Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.884 views

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56
Leviathius schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:59:
Over cruisers gesproken, BMW mengt zich ook weer bij de club met de BMW R 18.
Ik vind hem maar mwua. Zal waarschijnlijk onwijs duur zijn, maar vooral qua styling... heb je die uitlaat gezien!? 8)7 En je moet niet gevoelig zijn voor krassen op chrome door steenslag met zo'n glimmend motorblok vlak achter je voorwiel.
[Afbeelding]
https://motorrai.nl/bmw-r18-alle-details
Er is wel iets mis gegaan de afgelopen tijd dan :X . Begin van het jaar nog wat filmpjes gezien van het (rijdende!) prototype en die zag er toch best wel gelikt uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.bmw-motorrad.nl/content/dam/bmwmotorradnsc/common/images/experience/stories/heritage/concept-r-18/concept_r18_gallery_2_01.jpg.asset.1558447414873.jpg

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

botoo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:42:
[...]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit niche product en een rijkeluis speeltje gaat worden, wel kopen niet op rijden. De prijs zal dat moeten bevestigen.
R18 staat inmiddels op de BMW website en begint bij 27k. Zelfde soort prijzen als HD en Indian cruisers lijkt me, zal ook wel dezelfde soort kopers trekken (behalve de 1%-ers hoop ik O-) ) .

In de MotoPlus stonden al spionage foto's van een uitvoering met windsherm, extra lampen en zadeltassen. Denk dat er veel "custom" uitvoeringen en accessoires voor de R18 komen, daar wordt vaak ook het meeste op verdient!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:01
mkrmr schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:04:
[...]

R18 staat inmiddels op de BMW website en begint bij 27k. Zelfde soort prijzen als HD en Indian cruisers lijkt me, zal ook wel dezelfde soort kopers trekken (behalve de 1%-ers hoop ik O-) ) .

In de MotoPlus stonden al spionage foto's van een uitvoering met windsherm, extra lampen en zadeltassen. Denk dat er veel "custom" uitvoeringen en accessoires voor de R18 komen, daar wordt vaak ook het meeste op verdient!
Je hebt al een Indian (dark horse) of H-D (softail lijn) met een vergelijkbaar motorblok en uitstraling tussen de 20-25K vanafprijs. Dan is die BMW toch echt wel een flink stuk duurder :/

Het is in ieder geval niet mijn pakkie an en ik houd wel van een stoere cruiser model :)

YouTube: MotorcycleGeek

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:43

botoo

💀 too old to die young

BMW kennende komt er nog een leuk befrag bovenop dat basisbedrag, zou me verbazen als ‘ie rijklaar opgetuigd niet in de buurt van de 40 zit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 20:55
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:46:
@MuddyMagical Dat is ook een idee dat nu door mijn hoofd speelt.
Daar betrek je dan automatisch ook andere keuzes bij.
Ik sta/stond op het punt om een andere (flink duurdere) lease auto uit te kiezen.
Maar met deze gedachten wil ik financieel niet 5 jaar lang "vast" zitten aan zo een ding.

Grootste stap is er eentje in mij zelf.
Kan ik mijn eigen geluk voorop stellen dusdanig dat ik dit bespreekbaar kan maken.

[...]

In 2 maanden kun je best een eind weg komen inderdaad, in een maand nog wel.
Als je er even voor gaat zitten ben je bijvoorbeeld in een dag of 4 wel in Marokko.
Nieuwe achterband er op en je kunt Noord Afrika ontdekken.
Motor in een krat, naar weet ik veel waar op transport en vanuit daar terug of nog verder weg rijden.
Je kan ook gewoon nog een jaar, of 2, werken, daarna ontslag nemen...
Dan zoiets als dit doen https://www.travelvalley....pa-27-landen-en-60-000-km en af en toe Ms. Bommes ergens heen laten vliegen mocht ze niet mee willen O-)

En mocht je ooit terug in NL komen, een andere uitdaging/baan aanemen..werk vindt je altijd wel...

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BvZwolle schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:17:
[...]

Het neigt een beetje naar de R1200C van vroegah. Die werd volgens mij best goed verkocht, al heeft dat misschien ook te maken gehad met het feit dat hij in een Bond-film heeft gefigureerd
Persoonlijk vond ik de R1200C maar een rare en halfslachtige poging om een chopper-achtige neer te zetten, zonder er echt moeite voor te willen doen. De R18 is een gaaf ding die zich wél kan meten met de overige merken in het segment (en nee, die uitlaat is niks, maar Euro5 hè). Misschien dat deze bike de concurrentie weer aan het werk zet, zoals de S1000RR destijds in het supersport-segment de boel opschudde. Ik denk dat zo'n boxer het best goed doet in een chopper.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Jolke
  • Laatst online: 11:49
NL-RaVeR schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:59:
[...]

Er is wel iets mis gegaan de afgelopen tijd dan :X . Begin van het jaar nog wat filmpjes gezien van het (rijdende!) prototype en die zag er toch best wel gelikt uit:
[Afbeelding]
Het ziet er net uit als die kerel de motor naar huis duwt, omdat die het niet doet. :P

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:06:
@HTT-Thalan maar wat heeft hij gedaan met de stickers? :+
Alles zit er nog op :P.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:01

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
reviews: Community Update - Maart
De lijst van populairste topics ziet er totaal anders uit dan die van een maand geleden. Gebruikers zijn om begrijpelijke redenen duidelijk even wat minder bezig met Formule 1, voetbal en Tesla's...
... maar niet met motoren! Het is ons weer gelukt om in de top 10 te belanden *O*

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:25:
reviews: Community Update - Maart

[...]

... maar niet met motoren! Het is ons weer gelukt om in de top 10 te belanden *O*
Yes, ouwehoeren over motoren is toch ergens goed voor :*)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-01 16:34
NL-RaVeR schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:59:
[...]

[Afbeelding]
Zoals het plaatje wat jij post vind ik het erg gaaf maar zoiets word al jaren gedaan door allerlei custombouwers.
https://www.manify.nl/zo-...bmw-r503-bavarian-bobber/
https://www.bikeexif.com/dbbp-bmw-bobber
Om maar wat voorbeelden te noemen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeau motor afgegeven voor de 1000 1200km beurt. :+ Mistte wel de headset onderweg, meer mensen die dan zelf gaan zingen en praten onderweg? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Joopieboy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:06:
Zeau motor afgegeven voor de 1000 1200km beurt. :+ Mistte wel de headset onderweg, meer mensen die dan zelf gaan zingen en praten onderweg? :P
Ik vertel mezelf altijd hele verhalen, filosofeer wat, maak beslissingen, kijk naar de omgeving en neurie hele orkestnummers bij elkaar.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

nehal3m schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:16:
[...]

