Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.890 views

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09
Requiem19 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:38:
[...]

Ik had precies hetzelfde als jij. Dit leek me echt DE leven :D. Maar in alle eerlijkheid.. je bent maar een vluchtige reiziger en je maakt niet vaak een echte connectie met de locals, ook door de taal barriere. 95% van je gesprekken is 'waar je vandaan komt en waar je heengaat en of je kinderen hebt'.

Ik mistte na 3-4 maanden toch wel beetje de uitdaging van werken, nadenken en iets 'maken'. Als je alleen maar rondrijdt dan ben je dingen in je aan het opnemen. Een soort spons, maar verder staat je brein vrij stil.

Anyway.. dat soort filmpjes van Itchy Boots etc.. dat ziet er allemaal veel leuker uit dan het echt is vond ik.

Haha, zit door dit verhaal even ons eigen filmpje van Centraal Azië terug te kijken.. shit, ik krijg nu zelf ook weer heimwee :D

[YouTube: Gravel for Breakfast - Episode 3: Central Asia]
Kan me voorstellen dat dit meer een lange rit lijkt op een gegeven moment. Je doet 35000 km in 7 maanden, das gemiddeld 166 km per dag voor 7 maanden lang. Wel gaaf though!

Zoals gezegd, als je elke keer 2 maanden pakt om 2 of 3 landen rustig te bezoeken is het iets minder een roadtrip en heb je denk ik iets meer die connectie die je beschrijft.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Ik denk dat je ook pauzes moet inlassen. Je kunt niet weken onderweg zijn. Soms moet je ook rust nemen, anders raak je ook verzadigd van indrukken. Die moet je ook verwerken.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
MuddyMagical schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:06:
[...]

Kan me voorstellen dat dit meer een lange rit lijkt op een gegeven moment. Je doet 35000 km in 7 maanden, das gemiddeld 166 km per dag voor 7 maanden lang. Wel gaaf though!

Zoals gezegd, als je elke keer 2 maanden pakt om 2 of 3 landen rustig te bezoeken is het iets minder een roadtrip en heb je denk ik iets meer die connectie die je beschrijft.
Dat denk ik ook en dat zouden wij idd zeker anders doen volgende keer :).

Je moet je echter ook voorstellen dat in bijvoorbeeld Kazakhstan de afstanden tussen steden enorm zijn. Daar deden we vaak 600-800km per dag om maar gewoon bij het volgende stadje met een slaapplek te komen (ong 4000km in 8 dagen was het daar).

Idem dito voor Iran, ook daar ligt alles ver uit elkaar en moet je wel lange asfalt dagen maken.

Als ik met de kennis van nu dit opnieuw zou doen zou ik:
a) een super lichte motor nemen (KTM 690 of KTM 500 EXC)
b) de motor laten verschepen naar Kyrgyzstan (de fun begint pas echt vanaf daar)
c) 3 maanden de tijd nemen om Kyrgyzstan, Tajikistan uit te spelen. Of als ik meer tijd had, via China naar Noorden Pakistan gaan (dat schijnt episch te zijn, maar konden wij al niet meer heen ivm winter).
Jolke schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:08:
Ik denk dat je ook pauzes moet inlassen. Je kunt niet weken onderweg zijn. Soms moet je ook rust nemen, anders raak je ook verzadigd van indrukken. Die moet je ook verwerken.
Klopt, wij hebben in Georgië weekje vakantie gehad, ouders ingevlogen in Tblisi. In Almaty ook 10 dagen gezeten, wachtend op een achterveer van Hyperpro etc etc. Van een dag rijden in een vreemd land word je ook gewoon echt best wel moe, dus af en toe moet je even bijkomen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Requiem19 op 06-04-2020 11:12 ]

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:42:
Over (a)socialiteit gesproken. Er waren gisteren ook een aantal mensen met paarden onderweg. Prima, ieder zijn hobby. Niet iedereen had zijn/haar paard even goed onder controle. Dus, op het moment dat ik zie dat dit nog wel eens fout kon gaan, stop ik aan de kant en zet ik de motor uit. Van die gelegenheid maak ik direct gebruik om wat te drinken.
Dan is het niet nodig om als groepje motorrijders een tandje terug te schakelen en er tussendoor te vliegen. Plaatsvervangende schaamte... :/
Dan moet er natuurlijk wel plek zijn om te stoppen. Ik rol er vaak gewoon langs met de koppeling in of met aangepaste snelheid.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Requiem19 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:10:
[...]

Dat denk ik ook en dat zouden wij idd zeker anders doen volgende keer :).

Je moet je echter ook voorstellen dat in bijvoorbeeld Kazakhstan de afstanden tussen steden enorm zijn. Daar deden we vaak 600-800km per dag om maar gewoon bij het volgende stadje met een slaapplek te komen (ong 4000km in 8 dagen was het daar).

Idem dito voor Iran, ook daar ligt alles ver uit elkaar en moet je wel lange asfalt dagen maken.

Als ik met de kennis van nu dit opnieuw zou doen zou ik:
a) een super lichte motor nemen (KTM 690 of KTM 500 EXC)
b) de motor laten verschepen naar Kyrgyzstan (de fun begint pas echt vanaf daar)
c) 3 maanden de tijd nemen om Kyrgyzstan, Tajikistan uit te spelen. Of als ik meer tijd had, via China naar Noorden Pakistan gaan (dat schijnt episch te zijn, maar konden wij al niet meer heen ivm winter).

[...]

Klopt, wij hebben in Georgië weekje vakantie gehad, ouders ingevlogen in Tblisi. In Almaty ook 10 dagen gezeten, wachtend op een achterveer van Hyperpro etc etc. Van een dag rijden in een vreemd land word je ook gewoon echt best wel moe, dus af en toe moet je even bijkomen :)
a) Ik zeg 150kg Vespa.. O+
b) fun wat betreft omgeving ? of wat bedoel je?
c) China met je eigen motor is toch super duur en zo goed als onmogelijk??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook in mijn regio vond ik het te druk met de groepen motorrijders.

Ikzelf heb ongeveer een half uurtje gereden en ik denk dat ik zeker 8 groepen (~8 motoren) heb gezien.
In totaal gok ik er dat ik meer dan 200 motoren heb gezien. Veel te veel.

Na een tijdje voelde ik me "schuldig", want ook ik ben een motorrijder en je mag niet met groepen naar buiten.

