Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.363 views

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:29

A13X

Dude

Hkuit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Ik ben een (soort van) beginner;
Waarom vind jij een systeemhelm zo handig in dagelijks verkeer?
(Mijn scenario: thuis vertrekken, helm op, onderweg blijft 'ie of vizier op een kier, eenmaal op het werk kan 'ie weer af. Of rijdt jij in de stad met de systeembeugel omhoog, tot de snelweg?
Ik heb jaren met een integraal gereden en heb sinds vorig jaar een systeem helm. Zeker met warm weer is het fijn om bij een stop, tanken of bij aankomst/vlak voor vertrek de klep open te kunnen doen. Scheelt veel warmte en je zit jezelf niet dicht te stomen. Geeft wat meer zicht om je heen, daardoor kun je beter zien wat je doet bij in of uitrijden van de tuin oid.

Awesome

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:24:
Motortje opgehaald 8)

Merkbaar meer vermogen dan de cbr250r :9

[Afbeelding]
Is dat nu een semi-naked? :9

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:59
darkkingll schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:23:
[...]

Gewoon een sport, afgeleid van de CBR1000RR :9

De CB650R is de naked :)

[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 20-03-2020 20:25 ]

Gamertag: timmie271

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:22
darkkingll schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:23:
[...]

Geweldige pick up line trouwens.

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:43
timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:24:
Motortje opgehaald 8)

Merkbaar meer vermogen dan de cbr250r :9
Iets meer vermogen >:) , heb je de 250r nog of is deze verkocht geraakt ?

[ Voor 4% gewijzigd door corewillem op 20-03-2020 20:48 ]

• timmie271
corewillem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Iets meer vermogen >:) , heb je de 250r nog of is deze verkocht geraakt ?
Verkocht :)

En dan staat ie nog maat op 35kw ipv 70kw :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Verkocht :)

En dan staat ie nog maat op 35kw ipv 70kw :+
Áls je maar gewoon áchter me blijft rijden én ook netjes de groep volgt :D

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timmie271
Will_M schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:01:
[...]

Áls je maar gewoon áchter me blijft rijden én ook netjes de groep volgt :D
Dit keer ga ik gewoon direct naar de midden groep :P

Of verder naar achteren in de "langzame" groep :)

[ Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 20-03-2020 21:06 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:24:
[...]

Gewoon een sport, afgeleid van de CBR1000RR :9

De CB650R is de naked :)
Mjah, mis wat kappen, om eerlijk te zijn....

• timmie271
darkkingll schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Mjah, mis wat kappen, om eerlijk te zijn....
Zo kaal is ie toch niet of lijkt dat maar zo :o

Welke kappen mis je?

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Wat is hier trouwens de gedachte van om momenteel voor het plezier op de motor te rijden. Omdat we in het verkeer namelijk een risicogroep zijn en we de zorg niet meer willen belasten en ook niet het risico willen lopen om in een ziekenhuis te komen liggen vol met covid19 patiënten.

Zelf woon ik in Zeeuws-Vlaanderen en ben nu niet van plan om België in te gaan en een boete €500 te riskeren. Maar regionaal toeren is toch wel even lekker met alle hectiek.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:10
timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Zo kaal is ie toch niet of lijkt dat maar zo :o

Welke kappen mis je?
Als ik hem vergelijk met mijn oude CBR heeft ie wat minder onderkuip. Misschien bedoelt hij dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyQxiaMcajrYDNRXv1PODTEoun0=/f/image/6mJfZ3AZxdkTza6wSTc4AZek.jpg

Edit: plaatje toegevoegd

[ Voor 18% gewijzigd door InZane op 20-03-2020 21:43 ]

• timmie271
InZane schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:41:
[...]

Als ik hem vergelijk met mijn oude CBR heeft ie wat minder onderkuip. Misschien bedoelt hij dat.
Als je hem vergelijkt met de 600RR kan dat wel kloppen want uitlaat + kat zit vlak voor het achterwiel ipv ernaast of onder de buddy :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54

Vrijdag

De Zwarte

Balen en sterkte! @UTwizard !

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42
timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Dit keer ga ik gewoon direct naar de midden groep :P

Of verder naar achteren in de "langzame" groep :)
Achteraan moet je juist harder rijden.. ;)
fdees schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:40:
Wat is hier trouwens de gedachte van om momenteel voor het plezier op de motor te rijden. Omdat we in het verkeer namelijk een risicogroep zijn en we de zorg niet meer willen belasten en ook niet het risico willen lopen om in een ziekenhuis te komen liggen vol met covid19 patiënten.

Zelf woon ik in Zeeuws-Vlaanderen en ben nu niet van plan om België in te gaan en een boete €500 te riskeren. Maar regionaal toeren is toch wel even lekker met alle hectiek.
Goede vraag, wat mij betreft niet zo zeer vanwege de eventuele gevaren van ongelukken.
Dus solo rijden zie ik me zelf nog wel doen nu maar met andere afspreken om te rijden..

Ik heb morgen min of meer met @Joopieboy afgesproken om een rondje te gaan rijden.
Maar ik twijfel oprecht.
Niet omdat ik bang ben voor joopieboy...
Maar heel eerlijk begin ik wil wat angstig te worden van heel de situatie en dus het opzoeken van contact met mensen buiten mijn "quarantaine groep".

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Alsof ik er zelf niet voorzichtig mee ben, ik heb net een dubbele doorgeslagen keelontsteking achter de rug dus mijn weerstand en conditie is ook niet alles. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:56
Bommes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:21:
[...]

[...]

Goede vraag, wat mij betreft niet zo zeer vanwege de eventuele gevaren van ongelukken.
Dus solo rijden zie ik me zelf nog wel doen nu maar met andere afspreken om te rijden..

Ik heb morgen min of meer met @Joopieboy afgesproken om een rondje te gaan rijden.
Maar ik twijfel oprecht.
Niet omdat ik bang ben voor joopieboy...
Maar heel eerlijk begin ik wil wat angstig te worden van heel de situatie en dus het opzoeken van contact met mensen buiten mijn "quarantaine groep".
Ik ga morgen ook een eindje rijden met 'n vriend, maar we hebben van tevoren afgesproken gewoon onze helmen op te houden en geen fysiek contact te hebben.

Ik neem de zelf-opgelegde quarantine uiterst serieus, maar met wat zelf-opgelegde restricties kunnen dit soort dingen best.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

België kom je nu sowieso niet meer in tenzij het voor werk is of iets belangrijks. Daar is recreatief motorrijden nu aan banden gelegd. Zelf heb ik alleen morgen nog een rit met mijn neef en daar houd ik ook gewoon mijn helm en handschoenen op. Voor de rest is het of met de motor of auto naar het werk en is het eventjes klaar met de plezierritjes.