Ik vertel mezelf altijd hele verhalen, filosofeer wat, maak beslissingen, kijk naar de omgeving en neurie hele orkestnummers bij elkaar.
Vooral de lala songs en de lieve kijkbuiskinder verhalen idd :+

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:19
Vorig weekend de motor te voorschijn gehaald (sinds half september verstopt), accu gewisseld, gestart en dan is het toch weer 'n feest...! :+

Medio volgende week maar eens de verzekering bellen en dan op een rustige avond het eerste ritje doen >:)

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
@D.deJong dat zijn leuke motoren, vooral die 2de, maar die hebben geen 1800cc blok. Dat heeft de R18 wel. En daarmee komt ie meer in de buurt van Harley-Davidson en Indian. Ik vind de R18 echt een gave motor, de R18/2 vind ik al wat minder. Maar dat is dan ook mijn smaak ;)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Jolke schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:36:
[...]

Het ziet er net uit als die kerel de motor naar huis duwt, omdat die het niet doet. :P
Ze hebben waarschijnlijk marktonderzoek gedaan naar wat de doelgroep verwacht bij dit soort motoren :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gisteren kwamen de bij aliexpress bestelde engine guards binnen. Die heb ik net even geïnstalleerd. De motor nog even schoon gemaakt, dan kan ik er na de lunch lekker een stukje mee rijden. Het is prachtig weer ervoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCWlkGQllE09KrFCzaR6P08igPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmaKWiMU1ndoRvU13Er0JZyI.jpg?f=fotoalbum_large
Deze dus

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 04-04-2020 11:36 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmpf :(

Ik mag van mijn baas niet buiten de "green zone" (Friesland, Groningen, Drenthe) en mijn motor staat in Utreg.. Met dit mooie weekend ;(

Misschien krijg ik toestemming als ik beloof mezelf op te sluiten in een afgesloten 1e klas coupé op de heenweg, meteen m'n motorpak aan en hup, retour Groningen? :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:46:

Ik mag van mijn baas niet buiten de "green zone" (Friesland, Groningen, Drenthe) en mijn motor staat in Utreg.. Met dit mooie weekend ;(

Misschien krijg ik toestemming als ik beloof mezelf op te sluiten in een afgesloten 1e klas coupé op de heenweg, meteen m'n motorpak aan en hup, retour Groningen? :+
Jouw baas kan bepalen wat jij in je vrije tijd doet? Dan moet je wel een heel belangrijke baan hebben....

I have stability. The ability to stab.

• SmurfLink
  • Niet online
Pff daar heb ik echt geen tijd voor :+ Ik ben te druk bezig met rijden... nou praat ik altijd wel in mezelf maar dat doe ik niet hardop.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij heeft je baas daar heel weinig over te zeggen. Ik zou de motor ophalen als ik jou was. Veel te mooi weer om niet te rijden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

Daar heeft jou baas niks over te zeggen. Bij mij op het werk raden ze prive reizen naar het buitenland af tenzij het niet anders kan maar je staat vrij om te staan waar jij wilt.

Zakelijk verkeer tussen de kantoren of de buitenlandse vestigingen is wel verboden bij ons.

• Osiris
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:53:
[...]

Jouw baas kan bepalen wat jij in je vrije tijd doet? Dan moet je wel een heel belangrijke baan hebben....
Ziekenhuis ;)
Hooglander1 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:54:
[...]

Volgens mij heeft je baas daar heel weinig over te zeggen.
Pagman schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:05:
[...]

Daar heeft jou baas niks over te zeggen. Bij mij op het werk raden ze prive reizen naar het buitenland af tenzij het niet anders kan maar je staat vrij om te staan waar jij wilt.
Hij kan me niet verbieden om naar Utreg te gaan, maar hij kan me wel verbieden om vervolgens 14 dagen op 't werk te komen. Da's ook weer zo zonde gezien het feit dat ik me wel enigszins nuttig kan maken in deze Corona-crisis ;)

Overigens is "mijn baas" enigszins geparafraseerd: het betreft algemeen ziekenhuisbeleid :P

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 04-04-2020 12:10 ]

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:32
botoo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:24:
BMW kennende komt er nog een leuk befrag bovenop dat basisbedrag, zou me verbazen als ‘ie rijklaar opgetuigd niet in de buurt van de 40 zit.
Pfffffffff. 40k :o

Dan zeggen ze bij ons thuis: "niet gepist en toch nat......"

Dat haal ik met heel mijn garage niet eens...... (5 motoren)

[ Voor 8% gewijzigd door f2ride2001 op 04-04-2020 12:17 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:10:
[...]

Ziekenhuis ;)
[...]

[...]

Hij kan me niet verbieden om naar Utreg te gaan, maar hij kan me wel verbieden om vervolgens 14 dagen op 't werk te komen. Da's ook weer zo zonde gezien het feit dat ik me wel enigszins nuttig kan maken in deze Corona-crisis ;)

Overigens is "mijn baas" enigszins geparafraseerd: het betreft algemeen ziekenhuisbeleid :P
In dat geval een *O* voor jou en je collega's.

Heb je niemand die jouw motor voor jou kan ophalen?

• SmurfLink
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:10:
[...]

Ziekenhuis ;)
[...]

[...]

Ja ziekenhuis zegt al genoeg inderdaad. :) Da's wel balen dan. Kan iemand 'm voor je ophalen?

• Osiris
  • Niet online
Ik laat m'n moeder niet op m'n ZZR1400 rijden, thank you vewwy much :D _O-

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
nehal3m schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:16:
[...]

Af en toe heb je toch gewoon behoefte aan een gesprek met iemand die jou denkt te begrijpen volledig begrijpt en achter je gemaakte keuzes staat? En die ook nog eens je valse zangkunsten met gebrek aan ritmegevoel aan kan horen? Die niet moe wordt van je oneindige rare gedachtenkronkels? :X

No, just us then? hmmm...

• nehal3m
NLDViane schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:47:
[...]

[...]

Af en toe heb je toch gewoon behoefte aan een gesprek met iemand die jou denkt te begrijpen volledig begrijpt en achter je gemaakte keuzes staat? En die ook nog eens je valse zangkunsten met gebrek aan ritmegevoel aan kan horen? Die niet moe wordt van je oneindige rare gedachtenkronkels? :X

Die heb ik ook, ze heet Milka. :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

f2ride2001 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:16:
[...]

Pfffffffff. 40k :o

Dan zeggen ze bij ons thuis: "niet gepist en toch nat......"
Niet geneukt en toch genaaid :+
Osiris schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:24:
Ik laat m'n moeder niet op m'n ZZR1400 rijden, thank you vewwy much :D _O-
Je hebt liever niet dat ze al wheeliend over de A28 racet? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

nehal3m schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:58:
[...]

