Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.886 views

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Tis een linker zijtas, niet twee

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:31
R0y. schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:23:
@Tankiej Waar zijn de tassen naartoe? Ik dacht te zien op je eerste foto dat die er op zaten.
Wat @Maegrim zegt, het is 1 zijtas :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQIwO_XwYjmeFDIMz9xX6CzA2SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WMUFBs4SuQWZQ7daErAiZBA.jpg?f=fotoalbum_large

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Mijn OCD wat doe je :(

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Maardatisnietinevenwicht :(

I have stability. The ability to stab.

• Tankiej
SmurfLink schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:57:
[...]

Maardatisnietinevenwicht :(
Juist wel als de tas er op zit, aan de andere kant hangen de uitlaten :D

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Weinig foto's weer vandaag, dat komt ervan als je nergens op je gemak een bakkie koffie kan doen of iets, maar de Bimmer is weer lekker uitgelaten. :P Uiteindelijk was @etwintje ook nog komen aanhaken, thuiswedstrijd. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200405_120636-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200405_121641-Medium.jpg
1600km is een feit, na 2 weken zonder woonwerk verkeer. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 05-04-2020 19:37 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
De mijne is ook even buiten geweest, zo'n 5 meter.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R78EBq2BukMBukPXZko8NNiSTFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlWRcfABno7vd3KqIRe6ewV9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69ZSf1xM-SDpwBDUdlQ8myhpq2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvtw1fBxQLxcdIy311yoiKws.jpg?f=fotoalbum_large

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:16
kneusteun schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:41:
Ach uiteindelijk is het maar 90 euro dacht ik, dus heel pijnlijk is het niet, wel gewoon vervelend want voor 90 euro kan je ook wat anders leuks doen.
Maar ik rij nu 7/8 jaar rond en als dit de eerste is vind ik het helemaal prima.

Ik ga wel even kijken of je de foto of iets kan krijgen, want als daar overduidelijk te zien is dat ik sta te keren dan misschien wel even proberen.
De laatste keer dat ik geflitst werd (september vorig jaar) kon ik met mijn DigiD de foto inzien op de website van het CJIB. Staat er nog steeds op zie ik.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Bammetjes in de rugzak, flesje water en een blikje redbull en op de pof lekker rondgereden. Tot Hilversum wisten wij de weg nog wel maar daarna waren wij zo geod als verdwaald :D Bij Muiden hadden wij een afslag te vroeg genomen en kwamen daardoor wel op een super mooi bochtig stuk terecht :P

Overigens erg veel groepen gezien die uit meer dan 10+ motoren bestonden. En een wielrenner die de rotonde afsneed en zich vervolgens bijna in de zijkant van een Panigale torpodeerde. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzG65SWpTQlssuomEN_izwYAoSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8b5HSegBQK3UFWB8phDT3xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho1BVCgwFd3poHn-aj3EcyKUfsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynp8aU5f1ea6l7bgoD71dWxY.png?f=fotoalbum_large

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ha bekende route! Mijn 'opa en oma' komen uit Nederhorst den Berg, mooi gebied om te rijden, langs Nyenrode of de kastelenroute. :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Vandaag ook nog een stuk gereden, zo'n 110km. Had graag meer willen rijden, maar ik had wat last van m'n rug en dat werd er tijdens het rijden niet minder op, helaas :/

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:14:
Ha bekende route! Mijn 'opa en oma' komen uit Nederhorst den Berg, mooi gebied om te rijden, langs Nyenrode of de kastelenroute. :)
Ha kleine wereld. Vrienden van mij hebben daar een bootje liggen. Met de auto vindt ik het afschuwelijk om daarheen te rijden met die kleine kutweggetjes, motor lijkt me een stuk relaxter. Maarja maatje is koos rijbewijsloos dus ik ben de taxi daarheen. :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eigenlijk hadden ze de dijk langs het eiland/langs de Vecht ook gewoon 1 richting moeten maken. Oude bewoners deden dat eigenlijk al, alleen nieuwe bewoners snappen dat niet zo

Hun hebben daar iig een Ark gehad en natuurlijk ook een eigen boot. Prachtige omgeving. :)

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi all!

Ik ben op zoek naar een leuke all-road voor naast mijn chopper (Suzuki Intruder C1800R). Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 2001 BMW F650GS. In principe is hij primair voor woon-werk maar in de toekomst wil ik er ook wat off road mee gaan rijden. Deze motor zal ook bij mijn huis geplaatst worden wat betekent dat ik er een steeg van 1,75m breed en een schutting deur van 1 meter breed (parallel aan steeg) mee door moet kunnen. Ik moet er een draai linksaf door mijn deur mee maken bedoel ik dan. Daarna kan hij gewoon binnen in mijn schuurtje staan. Ik had de afmetingen al opgezocht en ik denk dat het wel gaat lukken (2.17m lang, 91 cm breed. Stuur kan 61 graden draaien). De Intruder krijg ik er overigens niet doorheen, die staat elders gestald.

Zijn er mensen met ervaringen met dit model? Tips? Zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 05-04-2020 20:55 ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Om de mensen hun OCD maar helemaal overuren te laten draaien :P . Ook hier zit de panier op, maar deze kant is zoveel mooier.

Vandaag een 160 km gereden, was echt heerlijk weer zeg. Wel bijna aangereden door een motoragent, die te laat was met zijn knipperlicht en het verlenen van voorrang, maar voor de rest helemaal top. :*) . Daarnaast weer bezig geweest met het WK-insectendoden. Ze zatten zelfs tussen het aluminum en kunststof van de handkappen :o .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UP8_qOVWxdSogCRPdar1CW1CNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8Dw7MkC9iJOvjQTk7jfrln0.jpg?f=fotoalbum_large

@timmie271 zou je aub mijn foto in OP willen aanpassen, deze is vele malen beter

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Shrimp Tabasco Als jij die Untruder in je schuurtje kunt 'winkelen' dan lukt dan met praktisch iedere fiets ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Will_M schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:53:
@Shrimp Tabasco Als jij die Untruder in je schuurtje kunt 'winkelen' dan lukt dan met praktisch iedere fiets ;)
Haha nee dat lukt dus niet, die staat elders. ;)
(heb mijn berichtje even aangepast zodat dat duidelijk is)

[ Voor 9% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 05-04-2020 20:56 ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39
Aangezien dit een motortopic is...

Niet alle motorrijders zijn hetzelfde, maar kan iemand vertellen wat de lol ervan is om mij als fietser in te halen op de motor en dan het gas vol open te trekken zodat je met meer dan 100db langs me rijdt?! Het wordt tijd dat er een db limiet gaat gelden voor motoren. D’r zitten er namelijk motoren bij die volgens mij de hele demper ertussenuit gehaald hebben.

Maar zoals ik al zei is er met de meeste rijders niets aan de hand, maar er zitten een stel idioten tussen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

rimave schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:55:

Niet alle motorrijders zijn hetzelfde, maar kan iemand vertellen wat de lol ervan is om mij als fietser in te halen op de motor en dan het gas vol open te trekken zodat je met meer dan 100db langs me rijdt?! Het wordt tijd dat er een db limiet gaat gelden voor motoren. D’r zitten er namelijk motoren bij die volgens mij de hele demper ertussenuit gehaald hebben.

Maar zoals ik al zei is er met de meeste rijders niets aan de hand, maar er zitten een stel idioten tussen.
Er zit een db limiet (type goedkeur op een motor) en nee dat is niet grappig. Die gasten zonder DB Killers en die manier van rijden, alsof ze Rossi zijn, verpesten het helaas voor een ander. Dus ja ik schaam mij ook als motorrijder voor dat soort gasten. :)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:59

Zo kan ik ook genoeg vragen stellen of fietsers.

Maar helaas zitten er wat aso’s tussen inderdaad. Zelf probeer ik vaak rustig en ruim om fietsers te rijden en pas weer vol op het gas als ik er voorbij ben. Maar mijn motor heeft Sowieso geen herriepijp.

• SmurfLink
  • Niet online

Als jij ons kan uitleggen wat de lol is van met 3 man op een smalle weg naast elkaar blijven fietsen terwijl je duidelijk niet hard genoeg gaat. :+

Bottomline: Elke groep heeft z'n tokkies en aso's. En nee, voor normale mensen is dat niet te begrijpen. Wij begrijpen die mafkezen dus ook niet, gezien voor zover ik weet de mensen in dit topic een stuk beschaafder rijden dan dat en allemaal keurig legale motoren hebben.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shrimp Tabasco schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:55:
[...]

