Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.832 views

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Wut? Hier is het strakblauwe lucht met 12 graden. 8)

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Regen?!?! Waar woon jij dan?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
R0y. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:16:
[...]

https://www.e10check.nl/ geeft aan dat alle KTM modellen vanaf 2000 E10 Proof zijn.

Je geeft aan dat als je weet dat je de tank die dag niet leeg gaat rijden er zo weinig mogelijk BIO spul in gooit maar even voor mij als benzine leek wat tank je dan specifiek?
Ik had het hier over de Honda, niet de KTM. De KTM komt altijd premium brandstof in. Dus Aral 102 of Esso premium. Ik tank altijd in Duitsland / België met de motor. De auto tank ik thuis aan de laadpaal :)

Let er gewoon op dat je géén E10 pakt, en zoek bij het specifieke merk op of er bio ethanol in zit.
Heb vroeger (10 jaar geleden?) met het scooterracen eens de brandstoffen getest op een testbank. Toen was de BP ultimate het beste, of Elf111 maar die was toen €12 de liter meen ik.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Jolke Dat was het hier een uurtje geleden ook :/

@Jurrian120 Aan de verkeerde kant van Nederland :P

Het lijkt nog mee te vallen, het zijn wat spetters vooralsnog.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
sypie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:47:
Deze dame heeft ook begrepen hoe ze haar pluspunten in moet zetten. Rijdt ook nog een beetje motor...
[YouTube: MOTOVLOG!!]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5g68H5OfUKRmmZRT1TjBLgZcAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BVS0EC50ETHVUGltTmJAWBQ.jpg?f=fotoalbum_large
Okay hallo daar samen.. :9~

Lekker ding hoor, nou ja haar lichaam dan toch zeker maar mijn god wat een domme kip. 8)7

Er is er nog zo een motor vlogster. Zelfde leeftijd ong., zelfde obsessie met haar borsten in beeld krijgen maar dan spreekt ze Duits.
[YouTube: bike | skinny dipping | pizza]
Oh en ze rijd wel in een leren overal.. dat dan weer wel :P

Zo kom ik mijn dag thuis werken ook wel weer door.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 22:56
Gaan er mensen nog rijden van het weekend? Of doen we dat niet ivm het verzoek zoveel mogelijk thuis te blijven?

Ik ben van plan iig zondag een klein ommetje te maken..

• Jurrian120
wokkelz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:51:
Gaan er mensen nog rijden van het weekend? Of doen we dat niet ivm het verzoek zoveel mogelijk thuis te blijven?

Ik ga er zondag op uit (denk Veluwe). Misschien ook zaterdag. Al is dat afhankelijk van hoe diep ik het glaasje inkijk vanavond.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Jurrian120 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:53:
[...]

Ik ga er zondag op uit (denk Veluwe). Misschien ook zaterdag. Al is dat afhankelijk van hoe diep ik het glaasje inkijk vanavond.
Glaasje e10?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17

Ik ga lekker rijden, moet het comfort zadel nog steeds proberen. Daarnaast het originele stuur en de originele rem/koppelingshendel terug op de GSR 750 zetten.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:33
Jurrian120 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:53:
[...]

Gewoon over de veluwe, mensen die toch gaan wandelen wegjagen :P

• Jurrian120
Nou dat zit er wel in ja (10% dragende Stout :9 )

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Alcohol loopt net wat beter toch ? :P

• R0y.
kevlar01 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:00:
Alcohol loopt net wat beter toch ? :P
En dan weet je zeker dat er geen BIO ethanol in zit ;)

• kneusteun
Jurrian120 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:59:
[...]

Nou dat zit er wel in ja (10% dragende Stout :9 )
Oeh heb hier net paar goude medaille stouts mee naar werk genomen :9~
Stanislaus brewskovich all blacks. Is van de brouwerij van mijn vriendin en die hadden gister gouden medaille gewonnen voor een aantal biertjes _/-\o_

Die en de moersleutel stouts _/-\o_

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:31
@kneusteun jou vriendin heeft een brouwerij? Dat is nog eens handig!

Heeft ze een zus? En heeft die ook een brouwerij? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:51:
[...]

Er is er nog zo een motor vlogster. Zelfde leeftijd ong., zelfde obsessie met haar borsten in beeld krijgen maar dan spreekt ze Duits.
[YouTube: bike | skinny dipping | pizza]
Oh en ze rijd wel in een leren overal.. dat dan weer wel :P

Zo kom ik mijn dag thuis werken ook wel weer door.. 8)
Doorheen gescrolt, Duits, skinny dipping, vegane pizzeria... nee, ik heb alweer genoeg gezien. 8)7

Nu ik toch thuis werkt en thuis zit, rijd ik door de weeks, een stuk rustiger. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jolke op 03-04-2020 13:13 ]

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

Ik ga met de vriendin ook even een ronde doen, iemand die weet of je recreatief nog wel door Zeeland mag rijden als niet zeeuwse inwoner? :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Jurrian120
Mitssz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:13:
[...]

Ik ga met de vriendin ook even een ronde doen, iemand die weet of je recreatief nog wel door Zeeland mag rijden als niet zeeuwse inwoner? :+
Naar mijn weten mag er nog wel recreatief motor gereden worden in NL.

• R0y.
Mitssz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:13:
[...]

Dat mag, enkel niet slapen.. wel even zwaaien hé ;)

• Bommes
  • Nu online
Jolke schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:11:
[...]