Die heb ik ook, ze heet Milka. :+
Een dode koe? :?
Afbeeldingslocatie: https://www.rondjeschagen.nl/content/32044/news/clnt/3733111_724478.jpg?width=1600&height=1200

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Het is weer eens mooi weer en meteen kom je de kamikaza piloten weer tegen :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Vandaag de NC met de aanhanger weggebracht naar Ad :) vanaf maandag groot onderhoud, gelijk nieuwe zomerbanden op de Dacia gezet, had nog steeds een lekke van voor de winter. Eind volgende week is de NC klaar voor heul veul kilometers, helaas kan ik dan nog een week niet rijden met dit lekkere weer :P.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:43
Hebben onze tweakers misschien een idee?

ik heb mijn BMW S1000XR laten tunen bij Tovami en sinds dien heb ik problemen.
Ben al 2x terug geweest en blijf de problemen behouden.

Bij het volledig opentrekken van de bike slaat deze in een limp/engine safety mode waardoor ik niet meer kan revven en max 50km/h nog maar kan rijden ofzo. (motor lampje gaat ook aan)
Contact uit en aan en de melding is weg en ik kan weer rijden.

Voor de tune heb ik nooit issues gehad dus ergens hoop ik dat het in de tune ligt maar ik kan niet continue heen en weer blijven rijden naar Tovami (240km heen&terug)

Nieuwe XR's hebben dit in het verleden ook gehad en kregen een ECU flash maar ik heb voor de tune nergens last van gehad.
https://www.s1000r.co.uk/index.php?topic=6392.0

Zit een beetje met mn handen in het haar.
Ik wil maandag naar BMW gaan en hun de bike laten uitlezen en desnoods de meeste recent ECU erop laten zetten en testen of het hardware of software is.

• NLDViane
@xeoMe Heb je m al eens uit laten lezen? Met OBD-stekker er in vol gas geven, kijken welke foutcode er naar boven komt? Want als het specifiek in de situatie "vol gas" is, zal er iets getriggerd worden wat een foutmelding als gevolg heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door NLDViane op 04-04-2020 17:26 ]

• thijsco19
  • Laatst online: 09:57

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanochtend dus naar Motoport Den Bosch geweest om een proefritje te maken op een KTM 990 SMT.

Mooie winkel, ze hebben veel motoren en dan ben ik niet eens boven geweest.
Ik had zo rond half 11 een afspraak en was 10 voor half binnen. Rondje gelopen en even goed gekeken naar de KTM.
Alles zag er netjes uit (al lag er wel een laagje stof op), ketting set was nog netjes voor zover ik kon zien. Banden netjes, voorband uit 2018, achter kon ik zo snel de dot-code niet van vinden (?) maar zag er uit dat deze ook uit 2018 kwam. Remschijven waren ook nog netjes dus al met al gewoon een nette motor.

1x Eerder op een KTM 990 SMT gereden, dat was een 2009 model geloof ik, en daar had ik toch een paar minpuntjes over het rijgedrag. Het gasrespons was iets te aan uit, achterrem leek wel half gevuld met lucht en reed over het algemeen wat minder fijn.
Maar deze SMT reed een stuk beter! Gas respons was heerlijk! Achterrem reageerde goed en de motor reed gewoon heerlijk. Lekker een klein uurtje wezen rijden, een mooi dijkweggetje gepakt zodat ik paar bochten op hogere snelheid kon pakken en gewoon effe lekker het gas open kon trekken. Ook nog stukje dorp/ bebouwde kom en uiteraard nog stukje snelweg.
Helaas ook bij deze motor, ondanks een kleinere ruit wat al veel beter was, nog steeds turbulentie bij mijn hoofd.

Bij terugkomst, nadat ik m'n lach van mijn gezicht had geveegd, even met een bak koffie gaan zitten om een praatje te maken. Ik had aantal documenten en foto's van mijn huidige motor bij me waar hij een mooi prijsje voor bood.
Al met al ben ik tevreden en mag ik volgend weekend weer langs komen om de 2 wielers om te ruilen, mits ik het resterend bedrag betaald heb.. :9

TL;DR
Ik heb vandaag een KTM 990 SMT 2012 gekocht. *O*

@R0y. @NLDViane Moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 foto heb gemaakt....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9aYPV7WBRjEoS5GroTqSnkDGzY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4uxq3PfIiTNYjzcJQOWdAQj.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 04-04-2020 17:31 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Vuikie
xeoMe schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:14:

Bij het volledig opentrekken van de bike slaat deze in een limp/engine safety mode waardoor ik niet meer kan revven en max 50km/h nog maar kan rijden ofzo. (motor lampje gaat ook aan)

Voor de tune heb ik nooit issues gehad dus ergens hoop ik dat het in de tune ligt maar ik kan niet continue heen en weer blijven rijden naar Tovami (240km heen&terug)

Nieuwe XR's hebben dit in het verleden ook gehad en kregen een ECU flash maar ik heb voor de tune nergens last van gehad.

Ik wil maandag naar BMW gaan en hun de bike laten uitlezen en desnoods de meeste recent ECU erop laten zetten en testen of het hardware of software is.
Het klinkt mij dat ze bij Tovami een emissie waarde niet gecorrigeerd/uitgeschakeld hebben. Als hij aan zijn max rpm zit dat er dan iets buiten een waarde gaat die de ECU als safety ziet en daarom in een veilige modus schiet.
Bedenk wel dat je wss je tuning kwijt bent als je naar BMW toe gaat.

@NLDViane :Y)

@thijsco19 gefeliciteerd man!!! oOo

• R0y.
  • Laatst online: 26-01 21:24
thijsco19 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:26:
Vanochtend dus naar Motoport Den Bosch geweest om een proefritje te maken op een KTM 990 SMT.

Ik had zo rond half 11 een afspraak en was 10 voor half binnen. Rondje gelopen en even goed gekeken naar de KTM.
Alles zag er netjes uit (al lag er wel een laagje stof op), ketting set was nog netjes voor zover ik kon zien. Banden netjes, voorband uit 2018, achter kon ik zo snel de dot-code niet van vinden (?) maar zag er uit dat deze ook uit 2018 kwam. Remschijven waren ook nog netjes dus al met al gewoon een nette motor.

1x Eerder op een KTM 990 SMT gereden, dat was een 2009 model geloof ik, en daar had ik toch een paar minpuntjes over het rijgedrag. Het gasrespons was iets te aan uit, achterrem leek wel half gevuld met lucht en reed over het algemeen wat minder fijn.
Maar deze SMT reed een stuk beter! Gas respons was heerlijk! Achterrem reageerde goed en de motor reed gewoon heerlijk. Lekker een klein uurtje wezen rijden, een mooi dijkweggetje gepakt zodat ik paar bochten op hogere snelheid kon pakken en gewoon effe lekker het gas open kon trekken. Ook nog stukje dorp/ bebouwde kom en uiteraard nog stukje snelweg.
Helaas ook bij deze motor, ondanks een kleinere ruit wat al veel beter was, nog steeds turbulentie bij mijn hoofd.