En eerlijk gezegd heb ik persoonlijk helemaal geen zin meer om voorlopig te motorrijden :P Door al dat thuiswerken is de werkdruk ook lekker toegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pagman op 20-03-2020 22:33 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-01 14:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Pagman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:27:
[...]

België kom je nu sowieso niet meer in tenzij het voor werk is of iets belangrijks. Daar is recreatief motorrijden nu aan banden gelegd. Zelf heb ik alleen morgen nog een rit met mijn neef en daar houd ik ook gewoon mijn helm en handschoenen op. Voor de rest is het of met de motor of auto naar het werk en is het eventjes klaar met de plezierritjes.
Of je nu recreatief voorbeweegt op de motor, fiets, auto of step, dat is allemaal hetzelfde.

In Nederland geldt eigenlijk hetzelfde, alleen wordt er nog niet gecontroleerd.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grubeater schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Of je nu recreatief voorbeweegt op de motor, fiets, auto of step, dat is allemaal hetzelfde.

https://www.omroepbrabant...iskeer-je-4000-euro-boete

:'(

Suc-6 met éven goedkoop gaan tanken in ieder geval... De komende járen verdien je dat niet meer terug.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 20-03-2020 22:39 ]

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Grubeater schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Ik dacht dat fietsen nog wel is toegestaan omdat je dan "lichaamlijk" in beweging bent.
Is het in Nederland niet nog voornamelijk Social distancing en het liefst niet onnodig naar buiten gaan.
Dure tankbeurt :D

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Pagman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:40:
[...]

Ik dacht dat fietsen nog wel is toegestaan omdat je dan "lichaamlijk" in beweging bent.
Is het in Nederland niet nog voornamelijk Social distancing en het liefst niet onnodig naar buiten gaan.
Het gaat volgens mij vooral om social distancing inderdaad. Dan zie ik niet wat er mis is met motorrijden, je hebt een helm op je hoofd, handschoenen aan etc. Ok, die tussenstop voor een bak koffie en/of een uitsmijter kun je nu niet maken, maar dat deed je misschien toch al niet tijdens je toerritjes (ik ook niet, maar toch.. Gaat om het idee).

Vd week ook een kort rondje gemaakt, geen anderen geappt of opgezocht. Gewoon in m'n eentje een kleine 40km, en daarna weer naar huis gegaan. Het was ook tijd om iets eetbaars in elkaar te prutsen :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:00
@Bommes @Joopieboy zolang jullie beide de hele tijd je helm op en handschoenen aan houden moet het wel kunnen toch? Of gaat @Bommes op de Vespa met de jethelm? Die zijn natuurlijk niet corona-proof :P

Ik rij hier ook nog wel een rondje soms, maar alleen vanaf huis via een omweg weer terug naar huis, zonder stops op plekken waar mensen zijn. Tanken ook alleen bij onbemande tankstations, maar dat was voorheen ook al :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37

Nu focussen de reacties zich allemaal op dat Social Distancing, maar zijn punt ging nmm vooral over het niet onnodig belasten van de zorg door onze risicovolle hobby (én over het in een ziekenhuis terecht willen komen wat al vol ligt met covid19 patiënten).
En dat is wel een eye-opener vind ik...

• InZane
Hkuit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:05:
[...]

Nu focussen de reacties zich allemaal op dat Social Distancing, maar zijn punt ging nmm vooral over het niet onnodig belasten van de zorg door onze risicovolle hobby (én over het in een ziekenhuis terecht willen komen wat al vol ligt met covid19 patiënten).
Het is inderdaad een hobby met wat meer risico. Daar probeer ik wel rekening mee te houden door vooral geen gekke dingen te doen. Scheelt ook dat het wel lekker rustig is op de weg.
Hardlopen doe ik ook nog steeds, maar dan wel even alleen momenteel. Kan natuurlijk ook van alles misgaan onderweg. Maar om nou fulltime binnen te gaan zitten..

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:21:
[...]

[...]
In de snelle groep hadden we het omgedraaid: sneller vooraan, rustiger tempo achteraan. Werkte erg goed, ieder kon lekker zn eigen tempo rijden. Alleen bij een afslag even opletten of iedereen weer bij elkaar is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:20:
[...]

Het is inderdaad een hobby met wat meer risico. Daar probeer ik wel rekening mee te houden door vooral geen gekke dingen te doen. Scheelt ook dat het wel lekker rustig is op de weg.
Hardlopen doe ik ook nog steeds, maar dan wel even alleen momenteel. Kan natuurlijk ook van alles misgaan onderweg. Maar om nou fulltime binnen te gaan zitten..
Mee eens. Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat een neef van me bijna dodelijk verongelukte in Duitsland, met zijn motor. Een in principe vrij onschuldige aanrijding met uiteindelijk best grote gevolgen (oog, naald..). Toen ik dat bericht kreeg was ik net bezig m'n toenmalige motor (Div900) op te knappen, ik had daar net een zooi onderdelen voor gekocht en was enthousiast aan het sleutelen. Na dat telefoontje heb ik de schuur dicht gegooid, ik was er wel ff klaar mee. Gelukkig is m'n neef uiteindelijk goed hersteld, maar het is echt even spannend geweest hoe (en OF) hij eruit zou komen... :/

Maar uiteindelijk, er gaan ook mensen dood die van hun stadsfiets gereden worden. Moet je dan ook maar nooit meer fietsen :?

Volgens mij bestaat er in het leven helemaal niets waar geen risico aan zit. Er kan je altijd iets overkomen, hoe lomp of voorzichtig je ook bent. Ik wil niks bagatelliseren, neem vooral alle maatregelen die je nemen wil en doe waar jij je goed bij voelt... Maar ik ben de afgelopen jaren er helaas iets te vaak aan herinnerd dat je moet genieten van het leven omdat je simpelweg niet weet wat er op je pad kan komen.

Voor mij dan dus ook de afweging dat ik wél de deur uit ga om een stuk te wandelen of fietsen, of er even op uit ga met de motor. Ter ontspanning, zo belangrijk. Maar toen ik vanmiddag aan kwam bij de supermarkt en ik zag dat de parkeerplaats en fietsen rekken compleet vol stonden, ben ik ook even omgekeerd ja. Dan kom ik later wel terug. Normaal kan het me weinig schelen of er 10 of 10.000 man om me heen loopt, maar in deze tijden sla ik het even over ;)

Of anders verwoord: Je wilt een straat oversteken. Je kijkt naar links, je kijkt naar rechts, en voor de zekerheid kijk je nog één keer naar links.. Helemaal vrij. Je steekt over, en er valt een helicopter op je hoofd :P

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 21-03-2020 00:21 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:54:
[...]