Haha nee dat lukt dus niet, die staat elders. ;)
(heb mijn berichtje even aangepast zodat dat duidelijk is)
Ik heb jarenlang een SS (SuperSport) door een deur van 80Cm. heen gehaald terwijl 't ding zelf 'tussen de hendels' ± 90 Cm. breed was en ik als 'draairuimte' ook ongeveer die 175Cm. had (minder zelfs).

Ik zeg dus dat 't kán!!! 8)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:37
Will_M schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:09:
@Bommes Als je over de accu-polen tijdens het starten nog maar 9,5V DC meet dan mag je dat ding ook meteen naar de milieustraat brengen. Een '12V' Accu heeft 6 cellen welke pér cel 2,3V moet kunnen leveren dus dat ding is sowieso naar de gallemiezen nu (= 13,8V in ruste en géén 12,5V).

Tijdens laden (met verhoogd toerental) mag je niet meer dan ±14,5V DC meten, alles daarboven moet je SR sowieso 'áf fakkelen' waarmee 't ding zichzelf dus kán en gaat slopen.

Je kunt eventueel ook nog de gelijkspanning vanuit de dynamo gaan meten. Exacte waarden welke je dan maximaal mág meten staan in de servicemanual van je motorfiets én variëren per merk/type... Vaak is dat iets rond de 70V AC!
Inderdaad misschien voor de zekerheid ook maar een nieuwe accu halen.
En rechtstreeks vanuit de dynamo gemeten hoort het 75V AC.
kneusteun schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:21:
[...]

Even wat kilometers maken.
Ik heb ook wel eens dat ie dan op 12,3 begint en dan na een dagje rijden weer op 13,4 zit.
Maar dat is niet perse lekker voor je accu.
Voltmeter is echt een uitkomst wat dat betreft, en met een honda bijna een must.
Ik heb vandaag een rondje van 85 km gereden, bij thuis komst was het nog steeds prut.
Eerste 2 keer startte de v-Strom meteen maar keer 3 was al teveel van het goede.

Mijn vriendin wilde toch ook wel weer een eindje mee achterop maar ik vertrouwde het niet meer om dat met de v-strom te doen.
Dus de navigatie steun over op de Vespa, mijn motorpak weer terug aan en hop.
Het zelfde rondje nog een keer. :+
Dus vandaag 190km gereden, verdeeld over 2 motoren.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 21:24
rimave schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:55

....

Is met fietsers niet anders toch?

Wat is de meerwaarde van deze vraag, je geeft zelf al het antwoord namelijk dat er ook onder de motorrijders idioten zijn... no s... sherlock. Je ziet niemand van dit topic (hoop ik) in het Audi topic gaan klagen omdat er gister mogelijk een Audi aan het plakken was? :)

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 05-04-2020 21:35 ]

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:43
noes schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:48:
[...]

Tja, terug ermee naar Tovami. Blijkbaar geen goed werk geleverd. Hij wordt daar toch op de bank getest? Als je nu naar de dealer ermee gaat, wordt de rekening voor jou - stem dit dus voordat je dit doet goed af met de tuner dat áls de dealer iets vindt wat aan de flash ligt dat zij dat + diagnose betalen.

Ik heb zelf ook een chip van hun in mn S1000RR, en vermogensuitdraai, dus ze kunnen het wel ;)

@NLDViane die gaskleppen van een S1000 zijn helemaal electrisch gestuurd, je kan ze alleen dícht doen met je gashendel. Openen gebeurt door de electromotor in het gasklephuis. Hoop niet dat die defect is, een nieuwe kost meer dan 1000 piek - ik heb die van mijn S1000RR vervangen na storing.
Thanks Noes, ik heb ook echt wel vertrouwen in Tovami, ik ga ergens begin deze week weer terug.

Heb ook uitgebreid getest vandaag.

Tune is alleen uitgevoerd op de dynamic stand maar hij valt uit bij elke modus. (rain, road en dynamic)
Vanaf 3k t/m 7k RPM volgas = geen probleem.
vanaf 6k t/m 8k+ RPM volgas = limp issue (meestal ergens rond de +- 7-8k RPM valt die uit)
rustig gas richting de 8k RPM en dan volgas = geen probleem.

Op de testbank kregen wij het niet voor elkaar om in de limp mode te krijgen.
Vanmiddag op de bok gezet en volgas gegaan kreeg ik hem ook niet in limp mode.
Gebeurd dus alleen als er lucht van buiten naar binnen komt.

Lambda sensoren zouden losgekoppeld moeten zijn maar toen ik vanmiddag keek leken ze nog vastgekoppeld te zijn dus dat kan ook nog iets zijn.

Zoveel keuzes en stress, ondertussen alweer zo'n 15+ uur kwijt aan researchen online.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:43

botoo

💀 too old to die young

Als (oud) wielrenner begrijp ik je irritatie maar er is, buiten de idioten, wat meer aan de hand.
Het geluid achter de motor is luider dan aan de voorkant wanneer jij de motor aan hoort komen. Ook zullen meeste motorrijders rekening houden met een fietser en wat gas terugnemen voor het passeren gevolgd door gas er op als de moto er voorbij is.
Hou er ook rekening mee dat de gemiddelde group wielrenners bepaald niet sociaal is en dat reflecteert zich ook naar het gedrag van de motorrijders.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:30

charrel

Cortisol4life..

Vandaag ook even 125km gereden, van Castricum naar Schagen over de dijkjes en terug. Dijkjes waren onwijs rustig, kon lekker doorkachelen alleen. Wel echt tig stumpers gezien op de motor, inderdaad open uitlaten en dan vol op het gas. Inhalen als halve zolen, tegemoetkomende motoren op de dijk op mijn weg helft, bumperkleven enz enz. Echt de halve rit plaatsvervangende schaamte gehad. Ook inderdaad groepen van +10 motoren. Tijdens het rijden prima maar kan me niet voorstellen dat ze bij verzamelen of de pauze afstand hielden.
Die sportsmart MK3 bevallen erg goed, waar ik voorheen nog wel is kon spelen met de road 4 met vroeg op het gas en dan een mooie slide kom ik nu op 1 wiel de bocht uit. Ben benieuwd hoe lang ze het blijven doen onder de boxer.
botoo schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:45:
[...]

Hou er ook rekening mee dat de gemiddelde groep wielrenners bepaald niet sociaal is en dat reflecteert zich ook naar het gedrag van de motorrijders.
Zeker waar, is de laatste groep waar ik rekening mee hou en ze nog eerder probeer te irriteren. Vandaag ook weer "peleton spelers" die overal gewoon vol gas door douwen 3 dik. Ouders met kinderen op de fiets, oudere mensen op de fiets maakte ze niks uit als je maar snelheid houdt. Nou, zoek het dan maar uit. Krijg je van mij ook geen cm ruimte.

[ Voor 28% gewijzigd door charrel op 05-04-2020 21:52 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
@Tankiej en @fdees bijgewerkt in de OP hoor d:)b

En blijft toch wel een leuke motor om te zien :9

Gamertag: timmie271

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28

Daar is geen lol aan, stel je vraag eens bij Wie Rijdt op Facebook. Die kunnen vast wel een ander antwoord geven.

:+

spoiler:
Nee, niet doen, dat is de thuisbasis van de motortokkies waar jij en ik een hekel aan hebben.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:53:

Bedankt, het is trouwens ook nog eens een hele leuke motor om op te rijden :*)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Pagman
Joopieboy schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:14:
Het is een mooi gebied om in rond te rijden daar langs het water. Ik heb geen kastelen gezien los van een paar bunkers in de polder en het fort in Weesp. :)

• timmie271
Maar het was zeker prachtig weer vandaag voor een blokkie om samen met @NLDViane 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikzgvSXPHXaJVXD_0vMdFE9oKvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYI2VyJX3IW7XYLAyHaNfyTb.jpg?f=fotoalbum_large

En deze cbr heeft nu ipv gras, zand gezien :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:42:
[...]

Thanks Noes, ik heb ook echt wel vertrouwen in Tovami, ik ga ergens begin deze week weer terug.

Heb ook uitgebreid getest vandaag.

Tune is alleen uitgevoerd op de dynamic stand maar hij valt uit bij elke modus. (rain, road en dynamic)
Vanaf 3k t/m 7k RPM volgas = geen probleem.
vanaf 6k t/m 8k+ RPM volgas = limp issue (meestal ergens rond de +- 7-8k RPM valt die uit)
rustig gas richting de 8k RPM en dan volgas = geen probleem.