Bij terugkomst, nadat ik m'n lach van mijn gezicht had geveegd, even met een bak koffie gaan zitten om een praatje te maken. Ik had aantal documenten en foto's van mijn huidige motor bij me waar hij een mooi prijsje voor bood.
Al met al ben ik tevreden en mag ik volgend weekend weer langs komen om de 2 wielers om te ruilen, mits ik het resterend bedrag betaald heb.. :9

TL;DR
Zonder foto’s geloven wij er niks van!

Gefeliciteerd! :)

• NLDViane
@thijsco19 Gefeliciteerd met je aankoop! Waar blijven de foto's? :+

• xeoMe
  • Laatst online: 11:43
NLDViane schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:25:
@xeoMe Heb je m al eens uit laten lezen? Met OBD-stekker er in vol gas geven, kijken welke foutcode er naar boven komt? Want als het specifiek in de situatie "vol gas" is, zal er iets getriggerd worden wat een foutmelding als gevolg heeft.
Ja hebben ze gedaan maar wat precies het probleem was konden ze mij niet vertellen, melding was op de gasklephuissensor ofzo
Vuikie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:27:
[...]

Het klinkt mij dat ze bij Tovami een emissie waarde niet gecorrigeerd/uitgeschakeld hebben. Als hij aan zijn max rpm zit dat er dan iets buiten een waarde gaat die de ECU als safety ziet en daarom in een veilige modus schiet.
Bedenk wel dat je wss je tuning kwijt bent als je naar BMW toe gaat.
Ja wellicht, ik bel maandag eerst Tovami kijken wat hun aanraden maar BMW zit om de hoek en Tovami niet bepaald....

• NLDViane
@xeoMe Gezien het probleem ontstond toen zij de ECU geflasht hebben, zijn zij er deels verantwoordelijk voor. Je mag toch een beetje kwaliteit verwachten, en als zij het niet op kunnen lossen dienen ze de originele ECU terug te flashen en iets met jou te regelen qua geld lijkt me.

Onderstaande geldt volgensmij enkel bij een volledig elektronische gasklep!
Als het de gaskleppositiesensor is kan het zijn dat de BMW ECU deze niet in 1 klap open gooide maar geleidelijk, om zo een error te voorkomen. Als een computer een oplopende (!) waarde tussen 0 (stationair) en 1023 (gas wijd open) verwacht, geeft ie een error als die waarde van 0 naar 1023 schiet zonder tussenstappen. Dan denkt ie namelijk dat je kleppen spontaan open zijn geschoten, en dan lijkt het me logisch dat je ECU het niet meer vertrouwd -> noodloop

@thijsco19 Mooi ding, die tassen zijn ook ideaal voor weekjes touren :Y

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@thijsco19 mooie motor! Gefeliciteerd met je aankoop.

• R0y.
TL;DR

[Afbeelding]
Netjes hoor. Ziet er erg goed uit. Die powerparts tassen zijn best prijzig, fijn dat ze er bij zitten!

Ik was even verder gaan kijken op de Motoport website, nu zag ik ook dat ze een S1000RR te koop hebben op 79 KW 8)7 Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?

https://www.motoport.nl/o...-rr-79-kw-versie-19970045

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Franse import, daar worden (werden?) motoren beperkt tot iets van 100pk.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

NLDViane schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:38:
@thijsco19 Mooi ding, die tassen zijn ook ideaal voor weekjes touren :Y
R0y. schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:01:
[...]

Netjes hoor. Ziet er erg goed uit. Die powerparts tassen zijn best prijzig, fijn dat ze er bij zitten!
Ben inderdaad erg blij met die zachte koffers. Ideaal om effe makkelijk spullen mee te nemen, past nog best wat in ook.

Alleen nu op zoek naar het originele lage ruitje tegen een schappelijke prijs. Hopelijk is het dan beter met de wind.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Vuikie
Toch even een vraagje, de accu van de R1150GS is aan het einde van zijn Latijn. Het is een conventionele 51913, wat raden jullie aan als vervanging?

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-01 10:19

TL;DR

[Afbeelding]
Nice! Heb ik ook 👍 ga je geen spijt van krijgen 😀

I took the blue pill…

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:27
[...]

Ik was even verder gaan kijken op de Motoport website, nu zag ik ook dat ze een S1000RR te koop hebben op 79 KW 8)7 Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?

Ook in België werd dit massaal gedaan, dit om een torenhoge belasting inverkeerstelling te vermijden >:)
In praktijk hebben deze beperkte fietsen hier meestal wel het volle vermogen O-)

[ Voor 6% gewijzigd door corewillem op 04-04-2020 19:56 ]

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:27

• nehal3m
Zo zou je m’n paars-met-witte-tekst Alp best kunnen omschrijven. Dode koe met 50 paarden.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:55
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:59:
Vorige week plaatste ik deze foto:
[Afbeelding]
Met mijn nieuwe laarzen heb ik de schakelpook al iets verder omhoog gezet, dat rijd nu een stuk beter.
En nu ik er goed op let en iets duidelijker van 1 naar 2 schakel schiet het ding ook niet meer uit zijn 2.
Opgelost dus.

Nieuw ding is wel..die kale plekken in de lak daar waar ik met mijn voeten naast zit.
Boven de voetsteun duidelijk zichtbaar.
Mijn vorige motorschoenen waren van suède dus daar kwamen geen krassen of kale plekken op maar mijn mooie nieuwe boots zijn van glad zwart leer.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn motorlaarzen dus kan beschermen tegen "kaal" worden op de plekken waar mijn voet tegen het frame aan komt.
Op mijn oude suède motorschoenen was/is ook op die plek een "glad stuk" gesleten.
De beste oplossing is waarschijnlijk de rubbers die je daar mist terugzetten. Dat weet ik omdat ik 'm aan één kant ook kwijt ben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Crbh8V_qW4Y52WBRxuiTNrt7d4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9CwwOOf7coTbHiYpHgorhCg.png?f=fotoalbum_large

Heb daardoor ook een mooi zilver laagje aan de binnenkant van een schoen.
Als je de originele wil, onderdeelnummers zijn 43595-27G00 en 43585-27G00 .

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Raym09 en dan zeg je dat ik onder de duim zit. _O- :+
NLDViane schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:47:
[...]

[...]

Me myself and I. Top trio 8)

En feli @thijsco19! Goeie keuze 8)
Gaat goed met de motoren hier de laatste tijd :P

[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 04-04-2020 20:51 ]

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:48:
[...]

