When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ziet er echt wel gaaf uit. Vraag me alleen af of alle zelfbouwdelen ook echt stevig genoeg zijn. Zeker die rempedaal vind ik de montagepunten nogal zwak overkomen en veel plaat materiaal weg gesneden. Is hier na gerekend?PilatuS schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:26:
Tsja, als KTM het niet maakt moet je het zelf maar doen. Resultaat vanaf 7:45.
YouTube: ●The making of the KTM RC 1290●
Maar de overal looks
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Dat gedeelte is standaard KTM. Had mijn RC8 origineel ook.fdees schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:09:
[...]
Zeker die rempedaal vind ik de montagepunten nogal zwak overkomen en veel plaat materiaal weg gesneden. Is hier na gerekend?
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Nee, die zijn niet vergelijkbaar met hun grote broers. De 850GSA heb ik op gezeten, de 790 Adv R op gereden. Beide te klein.._eLMo_ schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:52:
[...]
Euhm, een F850GS Adventure? Ga daar maar eens naast staan, flink grote motor, en ook met ESA enzo tegenwoordig.
KTM 790 Adventure is wel wat ieliger als z’n grote broer. Maar beter offroad dan de 850GS.
YouTube: The new BMW F 850 GS Adventure.
Exact wat ik met m'n post bedoel. Ze maken wel motoren in hetzelfde segment met een kleinere motorinhoud, maar maken ze tegelijk ook (flink) kleiner, helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2020 21:48 ]
In my defence het ESSO station langs de A15 had pistolen met dezelfde grijze labels... Na 20 jaar rondcrossen is het er toch een keer van gekomen. Reparatie kostte 463,- waarvan de helft op eigen risico en de helft van de dure verzekering. WA+ all risk casco met 10K accessoires schade.Will_M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:04:
[...]
![]()
Je had, toen je het tappistool vast pakte, niet zoiets van: Waarom is dat ding zwart en vettig?
And it goes BRAAAAAPP!
463,- betaald. alles weer ok volgens de garage maar die vindt dingen nogal snel ok dus ik merk het wel.Chakotay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:14:
[...]
He, dat heb ik ook wel eens gedaan... Daarna een kwartier staan klooien met een slang en een emmer, maar had het weer leeggekregenDaar ook snel weer verholpen?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb alleen een motor voor m’n woon-werk. Zou mij het leven onmogelijk maken qua inkomen.TheBrut3 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:23:
[...]
In Nederland mag alles nog. Alleen horeca en scholen zijn dicht en men wordt gevraagd 1.5 meter afstand van elkaar te houden en thuis te werken waar mogelijk.
Overigens mogen ze van mij het motorrijden ook stil leggen komende maand. Niet ter corona preventie, maar om de IC's te ontlasten.
Dit... letterlijk overal mensen buiten vandaag. Ik ga er morgen nog even gebruik van maken!Wokschotel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:26:
Voor wie nog wil rijden, ik zou morgen maar op pad gaan. Na morgen zou het wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn met plezierverplaatsingen.
Op het begin van het seizoen wel en dat is nu precies de periode die er aan komt. Elk uitgespaard IC bed door een funrit is er 1.VidaR-9 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:46:
Want er liggen op een gemiddelde dag 10 motorrijders op de IC?
Ik neem mijn maatregelen, maar no f*cking way dat ik me in paniek laat brengen. Ik was vanavond bij vrienden, 1 biertje gedronken maar dat viel toch niet helemaal goed. Ik was daar op de motor, needless to say dat ik morgen (of maandag) m'n motor weer even moet ophalen. Niemand gaat mij daarin tegenhouden. Noem me eigenwijs, of wat je wil.. Maar tbh.. Men zit allemaal zo vast in die paniek dat het "nu weet ik het wel" gehalte nogal de overmacht neemt. Hard door de bochten scheuren of dat soort acties laat ik absoluut uit m'n hoofd, maar voor zover ik de motor gebruik om van A naar B te komen... In een vorige post gaf ik al aan, er worden ook mensen van hun stadsfiets gekegeld die dat niet overleven. Moeten we dan ook allemaal stoppen met fietsen?Wokschotel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:26:
Voor wie nog wil rijden, ik zou morgen maar op pad gaan. Na morgen zou het wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn met plezierverplaatsingen.
Nogmaals, ik wil niets bagatelliseren maar een lockdown vind ik vooralsnog overdreven. Houdt je gewoon aan de richtlijnen en dan zal het zo'n vaart niet lopen denk ik. Virologen geven ook wel toe dat een lockdown niet vol te houden is in Nederland, wat dat betreft zie ik het zo ver niet komen. Nou heb ik hooikoorts, en in de hoogtij dagen komen daar (soms) astmatische klachten bij opzetten. Ik kan dus niet uitsluiten dat ik rond juli-augustus alsnog in isolatie _moet_ gaan.; Tot die tijd wil ik graag nog een voorzichtig, heel klein beetje plezier maken.
[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 22-03-2020 05:17 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
https://nos.nl/artikel/23...n-overvolle-stranden.htmlDestruction schreef op zondag 22 maart 2020 @ 05:11:
Nogmaals, ik wil niets bagatelliseren maar een lockdown vind ik vooralsnog overdreven. Houdt je gewoon aan de richtlijnen en dan zal het zo'n vaart niet lopen denk ik.
Dit is het probleem. Ik denk ook niet dat een volledige lockdown het probleem oplost (alleen uitstelt) maar zolang grote drommen mensen denken "het zal wel" komt die lockdown er wel, al was het maar als paniekmaatregel van de overheid. En dan zitten we pas echt in de shit.
Het komt mij ook m'n strot uit een ik loop tegen de muren op, maar dit is gewoon how de wereld er nu bij ligt.
https://www.motoplus.nl/n...f-motorrijden-aan-banden/
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Met 27.000 op de klok. Zeer goed onderhoud in de afgelopen 2 jaren ;
Remschijven voor & blokken, Balhoofdlager, Beide banden, RK kettingset, Carbs ultrasoon gedaan, Remblokken achter, Motorolie & filter, Remolie, Bougies, Nokkkenaskettingspanner, Wiellagers

[ Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-03-2020 07:19 ]
Ik ga vandaag wel binnen rijden, in Forza op de Xbox of Battlefield of Rocket League op de PC.
