Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.820 views

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
Ghostrider schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:01:
[...]

Ik had verwacht dat een XR ook in het lagere gebied meer power zou hebben.

Maar volgens mij is dat bij alle Supersport gebaseerde motorblokken tegenwoordig weg. Daarom is een GSXR k5 1000 blok ook nog zo populair, die heeft veel middengebied power.
Ik bedoelde vooral dat de tuning vlgs de grafiek meer vermogen hoger in de rev range heeft bezorgd :D.

Maar idd, de echte explosie volgt bij zo'n I4 blok toch wel vaak hoger in de revs. Heb het idee dat gelet op alle emmissie-eisen de meeste blokken onderin niet sterker worden..

XMCS Netherlands

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22
@R0y. zelfde hier... Ik wil het op een moment dat ik zelf kies even snel kunnen bekijken, niet continu luisteren in de hoop dat ik het meekrijg. Ik heb dan ook helemaal niets met audioboeken in plaats van text, of video-howto's ipv plaatjes met beschrijving :P

Now get off my lawn! *zwaait met rollator*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
R0y. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:13:
[...]

Ik kan juist totaal weer niet omgaan met gesproken navigatie instructies, ik moet het echt zien, anders rijd ik 16 keer fout.
Daar zit wel groot verschil in natuurlijk. Veel 'normale' navi's die ik heb gehad hadden echt ronduit slechte instructies en de plaatjes gaven heel noodzakelijke context, zo heb ik wel eens gehad dat een systeem in een auto (was een ingebouwde navi, vraag me niet meer naar hett merk) aangaf 'ga na x meter rechtsaf' (het was een dubbele rotonde) waardoor je dus op audio rechtsaf de snelweg op zou rijden, maar het plaatje aangaf dat je eerst nog 3-kwart de volgende rotonde over moest...

Google doet dat echt veel beter. Natuurlijk is een schermpje vaak wel een toevoeging, maar zoals meer mensen al geopperd hebben wil ik niets in beeld hebben dat fel licht uitstraalt of op welke manier dan ook af kan leiden.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:25:
[...]

Daar zit wel groot verschil in natuurlijk. Veel 'normale' navi's die ik heb gehad hadden echt ronduit slechte instructies en de plaatjes gaven heel noodzakelijke context, zo heb ik wel eens gehad dat een systeem in een auto (was een ingebouwde navi, vraag me niet meer naar hett merk) aangaf 'ga na x meter rechtsaf' (het was een dubbele rotonde) waardoor je dus op audio rechtsaf de snelweg op zou rijden, maar het plaatje aangaf dat je eerst nog 3-kwart de volgende rotonde over moest...

Google doet dat echt veel beter. Natuurlijk is een schermpje vaak wel een toevoeging, maar zoals meer mensen al geopperd hebben wil ik niets in beeld hebben dat fel licht uitstraalt of op welke manier dan ook af kan leiden.
Ik heb zelf een TomTom rider 450 en hiervoor heb ik veel met Google maps en Waze gereden. In de auto (Ibiza FR 2016) gebruik ik de navigatie die er standaard in zit en ook daar kom ik nergens als ik de kaart op het scherm niet aan zet 8)7

Ben het helemaal met je eens dat er veel kwaliteitsverschil is tussen de verschillende apps en systemen. Denk dat het ook een kwestie is van wennen en gewoon doen maar dan doe ik het eerste half jaar 25% langer over iedere reis die ik maak >:)

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:40
Ghostrider schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:54:
[...]

Mooi werk, ook mijn GSXR1000 K3 met Yoshi, Powercommander 3 en K&N filter is nu getuned.

157.4 PK en 117.4 NM

Al met al best tevreden, voor een straatfiets kom je bijna niet in de 3 of hoger. Misschien de gearing nog eens verkorten.

Bij 4000 toeren al ruim 130pk Nm Op straat rijdt ik meestal tussen de 6500 en 11.000rpm ben dus best tevreden.

Hij liep veeeeelste rijk 1 op 9 was niks :P , vermogen voelt nu nog prettiger.

Ook heb ik de dyno van mijn GSXR1000 K8 circuitmotor er nog even bijgepakt, die doet 180pk maar die gebruikt ook een andere computer, namelijk een Bazzaz-fi

[Afbeelding]
Die AF is echt bizar laag. Had je toevallig non-stop zo'n gasvlam uit je uitlaat? :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bastard schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:00:
[...]

Die AF is echt bizar laag. Had je toevallig non-stop zo'n gasvlam uit je uitlaat? :+
Dat heeft een maatje van mij wel met zijn K5 1000, volledig Akra systeem en een 2 jaar terug ofzo op de Autobahn alleen maar vlammen met overschakelen. _O- Mijn K4 750 deed ook af en toe zijn best, maar dat werd een beetje geholpen door andere software waarmee die waarschijnlijk alleen wat rijker stond en een *kuchopenfreeflow Leovince uitlaat. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R0y. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:13:
[...]

Ik kan juist totaal weer niet omgaan met gesproken navigatie instructies, ik moet het echt zien, anders rijd ik 16 keer fout.
Dat heb ik dus ook. In de auto heb ik 't geluid van m'n tomtom direct uitgezet. Ik vind het alleen maar hinderlijk.. Ik kijk zelf wel waar ik eraf moet. Dus mijn telefoon gaat ook op mute met alleen navi beeld.

I have stability. The ability to stab.

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Ghostrider schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:54:
[...]

Mooi werk, ook mijn GSXR1000 K3 met Yoshi, Powercommander 3 en K&N filter is nu getuned.

157.4 PK en 117.4 NM

Al met al best tevreden, voor een straatfiets kom je bijna niet in de 3 of hoger. Misschien de gearing nog eens verkorten.

Bij 4000 toeren al ruim 130pk Op straat rijdt ik meestal tussen de 6500 en 11.000rpm ben dus best tevreden.

Hij liep veeeeelste rijk 1 op 9 was niks :P , vermogen voelt nu nog prettiger.

Ook heb ik de dyno van mijn GSXR1000 K8 circuitmotor er nog even bijgepakt, die doet 180pk maar die gebruikt ook een andere computer, namelijk een Bazzaz-fi

[Afbeelding]
Dat is de lijn van koppel. Die andere lijn is PK. Maar 55 PK aan het wiel bij 4K toeren ook niet verkeerd.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
[...]

De AFR van Run 1 is inderdaad heel laag, zal een beste bak ploppers/vlammen geven in de uitlaat. De blauwe lijn is van run 2 en een heel stuk beter. Kijk maar naar de datum/tijd :Y

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 19:46

Infant

It's a floating Dino!

Ik heb recentelijk een klassiekertje tot leven gewekt, een Zero DS uit 2011.

Het is meer een brommer dan een motor, maar het heeft een motor kenteken dus ja...
Omdat dit ding uit het stenen tijdperk komt, heb ik zo'n beetje alle Amerikaanse/Chinese onderdelen moeten vervangen.

