07-04-2020 08:10 ]

• Jolke
  • Laatst online: 27-01 15:29
Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:09:
[...]

Voornamelijk vlak, hè. :)

On another note: Nederlands/Duitse grenzen blijven open. *O*

• Thoit
Jolke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:16:
[...]

Overal 60, boetes waar je u tegen zegt en in het heuvelland hoef je met goed weer ook echt niet te komen. Of je houdt van trein rijden, dan raad ik echter de NS aan.

• Jolke
Ik vond de Veluwe altijd wel mooi om doorheen te rijden, maar sinds ik in Duitsland woon, is er een wereld voor me open gegaan. :)
En dan heb ik het Zwarte Woud, de Vogezen en de Alpen ook nog binnen 2-3 uur rijden. 8)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:12
Er zijn hier en daar wel wat leuke weggetjes, maar alles is inderdaad druk, vlak en 60. Polders ontwijken is in grote delen van Nederland ook lastig, 99% van de wegen daar is helemaal niets aan... Voor echt leuk rijden moet je richting de bergen naar mijn mening, die heb je nou eenmaal niet hier helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jolke
Tenzij je Bergen aan Zee bedoelt. :P

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Jolke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:16:
[...]

Dan heb jij een andere bron dan ik. Ik las vanmorgen ergens dat je vanaf vrijdag 2 weken in quarantaine moet als je de grens over wilt, tenzij het voor kortdurig noodzakelijk verblijf(werk) is...

AL met al, best jammer allemaal, ook dat in groepjes rijden.
Ben alleen wel benieuwd naar welke wegen dat gaan worden., want afgelopen zondag vond ik het op de route die ik reed best meevallen qua groepjes.. De enige groepen die ik zag waren bij de viszaak, maar dat waren meer de automobilisten/fietsers/wandelaars dan motorrijders..

[ Voor 16% gewijzigd door darkkingll op 07-04-2020 08:38 ]

• Jolke
[bron]
"Even tanken of boodschappen doen bij de Oosterburen kan dus straks niet meer. Je moet echt een dringende reden hebben om de grens over te steken", schrijft correspondent Wouter Zwart op Twitter. Nederlanders die dagelijks voor hun werk de grens oversteken hebben zo'n zwaarwegende reden.
Grens blijft wel open, maar je moet wel een goede reden hebben dus.

• darkkingll
Hmm, las vanmorgen nog iets over quarantaine, die kan ik alleen zo niet terug vinden..
Ik denk dat ze een stukje rijden niet goed vinden..

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:24:
Ik vond de Veluwe altijd wel mooi om doorheen te rijden, maar sinds ik in Duitsland woon, is er een wereld voor me open gegaan. :)
En dan heb ik het Zwarte Woud, de Vogezen en de Alpen ook nog binnen 2-3 rijden. 8)
Wil jij eens heel snel je mond houden }:|

* Waaj is maar een klein beetje jaloers :'(
Jolke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:26:
Tenzij je Bergen aan Zee bedoelt. :P
Holterberg, Lemelerberg, Berg aan de maas, 's Heerenberg, Berg en Terblijt.

Bergen zat in Nederland *D

[ Voor 23% gewijzigd door Waaj op 07-04-2020 08:56 ]

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Jolke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:39:
[bron]

[...]

Grens blijft wel open, maar je moet wel een goede reden hebben dus.
Ben wel benieuwd, zou volgende week een klusje van een week in Duitsland hebben maar hoorde ook dat de ziekenhuizen wel dichtgaan voor ons Nederlanders wat natuurlijk weer een extra risico met zich mee brengt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Jolke
Waaj schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:53:
[...]

Wil jij eens heel snel je mond houden }:|

* Waaj is maar een klein beetje jaloers :'(

[...]
Kom maar een keer langs, pitstop hier in de buurt van Heidelberg. Dan rijden we de volgende dag samen op. :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan heb ik het Zwarte Woud, de Vogezen en de Alpen ook nog binnen 2-3 uur rijden. 8)
Ik zou bijna jaloers zijn, ik heb een duur bankstel moeten kopen om comfortabel die kant op te kunnen tuffen. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 13:03
Joopieboy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:12:
[...]

Ik zou bijna jaloers zijn, ik heb een duur bankstel moeten kopen om comfortabel die kant op te kunnen tuffen. ;)
Jij zegt het... O-)

• Jolke
Maar met een bankstel kan je hem op auto-pilot zetten. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

fdees schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:21:
[...]

Waarom is mijn vraag. Welke breincellen mis je allemaal om zo te willen rijden. 8)7
Waarom moet je daar breincellen voor missen? Wat is er mis met af en toe het gas opentrekken, binnen alle redelijkheid?

Ik krijg altijd een hele dikke grijns wanneer ik vooraan sta bij een verkeerslicht op een 100-weg en ik binnen enkele tellen na het groen worden (en triplechecken of er geen eikel door rood rijdt) op die snelheid zit.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DrivinUCrazy
En dan heb ik het Zwarte Woud, de Vogezen en de Alpen ook nog binnen 2-3 rijden. 8)
Het Zwarte Woud hadden we voor dit jaar ook nog op de planning staan, eind augustus. Nu gaan er alvast 2 motorweekenden en onze zomervakantie niet meer door, maar dat weekje Schwarzwald doet me meer*. Ik durf bijna niet eens meer te hopen. :/ Al is het maar omdat de lading werk na het vrijgeven van maatregelen veel te groot wordt. Als je nog een slaapplek over hebt kom ik wel bij jou 2 weken in quarantaine zitten. :+

*: voor de duidelijkheid, als ik de ziekte gevallen en zelfs sterfgevallen in mijn omgeving zie, prijs ik mezelf nog steeds gelukkig als ik alleen maar mijn vakanties voor dit jaar hoef op te geven.