Toen was mijn zin weg en ben ik maar naar huis gereden, ondanks het weer...

Ik woon vlakbij de Belgische grens en wilde de grens zien aangezien die dicht is.
Dit vond ik toch apart om te zien in vredestijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pn3_dcjyJ4R2Gdw2guZ7QFVHrsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Pf8IMWUctDYjle9m6gOOJQE.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er heel vreemd uit idd :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:25
Met dit heerlijke weer afgelopen weekend voor het eerst met vrouwlief achterop gereden.
Vooraf redelijk spannend, maar vanaf de eerste seconde wegrijden merkte ik er eigenlijk niet zoveel van, iets rustiger in bochten, en er zat iets meer gewicht op de achterkant.
ruim anderhalf uur weg geweest, waarvan ruim een uur rijden.
Daarnaast nog een fotosessie gedaan, vrouw is fotograaf dus ze had wat ideetjes om met de motor te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuUoQ6ErawfzKBZCwe_GcUj-R2k=/f/image/qrwPWGpG7pYsHJAYRTWnE8nG.jpg

Na 2 minuten kwamen we erachter dat we op 5 meter van een dood varken de fotoshoot aan het doen waren :+

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@Bommes leuk verhaal over 4 gasten die vanuit Nederland naar Kaapstad Zuid-Afrika rijden. https://transalpnomads.com/

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Bommes schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:38:
[...]

a) Ik zeg 150kg Vespa.. O+
b) fun wat betreft omgeving ? of wat bedoel je?
c) China met je eigen motor is toch super duur en zo goed als onmogelijk??
a) Ben je bekend met die gast die met z'n Vespa de wereld rondgereden is? Echt heel vet, komt ook overal. Maar je bent wel beperkt in het type terrein en afstand dat je aankan :).

https://www.worldvespa.net/

b) Fun qua type wegen, FANTASTISCHE bergen. Eindeloze bergwegen, gravel, je komt bijna niemand tegen. Het gevoel van AVONTUUR. Locals die nog niet zoveel toeristen gezien hebben (altijd goed)
c) Dat dacht ik dus ook en dat is de reden dat wij niet via China gingen. Maar kwamen veel mensen tegen die dat slim hadden gedaan (bij grens wachten op andere reizigers, groepje maken en kosten delen. Vervolgens dan zsm door China heen naar Pakistan).

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45
Pagman schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:29:
[...]

Dan moet er natuurlijk wel plek zijn om te stoppen. Ik rol er vaak gewoon langs met de koppeling in of met aangepaste snelheid.
Uiteraard. Maar je houdt er wel rekening mee, en dáár ging het om. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
MichielK71 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:02:
@Bommes leuk verhaal over 4 gasten die vanuit Nederland naar Kaapstad Zuid-Afrika rijden. https://transalpnomads.com/
Nice find.. Beetje rottige planning voor die gasten zo met de gesloten grenzen.
Ze zijn echt pas net vertrokken, eigenlijk al in de maatregelen zeg maar, flinke gok dat ze toch vertrokken zijn.
Requiem19 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:04:
[...]

a) Ben je bekend met die gast die met z'n Vespa de wereld rondgereden is? Echt heel vet, komt ook overal. Maar je bent wel beperkt in het type terrein en afstand dat je aankan :).

https://www.worldvespa.net/

b) Fun qua type wegen, FANTASTISCHE bergen. Eindeloze bergwegen, gravel, je komt bijna niemand tegen. Het gevoel van AVONTUUR. Locals die nog niet zoveel toeristen gezien hebben (altijd goed)
c) Dat dacht ik dus ook en dat is de reden dat wij niet via China gingen. Maar kwamen veel mensen tegen die dat slim hadden gedaan (bij grens wachten op andere reizigers, groepje maken en kosten delen. Vervolgens dan zsm door China heen naar Pakistan).
Ik kan best een aardig stukje off road rijden met de Vespa hoor.
Zeker als ik op voorhand voor wat meer geschikte banden kies dan de zachte weg bandjes die ik nu steeds er op heb zitten.
En die world vespa, die volg ik op insta en youtube (y)

[ Voor 55% gewijzigd door Bommes op 06-04-2020 12:20 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:42

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:42:
Over (a)socialiteit gesproken. Er waren gisteren ook een aantal mensen met paarden onderweg. Prima, ieder zijn hobby. Niet iedereen had zijn/haar paard even goed onder controle. Dus, op het moment dat ik zie dat dit nog wel eens fout kon gaan, stop ik aan de kant en zet ik de motor uit. Van die gelegenheid maak ik direct gebruik om wat te drinken.
Dan is het niet nodig om als groepje motorrijders een tandje terug te schakelen en er tussendoor te vliegen. Plaatsvervangende schaamte... :/
hoe groter de groep, hoe asocialer men wordt (soms) Dat zie je bij wielrenners, dat zie je bij motorrijders, dat zie je bij wandelaars. Overal.

Goed om even te stoppen (y)

Do { Ping } while ( LOL )

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:47
Jongens, er wordt gevraagd om binnen te blijven en alleen te reizen als dat noodzakelijk is.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Na 3 weken voornamelijk binnenzitten vond ik het noodzakelijk om een frisse neus te halen en even wat anders te doen en te zien. Daarbij heb ik ruim afstand gehouden van iedereen en alle andere bestaande corona-adviezen opgevolgd.

Als ik was gaan wandelen of fietsen was het veel moeilijker geweest om voldoende afstand te houden dan met het rondje op de motor dat ik nu gemaakt heb.

• Pagman
Vanaf volgend weekend mischien een verbod op motorrijden?
Aangezien alle veiligheidsregio's nu aan het overleggen zijn met grapperhuis.

https://www.ad.nl/dossier...egelen-op-komst~a2ba967d/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zit inmiddels al vanaf de dag dat ik terug gekomen ben van de wintersport (Kitzbuheler Alpen, Oostenrijk).thuis te werken. Dit wordt inmiddels m'n zedse week 'thuiswerken' en dat gaat waarschijnlijk nog wel een ruime maand zo blijven.