Nou is mijn vraag: Zolang je niet aan het frame/motor komt, wat mag je realistisch gezien vervangen aan een motor. Hier gaat dat dus om accu's en alle elektronica.
Ik wil bijv:
Alarmlichten toevoegen. (Hij heeft nu alleen richtingaanwijzers.)
Grotere spiegels.
Een remlicht die aan gaat als ik daadwerkelijk afrem, in plaats van als ik een knop indruk.
Maar zou je bijv. ook de overbrenging mogen aanpassen zodat je een andere topsnelheid hebt?
Waar ligt de grens?

En vraag twee, kennen de tweakers hier iemand die zo'n apparaat nog ergens in een hoekje heeft staan?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Infant schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:43:
Ik heb recentelijk een klasstekertje tot leven gewekt, een Zero DS uit 2011.

Het is meer een brommer dan een motor, maar het heeft een motor kenteken dus ja...
Omdat dit ding uit het stenen tijdperk komt, heb ik zo'n beetje alle Amerikaanse/Chinese onderdelen moeten vervangen.

Nou is mijn vraag: Zolang je niet aan het frame/motor komt, wat mag je realistisch gezien vervangen aan een motor. Hier gaat dat dus om accu's en alle elektronica.
Ik wil bijv:
Alarmlichten toevoegen. (Hij heeft nu alleen richtingaanwijzers.)
Grotere spiegels.
Een remlicht die aan gaat als ik daadwerkelijk afrem, in plaats van als ik een knop indruk.
Maar zou je bijv. ook de overbrenging mogen aanpassen zodat je een andere topsnelheid hebt?
Waar ligt de grens?

En vraag twee, kennen de tweakers hier iemand die zo'n apparaat nog ergens in een hoekje heeft staan?
In Nederland? Zolang het veilig genoemd kan worden, zit je goed.
Er is geen APK plicht, en zelfs aan de motor komen is geen probleem. Hoeveel rijden er wel niet met dingen als Powercommanders of Dynojet kits rond om nog wat extra power er uit te persen.
Nu is dat met een elektromotor natuurlijk anders. Dan moet je de controller zo gek krijgen dattie meer juice naar de motor stuurt en mogelijk een celletje extra in serie op de accu zodat je het hele zwikkie aan het overvolten bent.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 02-04-2020 15:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• NLDViane
@Infant wat ik hier lees is dat ie ook geleverd is met een ketting. Dan ga je van een 28/91 (3.5 : 1) riemoverbrenging naar een 13/51 (3.9 : 1) kettingoverbrenging.

Remlicht als je enkel gas los laat lijkt me zeer storend voor degene achter je, erger me er zelf kapot aan bij adaptieve cruise control dat ie continu z'n remlichten laat zien. Daarnaast weet ik niet hoe hard de Zero op de generator afremt, maar met een normale motor is dat ook al een vrij heftige deceleratie zonder te remmen. Dit is dus meer een waarschuwing om te zeggen "Ik vertraag harder dan enkel gas los!"

Alarmlichten: geen verbod op voor motoren, gewoon doen.

[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 02-04-2020 15:55 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Ja bij terugschakelen en motorrem vanaf hoge toeren zeker.

En dan de opmerkingen van een collega "Je ruikt naar brommer :+ "

Dat dipje bovenin was gewoon veulste rijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 02-04-2020 15:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

NLDViane schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:54:
@Infant
...
Remlicht als je enkel gas los laat lijkt me zeer storend voor degene achter je, erger me er zelf kapot aan bij adaptieve cruise control dat ie continu z'n remlichten laat zien. Daarnaast weet ik niet hoe hard de Zero op de generator afremt, maar met een normale motor is dat ook al een vrij heftige deceleratie zonder te remmen. Dit is dus meer een waarschuwing om te zeggen "Ik vertraag harder dan enkel gas los!"
...
Ik heb nog geen situatie gehad waarin ik de mechanische rem ook maar heb hoeven aanraken. Op het moment gaat er dus helemaal geen remlicht aan, dat lijkt me nog vervelender voor de achterligger.

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

McKaamos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:52:
[...]

Er is geen APK plicht, en zelfs aan de motor komen is geen probleem. Hoeveel rijden er wel niet met dingen als Powercommanders of Dynojet kits rond om nog wat extra power er uit te persen.
Nu is dat met een elektromotor natuurlijk anders. Dan moet je de controller zo gek krijgen dattie meer juice naar de motor stuurt en mogelijk een celletje extra in serie op de accu zodat je het hele zwikkie aan het overvolten bent.
Ja precies. Ik weet dat er geen APK op motoren zit. Ik was begonnen met het zaakje te fixen, en wil het nou wat veiliger maken. Ik vind het een wonder dat het de weg is opgelaten, maarja sinds recentelijk is het voor heel Nederland wel duidelijk hoe de RDW werkt denk ik...

Maar bij een auto mag je bijv. de motorinhoud niet wijzigen. Er bestaat voor motoren niet een soortgelijke regel?

De topsnelheid van dat ding was 85km/h, en dat vind ik net een beetje jammer om veilig een N weg op te kunnen, laat staan een snelweg.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Infant schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:05:
[...]

Ja precies. Ik weet dat er geen APK op motoren zit. Ik was begonnen met het zaakje te fixen, en wil het nou wat veiliger maken. Ik vind het een wonder dat het de weg is opgelaten, maarja sinds recentelijk is het voor heel Nederland wel duidelijk hoe de RDW werkt denk ik...

Maar bij een auto mag je bijv. de motorinhoud niet wijzigen. Er bestaat voor motoren niet een soortgelijke regel?

De topsnelheid van dat ding was 85km/h, en dat vind ik net een beetje jammer om veilig een N weg op te kunnen, laat staan een snelweg.
Motor inhoud niet wijzigen? jawel hoor. Maar bij een vermogenstoename van (ik meen) 25% of meer moet het wel herkeurd worden. En daar wordt minder een issue van gemaakt als je voertuig 15 jaar of ouder is.
Hell, een compleet nieuw blok hangen in een auto van 15+ jaar kost je letterlijk 50 euro om goed te laten keuren bij een RDW keurstation.

Genoeg Corsa'tjes b.v. die van een 1.2 carburateurblok zijn omgekat naar een 2.0 16v injectieblok. Van 50 naar 150PK.
Even langs de RDW, iemand gaat even lopen trekken en duwen of alles wel vast zit, 5 tientjes aftikken en je mag de weg weer op.
Vraag maar aan @Aapje . Hij maakt er bijna een sport van om elke zoveel tijd een ander blok in een Corsa te hangen. En dan ook met complete swap van brandstofsoort.