Mijn motor startte na de winter wat moeilijk. Ik had (zoals altijd) al 98 getankt, zelfs wat brandstofstabilisator toegevoegd, maar na de winter toch eerst een paar klappen en dan pas moeilijk starten. Niet alleen de eerste startbeurt, nee iedere keer, zeker bij een koude start. Nu een flesje injectorreiniger erdoorheen gejaagd, en nu ben ik wel benieuwd naar het effect.
Het is eigenlijk nog te vroeg voor de hele grote beurt (80k, nu op 74,5k) die er aan zit te komen, maar als het zo blijft ga ik de grote beurt naar voren halen. Kleppen stellen, nieuwe bougies, het zal allemaal vast bijdragen aan een beter lopende motor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:16:
Maar met een bankstel kan je hem op auto-pilot zetten. :)
Cruise control en zitten maar. 8)

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:30:
[...]

Het Zwarte Woud hadden we voor dit jaar ook nog op de planning staan, eind augustus. Nu gaan er alvast 2 motorweekenden en onze zomervakantie niet meer door, maar dat weekje Schwarzwald doet me meer*. Ik durf bijna niet eens meer te hopen. :/ Al is het maar omdat de lading werk na het vrijgeven van maatregelen veel te groot wordt. Als je nog een slaapplek over hebt kom ik wel bij jou 2 weken in quarantaine zitten. :+

*: voor de duidelijkheid, als ik de ziekte gevallen en zelfs sterfgevallen in mijn omgeving zie, prijs ik mezelf nog steeds gelukkig als ik alleen maar mijn vakanties voor dit jaar hoef op te geven.

Mijn motor startte na de winter wat moeilijk. Ik had (zoals altijd) al 98 getankt, zelfs wat brandstofstabilisator toegevoegd, maar na de winter toch eerst een paar klappen en dan pas moeilijk starten. Niet alleen de eerste startbeurt, nee iedere keer, zeker bij een koude start. Nu een flesje injectorreiniger erdoorheen gejaagd, en nu ben ik wel benieuwd naar het effect.
Het is eigenlijk nog te vroeg voor de hele grote beurt (80k, nu op 74,5k) die er aan zit te komen, maar als het zo blijft ga ik de grote beurt naar voren halen. Kleppen stellen, nieuwe bougies, het zal allemaal vast bijdragen aan een beter lopende motor.
Ik zou de motor nu juist wegbrengen, komend weekend wordt het toch slecht weer en met een beetje pech kan je toch niet meer de grens over. Staat die tenminste weer vers klaar als je weer mag.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:32

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:36:
[...]

Cruise control en zitten maar. 8)
Kan je meteen even koffie zetten en facebooken 👌

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Thoit
Vrijdag schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:46:
[...]

Kan je meteen even koffie zetten en facebooken 👌
Netflix zit er vanaf 1 april op :+ Alleen jammer dat je zelf nog moet sturen en balans houden, al heeft BMW daar al iets voor: https://www.motoplus.nl/n...de-bmw-r1200gs-adventure/

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:43:
[...]

Ik zou de motor nu juist wegbrengen, komend weekend wordt het toch slecht weer en met een beetje pech kan je toch niet meer de grens over. Staat die tenminste weer vers klaar als je weer mag.
De grens ga ik sowieso al niet meer over.
Maarre, waar wordt het slecht weer dan? 18 graden en een half millimetertje regen, als dát al onder slecht weer valt kan ik mijn motor beter verkopen.

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:52:
[...]

De grens ga ik sowieso al niet meer over.
Maarre, waar wordt het slecht weer dan? 18 graden en een half millimetertje regen, als dát al onder slecht weer valt kan ik mijn motor beter verkopen.
Bij mij geeft hij onweer en 5,7 mm regen aan. Dan blijf ik toch echt thuis :)

--

Morgen mijn pa mijn Pan European maar eens uitlenen. (ja ik zet hem gewoon met sleutels op de inrit en daar mag hij hem vanaf plukken. Dit kan hier nog op een dorp). Hij is het sleutelen een beetje moe aan zijn BMW K75 en wilde gaan kijken voor een ST1100. Heb hem aangeboden om eerst maar eens met de mijne proberen aangezien een Pan European een stuk zwaarder is dan een K75.

Voor de rest kan ik zo snel geen model bedenken wat voor hem aantrekkelijk zou zijn. Eisen:
- Licht
- Rechte zit
- Niet te duur (max 5K?)
- Betrouwbaar, hij moet rijden en niet sleutelen.

• Chakotay
@Thoit volgens mij is er niets in de categorie van een Pan European dat je 'licht' kan noemen... Misschien iets als een Deauville hooguit?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:22
@Thoit een allroad, de Suzuki v-strom is erg betrouwbaar met de 650 v-twin ook nog eens erg zuinig.
Minder populair dan de BMW variant dus een heel stuk goedkoper.