Doorheen gescrolt,Duits, skinny dipping, vegane pizzeria... nee, ik heb alweer genoeg gezien. 8)7
There fixed that for you :+
Het is tenslotte @Vrijdag

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2025
R0y. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:16:
[...]

https://www.e10check.nl/ geeft aan dat alle KTM modellen vanaf 2000 E10 Proof zijn.

Je geeft aan dat als je weet dat je de tank die dag niet leeg gaat rijden er zo weinig mogelijk BIO spul in gooit maar even voor mij als benzine leek wat tank je dan specifiek?
Thanks voor de link, ik zie net dat mijn Shiver niet geschikt is.
Tankte altijd al E98 :P

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Ik zit er nu ook wel over te denken. Ik zit letterlijk in mijn eentje thuis elke dag weer. Word er beetje leip van en wandelen en fietsen is toch niet hetzelfde. De regels in acht nemend lijkt het me prima om met 1 iemand een rondje te gaan rijden. we kunnen toch nergens lunchen dus die 1,5m afstand als we afstappen moet ook wel lukken. Minimaal risico, toch even een paar uurtjes eruit.

I have stability. The ability to stab.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:48:
[...]

Niet zoals afgelopen zondag waar er maar eentje van de drie warme handen had :+
En ik had niet eens winterhandschoenen aan, mietjes. :+
R0y. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:22:
[...]

Dit dus..

Maar als ik het goed begrijp kan je met een moderne motor (in mijn geval 2017) dus beter E5 tanken, en dan nog de voorkeur voor een premium tankstation?

Tot nu toe flikkerde ik altijd gewoon het goedkoopste erin 8)7
Mijn Gixxer liep slecht op E10, en vergis je niet in zaken zoals leidingen, rubbers, keeringen, maar injectoren en brandstofpompen worden ook gesmeerd door benzine. E10 is erg schraal en dat ga na verloop van tijd niet goed. Dus dat is ook een risico. Verder al wat hierboven al genoemd is, hoger verbruik etc.

Bij mijn BMW mag ik E10 tanken en is ie op afgesteld. Ik merk geen verschil in verbruik, maar ik heb pas 2x getankt in 1100km. :P

Opletten met die E10 check site, die klopt meer niet dan wel omdat ie uitgaat van jaartallen. Beter kun je je boekjes nakijken of je dealer vragen, die weten per model hoe en wat. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Joopieboy op 03-04-2020 13:37 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Joopieboy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:31:
[...]

Dat bedoel ik :+

Gamertag: timmie271

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:03

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:51:
. . . zelfde obsessie met haar borsten in beeld krijgen maar dan spreekt ze Duits.
Gelukkig stond het geluid hier uit en dan wint de eerste met een, eh, 'straatlengte' (helemaal als je het op een 49" bekijkt, da's nogal 'in your face' :+ )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:37

Rick-Jan

always connected

Mensen hier niet bang voor pekel? Is wel gestrooid weer vandeweek en heeft geen kans gehad om weg te spoelen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Bommes
  • Nu online
Rick-Jan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:40:
Mensen hier niet bang voor pekel? Is wel gestrooid weer vandeweek en heeft geen kans gehad om weg te spoelen.
Mijn motor is om te rijden, pekel, regel, zand, what ever, is's all included 8) .

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:25
Het is compleet droog toch.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:37

Rick-Jan

always connected

VidaR-9 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:43:
[...]

Het is compleet droog toch.
Klopt maar jij hebt net als ik een aardig nieuwe motor en ben toch bang voor pekel... Tuurlijk kan je schoonmaken achteraf maar als je wat mist meteen zonde :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Jurrian120
Geen tot enkel last van. In mijn regio word minder gestrooid als ik de site van de rijksoverheid mag geloven.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gewoon goed afspoelen erna. :)

@Joopieboy 2 keer tanken met 1100km? Hoe groot is die tank :P

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Jurrian120 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:14:
Voor de mensen die in Duitsland tanken staat er op elke pomp een keursticker (meestal alle soorten naast elkaar geplakt). Waar ook het Ethanol percentage op staat.

Voor zover ik weet moet dit correct zijn. Dan heb je ook gelijk een idee hoeveel erin zit. Want dankzij die E5/10 regel is alles een groot vraagteken geworden (in mijn optiek).
En dat klopt dus niet. Zoals gezegd wilde ik vorige week Aral 102 tanken en daar stond dus bij dat het tot 5% bio ethanol kan bevatten, terwijl op de site staat dat er niks in zit. Daarom per merk even opzoeken als je het zeker wil weten.
nehal3m schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:26:
Ik rijd (bijna) elke dag en tank ook regelmatig E95, maar ik wissel het wel af met premium-brandstoffen.

M'n motor is redelijk afgesteld op E95 E10 (hoewel m'n verbruik wel evenredig hoger ligt) en volgens Honda moet het brandstofsysteem er gewoon tegen kunnen. volgens e10check dan weer niet. Toch nog 's kijken.

Echter als ik verwacht de komende tijd iets minder te gaan rijden dan gooi ik er een premium 'E0' in (label E5 maar dat betekent dus TOT 5% bio ethanol, de meeste tankstations geven aan er 0 in te stoppen) om vergomming en vochtophoping te voorkomen.

edit: Ik weet niet of ik die site moet geloven, en verschillende bronnen zeggen verschillende dingen. Het zal wel, als er een slangetje of rubberen pakking in de carbs poreus raakt vervang ik 'm wel met een E10 geschikte variant. Wordt 'ie vanzelf bestendig.