In de snelle groep hadden we het omgedraaid: sneller vooraan, rustiger tempo achteraan. Werkte erg goed, ieder kon lekker zn eigen tempo rijden. Alleen bij een afslag even opletten of iedereen weer bij elkaar is.
'Follow-Up' systeem ;)

Dat werkt helaas niet écht lekker als er mensen voor 't éérst in groepsverband (mee) rijden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Daar probeer ik wel rekening mee te houden door vooral geen gekke dingen te doen.
Ah, want normaal gesproken doe je wél dingen die je een dwarslaesie of coma kunnen bezorgen? :o
Destruction schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:19:
[...]

Voor mij dan dus ook de afweging dat ik wél de deur uit ga om een stuk te wandelen of fietsen, of er even op uit ga met de motor. Ter ontspanning, zo belangrijk. Maar toen ik vanmiddag aan kwam bij de supermarkt en ik zag dat de parkeerplaats en fietsen rekken compleet vol stonden, ben ik ook even omgekeerd ja. Dan kom ik later wel terug. Normaal kan het me weinig schelen of er 10 of 10.000 man om me heen loopt, maar in deze tijden sla ik het even over ;)
Je doet 't dan ook niet alleen voor jezelf hè. Als je jong en gezond bent, doe je het met name voor de 60 à 70+-ers die over een weekje geen plek meer op de IC toegewezen kunnen krijgen en dus maar aan de kant geschoven worden, omdat er al teveel 40+-ers op de IC liggen die "meer kans" op overleven hebben. Dat soort tafererelen. Je ouders bijvoorbeeld. Dáár doe je het voor.

[ Voor 61% gewijzigd door Osiris op 21-03-2020 07:49 ]

• Jolke
  • Laatst online: 16:26
Chakotay schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:53:
[...]

Ik rij hier ook nog wel een rondje soms, maar alleen vanaf huis via een omweg weer terug naar huis, zonder stops op plekken waar mensen zijn. Tanken ook alleen bij onbemande tankstations, maar dat was voorheen ook al :)
Gisteren ook nog gereden en getankt. Tankstation was zo aardig om de deuren open te laten staan en door contactloos te pinnen, hoefde ik helemaal niets aan te raken. Alleen die slang, want de handschoentjes waren op. 8)7

• Dutchhero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-01 21:50
Niet meer (recreatief) motor rijden vanwege corona lijkt me wat overdreven, je kunt ook makkelijk zwaargewond raken tijdens het klussen aan huis, laat dat nou net zijn wat half Nederland doet om zichzelf bezig te houden tijdens deze periode van Social distancing. Het is hardstikke druk bij de bouwmarkten, tuincentra en houthandels, dan zou je ook kunnen zeggen "werk niet met powertools ivm corona".

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Pagman & @Will_M Ik weet dat België een no-go zone is. Maar uiteindelijk is het heel lastig wanneer je de polder in duikt, want je hebt wegen waarmee je op eens in België zit. Het is trouwens wel heel hypocriet en idioot hoe een deel van de Belgen hiermee omgaan, want ze trekken nog met zijn alle naar Zeeuws-Vlaanderen. Op het strand is het gewoon druk bij momenten.

Voor mij is het ook even alleen maar bezig zijn. Wordt ook geen gigantisch groepsrit, maar een lekkere rit. Helemaal alleen, helm en handschoenen constant aan. Boodschappen doe ik nu ook voor een hele week en probeer op wat rustigere momenten te gaan.

Tanken doe ik nog a-socialer dan een onbemande pomp. Met Rabobank Wallet kan je tanken, dus gewoon niet eens de pinautomaat moet ik dan aanraken alleen de pomp zelf, maar daarvoor heb je motorhandschoenen aan en daarmee zit je niet echt aan je gezicht .

@Dutchhero Dat is helemaal waar en waarschijnlijk is het nog eens een stuk gevaarlijker als je soms mensen er mee ziet werken. Maar heb het idee dat je het ook niet moet opzoeken en daarmee bedoel ik mensen en gevaren. Laatste doen we hopelijk altijd al.

• InZane
Osiris schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Ah, want normaal gesproken doe je wél dingen die je een dwarslaesie of coma kunnen bezorgen? :o

[...]

Je doet 't dan ook niet alleen voor jezelf hè. Als je jong en gezond bent, doe je het met name voor de 60 à 70+-ers die over een weekje geen plek meer op de IC toegewezen kunnen krijgen en dus maar aan de kant geschoven worden, omdat er al teveel 40+-ers op de IC liggen die "meer kans" op overleven hebben. Dat soort tafererelen. Je ouders bijvoorbeeld. Dáár doe je het voor.
Je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel hè?

Voor mijn vader hoef ik het niet meer te doen, want die is al een tijd niet meer onder ons. Dat is een van de redenen dat ik ook zoveel mogelijk probeer te genieten. Het kan zo ineens afgelopen zijn.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hkuit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:50:
Waarom vind jij een systeemhelm zo handig in dagelijks verkeer?
Je specificeerde "in het dagelijks verkeer", maar ineens moest ik bedenken: sommige telefoons hebben gezichtsherkenning. Dat is met een systeemhelm gemakkelijker.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-01 14:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TucanoItaly schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Je specificeerde "in het dagelijks verkeer", maar ineens moest ik bedenken: sommige telefoons hebben gezichtsherkenning. Dat is met een systeemhelm gemakkelijker.
Gebruik jij je telefoon dan op de motor?

Of bedoel je als je stilstaat dat je dan je helm niet af hoeft te zetten?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42
@Equator een beetje moderne motor heeft cruise control dus kun je gerust een beetje Facebooken of appen onderweg..
Je weet tog jonguh d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 21-03-2020 09:34 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• nehal3m
InZane schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel hè?

Voor mijn vader hoef ik het niet meer te doen, want die is al een tijd niet meer onder ons. Dat is een van de redenen dat ik ook zoveel mogelijk probeer te genieten. Het kan zo ineens afgelopen zijn.
Same here. Het kan zonder aankondiging in een oogwenk voorbij zijn.

Tuurlijk, hou een beetje rekening met de toekomst en kijk af en toe met een vooruitziende blik, maar neem dat niet al te serieus en leef vooral nu. Het verleden is een herinnering, de toekomst een fantasie en het enige dat écht bestaat is nu.

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Tuurlijk, hou een beetje rekening met de toekomst en kijk af en toe met een vooruitziende blik, maar neem dat niet al te serieus en leef vooral nu. Het verleden is een herinnering, de toekomst een fantasie en het enige dat écht bestaat is nu.
En dan krijg je ineens kinderen, en ziet je levensvisie er ineens héél anders uit.

Als ik mijn kinderen niet had gehad lag ik nu ook op een kleedje in het bos van de zon te genieten, lekker motorritjes maken en shoppen waar dat nog mogelijk was.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-03-2020 09:47 ]

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:46:
[...]

En dan krijg je ineens kinderen, en ziet je levensvisie er ineens héél anders uit.
Fair enough, maar he'k nie, en komen ook nie.

edit: Je zou kunnen stellen dat het dan juist belangrijk is om er bij stil te staan dat het zou kunnen dat je 's middags na je werk nooit meer thuis komt en je je partner en kinderen elk moment maximaal moet liefhebben.