Goede zit, stuurt fijn, en zelfs de 650 heeft genoeg vermogen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Een Goldwing misschien?
Of is dat te bulky en te 'auto' achtig?

• f2ride2001
EXACT, dit !

(Rijd zelf een DL650 sind 2018, inmiddels 45k erop)

• Thoit
Chakotay schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:03:
@Thoit volgens mij is er niets in de categorie van een Pan European dat je 'licht' kan noemen... Misschien iets als een Deauville hooguit?
Waarom mijn pa ineens zelf bij een Pan European uitkwam, geen idee. Voor hem is het belangrijkste dat hij comfortabel zit en dus niet te zwaar is. Het heeft echter niks met retro, wat ik dan weer wel heb. Anders was het een Z900RS, Speed Twin of Bobber TFC geworden O+
kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:05:
Een Goldwing misschien?
Of is dat te bulky en te 'auto' achtig?
Daar wil die nog niet dood op gevonden worden :D Oja, een Boxer vind die ook niks.

[ Voor 20% gewijzigd door Thoit op 07-04-2020 10:09 ]

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:07:
[...]

[...]

Daar wil die nog niet dood op gevonden worden :D Oja, een Boxer vind die ook niks.
Begrijp ik wel hoor :P

Mijn pa reed een Yamaha V-Max, is dat niks? Is een beest qua power :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:32

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:07:
[...]

Waarom mijn pa ineens zelf bij een Pan European uitkwam, geen idee. Voor hem is het belangrijkste dat hij comfortabel zit en dus niet te zwaar is. Het heeft echter niks met retro, wat ik dan weer wel heb. Anders was het een Z900RS, Speed Twin of Bobber TFC geworden O+

[...]

Kawa Versys, Honda Varadero, Yammie TDM?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Thoit
kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:13:
[...]

Begrijp ik wel hoor :P

Mijn pa reed een Yamaha V-Max, is dat niks? Is een beest qua power :)
Vermogen is voor hem absoluut niet belangrijk. Was meer aan een Moto Guzzi V9 ofzo aan het denken, dat is volgens mij alles behalve snel :P

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@Thoit Een Honda Transalp😀. Niet te zwaar, rijdt (bijna) altijd, lekker rechtop en redelijk zuinig.

Gisteren vanuit Nijmegen een rondje gereden. TomTom ingesteld op Posbank en daarna naar Radio Kootwijk. Jammere is dan wel dat je ook door half Arnhem geleid wordt. Volgende keer instellen om zonder toeristische route naar de Posbank te rijden en vandaar juist binnendoor route te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zktezkl0Cd855f43qb2qtDumJv8=/f/image/LTeaJTRXexBVOZDwV6NyBzJR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3I62V6JK79au5lF4ZtoQ5aW5vg=/f/image/clOAyde1ZzJZIjB1QvkCcALF.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door MichielK71 op 07-04-2020 11:12 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 11:28
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 06:54:
[...]

Ik vind de Road 4 vaag aanvoelen (valt ie wel, valt ie niet?), zwaar sturen en snel cuppen, met de juiste bandenspanning. Voor is licht gecupt (voelbaar), achter duidelijk zichtbaar. Als je in de bocht hangt voel je het ook. Het is dat ze zo lang meegaan en qua profiel nog lang niet op zijn (inmiddels 9000km, nog niet vierkant), maar er komen voorlopig geen Michelins meer onder bij mij.

• Pagman
Honda NC750/700X :P

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
NLDViane schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:22:
[...]

Ik vind de Road 4 vaag aanvoelen (valt ie wel, valt ie niet?), zwaar sturen en snel cuppen, met de juiste bandenspanning. Voor is licht gecupt (voelbaar), achter duidelijk zichtbaar. Als je in de bocht hangt voel je het ook. Het is dat ze zo lang meegaan en qua profiel nog lang niet op zijn (inmiddels 9000km, nog niet vierkant), maar er komen voorlopig geen Michelins meer onder bij mij.
Heb net mijn road 2 vervangen voor een road 4. (alleen achter).
Voor ligt er nog een road 2 op, ga die ook preventief vervangen voor een road 2. Heb het gevoel dat achter eerder de bocht in wil dan voor. Ik heb nog geen WOW factor gekregen door de road 4. Maar slecht is die zeker niet.

Ik heb hem vooral gekocht vanwege de regen prestaties. Ik zou naar schotland in Juni. is nu nog wat onzeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXUoN8GvZQgbMAPrVlDEF-I1C0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCIMCJ7upFny8n8PrLI4vaqp.jpg?f=fotoalbum_large

Maandagochtend Posbank, erg lekker en rustig _/-\o_
MichielK71 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:02:
@Thoit Een Honda Transalp😀. Niet te zwaar, rijdt (bijna) altijd, lekker rechtop en redelijk zuinig.

Gisteren vanuit Nijmegen een rondje gereden. TomTom ingesteld op Posbank en daarna naar Radio Kootwijk. Jammere is dan wel dat je ook door half Arnhem geleid wordt. Volgende keer instellen om zonder toeristische route naar de Posbank te rijden en vandaar juist binnendoor route te nemen.
Gisteren ook daar geweest bij het vliegveld. Die hoenderlose weg is echt episch, ligt naar beneden met aan beide kanten uitegestrekte natuur. Vond het prachtig!