Alleen de tank even in de gaten houden dan.
Het probleem is dat het lekken van een slangetje ook kan gaan lekken op je uitlaat..
SmurfLink schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:37:
Och ik maak me er niet meer druk om. Dat heb ik wel gedaan toen ik 'm met E10 wegzette, voelde toch niet lekker.. maar 4 maanden later startte ie gewoon, met wat gepruttel, maar het reed gewoon prima. Nu inmiddels alweer bijna een maandje niet gereden. Hoop 'm zondag redelijk leeg te rijden.. dan ga ik er Premium meuk ingooien om te kijken of het verschil maakt. Maar ik verwacht eigenlijk van niet.
Als je geen Alu tank hebt gaat het ook om roestvorming in je tank. Hij zal er inderdaad wel op lopen, maar het heeft vooral gevolg op de langere termijn.
kneusteun schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:02:
[...]

Stanislaus brewskovich all blacks. Is van de brouwerij van mijn vriendin en die hadden gister gouden medaille gewonnen voor een aantal biertjes _/-\o_

De moersleutels worden nu naar mij thuis gebracht voor vanavond :P

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
kneusteun schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:02:
[...]

Nice! Ben zelf meer van de (I)PA's e.d.maar grote kans dat ik morgen de nieuwe streepjescodes ga halen, Staat al een Nevel/Sjef (de Twee) voor mij gereserveerd bij de "lokale" handelaar.

Ohja. motorrijden. Zondag weer :D Nu al zin in. Tankje leegrijden en eens volgooien met Euro98, als ze dat hier ergens in de buurt nog verkopen...

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 03-04-2020 13:54 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:50:
[...]

En dat klopt dus niet. Zoals gezegd wilde ik vorige week Aral 102 tanken en daar stond dus bij dat het tot 5% bio ethanol kan bevatten, terwijl op de site staat dat er niks in zit. Daarom per merk even opzoeken als je het zeker wil weten.
Dat komt omdat wij geen E0 tekentje hebben. Dus E5 is tot 5%. Dat kan dus ook 0 zijn. Je moet het dus inderdaad altijd even opzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 03-04-2020 13:54 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Equator schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:49:
@Joopieboy 2 keer tanken met 1100km? Hoe groot is die tank :P
34L totaal :+

Gamertag: timmie271

• Bommes
  • Nu online
Vorige week plaatste ik deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uCqCNawU6yztRZmdxJNwIoGcMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHR5eH0dhF3e2ar2rzVTm5KK.jpg?f=fotoalbum_large
Met mijn nieuwe laarzen heb ik de schakelpook al iets verder omhoog gezet, dat rijd nu een stuk beter.
En nu ik er goed op let en iets duidelijker van 1 naar 2 schakel schiet het ding ook niet meer uit zijn 2.
Opgelost dus.

Nieuw ding is wel..die kale plekken in de lak daar waar ik met mijn voeten naast zit.
Boven de voetsteun duidelijk zichtbaar.
Mijn vorige motorschoenen waren van suède dus daar kwamen geen krassen of kale plekken op maar mijn mooie nieuwe boots zijn van glad zwart leer.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn motorlaarzen dus kan beschermen tegen "kaal" worden op de plekken waar mijn voet tegen het frame aan komt.
Op mijn oude suède motorschoenen was/is ook op die plek een "glad stuk" gesleten.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
Niet. Dat soort contactplekken slijten nu eenmaal, niets aan te doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
Even voor de duidelijkheid, mijn vriendin is niet de eigenaresse, maar ze was er eerste werknemer en regelt de festivals etc.
Voordeel is dat mijn koelkast altijd vol staat met bieren, en dan niet de normale.
Ze hadden in de winkel meer dan 600 soorten en ze nam gewoon elke week een paar biertjes mee.
Wel hebben ze wel eens een lading wat over de datum is (dat kan amper) en dan hebben we op het werk gewoon een borrel avond met allemaal speciaal biertjes.

Ik ben geen hele fanatieke speciaalbier drinker (of uberhaupt drinker) maar ik geniet wel van bepaalde speciaal bieren.

Ik prijs me wel gelukkig met een vriendin die gratis bier regelt en van motorrijden en gamen houdt :)

Edit: overigens drinkt mijn vriendin zelf geen druppel alcohol :F (ook de reden dat ik nooit mijn B rijbewijs heb gehaald, ik heb een eeuwige bob)

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 03-04-2020 14:25 ]

• Bommes
  • Nu online
kneusteun schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:
Ik prijs me wel gelukkig met een vriendin die gratis bier regelt en van motorrijden en gamen houdt :)
Is het een zus van mijn vriendin of zo..?? O+ (minus het gratis bier)
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:07:
Niet. Dat soort contactplekken slijten nu eenmaal, niets aan te doen.
Ik heb nog een paar stroken klittenband liggen van mijn zadel tassen.
Met een plaklaag aan de onderkant.
Als ik nou eens de "zachte kant" van dat klittenband op die plek op de motor in een paar stroken (netjes) er op plak.
Dan glijd mijn schoen langs dat klittenband, ergo geen krassen/beschadigingen,

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@kneusteun Maak gerust reklame hier hoor, zo'n winkel is wmb een prima doel om een ritje naar te maken met een lege rugzak.
* botoo lust wel een speciaalbiertje (of twee).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
botoo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:23:
@kneusteun Maak gerust reklame hier hoor, zo'n winkel is wmb een prima doel om een ritje naar te maken met een lege rugzak.
* botoo lust wel een speciaalbiertje (of twee).
Het is voor hun nu ook wel best een zware tijd, hebben net 1,5 jaar geleden ofzo een kerk omgebouwd naar brewpub, de hele brouwerij was net klaar en werkend toen corona de boel op slot zette.