Edit: zie ook deze post van hem:
Aapje in "Show je auto - deel 162 - Wintertopic!"
Van 1.x monopoint injectie benzine (50-60PK ofzo) naar 1.5 Turbodiesel (70PK) naar een 1.7 Turbodiesel (80PK) en nu terug naar een 1.6 multipoint injectie benzine (105PK)
(ongeveer, pin me er niet op vast, maar iig kleine benzine naar diesel naar grotere diesel naar nog grotere benzine)

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 02-04-2020 16:22 ]

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

Kijk van 50 naar 150pk... dan mag je dus wel langs de RDW...

https://www.rdw.nl/partic...paraties-aan-een-voertuig

Op het huidige kentekenbewijs staat 11kW, wat al vrij optimistisch ingeschat is. Maar als ik de link zo lees, ging het mij hier om:
Verwijdert u onderdelen en voegt u onderdelen van een ander voertuig toe, dan kan dit gevolgen hebben voor de identiteit van het voertuig.
Als u een wijziging aanbrengt aan een voertuig, kan het zijn dat de RDW het voertuig moet keuren. In hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen kunt u nakijken of u de wijziging die u aanbrengt moet laten keuren.
Daar staat dan vanalles in:
1.De accu van motorfietsen moet deugdelijk zijn bevestigd.
Wijze van Keuren:
Visuele controle.
Volgens mij gaat er dus niet eens aan gesjord worden... :P

Maar eigenlijk komt het er dus op neer, dat als je ook maar iets veranderd, je het eigenlijk moet laten herkeuren.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:31
McKaamos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:52:
[...]

Volts zou ik niet aanpassen! Ik denk dat je eerder naar amps en ramps moet gaan kijken.
Voltage op een elektromotor is soms nogal eng nauwkeurig.
Maar als je daar me gaat knoeien moet je wel uitzoeken welke bekabeling etc. Want anders fik je de bende door.

• Chakotay
@Infant leuk speelgoed :) Motoren uit 2011 zijn nu al klassiekers trouwens? Dan is alles wat ik rij helemaal antiek :P

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

kneusteun schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:51:
[...]

Volts zou ik niet aanpassen! Ik denk dat je eerder naar amps en ramps moet gaan kijken.
Maar als je daar me gaat knoeien moet je wel uitzoeken welke bekabeling etc. Want anders fik je de bende door.
Meer volts = meer snelheid. Op dat gebied red ik me wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X458867X0w5pvawOSW_xZcZgw9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixuGEzV2L9Rmeig3loUTzdXL.jpg?f=fotoalbum_large
Chakotay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:54:
@Infant leuk speelgoed :) Motoren uit 2011 zijn nu al klassiekers trouwens? Dan is alles wat ik rij helemaal antiek :P
Tja, het bedrijf Zero wil het er heel graag niet meer over hebben. Dus is het een klassieker.

Het is een enorm leuke hobby. Ik zou zeggen dat het me van de straat af houd, maar dat is dus juist niet zo... :P

Nog een horror plaatje voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5NBHrrZIHmPxKH2VvLf-Nkgcf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym8jjIdkgsncAjDCjPO5Q6uQ.jpg?f=fotoalbum_large

• NLDViane
kneusteun schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:51:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook, maar gezien z'n profiel zegt dat ie elektrotechniek aan de TU heeft gestudeerd weet ie vast meer dan ik op dat gebied :P

• kneusteun
Pinlock heeft sinds kort inserts die meekleuren met de zon zag ik! Iemand dit al een keer getest? Best handig lijkt me.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
kneusteun schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:11:
Pinlock heeft sinds kort inserts die meekleuren met de zon zag ik! Iemand dit al een keer getest? Best handig lijkt me.
Heb er een. Idee is leuk maar ze verkleuren door UV straling en veel vizieren van helmen tegenwoordig houden die tegen. Het werkt maar de volgende keer ga ik op zoek naar een helm met zonnevizier ingebouwd.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kneusteun schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:11:
Oh, cool! photochromische pinlock inserts! Gimme! waar kan ik die krijgen?

• kneusteun
Infant schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:04:
[...]

Meer volts = meer snelheid. Op dat gebied red ik me wel:
[Afbeelding]

[...]

Tja, het bedrijf Zero wil het er heel graag niet meer over hebben. Dus is het een klassieker.

Het is een enorm leuke hobby. Ik zou zeggen dat het me van de straat af houd, maar dat is dus juist niet zo... :P

Nog een horror plaatje voor het idee:
[Afbeelding]
Tof project! wij hebben op het werk een sinclair c5 (thanksMcKoos), alleen komen we er niet aan toe ;(

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:54:
@Infant wat ik hier lees is dat ie ook geleverd is met een ketting. Dan ga je van een 28/91 (3.5 : 1) riemoverbrenging naar een 13/51 (3.9 : 1) kettingoverbrenging.

Alarmlichten: geen verbod op voor motoren, gewoon doen.
Ik heb dat ook bij mijn BMW, motorrem is behoorlijk en als ik echt het gas dicht gooi gaat mijn remlicht ook aan. :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Meh, niet voor mijn Shark te krijgen, helaasch
kneusteun schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:35:
[...]

Tof project! wij hebben op het werk een sinclair c4, alleen komen we er niet aan toe ;(
Bedoel je niet de C5?
Vziw bestaan alleen een C1 prototype (kleine auto) en de C5 'rolstoel' :P

[ Voor 37% gewijzigd door McKaamos op 02-04-2020 17:52 ]

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2025
Heeft er iemand nog goede tips voor een normaal formaat rugzak?

Idee is om er een 14-15" laptop in mee te kunnen nemen, beetje formaat Eastpack, maar dan geschikt voor op de motor.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Jolke schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:13:
Ah, je gaat veel km's maken? Dacht dat de GT eerder voor zwaardere machine's gedacht was, zoals de BMW's.
Geen idee zaten eronder toen ik hem op 22 Maart kocht. DOTcode 1118 dus jong genoeg.

• NLDViane
Paul.H schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:06:

Idee is om er een 14-15" laptop in mee te kunnen nemen, beetje formaat Eastpack, maar dan geschikt voor op de motor.
Had de MotoXL Slipstream gekocht gekocht voor een tientje, die is direct weggegaan. Past een 14 inch laptopje in, geen aparte vakjes om te sorteren, en durf te betwijfelen of ie waterdicht is.

Gebruik nu een North Face, daar past alles fatsoenlijk in en lijkt redelijk tegen de wind te kunnen, zit fijn op de rug, maar ook niet zo waterdicht als gehoopt... Misschien met een hoes op te lossen though!

[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 02-04-2020 18:20 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

botoo

💀 too old to die young

Ik heb deze, maar die is inmiddels al bijna twee decennia oud en onwaarschijnlijk dat íe nog te koop is, maar er zullen meer dan genoeg vergelijkbare hardshells te vinden zijn waar een 15" in past.

Oakley hardshell laptop backpack

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:07:
[...]