Je zult meer rekening met hun toekomst moeten houden, maar daar tref je m.i. voorbereidingen voor en dan moet je het loslaten; je hebt er zelf immers praktisch geen invloed op.

[ Voor 43% gewijzigd door nehal3m op 21-03-2020 09:49 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Als ik mijn kinderen niet had gehad lag ik nu ook op een kleedje in het bos van de zon te genieten, lekker motorritjes maken en shoppen waar dat nog mogelijk was.
Tsja of een slechte gezondheid hebben door astma. Erg leuk vind ik het niet, zit nu al een week in totale afzondering. Maar als ik dat virus krijg ben ik de sjaak dus dan maar 2 weken volledig zonder andere mensen doorbrengen. Ik fiets elke dag nog wel een rondje maar zolang ik afstand hou zou dat moeten kunnen. Boodschappen 1x per week op een rustig moment.. hoewel ik het niet meer om half 8 mag doen gezien dat nu exclusief voor de oudjes is.. :/ Naja dan maar 8u ofzo.

Het is nu op zich mooi weer voor de motor maarja, ik kan niet echt ergens naartoe ofzo. Dus die laten we dan ook maar staan. Hopelijk wordt het snel beter. Zowel 't weer als de crisis.

I have stability. The ability to stab.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01 20:38
Equator schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Hoef je iig je handschoenen niet uit te trekken om m te ontgrendelen. Mis de irisherkenning van de Galaxy S8 vaak wel hoor, dat was ideaal! Alleen je vizier open, telefoon uit je jas vissen, klaar :Y

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bommes schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:34:
@Equator een beetje moderne motor heeft cruise control dus kun je gerust een beetje Facebooken of appen onderweg..
Ik loop achter, cruise control?

Een of andere manier om je gas vast te zetten? Neem ik aan?

• InZane
[...]

Tja, ik heb een gezin met 2 kinderen hoor (ben 40+), waar ik de hele week echt alles voor doe. Momentjes alleen zijn ook belangrijk. Ik kan absoluut genieten van een ritje of duurloop over de Veluwe met alleen maar mezelf en de natuur om me heen. Gewoon even je hoofd leegmaken.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

Equator schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Echte cruise control idd.

Maar dan zit je dacht ik wel minimaal aan motoren als S1000R, Speed Triple, KTM1290R

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:28:
[...]

'Follow-Up' systeem ;)

Dat werkt helaas niet écht lekker als er mensen voor 't éérst in groepsverband (mee) rijden.
:Y En beter met kleinere dan grotere groepen lijkt me.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
noes schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:39:
[...]

:Y En beter met kleinere dan grotere groepen lijkt me.
Juist voor grote groepen werkt dat goed. Als iedereen zich er goed aan houdt tenminste. Dan is het niet zo erg als er wat grotere gaten vallen in de groep.
Mijn ervaring is alleen dat gelijk de halve groep gaat staan wachten als er 1 of 2 wat achter vallen, dat is dan juist weer niet het idee van follow-up :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56
Will_M schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:28:
[...]

'Follow-Up' systeem ;)

Niet helemaal. Zoals het follow up systeem meestal wordt beschreven heb je een vaste voorrijder en achterrijder. Bij een afslag blijft nummer 2 staan, en die laat iedereen passeren behalve de achterrijder. Zo rouleert iedereen. Te chaotisch imho, zeker bij een iets steviger tempo.

Wat wij doen is een voorrijder, eventueel maar niet per se een achterrijder, en bij een afslag zorg je dat je de volgende kunt zien. Zo niet: wachten. Ziet de volgende waar hij heen moet, kan degene die staat te wachten gewoon weer door.
De voorrijder laat van tijd tot tijd even de groep weer bij elkaar komen, bijvoorbeeld bij een kruising.
Dit werkt heel goed met groepen van ongeveer hetzelfde niveau, waarbij de langzamere rijders zich daar bewust van zijn en zich niet laten opjagen om bij te blijven. Ze hoeven immers niet bang te zijn dat ze de groep kwijt raken, want die wacht wel. Toch kan iedereen zijn eigen tempo rijden.

Zijn de onderlinge snelheidsverschillen wat groter, dan hanteren we hetzelfde maar dan zorgen we zeker voor een vaste achterrijder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Osiris schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Dat klopt ook. Maar zoals ik al aangeef, kan er eigenlijk altijd vanalles fout gaan waardoor je in het ziekenhuis of zelfs op de IC terecht komt. Motorrijden heeft daar niet het alleenrecht op, uiteraard.

Wat mijn ouders betreft, mijn vader heeft een auto immuunziekte, met een daarbij wisselende longinhoud. Mijn ouders zitten inderdaad in volledige isolatie, met name omdat een evt. besmetting voor mijn vader eigenlijk alleen maar slecht kan aflopen. Ook ik en mijn broer worden tijdelijk buiten de deur gehouden. Leuk is iets anders, maar in het belang van hun gezondheid zou ik ook niet willen dat zij een dergelijk risico nemen.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-01 16:46
Equator schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Werkt heerlijk op de Superduke: knop aan, snelheid instellen en gaan! Uitzetten kan met hetzelfde knopje, het gas naar voren duwen (hij kan iets verder als de neutrale stand) of remmen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Werkt heerlijk op de Superduke: knop aan, snelheid instellen en gaan! Uitzetten kan met hetzelfde knopje, het gas naar voren duwen (hij kan iets verder als de neutrale stand) of remmen.
Scrambler 1200 werkt exact gelijkt. Het is en blijft geweldig over lange stukken rij je een stuk meer ontspannen.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Hkuit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:05:
[...]

Wat een interessante reacties!
Mooi om te zien hoe we omgaan met de risico's van het motorrijden Lijkt een beetje op An Inconvenient Truth.
Want daar draait het volgens mij om, het verschil tussen Gevaar en Risico:
[...]

Inzane begint (naar mijn mening) goed, door te erkennen dat het een hobby is met wat meer risico, en daar heb je inderdaad wat invloed op door geen gekke dingen te doen. Daarna ga je echter misschien een beetje de mist door het hardlopen aan te halen.
Het draait m.i. allemaal om het begrip 'risico', dat is gedefinieerd als "risico=kans x effect". Motorrijden is per definitie een 'gevaarlijke activiteit' ("er kán iets gebeuren waardoor je gewond raakt, of erger) en bij motorrijden is zowel de kans op een gevaarlijke situatie als het effect van een gevaarlijke situatie best groot.
Kans: je rijdt op 2 wielen, dus je kunt omvallen/uitglijden
Effect: je rijdt max. 100 km/u >:) en die snelheid bereik je heel gemakkelijk, in een paar seconden, en als er iets gebeurt bij een beetje snelheid dan zit daar veel energie in. Bovendien ben je niet beschermd door gordels, door kreukelzones, enz.
Destruction schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:19:
[...]

