Destruction schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:37:
@
McKaamos Ach, we hebben geen levensgevaarlijke zonde begaan ofzo

Of het handig was om met 4 te gaan rijden in deze tijd is iets anders. Het ging inderdaad mooi rustig aan, zelfs die 2 scheurneuzen hebben zich keurig ingehouden

Op zichzelf moet het gewoon kunnen allemaal. We hebben 1.50m afstand van elkaar gehouden, niet met luide uitlaten en hoge toeren/snelheid over dijkjes geraced ofzo.
Ja, dat de twee scheurneuzen zich keeeeuuuurig aan de snelheid hielden, galant waren naar o.a. fietsers en ander verkeer was opzienbarend

Normaliter zie ik het niet zo erg zitten om met hen mee te gaan rijden, maar dit was echt een verademing

Al met al voel ik ik me niet aangesproken als ik de "bedankt" berichten overal lees, maar wel geroepen om te verduidelijken dat wij nadrukkelijk niet bij dat soort groepen horen.
Sja, je kan het benadrukken wat je wil. Er is toch altijd een beeld wat gevormd wordt door de groep als geheel. Stereotypering, gestigmatiseerd worden, vooroordelen die dat oplevert, etc.
Het is altijd het gedeelte van de groep die het slechte voorbeeld geeft, die het algemene beeld bepaalt.
De negatieve uitschieters hebben de grootste impact. En dan kan dat aandeel in de groep groot of klein zijn, ze bepalen wel het beeld.
Wielrenners die unaniem asociaal gevonden worden, fietsers die by default niet uitkijken, Audi bestuurders die bumperkleven, BMW bestuurders die het knipperlicht niet snappen, Golfjes waar alleen maar opgeschoten jeugd gevaarlijk in rijdt, metalheads die aggressief zijn, marrokanen die crimineel zijn, een tokkie zijn omdat je in een volksbuurt woont, etc etc.
Zelfs tussen motorrijders onderling bestaan die vooroordelen. Als je op een MP3 rijdt ben je meteen al onwaardig, of met een bepaalde helm ben je meteen onderdeel van de groep uitschot, Harleyrijders die ander-merk rijders niet groeten, etc.
Je kan nog zo goed gedrag hebben, en net zo'n nette motor die in alle opzichten aan de wet voldoet. Als motorrijder ben je in Nederland gewoon een hardrijdende, vervuilende, luide, asociale idioot.