Geen idee zaten eronder toen ik hem op 22 Maart kocht. DOTcode 1118 dus jong genoeg.
Waarschijnlijk een poging om ze minder te laten cuppen. Ik heb het er meer zien doen, vooral degenen met duo of bagage.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:24

Kriega _/-\o_

It's funny. But not ha-ha funny.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:30

Secsytime

Automagisch

Point 65 North Boblbee, zijn imho de enige "veilige" rugzakken voor op de motor.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:42

Ik heb laatst een Kriega R25 gekocht. Kost wel wat, maar erg fijne rugzak voor de motor!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie rugzak is veel waard, ik heb zelf een rugtas van SW Motech, alleen juist die omdat mijn 17 inch werklaptop erin kon. :P Doet echt al heel veel jaren dienst.

Om mijzelf te verwennen net nog even een set winterhandschoenen besteld, Alpinestars Vega V2 Drystar. :)
Erg goeie ervaringen met laarzen van de Drystar serie van hun, nu dus ook een setje handschoenen daarvan, en dan met een Thinsulate 80g voering voor de koude vingers. :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/17848/files/294755976/alpinestars-vega-v2-drystar-motorhandschoen.jpg
Goeie tip van @noes, bij Bikeroutfit hebben ze nu allerlei acties en ook korting met deze dagen. :)

• HTT-Thalan
Kennen we deze nog?

nou schrijft hij in deze video dat hij nu een heel andere rijstijl zou hebben dan zijn 'pre-crash' video's en dat hij na het verlies van 2 (!) organen zijn lesje wel geleerd heeft. Ik krijg de indruk dat dit misschien nog niet helemaal het geval is:

zijn woorden waren langs de strekking dat de 'lesser experienced riders' het verschil niet zouden kunnen zien. Nou rij ik geen snelle motoren ook totaal niet sportief, dus ik schaar mezelf even onder het publiek dat hij voor ogen heeft met deze opmerking. Kan iemand anders mij dan uitleggen wat er nu anders is aan zijn rijstijl tussen beide video's? Ik zie hem nog steeds met een rotgang over de openbare weg gaan, over de lijn, ook in slecht overzichtelijke stukken, op zo'n manier dat er weinig tot geen marge overblijft voor een overstekend dier, grind, lekke band etc etc etc.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 22:33
Joopieboy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:18:
Thinsulate 80g voering voor de koude vingers.
Ik mag hopen dat ze juist tegen koude vingers zijn.. }:|

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:53:
[...]

Ik mag hopen dat ze juist tegen koude vingers zijn.. }:|
Nee de voering zit ervoor, de handvatverwarming zit ertegen. :+

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Die verwarmde handschoenen zijn helemaal niet meer nodig joh.
Volgende week weer lekker met de motor naar kantoor. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkA3UZQapoco2WCjDBvh5KVAbGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eli9kJD43ILDsPUZKMvaXWXs.png?f=fotoalbum_large

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

botoo

💀 too old to die young

Het lijkt er op dat de diverse motorzaken een online prijzenstunt offensief zijn begonnen tijdens deze #stayathome periode.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:14:
Die verwarmde handschoenen zijn helemaal niet meer nodig joh.
Volgende week weer lekker met de motor naar kantoor. :P
[Afbeelding]
Zelfs de ochtenden zijn gewoon warm. :P

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Joopieboy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:19:
[...]

Zelfs de ochtenden zijn gewoon warm. :P
Niet zoals afgelopen zondag waar er maar eentje van de drie warme handen had :+

Gamertag: timmie271

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

OGIO No Drag backpacks zijn wel fijn en prima voor op de motor. Wel iets meer voor het sportieve dan voor tour. Maar heb ook lang gewoon een Northface rugzakje op gehad, hield het prima in de regen ook.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
Voor degene die vinden dat ze thuis opgesloten zitten:
YouTube: [S2 - Eps. 72] Things took a turn for the worse in Peru...

Arme meid, ik hoop dat alles goed komt.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-01 10:19
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:22:
Kennen we deze nog?

[YouTube: How NOT to ride a HONDA AFRICA TWIN DCT sound [RAW Onboard]]

nou schrijft hij in deze video dat hij nu een heel andere rijstijl zou hebben dan zijn 'pre-crash' video's en dat hij na het verlies van 2 (!) organen zijn lesje wel geleerd heeft. Ik krijg de indruk dat dit misschien nog niet helemaal het geval is:

[YouTube: Aprilia Tuono V4 1100 Factory sound [RAW Onboard]]

zijn woorden waren langs de strekking dat de 'lesser experienced riders' het verschil niet zouden kunnen zien. Nou rij ik geen snelle motoren ook totaal niet sportief, dus ik schaar mezelf even onder het publiek dat hij voor ogen heeft met deze opmerking. Kan iemand anders mij dan uitleggen wat er nu anders is aan zijn rijstijl tussen beide video's? Ik zie hem nog steeds met een rotgang over de openbare weg gaan, over de lijn, ook in slecht overzichtelijke stukken, op zo'n manier dat er weinig tot geen marge overblijft voor een overstekend dier, grind, lekke band etc etc etc.
Idd gewoon zenuwachtig ventje met flinke zelfoverschatting. Geen mooie rijstijl.

I took the blue pill…

• Jolke
Ik had vorige week naar de TüV-keuring mijn zomerhandschoenen al aan. Daar vliegt de wind zo doorheen en dat bleek iets te fris voor een paar graden boven 0. :X

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik heb een woensdagmiddag vrij genomen van het thuiswerken, mooi even een stukje toeren :)
wordt de tweede echt rit dit jaar, heeft al vereel te lang geduurd.

• Bommes
Vuikie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:53:
Voor degene die vinden dat ze thuis opgesloten zitten:

Arme meid, ik hoop dat alles goed komt.
Natuurlijk is het vervelend om daar vast te zitten, maar echt een arme meid zal ze niet zijn denk ik. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:33
botoo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:16:
Het lijkt er op dat de diverse motorzaken een online prijzenstunt offensief zijn begonnen tijdens deze #stayathome periode.
Niet heel gek toch? Weinig mensen komen nu naar de motorzaak toe en om toch omzet te genereren gaan ze zoiets doen.

Hebben we het hier al gehad over de benzineprijs? :P Gister getankt voor 1,39.

• Pagman
Willem30 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:37:
[...]

Niet heel gek toch? Weinig mensen komen nu naar de motorzaak toe en om toch omzet te genereren gaan ze zoiets doen.

Het valt opzich nog wel mee hoe rustig het is bij de motorzaken. Ik was vorige week bij Goedhart voor een beurt en het was daar gewoon erg druk zoals altijd. En je kan er moeilijk 1.5m afstand houden omdat iedereen voor en achterlangs loopt.

• R0y.
Pagman schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:40:
[...]