@Raym09 en dan zeg je dat ik onder de duim zit. _O- :+
Zit me zo onderhand dusdanig te vervelen dat ik zelfs maar weer eens inlog op m'n werk-omgeving om te checken hoe 't met alle Corona-patiëntjes gaat.. :X Ben note bene vrij vandaag :P

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
[...]
Geld moet rollen he :+

Gamertag: timmie271

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:14:

Tja, terug ermee naar Tovami. Blijkbaar geen goed werk geleverd. Hij wordt daar toch op de bank getest? Als je nu naar de dealer ermee gaat, wordt de rekening voor jou - stem dit dus voordat je dit doet goed af met de tuner dat áls de dealer iets vindt wat aan de flash ligt dat zij dat + diagnose betalen.

Ik heb zelf ook een chip van hun in mn S1000RR, en vermogensuitdraai, dus ze kunnen het wel ;)

@NLDViane die gaskleppen van een S1000 zijn helemaal electrisch gestuurd, je kan ze alleen dícht doen met je gashendel. Openen gebeurt door de electromotor in het gasklephuis. Hoop niet dat die defect is, een nieuwe kost meer dan 1000 piek - ik heb die van mijn S1000RR vervangen na storing.
[...]

Belgisch geloof ik, de verzekering of belasting is een stuk goedkoper met < 80 kw. Maarre.. zoek je nog een S1000RR? Ik ken wel iemand die een leuke te koop heeft, maar dan met 197pk / 147 kW :9

@thijsco19 gefeliciteerd :Y
[...]

En we staan aan het begin van een nieuwe traditie: nieuwe motor kopen - in Bergambacht showen! Was gezellig, zowel vanmiddag als gisterenmiddag (op 1.5m afstand), de nieuwe aanwinsten van @Joopieboy en @Tankiej mogen aanschouwen :Y (en @Maegrim zn Sprint had ik ook nog niet gezien).

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6Am8zFkjqKntBdPm3Ch-67dhjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qRHYrerTmuYArufmZ2G7lqy2.png?f=fotoalbum_large
Een beter plaatje voor de OP (#lol gast); mijn Aprilia Pegaso 650 i.e. Tibet in volle glorie.

Vanmiddag mbv Google Maps een route uitgestippeld langs verschillende dorpen hier in de buurt (Rosmalen, Maren Kessel, Lith, Megens,..., via Zeeland en Heeswijk Dinther weer naar huis), heerlijk gereden! En inderdaad geen tijd om te zingen, kletsen, filosoferen, lekker met motorrijden bezig. Geen seconde aan corona gedacht...

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik ga pas zingen als ik 7 uur/600+km of meer op de motor zit, voor mij het teken dat ik snel thuis moet zijn. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

* Youk jaloers is

Hier in BE mogen we geen recreatieve ritten meer maken met de motor. Gelukkig ben ik op de motor naar het werk gegaan. En straks na 07 uur terug naar huis.

Voordeel is wel: giga rustig op de weg :9

Volvo Classic Club Belgium

• Jolke
  • Laatst online: 11:49
@thijsco19 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ziet er mooi uit. :)
Ik weet niet op wat voor een motor een nu rijdt?

Vandaag op naar de 20 graden en dat blijft het de rest van de week. April begint al goed voor het motorseizoen. 8)

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Blijft een mooi gezicht om te zien hoe ze zich door die stad heen manoeuvreren.

YouTube: Spoedbegeleiding vanuit Zoetermeer naar het HMC Westeinde in Den Haag

En zo zie je maar dat het niet uit maakt hoeveel toeters en bellen je hebt, er zijn altijd van die mensen die het gewoon niet snappen (Kijk even op 09:48)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is gewoon echt bizar, maar dat maak je met gewoon verkeer al mee hoe slecht mensen rijden... En gewoon niet bezig zijn met het verkeer om zich heen.

Maar goed, dadelijk de motorjeans maar eens aan en op naar de Veluwe!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Booyaa schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:54:

En zo zie je maar dat het niet uit maakt hoeveel toeters en bellen je hebt, er zijn altijd van die mensen die het gewoon niet snappen (Kijk even op 09:48)
Vind het bijzonder hoe ze zo kunnen rijden in het verkeer, puur vanwege het feit dat niemand zit op te letten. In de auto zit in regelmatig in mijn spiegels te kijken, maar als je ziet hier zoeken ze zelfs de spiegels op en mensen zien het niet. 8)7

Daarnaast 200 met de helm nog open of de zwaailichten met linkerhand al rijdend aanzetten terwijl de knop rechts op het stuur zit en ook met het fluitje in de hand nog kunnen rijden echt knap.

Motoragent is ook de enige functie die fdees bij de politie zou willen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• xos

xos

Eigenlijk zie ik in het filmpje wel bijna iedereen hun best doen om ruimte te maken. Er zitten best malloten zoals die fietsers maar over het algemeen is het in Nederland echt zo slecht niet. Maar ze zijn niet bepaald bang zeg, met 170 geijkte kilometers per uur door de bebouwde kom mensen inhalen. Dan moet je wel vertrouwen hebben in je medeweggebruikers.

Review van Nederlandse bodem over de nieuwe streetfighter; YouTube: 2020 Ducati Streetfighter V4S | 208 PK in een naked bike!? Over smaak valt niet te te twisten maar imho is het design Ducati onwaardig. Hopelijk is het een kwestie van niet fotogeniek zijn. Ben wel benieuwd hoe het rijdt.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:26

_Apache_

For life.

Vuikie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:26:
Toch even een vraagje, de accu van de R1150GS is aan het einde van zijn Latijn. Het is een conventionele 51913, wat raden jullie aan als vervanging?
Is er iets mis met doe 51913? Als dat niet het geval is, zou ik die gewoon doen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• R0y.
xos schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:26:
Eigenlijk zie ik in het filmpje wel bijna iedereen hun best doen om ruimte te maken. Er zitten best malloten zoals die fietsers maar over het algemeen is het in Nederland echt zo slecht niet. Maar ze zijn niet bepaald bang zeg, met 170 geijkte kilometers per uur door de bebouwde kom mensen inhalen. Dan moet je wel vertrouwen hebben in je medeweggebruikers.

Review van Nederlandse bodem over de nieuwe streetfighter; YouTube: 2020 Ducati Streetfighter V4S | 208 PK in een naked bike!? Over smaak valt niet te te twisten maar imho is het design Ducati onwaardig. Hopelijk is het een kwestie van niet fotogeniek zijn. Ben wel benieuwd hoe het rijdt.
Wat vind je er Ducati onwaardig aan als ik vragen mag? Ik vind het echt een stoere machine maar zoals de presentator ook zegt hadden sommige stukken wel iets meer premium mogen zijn (Carbon, mooiere afwerking van de uitlaat etc.)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29
O.a. de KNMV en de ANWB roepen inmiddels ook op om de motor (en andere vervoersmiddelen) te laten staan voor plezierritjes dit weekend.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vuikie
_Apache_ schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:02:
[...]