Ze moeten het nu overleven door bestellingen.

• SmurfLink
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:
Even voor de duidelijkheid, mijn vriendin is niet de eigenaresse, maar ze was er eerste werknemer en regelt de festivals etc.
Voordeel is dat mijn koelkast altijd vol staat met bieren, en dan niet de normale.
Ze hadden in de winkel meer dan 600 soorten en ze nam gewoon elke week een paar biertjes mee.
Wel hebben ze wel eens een lading wat over de datum is (dat kan amper) en dan hebben we op het werk gewoon een borrel avond met allemaal speciaal biertjes.

Ik ben geen hele fanatieke speciaalbier drinker (of uberhaupt drinker) maar ik geniet wel van bepaalde speciaal bieren.

heeft ze nog een leuke, vrijgezelle zus of wat? :+

@Bommes is zo'n pookje verstellen makkelijk te doen? Mijn rempedaal rechts zit eigenlijk iets te hoog, ik hang er op met m'n tenen als ik niet oplet en dan staat m'n remlicht de hele tijd aan, moet ik eigenlijk nog eens iets aan doen. Schakelpook is ook vrij hoog maar daar hangt m'n pootje onder dus is minder irritant.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
R0y. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:21:
[...]

Dat mag, enkel niet slapen.. wel even zwaaien hé ;)
Waar ergens woonde jij ergens? :9

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:09
SmurfLink schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:25:
[...]

@Bommes is zo'n pookje verstellen makkelijk te doen? Mijn rempedaal rechts zit eigenlijk iets te hoog, ik hang er op met m'n tenen als ik niet oplet en dan staat m'n remlicht de hele tijd aan, moet ik eigenlijk nog eens iets aan doen. Schakelpook is ook vrij hoog maar daar hangt m'n pootje onder dus is minder irritant.
Afstellen is super eenvoudig! Ik zal ff een video opzoeken van MC garage, momentje.

Gevonden:

Vanaf 1:12 gaat het over de foot controls.

[ Voor 12% gewijzigd door Leviathius op 03-04-2020 14:26 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:25:
[...]

Afstellen is super eenvoudig! Ik zal ff een video opzoeken van MC garage, momentje.

Gevonden: [YouTube: Motorcycle Tips: How To Set Up and Adjust Your Controls | MC GARAGE]
Vanaf 1:12 gaat het over de foot controls.
Dat ziet er heel simpel uit inderdaad. Even kijken of ik dat kan zonder dat de kuip eraf moet. kan me niet heugen ooit zo'n stangetje te hebebn gezien maar waarschijnlijk heb ik er nooit goed naar gekeken. :+

;( Daar moet bij mij alle fairing voor eraf. Dan vraag ik het wel aan de monteur als ik 'm wegbreng voor z'n beurt. Da's echt een grafwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 03-04-2020 14:46 ]

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Joopieboy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:31:
[...]

[...]

Mijn Gixxer liep slecht op E10, en vergis je niet in zaken zoals leidingen, rubbers, keeringen, maar injectoren en brandstofpompen worden ook gesmeerd door benzine. E10 is erg schraal en dat ga na verloop van tijd niet goed. Dus dat is ook een risico. Verder al wat hierboven al genoemd is, hoger verbruik etc.

Bij mijn BMW mag ik E10 tanken en is ie op afgesteld. Ik merk geen verschil in verbruik, maar ik heb pas 2x getankt in 1100km. :P

Opletten met die E10 check site, die klopt meer niet dan wel omdat ie uitgaat van jaartallen. Beter kun je je boekjes nakijken of je dealer vragen, die weten per model hoe en wat. :)
Ik had dus toch net Honda dealer in Assen (Motoport) aan de lijn en die gebruiken ook gewoon die site...

Lekker kastje-muur cirkeltjeswerk dit.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

In Zweden hebben ze overigens ook E85 benzine.
85% ethanol, 15% benzine
https://www.unitedconsumers.com/tanken/brandstof/e85.jsp
Wikipedia: E85 (brandstof)
Als je dit gaat tanken dan gaan geheid je rubbers naar de galemiezen.....

[ Voor 23% gewijzigd door kevlar01 op 03-04-2020 14:46 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

kevlar01 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:46:
In Zweden hebben ze overigens ook E85 benzine.
85% ethanol, 15% benzine
https://www.unitedconsumers.com/tanken/brandstof/e85.jsp
Als je dit gaat tanken dan gaan geheid je rubbers naar de galemiezen.....
Daar rijden ze alleen Volvo's, die kunnen dat wel hebben :P

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Equator schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:46:
[...]

Daar rijden ze alleen Volvo's, die kunnen dat wel hebben :P
En Husqvarna's niet te vergeten :)

• Bommes
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:25:
[...]

Die van mij..??
Nee maar je ik wil haar gerust delen met je hoor.. O-)

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:52:
[...]

Die van mij..??
Nee maar je ik wil haar gerust delen met je hoor.. O-)
Houdt ze van bier en motorrijden en gamen? :P Het ging vooral om die van Kneusteun, maar oke.

• kneusteun
Misschien maar eens kijken naar inruil, blijkbaar is er nog vraag naar :P
Het is op papier wel een oldtimer want 34 jaar oud O-)

Amper gebruikt, veelaal overdekt in verwarmde keuken gestaan, soms wel wat start problemen.