[ Voor 33% gewijzigd door DateTime.Now op 07-04-2020 11:32 ]

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:30

Kryziek

bb || !bb

Afgelopen weekend net als vele anderen wezen touren met de vriendin achterop. Mooi stukje door duitsland waar het afwisselend uitgestorven of druk was haha
Alleen m'n vriendin vind het soms best eng achterop. Nu snap ik best dat je niets vast hebt eigenlijk en zonder gordel voelt het ook los. Heb zelf voordat ik mijn rijbewijs had ook vaak genoeg achterop gezeten. Hebben mensen hier tips voor? O+

Ik rijd zelf op een Ducati Monster 1100 uit 2009 en kan bijvoorbeeld niet harder dan 90, dat vind ze gewoon eng. Het rijden doe ik zo rustig mogelijk en afremmen net zo zodat ze zo min mogelijk schokken ervaart van het optrekken bijvoorbeeld. Soms als ik wat platter door de bochten ga dan zegt ze alweer dat ze dat eng vindt terwijl het voor mijn doen een vrij flauwe bocht is. Als ik zelf rijdt, gaat het nog veel platter. (Ook niet extreem hoor, ben veel te bang onderuit te glijden)

Ze vind motor rijden super gaaf en wil ook graag haar eigen rijbewijs gaan halen maar dat laat nog even op zich wachten. :X

• Waaj
  • Niet online
@Kryziek Je vriendin moet tegen je aankruipen en jou goed vasthouden. Anders kan je nog een topkoffer met rugsteun monteren, wel handig om spullen mee te nemen, maar mooi is anders op een Monster.

• Thoit
Kryziek schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:56:
Afgelopen weekend net als vele anderen wezen touren met de vriendin achterop. Mooi stukje door duitsland waar het afwisselend uitgestorven of druk was haha
Alleen m'n vriendin vind het soms best eng achterop. Nu snap ik best dat je niets vast hebt eigenlijk en zonder gordel voelt het ook los. Heb zelf voordat ik mijn rijbewijs had ook vaak genoeg achterop gezeten. Hebben mensen hier tips voor? O+

Ik rijd zelf op een Ducati Monster 1100 uit 2009 en kan bijvoorbeeld niet harder dan 90, dat vind ze gewoon eng. Het rijden doe ik zo rustig mogelijk en afremmen net zo zodat ze zo min mogelijk schokken ervaart van het optrekken bijvoorbeeld. Soms als ik wat platter door de bochten ga dan zegt ze alweer dat ze dat eng vindt terwijl het voor mijn doen een vrij flauwe bocht is. Als ik zelf rijdt, gaat het nog veel platter. (Ook niet extreem hoor, ben veel te bang onderuit te glijden)

Ze vind motor rijden super gaaf en wil ook graag haar eigen rijbewijs gaan halen maar dat laat nog even op zich wachten. :X
Tip voor haar is om zich vast te houden aan de knieën, niet aan de achterkant oid. Voor jou zo vloeiend mogelijk proberen te rijden. Een Monster 1100 is gewoon niet heel gemakkelijk om met 2 man op te zitten, zitje achterop is erg smal denk ik. Ook helpt het vaak als er een topkoffer op zit (wat bij jouw model lastig wordt). Dan heeft de passagier iets in de rug wat gewoon een prettig gevoel geeft. Verder is het ook gewoon wennen. Mijn vriendin vond snelweg eerst ook eng, maar nu vind het maar gewoon saai.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgende keer maar eens met mij meerijden als je die kant op wilt, ken wel wat routes daar zeg maar. ;)
Eventueel kunnen we nog met @etwintje aanhaken voor de zoveelste keer. _O-

• Maegrim
heu zo'n foto heb ik ook van gisteren
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q3WT4J5l.jpg

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:36:
[...]

Ik zou eigenlijk gewoon met één persoon extra gaan rijden, maar nog 2 anderen hadden daar lucht van gekregen en stonden voor de deur, zo gezegd. Om dan maar weer naar huis te rijden is ook een beetje raar. Laat ik benadrukken dat dit ook niet ons volledige clubje is.

Het aller aller belangrijkste is en blijft (volgens mij) die 1.50m afstand, die we dus telkens in acht genomen hebben. Niet random ergens stoppen waar je dicht op elkaar moet staan, maar op een (compleet verlaten) carpool plaats zodat je die 1.50m uit elkaar kunt staan. En ja, dat is dan wel even wennen. Daar ben ik eerlijk over. So shoot me.

Overigens valt mijn verhaal volledig in het niet bij de groepen van 30 man (of meer!) die we onderweg tegen kwamen. Het was echt gigantisch, zeker in deze tijden. Ik bleef groeten 8)7

Last but not least, ik rijdt zelf niet zoveel toerritjes, gebruik mijn motor vooral als alternatief voor de auto. En dan rijdt ik dus alleen.
Die één persoon meld.
Ik stond ook even raar te kijken dat we spontaan met z'n vieren waren. Zou eigenlijk alleen met @Destruction even een ommetje gaan rijden.

Misschien was de dag-keuze ook niet helemaal optimaal. Had er eigenlijk wel vanuit kunnen gaan dat de eerste dag rond de 20 graden en zon meteen ook de massale start van het motorseizoen betekent.
Maar dat het zo druk was als het was, en dat je groepen van 30+ rijders tegen komt.... Afgezien van het feit dat je je soms net een uithangbord voelt, was dat toch wel even raar gezien de omstandigheden. Goed, wij reden ook met z'n vieren. Ook niet helemaal optimaal en achteraf gezien hadden we beter gewoon weer kunnen opsplitsen in naar 2x2.
Laten we het naiviteit noemen... Ik had misschien beter kunnen wachten tot m'n vrije dag, want voor mij is motorrijden wel puur hobby. Het zou de hele week lekker weer moeten zijn volgens de berichten, dus kans genoeg om een rustigere dag te pakken.

