Vanochtend dus naar Motoport Den Bosch geweest om een proefritje te maken op een KTM 990 SMT.
Mooie winkel, ze hebben veel motoren en dan ben ik niet eens boven geweest.
Ik had zo rond half 11 een afspraak en was 10 voor half binnen. Rondje gelopen en even goed gekeken naar de KTM.
Alles zag er netjes uit (al lag er wel een laagje stof op), ketting set was nog netjes voor zover ik kon zien. Banden netjes, voorband uit 2018, achter kon ik zo snel de dot-code niet van vinden (?) maar zag er uit dat deze ook uit 2018 kwam. Remschijven waren ook nog netjes dus al met al gewoon een nette motor.
1x Eerder op een KTM 990 SMT gereden, dat was een 2009 model geloof ik, en daar had ik toch een paar minpuntjes over het rijgedrag. Het gasrespons was iets te aan uit, achterrem leek wel half gevuld met lucht en reed over het algemeen wat minder fijn.
Maar deze SMT reed een stuk beter! Gas respons was heerlijk! Achterrem reageerde goed en de motor reed gewoon heerlijk. Lekker een klein uurtje wezen rijden, een mooi dijkweggetje gepakt zodat ik paar bochten op hogere snelheid kon pakken en gewoon effe lekker het gas open kon trekken. Ook nog stukje dorp/ bebouwde kom en uiteraard nog stukje snelweg.
Helaas ook bij deze motor, ondanks een kleinere ruit wat al veel beter was, nog steeds turbulentie bij mijn hoofd.
Bij terugkomst, nadat ik m'n lach van mijn gezicht had geveegd, even met een bak koffie gaan zitten om een praatje te maken. Ik had aantal documenten en foto's van mijn huidige motor bij me waar hij een mooi prijsje voor bood.
Al met al ben ik tevreden en mag ik volgend weekend weer langs komen om de 2 wielers om te ruilen, mits ik het resterend bedrag betaald heb..
TL;DR
Ik heb vandaag een KTM 990 SMT 2012 gekocht.
@R0y. @NLDViane Moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 foto heb gemaakt....
[
Voor 9% gewijzigd door
thijsco19 op 04-04-2020 17:31
]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.