Vrijdag a.s.(goede vrijdag) heb ik vrij genomen zodat ik een lang paasweekend heb. Ik denk dat ik eens lekker een lang weekendje Hintergarten / Rundumhause ga plannen. Met het weer wat ze voorspellen is 't daar meestal ook best goed uit te houden :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:08
@Will_M ik vind de horeca daar altijd wat jammer... Alleen maar zelfbediening :(

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:56:
@Will_M ik vind de horeca daar altijd wat jammer... Alleen maar zelfbediening :(
Niet goed opgelet bij het opstellen van de huwelijkse voorwaarden (of andere variant daarvan) :?

• SemperFidelis
Waaj schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:42:
Na 3 weken voornamelijk binnenzitten vond ik het noodzakelijk om een frisse neus te halen en even wat anders te doen en te zien. Daarbij heb ik ruim afstand gehouden van iedereen en alle andere bestaande corona-adviezen opgevolgd.

Als ik was gaan wandelen of fietsen was het veel moeilijker geweest om voldoende afstand te houden dan met het rondje op de motor dat ik nu gemaakt heb.
Dat lijkt me vrij sterk aangezien het advies is om niet te gaan motorrijden...

Het gaat niet enkel om afstand houden hè. Verder kun je mij niet vertellen dat je niet ergens een stukje kunt gaan lopen zonder mensen binnen een cirkel van 1.5 te komen...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:57
SemperFidelis schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:30:
Jongens, er wordt gevraagd om binnen te blijven en alleen te reizen als dat noodzakelijk is.
Als ik dit weekend niet even was wezen rijden dan was mijn geestelijke gezondheid in gevaar.
Ik snap het allemaal wel, maar als ik gewoon naar mijn werk mag en daar langs bedrijven kan en winkels dan kan ik ook wel even een rondje in mijn eentje op een motor rijden.

Als ik vervolgens zie dat er overal parkeerplaatsen vol staan met auto's en rijen naar het bos dan vraag ik me af of een ritje op de motor het grote gevaar is.

• kneusteun
SemperFidelis schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:02:
[...]

Het gaat niet enkel om afstand houden hè. Verder kun je mij niet vertellen dat je niet ergens een stukje kunt gaan lopen zonder mensen binnen een cirkel van 1.5 te komen...
Grappig, want het rivm gaf als advies dat het prima kon.
Plus mensen mogen gewoon naar buiten en doen wat ze willen als ze maar 1.5 meter aanhouden.

Dus zo lang het mag gaat het gebeuren..

Bron: rivm
"Recreatief motorrijden
Dat mag. Tot op heden is recreatief motorrijden binnen de gestelde regels door de overheid niet verboden. Houd je daarbij wel aan de richtlijnen en maatregelen van het RIVM en de overheid. Dus rijd niet in groepen, houd afstand, ga niet samen koffie staan drinken, etc… Ons advies is om niet de weg op te gaan tenzij dit echt noodzakelijk is."

Wel apart dat recreatief motorrijden in principe nooit noodzakelijk is :F

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 06-04-2020 13:14 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:26
Pagman schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:51:
Vanaf volgend weekend mischien een verbod op motorrijden?
Aangezien alle veiligheidsregio's nu aan het overleggen zijn met grapperhuis.

https://www.ad.nl/dossier...egelen-op-komst~a2ba967d/
Wel bijzonder als ze alleen motorrijden zouden verbieden. Verbied dan alle tweewielers(fietsers,scooters,brommer,etc)

• SemperFidelis
Het wordt afgeraden maar nog niet verboden. Als. We vervolgens allemaal lekker gaan touren en een bakkie doen vind ik dat we niet bepaald sociaal en slim bezig zijn... Het argument dat je er even uit moet geldt voor iedereen hè. Niemand wordt vrolijk van een week binnenzitten maar als we die shit willen fixen moeten we dingen doen die we niet zo leuk vinden.

• kneusteun
Willem30 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:14:
[...]

Wel bijzonder als ze alleen motorrijden zouden verbieden. Verbied dan alle tweewielers(fietsers,scooters,brommer,etc)
Mooi ook dat ze in dit aartikel aankaarten dat het rijden in groepen zorgt voor drukte icm wandelaars en fietsers.....
Ok, dus wij zouden niet mogen motorrijden omdat we anders de fietsers en de wandelaars in de weg zitten ;w dus je mag straks wel wandelen en fietsen maar niet op een motorfiets?

Ik heb alleen mijn A en geen B... hoe zit dat dan?

• Waaj
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:02:
[...]

Ik weet niet hoe breed de bos- en wandelpaden bij jou in de buurt zijn, maar hier in de buurt stukken smaller dan 1,5 meter.

Als ik ook maar één seconde het gevoel heb dat motorrijden het corona-virus (of welke andere ziekte dan ook) zou kunnen verspreiden zou ik niet op de motor stappen. Een jaar of 15 geleden woonde ik in het buitengebied in de Achterhoek toen de varkenspest uitbrak in Nederland. Omdat er vrees was dat die door voertuigen werd verspreid heb ik maandenlang bewust geen motor gereden. Voor Corona is dat probleem er (nu) niet, en daarom voel ik mij niet bezwaard als ik een ritje ga maken. Maar dan zal ik wel zoveel mogelijk de plekken vermijden waarvan ik vooraf weet dat het er druk kan zijn (zoals de IJsseldijk, Posbank, Veluwe etc.)

• DrivinUCrazy
Ik begrijp best dat corona ook ons als motorrijders raakt, maar mag die discussie dan svp wel in de betreffende topics over corona? Alvast bedankt. :)

Corona raakt ons ook op een andere manier. Toen ik gisteren ging kijken wat er voor bordje ophing bij mijn vaste monteur (hij blijft open, maar met maatregelen), gaf hij aan dat ik maar beter alvast mijn volgende setje banden kon bestellen.

Nu had ik voor mezelf al besloten om van de Anakee Adventures af te stappen (levensduur top, handling onder hellingshoek is meh), en terug te gaan naar de Michelin Road 5. Maar als deze niet meer leverbaar zijn, wat zijn dan de alternatieven?
Dunlop Roadsmart 3 kan ik me nog bedenken, maar verder?

Bridgestone liever niet, maar als ik geen keuze heb accepteer ik die ook wel. Maar dan wel een goede asfaltband, en dan weet ik het juiste type niet. Om diezelfde reden valt voor mij de Pirelli Scorpion Trail af, die wil te veel meedoen met de "Allroad looks" en levert daarbij in op het rijgedrag onder hellingshoek.