Heel het filmpje gekeken, ik vind het heel knap, maar vraag me wel ontzettend af hóe dat ding nou rijdt. Op deze manier heeft de bouwer toch helemaal niet de mogelijkheid om het stuur nog een halve graad te kantelen, om te kijken of 'ie dan net wat lekkerder stuurt en zo? Tenminste, zo zie ik het voor me hoe het ontwikkelen "in de fabriek" gebeurt - steeds kleine aanpassingen (dus nieuwe onderdelen) tot iemand zegt: ja, nu is 'ie goed.PilatuS schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:26:
Tsja, als KTM het niet maakt moet je het zelf maar doen. Resultaat vanaf 7:45.
YouTube: ●The making of the KTM RC 1290●
[ Voor 59% gewijzigd door CodeCaster op 22-03-2020 08:12 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Alsof de IC het enige is wat momenteel overbelast dreigt te raken of waar je bij een ongeluk een beroep op moet doen. Zusje doet triage voor huisartsposten (regio Eindhoven) en die liet al een screenshot ziet van 334 wachtende met wachttijden oplopend naar een uur omdat mensen zonder urgentie actief geweerd worden bij huisartsposten. Er is dus een gerede kans dat je zorgtraject momenteel verre van optimaal is. Zolang de overheid het niet verbied moet je die risicoinschatting zelf maken.VidaR-9 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Want er liggen op een gemiddelde dag 10 motorrijders op de IC?
@Joopieboy mooi ding, compleet andere motor dan je gsxr, hopelijk heb je er veel plezier van. Sommige merken raden aan om de QS/blipper die eerste paar honderd kilometers niet te gebruiken. bij BMW maakt dat niet uit?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@R0y. Brotha! 🤜Waaj schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:56:
Misschien scheelt het ook dat de gemiddelde Aziaat 2 koppen kleiner is en ongeveer de helft weegt van een Westerling.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is meer vanwege het risico wat je loopt als motorrijder, de IC's liggen vol dus een brokkenmaker kunnen ze niet erbij hebben._eLMo_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:10:
In België is het al verboden. Wel zeer triest, aangezien het een perfecte manier is om je contactloos en alleen te vervoeren. En even tussen die 4 muren uit te komen...
En er gaat een moment komen waarop men keuzes gaat maken qua behandelen. Als jij dan in de kreukels binnenkomt vs iemand met 'betere kaarten': pech gehad.Joopieboy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Het is meer vanwege het risico wat je loopt als motorrijder, de IC's liggen vol dus een brokkenmaker kunnen ze niet erbij hebben.
Blijf gewoon binnen, in juni schijnt de zon ook nog wel.
Dan kun je fietsers ook meteen gaan verbieden. En wat dacht je van de bezorgers? en zo kun je wel even doorgaan. Geen echt argument dus.Joopieboy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Het is meer vanwege het risico wat je loopt als motorrijder, de IC's liggen vol dus een brokkenmaker kunnen ze niet erbij hebben.
Helaas moet ik wel gewoon rijden voor woon-werk en alles, dus ik ga gewoon weer op pad dadelijk en van de week.Eddos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:10:
[...]
En er gaat een moment komen waarop men keuzes gaat maken qua behandelen. Als jij dan in de kreukels binnenkomt vs iemand met 'betere kaarten': pech gehad.
Blijf gewoon binnen, in juni schijnt de zon ook nog wel.
Zo wordt het wel gebracht. Maar eens. Is gewoon paniekvoetbal nu...f2ride2001 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:11:
[...]
Dan kun je fietsers ook meteen gaan verbieden. En wat dacht je van de bezorgers? en zo kun je wel even doorgaan. Geen echt argument dus.
Dat is dus de reden dat ik dit weekend niet ga rijden. En dat is ook een kwestie van risico-inschatting.Napsju schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:38:
Het was vandaag druk op de dijk. Niet normaal!
Hopelijk mag het morgenavond nog.
Dan moet ik komende week toch echt een keer naar m'n werk ... en dat kan alleen per motor_eLMo_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:10:
In België is het al verboden. Wel zeer triest, aangezien het een perfecte manier is om je contactloos en alleen te vervoeren. En even tussen die 4 muren uit te komen...
[edit] Overigens denk ik dat al die dodo's die nu de stranden en bossen vullen een grotere kans hebben om op de IC te komen dan motorrijders ....
[ Voor 9% gewijzigd door Waaj op 22-03-2020 10:26 ]
En, tja, aangezien ik toch naar mijn werk moet, kan ik net zo goed even binnendoor, over de dijk rijden
PS @ Joopieboy: Mooie motor!
[ Voor 19% gewijzigd door f2ride2001 op 22-03-2020 10:41 ]
Neem voor eens een keer je verantwoordelijkheid en blijf gewoon thuis.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:25:
Lekker motor rijden mannen. Ook al is het niet nodig. Vooral onnodig risico gaan lopen. Maar dan niet gaan zeiken als je corona krijgt en je moet op ic liggen en die zitten vol.
Het lijkt helaas zo te zijn dat mensen denken dat alle adviezen en regels alléén voor ALLE andere mensen opgesteld worden en dat ze zelf een uitzonderingspositie bekleden..... Ook hier, helaas
Elders las ik al de cynische opmerking dat die 1,5Mtr. afstand haast wel gebaseerd moet zijn op twee keer het IQ van de persoon omgezet naar Centimeters ...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat is nu de moeite om gewoon even thuis te blijven? Als het hier Italie toestanden worden is dat mede aan mensen zoals jou te danken. Als wij hier een lockdown krijgen is dat mede aan mensen zoals jou te danken. Net zoals die mafkezen die gewoon met zn alle in het bos gaan lopen.Destruction schreef op zondag 22 maart 2020 @ 05:11:
[...]