Het valt opzich nog wel mee hoe rustig het is bij de motorzaken. Ik was vorige week bij Goedhart voor een beurt en het was daar gewoon erg druk zoals altijd. En je kan er moeilijk 1.5m afstand houden omdat iedereen voor en achterlangs loopt.
Ja die gaan gewoon door zoals normaal lijkt het wel. Toen ik mijn motor ging ophalen was de 100 personen maatregel (nog niet die van de horeca) en de verkoper gaf aan dat ze al een aantal keer politie en BOA's hadden gezien die kwamen controleren.
Berry Goedhart van Goedhart Motoren, de grootste motorzaak van Nederland: "Wij merken hier vooral een verschuiving qua spreiding. Mensen komen meer door de week en minder op zaterdag, om zo drukte te vermijden. Vorige week was het hier op zaterdag nog druk, in overleg met de burgemeester hebben we daarom besloten de koffiecorner te sluiten, we zien ook regelmatig controle door politie en BOA's. We houden ons er heel streng aan, want we hebben echt nog geluk hier in Nederland, dat we open mogen zijn en nog mogen rijden. Laten we voor iedereen hopen dat dat zo blijft, want 40% van onze jaaromzet wordt in deze drie maanden gemaakt. Ik zie in de hele markt nu een daling van 15 tot 20% aan omzet, dat is bij ons ook zo. Twintig procent van onze klanten is ondernemer, die kopen nu even niks. De middenklassers en occasions gaan nog goed, maar dure modellen veel minder."
bron: https://www.nieuwsmotor.n...tief-tijdens-coronacrisis

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Wat tanken jullie? Ik krijg overal het advies om Super of Premium brandstoffen te tanken i.p.v. E5/E10. En als het niet anders kan, dan liever E5 dan E10 vanwege het lagere percentage Ethanol.

Dat schijnt slecht te zijn voor rubbers en aluminium delen.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:34

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Op de ATAS met DCT zit ook een achteruit, geleend van de Goldwing. :+
[YouTube: Africa Twin Adventure Sports 2018-Reverse mode/user settings]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Mag helaas België niet meer in, daar was het 1,14.
Was onlangs in de buurt van Duitsland, daar maar even getankt voor 1,17 :)
Zitten toch kleine voordelen aan deze ellende.

Ben zelf aan het twijfelen over een nieuwe motor... Misschien dit jaar even afwachten hoe alles uitpakt en op mijn geld blijven zitten.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 13:56
Equator schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:15:
[...]

Wat tanken jullie? Ik krijg overal het advies om Super of Premium brandstoffen te tanken i.p.v. E5/E10. En als het niet anders kan, dan liever E5 dan E10 vanwege het lagere percentage Ethanol.

In NL tank ik altijd V-Power (98) en in Duitsland V-Power 100 / ARAL 102.
Als het echt niet anders kan Euro 95.

In DLD was de V-Power 100 een paar weken geleden maar 1.45 euro/l.

A yawn is a silent scream for coffee.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Moet er dan geen wit achteruitrijlicht op zitten? Of is dit gewoon achteruit afgespeeld :P

Of ben ik gewoon weer te goedgelovig :+

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 03-04-2020 09:26 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

[...]

Even kort samengevat: E10 maakt niks uit voor alle enigzinds moderne motoren als het gaat om de gebruikte materialen en eventuele degradatie daar van.
Het probleem zit 'm met E10 in het feit dat motoren al getuned worden om wat aan de arme kant te lopen en E10 heeft een lagere energetische waarde dan pure benzine. Daarmee gaattie de grens over van wat nog gezond is en loopt te arm. Daarom raden veel motor fabrikanten aan om geen E10 te tanken.

Gezien veel motoren geen lambdasonde hebben, zoals een auto, hebben ze ook geen feedback mechanisme om de brandstof aanvoer bij te stellen. De lambdasonde meet namelijk of de verbranding goed is gegaan en meet daar mee of meer/minder benzine nodig is voor de hoeveelheid lucht die door de motor gepompt wordt.
Voor E10 zal je dus je motor moeten laten afstellen. Heb je carbies, dan is het een kwestie van de carbs afstellen en eventueel een maatje grotere jets.
Heb je injectie, dan zal je aan de slag moeten met een add-on systeem zoals een Powercommander.

Edit:
WIl je wel graag goedkoop tanken (dus Euro95) maar geen ethanol er in willen hebben, dan haal je bij de lokale wasstraat een grote jerrycan. Daar wordt de shampoo in geleverd en die gooien ze gewoon weg en mag je meestal gratis mee nemen.
Mijn lokale wasstraat zet ze buiten op een veldje waar iedereen er gewoon eentje mag pakken.

Anyway, die spoel je goed uit en maakt onderin een aftapkraantje. Of een slang aansluiting met een prop er in, whatever you like. In ieder geval op het laagste punt.

Gooi de jerrycan dan voor 80% vol met Euro95-E10 en vul de rest bij met water. Doodgewoon kraanwater.
Goed mengen/schudden/roeren en dan een paar uur (of gewoon over nacht) laten staan.

Ethanol bindt namelijk aan water en niet aan benzine, en water is zwaarder dan benzine dus gaat het water en de benzine heel snel schiften zodat je twee lagen krijgt.
Het water trekt de ethanol daar mee naar de bodem toe.
Zodra je die twee lagen hebt, doe je de aftapkraan open en tapt het water-ethanol mengsel af.
Wat je over houdt is pure Euro95, zonder ethanol.

Voor motoren is dat nog wel te doen ook, want die wasstraat jerrycans zijn ongeveer 25 liter. Ruim voldoende voor een volle tank in de meeste motoren, en prima te transporteren in de kofferbak van een auto.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 03-04-2020 09:36 ]

• Bommes
Bommes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:30:
[...]

Natuurlijk is het vervelend om daar vast te zitten, maar echt een arme meid zal ze niet zijn denk ik. ;)
Ik quote even me zelf..
Ondanks dat ik haar niet echt een arme meid vind is ze wel een erg lekker ding zeg.. :+
Dat die nog niet ergens uitgehuwd is snap je toch niets van.. >:)

Noraly a.k.a. Itchy boots dus..

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 03-04-2020 09:35 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze dame heeft ook begrepen hoe ze haar pluspunten in moet zetten. Rijdt ook nog een beetje motor...
[YouTube: MOTOVLOG!!]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
[...]

Ik tank hetgene waar de minste bioethanol inzit. Probleem is dat de premium brandstoffen soms toch bio ethanol erin hebben zitten.

Zo was ik vorige week bij de Aral en stond bij de 102 dat er nog tot 5 % bio ethanol in kan zitten. Zojuist even op de site van Aral gekeken en daar staat dat er geen bio ethanol in zit.

Het hele E5 / E10 gebeuren heeft het er alleen maar moeilijker op gemaakt. Vroeger had je gewooon 95 en 98, dat was veel duidelijker.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Thoit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:48:
[...]

Ik tank hetgene waar de minste bioethanol inzit. Probleem is dat de premium brandstoffen soms toch bio ethanol erin hebben zitten.

Zo was ik vorige week bij de Aral en stond bij de 102 dat er nog tot 5 % bio ethanol in kan zitten. Zojuist even op de site van Aral gekeken en daar staat dat er geen bio ethanol in zit.