Let wel, ik moet de trail uitvoeringen hebben voor mijn Super Tenere.
kneusteun schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:17:
[...]

Mooi ook dat ze in dit aartikel aankaarten dat het rijden in groepen zorgt voor drukte icm wandelaars en fietsers.....
Ok, dus wij zouden niet mogen motorrijden omdat we anders de fietsers en de wandelaars in de weg zitten ;w dus je mag straks wel wandelen en fietsen maar niet op een motorfiets?

Ik heb alleen mijn A en geen B... hoe zit dat dan?
Ik zei het al eerder: de tegenstanders van motorrijden hebben nu een stok om mee te slaan, en die grijpen ze met 2 handen aan. Zij hebben de luidste stem, dus dat hoor je ook het meest.

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-04-2020 13:22 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
SemperFidelis schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:17:
Het wordt afgeraden maar nog niet verboden. Als. We vervolgens allemaal lekker gaan touren en een bakkie doen vind ik dat we niet bepaald sociaal en slim bezig zijn... Het argument dat je er even uit moet geldt voor iedereen hè. Niemand wordt vrolijk van een week binnenzitten maar als we die shit willen fixen moeten we dingen doen die we niet zo leuk vinden.
week?
Ik zit al 3 weken binnen thuis.
En zoals gezegd ik schrok meer van alle wandelaars en groepen oude mensen op fietsroutes, echt 20 stuks 50 plussers die dan samen lekker touren op de fiets.

Ik snap dat je eruit moet en dat mensen gaan motorrijden, maar dat wandelen en fietsen in groepen zou ik eerder aanpakken.
Ik weet niet hoe het westen nu is, maar in het oosten van het land was het gewoon nationale wandel vierdaagse icm een tour de france.

• Waaj
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:19:
Ik begrijp best dat corona ook ons als motorrijders raakt, maar mag die discussie dan svp wel in de betreffende topics over corona? Alvast bedankt. :)
point taken!
Corona raakt ons ook op een andere manier. Toen ik gisteren ging kijken wat er voor bordje ophing bij mijn vaste monteur (hij blijft open, maar met maatregelen), gaf hij aan dat ik maar beter alvast mijn volgende setje banden kon bestellen.

Nu had ik voor mezelf al besloten om van de Anakee Adventures af te stappen (levensduur top, handling onder hellingshoek is meh), en terug te gaan naar de Michelin Road 5. Maar als deze niet meer leverbaar zijn, wat zijn dan de alternatieven?

Bridgestone liever niet, maar als ik geen keuze heb accepteer ik die ook wel. Maar dan wel een goede asfaltband, en dan weet ik het juiste type niet. Om diezelfde reden valt voor mij de Pirelli Scorpion Trail af, die wil te veel meedoen met de "Allroad looks" en levert daarbij in op het rijgedrag onder hellingshoek.

Ik heb anderhalve week gelden een setje Michelin Road 5's besteld, als het goed is komen die morgen binnen.

Bridgestone BT 31's heb ik nu onder de S1000XR liggen en vind ik "meh".

Persoonlijk heb ik op de Caponord met de Pirelli Scorpion Trail II heel goede ervaringen. De oudere Scorpion Trail schijnt minder te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. De continental trail attack 2 was ook een goede band en daar is nu een versie 3 van uit.

• DrivinUCrazy
Bij de ContiTrailAttack 3 zie ik dat de brede groeven tot op de zijkant doorlopen. Dat is exact wat mij stoort onder hellingshoek: kans dat je die groeven voelt. Bij de banden waarmee de motor werd uitgeleverd, ik weet de types niet meer, had ik dit ook. De Anakee Adventure doet dit ook. Dat geeft mij juist een vage feedback op het moment dat ik juist een perfecte feedback wil.
Nu kijk ik natuurlijk alleen maar naar het plaatje, maar dat geeft mij nog geen goed gevoel. :)

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Ik heb laatst deze gemonteerd. Kosten geen klap, rijdt prima.

Ik rijd voornamelijk woon-werk, maar af en toe een zand- of gravelpad wil hier ook prima mee.

[ Voor 8% gewijzigd door nehal3m op 06-04-2020 13:45 ]

• SemperFidelis
Waaj schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet hoe breed de bos- en wandelpaden bij jou in de buurt zijn, maar hier in de buurt stukken smaller dan 1,5 meter.

Als ik ook maar één seconde het gevoel heb dat motorrijden het corona-virus (of welke andere ziekte dan ook) zou kunnen verspreiden zou ik niet op de motor stappen. Een jaar of 15 geleden woonde ik in het buitengebied in de Achterhoek toen de varkenspest uitbrak in Nederland. Omdat er vrees was dat die door voertuigen werd verspreid heb ik maandenlang bewust geen motor gereden. Voor Corona is dat probleem er (nu) niet, en daarom voel ik mij niet bezwaard als ik een ritje ga maken. Maar dan zal ik wel zoveel mogelijk de plekken vermijden waarvan ik vooraf weet dat het er druk kan zijn (zoals de IJsseldijk, Posbank, Veluwe etc.)
Het advies is ook niet bedoelt vanwege verspreiding.
En moet je per se in het bos wandelen? Ook daarin wordt aan de bevolking gevraagd om natuurgebieden te vermijden...

Maar goed, het is idd geen corona topic, ik houd er over op. Maar laten we beetje verstandig zijn deze dagen ;)

• DrivinUCrazy
nehal3m schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:43:
Ik heb laatst deze gemonteerd. Kosten geen klap, rijdt prima.

Ik rijd voornamelijk woon-werk, maar af en toe een zand- of gravelpad wil hier ook prima mee.
Ten eerste haal ik niet zoveel uit dat plaatje. Behalve dat er te veel blokkenprofiel op die banden zit.
Ten tweede: Ik ben een asfaltrijder he. Daar zit ook wel eens een sportiever tempo bij.
Daarnaast moeten ze het ook op gladder asfalt (Duitsland, Luxemburg) goed blijven doen, en als het kan ook in de regen. Vandaar juist mijn sterke voorkeur voor de Road 5.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hoe doen jullie dat eigenlijk met onderhoudsbeurten in deze coronatijden? Ik krijg geen leenmotor mee ofzo, dus ik zou terug moeten met de bus, en dat is nu wel een probleem. Ik ben m'n beurt al een maand aan het uitstellen maar heb eigenlijk geen idee wanneer het nou wel een oke moment gaat zijn.