• Jurrian120
kneusteun schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:25:

Amper gebruikt, veelaal overdekt in verwarmde keuken gestaan, soms wel wat start problemen.
Klinkt perfect _O-

• Waaj
  • Niet online

Klinkt als een gewild modelletje :+

• Bommes
  • Nu online
@kneusteun dat is toch geen oldtimer..ik heb de zelfde cijfers in mijn leeftijd maar dan andersom. En ms Bommes wordt ook 40 dit jaar.

Iets anders... ;)
Itchy Boots kwam hier een paar posts terug voorbij, met haar zijn er nog vele.
Ik ben net begonnen (eindelijk, lang leve thuis werken) in het 2de book van Paul van Hoof: "van Amsterdam naar Tokio"

Ben ik de enige die altijd een beetje weemoedig wordt van dat soort reizigers?
Op een of andere manier doet het lezen van dat soort boeken.
Het kijken naar dat soort filmpjes mij verlangen naar een soort gelijk leven.

Corona crises a side maar gewoon de zooi verkopen, op de motor stappen en nooit meer omkijken.
Mijn vriendin kan ik wel achterlaten bij @SmurfLink dat is dus geregeld.
Familie heb ik niet echt een goede band mee.
De Vespa heeft pas 33.000km gereden, die kan nog wel een paar keer de wereld rond denk ik zo.
Of ik verkoop de V-strom en de Vespa en haal een nieuwe Vespa van de opbrengst.

Maar alle praktische zaken aan de kant, het kost je niet de wereld.
Die Paul van Hoof is vertrokken richting Tokio met iets van 6 duizend euro op zijn rekening.
Nora van Adventurism is vanuit den Haag naar het oosten vertrokken en is een jaar onderweg geweest voor iets van 15 duizend euro.
Nou ja met de verkoop van wat zooi, mijn huis en de rest kan ik dan zeker 1,5 tot 2 jaar onderweg blijven zeg maar.
Ik ben handig genoeg, ik kan overal wel wat doen om wat centjes te verdienen.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn vriendinnetje, wil haar voor geen goud missen.
Maar ik vraag me, bij het zien van dit soort gasten, wel eens af of ik niet straks als het te laat is er spijt van ga hebben dat ik nooit die stap heb gezet.
Spijt van de keuzes in je leven zeg maar.
De mensen met huiskamer acces hebben vast mijn scheidingstopic voorbij zien komen.
Zo een moment was een perfecte springplank geweest om te gaan, maar toch vlucht je vaak weer in de veiligheid.

* Bommes is een beetje weemoedig :')

foto voor de weemoed naar het reizen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuF0KJRIViYfOWeQrkPp_65guDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVQw9s1ugKtLx8YraRkLPuxs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 03-04-2020 15:34 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:27

A13X

Dude

Ben zelf toch meer van "ride like you stole it" :+

Awesome

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Dat klinkt als een midlifecrisis op komst. Pas maar op, dadelijk wil je nog een chopper :+

En voor wat mij persoonlijk betreft, ik vind thuiskomen toch ook altijd fijn. Dus jaren weg en zonder thuis (waar itchy boots het in haar video onder andere over heeft) lijkt mij toch teveel van het goede.

[ Voor 51% gewijzigd door Waaj op 03-04-2020 15:38 ]

• Bommes
  • Nu online
Waaj schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:35:
@Bommes Dat klinkt als een midlifecrisis op komst. Pas maar op, dadelijk wil je nog een chopper :+
Ik hoop dat de 43 het midden van mijn leven is, 86 is een mooie leeftijd om te gaan.
Een chopper kan ook hoor, als ik er maar de wereld mee rond kan. :9

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/817KYboVhLL._AC_UX522_.jpg

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:31:
@kneusteun dat is toch geen oldtimer..ik heb de zelfde cijfers in mijn leeftijd maar dan andersom. En ms Bommes wordt ook 40 dit jaar.

Iets anders... ;)
Ik ben net begonnen (eindelijk, lang leve thuis werken) in het 2de book van Paul van Hoof: "van Amsterdam naar Tokio"

Corona crises a side maar gewoon de zooi verkopen, op de motor stappen en nooit meer omkijken.
De Vespa heeft pas 33.000km gereden, die kan nog wel een paar keer de wereld rond denk ik zo.

Die Paul van Hoof is vertrokken richting Tokio met iets van 6 duizend euro op zijn rekening.
Nora van Adventurism is vanuit den Haag naar het oosten vertrokken en is een jaar onderweg geweest voor iets van 15 duizend euro.
Nou ja met de verkoop van wat zooi, mijn huis en de rest kan ik dan zeker 1,5 tot 2 jaar onderweg blijven zeg maar.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn vriendinnetje, wil haar voor geen goud missen.
Maar ik vraag me, bij het zien van dit soort gasten, wel eens af of ik niet straks als het te laat is er spijt van ga hebben dat ik nooit die stap heb gezet.
De mensen met huiskamer acces hebben vast mijn scheidingstopic voorbij zien komen.
Zo een moment was een perfecte springplank geweest om te gaan, maar toch vlucht je vaak weer in de veiligheid.