Mee eens. Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat een neef van me bijna dodelijk verongelukte in Duitsland, met zijn motor. Een in principe vrij onschuldige aanrijding met uiteindelijk best grote gevolgen (oog, naald..).

Maar uiteindelijk, er gaan ook mensen dood die van hun stadsfiets gereden worden. Moet je dan ook maar nooit meer fietsen :?

Volgens mij bestaat er in het leven helemaal niets waar geen risico aan zit. Er kan je altijd iets overkomen, hoe lomp of voorzichtig je ook bent. Ik wil niks bagatelliseren, neem vooral alle maatregelen die je nemen wil en doe waar jij je goed bij voelt... Maar ik ben de afgelopen jaren er helaas iets te vaak aan herinnerd dat je moet genieten van het leven omdat je simpelweg niet weet wat er op je pad kan komen.

Of anders verwoord: Je wilt een straat oversteken. Je kijkt naar links, je kijkt naar rechts, en voor de zekerheid kijk je nog één keer naar links.. Helemaal vrij. Je steekt over, en er valt een helicopter op je hoofd :P
Dat laatste voorbeeld kun je mooi op mijn "Risico=KansxEffect" plaatsen; het Effect is dramatisch groot, de Kans is erg klein, het totale risico is daarmee (erg) laag.
En de stadsfiets: daarbij is de Kans per ritje niet zo heel groot, maar wij maken nogal wat ritjes, dus daarmee wordt de Kans dat er wat gebeurt best groot. Het Effect is echter gelukkig (meestal) beperkt, vanwege de lage snelheid van de fietser en de goede bumpers van de moderne auto's.

En wat betreft "Volgens mij bestaat er in het leven helemaal niets waar geen risico aan zit", daar zit wel wat in, maar waarschijnlijk bedoel je onbewust "waar geen gevaar in zit"; er zijn nogal wat dingen 'gevaarlijk' zonder dat ze heel erg risicovol zijn.
nehal3m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Mooie woorden;
ik denk ook niet dat je 'risicoloos' moet willen leven. Fijnstof is slecht voor je en leidt tot kanker; dus de stad uit en het bos in? Nee, want daar hangt ook fijnstof, van nature. Wat nu?
Ik ben een veiligheidskundige die na 25 jaar niet-rijden toch weer een motor heeft aangeschaft. Dom? Ja, vanuit zuiver veiligheidskundig perspectief wel. In onze e-Golf zit ik een stuk veiliger...
Maar ik wilde het weer meemaken, dat gevoel van vrijheid tijdens het motorrijden, dat contact tussen motor en mens, het verkennen van weggetjes waar ik nog nooit gereden heb. En ik heb bewust een 50 pk sterke motor gekocht zodat het allemaal net wat rustiger aan gaat. Wellicht dat er in de toekomst weer een wat krachtigere motor komt. Mét ABS dan, dat wel ;)

• HTT-Thalan
We nemen voorzorgsmaatregelen :).

Morgen vertrek ik met een aanhanger met boeken, speelgoed, kleding en kampeerspullen naar het Noord Oosten en mag ik de hele bende opslaan in de (voor ons leeggeruimde) garage. Heel lief van die mensen! Mocht er dan toch een lockdown komen rond of tijdens de verhuizing dan kunnen we gewoon met kinderen, wat eten en de bare essentials die kant op stuiven en daar blijven totdat we de rest mogen komen halen. Het is een uitgebreid plan wat maar voor een bepaalde periode uitkomst bied, maar het is een klein extra safety net, op en neer rijden vergt contact met helemaal niemand en het is niet alsof ik wat anders te doen had morgen :).

If all else fails kunnen we op slaapmatjes liggen daaro, zolang de kinderen wat speelgoed hebben, hun knuffeldieren en wat kleding komt het wel goed. Internet word eind die maand omgezet dus vermits de laptops ook meegaan hebben we er ook 'tv' en een volledige keuken + koelkast is al aanwezig.

Is trouwens geen troep, de aanhanger van de Hornbach:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEYLpj3V_IJmxZk_00541IMynyQ=/f/image/MVIib0hRqNzVDwd6UIfDJ3Bo.jpg

zit stevig in elkaar allemaal en zonder scherpe randjes. Kwam ook netjes inclusief plaathouder, losbreekkabel enzo. Blij mee :).

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Heb je die aanhanger gekocht op de lengte van je voortuin?

• HTT-Thalan
Waaj schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:11:
Heb je die aanhanger gekocht op de lengte van je voortuin?
Nou, dat heb ik wel opgemeten voor ik hem ging halen ja. 3 dagen max op straat volgens de plaatselijke verordening, en waar zet je hem veilig aan vast? Hij paste op de millimeter door het hek (of waar ooit een hek was) voor de Transalp, en ligt nu aan diezelfde ketting vast, da's beter dan op straat aan een wielklem ofzo.

Ik heb grotere wagens overwogen (de Dacia mag 1400 geremd trekken) maar met 1200 eigengewicht rijklaar en een 1.2TCE vond ik dat zelf eigenlijk niet verantwoord. Deze is bovendien met huif precies zo hoog en nét iets smaller dus dat scheelt met de luchtweerstand (die toch al beroerd is op de Lodgy).

We hebben ruimte te over in het nieuwe huis maar ik heb de aanhanger uiteindelijk alleen nodig voor de motor, hout en meubeltjes enzo dus dit is groot zat.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vanaf volgende week trotse eigenaar van

Afbeeldingslocatie: https://www.qonnex.nl/media/motoren/1024x768/1321941_3.jpg

Slechts een 43500km op de teller.

Vanmiddag een proefrit gemaakt, nadat ik al 8jaar niet meer had gereden. Heerlijk weer, droge weg en wat een heerlijkheid.

Het vermogen is enorm, vooral onderin. Even wennen aan de boxer, maar man wat heb ik er een plaatje in gehad. Heel anders dan de Japanners die ik voorheen reed.

Tijdens de proefrit even gestopt bij een kennis met een garage, en samen even alle techniek doorgekeken.
Maar 1 probleem gevonden, en beetje olie lekkage bij het kijkglas. Maar dat wordt vervangen.

Zeer blij om weer bij motorrijdend nl te horen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:34:
Werd toch lastig met die wind van vandaag. :P

Zo maar eens foto's uploaden hier, volgens mij was ik een redelijk blij ei op de foto's te zien. ;)

• sypie
  • Niet online
Net bij mijn 2 vaste motorzaken geweest. De ene met een vraag over een afgebroken onderdeeltje van mijn helm. Kreeg een bon mee van mijn favoriete verkoper, zodoende valt het nog onder garantie... Dus binnenkort mijn helm even inleveren zodat die opgestuurd kan worden.