Ik neem mijn maatregelen, maar no f*cking way dat ik me in paniek laat brengen. Ik was vanavond bij vrienden, 1 biertje gedronken maar dat viel toch niet helemaal goed. Ik was daar op de motor, needless to say dat ik morgen (of maandag) m'n motor weer even moet ophalen. Niemand gaat mij daarin tegenhouden. Noem me eigenwijs, of wat je wil.. Maar tbh.. Men zit allemaal zo vast in die paniek dat het "nu weet ik het wel" gehalte nogal de overmacht neemt. Hard door de bochten scheuren of dat soort acties laat ik absoluut uit m'n hoofd, maar voor zover ik de motor gebruik om van A naar B te komen... In een vorige post gaf ik al aan, er worden ook mensen van hun stadsfiets gekegeld die dat niet overleven. Moeten we dan ook allemaal stoppen met fietsen?
Nogmaals, ik wil niets bagatelliseren maar een lockdown vind ik vooralsnog overdreven. Houdt je gewoon aan de richtlijnen en dan zal het zo'n vaart niet lopen denk ik. Virologen geven ook wel toe dat een lockdown niet vol te houden is in Nederland, wat dat betreft zie ik het zo ver niet komen. Nou heb ik hooikoorts, en in de hoogtij dagen komen daar (soms) astmatische klachten bij opzetten. Ik kan dus niet uitsluiten dat ik rond juli-augustus alsnog in isolatie _moet_ gaan.; Tot die tijd wil ik graag nog een voorzichtig, heel klein beetje plezier maken.
Als je zo erg bang bent om op de IC te komen, waarom rij je dan überhaupt motor?Tylen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:25:
Lekker motor rijden mannen. Ook al is het niet nodig. Vooral onnodig risico gaan lopen. Maar dan niet gaan zeiken als je corona krijgt en je moet op ic liggen en die zitten vol.
En voor de duidelijkheid, ik blijf thuis vandaag, en afgezien van 1 keer naar de supermarkt ben ik al anderhalve week niet buiten geweest. En dat doe ik niet omdat ik zelf bang ben voor de gevolgen van het coronavirus maar omdat ik heel goed begrijp dat ik daarmee anderen in gevaar breng. Anderen, zoals mijn ouders die allebei 80+ zijn en tot de risicogroep horen. Ik vind het alleen ontzettend hypocriet om te stellen dat motorrijden zo ontzettend gevaarlijk is dat je daarmee direct anderen in gevaar brengt omdat elk motorritje blijkbaar als gevolg heeft dat je daarmee een IC-bed bezet houdt. Als dat echt je mening is, zoek een andere hobby en ga bijvoorbeeld kantklossen.
Is het niet over het dragen van motor kleding dan gaat het nu over de RIVM maatregelen.
Ja op de bank binnen zitten is het veiligste.
Een rondje fietsen of wandelen, met de auto of wat dat betreft motorrijden, op je paard, met je hond of je kind.
Het mag nog steeds en is ook mijn inziens niets mis mee.
Voorkom alleen groepsvorming, ga niet met heel je gezin naar de bouwmarkt of supermarkt.
Ga niet met je wielerclub een mini tour rijden, of je motorclub, enz, enz
En andere mening is ook goed, die respecteer ik.
Maar laten we deze discussie nou niet hier gaan voeren.
Het voelt ondertussen een beetje als van die moraalridders die met 100 op de linker baan gaan rijden omdat "je hier toch niet harder mag".
Ja ze hebben gelijk maar de huidige maatregelen laten je nog steeds vrij om naar buiten te gaan.
Laat de mensen die dat doen gewoon in hun waarde.
[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 22-03-2020 12:14 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
+1 en voor alle "blijf thuis, gezondverstand" roepers. We hebben het RIVM voor wat nodig is en wat niet hea. Als je meer gaat doen meen je het kennelijk beter te weten. was je handen, doe je schoenen uit bij iemand thuis en hand voor je mond als je hoest of whatever.Bommes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:11:
Maar laten we deze discussie nou niet hier gaan voeren.
Ondertussen rij ik weer naar mn werk op de moto en mag ik daar een heus HazMat pakkie aan omdat mijn VGIZ clienten de flu hebbe
And it goes BRAAAAAPP!
Gisteren was ik van plan om m'n CBR600F (F3, 1997) uit de winterstalling te trekken. Dat ging helaas niet als gepland.
Buiten gezet, contact er op, dash lichtjes gingen aan (neutraal, oliedruk), ik druk op de startknop en ik hoor PATS onder het zadel vandaan komen.
Geen dash lichtjes meer, ook niet na contact uit/aan.
- Startkabels er op gezet, leverde niks op, geen lichtjes aan.
- Multimeter op de accu: 12,5v. Beetje zwakjes, maar ruim voldoende om minstens de dash lichtjes aan te krijgen.
- Alle zekeringen doorgemeten met de multimeter. Allemaal goed, inclusief de hoofdzekering bij het startrelais.
- Om het relais heen gemeten, er is continuiteit naar de andere kant van het startrelais.
Nog even lopen frutten, en toen weer huiswaarts gegaan.
Werkplaatshandboek erbij gepakt om even na te gaan wat ik nog meer kan testen.
To do:
- Andere accu om mee te testen
- Testen met ander startrelais (heb even een nieuwe ovolgens schema gefabriekt van een 70A autorelais en een zekeringhouder)
- Even dubbelcheck dat b.v. claxon en passinglight (c.q. grootlicht flitser) het eveneens niet doen.
- Contactslot los halen en meten of daar prik heen gaat.
- Contactslot zelf door meten.
Schema is dat de positief van de accu naar het startrelais toe gaat. Inwendig takt hij daar direct af naar de hoofdzekering.
Vanaf de hoofdzekering 2 draden, eentje naar de gelijkrichter, eentje naar het contactslot. Vanaf contactslot naar zekeringkast en daar vandaan door naar de rest van de motor.
Kortom, ergens tussen de zekeringkast en het startrelais moet er iets stuk zijn, gezien niks stroom krijgt, maar de zekeringen goed zijn.