[Afbeelding]
Hoop dat je je goed kan inleven in de boeken want hij ligt wel in een ijskoude tent ergens op een random plek en daar moet je natuurlijk wel van houden. Het lezen van het boek terwijl je warm binnen zit en verlangen doen naar is mogelijk wel wat anders met het ervaren van.
Nu zie ik genoeg posts van je voorbij komen dat je lekker de hort op bent dus ik kan me goed begrijpen dat je een redelijk beeld bij hebt.
Denk dat het boek een mooi beeld schetst maar ook grote delen niet laat lezen dus probeer zulke randzaken ook in te schatten.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
@Bommes een oud-collega heeft ook zoiets gedaan, die is naar Australie gegaan, heeft een oude Toyota bus gekocht, omgebouwd en is een jaar als digitale nomad gaan leven. De foto's die hij zo af en toe plaatste waren echt wauw! Al was het schijnbaar wel een enorme uitdaging om er rond te komen.. (het boek " Van Hier tot Tokio" staat nu trouwens zo goed als naast mij, in de boeken-backlog... ;))

[ Voor 26% gewijzigd door darkkingll op 03-04-2020 15:46 ]

• nehal3m

Iets anders... ;)

[Afbeelding]
Heb ik ook "last van", helemaal nu ik het dunne schilletje beschaving af zie brokkelen door de ineenstorting van de economie door dat virus. Je financieel en anderszins afhankelijk maken van dat hele systeem is gewoon de goden verzoeken, globalisering is een single point of failure.

Wat maakt het uiteindelijk allemaal uit? We zijn een stel primaten op een rots die met een onmetelijke snelheid door het oneindige knalt. Doe lekker waar je gelukkig van wordt voordat je er dood bij neervalt.

Als zoiets je droom is zou ik zeggen ga eerst pootjebaden (bereid een reis van een maand ofzo voor en neem die) en als het is wat je wilt, ga er dan voor.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

nehal3m schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:43:
[...]

Ik had dus toch net Honda dealer in Assen (Motoport) aan de lijn en die gebruiken ook gewoon die site...

Lekker kastje-muur cirkeltjeswerk dit.
MotoPort is ook gewoon de Kwikfit onder de motoren dus dat verbaasd mij niks :X

• kneusteun

Iets anders... ;)

[Afbeelding]
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit.

Mijn pa was olympisch sporter (wildwater kano) toen ik baby was en mijn broer een peuter en die reisden heel Europa door in jeeps met kano's op het dak.
Ik heb nog foto's dat ik als baby in de rugtas van me pa zit terwijl hij op 50 meter hoog aan een berg hangt ergens in Zwitserland (bergbeklimmen is zijn hobby).
Dat hebben ze een enkele jaren volgehouden.

In mijn geval zou ik ook weg kunnen rijden mits ik het even met mijn baas beetje handig plan.
Ik denk niet dat je je verplicht hoeft te distantiëren van vrienden en familie om dit te doen.

Wel denk ik dat veel mensen die het doen vaak al wat meer de personen zijn die in hun eentje leven.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:33
Equator schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:15:
[...]

Wat tanken jullie? Ik krijg overal het advies om Super of Premium brandstoffen te tanken i.p.v. E5/E10. En als het niet anders kan, dan liever E5 dan E10 vanwege het lagere percentage Ethanol.

Dat schijnt slecht te zijn voor rubbers en aluminium delen.
Gewoon 95 E10. Ik merk totaal geen verschil. Af en toe tank ik een keer 98 E5

• R0y.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tK60wowMlwBQ4nhSp93R2FU7-nc=/f/image/A4JKwKUTJnd8XMUaHbqI1KI9.jpg

Ik vond het maar eens tijd voor een upgrade :7 Zijn verkleurd en het klittenband plakt aan 1 kant amper..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAFyzYGU_0CWXdcsQ6i5MhnhYSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7tx4mRnCMv5yWhHdLtSo3o5.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes
  • Nu online
@Booyaa Ik heb een schijthekel aan koude.. bbbrrr
Ik moet er niet aan denken om dagen door de sneeuw te moeten rijden.
Zoals die Paul van Hoof in een leren jasje, niks niet handvat verwarming.
Gewoon een lek luchtbed en een zomerslaapzakje is waar hij mee vertrokken was/is.
Dus mijn reis moet naar het zuiden zijn, Afrika in om te starten
Of gewoon in de zomer naar het oosten.
Maar je hebt 100% gelijk, het lijkt heel romantisch.
Ongeveer zoals mensen die kamperen en elk jaar wel samen op een camping zitten te rekenen met een bak nootjes en een wijntje er bij. Dat moet makkelijk lukken is vaak de conclusie, ze zien enkel de romantische kant.

Die zie ik ook maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat het ook dikke ellende kan zijn.
Kou, pech, geld gebrek, gevaarlijk, eng, eenzaam, enz.

@darkkingll

De kosten vallen wel mee als je op de manier reist zoals hun.

@nehal3m
Ik heb met mijn ex al eens 2,5 maand door Italië gereisd, het jaar er op hebben we 4 maanden daar gewoond en gewerkt.
Een ander leven dan hier is mij in die tijd prima bevallen. ;)

Ik heb vooral last van het: "is dit het dan.." syndroom.
Ik vind mijn werk wel tof maar toch ga je je afvragen of het niet anders kan.
Ik ben niet zo materialistisch, althans dat zou ik niet willen zijn en ik red me dus prima met wat basic spulletjes.

@kneusteun
Het zijn inderdaad wel loners maar verassing dat ben ik ook wel :+
Nu werk ik wel bij een werkgever waar een lang verlof niet een probleem hoeft te zijn.
Elk jaar spaar ik iets van 50 uur boven op mijn normale verlof, om in te zetten voor dat soort doelen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35
Net een rondje Kampen - Lelystad - Nunspeet - Kampen gedaan.