Maargoed, verder vind ik dat het wel netjes ging. Rustige stop plekken opzoeken, niet al te lang gereden (mede wegens @Destruction z'n rug en mijn schouder), rustig aan gedaan.

Laten we zeggen dat het wel even een eye-opener was en dat ik de komende periode toch echt wel even twee keer nadenk voordat ik besluit om op de motor te springen.

Misschien een tank-grab? Of een pillionbelt?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRH15wbUIdfJuzfK6G22XwQTK-P2PdDODG09XZaaFVjh0msgno_&usqp=CAU

Afbeeldingslocatie: https://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2015/02/gripnride-1-600x337.jpg

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@McKaamos Ach, we hebben geen levensgevaarlijke zonde begaan ofzo :P Of het handig was om met 4 te gaan rijden in deze tijd is iets anders. Het ging inderdaad mooi rustig aan, zelfs die 2 scheurneuzen hebben zich keurig ingehouden :+ Op zichzelf moet het gewoon kunnen allemaal. We hebben 1.50m afstand van elkaar gehouden, niet met luide uitlaten en hoge toeren/snelheid over dijkjes geraced ofzo.

Al met al voel ik ik me niet aangesproken als ik de "bedankt" berichten overal lees, maar wel geroepen om te verduidelijken dat wij nadrukkelijk niet bij dat soort groepen horen.

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 07-04-2020 12:38 ]

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Seconded. :P

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37

Ik denk dat de oplossing in dat laatste zit; zij moet inderdaad zelf leren rijden en aanvoelen wat een motor wel en niet kan. En dan met een echt goede instructeur, die haar niet laat gaan als zij nog bochtenangst heeft!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:37:
@McKaamos Ach, we hebben geen levensgevaarlijke zonde begaan ofzo :P Of het handig was om met 4 te gaan rijden in deze tijd is iets anders. Het ging inderdaad mooi rustig aan, zelfs die 2 scheurneuzen hebben zich keurig ingehouden :+ Op zichzelf moet het gewoon kunnen allemaal. We hebben 1.50m afstand van elkaar gehouden, niet met luide uitlaten en hoge toeren/snelheid over dijkjes geraced ofzo.
Ja, dat de twee scheurneuzen zich keeeeuuuurig aan de snelheid hielden, galant waren naar o.a. fietsers en ander verkeer was opzienbarend :+
Normaliter zie ik het niet zo erg zitten om met hen mee te gaan rijden, maar dit was echt een verademing :)
Al met al voel ik ik me niet aangesproken als ik de "bedankt" berichten overal lees, maar wel geroepen om te verduidelijken dat wij nadrukkelijk niet bij dat soort groepen horen.
Sja, je kan het benadrukken wat je wil. Er is toch altijd een beeld wat gevormd wordt door de groep als geheel. Stereotypering, gestigmatiseerd worden, vooroordelen die dat oplevert, etc.

Het is altijd het gedeelte van de groep die het slechte voorbeeld geeft, die het algemene beeld bepaalt.
De negatieve uitschieters hebben de grootste impact. En dan kan dat aandeel in de groep groot of klein zijn, ze bepalen wel het beeld.
Wielrenners die unaniem asociaal gevonden worden, fietsers die by default niet uitkijken, Audi bestuurders die bumperkleven, BMW bestuurders die het knipperlicht niet snappen, Golfjes waar alleen maar opgeschoten jeugd gevaarlijk in rijdt, metalheads die aggressief zijn, marrokanen die crimineel zijn, een tokkie zijn omdat je in een volksbuurt woont, etc etc.

Zelfs tussen motorrijders onderling bestaan die vooroordelen. Als je op een MP3 rijdt ben je meteen al onwaardig, of met een bepaalde helm ben je meteen onderdeel van de groep uitschot, Harleyrijders die ander-merk rijders niet groeten, etc.

Je kan nog zo goed gedrag hebben, en net zo'n nette motor die in alle opzichten aan de wet voldoet. Als motorrijder ben je in Nederland gewoon een hardrijdende, vervuilende, luide, asociale idioot.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
Kan van het weekend lastig worden om stukje te gaan rijden: https://www.motorfreaks.n...elercl/40323/artikel.html

:/

• Thoit
Hkuit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat de oplossing in dat laat zit; zij moet inderdaad zelf leren rijden en aanvoelen wat een motor wel en niet kan. En dan met een echt goede instructeur, die haar niet laat gaan als zij nog bochtenangst heeft!
Als je zelf niet bestuurd is het wel even heel anders. Zie je toch nog met de beste auto coureurs, als die op de passagiersstoel moeten gaan zitten schijten ze ook 7 kleuren.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Achterop zitten is gewoon k**.
Ook ikzelf als motorrijder zit niet graag achterop, en heb graag niet iemand die bij mij achterop zit.