Als ik kom te overlijden is dat mijn vrijwillige bijdrage aan de overbevolking van NederlandTylen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:25:
ja want de RIVM heeft de waarheid in pacht. Lees even hun tweets er op na.ROFLASTC schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:17:
[...]
+1 en voor alle "blijf thuis, gezondverstand" roepers. We hebben het RIVM voor wat nodig is en wat niet hea. Als je meer gaat doen meen je het kennelijk beter te weten. was je handen, doe je schoenen uit bij iemand thuis en hand voor je mond als je hoest of whatever.
Ondertussen rij ik weer naar mn werk op de moto en mag ik daar een heus HazMat pakkie aan omdat mijn VGIZ clienten de flu hebbe
- nee hoor, Corona komt hier niet.
En als het komt, dan hebben we voldoende kennis om het gelijk in te dammen.
- nee hoor geen gevaar. Gewoon geen handen schudden en goed in je ellebog niezen.
- nee hoor, scholen gewoon open houden.
- nee, de school moet dicht! (2 dagen later)
- nee hoor er komt geen crisis. Alles onder controle.
- nee hoor, gewoon naar buiten gaan, geen probleem
En iedere keer werd het ongelijk van het RIVM bevestigd. Ze hebben geen flauw idee, daar komt het op neer. Dus als iedereen nu gvd z'n verantwoordelijk pakt en niet naar de bouwmarkt of de plaatselijke markt gaat dan kunnen we de druk verlichten.
Do { Ping } while ( LOL )
Jawel, wel een echt argument.f2ride2001 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:11:
[...]
Dan kun je fietsers ook meteen gaan verbieden. En wat dacht je van de bezorgers? en zo kun je wel even doorgaan. Geen echt argument dus.
Inderdaad, fietsers vallen ook wel eens, maar de schade is over het algemeen veel minder; schrammetje, pijn in de schouder. Weinig actie voor het ziekenhuis.
We zitten deels nog in de ontkenningsfase, maar er is écht iets aan de hand!
Stop hiermee alstublieft.Shadow_Agent schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:17:
[...]
ja want de RIVM heeft de waarheid in pacht. Lees even hun tweets er op na.
- nee hoor, Corona komt hier niet.
En als het komt, dan hebben we voldoende kennis om het gelijk in te dammen.
- nee hoor geen gevaar. Gewoon geen handen schudden en goed in je ellebog niezen.
- nee hoor, scholen gewoon open houden.
- nee, de school moet dicht! (2 dagen later)
- nee hoor er komt geen crisis. Alles onder controle.
- nee hoor, gewoon naar buiten gaan, geen probleem
En iedere keer werd het ongelijk van het RIVM bevestigd. Ze hebben geen flauw idee, daar komt het op neer. Dus als iedereen nu gvd z'n verantwoordelijk pakt en niet naar de bouwmarkt of de plaatselijke markt gaat dan kunnen we de druk verlichten.
Doe dit op geenstijl, of weet ik waar, maar niet hier. Gewoon niet.
Heb je mijn andere posts over dit onderwerp ook gelezen? Ik krijg sterk de indruk van niet.Beavbusi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
[...]
Wat is nu de moeite om gewoon even thuis te blijven? Als het hier Italie toestanden worden is dat mede aan
mensen zoals jou te danken. Als wij hier een lockdown krijgen is dat mede aan mensen zoals jou te danken. Net zoals die mafkezen die gewoon met zn alle in het bos gaan lopen.
Lees de draad, voor je blaat. Als je mij wil vergelijken met de randdebielen die je omschrijft heb je het echt niet begrepen.
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 22-03-2020 13:54 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
In het algemeen zou ik vooral de adviezen van de overheid opvolgen en niet zelf gaan bedenken hoe 'we ons moeten gedragen'.Tylen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:25:
Als de overheid, zoals ik begrijp in BE is gebeurd (?), motorrijden een onaanvaardbaar risico vindt zal het op dat moment verboden worden. Dat geldt ook voor alle andere hobby's, sporten en vrijetijdsbesteding.
Enkele tips:McKaamos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:06:
verhaal...
Je hebt nu wel de zekeringen doorgemeten, maar krijg je ook spanning tot aan je zekeringen? (en uiteraard na de zekering)
batterijaansluiting gecontroleerd? corrosie doet soms rare dingen
Spanning wil nog niet zeggen dat je ook stroom hebt, test bij voorkeur met een testlampje ipv met enkel een multimeter.
Ik heb de multimeter in de testpuntjes van de zekering geprikt, daar had ik netjes dezelfde 12,5v die ik ook op de accu had.Baggeraar schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Enkele tips:
Je hebt nu wel de zekeringen doorgemeten, maar krijg je ook spanning tot aan je zekeringen? (en uiteraard na de zekering)
batterijaansluiting gecontroleerd? corrosie doet soms rare dingen![]()
Spanning wil nog niet zeggen dat je ook stroom hebt, test bij voorkeur met een testlampje ipv met enkel een multimeter.
Edit: op de hoofdzekering that is. De zekeringkast moet ik even checken.
Je hebt gelijk wat betreft spanning en stroom. Zal de accutester eens op de accu zetten. Dat had ik nog niet gedaan.
Als alternatief kan ik ook de accuspanning meten met het contact aan (en dus wat lampjes e.d. aan horen te zijn, c.q. stroom trekken)
Dankje!
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 22-03-2020 13:58 ]
Je kan ook met je multimeter in mV modus meten over de fuses, daarmee krijg je ook een idee van opgenomen vermogen.
Een fuse heeft namelijk altijd een kleine weerstand waardoor je een soort van shunt weerstand in je circuit hebt.
0mV = geen stroom
0.5mV = 50mA
Conversion chart hier: https://us.autologic.com/...ent-draw-conversion-chart
In principe wil je gewoon weten of er stroom loopt, maar hiermee heb je ook meteen een idee van -ongeveer- hoeveel.
succes!