Onderweg een schroefje van circa € 170,-- gevonden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-gujvu_kilr7WZfP-kZ8efG73I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ya0MEkFBI4Kw2yH2JEl9addW.jpg?f=fotoalbum_large

...in mijn niet zo oude MPR4 GT achterband 😭

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:06

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Insinueer je nu dat:
- Choppers voor oude mensen zijn?
- Choppers voor mensen met een questionable mentale gezondheid zijn?
- Choppers stom zijn?
- Het willen van een chopper al stom is, laat staan het hebben van 1?

Laat ik dan stellen dat deze 28-jarige en zijn chopper het grondig met je oneens zijn :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Waaj
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:52:
[...]

Insinueer je nu dat:
- Choppers stom zijn?
Nee hoor O-)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:59:
Vorige week plaatste ik deze foto:
[Afbeelding]
Met mijn nieuwe laarzen heb ik de schakelpook al iets verder omhoog gezet, dat rijd nu een stuk beter.
En nu ik er goed op let en iets duidelijker van 1 naar 2 schakel schiet het ding ook niet meer uit zijn 2.
Opgelost dus.

Nieuw ding is wel..die kale plekken in de lak daar waar ik met mijn voeten naast zit.
Boven de voetsteun duidelijk zichtbaar.
Mijn vorige motorschoenen waren van suède dus daar kwamen geen krassen of kale plekken op maar mijn mooie nieuwe boots zijn van glad zwart leer.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn motorlaarzen dus kan beschermen tegen "kaal" worden op de plekken waar mijn voet tegen het frame aan komt.
Op mijn oude suède motorschoenen was/is ook op die plek een "glad stuk" gesleten.
Je zou er een folie over kunnen plakken. Naar mijn idee slijt dat spullen sneller dan leer

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:38:

[Afbeelding]

Niet in een groef van de band? Dan lekker een prop of een paraplu erin. :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:24:
[...]

There fixed that for you :+
Het is tenslotte @Vrijdag
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tja, life is what happens when you make other plans, nietwaar ;) :

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33

charrel

Cortisol4life..

[Afbeelding]

Dan bestel je je banden op de verkeerde site :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

[Afbeelding]

Zonde, maar nog wel te redden hoor. Een dagje in een azijnbadje leggen, eventueel een paar tikjes met de hamer en dan kun je hem gewoon weer gebruiken.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Pas maar op, dadelijk wil je nog een chopper :+
Voor mij begon het (weer) toen de midlife crises al lang geen midlife meer genoemd kon worden en ik dit plaatje tegen het lijf liep, maar die bleek niet in mijn berging te passen (en mrs botoo er niet voor wilde verhuizen :( ), dus uiteindelijk op iets anders uitgekomen wat voor mij toch een vergelijkbaar gevoel opriep.

Dus:
- Choppers voor oude mensen zijn? * botoo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu7o74x1FwfJQTWVuz3UfMKV-CI=/f/image/RmqjpczCD2sC9mz11OFAB0Ql.png
- Choppers voor mensen met een questionable mentale gezondheid zijn? * botoo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu7o74x1FwfJQTWVuz3UfMKV-CI=/f/image/RmqjpczCD2sC9mz11OFAB0Ql.png
- Choppers stom zijn? * botoo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu7o74x1FwfJQTWVuz3UfMKV-CI=/f/image/RmqjpczCD2sC9mz11OFAB0Ql.png
stom he? ik vind het gewoon geweldig :+

Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/motoren/1024x768/ironhorse-slammer-1312144_1.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:52:
Insinueer je nu dat:
- Choppers stom zijn?
Natuurlijk niet!

- je hoeft niet oud te zijn om je oud te gedragen
- je hoeft niet gek te zijn om de gek uit te hangen
- de chopper kan er ook niks aan doen

:+.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53
Before you become old and wise you first must be young and stupid 8)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dan ben ik pas halverwege *O*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Waaj
  • Niet online
old :N
wise :N
young :N
stupid :Y

:+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:50:
[...]

Voor mij begon het (weer) toen de midlife crises al lang geen midlife meer genoemd kon worden en ik dit plaatje tegen het lijf liep, maar die bleek niet in mijn berging te passen (en mrs botoo er niet voor wilde verhuizen :( ), dus uiteindelijk op iets anders uitgekomen wat voor mij toch een vergelijkbaar gevoel opriep.

Dus:
- Choppers voor oude mensen zijn? * botoo [Afbeelding]
- Choppers voor mensen met een questionable mentale gezondheid zijn? * botoo [Afbeelding]
- Choppers stom zijn? * botoo [Afbeelding]
stom he? ik vind het gewoon geweldig :+

[Afbeelding]
Ik wil ook wel een chopper hoor :9

Dyna FXDX Superglide Sport, Lowrider S, Night Rod, Indian Scout 100th anniversary edition, Vulcan S, Triumph Bobber, Supermagna... :9~

• SmurfLink
  • Niet online
Middleaged Morons unite :+

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
Present! Of ben ik te jong? :o

• Chakotay
Ik wil ook nog best eens een chopper, als 4e motor ofzo :P Waarom zou je maar één soort motor tegelijk willen hebben? :+

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43
Waarom niet best of both worlds? Als je toch niet vast zit aan family en ms Bommes is er voor in dan kan je ook je vakantie opsparen in overleg met je baas en 2 of 3 maanden per 2 jaar wegwezen. Dat zijn periodes die te overzien zijn, je kan terugkeren naar je eigen plekje (thuis komen) en toch de wereld zien in een tempo dat wat rustiger is.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
MuddyMagical schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:25:
[...]