Op de testbank kregen wij het niet voor elkaar om in de limp mode te krijgen.
Vanmiddag op de bok gezet en volgas gegaan kreeg ik hem ook niet in limp mode.
Gebeurd dus alleen als er lucht van buiten naar binnen komt.

Lambda sensoren zouden losgekoppeld moeten zijn maar toen ik vanmiddag keek leken ze nog vastgekoppeld te zijn dus dat kan ook nog iets zijn.

Zoveel keuzes en stress, ondertussen alweer zo'n 15+ uur kwijt aan researchen online.
Ik weet dat de S1000RR (en ik vermoed dus de R en XR ook) gebruik maakt van ram-air effect: door de luchtstroom op snelheid komt er overdruk de luchtinlaat in voor betere cilindervulling. Ik weet niet vanaf welke snelheid dit effect plaats vindt, maar het is waarschijnlijk dat/iets wat jou nu dwars zit. Let dus niet alleen op toerentallen en stand van gashendel, maar ook op je snelheid.

Heb je nog het originele uitlaatsysteem? Dan meet je lambda sensor de uitlaatgassen, als die niet aan de verwachte waarden voldoen (te veel O2 bijv) gooit ie er een storing in.

Het is een lastig verhaal, maar probeer met ze uit te zoeken wat het is. Zou voor nu zo min mogelijk andere partijen (dealer, BMW etc) erbij betrekken, voor je het weet gaat iedereen naar elkaar wijzen. Denk dat je het beste op een ochtend daar kan zijn (zodra ze open gaan), proberen te fixen, daarna in de omgeving toeren en bij een storing meteen terug. Eventueel in limp-mode terugrijden, zodat ze het zelf kunnen zien (overleg dat even met hun natuurlijk).

edit: wat tank je? Dat kan ook nog een variabele zijn. E5/E10 en natuurlijk octaan getal. Probeer zo veel mogelijk te tanken bij het merk waar je normaliter komt en de motor daarmee aan te leveren bij Tovami op de testbank.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 05-04-2020 22:15 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• timmie271
Mijn CBR heeft ook het ram-air effect waardoor ie bijna 100pk zou moeten hebben op hogere snelheid. Hoezo legaal terugbrengen naar 35kW :+

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:43
noes schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:13:
[...]

Ik weet dat de S1000RR (en ik vermoed dus de R en XR ook) gebruik maakt van ram-air effect: door de luchtstroom op snelheid komt er overdruk de luchtinlaat in voor betere cilindervulling. Ik weet niet vanaf welke snelheid dit effect plaats vindt, maar het is waarschijnlijk dat/iets wat jou nu dwars zit. Let dus niet alleen op toerentallen en stand van gashendel, maar ook op je snelheid.

Heb je nog het originele uitlaatsysteem? Dan meet je lambda sensor de uitlaatgassen, als die niet aan de verwachte waarden voldoen (te veel O2 bijv) gooit ie er een storing in.

Het is een lastig verhaal, maar probeer met ze uit te zoeken wat het is. Zou voor nu zo min mogelijk andere partijen (dealer, BMW etc) erbij betrekken, voor je het weet gaat iedereen naar elkaar wijzen. Denk dat je het beste op een ochtend daar kan zijn (zodra ze open gaan), proberen te fixen, daarna in de omgeving toeren en bij een storing meteen terug. Eventueel in limp-mode terugrijden, zodat ze het zelf kunnen zien (overleg dat even met hun natuurlijk).
Thanks Noes, ja ik denk dat de snelheid niet veel uitmaakt aangezien het op elke versnelling is heb 2, 3, 4 en 5 geprobeerd.

Heb akrapovic headers en een mivv slip-on, o2 sensoren zitten aangesloten op de headers maar zijn op een andere locatie losgekoppeld. (althans hoop ik dit was nodig voor het remappen maar wie weet heb ik er dummy erop en gooit die roet in het eten)
Ik ben iedergeval heel wat informatie rijker dus hoop dat het binnenkort allemaal is opgelost. O-)

Ik tank vrijwel altijd 98 van BP. (daarmee ook op laten tunen)

• Tankiej
timmie271 schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:53:

Je weet dat Triumph niet nog onderdeel van de typenaam is he? :P

• timmie271
Tankiej schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:24:
[...]

Je weet dat Triumph niet nog onderdeel van de typenaam is he? :P
Bij deze wel O-)

• Bommes
Hier mensen die speciale motorsokken dragen in hun boots?
Ik wil een paar setjes van die dingen gaan kopen.
Vooral omdat ze hoog genoeg zijn voor de hogere boots en ze naadloos zijn.

Ik heb schoenmaat 43/44 vreemd genoeg met sokken die ik normaal aan heb (happy socks en dat soort sokken) zijn ze vaak te groot als ik ze voor mijn correcte schoenmaat koop.
Dan zit de hak ergens op mijn achillespees ... :? :X
Zou jammer zijn ik voor iets van 20 euro per setje een paar van die setjes heb besteld en ze zijn te groot.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
Bommes schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:28:

Ik heb schoenmaat 43/44 vreemd genoeg met sokken die ik normaal aan heb (happy socks en dat soort sokken) zijn ze vaak te groot als ik ze voor mijn correcte schoenmaat koop.
Zou jammer zijn ik voor iets van 20 euro per setje een paar van die setjes heb besteld en ze zijn te groot.. |:(
Hier Alpinestars maat S en heb zelf schoenmaat 42. Dan zitten ze ook gewoon prima bij mij zonder dat ie voorbij de hak gaat en dus op de hak zelf blijft :)

• NLDViane

Heb vorig jaar bij de Scapino 2 setjes CoolMax sokken gehaald voor 20 dacht ik, niet de duurste gepakt. Zijn niet helemaal naadloos, maar wel dusdanig glad vanbinnen dat je geen afdrukken van die naden krijgt. Bijkomend voordeel is dat je zelfs met 37 graden nog geen brandend gevoel aan je voeten krijgt, en rond get vriespunt werken ze als goede kousen :Y

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vandaag een rondje gereden in het zuiden van het land. Het viel ons juist op dat het merendeel van de motorrijders heel rustig reed, wij zij maar 1 keer voorbij geracet door een motorrijder met veel te hoge snelheid. Wel viel ons op dat er nog veel grote groepen motoren rond reden (10+) dat lijkt mij nu ook niet handig. Maar wel heerlijk gereden *O*

alleen een keer de quickshifter gebruikt op een motor die dat niet heeft :X

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]
Draag meestal "tennis"-sokken van de Decathlon (blijkbaar zijn alle sportsokken tennissokken). Maar voor langere ritten pak ik vaak Nike voetbalsokken (ooit in uitverkoop, speciaal voor motorrijden gekocht). Die zijn erg lang, dus vouw ik de bovenste helft dubbel. Lekker dik in de motorlaarzen, en van die stof die vocht goed afvoert. Dunne sokken vind ik niet fijn in mn (hoge) motorlaarzen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Pagman

Alleen in de winter draag ik een setje motorsokken. De rest van het jaar gewoon de standaard maat 46 adidas sportsokken want die zitten gewoon goed om de voet en daardoor heb je geen last in je laarzen/motorsneakers.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ook ik heb vandaag een rondje gereden, samen met m'n neef. Was erg druk op de mooie dijkweggetjes in omgeving Loosdrecht en Hilversum. Heb spierpijn in mijn linkerarm van het groeten :w Ook wel wat wielrenners in de weg gezeten en zij mij, maar dat hoort er nu eenmaal bij op zo'n dag. Gewoon proberen elkaar de ruimte te geven, en als dat een keer niet lukt, niet meteen geïrriteerd raken. Het doel is tenslotte ontspanning :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29
Hm, jammer dat er blijkbaar zoveel mensen nog in groepen gaan rijden... Dat zorgt juist alleen maar dat er alsnog een verbod komt |:(

Zelf heb ik de motor nog steeds laten staan, rij liever doordeweeks nog een keer een rondje voor/na/tussen het werk. Stuk rustiger op de weg dan :)
Waaj schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:36:
[...]

alleen een keer de quickshifter gebruikt op een motor die dat niet heeft :X
Omhoog of omlaag? Omhoog kan op bijna elke motor wel zonder al te veel moeite, omlaag met een beetje controle soms ook wel. Je moet alleet niet vergeten om zelf het gas te lossen of te blippen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 05-04-2020 23:01 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• NLDViane
Chakotay schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:00:
Hm, jammer dat er blijkbaar zoveel mensen nog in groepen gaan rijden... Dat zorgt juist alleen maar dat er alsnog een verbod komt |:(

Zelf heb ik de motor nog steeds laten staan, rij liever doordeweeks nog een keer een rondje voor/na/tussen het werk. Stuk rustiger op de weg dan :)
Heb me vandaag inderdaad verbaasd over de hoeveelheid groepen en de grootte daarvan, soms wel 20/30 motoren op de parkeerplaats en lekker met mekaar ouwehoeren, of met een biertje in de hand in de berm naast de motor liggen... Vierhouten (hele dorp), Garderen (ijssalon), Stakenberg, en vooral de dijk bij Deventer waren dramatisch. @timmie271 en ik zijn ook heel snel weer van de dijk afgegaan, binnendoor was het grootste deel prima te doen.