Is er iets mis met doe 51913? Als dat niet het geval is, zou ik die gewoon doen.
Opzich niks, maar nu heb ik een lood-accu(dat bedoel ik met conventioneel) maar er is ook gel en li-ion. Alhoewel li-ion 2 keer zo duur is wat ik zo zag... Is li-ion ook 2 keer zo goed?
Onderhoud vrij klinkt mij leuk, dus ik neig naar een gel accu, als vervanging, maar ben ook benieuwd naar dat li-ion.
Dat had ik misschien wat duidelijker over moeten zijn
:D

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xos Ik zou er best eens een keer mee willen rijden, alleen al om te kijken wat het blok van de Panigale (100% overgenomen) één op één in een Naked doet.

Ding is een beetje het zelfde als dat wat Yamaha met de R1 gedaan heeft toen ze in 2016 de MT-10 op de markt gezet hebben alleen heeft Yamaha 't blok én de software wel lichtelijk aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-04-2020 11:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Deze is wat minder spectaculair, maar ook wel leuk om te zien (hoewel "leuk" niet echt de juiste term is natuurlijk)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29
@Vrijdag ik was toen ik dat ding voor het eerst zag vooral verbaast dat er blijkbaar een complete ambulance-bus bestaat :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:20:
@Vrijdag ik was toen ik dat ding voor het eerst zag vooral verbaast dat er blijkbaar een complete ambulance-bus bestaat :P
Hier in het zuiden hebben ze gewoon een touringcar omgebouwd stoelen er uit en passen iets van 6 bedden in met wat stickers er op ambulance bus.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Je moet je ook voorstellen dat die gasten over een sirene heen moeten schreeuwen. Ik kan me goed voorstellen dat de fietsers het niet hebben gehoord. Een veel beter voorbeeld is deze:

Vanaf 3:06
xos schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:26:
Maar ze zijn niet bepaald bang zeg, met 170 geijkte kilometers per uur door de bebouwde kom mensen inhalen.
De weergegeven snelheid is niet geijkt. Op basis van de afgelezen snelheid kunnen ze de geijkte snelheid uit een tabel aflezen. Niet dat de snelheid dan meevalt, maar toch. :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Jolke schreef op zondag 5 april 2020 @ 07:42:
@thijsco19 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ziet er mooi uit. :)
Ik weet niet op wat voor een motor een nu rijdt?

Vandaag op naar de 20 graden en dat blijft het de rest van de week. April begint al goed voor het motorseizoen. 8)
Dankje.
Nu een Yamaha mt03, een 35 kw motor.
Ook een mooie leuke motor, maar nu is het tijd voor een stapje groter 8) .

• xos

xos

R0y. schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:02:
[...]

Wat vind je er Ducati onwaardig aan als ik vragen mag? Ik vind het echt een stoere machine maar zoals de presentator ook zegt hadden sommige stukken wel iets meer premium mogen zijn (Carbon, mooiere afwerking van de uitlaat etc.)
Het hele design vind ik niet des Ducati. De superbike lijn vind ik de mooiste met een sportief en clean design. Bij deze motor hebben een v4 panigale gepakt, kuipwerk verwijderd en daarna de verplichte onderdelen erop geduwd gezet en nog wat vleugels omdat het moet ofzo :?. Resultaat is een geheel met allemaal tierelantijntjes.

Neem het vooraanzicht. Haal die vleugels weg, verzin wat voor die uitstekende richtingaanwijzers en laat de overgang van de koplampunit naar het dashboard wat netter verlopen. Ook de afstand tussen sparbord en tellerunit lijkt heel erg groot. Het is net of de koplampen een paar enorme wallen hebben op deze manier. Het ding is zo duur in de markt gezet dat ze voldoende marge hebben om er iets meer aandacht aan te besteden. Zou het b.v. erg tof vinden als Ducati ipv achteruitkijkspiegels een camera achterop doet. Ik meen dat dat tegenwoordig ook mag, er zijn ook auto's waarbij de middenspiegel een scherm is ipv een spiegel.

Afbeeldingslocatie: https://images.bikenet.nl/images/00010041414141425753B.JPG

@Will_M, precies, dat hadden ze ook hier moeten doen. Overigens lichtelijk aangepast is ietswat een understatement, volgens mij zijn 50% van de onderdelen in een MT blok anders dan die van een R1. Kan je ook zien aan dyno runs, die van de mt zijn compleet anders dan van een r1. R1 begint pas op stoom te komen als de mt10 begint af te bouwen. Yamaha heeft er echt tijd erin gestoken itt Ducati met hun premium prijs.

@twd, is dat niet een correctietabel om eventuele calibratiefouten te compenseren? Die snelheidsmeter lijkt me namelijk een apart aftermarket ding, een standaard dashboard heeft de snelheidsmeter toch niet zo apart?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

xos schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:48:
@twd, is dat niet een correctietabel om eventuele calibratiefouten te compenseren? Die snelheidsmeter lijkt me namelijk een apart aftermarket ding, een standaard dashboard heeft de snelheidsmeter toch niet zo apart?
De dashboards zijn en blijven standaard.

K1600 dash:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/lyvNrEPXgJM/maxresdefault.jpg

De hulpdiensten doen alleen maar aan bijbouwen van apparatuur, niet aan vervangen (muv de koplampen).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Osiris
  • Niet online

Crisis, word er al zenuwachtig van door er alleen maar naar te kijken.. Die tramrails :X

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:26

_Apache_

For life.

Vuikie schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:11:
[...]

Opzich niks, maar nu heb ik een lood-accu(dat bedoel ik met conventioneel) maar er is ook gel en li-ion. Alhoewel li-ion 2 keer zo duur is wat ik zo zag... Is li-ion ook 2 keer zo goed?
Onderhoud vrij klinkt mij leuk, dus ik neig naar een gel accu, als vervanging, maar ben ook benieuwd naar dat li-ion.
Dat had ik misschien wat duidelijker over moeten zijn
:D
Ik kan zelf geen goede vergelijkingen tussen die accu types maken. De motoren die ik veel moeite zie hebben met bijv lang stil staan, waren niet dezelfde merken / typen enzo, dus eat kan je dan niet eerlijk vergelijken.

De CB900 die mn vader had moest al bijgeladen worden na een paar dagen stilstaan. Terwijl mijn FJR daar geen enkel probleem mee heeft.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Osiris
  • Niet online
Li-ion als accu voor een voertuig met verbrandingsmotor? :? Het grote voordeel van een lood-accu (inc. gel) is dat 't kortstondig grote stromen aankan. Bij Li-ion had ik 't idee dat die dat niet konden.
edit:
Ah, LiFePO4, mindere energiedichtheid (dus niet handig voor in telefoons e.d.), maar wel bruikbaar voor dit soort toepassingen, weer wat geleerd.