Waarom niet best of both worlds? Als je toch niet vast zit aan family en ms Bommes is er voor in dan kan je ook je vakantie opsparen in overleg met je baas en 2 of 3 maanden per 2 jaar wegwezen. Dat zijn periodes die te overzien zijn, je kan terugkeren naar je eigen plekje (thuis komen) en toch de wereld zien in een tempo dat wat rustiger is.
Had volgens mij ergens een keer gelezen op een adventure blog dat twee Polen helemaal naar Magadan waren gereden in 2 maanden 8)7 . Dus je kan best ver komen.

• Bommes
  • Nu online
@MuddyMagical Dat is ook een idee dat nu door mijn hoofd speelt.
Daar betrek je dan automatisch ook andere keuzes bij.
Ik sta/stond op het punt om een andere (flink duurdere) lease auto uit te kiezen.
Maar met deze gedachten wil ik financieel niet 5 jaar lang "vast" zitten aan zo een ding.

Grootste stap is er eentje in mij zelf.
Kan ik mijn eigen geluk voorop stellen dusdanig dat ik dit bespreekbaar kan maken.
cyntax schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:35:
Had volgens mij ergens een keer gelezen op een adventure blog dat twee Polen helemaal naar Magadan waren gereden in 2 maanden 8)7 . Dus je kan best ver komen.
In 2 maanden kun je best een eind weg komen inderdaad, in een maand nog wel.
Als je er even voor gaat zitten ben je bijvoorbeeld in een dag of 4 wel in Marokko.
Nieuwe achterband er op en je kunt Noord Afrika ontdekken.
Motor in een krat, naar weet ik veel waar op transport en vanuit daar terug of nog verder weg rijden.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:09
Over cruisers gesproken, BMW mengt zich ook weer bij de club met de BMW R 18.
Ik vind hem maar mwua. Zal waarschijnlijk onwijs duur zijn, maar vooral qua styling... heb je die uitlaat gezien!? 8)7 En je moet niet gevoelig zijn voor krassen op chrome door steenslag met zo'n glimmend motorblok vlak achter je voorwiel.
Afbeeldingslocatie: https://motorrai.nl/wp-content/uploads/2020/04/BMW-R-18-First-Edition-2020-Officieel-FOTO-9-960x720.jpg
https://motorrai.nl/bmw-r18-alle-details

YouTube: MotorcycleGeek

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:30

Secsytime

Automagisch

MuddyMagical schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:25:
[...]

Daarvoor hoef je toch geen vakantie op te sparen? Of heeft niet iedereen 40,5 vakantiedagen per jaar? :+

• HTT-Thalan
Jullie gaan misschien in een later stadium een rebirth van de Alp zien...

de kerel die hem gekocht heeft is er serieus mee aan de slag! Is een dakar front aan het ontwerpen en overal de roest weghalen + opnieuw spuiten, het word echt netjes! Hij is er superblij mee, echt leuk om te zien dat hij hem niet oprijdt maar gewoon in ere en traditie houdt, klaar voor wéér een leven vol avontuur.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
Leviathius schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:59:
Ik vind hem maar mwua. Zal waarschijnlijk onwijs duur zijn, maar vooral qua styling... heb je die uitlaat gezien!? 8)7 En je moet niet gevoelig zijn voor krassen op chrome door steenslag met zo'n glimmend motorblok vlak achter je voorwiel.
[Afbeelding]
Vind het nog steeds bizar dat BMW het open cardan design van het concept heeft weten over te brengen naar het daadwerkelijke model wat op de markt komt.

• Chakotay
@HTT-Thalan maar wat heeft hij gedaan met de stickers? :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
Nou, ik vind 'm best vet hoor. Andere uitlaat, al dat chroom matzwart of uitlaatwrap en kom maar op met dat ding :9

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
[Afbeelding]
Het lijkt wel alsof Hanz und Günther op de auspuff hebben gezeten :+

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53
Volgens mij is mijn portemonnee nooit diep genoeg.....

• botoo

botoo

💀 too old to die young

BMW mengt zich ook weer bij de club met de BMW R 18.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit niche product en een rijkeluis speeltje gaat worden, wel kopen niet op rijden. De prijs zal dat moeten bevestigen.

Zo'n Nine T lijkt me veel meer een gebruikers-fiets en die loopt ook al heel aardig in de papieren, ik verwacht op die R 18 een dubbel prijskaartje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• nehal3m
Chakotay schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:06:
@HTT-Thalan maar wat heeft hij gedaan met de stickers? :+
Een paar ervan zien dagelijks de weg vanaf het bagagerek van mijn Alp.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42
botoo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:42:
[...]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit niche product en een rijkeluis speeltje gaat worden, wel kopen niet op rijden. De prijs zal dat moeten bevestigen.

Zo'n Nine T lijkt me veel meer een gebruikers-fiets en die loopt ook al heel aardig in de papieren, ik verwacht op die R 18 een dubbel prijskaartje.
Het neigt een beetje naar de R1200C van vroegah. Die werd volgens mij best goed verkocht, al heeft dat misschien ook te maken gehad met het feit dat hij in een Bond-film heeft gefigureerd
Pagina: 1 ... 124 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.