Bij optrekken / afremmen klappen de helmen steeds tegen elkaar omdat de ander dat niet anticipeert.
Bij bochten gaat degene die achterop zit tegenhangen. Heel de dynamiek van het rijden van de motor is compleet anders door de gewichtsverdeling...
Zou het alleen doen uit pure nood. Beste is als die vriendin gewoon haar rijbewijs haalt en ook een motor scoort :)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:57:
Ook ikzelf als motorrijder zit niet graag achterop, en heb graag niet iemand die bij mij achterop zit.

Bij optrekken / afremmen klappen de helmen steeds tegen elkaar omdat de ander dat niet anticipeert.
Bij bochten gaat degene die achterop zit tegenhangen. Heel de dynamiek van het rijden van de motor is compleet anders door de gewichtsverdeling...
Zou het alleen doen uit pure nood. Beste is als die vriendin gewoon haar rijbewijs haalt en ook een motor scoort :)
I concur.
Motorrijden is minder leuk met iemand achterop, wil voornamelijk de verantwoordelijkheid niet dragen bij een crash. (been there, done that, vriendin is gelukkig wel gebleven :o ) Daarom heb ik zelfs maar de rijlessen van mijn vriendin betaald om haar op haar eigen motor te krijgen :p.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 07-04-2020 14:15 ]

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 00:22
Bij mij gaat de vrouw ook regelmatig achterop de Monster. Voor haar is het denk ik 2 weken wennen geweest waarin we bijna om de dag gingen rijden. Ze is al niet een held als bijrijder in een auto laat staan achterop, dus het was gewoon vertrouwen kweken. Gaandeweg ging het steeds beter en nu zit ze achterop en roept ze soms dat ik de rotonde maar driekwart moet pakken, dan gaan we platter :P
Wat onder andere hielp is dat we via een setje gewoon konden praten en ik haar dus kon waarschuwen als we wat harder gingen optrekken of als er een rotonde kwam. Zij kon dan ook direct aangeven als iets eng was.

Iemand achterop bij een Monster gaat dus best, maar het is even wennen. Wennen aan de motor, wennen aan de manier van rijden en wennen aan jouw rijstijl.

Edit: Ik vind het erg leuk met iemand achterop, ja het is anders rijden. Maar met een geoefend iemand achterop geeft het alleen maar meer plezier.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsq op 07-04-2020 14:17 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

DateTime.Now schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:31:
[...]

Heb net mijn road 2 vervangen voor een road 4. (alleen achter).
Voor ligt er nog een road 2 op, ga die ook preventief vervangen voor een road 2. Heb het gevoel dat achter eerder de bocht in wil dan voor. Ik heb nog geen WOW factor gekregen door de road 4. Maar slecht is die zeker niet.

Ik heb hem vooral gekocht vanwege de regen prestaties. Ik zou naar schotland in Juni. is nu nog wat onzeker.
Ik denk dat je alsnog op moet passen in Schotland. Ik was er in 2018, de wegen zijn echt slecht daar. waar we hier netjes ZOAB hebben, is het daar gewoon een plaspoel...ohh en je moet goed kunnen sturen...iets met potholes ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 14:25
Ik heb een wat makkelijkere motor en toen vriendin achterop ging inderdaad ook de topkoffer met rugsteun er weer op gedaan.
Kon ze naast het mij vast houden soms ook gewoon even rechtop zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door bleufred1 op 07-04-2020 14:18 ]

• Thoit
Mijn vriendin vind het erg leuk om achterop te zitten, ik rijd ook liever alleen maar zodoende maak ik toch tijd voor haar en kan ik tenminste nog wat motorrijden :P

Ze heeft ook één les gevolgd, maar door alle drukte niet mee verder gegaan. Denk ook dat ze te bang is om motor te gaan rijden. Tevens lijkt mij er ook weinig aan als je met z'n 2en gaat je en je je dan enorm moet inhouden. Niet dat ik als een idioot rijd (verre van) maar ik houd wel van een beetje doorrijden.

• darkkingll
Hoewel ik wel voetensteunen heb voor een passagier, heb ik geen zitje voor die passagier.. Dus dat is makkelijk, bij mij komt er gewoon niemand achterop ;)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

botoo

💀 too old to die young

darkkingll schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:20:
Hoewel ik wel voetensteunen heb voor een passagier, heb ik geen zitje voor die passagier.. Dus dat is makkelijk, bij mij komt er gewoon niemand achterop ;)
Bij mij zitten er geeneens voetsteuntjes dus mrs.botoo gaat niet mee, zitten we elkaar ook niet in de weg en dat is een goede manier om een langdurige relatie te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tHB8E7YrM0Mo7stDuzFCe9HZzg=/f/image/Ehe73v2lRFFQBiGLoP9agX9e.png

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• timmie271
darkkingll schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:20:
Hier zijn de voetsteuntjes eraf maar zit het zitje er nog wel op :+

• DrivinUCrazy
Eens met @Thoit

Met duo rijden is me aardig meegevallen. In het begin zag ik er tegenop. Ik vraag haar niet meer om mee te gaan; ze moet het zelf willen. En tegenwoordig geeft ze dat gelukkig zelf ook aan dat ze mee wil. Nu moet ze alleen nog daadwerkelijk wat regelmatiger mee kunnen om zo ook wat zitvlees te kweken. Op het moment dat ik net opgewarmd raak stapt zij al weer verkrampt af. :+