I have stability. The ability to stab.

• Pagman
SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:26:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met onderhoudsbeurten in deze coronatijden? Ik krijg geen leenmotor mee ofzo, dus ik zou terug moeten met de bus, en dat is nu wel een probleem. Ik ben m'n beurt al een maand aan het uitstellen maar heb eigenlijk geen idee wanneer het nou wel een oke moment gaat zijn.
Waarom zou je geen leenmotor meekrijgen? Ik heb vorige week de motor voor een beurt gebracht en kreeg gewoon een leenmotor mee.

Verwijderd

Rij momenteel ook op een leenmotor hoor.

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:27:
[...]

Waarom zou je geen leenmotor meekrijgen? Ik heb vorige week de motor voor een beurt gebracht en kreeg gewoon een leenmotor mee.
Dunno, heb 'm vaker voor onderhoud gehad en nooit wat mee gekregen. Dit zou z'n eerste beurt worden dus misschien ook wel idd. Heb 'm vorige keren laten ophalen bedenk ik me net, dus wellicht was dat het.

Maar het is dus normaal dat je een leenmotor meekrijgt al is het een kleine beurt?
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:28:
Rij momenteel ook op een leenmotor hoor.
Fix die link in je sig nou eens :+

[ Voor 15% gewijzigd door SmurfLink op 06-04-2020 14:34 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik had altijd de mazzel dat ik op loopafstand van een Motoport af woonde. Dat was ideaal.
Had je al gevraagd of een leenfiets kan? Meeste zaken die ik ken hebben wel wat demo's/huurfietsen staan die je kan lenen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:48

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon even bellen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Niet online
Thanks guys. Volgende week woensdag krijg ik salaris, kan ik alles mooi gelijk weer over de balk smijten. Zal dinsdagmiddag wel ff belletje doen dan of ik er woensdag terecht kan. Anders kan ik de dagen erna ook wel na werk brengen.

• Pagman
SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:30:
[...]

Dunno, heb 'm vaker voor onderhoud gehad en nooit wat mee gekregen. Dit zou z'n eerste beurt worden dus misschien ook wel idd. Heb 'm vorige keren laten ophalen bedenk ik me net, dus wellicht was dat het.

Maar het is dus normaal dat je een leenmotor meekrijgt al is het een kleine beurt?
Dat hangt denk ik wel per garage af. Bij Goedhart moest ik iets van 14 euro betalen voor een leenmotor.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:36
SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:35:
Thanks guys. Volgende week woensdag krijg ik salaris, kan ik alles mooi gelijk weer over de balk smijten. Zal dinsdagmiddag wel ff belletje doen dan of ik er woensdag terecht kan. Anders kan ik de dagen erna ook wel na werk brengen.
Kan je er niet op wachten? Bak koffie mee en lekker in het zonnetje gaan zitten?

Verwijderd

Idd bij een kleine beurt is dat misschien helemaal zo rot nog niet.

• R0y.
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:43:
Idd bij een kleine beurt is dat misschien helemaal zo rot nog niet.
Jup. Er is mij zelfs eens gevraagd of ik niet mee wou kijken zodat ik er wat van zou opsteken. Al is dat met de huidige situatie waarschijnlijk wel iets anders.

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:40:
[...]

Kan je er niet op wachten? Bak koffie mee en lekker in het zonnetje gaan zitten?
Hmm da's natuurlijk ook een optie. Geen idee hoe lang die dingen normaliter duren. :+ Is het te merken dat ie in mijn bezit nog geen beurtje gehad heeft?
R0y. schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:47:
[...]

Jup. Er is mij zelfs eens gevraagd of ik niet mee wou kijken zodat ik er wat van zou opsteken. Al is dat met de huidige situatie waarschijnlijk wel iets anders.
Oh dat zou ik serieus ook nog wel tof vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door SmurfLink op 06-04-2020 14:47 ]

• Chakotay
Bij klein werk blijf ik meestal hangen, en als het kan meekijken. Als dat niet mag weet ik dat ik op zoek moet naar een andere garage :P Als het langer duurt vraag ik om een leenmotor, meer dan 2 tientjes heb ik daar nog niet voor hoeven betalen. Er moet vaak wel expliciet om gevraagd worden, ik heb pas één keer gehad bij een kleine garage dat een leenmotor niet mogelijk was.

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:56:
Bij klein werk blijf ik meestal hangen, en als het kan meekijken. Als dat niet mag weet ik dat ik op zoek moet naar een andere garage :P Als het langer duurt vraag ik om een leenmotor, meer dan 20 tientjes heb ik daar nog niet voor hoeven betalen. Er moet vaak wel expliciet om gevraagd worden, ik heb pas één keer gehad bij een kleine garage dat een leenmotor niet mogelijk was.
Bij mijn dealer mag je momenteel niet meer de werkplaats in ivm voldoende afstand houden ;)

@SmurfLink Bij de meeste dealers die ik ken krijg je wel een leenmotor mee als je er om vraagt. En je kan ook van te voren vragen of je er op kan wachten natuurlijk.

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:56:
Bij klein werk blijf ik meestal hangen, en als het kan meekijken. Als dat niet mag weet ik dat ik op zoek moet naar een andere garage :P Als het langer duurt vraag ik om een leenmotor, meer dan 20 tientjes heb ik daar nog niet voor hoeven betalen. Er moet vaak wel expliciet om gevraagd worden, ik heb pas één keer gehad bij een kleine garage dat een leenmotor niet mogelijk was.
200 euro voor een leenmotor? Damn da's fors! :+

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:19:

Wat is het verschil met een trial uitvoering? Weet niet of Pirelli een trail uitvoering heeft, maar ik ben zeer tevreden over de Pirelli Angel GT.
SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:26:
Zelf onderhoud doen. Maar dat doe ik ook in de niet corona tijd :+ Let er wel even op dat je nu waarschijnlijk er niet op kan wachten. Over 2 weken krijgt mijn auto de zomerbanden. Na de afspraak gemaakt hebben werd ik gebeld met de mededeling dat de wachtruimte gesloten was. Dus ik ga maar een uurtje lopen als de banden gemonteerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Thoit op 06-04-2020 15:03 ]

• Chakotay
Waaj schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:58:
[...]