En toen stortte er een satelliet neer op je huis
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb je meteen niets meer aan je schotelantenneVrijdag schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]
En toen stortte er een satelliet neer op je huis
Op 6:25 is wel te zien dat ie bezig is geweest met de geometrie. Aan de andere kant heb ik ook zo mijn twijfels over hoe het zal rijden. Vooral of de hoek van de voorvork wel helemaal is wat het moet zijn. Dat is iets wat zelfs Yamaha met een recente fiets verpest heeft. Verder lijkt de voorkant veel hoger te zijn dan de achterkant. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat het allemaal optimaal is.CodeCaster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:10:
Heel het filmpje gekeken, ik vind het heel knap, maar vraag me wel ontzettend af hóe dat ding nou rijdt. Op deze manier heeft de bouwer toch helemaal niet de mogelijkheid om het stuur nog een halve graad te kantelen, om te kijken of 'ie dan net wat lekkerder stuurt en zo? Tenminste, zo zie ik het voor me hoe het ontwikkelen "in de fabriek" gebeurt - steeds kleine aanpassingen (dus nieuwe onderdelen) tot iemand zegt: ja, nu is 'ie goed.
Edit: Op 8:22 is de bellypan ook niet horizontaal met de grond en dat terwijl het achterwiel nog hoger zit dan normaal. Laat je het achterwiel de grond raken wordt het nog erger. Ik denk dat de voorvorkpoten een centimeter of 5 door de tripleclamp zouden moeten komen het het ding te krijgen zoals bij mijn RC8.
Nog even verder gekeken en dat voorwiel zit wel erg vreemd. Vooral de afstand van spatbord tot aan de bovenkant is heel groot.
:strip_exif()/f/image/OJdYR5jl8yi18TQkU1mosfIL.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 22-03-2020 14:31 ]
Had je toch ATGATT thuis op de bank moeten zittenWill_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:14:
[...]
Heb je meteen niets meer aan je schotelantenne
De bout van dit tandwiel zit muurvast.
Hoe kan ik nu het beste dit ding los krijgen zonder alles te slopen, ik heb het nu gedaan door mijn rem vast te zetten zodat je tegendruk hebt. Hier ga ik dus gewoon doorheen.
Heb het ook geprobeerd door hem in de eerste versnelling te zetten, maar wil niets slopen.
Ketting vervangen heb ik eerder gedaan op de 750 en daar had ik niet deze problemen, qua kunde zou het dus wel moeten lukken.
Het enige wat ik nog kan proberen is een grotere sleutel erop zetten om zo meer kracht te kunnen geven
Iemand hier nog met andere ideeën?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Knap gedaan maar er zullen maar weinig mensen wachten op een blok van een naked in een supersport. Dat zie je ook terug in het blok van fabrikanten die wel een superbike en naked maken zoals Aprilia, BMW en Yamaha. Als die het blok van de supersport is in de naked zetten wordt het intern compleet anders opgebouwd waardoor het veel minder vermogen levert op top maar wel een stuk meer in het gebied waar je meestal op straat in rijdt.PilatuS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Op 6:25 is wel te zien dat ie bezig is geweest met de geometrie. Aan de andere kant heb ik ook zo mijn twijfels over hoe het zal rijden. Vooral of de hoek van de voorvork wel helemaal is wat het moet zijn. Dat is iets wat zelfs Yamaha met een recente fiets verpest heeft. Verder lijkt de voorkant veel hoger te zijn dan de achterkant. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat het allemaal optimaal is.
Edit: Op 8:22 is de bellypan ook niet horizontaal met de grond en dat terwijl het achterwiel nog hoger zit dan normaal. Laat je het achterwiel de grond raken wordt het nog erger. Ik denk dat de voorvorkpoten een centimeter of 5 door de tripleclamp zouden moeten komen het het ding te krijgen zoals bij mijn RC8.
Nog even verder gekeken en dat voorwiel zit wel erg vreemd. Vooral de afstand van spatbord tot aan de bovenkant is heel groot.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Foto's zijn maar foto's maar volgens mij heeft hij de geometrie overgenomen van de superduke, die poten staan wel erg recht voor een supersport. Dat zorgt voor een heel direct sturende motor maar is ook onstabieler op snelheid. Ben benieuwd wat er gebeurd als je ermee >250 gaat rijden, ik wil het iig niet uitproberen
Een krachtige luchtsleutel heb je waarschijnlijk niet in de buurt liggen / beschikbaar? Warm stoken met een gasbrander / autogeen lasapparaat is dan waarschijnlijk ook een No-Go (?).Rubman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:41:
Ik ben bezig de ketting van mij VFR800 uit 2001 te vervangen maar loop al vast bij het voorste tandwiel.
Hoe kan ik nu het beste dit ding los krijgen zonder alles te slopen, ik heb het nu gedaan door mijn rem vast te zetten zodat je tegendruk hebt. Hier ga ik dus gewoon doorheen.
Heb het ook geprobeerd door hem in de eerste versnelling te zetten, maar wil niets slopen.
Ketting vervangen heb ik eerder gedaan op de 750 en daar had ik niet deze problemen, qua kunde zou het dus wel moeten lukken.
Het enige wat ik nog kan proberen is een grotere sleutel erop zetten om zo meer kracht te kunnen geven
Kettingset morgen of dinsdag even mee nemen naar de dealer én vragen of 'ie de zelf aangeschafte kettingset voor je wil monteren tegen werkplaats-tarief en anders de hele opdracht uit besteden inclusief aanschaf nieuwe kettingset.
@xos Ik denk dat je in jouw stukje twee dingen (Naked / Supersport) even om moet wisselen in de éérste zin
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-03-2020 15:07 ]
De geometrie van een Super Duke is het ook niet helemaal. Bij een Super Duke loopt de onderkant van het blok nog netjes horizontaal tegenover de grond, dat is hier niet het geval. Die voorkant klopt weinig van en 250 er mee rijden zou ik ook niet durven te doen.xos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Foto's zijn maar foto's maar volgens mij heeft hij de geometrie overgenomen van de superduke, die poten staan wel erg recht voor een supersport. Dat zorgt voor een heel direct sturende motor maar is ook onstabieler op snelheid. Ben benieuwd wat er gebeurd als je ermee >250 gaat rijden, ik wil het iig niet uitproberen. Imho is dit echt het project van een amateur die maar wat onderdelen bij elkaar raapt en ze pasklaar maken ipv van iemand die er echt verstand van heeft.