Het hele E5 / E10 gebeuren heeft het er alleen maar moeilijker op gemaakt. Vroeger had je gewooon 95 en 98, dat was veel duidelijker.
En precies daarom werd mij aangeraden om bij de Shell, Esso, BP etc gewoon premium brandstof te tanken. Omdat bij goedkopere stations alsnog ethanol in de ' super' zou zitten.

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:46
kevlar01 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:16:
[...]

Mag helaas België niet meer in, daar was het 1,14.
Was onlangs in de buurt van Duitsland, daar maar even getankt voor 1,17 :)
Zitten toch kleine voordelen aan deze ellende.

Ben zelf aan het twijfelen over een nieuwe motor... Misschien dit jaar even afwachten hoe alles uitpakt en op mijn geld blijven zitten.
Ik heb mijn vriendin laatst nog in belgie laten tanken voor mij, het was 1,013 /l. In een grensdorpje waar ze woont mogen de inwoners blijven tanken in het dorp (waar het tankstation staat). Dat was wel even lekker. De Shell V-power stond volgens mij wel op 1,14, maar ik tankte voor mijn auto en niet de motor :)

• HTT-Thalan
Helmkeuze gemaakt *O*.

https://ultimatemotorcycl...view-trickle-down-theory/

Ik hing nog steeds op het feit dat ik alleen maar systeemhelmen tegenkwam in Fluor, maar dat hoeft voor mij helemaal niet. Mijn enduro helm is dikke prima voor mij en dat is gewoon een integraal. Review na review, kom ik dus tegen dat deze I70 net zo stil is als de RPHA lijn, en voldoet aan alle eisen die ik heb.

Dat hij een stuk voordeliger is, is mooi meegenomen, maar hij is ook via Amazon leverbaar waar ik nog tegoedbonnen voor heb dus dat is helemaal bonus :).

En omdat er nog wat bonnen overschoten, heb ik gelijk een paar handkappen, een radiatorguard en een leuk boek mee laten komen :). *O* happy *O*.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-04-2020 10:06 ]

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

McKaamos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:29:
[...]

Even kort samengevat: E10 maakt niks uit voor alle enigzinds moderne motoren als het gaat om de gebruikte materialen en eventuele degradatie daar van.
Het probleem zit 'm met E10 in het feit dat motoren al getuned worden om wat aan de arme kant te lopen en E10 heeft een lagere energetische waarde dan pure benzine. Daarmee gaattie de grens over van wat nog gezond is en loopt te arm. Daarom raden veel motor fabrikanten aan om geen E10 te tanken.

Gezien veel motoren geen lambdasonde hebben, zoals een auto, hebben ze ook geen feedback mechanisme om de brandstof aanvoer bij te stellen. De lambdasonde meet namelijk of de verbranding goed is gegaan en meet daar mee of meer/minder benzine nodig is voor de hoeveelheid lucht die door de motor gepompt wordt.
Voor E10 zal je dus je motor moeten laten afstellen. Heb je carbies, dan is het een kwestie van de carbs afstellen en eventueel een maatje grotere jets.
Heb je injectie, dan zal je aan de slag moeten met een add-on systeem zoals een Powercommander.

Edit:
WIl je wel graag goedkoop tanken (dus Euro95) maar geen ethanol er in willen hebben, dan haal je bij de lokale wasstraat een grote jerrycan. Daar wordt de shampoo in geleverd en die gooien ze gewoon weg en mag je meestal gratis mee nemen.
Mijn lokale wasstraat zet ze buiten op een veldje waar iedereen er gewoon eentje mag pakken.

Anyway, die spoel je goed uit en maakt onderin een aftapkraantje. Of een slang aansluiting met een prop er in, whatever you like. In ieder geval op het laagste punt.

Gooi de jerrycan dan voor 80% vol met Euro95-E10 en vul de rest bij met water. Doodgewoon kraanwater.
Goed mengen/schudden/roeren en dan een paar uur (of gewoon over nacht) laten staan.

Ethanol bindt namelijk aan water en niet aan benzine, en water is zwaarder dan benzine dus gaat het water en de benzine heel snel schiften zodat je twee lagen krijgt.
Het water trekt de ethanol daar mee naar de bodem toe.
Zodra je die twee lagen hebt, doe je de aftapkraan open en tapt het water-ethanol mengsel af.
Wat je over houdt is pure Euro95, zonder ethanol.

Voor motoren is dat nog wel te doen ook, want die wasstraat jerrycans zijn ongeveer 25 liter. Ruim voldoende voor een volle tank in de meeste motoren, en prima te transporteren in de kofferbak van een auto.
Het probleem met E10 is dat het bij oudere auto's en oudere motoren gewoon de leidingen kapot maakt door die bio-ethanol. Uiteindelijk is het ook minder zuinig dus levert het onder de streep bijna niks op.....

• Thoit
Omdat het weer beter aan het worden is en de dagen langer, maar begonnen aan de ombouw van de KTM naar SUMO. Maar gelijk het blok eruit gehaald om een revisie te doen. Motor staat er nu wel erg zielig bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FTRR-dGJZE-8mb8Rn08lX57hDs=/f/image/WZgebPoUpOi4mGcrPlpL7U4H.jpg

En het blokje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mbr-DXEWMsz0ZStl8cboP1xGS2c=/f/image/kp8TwxKUpmNMIuVBMeVOJUcj.jpg

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
De nieuwe koplamp is iets dieper dus de oude (diy) brackets passen niet meer. Dus maar eens beetje aan het zoeken naar nieuwe vormen met wat foamboard. Oh ja, en voorvork en wiel erin! oOo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7QZA3-5sXpmtzU_2-IiBNh84cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxdak3wPq5C9Kpjw6qxGpVxZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBH7211jsp_E72n9l7PV6s8ZdWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Soq0L4L3UeRnQM10dsxjkMYo.jpg?f=fotoalbum_large

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

[...]

Grijze stroom van de Nuon, dus dat is iets van 30% steenkool, 45% aardgas, 20% "biomassa" en wat overig. :'(

• WiLLoW_TieN
sypie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:47:
Deze dame heeft ook begrepen hoe ze haar pluspunten in moet zetten. Rijdt ook nog een beetje motor...
Damn nice pair of ( . )( . ) 🤔

• R0y.
Thoit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:48:
[...]
Dit dus..

Maar als ik het goed begrijp kan je met een moderne motor (in mijn geval 2017) dus beter E5 tanken, en dan nog de voorkeur voor een premium tankstation?

Tot nu toe flikkerde ik altijd gewoon het goedkoopste erin 8)7

• Pagman
[...]

In principe gooi ik er 98 in zeker als ik weet dat die een tijdje stilstaat. Over het algemeen als er meer Woon/Werk word gereden dan gooi ik er gewoon E10 in.

• Thoit
R0y. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:22:
[...]

Dit dus..

Maar als ik het goed begrijp kan je met een moderne motor (in mijn geval 2017) dus beter E5 tanken, en dan nog de voorkeur voor een premium tankstation?