Bij de andere zaak even een bierfiltberekening gemaakt wat groot onderhoud ongeveer gaat kosten. Het afgelopen jaar (20.000km) niet zoveel aan gedaan op een luchtfilter na. Kosten zijn rond de €1600... Nu na gaan denken hoe ik dat ga oplossen...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Werd toch lastig met die wind van vandaag. :P

Zo maar eens foto's uploaden hier, volgens mij was ik een redelijk blij ei op de foto's te zien. ;)
Met jouw ovalen kale knar is dat best een goeie vergelijking. :+

I have stability. The ability to stab.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stiekem wel he :+

Maar goed, de beloofde foto's!
Ze stond vanochtend mooi klaar voor mij. O+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_090943-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_090854-Medium.jpg
En deze jongen was dus zo blij als een klein kind. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG-20200321-WA0017-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG-20200321-WA0016-Medium.jpg
De kleurstelling en uitvoering is echt fenomenaal:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_111022-Medium.jpg
Uitleg van een uur gehad, alles gekoppeld, navi, helm, headset, dingen ingesteld, uitleg hoe en wat.
Eerst een wat kort rondje in de buurt daar naar een kennis, broodje doen en bakkie koffie.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_130032-Medium.jpg
Alles ingesteld en daar ging de echte reis naar Brabant beginnen!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_134352-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_134417-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_134409-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200321_134429-Medium-rotated.jpg
Eerste indruk, wat een fantastische machine en heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt! Fantastische relaxte reismachine, ondanks dat ik nog herstellende ben is er heel makkelijk en fijn mee te rijden. Ben niet moe of afgepeigerd meer, geen pijn meer in mijn lijf. Lekker zitten en rijden.
Wel heel blij ben ik dat de bak een heel stuk soepeler is dan de demo en ook de quickshifter echt heel verfijnd werkt in verhouding. Dat hebben ze goed voor elkaar!

Dit weekend even rustig aan, morgen met de vriendin en de auto op pad, dinsdag weer even naar de zaak maar het weekend erop waarschijnlijk wat kilometers maken samen met een vriend. Hopelijk dan ook met de nieuwe helm. Man wat een herrieding en wat beslaat die HJC RPHA 11 toch snel. :P

• DrivinUCrazy
Dat ziet er goed uit!
En niet meer zo klein in verhouding tot jouw lengte. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:25:
Dat ziet er goed uit!
En niet meer zo klein in verhouding tot jouw lengte. :)
Haha ja dat scheelt wel een beetje idd _O-
Echt dat zitcomfort en de rust met rijden, heerlijk! :P Had die gekke belg toch gelijk. :+

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:22
@Equator & @Joopieboy gefeliciteerd mannen en welkom in de wereld van de boxers :Y)
@Joopieboy jij ziet er idd heel blij uit op die foto en terecht, een hele mooie machine man! (y)

Mijn mening is, dat als je eenmaal boxer heb gereden, en gewend ben aan de manier en hoe rustig dat rijd, je niet meer anders wil 8)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Uiteindelijk gaan we bijna allemaal van ons jeugdideaal (Superrrrrrrrrrsport) naar iets dat we vroeger als een ‘oude mannen motor’ zagen 😄.

De vraag is of we dan zelf oude mannen aan het worden zijn of dat ons beeld van ‘oude mannen motoren’ gewoon fout was.

Ik houd het maar op het laatste ^^.

XMCS Netherlands

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja deze oude mannenmotor stuurt strakker dan menig supersport, heeft elektrische vering, alle mogelijke manieren van controle, abs, etc, quickshifter. Hier kan ik iedere dag bij wijze van spreke het maximale uithalen zonder direct dood te gaan zoals op een supersport. _O-

En na 3 uur stap ik rustig af bij een terrasje zonder eerst mijn lijf tot leven te moeten krijgen. :+

• HTT-Thalan
Requiem19 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:35:
Uiteindelijk gaan we bijna allemaal van ons jeugdideaal (Superrrrrrrrrrsport) naar iets dat we vroeger als een ‘oude mannen motor’ zagen 😄.

De vraag is of we dan zelf oude mannen aan het worden zijn of dat ons beeld van ‘oude mannen motoren’ gewoon fout was.

Vroeger? :+.

• Requiem19
  • Nu online
Joopieboy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:36:
Nja deze oude mannenmotor stuurt strakker dan menig supersport, heeft elektrische vering, alle mogelijke manieren van controle, abs, etc, quickshifter. Hier kan ik iedere dag bij wijze van spreke het maximale uithalen zonder direct dood te gaan zoals op een supersport. _O-

En na 3 uur stap ik rustig af bij een terrasje zonder eerst mijn lijf tot leven te moeten krijgen. :+
Ik ben het helemaal met je eens nu, maar 10 jaar geleden was ik het er absoluut niet mee eens geweest. Jij zelf denk ik ook niet, want het staat bij mij toch wel bij dat je vaak genoeg het concept 'super sport' verdedigd hebt :).

Is misschien ook wel een soort kentering in motorland. Vroeger waren de 600 cc's echt super populair, terwijl nu bijna geen 1 fabrikant nog 600 cc's maakt. Het schuift somehow toch allemaal een beetje op naar meer naked / toering of gewoon de meest heftige 1000+ cc Superbikes.

XMCS Netherlands

• HTT-Thalan
" 600cc is enough for everyone. "

• DrivinUCrazy
En toch is dat gek. We hebben al regelmatig meegemaakt dat Aziaten foto's maakten van onze motoren. Niet omdat ze overal foto's van willen hebben, maar omdat wij denken 10x zoveel cc's nodig te hebben als zij...

En ja, ik rij zelf ook een 1200, en vooral met duo plus bagage ben ik blij met dat beschikbare koppel. Maar heb ik het écht nodig?

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:52:
We nemen voorzorgsmaatregelen :).

Morgen vertrek ik met een aanhanger met boeken, speelgoed, kleding en kampeerspullen naar het Noord Oosten en mag ik de hele bende opslaan in de (voor ons leeggeruimde) garage. Heel lief van die mensen! Mocht er dan toch een lockdown komen rond of tijdens de verhuizing dan kunnen we gewoon met kinderen, wat eten en de bare essentials die kant op stuiven en daar blijven totdat we de rest mogen komen halen. Het is een uitgebreid plan wat maar voor een bepaalde periode uitkomst bied, maar het is een klein extra safety net, op en neer rijden vergt contact met helemaal niemand en het is niet alsof ik wat anders te doen had morgen :).

If all else fails kunnen we op slaapmatjes liggen daaro, zolang de kinderen wat speelgoed hebben, hun knuffeldieren en wat kleding komt het wel goed. Internet word eind die maand omgezet dus vermits de laptops ook meegaan hebben we er ook 'tv' en een volledige keuken + koelkast is al aanwezig.