De clou is vooral dat ze mee moet kijken; linker bocht is over de linker schouder meekijken, rechter bocht = rechterschouder. Ook moet ze haar armen om mij heen slaan. Daarmee voorkom je het tegenhangen door de duo.
Gewichtsverschuivingen in een bocht moet je gewoon eens een keer meemaken, daar leer je allebei van. :+
Als rijder moet je er rekening mee houden dat je vloeiender schakelt, en dat het voorwiel bij vlot optrekken wat lichter kan worden. :+

Ik heb wel al vanaf het begin ook een intercom voor haar aangeschaft. Dan kan ze me tenminste vertellen wat ze wel en niet leuk vindt; ik kan waarschuwen wat ik ga doen, enzovoort. Dat maakt het wat interactiever dan alleen achterop zitten en meekijken. Als ze hele verhalen gaat afsteken zet ik de intercom trouwens uit; ik heb toch geen aandacht om te luisteren. :+

• Waaj
  • Niet online
Het lijkt wel ouderwets Sinterklaas. Er wordt op de deur gebonkt en als je opendoet is er niemand te zien maar ligt er een pakje op de stoep <+:)

En ja, dit pakje was motorgerelateerd dus relevant voor dit topic :+

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 18:53

iMars

Full time prutser

Vandaag mijn motor op laten halen door de lokale motorshop. Hij stond al zo'n 2,5 jaar stil (dode accu en lekke voorvork). Had wel ooit een accu gehaald maar nooit geplaatst (net verhuisd, andere prioriteiten/excuses).

Knoop doorgehakt en op laten halen. Ben niet handig genoeg (iig niet zonder hulp) en het duurde me te lang. Wil weer rijden. Dus over paar weken heb ik weer een rijdende motor met een gepeperde rekening, maar het zij zo.

Mijn voorvork had steenslag wat de vorige reparatie weer te niet deed, dus deze moest ook vervangen worden.

Mja, zometeen weer lekker genieten Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

Koop hier mijn P1 reader :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:57:

Dat laatste is zeker waar, maar met duo rijden is niet perse kut. Mijn vriendin vindt het heel leuk achterop de RT en ik vind het eigenlijk ook leuk zo met haar te rijden. Met duo moet je nog verder vooruit kijken en vloeiender rijden: ik rijd wel iets rustiger, maar nog altijd vlotjes door. Als ik in mn eentje rijd is het vaak snel, sneller, snelst en neem ik weinig de tijd om ook om me heen te kijken. Met duo neem ik daar wél de tijd voor en geniet ik op een heel andere manier van rijden.

Scheelt denk ik wel dat de motor die we samen gebruiken geen sportmotor is maar de R1200RT die ook zeker geschikt is voor lage snelheid lekker rondtuffen zonder dat je last krijgt van houding.

• Frans92
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

noes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:57:
[...]

Dat laatste is zeker waar, maar met duo rijden is niet perse kut. Mijn vriendin vindt het heel leuk achterop de RT en ik vind het eigenlijk ook leuk zo met haar te rijden. Met duo moet je nog verder vooruit kijken en vloeiender rijden: ik rijd wel iets rustiger, maar nog altijd vlotjes door. Als ik in mn eentje rijd is het vaak snel, sneller, snelst en neem ik weinig de tijd om ook om me heen te kijken. Met duo neem ik daar wél de tijd voor en geniet ik op een heel andere manier van rijden.

Scheelt denk ik wel dat de motor die we samen gebruiken geen sportmotor is maar de R1200RT die ook zeker geschikt is voor lage snelheid lekker rondtuffen zonder dat je last krijgt van houding.
Ik sluit me volledig aan bij dit bericht. Precies zoals je het omschrijft ervaar ik het ook.
Het is gewoon leuk om met mijn meisje achterop rond te rijden.

XBL: DonFrans

• DrivinUCrazy
noes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:57:
[...]

Exact dit.
Alleen merk ik nog dat ik met haar achterop, zelf nog iets te verkrampt zit. Dat went nog wel.

• DateTime.Now
  • Niet online
Ik ben ook met mijn vrouw naar luxemburg gereden, je leert er erg van anticiperen en vloeiend rijden. Elke fout die je maakt wordt dubbel afgestraft. Net een soort punten rijbewijs. Bij een x-aantal punten weet je dat je op de bank slaapt :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DateTime.Now schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:08:
Ik ben ook met mijn vrouw naar luxemburg gereden, je leert er erg van anticiperen en vloeiend rijden. Elke fout die je maakt wordt dubbel afgestraft. Net een soort punten rijbewijs. Bij een x-aantal punten weet je dat je op de bank slaapt :)
Als mn vriendin zo zou reageren mag ze lekker haar eigen rijbewijs + motor halen. Het is het vertrouwen wat je in elkaar hebt wat ervoor zorgt dat je je allebei prettig voelt op de motor (en misschien ook wel in het leven). Als dat vertrouwen al beschadigd raakt bij een te sportief bochtje of een wat hardere remactie omdat je een auto laat zag dan is duo rijden misschien geen goed idee.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:03:
[...]

Exact dit.
Alleen merk ik nog dat ik met haar achterop, zelf nog iets te verkrampt zit. Dat went nog wel.
Ja, meer kilometers maken samen en je vindt vanzelf meer ritme. Let gewoon goed op je houding en blijf ontspannen, dat rijdt voor beiden het lekkerst.

• Chakotay
Toen mijn vriendin nog studeerde heb ik haar een paar jaar lang bijna dagelijks achterop de motor van Amersfoort naar Amsterdam gebracht, midden in de ochtendspits.