Schakelaar op je stuur wel op aan???McKaamos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:06:
Okay, eentje voor de experts...
Gisteren was ik van plan om m'n CBR600F (F3, 1997) uit de winterstalling te trekken. Dat ging helaas niet als gepland.
Buiten gezet, contact er op, dash lichtjes gingen aan (neutraal, oliedruk), ik druk op de startknop en ik hoor PATS onder het zadel vandaan komen.
Geen dash lichtjes meer, ook niet na contact uit/aan.
- Startkabels er op gezet, leverde niks op, geen lichtjes aan.
- Multimeter op de accu: 12,5v. Beetje zwakjes, maar ruim voldoende om minstens de dash lichtjes aan te krijgen.
- Alle zekeringen doorgemeten met de multimeter. Allemaal goed, inclusief de hoofdzekering bij het startrelais.
- Om het relais heen gemeten, er is continuiteit naar de andere kant van het startrelais.
Nog even lopen frutten, en toen weer huiswaarts gegaan.
Werkplaatshandboek erbij gepakt om even na te gaan wat ik nog meer kan testen.
To do:
- Andere accu om mee te testen
- Testen met ander startrelais (heb even een nieuwe ovolgens schema gefabriekt van een 70A autorelais en een zekeringhouder)
- Even dubbelcheck dat b.v. claxon en passinglight (c.q. grootlicht flitser) het eveneens niet doen.
- Contactslot los halen en meten of daar prik heen gaat.
- Contactslot zelf door meten.
Schema is dat de positief van de accu naar het startrelais toe gaat. Inwendig takt hij daar direct af naar de hoofdzekering.
Vanaf de hoofdzekering 2 draden, eentje naar de gelijkrichter, eentje naar het contactslot. Vanaf contactslot naar zekeringkast en daar vandaan door naar de rest van de motor.
Kortom, ergens tussen de zekeringkast en het startrelais moet er iets stuk zijn, gezien niks stroom krijgt, maar de zekeringen goed zijn.
Standaard ingeklapt? en zo ja werkt dat schakelaartje in de standaard?
In zijn vrij staan??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Houten Balk door je achterwiel?Rubman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:41:
Ik ben bezig de ketting van mij VFR800 uit 2001 te vervangen maar loop al vast bij het voorste tandwiel.
Daarmee zet je het wiel vast. Beter dan je rem gebruiken.
Vaak zit er een borgplaat EN loctite. Dus blijft een uitdaging.
Luchtsleutel doet wonderen.
Met warmte opletten want je keerring zit erachter en die wil je NIET warm stoken.
Suc6
Je hoeft 't spul ook niet tot 'roodgloeiend' op te stokenf2ride2001 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Houten Balk door je achterwiel?
Met warmte opletten want je keerring zit erachter en die wil je NIET warm stoken.
Suc6
Die balk is wel een goeie.f2ride2001 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Houten Balk door je achterwiel?
Suc6
De borgplaat ben ik niet tegen gekomen, zo nog maar ff kijken. Kan hem mij ook niet herinneren van de 750 kettingset wissel.
(bij gebrek aan een luchtsleutel, dat is verreweg het makkelijkste voor zoiets.)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Moet wel lukken met wat vindingrijkheid.
Zit mij nu alleen zorgen te maken over die borging,
Youtube? YouTube: Honda Vfr800 sprocket change, chain and torque specs!Rubman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:59:
Ik ga even mcguyveren
verteld niks over een borging..
Weet ik, maar je zult maar idioot tegenkomen die helemaal los gaat met een brander....Will_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:38:
[...]
Je hoeft 't spul ook niet tot 'roodgloeiend' op te stokenDat spul kan temperaturen van ± 100o Celsius écht wel hebben anders zou 't materiaal tijdens normale bedrijfstemperaturen van het blok ook al 'stuque' gaan....
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
McGuyver kan thuis blijven, bestel gewoon een goed wringijzer: - op een halve meter afstand kan je zat kracht geven als de boel vast zit. Let wel idd op of er geen borging nog zit, anders blijf je bezigRubman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:59:
Ik ga even mcguyveren
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Je had waarschijnlijk ook al in de gaten gekregen dat die 'discussie' hier een ruime pagina geleden al 'gestopt' was?Outerspace schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:40:
[mbr]Heren, dames, zullen we de discussie over Corona houden waar deze ook hoort? Themaforum: Coronavirus[/mbr]
Welkom in dit topique overigens
Op mijn pagina nietWill_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:54:
[...]
Je had waarschijnlijk ook al in de gaten gekregen dat die 'discussie' hier een ruime pagina geleden al 'gestopt' was?
Welkom in dit topique overigens
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Waarom ga je dan bij vrienden langs? Dat is hetzelfde.Destruction schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
[...]
Heb je mijn andere posts over dit onderwerp ook gelezen? Ik krijg sterk de indruk van niet.
Lees de draad, voor je blaat. Als je mij wil vergelijken met de randdebielen die je omschrijft heb je het echt niet begrepen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leg eens uit.... Hoe stel ik in dat ik ALLE post uit één topic gewoon in één pagina wil zien?Chakotay schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:11:
Grappig hoe na meer dan 20 jaar sommigen nog steeds niet door lijken te hebben dat posts per pagina een user-setting is
De standaard is nog steeds 50 posts pér pagina en da's maar goed ook
Recreatief rondrijden in België mag momenteel niet inderdaad, maar heb nog niet gehoord dat er boetes voor zijn uitgeschreven.Requiem19 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:47:
[...]Als de overheid, zoals ik begrijp in BE is gebeurd (?), motorrijden een onaanvaardbaar risico vindt zal het op dat moment verboden worden. Dat geldt ook voor alle andere hobby's, sporten en vrijetijdsbesteding.
De motor gebruiken voor woon/werk of voor boodschappen is uiteraard wel nog toegelaten.