Bij mijn dealer mag je momenteel niet meer de werkplaats in ivm voldoende afstand houden ;)
[...]
Goed punt, ik ging even van normale omstandigheden uit :)
SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:59:
[...]

200 euro voor een leenmotor? Damn da's fors! :+
Damnit, fixed :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:35:
Bij de ContiTrailAttack 3 zie ik dat de brede groeven tot op de zijkant doorlopen. Dat is exact wat mij stoort onder hellingshoek: kans dat je die groeven voelt. Bij de banden waarmee de motor werd uitgeleverd, ik weet de types niet meer, had ik dit ook. De Anakee Adventure doet dit ook. Dat geeft mij juist een vage feedback op het moment dat ik juist een perfecte feedback wil.
Nu kijk ik natuurlijk alleen maar naar het plaatje, maar dat geeft mij nog geen goed gevoel. :)
Als je een straatband zoekt, de ContiRoadAttack3 GT kan je ook overwegen. Vind hem goed werken onder de RT.

Dunlop heeft ook een nieuwe band, die ze zelf een crossover noemen. Ziet er iig gaaf uit, de Mutant (2020) - zijn alleen nog geen reviews van te vinden. Maar het concept lijkt me niet verkeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 06-04-2020 15:41 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo in het laatste beetje zon van de dag de motor maar ff snel gepoetst.

Is nog lang niet waar het moet zijn qua properheid maar het eerste begin is er.

Nu meer bijhouden en het restant echt hardnekkige vuil komt er vanzelf af. En anders met zwaarder geschut poetsen door alles eraf te trekken en dan los te poetsen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:16:

Nu meer bijhouden en het restant echt hardnekkige vuil komt er vanzelf af. En anders met zwaarder geschut poetsen door alles eraf te trekken en dan los te poetsen.
Gewoon @Joopieboy er op wijzen. Hopsakee 👌

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:39:
[...]

Als je een straatband zoekt, de ContiRoadAttack3 GT kan je ook overwegen. Vind hem goed werken onder de RT.

Dunlop heeft ook een nieuwe band, die ze zelf een crossover noemen. Ziet er iig gaaf uit, de Mutant (2020) - zijn alleen nog geen reviews van te vinden. Maar het concept lijkt me niet verkeerd.
Dat is idd een interessante band, Dunlop is echt goed bezig de laatste jaren. Voorheen riep ik altijd dat ze beter tennisballen konden blijven maken, met name ook vanwege de affabriek ellende banden. Warm wel ok maar verder... Nu is dat echt totaal anders.

Ben benieuwd hoe de Bridgestones Adventure A41's zich blijven houden, waarschijnlijk komen er dan Metzler Tourance Next bandjes onder, of de Dunlop's! :)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Hier Dunlop D214 eronder. Hoe zijn daar de meningen over en wat zijn mogelijke vervangers ervoor? :P

Gamertag: timmie271

• mkrmr
  • Laatst online: 02:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Omdat ik al vermoedde dat het zondag druk zou worden, en omdat de afsluitdijk dicht zou zijn, afgelopen zaterdag een mooie tour rond het IJsselmeer gemaakt. Lelystad-Den Helder-Lauwersoog-Delfzijl, en weer naar huis, ruim 800 km totaal. Ook een flink stuk snelweg, maar daar is een K1600 heel geschikt voor en het was rustig, niet normaal...

Ook het marine museum in Den Helder was uiteraard dicht, maar het terrein open, dus kon ik een mooie foto's maken, waar je normaal niet kan komen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWDIvAXmCRU-Y_bVnRUoTd54cJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGg3Rsh9mIKnNqXhWfnDwnYE.jpg?f=fotoalbum_large

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:34:
Hier Dunlop D214 eronder. Hoe zijn daar de meningen over en wat zijn mogelijke vervangers ervoor? :P
Tsja, wil je sportiever, wil je echt toursport of een regenband?

Ik zou zelf voor de nieuwe Dunlop SportSmart MK3 gaan, en anders is de S22 of de Conti SportAttack een geliefde band, prijsbewust zou de Michelin Pilot Power 2CT een goeie keuze zijn. En echt tourgericht raad ik je de T32 van Bridgestone toch wel af, dan zou je voor de Pirelli Angel oid kunnen gaan. Echt een regenband de Michelin Pilot Road 4, maar dat is zonde van je motor. :P

S22 voor en een T32 achter is ook niet alles. :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01
Chakotay schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:56:
Mijn bediening kwam me net nog een ijsje brengen :P
Thuiswerken heeft niet alleen maar nadelen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

timmie271 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:34:
De Continental SportAttack3 doet het erg goed onder mn S1000RR :Y - tegenwoordig is er ook al een versie 4.

Zou van de Michelin bandjes afblijven, de Pilot Road 4 zat op de RS die ik laatst had gereden, en die leek na een bepaald kantelpunt ineens door te willen vallen in de bocht. Geeft mij geen vertrouwen in ieder geval. Van een collega met de Road 5 hoorde ik vergelijkbare, negatieve, verhalen. Kortom, wat @Joopieboy al zei: zonde van je motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31
mkrmr schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:37:

Ook het marine museum in Den Helder was uiteraard dicht, maar het terrein open, dus kon ik een mooie foto's maken, waar je normaal niet kan komen. :)

*** plaatje motor ***
Daar kan je altijd komen. Dat terrein is tegenwoordig tbv Horeca/Bioscoop/Casino.

Ik woon gedeeltelijk in Den helder.
En ben werkzaam bij de Marine ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, ik vind de Michelin Road 5 onder mijn Hawk anders best fijn. Maar dat ligt misschien ook wel aan de motor qua gewicht enzo?

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:10:
Hmm, ik vind de Michelin Road 5 onder mijn Hawk anders best fijn. Maar dat ligt misschien ook wel aan de motor qua gewicht enzo?
Voor posen maakt het ook niet uit natuurlijk.... het gaat hier om het rijden...

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:02:
[...]

Zou van de Michelin bandjes afblijven, de Pilot Road 4 zat op de RS die ik laatst had gereden, en die leek na een bepaald kantelpunt ineens door te willen vallen in de bocht. Geeft mij geen vertrouwen in ieder geval. Van een collega met de Road 5 hoorde ik vergelijkbare, negatieve, verhalen. Kortom, wat @Joopieboy al zei: zonde van je motor.
Daar kom je nu mee:
Waaj schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:29:

[...]