Is trouwens geen troep, de aanhanger van de Hornbach:

[Afbeelding]

zit stevig in elkaar allemaal en zonder scherpe randjes. Kwam ook netjes inclusief plaathouder, losbreekkabel enzo. Blij mee :).
Waar is het noordoosten volgens jou? Want daar woon ik, en ik krijg nog een kofferset van je! >:)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik rij ook met een 1200, is mijn eerste motor en geen supersport.

Maar ik zit er fatsoenlijk op en het is een motor die ik mooi vind #hobbyrijder. Maar als er modellen zouden zijn met minder CC's, maar wel gewoon comfortabel en goed uitgerust qua accessoires zou dit voor mij ook geen probleem zijn geweest.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, ik wordt 45 dit jaar, een vind mezelf al regelmatig een oude man. !)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Misschien scheelt het ook dat de gemiddelde Aziaat 2 koppen kleiner is en ongeveer de helft weegt van een Westerling.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:47:
En toch is dat gek. We hebben al regelmatig meegemaakt dat Aziaten foto's maakten van onze motoren. Niet omdat ze overal foto's van willen hebben, maar omdat wij denken 10x zoveel cc's nodig te hebben als zij...

En ja, ik rij zelf ook een 1200, en vooral met duo plus bagage ben ik blij met dat beschikbare koppel. Maar heb ik het écht nodig?
Waarschijnlijk niet :P

Ik zit nu ook te kijken naar motoren met 1100-1300cc, maar dat is puur en alleen omdat ik naar een comfortabele motor zoek voor mijn lengte.
Ik wil graag een motor waar ik comfortabel rechtop op kan zitten. Met een lengte van 1.90 (of langer) zit je dan eigenlijk vast aan allroads met veel CC, want de modellen met 600-800cc zijn simpelweg kleinere motoren.

Als er een BMW GS Adventure op de markt kwam met exact dezelfde ergonomische mogelijkheden (zithoogte, stuurlocatie, hoogte stepjes etc etc) als de 1200/1250, en liefst ook opties/accesoires, maar dan het blok van de 750 of 850 dan zou ik dat waarschijnlijk perfect vinden. Of een KTM Adventure die qua model de 1290 is, maar dan met het 790 blok bijvoorbeeld.

• NLDViane
Waaj schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:56:
Misschien scheelt het ook dat de gemiddelde Aziaat 2 koppen kleiner is en ongeveer de helft weegt van een Westerling.
* Aziaat gaat naast stuur staan
Kijk, motoren voor reuzen! Het stuur is net zo hoog als ikzelf :+

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Joopieboy Dikke fiets jonguh! Ik zie alleen maar tandenfoto’s, dus volgens mij ben je erg blij :)
HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:47:
" 600cc is enough for everyone. "
En je kunt je ook niet voorstellen waarom iemand meer dan 256 kB in zijn PC nodig heeft? :P

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Requiem19 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:39:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens nu, maar 10 jaar geleden was ik het er absoluut niet mee eens geweest. Jij zelf denk ik ook niet, want het staat bij mij toch wel bij dat je vaak genoeg het concept 'super sport' verdedigd hebt :).

Is misschien ook wel een soort kentering in motorland. Vroeger waren de 600 cc's echt super populair, terwijl nu bijna geen 1 fabrikant nog 600 cc's maakt. Het schuift somehow toch allemaal een beetje op naar meer naked / toering of gewoon de meest heftige 1000+ cc Superbikes.
Ook een beetje omdat er veel misvattingen zijn over SS's, je kan er prima woon-werk mee rijden en verre vakanties, mits je aanpassingen doet en voor lief neemt dat het echt veel onderhoud gaat kosten. :)
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:47:

Het is wel lekker. 8)

• Requiem19
  • Nu online
Er kan nooit teveel koppel zijn.

:D.

XMCS Netherlands

• DrivinUCrazy
@Tankiej Precies mijn punt.

@Joopieboy En lekker is al dat koppel zeker! En de zithouding, super! Nu kunnen we tenminste in één ruk een kilometer of 600 rijden zonder al te moe te worden. :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:03:
@Tankiej Precies mijn punt.

@Joopieboy En lekker is al dat koppel zeker! En de zithouding, super! Nu kunnen we tenminste in één ruk een kilometer of 600 rijden zonder al te moe te worden. :P
En als ik rustig doe zonder te tanken. :+ Damn dat wordt afkicken. :P

• DrivinUCrazy
De mijne wordt juist zuiniger bij sportievere rijstijl, dus dat valt nog te bezien.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Daarom ben ik van dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4v6leBr4WRHWrllOXMyHiAdIcc=/f/image/wbptgoyz33UXUAwfnsan5za0.jpg

Naar dit gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_Saw6ohTof5FxRjpINrlsQMTeM=/f/image/5mkMLYurtHS2SE1mnkvETxfm.jpg

Ik ben nu 33, dan mag dat nog :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Joopieboy suuuuuuuuper mooi. Gefeliciteerd. Zit de blipper er ook op???👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Vuikie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:35:
Mijn mening is, dat als je eenmaal boxer heb gereden, en gewend ben aan de manier en hoe rustig dat rijd, je niet meer anders wil 8)
Dat heb ik nu nog nooit gedacht. En ik rij al jaren boxers voor een totaal nu van iets over de 140.000km. De laatste 70k op een LC.

Zelfde met een 4 in lijn of parallel twin. Ja het werkt maar verder!?

Zoiets denk ik eerder bij een 3 cilinder, zoals de Street triple die ik tot voor kort had voor er bij.

Het enige voordeel van de BMW boxers is dat je ze gemakkelijker terug rechtop zet als ze omvallen.

• NLDViane

"Oude mannen motoren" worden ook steeds meer gebaseerd op de volbloedjes. Zie wat Ducati met de Multistrada deed, het blok van een 999 in een hoogpoter lepelen, iets meer comfort, tadaa! Zelfde verhaal geldt voor een S1000XR, in zekere mate ook voor een Tiger 1050...

En nu ik een keer op een Multistrada gereden heb kijk ik er ook wel iets anders naar, wat rijdt dat makkelijk :$

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:27:
@Joopieboy suuuuuuuuper mooi. Gefeliciteerd. Zit de blipper er ook op???👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Uiteraard en die hebben we vakkundig getest, stuk verfijnder en verbeterd dan de demo vorig jaar, ook de bak is een stuk soepeler en minder hakerig.

Omdat ik die moest testen heb ik helaas wel 2x de snelheid aan moeten tikken vandaag. Zit je zo op met dat koppel. 8)

Heb nu precies een randje beginnend net onder de rand van mijn vizier zo naar boven op de helm waar de vliegen nu landen. :+

Verwijderd

Oh en jullie mogen blijkbaar nog wel rijden? Hier in BE nu verboden voor plezier. Enkel toegestaan voor werk of andere noodzakelijke verplaatsingen.