De drukte zal ook wel deels komen doordat het de eerste echt mooie dag van het jaar is (20 graden, geen wolken...), en de meesten thuis opgesloten zitten of doordeweeks geen mogelijkheid hebben om te rijden. Ben benieuwd hoe dat komend weekend gaat, als het weer zo blijft...

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

The Executer

Lekker belangrijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCTUisNCsoalBw--o-WLolMafoU=/f/image/ZgRIZsX8rLXvYT4WExr7tQ4U.jpg

Vorige week al even te rijden geweest. Toen was het nog een stuk kouder (10 a 12 graden). Gelijk de thermokleding en handschoenen van de Lidl geprobeerd. Handschoenen zijn vrij stug,moeten echt nog beetje soepeler worden maar dat komt wel. Ze zijn wel goed warm! Zo warm dat ik na een korte pauze (om de foto te kunnen maken) met koude handen weer opstapte en ik ze tijdens het rijden weer warm kreeg.

@timmie271: in het vorige deel al eens gevraagd of lolgast mij toe wilde voegen maar zie mij er nog niet in staan. Zou je mij toe willen voegen?

Yamaha FZ6 S,.2007, Friesland.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:19
Vandaag, gisteren en eergisteren heerlijke rondjes gereden..

Alleen eergisteren nog even een plaatje geschoten langs de dijk vlakbij waarde in de richting van doel..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bALku9_Kpy2UxEfm4JnmNnGVZBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tULnJpJEbbSjtJWbGVyBz0L7.jpg?f=fotoalbum_large

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Executer schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:30:
>>Knip<<

@timmie271: in het vorige deel al eens gevraagd of lolgast mij toe wilde voegen maar zie mij er nog niet in staan. Zou je mij toe willen voegen?

Omdat je een Yamaha rijdt.... Meteen maar even toe gevoegd 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes hier ook gewoon sportsokken, naad heb ik zelf niet zo een last van, wel vind ik het over het algemeen dikkere sokken prettig. Voor de zomer heb ik wandelsokken van de Decathlon vanwege zweet enzo, verder niet veel spannends. :)
Pagman schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:04:
[...]

Het is een mooi gebied om in rond te rijden daar langs het water. Ik heb geen kastelen gezien los van een paar bunkers in de polder en het fort in Weesp. :)
Zoek maar eens op, om te beginnen heb je Kasteel de Haar en het bijpassende dorpje Haarzuilens. ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2018-05-27-12.40.10-Custom-800x600.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2020 07:57 ]

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

NLDViane schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:01:
[...]

Daar is geen lol aan, stel je vraag eens bij Wie Rijdt op Facebook. Die kunnen vast wel een ander antwoord geven.

:+

Nee, niet doen, dat is de thuisbasis van de motortokkies waar jij en ik een hekel aan hebben.
als je een beetje langs de rotte appels heen kijkt die je overall hebt is "Wie Rijdt" best een sociale groep mensen,

zo werd er van de week nog een man geholpen door hem achterop mee te laten gaan op een goldwing omdat hij dat zelf niet meer kon vanwege een herseninfarct (na de corona crisis uiteraard)

Er werd een week of wat geleden door veel mensen aangeboden om voor anderen die dat niet kunnen de boodschappen te doen of te helpen met andere dingen.

En zo gebeurd er veel meer goeds op die pagina maar dat zien veel mensen niet

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:00:
Ik zag gisteren al ergens een bericht dat ze voor komend (paas)weekend misschien maatregelen willen gaan treffen :/
[...]

Omhoog of omlaag? Omhoog kan op bijna elke motor wel zonder al te veel moeite, omlaag met een beetje controle soms ook wel. Je moet alleet niet vergeten om zelf het gas te lossen of te blippen :P
Omhoog, en gelukkig realiseerde ik mij dat op het moment dat ik aan het schakelen was, dus het ging nog goed. Was wel een oeps momentje :P
NLDViane schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:12:
[...]

Heb me vandaag inderdaad verbaasd over de hoeveelheid groepen en de grootte daarvan, soms wel 20/30 motoren op de parkeerplaats en lekker met mekaar ouwehoeren, of met een biertje in de hand in de berm naast de motor liggen... Vierhouten (hele dorp), Garderen (ijssalon), Stakenberg, en vooral de dijk bij Deventer waren dramatisch. @timmie271 en ik zijn ook heel snel weer van de dijk afgegaan, binnendoor was het grootste deel prima te doen.
Dat zijn dus ook allemaal plekken die ik sowieso mijdt met rijden met een mooi weekend. Veel te druk met fietsers, wandelaars, oldtimers en andere bewegende chicanes om ontspannen te kunnen rijden en het veroorzaakt alleen maar irritatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Waaj op 06-04-2020 08:02 ]

• SmurfLink
  • Niet online

Ik pak de Nomad sokken die regelmatig bij de AH voor 10 euro per setje te koop zijn. Badstof zool, ergonomische vorm. Het zijn eigenlijk wandelsokken. Je hebt ze laag, middel en hoog. Ik gebruik middel voor de motorlaars maar ik heb niet extreem hoge laarzen (net boven enkel) en daar zitten ze perfect voor. Het is vochtafdrijvend dus scheelt mij enorm veel zweetpoten.

• Bommes
@Waaj Ik heb tijdens mijn 2 (de zelfde) rondjes van 85 km maar een handje vol andere motoren gezien.
Denk dat ik dus de rustige weggetjes heb/had uitgezocht. 8)
Wel heb ik (in het zuiden van het land) iemand anders behoorlijk hard in gehaald gisteren, dus misschien was ik dat wel die jou voorbij blies. >:)

@timmie271 @NLDViane @noes @Pagman @Joopieboy
Thanks voor de sokken tips, lijkt hier wel een huishoud forum soms :P
Ik ga gewoon eens een hogere setje bestellen.
Ik koop liever lokaal maar hier hebben ze wel heel veel keuze:
https://www.bikeroutfit.n...onderkleding/motorsokken/
Toch rijd ik straks ff langs Groeneveld (als die op maandag open zijn).

@SmurfLink lastminute react.. ;)
Thans ook een goede tip, wandelsokken. (y)
Mijn laarzen zijn nu iets hoger maar nog lang geen cross laarzen, dus middel hoog zou inderdaad voldoende moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 06-04-2020 08:09 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik schaar dat onder mijn vrouwelijke kant. 8)

• SmurfLink
  • Niet online
The Executer schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:30:
[Afbeelding]

Vorige week al even te rijden geweest. Toen was het nog een stuk kouder (10 a 12 graden). Gelijk de thermokleding en handschoenen van de Lidl geprobeerd. Handschoenen zijn vrij stug,moeten echt nog beetje soepeler worden maar dat komt wel. Ze zijn wel goed warm! Zo warm dat ik na een korte pauze (om de foto te kunnen maken) met koude handen weer opstapte en ik ze tijdens het rijden weer warm kreeg.

Die handschoenen heb ik ook als winterhandschoenen, zou ik met 20C al niet meer dragen :+ Dan zweet je je pootjes eruit. Ze zijn echt, echt goed warm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

The Executer

Lekker belangrijk!

SmurfLink schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:13:
[...]

Die handschoenen heb ik ook als winterhandschoenen, zou ik met 20C al niet meer dragen :+ Dan zweet je je pootjes eruit. Ze zijn echt, echt goed warm!
Ja, ik verbaasde mij er over dat ze tijdens het rijden weer warm werden. Had verwacht de laatste.25 kilometer met koude handen te moeten rijden, maar toen ik thuis kwam waren mijn handen nog warmer dan die van mijn vrouw die thuis was.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Jolke
  • Laatst online: 13:49
Zo, morgen maar even een leuk rondje langs de Rijn plannen. Iemand zin om mee te gaan?
Treffen elkaar in Koblenz. :P

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:31:
@kneusteun dat is toch geen oldtimer..ik heb de zelfde cijfers in mijn leeftijd maar dan andersom. En ms Bommes wordt ook 40 dit jaar.