Tot nu toe flikkerde ik altijd gewoon het goedkoopste erin 8)7
Het probleem is dat bioethanol de leidingen kan aanvreten waardoor je lekkages kan krijgen. Ook zijn er niet zo'n oude motoren die het ook niet mogen hebben vanwege een kunstof tank. Beste is dus opzoeken of je motor er tegen kan en dan kiezen wat je zelf wil. Mijn motor mag het bijv. hebben, waardoor ik soms E10 tank als ik weet dat het diezelfde dag opgestookt gaat worden. Voor de rest probeer ik zo weinig mogelijk bio rommel in de tank te gooien.

• WiLLoW_TieN
Als ik deze weblink mag geloven kan er gewoon E10 in mijn Honda CBR600F4 Bj. 2001( Met carb's ) ; https://4-stroke.net/libr...uitable-for-e10-fuel.html

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:22:
[...]

Damn nice pair of ( . )( . ) 🤔
Yes, maar wel klagen dat ze ' demonized' wordt omdat haar videos 'sexual' zijn. En 3 minuten later staat ze in haar BH op video 8)7

• HTT-Thalan
Pffff kijk ik al jaren geen TV meer omdat je alleen maar crap en reclamecrap krijgt, maar de kwaliteit van online content gaat ook rap naar beneden. Wat een domme trut. Dan kijk ik liever naar Pedro Mota, ook al is dat een vent :P.

• Chakotay
@HTT-Thalan toch een helm zonder te passen/proefrijden besteld? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt :)

@McKaamos leuk idee om de ethanol eruit te filteren, maar dat is wel heel veel moeite... Ik weet niet hoeveel jij rijdt, maar dat zie ik mezelf niet 1 á 2x per week doen :P Een tankbeurt kost me nu bij de automaat-pomp een minuut of 2-3, zo word het een zowat een uur per keer... Dan betaal ik nog liever 5 euro meer voor een tankje overpriced premium benzine :P

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:56:
@HTT-Thalan toch een helm zonder te passen/proefrijden besteld? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt :)
Ja, het is een gok, maar de maatvoering is exact hetzelfde dus als er een afwijking is heeft het te maken met hoe het merk 'valt'. Ik verwacht echter niet dat ik (heb een L59-60 en dat is ook wat ik besteld heb) ineens in een M-58 of een XL-61 terecht ga komen eerlijk gezegd.
@McKaamos leuk idee om de ethanol eruit te filteren, maar dat is wel heel veel moeite... Ik weet niet hoeveel jij rijdt, maar dat zie ik mezelf niet 1 á 2x per week doen :P Een tankbeurt kost me nu bij de automaat-pomp een minuut of 2-3, zo word het een zowat een uur per keer... Dan betaal ik nog liever 5 euro meer voor een tankje overpriced premium benzine :P
Daar heb ik ook over gedacht toen E10 een dingetje werd maar dat liet ik gauw vallen. Het is nog minder werk om gewoon met een partij jerrycans naar de grens te rijden en daar goedkope premium te tanken, zelfs als je niet aan de grens wóónt.

• Chakotay
@HTT-Thalan er is meer dan alleen maat, de pasvorm (drukpunten, meer rond of ovaal, etc) wil ook nogal eens verschillen per merk.

En naar de grens rijden kost me hier minimaal een uur per richting, en in totaal ruim een tank benzine. Dat is dan alsnog een stuk duurder :P De enige grens die wat dichterbij is, is die in de Noordzee, daar benzine uit hengelen kost nog meer moeite :+

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:04:
@HTT-Thalan er is meer dan alleen maat, de pasvorm (drukpunten, meer rond of ovaal, etc) wil ook nogal eens verschillen per merk.

En naar de grens rijden kost me hier minimaal een uur per richting, en in totaal ruim een tank benzine. Dat is dan alsnog een stuk duurder :P De enige grens die wat dichterbij is, is die in de Noordzee, daar benzine uit hengelen kost nog meer moeite :+
Kwestie van genoeg jerrycans meenemen om het rendabel te maken :P.

Allemaal waar, maar als dit een fluke is en hij niet perfect zit stuur ik hem terug en wacht ik tot ik weer fysiek kan gaan passen. De prijs en overeenkomst met mijn eisen was echter zó goed dat ik het toch wilde proberen, en aangezien het nu gratis is... kadootje van mijn collega's.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-04-2020 11:07 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Leuke pluspunten maar dan zie ik toch liever zo'n Itchy Boots die inhoudelijk iets te vertellen heeft.

[edit] En zo te zien heb ik 71 video's van die itchy boots gemist, dus ik weer iets om te kijken tijdens het thuiszitten :+

[ Voor 14% gewijzigd door Waaj op 03-04-2020 11:14 ]

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Voor de mensen die in Duitsland tanken staat er op elke pomp een keursticker (meestal alle soorten naast elkaar geplakt). Waar ook het Ethanol percentage op staat.

Voor zover ik weet moet dit correct zijn. Dan heb je ook gelijk een idee hoeveel erin zit. Want dankzij die E5/10 regel is alles een groot vraagteken geworden (in mijn optiek).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waaj schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:11:
[...]

Leuke pluspunten maar dan zie ik toch liever zo'n Itchy Boots die inhoudelijk iets te vertellen heeft.
Ja, de dame uit die filmpjes die ik postte weet exact wat de meeste mannen willen zien... Hoe ze er op staat is belangrijker dan wat ze te vertellen heeft.

Ik hou in ieder geval niet van dit soort vlogs. Het zal mij jeuken wat iemand op een dag doet of dat die beleed heeft. De filmpjes die "normale" motorrijders maken met zaken die ze onderweg tegenkomen doen mij veel meer. De meeste filmpjes op Moto Madness dan weer niet, de meeste motorrijders reageren op een dusdanige manier dat het de andere motorrijders schaadt.

• R0y.
Thoit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:29:
[...]

Het probleem is dat bioethanol de leidingen kan aanvreten waardoor je lekkages kan krijgen. Ook zijn er niet zo'n oude motoren die het ook niet mogen hebben vanwege een kunstof tank. Beste is dus opzoeken of je motor er tegen kan en dan kiezen wat je zelf wil. Mijn motor mag het bijv. hebben, waardoor ik soms E10 tank als ik weet dat het diezelfde dag opgestookt gaat worden. Voor de rest probeer ik zo weinig mogelijk bio rommel in de tank te gooien.
https://www.e10check.nl/ geeft aan dat alle KTM modellen vanaf 2000 E10 Proof zijn.

Je geeft aan dat als je weet dat je de tank die dag niet leeg gaat rijden er zo weinig mogelijk BIO spul in gooit maar even voor mij als benzine leek wat tank je dan specifiek?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Equator schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:25:
[...]