Heb opvallendste daaraan was nog dat ze de GSX-R waar ik toen mee reed prettiger vond om achterop te zitten dan de ST1300 Pan European die ik een keer van mijn stiefpa had geleend 8)7

• DateTime.Now
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:12:
[...]

Als mn vriendin zo zou reageren mag ze lekker haar eigen rijbewijs + motor halen. Het is het vertrouwen wat je in elkaar hebt wat ervoor zorgt dat je je allebei prettig voelt op de motor (en misschien ook wel in het leven). Als dat vertrouwen al beschadigd raakt bij een te sportief bochtje of een wat hardere remactie omdat je een auto laat zag dan is duo rijden misschien geen goed idee.

[...]

Ja, meer kilometers maken samen en je vindt vanzelf meer ritme. Let gewoon goed op je houding en blijf ontspannen, dat rijdt voor beiden het lekkerst.
was gekscherend hoor, we hebben een toptijd gehad >:)

• DateTime.Now
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:22:
Toen mijn vriendin nog studeerde heb ik haar een paar jaar lang bijna dagelijks achterop de motor van Amersfoort naar Amsterdam gebracht, midden in de ochtendspits.

Heb opvallendste daaraan was nog dat ze de GSX-R waar ik toen mee reed prettiger vond om achterop te zitten dan de ST1300 Pan European die ik een keer van mijn stiefpa had geleend 8)7
Maar wat vond jij van de Pan?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
Allemaal leuk en aardig dat duo rijden, maar ik weiger achterop te gaan en zij ook.
Dus je pakt altijd beide een eigen motor.

Mijn vriendin heeft altijd wat te zeuren over mijn rijstijl en ik andersom... dus dat was 1x en nooit weer.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

Mevr Apache vind het wel prima achterop. Zit aangenaam op de FJR (vrij rechtop, topkoffer erachter en ruimte voor de benen)..

Zelf heeft ze een blessure aan haar rechterpols, draaibewegingen gaan na een paar keer pijn doen. Dus dat gaat hem neit worden voor haar eigen motor.
Maar ze doet het echt prima achterop, dus ik vind het wel best. :)

Heb zelfs wel eens de vraag gehad of ik niet wat rustiger aan kon doen op een vakantietrip, want de sportrijders waren vermoeid en konden het niet bijhouden.

It's all about stamina baby :+ :Y O-)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay
@DateTime.Now ik vond het best goed rijden, was voor mij voor het eerst dat ik op zo'n tourbuffel zat. Hij was wel wat zwaar om aan te duwen :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
_Apache_ schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:40:
Mevr Apache vind het wel prima achterop. Zit aangenaam op de FJR (vrij rechtop, topkoffer erachter en ruimte voor de benen)..

Zelf heeft ze een blessure aan haar rechterpols, draaibewegingen gaan na een paar keer pijn doen. Dus dat gaat hem neit worden voor haar eigen motor.
Maar ze doet het echt prima achterop, dus ik vind het wel best. :)

Heb zelfs wel eens de vraag gehad of ik niet wat rustiger aan kon doen op een vakantietrip, want de sportrijders waren vermoeid en konden het niet bijhouden.

It's all about stamina baby :+ :Y O-)
Denk dat dat vooral met houding te maken heeft ;)
Met de R6 was ik na 2 uur rijden ook wel kapot, mis een halve knieschijf dus dat soort fietsen is echt amper te doen.

• f2ride2001
Ach, heb altijd met mijn zonen gereden. Die reden regelmatig mee achterop. Altijd goed gegaan.
Zelf in Duitsland met zoon achterop gereden. We hebben ons altijd prima vermaakt.

Mijn vrouw rijd nooit achterop. Dat heeft ze 1 keer gedaan en daarna wilde ze nooit meer mee......? :+
Ze heeft al jaren haar eigen motor 8)

• f2ride2001

• DateTime.Now
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:43:
[...]

Denk dat dat vooral met houding te maken heeft ;)
Met de R6 was ik na 2 uur rijden ook wel kapot, mis een halve knieschijf dus dat soort fietsen is echt amper te doen.
Zit daar iets origine in van je nickname ? (of andersom ?)

• timmie271
Je bent pas de 5e in het topic ofzo die het meld _O- _O-

• DateTime.Now
  • Niet online

• f2ride2001
timmie271 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:46:
[...]

Je bent pas de 5e in het topic ofzo die het meld _O- _O-
Zit ook niet heel de dag elke seconde mee te kijken :F

Verwijderd

DateTime.Now schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:46:
[...]

Maar ook voor wielrenners, gerechtigheid.
Ben van mening dat ook de gewone fietsers geweigerd moeten worden, daardoor moeten al die wandelaars tenslotte ook uitwijken... O-)

• Pagman
Lopen doe je toch niet op het fietspad of de weg :+

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Pagman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:50:
Lopen doe je toch niet op het fietspad of de weg :+
Helaas heb ik gisteren maar ook zondag veel voetgangers op de weg/fietspaden zien lopen.

Wat mij het meeste irriteert zijn voetgangers die op dijken lopen met grote groepen naast elkaar (4+). Daar waar geen voetpaden zijn vinden zij het een goed idee om te lopen en ons motorrijders de schuld te geven.

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 07-04-2020 15:55 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 128 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.