Ik werk van thuis uit de komende weken, en doordat ik iedere dag door weer en wind de motor gebruik voor woon/werk en zeer zelden maar voor het plezier ga rijden (ga in de vrije tijd liever op de trapfiets) vind ik het helemaal niet erg dat de motor even aan de kant staat.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dat kan je bezwaarlijk recreatieve ritjes noemen, gewoon om de stad heen, maar het houdt me mentaal gezond
Even huis uit. Lekker met de motor. Anders krijg ik echt ernstige ontwenning verschijnselen...
Nogmaals, lees eerst mijn eerdere posts over dit onderwerp maar even terug. Je bent nu op basis van één post aan het ranten. Een post die nog geen 10% van het verhaal verteld. Zoals ik al zei: Je hebt het kennelijk niet begrepen.Beavbusi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:17:
[...]
Waarom ga je dan bij vrienden langs? Dat is hetzelfde.
Er zijn maatregelen van kracht. Deze kunnen nog wat meer kracht krijgen door noodverordeningen. Dat deze er nog niet zijn vindt ik raar. Erg raar. Want infeite kan de politie nu nog niet optreden tegen mensen die inderdaad met het hele gezin naar de bouwmarkt e.d. gaan. Ik weeg mijn risico's af. Gisteren even naar vrienden, inderdaad. Maar ik zit niet naast ze op de bank ofzo, ik houdt wel de gepaste afstand. Ik weeg mijn risico's af. Toen ik afgelopen vrijdag bij de supermarkt aan kwam en zag dat het er stik druk was, ben ik omgekeerd. Dat risico is mij te groot. Een verjaardag volgende week zaterdag? Sorry, maar die sla ik even over.
Ik ga er verder ook niet meer op in. Dit is een motor topic, en geen corona topic. Alles raakt overspoeld met corona. En hoewel ik de zaak zeker serieus neem, vindt ik het wel even genoeg zo. Er zijn meer onderwerpen om over te discussiëren.
Gisteren trouwens nog even aan de CBR geknutseld, voor ik ermee weg ging. Even de brakke 12v aansluiting (navi o.a) vervangen en anders (beter) aangesloten. Ook had ik al een half jaar een tanktas liggen, ik moest nog wat fabrieken om 'm aan de motor te kunnen bevestigen, dat is nu ook gelukt
[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 22-03-2020 20:38 ]
Hier ook. Dit weekend was al heel mooi weer en dat blijft de komende dagen ook zo. Heb nu al zeker 2 weken de motor niet hoeven schoonmakenf2ride2001 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:51:
Exact, bij mij ook. Was nog nooit zo blij dat ik naar mijn werk moest komen.
Even huis uit. Lekker met de motor. Anders krijg ik echt ernstige ontwenning verschijnselen...
Afgelopen week werd ons opgeroepen thuis te werken als dat kan. Maar ik moet gebruik maken van een rekencomputer op het werk om leidingen door te rekenen (anders hebben mensen straks kokend water in de straten ipv warm water in huis). Kan dat op afstand? Ja hoor, maar ik had er een hard hoofd in dat onze ICT afdeling "genoeg capaciteit op het netwerk" zou regelen.
Daar kreeg ik gelijk in want het netwerk was een drama! Dus zat ik in m'n uppie in op kantoor, zeer tevreden met de heen- en terugreis met rustige wegen en mooi weer! Geen files, niet af hoeven remmen, gewoon aan één stuk door gas geven
Ik gun niemand de ziekte maar deze rust mag nog wel even duren.
Hopelijk komen we al die nadelen vlug te boven.
Niemand die zich zorgen maakt over de geestelijke gesteldheid van @Tylen ?Tylen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:32:
Vandaag even de velgen ontdaan van alle resten van het plaklood. Daarna de remklauwen schoongemaakt inclusief zuigers. En aangezien ik toch bezig was de rest van de motor ook met de tandenborstel Schoongemaakt. Helemaal mooi weer.
De Britse modder in met "Statham".
Multistrada V4.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
(Als ik na een flinke bui onderweg weer thuis kom dan wrijf ik de bovenste delen wel eens af met een handdoek, dan droogt het properder op, dat wel. En spiegels + lampen die poets ik regelmatig wel)
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nah. Kan @Tylen de mijne ook vast wel een keer wassen als ie vuil isGrubeater schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:42:
[...]
Niemand die zich zorgen maakt over de geestelijke gesteldheid van @Tylen ?
:strip_exif()/f/image/qyk86gaLTMc2luTIcfEmwjdR.jpg?f=fotoalbum_large)
Linker motor is van @NLDViane
Gamertag: timmie271
Mooi speelgoed hoor! Je avatar foto klopt alleen niet, da's een rooietimmie271 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Nah. Kan @Tylen de mijne ook vast wel een keer wassen als ie vuil is
[Afbeelding]
Linker motor is van @NLDViane
Hoe rijdt zo'n CBR650R nou? Meer als een naked of meer als supersport? Het zijn wel 'hoge' (boven de kroonplaat) clipons toch?
Ze hebben diezelfde foto niet van de zwartenoes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:22:
[...]
Mooi speelgoed hoor! Je avatar foto klopt alleen niet, da's een rooie
Euhm. Denk meer richting de supersport, zo zit het in ieder geval wel. Echt rechtop zitten lukt nietHoe rijdt zo'n CBR650R nou? Meer als een naked of meer als supersport? Het zijn wel 'hoge' (boven de kroonplaat) clipons toch?
Zelf makentimmie271 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Ze hebben diezelfde foto niet van de zwarte![]()
![]()
![]()
![]()
[...]
Handjes los, dan lukt dat makkelijkPilatuS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Als ik met mijn fiets het gas vast ga houden met duim en wijsvinger kan ik rechtop zitten
Dan sowieso natuurlijk, maar met 2 vingers lukt het dus ook. Zowel op mijn oude SV1000S als op de RC8 kan ik dan rechtop zitten. Soms wel fijn op een langzaam rechtstuk
Zodra ik tegen de tank aanzit kan ik idd wel bijna helaamlrechterop zittenPilatuS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Als ik met mijn fiets het gas vast ga houden met duim en wijsvinger kan ik rechtop zitten
Maar heb er nu net 130km mee gereden in totaal dus moet hier en daar nog even aan alles wennen
Het is allemaal wat groter en sneller dan de 250.