Iets anders... ;)
Itchy Boots kwam hier een paar posts terug voorbij, met haar zijn er nog vele.
Ik ben net begonnen (eindelijk, lang leve thuis werken) in het 2de book van Paul van Hoof: "van Amsterdam naar Tokio"

Ben ik de enige die altijd een beetje weemoedig wordt van dat soort reizigers?
Op een of andere manier doet het lezen van dat soort boeken.
Het kijken naar dat soort filmpjes mij verlangen naar een soort gelijk leven.

Corona crises a side maar gewoon de zooi verkopen, op de motor stappen en nooit meer omkijken.
Mijn vriendin kan ik wel achterlaten bij @SmurfLink dat is dus geregeld.
Familie heb ik niet echt een goede band mee.
De Vespa heeft pas 33.000km gereden, die kan nog wel een paar keer de wereld rond denk ik zo.
Of ik verkoop de V-strom en de Vespa en haal een nieuwe Vespa van de opbrengst.

Maar alle praktische zaken aan de kant, het kost je niet de wereld.
Die Paul van Hoof is vertrokken richting Tokio met iets van 6 duizend euro op zijn rekening.
Nora van Adventurism is vanuit den Haag naar het oosten vertrokken en is een jaar onderweg geweest voor iets van 15 duizend euro.
Nou ja met de verkoop van wat zooi, mijn huis en de rest kan ik dan zeker 1,5 tot 2 jaar onderweg blijven zeg maar.
Ik ben handig genoeg, ik kan overal wel wat doen om wat centjes te verdienen.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn vriendinnetje, wil haar voor geen goud missen.
Maar ik vraag me, bij het zien van dit soort gasten, wel eens af of ik niet straks als het te laat is er spijt van ga hebben dat ik nooit die stap heb gezet.
Spijt van de keuzes in je leven zeg maar.
De mensen met huiskamer acces hebben vast mijn scheidingstopic voorbij zien komen.
Zo een moment was een perfecte springplank geweest om te gaan, maar toch vlucht je vaak weer in de veiligheid.

* Bommes is een beetje weemoedig :')

foto voor de weemoed naar het reizen:
[Afbeelding]
Ik heb er ook vaak over na zitten denken, maar ik ben een luxe paard op dat gebied. Camperen is echt het laatste wat ik wil. 3x geprobeerd en het is echt niet mijn ding. Tevens denk ik dat ik op een gegeven moment toch heimwee krijg. Dansende buffels is trouwens ook een leuk boek om te lezen! Weet niet of mensen nog meer aanraders hebben op het gebied van boeken?
Leviathius schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:59:
Over cruisers gesproken, BMW mengt zich ook weer bij de club met de BMW R 18.
Ik vind hem maar mwua. Zal waarschijnlijk onwijs duur zijn, maar vooral qua styling... heb je die uitlaat gezien!? 8)7 En je moet niet gevoelig zijn voor krassen op chrome door steenslag met zo'n glimmend motorblok vlak achter je voorwiel.
[Afbeelding]
https://motorrai.nl/bmw-r18-alle-details
Het prototype model vond ik echt een van de mooiste motoren van deze tijd. Het productie model vind ik echter niet veel aan :X
--

Gisteren eens richting Sauerland gegaan. In eerste instantie lekker gereden, leuke route echter werden de wegen op een gegeven moment erg slecht en moest een paar keer draaien op een stuk berop / bergaf. Dat is echt een hel met een zware motor met 2 personen. Denk ook dat mij dit gesloopt heeft want ik was op een gegeven moment helemaal gesloopt.

Helaas kreeg ik ook weer pijn aan de billetjes en de rug. Ik merk dat ik erg onderuit gezakt zit op de motor, en weet eigenlijk ook niet hoe ik dit kan oplossen. Buiten een nieuwe motor, maar dat zit er dit jaar even niet in :+

Al met al toch een 550 KM ongeveer gereden, was een leuke dag maar ik zou toch wel graag een wat lichtere motor willen hebben waarmee je toch makkelijk met 2 personen een dag op kan zitten zonder pijn.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:48

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:10:
Ik schaar dat onder mijn vrouwelijke kant. 8)
@Bommes vroeg om sokken, niet om netkousen 🤨

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43

4x2

lộn xộn quá

@Thoit Gewoon die V4 90 graden draaien (om de Z-as) en er een VFR van maken :+

Ik heb me trouwens netjes aan de oproep gehouden om niet met de motor te gaan rijden.
Dus ben lekker met vriendin op de snorscooter gestapt en 30km gereden om 2 eieren te halen bij m'n ouders :+

[ Voor 57% gewijzigd door 4x2 op 06-04-2020 08:51 ]

leeg

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:47
Dit weekend heel erg getwijfeld om voor het plezier te gaan rijden. Toch besloten om het niet te doen. (Iedereen maakt zijn eigen keuze en het motorrijden is niet verboden) Wel verder buiten gewandeld en lekker gekeken naar al die motoren die voorbij kwamen.
Wat ik daarna in de media en twitter voor bak sh*t en negatief gezeur lees over de motorrijders, man man man...wat een zuurheid....

• Waaj
  • Niet online
Thoit schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:38:
[...]

Ik heb er ook vaak over na zitten denken, maar ik ben een luxe paard op dat gebied. Camperen is echt het laatste wat ik wil. 3x geprobeerd en het is echt niet mijn ding. Tevens denk ik dat ik op een gegeven moment toch heimwee krijg. Dansende buffels is trouwens ook een leuk boek om te lezen! Weet niet of mensen nog meer aanraders hebben op het gebied van boeken?

[...]
Jupiters reizen van Ted Simon is toch wel de moeder van alle motorreisboeken volgens mij, en zeker een aanrader.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:49:
Wat ik daarna in de media en twitter voor bak sh*t en negatief gezeur lees over de motorrijders, man man man...wat een zuurheid....
Wat ik zelf met name heb gelezen (hier op GoT :P) was geklaag over asociaal rijgedrag in grote getale. Denk aan met veel lawaai te hard door de rustige binnenstad en dergelijke.

Wel jammer dat zulk gedrag het een beetje verpest voor de "goeien"..

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Jolke schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:38:
Zo, morgen maar even een leuk rondje langs de Rijn plannen. Iemand zin om mee te gaan?
Veel succes! het schijnt dat de duitsers vanaf vandaag de grens met NL dicht hebben gegooid...

Gisteren ook nog lekker even wezen rijden en een nieuwe helm uitgezocht(LS2 Challenger carbon), alleen nog even bestellen.. In italie is die ruim 100 euro goedkoper dan hier....
Het viel mij op dat het gisterochtend erg rustig op de weg was maar in de middag erg druk. Erg veel motorrijders rondom Termunten..

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 06-04-2020 08:56 ]

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik denk dat ik wel 200 motoren heb gezien Zondag.

Ik zat bij een vriend voor in de tuin en die kijkt uit op de n355 in Groningen. Ik heb eens een timer aangezet en de grootste hoeveelheid minuten tussen motorgroepen was 2 minuten. Voor de rest kwamen ze om de 30 seconden wel weer voorbij. :+

• Willem30
Osiris schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:53:
[...]

Dat komt in elke groep voor. Ik was aan het wandelen, komen er mensen tegemoet die dus totaal GEEN extra ruimte maakten. Ik ben zelf maar stap extra opzij gegaan door de 1,5 meter te creëren.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:39
Wat ik vooral lees over de motorrijders is de mensen die altijd al opgefokt worden doordat ze aan een populaire motorroute wonen, nu ook nog een stok hebben om mee te slaan.

Zo werd er op 1Limburg, stukje kwaliteitsjournalistiek, vooral bericht over het afsluiten van wegen/gebieden in de regio Vaals. Op de foto's en filmpjes was dus te zien dat dit vooral het Vijlenerbos en de Epenerbaan waren. Dat stuk is ook gewoon te druk, en daar rij je niet voor je plezier.
Maar wat staat er in het stuk? "Ze betitelen de weg eigenhandig maar tot racebaan".