Zou ook niet weten waarom je níet voor een gel-accu zou gaan, behalve het gewicht. Mijn ZZR staat (helaas) soms toch best lang stil en start vervolgens de 1e poging. Geen idee wat voor gel-accu d'r precies in zit though.

[ Voor 50% gewijzigd door Osiris op 05-04-2020 14:20 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tdw schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:03:
[...]

De dashboards zijn en blijven standaard.

K1600 dash:
[Afbeelding]

De hulpdiensten doen alleen maar aan bijbouwen van apparatuur, niet aan vervangen (muv de koplampen).
BMW heeft wel speciale "authority" modellen, zoals de RT-P. Vaak zitten hier andere opties op, zoals nauwkeuriger kmteller, bij de RT-P zelfs een optie om gemiddelde te klokken tussen twee keer op een knop drukken etc.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Melkunie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:00:
[...]

De beste oplossing is waarschijnlijk de rubbers die je daar mist terugzetten. Dat weet ik omdat ik 'm aan één kant ook kwijt ben :+

[Afbeelding]

Heb daardoor ook een mooi zilver laagje aan de binnenkant van een schoen.
Als je de originele wil, onderdeelnummers zijn 43595-27G00 en 43585-27G00 .
Thanks, ik heb er voor nu maar (even heel netjes) wat zwarte (zachte) klittenband op geplakt.
Dat had ik nog liggen en ik wilde graag rijden.
Wel eenander probleem, de accu van mijn strom laad niet meer bij.
Ik rijd er toch regelmatig mee, en er is geen echte grote lekstroom (behalve het klokje)

Probleem is dus dat het ding dan niet wil starten...aanduwen lukt wel maar is geen pretje om alleen te doen met een 1000cc v-twin.

Net de spanning gemeten: in rust (na een rit gereden te hebben en een kwartiertje gewacht te hebben) 12,5 volt.
Perfect.
Contact aan zakt naar 12,2 (verlichting aan) met starten dipt de spanning naar 10,5 volt.
Na een paar keer starten zakt de spanning onder de 9,5 volt. Motor gaat nog wel rond dan maar slaat niet aan.
Met lopende motor meet ik nog krap 12,5 volt op de accupolen en dit wordt niet echt heel veel hoger met gas geven.
Eerst en goedkoopste gok: nieuwe spanningsregelaar besteld. €35 euro.

Na wat zoeken vind ik berichten over los latende mageneten in de dynamo/vliegwiel.
Die schuiven dan tegen elkaar en dan wekt de dynamo niet genoeg spanning meer op.
Eerst maar eens de spanningsregelaar vervangen, dan verder zien.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
@timmie271 wil je mijn info in de OP veranderen? En onderstaande foto erbij doen?
Voor het geval je het alweer vergeten was, het is een Triumph Scrambler 1200XE, bouwjaar 2020 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-XAWoCiRoU1yaTej07KBv18ngc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8C9JsA8PE6uxkKIsJgsJk2NR.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Als je over de accu-polen tijdens het starten nog maar 9,5V DC meet dan mag je dat ding ook meteen naar de milieustraat brengen. Een '12V' Accu heeft 6 cellen welke pér cel 2,3V moet kunnen leveren dus dat ding is sowieso naar de gallemiezen nu (= 13,8V in ruste en géén 12,5V).

Tijdens laden (met verhoogd toerental) mag je niet meer dan ±14,5V DC meten, alles daarboven moet je SR sowieso 'áf fakkelen' waarmee 't ding zichzelf dus kán en gaat slopen.

Je kunt eventueel ook nog de gelijkspanning vanuit de dynamo gaan meten. Exacte waarden welke je dan maximaal mág meten staan in de servicemanual van je motorfiets én variëren per merk/type... Vaak is dat iets rond de 70V AC!

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 05-04-2020 16:28 ]

• R0y.
Tankiej schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:06:
@timmie271 wil je mijn info in de OP veranderen? En onderstaande foto erbij doen?
Voor het geval je het alweer vergeten was, het is een Triumph Scrambler 1200XE, bouwjaar 2020 :P

[Afbeelding]
The Scrambler in its natural habitat... netjes man.

Nu jij nog @Joopieboy !!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08
Heb zojuist denk ik mijn eerste boete op de motor te pakken ;w
In Enschede centrum hebben ze nu camera's om boetes uit te delen voor auto's en motoren die het centrum in rijden.

https://www.google.com/ma...0YgBIg!2e0!7i13312!8i6656

Kwam aanrijden en wou naar rechts, daar stond een vrachtauto, dus ik wil draaien en draai met mijn domme kop door stukje rechtdoor een rondje te doen. die paaltjes zijn al weg en draaide echt letterlijk op dat gedeelte war die witte lijn staat om weer terug te gaan.... 8)7

• kneusteun
Bommes schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:54:
[...]

Thanks, ik heb er voor nu maar (even heel netjes) wat zwarte (zachte) klittenband op geplakt.
Dat had ik nog liggen en ik wilde graag rijden.
Wel eenander probleem, de accu van mijn strom laad niet meer bij.
Ik rijd er toch regelmatig mee, en er is geen echte grote lekstroom (behalve het klokje)

Probleem is dus dat het ding dan niet wil starten...aanduwen lukt wel maar is geen pretje om alleen te doen met een 1000cc v-twin.

Net de spanning gemeten: in rust (na een rit gereden te hebben en een kwartiertje gewacht te hebben) 12,5 volt.
Perfect.
Contact aan zakt naar 12,2 (verlichting aan) met starten dipt de spanning naar 10,5 volt.
Na een paar keer starten zakt de spanning onder de 9,5 volt. Motor gaat nog wel rond dan maar slaat niet aan.
Met lopende motor meet ik nog krap 12,5 volt op de accupolen en dit wordt niet echt heel veel hoger met gas geven.
Eerst en goedkoopste gok: nieuwe spanningsregelaar besteld. €35 euro.

Na wat zoeken vind ik berichten over los latende mageneten in de dynamo/vliegwiel.
Die schuiven dan tegen elkaar en dan wekt de dynamo niet genoeg spanning meer op.
Eerst maar eens de spanningsregelaar vervangen, dan verder zien.. |:(
Even wat kilometers maken.
Ik heb ook wel eens dat ie dan op 12,3 begint en dan na een dagje rijden weer op 13,4 zit.
Maar dat is niet perse lekker voor je accu.
Voltmeter is echt een uitkomst wat dat betreft, en met een honda bijna een must.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:27:
[...]