De klok staat zelfs nog op zomertijd
Hij kan er ook al opstaan
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Had idd al besloten hem erop te laten staan
Ik heb 't inmiddels opgegeven om de tijd dáár, in dat klokje, aan te passen. 326.000 knoppen combinaties indrukken om één uur vooruit te kunnen scrollen, en dat vervolgens in 't najaar nogmaals doen om 't hele spel weer terug te kunnen zetten naar de 'juiste' tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 22-03-2020 23:14 ]
Vandaar dat ik al niks van de knopjes snapteWill_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:05:
[...]
Ik heb 't inmiddels opgegeven om de tijd dáár, in dat klokje, aan te passen. 326.000 knoppen combinaties indrukken om één uur vooruit te kunnen scrollen, en dat vervolgens in 't najaar nogmaals doen om 't hele spel weer terug zetten naar de 'juiste' tijd.
Al heb ik nu wel alle instellingen op ééntje na gevonden en dat is het lampje die gaat knipperen bij de redline..
Motorrijden doe je op 'gevoel'... Niet op basis van knipperende 'lampjes' op een displaytimmie271 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Vandaar dat ik al niks van de knopjes snapte![]()
Al heb ik nu wel alle instellingen op ééntje na gevonden en dat is het lampje die gaat knipperen bij de redline..
Weet ik. Ben ook nog niet eens in de buurt geweest van de redline, maar toch wil ik wel de instellingen ervan vindenWill_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:17:
[...]
Motorrijden doe je op 'gevoel'... Niet op basis van knipperende 'lampjes' op een display
En het boekje is in het Duits en dat is een beetje roestig bij mij
Engelse versie staat wel op telefoon
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 22-03-2020 23:20 ]
Nee dus!!! Hoe slecht is dát!!
[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 22-03-2020 23:35 ]
https://cdn.shopify.com/s...706_800x.jpg?v=1560925075
Veel plezier met knutselen
Is het inmiddels gelukt? Zoniet, zou je eerdaags bij mij langs mogen komen ('s avonds of in het weekend, zolang je maar op >1,5 m afstand blijt ;-) ), ben in bezit van een slagmoersleutel, die volgens opgaaf zo'n 1600 Nm zou moeten halen. En heb er ook nog slagdoppen t/m 32 mm bij, dus goede kans dat het daarmee wel lukt.Rubman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:59:
Ik ga even mcguyveren
Motul E4 Perfect Seat - voor je zadel enkel? Kan dat niet gewoon met wat sop?
Motul E7 Insect remover - Is da niet gewoon te doen met wat water en een doekje?
Daarnaast zijn er zoveel keuzes...
Wat ik nu wil halen is Motul E3 Wheel cleaner voor mn velgen, E6 Chrome & Alu Polish voor alle chroom onderdelen en de chain clean voor mn ketting, of is dat niet genoeg?
Daarnaast, hoe vaak wassen jullie de motor, de ketting, etc.?
En waar zijn dan de foto's?Tylen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:32:
Vandaag even de velgen ontdaan van alle resten van het plaklood. Daarna de remklauwen schoongemaakt inclusief zuigers. En aangezien ik toch bezig was de rest van de motor ook met de tandenborstel Schoongemaakt. Helemaal mooi weer.
Leuk al die likes bedankt.WiLLoW_TieN schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:16:
Gisteren opgehaald deze zeer nette Honda CBR600F4. Bouwjaar 2001.
Met 27.000 op de klok. Zeer goed onderhoud in de afgelopen 2 jaren ;
Remschijven voor & blokken, Balhoofdlager, Beide banden, RK kettingset, Carbs ultrasoon gedaan, Remblokken achter, Motorolie & filter, Remolie, Bougies, Nokkkenaskettingspanner, Wiellagers
** PLAATJE **
Denk dat ik een verstandige koop heb gedaan voor € 1800,--
[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-03-2020 15:12 ]
Ik denk dat @R0y. je wel kan helpen met het Duitstimmie271 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:20:
[...]
Weet ik. Ben ook nog niet eens in de buurt geweest van de redline, maar toch wil ik wel de instellingen ervan vinden
En het boekje is in het Duits en dat is een beetje roestig bij mij
Engelse versie staat wel op telefoon
XBL: DonFrans
Motor, sinds ik 'm heb nu 1x, afgelopen maand met 'm z'n eerste ritje van het jaar geven. Ff de dooie vliegen van vorig jaar eraf. En het jaar ervoor.Exclu schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:06:
Daarnaast, hoe vaak wassen jullie de motor, de ketting, etc.?
Ketting nog nooit gewassen, dat lijkt me niet echt praktisch ook gezien 't vuil 'm beschermt.
I have stability. The ability to stab.
Gelukkig heeft hij geen circuit in zijn tuin liggen
Wow geen geld! gefeliciteerdWiLLoW_TieN schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:06:
[...]
Leuk al die likes bedankt.
Denk dat ik een verstandige koop heb gedaan voor € 1800,--![]()
[Afbeelding]
Jawel. In het EngelsWill_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:22:
Heeft Honda dat zelfde boekje niet gratis online staan?
Nee dus!!! Hoe slecht is dát!!
Staat al op m'n telefoon als je het kleine zinnetje gaf gelezen
Welkom in het (noord) oostenHTT-Thalan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:40:
Ik heb gisteren mijn nieuwe buurjongen (op afstand) leren kennen. Jonge gast, onder de dertig schat ik. Heeft een crosser, en zijn 'wegmotor' is een Duke 390. Met een illegale pijp. Waar hij gisteren net ook alle resterende demping uit heeft verwijderd. Want het moet 'lawaai maken' (zijn woorden).
Gelukkig heeft hij geen circuit in zijn tuin liggen.
Dit topic is gesloten.
![]()