Moet er dan geen wit achteruitrijlicht op zitten? Of is dit gewoon achteruit afgespeeld :P

Of ben ik gewoon weer te goedgelovig :+
Zit er bij een Goldwing en motoren met zijspan volgens mij ook niet op :)

uiteraard is de video achterstevoren afgespeeld, en aan het einde goed afgespeeld zodat het nog een beetje echt lijkt :+
Chakotay schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:56:
Ik ben blij dat ik bij m'n huidige helm toch nog 1x ben wezen passen in de winkel (en daarna online besteld aangezien nergens de kleurstelling die ik wilde op beschikbaar was + veeel korting bij motozoom)
Ging er vanuit dat ik een M nodig had, bleek toch een L nodig te hebben. Met Shoei personal fitting helemaal ultiem gemaakt qua pasvorm _/-\o_

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Ik rijd (bijna) elke dag en tank ook regelmatig E95, maar ik wissel het wel af met premium-brandstoffen.

M'n motor is redelijk afgesteld op E95 E10 (hoewel m'n verbruik wel evenredig hoger ligt) en volgens Honda moet het brandstofsysteem er gewoon tegen kunnen. volgens e10check dan weer niet. Toch nog 's kijken.

Echter als ik verwacht de komende tijd iets minder te gaan rijden dan gooi ik er een premium 'E0' in (label E5 maar dat betekent dus TOT 5% bio ethanol, de meeste tankstations geven aan er 0 in te stoppen) om vergomming en vochtophoping te voorkomen.

edit: Ik weet niet of ik die site moet geloven, en verschillende bronnen zeggen verschillende dingen. Het zal wel, als er een slangetje of rubberen pakking in de carbs poreus raakt vervang ik 'm wel met een E10 geschikte variant. Wordt 'ie vanzelf bestendig.

Alleen de tank even in de gaten houden dan.

[ Voor 26% gewijzigd door nehal3m op 03-04-2020 11:32 ]

• kneusteun
Helmen verschillen enorm van pasmaat, heb van 1 merk een L en van ander merk een M.
Plus dat je duidelijk merkt dat sommige helmen voor lange hoofden zijn en andere voor bolle koppen.

• Chakotay
Hm, goed punt... Ik gooide in de Caponord tot nu toe gewoon E10 omdat ik er toch dagelijks op rij, nu hij al een paar weken stilstaat is het misschien wel zinning om hem even vol te gooien met premium spul.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

De tank van een motor is toch relatief klein, dus de extra kosten van 98 tanken zijn niet zo hoog als bij een auto met een 60 liter tank gelukkig.
Als ik voor de motor 15 of 18 euro voor een tank moet afrekenen, dan is de keuze snel gemaakt...

• Chakotay
@kevlar01 ik denk dat hoeveel je rijdt een stuk relevanter is... In de auto ging hier 1x per 3 weken 60 liter, in de motor ging ongeveer 3x per 2 weken 20 liter. Die motor gaat toch echt meer benzine doorheen dan :P

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
De support lijn van Honda verwijst me naar een Honda dealer... En dat is ook zoveel dealers, zoveel meningen. Ik blijf gewoon doen wat ik nu doe.

Wat een kut idee die E10 rommel.

@HTT-Thalan Wat tankte jij met je Alp?

[ Voor 10% gewijzigd door nehal3m op 03-04-2020 11:42 ]

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Chakotay schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:37:
@kevlar01 ik denk dat hoeveel je rijdt een stuk relevanter is... In de auto ging hier 1x per 3 weken 60 liter, in de motor ging ongeveer 3x per 2 weken 20 liter. Die motor gaat toch echt meer benzine doorheen dan :P
Dat is ook weer zo.. maar goed, 98 is ook zuiniger, meer vermogen... schonere verbranding. Mijn keuze zou dat zijn, maar kan de keuze voor E10 ook wel begrijpen.

• kneusteun
Daarom gewoon 98 tanken in Duitsland.
Voor de brommers (2takt) heb ik zelfs nog 95 ingeslagen.

Maar voor de auto,motoren en boot haal ik gewoon 98 uit Duitsland, das goedkoper dan de E10 in Nederland.

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:40:
De support lijn van Honda verwijst me naar een Honda dealer... En dat is ook zoveel dealers, zoveel meningen. Ik blijf gewoon doen wat ik nu doe.

Wat een kut idee die E10 rommel.

@HTT-Thalan Wat tankte jij met je Alp?
In het begin altijd 98, maar nadat alles E5/E10 werd en mijn kilometrage sterk begon te stijgen, gewoon E95 E10. Er is altijd twijfel geweest over of de Alp er nu wel of niet tegen kan. Ik heb nooit slijtage hoeven verhelpen als gevolg ván, maar daar staat tegenover dat de Ethanol in mijn tank weinig tijd kreeg om water op te nemen omdat ik gewoon veel en vaak reed.

De NC krijgt tot nader order gewoon E10, omdat het kan, mag en waarschijnlijk geen grote deuk meer gaat slaan in het verbruik door nu op premium over te stappen.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-04-2020 11:52 ]

• Jolke
kneusteun schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:50:
Daarom gewoon 98 tanken in Duitsland.
Voor de brommers (2takt) heb ik zelfs nog 95 ingeslagen.

Maar voor de auto,motoren en boot haal ik gewoon 98 uit Duitsland, das goedkoper dan de E10 in Nederland.
Interessant, ik woon in Duitsland en heb regelmatig bij Aral 102 Ultimate getankt, of 98, maar mijn ervaring is dat mijn motor juist minder zuinig gaat rijden. Ik ben dus weer terug bij Euro Bleifrei 95. :P

• HTT-Thalan
Wat een vrolijk naampje voor zulke gore chemische troep he :P. "Blij Vrij" _O-.

• Jolke
HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:58:
[...]

Wat een vrolijk naampje voor zulke gore chemische troep he :P. "Blij Vrij" _O-.
Geen idee, ik houd het bij kovvie drinken. :P

• kneusteun
Jolke schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:55:
[...]

Interessant, ik woon in Duitsland en heb regelmatig bij Aral 102 Ultimate getankt, of 98, maar mijn ervaring is dat mijn motor juist minder zuinig gaat rijden. Ik ben dus weer terug bij Euro Bleifrei 95. :P
Ik durf ook niet te zeggen dat het beter is, maar voor die paar cent vind ik wel prima.
Bij de twin heb ik wel het idee dat hij iets soepeler loopt. Maar dit kan 100% tussen de oren zitten. (hij wil ook wat vaker knallen geven bij gas open en snel weer dicht.)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Och ik maak me er niet meer druk om. Dat heb ik wel gedaan toen ik 'm met E10 wegzette, voelde toch niet lekker.. maar 4 maanden later startte ie gewoon, met wat gepruttel, maar het reed gewoon prima. Nu inmiddels alweer bijna een maandje niet gereden. Hoop 'm zondag redelijk leeg te rijden.. dan ga ik er Premium meuk ingooien om te kijken of het verschil maakt. Maar ik verwacht eigenlijk van niet.

I have stability. The ability to stab.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Weekend *O*

Regen -O-
Pagina: 1 ... 123 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.