Crisis, word er al zenuwachtig van door er alleen maar naar te kijken.. Die tramrails :X
Dan moet je vooral de filmpjes eens bekijken waarbij je de communicatie ook hoort. Dan pas heb je door hoeveel die 3 spitsers en de ambu met elkaar communiceren, vaak zonder onduidelijkheid over wat er nu bedoeld wordt. Ik kan daar uren naar kijken, zulke filmpjes. En dan maar dromen dat ik ook zo'n motoropleiding zou kunnen genieten.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-01 20:17
Chakotay schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:08:
O.a. de KNMV en de ANWB roepen inmiddels ook op om de motor (en andere vervoersmiddelen) te laten staan voor plezierritjes dit weekend.
Tsja, het RIVM geeft dan weer aan dat recreatief motorrijden geen probleem is, mits je het niet in groepen doet. Hetgeen niet echt lukt blijkbaar...reed vandaag een rondje (alleen :+ ) en op de Zalkerdijk tussen Zwolle en Kampen wemelde het echt van de grote groepen motorrijders (10+) en groepen wielrenners..had een beetje plaatsvervangende schaamte. Aan de andere kant was ik zelf ook op pad, dus heb geen recht om erover te klagen denk ik :P

• Imo62
  • Laatst online: 21-01 22:54
Vandaag ook een klein rondje Noord-Holland gedaan, heb het nog nooit zo druk gezien qua motorrijders. Naast velen die solo of met een klein groepje bezig waren, waren er ook serieus veel toergroepen van zo'n 10 man of meer. Iedereen gedroeg zich overigens heel netjes, wat ik niet over de wielrenners of automobilisten kan zeggen...

Ik blijf het toch een dilemma vinden. Aan de ene kant is motorrijden volstrekt ongevaarlijk wat infectie risico betreft, zolang je maar niet met de hele groep stopt voor een selfie. Aan de andere kant weet je gewoon dat een aantal motorrijders vandaag in het ziekenhuis gaan belanden en daarmee de zorg extra (onnodig) belasten. Maar met zijn allen binnen zitten met dit heerlijke weer is ook niet goed voor de geestelijke gezondheid... Lastig.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:12:
[...]

The Scrambler in its natural habitat... netjes man.

Nu jij nog @Joopieboy !!
Die foto's hebben we toch al. Op de snelweg 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:56:
[...]

Die foto's hebben we toch al. Op de snelweg 8)
Ik vind persoonlijk wel dat jij er ook de zijkoffers nog op moet (laten) monteren. Hoe krijg jij in gods-hemels-naam de thuis gesmeerde boterhammen straks ooit op je werk als er géén Corona 'crisis' meer is?

>:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-04-2020 17:06 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:18:
Heb zojuist denk ik mijn eerste boete op de motor te pakken ;w
In Enschede centrum hebben ze nu camera's om boetes uit te delen voor auto's en motoren die het centrum in rijden.

https://www.google.com/ma...0YgBIg!2e0!7i13312!8i6656

Kwam aanrijden en wou naar rechts, daar stond een vrachtauto, dus ik wil draaien en draai met mijn domme kop door stukje rechtdoor een rondje te doen. die paaltjes zijn al weg en draaide echt letterlijk op dat gedeelte war die witte lijn staat om weer terug te gaan.... 8)7
Als de foto laat zien dat je daar aan he tdraaien bent dan zou je verwachten dan daar niet onmiddellijk een bekeuring uit komt rollen (ook niet omdat de camera je kenteken mss niet goed in beeld heeft?). Sowieso zou ik bezwaar aantekenen omdat je wel teruggaat en dat dat voor je veiligheid niet bovenop de blokkerende vrachtwagen gaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
botoo schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:04:
[...]

Als de foto laat zien dat je daar aan he tdraaien bent dan zou je verwachten dan daar niet onmiddellijk een bekeuring uit komt rollen (ook niet omdat de camera je kenteken mss niet goed in beeld heeft?). Sowieso zou ik bezwaar aantekenen omdat je wel teruggaat en dat dat voor je veiligheid niet bovenop de blokkerende vrachtwagen gaat.
Gaat helaas niet werken.
Met mijn werk ook voor een opdracht voor de gemeente een vrijstelling gehad op de werkbus en toch een maand later een boete.
En wij dus gemeente bellen en die verwees ons naar het cijb omdat die het automatiseerde, cijb gaf aan dat het gemeente beleid was en dat we het bij hun moeten regelen.Dat was al 4 maand terug en nog steeds geen oplossing.

Dus ik denk dat ik gewoon heel veel mazzel moet hebben dat het inderdaad net niet leesbaar was ofzo ;w

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:13:
[...]

Gaat helaas niet werken.
Met mijn werk ook voor een opdracht voor de gemeente een vrijstelling gehad op de werkbus en toch een maand later een boete.
En wij dus gemeente bellen en die verwees ons naar het cijb omdat die het automatiseerde, cijb gaf aan dat het gemeente beleid was en dat we het bij hun moeten regelen.Dat was al 4 maand terug en nog steeds geen oplossing.

Dus ik denk dat ik gewoon heel veel mazzel moet hebben dat het inderdaad net niet leesbaar was ofzo ;w
Wat erger is: Als je niet betaald dan komen er extra 'incasso' kosten en verhoging(en) van de boete. Betaal je wél dan beken je daarmee automagisch schuld én kun je vervolgens niet meer in beroep gaan.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Will_M schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:21:
[...]

Wat erger is: Als je niet betaald dan komen er extra 'incasso' kosten en verhogingen van de boete. Betaal je wél dan beken je daarmee automagisch schuld én kun je vervolgens niet meer in beroep gaan.
Volgens mij niet, betalen en bezwaar aantekenen, dan krijg je geen incasso-kosten (duh) en het is ook geen schuldbekentenis. Lange baan werk maar indien het bezwaar gegrond wordt verklaard krijg je je geld terug.

Zo heb ik het zelf enkele jaren geleden meegemaakt dus ik weet niet of dat nog steeds zo gaat en/of er uitzonderingen zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
Ach uiteindelijk is het maar 90 euro dacht ik, dus heel pijnlijk is het niet, wel gewoon vervelend want voor 90 euro kan je ook wat anders leuks doen.
Maar ik rij nu 7/8 jaar rond en als dit de eerste is vind ik het helemaal prima.

Ik ga wel even kijken of je de foto of iets kan krijgen, want als daar overduidelijk te zien is dat ik sta te keren dan misschien wel even proberen.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Tankiej schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:06:

[Afbeelding]
Er zit een deuk in de tank huhuhu

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maegrim schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:51:
[...]

Er zit een deuk in de tank huhuhu
Waarschijnlijk hadden ze bij Triumph nog ergens een tank(iej) op de plank liggen welke ze met een hamer zó aan konden passen dat de stuuruitslag, welke ze voor ogen hadden met de Scrambler, ook daadwerkelijk haalbaar was ;)

• R0y.
@Tankiej Waar zijn de tassen naartoe? Ik dacht te zien op je eerste foto dat die er op zaten.
Pagina: 1 ... 125 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.