Het weer is net wat mooier en we wonen op een populaire route. Normaal zou er nu de ene groep na de andere langs komen. Heb letterlijk nog maar 2 enkelingen horen voorbij komen. Vreemde ervaring.

Edit : ik zal morgen de motors maar eens wassen... Zijn ze toch nog eens buiten de poort geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2020 18:48 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:47:
Oh en jullie liggen blijkbaar nog wel rijden? Hier in BE nu verboden voor plezier. Enkel toegestaan voor werk of andere noodzakelijke verplaatsingen.

Het weer is net wat mooier en we wonen op een populaire route. Normaal zou er nu de ene groep na de andere langs komen. Heb letterlijk nog maar 2 enkelingen horen voorbij komen. Vreemde ervaring.
Motor ophalen was noodzakelijk maar ook woon-werk verkeer, dus wat dat betreft heb ik mazzel. 8)

Weg was ook heerlijk rustig, rustiger dan bij de bouwmarkten...

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 21-03-2020 18:48 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-01 16:46
Vanochtend even langs de lokale KTM dealer geweest om de R&G valdop te laten monteren op de voorvork. Had zelf helaas niet het correcte gereedschap.

Rustig aan gedaan aangezien mijn vriendin mee reed op de GSR 750 (tijd niet gereden, weinig vertrouwen en voor haar een nieuwe motor). Zat op zo'n 16.4 km per liter. Ben benieuwd wat het doet met wat sportiever rijden.

Wel grappig om te zien hoeveel mensen omkijken naar zo'n Duke. Geeft stiekem toch wel een trots gevoel <3

[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 21-03-2020 18:59 ]

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Equator schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:18:

Nee, dat laatste, alsjeblieft zeg :+

Maar ik heb sowieso m'n rijbewijs nog niet. AVB is binnen. Maar nu de rest nog. Alle theorie is geannuleerd tot begin april, zo heb ik begrepen.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tankiej schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Als er een BMW GS Adventure op de markt kwam met exact dezelfde ergonomische mogelijkheden (zithoogte, stuurlocatie, hoogte stepjes etc etc) als de 1200/1250, en liefst ook opties/accesoires, maar dan het blok van de 750 of 850 dan zou ik dat waarschijnlijk perfect vinden. Of een KTM Adventure die qua model de 1290 is, maar dan met het 790 blok bijvoorbeeld.
Euhm, een F850GS Adventure? Ga daar maar eens naast staan, flink grote motor, en ook met ESA enzo tegenwoordig.

KTM 790 Adventure is wel wat ieliger als z’n grote broer. Maar beter offroad dan de 850GS.

YouTube: The new BMW F 850 GS Adventure.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 21-03-2020 19:54 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Eoghlear schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:13:
[...]

Misschien met ROK straps?
Heb zelf ook een setje gehaald, alleen nog niet gebruikt maar, leek me perfect voor een drybag op de street scrambler vast te zetten.
Bedankt voor de tip, ze zijn binnen met de post. Ook gelijk bij de Lidl even een naadloze thermo legging gekocht (12 euro, ik houd van zwart/rood en mijn huidige vond ik niet zo fijn). Hier dus mijn nieuwe motor goodies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7B-P-PcEL--XkBUm9FAXzJvDeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmqGWCXJ8wtXifWptYCYLVKA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door LankHoar op 21-03-2020 21:04 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:33

Secsytime

Automagisch

Heb ik iets gemist? "Niederlande verbieten Lichter an Kleidung und Helm"

Grappig dat ik het op een Duitse site moet lezen..

@Joopieboy Congrats, droomfiets! :9~ :9~

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:47:
Oh en jullie mogen blijkbaar nog wel rijden?
In Nederland mag alles nog. Alleen horeca en scholen zijn dicht en men wordt gevraagd 1.5 meter afstand van elkaar te houden en thuis te werken waar mogelijk.

Overigens mogen ze van mij het motorrijden ook stil leggen komende maand. Niet ter corona preventie, maar om de IC's te ontlasten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tsja, als KTM het niet maakt moet je het zelf maar doen. Resultaat vanaf 7:45.

YouTube: ●The making of the KTM RC 1290●

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 21-03-2020 20:26 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:51
TheBrut3 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:23:
[...]

In Nederland mag alles nog. Alleen horeca en scholen zijn dicht en men wordt gevraagd 1.5 meter afstand van elkaar te houden en thuis te werken waar mogelijk.

Overigens mogen ze van mij het motorrijden ook stil leggen komende maand. Niet ter corona preventie, maar om de IC's te ontlasten.
Want er liggen op een gemiddelde dag 10 motorrijders op de IC?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:29

A13X

Dude

NLDViane schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:32:
[...]

"Oude mannen motoren" worden ook steeds meer gebaseerd op de volbloedjes. Zie wat Ducati met de Multistrada deed, het blok van een 999 in een hoogpoter lepelen, iets meer comfort, tadaa! Zelfde verhaal geldt voor een S1000XR, in zekere mate ook voor een Tiger 1050...

En nu ik een keer op een Multistrada gereden heb kijk ik er ook wel iets anders naar, wat rijdt dat makkelijk :$
Dit^ vroeger moest je voor een beetje leuk vermogen naar de supersports, tegenwoordig heeft de gemiddelde motor net zoveel vermogen als de supersports van toen. Tel daarbij op dat de wegligging gigantisch is verbeterd en het gewicht omlaag is gegaan en daar heb je de oorzaak van de populariteit.

Zelf 2 jaar geleden voor een 1000cc naked gegaan, waarom? Een allroad/hoge tour motor met een bak koppel en vermogen lag nog buiten mijn budget. Maar die modellen worden steeds ouder en daarmee vriendelijker geprijsd. Zou zo maar kunnen dat er over een jaar of wat hier een hoog potig kanon staat.

Awesome

• Requiem19
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Want er liggen op een gemiddelde dag 10 motorrijders op de IC?
Eerste echte lentedag zullen het er wel veel zijn op de IC.

Dan lees je toch elk jaar weer over 2-3 dodelijke ongevallen. IC gevallen komen niet altijd in het nieuws.

XMCS Netherlands

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:00
Veel plezier met de nieuwe trekker @Joopieboy ga je ook mee met het volgende boerenprotest als ze daar weer mee beginnen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Chakotay paar noppenbanden eronder en ik val niet meer op :+
LankHoar schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor de tip, ze zijn binnen met de post. Ook gelijk bij de Lidl even een naadloze thermo legging gekocht (12 euro, ik houd van zwart/rood en mijn huidige vond ik niet zo fijn). Hier dus mijn nieuwe motor goodies:

[Afbeelding]
Jup fijn spul en gaan langer mee dan die van de Decathlon :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 21-03-2020 21:08 ]

Pagina: 1 ... 112 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.