Ja, ik ben ook de weg op gegaan. Maar, op enkele asociale motorrijders na (daar ben ik echt niet blind voor), heb ik meer asociale wielrenners gezien. En nog veeel meer mensen die gewoon netjes afstand houden tot elkaar. Het kan dus wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-01 20:02
Gistermiddag ff een rondje Veluwe gedaan, kreeg bijna spierpijn van het zwaaien naar andere motoren :)
In het begin een oeps momentje, ik wou wegrijden bij de verkeerslichten, maar had hem nog in de 3 staan 8)7

• R0y.
Osiris schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:53:
[...]

Wat ik zelf met name heb gelezen (hier op GoT :P) was geklaag over asociaal rijgedrag in grote getale. Denk aan met veel lawaai te hard door de rustige binnenstad en dergelijke.

Eens.

Ik woon zelf dicht in de buurt van een populaire bestemming voor toeristen maar ook motoren. Resultaat is veel motoren die langs rijden en hem of vol in de 1 of 2e versnelling doortrekken door de stad of volgas met de koppeling in. En dat best wel vaak op een dag.

Ik houd echt wel van een lekker motor geluid, maar ze mogen daar van mij best eens controleren om de rotte appels er tussen uit te halen. 10 motoren op een dag is niet erg, maar 10 op een half uur (en op een drukke zaterdag of zondag zal het echt wel meer zijn..) komt toch snel je strot uit. Daarnaast verpesten ze het voor de goeie.

Wat ik dan wel weer een sport vind is als ik in de tuin zit op basis van het geluid gokken wat voor soort motor het is :9

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 06-04-2020 09:00 ]

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-01 13:21
Willem30 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:49:
Inderdaad een zuurheid, maar ergens begreep ik het gisteren ook wel een beetje. Ik ben zelf motorrijder, maar rijd ook een oude MX5 en besloot de cabrio gisteren te pakken en rondom het land van maas en waal over de dijken te sturen. Het was erg druk op de 'tour' wegen. Fietsers die wandelaars inhalen, motoren en auto's die weer fietsers en brommers inhalen. Eigenlijk te druk, en dan bedoel ik niet voor de RIVM richtlijnen, maar voor de ontspanning als je op de fiets zit of wandelt. Motoren maken vaak onnodig veel teringherrie en ik begrijp best dat de niet-motorrijder dat irritant vindt op zo'n moment. Uiteraard is het leven en laten leven in deze tijd, gun elkaar een stukje hobby en vrijetijdsbesteding :) .

Al lijkt het me verschrikkelijk als je aan zo'n route woont en in je achtertuin op je gemak van de zon, en de jankende racers en knallende choppers 'geniet'. Sorry daarvoor, ik maak me er ook schuldig aan.

[ Voor 9% gewijzigd door sj0ertum op 06-04-2020 09:48 ]

• darkkingll
Booyaa schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:55:
Ik denk dat ik wel 200 motoren heb gezien Zondag.

Ik zat bij een vriend voor in de tuin en die kijkt uit op de n355 in Groningen. Ik heb eens een timer aangezet en de grootste hoeveelheid minuten tussen motorgroepen was 2 minuten. Voor de rest kwamen ze om de 30 seconden wel weer voorbij. :+
Ah, de oude weg naar Leeuwarden.. Ik zat aan de andere kant van Groningen ;)

• Jolke
Ik begrijp niet dat het in deze tijd - nu iedereen thuis zit - nog steeds in het weekend significant drukker is met motoren op de weg dan door de weeks. :?

• darkkingll
Omdat van mij bijvoorbeeld word verwacht dat ik doordeweeks van 8.00-16.30 aan het werk ben ;)

• Tankiej
Jolke schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:04:
Ik begrijp niet dat het in deze tijd - nu iedereen thuis zit - nog steeds in het weekend significant drukker is met motoren op de weg dan door de weeks. :?
Gisteren was de eerste dag dit jaar dat het echt mooi weer was, met bijbehorende temperatuur. Ik snap het wel :)
Daarnaast werken veel mensen thuis. Dat maakt ze wel iets flexibeler, maar niet iedereen kan zeggen 'ik werk zaterdag en zondag wel ipv dinsdag en woensdag!'. Ze moeten maandag t/m vrijdag gewoon werken, beschikbaar zijn, tijdens kantooruren.

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 06-04-2020 09:08 ]

• Waaj
  • Niet online
Omdat mijn werkgever nog steeds mijn salaris betaald en verwacht dat ik daar ook iets voor doe :)

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-01 13:21
We zitten niet in een totale lockdown he. Niemand verbiedt je om met een helm op je hoofd lekker te genieten van de wegen.

• Jolke
Ik plan mijn tijd thuis zo in dat ik in blokken van halve dagen werk. Soms ook 's avonds, zodat ik overdag en ook doordeweeks vrije tijd heb.

• SmurfLink
  • Niet online
Tja, ik moet doordeweeks werken. Dus dat maakt het wat lastiger. Maar woensdag werk ik een half dagje dus dan hoop ik in de middag even de fiets uit te laten.

• darkkingll
njah, ik zit nu op de spreekwoordelijke bank helaas, zou een halve maand geleden al aan een nieuwe opdracht beginnen, maar toen gooide Corona roet in het eten..
Aangezien ik al geplaatst ben hoef ik niet meer op zoek naar een opdracht, maar verveel ik me nu wel enorm.
Ik ga dus flexibel met de werktijden om.. Alleen om een halve dag afk te zijn zodat ik kan motorrijden vind ik wat riskant.

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 06-04-2020 09:15 ]

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
darkkingll schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:58:
[...]

Ah, de oude weg naar Leeuwarden.. Ik zat aan de andere kant van Groningen ;)
De buurman zei dat rondje Aduard niet te doen was. Lamme arm van steeds je arm uitsteken :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, je zegt het zelf al, er zijn overal rotte appels. Asociale motorrijders, asociale fietsers, asociale wandelaars, asociale autorijders, asociale buren, asociale jongeren, asociale ouderen, etc etc.

Even ingaand op de wetgeving: Elke motor (en auto) heeft in de typegoedkeuring een dB(A) waarde staan bij een bepaald toerental. Daar mag je wettelijk 2dB(A) overheen. 3dB(A) is een verdubbeling van de geluidsdruk, want het is geen lineare schaalverdeling. 2dB(A) is dus best veel.

Dezelfde regel geld voor auto's trouwens. Verschil met motoren is dat auto's vaak veel lagere waarden in de typegoedkeuring hebben staan.
Voor mijn motor staat er 90dB(A) bij 6000rpm. Bij mijn auto staat er 83dB(A) bij 4750rpm en mijn vorige zelfs 72dB(A) bij 4200rpm.
Mijn motor is dus grofweg 5x zo luid als mijn huidige auto en wel 64x zo luid als de vorige (wtf? ja verdubbeling per 3dB(A)....)

Is ook wel logisch trouwens, want het vermogen per liter is bij een motor gewoon fors hoger dan bij een auto. Die produceert dus gewoon meer 'boem' per keer dat de bougie vonkt.
En dan moet een motor het in de regel ook nog doen met slechts één demper aan een stukje pijp van krap 1 meter. Auto's hebben grofweg 3 a 4 meter pijp met een katalysator, middendemper en een einddemper. Sommige zelfs nog 1 of meer dempers extra.

En dan is er nog de geluidsbeleving. Ons gehoor is niet op elke frequentie even gevoelig.
Uit welke frequenties het geluid bestaat heeft impact op hoe 'hard' het klinkt.
Mijn vorige auto heeft een lagere dB(A) waarde dan mijn huidige, maar mijn huidige klinkt stiller. Dat zit hem in het frequentieprofiel. De toon is wat lager, minder hoge frequenties.

Kortom, zelfs met de standaard uitlaat kan het al klinken alsof ik als een idioot langs je heen kom blaffen, terwijl ik me tot op de letter aan de wet houd.
Ook die vermeende rotte appels zouden zich dus prima aan de wet kunnen houden. Ze hebben dan gewoon een relatief luide motor die daar voor goedgekeurd is.

En dan hebben we het stukje opleiding. Tijdens rijles wordt er in gestampt dat je als motorrijder klein, nietig en fragiel bent. Als je niet uitkijkt ben je roadkill.
Daar zit een kern van waarheid in, gezien er geen veiligheidskooi om je heen zit, geen gordels die je in positie houden of airbags die je opvangen. Je enige bescherming is een laagje kevlar of leer en een muts van polycarbonaat of glasvezel/koolstofvezel.
Als oplossing wordt er aangeleerd dat je altijd zoveel mogelijk vrije ruimte om je heen houdt. Geen voertuigen voor, achter of naast je. En dan is het geoorloofd om even een goede dot gas te geven om jezelf in een betere positie te brengen. Desgewenst met een downshift zodat je het vermogen van de motor beter kan aanspreken.
Resultaat: BROOOAAAAAAAAP!