Ik heb anderhalve week gelden een setje Michelin Road 5's besteld, als het goed is komen die morgen binnen.

[...]
-O-
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:11:
[...]

Voor posen maakt het ook niet uit natuurlijk....
Dan is het goed *D

• Chakotay
Rubman schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:16:

Goed bezig! Ik heb gisteren even mijn ketting afgesteld, en daarbij wat remmenreiniger & een doekje losgelaten op het achterste stuk van de achterbrug met de achteras & stelmechanisme erin... Mooi zilver/zwart contrast is daar nu te zien :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:11:
[...]

Voor posen maakt het ook niet uit natuurlijk.... het gaat hier om het rijden...
Ik stel voor om ze dan nu te hernoemen naar: Michelin Poser Road 5 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:10:
Je hebt een oude motor, dan kan juist dat extra makkelijk invallen alleen maar meehelpen met het stuurgedrag. ;)

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:56:
[...]

Ik stel voor om ze dan nu te hernoemen naar: Michelin Poser Road Boulevard 5 8)
FTFY.. O-)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:57:
[...]

Je hebt een oude klassieke motor, dan kan juist dat extra makkelijk invallen alleen maar meehelpen met het stuurgedrag. ;)
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. En het is ook wel een licht fietsje, scheelt ook wel.
QFT 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 06-04-2020 18:00 ]

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:02:
[...]

Wat is het verschil met een trial uitvoering? Weet niet of Pirelli een trail uitvoering heeft, maar ik ben zeer tevreden over de Pirelli Angel GT.
Groter voorwiel, in mijn geval 19", en een smaller achterwiel. 'Maar' 150 breed in dit geval.
Plus voor zware motoren natuurlijk, maar dat nemen ze wel in een keer mee bij die maten.

• SmurfLink
  • Niet online
Je bent lekker op dreef vandaag :+ Mag je al de Lounge in?

• DrivinUCrazy
noes schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:02:
[...]

De Continental SportAttack3 doet het erg goed onder mn S1000RR :Y - tegenwoordig is er ook al een versie 4.

Ik houd er juist van als mijn motor de bocht in valt. Dat past bij mij, lekker de bocht invallen en dan weer opvangen. Dan moet ie ook stabiel die lijn blijven volgen. Dat is precies wat die Road5 voor mij doet.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:24

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, 44TBBBBE2 :)

Oh grappig, bekend stukje weg opeens, met Montserrat in de verte. Meermaals onderkoeld afgelegd :w

[ Voor 73% gewijzigd door steveman op 06-04-2020 19:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:19:
[...]

Je bent lekker op dreef vandaag :+ Mag je al de Lounge in?
Nope.

-edit
95 posts in 15 jaar, ik ben geen wannabe-tweaker, maar een Pro-Lurker... :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 18:42 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:38:
[...]

Nope.

-edit
Doorposten dan, chop chop! :+

• Chakotay
Die Micheling Poser Road Boulevard 5 Trail doen het hier ook prima, ben nu al even aan mijn 2e setje bezig onder de Caponord :P

• Waaj
  • Niet online
Als iemand hier nog plannen had om dit jaar naar Noorwegen op vakantie te gaan dan kan je beter iets anders verzinnen. Wij hebben hadden begin mei een huisje in Noorwegen geboekt, maar ik kreeg net een mailtje van de verhuurder dat zij de huisjes tot 30 augustus niet mogen verhuren.

Dat begin mei niet door zou gaan hadden wij al niet meer verwacht, maar de hele zomer ook niet is toch wel een hele grote bummer. En waarschijnlijk zal dit niet het laatste land zijn dat in de zomer nog op slot zit voor toeristen.

• Chakotay
Ik ga voor het hele jaar geen plannen maken sowieso... Komt wel weer als er überhaupt een keer zicht op het opheffen van maatregelen komt, dat zie ik de komende maanden nog niet gebeuren. En dan verwacht ik dat vrij internationaal verkeer wel een van de laatste zaken is die weer mogelijk word...

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 06-04-2020 19:05 ]

• nehal3m
Stelletje poetsers :+ Ik heb net m'n motor lekker vies gemaakt en m'n valbeugels getest :+

Ik kan nu ook op een dubbeltje draaien op zand. Als iemand nog een vieze motor zoekt om te poetsen...

• Waaj
  • Niet online
nehal3m schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:04:
Stelletje poetsers :+ Ik heb net m'n motor lekker vies gemaakt en m'n valbeugels getest :+

Ik kan nu ook op een dubbeltje draaien op zand. Als iemand nog een vieze motor zoekt om te poetsen...
Je legt het dubbeltje op het zand en dan je motor erop :?

• nehal3m
Waaj schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:09:
[...]

Je legt het dubbeltje op het zand en dan je motor erop :?
Op z'n kant ;)

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:04:
Ik ga voor het hele jaar geen plannen maken sowieso... Komt wel weer als er überhaupt een keer zicht op het opheffen van maatregelen komt, dat zie ik de komende maanden nog niet gebeuren. En dan verwacht ik dat vrij internationaal verkeer wel een van de laatste zaken is die weer mogelijk word...
Dit. Had in mei wat gepland, dat zie ik niet doorgaan. In de zomer ook niet. Misschien als er in het najaar nog wat mogelijk is iets kleins als een weekendritje ofzo maar voor de rest is 't volgend jaar beter.

• timmie271
Maar ik wil gewoon naar de vuurhaard in Noord-Italie :'(

Even afwachten tot in mei en als het dan nog niet helemaal betrouwbaar is, maar naar volgend jaar verplaatsen..

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ook van plan om eind van de zomer een toer door Europa te gaan maken. Maar dat is nu ook vooruit geschoven en eerst eens zien in Nederland of er wat mogelijk is. :/

Ach Nederland heeft ook zoveel mooie wegen en plekken waar ik nog niet geweest ben. :)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• timmie271
fdees schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:35:
Ook van plan om eind van de zomer een toer door Europa te gaan maken. Maar dat is nu ook vooruit geschoven en eerst eens zien in Nederland of er wat mogelijk is. :/

Ach Nederland heeft ook zoveel mooie wegen en plekken waar ik nog niet geweest ben. :)
Moet het alleen niet zo druk zijn als gisteren, want dat was niet altijd even leuk meer }:|

• Bommes
fdees schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:35:

Mijn vriendin en ik hebben onze gezamenlijke vakantie gepland begin september.
Ik hoop er nog wel op maar krijg er wel een hard hoofd in.