Nu is dat in geval van auto's en vrachtwagens best logisch. Die apparaten hebben flinke dode hoeken en hebben en formaat en gewicht die een motorrijder in een mum van tijd in een bloederige pannekoek kunnen transformeren.
Of je dan ook bij het inhalen van een fietser die dot gas moet gaan geven? Nee, waarschijnlijk niet (kuch)... Rustig er langs heen moet prima zijn. Het snelheidsverschil is al groot genoeg.

Dus ook dat kan een meespelende factor zijn. Opgeleid om iets op een bepaalde manier te doen. Maar misschien moet er toch even twee keer nagedacht worden...

Ik schijf dit nu als zelf-uitgeroepen weldenkende motorrijder met een redelijk normaal klinkende motor, en ik zie het ook nog wel gebeuren dat zelfs ik (en vele andere fatsoenlijke motorrijders met mij) er voor aan worden gezien een tokkie te zijn.
Hoe het klinkt kan heel normaal zijn terwijl het voor een ander als lawaai klinkt, en het gedrag kan een effect zijn van de opleiding die we hebben genoten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• R0y.
Hier van ongeveer 08:30 tot 14:30.. En daarna ben ik telefonisch en via de mail bereikbaar tot ongeveer 16:00. Dus motorrijden lukt daarna pas.

Ik vond mijn werk toch echt een stuk leuker pre-corona.. Eigelijk vind ik het werk nu vreselijk (afgezien van het thuis zitten). Maar als dat het ergste is en iedereen rond mij en ikzelf gezond blijft hoor je mij niet klagen

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat risico zou ik niet nemen, zelfde geld kom je niet meer terug dankzij een controle/lockdown. Beetje groot risico nu. :P Plus eten en drinken onderweg wordt wat lastiger zo.

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:25:
[...]

Dat risico zou ik niet nemen, zelfde geld kom je niet meer terug dankzij een controle/lockdown. Beetje groot risico nu. :P Plus eten en drinken onderweg wordt wat lastiger zo.
Er past toch wel een kamado in die hutkoffer van jou achterop? :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:27:
[...]

Er past toch wel een kamado in die hutkoffer van jou achterop? :+
Ho ho, ik ben geen @noes, ik heb gewoon een beschaafde container achterop, geen klein formaat dakkoffer. :+

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
McKaamos schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:18:
[...]

Even ingaand op de wetgeving: Elke motor (en auto) heeft in de typegoedkeuring een dB(A) waarde staan bij een bepaald toerental. Daar mag je wettelijk 2dB(A) overheen. 3dB(A) is een verdubbeling van de geluidsdruk, want het is geen lineare schaalverdeling. 2dB(A) is dus best veel.

Dezelfde regel geld voor auto's trouwens. Verschil met motoren is dat auto's vaak veel lagere waarden in de typegoedkeuring hebben staan.
Voor mijn motor staat er 90dB(A) bij 6000rpm. Bij mijn auto staat er 83dB(A) bij 4750rpm en mijn vorige zelfs 72dB(A) bij 4200rpm.
Mijn motor is dus grofweg 5x zo luid.

...
En dan te bedenken dat ik met mijn V-Rod legaal 103dB mag maken volgens de papieren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHIqz6rnPrx3aLI2TN3TqgFG1RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABa4E1vMBhdM52BgKXhMrd5o.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn oude buell mocht dan weer 97, maar die zat op een gegeven moment op 125dB
De Jardine uitlaat was al meerdere keren ingekort omdat ie het eindstuk met popnagel en al door de behuizing heen trok zelfs met een dubbel rij popnagels. dus die ook maar weer terug gezet op de racing uitlaat welke gelast was 8)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Pagman
Dan hoop ik voor je dat de grens nog niet dicht is sinds wij zijn aangemerkt als Risicoland :p

• Jolke
Joopieboy schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:25:
[...]

Daar heb je wel een punt. Duitse regering bepaalt vandaag of de grens met NL dicht gaat vandaag. :/
Ik wilde eerst naar Luxemburg rijden, maar er is natuurlijk ook een kans dat daar de grens dicht gaat. Hoewel ik het niet erg zou vinden daar vast te zitten. :7

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:28:
[...]

Ho ho, ik ben geen @noes, ik heb gewoon een beschaafde container achterop, geen klein formaat dakkoffer. :+
Zeecontainer, ja :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:31:
@kneusteun dat is toch geen oldtimer..ik heb de zelfde cijfers in mijn leeftijd maar dan andersom. En ms Bommes wordt ook 40 dit jaar.

Iets anders... ;)
Itchy Boots kwam hier een paar posts terug voorbij, met haar zijn er nog vele.
Ik ben net begonnen (eindelijk, lang leve thuis werken) in het 2de book van Paul van Hoof: "van Amsterdam naar Tokio"

Ben ik de enige die altijd een beetje weemoedig wordt van dat soort reizigers?
Op een of andere manier doet het lezen van dat soort boeken.
Het kijken naar dat soort filmpjes mij verlangen naar een soort gelijk leven.

Corona crises a side maar gewoon de zooi verkopen, op de motor stappen en nooit meer omkijken.
Mijn vriendin kan ik wel achterlaten bij @SmurfLink dat is dus geregeld.
Familie heb ik niet echt een goede band mee.
De Vespa heeft pas 33.000km gereden, die kan nog wel een paar keer de wereld rond denk ik zo.
Of ik verkoop de V-strom en de Vespa en haal een nieuwe Vespa van de opbrengst.

Maar alle praktische zaken aan de kant, het kost je niet de wereld.
Die Paul van Hoof is vertrokken richting Tokio met iets van 6 duizend euro op zijn rekening.
Nora van Adventurism is vanuit den Haag naar het oosten vertrokken en is een jaar onderweg geweest voor iets van 15 duizend euro.
Nou ja met de verkoop van wat zooi, mijn huis en de rest kan ik dan zeker 1,5 tot 2 jaar onderweg blijven zeg maar.
Ik ben handig genoeg, ik kan overal wel wat doen om wat centjes te verdienen.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn vriendinnetje, wil haar voor geen goud missen.
Maar ik vraag me, bij het zien van dit soort gasten, wel eens af of ik niet straks als het te laat is er spijt van ga hebben dat ik nooit die stap heb gezet.
Spijt van de keuzes in je leven zeg maar.
De mensen met huiskamer acces hebben vast mijn scheidingstopic voorbij zien komen.
Zo een moment was een perfecte springplank geweest om te gaan, maar toch vlucht je vaak weer in de veiligheid.

* Bommes is een beetje weemoedig :')

foto voor de weemoed naar het reizen:
[Afbeelding]
Ik heb (zoals al vaker verteld hier, sorry voor de herhaling :*)) precies dit gedaan in 2018.

1 juni 2018 vertrokken en 29 december terug in NL. Met de Africa Twin 750 samen met mijn vriendin (op haar eigen motor). Route door de Baltics, Ukraine, Wit-Rusland, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië, Azerbaijan, Kazakhstan, Kyrgyzië, Tajikistan, Oezbekistan, Turkmenistan, Iran, Pakistan, India en uiteindelijk nepal. 35.000kilometer.

Tent achter de motor (goeie Hilleberg tent, aanradertje!) en gewoon van dag tot dag zien waar we uitkomen. Ook veel spannende situaties, met echt moeilijke off-road stukjes. Moeilijk voor ons niveau en moeilijk voor een zware adventure bike. Maar ook moeilijk qua irritante politie (in Pakistan word je vanaf de grens tot de hoofdstad verplicht begeleidt door politie met Shotguns en je mag echt helemaal niets zelf doen, niet eens boodschappen. Op een gegeven moment valt het je niet eens meer op als je theetje zit te leuten met rondslingerende mitrailleuren.

Maar ook gave stukken vlakbij de grens met Afghanistan, gravelwegen van 400km lang met soms 100km lang geen enkel dorpje. Benzine haal je in een vaag huisje waar een gast met Jerry cans je komt helpen.

Ik had precies hetzelfde als jij. Dit leek me echt DE leven :D. Maar in alle eerlijkheid.. je bent maar een vluchtige reiziger en je maakt niet vaak een echte connectie met de locals, ook door de taal barriere. 95% van je gesprekken is 'waar je vandaan komt en waar je heengaat en of je kinderen hebt'.