Mijn geplande motortrip eind mei gaat zeer zeker niet door :N :'(
Ik had en heb er nog de hoop op dat het toch nog wel lukt om een weekje naar Frankrijk te gaan om te toeren dit jaar.
Maar als ik vanochtend op tv dan weer hoor dat er specialisten zijn die denken dat de social distancing wel tot 2 jaar kan gaan duren.. :S :X

Verwijderd

grotere pot Nutella, en langere stokbroden kopen.. :)

• Chakotay
@Verwijderd zijn er al stokbroden van 1.5 meter zodat je ze met gepaste afstand kunt overhandigen?

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:37:
[...]

Moet het alleen niet zo druk zijn als gisteren, want dat was niet altijd even leuk meer }:|
Zoals ik het hier lees en in de media, was het bij ons in Zeeuws-Vlaanderen echt niet. Waarschijnlijk veel te maken met dat de belgen niet de grens over mogen. Grootste groep die we met zijn tweeën zijn tegen gekomen was 4 man of je moet een groep van 6 scooterpubers mee rekenen.
Bommes schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:48:
[...]

Mijn vriendin en ik hebben onze gezamenlijke vakantie gepland begin september.
Ik hoop er nog wel op maar krijg er wel een hard hoofd in.

Mijn geplande motortrip eind mei gaat zeer zeker niet door :N :'(
Ik had en heb er nog de hoop op dat het toch nog wel lukt om een weekje naar Frankrijk te gaan om te toeren dit jaar.
Maar als ik vanochtend op tv dan weer hoor dat er specialisten zijn die denken dat de social distancing wel tot 2 jaar kan gaan duren.. :S :X
Zou in juni meegaan met collega's naar Duitsland, maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven. :'( .

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:13:
@Verwijderd zijn er al stokbroden van 1.5 meter zodat je ze met gepaste afstand kunt overhandigen?
Je weet niet half hoe inventief die Fransen kunnen zijn als het hen uitkomt. _O- _O-

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 19:10
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:38:
[...]

Nope.

-edit
87 vanaf 2006 :9

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:52
Requiem19 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:38:
[...]
Ik had precies hetzelfde als jij. Dit leek me echt DE leven :D. Maar in alle eerlijkheid.. je bent maar een vluchtige reiziger en je maakt niet vaak een echte connectie met de locals, ook door de taal barriere. 95% van je gesprekken is 'waar je vandaan komt en waar je heengaat en of je kinderen hebt'.

Ik mistte na 3-4 maanden toch wel beetje de uitdaging van werken, nadenken en iets 'maken'. Als je alleen maar rondrijdt dan ben je dingen in je aan het opnemen. Een soort spons, maar verder staat je brein vrij stil.

Anyway.. dat soort filmpjes van Itchy Boots etc.. dat ziet er allemaal veel leuker uit dan het echt is vond ik.
[...]
Heerlijk, verfrissende eerlijkheid! :)
Ik heb, net als zoveel hier, ook van die vage reisplannen voor 'ooit een keer in de toekomst'. Over dit aspect had ik dan nooit echt veel nagedacht, maar als ik het zo lees zou ik dat deel ook zeker gaan ervaren. Niet dat ik nu niet meer wil, maar gezond om bewust van te zijn natuurlijk :)

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
In de winter maar een meet plannen?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
De zomervakantie is al gepland naar Normandië met het zijspan. Camping is aanbetaald. En eind september door de Himalaya/noord India op een royal enfield maar ook dat land zit op slot. Sterker nog de gids zit op dit moment al meer dan een week vast in Nepal ivm lockdown.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• SmurfLink
  • Niet online
Booyaa schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:23:
In de winter maar een meet plannen?
@Vrijdag en ik zien jullie wel weer als we onze winterslaap uit zijn. /MooiweerrijdersUnite 8)

Verwijderd

Gewoon proberen in de uitverkoop nog wat verwarmde motorkleding , handschoenen sokken e.d. proberen te scoren :Y

-edit- typo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 20:37 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01
timmie271 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:37:
[...]

Pff, nou inderdaad. Ben er gistermiddag even uit geweest met het barrel, maar ik kon op gegeven moment net zo goed m'n linkerhand van het stuur houden. Kwam ze met groepen tegelijk tegen op de Veluwe.
Verder ook van die dwazen die wat te compenseren hadden ofzo. Eerst een KTM die moest laten zien dat ie flink weg kon gassen bij de verkeerslichten, fijn joh. Later een Porsche die me met plankgas voorbij kwam :O

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:34:
[...]

@Vrijdag en ik zien jullie wel weer als we onze winterslaap uit zijn. /MooiweerrijdersUnite 8)
Poserpolitie represent! 8)

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 18:12
InZane schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:11:
[...]

Pff, nou inderdaad. Ben er gistermiddag even uit geweest met het barrel, maar ik kon op gegeven moment net zo goed m'n linkerhand van het stuur houden. Kwam ze met groepen tegelijk tegen op de Veluwe.
Verder ook van die dwazen die wat te compenseren hadden ofzo. Eerst een KTM die moest laten zien dat ie flink weg kon gassen bij de verkeerslichten, fijn joh. Later een Porsche die me met plankgas voorbij kwam :O
Ik moet ook altijd lachen als ik samen met een andere motorrijder voor rood licht sta te wachten, en dat wanneer het groen wordt deze motorrijder als een debiel plankgas wegscheurt

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

assassin85 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:18:
[...]

Ik moet ook altijd lachen als ik samen met een andere motorrijder voor rood licht sta te wachten, en dat wanneer het groen wordt deze motorrijder als een debiel plankgas wegscheurt
Waarom is mijn vraag. Welke breincellen mis je allemaal om zo te willen rijden. 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, van 0 tot 100 km/h in 2,9 sec is wel een van dé kwaliteiten van mijn fiets, dus dan moet je d'r gebruik van maken ook toch :9

Die topsnelheid van 300 km/h heb je immers toch niet aan, da's 3x de max. snelheid :+
Pagina: 1 ... 127 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.