Ik mistte na 3-4 maanden toch wel beetje de uitdaging van werken, nadenken en iets 'maken'. Als je alleen maar rondrijdt dan ben je dingen in je aan het opnemen. Een soort spons, maar verder staat je brein vrij stil.

Anyway.. dat soort filmpjes van Itchy Boots etc.. dat ziet er allemaal veel leuker uit dan het echt is vond ik.

Haha, zit door dit verhaal even ons eigen filmpje van Centraal Azië terug te kijken.. shit, ik krijg nu zelf ook weer heimwee :D

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Willem30
Ik zit thuis maar wel volle bak remote aan het werk en gebonden aan de normale werktijden ;)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
@Requiem19 maar is dat niet voor alle reizen een beetje? voorbereiding is kei leuk. De reis zelf beleef je maar half maar achteraf als alles op zijn plaats valt was het toch wel een gave reis ?

Tenminste dat hebben wij wel een beetje met onze USA reizen. Veel voorpret en tijdens de reis zelf is het absoluut leuk maar toch soms ook wel een beetje van goh was dit het ?

bijvoorbeeld de Grand Canyon, wij hebben aan de rim geslapen en hebben daar flink gewandeld en eerste keer dat je naar beneden kijkt is het zeer indrukwekkend, maar na iedere 5 minuten naar beneden gekeken te hebben is het toch wel veel van hetzelfde en zwakt de grootsheid ervan wat af.

Maar achteraf was het allemaal bij elkaar toch wel heel indrukwekkend. zeker als je dan de foto's gaat uitzoeken beleef je het allemaal weer en dan is het juist weer veel achterafpret.
Misschien komt het ook wel door alle voorbereidingen en voorpret dat het op het moment zelf allemaal net ff wat anders is als je al die tijd had verwacht.

Nog wel een misschien onbeschofte vraag, maar wat heeft die reis nou ongeveer gekost ?
Want alleen die tent die je noemt is al behoorlijk prijzig. Maar die kun je daarna ook nog gebruiken natuurlijk. Dus bedoelde meer de reis zelf niet alle extra benodigdheden en de motor, meer overnachten/eten/brandstof dus alle uitgaven vanaf vertrek, niet alle voorbereidingen.

[ Voor 43% gewijzigd door harley op 06-04-2020 09:53 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
harley schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:44:
@Requiem19 maar is dat niet voor alle reizen een beetje? voorbereiding is kei leuk. De reis zelf beleef je maar half maar achteraf als alles op zijn plaats valt was het toch wel een gave reis ?

Tenminste dat hebben wij wel een beetje met onze USA reizen. Veel voorpret en tijdens de reis zelf is het absoluut leuk maar toch soms ook wel een beetje van goh was dit het ?
Maar achteraf was het allemaal bij elkaar toch wel heel indrukwekkend. zeker als je dan de foto's gaat uitzoeken beleef je het allemaal weer en dan is het juist weer veel achterafpret.
Nou, ik vond de eerste 2-3 maanden eigenlijk helemaal top. Maar op een gegeven moment gaat bij zo'n lange reis (7 maanden... dat is echt heel anders dan 2-4 weken weg!) de repetitiveit echt inslaan. De eerste 100 selfies met locals zijn best leuk, maar de 300e selfie wordt gewoon irritant bijv.

Wij kwamen natuurlijk ook veel andere (motor)reizigers tegen en ook een paar die 2-3 jaar zouden gaan reizen. Er zijn dus wel mensen die dit kunnen, maar de meerderheid is na een bepaalde periode toch wel klaar met zo'n lange reis.

Edit: voor mezelf kwam dit ook omdat je leven een beetje 'stilstaat'. In NL ontwikkelen je vrienden zich, maken stappen in het leven (kids bijv, nieuwe baan, mooie sportprestaties), terwijl ik het idee had dat ik op een gegeven moment hetzelfde trucje aan het doen was.

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 06-04-2020 09:48 ]

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Er zijn beroepen die gewoon doorgaan he ;)

Ik ben, ondanks dat ik thuiswerk, toch wel afhankelijk van anderen en ook zijn meetings, overlegjes en standups e.d. gewoon tijdens kantooruren.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:39
Over (a)socialiteit gesproken. Er waren gisteren ook een aantal mensen met paarden onderweg. Prima, ieder zijn hobby. Niet iedereen had zijn/haar paard even goed onder controle. Dus, op het moment dat ik zie dat dit nog wel eens fout kon gaan, stop ik aan de kant en zet ik de motor uit. Van die gelegenheid maak ik direct gebruik om wat te drinken.
Dan is het niet nodig om als groepje motorrijders een tandje terug te schakelen en er tussendoor te vliegen. Plaatsvervangende schaamte... :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:42:
Over (a)socialiteit gesproken. Er waren gisteren ook een aantal mensen met paarden onderweg. Prima, ieder zijn hobby. Niet iedereen had zijn/haar paard even goed onder controle. Dus, op het moment dat ik zie dat dit nog wel eens fout kon gaan, stop ik aan de kant en zet ik de motor uit. Van die gelegenheid maak ik direct gebruik om wat te drinken.
Dan is het niet nodig om als groepje motorrijders een tandje terug te schakelen en er tussendoor te vliegen. Plaatsvervangende schaamte... :/
Jup. Vaak stop ik dan even in de kant (zie ik dat het beest paard echt moeilijk gaat doen zet ik hem ook uit), laat diegene met het paard dan maar langskomen. Vaak zwaaien ze vriendelijk of steken ze hun duim op.

• Bommes
@Requiem19 Sorry jou was ik helemaal vergeten... :o :o
We hebben hier gewoon een wereldreiziger binnen ons groepje. (y)
Ik kan me wel in je omschrijving vinden, op een gegeven moment is het keer op keer het zelfde truukje.
Maar ik heb zo mijn voorstelling dat het ook wel vet is om zo lang onder weg te zijn.
Het steeds maar door reizen/rijden, het nomaden bestaan.
Zo vanuit thuis bedacht lijkt me dat wel vet.

Ik heb het dus in het klein wel al keer mee gemaakt.
In 2016 heb ik 2,5 maand door Italië getrokken.
Dat was dan wel met de camper en mijn ex samen (toen was ze nog niet mijn ex.. :P )
Maar met die camper hadden we wel een compleet huis bij ons, inclusief mijn eigen motor en hond ;) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_GCewZjjzuvdu6Tt3T7MBcC49w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HcvnkJ1gIzh9ELQzeVJ7Nqc.jpg?f=fotoalbum_large

Taal lijkt me een hele lastige inderdaad.
Je red je wel met handen en voeten maar echt connectie maken is er niet bij inderdaad.
Een gesprek voeren is er echt niet bij op die manier dat merkte ik ook wel in Italië.

Maar los daarvan zou ik wel die plekken in de wereld willen bezoeken, ze zelf zien, ervaren.
En dan niet in 3 weken bouwvak in een of andere groepsreis toeringcar.
Maar zelf, op mijn eigen tempo, de onmetelijke uitgestrekte hoogvlaktes in weet ik veel welk Stanland, of Zuid Amerika.
Het op je zelf aan gewezen zijn, je eigen zooi mee slepen, hindernissen overwinnen, enz.
Thoit schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:38:
Boeken zat... ;)
Beide boeken van Paul van Hooff:
Man in het zadel en van hier naar Tokio
Voor het echte chaos avontuur, zonder echte voorbereiding gewoon gaan waar de dag je brengt.

Matthew Fort: Op een Vepsa door Italië (Originele titel: Eating up Italy)
Peter More: Vroom with a view ( https://www.petermoore.net/books/vroom-with-a-view/ )

Gea Schoetens en Trui Hanoulle: Meisjes, moslims en motoren.
Nog niet gelezen.

Niet op de motor maar wel tof:
Gert Duson: Een vreemde eend in Afrika, naar Kaapstad in een Citroën 2cv
Jeroen van Bergeijk: Mijn Mercedes is niet te koop

En om het motorreis virus levend te houden tijdens deze "lockdown"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKPtgGLmlRO-Ds2MyHmuqDxaZKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yy63H4Pfbp5IMlVnz7nQNLHc.jpg?f=fotoalbum_large

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:42:
We hebben hier dezelfde hobby, alleen hebben we wat meer paarden onder ons - in mijn geval 100 pk. :P

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:50
Gisteren op de N15 naar de maasvlakte was er 1 baan afgesloten en afgezet met pionnen. Komt er tijdens het file rijden (tussen auto's en pionnen in) zo'n roofboxertje al slalommend voorbij waarbij hij ook nog een pion meepakt, man man man :(
Pagina: 1 ... 126 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.